Forum » Na cesti » Vprašanje glede dizla
Vprašanje glede dizla
WarpedGone ::
Res res nevem, zakaj noben avto nima turbo timerja.
Turbo timer?
Zbogom in hvala za vse ribe
stara mama ::
Joooj a je tak težko preverit????
Turbo timer @ Wikipedia
Če bo že komu pretežko kliknit na link:
Slo-tech pametnjakoviči na kvadrat...
Turbo timer @ Wikipedia
Če bo že komu pretežko kliknit na link:
A turbo timer is a device designed to keep an automotive engine running for a pre-specified period in order to automatically execute the cool-down period required to prevent premature turbo wear and failure. After a period of driving when a turbocharger has been working hard, it is important to let the engine run at idle speed for a period, allowing the compressor assembly to cool from the lower gas temperatures in both the exhaust and intake tracts. At the same time the lubricating oil from the engine is able to circulate properly so the turbine won't burn the lubricating oil that would otherwise be trapped within the charger with the turbine rotating at high speed. With regard to modern automotive turbochargers, the need for a turbo timer can be eliminated by simply ensuring the car does not produce any 'boost' (during driving) for several minutes prior to the ignition being shut off. Most turbo timers are based on digital electronics.
Slo-tech pametnjakoviči na kvadrat...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
WarpedGone ::
@aston:
Je bilo že n-krat razloženo: ni problem vrtenje turbine ampak vroč (+500 stopinj) ležaj v katerem olje zastane. Dokler ga pumpa trajba skozi, se nima časa preveč segret, ko pa pretoka zmanjka pa je časa dovolj za se olje, ki pač bilo zadnje v vrsti v ležaju zažge in prežge. To zmanjša tolerance v ležaju in ko turbina naslednič štarta dlje časa mora najprej zdrgnit stran zažgano olje.
Zato nasvet da počakaš pol minute pod štandgasom da se komplet turbina vsaj mal ohladi (tja pod 400), kar je temperatura kjer se olje manj/ne žge.
@stara_mama:
je lažje vprašat :)
Hvala in peace bro.
Je bilo že n-krat razloženo: ni problem vrtenje turbine ampak vroč (+500 stopinj) ležaj v katerem olje zastane. Dokler ga pumpa trajba skozi, se nima časa preveč segret, ko pa pretoka zmanjka pa je časa dovolj za se olje, ki pač bilo zadnje v vrsti v ležaju zažge in prežge. To zmanjša tolerance v ležaju in ko turbina naslednič štarta dlje časa mora najprej zdrgnit stran zažgano olje.
Zato nasvet da počakaš pol minute pod štandgasom da se komplet turbina vsaj mal ohladi (tja pod 400), kar je temperatura kjer se olje manj/ne žge.
@stara_mama:
je lažje vprašat :)
Hvala in peace bro.
Zbogom in hvala za vse ribe
stara mama ::
No vsekakor mislim da niti ti in niti jaz nisva experta za izdelavo in obnovo turbin, ampak v zgornjem povzetku lepo piše in to je bolj kot ne dovolj dober razlog, da ne boš na počivališču iz autobahna takoj ugašal mašine, vsaj če ti je kaj mar za tvoj avto potem ne.
Vse ostalo pa lahko samo filozofiramo (to pa ni preveč moja volja)
Vse ostalo pa lahko samo filozofiramo (to pa ni preveč moja volja)
WarpedGone ::
Pridigaš prepričanemu, zmotil me je le "turbo timer", česar še nism nikjer prej slišal.
Si pa komot razlagam zakaj tega v avtih ni: ker bi folk servisom težil ko zmešan, da se jim avto noče ugasnit.
Tipično bi težili novi lastniki za avte ki so v garanciji. S katerimi sicer ni nič narobe ampak se vseeno spodobi da servis pregleda zadevo če morda pa vseeno kej ni ok.
Tako so se enostavno losal kupu stroškov, da zadeva zato mal prej crkne v nekaterih primerih pa ni več problem, ker tisto garancijo tipično vseeno zdrži. Če bo crknilo čez 10 let pri 200k prevoženih ... s tem se bo ubadal nek drug CxO.
Si pa komot razlagam zakaj tega v avtih ni: ker bi folk servisom težil ko zmešan, da se jim avto noče ugasnit.
Tipično bi težili novi lastniki za avte ki so v garanciji. S katerimi sicer ni nič narobe ampak se vseeno spodobi da servis pregleda zadevo če morda pa vseeno kej ni ok.
Tako so se enostavno losal kupu stroškov, da zadeva zato mal prej crkne v nekaterih primerih pa ni več problem, ker tisto garancijo tipično vseeno zdrži. Če bo crknilo čez 10 let pri 200k prevoženih ... s tem se bo ubadal nek drug CxO.
Zbogom in hvala za vse ribe
Malajlo ::
Ko zapelješ z AC na počivališče, turbina idla vsaj pol minute. Razen če imaš pit stop pa tekmuješ sam s seboj.
Zakaj bi potem rabil timer?
Zakaj bi potem rabil timer?
stara mama ::
Ker...
..npr. je že nekdo (serviser celo) pisal na bmw forum, ko je šel na tehničnega.
Tam mu je po preverjanju plinov preglednik iz obratov spustu gas, in potem kar ugasnil ker je pač že končal.
Rezultat je bla instant okvara turbine.
Oz. drugače rečeno..... zaščita pred samo neumnostjo lastnikov (in tistih ki v avto sedejo).
Verjamem pa, da je nevgradnja tega lep biznis prodaje rezervnih delov za firme.
Celo bral o tem, da nekateri pred ugašanjem dajo mal gas, da gre neki nevemkaj ven :P
..npr. je že nekdo (serviser celo) pisal na bmw forum, ko je šel na tehničnega.
Tam mu je po preverjanju plinov preglednik iz obratov spustu gas, in potem kar ugasnil ker je pač že končal.
Rezultat je bla instant okvara turbine.
Oz. drugače rečeno..... zaščita pred samo neumnostjo lastnikov (in tistih ki v avto sedejo).
Verjamem pa, da je nevgradnja tega lep biznis prodaje rezervnih delov za firme.
Celo bral o tem, da nekateri pred ugašanjem dajo mal gas, da gre neki nevemkaj ven :P
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
Malajlo ::
Nauk: Ne kupuj bemvejev, ker crkne ob najmanjši napaki.
Če bi bilo zapekanje olja tak problem, potem bi že zdavnaj,imele vse mašine timer, temperaturni senzor, pač. Je daleč ceneje in zelo enostavno, napram težavam s kupci.
Ampak ker je očitno okvar turbine zaradi takih primerov manj, kot pa okvar zaradi nenadne ohladitve ob padcu vozila v vodo, tega ni v (normalnih) vozilih. Najbrž pa F16 timer imajo, to pa.
Če bi bilo zapekanje olja tak problem, potem bi že zdavnaj,imele vse mašine timer, temperaturni senzor, pač. Je daleč ceneje in zelo enostavno, napram težavam s kupci.
Ampak ker je očitno okvar turbine zaradi takih primerov manj, kot pa okvar zaradi nenadne ohladitve ob padcu vozila v vodo, tega ni v (normalnih) vozilih. Najbrž pa F16 timer imajo, to pa.
bambam20 ::
Nauk: Ne kupuj bemvejev, ker crkne ob najmanjši napaki.
Pa veš zakaj crkne? Ker imajo 7 let stari BMW-ji dizli v resnici 400.000- 450.000 km in ne 180.000 km kot jih ti vidiš na števcu. Lol.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
bambam20 ::
stara mama je izjavil:
No, če preveriš avto.net so vsi na magičnih 200.000.
Kakšno naključje
Tok imajo 3 leta stari Renaulti pa Citroeni in to kupljeni pri slo zastopniku.
mitja73 ::
Vsi avto trgovci vedo da je avto ki ima več kot 200k km na števcu zeloooo težko prodati.
Posledično imajo skoraj vsi manj kot 200k km ;-)
Posledično imajo skoraj vsi manj kot 200k km ;-)
bambam20 ::
FiReFTW ::
Wrop ::
Vsi avto trgovci vedo da je avto ki ima več kot 200k km na števcu zeloooo težko prodati.
Posledično imajo skoraj vsi manj kot 200k km ;-)
Težko je samo prodati avte z visoko ceno glede na število prevoženih kilometrov.
Folku več kot očitno ni problem plačati več za avto z manj kilometri. Problem pa nastane, ko kupcu ustrežejo tako, da kilometre enostavno prevrtijo in za to računajo 30% več.
bambam20 ::
Kak se vam zdi ta avto:
http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID=...
na prvo žogo seveda mislim.
Zgleda čist ok. Men sicer moti pri opremi xenom ampak če ga nisi nikol imel ga ne boš pogrešal.
marjan_h ::
Jaz sem slišal, da so avtomobili z dizelskim motorjem primerne le za ljudi, ki veliko vozijo.
Pa me zanima zakaj?
Pa me zanima zakaj?
Miha 333 ::
Jaz sem slišal, da so avtomobili z dizelskim motorjem primerne le za ljudi, ki veliko vozijo.
Pa me zanima zakaj?
Enostavno povedano, ker je pri dizlu praviloma vse dražje (nabavna cena, vzdrževanje), razen stroška porabljenega goriva, ki je občutno nižji kot pri bencinarju. Zato je skupen strošek vožnje dizla nižji šele pri veliko prevoženih km. Čeprav zadnje čase z vse bolj zapletenimi bencinskimi motorji to ne drži več nujno.
marjan_h ::
Na čem pa temelji vzdrževanje? Ker sem prebral nekje, da so dizelski motorji konstrukcijsko manj zapleteni kot bencinski.
WarpedGone ::
In zapletenega sistema čiščenja izpuha.
In zapletenih vztrajnikov in balanserskih gredi, ki zmanjšujejo vibracije.
In zapletenih materijalov, ki zmanjšujejo težo.
In zapletenih filtrov, ki omogočajo višje izkoristke
Dizl mašina ki iz litra potegne 20 konjev je čisto druga stvar, kot moderni dizl ki iz litra potegne 100 konj ali več. Obe zadevi imata skupno praktično samo eno besedo v imenu, še na enako nafto nočta laufat. Prvi požre kar mu daš, drugi je hud gastronom.
Danes se dizl mašina od bencinske še najbol razlikuje od občutka v vožnji in odzivnosti pedala za plin pri nizkih obratih. 180 konjski turbo dizl precej bol brca v rit kot 200 konjski turbo bencinar. Sprobano oboje v enakem avtu.
Po drugi strani pa je bencski motor še vedno precej bol 'nežen' in elastičen v vožnji i.e. bol udoben.
In zapletenih vztrajnikov in balanserskih gredi, ki zmanjšujejo vibracije.
In zapletenih materijalov, ki zmanjšujejo težo.
In zapletenih filtrov, ki omogočajo višje izkoristke
Dizl mašina ki iz litra potegne 20 konjev je čisto druga stvar, kot moderni dizl ki iz litra potegne 100 konj ali več. Obe zadevi imata skupno praktično samo eno besedo v imenu, še na enako nafto nočta laufat. Prvi požre kar mu daš, drugi je hud gastronom.
Danes se dizl mašina od bencinske še najbol razlikuje od občutka v vožnji in odzivnosti pedala za plin pri nizkih obratih. 180 konjski turbo dizl precej bol brca v rit kot 200 konjski turbo bencinar. Sprobano oboje v enakem avtu.
Po drugi strani pa je bencski motor še vedno precej bol 'nežen' in elastičen v vožnji i.e. bol udoben.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Miha 333 ::
Začne se že pri dražjem motornem olju. Drugače pa kot so povedali. Turbina, šobe, DPF, dvomasni vztrajnik, EGR, ogrevan filter goriva pri nekaterih, ...
Manj drago vzdrževanje bi mogoče bilo pri kakem 15 let starem dizlu, ki še nima DPF in so deli široko dostopni, tudi neoriginalni. Imaš tudi take primerke. Druga stvar je seveda ekologija pri takem avtu.
Manj drago vzdrževanje bi mogoče bilo pri kakem 15 let starem dizlu, ki še nima DPF in so deli široko dostopni, tudi neoriginalni. Imaš tudi take primerke. Druga stvar je seveda ekologija pri takem avtu.
darkolord ::
Vzdrževanje dizlov ni nič dražje. Mogoče je to veljalo včasih, ko so te tehnologije bile še v povojih. Iz iste vreče kot tisto, da je treba telefon polniti 24 ur pred prvo uporabo.
Bolj so problem novi mali turbo bencinarji, ki so precej preveč naviti in crkuje vse po vrsti (vžigalni sistem, turbina, ...). Pa olje lahko kar s sabo voziš, da ga pri vsakem tankanju bencina še malo doliješ:
Bolj so problem novi mali turbo bencinarji, ki so precej preveč naviti in crkuje vse po vrsti (vžigalni sistem, turbina, ...). Pa olje lahko kar s sabo voziš, da ga pri vsakem tankanju bencina še malo doliješ:
The maximum engine oil consumption is 0.6 l per 1000 km
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
šernk ::
The maximum engine oil consumption is 0.6 l per 1000 km
to v večini knjižic piše že 20 let. normalno izpraven motor pa več kot pol litra na 20k km ne spije.
glede cene vzdrževanja TD vs TB pa ne bom komentiral, govorimo za vzrdževanje na 300k km in ne na 5 let.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Danes se dizl mašina od bencinske še najbol razlikuje od občutka v vožnji in odzivnosti pedala za plin pri nizkih obratih. 180 konjski turbo dizl precej bol brca v rit kot 200 konjski turbo bencinar. Sprobano oboje v enakem avtu.
Ampak bencinarjev se ne vozi v nizkih obratih. Spet nekaj fetiš v zvezi s šparanjem, ki nima smisla...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Malajlo ::
Ga pa ni dizla, ki bi bencinarja pri istih konjih posekal glede užitka. Pa mašina se mora rada vrteti, jasno. Pet jurjev rdeče polje ni za nikamor. Sedem, osem - jaaaaa. Ne rabiš navora pri jurja obratih, saj ne voziš trajekta.
Imam sicer dizla, pa mi je všeč širok razpon navora, ampak čez živahnega bencinarja ga ni. Dizel je za traktorje in dve toni težko plehovje. Pa ladje. Teh ne smem pozabiti.
Imam sicer dizla, pa mi je všeč širok razpon navora, ampak čez živahnega bencinarja ga ni. Dizel je za traktorje in dve toni težko plehovje. Pa ladje. Teh ne smem pozabiti.
bambam20 ::
WarpedGone je izjavil:
Danes se dizl mašina od bencinske še najbol razlikuje od občutka v vožnji in odzivnosti pedala za plin pri nizkih obratih. 180 konjski turbo dizl precej bol brca v rit kot 200 konjski turbo bencinar. Sprobano oboje v enakem avtu.
Ampak bencinarjev se ne vozi v nizkih obratih. Spet nekaj fetiš v zvezi s šparanjem, ki nima smisla...
To je pa povsem odvisno kakšno prestavno razmerje ima bencinar.
če ima kratka, potem se ga vozi tudi v nižjih obratih. Sicer pa poglej. Povprečen dizl začne vleči nekje pri 2000 obratih, bencinar pa od 2500 obratov.
bambam20 ::
Malajlo ::
Tudi 1.6 16V bencinar čisto spodobno vleče pri 1500 obratih. Včasih pozabim, da ni dizel, pa ga kar v peti tiščim. Ni neke razlike (razen da ne gre nikamor ne v peti ne v četri ne v tretji; agregat je za dobro poldrugo tono plehovja pač prešvoh).
JC Denton ::
Common rail dizel začne še prej.
Pri 1750? Nižje gre že težje, če nima res ogromno navora.
1.6 TDCi v mojem avtu ima max navor med 1500 in 2000 obrati. Moderni evropski turbo bencinarji pa od 2000 obratov naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JC Denton ()
marjan_h ::
Dizel je za traktorje in dve toni težko plehovje. Pa ladje. Teh ne smem pozabiti
Ali je to zato, ker dizel razvije večji navor kot pa bencinski motor pri isti velikosti?
Utk ::
Da, ker je neozdravljivo usran bi ga v principu treba prepovedat, ampak po njivi in na morju nihče ne stoji za njim. Tovornjaki so sicer tudi sporni, ampak jih je manj, ne vozijo tolk po mestih, konstantno vožnjo po avtocesti se pa da še kar čisto naredit.
WarpedGone ::
Ampak bencinarjev se ne vozi v nizkih obratih. Spet nekaj fetiš v zvezi s šparanjem, ki nima smisla...
Zakaj pa imam potem 6. prestavo? Za kruzanje pri 200?
Fakt je da HOČEM pri konstantni hitrosti ČIMMANJ slišat in čutit mašino.
Ampak hkrati hočem tudi da TAKOJ ko mal beznem gas pedal motor oživi.
Ne da morm it skozi ritual menjavanja dve dol, dviganja obratov na x2, zato da se hudič pod havbo zbudi iz zimskega spanja.
Mogoče sem samo razvajen ker so dizli iz tega vidika BISTVENO bolje vozni kot bencinarji. Ja, 200 konjsi turbo bencinar me je razočaral. Sm si ga želu met, dokler ga nism šel peljat. Njegov plus je štandgas in mehko speljevanje iz mesta. Dinamika v vožnji pa zelo uboga v primerjavi z 10% švohnejšim dozlom.
Zbogom in hvala za vse ribe
Blinder ::
Mimogrede, ta tvoja zeljena odzivnost Ampak hkrati hočem tudi da TAKOJ ko mal beznem gas pedal motor oživi. je potratna kar se goriva tice.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Miha 333 ::
Pri bencinarju se omembe vredno dogajanje začne pri 3k rpm, pri dizlu pa se tam že počasi konča. Voziti in prestavljati je treba temu primerno.
lukamagic ::
Hoče čimmanj slišat in čutit mašino, zagovarja pa dizle. Pol si ga pa vedi.. In jamranje, da je potrebno pri bencinarju kdaj downshiftnt? Ravno toliko dela imaš pri dizlu, ko je treba prej prestaviti v višjo prestavo. Vsak agregat ima svoje pluse in munuse, a performance pač nikoli ne bo močnejša stran dizla.
Edit: Pa prvič slišim, da nekomu dinamiko v vožnji predstavlja vožnja pod štandgasom. :D
Edit: Pa prvič slišim, da nekomu dinamiko v vožnji predstavlja vožnja pod štandgasom. :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lukamagic ()
WarpedGone ::
Young padawan has much to learn still.
Začneš lahk pri bralnem razumevanju.
Začneš lahk pri bralnem razumevanju.
Zbogom in hvala za vse ribe
lukamagic ::
Se mi je zdelo, da imam opravka s starim fotrom. Uživaj v svoji penzionerski vožnji! ;)
Heavy ::
In jamranje, da je potrebno pri bencinarju kdaj downshiftnt? Ravno toliko dela imaš pri dizlu, ko je treba prej prestaviti v višjo prestavo.
Pri bencinarju je treba za vsako varno prehitevanje metat v eno ali dve nižji brzini. Pri dizlu pa tega v večini primerov ni treba. Četudi ti čeh z prikolico zapelje na prehitevalni pas na Črnem kalu, še vedno lahko v 5. prestavi začneš vnovično pospeševat. Toliko z vidika vsakodnevnih relacijskih voženj.
#TeamFelix
Stipex ::
Jp, potem pa gre vztrajnik prekmalu rakom žvižgat zaradi mučenja pri nizkih obratih + saje mašijo motor. Dizla tudi hitro zmanjka ko prideš čez 4000 rpm, tako da js pred prehitevanjem z svojim dizlom vedno pazim da imam obrate med 2000-3000 rpm.
Oče je dolgo mučil svojega turbodizla pod vsakodnevmimi nizkimi obrati in se je sesalni kolektor toliko zapacal da je (po diagnozi mehanikov) eno sajavo krasto odluščilo in jo potegnilo v turbino, poškodovalo vetrnico in seveda odlomilo polosovino.
Oče je dolgo mučil svojega turbodizla pod vsakodnevmimi nizkimi obrati in se je sesalni kolektor toliko zapacal da je (po diagnozi mehanikov) eno sajavo krasto odluščilo in jo potegnilo v turbino, poškodovalo vetrnico in seveda odlomilo polosovino.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stipex ()
Utk ::
Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?
Malajlo ::
Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?
A tako prehitevanje meriš s koledarjem? Z dizlom se da brez prestavljanja takole tudi od 50 do 230. Ampak zakaj?
M-XXXX ::
Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?
Mojim. 4ta ima dobrih 1500 obratov in 50km/h. 4000 obratih (kjer se zabava niti približno ne končna) ima avto dobrih 130km/h. Če gremo do 4500 smo pa pri 150. Pri blokadi obratov pa bo malo manj kot 170. (možno, da sem za kakšen kilometer zgrešil, ampak veliko ne).
Your point?
Utk ::
Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?
A tako prehitevanje meriš s koledarjem? Z dizlom se da brez prestavljanja takole tudi od 50 do 230. Ampak zakaj?
Ja tako prehitevanje bi pa res s koledarjem meril.
Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?
Mojim. 4ta ima dobrih 1500 obratov in 50km/h. 4000 obratih (kjer se zabava niti približno ne končna) ima avto dobrih 130km/h. Če gremo do 4500 smo pa pri 150. Pri blokadi obratov pa bo malo manj kot 170. (možno, da sem za kakšen kilometer zgrešil, ampak veliko ne).
Your point?
Koliko konjev?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
M-XXXX ::
Koliko konjev?
205. Vendar niti ni tako point, ker s primerljivim močnim bencinarjem bo v vsakem primeru relativno podobno ne glede na konje.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 108800 (67682) | Berserker |
» | Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 4 … 12 13 14 15 )Oddelek: Na cesti | 197889 (162902) | Spajky |
» | 1.2, 1.4 diesel (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 28692 (25775) | Buggy |
» | Bencinar ali dizel-pomoč (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 32605 (29960) | WarpedGone |
» | Moj prvi dizel avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 26784 (24452) | amigo_no1 |