» »

Nakup avta (dizla)

Nakup avta (dizla)

1
2
3 4

pablic ::

Ker je ta debada dizel vs. bencinar nemenjena predvsem zniževanju stroškov vožnje, me zanima če ima kdo vgrajen pogon na plin ali o tem vsaj razmišlja? Glede na to da so dizli dražji bi si v avto za ta denar avto predelal na plin, vožnja pa bi bila še cenejša kot z dizlom.

profii ::

jaz osebno ne vidim neke dobre stvari v plinu. če imaš avto samo na plin se je za vprašat kje boš tankal. kombinirano vozilo (volvo ipd.) mora biti zakon, če pa je samo plin pa nevem. bi šlo verjetno več živcev z iskanjem bencinske kork si prišparu na ceni.

pablic ::

Vsi avtomobili, ki so predelani na plin lahko uporabljajo (oziroma pri vžigu celo morajo uporabljati bencin) tako bencin kot plin. V sloveniji je zaenkrat okoli 10 črpalk, petrol naj bi jih kmalu zagotovil še približno 15.

Fizikalko ::

Kakšen bulšit. Sam mam dizla že od nekdaj (prej Peugeot 206, zdaj Škodo Superb), pa ju gladko boli kita za vse te nakladancije (kratke ture kao slabe, ohlajanje turbine). Edino, kar je res, je to, da moraš turbino ogret, preden ga prtisneš. Crknilo mi na nobenem ni še NIČ (Peugeot 85k, Superb 115k km).

Zgodovina sprememb…

WhiteWolf ::

Zanima me, če kdo ve iz izkušenj, da pije BMW 320i (170 konjev) letnik 2002 "le" 8-9 litrov zelo dinamične vožnje?
"Maximus Decimus Meridius: What we do in life, echoes in eternity"

darko36 ::

Nikoli več na bencinarja. Če primerjamo redno vzdrževanje avta pa ni nobene razlike. Tudi nad 100k ne. Če pa kaj vitalnega crkne si pa v p.... v vsakem primeru.

Drugače pa TOP saj sem ti že vse razložil. Končna oločitev je tvoja. :P Lahko pa seveda sprobaš mojga.>:D >:D >:D

kixs ::

WhiteWolf:

gres na poraba.com in pogledas za ta model. Sicer je samo en L2002. Ima pa porabo nekaj cez 9. Na pamet bi pa rekel, da je to normalna voznja. Zelo dinamicna znese gotovo cez 10 in vec.

Je pa res odvisno, kaj si kdo predstavlja za zelo dinamicno voznjo!

lp

Vikking ::

Nikoli več na bencinarja. Če primerjamo redno vzdrževanje avta pa ni nobene razlike. Tudi nad 100k ne. Če pa kaj vitalnega crkne si pa v p.... v vsakem primeru.

Govorim o primerjavi če vzameš novega bencinarja ali pa diesela. Stroški servisa, poraba in ostale stvari natehtajo, da moraš letno delati najmanj 20-25k km da začneš z dieslom profitirat pred bencinarjem. Seveda pa tukaj niso vključene stvari kot recimo velika prednost diesla z navorom, bencinarja pri pospeševanju... v prihodnost prednost diesla pri uporabi biogoriva, ki bi lahko bil občutno cenejši, pri okvari diesla višji stroški popravil, več dodatnih servisov...

Plin se splača pri enoprostorcih, predelava pa pride nekje 1500€.

dzinks63 ::

:)) Plin se zelo splača pri velikih bencinskih terencih (V6 3000 , V8 4000 ali še več ccm)

username ::

Stroški servisa, poraba in ostale stvari natehtajo, da moraš letno delati najmanj 20-25k km da začneš z dieslom profitirat pred bencinarjem.
Ma naj mi enkrat pove, kaj je pri dizlu toliko večji strošek servisa? (govorimo o rednem vdrževanju, ne okvarah). Primer Golfa V: servisni intervali so isti, cena pa (menda) tudi primerljiva. Resda je treba pri 100 ali 120 tisoč km (ne vem na pamet, moram pogledat v servisno knjigo) menjati jermen.
Vmes je pa tako: pri dizlu je treba npr. vsake toliko menjati filter za gorivo, tega pri bencinarju ni. Tam imaš pa menjavo vžigalnih svečk, ki jih pa pri dizlu ni.

Pa nehajte nakladat o teh "minimalnih 25.000 km letno". Sem že napisal, da se lahko splača pri precej manj (ali pa šele pri precej več). Recimo pred leti je ena znamka ponujala dizle po isti ceni kot bencinarje - v tem primeru se ti itak splača samo dizel, tudi če delaš samo 5000 km letno.

Seveda pa tukaj niso vključene stvari kot recimo velika prednost diesla z navorom, bencinarja pri pospeševanju...
Bencinar nima prednosti pri pospeševanju. Samo če gledaš klasični podatek "pospešek 0-100 km/h". Tam zmaga bencinar, ker 100 km/h lahko doseže eno prestavo nižje kot dizelaš.
V realnem življenju, ko daš gas (npr. za prehitevanje), pa ima boljši pospešek dizel - že zaradi večjega navora in dodatno še zato, ker tu pa dostikrat dizla ni treba prestavljati navzdol , da bi dosegel želeni pospešek.

v prihodnost prednost diesla pri uporabi biogoriva,
No to pa ne vem, kako je s tem, če je to res prednost. Meni za TDI-ja piše, da ga ne smem futrat z biodizlom...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

darko36 ::

Lepo povedano.

jype ::

username> Z drugimi besedami: že 90-konjski TDI je v vsakdanji uporabi močnejši od 102-konjskega bencinarja. 105-konjski TDI s 6-st. menjalnikom pa sploh.

Kar precej močnejši, v bistvu. Najbolj se to pozna pri vožnji v klanec, še posebej po avtocesti, ko z 2.5k obratov dizel kar vleče in ni treba nič kaj dosti pritiskat na plin.

Tudi jaz sem nameraval kupiti bencinarja, pa se je pojavil malo rabljen dizel s točno tako opremo, kot sem jo želel, pa ni mi bilo treba čakat 4 mesece. Po dobrih 2000 kilometrih in porabljenih dveh tankih goriva sem zelo zadovoljen.

dukenukem ::

username : govoriš kot da ima zobati jermen samo dizel :D filter za gorivo se menja tud pri bencinarju ampak to je đabe cena ,imaš pa pri dizlu ogrevalne sveče ,katere so precej drage, ampak držijo par let ;) če je pa zunaj precej mraz, ti pa lahko nafta začenja zmrzvat in maš lahko mal komplikacij pr dizlu ,ampak sedaj v zimskem času ,pride že v dizel namešan dodatek :D ma pa dizel eno veliko prednost ,laho kurite kurilno olje ,k je čist pocen :D samo je pri novem avtu škoda mašine :D

Zgodovina sprememb…

Super Sonic ::

"Ma naj mi enkrat pove, kaj je pri dizlu toliko večji strošek servisa? "

Pri CR tehnologiji se zelo pozna razlika pri servisih. V primerjavi Hyundai Accenta (1,5 crdi in 1.6 gls) je razlika ogromna. Servisni intervali so pisani na 15k in vsak servis dizla je za približno 40€ dražji. Na 120k se menja pri CR mašinah skoraj pol mašine, zato je napovedan servis na tej kilometrini za dizla 800+€, za bencinarja okol 600€.

Sedaj pa tako. Dizli so zelo relativen pojem (od znamke do znamke). Nekje se neko vozilo splača prej, nekje kasneje. Urbana legenda pa kroži, da je to okoli 25k km. Ni res.

Tudi razne lestvice koliko se vozilo komu splača ne držijo v primeru, da poznaš dober servis (poceni, kvalitetno, ipd.) oz. poznaš nekoga, ki ti lahko kakšen del priskrbi ceneje.

Dejstvo pa je, da ko se dizel začne kvariti ni prav nič luštno. Tako za denarnico, kot za osebo, ki si avto lasti. Prav tako ima dizel motor nekaj stvari več, zato je tudi možnosti, da gre kaj narobe - več. Je pa dizel ogromno izgubil na pomenu, od kar je cena za dizel skoraj enaka kot cena za bencin. Namreč tudi bencinarji so močno napredovali v porabi in porabiti 5,6 litrov na 100 km ni danes nobena umetnost več.

Kar se tiče same kvalitete v vožnji pa se strinjam, da so dizli v prednosti.

"A mi lahko kdo pojasni kakšna je razlika v vzdrževanju dizla in bencinca med recimo 100k in 150k prevoženih km.
Gre pa za Alfo GT."

Gre za ekstremno moronasto vprašanje. Alfa namreč ni avto. Alfa je čustvo. Vozniki Alf so Alfisti. To niso navadni vozniki. To je posebna kategorija. Čisto izven.

Alfa goji njihovo TS tehnologijo (bencinski agregat). Tle. Te svečke omogočijo motorju ( posledično vozilu) boljšo dinamiko vožnje, avto gre precej drugače. Slaba stvar je pa cena. Različno od modela do modela, redna cena (svečk) se giblje od 200€ do 400€. Menjajo se načeloma na 100k km. In tako naprej. Relativno naviti so tudi dizli. Pri teh avtomobilih je ponavadi v kurcu še kakšno podvozje (škripanje, gumice, tesnila), imajo slabe variatorje, LMM-le, ipd. Pol stvari načeloma ne dela, že po 5, 6 letih splošne uporabe. Kolega močno miži, ko mu na dve leti stari Alfi škripa sklopka. Ampak zeeeeeeeelo škripa (stabilizator sklopke je fuč).

Toda Alfa je Alfa. Čustva, ko zagledaš notranjost, če le nisi degeneriran Moron, ne morejo ostati hladna. Fantomska oblika in posebno izbrana ter zamišljena notranjost, išče Alfiste.
Ljudi, ki ji oprostijo vse in vedno znova čakajo, da se v sedejo nazaj. V Alfo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

_marko ::

->Gre za ekstremno moronasto vprašanje.

Hvala za odgovor, ampak ti si moron. Gre se samo zato, da bi lahko upil 3 leta staro Alfo GT od brata (dizl), ki ima 100k prevoženih in me je pač zanimalo kako je z nadlajnim vzdrževanjem. O voznikih pa mi ni treba razlagat.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

IceIceBaby ::

Pokliči na servis in vpraši kaj točno se menja na določene intervale. Tako lahko naredite tudi ostali, ki vas zanima koliko je razlike med servisi. Je odvisno od avta, ampak nasplošno so dizli dražji, nekateri kar precej.

Tudi nabavna cena za dizla je višja. Bile so ene akcije kjer si dobil dizla za ceno bencinarja, ampak glede na to, da je izdelava dizlov precej dražja takšne akcije ne morejo trajati.

To glede "udobnejše" vožnje je pa stvar okusa.

Moj namen ni bil sprožiti debato o prednostih enih in drugih, ampak spodbuditi ljudi, da pred nakupom malo preračunajo in ne nasedajo slepo stereotipom o dizlih.

WarpedGone ::

>> Servisni intervali so pisani na 15k

Mogoče pa Hyundai diesli vseeno niso tko oh in sploh?

Moja Laguna ma pa redne servise na 30k km. Jermen šele pri 120k. Povprečna poraba ta mesec 4,7l/100km (po BC). Ne da se vseh dieslov merit z istim metrom.
Zbogom in hvala za vse ribe

perci ::

Odvisno je tut katero kategorijo avta kupuješ. Recimo mondeotov bencincev skoraj ni. Stiloti so tut 90 posto dizli.

_marko ::

Recimo hyundai coupe tudi nima dizlov, mazda rx-8 tudi ne...
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

dukenukem ::

če vas zanimajo razni servisi in intervali, pa tehnični podatki avtov ,odpravlanje napak itd....si dobite program autodata 2007 :))

bond007 ::

Z drugimi besedami: že 90-konjski TDI je v vsakdanji uporabi močnejši od 102-konjskega bencinarja. 105-konjski TDI s 6-st. menjalnikom pa sploh.


Jao kake pišete tle gor. A ste res samo za pred kompe? Da je dizl z 90 konji dost močnejši od 102 konjeskega bencinca. Kako lahko človek pri zdravi pameti kaj takega napiše. Hudiča konji oz KW so moč .. in če ma en več kw pol je močnejši ane?
No gremo še kakšno tako priljublejenem navoru kako rečit. Recimo, da je pri dizlu navor 300Nm, pri bencincu pa 150Nm - kar so recimo neke realne cifre za dizla in bencinca. Verjetno večino laikov tu gor misli ... ja pri takih podatkih ma očitno dizl 2X več navora. Pa ga nima! Daleč od tega! No ima ga mogoče samo na gredi, kjer dejansko tovarniško navedejo navor. Ampak na gredi nič ne šteje, pomembno je koliko ga je na kolesih. In na kolesa pride navor preko menjalnika in ta navor precej bolj zreducira pri dizlu, kot pri bencinarju. Seveda ga je še vedno več kot pri bencinarju, a niti približno 2x več.

Kar se dinamike vožnje tiče glede na porabo - je res ta večja pri dizlu. No kar večina dizlašev ne prizna, pa so vseeno pomembne stvari...
- pozimi se avto dlje ogreva kot primerljiv bencinc
- ker se dlje ogreva do delovne temperature, je za relacije do recimo 5 km neuporaben oz zgubi prednost pred bencincem, kar se tiče porabe.
- možnosti za okvaro je dejansko več kot pri bencinarju (tukaj je dokaj velika občutljivost na gorivo, grelne svečke, da turbine niti ne omenjam,...)
-hrup, tresenje, smrad nafte,..

Večina dizlašev, ki jih poznam, se večinoma zelo trudi za porabo. Popolnoma razumem - nafta je strošek (sploh pri veliko km), ki se ga da lepo zmanjšati z primerno vožnjo ... dokler seveda ta vožnja ne začne najedati drugim in postane premalo dinamična. PA ne govorim zdej racing style, ampak neko normalno speljevanje ...

Ko sem se jst enkrat z bencincem 1.6 103 konje potrudil varčno voziti - do slo obale in nazaj - 460km sem imel porabo 4,8l (2 osebe) - pa nisem cijazil - še celo kazen za prehitro vožnjo sem fasal (pa ne skozi naselje). Načeloma je poraba pri dizlu nekje zelo približno 2l manjša, kot pri primerljivem bencincu. Čeprav dizl ki bi s mojim tempom vožnje porabil 3l na zgornji relaciji ... takega še ni...

Vsekakor pa s kakim TDIjem, DCIjem (SDIje pustim pri miru:P ),... rad vžgem kakšen duel na avtocesti (seveda tako, da je varno). V hrib pa je moja poslastica - tam opažam, da še lažnje dobim kakšnega nasprotnika. Verjetno se bo kdo pošalil, da sploh ne pohodijo - pa točno vem da, ker za večino se tako lepo zakadi - no vsaj kolikor je videt v vzvratnem ogledalu. >:D

Uglavnem dizl - not for me, verjamem pa, da nekaterim zlo lepo služijo, so ekonomični,.. itd. PA še po čipanju dobro letijo.

Azrael ::

@_marko:

Za Alfo. Motorji (bencin in diesel) in tudi avtomobili so kvalitetno izdelani, prav tako ni pripomb na uporabljene materiale.

Problem in to hud so servisi in razni vanabe mehaniki, ki se spoznajo na pisanje računov in nakladancijo, na avtomobile pa ne. Svoje prinesejo še razni dirkači, ki za avto skrbijo izključno tako, da tankajo gorivo in tiščijo gas do kamor gre.

Zato, če je bil avto v dobrih rokah, potem te pač čaka veliki servis (ki naj bi se delal na 5 let ali 75-80k km in ne na 120k km, kot so izumili v teh krajih) in potem 5 let ali naslednjih 75-80k km do naslednjega velikega servisa samo redni servis (menjave olja na 10k km, filtrov in podobnih drobnarij), če ne bo kakšnih težav z robo Made in Germany, ki je v Alfah najpogostejši vzrok okvare.

Za cene poglej na Alfa forum, če pa narediš sam, je povsem izvedljivo, čeprav bi te nekateri pametnjakoviči na forumih najraje linčali za tako grešno idejo, pride precej ceneje, jasno moraš pa nekaj vedeti o takih delih, veliki servis ni ravno za začetnika.
Nekoč je bil Slo-tech.

_marko ::

azrael:
To alfo ima moj brat.
Je pa redno servisirana pri uradnih serviserjih. Stara 3 leta in 100.000 prevoženih km.
Cena bi tudi bla ugodna, poleg tega je avto čipan, športno podvozje, 18" felne z širšimi distančniki, temne šipe...
Vprašal sem pa zato, ker ne želim met ogromnih stroškov z vzdrževanjem.
Če je res en velik servis na 80k km in potem normalno na 20k, potem to ni sile. Kolko prihaja do okvar pa nevem...

Imam pa kronično bojazen pred avti z v visoko kilometrino...
Čeprav baje 100k ni nevem kaj za tak avto.

Gledal sem tudi Hondo civic sport 2.2. disel, Leona FR diesla... Nočem imet bencinca, ker delam kr dost kilometrov. Če pa že pa je nov hyundai coupe lep pa poceni in mazda rx8.
No, bomo vidli kaj bo čas in denar prinesel...
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Super Sonic ::

_marko - Pamet v roke, pa intenzivno na ta forum tle. Imaš par zelo kompetentnih ljudi, ki zelo radi relevantno odgovorijo na vsako dokaj resno zastavljeno vprašanje.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

glinik ::

Kolega ima Alfo 159 2,5 dizla. Kaj naj rečem, avto leti, malo pije, ampak mašina je tik pred razsutjem :\

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

Azrael ::

>Alfo 159

Prima dirkač, da je uničil ne več kot 2 leti star avto.:\
Nekoč je bil Slo-tech.

Vikking ::

username: kakorkoli obračaš ti lahko povem da so storški servisa pri dizlu za 50-100€ večji, govorim o rednih stroških. Bencinarji so zelo veliko pridobili, ker so jim občutno zmanjšali porabo. Če misliš da 130konjsi bencinar še vedno pokuri 10 litru se motiš. Poleg tega ne smeš zanemarit višjih tlakov ki nastajajo v dizlu. Problem v mrazu, material več trpi, večja raztezanja materialov, dražji deli, večji servisi.

Aja pa sedaj so dizli "turbo" gnani. Trpežnost je bila sinonim za stare dizle brez turbo pogona to pa vemo da kakšen z 1.6 mašino premore borih 55kw.

Če ne verjameš mojim trditvam, pojdi tja ker prodajajo avtomobili, povprašaj kakšni so stroški servisa pri dizlih napram bencinarju, če vzameš po karakteristikah enako vozilo.

jype ::

Jaz bi vse tole verjel, Vikking, ampak potem sem vozil common rail kliota, ki je imel za seboj 350kkm in je še vedno šel naprej in pil pod 6 litrov pri izključno mestni vožnji. Z avtomobilom se je razmeroma grdo ravnalo, ves čas se je ugašalo motor, le servisiranje je potekalo razmeroma redno (in po pričevanju lastnika vozila je bilo slabih 15% dražje od servisiranja enakega bencinskega vozila).

Od takrat naprej ne verjamem več.

_marko ::

Interesantni so tudi kakšni 1.4 do 1.6 turbo bencinarji, npr Fiatov T-jet in VWjev TSI. Tudi do 170km.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

ivanuscha ::

Fiatov jtd 1.3 16v 90 konjev je baje eden najbolših dizlov sploh. Sicer pa ko je glih eden omenu da evropa še zdej dela bencinarje 8v... ja zakaj pa ne? Jst mam 1.4 8v grandeja in mi pokuri okol 5.8 kombinirano, super sodoben motor. Če ga primerjaš z cliotovim 1.2 16v je sigurno boljši, pa imata isto moč. Namreč 8 ventilci dosežejo največji navor precej prej kot 16v, posledično jih ni treba tok gnat. Sicer pa ne razumem kako lahko sodobni dizli še vedno tko grdo kadijo. Dostkrat vidm kakšnga tanovga Passata kako se mu svinsko pokadi iz auspuha, kot traktorju. >:D :\

Smorny ::

Jaz sem šel iz Ibize 1.4 na Clia dci 82KM. Stil vožnje sem vedno imel umirjen z veliko povprečno hitrostjo, brez zaletavanja, priganjanja, nepotrebnega naglega zaviranja ipd.
Če se mi splača diesel?
Osnovno zavarovanje in cestnina je enaka. Kasko je pri dieslu malenkost večji zaradi višje nabavne cene.
Bencin je trenutno 1.105€, diesel 0.975€, poraba bencina 6.5, diesel 4.5 => (0.975/1.105)*(4.5/6.5)=0.61
Torej je strošek diesla za gorivo 61% napram bencinarju (100%) in ob ca 30kkm letno, bi ob takih predpostavkah strošek goriva znašal za diesla 1316€ za bencinarja pa 2154€. Tukaj je torej razlike za ca 830€, nekaj gre za zavarovanje, nekaj za odtenek dražji servis. Še vedno pa je realna razlika ca 600€. Zaradi približno 1500€ višje nabavne cene, moram vsaj tri leta voziti, da se mi bo začelo dejansko splačati.
V primeru, da bi ga prodajal, bi tudi dobil več kot za bencinarja. Imam ga namen zvoziti dokler bo šel, nato pa spet kupiti 2-3 leta starega diesla.

Še nekaj mojih vtisov in primerjava dveh malih avtov:

Ibiza:
- 5 let, 107kkm redno servisirana brez kakršnihkoli težav poraba med 6 in 7, tankal na 600-650km
- hitro se je ogrela
- klima je delovala boljše, ker so bili tudi obrati motorja višji
- velika razlika med polnim in praznim avtomobilom
- lahek, lepo vodljiv avtek
- servisi na 15kkm

Clio: trenutno 104kkm, motor brez težav, servisiran pri kolegu, poraba med 4 in 4.5, tankam na 950-1100lm
- cena vzdrževanja zaenkrat podobna kot pri Ibizi
- pozimi traaaaaja, da se ogreje;
- hladen je nekoliko glasen in robat
- Klima zaradi ca 1000 obratov/min manj ne doseže učinkovitosti Ibizine :(
- avto tudi polnno naložen pospešuje solidno in ga ni treba priganjati v rdečo polje, da se premakne, kot je bila navada pri bencinarju
- na relaciji Slo-Müllheim je bila na 1050km dolgi poti in skupni poprečni hitrosti 110km/h s 4 osebami poraba le 4.7 l/100km (računano, ker potovalni računalnik laže za ca 5%)
- bolj stabilen napram Ibizi, čuti se večja teža na prednji osi.
- pri prvih kilometrih so se mi na mokrem asfaltu vedno vrtela kolesa v prazno, ker sem bil navajen na več plina pri speljevanju.
- servisi na 20kkm
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

ivanuscha ::

Vau, to pa je zavidanja vredna poraba. Z mojim bi meu vsaj + 2 litra na taki turi.
Pa zakaj sploh dizli tok manj požrejo? Ima nafta tolk več energije od bencina? :|

username ::

Pri CR tehnologiji se zelo pozna razlika pri servisih. V primerjavi Hyundai Accenta (1,5 crdi in 1.6 gls) je razlika ogromna. Servisni intervali so pisani na 15k in vsak servis dizla je za približno 40€ dražji. Na 120k se menja pri CR mašinah skoraj pol mašine, zato je napovedan servis na tej kilometrini za dizla 800+€, za bencinarja okol 600€.
No ja, 200 EUR pa ni taka razlika. Ni malo denarja, ampak spet ne toliko, kot nekateri tulijo.
Sicer pa me common rail ne zanima, imam TDI.

Dejstvo pa je, da ko se dizel začne kvariti ni prav nič luštno.
Res je, ampak to nikoli ni luštno. Meni so na 2,5 let starem cliotu šle vžigalne tuljave (cinšpule po domače :D ). Strošek bi bil vsaj 300 EUR (na srečo ne vem točno, ker je bil še v garanciji).
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

HyperKiller ::

Dizel ma sicer manj energije na masno enoto, a je gostejši, zato jo je v litru dizla več kot v litru bencina.
Dizel motorji so tudi energijsko bolj ekonomični (baje 20% bolj kot bencinarji), ker:
-imajo večje kompresijsko razmerje,
-se vrtijo počasneje in imajo daljši hod - večji radij glavne gredi (od tu večje vibracije),
-pri common rail vbrizgu, je količina elektronsko odmerjena in zatorej ravno pravšnja,
-ker imajo bencinski motorji z klasičnimi uplinjači loputo ki pripre dovod zraka.

In zato ker se vrtijo počasneje in imajo večjo ročico --> navor, so bolj ekonomični pri nižjih obratih,
ampak so za isto moč težji od bencinskih, ker morajo biti večji ker se vrtijo počasneje in morajo biti grajeni močneje.
Je pa res, da se slednje z dobrim turbopolnilnikom da dobro odpraviti.

Iz vsega tega tudi sledi, da ima trakror ki počasi vleče težka bremena dizelski motor z dobrim izkoristkom pri počasni vožnji, motor ali pa dirkalni avto pa imata bencinskega, ker je lažji in mu moč pri visokih obratih ne predstavla težav (in poraba ni pomembna).

Do pred nedavnega sem si težko razlagal vez med navorom in močjo. Navor * hitrost = konjska moč. Zato imajo hitro vrteči se bencinarji kljub mahnemu navoru veliiko moč (F1), velike traktroski motorji pa imajo le nekaj konjev, ampak mnogo navora pri majhnih vrtljajih.

username ::

ao kake pišete tle gor. A ste res samo za pred kompe? Da je dizl z 90 konji dost močnejši od 102 konjeskega bencinca. Kako lahko človek pri zdravi pameti kaj takega napiše. Hudiča konji oz KW so moč .. in če ma en več kw pol je močnejši ane?
Evo pa ti dam primerjavo s kompi: a če ima Intel procesor več gigahertzov, je avtomatsko računalnik bolj zmogljiv kot AMD?
Sicer pa: nimam dovolj teoretičnega znanja, da bi se sedaj s tabo jajcal, kako je s kilovati, navorom in številom obratov. Vem pa, kaj se zgodi, ko daš gas v golfu s 102KM bencinskim motorjem, in kaj se zgodi z motorjem TDI 90KM.

Pa da primerjamo bencin vs bencin: hyundai getz letnik 2004 je imel 1.3 motor, moč po tovarni 85KM. Opel vectra (1994, 1.6 motor 75 KM) je bila bolj poskočna, čeprav ima na papirju kar 10 KM manj.

-hrup, tresenje, smrad nafte,..
Hrup me ne moti, ker ga sploh ni toliko (ker imam 6 prestav, je TDI na avtocesti celo zelo tih, bolj kot 1.6 benicnar). Tresenja ni. Morda je tvoj stric imel sarajevskega golfa D iz leta 1985, ampak v novem golfu TDI ne čutiš nobenih vibracij.
Vonj izpuha me pa res čisto nič ne briga. Pa itak mi ne smrdi nič bolj kot izpuh bencinarja.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

HyperKiller ::

Bi pa dodal, da ta se ceno teh dragih popravil da znižati - če se ti ne gre za garancijo.
Recimo: Turbina se da obnoviti in ni treba kupovati nove (nekateri servisi to počno, računajo pa khm khm)
Vžigalna tuljava tudi ne more stati "čez 300 €".
Moraš se pa spoznati na mehanike :D

Spet pa, tistim, ki to že vedo ta podatek ne bo bistveno koristil, večina ostalih pa bo temu nasprotovala.

HyperKiller ::

Bond007 (in Username),
Si že videl kako hitro spelje vozilo za podiranje hitrostnih rekordov, ki ima "o-ho-ho" konjskih moči?
No, prvič, sam sploh ne spelje, ampak mu je treba pomagati z vlečnim vozilom, zato bi ga moj avtomatik:)) neskončnokrat prehitel v vsakdanji uporabi.

Važno je, na kakšnem razponu obratov ima nek avto kakšno moč. Ker je za povprečnega uporabnika pomembna povprečna moč in ne tisti "kick" med 3000 in 3500 obrati. Pasulj.

username ::

Vžigalna tuljava tudi ne more stati "čez 300 €".
Ena res ne, to bi bila kriza. Šlo je za menjavo vseh štirih.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

username ::

Važno je, na kakšnem razponu obratov ima nek avto kakšno moč.
Golf TDI ima v 6. prestavi pri 2000 obratih hitrost 100 km/h. Pri cca 2500 je že 130 km/h.
Malo premišljuj, kaj to pomeni oz. kaj sem hotel s tem povedati.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

HyperKiller ::

Ja, znotraj 500 obratov smo veliko hitrejši, zato me ne moti da moram starega turbodizla čakati na "njegovo območje".
Hotel sem le povedati, da je lahko motor s 100 konji v obče močnejši kot motor s 110imi. Tudi na dragu.
PS: Takšne besede letijo predvsem na ostro obsojanje Bonda007, ki nas zmerja z očalarji brez pigmenta (pa brez zamere, prosim).

Za skrajni primer (ker jih imam tako zelo rad) vzemimo motor z nekimi cevmi na sesalnih in izpušnih odprtinah na glavi, ki štrlijo iz motorja kot da gre za umetniško študijo. Ali ste vedeli?: da je mogoče te cevi dejansko uglastiti tako, da pri določenih vrtljajih pomagajo zraku noter in izpuhu ven? Zelo poceni smo navili motor za 50%. Glej ga šmenta, ko pademo iz ozkega območja opazimo, kako nas sosedova babica z zeljem in korenjem na zadnji klopi svojega starega hrošča počasi a ustaljeno prehiteva.
Zagrizeni realisti pa se spomnite slehernega dvotaktnega motorja ki ste ga kadarkoli vozili.

EDIT: typo

Zgodovina sprememb…

T0RN4D0 ::

Bencinarja pa lepo v redčih obratih skos se furat pa maš navora dost, pa še kak rekord v porabi lahko podreš (največja sicer, ampak glavn da nisi povprečnež ane.).

Drugač pa na bencinarja pozabiš ko greš en 2x na črpalko z dizlom (po možnosti po kurilca >:D ), če ti gre pa kak turbina pa kmal ugotoviš da boš mogu se še kr neki časa vozt da boš dobil not razliko v nabavni ceni avta. :\

ru7 ::

@username:
Sicer pa: nimam dovolj teoretičnega znanja, da bi se sedaj s tabo jajcal, kako je s kilovati, navorom in številom obratov. Vem pa, kaj se zgodi, ko daš gas v golfu s 102KM bencinskim motorjem, in kaj se zgodi z motorjem TDI 90KM.


Vse je odvisno v keri prestavi je kdo! A se pogovarjamo o 50km/h v 5i prestavi pri obeh ali dizl v 5i, bencinar v 3ji recmo. Dizel bo hitrejši samo ko si v isti prestavi, drugače nikoli, navor gor al dol. Če boš ti pri 2500 obratov z dizlom in jst pri 5000 z bencinarjem in istočasno pri isti hitrosti pritisneva na gas. Ker bo bolj skoču? >:D

Men je to "hvaljenje" dizlov mal :\

username ::

Ker ne vem če sem dobro razložil včerja (je bila že pozna ura), še enkrat glede razpona obratov. Pri dzlih je seveda manjši, ampak ta manjši razpon dejansko naredi toliko (ali še več) kot večji razpon bencinarja (EDIT: popravljen lapsus).

Evo konkretno ilustracijo, kako je pri vožnji na avtocesti:

R Clio 1.4 16v, v najvišji prestavi: 100 km/h pri 3000 obratih, 130 km/h pri 4000 obratih;

VW Golf V TDI: 100 km/h pri 2000 obratih, 130 km/h pri 2600 obratih.

Torej: za isto razliko v hitrosti je pri TDIju treba povečati obrate za 600, pri bencinarju pa kar za 1000 obratov.

moram starega turbodizla čakati na "njegovo območje".
No, odvisno od posamezne vrste motorja, ampak aktualni 1.9 TDI (105 KM) lepo vleče že od 1500 obratov (v bistvu tudi nižje ni nobene panike). Max. dovoljeni obrati so 4500, torej razlika 4500-1500 je 3000 obratov. Približno toliko kot pri bencinarju 4800 obratov. Pa smo tam.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: username ()

Soon ::

Ru7 ti pa si glavca

moje mnenje avti do 1900 kubikov bencinarji
naprej dizli

Lp
Miran

username ::

Če boš ti pri 2500 obratov z dizlom in jst pri 5000 z bencinarjem in istočasno pri isti hitrosti pritisneva na gas. Ker bo bolj skoču? >:D
Odvisno, za katere konkretne avte in motorje gre.
Recimo v 6. prestavi imam pri 2500 obratih cca 120 km/h. Če moram v taki situaciji pospešiti (npr. na prehitevalni pas), za milimeter pohodim gas in zelo spodobno pospešim - brez prestavljanja navzdol seveda. Bencinar: 120 km/h in 5000 obratov - to bo verjetno v 4. prestavi. Skočil bo sicer morda bolj (če je dovolj zmogljiv, vsekakor mora imeti precej nad 100 KM), pri najkasneje 150 km/h pa so obrati že v rdečem polju in bo treba šaltat v 5. prestavo. Medtem jaz samo držim gas, TDI pa nadaljuje pospeševanje v isti prestavi...

Men je to "hvaljenje" dizlov mal :\
Zakaj ti je :\ ? A si fouš? :)
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

jype ::

username, še vedno si zaspan, manjši razpon dizla naredi enako kot večji razpon _bencinarja_.

S tem se kar strinjam in odkar se vozim z majhnim dizlom, me (dokler se mi vse skupaj ne pokvari) nihče ne bo prepričal, da je bencinar kar apriori boljši.

Je bolj poskočen in je manj varčen, predvsem pa kljub enaki deklarirani moči precej bolj neresno vleče tam, kjer je to najbolj najedajoče: v klance in po avtocesti.

Povprečna poraba dizla je 4.0/100km, ker vsi vozimo kot stare mame (po mestu slabih 4.8-5.0, po avtocesti 3.2-3.5, če je verjeti "potovalnemu računalniku").

Pri bencinarju pač med 5 in 7 pri istem načinu vožnje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

ru7 ::

@username:
Ne razumem kaj natanko si hotu povedat s tem razponom? Manjši razpon naredi pač manjšo porabo po AC, to ne zanikam. Bolj me zanima utemeljitev pospeškov.

Recmo da imamo dva ista avta (modela), en ma bencinarja 100 konj, drug pa isto močnga dizla.
Bencinar je pri 4000 obratih, dizl pri 2000 (prestave pač take da se doseže te obrate - dizl višjo kot bencinar). Istočasno pohodita na gas. Kdo bo šu naprej?

Jst nekako dam prednost bencinarju... (mogoče ker ga vozim), ampak vsaj moj je zelo živahen ko se obrati dvigujejo (redline mam pri nekje 8400 obratih). Doma mamo TDIja 130 konjskega, sej ne rečem da ne skoči, ni pa to nek dirkalnik...

EDIT: Evo ti konkretno:
Moj Civic:
1 prestava: 60
2 prestava: 98
3 prestava: 140
4 prestava: 190
5 prestava: 220

Na AC mam pri 130 (5 prestava) nekaj več kot 4000 obratov in ti povem, da ni tako mrtu avto... Sicer pa mogoče sem zdej malo zgoljufal zarad konjev bencinarja :8) S hitrostmi sem hotu povadat da ni nujno tisto s 4o prestavo, ko si napisu ;) , da se pol neha. Če je nekdo prelen da prešalta dol, ni za na cesto >:D

@Soon:
??
:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ru7 ()

jype ::

ru7> sej ne rečem da ne skoči, ni pa to nek dirkalnik...

Saj ravno zato. Razen če te dirkanje veseli (pri nas ne smeš hitreje od 130, mimogrede), je bencinski motor v večini primerov slabša izbira.

ru7 ::

@jtype: Na dirkališčih ni omejitev :D

Pri 130 tut praktično skor noben bencinar ne pije velik :D

kixs ::

Samo kot zanimivost, ni vse samo v konjih, tudi navor ima nekaj veze.

Poglejmo na primeru Alfa Romeo 145:

1.4TS 16V = 103KM, 124Nm
1.9JTD = 105KM, 255Nm

Pospesek 0-100km/h: bencinar = 11,2s, diesel = 10,4s

Razlika je se v tem, da je diesel cca 80kg tezji.

To je vse povzeto iz uradnih specifikacij.

Glede porabe goriva si pa lahko tudi mislimo, da ima JTD v povprecju 1-2 L manjso porabo pri enakih pogojih.

Torej, enako mocen diesel motor po konjih ali kW ima vsaj se 1x visji navor, tako da bo prav gotovo nekaj razlike njemu v plus.

LP
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
446109259 (68141) Berserker
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27166830 (47294) blay44
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743198607 (163620) Spajky
»

Diesel ali bencinar (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
603131266 (115279) parus
»

Bencin ali Dizl (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
63639533 (29648) energetik

Več podobnih tem