» »

Bencin ali Dizl

Bencin ali Dizl

strani: 1 ... 11 12 13 »

energetik ::

To, da zdaj vsak svojo porabo piše, ne pove nič ali malo.
Saj je vse jasno - sodobni turbodizli so po zmogljivostih tam-tam z bencincem, porabijo nekaj procentov manj (zaradi drugega termodinamičnega cikla), stanejo pa toliko in toliko več. Zdaj se pa vsak odloči in izračuna, kaj mu bolj ustreza glede na zamišljeno kilometražo in čas posedovanja avta. Vse ostalo je bluzenje. Kako se eni bolj kvarijo kot drugi, kako niso primerni za mesto itd. Oba tipa mašin ne smemo obremenjavati, ko sta hladna, oba se lahko pokvarita, ker sta oba stroja.

perci ::

+1

Buggy ::

energetik: se strinjam kar si povedal edino to te popravim da se diesel pocasneje segreje na delavno temperaturo in je iz tega razloga neprimeren za krajse relacije (mesto), saj s takim rezimom delovanja motorja krajsas njegovo zivljensko dobo.

energetik ::

Dizel se segreje počasneje zaradi boljšega termodinamičnega izkoristka in zaradi večje mase bloka. Ampak to sigurno ni 2x počasneje, ampak (govorim na pamet) max 10-20% počasneje od bencinarja.
Sicer pa - recimo, da delaš 2 poti na dan, vsakič vžgeš hladnega (npr. v službo in nazaj). A ni čisto vseeno, ali nardiš samo 4km z mrzlim, ali pa potem narediš še 100km s toplim. V vsakem primeru bo mašina 2x na dan delala par km mrzla.Ta mit, da dizel ni za v mesto in da je primeren samo za daljše relacije izvira po mojm samo od tega, da le pri veliko km na leto prineseš nazaj večjo nabavno ceno dizla. Ne pa da ga s tem uničiš. Ali mogoče proizvajalci kje pišejo, da z dizlom ne smeš delati mestnih voženj? Piše pa v navodilih tako bencinarjev kot dizlov, da ga ne smeš terati, dokler je hladen, dokler se materiali vsi enakomerno ne segrejejo in raztegnejo.

Buggy ::

ni govora o tem da mrlega teras, gre se za to da motor ki ne doseze svoje delavne temerature ne deluje v optimalnih pogojih. Ce ne drugega imas tukaj vecjo obrabo gibljivih sklopov (tudi turbine) zaradi ne optimalnega mazanja, potem se ti katalizator ne ogreje na delavno temperaturo kar pomeni da nikoli ne dela kot bi moral kakor tudi izpuh bo hitro nacela korozija ker ne izpiha/izsusi kislega kondenza iz motorja kot bi ga pri ogretem motorju.

energetik ::

Še enkrat se bom citiral:
Sicer pa - recimo, da delaš 2 poti na dan, vsakič vžgeš hladnega (npr. v službo in nazaj). A ni čisto vseeno, ali nardiš samo 4km z mrzlim, ali pa potem narediš še 100km s toplim. V vsakem primeru bo mašina 2x na dan delala par km mrzla.
V tem primeru imaš prav glede katalizatorja in avspuha. Ampak to velja tako za bencinarja kot dizla.

Ali mogoče proizvajalci kje pišejo, da z dizlom ne smeš delati mestnih voženj? Piše pa v navodilih tako bencinarjev kot dizlov, da ga ne smeš terati, dokler je hladen, dokler se materiali vsi enakomerno ne segrejejo in raztegnejo.
Če avto potrebuješ za vožnjo po mestu, pač vzameš krajšo življ. dobo določenih delov v zakup. Ampak spet to velja tako za bencinarja kot dizla. Še parne turbine ne smeš terati, dokler ni enakomerno ogreta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Buggy ::

Če avto potrebuješ za vožnjo po mestu, pač vzameš krajšo življ. dobo določenih delov v zakup. Ampak spet to velja tako za bencinarja kot dizla. Še parne turbine ne smeš terati, dokler ni enakomerno ogreta.


seveda velja s tem da za diesla se toliko bolje ker se kasneje ogreje...se strinjas?

energetik ::

Se. Par % kasneje. Ampak tudi na 100 km dolgi turi - na začetku poti je mašina mrzla; dizel se ogreje malo počasneje in se takrat bolj rabi - torej dizel tudi ni za dolge vožnje? >:D

WarpedOne ::

energetik, vseeno je nekaj razlik.

Avtomobil s 50.000km narejenimi z mestno vožnjo je povsem nekaj drugega kot avtomobil, ki je naredil enakodolgih 50.000km na dolge relacije. Prvi ima pod pasom kakih 10.000 mrzlih štartov, drugi pa kakih 500. Po parih kilometrih se vsi sklopi sploh ne segrejejo na delovno temperaturo, kar pomeni da ne delujejo optimalno. Npr, v auspuhu se nabira kondenz. Ta izpari šele, ko se cela zadeva ornk segereje za dalj časa. Delaj po par km na dan in boš v dušilcu imel par litrov vode. Rjavenje je neizbežno. Js mam pri 170.000km prvi auspuh brez najmanjše luknje ali rjavenja. Seveda, furam po 140km na dan, kar pomeni da se vsakič komplet vse stvari segrejejo na dizajnirano delovno temperaturo.

Vprašanje je, kateremu vozilu vožnja izven delovne temperature oz. pomanjkanje vožnje na delovni temperaturi, bolj škodi. Vemo kako je z mrzlimi katalizatorji, oljem itd.
How do you know what you don't know?

energetik ::

Seveda, to razumem če imaš različno število mrzlih štartov. Ampak sem opisal v primeru, da avto uporabljaš v glavnem za v službo in nazaj. To sta 2 mrzla štarta na dan, s tem da v enem primeru narediš samo tistih par km z mrzlim, v drugem pa teh par km z mrzlim in še 95km zraven. Tako imaš enako število mrzlih štartov, samo več skupnih km.

OT: glede auspuha - naš 13-letni Accent ima še prvi avspuh, pa se 3/4 leta (predvsem pozimi)vozi vsak dan mrzel, 3km v eno stran in potem še v drugo. Pa ene 2x na mesc na 200km izlet. 8-)

dzinks63 ::

Avtomobil s 50.000km narejenimi z mestno vožnjo je povsem nekaj drugega kot avtomobil, ki je naredil enakodolgih 50.000km na dolge relacije. Prvi ima pod pasom kakih 10.000 mrzlih štartov, drugi pa kakih 500.


prvi:50000km, 500startov, 2/dan, relacija 100km, avtomobil rabi zato cca 1 leto
drugi:50000km, 10000 startov, 2/dan, relacija 5km, avtomobil za to rabi cca 15 let.
Prvi avtromobil bo čez 15 let imel v sebi cca 750000km in 7500 startov
Drugi avtomobil bo imel po 15 letih 50000km in 10000 startov
Nagradno vprašanje, kateri avtomobil bo po 15 letih letih boljši?

OrkAA ::

Če je prvi bele, drugi pa črne barve, potem bo drugi boljši.

koyotee ::

vsekakor bo drugi bolj ohranjen, manj km in to :)):)):))
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

energetik ::

dzinks63: 2. nagradno vprašanje: kako imata lahko po 15 letih različno število štartov, če imata oba 2/dan? :D

Buggy ::

Seveda, to razumem če imaš različno število mrzlih štartov. Ampak sem opisal v primeru, da avto uporabljaš v glavnem za v službo in nazaj. To sta 2 mrzla štarta na dan, s tem da v enem primeru narediš samo tistih par km z mrzlim, v drugem pa teh par km z mrzlim in še 95km zraven. Tako imaš enako število mrzlih štartov, samo več skupnih km.


A ti res ne razumes kaj ti govorim al se samo zaje...as? Ce ti prizges avto in odpeljes 2 km in ga potem spet ugasnes se ti v motorju, ki ni ogret na delavno temperaturo pricnejo doloceni kemicni in mehanski procesi, ki jih pri avtu ki bi nadaljeval voznjo in naredil se 90km na delavni temperaturi vec ni oz. se koncajo kot je bilo zamisljeno.
Kot primer sem ti zgoraj navrgel korozijo v izpuhu pa se kaksna stvar je, ce ne drugega ti pozimi avto od starta pa do konca voznje vozi pod zaugom kar verjetno zelo lepo vpliva tako na cistost motorja kot se na kaj drugega.

dzinks63 ::

Ok, to je bil hiter pavšalni izračun, bolj natančen bi torej moral biti takšen

prvi 500 startov za 50000km
drugi 10000 startov za 50000km
z 10000 starti bi prvi moral prevoziti 1000000km , recimo da zato rabi 20let
drugi bi imel 50000 km in 10000 startov po 20 letih

Vpašanje je enako: kateri avtomobil bi bil po 20 letih letih boljši?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

TribesMan ::

Boljši bi bil tisti ki bi bil dizel...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

energetik ::

Z istim številom startov in razliko 1.000.000 : 50.000km jaz stavim na zadnjega. Pač s kakšno menjavo izpušnega sistema več. Današnja 5W-40 ali 0W-40 olja pa mažejo OK tudi, ko so mrzla.

Sicer je pa spet odvisno od primera do primera. Lahko narediš 4 mrzle km tako, da imaš kar nekaj semaforjev in speljevanj, ali pa dosežeš 60km/h, daš v 4. in ga lepo pri 2000rpm pelješ.

OrkAA ::

drugi je boljši, ker je na prvega letelo veliko kamnčkov med vožnjo po avtocesti in mu zaradi tega rjavi pleh.

Blinder ::

Prvi je boljši, ima več izkušenj:D
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

PrimozR ::

U ja, kolk gosta olja se sploh uporabljajo za motorje? Za emnjalnike so večinoma ~5W.

TribesMan ::

PIPI 5W? Kaj je to? 5W klobas?

Menjalniki uporabljajo nekaj v stilu 75W80, 75W85, 80W90...

Mašine uporabljajo 10W40, 5W40, 10W50, 10W60, ... Pač odvisno od delovnih temperatur olja...

Seveda pomaga če razumeš kaj te gradacije sploh pomenijo...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Steinkauz ::

10W40 je za tastare avte od golfa 3 nazaj.
5W40 je za večino avtov

PrimozR ::

PIPI 5W? Kaj je to? 5W klobas?

Menjalniki uporabljajo nekaj v stilu 75W80, 75W85, 80W90...

Mašine uporabljajo 10W40, 5W40, 10W50, 10W60, ... Pač odvisno od delovnih temperatur olja...

Seveda pomaga če razumeš kaj te gradacije sploh pomenijo...

Nimam pojma kaj pomenjo te cifre, ne :> Vem samo, da se v vilce za bicikle načeloma da 5W za mazanje pa 75 W za dušenje :D

koyotee ::

Prva pomeni viskoznost(manjša cifra, bolje maže ko je hladno). Za drugo pa nism zihr:P
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

PrimozR ::

Jah to se mi je nekako zdelo :P Višja je cifra, bolj je olje viskozno.

M-XXXX ::

Ko se ravno pogovarjate o segrevanju mašine- kako dolgo mora mašina delovati, da se segreje na neko primerno temperaturo?

koyotee ::

Ko je cagar na ~90 stopinj? Odvisno od terena, če greš v hrib se prej segreje.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

PrimozR ::

PIPI 5W? Kaj je to? 5W klobas?

Menjalniki uporabljajo nekaj v stilu 75W80, 75W85, 80W90...

Mašine uporabljajo 10W40, 5W40, 10W50, 10W60, ... Pač odvisno od delovnih temperatur olja...

Seveda pomaga če razumeš kaj te gradacije sploh pomenijo...

HA! Pwned! 5W olja obstajajo! Pač so single grade. No, morda se dons ne dobijo več, ampak defenitivno so obstajala.

joze28 ::

Da pe malo pogrejem debate glede plina;
Pri meni je poraba plina gleda na bencin pri lepi vožnji višja za 0,1 litra.
edit: slogoven poravek;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joze28 ()

Pyr0Beast ::

Če se prav spomnim je pri 5W40 ena cifra za visokoznost olja pri nizki temperaturi, druga pa pri delovni.

Dizlu avspuh ne bo prerjavel kar tako, in tudi voda mu ne škodi, ker je prekrit z debelo plastjo parafina in saj :)

Benz se hitreje segreje zaradi zauha - dosti bolj bogata mešanica in več gretja ter mnogo višja poraba.

Sodobni dizel ima povratni tok izpušnih plinov in se segreje mnogo mnogo hitreje.

Dizli že od leta 90 dalje imajo bimetalni ventil, ki vključi obtok vode šele, ko se mašina segreje na delovno temperaturo. Če ta ne dela, se mašina greje predolgo ali pa kuha.

Samo 5km v službo bi imel tudi jaz :)
V takem primeru bi šel z biciklom. 15 minut, nič hudega.

Meni se dizel mašina segreje, toliko da začne pihati topel zrak, že po 1km, kar mi je ugodno pozimi :)

Mašina se ne ohladi instantno in vroča drži temperaturo vsaj 2 uri.

Bencinarjem rjavi avspuh bolj.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Če se prav spomnim je pri 5W40 ena cifra za visokoznost olja pri nizki temperaturi, druga pa pri delovni.

Je tako.

Benz se hitreje segreje zaradi zauha - dosti bolj bogata mešanica in več gretja ter mnogo višja poraba.

Pol je pa to razlog za porabo 10 litrov... 2 km daleč na vlak, itak se je vedno mudilo, vaške ceste, težka noga... :>

WarpedOne ::

Meni se dizel mašina segreje, toliko da začne pihati topel zrak, že po 1km, kar mi je ugodno pozimi :)

Tule je en detajl, da imajo **nekateri** (= dražji) dizl motorji dodatne električne grelce hladilne vode, ki pomagajo hitreje segret zadevo. Verjamem, da majo nekateri dražji bencinarji tut podobn sistem. Ve kdo?
How do you know what you don't know?

Pyr0Beast ::

Vsa finta je v recirkulaciji izpušnih plinov. Dizel preprosto ne porabi vsega kisika, zato ga lahko te, dobro segrete pline še enkrat uporabiš. Pozimi se ti zelo pozna, saj se zadeva v idlu preveč hladi s hladnim vhodnim zrakom.

Je pa ista fora pri bencinarjih.


ule je en detajl, da imajo **nekateri** (= dražji) dizl motorji dodatne električne grelce hladilne vode, ki pomagajo hitreje segret zadevo.

No, v mrazu se mašine grejejo malce drugače.





Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::

Tole je električni grelec, boljša varianta je Webasto z daljincem.. Porablja minimalno goriva, hkrati ti pa še cirkulira hladilno tekočino po mašini in še vrti ventilator kabine. Imaš popolno ogret avto, ko ga vžgeš. Je pa tale električni verjetno VELIKO cenejša varianta.

Buggy ::

Na tem, tematiki malo bolj sorodnem forumu je bila debata iz naslova tukajsne teme. Morda se en pogled strojnikov na to dilemo.

energetik ::

Odgovori na strojnistvo.com so zelo podobni kot na ST. Je bolj malo pravih strojnikov tam. Eden redkih fizikalno/strojniško argumentiranih odgovorov je tale:
Zanimivo pri porabi goriva je to, da če računate z porabo npr. pri golfu II in vzamete da porablja 5,5 l/100km ob izkoristku motoja 30% in slovenski povprečni hitrosti 35 - 40 km/h dobite rezultat, da za premikanje avta porabljate približno 10 kW. Zato je govor o vožnji z 20 konji več neutemeljen. Povprečno vsi avti od tistih ki vozimo 33kW mrcine pa do tistih 200 in več kW zadevah ob enakih vsakdanjih obremenitvah porabljamo približno enako količino goriva. Razlika nastane kot posledica izkoristka, teže vozila in udobja ter večjih vstrajnostnih masam pri večjem motorju.
Ostali pa samo o nekih občutkih in subjektivnih ocenah.
strani: 1 ... 11 12 13 »


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
44643734 (2616) Berserker
»

Diesel ali bencinar (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
60378401 (62414) parus
»

Mnenja glede menjave avta

Oddelek: Loža
453924 (3140) oldguy
»

Kateri rabljen dizel kupiti - zaenkrat izbran seat ibiza sportrider (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
528493 (7526) tomaz321
»

Golf 1- še ga izdelujejo

Oddelek: Loža
271346 (1346) nebivedu

Več podobnih tem