» »

Vprašanje glede dizla

Vprašanje glede dizla

strani: « 1 2 3 ... 6

FiReFTW ::

Ker se v kratkem odločam za nakup avtomobila me zanima glede dizla in bencinarja.
Kakšne so osnovne razlike? prednosti slabosti?
Baje bi naj dizel bil zelo občuljiv in bi naj avto vozil zelo previdno kakih 10km da se ogreje dizel, če ne lahko pokvariš motor ( nekaj takega sem slišal), je to res?

Sami ::

Kakšne so razlike?

Odvisno...nisi navedel za kakšnega dizla oz. bencinarja se zanimaš. Dizel ima načeloma manjšo porabo, so pa stroški vzdrževanja dražji, če prevoziš manj kot 25k km letno se ti dizla načeloma ne izplača, imam dizla in bencinarja tako da lahko to povem iz lastnih izkušenj.

Nobenega avta ne smeš "hladnega" torirat, tudi bencinarja je priporočljivo prvih par km vozit z normalno težko nogo, saj se mora olje ogreti, da pridobi vizkoznost in dobro podmazuje dele motorja.
970A-UD3P,AMD Phenom II X6 1090T,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

FiReFTW ::

zakaj se ti ne splača če prevoziš manj kot 25k km?

Sami ::

FiReFTW je izjavil:

zakaj se ti ne splača če prevoziš manj kot 25k km?


Sem ti napisal, stroški vzdrževanja so malo dražji (turbina, vžigalne svečke,...) in cestnina je dražja.

Na forumu je bilo že nekaj podobnih tem, malo pobrskaj....
970A-UD3P,AMD Phenom II X6 1090T,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sami ()

FiReFTW ::

Letno bom nekje delal 10-15k km pribižno tako da se po tem nebi glih splašal dizel, samo problem je da mi je zelo všeč avto, no problem pa je da so vse verzije z bencinskim motorjem dokaj šibke, jaz pa bi rad vsaj spodobn pospešek pri avtu.

Sami ::

O katerem avtu je sploh govora?
970A-UD3P,AMD Phenom II X6 1090T,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

carota ::

Sami je izjavil:

Sem ti napisal, stroški vzdrževanja so malo dražji (turbina, vžigalne svečke,...) in cestnina je dražja.
Na forumu je bilo že nekaj podobnih tem, malo pobrskaj....

Imel sem golfa 3 s cca 250.000 km in turbine nisem niti 1x zamenjal, pa sem bil 3. lastnik. Poznam kar nekaj ljudi, ki imajo turbo dizle in prav nobenega, ki bi mu turbina odpovedala; kljub 200.000+ km.

Boscheve grelne svečke stanejo od 12 EUR in jih menjaš na koliko, 80.000 km?

Tvoji argumenti se mi zdijo bolj za avte, ki so danes klasificirani že kot oldtimerji, ali pa za res nesposobne voznike. Kakšne konkretne izračune bi raje videl, kot neke ocene iz "spomina". Imam dizle že 8+ let in se ne spomnim, da bi imel kdaj kakšne težave povezane s tipom motorja (bezn/dizel).

Utk ::

Imel sem golfa 3 s cca 250.000 km in turbine nisem niti 1x zamenjal


Tvoji argumenti se mi zdijo bolj za avte, ki so danes klasificirani že kot oldtimerji,

:)) Bolj so tvoje izkušnje z oldtimerji.

Sami ::

Imel sem golfa 3 s cca 250.000 km in turbine nisem niti 1x zamenjal, pa sem bil 3. lastnik. Poznam kar nekaj ljudi, ki imajo turbo dizle in prav nobenega, ki bi mu turbina odpovedala; kljub 200.000+ km.


Kot drugi avto imam Golfa IV TDI, prevoženih ima 391.000, turbino sem obnovil pri 344.000km, obnovitev turbine je znašala kot servis bencinarja za 3 leta (olje, fiter ter delo). Vem kaj govorim :D
970A-UD3P,AMD Phenom II X6 1090T,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

FiReFTW ::

govora je drugač o chevy cruze, bencinar modeli so vsi šibki, 2.0 dizl je edini ki pride v poštev.

no razen 1.4 turbo verzije, samo ta ni glih v evropi več al manj, kolk sem bral.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FiReFTW ()

FileGo1 ::

Sami je izjavil:

Sem ti napisal, stroški vzdrževanja so malo dražji (turbina, vžigalne svečke,...) in cestnina je dražja..


Dizel nima vžigalnih, ampak žarilne svečke, ki pa držijo 250kkm+, če le ne živiš na severnem polu in se voziš 200m v službo in nazaj. Na večini modelov menjaš žarilne svečke za manj kot stane tank goriva.

Če prebereš kakšno stvar o tem kako dizli delujejo in kako se jih vozi, ni generalno nobenih problemov. Seveda če jih tiščiš do omejevalnika obratov takoj po vžigu pozimi zjutraj in ugasneš isto milisekundo, ko parkiraš na bencinski na avtocesti po tiščanju 200km/h, potem so pa problemi ja.

WarpedOne ::

Pojdi se peljat z bencinsko in dizl verzijo in vzemi tisto, ki se po tvojem bolje pelje.

Edini nasvet je, da poišči varianto s 6imi prestavami. Kolikor vidim na Auto.Net obstajajo tudi bencinarji s 6stopenjsim menjalnikom. 5 stopenjski menjalnik je na AC zelo hitro zelo tečna reč.

Vsa ostala akademska dizl/bencin prepucavanja prepusti akademikom za šankom. Resno.
Stvari delajo dokler ne crknejo. Bencin, dizl, plin, štrom, kolm ...
How do you know what you don't know?

Blinder ::

cruze bencinski je zelo švoh, bv niti it na testno vožnjo. Dizel 150 ali 163 km pa fanj puli.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

FiReFTW ::

WarpedOne je izjavil:

Pojdi se peljat z bencinsko in dizl verzijo in vzemi tisto, ki se po tvojem bolje pelje.

Edini nasvet je, da poišči varianto s 6imi prestavami. Kolikor vidim na Auto.Net obstajajo tudi bencinarji s 6stopenjsim menjalnikom. 5 stopenjski menjalnik je na AC zelo hitro zelo tečna reč.

Vsa ostala akademska dizl/bencin prepucavanja prepusti akademikom za šankom. Resno.
Stvari delajo dokler ne crknejo. Bencin, dizl, plin, štrom, kolm ...


To je pa kar zelo dober nasvet.

šernk ::

Imel sem golfa 3 s cca 250.000 km in turbine nisem niti 1x zamenjal, pa sem bil 3. lastnik. Poznam kar nekaj ljudi, ki imajo turbo dizle in prav nobenega, ki bi mu turbina odpovedala; kljub 200.000+ km.


aleluja...torej delaš na statistiki 10ih avtov.

jaz imam pa statistiko par 100 avtov na leto (sem v vodah kjer se vse vrti okoli mehanikov) in lahko rečem, dizel se splača pogojno pri dolgih furah, s katerimi letno narediš 20.000km ampak zelo pogojno. Bližje si 25k km bolj si na varni strani z dizlom. To ti bo rekel vsak mehanik, le kolegi ki imajo dizla za do bližnje trgovine bodo trdili nasprotno. Bolj kot gremo med nove dizle, večja je pomembnost da so za dolge razdalje. (EGR, DPF vse to lahko deluje pravilno le na dolgih razdaljah)

Kot drugi avto imam Golfa IV TDI, prevoženih ima 391.000, turbino sem obnovil pri 344.000km, obnovitev turbine je znašala kot servis bencinarja za 3 leta (olje, fiter ter delo). Vem kaj govorim :D


potem imam samo jaz srečo? dnevno sem seznanjen s turbinami in njihovo obnovo ter vzdržljivostjo slednjih, pa lahko povem samo da bi bilo bolje če ne bi vedel nič o tem. Ker bi ti lahko verjel. Ampak spet govoriš za turbino ki ima trenutno dobrih 45.000km in hvališ turbino, ki je zdržala 350k km. Če delaš pravilno z njo ne bi smela odletet. Sedaj pa poglejmo nabavna cena dizla je cca 10% višja od bencinarja, pri 20.000€ vrednem avtu je to 2000€. Poraba je tist liter razlike na 100km (ne ne verjamem pravljicam da dizli pijejo 4,5 litra, razen ob točno določeni vožnji kjer pa tudi benciran ne bo pil več kot 5,5 litra). Torej 10.000km za 100 litrov prihranka, kar znese cca 150€, danes celo manj ampak ok. Pri 100.000km imaš notri 1500€, kar ni niti pokrita višja nabavna cena avta. Torej rabiš prevozit 140.000km da pokriješ razliko v nabavni ceni avta. Pri 20.000km letno, pomeni da se boš 7 let vozil z avtom da boš lahko rekel, sedaj se mi je pa dizel splačal. Nova turbina (o obnovljenih se ne pogovarjam, z menjavo vred hitro stanejo 1000€+). za prihranit 1000€ na gorivu moraš spet narediti 70.000 novih kilometrov in ima avto 210.000 km. Sedaj pa lahko začneš razmišljat da imaš turbino prinešeno not. Torej pri 20.000 km letno boš pri 10 let stari škatli imel prihranjeno za menjavo turbine. če do 300.000km odpove še bosch pumpa, se boš pri 15 let stari škatli še vedno vozil z istimi skupnimi stroški kot so pri bencinarju. Če do 400.000km odpove še DPF filter (je že kateri sploh zdržal do 200.000km pri avtih v 100% delovanju?) imaš 20 let staro škatlo, kateri nič od zgoraj naštetega ne sme več crknit naslednjih 100.000km. Od tu so te številke, da se pogojno pri 25k km letno dizel izplača. Ker takrat ti dejansko pač pokrije pričakovane stroške na dolgi rok.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Sami ::

šernk je izjavil:

Imel sem golfa 3 s cca 250.000 km in turbine nisem niti 1x zamenjal, pa sem bil 3. lastnik. Poznam kar nekaj ljudi, ki imajo turbo dizle in prav nobenega, ki bi mu turbina odpovedala; kljub 200.000+ km.


aleluja...torej delaš na statistiki 10ih avtov.

jaz imam pa statistiko par 100 avtov na leto (sem v vodah kjer se vse vrti okoli mehanikov) in lahko rečem, dizel se splača pogojno pri dolgih furah, s katerimi letno narediš 20.000km ampak zelo pogojno. Bližje si 25k km bolj si na varni strani z dizlom. To ti bo rekel vsak mehanik, le kolegi ki imajo dizla za do bližnje trgovine bodo trdili nasprotno. Bolj kot gremo med nove dizle, večja je pomembnost da so za dolge razdalje. (EGR, DPF vse to lahko deluje pravilno le na dolgih razdaljah)

Kot drugi avto imam Golfa IV TDI, prevoženih ima 391.000, turbino sem obnovil pri 344.000km, obnovitev turbine je znašala kot servis bencinarja za 3 leta (olje, fiter ter delo). Vem kaj govorim :D


potem imam samo jaz srečo? dnevno sem seznanjen s turbinami in njihovo obnovo ter vzdržljivostjo slednjih, pa lahko povem samo da bi bilo bolje če ne bi vedel nič o tem. Ker bi ti lahko verjel. Ampak spet govoriš za turbino ki ima trenutno dobrih 45.000km in hvališ turbino, ki je zdržala 350k km. Če delaš pravilno z njo ne bi smela odletet. Sedaj pa poglejmo nabavna cena dizla je cca 10% višja od bencinarja, pri 20.000€ vrednem avtu je to 2000€. Poraba je tist liter razlike na 100km (ne ne verjamem pravljicam da dizli pijejo 4,5 litra, razen ob točno določeni vožnji kjer pa tudi benciran ne bo pil več kot 5,5 litra). Torej 10.000km za 100 litrov prihranka, kar znese cca 150€, danes celo manj ampak ok. Pri 100.000km imaš notri 1500€, kar ni niti pokrita višja nabavna cena avta. Torej rabiš prevozit 140.000km da pokriješ razliko v nabavni ceni avta. Pri 20.000km letno, pomeni da se boš 7 let vozil z avtom da boš lahko rekel, sedaj se mi je pa dizel splačal. Nova turbina (o obnovljenih se ne pogovarjam, z menjavo vred hitro stanejo 1000€+). za prihranit 1000€ na gorivu moraš spet narediti 70.000 novih kilometrov in ima avto 210.000 km. Sedaj pa lahko začneš razmišljat da imaš turbino prinešeno not. Torej pri 20.000 km letno boš pri 10 let stari škatli imel prihranjeno za menjavo turbine. če do 300.000km odpove še bosch pumpa, se boš pri 15 let stari škatli še vedno vozil z istimi skupnimi stroški kot so pri bencinarju. Če do 400.000km odpove še DPF filter (je že kateri sploh zdržal do 200.000km pri avtih v 100% delovanju?) imaš 20 let staro škatlo, kateri nič od zgoraj naštetega ne sme več crknit naslednjih 100.000km. Od tu so te številke, da se pogojno pri 25k km letno dizel izplača. Ker takrat ti dejansko pač pokrije pričakovane stroške na dolgi rok.


Se popolnoma strinjam z napisanim, kot pravim se dizel splača, če delaš vsaj 25k km letno.

Glede mojega Golfa je pa zgodba sledeče. Avto je letnik 2001, leta 2004 ga je kupil uveženega z Nemčije partneričin oče, ki je vsak konec tedna delal relacije LJ-Munich. S partnerico sva kupovala drugi avto (bencinarja), pa nama je njen oče ponudil Golfa brezplačno (je kupil novega), avto je za svoja leta super-odlično ohranjen in vožen le na relacije. Ko sem ga dobil je imel 340.000km, avto ni šel nikamor, kot SDI :D, moj mehanik mi je predlagal obnovo turbine ter zamenjavo nekega ventila, ki turbino odpira (prvotni naj bi crknil), od takrat avto z rednimi servisi deluje bp, ima tudi prvo sklopko.

Avto mora biti pravilno vožen, vsak avto bi moral z rednimi servisi ter normalno vožno narediti vsaj 500.000km.
970A-UD3P,AMD Phenom II X6 1090T,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

šernk ::

Večina dizlov na naših cestah nima relacije LJ-Munich in zato so okvaram še precej bolj izpostavljeni. Ubistvu osebno ne vem če poznam sploh koga, ki ima dizla in ga resnično potrebuje. Če se voziš 30km stran v službo delaš letno za službo 15k km. Torej moraš it vsaj 50km dnevno v eno smer. Vem da nekateri se vozijo tudi dlje, ampak osebno ne poznam nikogar.

Dizli so pa popularni, ker jih je evropa gonila naprej in so precej bolj razviti od bencinarja (kar so lani priznali, da je zgrešena politika in sedaj dizle ponekod po hitrem postopku mečejo s cest). Preskok pri temu se pozna na hitri uveljavitvi turbobencinarjev, ki pa rešijo samo nekatere probleme turbodizelašev, kako bo na dolgi rok z njimi bomo pa še videli, o samih turbobencinarjih po pravici povedano vem pa premalo, saj je praktično še vse novo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Arctander ::

No, dizli so tudi pri manjši letni kilometraži smiselni v avtomobilih tipa Berlingo, Kangoo, SUV-i, večji enoprostorci. Tukaj je razlika v porabi 3 litre in več na 100km.

gruntfürmich ::

turbobencinar je v osnovi enako kot turbodizel; pač motor z podobno turbino ali kako?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Majk ::

Tudi moje mnenje je, da so samo sanje bencinarjev, da pokurijo samo 1l več na 100km. Pri večini znamk že proizvajalec navaja razliko 1.5 do 2 litra. V praksi pa je ponavadi razlike nekje 2.

epecar ::

Majk je izjavil:

Tudi moje mnenje je, da so samo sanje bencinarjev, da pokurijo samo 1l več na 100km. Pri večini znamk že proizvajalec navaja razliko 1.5 do 2 litra. V praksi pa je ponavadi razlike nekje 2.


v real life, dizli (cca 2.0, 130hp-150hp) pijejo cca 6.5l, turbo bencinci (cca 1.0-1.2 120hp)ravno toliko. imajo le manj navora, ampak ce nimas limuzine in same avtoceste ga je vec kot dovolj.
seveda 2.0 bencinec (turbo ali n/a), bo v vsakem primeru porabil vec kot 2.0 diesel (turbo ali sdi).

presenecen sem bil nad novim cliotom tce 0.9 90hp. do 150kmph vlece lepo, celo prehitevat se da dokaj samozavestno. pri 130kmph pa ima enako st. obratov kot moj stari v40 1.9 diesel. in poraba ob enakem stilu voznje.. clio skoraj 1l/100km manj (glede na racunalnik). je pac lazji avto..

stara mama ::

FiReFTW je izjavil:

Ker se v kratkem odločam za nakup avtomobila me zanima glede dizla in bencinarja.
Kakšne so osnovne razlike? prednosti slabosti?
Baje bi naj dizel bil zelo občuljiv in bi naj avto vozil zelo previdno kakih 10km da se ogreje dizel, če ne lahko pokvariš motor ( nekaj takega sem slišal), je to res?

Res je, ampak ti bo pa dizel ob taki skrbi na dolgi rok zelo hvaležen (tud denarnici).
Od predpostavki da so z njim lepo delali tud prejšnji lastniki.

Tist ki nima živcev pa naj kr bencinarje fura.

Zgodovina sprememb…

toplakd ::

Mene se nekako še vedno drži mnenje mojega fotra :) da je traktor za na njivo.

stara mama ::

Ampak traktorji so stari tudi po 40 let in več, pa še vedno služijo ;)

FileGo1 ::

epecar je izjavil:

v real life, dizli (cca 2.0, 130hp-150hp) pijejo cca 6.5l, turbo bencinci (cca 1.0-1.2 120hp)ravno toliko. imajo le manj navora, ampak ce nimas limuzine in same avtoceste ga je vec kot dovolj.
seveda 2.0 bencinec (turbo ali n/a), bo v vsakem primeru porabil vec kot 2.0 diesel (turbo ali sdi).


Jabolka in hruške. 2.0 turbodizel s 150 hp jasno ne bo tak šparovček, kot je kakšen 1.5/1.6 s 110-120 hp, ki ga lahko potem primerjaš s tvojimi 120hp turbobencinarji...

šernk ::

Majk je izjavil:

Tudi moje mnenje je, da so samo sanje bencinarjev, da pokurijo samo 1l več na 100km. Pri večini znamk že proizvajalec navaja razliko 1.5 do 2 litra. V praksi pa je ponavadi razlike nekje 2.


1.6 NA bencinar ima porabo okoli 7,5l/100km 1.9 turbodizel ima porabo od 6 do 6,5l/100km. Imam 1.6NA bencina iz leta 2000 na 1200kg težkem avtu, ki ne velja ravno za varčnega pa ob dinamični vožnji je moja preračunana poraba za 62.000 km: 7,83 l/100km. Ob umirjeni, da se vozim s prometnim tokom jo spravim pod 7 litrov.

1.4 NA bencinar na 1100kg težkem avtu iz leta 2006 pa ob dinamični vožnji pije 6,5, ob umirjeni pa 6 oziroma ob vožjni s prometnim tokom, ga lahko spravim še pod to številko.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

M-XXXX ::

v real life, dizli (cca 2.0, 130hp-150hp) pijejo cca 6.5l, turbo bencinci (cca 1.0-1.2 120hp)ravno toliko. imajo le manj navora, ampak ce nimas limuzine in same avtoceste ga je vec kot dovolj.
seveda 2.0 bencinec (turbo ali n/a), bo v vsakem primeru porabil vec kot 2.0 diesel (turbo ali sdi).

Kaj pa vem... Realnost je taka, da sodoben dizel pri 150hp recimo res pije manj kot 6.5, bencinar pa pri 120hp raje kakšen deci več kot 6.5.
Ravno primer Golfa, 1.4TSI 120HP pije cca 6.6L, dizel s 150KM pa 5.9L (sprintmonitor podatki). Razlika je več kot očitna. Res da sicer 1L ni nevem kakšne razlike, vendar 25% MOČNEJŠI motor, spije 10% manj.
V primeru 150HP bencinarja, pa pije 7.5L, kar nanese cca 30% več pri isti moči... Pa je dizel najbrž še par 10kg težji...

30% pa je OGROMNA razlika če mene vprašaš.

D3m ::

Pri meni C4 dizel pije 4.4 l/100km.

Golf V tam 5.5-6l/100km (dinamična noga).
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

M-XXXX ::

D3m je izjavil:

Pri meni C4 dizel pije 4.4 l/100km.

Golf V tam 5.5-6l/100km (dinamična noga).

Osebne porabe so zgolj zanimivost, kaj več ne. Vedno je treba gledat večji vzorec...

D3m ::

Ne rabiš. Dovolj je specifikacija vozila, ki ga kupuješ.
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

win64 ::

Osebno mi tudi meni C4 dizel pije povprečno 4,5 , če se pravim fejst šparat (90-100 konstantno) pa porabi pod 3 litre. Z vožnjo 140-150km/h pride poraba do 6/7l. Z 6. prestavo bi se najbrž poraba malenkost znižala.
Osebne porabe so zgolj zanimivost, kaj več ne. Vedno je treba gledat večji vzorec...

Seveda, če te zanimajo samo številke v statistiki in operiraš s takimi rezultati kot da so sveti. Drugače pa vsako dodatno mnenje doda nekaj k statistiki. Pomembno je tudi kako posameznik vozi(ali vozi v riti in konstantno zavira/pospešuje, kako se ustavlja na križiščih...) , tega pa v večini ne boš videl pri statistikah.

GTX970 ::

D3m je izjavil:

Pri meni C4 dizel pije 4.4 l/100km.

Golf V tam 5.5-6l/100km (dinamična noga).

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich...
Ave 5.62.

D3m ::

Ave 4.4.
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

azislo ::

Golf V 1.9 TDI realna poraba okoli 5.25 l/100Km, dokaj dinamična vožnja - 30/70 : AC/običajna cesta. Zimske gume.

Če se že pongamo okoli porabe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: azislo ()

D3m ::

Jaz sem dal, kar grobo oceno. Ker nima potovalni računalnik. In tudi računat se mi ne da.
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

Sami ::

azislo je izjavil:

Golf V 1.9 TDI realna poraba okoli 5.25 l/100Km, dokaj dinamična vožnja - 30/70 : AC/običajna cesta. Zimske gume.

Če se že pongamo okoli porabe.


Meni Golf IV Variant TDI 90hp na relacijo, če vozim 110km/h porabi okoli 4.7l/100km, s hitrostjo pa se poraba viša...
970A-UD3P,AMD Phenom II X6 1090T,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Dejan_007 ::

Men Opel Corsa C 1.4 pije od 5l do 7l, povprečno pa 6l.

ProGo ::

Meni XYZ TDI 90hp na relacijo, če vozim 5km/h po klancu navzdol porabi okoli 0.7l/100km, s hitrostjo pa se poraba viša...

Edini relevantni podatki: http://www.spritmonitor.de/en/

TheJack ::

Vprašanja glede turbine, če ima kdo voljo.

Avto je Audi A3 1.9 TDI letnik 1998, 81 kw (110 KM). Motor ima oznako AHF, če komu kaj pove ta podatek.

Avto ima prevoženih 278.000 km.

1. Kdaj lahko pričakujem odpoved turbine?
2. Kako "odpoved" izgleda? So kakšna opozorila, da turbina odpoveduje (neobičajno glasno žvižganje, izguba moči...itd.), ali lahko zadevo nenadoma razfuka sredi avtoceste in zraven uniči še pol mašine?
3. Koliko stane najcenejša še smiselna menjava turbine za tak avto (deli+delo)?

Hvala.
Bonis nocet, qui malis parcit.

epecar ::

TheJack je izjavil:

Vprašanja glede turbine, če ima kdo voljo.

Avto je Audi A3 1.9 TDI letnik 1998, 81 kw (110 KM). Motor ima oznako AHF, če komu kaj pove ta podatek.

Avto ima prevoženih 278.000 km.

1. Kdaj lahko pričakujem odpoved turbine?
2. Kako "odpoved" izgleda? So kakšna opozorila, da turbina odpoveduje (neobičajno glasno žvižganje, izguba moči...itd.), ali lahko zadevo nenadoma razfuka sredi avtoceste in zraven uniči še pol mašine?
3. Koliko stane najcenejša še smiselna menjava turbine za tak avto (deli+delo)?

Hvala.


v najhujsem primeru ti na AC avto "znori" (ker gre olje iz turbine v motor in se ta ne ugasne vec dokler ne zmanjka olja - zariba masina) :D
ampak to je ze katastrofalen primer in niti ne redek:)

naceloma turbina pred odpovedjo zacne "zvizgat". dobro je preveriti tudi ce puscajo tesnila v turbini (mastno okoli turbine). tudi prekomerno kajenje iz izpuha lahko namiguje na odpoved turbine.

cleanac ::

@TheJack nimaš se česa bati, če si vsaj kolikor toliko normalen voznik. Meni je turbina po predvidevanjih pametnjakovičev crknila vsaj 3x.

Po uradnih 515kkm se še vedno vrti prva.

Verjetno sem res srečnež, ker turbina mora crknit po vsaj 150kkm. Sarkazem btw.

black ice ::

TheJack je izjavil:

Vprašanja glede turbine, če ima kdo voljo.

Avto je Audi A3 1.9 TDI letnik 1998, 81 kw (110 KM). Motor ima oznako AHF, če komu kaj pove ta podatek.

Avto ima prevoženih 278.000 km.

1. Kdaj lahko pričakujem odpoved turbine?
2. Kako "odpoved" izgleda? So kakšna opozorila, da turbina odpoveduje (neobičajno glasno žvižganje, izguba moči...itd.), ali lahko zadevo nenadoma razfuka sredi avtoceste in zraven uniči še pol mašine?
3. Koliko stane najcenejša še smiselna menjava turbine za tak avto (deli+delo)?

Hvala.

Tudi pri turbini ti lahko crkne marsikaj. Od potlačnega regulatorja, do onih drugih ventilov, katerih imena se več ne spomnim. Včasih gredo tudi ležaji. Meni je recimo pred kratkim crknil podtlačni regulator, kekci so me hoteli napizditi v menjavo celotne turbine za 600EUR, ker se podtlačnega regulatorja "baje" ne da dobiti.

Izgleda pa tako, da se ti prižge ena lična Check engine lučka in kar pomeni, da je avto prešel v limp mode. Vsaj na starejših avtomobilih.

Zgodovina sprememb…

Superboyy ::

šernk je izjavil:

... in sedaj dizle ponekod po hitrem postopku mečejo s cest


Prvič slišim. Source?

sandmat ::

Superboyy je izjavil:

šernk je izjavil:

... in sedaj dizle ponekod po hitrem postopku mečejo s cest


Prvič slišim. Source?


Dva izmed linkov:
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus...

http://www.telegraph.co.uk/motoring/new...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sandmat ()

GTX970 ::

Dizlov (os. vozila) je predvsem na Japonskem zelo malo, jih imajo za najbolj strupene.
http://www.jabfm.org/content/21/1/55.fu...

http://www.enveurope.com/content/pdf/21...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

Raptor F16 ::

FiReFTW je izjavil:

Ker se v kratkem odločam za nakup avtomobila me zanima glede dizla in bencinarja.
Kakšne so osnovne razlike? prednosti slabosti?
Baje bi naj dizel bil zelo občuljiv in bi naj avto vozil zelo previdno kakih 10km da se ogreje dizel, če ne lahko pokvariš motor ( nekaj takega sem slišal), je to res?


Ta zadnji stavek velja predvsem za majmune ki ne razumejo da se motor ki ne obratuje na primerni temperaturi ne sme tiščat v poden. Danes sicer imaš v novih avtomobilih razna elektronska varovala, ki ob hladnem motorju rahlo ščitijo pred izživljanjem ampak še vedno mora dopuščati, da lahko motor po potrebi malo bolj obremeniš. Torej tist ki ga bo mrzlega tiščal čez 3.000 obratov na minuto, predvsem velja za tiste s turbino, naj se ne čudi če bo šlo kaj narobe veliko prej kot pa zdržijo taki motorji v povprečju.

Dizel motor je pač motor ki dela na molo bolj lenem taktu, ker zgorevanje traja dlje, kar pa v Carnotovem ciklu pomeni več opravljenega dela v enem ciklu.
Carnotova kro%C5%BEna sprememba @ Wikipedia

Za lažjo predstavo


Delo je enako spodnji ploščini od vrha grafa navzdol, efektivno delo pa je ploščina samo rdečega dela diagrama.

Ok, osnovo smo dali čez.

Sedaj pa splošna dejstva na hitro:

Dizel:
+ Navor (ki zraven potegne ogromno pozitivnih lastnosti)
+ Poraba
+ Cena na bencinskih črpalkah nižja kot pri bencinu
+ Na koncu se rabljenega lažje proda kot bencinarja (preverjen fact)

0 srednja točka kjer ne morem opredeliti niti kot plus niti minus : Novejši dizli so dobesedno izjemno čisti avtomobili. Ob vseh filtrih, idealnem izgorevanju, katalizatorju itd. je njihov izpuh celo bolj čist kot okoliški zrak v urbanem okolju. (se bom potrudil poiskati vir)

-Avtomobili so praviloma dražji.
-Dražje vzdrževanje (deli pogona nasploh, glavni strošek pa znajo bit DPF filtri in turbina, če z avtom ravnaš kot svinja z mehom)
-Počasi se ogreje
-Neprestano pritoževanje in jamranje s strani ljubiteljev bencinarjev

Bencin:
+Poceni vzdrževanje in vozila
+Motor se hitro ogreje
+Ob manjši delovni prostornini motor lahko razvije večjo moč kot dizel (kompromis za registracijo)
+Zelo rad gre v obrate

0= siva cona je možnost predelave na plin (spet odvisno ali se voziš toliko da se ti investicija za predelavo povrne)

-odvisno od motorja ampak tudi če se trudiš ne boš nikakor v primerljivem avtomobilu dosegel enako nizke porabe kot pri dizlu
-cena bencina višja od dizla
-bencinski motor nima ravno blestečega navora razen če je močnejši (zna bit težaven za tovorjenje večjih bremen)
-Če ima turbino ga je tudi bolj občutljiv in na koncu si v primeru odpovedi turbine v istem dreku kot pri turbodizlu + glede na to da bencin reagira eksplozivno in gre hitro v obrate se zna zgodit da tu lahko celo prej kaj uničiš ampak ne pozabi da tu govorimo o "mrzlem" motorju.

Sedaj je na tebi kaj bi rad imel. Upam da sem zadosti temeljito odgovoril na vsa vprašanje. Na koncu boš itak izbral tisto, kar tebi ugaja. Najslabše je ostale prositi za nasvet, na koncu pa izbereš nekaj kar je po njihovo top šit, a ti boš nezadovoljen ker boš nabavil nekaj kar ti bo muka vozit oz. ne bo tisto kar si hotel. Odloči se sam, kaj bi rad izberi avto, ki ti ga bo užitek vozit in je primerno OHRANJEN ter ustreza tvojim željam. Na koncu je itak važno da dela in boš vozil dokler bo šlo.

Presodi sam, saj gre koneckoncev za tvoj denar, ne naš. Mi se tu nimamo nobene pravice jezit čez tebe če boš ti kupil nekaj kar nekaterim ne bo všeč.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

sandmat ::

Raptor F16 je izjavil:



0 srednja točka kjer ne morem opredeliti niti kot plus niti minus : Novejši dizli so dobesedno izjemno čisti avtomobili. Ob vseh filtrih, idealnem izgorevanju, katalizatorju itd. je njihov izpuh celo bolj čist kot okoliški zrak v urbanem okolju. (se bom potrudil poiskati vir)


Lep pregled z izjemo zgornjega (citiranega). Glede na Euro standard (European emission standards) @ Wikipedia so bencinarji še vedno precej čistejši z vidika PM delcev. Ne pozabit, da CO_2 za vdihavanje ni škodljiv (znamo ga tudi relativno trivialno spremenit v kaj drugega), delci pa so škodljivi.

če k temu dodamo tudi povprečno slovensko inteligenco odstranjevanja DPF filtrov (glej ostale teme na slo-techu o dizlih) ... :)

EDIT: še 2 zanimiva stavka iz Wikipedije glede dizlov:

In one particular instance, research from two German technology institutes found that for diesel cars no 'real' NOx reductions have been achieved after 13 years of stricter standards (2006 report).[19]
An independent study in 2014 used portable emission measurement systems to measure NOx emissions during real world driving from fifteen Euro 6 compliant diesel passenger cars. The results showed that NOx emissions were on average as much as 7 times higher than the Euro 6 limit. However, some of the vehicles did show reduced emissions, suggesting that real world NOx emission control is possible. [20]

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sandmat ()

Raptor F16 ::

sandmat je izjavil:


Lep pregled z izjemo zgornjega (citiranega). Glede na Euro standard (European emission standards) @ Wikipedia so bencinarji še vedno precej čistejši z vidika PM delcev. Ne pozabit, da CO_2 za vdihavanje ni škodljiv (znamo ga tudi relativno trivialno spremenit v kaj drugega), delci pa so škodljivi.

če k temu dodamo tudi povprečno slovensko inteligenco odstranjevanja DPF filtrov (glej ostale teme na slo-techu o dizlih) ... :)


Najprej hvala za pohvalo moje objave.

Tega kar si navedel, se zavedam, zato sem to točko umestil v sivo polje in ne kot plus. Ampak dejstvo je, da so novi dizli napram starim traktorjem ki so kadili kot zmešani že dobesedno postali čistilne naprave zraka. Torej s pomočjo filtrov v zmerno onesnaženem okolju celo rahlo doprimorejo k čistejšemu zraku, kar se mogoče sliši ironično, ampak se bom res zagrebel da najdem vir od koder sem to izvedel. Ravno zaradi tega ker nekateri ljudje še vedno živijo v prepričanju, da je dizel motor tovarna strupov in škodljivih delcev sem izpostavil dejstvo, da je v zadnjih dveh desetletjih tehnologija blazno napredovala in da dizli niso več eden izmed top 10 sovražnikov narave. Nikakor pa ne zanikam da je izpuh bencinarejv čistejši, vendar mi je včasih kar slabo, kako nekateri neupravičeno pljuvajo čez dizelske avtomobile, kot da so ustvarjeni z namenom uničit svet.

Sicer ni pomembno za temo, ampak tudi sam vozim dizle in priznam da bi včasih raje imel bencinarje (ravnice, mestna vožnja, kratke relacije pozimi ko bi rad čimprej ogrel avto), vendar ker imam ogromno situacij ko imam možnost izkoristiti navor v dobro porabe, časa in živcev bom raje kar v tem "umazanem" klubu ostal.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Raptor F16 ::

Zanimivo branje.

Sicer ne potrdi ravno moje trditve da je izpuh čistejši ampak če bo kdo šel podatke primerjat bo dejansko lahko videl, da v bolj prometnih mestih, so v zraku koncentracije teh snovi lahko nekoliko višje kot v izpuhu. Torej če to interpretiramo lahko ugotovimo da trditev deloma celo drži.

http://www.theicct.org/sites/default/fi...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

mn ::

Ko sem jaz kupoval sem bil pred enako dilemo kot OP. Sicer delam več kilometrov kot on, ampak glede financ predvideni prihranki pri gorivu niso bili tolikšni da bi se mi 100% splačal dizel. Ampak OP ga ne kupuje zaradi prihrankov pri gorivu. Po vsem prebranem in posvetovanjih z mehaniki, je vse kar sem ugotovil z dovolj veliko verjetnostjo da verjetno ni laž sledeče:
- z mrzlim nežno
- če ne delaš vsaj občasnih relacij (recimo 1x tedensko) čez 30 minut vožnje pričakuj probleme z DPF
- vseeno ga (seveda primerno ogretega) včasih navri na visoke obrate.
- razlika v porabi med po moči primerljivim turbo-dizel motorjem in NA bencinarjem je cca 2l/100km. Ni seveda nujno.

Vse ostalo je odvisno od koga vprašaš. Ljudje imajo veliko problemov s turbinami, ampak običajno niso prvi lastniki (lažni kilometri) ali pa so avti tunani.
Nekateri avti imajo problem z vbrizgalnimi šobami - preveri za tip motorja ki ga kupuješ

Načeloma gre pri dizlu več stvari LAHKO narobe. Posledično so stroški vzdrževanja povprečno višji. Ampak, kakor tudi v tej temi vidiš, ni nujno.

Tako da, kupi kar ti je všeč in si lahko privoščiš. Preveri, da ne kupiš nečesa kar je preverjeno, da ima kako serijsko napako, drugače pa ne beri forumov preveč. Tam pišejo ljudje, ki imajo probleme z avti. Ljudje, ki so z njimi zadovoljni se vozijo :)
strani: « 1 2 3 ... 6


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
74385337 (50350) Spajky
»

1.2, 1.4 diesel (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12312870 (9953) Buggy
»

Bencinar ali dizel-pomoč (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15512959 (10314) WarpedOne
»

Moj prvi dizel avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8612968 (10636) amigo_no1
»

Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19518954 (15263) ivanuscha

Več podobnih tem