Forum » Loža » Če bi Dizel vladal svetu...
Če bi Dizel vladal svetu...
Stepni Volk ::
Wikipedia o dizlu, ter Kako deluje dizelski motor
Auto Bild št.25 - 24.6.2005 (str. 4)
Študija tedna
"Tržni raziskovalci J.D.Powers so za vlado ZDA opravili interesanten izračun: če bi se vsi debeli Allroad-erji v prihodnosti vozili na dizel, bi bila Amerika neodvisna od uvoza nafta. Težki SUV-i namreč predstavljajo v ZDA največji tržni delež."
Prva misel, ki me je obšla ob branju te novičke, je bila: Bi bilo manj vojn in tihih posredovanj v državah z nafto?
Ter takoj zatem še druga misel: Koliko manj mrtvih, ter opečenih udeležencev nesreč bi bilo?
DIzel ima namreč prednost, da se ne vname kar tako. Za bencin je dovolj iskra.
Manj vojn, manj gorečih ljudi = manj smrti. Enačba mi postaja všečna.
Bodo ZDA sledile zgledu EU?
Hibrid vs. disel
Zgoraj navedena šrudija ne računa s hibridi, ki bi podobno ugodno vplivali na naftno neodvisnost ZDA. Problem hibridov je le v tem, da je en sam samcat: Lexus 400h. Je avto s trenutno najbolj čistim izpuhom na svetu (boljši od Priusa, čeprav porabi več goriva):
HC 0,0165 g/km
NOx 0,0117 g/km
HC + NOx 0,0281 g/km
CO 0,08 g/km
Mercedes ML 320 CDI v primerjavi smeti:
HC 0,0189 g/km
NOx 0,2797 g/km
HC + NOx 0,2986 g/km
CO 0,0143 g/km
Nemci ne bi bili nemci, če ne bi naredili primerjalnega testa. Od ene obale ZDA, do druge so najprej peljali Lexusa in na koncu še novega Mercedes Benz-a ML. V kočni porabi je zmagal Mercedes, porabil je v povprečju 9.2l, Lexus 10.2l: KLIK
Še ameriška primerjava obeh tehnologij: KLIK
In primerjava VW Jetta TDI vs. Toyota Prius: KLIK
In še misel, pravzaprav vprašanje evropskim proizvajalcem avtomobilov: kdaj hibridni dizel? Prototipi so namreč že vozili naokoli, a so očitno proizvajalci bolj stavili na gorivne celice...
Auto Bild št.25 - 24.6.2005 (str. 4)
Študija tedna
"Tržni raziskovalci J.D.Powers so za vlado ZDA opravili interesanten izračun: če bi se vsi debeli Allroad-erji v prihodnosti vozili na dizel, bi bila Amerika neodvisna od uvoza nafta. Težki SUV-i namreč predstavljajo v ZDA največji tržni delež."
Prva misel, ki me je obšla ob branju te novičke, je bila: Bi bilo manj vojn in tihih posredovanj v državah z nafto?
Ter takoj zatem še druga misel: Koliko manj mrtvih, ter opečenih udeležencev nesreč bi bilo?
DIzel ima namreč prednost, da se ne vname kar tako. Za bencin je dovolj iskra.
Manj vojn, manj gorečih ljudi = manj smrti. Enačba mi postaja všečna.
Bodo ZDA sledile zgledu EU?
Hibrid vs. disel
Zgoraj navedena šrudija ne računa s hibridi, ki bi podobno ugodno vplivali na naftno neodvisnost ZDA. Problem hibridov je le v tem, da je en sam samcat: Lexus 400h. Je avto s trenutno najbolj čistim izpuhom na svetu (boljši od Priusa, čeprav porabi več goriva):
HC 0,0165 g/km
NOx 0,0117 g/km
HC + NOx 0,0281 g/km
CO 0,08 g/km
Mercedes ML 320 CDI v primerjavi smeti:
HC 0,0189 g/km
NOx 0,2797 g/km
HC + NOx 0,2986 g/km
CO 0,0143 g/km
Nemci ne bi bili nemci, če ne bi naredili primerjalnega testa. Od ene obale ZDA, do druge so najprej peljali Lexusa in na koncu še novega Mercedes Benz-a ML. V kočni porabi je zmagal Mercedes, porabil je v povprečju 9.2l, Lexus 10.2l: KLIK
Še ameriška primerjava obeh tehnologij: KLIK
In primerjava VW Jetta TDI vs. Toyota Prius: KLIK
In še misel, pravzaprav vprašanje evropskim proizvajalcem avtomobilov: kdaj hibridni dizel? Prototipi so namreč že vozili naokoli, a so očitno proizvajalci bolj stavili na gorivne celice...
Zheegec ::
Čisto po ameriško - bencinske črpalke z dizlom so bolj redke, večinoma tam kjer so postajališča za tovornjake.
Je pa zaradi visoke cene bencina v EU čedalje več ljudi ki kupujejo avte z nižjo porabo (dizel itaq), Američani pa tudi začenjajo gledati na porabo (sicer je tam bencin še vedno precej cenejši kot pri nas), ampak zelo majhen procent ljudi se meni za porabo.
Je pa zaradi visoke cene bencina v EU čedalje več ljudi ki kupujejo avte z nižjo porabo (dizel itaq), Američani pa tudi začenjajo gledati na porabo (sicer je tam bencin še vedno precej cenejši kot pri nas), ampak zelo majhen procent ljudi se meni za porabo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
WarpedGone ::
Problem dieslov je enostavn: svinjarija iz izpuha. Evro IV za diesle je bistveno manj strog kot za becinarje vendar bodoči standardi ta bonus počasi izničujejo. Da bo diesel motor lahko zdostil bodočim ekološkim standardom bodo potrobni vse dražji in dražji dodatki v motorju plus vsebolj prečiščena nafta. Kar bo močno podražilo sam motor in nafto.
S tega vidika diesel nima neke prihodnosti. Prihodnost je v bol ekonomičnih bencinarjih in pinu.
S tega vidika diesel nima neke prihodnosti. Prihodnost je v bol ekonomičnih bencinarjih in pinu.
Zbogom in hvala za vse ribe
Microsoft ::
Pri dizlu bi res bilo dobro za vidit, ce kljub manjsi porabi tudi manj onesnazuje. Ker celo danasji dzili "kadijo"; ce imas recimo v visoki prestavi, se plejes pocas in ga nasponas do konca. Se kar se nek dim vlaci. A je to boljse od bencina pa nevem. Bi bilo zanimivo za videt.
Pa ce ste ze opazli, za dizlom se da vohat tist dim.
by Miha
Pa ce ste ze opazli, za dizlom se da vohat tist dim.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Microsoft ()
whatever ::
Prva misel, ki me je obšla ob branju te novičke, je bila: Bi bilo manj vojn in tihih posredovanj v državah z nafto? Ter takoj zatem še druga misel: Koliko manj mrtvih, ter opečenih udeležencev nesreč bi bilo? DIzel ima namreč prednost, da se ne vname kar tako. Za bencin je dovolj iskra. Manj vojn, manj gorečih ljudi = manj smrti. Enačba mi postaja všečna.
Ah, kje pa. USA se temu ne bodo odrekle. Vse v imenu "svobode"
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
krneki0001 ::
Dizel najbolj onesnažuje okolje, ker ob delovanju spušča trdne delce, ki so kanceroidni v okolje. Torej je bencinar ali hibrid je mnogo boljša izbira kot srdljivi dizel.
#000000 ::
"off topic"
microsoft
To je pr vsakem avtu, oz. bolj pri starejših, kjer se ob nizkih obratih na steni cilindrov nabira olje (slabi obročki) in ko daš gas začne kadit kot tank. (Vse skup je znak da ima mašina dost KM za sabo in bo treba kak resen servist opravit.) Sam tolk LP
microsoft
ce imas recimo v visoki prestavi, se plejes pocas in ga nasponas do konca. Se kar se nek dim vlaci.
To je pr vsakem avtu, oz. bolj pri starejših, kjer se ob nizkih obratih na steni cilindrov nabira olje (slabi obročki) in ko daš gas začne kadit kot tank. (Vse skup je znak da ima mašina dost KM za sabo in bo treba kak resen servist opravit.) Sam tolk LP
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: #000000 ()
Stepni Volk ::
- japonci se že dolgo vrsto let trudijo dokazati, da so dizelski izpuhi kancerogeni. DO sedaj jim tega še ni uspelo dokazati.
Od dizlov naj bi bil v to smer bolj nevaren skandinavski fino prečiščeni dizel. Razlog je v tem, da so delci toliko manjši in posledično pridejo do pljuč.
Microsoft - vohaš tudi bencinsko gnane avtomobile s katalizatorji, še posebno tiste, ki bazirajo na urei (PSA konzern) = vonj po gnilih jajcih. Plus, da večino dizelskih saj, ki jih vidiš zaustavijo že dlake v nosu. Strupeni so ostali plini v izpuhu, ki jih ne vidiš:
CO, NOx...
WarpedGone - ne, prihodnost je v gorivnih celicah, ki jih poganja vodik: izpuh je voda. Problem je samo, kje dobiti vodik? Večino se ga pridobiva iz zemeljskega plina, kar pomeni da ostanemo pri istih energetskih virih (bližnji vzhod, rusija, norveška, venezuela...). Za ostalo bo potrebno vodajati energijo. A ker to lahko narediš centralno, ni problem narediti sofisticiranih čistilnih in filtrirnih naprav, ter seveda postopka izvajati v čimbolj idealnih pogojih..
Gorivne celice seveda lahko pganja tudi klasično gorivo.
whatever - vprašanje, saj ekonomski cilj ne bi bil tako upravičljiv. In če na koncu ni neke računice je tažko lobirati. Tako pa ima Shell rekordne dobičke... le zakaj?
Od dizlov naj bi bil v to smer bolj nevaren skandinavski fino prečiščeni dizel. Razlog je v tem, da so delci toliko manjši in posledično pridejo do pljuč.
Microsoft - vohaš tudi bencinsko gnane avtomobile s katalizatorji, še posebno tiste, ki bazirajo na urei (PSA konzern) = vonj po gnilih jajcih. Plus, da večino dizelskih saj, ki jih vidiš zaustavijo že dlake v nosu. Strupeni so ostali plini v izpuhu, ki jih ne vidiš:
CO, NOx...
WarpedGone - ne, prihodnost je v gorivnih celicah, ki jih poganja vodik: izpuh je voda. Problem je samo, kje dobiti vodik? Večino se ga pridobiva iz zemeljskega plina, kar pomeni da ostanemo pri istih energetskih virih (bližnji vzhod, rusija, norveška, venezuela...). Za ostalo bo potrebno vodajati energijo. A ker to lahko narediš centralno, ni problem narediti sofisticiranih čistilnih in filtrirnih naprav, ter seveda postopka izvajati v čimbolj idealnih pogojih..
Gorivne celice seveda lahko pganja tudi klasično gorivo.
whatever - vprašanje, saj ekonomski cilj ne bi bil tako upravičljiv. In če na koncu ni neke računice je tažko lobirati. Tako pa ima Shell rekordne dobičke... le zakaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
Calligula ::
Jaz sem med tema dvema definitivno za vin. Rdece
Drugace pa so saje iz dizlov kancerogene-so to tudi evropske studije potrdile. Ampak filtri trdnih delcev, ki jihje prvi serijsko zacel vgrajevat koncern PSA so dosegli masovno proizvodnjo in bodo postali standard v dizelskih motorjih.
Americani so zaceli dizle gledat predvsem tudi zato ,ker so jim nemci zaceli v limuzinah in SUVih ponujat velike zmogljive dizle, ki majo vec navora,.. kot njihovi oversize bencinarji. Zaradi tega jim postajajo sprejemljivi.
Bo pa landscape avtomobilske prodaje v ZDA cez par let ze hudo drugacen. Tudi oni se bodo vrgli na dizle.
Tudi hibridov bo cedalje vec. Pa cedalje vec bo tega, da se med mirno voznjo izklopi pol cilindrov,...
Drugace pa so saje iz dizlov kancerogene-so to tudi evropske studije potrdile. Ampak filtri trdnih delcev, ki jihje prvi serijsko zacel vgrajevat koncern PSA so dosegli masovno proizvodnjo in bodo postali standard v dizelskih motorjih.
Americani so zaceli dizle gledat predvsem tudi zato ,ker so jim nemci zaceli v limuzinah in SUVih ponujat velike zmogljive dizle, ki majo vec navora,.. kot njihovi oversize bencinarji. Zaradi tega jim postajajo sprejemljivi.
Bo pa landscape avtomobilske prodaje v ZDA cez par let ze hudo drugacen. Tudi oni se bodo vrgli na dizle.
Tudi hibridov bo cedalje vec. Pa cedalje vec bo tega, da se med mirno voznjo izklopi pol cilindrov,...
Stepni Volk ::
Povezave med dizlskim izpuhom in rakom še ni: KLIK
Kot rečeno, trudijo se dokazati, a jim še ni uspelo. Sum je zelo verjetno utemeljen, ni pa še dokazan.
Kot rečeno, trudijo se dokazati, a jim še ni uspelo. Sum je zelo verjetno utemeljen, ni pa še dokazan.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
Calligula ::
Pusti ti KLIK.
Pred kratkim so ble studije, ki so potrjevale drugace. Med drugim so bli povzetki tudi v par slovenskih medijih..
Imas studije, ki pravijo eno in drugo.
Sploh izpuhi starejsih dizlov naj bi bili precej kancerogeni.
Z filtri trdih delcev se to precej spremeni.
Pred kratkim so ble studije, ki so potrjevale drugace. Med drugim so bli povzetki tudi v par slovenskih medijih..
Imas studije, ki pravijo eno in drugo.
Sploh izpuhi starejsih dizlov naj bi bili precej kancerogeni.
Z filtri trdih delcev se to precej spremeni.
Stepni Volk ::
Calligula - sploh ne. Res problematični bodo prihodnji dizli, ki se bodo vozili na bolj prečiščeno dizelsko gorivo, ter filtrirani. Delci, ki bodo prihajali iz takšnih vozil bodo še majši, ter aktivnejši in se bodo posledično lahko znašli v delih pljuč, kjer se zdaj ne.
PSA so res bili prvi s filtrom, a za svoje delovanje potrebujejo aditive. Novejši filtri vgrajeni v nemške dizle, le tega ne potrebujejo. Temveč saje zbirajo in jih nato pošljejo nazaj v izgorevanje.
PSA so res bili prvi s filtrom, a za svoje delovanje potrebujejo aditive. Novejši filtri vgrajeni v nemške dizle, le tega ne potrebujejo. Temveč saje zbirajo in jih nato pošljejo nazaj v izgorevanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
Boeing ::
Dizli niti slučajno niso alternativa. Dizli so za v tovornjake, ladje in bagre in niti slučajno ne za v osebne avtomobile (ker jih je največ).
V osebne avtomobile je potrebno vgrajevati sodobne bencinarje z malo porabo, če je le možno v kombinaciji s hibridno tehnologijo - ergo, s to kombinacijo dosežeš enako ali manjšo porabo kot dizel, le da je izpuh bencinca neprimerno čistejši.
V končni fazi pa tudi gorivne celice na vodik ali metanol niso dokončna rešitev vseh problemov ampak le tehnologija, ki bo v začetni fazi razbremenila okolje. Kot neko "končno rešitev" jaz vidim vozila na električni pogon, z baterijami z danes nepredstavljivo kapaciteto, ki se bodo polnile največ toliko časa, kolikor danes traja tankanje bencina ali pa kako minuto dlje.
Konec koncev je izpuh gorivnih celic voda - pri takšni količini vozil kot je danes, bi tolikšno "pridobivanje" vode lahko predstavljalo problem - gladina morja se počasi a vztrajno viša.
Pridobivanje elektrike - centralizirano v velikih jedrskih ali fuzijskih elektrarnah (ta zadnje sicer konkretno dolgoročno, ampak ok), pod nadzorovanimi pogoji in z nadzorovanim zbiranjem, predelavo in odlaganjem morebitnih odpadkov. Opcija sicer zahteva ogromna vlaganja v elektroenergetsko mrežo, ampak ravno tako tudi vodikova tehnologija - konec koncev, zlata doba poceni transporta je očitno mimo.
V osebne avtomobile je potrebno vgrajevati sodobne bencinarje z malo porabo, če je le možno v kombinaciji s hibridno tehnologijo - ergo, s to kombinacijo dosežeš enako ali manjšo porabo kot dizel, le da je izpuh bencinca neprimerno čistejši.
V končni fazi pa tudi gorivne celice na vodik ali metanol niso dokončna rešitev vseh problemov ampak le tehnologija, ki bo v začetni fazi razbremenila okolje. Kot neko "končno rešitev" jaz vidim vozila na električni pogon, z baterijami z danes nepredstavljivo kapaciteto, ki se bodo polnile največ toliko časa, kolikor danes traja tankanje bencina ali pa kako minuto dlje.
Konec koncev je izpuh gorivnih celic voda - pri takšni količini vozil kot je danes, bi tolikšno "pridobivanje" vode lahko predstavljalo problem - gladina morja se počasi a vztrajno viša.
Pridobivanje elektrike - centralizirano v velikih jedrskih ali fuzijskih elektrarnah (ta zadnje sicer konkretno dolgoročno, ampak ok), pod nadzorovanimi pogoji in z nadzorovanim zbiranjem, predelavo in odlaganjem morebitnih odpadkov. Opcija sicer zahteva ogromna vlaganja v elektroenergetsko mrežo, ampak ravno tako tudi vodikova tehnologija - konec koncev, zlata doba poceni transporta je očitno mimo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
borchi ::
off-topic: tole me že nekej časa zanima. a je kje podatek kolk se km transporta pozna v osebnem proračunu (relativno). danes, včeraj, pred 20 leti, čez 5 let...?
l'jga
carota ::
Mimogrede, tudi katrce, jugoti... in ostala vozila, ki vozijo brez katalizatorja, ne vplivajo ravno blagodejno na okolje, saj benzin vsebuje nekaj benzena, ki naj bi bil zelo kancerogen.
Kaj pa biodizel? Vsebuje tudi kancerogene snovi?
Lp,
Martin
Kaj pa biodizel? Vsebuje tudi kancerogene snovi?
Lp,
Martin
Thomas ::
> Konec koncev je izpuh gorivnih celic voda - pri takšni količini vozil kot je danes, bi tolikšno "pridobivanje" vode lahko predstavljalo problem - gladina morja se počasi a vztrajno viša.
BWAHAHA!
BWAHAHA!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Vice ::
Je kdo preživel kakšen mesec pozimi v Sarajevu? Dizel kot dizel pri osebnih avtomobilih počasi prej izgublja. Je vedno več bencinarjev primerljivih z dizelaši, ko se omenja avto park zda in pričakovati nek prehod pri njih iz bencinarjev na dizel je skoraj tako kot če bi govoril da bodo američani prešaltali iz svojih avtomatikov na ročne menjalnike. To je korak nazaj.
Konec koncev je izpuh gorivnih celic voda - pri takšni količini vozil kot je danes,.......
Jest se še zasmejat temu ne morem... Nekateri vidijo prihodnost v hibridih med čolni in avtomobili.
Konec koncev je izpuh gorivnih celic voda - pri takšni količini vozil kot je danes,.......
Jest se še zasmejat temu ne morem... Nekateri vidijo prihodnost v hibridih med čolni in avtomobili.
krneki0001 ::
Dizelski avtomobili spuščajo delce v zrak in ti so kancerogeni(samo priznati nočejo).
Sej v avionsko gorivo tud že od leta 1995 dodajajo aluminij in barijev sulfat zato da bi zmanjšali učinek tople grede in da bi zmanjšali temperaturo ozračja(vse to počnejo pod okriljem WHO in UN - od tega bo v prihodnjih 10ih letih pomrlo od 50 do 60 milionov ljudi).
Ena izmed japonskih znamk, ki dela avtomobile skoraj izključno za vožnje po mestih se trudi da bi prevladali avtomobili na plin, ker so bolj tihi in spuščajo manj emisij kot bencinarji in dizli.Na bencinarje pa taista firma daje katalizatorje ki zdržijo mnogo dlje kot pri ostalih znamkah. Firma je pa Daihatsu.
Sej v avionsko gorivo tud že od leta 1995 dodajajo aluminij in barijev sulfat zato da bi zmanjšali učinek tople grede in da bi zmanjšali temperaturo ozračja(vse to počnejo pod okriljem WHO in UN - od tega bo v prihodnjih 10ih letih pomrlo od 50 do 60 milionov ljudi).
Ena izmed japonskih znamk, ki dela avtomobile skoraj izključno za vožnje po mestih se trudi da bi prevladali avtomobili na plin, ker so bolj tihi in spuščajo manj emisij kot bencinarji in dizli.Na bencinarje pa taista firma daje katalizatorje ki zdržijo mnogo dlje kot pri ostalih znamkah. Firma je pa Daihatsu.
barbarpapa1 ::
Pozdravljeni
Zakaj pa dizel ni primeren za osebno vozilo? Če gledamo razvoj poslednjih cca 15 let, se je pri powertrainu na osebnih avtomobilih v EU naredilo največ ravno na diesel motorjih. Njihovo razmerje teža/moč se je že zelo približalo bencinskim motorjem, pri momentnih karakterisitkah pa presegajo bencinarje. Tudi s stališča bodočega razvoja se da na dieslu narediti več, kot na bencinarjih. Kot vemo, je termodinamični izkoristek nekega procesa omejen z razliko temperatur in razliko tlakov v procesu. Pri bencinarjih smo zaradi nevarnosti samovžiga omejeni na obeh področjih, pri dizlu pa ne (oziroma manj). Zato ni čudno, da so motorji z najvišjim termodinamičnim izkoristom ravno dizli (Sicer ladijski).
Kar se kancerogenosti tiče, je v neosvinčenem bencinu benzen, ki je kancerogen (Wiki v Nemščini) in hlapljiv. Ga vdihuješ že na bencinski črpalki. Ne vem pa, kaj prihaja iz izpuha.
Aja, tudi Daihatsu se igra z dizli. V ponudbi ima model Sirion z zanimivim dvotaktnim dizlom.
Pa da bi vas (bilokakšni) motorji lepo ubogali....
LP
Jože
Zakaj pa dizel ni primeren za osebno vozilo? Če gledamo razvoj poslednjih cca 15 let, se je pri powertrainu na osebnih avtomobilih v EU naredilo največ ravno na diesel motorjih. Njihovo razmerje teža/moč se je že zelo približalo bencinskim motorjem, pri momentnih karakterisitkah pa presegajo bencinarje. Tudi s stališča bodočega razvoja se da na dieslu narediti več, kot na bencinarjih. Kot vemo, je termodinamični izkoristek nekega procesa omejen z razliko temperatur in razliko tlakov v procesu. Pri bencinarjih smo zaradi nevarnosti samovžiga omejeni na obeh področjih, pri dizlu pa ne (oziroma manj). Zato ni čudno, da so motorji z najvišjim termodinamičnim izkoristom ravno dizli (Sicer ladijski).
Kar se kancerogenosti tiče, je v neosvinčenem bencinu benzen, ki je kancerogen (Wiki v Nemščini) in hlapljiv. Ga vdihuješ že na bencinski črpalki. Ne vem pa, kaj prihaja iz izpuha.
Aja, tudi Daihatsu se igra z dizli. V ponudbi ima model Sirion z zanimivim dvotaktnim dizlom.
Pa da bi vas (bilokakšni) motorji lepo ubogali....
LP
Jože
carota ::
Pred nekaj leti sem bral, da v Los Angelesu vsi fast food-i v mestu spustijo v ozracje 7x vec trdih delcev kot vsi avtobusi mestnega prometa skupaj.
Lp,
Martin
Lp,
Martin
krneki0001 ::
Ja daihatsu ima v ponudbi dizla, samo poglej delovanje siriona in pa enega lupota, pa primerjaj porabo, primerjaj izpuh in delce, ki jih spušča en ali drugi v zrak in potem povej kaj bi rajš imel za vožnjo po mestu in kaj je bolj čisto - nekako na tem mestu še vedno prednjačijo japonci in nemci jim samo tiho sledijo - prehiteli jih pa najbrž nikoli ne bodo, vsi ostali pa so v ozadju.
Kar se tiče benzena in sulfatov iz bencina - OMV-jev 100 oktanski bencin je brez sulfatov in podobnih dodatkov - ostaja samo še benzen, ki pa je kancerogen samo ko pride v stik s sluznico in ne ko ga vohaš, medtem ko dizelski delci pridejo vate skozi pljuča.
Kar se tiče benzena in sulfatov iz bencina - OMV-jev 100 oktanski bencin je brez sulfatov in podobnih dodatkov - ostaja samo še benzen, ki pa je kancerogen samo ko pride v stik s sluznico in ne ko ga vohaš, medtem ko dizelski delci pridejo vate skozi pljuča.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
Calligula ::
Matr Boeing, ti pa fajn naivno gledas na vse to...
Pa ti ves koliko energije in onesnazenja bi slo v spremembo svetovne infrastrukture za prireditev za tankanje na vodik? Pa koliko nevarnosti je vezanih na vodik?
Dizli rabijo moderne filtre, se kako kemicno finto, da veze se preostali crap in to je to.
Strom je tudi treba od nekje pridobivat. Veternic folk noce, solarne celice so se crap po izkoristku,..
Japoncem je ratal kopirat fotosintezo in to je pa odlicen vir pa se CO2ja se resujes s tem.
Drugace pa itak tudi Back to the future varianta-smeti v avto za gorico sploh niso vec fikcija samo v avtu samem se to se ne uporablja.
Termanlna depolimerizacija pa v par US tovarnah ze lep cas proizvaja surovo nafto iz smeti...
Drugace pa vsi, ki imate do sluzbe tam do 20 km v eno smer, vam priporocam TOLE
Prakticno enak skuter pod znamko EVT se prodaja drugace za okoli 600.000 SIT, tu pa je 260.000 SIT.
Nobenega goriva, olja, skoraj nic vzdrzevanja-le zavore ipd...
Jaz ze vidim, da si bom nekaj takega nabavil.
Pa ti ves koliko energije in onesnazenja bi slo v spremembo svetovne infrastrukture za prireditev za tankanje na vodik? Pa koliko nevarnosti je vezanih na vodik?
Dizli rabijo moderne filtre, se kako kemicno finto, da veze se preostali crap in to je to.
Strom je tudi treba od nekje pridobivat. Veternic folk noce, solarne celice so se crap po izkoristku,..
Japoncem je ratal kopirat fotosintezo in to je pa odlicen vir pa se CO2ja se resujes s tem.
Drugace pa itak tudi Back to the future varianta-smeti v avto za gorico sploh niso vec fikcija samo v avtu samem se to se ne uporablja.
Termanlna depolimerizacija pa v par US tovarnah ze lep cas proizvaja surovo nafto iz smeti...
Drugace pa vsi, ki imate do sluzbe tam do 20 km v eno smer, vam priporocam TOLE
Prakticno enak skuter pod znamko EVT se prodaja drugace za okoli 600.000 SIT, tu pa je 260.000 SIT.
Nobenega goriva, olja, skoraj nic vzdrzevanja-le zavore ipd...
Jaz ze vidim, da si bom nekaj takega nabavil.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Calligula ()
Sunna ::
tako je ja, hibridni dizel ne bo, saj bencinarji z nizko kubaturo so cenejši za naredit in vzdrževanje, manj svinjajo in ne porabijo bistveno več kakor bi dizel. V glavnem ne spomnim se točno sedaj kje sem bral,ampak skoraj definitivno ne bo kaj kmalu dizel hibridov v mass-production za osebna vozila, če sploh kdaj.
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Glede kancerogenosti benzena me zanima, zakaj naj bi bil manj kancerogen, če ga vohaš (torej v plinskem stanju). Pa če se ne motim (medicinci, popravite me, če trdim oslarije), so pljuča v bistvu ena sama sluznica (koliko kvadratnih metrov že ima?), pa nos tudi. Ali se benzen ob hlapenju (je zelo hlapljiv) veže s čim iz ozračja in tako zgubi kancerogenost?
Kar se Daihatsuja tiče, pozdravljam njihov pogum, da so upali dati v Siriona dvotaktni dizel. Ima malo porabo in veliko specifično moč zaradi dvotaktnega delovanja.
Zanima me tudi, kje je tako velika razlika med proizvodno ceno dizla in bencinarja?. Res je, da je za dizel zaradi višjih obremenitev potrebnega nekaj več materiala (oz. dražji material), pa tudi vbrizgalni sistem je kar drag, toda tudi bencinski vbrizgalni sistemi niso zastonj.
LP
Jože
Glede kancerogenosti benzena me zanima, zakaj naj bi bil manj kancerogen, če ga vohaš (torej v plinskem stanju). Pa če se ne motim (medicinci, popravite me, če trdim oslarije), so pljuča v bistvu ena sama sluznica (koliko kvadratnih metrov že ima?), pa nos tudi. Ali se benzen ob hlapenju (je zelo hlapljiv) veže s čim iz ozračja in tako zgubi kancerogenost?
Kar se Daihatsuja tiče, pozdravljam njihov pogum, da so upali dati v Siriona dvotaktni dizel. Ima malo porabo in veliko specifično moč zaradi dvotaktnega delovanja.
Zanima me tudi, kje je tako velika razlika med proizvodno ceno dizla in bencinarja?. Res je, da je za dizel zaradi višjih obremenitev potrebnega nekaj več materiala (oz. dražji material), pa tudi vbrizgalni sistem je kar drag, toda tudi bencinski vbrizgalni sistemi niso zastonj.
LP
Jože
krneki0001 ::
Bencinski vbrizgalni sistemi so 5X cenejši kot dizelski. Poleg tega zaradi veliko večje kompresije, pritiskov in obremenjenosti morajo v dizle dajat boljše in močnejše materiale.
Produkcijska cena cliota 2 je 3500 eurov za bencinarja in 4500 eurov za dizla.
Produkcijska cena cliota 2 je 3500 eurov za bencinarja in 4500 eurov za dizla.
alexb ::
Mimogrede, pri plinu vsi govorijo kako je cist in okolju prijazen. V koncni fazi pa pri izgorevanju nastaja metan, ki vpliva na toplo gredo. O tem so pa tiho - oz. vpijejo le takrat ko smo za toplo gredo krivi mesojedci, ki jedo krave, ki izrigavajo metan...
carota ::
alexb: kako lahko pri izgorevanju nastane metan, saj je ta kar lahko vnetljiv in bi izgorel se prej kot ostalo gorivo?
Lp,
Martin
Lp,
Martin
Zgodovina sprememb…
- spremenil: carota ()
sid_dabster ::
Po vec kot letu se vracam na Slo Tech...
Moje mnenje glede dizlov je tako:
Dizel je univerzalno gorivo tako za osebne kot tudi za tovorne avtomobile, bencin pa je imenitno hisno cistilo in gorivo za tiste, ki imajo bogatega ocka, ki jim kupuje bencin za njihovega stunanega alfaromeo/bencinskega golfa/peugeota 306/Yugota 2.0i turbo , ki zre najmanj 20l/100km in s katerim so ze trikrat leteli iz ovinka ali pa koga napicili v rit, ko so vozili 0.5m za njim 130+ km/h in po moznosti z 1+ promila alkohola v krvi.
Da bi zdej s svoje 1.9 dizle, ki zre 5l/100km (pa se to samo takrat, ko jo pritisnem, sicer pa 4), presedlal na neko bencinsko pozresno posast, ki ima slab izkoristek, slabo izgorevanje (veliko CO), spusca svetlo moder smrdljiv dim iz izpusne cevi... Ni teorije.
Meni bencinski izpuh precej bolj smrdi od dizlerskega.
In se to, da se iz dizlov kadi: iz mojega se ne. Tudi tedaj ne, ko ga vzges oz. ko navijas gas. Res je, da Renaultovi motorji dCi prejsnje generacije vcasih kadijo kot stare fajfe (npr. Laguna); to pa nikakor ne velja za VW.
VW diesel motorji so za moj okus najboljse, kar je kdajkoli ustvarila avtomobilska industrija.
Moje mnenje glede dizlov je tako:
Dizel je univerzalno gorivo tako za osebne kot tudi za tovorne avtomobile, bencin pa je imenitno hisno cistilo in gorivo za tiste, ki imajo bogatega ocka, ki jim kupuje bencin za njihovega stunanega alfaromeo/bencinskega golfa/peugeota 306/Yugota 2.0i turbo , ki zre najmanj 20l/100km in s katerim so ze trikrat leteli iz ovinka ali pa koga napicili v rit, ko so vozili 0.5m za njim 130+ km/h in po moznosti z 1+ promila alkohola v krvi.
Da bi zdej s svoje 1.9 dizle, ki zre 5l/100km (pa se to samo takrat, ko jo pritisnem, sicer pa 4), presedlal na neko bencinsko pozresno posast, ki ima slab izkoristek, slabo izgorevanje (veliko CO), spusca svetlo moder smrdljiv dim iz izpusne cevi... Ni teorije.
Meni bencinski izpuh precej bolj smrdi od dizlerskega.
In se to, da se iz dizlov kadi: iz mojega se ne. Tudi tedaj ne, ko ga vzges oz. ko navijas gas. Res je, da Renaultovi motorji dCi prejsnje generacije vcasih kadijo kot stare fajfe (npr. Laguna); to pa nikakor ne velja za VW.
VW diesel motorji so za moj okus najboljse, kar je kdajkoli ustvarila avtomobilska industrija.
Fallen beyond all grace deeper and deeper
The sound of her own blood dripping
Like sacred tears from a bleeding rose...( Embraced, Within)
The sound of her own blood dripping
Like sacred tears from a bleeding rose...( Embraced, Within)
Fizikalko ::
Ah,no , pretiravaš. TDI dizli od VW so dokaj zastarela zadeva.. HDI je precej naprednjejši (koncern PSA).
gzibret ::
Problem dizlov je ta, da imajo večje emisije dušikovih oksidov kot bencinarji. NOx pa ne moreš odstranit s katalizatorjem. Sicer niso fejst strupeni, niti pretirano toplogredni. Imajo pa to slabo lastnost, da povzročajo kisli dež in ob sončnih poletnih dnevih velike količine stratosferskega O3, ki je zelo strupen za pljuča, še bolj pa za rastline.
Vse je za neki dobr!
Boeing ::
Eh, sej ne rečem da so dizli slabe mašine, samo to je potuha avtomobilski industriji... številke pri porabi so manjše (kar je dobro za prodajo), nikjer pa ne piše, da VW recimo do pred kratkim (in večinoma še vedno) ne vgrajuje filtra trdih delcev po defoltu, ampak je treba zanj konkretno doplačati - kar pa večina itak ne stori (češ, zakaj bi plačal več, če pa neposredno nimam nič od tega).
Poznam veliko osebkov z VW dizel mašinami in nisem ziher, če bi naštel 2, ki sta ta filter dala vgraditi.
Gorezh: kako veš, da se iz tvojega dizla ne kadi ?
Poznam veliko osebkov z VW dizel mašinami in nisem ziher, če bi naštel 2, ki sta ta filter dala vgraditi.
Gorezh: kako veš, da se iz tvojega dizla ne kadi ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
gzibret ::
Iz mojega dizla (Clio 1.5 DCi) se vidno zakadi, ko ornk pritisnem na gas. Drugače pa pokuri manj od 5 litrov/100 km, z enim keslom pa naredim ob varčni vožnji tudi do 1200 km , ob gonjenju mašine (160 na avtocesti npr.) pa med 800 in 1000 km.
Vse je za neki dobr!
barbarpapa1 ::
Zdravo
Glede proizvodnih cen Cliota v bencinski in dizel izvdebi (Clio ima na voljo tri dizelske agregate s 65, 80 in 100 konji. V osnovi zna biti to en motor v različnih izvedbah, vendar ne vem kaj več o tem), bi bilo dobro tudi povedati, koliko enih in drugih se proizvede in pa, v katerih drugih modelih se uporablja isti motor. Obstaja kakšen link, ki potrjuje navedene proizvodne cene. Prav tako bi rad imel kakšen link, ki potrjuje 5x višjo ceno dizel sistema vbrizgavanja napram bencinskemu.
Zanima me tudi, kako je kaj sedaj s kancerogenostjo benzena? Ali je ali ni?
LP
Jože
Glede proizvodnih cen Cliota v bencinski in dizel izvdebi (Clio ima na voljo tri dizelske agregate s 65, 80 in 100 konji. V osnovi zna biti to en motor v različnih izvedbah, vendar ne vem kaj več o tem), bi bilo dobro tudi povedati, koliko enih in drugih se proizvede in pa, v katerih drugih modelih se uporablja isti motor. Obstaja kakšen link, ki potrjuje navedene proizvodne cene. Prav tako bi rad imel kakšen link, ki potrjuje 5x višjo ceno dizel sistema vbrizgavanja napram bencinskemu.
Zanima me tudi, kako je kaj sedaj s kancerogenostjo benzena? Ali je ali ni?
LP
Jože
bobby ::
mal brskal, najdu to,.. kemiki se bodo morda strinjali???
NEOSVINČEN BENCIN - VELIKA PREVARA NAFTNIH LOBIJEV!
V zadnjem e-mesečniku SKRIVNOSTI SVETA smo govorili o zatrti tehnologiji brezplačne energije, tokrat pa bomo govorili o prevari naftnih lobijev, ki se je zgodila pred leti in še vedno traja - seveda na škodo našega zdravja.
Vsi se še kako dobro spomnimo, kako smo pred leti z veliko hitrostjo uvedli neosvinčen bencin in kako je postalo moderno "biti zelen" ter imeti avto s katalizatorjem. Kaj je naftni lobi navedlo na tako hitro spremembo? Okoljska zavest? Skrb za naše zdravje? Pritiski različnih vlad? Nič od tega! Resnica je popolnoma drugačna in le-to bomo razkrili v nadaljevanju.
Naftne družbe so nas s pomočjo oglaševalskih in PR akcij prepričale, da je neosvinčen bencin prijaznejši našemu zdravju. Tudi naši politiki so po hitrem postopku sprejeli vrsto zakonskih uredb, ki so favorizirale čim hitrejši prehod na uporabo neosvinčenega bencina. Vsemu temu je sledilo pospešeno razsvinčevanje in izgon strašljivega svinca s svetovnih cest.
Poglejmo si torej pobližje zgodbo neosvinčenega bencina! Prve avtomobile je poganjal t.i. motorni špirit, ki bi bil po današnjih standardih izjemno čisto gorivo. Toda, zaradi visoke stopnje rafinacije je bila njegova proizvodnja predraga, zato so naftarji znižali stopnjo rafinacije, kar pa se je občutilo pri avtomobilih, saj je zviševanje kompresijskega razmerja v avtomobilskih motorjih povzročilo neprijetno tresenje in trdi tek motorja.
Rešitev je bila preprosta – bencinu so začeli dodajati učinkovito in ceneno primes, ki bi preprečila nevšečnosti ob delovanju močnejših motorjev. Tako je bil rojen osvinčen bencin, bencin v katerega so primešali čudežno snov, svinčev tetraetil. Toda v poznih šestdesetih je začelo v svetu primanjkovati visokokvalitetne nafte z nizko vsebnostjo žvepla in nitratov. Pojavila se je naftna kriza, ki je prisilila naftno industrijo k uporabi manj kvalitetnih surovin, torej gorivo, ki je povzročalo bistveno večje emisije žveplovega in dušikovega dioksida.
Tako so se začele v okolje sproščati zelo povečane količine kontaminatov, ki so povzročale kisli dež, ogaben smrad in dušeči smog. Okoljska zavest prebivalstva je terjala ukrepe za zavarovanje zdravja, naftna industrija pa je zaznala hudo nevarnost, ki bi utegnila ogroziti njene bajne dobičke.
Napad je najboljša obramba in naftna industrije je takoj našla dežurnega krivca – povečano število vozil v velemestih. S tem je svojo dobro plačano zaveznico, politiko, potisnila v hude škripce. Politiki so vedeli, da se zna omejevanje "avtomobilske svobode" pokazati na naslednjih volitvah, zato so naftarji in politiki staknili skupaj glave in v obrambo skupnih interesov našli novo donosno tehnološko rešitev – katalizator; osvinčeni bencin pa proglasili za največjega onesnaževalca človekovega okolja.
Katalizator, čudežna naprava, ki odstrani nevarno onesnaženje iz izpustov, je takoj postala pravi hit. Naftna industrija pa ni mogla izvreči svinčevega tetraetila iz bencina, saj bi se motorji sodobnih avtomobilov visoke kompresije "sesuli", obenem pa je bilo že jasno, da osvinčeni bencih »zaduši« katalizator. Naftarji so tako poiskali tri nadomestke za svinčev tetraetil:
• aromatske spojine, ki temelje na benzenovem obroču: benzen, toluen, ksilen in dimetilbenzen;
• olefine, organske spojine z dvojnimi vezmi;
• oksigenate, organske spojine, ki vsebujejo kisik, npr. metan in etan.
Večina teh snovi je izjemno nevarna človekovemu zdravju, razen manj uporabnih oksigenatov. Toda, oksigenati niso stranski produkt proizvodnje goriva, zato jih morajo proizvajalci goriva kupovati na prostem trgu, kar jim zmanjšuje dobiček.
EPA – ameriška Agencija za varstvo okolja je med pet najbolj toksičnih in kancerogenih substanc v zraku na prvi dve mesti uvrstila benzen in 1,3 butadien, ki nastaja pri izgorevanju olefinov. Po raziskavah dolgotrajna izpostavljenost le 1 ppm koncentraciji benzena povzroča 4 primere levkemije na milijon prebivalcev. Nič čudnega torej, da je švedska študija ugotovila zelo visoko obolevnost zaposlenih na bencinskih servisih za levkemijo!
Vsebnost nevarnih snovi v neosvinčenem bencinu je bistveno večja kot pri osvinčenem. Osvinčeni bencin vsebuje približno 29,2 % aromatskih spojin in 2,1 % koncentracijo benzena; tako »zdravi in ekološki« neosvinčeni bencin pa 36,4 % aromatskih spojin in 4,3 % koncentracijo benzena. Najnovejše meritve so pokazale, da vsaj 75 % benzena v zraku industrijskih mest izvira iz izpustov avtomobilov s katalizatorjem.
Katalizator naj bi bil čudežna rešitev, a temu še zdaleč ni tako. Namreč katalizatorji začnejo delovati šele ob doseganju temperature 400 stopinj Celzija, to pa pomeni, da vozila prvih 10 do 15 minut vožnje oz. sedem ali osem kilometrov poti vozijo na »poln izpust« toksikantov. Povprečna dolžina vožnje slovenskega voznika pa je le 6 km! Katalizator zdrži nekako 40.000 ali 50.000 km, s tem, da v prvem letu, ko je nov, zadrži 95 % izpustov, v naslednjih letih pa le še 60 % izpustov.
In sedaj sledi še šokatno dejstvo o svincu, ki naj bi bil grešni kozel. Številne raziskave dokazujejo, da se svinec iz zraka ne deponira v človeška tkiva. Med drugim imajo delci svinca v zraku tako visoko specifično težo, da se zaradi gravitacije deponirajo le v neposredno okolje cestišč. Svinec, ki ga imamo v krvi, izvira izključno iz naše hrane in vode ter svinčenih barvil in instalacijskega materiala našega bivalnega okolja.
Dogajajo se zelo čudne stvari – npr. prebivalci odmaknjenega podeželja Nove Gvineje so imeli bistveno večje koncentracije svinca v krvi, kot pa njihovi avstralski sodržavljani v centru Melbourna. Verjetno ste ob vžigu vašega kataliziranega lepotca zaznali vonj po gnilih jajcih. To je vonj po vodikovem sulfidu, zelo strupeni snovi, ki se veže na hemoglobin in blokira vezavo kisika. A to še ni vse - v katalizatorjih se sprošča tudi fosgen (nekoč bojni strup), v kolikor so v bencinu prisotni kloridi.
Skratka, naša vozila resnično postajajo vedno bolj bojna vozila. Zaradi naše neosvinčene in katalizirane avtoevforije nas bo namreč še dolgo bolela glava, pa tudi zdravi ne bomo več tako, kot nekoč v težkih in sivih svinčenih časih. Res je to, kar pravijo – ni vse zlato, kar se sveti!
poleg tega pa, manj vojn, več ljudi, več potrebe po hrani, več vojn,.. vojne skoraj morajo bit ker če nas narava ne more raredčit, se bomo sami,.. preživetje močnejših,..
NEOSVINČEN BENCIN - VELIKA PREVARA NAFTNIH LOBIJEV!
V zadnjem e-mesečniku SKRIVNOSTI SVETA smo govorili o zatrti tehnologiji brezplačne energije, tokrat pa bomo govorili o prevari naftnih lobijev, ki se je zgodila pred leti in še vedno traja - seveda na škodo našega zdravja.
Vsi se še kako dobro spomnimo, kako smo pred leti z veliko hitrostjo uvedli neosvinčen bencin in kako je postalo moderno "biti zelen" ter imeti avto s katalizatorjem. Kaj je naftni lobi navedlo na tako hitro spremembo? Okoljska zavest? Skrb za naše zdravje? Pritiski različnih vlad? Nič od tega! Resnica je popolnoma drugačna in le-to bomo razkrili v nadaljevanju.
Naftne družbe so nas s pomočjo oglaševalskih in PR akcij prepričale, da je neosvinčen bencin prijaznejši našemu zdravju. Tudi naši politiki so po hitrem postopku sprejeli vrsto zakonskih uredb, ki so favorizirale čim hitrejši prehod na uporabo neosvinčenega bencina. Vsemu temu je sledilo pospešeno razsvinčevanje in izgon strašljivega svinca s svetovnih cest.
Poglejmo si torej pobližje zgodbo neosvinčenega bencina! Prve avtomobile je poganjal t.i. motorni špirit, ki bi bil po današnjih standardih izjemno čisto gorivo. Toda, zaradi visoke stopnje rafinacije je bila njegova proizvodnja predraga, zato so naftarji znižali stopnjo rafinacije, kar pa se je občutilo pri avtomobilih, saj je zviševanje kompresijskega razmerja v avtomobilskih motorjih povzročilo neprijetno tresenje in trdi tek motorja.
Rešitev je bila preprosta – bencinu so začeli dodajati učinkovito in ceneno primes, ki bi preprečila nevšečnosti ob delovanju močnejših motorjev. Tako je bil rojen osvinčen bencin, bencin v katerega so primešali čudežno snov, svinčev tetraetil. Toda v poznih šestdesetih je začelo v svetu primanjkovati visokokvalitetne nafte z nizko vsebnostjo žvepla in nitratov. Pojavila se je naftna kriza, ki je prisilila naftno industrijo k uporabi manj kvalitetnih surovin, torej gorivo, ki je povzročalo bistveno večje emisije žveplovega in dušikovega dioksida.
Tako so se začele v okolje sproščati zelo povečane količine kontaminatov, ki so povzročale kisli dež, ogaben smrad in dušeči smog. Okoljska zavest prebivalstva je terjala ukrepe za zavarovanje zdravja, naftna industrija pa je zaznala hudo nevarnost, ki bi utegnila ogroziti njene bajne dobičke.
Napad je najboljša obramba in naftna industrije je takoj našla dežurnega krivca – povečano število vozil v velemestih. S tem je svojo dobro plačano zaveznico, politiko, potisnila v hude škripce. Politiki so vedeli, da se zna omejevanje "avtomobilske svobode" pokazati na naslednjih volitvah, zato so naftarji in politiki staknili skupaj glave in v obrambo skupnih interesov našli novo donosno tehnološko rešitev – katalizator; osvinčeni bencin pa proglasili za največjega onesnaževalca človekovega okolja.
Katalizator, čudežna naprava, ki odstrani nevarno onesnaženje iz izpustov, je takoj postala pravi hit. Naftna industrija pa ni mogla izvreči svinčevega tetraetila iz bencina, saj bi se motorji sodobnih avtomobilov visoke kompresije "sesuli", obenem pa je bilo že jasno, da osvinčeni bencih »zaduši« katalizator. Naftarji so tako poiskali tri nadomestke za svinčev tetraetil:
• aromatske spojine, ki temelje na benzenovem obroču: benzen, toluen, ksilen in dimetilbenzen;
• olefine, organske spojine z dvojnimi vezmi;
• oksigenate, organske spojine, ki vsebujejo kisik, npr. metan in etan.
Večina teh snovi je izjemno nevarna človekovemu zdravju, razen manj uporabnih oksigenatov. Toda, oksigenati niso stranski produkt proizvodnje goriva, zato jih morajo proizvajalci goriva kupovati na prostem trgu, kar jim zmanjšuje dobiček.
EPA – ameriška Agencija za varstvo okolja je med pet najbolj toksičnih in kancerogenih substanc v zraku na prvi dve mesti uvrstila benzen in 1,3 butadien, ki nastaja pri izgorevanju olefinov. Po raziskavah dolgotrajna izpostavljenost le 1 ppm koncentraciji benzena povzroča 4 primere levkemije na milijon prebivalcev. Nič čudnega torej, da je švedska študija ugotovila zelo visoko obolevnost zaposlenih na bencinskih servisih za levkemijo!
Vsebnost nevarnih snovi v neosvinčenem bencinu je bistveno večja kot pri osvinčenem. Osvinčeni bencin vsebuje približno 29,2 % aromatskih spojin in 2,1 % koncentracijo benzena; tako »zdravi in ekološki« neosvinčeni bencin pa 36,4 % aromatskih spojin in 4,3 % koncentracijo benzena. Najnovejše meritve so pokazale, da vsaj 75 % benzena v zraku industrijskih mest izvira iz izpustov avtomobilov s katalizatorjem.
Katalizator naj bi bil čudežna rešitev, a temu še zdaleč ni tako. Namreč katalizatorji začnejo delovati šele ob doseganju temperature 400 stopinj Celzija, to pa pomeni, da vozila prvih 10 do 15 minut vožnje oz. sedem ali osem kilometrov poti vozijo na »poln izpust« toksikantov. Povprečna dolžina vožnje slovenskega voznika pa je le 6 km! Katalizator zdrži nekako 40.000 ali 50.000 km, s tem, da v prvem letu, ko je nov, zadrži 95 % izpustov, v naslednjih letih pa le še 60 % izpustov.
In sedaj sledi še šokatno dejstvo o svincu, ki naj bi bil grešni kozel. Številne raziskave dokazujejo, da se svinec iz zraka ne deponira v človeška tkiva. Med drugim imajo delci svinca v zraku tako visoko specifično težo, da se zaradi gravitacije deponirajo le v neposredno okolje cestišč. Svinec, ki ga imamo v krvi, izvira izključno iz naše hrane in vode ter svinčenih barvil in instalacijskega materiala našega bivalnega okolja.
Dogajajo se zelo čudne stvari – npr. prebivalci odmaknjenega podeželja Nove Gvineje so imeli bistveno večje koncentracije svinca v krvi, kot pa njihovi avstralski sodržavljani v centru Melbourna. Verjetno ste ob vžigu vašega kataliziranega lepotca zaznali vonj po gnilih jajcih. To je vonj po vodikovem sulfidu, zelo strupeni snovi, ki se veže na hemoglobin in blokira vezavo kisika. A to še ni vse - v katalizatorjih se sprošča tudi fosgen (nekoč bojni strup), v kolikor so v bencinu prisotni kloridi.
Skratka, naša vozila resnično postajajo vedno bolj bojna vozila. Zaradi naše neosvinčene in katalizirane avtoevforije nas bo namreč še dolgo bolela glava, pa tudi zdravi ne bomo več tako, kot nekoč v težkih in sivih svinčenih časih. Res je to, kar pravijo – ni vse zlato, kar se sveti!
poleg tega pa, manj vojn, več ljudi, več potrebe po hrani, več vojn,.. vojne skoraj morajo bit ker če nas narava ne more raredčit, se bomo sami,.. preživetje močnejših,..
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
krneki0001 ::
Motor je v vseh treh oblikah enak - razlika je samo v računalniku ter dodani turbini in IC-ju(interkulerju). 60 konjski je dizel, druga dva sta turbodizla. In 100 konjski ima interkuler.
Cene sem navedel po besedah kolega ki že 30 let dela v pisarni revoza.
VW je v krizi - stalno obratujejo v rdečihj številkah in že odpuščajo delavce - tko da najbrž še dolgo ne bo kakih filtrov trdih delcev v serijskih avtomobilih nižjega razreda brez doplačila.
To kar piše o neosvinčenem in osvinčenem bencinu je resnica, vendar nikjer ni primerjave z dizli.
Cene sem navedel po besedah kolega ki že 30 let dela v pisarni revoza.
VW je v krizi - stalno obratujejo v rdečihj številkah in že odpuščajo delavce - tko da najbrž še dolgo ne bo kakih filtrov trdih delcev v serijskih avtomobilih nižjega razreda brez doplačila.
To kar piše o neosvinčenem in osvinčenem bencinu je resnica, vendar nikjer ni primerjave z dizli.
Smorny ::
Upam da pobirate štoparje, ker se bom tega posluževal vedno več, pa bicikl je se je tudi izkazal za zelo dobro investicijo :)
Žal pa še vedno moram priznati odvisnost od avta, ko je slabo vreme, večje razdalje in prtljažnik
Žal pa še vedno moram priznati odvisnost od avta, ko je slabo vreme, večje razdalje in prtljažnik
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/
Utk ::
Hehe, da VW dizli ne kadijo je pa smešnica leta...sm bil zadnjič za najnovejšim modelom passata, TDI, in ko je šel prehitevat nekoga pred mano...dobro da sm hitro našel stikalo za zapret ves zrak:) skadilo bolj kot iz parnika, pa seveda čist črno. Da o malo starejših golfih ne govorimo.
Stepni Volk ::
Dejstvo je, da oboji motorji smrdijo: Adijo smrdljivci!
Tudi EU normi se razlikujeta(naslednjo leto stopi v veljavo E4). A o tem je govora že na začetku tema (glej povezave), ko se amričani sprašujejo ali naj sledijo Evropi.
Poleg tega so nam onasneževalci znani že iz teme o Toyota Prius - mnenja, ocene in avto na plin.
Bencinski motorji bolj onasnežujejo s CO in CO2
Dizli z in NOx, ter sajastimi delci.
Švicarji so nadalje ugotovili, da je možnost obolenja za rakom pri dizelskih izpuhih 10x večja kot z benciskimi KLIK. Žal ne navaja, kakšna je razlika med nevdihavanjem katerihkoli izpuhov. Prav tako ni navedeno razmerje za ostale kancerogene krivce in potencialneže:
cigarete, pesticidi, industrijski "izpuhi", mobilni telefoni...
Tudi EU normi se razlikujeta(naslednjo leto stopi v veljavo E4). A o tem je govora že na začetku tema (glej povezave), ko se amričani sprašujejo ali naj sledijo Evropi.
Poleg tega so nam onasneževalci znani že iz teme o Toyota Prius - mnenja, ocene in avto na plin.
Bencinski motorji bolj onasnežujejo s CO in CO2
Dizli z in NOx, ter sajastimi delci.
Švicarji so nadalje ugotovili, da je možnost obolenja za rakom pri dizelskih izpuhih 10x večja kot z benciskimi KLIK. Žal ne navaja, kakšna je razlika med nevdihavanjem katerihkoli izpuhov. Prav tako ni navedeno razmerje za ostale kancerogene krivce in potencialneže:
cigarete, pesticidi, industrijski "izpuhi", mobilni telefoni...
Tear_DR0P ::
je skoraj tako kot če bi govoril da bodo američani prešaltali iz svojih avtomatikov na ročne menjalnike. To je korak nazaj
zanimivo torej, da so danes vsi novi avtomobili, tudi avtomatiki, narejeni kot avtomobili na ročne prestave, le da v primeru avtomatikov vodi prestavljanje zelo občutljiva elektronika
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
IceIceBaby ::
Tear_DROP, to pa niti slučajno ni res. Klasični avtomatiki so še vedno v večini, robotizirane ročne menjalnike uporabljajo večinoma v športnih avtomobilih, pa še kakšna izjema se najde to in tam.
Stepni Volk ::
Dizel "čist" kot bencin
Zunaj je prototipni dizelski sistem, ki napoveduje izenačenje glede "čistosti" izpuha z bencinskim. Vsem nam je znano, da dizelsko gnana vozila izločajo več dušikovih oksidov (NOx). Točna primerjava je v temi Toyota Prius - mnenja, ocene in avto na plin.
Začuda ta napredek prihaja iz nepričakovane smeri: Japonske. Takeo Fukui izvršni predsednik tretjega največjega proizvajalca avtomobilov na Japonskem - Honde pravi: "Just as we paved the way for cleaner gasoline engines, we will take the leadership in the progress of diesel engines."
To so dosegli tako, da so dodali katalizator, ki je veliko enostavnejši in bolšji od Daimler-Chryslerjevega BlueTec® (bazira na "sečnini" - urea), kot tudi prototipni še čistejši dizli.
Hondin katalizator deluje v dveh plasteh. Prvi zajame del NOx in del spremeni v amoniak, drugi del nato zajame amaoniak, ki ga uporabi za zajetje še preostalega NOx iz izpuha in ga spremeni v atmosfersko čisti N2.
Komercialno v 2.2 CTDi bo stvar na voljo čez tri leta (2009). Seveda jih čaka še največji izziv, kako prepričati američane.
Ali kot pravi že omenjeni gospod: "We have to convince Americans to change their view of diesel technology. Diesel isn't just for trucks anymore."
Še ostale obstoječe teme:
[Automobilizem] Audi z dizlom zmagal v 6 od 8 dirk ALMS
Varčna vožnja
Avtomobilizem - prihodnost vozil, + 3 generacija Priusa
neobjavljeno.blogspot.com
Tear_DR0P ::
nah kot je že pisal v tej temi - ko bo bencinar pil manj kot 5 litrov, se bo splačal, ko bo moj disel pil več kot 6 litrov, ga bom zamenjal
saje - mam 15 let star avto, pa se mi včasih zdi da kadi manj kot kakšni novinci
ladijski motorji - tam je šele saj, ko bodo na ladijske motorje dal kak filter bo tud zanimivo
saje - mam 15 let star avto, pa se mi včasih zdi da kadi manj kot kakšni novinci
ladijski motorji - tam je šele saj, ko bodo na ladijske motorje dal kak filter bo tud zanimivo
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
El Barto ::
Ni variante, da bi imel kakega dizla, sploh pa ne neko zastarelo in nezanesljivo nemško tehnologijo. Vendar to zelo lepo popravlja dobro oglaševanje, ter mit o neki od in sploh soper duper nemški tehnologiji, ki je v resnici crap.
Imel nemškega dizla, pa ga nimam več. Zakaj: ni moči, ni pospeška, požrl pa je toliko dizla kot ga sedaj moj V6 bencinar - 12 l/100 km.
Mogoče bi me prepričal v ponovni poskus kakšen dizel od Alfe Romeo (2.4 JTDm) , nemški pa sigurno NE.
Pa še če se vrnem na naslov teme: verjetno bi se dalo kje kakega bencinarja zbrskat oz. dobro, da temu ni tako.
Dizl je za traktorje.
Imel nemškega dizla, pa ga nimam več. Zakaj: ni moči, ni pospeška, požrl pa je toliko dizla kot ga sedaj moj V6 bencinar - 12 l/100 km.
Mogoče bi me prepričal v ponovni poskus kakšen dizel od Alfe Romeo (2.4 JTDm) , nemški pa sigurno NE.
Pa še če se vrnem na naslov teme: verjetno bi se dalo kje kakega bencinarja zbrskat oz. dobro, da temu ni tako.
Dizl je za traktorje.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
Stepni Volk ::
Ko se boš zaletel in zgorel, boš mislil drugače. Poleg tega mešaš pojme. Dizelski pogon so morda res skupaj spravili nemci. Common rail si je izmislil Fiat. Se pravi italijani in lastniki Alfe Romeo. Ker Fiat ni čisto vedel, kaj naj bi s to stvarjo, jo je prodal Boschu, ta Mercedesu. Sedaj so tako rekoč vsi dizli Common rail. Še VAG se je predal in bo svoje Pump-Duse tehnologijo opustil in zamenjal z omenjeno. Štiri visokotlačne črpalke so vedno dražje od ene same.
Do 12l porabe pa si verjetno prišel prav z vožnjo s traktorjem. A si verjetno za seboj vlekel najmanj še kombajn...
Do 12l porabe pa si verjetno prišel prav z vožnjo s traktorjem. A si verjetno za seboj vlekel najmanj še kombajn...
neobjavljeno.blogspot.com
El Barto ::
A jebiga, sem pač kombaj za sabo vlaču, če tako praviš.
Ja pa ni bil common rail, ampak še navadn z bosch pumpo, sicer podprt s turbotom ter intercoolerjem, vendar brez uspeha.
OK pač nisem čisto v to pogloblan kaj je kdo naredi, ampak dizl me ne prepriča - preveč smrdi.
Pa še nekaj: verjetno nebom mislil ko bom zgorel (mrtvi ponavadi veliko ne mislijo).
Glavno pa: zakaj bi se zaletel ter gorel? A želiš da se zgodi nesreča meni in moji Alfici?
Ja pa ni bil common rail, ampak še navadn z bosch pumpo, sicer podprt s turbotom ter intercoolerjem, vendar brez uspeha.
OK pač nisem čisto v to pogloblan kaj je kdo naredi, ampak dizl me ne prepriča - preveč smrdi.
Pa še nekaj: verjetno nebom mislil ko bom zgorel (mrtvi ponavadi veliko ne mislijo).
Glavno pa: zakaj bi se zaletel ter gorel? A želiš da se zgodi nesreča meni in moji Alfici?
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
Pyr0Beast ::
Glede kancerogenosti benzena me zanima, zakaj naj bi bil manj kancerogen, če ga vohaš (torej v plinskem stanju).
Benzen je močno kancerogen ravno v plinastem stanju.
Ali se benzen ob hlapenju (je zelo hlapljiv) veže s čim iz ozračja in tako zgubi kancerogenost?
Ja, če je v ozračju okoli 400°C in velika količina UV žarkov. Torej ne.
ladijski motorji - tam je šele saj, ko bodo na ladijske motorje dal kak filter bo tud zanimivo
Določene ladje imajo zelo zelo čist izpuh (večinoma odvisno od vzdrževanja), nekatere pa dobesedno kadijo.
Dizl je za traktorje.
in za avte, kakšni agregati pa se bi tudi najdli.
Dizli imajo eno lepo prednost, da ne izpuščajo CO, kot podobni bencinski motorji. In pa tisto o NOx je bolj vidno pri bencinarjih.
.. tisti Super 100 bencin dejansko še vedno vsebuje ogromno primesi, malce manj žvepla ima in nekaj več višjih ogljikovodikov.
S tem, ko ga naliješ v mašino, ki lavfa na 98 narediš še večjo škodo, ker se malce podre revnovesje mešanice, sami preformansi pa nico čisto nič večji.
Benzen je močno kancerogen ravno v plinastem stanju.
Ali se benzen ob hlapenju (je zelo hlapljiv) veže s čim iz ozračja in tako zgubi kancerogenost?
Ja, če je v ozračju okoli 400°C in velika količina UV žarkov. Torej ne.
ladijski motorji - tam je šele saj, ko bodo na ladijske motorje dal kak filter bo tud zanimivo
Določene ladje imajo zelo zelo čist izpuh (večinoma odvisno od vzdrževanja), nekatere pa dobesedno kadijo.
Dizl je za traktorje.
in za avte, kakšni agregati pa se bi tudi najdli.
Dizli imajo eno lepo prednost, da ne izpuščajo CO, kot podobni bencinski motorji. In pa tisto o NOx je bolj vidno pri bencinarjih.
.. tisti Super 100 bencin dejansko še vedno vsebuje ogromno primesi, malce manj žvepla ima in nekaj več višjih ogljikovodikov.
S tem, ko ga naliješ v mašino, ki lavfa na 98 narediš še večjo škodo, ker se malce podre revnovesje mešanice, sami preformansi pa nico čisto nič večji.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Stepni Volk ::
El Barto - če bi bila vsa vozila gnana na dizel, bi bilo veliko manj opečenih in zgorjenih ljudi. Bencin potrebuje iskro, dizel moraš kar z Zippotom vspodbujati...
In glede na dane podatke (intercooler, turbo) si vozil prejšnjo cca. 15 let staro tehnologijo. Naj naredim bencinsko primerjavo: bencinski "fergazer" vs. direct injection.
Pump-Duse in CommonRail sta med tem naredila že 3 korake t.j. generacije.
In glede na dane podatke (intercooler, turbo) si vozil prejšnjo cca. 15 let staro tehnologijo. Naj naredim bencinsko primerjavo: bencinski "fergazer" vs. direct injection.
Pump-Duse in CommonRail sta med tem naredila že 3 korake t.j. generacije.
neobjavljeno.blogspot.com
Tear_DR0P ::
stepni, ljudje obožujejo bencin, ne boš jim ga mogel vzet - jst sm pa pristaš dizla, sam še jedrska energija me bolj prepriča :) sam je jeba, ko je to oboje zelo drago - danes sem glih tankal 40 litrov - poln kestl, kar mi znese za cel teden vožnje od CE do LJ in nazaj, pa mi je blo kr hudo skor 10k me je to koštal
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 109945 (68827) | Berserker |
» | Dizelski osebni avtomobil onesnažuje bolj kakor težek tovornjak (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 155083 (54177) | krneki0001 |
» | Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 67155 (47619) | blay44 |
» | bencin : dieselOddelek: Loža | 4050 (3196) | kixs |
» | Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 24174 (20483) | ivanuscha |