» »

Prometna nesreča - pravno vprašanje

Prometna nesreča - pravno vprašanje

AmokRun ::

Vem da nesmeš in je nezakonito, ampak če že, nisem kriv če me kdo povoz?Po Imagodejevi logiki...

To da je nekdo v prekršku, še ne pomeni, da zate ne veljajo pravila oziroma da jih lahko kršiš.

Jaz sem že nekajkrat srečal kolesarja na AC.
Pa te še ne pomeni, da ga lahko kar povozim, pa čeprav nima tam kaj početi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: AmokRun ()

imagodei ::

@GladiTM,

narobe razumeš mojo logiko.

Ti nakladaš o avtocesti in hitrostih 130+ km/h. Pri takih hitrosti prevoziš slabih 40m vsako sekundo. Tudi, če reagiraš v 0,5 sekunde (prevoziš 20m) in pohodiš zavoro, se boš ustavljal še dodatnih 110m (link). Skupaj torej 130m za ustavljanje, v idealnih pogojih in ob popolni zbranosti. Pri oddaljenosti 100m je pa človek "velik" približno eno kotno stopinjo x 0,3 kotne stopinje.

Kako lahko to primerjaš z naseljem, kjer je omejitev 50 km/h? Pri tej hitrosti v 1 sekundi prevoziš 14m, glede na zgornji link pa se ustavljaš 16,4m. Skupaj torej cca 30 metrov, pri reakcijskem času 1 sekunda. Če je preglednost ceste na tistem delu, kjer je koyotee imel nesrečo, nekako 40m, ne more biti izsiljevanje oz. vzvratna vožnja iz stranske na glavno cesto, nikakršen izgovor za nesrečo. Avto je tudi precej večja zadeva, kot človek in ga z oddaljenosti 50m tudi kamot opaziš, ker pokrije dosti večji vidni kot, kot pešec na oddaljenosti 100m.

Samo to govorim - za en konkreten primer, ne pa za avtocesto in idiota, ki jo poskuša prečkat.
- Hoc est qui sumus -

Azrael ::

Sedaj pa vprašanje za vse "strokovnjake" tukaj.

Situacija. Dvorišče široko 2.5m. Vhod pod kotom, saj gre glavna cesta v breg. Zaradi tega, je seveda vse v škarpah.

Torej kako boš rikverc zapeljal na dvorišče, če prideš iz smeri A ali B (glej sliko), razen če bi vozil po glavni cesti rikverc, kar je v končni fazi eno in isto, kot če rikverc z dvorišča zapelješ na cesto? V vsakem primeru moraš obrniti v 5m oddaljenem križišču, saj prostora za obračanje pred samim uvozom ni, razen za moped.
OK, mogoče bo kdo spametoval, greš naprej, se obrneš kjer je možno, se vrneš do uvoza in rikverc na dvorišče. Malo morgen, naprej, dobrih 100m, se pride do več dvorišč, ki so lepo zagrajena. Ni možno obrniti.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

Invictus ::

Glede na opis bi rekel da to ni glavna cesta, ampak slepa ulica ...

LP I.

Azrael ::

Znaka za slepo ulico ni, je pa občinska cesta.
Nekoč je bil Slo-tech.

Okapi ::

V takih primerih, kot ga opisuje Azrael, je navadno postavljeno ogledalo, da imaš dober pregled nad dogajanjem na glavni cesti, lahko je tudi kakšen prometni znak, ki opozarja na nevarnost, v skrajnem primeru pa je lahko tudi semafor (tak, ki ga vklopiš, ko hočeš iti zdoma). Odvisno pač od prometnosti ceste. Ali pa moraš imeti na dvorišču dovolj prostora za obračanje. Vsekakor pa zapletena situacija IMHO ni izgovor za kršenje cestno-prometnih pravil.

O.

darkolord ::

Vsekakor pa zapletena situacija IMHO ni izgovor za kršenje cestno-prometnih pravil.
Seveda je. To JE pameten razlog za kršenje pravil.

solatko ::

darkolord - V takem primeru imaš možnost postavit trikotnik, zapelješ na cesto, pustiš prižgane smerokaze, pobereš trikotnik in se odpelješ. Ta cesta verjetno ni ne vem kako prometna. V primeru trčenja si kriv. Pametnega razloga za kršenje pravil ni, so pa več ali manj pametni izgovori. Pokliči strokovnjaka za ureditev cest iz občine in naj razrešijo vprašanje - eno od možnosti je predlagal okapi in to je semafor, ker je občinska cesta, mora to urediti občina.

imagodei ::

solatko> "V primeru trčenja si kriv."

Ni res. Spet pametuješ, potem boš pa tega obtožil mene. Spet.
- Hoc est qui sumus -

solatko ::

Po tvojem, lahko brez vsakega problema voziš po napačni smeri, rikverc na glavno cesto, hodiš po sredini ceste, se s prijatli vsedeš na cesto in tarokiraš in če najdeš dobrega pravnika, so vsi drugi krivi, samo ti, ki se obnašaš proti vsem pravilom, si pa popolnoma nedolžen. Vsi morajo prilagoditi vožnjo tvojim neumnostim na voljo.
Res je, da obstojajo določene situacije, ko krivec ni kriv, vendar so redke in ne morejo postati pravilo za vsesplošno obnašanje. Če kršiš predpise in pride zaradi tega do prometne nesreče, si v 90%-ih kriv, pač poizkušaj, če si med tistimi 10-imi procenti.

darkolord ::

Jah če en je en pas zaparkiran z vozili, potem pač moraš vozit "po napačni smeri".

solatko ::

Če je prosto.

imagodei ::

solatko> "Po tvojem,..."

Nč po mojem... Ti mi kar nič besede v usta polagat. Jaz nič od teh natolcevanj, ki jih ti tamle izvajaš, nisem nikdar rekel. Trdim pa, da nisi kar avtomatsko ti kriv za trčenje, če rikverc zapelješ na cesto.

Je pa prav smešno, kako podtikaš neke bedaste izjave. Po tvoje jaz tarokiram na cesti s prijatelji, zato ker ne ploskam tvoji napačni interpretaciji?! Nisem jaz kriv, če pri svojih letih po svetu hodiš z napačnimi prepričanji, potem si pa bridko razočaran, ko te soforumaši šolajo.

Pa da se ne bi spuščal na tvoj nivo, mi kar konkretno povej, kdo je kriv v naslednji situaciji: Vozilo A pripelje skozi nepregleden desni ovinek. Na sredini ovinka sreča pravilno nasproti vozeče vozilo B, v tistem trenutku pa zagleda pred seboj na svojem voznem pasu stoječe vozilo C. Izogniti se ne more zaradi vozila B, zato je trčenje neizogibno.

Torej, kdo je kriv?
- Hoc est qui sumus -

solatko ::

Voznik vozila c, ker ni označil, da stoji v ovinku - trikotnik....
V določenih situacijah dejansko nisi kriv, če kršiš predpise, vendar so take situacije redke in ne more biti izzivanje usode, stalno kršenje nekega predpisa (vsakodnevno večkratna vožnja v rikverc na glavno cesto, ker ne znaš prav zapeljati na stransko), ko pa pride do nesreče, pa okrivit človeka, ki cesto uporablja normalno in po predpisih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: solatko ()

imagodei ::

Ne, voznik vozila C se je 5 sekund nazaj zaletel v drevo, ki je zablokiralo njegov vozni pas. Kriv je voznik vozila A, ki je skozi ovinek prigonil z neprilagojeno hitrostjo in ni mogel zavirati pred oviro. Voznik vozila C bi pa 10 sekund nazaj tudi moral pripeljati skozi isti ovinek toliko počasi, da bi opazil deblo. Ampak to ni point.
- Hoc est qui sumus -

steev ::

Ne, voznik vozila C se je 5 sekund nazaj zaletel v drevo, ki je zablokiralo njegov vozni pas. Kriv je voznik vozila A, ki je skozi ovinek prigonil z neprilagojeno hitrostjo in ni mogel zavirati pred oviro. Voznik vozila C bi pa 10 sekund nazaj tudi moral pripeljati skozi isti ovinek toliko počasi, da bi opazil deblo. Ampak to ni point.

Ti greš verjetno v vsak ovinek 10 km/h, ker nikoli ne veš kaj te čaka. Ne rečem, da je kriv voznik vozila C, samo voznik vozila A pa tudi ni kriv.

Edit: Samo to nima veze s primerom iz tega topica. Še nekaj sem se spomnil: Če je bil voznik vozila C pijan, je on kriv.
Tako kot v tej temi. Naredil je prekršek (v rikverc na cesto), zato je on kriv.
:|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: steev ()

imagodei ::

steev> "Ti greš verjetno v vsak ovinek 10 km/h, ker nikoli ne veš kaj te čaka. Ne rečem, da je kriv voznik vozila C, samo voznik vozila A pa tudi ni kriv."

Nekaterim tukaj res manjka kognitivnih sposobnosti, pa pomanjkanje le-teh poskušajo kompenzirat s podtikanjem in izmišljevanjem. Ne, jaz res ne grem v vsak ovinek 10 km/h. Ampak, če je ovinek tak, da ne vidiš 10m pred sabo, moraš po pravilih pač pripeljati toliko hitro, da lahko odreagiraš... Saj veš tisto: vožnjo je treba prilagoditi razmeram na cestišču. V praksi se to bolj ali manj spoštuje, pravila so pa jasna. Jeba, ane, ker ni vsaka situacija črno bela?

steev> "Če je bil voznik vozila C pijan, je on kriv. Tako kot v tej temi. Naredil je prekršek (v rikverc na cesto), zato je on kriv. "

Pa Božiček tudi obstaja, rajt?

Zaletijo se tri vozila: ker vozilo A spregleda vozilo B, ko se vključuje na lokalno cesto, ga izsili. Vozilo B se zaleti v vozilo A. Takoj zadaj vozi s pravilno varnostno razdaljo vozilo C, ki ga vozi alkoholizirana oseba. Tudi vozilo C se zaleti. Rezultat: ena mrtva oseba, nekaj težjih poškodb.

Voznik vozila C je po tvoje kriv in avtomatično odgovarja za povzročitev nesreče s smrtnim izidom?

Mislim, get real.
- Hoc est qui sumus -

Okapi ::

moraš po pravilih pač pripeljati toliko hitro, da lahko odreagiraš

Samo po tej logiki bi bil vedno kriv tisti, ki se je v koga zaletel ali koga povozil, ne glede na to, kaj je oni drugi počel. Pa ni čisto tako.

O.

El Barto ::

Tukaj jaz vse skupaj razumem kot vključevanje v promet (v nasprotju s "strokovnjaki", ki tukaj pišejo).

Ker če povzamem kar so tu večinoma napisali, potem je vzratno bočno parkiranje prepovedano (in kaznivo 160€ pa ...), saj greš v rikverc in če bi koga videl tako parkirat, bi se mu kamot v rit zabil, pa bi bil on kriv.

Nevem kako pregleden odsek ceste je bil ampak tu se gre verjetno za nezbranost, če ne moreš obvit tistega 0,5 m ali 1 m.
Če pretvorim to v prakso, potem bi jaz zjutraj, ko se peljem v službo (ob 5.30) kamot radiral vse (in pobiral kupončke), ki mi malenkost porinejo nos ali rit na cesto (žal je to skoraj vsakodnevna praksa).

PS
Škoda Alfice.:'(
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

solatko ::

El Barto - Kratka vožnja vzvratno, z vsemi varnostnimi dodatki ni prepovedana, tako da kar parkiraj vzvratno, samo ovirat ne smeš nikogar, vključevanje na prednostno cesto vzvratno, pa je prepovedano.

imagodei ::

Okapi> "Samo po tej logiki bi bil vedno kriv tisti, ki se je v koga zaletel ali koga povozil, ne glede na to, kaj je oni drugi počel. Pa ni čisto tako."

Exactly. ;) Prometni prekrški niso nujna podlaga za ugotavljanje krivde pri nesreči, ne. Mislim, prepovedano je izsiljevat prednost pri vključevanju na prednostno cesto; ampak če motorist divja po prednostni, več kot 2x preseže omejitev 70 km/h, ga zlahka spregledaš. Da ne govorimo o tem, da ne zmoreš pravilno oceniti hitrosti, če vozi 180 km/h. Kako lahko sploh govorimo o izsiljevanju prednosti, če se motorist giblje s hitrostjo 50 m/s, ko bi se v resnici smel gibati samo 20 m/s? Pri nižji hitrosti bi tudi motorist lahko pravočasno opazil nevarnost in bi ustrezno znižal hitrost. Pri 180 km/h je v tistem trenutku, ko želi odreagirati, že prepozno.
- Hoc est qui sumus -

AndrejS ::

Ne mi motoristov vključevat... Sem se s skuterjem zaletel v avto, ki me je odvzel prednost. Prve besede voznika avtomobila so bila, da sem peljal prehitro. (s 50ccm skuterjem, ki doseže max hitrost 55km /h)

BlackHole ::

Ne, voznik vozila C se je 5 sekund nazaj zaletel v drevo, ki je zablokiralo njegov vozni pas. Kriv je voznik vozila A, ki je skozi ovinek prigonil z neprilagojeno hitrostjo in ni mogel zavirati pred oviro. Voznik vozila C bi pa 10 sekund nazaj tudi moral pripeljati skozi isti ovinek toliko počasi, da bi opazil deblo. Ampak to ni point.


Torej sta kriva oba, ker sta oba vozila neprilagojeno glede na razmere.
LP Marko

AngelOfDeath ::

steev> "Ti greš verjetno v vsak ovinek 10 km/h, ker nikoli ne veš kaj te čaka. Ne rečem, da je kriv voznik vozila C, samo voznik vozila A pa tudi ni kriv."

Nekaterim tukaj res manjka kognitivnih sposobnosti, pa pomanjkanje le-teh poskušajo kompenzirat s podtikanjem in izmišljevanjem. Ne, jaz res ne grem v vsak ovinek 10 km/h. Ampak, če je ovinek tak, da ne vidiš 10m pred sabo, moraš po pravilih pač pripeljati toliko hitro, da lahko odreagiraš... Saj veš tisto: vožnjo je treba prilagoditi razmeram na cestišču. V praksi se to bolj ali manj spoštuje, pravila so pa jasna. Jeba, ane, ker ni vsaka situacija črno bela?

steev> "Če je bil voznik vozila C pijan, je on kriv. Tako kot v tej temi. Naredil je prekršek (v rikverc na cesto), zato je on kriv. "

Pa Božiček tudi obstaja, rajt?

Zaletijo se tri vozila: ker vozilo A spregleda vozilo B, ko se vključuje na lokalno cesto, ga izsili. Vozilo B se zaleti v vozilo A. Takoj zadaj vozi s pravilno varnostno razdaljo vozilo C, ki ga vozi alkoholizirana oseba. Tudi vozilo C se zaleti. Rezultat: ena mrtva oseba, nekaj težjih poškodb.

Voznik vozila C je po tvoje kriv in avtomatično odgovarja za povzročitev nesreče s smrtnim izidom?

Mislim, get real.



Seveda je kriv tudi voznik vozila C. Če bi vozil trezen in s pravilno varnostno razdaljo se nebi zaletel.
Alkohol povečuje reakcijski čas.

Ni pa v celoti kriv...
edit: Slovnica

SodVina ::

Mislim, da sta tukaj dva pojma. Kdo je storil prekrsek in pa kdo je povzrocil nesreco. Moja logika mi pravi, da v danem primeru je bila voznja rikverc na glavno cesto prekrsek, odvzem prednosti(in kot pravite nepozornost in gledanje otroka) pa povzrocitelj nesrece. Tako da cetudi bi pripeljal na glavno cesto naprej, pravzaprav zadeve cisto nic ne spremeni. S pricami in zapisniki, da je zenska gledala tacas nazaj, se verjetno da prenesti del krivde nanjo, definitivno pa ne more biti bolj kriva kot voznik, ki je izsilil prednost. Ni logike(no sej v pravu je velikokrat ni).

lp,
SodVina

Tomas 33 ::

Nikjer v debati nisem zasledil, koliko časa si miroval na cesti.

Kar se pa prekrškov tiče: seveda se kršijo, a je voznik ponavadi takrat mnogo bolj pozoren na situacijo.

imagodei ::

Tomas 33,

pravi, da se je ustavil in da je minilo 2-3 sekunde, preden je počilo.
- Hoc est qui sumus -

solatko ::

Niti ni povedal, koliko stran je bila voznica, ko je njegov avto prišel na vozni pas, verjetno ne ve, ker jo ni videl.

koyotee ::

solatnik, vzdrži se nepotrebnih komentarjev. Bila je dovolj daleč stran, da bi se trku lahko izognila.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

AngelOfDeath ::

Nariši skico situacije.
edit: Slovnica

Senitel ::

pravi, da se je ustavil in da je minilo 2-3 sekunde, preden je počilo.

Tole pravi, da bi se pri 50km/h ravno lahko ustavila (1 sekunda reakcijski čas + 2 sekundi zaviranje). Če je tistih 2-3 bliže 2 kot 3 ali če ravno slučajno pogledaš recimo v vzvratno ogledalo, se ne boš več ustavil in je edina možnost, da te bi obvozila (kar pa bi bil spet precej nasilen manever).

SodVina ::

solatnik, vzdrži se nepotrebnih komentarjev. Bila je dovolj daleč stran, da bi se trku lahko izognila.


Hm, ce je bila tako dalec stran, potem bi pravzaprav lahko tudi ti potegnil avto nazaj na stransko cesto.

imagodei ::

Sentinel> "Če je tistih 2-3 bliže 2 kot 3 ali če ravno slučajno pogledaš recimo v vzvratno ogledalo, se ne boš več ustavil in je edina možnost, da te bi obvozila (kar pa bi bil spet precej nasilen manever)."

Če ne upoštevaš, da vmes že tudi malo zavira. In če bi imela oči na cesti, bi že tudi med koyoteejevo vzvratno vožnjo videla, da nekdo rine na cesto, kar bi ji dalo še dodatni 1-2 sekundi za reagiranje. Drugače se avto pri 50 km/h pri reakcijskem času ustavi v približno 30 metrih, pri reakcijskem času 2 sekundi pa nekako v 45 metrih. Pri normalni zbranosti je reakcijski čas 2 sekundi absolutno preveč; če pa vmes z eno roko vstavljaš CD v avtoradio z drugo roko telefoniraš in hkrati še preverjaš, če se je mulec v avtosedežu na zadnjih sedežih posral in ga je treba previti, potem je pa 2 sekundi res izvrsten reakcijski čas. Normalen človek v izpravnem avtomobilu bi se moral ustaviti v cca 30 metrih in cca 2 sekundah.
- Hoc est qui sumus -

AndrejS ::

Se pravi da lahko jaz zapeljem iz stranske ceste na glavno, če se lahko tisti ki pelje po glavni, varno ustavi. Če se ne bo ustavil bo seveda kriv za nasrečo..... Pa rdeče luči tudi ne rabim več upošteval :)

BigWhale ::

Seveda je kriv tudi voznik vozila C. Če bi vozil trezen in s pravilno varnostno razdaljo se nebi zaletel.
Alkohol povečuje reakcijski čas.

Ni pa v celoti kriv...


Varnostna razdalja ne omogoca ustavljanja pred staticno oviro. Ce se dva pred teboj zaletita se prakticno na mestu ustavita, koliko je bilo pred tem zaviranja nekaj malega steje v prid tistega, ki vozi zadaj ampak avto, ki se zaleti prakticno v trenutku postane drevo. Varnostna razdalja je prekratka, da bi se ti pred tako oviro ustavil.

Okapi ::

V bistvu je definicija izsiljevanja prednosti, da mora tisti, ki gre po glavni cesti, zavirati ali izvajati kakršnekoli manevre. Če je posledica izsiljevanja prednosti nesreča, je mogoče v določenih primerih delno kriv tudi izsiljeni, ki se ni uspel z zaviranjem ali manevriranjem izogniti nesreči, kar pa sokrivde tistega, ki je izsiljeval, ne opere, to pa je v resnici vse, kar zanima zavarovalnico.

O.

imagodei ::

Okapi> "...to pa je v resnici vse, kar zanima zavarovalnico."

Točno tako. Kdo bo morda kazensko ali civilno odgovarjal za prometno nesrečo nima nujne zveze s tem, kdo je storil prekršek, prav tako pa to nujno ne zanima zavarovalnice.
- Hoc est qui sumus -

AngelOfDeath ::

Seveda je kriv tudi voznik vozila C. Če bi vozil trezen in s pravilno varnostno razdaljo se nebi zaletel.
Alkohol povečuje reakcijski čas.

Ni pa v celoti kriv...


Varnostna razdalja ne omogoca ustavljanja pred staticno oviro. Ce se dva pred teboj zaletita se prakticno na mestu ustavita, koliko je bilo pred tem zaviranja nekaj malega steje v prid tistega, ki vozi zadaj ampak avto, ki se zaleti prakticno v trenutku postane drevo. Varnostna razdalja je prekratka, da bi se ti pred tako oviro ustavil.


Alkohol povečuje reakcijski čas, se strinjava ?
Težko verjamem da bi se na mestu ustavila, ponavadi še jih nekam odnese ;)
edit: Slovnica

Senitel ::

Če ne upoštevaš, da vmes že tudi malo zavira. In če bi imela oči na cesti, bi že tudi med koyoteejevo vzvratno vožnjo videla, da nekdo rine na cesto, kar bi ji dalo še dodatni 1-2 sekundi za reagiranje. Drugače se avto pri 50 km/h pri reakcijskem času ustavi v približno 30 metrih, pri reakcijskem času 2 sekundi pa nekako v 45 metrih.

Kaj imajo metri pri tem? Če je od tega, ko se je koyotee ustavil in do trka minilo 3 sekunde (nevem pa kje je to sploh omenil?), je to ravno čas, ki ga potrebuješ da ustaviš avto iz 50km/h. 1 sekunda rekcijski čas in še ~2 sekundi, da se avto ustavi. To je nekako optimalni primer. Če zakasniš za pol sekunde se bo tvoja zavorna pot že končala v koyotee-jevem prtljažniku...
Vprašanje kaj lahko storiš kot voznik na glavni cesti? Predvidiš, da te bo model dejansko izsilil in začneš zavirat še preden se sploh ustavi 50cm na cesti ali predvidiš, da te je model opazil in bo ustavil še preden bo celo rit spravil na cesto?
Jaz sklepam, da je koyotee dejansko moral zapeljat pol metra na cesto, da je sploh kaj videl na cesto...

imagodei ::

BigWhale> "Varnostna razdalja ne omogoca ustavljanja pred staticno oviro. Ce se dva pred teboj zaletita se prakticno na mestu ustavita, koliko je bilo pred tem zaviranja nekaj malega steje v prid tistega, ki vozi zadaj ampak avto, ki se zaleti prakticno v trenutku postane drevo. Varnostna razdalja je prekratka, da bi se ti pred tako oviro ustavil. "

Ja. Varnostna razdalja je tista razdalja, ki jo avto prevozi v reakcijskem času. Običajno za ta reakcijski čas vzamemo eno sekundo. Na hitro varnostno razdaljo izračunaš tako, da svojo hitrost v km/h deliš s 3 in dobiš razdaljo v metrih (Nekateri inštruktorji učijo, da je pri mokri cesti treba dobljeno razdaljo pomnožiti z 2, pri zasneženi pa s 3 - kar je sicer dobra praksa, nima pa veze s prevoženo razdaljo v eni sekundi!), nima pa veze z zavorno potjo; gre za mrtvi čas, preden voznik sploh reagira na spremembo pri vozilu, ki vozi pred njim.

Če avto vozi 70 km/h, znaša varnostna razdalja (km/h deljeno s 3,6) 19,5 m; zavorna pot pa glede na tale kalkulator znaša 32 m. Če pride do hipne zaustavitve avtomobila, ki vozi pred mano, mi povsem ustrezna varnostna razdalja ne bi niti najmanj pomagala.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

Sentinel> "Kaj imajo metri pri tem?"

Metri imajo precejšnjo vlogo. Povejo, koliko prej mora voznik opaziti oviro na cesti, da lahko normalno zavira. Ker koyotee pravi, da ima pričo, ki bo potrdila, da voznica ni niti zavirala niti poskušala obviti, pomeni, da gospa na cesto ni gledala v dolžini več kot 30 metrov, pač ob predpostavki, da je cesta dovolj pregledna. Točno to pa je še en pomemben podatek: če je cesta pregledna vsaj 50 m, potem bi gospa avto, ki se rine vzvratno na cesto, morala opaziti že v razdalji 45 m.

Metri so zelo pomembni, ja.
- Hoc est qui sumus -

AngelOfDeath ::

Sentinel> "Kaj imajo metri pri tem?"

Metri imajo precejšnjo vlogo. Povejo, koliko prej mora voznik opaziti oviro na cesti, da lahko normalno zavira. Ker koyotee pravi, da ima pričo, ki bo potrdila, da voznica ni niti zavirala niti poskušala obviti, pomeni, da gospa na cesto ni gledala v dolžini več kot 30 metrov, pač ob predpostavki, da je cesta dovolj pregledna. Točno to pa je še en pomemben podatek: če je cesta pregledna vsaj 50 m, potem bi gospa avto, ki se rine vzvratno na cesto, morala opaziti že v razdalji 45 m.

Metri so zelo pomembni, ja.



Mogoče pa je gospa pričakovala da bo avto ki rine nazaj ustavil.
Navsezadnje imamo samo izjavo enega od udeležencev prometne. Torej nam manjkata vsaj 2 izjavi.
edit: Slovnica

imagodei ::

Sentinel> "Če je od tega, ko se je koyotee ustavil in do trka minilo 3 sekunde (nevem pa kje je to sploh omenil?)"

V prvem postu oz. v otvoritvi teme.

Sentinel> "Predvidiš, da te bo model dejansko izsilil in začneš zavirat še preden se sploh ustavi 50cm na cesti ali predvidiš, da te je model opazil in bo ustavil še preden bo celo rit spravil na cesto?
"


Jah, jaz npr, vedno ko vidim nekoga, ki se rikverc sili na cesto, takoj stopim na zavoro in zmanjšam hitrost in to tudi v primeru, če je avto od mene oddaljen 30+ metrov. Dokler ne vidim, da se je vozilo ustavilo in me opazilo, imam nogo na zavori. S 30 km/h se lahko ustaviš v manj kot 10 metrih, če imaš nogo na zavori.

Drugače pa ja - odlika dobrega voznika je predvidevanje, predvidevanje in še enkrat predvidevanje.

Sentinel> "Jaz sklepam, da je koyotee dejansko moral zapeljat pol metra na cesto, da je sploh kaj videl na cesto... "

Zato je pa jasno, da če bi ženska vrgla svoje oči na cesto od časa do časa, bi ta manever že prej opazila. Saj ni ravno tako, da se avto magično pojavi na cesti ustavljen.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

AngelOfDeath> "Mogoče pa je gospa pričakovala da bo avto ki rine nazaj ustavil. "

V prometu vedno predvidevaj najslabše, pa jo boš zmeraj dobro odnesel. Če vidiš na pločniku 5 razigranih šolarjev, ki se prerivajo, zmanjšaj hitrost in jih obvij. Nikoli ne veš, a bo kdo koga v igri porinil pod avto, ali pa bo komu spodrsnilo...

Pri vožnji v koloni vedno opazuj čimdlje pred sabo, ne samo zadnji avto v koloni. Tako boš prej videl, če bo kdo začel zavirati.

ipd, itd. 99% časa bodo ti "varnostni mehanizmi" odveč, ampak na vsake toliko časa ti pa uspejo prihranit za popravilo avtomobila, procente pri zavarovalnini, kakšno odškodnino, ali pa celo življenje.
- Hoc est qui sumus -

veverrca ::

V prometu vedno predvidevaj najslabše, pa jo boš zmeraj dobro odnesel. Če vidiš na pločniku 5 razigranih šolarjev, ki se prerivajo, zmanjšaj hitrost in jih obvij. Nikoli ne veš, a bo kdo koga v igri porinil pod avto, ali pa bo komu spodrsnilo...

Pri vožnji v koloni vedno opazuj čimdlje pred sabo, ne samo zadnji avto v koloni. Tako boš prej videl, če bo kdo začel zavirati.


Pod tole se pa podpišem..js ne vem kaj je ženska misnla, k se je obračala okoli k otroku. Ustaviš in poštimaš in je. Potem pa ni čudno, da smo normalne voznice na slabem glasu zaradi takih nesrečnih primerkov. Kolikokrat sem že naletela na kakšnega takega kot je g. Koyotee, ampak sem se še vedno ustavla brez problemov. Sem mela primer, ko se je en vzvratno pripeljal iz "parkirišča" ob cesti na Dunajsko. Če se ne bi obesla na hupo bi naredu verižno trčenje verjetno. Tam se pa tudi ne moreš umaknit, zaradi avtov na levem pasu. Ma v tem primeru sta oba zafrknila. Samo verjetno, če bi bila ženska malo bolj zagnana pa ne bi lih zinla, da je gledala k otroku, pa bi šla policiste klicat je pa možnost, da bi ga ti nasanku. Drgač pa tko no...vsak ve, da če bi pršlo do kej tazga bi se probal čim bolje čez potegnit. Popravilo avta le ni tak pocen špas. Tako, da ga js ne bom čist nč obsojala, sam drugič pa le mal bl pazit, pa res magar vzvratno zapel do dvorišča. K bi se lahko tud slabše končalo. Z vama al pa njima.

lp, veverrca

koyotee ::

Bom zvečer prilepil sliko z nvatlasa.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

Okapi ::

V prometu vedno predvidevaj najslabše,

Natanko tako, s tem, da to velja tudi za koyoteeja. Ko je rinil na cesto, bi moral predvidevati najslabše, pa ni.

O.

solatko ::

imagodei - Za pravilno predvidevanje situacij na cesti, moraš imeti kar nekaj km za seboj. Poleg tega moraš biti za vožnjo popolnoma zbran, kar pa je v situaciji, ko voziš otroka, telefoniraš, štelaš radio ali misliš na nekaj čisto drugega, utopija. Na naših cestah, se vozi zelo malo voznikov, ki se znajo skoncentrirati na delo, ki ga trenutno opravljajo, zato tudi slučajno ne moreš pričakovati, da če boš rinil na prednostno cesto vzvratno, pravilno reakcijo vseh, ki so takrat na voznem pasu. Ravno zaradi tega, imamo v končni fazi zakon. Če bi se vsi ravnali po predvidevanjih in pričakovanjih, prometnih nesreč ne bi bilo. Kaj če te obide slabost, ravno takrat, ko bi moral pravilno odreagirat, neizkušeni (leta niso važna) vozniki, lahko ob nepričakovanih dogodkih enostavno zmrznejo. Ker celotne situacije ne poznamo, tudi težko razpravljamo o krivcu, vendar v 80-90% primerih, se krivda določi tistemu, kateri je prvi pričel z nedovoljenim manevrom. Pričakuješ lahko, da je zaradi slabe vidljivosti, sijanja sonca v oči, barve avtomobila (nekatere barve se stopijo z okolico in v določenih situacijah postanejo praktično nevidni), situacija v danem primeru taka, da je voznica dejansko pre pozno opazila koyotov manever (tudi iz razloga, da vozi po glavni cesti, nepričakovan in zaradi pre malo vozniških izkušenj, nepredviden), lahko je vozila blizu desnega roba, cel kup je če-jev. Na zavarovalnici imajo strokovnjake, ki se ne ukvarjajo z ničemer drugim, kot s prometnimi nesrečami in so v večini primerov večji strokovnjaki, kot policaji. Če so napisali, da je kriv, potem bo težka, z uveljavljanjem izključne krivde voznice, v kar tudi jaz osebno močno dvomim, tudi glede na poste, kakršne pošilja koyote, dvomim v to, da je dober, predvsem pa previden in zbran voznik. Je pač eden tistih, ki zavedno kršijo predpise in pričakuje, da bo cel svet pazil na njega, namesto da bi bil vesel, ker ni bil tam namesto voznice v os. avtu, en lep ukrajinski šlepar z napol zaspanim voznikom.

Senitel ::

Torej se je zabila v statično tarčo s ~50km/h? Pri takem trčenju bi se moral že airbagi prožit! Torej ali je kljub vsemu zavirala ali pa je vozila manj kot 50km/h in bila bistveno bližje...

3 sekunde pri 50km/h pomeni ravno mejo varnega ustavljanja po 30m zavorni poti ali pa karambol. Če pelješ 50km/h in zagledaš 30m naprej oviro je to zadnja meja, ko se boš še ustavil do ovire. Če zagledaš oviro 30m+ potem je to že kar idealen čas da stopiš po zavori ne samo da spustiš nogo iz stopalke za plin...

Če sploh ni zavirala je bila 41m stran, ko je koyotee ustavil z ritjo na cesti. Če bi zavirala in se varno ustavila bi bila najmanj 30m stran. Torej je bila voznica nepozorna najmanj 0.8 sekunde (vsaj 11m ne nujno 30m).
Koliko časa še rabiš da spraviš avto iz dvorišča ograjenega recimo z živo mejo, čez 1.5m pločnika 0.5m na cesto (P.S.: lahko tudi direkt živa meja, brez pločnika)? 1 sekundo? 10 sekund?
To je pomojem edini čas, ki ga lahko voznici očitaš. Torej zakaj ni videla avta vozit vzvratno proti glavni cesti. Oziroma zakaj je kljub temu, da ga je videla šla gledat nazaj.
2-3 sekunde od takrat, ko jo je koyotee zagledal pa do trčenja v bistvu pomeni, da bi ona morala zavirat še preden jo je sploh koyotee opazil...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Senitel ()

imagodei ::

@solatko,

res je - zaradi vsega, kar si povedal v zadnjem sporočilu, so določene stvari prepovedane in obravnavane kot prekrški. Vendar pa to, da nekdo naredi prekršek, ne pomeni vedno nujno, da je bil njegov prekršek vzrok za karambol. Če bi bilo tako, potem bi se lahko povzročitelj nesreče izgovarjal na to, da je nekdo pred njim naredil prekršek, pa ga je to tako zbegalo, da je on zapeljal v nasproti vozečega.
- Hoc est qui sumus -


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prometna nesreča (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11320819 (14434) krepki
»

Prometna nesreča v parkirni hiši BTC city park (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
24147964 (40126) win64
»

Prometna nesreča (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Na cesti
52191286 (82054) St235
»

Prometna nesreča - kdo je kriv? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6914786 (12943) prox
»

Prometna nesreča - argumentiranje sodnega izvedenca prometne stroke

Oddelek: Na cesti
367938 (6779) Go-ahead

Več podobnih tem