» »

Vprašajte Saladina - Bog part deus

Vprašajte Saladina - Bog part deus

««
6 / 12
»»

Saladin ::

Hoče ti povedat, da Bog je v tvoji teoriji povsem redundanten. Tudi brez Boga lahko zagovarjaš svojo teorijo. Celo bolj prepričljivo lahko to počneš brez Boga. Ker ti si mu odvzel že ves njegov vpliv. Ali pa še vedno vztrajaš da je on Začetek vsega. Čeprav si se z Večnim obstojem odrekel že tudi Prvemu Vzroku.

Hec logičnega multiversa (po Platingi) je, da če je Bog, ki ga opisujem, logično možen - potem tudi zares je. Mora biti.

Če je Bog totalnost - potem je lahko zgolj logična totalnost.
Ampak ni težava v tem, da je to logičen abstrakt (prav nasprotno - gre se za nekakšen maksimalno logičen realizem).

Hec je v tem, da je Bog lahko dosti manj "mogočen" in s tem dosti bolj "svoboden". Pa še vedno objektivno ostane Bog. H tem se nagibam (kar sem zagovarjal, prede se je Barakuda1 vpletel).

Zadnje strani so zgolj odgovor na Barakudino zahtevo po večnem Absolutu.
Če Bog je večna absolutna totalnost - potem je to lahko zgolj takšna (ali podobna) logična totalnost.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

podbevna ::

Saladin IMO je tvoja vera je žal krneki. Ni ravno vera temelječa na "fiziki, metafiziki in matematiki". Kar ni nič hudega, ker taka vera ni možna. Čisto vseeno in enako logično je ali verjameš v tvojo verzijo osebnega boga ali pa Jezusa.

Samo v razmislek pa naslednje:
- prostor-čas je neposredno povezan z energijo in maso. Torej s tem vesoljem. Tvoje opredelitve večnosti in igranje z zaporedji multiverz ali večnostjo univerze zato nimajo čisto nobenega smisla. Že singularnost (ki je IMO sicer bolj bergla) ni večna, ker pri njej ni časa. Kar seveda tudi ne pomeni da je časovno omejena :). Hočem le povedati, da s parametri tega sistema ne moreš spoznati čisto ničesar o čisto ničemer izven sistema.
- kot ti je pokazal Barakuda dobro in zlo nista pojma povezana z metafiziko. Sta pojma povezana z etiko, oziroma omogočanjem in urejanjem družbenega življenja ljudi. V povezavi z vesoljem ali bogom sta ravno tako uporabna kot npr. pojem "rdečelas".
- svobodne volje, kot jo opisuješ ti ni. Svobodna volja je qualia presoje. Presoja temelji na internih in eksternih inputih in je ob determiniranosti teh vedno predeterminirana. Za boga, ki bi gledal človeštvo navzdol bi bila svobodna volja ravno tako zanimiva in random kot obnašanje mravelj ali tvorjenje snežink.
- zavest ni čisto nič mističnega ali transcendentalega. Je le mentalni proces. Z bogom in njegovo popolnostjo ima ravno toliko veze kot navigacija ptic.
- duša je le posledica nerazumevanja zavesti in želje po preživetju.
- nastanek vesolja nikakor nima 3 možnosti, ki si jih naštel. Teh treh smo se zaenkrat domislili, oziroma so te 3 le način, da se združi vse mogoče v neke skupine. O kavzi (ali obstoju kavze) nastanka sistema in stvareh izven njega ni možno samo iz podatkov sistema samega spoznati čisto ničesar. Vedno rabiš zunanjo referenco. Če si to izmisliš, ti vse nadaljne dokazovanje bolj malo pomaga.

Saladin ::

Ni ravno vera temelječa na "fiziki, metafiziki in matematiki". Kar ni nič hudega, ker taka vera ni možna.

Težko je kot laik strokovno izpeljat fizikalne in matematične teorije. Možna pa seveda je. Tako imaš priznane znanstvenike, ki svojo religijo prilagajajo fiziki. Ponavadi pa ne gredo v "detajle" in ponavadi tega ne objavljajo javno, kot to delam sam.

Hočem le povedati, da s parametri tega sistema ne moreš spoznati čisto ničesar o čisto ničemer izven sistema.

To je seveda povsem možno. Kar bi pomenilo, da je zunaj tega sistema enako možno praktično vse, celo nelogičnosti tipa Creatio Ex Nihilo.
In potemtakem po Occamu dajem tudi sam največjo verjetnost Ex Nihilu zaradi svoje enostavnosti.

Ampak prvo moraš (vsaj logično) eliminirat vse druge potencialne možnosti, preden se zaustaviš na Ex Nihilu in rečeš "to je pač to in konec".

Poleg Ex Nihila imaš tako bodisi večnost bodisi neko omejeno finitnost iz večne infinitnosti oz. Primus Movens.
Primus Movens je za vse praktične pojme monoteistični Bog zahodnih religij.

(Ateist) bi moral biti vesel, da hočem utemeljiti Obstoj, ki ne izvira prvotno iz Boga, temveč iz večnosti.

- nastanek vesolja nikakor nima 3 možnosti, ki si jih naštel. Teh treh smo se zaenkrat domislili, oziroma so te 3 le način, da se združi vse mogoče v neke skupine. O kavzi (ali obstoju kavze) nastanka sistema in stvareh izven njega ni možno samo iz podatkov sistema samega spoznati čisto ničesar. Vedno rabiš zunanjo referenco. Če si to izmisliš, ti vse nadaljne dokazovanje bolj malo pomaga.


Again - ali eliminiraj vse druge možnosti, da prispeš na "Nihil", ali pa analiziraj vse možne variable, jih fizikalno, matematično in logično analiziraj, simuliraj, preverjaj in nakazuj njihovo verjetnost.
Na laičen način poskušam prav to.

Ne moreš (in ne smeš) ljudem reči "ne vemo, ne moremo vedet, zato ni".
Prvo zaradi tega, ker nimaš dovolj informacij za to predpostavko. Drugič pa, ker s tem že vnaprej zapiraš znanstvene (in tudi druge) razvoje z oviro, ki jo nisi dokazal.

- kot ti je pokazal Barakuda dobro in zlo nista pojma povezana z metafiziko.

"Problem zla" je zgolj problem, če Bog obstaja. Če Boga ni, je zlo zgolj družbeni problem in nič več.

- svobodne volje, kot jo opisuješ ti ni.

Trenutno sploh nimaš dovolj znanstvenih informacij, da bi določil naravo svobodne volje (kar je direktno povezano z vprašanjem determinizma).

- zavest ni čisto nič mističnega ali transcendentalega. Je le mentalni proces. Z bogom in njegovo popolnostjo ima ravno toliko veze kot navigacija ptic.

Saj ni potrebno, da je karkoli več, da bi zadovoljil "potrebe" Boga, ki sem ga tukaj opisoval.

- duša je le posledica nerazumevanja zavesti in želje po preživetju.

Najverjetneje je tako. Ampak imaš tudi druge načina preživetja po smrti, tudi brez obstoja duše.


Mislim pa, da sem opazil poglavitno težavo v vsem tem "deduciranju".
Začeti moraš prav "od začetka". Logično moraš utemeljit najbolj temeljn, prvoten in stalen nabor aksiomov, iz katerega izpeljuješ naprej.
Prvo se moramo strinjati (o verjetnostih) temeljnih aksiomov, preden lahko gradiš na njih. Tako da se ne bo kasneje pojavil genij in rekel "pa saj prvoten aksiom ni nujen/dokazan/verjeten,..." in se ti zaradi tega hira vsa hiša iz kart poruši.

Izjava "Bog je večen" pač ni primeren aksiom. Tudi zgolj "večnost" to ni.

Ob naslednjem replyu bom podal grob osnutek ideje, ki jo trenutno razvijam. Ki se res ubada " z začetkom" in ne nekje "na sredini" z Bogom.
Ampak že vnaprej prosim za potrpljenje, ker se gre za temo, kjer resda imam idejo v glavi, nimam pa pravih besed, da jo jasno izrazim.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Shegevara ::

Saladin, bi bil mogoče pripravljen odgovoriti

Zakaj ima bog potrebo ločevati ljubljene osebe po smrti glede na to ali so bile dobre ali slabe osebe nekatere v nebesa, nekatere pa v pekel. Zakaj to on počne?

Zakaj mora bog nagrajevati tiste globoko verne po njihovi smrti? Zakaj jim mora vzemati lastnosti ki nas delajo človeka. Kot recimo to, da se po dolgem obdobju tudi nekaj zelo dobrega človek tega resno naveliča? Zakaj mora vse modoficirati? Ne bi bilo bolje če bi samo vzel naše možgane, jih ohranjal za večno in jih filal z drogami, da se dobro počutimo oz. nam še naše misli odvzame in nas samo še fila z občutkom užitka?

Dosti bolj enostavneje a vseeno ravno toliko strašno kot da si zavedno v nekih nebesih v družbi verskih fundamentalistov medtem ko tvoji "malo bolj poredni" bljižni iz sveta trpijo v peklu in ti naj bi se med tem še dobro imel ??

Saladin ::

Zakaj ima bog potrebo ločevati ljubljene osebe po smrti glede na to ali so bile dobre ali slabe osebe nekatere v nebesa, nekatere pa v pekel. Zakaj to on počne?

Tega ne počne.
V najslabšem primeru se gre zgolj za omejeno kazen. Recimo vice.
Verjetneje pa se gre takšen način kaznovanja, kot ga uporabljaš pri nevzgojenem otroku.
Kazen ni fizična - ampak moralna.
In na koncu je vedno en "happy end".

Še verjetneje pa je, da se sploh ne gre za tak sistem nagrajevanja/kaznovanja duš ampak za sistem, ki določa tvoj položaj v multiversu. Ampak o detajlih ne bi, ker so preveč subjektivni.

Ne bi bilo bolje če bi samo vzel naše možgane, jih ohranjal za večno in jih filal z drogami, da se dobro počutimo oz. nam še naše misli odvzame in nas samo še fila z občutkom užitka?

Nekako takole? Matrix style?



Saj bi lahko - ampak čemu?

___________________________________

Omenil sem novo teorijo. Pa začnimo.

Dajmo definirat Obstoj.
Obstoj je () karkoli, kar obstaja. Bolje rečeno - Obstoj je bruto skupek vsega, kar kjerkoli/kadarkoli/kakorkoli obstaja.

Ni pomembno, kaj vse Obstoj zajema. Lahko je to zgolj naše vesolje, lahko je to multivers ali karkoli drugega obstoječega (...kar zajema tudi naše vesolje).
Niso pomembni gradniki Obstoja (delci, strune, polja, sile, energije, kvanti,...). To nas v tem trenutku ne zanima.

Pomembno, celo najpomembnejše vprašanje je: od kod Obstoj. Zakaj sploh Obstoj? Zakaj Obstoj namesto Niča/Neobstoja?

Odgovor je skorajda banalen: Obstoj pač je.
So samo dve možnosti: Ali je ali pa ni. Ker obstajamo, vsekakor je. Ne more biti oboje hkrati.
Obstoj ne more priti iz Niča ter obratno.

Ergo, ker obstajamo, Obstoj je. Obstoj pač je. Je najbolj fundamentalna lastnost vsega. Je pravzaprav edini fundament – da pač je. Obstoj sam sebi nima nikakršnega namena. Enostavno je.

In to odvekomaj. Mora biti večen (ker zavračamo možnost Ex Nihila).

Iz tega sledi, da ne samo, da večno obstaja. Obstoj je in mora biti dinamičen, kajti iz popolno statičnega obstoja je nemogoč nastanek česarkoli drugega razen nadaljnega statičnega obstoja (tako kot Nič omogoča zgolj nadaljen Nič-Neobstoj).
Nenadna dinamika iz večne statike pa je Primus movens (ki ga tudi zavračamo zaradi večje kompleksnosti).

Torej iz vsega nam znanega (in ob puščanju Ex Nihila na strani) lahko zaključimo, da Obstoj je, da mora biti večen in da mora biti dinamičen.

Tak obstoj ima torej svoja fundamentalna pravila. Set pravil = logika.

Iz tega sledi prvi aksiom:
Nujnost večnega, dinamičnega in logičnega Obstoja.


To je izhodišče za vse nadaljne izpeljave.
Verjamem, da je povsem legitimno izhodišče (če pustiš nelogičen, neznan, neviden in nepojasljiv Ex Nihilo na strani kot zadnjo možno razlago - če vse druge izpeljave prej propadejo).
In to je izhodišče, utemeljeno na nam znanem, videnem in logičnem. Je in mora biti preferencialno izhodišče.

Prvi aksiom torej, na katerem trenutno vztrajam (z možnostjo lepotnih popravkov).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> Iz tega sledi prvi aksiom:

Ampak pazi - vsi aksiomi skupaj ne smejo povzročiti nobenega protislovja.

Saladin ::


Ampak pazi - vsi aksiomi skupaj ne smejo povzročiti nobenega protislovja.


Vsekakor.

Če hoče kdo popravit/nadgradit ta aksiom, naj izvoli. Drugi aksiom pride jutri.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> Če hoče kdo popravit/nadgradit ta aksiom, naj izvoli. Drugi aksiom pride jutri.

Ja ampak a vse skupaj klapa ne moremo vedet, dokler nimamo vseh.

Btw, nič logičnega se ne spremeni, če prvi aksiom negiraš.

Saladin ::

Prvi aksiom:
Nujnost večnega, dinamičnega in logičnega Obstoja.

Kaj to pomeni?
Večen, logičen, dinamičen Obstoj pomeni tudi realno udejanitev vseh možnih logičnih udejanitev (izvedb, manifestacij) tega Obstoja.

Skratka – vse kar je logično možno – se je v nekje v preteklosti tudi zares zgodilo (npr. ciklična, oscilatorna vesolja) oz. vse možno v vsakem možnem trenutku nekje obstaja/dogaja (npr. paralelna vesolja) oz. vse možno v vsakem možnem trenutku vedno in povsod je (če uveljavljaš nelokalnost).
Nujna posledica večnega, dinamičnega, logičnega Obstoja je maksimalna manifestacija te logike v vseh možnih logičnih oblikah Obstoja (ena izmed teh oblik Obstoja seveda mora biti tudi naše vesolje).

Drugi aksiom:
Nujnost maksimalne manifestacije/manifestacij tega logičnega Obstoja zaradi večne dinamike.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Shegevara ::

Saladin> Tega ne počne.

In kako to ti recimo veš?

Saladin ::

Saladin> Tega ne počne.

In kako to ti recimo veš?

Neobstoj klasičnega, večnega pekla?

Simple. Nesorazmernost kazni z zločinom.
Še Hitler, Stalin ali Fritzl (kljub splošnemu prepričanju) niso storili zločine, enakovredne (in s tem zaslužne) večnemu cvrenju v peklu.
NIHČE v zgodovini človeštva še ni (in tudi ne bo) storil zločine, ki bi zaslužili večen pekel.
Čeprav bi radi verjeli v to.

Bog naj bi bil pravičen (tudi v kaznovanju) in ne maščevalen (čeprav mu nekateri dajejo tudi to lastnost).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

Shegevara ::

Kakšno možnost pa je bog dal recimo ljudem iz prazgodovine katerim se je morala šele komaj razvijala iz popolnega nagona živalskih primitivcem.

Ne bi bilo bolj logično vsem zagotoviti enake pogoje in kriterije, ter jih povsem BREZ POTREBE v bistvu tudi zato nagrajevati/kaznovati?

Btw, še 2 vprašanja.

- je potem nagrajevanje za človeka enako kot kaznovanje? Recimo Marija Terezija pa kakšni ostali globoki svetniki proti enemu navadnemu verniku, ki se je ravno izmuznil priti s pozitivno v nebesa?

- Če Hitlerja ne čaka večni pekel, ga čaka časovno omejeno bivanje v peklu. In vsakemu časovno omejenemu dejanju sledi novo. In kaj naj bi bilo s Hitlerjem po peklu.

Mogoče vendarle rest in peace?

Saladin ::


Ne bi bilo bolj logično vsem zagotoviti enake pogoje in kriterije, ter jih povsem BREZ POTREBE v bistvu tudi zato nagrajevati/kaznovati?

Bog nikogar ne kaznuje/nagrajuje v imanentnem vesolju. Bog se ne vpleta v njegovo delovanje - le omogoča njegov obstoj. Lahko bi se vmešal, pa se ne.
Bit je svobodna volja - ko se Bog vmeša zraven - svobodne volje več ni (je le "božja" volja - totalnost).
In da - vsem omogoča enak kriterij. Vesolje sposobno nastanka in ohranjanja življenja, indeterminizem, evolucija in tako nastanek in ohranjanje svobodne volje.

In kaj naj bi bilo s Hitlerjem po peklu.

Preveč subjektivno vprašanje. Morda reinkarnacija, morda paralelna vesolja, vrnitev h totalnosti, anihilacionizem,...
Imam svojo preferenco, ampak tega ne bom tukaj utemeljeval. Obstajajo pomembnejša vprašanja.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Shegevara ::

Bog nikogar ne kaznuje/nagrajuje v imanentnem vesolju. Bog se ne vpleta v njegovo delovanje - le omogoča njegov obstoj. Lahko bi se vmešal, pa se ne.


No, že sedaj lahko preveriš, da obstaja en kup čudežov v imenu Islama, krščanstva ali xyz-izma. Čeprav je večina čudežev smešno blaga ki so bolj posledica naključja kot pa boga ki se je vmešal v sedanjost, čeprav že vnaprej mora vse vedeti kaj se bo zgodilo, saj je vseved. No, najbolj osupljivi med čudeži so do sedaj najvišje prilezli do oznake nedokazljivo.

Bit je svobodna volja - ko se Bog vmeša zraven - svobodne volje več ni


In, joj, kaj se moraš spotikati ob svobodno voljo?

Bog naj bi te naredil. Naredil naj bi tvoje možgane in če že ni šlo drugače da bi poskrbel da storiš neko dejanje je še vedno lahko ustvaril "nešteto" dejavnikov v tvojem življenju ki bi zagotovo vplivali na tvoja dejanja in razmišljanje in to je poseg božje volje v svobodno voljo.

In bog je zate to lahko naredil ampak se ti tega ne zavedaš in živiš v iluziji da imaš sigurno svobodno voljo.

Saladin ::

čeprav že vnaprej mora vse vedeti kaj se bo zgodilo, saj je vseved

V indeterminističnem vesolju celo Bog ne more točno vedet, kaj se bo zgodilo naslednje. Poglej malo nazaj., kaj sem napisal.


In, joj, kaj se moraš spotikati ob svobodno voljo?

Če pa se stalno zapikuješ v vprašanje "zakaj nas je ustvaril točno tako in nič drugače".
Bodisi mu točno tako najbolj odgovarja bodisi smo "random" rezultat znotraj zadanega okvirja parametrov
V obeh primerih pa je glavni cilj bitje z svobodno voljo. Edino svobodna volja mu lahko "koristi" - vse ostale razlage so na nivoju, da mu je bilo "dolgčas"

Glede čudežev pa - lahko da so, ampak zaradi pomanjkanja dokazov in razumevanja jih je bolje eliminirati iz enačbe.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Saladin ::

No, so kake pripombe glede drugega aksioma?

Nujnost maksimalne manifestacije/manifestacij tega logičnega Obstoja zaradi večne dinamike.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

nevone ::

Nujnost večnega, dinamičnega in logičnega Obstoja.


Meni je že prvi aksiom vprašljiv. Nujnost večnega Obstoja je nekaj, kar si ti postavil kot absolutno resnico, nikakor pa ni to tudi nujno absolutna resnica.

Aksiomi s katerimi želiš opisovati realnost morajo biti tudi preverljivi v realnosti.

Seveda so logično povezani aksiomi, ki niso vezani na realnost, so lahko povsem logični, a to še ne pomeni, da opisujejo realnost.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

nevone ::

Aja, pa če nekaj.

Ex nihilo ni aksiom, ampak je izpeljava iz drugih aksiomov, v realnosti preverljivih.

Ti pa želiš, da večni Obstoj kar na slepo sprejmemo kot aksiom. Ne vem, če to gre, ampak poskusiti ni greh. :)

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::

Nujnost večnega Obstoja je nekaj, kar si ti postavil kot absolutno resnico, nikakor pa ni to tudi nujno absolutna resnica.

Saj sem vedel (genijalka ;)).

Če je Ex Nihilo viabilna možnost, potem je tudi najverjetnejša možnost - to sem jasno povedal.

Ampak glede na totalno nelogičnost, nespoznavnost in nerazumljivost Ex Nihila je edini način, da ga dokažeš (ali ovržeš), prav eliminacija vseh drugih (vsaj logično) preverljivih možnosti. Preostane ti potem le še večnost ali Primus Movens. Večnost pa je enostavnejša in verjetnejša varijanta in na podlagi tega najbolj primeren aksiom.

Ex nihilo ni aksiom, ampak je izpeljava iz drugih aksiomov, v realnosti preverljivih.

Ti pa želiš, da večni Obstoj kar na slepo sprejmemo kot aksiom. Ne vem, če to gre, ampak poskusiti ni greh. :)

Ex Nihilo je zgolj skrajno minimalističen pristop znanstvenikov, ki se nočejo ubadati z neznankami. Ex Nihilo ne pojasni ničesar - je zgolj enostaven (in priročen).
Je pač nujna slabost razmišljanja zgolj in samo v okvirju znanega vesolja. Ampak prav ta vnaprejšnja omejitev (ki je drugače odlična za vse znotraj tega vesolja) je obenem vzrok za take paradoksalne izpeljave zaradi njene nezmožnosti iti "beyond"

Fizika na določeni točki razpade. To je dejstvo.
Ampak za matematiko, logiko ali maksimalen abstrakt Obstoj: DA/NE tega ne moreš trditi. Tako imaš vsaj "možnost" legitimnega preučevanja "beyond" fizike. Lahko vsaj zgeneriraš na tisoče logičnih, matematičnih in fizikalno pravilnih teorij in na podlagi njihove "elegance" (Occam), preverljivosti in napovedljivosti določiš vsaj neke okvirne verjetnosti.

Dolgotrajno delo z veliko streljanja v prazno in "skoraj" nobenimi orodji za preverjanje njihove pravilnost oz. boljer rečeno - resničnosti.

Ampak poudarek je na "skoraj". Nekaj orodij pa le imamo.
Kar je več, kar lahko rečejo fiziki (ki so "obsojeni" na Ex Nihilo - until fizikalno dokazano otherwise)

Glej - nočem še en prepir Ex Nihilo naspram vse drugo.
Pustimo ga na strani, dokler ne izčrpamo vse druge (vsaj logične) možnosti.

EDINO kar prosim je, da zavoljo te teorije označimo Ex Nihilom kot "impossibility". Če tega ne zmoremo, je vsaka nadaljna debata obsojena na propad.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

nevone ::

EDINO kar prosim je, da zavoljo te teorije označimo Ex Nihilom kot "impossibility". Če tega ne zmoremo, je vsaka nadaljna debata obsojena na propad.


Hotela sem samo opozoriti, da si ti k stvari pristopil z drugega konca. Nisem hotela izpostavljati Ex nihila, ampak opozoriti na to, da aksiomi so po definiciji izjave, v katere ne dvomimo. In tvoja teorija začne kar z aksiomom večnega Obstoja. To se mi zdi vprašljivo. Večni Obstoj je po moje potrebno izpeljati, ne pa ga postavljati kot 1. aksiom.

Ampak kot rečeno, morda se da zadevo začeti na drugem koncu, po principu, pa recimo da je Obstoj večen. Vendar potem to ni aksiom, ampak predpostavka.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::

Večni Obstoj je po moje potrebno izpeljati, ne pa ga postavljati kot 1. aksiom.

Saj razumem dilemo.

AMpak kako dokazovati Ex Nihilo? Kako dokazovati Večnost?
IMHO le z procesom eliminacije.

Ex Nihilo je in mora biti zgolj zadnja rešitev, če prej vsi drugi, "logični" pristopi propadejo.

Če dopustiš možnost Ex Nihila, pomeni da dopuščaš možnost pomanjkanja bilokakšne logike in bilokakšnih pravil. Kar efektivno uniči vsak poskus njegove racionalizacije in dojemanja resnice nasploh. Skratka, če vpelješ zgolj "možnost" Ex Nihila v neko teorijo, se razvoj teorije ustavi.
EDIT:
Kakršnakoli resna teorija ne sme dopuščati niti možnosti Ex Nihila (prav zaradi izjemne moči te možnosti, da v trenutu "razblini" vse drugo).

Verjetnostno gledano (verjamem, da je to konsenz med tistimi, ki se sploh ubadajo s tem vprašanjem), ima Primus Movens prednost na Ex Nihilom, Večnost pa prednost pred Primus Movensom. Če pa kdo pozna kako dodatno možnost, pa naj to pove sedaj.

Na temelju te večje verjetnosti (until proven otherwise) temeljimo 1. aksiom (in vse nadalje).
Obstoj pač je. In mora biti, ker tukaj ne dopuščamo možnosti Ex Nihila. In prav zaradi tega mora biti večen.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

Saladin ::

Torej, še enkrat:

Ex Nihilo ne more biti del nobene teorije, ki zagovarja karkoli drugo kot Ex Nihilo. Ne more biti tudi zgolj možnost v taki teoriji, ker potem, zaradi svoje enostavnosti, de facto najverjetneje mora tudi biti prava rešitev.

Tile aksiomi torej temeljijo na predpostavki, da Ex Nihilo absolutno ni možen. Prvo je potrebno dokončno preveriti vse logične možnosti, preden se lahko obrnemo na nelogične razlage.

1. Aksiom:
Nujnost večnega, dinamičnega in logičnega Obstoja.

2. Aksiom
Nujnost maksimalne manifestacije tega logičnega Obstoja zaradi njegove večne dinamike.


A lahko nadaljujemo?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

Saladin ::

Po drugem aksiomu se seveda takoj porodi vprašanje: Kaj sploh pomeni "maksimalna logična manifestacija dinamičnega in večnega Obstoja"?

Edino izhodišče za vse nam znano je naše vesolje.

Predpostavimo torej, da je naše vesolje večno ("prava večnost" - torej brez začetka in brez konca".
Ciklično ali oscilatorno vesolje (večno, vendar z omejeno količino osnovnih gradnikov takega vesolja)

Tako vesolje ni v ničemer v nasprotju z zgornjimi aksiomi, vendar ni podprto z fizikalnimi opažanji. Naše vesolje ima jasno definiran začetek. Torej ne more biti prava rešitev (seveda dokler fiziki ne dokažejo nasprotno).

To ima važno posledico - "zgolj" naše vesolje ne more biti vse kar je. Ne more biti ves Obstoj, na katerega se ta teorija nanaša. Ker ni samozadostno (večno), je moralo od nekod pridit.

Vrnimo se torej na prvi in drugi aksiom.
Imamo torej večen, logičen,... Obstoj, ki ni "zgolj" naše vesolje, mora pa omogočat nastanek vesolja, kot je naše.
Če bi vztrajali na tem, da je tak Obstoj omogočil nastanek zgolj našega vesolja, bi govorili o Primus Movensu.

Tega nočemo, pa tudi potrebno ni.

Kajti, če ta Obstoj omogoča nastanek vesolja kot je naše, potem mora omogočat tudi nastanek drugih vesolij.

EDIT: Malce popravljeno
Tretji aksiom:
Logična manifestacija večnega dinamičnega Obstoja nujno pomeni nastanek/obstoj večjega števila vesolij (več kot 1 vesolje - naše vesolje).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

nevone ::

Logična manifestacija večnega dinamičnega Obstoja nujno pomeni nastanek/obstoj večjega števila vesolij (več kot 1 vesolje - naše vesolje).

Zakaj je nujno, da je vesolij več?
Zakaj si se odločil za po obsegu končna vesolja?

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::

Zakaj si se odločil za po obsegu končna vesolja?

Nisem (še) ničesar rekel o drugih vesoljih.
Ampak, da po tej logiki (nezmožnost Ex Nihila) zgolj naše vesolje ne more biti dovolj (če ima res začetek v Big bangu oz. da ni ciklično/oscilatorno).

Vedno se bom vračal nazaj na mainstream fizikalen vidik nam znanega vesolja. To je glavna smernica - ne pa tudi skrajna omejitev. Mainstream pa zato, ker ne moreš delat vseh možnih izpeljav vseh pogojnih "če"-jev.

Potrebno je delat z najbolj aktualnimi in verjetnimi informacijami - drugače ne prideš nikamor.

Morda bi bilo potrebno zdefinirat, kaj pomeni mainstream fizikalen vidik našega vesolja (singularen event, entropija, smer časa, obseg vesolja,..).

Če je naše vesolje ciklično/oscilatorno, potem je lahko večno. Če je lahko večno, je lahko logično in samozadostno. Nadaljne izpeljave niso več potrebne.
Ampak ker naše vesolje to verjetno ni - je potrebna druga razlaga. Potrebna je večnost nekje "drugje".

Tretji aksiom v tem primeru poudarja nujnost vsaj 1 večnega vesolja "izven/poleg" našega vesolja. Nujnost Obstoja "izven/poleg" našega vesolja.

Morda je slednje boljša definicija.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

nevone ::

Če je naše vesolje ciklično/oscilatorno, potem je lahko večno. Če je lahko večno, je lahko logično in samozadostno. Nadaljne izpeljave niso več potrebne.
Ampak ker naše vesolje to verjetno ni - je potrebna druga razlaga. Potrebna je večnost nekje "drugje".


Aha, razumem.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

jype ::

Zdaj pa že orenk moti dejstvo, da aksiomi "izhajajo".

Če so aksiomi, ne smejo.

Saladin ::

Zdaj pa že orenk moti dejstvo, da aksiomi "izhajajo".

Če so aksiomi, ne smejo.


A hočeš imeti teorijo, ki je (kolikor se da) utemeljena na fiziki?
Fizika trdi, da (po trenutnih spoznanjih) naše vesolje ni ciklično/oscilatorno.
Ergo - ne more biti večno (brez začetka).

A si res misll, da bo to ostal zgolj in samo logični konstrukt do konca?

Če pa sem te napačno razumel in je treba ta aksiom postavit zgolj bolj jasno in nedvoumno/fiksno, pa se strinjava. Odprt sem za predloge.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

nevone ::

Zdaj pa že orenk moti dejstvo, da aksiomi "izhajajo".

Če so aksiomi, ne smejo.


Za aksiom lahko postaviš karkoli. Vprašanje je samo ali je aksiom preverljivo resničen.

Hec je le to, da Saladin, ki želi dokazat, da je Obstoj večen, to postavi kar za aksiom. Kaj je tle potem sploh še za dokazovat, saj v aksiom ne dvomimo?

Ampak to so v bistvu tehnikalije izražanja. Tle se da sicer zamižat na eno oko, in pač poskušat samo razumet vsebino, pa naj bodo zdaj ti tvoji aksiomi res aksiomi, ali pa samo predpostavke.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

jype ::

nevone> Za aksiom lahko postaviš karkoli

Ja, ampak v dobro definiranih logičnih sistemih aksiomi ne smejo biti redundančni. Ne smejo izhajati en iz drugega. Najmanjša možna množica pravil morajo biti, sicer jih logika strokovno imenuje drugače.

Sicer se mi pa zdi da lahko strnemo Saladinovo razumevanje biti v en aksiom: Ex nihilo ni ena od možnosti za nastanek biti (obstoja, smisla, whathaveyou).

Iz tega in še nekaj občih lastnosti tistega, kar ni moglo nastati iz nič, potem izhajajo vse možnosti, ki jih ponuja.

Saladin ::

Hec je le to, da Saladin, ki želi dokazat, da je Obstoj večen, to postavi kar za aksiom. Kaj je tle potem sploh še za dokazovat, saj v aksiom ne dvomimo?

Sicer se mi pa zdi da lahko strnemo Saladinovo razumevanje biti v en aksiom: Ex nihilo ni ena od možnosti za nastanek biti (obstoja, smisla, whathaveyou).

Hehe, meni sploh ni agenda, dokazovati večnost Obstoja.
Če zanikaš možnost Ex Nihila (povsem legetimna odločitev, glede na njegovo absurdnost), je večnost edino, kar preostane (bodisi večna dinamika bodisi dinamika iz večne statike).

Tu ni kaj za dokazovat - to je edina preostala možnost. Ne morem pa razumeti, kako lahko že na tej točki omenjaš Ex Nihilo (sploh kot možnost, kaj šele validna možnost), ko pa še nisi slišal raziskal alternative?

Šele ko vse logično propade, se lahko obrneš na nelogično - ne prej!

Ne - večnost ni cilj. Je validen aksiom, ki pa ti odpira jasen izbor logičnih možnosti. Je logično in koristno orodje, medtem ko Ex Nihilo to ni.

Ja, ampak v dobro definiranih logičnih sistemih aksiomi ne smejo biti redundančni. Ne smejo izhajati en iz drugega. Najmanjša možna množica pravil morajo biti, sicer jih logika strokovno imenuje drugače.

Se strinjam.
Ta množica pravil pa je mainstream fizika. Pa ne njene omejitve - ampak kar je fizikalno znano.

Zdej, če lahko strneš celotno fiziko v par aksiomov, vsaka čast.
Sam jo vpletam le ob kritičnih vprašanjih - drugje pa se avtomatsko podrazumeva. To je poskua teorije, utemeljene na logiki in fizikalno znanem/verjetnem.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Saladin ::

Ničesar ne mislim "dokazovat" tukaj.
Le dajem na voljo en logičen pregled z samo enim temeljnim izhodiščem - nezmožnost Ex Nihila. Ta predpostavka pa mora trdno veljati skozi celotno serijo aksiomov, kajti že možnost Ex Nihila poruši ta sistem. Pa ne le ta - takoj poruši čisto vsak sistem.

Torej:

Izhodišče:
Creatio ex Nihilo NI možen. Kadarkoli, kakorkoli.

Je nelogična redukcija do absurda. Je popolno nasprotje vsega znanega in se kosi tako z logiko kot z fiziko.
Vsaka dobra teorija mora na prvo mesto postavljat fiziko in logiko. Šele ko ti (vsaj logično dokazano) povsem zatajita, se lahko povsem in totalno ustavimo na Ex Nihilu (dramatičnost je tukaj primerna in nujna).

Ker Creatio Ex Nihilo ni možen in ker vsekakor "obstajamo", nujno sledi

Prvi aksiom.
Nujnost večnega, dinamičnega in logičnega Obstoja.


Iz tega nujno sledi Drugi aksiom, ki je lahko varijante
A)
Naše vesolje JE večno (ciklično/oscilatorno).

Potem je logično samozadostno in se teorija tukaj konča.
ali varijante
B)
Naše vesolje Ni večno

Kar nujno pomeni, da moramo to večnost iskati "izven" našega vesolja.

Ker mainstream fizika trdi, da naše vesolje NI večno, je edino logično, da predpostavimo varijanto B in z njo nadaljujemo.

Če malo obrnemo besede varijante B drugega aksioma dobimo
Tretji aksiom:
Nujnost večnega, dinamičnega in logičnega Obstoja "izven" našega vesolja


V večnem, dinamičnem in logičnem Obstoju se morajo vse logične možnosti tudi zares udejaniti.Sledi
Četrti aksiom:
Nujnost maksimalne manifestacije tega logičnega Obstoja zaradi njegove večne dinamike.


Peti aksiom:
Maksimalna manifestacija tega Obstoja ne more zajemati zgolj naše vesolje.


Nadalje pa se sprašujemo - kaj sploh pomeni "maksimalna manifestacija večnega in logičnega Obstoja". Kaj le ta sploh omogoča?

AMpak ne moremo nadaljevati, če je kje problem v dosedanjih aksiomih.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

innerspace ::

Pardon me...
Bom vskocil v debato za se malo pozanimat...Je kdo od tu pisocih po izobrazbi teolog? Zanima me od kod izvirajo vase predstave in misli o bogu(bogovih)...
Kaj je povod za potrebo po bogu oziroma oznacevanju in personificiranju tega pojma...kdaj je bog podoben cloveku in kdaj je bog vse drugo kot clovek...
Je potreba po bogu izraz omejenosti cloveskega zaznavanja in zelja po absolutnem vedenju ali bog potrebuje inteligentna bitja za opazovanje svoje kreacije(manifestacije) vesolja. Kaksen je pomen interpretacije?
Ce je tale post neumesten, ga prezrite(pardon me, again)...ce ne pa bom vesel vsakega komentarja ali opazke(ali karkoli..).
LP

Saladin ::

Teolog nisem. Sem pa dosti premleval o njem.

Vse kar si omenil, je vsaj deloma res. Nekateri vidiki Boga so ostanki preteklosti, nekateri so sigurno napačni, nekateri so zgolj želje in potrebe ljudi, nekateri so versko/politično/moralno motivirani, nekateri finančno,...

Nekatere varijante pa so "možne" in nekatere so celo bolj verjetne od drugih. S temi splošnimi možnostmi in verjetnostmi se ubadam tukaj in ne z detajli religij.

ali bog potrebuje inteligentna bitja za opazovanje svoje kreacije(manifestacije) vesolja.

Ne zgolj za opazovanje - potrebuje jih za osebno "doživljanje". Za ohranjanje svoje maksimalne veličine.

Kaksen je pomen interpretacije?

Raje se vprašaj - kakšen je pomen "sposobnosti" interpretiranja?
Ta pa se skriva v svobodni volji.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> povsem legetimna odločitev, glede na njegovo absurdnost

Legitimna?

Logična mora bit, da je dovolj dobro. In logična žal ni.

Saladin ::

Logična mora bit, da je dovolj dobro. In logična žal ni.

In kaj je logično narobe z njo?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> In kaj je logično narobe z njo?

Da v logiki nima nobenega razloga za neobstoj.

innerspace ::

S.-Raje se vprašaj - kakšen je pomen "sposobnosti" interpretiranja?
Ta pa se skriva v svobodni volji.


Jah..recimo da je ˝moja˝ svobodna volja taka da si na nek nacin razlagam pojav(to kar zaznam). Mar to pomeni da je svobodna volja nekoga drugega razlog za drugacno interpretacijo istega(?) pojava ali na to voljo vplivajo zelo osebne okoliscine(pogled skozi druge oci...)? Je torej svobodna volja osebna omejitev(ali danost,sposobnost) oziroma determinacija?
In kaksno vlogo ima pri tem prepricanje(ze izoblikovano misljenje)? ...

1001 vprasanje

Saladin ::

Da v logiki nima nobenega razloga za neobstoj.

Neobstoj pomeni odsotnost logike. Če imaš logiko - moraš imeti tudi Obstoj.
Če hočeš karkoli smiselno izpeljevati, ne moreš dopuščat niti možnosti nelogičnosti.
Ergo - smeš dopustit niti možnosti Ex Nihila. In to tako dolgo, dokler ne izčrpaš vse logične možnosti.

Ampak res - stalno se nazaj na to vračamo. Humor me - fantaziraj malo in si zamisli svet brez zmožnosti Ex Nihila. Preveri, če moja logika štima in če da, dopusti možnost, da je "lahko" resnična.

Tako kot ti jaz puščam možnost, da je Ex Nihilo resničen - če prej logika propade. Ampak logiko je treba prej eliminirat in za to je potrebno nekaj dela.

Kapiš?

Je torej svobodna volja osebna omejitev(ali danost,sposobnost) oziroma determinacija?

Prav nasprotno.
Svobodna volja je indeterminacija - da prihodnjost ni določena in da imaš sam delno kontrolo na sabo in okolico.
Prepričanje pa je tako del osebnosti kot tudi del mentalnega procesa. Je način, kako sploh funkcionirati v takem svetu.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

innerspace ::

Hmm..razumem kaj pravis... Mislil sem da bi bila svobodna volja determinirana zgolj na posameznika in v bistvu njegov nabor ponujenih(samoponujenih) moznosti v trenutni situaciji...izbor pa je izvrsen na osnovi svobodne volje, ki pa je v bistvu le najlogicnejsa ali najugodnejsa moznost za nekoga da v doloceni situaciji deluje. Torej bi sklepal da svobodna volja ni tako svobodna za vse.
Zame ima pojem svobodne volje velik pomenski razpon..sam jo najbolje razumem kot budnost.

Shegevara ::

Ne zgolj za opazovanje - potrebuje jih za osebno "doživljanje". Za ohranjanje svoje maksimalne veličine.


NE?!
Dovolj je eno inteligentno bitje, da doživlja njegovo veličino in ne miljarde + živali samo na tem svetu.

Saladin ::

Dovolj je eno inteligentno bitje, da doživlja njegovo veličino in ne miljarde

Če eno inteligentno bitje ne zmore doživljati vse njegove veličine (kar sigurno ne more) potem eno inteligentno bitje ni dovolj.

Potrebno je maksimalno možno število inteligentnih bitij.


Jype - a lahko nadaljujem z izpeljavo ali boš stalno jamral z "pa če je Ex Nihilo..."?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

T-h-o-r ::

prebral sem že kar nekaj tvojih tem, pa mi še vedno ni jasno zakaj bog pač "mora" obstajati?
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Saladin ::

prebral sem že kar nekaj tvojih tem, pa mi še vedno ni jasno zakaj bog pač "mora" obstajati?

Če bi pozorno prebral celotno temo bi videl "kam pes taco moli".

Pozorni že vedo - poskušam namreč pokazati, da se v večnem, dinamičnem obstoju (ki ni zgolj naše vesolje) Bog "mora pojaviti". Ja, poskušam odgovorit na vprašanje : od kod Bog?
Ampak do tega je potrebno šele priti gornjimi izpeljavami.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> Neobstoj pomeni odsotnost logike. Če imaš logiko - moraš imeti tudi Obstoj.

S tem se ne strinjam. Logika je abstraktna reč in sama po sebi ne zahteva obstoja, da lahko o njem razpravlja.

Saladin ::

in sama po sebi ne zahteva obstoja, da lahko o njem razpravlja.

Neobstoj ni le popolna odsotnost materije, prostora, delcev,...
Neobstoj je tudi popolna odsotnost vseh pravil, vse logike, kavzalnosti,..

Neobstoj ne sme/ne more vsebovati karkoli drugega kot popolno pomanjkanje absolutno vsega. Če mu pridaš kakršnokoli lastnost drugo kot Neobstoj, je to že nekaj drugega.

Ampak OK.
Naj se vsak sam odloči, koliko logičen/verjeten je Ex Nihilo.

Moja teorija ga ne sme dopuščati.
Večjih napak pri teh aksiomih zgleda ni, zato danes nadaljujem.

Ampak ne mislim se več vračati nazaj na Ex Nihilo niti na popravljanje teh aksiomov - dosedanja delna izpeljava se podrazumeva kot logična, fizikalno sprejemljiva in s tem kot "možna". Zato tudi aksiomi - ko so enkrat dobro zadani, niso več podloženi spremembam.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> Neobstoj je tudi popolna odsotnost vseh pravil, vse logike, kavzalnosti,..

S tem trdiš da vsak neobstoj po definiciji mora biti v svojem obsegu neomejen.

Saladin> Naj se vsak sam odloči, koliko logičen/verjeten je Ex Nihilo.

Mislim, da ni tako enostavno. http://en.wikipedia.org/wiki/Axiom_of_choice je en od takih temeljnih parametrov, za katerega se moraš sam odločiti.

Logičnega prostora, v katerem operiraš, Ex Nihilo (oziroma dejanski neobstoj) nič ne spreminja, po mojem mnenju, zato tudi ni potrebe da bi se o tem odločal. Posledično sem prepričan, da neomejena oblika neobstoja v ničemer ne izključuje niti Ex Nihilo principa, niti večnega obstoja. Neobstoj je tako in tako definiran šele z obstojem - brez njega pa ni.

Saladin ::

Logičnega prostora, v katerem operiraš, Ex Nihilo (oziroma dejanski neobstoj) nič ne spreminja, po mojem mnenju, zato tudi ni potrebe da bi se o tem odločal

Saj ti ne morem dati dokaza "proti" Ex Nihilu.
Lahko pa ti ponudim logično varijanto, ki ne vključuje Ex Nihila. Znotraj te varijante ni prostora za Ex Nihilo, ampak ta varijanta/teorija NI absolutna.
Je zgolj teorija.
Rad bi ponudil celovitno, logično in fizikalno alternativo Ex Nihilu. Šele tukaj je potem odločitev na posamezniku.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Saladin ::

Peti aksiom:
Maksimalna manifestacija tega večno dinamičnega in logičnega Obstoja ne more zajemati zgolj naše vesolje.


Kaj vse torej zajema?
Edina "realna" referenca logično možnega, ki jo poznamo, je naše vesolje.

Naše vesolje (skladno z mainstream fizično definicijo in zgornjimi aksiomi) ima začetek in omejen volumen, ki pa se širi v neskončnost (tukaj si je vredno zapomniti, da ni nobene ovire, ki bi preprečevala širjenje v neskončnost). Veljajo tudi trije zakoni termodinamike, smer časa in entropija.

Torej Obstoj omogoča nastanek vsaj enega takšnega vesolja. Še več.
Kaj preprečuje Obstoju, da ustvari dodatna vesolja? Zakaj zgolj eno?

Obstoju ničesar ne preprečuje nastanek večjega števila vesolij.

Lahko razmišljamo o zaporednih vesoljih.
Eno vesolje se konča - drugo pride na njegovo mesto. Le da to ni možno, če se že eno (naše) vesolje širi v neskončnost (in če smo vzeli "tip" našega vesolja kot realno referenco).

Preostanejo tako paralelna vesolja.
Obstoj omogoča nastanek večjega števila individualnih, nepovezanih vesolij, ki se širijo v neskončnost.
Seveda so lahko tudi med sabo intimno povezana (strune, brane, realen kolaps valovne funkcije in multipliciranje enega izhodiščnega vesolja,...) ampak sploh ni potrebno iti v te vode - povsem ločena vesolja imajo isti rezultat.

Verjetno tega nisem dokazal, ampak sledi jasna možnost, da če Obstoj omogoča nastanek enega vesolja, omogoča tudi nastanek drugih podobnih vesolij. Ker pa "širjenje prostora" ni omejeno, pomeni da obstaja dovolj prostora za veliko vesolij, celo neskončno število vesolij, podobno našem.


Šesti aksiom:
Maksimalna manifestacija večno dinamičnega in logičnega Obstoja minimalno zajema večje število vesolij, ki so vsaj približno podobna našem vesolju.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> Lahko pa ti ponudim logično varijanto, ki ne vključuje Ex Nihila.

Se povsem strinjam.

Saladin> fizikalno alternativo

Ok, ampak pri fiziki ni dovolj, da je teorija. Treba je pokazati, da ta teorija določeno reč napoveduje drugače (ali natančneje) kot druge in tudi reč potrditi z eksperimenti. Za logiko je dovolj vse to, kar zdaj počneš.
««
6 / 12
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Debata pri filozofiji

Oddelek: Šola
474053 (2499) Saladin
»

Saladin sprašuje - Postinteligenten Bog (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35634093 (26599) Saladin
»

Vprašajte Saladina - Bog (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Problemi človeštva
50718896 (15314) Saladin
»

Religija, znanost in hvala za vse ribe (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Problemi človeštva
51425930 (19872) jype

Dvomi glede obstoja Boga (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Problemi človeštva
67227839 (21347) BigWhale

Več podobnih tem