Forum » Loža » Nasvet-prometna, zaletel sem se v rit takemu, ki je nalašč naredil to
Nasvet-prometna, zaletel sem se v rit takemu, ki je nalašč naredil to
PrimozR ::
Ciljal sem bolj na kmetekov izračun, da 10 metrov varnostne ne zadostuje za 70 metrov, ki jih prepotuješ v dveh sekundah pri 130 km/h. Od kje dve sekundi? Kaj ima veze teh 70 m?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
krneki0001 ::
Varnostna razdalja je pri nas bolj luksuz kot pa pravilo. Nekateri se je držimo in imamo vedno dovolj veliko varnostno razdaljo, samo kaj ko nekateri mislijo, da jih s tem spuščamo predse in se potem vrinejo pred tebe.
Imam prakso, ko je voznik iz levega voznega pasu v križišču zapeljal pred mene, ki sem vozil na desnem pasu in pred tistega, ki je zavijal - torej na skrajnem desnem pasu za zavijanje desno. Jaz sem se ustavil, tistvi zraven mene na pasu za zavijanje desno tudi, tisti za mano pa sploh opazil ni in je na polno trčil v moj avto. Zvil mi je železen odbijač, ki pa se je ustavil v železni traverzi podvozja. Njegovega avta je manjkalo vsaj pol metra (škoda oktavija), prednja desna guma je bila zamaknjena 10cm nazaj. Tip, ki nas je izsilil, je hotel pa pobegnit, samo sta si moja žena in tisti na skrajnem desnem pasu zapomnila registerske številke, tako da so ga potem dobili.
Imam prakso, ko je voznik iz levega voznega pasu v križišču zapeljal pred mene, ki sem vozil na desnem pasu in pred tistega, ki je zavijal - torej na skrajnem desnem pasu za zavijanje desno. Jaz sem se ustavil, tistvi zraven mene na pasu za zavijanje desno tudi, tisti za mano pa sploh opazil ni in je na polno trčil v moj avto. Zvil mi je železen odbijač, ki pa se je ustavil v železni traverzi podvozja. Njegovega avta je manjkalo vsaj pol metra (škoda oktavija), prednja desna guma je bila zamaknjena 10cm nazaj. Tip, ki nas je izsilil, je hotel pa pobegnit, samo sta si moja žena in tisti na skrajnem desnem pasu zapomnila registerske številke, tako da so ga potem dobili.
M-XXXX ::
Če so vsi med vožnjo prisebni, torej spremljajo prometno dogajanje, potem drži, oziroma je po tem pravilu dovolj lufta za lagodno vožnjo.
To čisto razumem kaj hočeš napisat in se strinjam. moja izjava je letela na PIPI-jev komentar, ki se je glasil:
Torej ti se boš ustavil na mestu?
Odgovoril pa sem mu, da se tudi tisti pred tabo ne bo ustavil na mestu:) (preden tole še bolj zakompliciramo).
Keyser Soze ::
Če je zadeva takšna, kot je opisana v prvem postu gre najmanj za deljeno krivdo.
ZVCP namreč ne dopušča sunkovitega zaviranja. Če za to res ni dobrega razloga.
Drugič, ne priznavaj kar tako krivde. Je pa res, da tega, ki si se mu zaletel v rit, tudi tvoje priznanje ne opere krivde (ČE je situacija res očitno bila takšna kot praviš - sunkovito zaviranje pušča sledi na vozišču, ampak nekako ne verjamem, da se je kdo s tem ubadal na kraju nesreče).
ZVCP namreč ne dopušča sunkovitega zaviranja. Če za to res ni dobrega razloga.
Drugič, ne priznavaj kar tako krivde. Je pa res, da tega, ki si se mu zaletel v rit, tudi tvoje priznanje ne opere krivde (ČE je situacija res očitno bila takšna kot praviš - sunkovito zaviranje pušča sledi na vozišču, ampak nekako ne verjamem, da se je kdo s tem ubadal na kraju nesreče).
OM, F, G!
Brane2 ::
Vedno lahko reče, da je maček nenadoma skočil na cesto, ti pa praktično ne moreš dokazati, da temu ni bilo tako.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Keyser Soze ::
Vedno lahko tudi ti trdiš da to ni res, ker konec koncev mačka ne skoči v črno luknjo pred avtom. Lahko pa rečeš, da je on v rikverc porinil avto na cesto, iz parkplaca.
Vse se da rečt, in marsikaj od tega je lahko zelo verjetno.
Vse se da rečt, in marsikaj od tega je lahko zelo verjetno.
OM, F, G!
Brane2 ::
Mačka lahko odskoči nazaj.
ker pa je edini viden dokaz to, da si se zaletel tipu odzadaj in je breme dokazovanja praktično na tebi, je tvoja krivda verjetna.
Kako boš šel dokazovat, da mačke zagotovo ni bilo ?
ker pa je edini viden dokaz to, da si se zaletel tipu odzadaj in je breme dokazovanja praktično na tebi, je tvoja krivda verjetna.
Kako boš šel dokazovat, da mačke zagotovo ni bilo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
MarkookraM ::
Najbolj debilen razlog za neupoštevanje razdalje sem dobil, da me je uporabil kot zid pred vetrom, hoče voziti v zavetrju da bo prišparal na bencinu. Jaz v smeh...on misli resno...
Drugače pa če mi kdo vozi preblizu me začne počasi zanašati na nasprotni pas in potem sunkovito popravim. Večinoma deluje.
Ampak če si kdo hoče popraviti avto na tvoj račun si ga bo. Varnostna razdalja deluje samo na lepi ravni cesti. Kako pa so ovinki in ustavljanje je vse bolj dinamično. Ali pa počasi greš rikverc iz prostora kjer ne moreš videti če kdo prihaja in se nekdo namerno zaleti v del tvojega avtomobila ki je že na cesti pa čeprav si prišel ven 1 km/h z vsemi štirimi blinkerji. Ne moreš biti vedno 100% skoncentriran.
Drugače pa če mi kdo vozi preblizu me začne počasi zanašati na nasprotni pas in potem sunkovito popravim. Večinoma deluje.
Ampak če si kdo hoče popraviti avto na tvoj račun si ga bo. Varnostna razdalja deluje samo na lepi ravni cesti. Kako pa so ovinki in ustavljanje je vse bolj dinamično. Ali pa počasi greš rikverc iz prostora kjer ne moreš videti če kdo prihaja in se nekdo namerno zaleti v del tvojega avtomobila ki je že na cesti pa čeprav si prišel ven 1 km/h z vsemi štirimi blinkerji. Ne moreš biti vedno 100% skoncentriran.
Matek ::
Ciljal sem bolj na kmetekov izračun, da 10 metrov varnostne ne zadostuje za 70 metrov, ki jih prepotuješ v dveh sekundah pri 130 km/h. Od kje dve sekundi? Kaj ima veze teh 70 m?To je povprečen reakcijski čas, izračun je povsem standarden.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
hunter01 ::
Hm mislim, da je računanje varnostne razdalje v CPP testih :)
Računa se običajno ne zaviralno pot ampak reakcijski čas in 2 je tukaj mišljeno kot 2 sekundi kar naj bi veljalo za priporočeno, čeprav ima večina voznikov (naj bi imela) 1 sekundo reakcijski čas.
Torej 120km/h = (približno) 33 m/s * 2s = 66m REAKCIJSKA POT
Potem pa začneš zavirat in zaviranje pa recimo da je enako vozilu pred tabo. Če on bremzat začne 2 sekundi pred tabo, ga boš zelo hitro ujel, sploh če zabramza na polno.
Več o tem: klik
Računa se običajno ne zaviralno pot ampak reakcijski čas in 2 je tukaj mišljeno kot 2 sekundi kar naj bi veljalo za priporočeno, čeprav ima večina voznikov (naj bi imela) 1 sekundo reakcijski čas.
Torej 120km/h = (približno) 33 m/s * 2s = 66m REAKCIJSKA POT
Potem pa začneš zavirat in zaviranje pa recimo da je enako vozilu pred tabo. Če on bremzat začne 2 sekundi pred tabo, ga boš zelo hitro ujel, sploh če zabramza na polno.
Več o tem: klik
M-XXXX ::
Drugače pa če mi kdo vozi preblizu me začne počasi zanašati na nasprotni pas in potem sunkovito popravim. Večinoma deluje.
Hehe, tale pa ni tako slaba
Ravno danes mi je en bedak zalimal na avtocesti za rit. Drugače sem zelo strpen voznik (sam držim opazno večje varnostne razdalje kot večina) in se tudi vsakemu, ampak res vsakemu umaknem- (pa tudi če grem 190) edino kar ne prenesem če se mi kdo zalima za rit (in tam tudi ostane). V takem primeru pa kašen parkrat pohodim bremzo (samo toliko, da lučka zadaj zasveti) potem pa pride na vrsto čiščenje šip in dohitevanje kašnega počasnega kamiona
amigo_no1 ::
Če ti skoči mačka, pes, srna, jeti... na cesto
NE spreminjati smeri avtomobila ker boš zelo verjetno
1.zletel s ceste
2.se zaletel v nasprotno vozeče vozilo
1 sekundo imaš reakcijski čas ko si 100% skoncentriran na vožnjo.Tega so zmožni kaki vozniki rellyja ter vozniki f1, motoGP in podobni, in še to ne ves čas.
Za 90% voznikov ne morem trditi da so skoncentrirani na vožnjo: radio/mobitel/sovoznik/ogledala/gledanje obcestnih tabel/lepšega spola na pločniku/vrtanje po nosu/premišljevanje o pretekli noči/ seznam je neskončen...
vse poveča reakcijski čas.
Zelo veliko voznikov med vožnjo ne gleda v daljavo ampak 3 metre pred seboj, zalo je logično da jih tudi na taki ravnini nesreča preseneti (in to v jasnem vremenu podnevi). Nekako tako gledajo tisti na svet z zelo visoko dioptrijo, 5 metrov naprej vidi, potem se začne megla.
NE spreminjati smeri avtomobila ker boš zelo verjetno
1.zletel s ceste
2.se zaletel v nasprotno vozeče vozilo
1 sekundo imaš reakcijski čas ko si 100% skoncentriran na vožnjo.Tega so zmožni kaki vozniki rellyja ter vozniki f1, motoGP in podobni, in še to ne ves čas.
Za 90% voznikov ne morem trditi da so skoncentrirani na vožnjo: radio/mobitel/sovoznik/ogledala/gledanje obcestnih tabel/lepšega spola na pločniku/vrtanje po nosu/premišljevanje o pretekli noči/ seznam je neskončen...
vse poveča reakcijski čas.
Ta lahko, da že stoji.
Potem pa vaš primer o 70m varnostne razdalje niti približno ne more držat:)
Če so vsi med vožnjo prisebni, torej spremljajo prometno dogajanje, potem drži, oziroma je po tem pravilu dovolj lufta za lagodno vožnjo. A kaj, ko je življenje drugačno in eni tudi na 500-metrski ravnini ne vidijo pred seboj razbitih in obrnjenih avtomobilov in začnejo bremzati, ko je že krepko prepozno.
p.s.: Been there, seen that!
Zelo veliko voznikov med vožnjo ne gleda v daljavo ampak 3 metre pred seboj, zalo je logično da jih tudi na taki ravnini nesreča preseneti (in to v jasnem vremenu podnevi). Nekako tako gledajo tisti na svet z zelo visoko dioptrijo, 5 metrov naprej vidi, potem se začne megla.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
M-XXXX ::
3s je pa vseno malo pretirana...
V tem času lahko z desno roko odložiš telefon, z levo še enkrat potegneš cigaret, pa še kaj bi se najdlo
V tem času lahko z desno roko odložiš telefon, z levo še enkrat potegneš cigaret, pa še kaj bi se najdlo
;-) ::
v bistvu nebom tolk v plusu kot sem mislil Moram kar še kiler menjat lihkar ugotovil in kolotek ter optika.
Pe vedno pa je plus
Pe vedno pa je plus
PrimozR ::
Mislim da ste pri reakcijskih časih izgubili eno nulo PRED 'sekundami' ali pa se pogovarjamo o domu upokojencev.
Beli_Zajcek ::
Mislim da ste pri reakcijskih časih izgubili eno nulo PRED 'sekundami' ali pa se pogovarjamo o domu upokojencev.
Ja, sanja svinja kukuruz. Vsi bi bli neki Šumaherji. Dejanska statistika nam pa pove, da smo daleč stran.
MarkookraM ::
Če si skoncentriran in pričakuješ nekaj na kar se boš moral odzvati imamo v povprečju reakcijski čas 0,20 sekunde. Kakšen "Top Gun" pilot pa 0,15.
Tile dve sekundi pa je mislim da čas, kjer nisi ravno 100% skoncentriran in tudi možgani morajo premleti situacijo in potem noga mora iti dol na bremzo. Tistih 0,20 je slepa reakcija na nek dogodek, ki ga pričakujemo v zelo bližnji prihodnosti.
Tile dve sekundi pa je mislim da čas, kjer nisi ravno 100% skoncentriran in tudi možgani morajo premleti situacijo in potem noga mora iti dol na bremzo. Tistih 0,20 je slepa reakcija na nek dogodek, ki ga pričakujemo v zelo bližnji prihodnosti.
Tody ::
Ej včeraj sem gledal za foro... Koliko so dolgi te ta velki šleperji s prikolco? 20 m ? Nevem ugibam... ampak če je to recimor prov. Je po vaših izračunih treba met za 3 šleparje najmanj prostora pri 120 kmh... Men se je to zdel fuuuul...
hunter01 ::
Če si skoncentriran in pričakuješ nekaj na kar se boš moral odzvati imamo v povprečju reakcijski čas 0,20 sekunde. Kakšen "Top Gun" pilot pa 0,15.
Tile dve sekundi pa je mislim da čas, kjer nisi ravno 100% skoncentriran in tudi možgani morajo premleti situacijo in potem noga mora iti dol na bremzo. Tistih 0,20 je slepa reakcija na nek dogodek, ki ga pričakujemo v zelo bližnji prihodnosti.
Ampak ta 0,20 sekunde ti ne koristi nič pri vožnji.
1. ker ko voziš ne pričakuješ vsako sekundo, da bo nesreča pred tabo ali da bo stoječa kolona na avtocesti, med tem ko se voziš 130km/h
2. 0,20 sekunde je mogoče reakcijski čas, ko moraš na ekranu nekaj kliknit ko se prikaže. to ni realno stanje med vožnjo
amigo_no1 ::
Upoštevati moramo tudi da zavore ne primejo instantno v 0.0 sekunde. V primeru mokre ceste lahko tudi 0.5 sekunde.
Nekateri boljši avti (MB) imajo vgrajen sistem, ki vsake par km (če je mokro cestišče) neopazno (za voznika) narahlo pritisne na zavore.
Hitrost refleksov
http://forum.kvarkadabra.net/viewtopic....
Test your Reflex Response time
http://www.happyhub.com/network/reflex/
Pod 0.18 sekunde ne spravim ;(.
@Tody
Dolžina je 16.5 m za sedlasti vlačilec s priklopnikom oz. 18.75 m za motorno tovorno vozilo s priklopnikom
Največja dolžina:
http://www.fpp.uni-lj.si/~bzlak/Tehnolo...
oz html oblika:
http://209.85.135.132/search?q=cache:14...
Nekateri boljši avti (MB) imajo vgrajen sistem, ki vsake par km (če je mokro cestišče) neopazno (za voznika) narahlo pritisne na zavore.
Hitrost refleksov
http://forum.kvarkadabra.net/viewtopic....
Test your Reflex Response time
http://www.happyhub.com/network/reflex/
Pod 0.18 sekunde ne spravim ;(.
@Tody
Dolžina je 16.5 m za sedlasti vlačilec s priklopnikom oz. 18.75 m za motorno tovorno vozilo s priklopnikom
Največja dolžina:
http://www.fpp.uni-lj.si/~bzlak/Tehnolo...
oz html oblika:
http://209.85.135.132/search?q=cache:14...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
Matek ::
Mislim da ste pri reakcijskih časih izgubili eno nulo PRED 'sekundami' ali pa se pogovarjamo o domu upokojencev.Ni to reakcijski čas v smislu "ko zvonček zacinglja, pritisni na gumb", ta je seveda bistveno nižji. Če pa se normalno skoncentriran pelješ po cesti in nekdo pred tabo na polno zabremza, pa je kar realno, da rabiš okrog 2 sekundi, preden ti postane povsem jasno in enako storiš tudi sam.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Tody ::
Men se tud zdi da vsaj 2 sekudni mineta preden vidiš rdeče luči pa da zakapiraš da moreš tud ti na vso silo po bremzi udarit... Problem je pomoje lih v tem ker se naši možgani ne morejo odločit koliko po bremzi udarit...
@jeje997 potem sem kar realno ocenil razdaljo... Če nekdo pelje pred kamionom na levem pasu ti pa za dolžino kamiona pelješ za njim, na AC pri 140 se smatra ta razdalja vsaj za 3x prekratka ??
@jeje997 potem sem kar realno ocenil razdaljo... Če nekdo pelje pred kamionom na levem pasu ti pa za dolžino kamiona pelješ za njim, na AC pri 140 se smatra ta razdalja vsaj za 3x prekratka ??
Isotropic ::
nek policaj na drugemu forumu je rekel, da je kriv tisti, ki drzi premajhno varnostno razdaljo. ce mu dokazes, da je res zaviral kar tako, bosta verjetno dobila 50:50 (vsak poravna svojo skodo).
amigo_no1 ::
Problem je v tem ker ne boš dokazal - se boš vozil 24/7/365 s prižgano kamero, ki bo snemala promet pred tabo (merila razdaljo, hitrost vozil pred tabo) in nekam shranjevala posnetek (kot provida) ?
+vprašanje če bo posnetek vzdržal kot dokaz na sodišču.
+vprašanje če bo posnetek vzdržal kot dokaz na sodišču.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
;-) ::
Reakcijski čas siugrno je okoli 1 sekunde ali več.
Vsi ki mislite da je 0.20 ali manj se motite. Res je, eden zabremza pred mani, nekaj časa rabimo, da podatki sploh pridejo do naših možganov, nato mi to vidimo in nato se moramo odločit kaj bomo storili. Sem prepričan da tudi če pričakujemo nekaj nepredvidljivega in ne vemo kaj je to rabimo več kot pol sekunde da reagiramo. Vsekakor se nam zdi da bomo takoj odregirali in stvar vidimo takoj, ampak kljub temu da v trenutku vidimo da vozilo pred nami stoji ne storimo pol sekunde nič.
Reakcijski čas je povprečno ena sekunda, vsi ki mislite da je pa pod eno sekundo pa mislite da ste "supermeni". Pozabljate da se avto ne začne ustavljati v reakcijskem času, ampak šele takrat ko se zbrihtamo in začnemo zavirati!
vozimo pametno-colibri in reakcijski čas - tale strojček bi vam vsem pobil moralo do tal.
Drugače pa lahko primerjamo reakcijski čas med vožnjo preprosto z tistim na semaforju. Okoliščine so zelo podobne, pri obeh primerih smo vsi malo nevešči in malce gledamo okoli in čakamo na seleno luč (oz. med vožnjo da pridemo na cilj). In me prav zanima kdo spelje pri zeleni luči z reakcijskim časom 0.20 sekunde ;) Pa ne govorit da ni isto, isto je, kot ne pričakuje zelene in ne reagiraš, isto ne pričakuje da bo na cesto skočil otrok ali da kdo prevozi iz stranske smeri križišče oz. da vozilo pred tabo stoji.
Vsi ki mislite da je 0.20 ali manj se motite. Res je, eden zabremza pred mani, nekaj časa rabimo, da podatki sploh pridejo do naših možganov, nato mi to vidimo in nato se moramo odločit kaj bomo storili. Sem prepričan da tudi če pričakujemo nekaj nepredvidljivega in ne vemo kaj je to rabimo več kot pol sekunde da reagiramo. Vsekakor se nam zdi da bomo takoj odregirali in stvar vidimo takoj, ampak kljub temu da v trenutku vidimo da vozilo pred nami stoji ne storimo pol sekunde nič.
Reakcijski čas je povprečno ena sekunda, vsi ki mislite da je pa pod eno sekundo pa mislite da ste "supermeni". Pozabljate da se avto ne začne ustavljati v reakcijskem času, ampak šele takrat ko se zbrihtamo in začnemo zavirati!
vozimo pametno-colibri in reakcijski čas - tale strojček bi vam vsem pobil moralo do tal.
Drugače pa lahko primerjamo reakcijski čas med vožnjo preprosto z tistim na semaforju. Okoliščine so zelo podobne, pri obeh primerih smo vsi malo nevešči in malce gledamo okoli in čakamo na seleno luč (oz. med vožnjo da pridemo na cilj). In me prav zanima kdo spelje pri zeleni luči z reakcijskim časom 0.20 sekunde ;) Pa ne govorit da ni isto, isto je, kot ne pričakuje zelene in ne reagiraš, isto ne pričakuje da bo na cesto skočil otrok ali da kdo prevozi iz stranske smeri križišče oz. da vozilo pred tabo stoji.
amigo_no1 ::
@Tody
140 km/h == cca 39 m/s
motorno tovorno vozilo s priklopnikom : 18.75 m
39 m/s * 2s = 78 m ... toliko naj bi bila varnostna razdalja pri 140 km/h
Če se pelješ takrat samo 18.75m za vozilom je to 4x (78/ 18.75) premala razdalja.
@;-)
Link za Test your Reflex Response time je samo ena skrajnost, ko si 100% osredotočen na samo stvar, tem primeru na spremembo barve na ekranu in točno veš kaj moraš narediti (ter kaj se bo zgodilo).
Pri sami vožnji moraš hkrati početi še kaj drugega, kar pomeni da se "ping" poveča + ne veš kaj se bo zgodilo, kar pomeni da moraš za sekundo ali 2 premisliti/oceniti situacijo: npr. ali boš nepričakovano oviro pred seboj:
*obvozil
*ali pohodil zavoro (bremza do daske - avto z ABS)in se ustavil pred njo če sevedi nisi pripeljal prehitro
*ali2 začel zavirati in pri tem še pazil da kolesa ne zablokirajo (avto brez ABSa)
*ali3 kombinacija zaviranje in obvoza (zmožni samo dobro natrenirani posamezniki, sploh če avto nima ABSa).
Vse to moraš takrat ASAP "sprocesirati" kar zelo podaljša reakcijski čas.
140 km/h == cca 39 m/s
motorno tovorno vozilo s priklopnikom : 18.75 m
39 m/s * 2s = 78 m ... toliko naj bi bila varnostna razdalja pri 140 km/h
Če se pelješ takrat samo 18.75m za vozilom je to 4x (78/ 18.75) premala razdalja.
@;-)
Link za Test your Reflex Response time je samo ena skrajnost, ko si 100% osredotočen na samo stvar, tem primeru na spremembo barve na ekranu in točno veš kaj moraš narediti (ter kaj se bo zgodilo).
Pri sami vožnji moraš hkrati početi še kaj drugega, kar pomeni da se "ping" poveča + ne veš kaj se bo zgodilo, kar pomeni da moraš za sekundo ali 2 premisliti/oceniti situacijo: npr. ali boš nepričakovano oviro pred seboj:
*obvozil
*ali pohodil zavoro (bremza do daske - avto z ABS)in se ustavil pred njo če sevedi nisi pripeljal prehitro
*ali2 začel zavirati in pri tem še pazil da kolesa ne zablokirajo (avto brez ABSa)
*ali3 kombinacija zaviranje in obvoza (zmožni samo dobro natrenirani posamezniki, sploh če avto nima ABSa).
Vse to moraš takrat ASAP "sprocesirati" kar zelo podaljša reakcijski čas.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
McHusch ::
Tole pregovarjanje o reakcijskih časih pod 0,2 sekunde je smešno. Recimo, na svetovnem prvenstvu v teku na 100 m je povprečni reakcijski čas 0,2 sekunde. Pa atleti celo življenje trenirajo, kako se bodo čim hitreje po strelu pištole zganili, in so absolutno skoncentrirani samo na to.
V avto je pa poleg tega treba tudi oceniti, kaj je najboljša reakcija - in to ni vedno tiščanje zavore do tal.
V avto je pa poleg tega treba tudi oceniti, kaj je najboljša reakcija - in to ni vedno tiščanje zavore do tal.
Tody ::
Pa je kdo dejansko kdaj gledal koliko je 80 metrov varnostne razdalje? Ker če je to res 99% ljudi krši to ko se vozi po avtocesti. To bi šele bila gužva med prometnimi konicami da bi med avti bilo 100m prostora...
;-) ::
Na internetu trenutno ne najdem podatka o tem kolikšna je razdalja med tistimi količki z odsevniki na magistralkah, mislim pa da mora biti povsod približno enaka. Ve kdo?
V avtošoli mislim da so rekli da moraš imeti razdaljo 2-3 odsevnike.
V avtošoli mislim da so rekli da moraš imeti razdaljo 2-3 odsevnike.
Isotropic ::
Problem je v tem ker ne boš dokazal - se boš vozil 24/7/365 s prižgano kamero, ki bo snemala promet pred tabo (merila razdaljo, hitrost vozil pred tabo) in nekam shranjevala posnetek (kot provida) ?
+vprašanje če bo posnetek vzdržal kot dokaz na sodišču.
mozno, lahko pa tudi z sovoznikom (ki ga ni bilo sicer).
jype ::
Tody> Pa je kdo dejansko kdaj gledal koliko je 80 metrov varnostne razdalje?
Lej, easy je. Na cesti imaš ves čas talne označbe, po katerih se lahko orientiraš. Ko vozilo pred tabo pelje prek ali mimo talne označbe, začneš "štet" in če je prej kot v dveh sekundah označba pod tvojim avtomobilom, si preblizu in upočasniš. Vmes seveda ves čas še vedno gledaš na cesto.
Komaj čakam, da bodo avtomobili sami od sebe začeli s tem težit. Vsak avto, ki ima danes že tempomat in radar, komot nežno opozori voznika, da je preblizu za trenutno hitrost.
Lej, easy je. Na cesti imaš ves čas talne označbe, po katerih se lahko orientiraš. Ko vozilo pred tabo pelje prek ali mimo talne označbe, začneš "štet" in če je prej kot v dveh sekundah označba pod tvojim avtomobilom, si preblizu in upočasniš. Vmes seveda ves čas še vedno gledaš na cesto.
Komaj čakam, da bodo avtomobili sami od sebe začeli s tem težit. Vsak avto, ki ima danes že tempomat in radar, komot nežno opozori voznika, da je preblizu za trenutno hitrost.
jype ::
loki3000> tak obicajno sam zavre
Da zmanjša posledice trčenja pri visoki hitrosti, ne pa da ga prepreči.
Da zmanjša posledice trčenja pri visoki hitrosti, ne pa da ga prepreči.
PrimozR ::
Ampak ta 0,20 sekunde ti ne koristi nič pri vožnji.
1. ker ko voziš ne pričakuješ vsako sekundo, da bo nesreča pred tabo ali da bo stoječa kolona na avtocesti, med tem ko se voziš 130km/h
2. 0,20 sekunde je mogoče reakcijski čas, ko moraš na ekranu nekaj kliknit ko se prikaže. to ni realno stanje med vožnjo
1. big mistake.
2.Se strinjam, ampak 2+ sekundi?
Upoštevati moramo tudi da zavore ne primejo instantno v 0.0 sekunde. V primeru mokre ceste lahko tudi 0.5 sekunde.
Nekateri boljši avti (MB) imajo vgrajen sistem, ki vsake par km (če je mokro cestišče) neopazno (za voznika) narahlo pritisne na zavore.
Ja, zavore vejo kdaj pada dež in zato štrajkajo pol sekunde. Šele nato se odločijo ploščice premakniti in nalahno začeti bremzati. A si resen? Ko pohodiš bremzo, ta prime. Zdej če jo zahodiš v polno,d a blokira, je drug problem. Ampak zavora sama prime. Sicer pa ta sistem v MB verjetno testira koeficient trenja, da lahko hitreje reagira ABS oz. bolj zvezno.
Men se tud zdi da vsaj 2 sekudni mineta preden vidiš rdeče luči pa da zakapiraš da moreš tud ti na vso silo po bremzi udarit... Problem je pomoje lih v tem ker se naši možgani ne morejo odločit koliko po bremzi udarit...
@jeje997 potem sem kar realno ocenil razdaljo... Če nekdo pelje pred kamionom na levem pasu ti pa za dolžino kamiona pelješ za njim, na AC pri 140 se smatra ta razdalja vsaj za 3x prekratka ??
Če maš ABS, lahko butneš na polno. Koliko itak lahko oceniš tudi po drugih avtomobilih, ki jih vidiš pred tem, neposredno pred teboj. Če divje bremza cela kolona, udri. Sicer pa božaj. Vsekakor se zavoro stisne in ne BUM na polno na pedal. Isto lahko tekom zavirqanja silo tudi reguliraš :)
Reakcijski čas siugrno je okoli 1 sekunde ali več.
Vsi ki mislite da je 0.20 ali manj se motite. Res je, eden zabremza pred mani, nekaj časa rabimo, da podatki sploh pridejo do naših možganov, nato mi to vidimo in nato se moramo odločit kaj bomo storili. Sem prepričan da tudi če pričakujemo nekaj nepredvidljivega in ne vemo kaj je to rabimo več kot pol sekunde da reagiramo. Vsekakor se nam zdi da bomo takoj odregirali in stvar vidimo takoj, ampak kljub temu da v trenutku vidimo da vozilo pred nami stoji ne storimo pol sekunde nič.
Reakcijski čas je povprečno ena sekunda, vsi ki mislite da je pa pod eno sekundo pa mislite da ste "supermeni". Pozabljate da se avto ne začne ustavljati v reakcijskem času, ampak šele takrat ko se zbrihtamo in začnemo zavirati!
Ne pravimd a je pod eno sekundo, ampak govoriti o dveh+ je pa tudi nekoliko bedno. Mogoče za pijance, drogeraše in zasanjance. Glej gor ;)
loki3000> tak obicajno sam zavre
Da zmanjša posledice trčenja pri visoki hitrosti, ne pa da ga prepreči.
TTudi popolnoma že ustavijo (vsaj v teoriji).
šernk ::
@PIPI...zavore se morajo najprej ogreti da primejo na polno in predvsem ne smejo biti mokre, v primeru dežja morajo najprej kar dobro se ošiti preden primejo na polno...in desetinke sekunde letijo hitro.
tako da ko sešteješ vse skupaj pod sekundo skoraj nimaš reakcijskega časa...najbrž se najde kje kakšna študija koliko časa rabiš za prestavit nogo iz gasa na zavoro...tu se najbrž konča vaše sanjarjenje o desetinkah. sicer pa to je bilo že 100x predebatirano v drugih temah...
še nekaj: dokazati da sem jaz namerno sunkovito zaviral je praktično nemogoče, kot drugo pa je dolžnost vsakogar voziti tako, da je sposoben v vsakem trenutku avto varno zaustaviti! seveda če mi kdo vozi 1m za ritjo ponavadi sam skrbim še za njegovo varnostno razdaljo (svojo 2x povečam) pol naj pa skaka do nebes če hoče zaradi mene
tako da ko sešteješ vse skupaj pod sekundo skoraj nimaš reakcijskega časa...najbrž se najde kje kakšna študija koliko časa rabiš za prestavit nogo iz gasa na zavoro...tu se najbrž konča vaše sanjarjenje o desetinkah. sicer pa to je bilo že 100x predebatirano v drugih temah...
še nekaj: dokazati da sem jaz namerno sunkovito zaviral je praktično nemogoče, kot drugo pa je dolžnost vsakogar voziti tako, da je sposoben v vsakem trenutku avto varno zaustaviti! seveda če mi kdo vozi 1m za ritjo ponavadi sam skrbim še za njegovo varnostno razdaljo (svojo 2x povečam) pol naj pa skaka do nebes če hoče zaradi mene
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
C_maniak ::
minimalna varnostna razdalja se določuje po eni sekundi. torej je pri 130 km/h to 36 m. če rabiš 2 sekundi za odreagirat, ne bi smel bit na cesti. dejte pogledat na uro, pa videt kolk časa je dejansko to.
tist sistem v MB (pa verjamem, da ga nima več samo MB, ker je že nekaj let star) je kar lepo za sušenje. ker ne vem kako bi koeficient trenja med gumami in asfaltom meril brez blokiranja. če si pa mislil med ploščcami in diski, mu pa nič ne pomaga. vsaj ne v taki natančnosti, da bi potem s temi podatki doziral (+ da bi moral to potem res večkrat v sekundi to delat = pregrevanje.) ko zablokira, pač popusti.
tist sistem v MB (pa verjamem, da ga nima več samo MB, ker je že nekaj let star) je kar lepo za sušenje. ker ne vem kako bi koeficient trenja med gumami in asfaltom meril brez blokiranja. če si pa mislil med ploščcami in diski, mu pa nič ne pomaga. vsaj ne v taki natančnosti, da bi potem s temi podatki doziral (+ da bi moral to potem res večkrat v sekundi to delat = pregrevanje.) ko zablokira, pač popusti.
šernk ::
C maniak...nihče ne govori o sekundah...ko se govori o tehniki so to tisočinke sekunde, mikrometri itd. v eni sekundi naredi kolo avtomobila recimo dobrih 20 obratov če vozimo 90km/h, da se zavorni diski očistijo rabijo recimo 5 obratov z večjo silo kar je 0,25s tako da tega sploh ne opaziš ponavadi. sam vidim prekleto veliko razliko ko rahlo zaviram z diski na katerih se nabere plast rje...
v dobri sekundi odreagiraš če si 100% zbran in če gledaš na cesto. če rabim za klik na miški 0,2s me ne bo nihče prepričal, da lahko v takem času tudi začneš zavirat. in 2 sekundi ko gledaš na uro je dosti, 70m varnostne razdalje je tudi dosti, vendar ko vidiš 40m zavorne poti in od avta še vedno ni ostalo nič ti da misliti. po tvoji logiki bi moral nekdo videti avtobus in začeti zavirati takoj iz ovinka...žal ga je videl šele malo preden je priletel vanj...pa avtobus je ja bela in velika škatla. tudi taki so pač na cesti...in zato se čim bolj izgibam AC Ljubljana-Koper...tam je katastrofa, če nimaš glave kot radar...ne preživiš poti in ko moraš paziti kaj dela tisti ob tebi, za tabo in pred tabo...enostavno nekoga boš videl šele pol sekunde pozneje.
v dobri sekundi odreagiraš če si 100% zbran in če gledaš na cesto. če rabim za klik na miški 0,2s me ne bo nihče prepričal, da lahko v takem času tudi začneš zavirat. in 2 sekundi ko gledaš na uro je dosti, 70m varnostne razdalje je tudi dosti, vendar ko vidiš 40m zavorne poti in od avta še vedno ni ostalo nič ti da misliti. po tvoji logiki bi moral nekdo videti avtobus in začeti zavirati takoj iz ovinka...žal ga je videl šele malo preden je priletel vanj...pa avtobus je ja bela in velika škatla. tudi taki so pač na cesti...in zato se čim bolj izgibam AC Ljubljana-Koper...tam je katastrofa, če nimaš glave kot radar...ne preživiš poti in ko moraš paziti kaj dela tisti ob tebi, za tabo in pred tabo...enostavno nekoga boš videl šele pol sekunde pozneje.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
C_maniak ::
ne vem sicer kake sekunde misliš, ampak sej pravim, da bi moral (pre)velikokrat preverjat za tist koeficient, tudi se ne strinjam s trdivtijo, da jih ogreva na par km, ker ne ostanejo suhe potem toliko časa in bi bil sistem enostavno premalo efektiven.
ja, se strinjam, da v 0,2 s ne pohodiš zavore, ampak v 5x daljšem času tudi ne? ali pa v 3-4x, če imaš daljši reakcijski čas?
ja, se strinjam, da v 0,2 s ne pohodiš zavore, ampak v 5x daljšem času tudi ne? ali pa v 3-4x, če imaš daljši reakcijski čas?
PrimozR ::
C maniak...nihče ne govori o sekundah...ko se govori o tehniki so to tisočinke sekunde, mikrometri itd. v eni sekundi naredi kolo avtomobila recimo dobrih 20 obratov če vozimo 90km/h, da se zavorni diski očistijo rabijo recimo 5 obratov z večjo silo kar je 0,25s tako da tega sploh ne opaziš ponavadi. sam vidim prekleto veliko razliko ko rahlo zaviram z diski na katerih se nabere plast rje...
v dobri sekundi odreagiraš če si 100% zbran in če gledaš na cesto. če rabim za klik na miški 0,2s me ne bo nihče prepričal, da lahko v takem času tudi začneš zavirat. in 2 sekundi ko gledaš na uro je dosti, 70m varnostne razdalje je tudi dosti, vendar ko vidiš 40m zavorne poti in od avta še vedno ni ostalo nič ti da misliti. po tvoji logiki bi moral nekdo videti avtobus in začeti zavirati takoj iz ovinka...žal ga je videl šele malo preden je priletel vanj...pa avtobus je ja bela in velika škatla. tudi taki so pač na cesti...in zato se čim bolj izgibam AC Ljubljana-Koper...tam je katastrofa, če nimaš glave kot radar...ne preživiš poti in ko moraš paziti kaj dela tisti ob tebi, za tabo in pred tabo...enostavno nekoga boš videl šele pol sekunde pozneje.
Diski so čisti že po enem obratu. Trust me, že 4 do 5 let vozim hidravlične diske na gorskem kolesu. In tukaj tujki niso samo voda ;)
EDIT: rja je POPOLNOMA druga zgodba kot voda.
EDIT2: in ogrevanje zavor je v osebnih avtomobilih neproduktivno,s aj je toplota sovražnik zavor. Razen če se vozite z železnimi ploščicami in diski. V tem primeru povejte, kje se vozite, da ne bom vozil pred vami.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
C_maniak ::
dobro, mogoče sem se narobe izrazil z ogrevanjem, ker ne vem točno na kaj se nanaša ta sistem. na izparevanje ali fizično odstranjevanje vode. pa tudi če se na segrevanje, diskov ne bo pregerel. za diske kakih 70° ni noben problem, pa bo voda s take temp. kar hitro izginila.
M-XXXX ::
M-XXXX ::
Disk se segreje dovolj prviš, ko vsaj malo pritisneš na bremzo, tako da izpari vsa voda...
oldguy ::
TTudi popolnoma že ustavijo (vsaj v teoriji).
Ne smejo, ker bi bilo v nasprotju s predpisi (vsaj tako piše v navodilih od moje korete - največ, kar lahko sistem naredi, je da zapiska, zategne pasove in zmanjša hitrost do 40km/h)...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: oldguy ()
C_maniak ::
že ustavljajo, že. ti imaš še enega prvih sistemov, ki so samo v nevarnosti delovali (oz. še to ne, če pod 40 ne deluje? - zanimivo volvov dela pa samo pod 30 :). morajo najprej z okleščenimi začet, da dvojno služijo ;)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kršiteljem varnostne razdalje je odklenkalo (strani: 1 2 3 4 … 9 10 11 12 )Oddelek: Na cesti | 120447 (112282) | St235 |
» | Novi laserski merilniki in kazni za prekratko varnostno razdaljo (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 70183 (62972) | BlaY0 |
» | Prometna nesreča - pravno vprašanje (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 34358 (23037) | šernk |
» | prekrški ??? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 7917 (5790) | Invictus |
⊘ | Nove kazni (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Loža | 26907 (18792) | WarpedGone |