» »

Če bi Dizel vladal svetu...

Če bi Dizel vladal svetu...

1
2
3 4 5

El Barto ::

No ja, pa sem raje vozil frgazerca, kot pa varijanto z vbrizgavanjem, se pač motor veliko bolje odziva, večja moč. K sreči pa na obeh ni blo katalizatorja.8-). Razlike v porabi je blo 1 liter iz 11 na 10 (AR 75 1.6).

K sreči izdelujejo ave v obeh variantah, za tiste ki so vam všeč dizli jih pač imejte, mene še nekaj časa nebo.
Za nakup dizla me je zavedel trenutni marketing, vendar je bilo tudi nekaj dobrega v tej dragi šoli: ugotovil sem da "traktorja" ne maram in kakšni avti mi niso všeč (ter kakšni so mi zelo všeč >:D ).
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

Stepni Volk ::

Nate marketing deluje z zelo počasnim efektom. Ko Intel reklamira Core 2 Duo greš kupit Intel 80286 z 8 Mhz in ugotoviš, da je Intel sranje, ter se raje zavežeš AMDju.
Tudi prav.
neobjavljeno.blogspot.com

Super Sonic ::

"Zakaj: ni moči, ni pospeška, požrl pa je toliko dizla kot ga sedaj moj V6 bencinar - 12 l/100 km."

Lahko zaupaš mašino?

Tri stvari ti lahko s prve natresem:
1. Si najbolj nesposoben voznik v zgodovini človeštva.
2. Vozil si na mestu.
3. V svojih izjavah pretiravaš.

p.s.
Aja če bi bilo po moje - težko bi (takole na uč) definiral katero gorivo bi človek rajši uporabljal. Bi pa omejil vse hitrosti avtomobilov na max. 130 km/h. Cesta za splošno uporabo namreč ni dirkališče, še posebej pa to težko zastopjo kakšni zafrustriranci s svojimi V6+ mašinami. Osebno jim naredim dirkališče, pa naj se gonjo in razbijajo - lahko tud z vozili na kerozin.

p.s.2
Enkrat sem gledal eno oddajo na BBC (pred leti nazaj). In je en tipo pogruntal, da bi bilo fino, če bi namesto Air Baga vgradili kovinsko "ošiljeno" konico, da bi ob trku slednja zletela vozniku v glavo in mu jo razpolovila. Je bil mnenja, da bi se hitrosti precej zmanjšale >:D .
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Double_J ::

Je bil mnenja, da bi se hitrosti precej zmanjšale .


Na 0 km/h.

:)

Pyr0Beast ::

Enkrat sem gledal eno oddajo na BBC (pred leti nazaj). In je en tipo pogruntal, da bi bilo fino, če bi namesto Air Baga vgradili kovinsko "ošiljeno" konico, da bi ob trku slednja zletela vozniku v glavo in mu jo razpolovila. Je bil mnenja, da bi se hitrosti precej zmanjšale >:D .
Jah, airbag je bil najpraj mišljen kot dodatna zaščita in ne kot osnovna.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Stepni Volk ::

Super Sonic - če bi bile trošarine na plin garantirana do 2018 (kot je v Nemčiji), ter razvejanost črpalk vsaj 1/2 bencinskih, bi najraje vozil na plin.
A ker tega ni, ostajam na dizlu.
Bi pa v vsakem primeru imel rad še tole tehnologijo zraven: BMW se vrača v parno gnane čase. Zadeva privarčuje motorjem na notranje izgorevanje dodatnih 15%.
neobjavljeno.blogspot.com

Phoebus ::

Stepni volk: vsedi se na motor, dvigni vizir, pa naredi:

a) vozi se kak kilometer za ritjo velikokubičnega bencinarja (da ja ne boš reku da je manjši stroj)
b) vozi se kak kilometer za ritjo najmodernejšega dizla

Kot prvo te začne pri B veliiiiko bolj dušit in oči me začnejo ful pet. Za bencinci ni tega. Če dodam da ima dizel uporabnih 3k obratov, medtem ko bencinec 2x tolk, pa da dizel ni energija prihodnosti (zelena energija!), sem povedal veliko.

In ja, vemo da so dizli popularni in "in", pa da se prodajajo kot vroče žemljice, pa da kao pulijo asfalt pa pijejo en štamprle na 1000 kilometrov.

In ko dizelašu dokažeš da dizel ni tako strašansko zmogljiv v primerjavi z bencincom kot trdijo (3.0 navit bencinar pa 3.0 navit dizel? oba biturbo? BMW ima zeloooo lep primer v novem X3. dve 3.0 mašini z "s" oznako; ena je si, druga sd. Prva 200, druga 210 kW (in ja, dizel ima več navora). AMPAK bencinar je N/A, traktor pa prisilno polnjen)....potem dizelaši naenkrat obrnejo svoje prejšnje besede češ "ja sej kaj pa rabiš take pospeške? Kaj pa rabiš v iberture vrtet motor? Kar pa rabiš tolk hitrosti? Avto je od A do B :D

Stepni Volk ::

Dizel ima prednost v porabi. Kar zmanjšuje odvisnost od nafte. Če bi prebral prvo sporočilo te teme, bi videl, da američanom ne bi bilo potrebno v nobeno vojno na bližnjem vzhodu, če bi se njihovi SUV-i in Pick-Upi vozili na dizel.
Pravi hippi torej vozi dizel. Če mu iz praktičnih razlogov ne sede Tesla (tema obstaja: Zakaj so električni avtomobili prava stvar).

Preberi novico o Hondinem dizlu. Boš moral svoj spisek popraviti v prid točke A.

In sam bi dodal točko C in D.

C - Plinsko gnano vozilo
D - elektro gnano vozilo

Govora ni o dirkalnih lastnostih vozil. Temveč dnevni uporabi - vožnja v službo, razvoz otrok ipd. Za tovrstne opravke so vsi našteti motorji čisti višek. Tako kot je pavovo perje. Če že ravno moraš, ga imej.
neobjavljeno.blogspot.com

Phoebus ::

Jaz sem za C in D. Ne pa za DIESEL (!!!), ki je največja svinjarija kar jo je. Če bi spravu bencin čez tolk filtrov kot dizel da bo ustrezal EU5, bi šel iz auspuha gorski zrak.
In če bi bencinarja obložili s tolk oblogami kot dizle, bi bili glasni kot elektro.

Torej kot vidiš je edini argument to da manj popije? Pa že raje kupim/predelam mašino na plin, ki bo poceni za vzdrževat (plina je v nedogled, ni tako ekološko oporečen, je poceni); servisi plinskega otto motorja so na nivoju navadnega otto motorja, medtem ko diesel zahteva kar več. In kdor bo temu oporekal, naj stopi v prvi rent-a-car in vpraša, kako je s cenami servisov benz:dizel.

Torej lahko to temo takoj spremenimo v "če bi vsi vozili na plin..."

El Barto ::

Kot sem že napisal: vozte svoje traktorje, pa jih zagovarjajte, ker so tako "in", pa oh in sploh. Jaz ne padam več na "in" stvari, raje imam tisto kar mi ustreza: stvari ki pridno žrejo bencin, pa po možnosti brez katalizatorja!
Dokler bodo V8 in več motorji, do takrat ne mislim še ene traparije z dizlom naredit.

PS
A mislite, da se z 190 konji neda vozit po omejitvah (če imate malce pameti, potem to ni problem), k sem šel z morja se je tudi V6 vrtel kot dizel (do cca 4000 rpm), edina razlika proti dizlu je območje uporabnih vrtljajev, ki so bilo pri dizlu med 2000 in 3500 rpm (pod 2000 ni zagrabil turbo in ni bilo nič, nad 3500 pa samo še ropotanje pa nič moči, bencinar pa od 2000 do 7000 rpm, nad 4000 je pa itak norišnica).

O čigavi nesposobnosti pa nebomo tukaj.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

Nejc Pintar ::

Dizel se lepo fura. Samo ne vem pa kako je s starejšimi dizli.
Lahko je biti prvi, če si edini!

Spock83 ::

"Če bi prebral prvo sporočilo te teme, bi videl, da američanom ne bi bilo potrebno v nobeno vojno na bližnjem vzhodu, če bi se njihovi SUV-i in Pick-Upi vozili na dizel."

Ja, ampak bi potem američani rabili še ventilatorje namesto luči, da bi se prebijali od ulice do ulice :D

Že zdaj so največji onesnaževalci...

Azrael ::

@Stepni Volk:

Nočem te kritizirat, ampak pri karambolu ali okvari se lahko vžge tako vozilo, ki ga poganja bencin ali nafta. Povrhu, sploh ni nujno, da gorivo zaneti požar.

V akumulatorju je več kot dovolj energije, da kabli zažarijo pri kratkem stiku (varovalk na mnogih kablih ni) in pri tem zažgejo kaj v svoji okolici. Pri cestnih voziih, kjer je vnetljivih predmetov več kot dovolj, to povsem zadostuje.

Po drugi strani se tudi nafta zlahka vžge, če se polije po dovolj vroči površini (npr izpušni kolektor). Na ta način je pogorelo že kar precej tovornjakov in avtobusov. Za požare osebnih pa dandanes itak poskrbijo že proizvajalci sami, ko skušajo prišparati vsak cent in so mnoge el. rešitve pod vsako kritiko.

In še eno vprašanje, ker vem, da zavzeto spremljaš avtomobilsko problematiko.

Kaj se dogaja s Citroenovimi dizli? V zadnjih 14 dneh sem slišal dva C5 in enega C8, ki so ropotali, kot da so jim odpovedali ojnični ležaji.

Serijska napaka, preobčutljiv motor, ali standardno "kvalitetni" servisi po EU (eno vozilo je bilo z italijanskimi tablicami, ostala dva s slovenskimi)?
Nekoč je bil Slo-tech.

Tear_DR0P ::

sej ne da sem nek angelček, ampak samo stepni je podal neke res hude linke v tej temi, ostali pa samo nabijamo, kaj je nam bolj všeč
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Boeing ::

Dizel ima prednost v porabi. Kar zmanjšuje odvisnost od nafte.

Dizel napram bencinu zmanjšuje odvisnost od nafte ravno toliko, kot cedevita zmanjšuje mojo kronično odvisnost od čistega zraka. Stepni, daj no, vsi vemo da si prepameten za take štose...

Bistvo vsega je, da prehod na dizle, hibride, celo gorivne celice NE zmanjšuje odvisnosti od nafte. Vedi, da je odvisnost od nafte to, da tvoj avto kuri nekaj, kar se pridobiva iz surove nafte in točno to hočejo naftni magnati - da avto natankaš, ne napolniš.

Točno s tem razlogom je bil ukinjen GM-jev EV-1, ki je bil čudovit avtomobilček za po mestu - ker si ga polnil, ne tankal in naftarji tu niso imeli profita, zato so zlobirali njegovo ukinitev (glejte dokumentarec "Who killed the electric car?"). Gorivne celice je namreč ravno tako treba natankati, vodik pa se bo najverjetneje pridobival ravno iz surove nafte. Ergo, odvisnost od nafte ostaja, le končni medij je za potrošnika drugačen in okolja ne bomo svinjali toliko, kot ga zdaj.

Od nafte bomo neodvisni takrat, ko se bomo okoli prevažali izključno na baterije, se greli solarno ali geotermalno in umetne mase gojili na plantažah. Do takrat je vsakršna debata o zmanjševanju odvisnosti od nafte s popolnim prehodom na dizle zaradi manjše porabe navaden bullshit, s katerim nas futrajo ameriška politika in evropska avtomobilska industrija.


Poleg tega čedalje bolj verjamem Japoncem glede kancerogenosti dizla. V Tokiu, recimo, je izredno malo dizelašev. Pravzaprav največ nafte pokurijo dizelske lokomotive za manevriranje po tirih in pa rečne ladje ter tovornjaki.
Po drugi strani so v Rimu prepovedani dizli v najstrožjem centru mesta, z izjemo javnega prevoza in nujnih voženj - saje se nabirajo na spomenikih in razžirajo kamen, čiščenje pa tudi ogromno stane.

Američanov pa se nikoli ne bo dalo prepričati v dizle, tam imajo dizli resnično status tovornjakarske in bagerske mašine. Tudi Priuse in Lexuse kupujejo manj zavzeto, kot so jih - patriotizem tam čez nima meja, pro-ameriški marketing pa jih vztrajno prepričuje, da za vsakih 10 prodanih japonskih avtov zgubi delo en delavec v ameriški avtomobilski industriji.

Študija tedna
"Tržni raziskovalci J.D.Powers so za vlado ZDA opravili interesanten izračun: če bi se vsi debeli Allroad-erji v prihodnosti vozili na dizel, bi bila Amerika neodvisna od uvoza nafta. Težki SUV-i namreč predstavljajo v ZDA največji tržni delež."

Amerika ne bo nikoli neodvisna od tuje nafte, ker ne bojo nikoli šli na dizel (ker je dizel v ZDA katastrofalno umazan), še najmanj pa se bojo odpovedali SUV-om. Marketing je tam tako močan, da je spremenil pojmovanje ljudi glede tega, kaj je pravi avto - včasih je bil to 6 metrski cadillac, dandanes pa 3 tonski H-1, ker si v njem "varnejši" kot v običajnem avtomobilu. No, resnica je, da se H-1 prekleto rad raztrešči in to precej huje kot povprečen low-cost francoz.

Da zaključim: če bi dizel vladal svetu, nebi bilo nič drugače, kot je zdaj, le malo bolj bi smrdelo. Vojne za nafto bi se bile isto kot se bijejo zdaj, nesreč bi bilo isto, mrtvih verjetno tudi.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Boeing uvodni del teme je čisto jasen. Žal direktne povezave ni moč podati, ker so ugotovitve le za tiste, ki plačujejo JD Powers raziskave oz. mi je ni uspelo drugače najti.
ZDA ne bi bila odvisna od uvoza tuje nafte, če bi SUV-i in ostali štirikoleno gnani pol-tovrnjaki uporabljali dizel.
Da ima amerika več različnih vrst dizlov, tudi umazane, pove že povezava o Hondinem novem dizelskem motorju. In ko smo pri tem, moram objaviti email mojega sodelavca na to novico, sam sem se dobro nasmejal:
OK, japonci trdijo, da so dizelski izpuhi kancerogeni zato, ker SO kancerogeni, o tem ali so pogledi americanov v redu ali ne pa se itak da razpravljati, ampak, nekako mi je cudna ta matematika: vzames smrdljiv motor, kar dizli nedvomno so, v to smrdacijo vbrizgavas snov, ki smrdi tako zelo, da jo uporabljajo za ozivljanje do nezavesti pretepenih boksarjev ipd., nato pa pricakujes da bo vse skupaj cisto in disece. OK, poti, po katerih pride aminijakova smrdacija do motorja so pac razlicne od enega snovalca do drugega, ampak v osnovi pa vsi to pocnejo. Je to po principu dve negativni dasta pozitivno? Damn, nisem vedel, da je ekologija veda o brezmejnim optimizmu. Ampak, s svetle strani: ti tanki z amonijakom morajo biti frangible, da se takoj po karambolu vsi nezavestni obudijo in lahko pobegnejo, se preden kaj resno zagori, eksplodira itn. Tako, pa sem, kot vecnemu optimistu pritice, tudi v najslabsi stvari(dizel) nasel nekaj dobrega:-)
neobjavljeno.blogspot.com

Pyr0Beast ::

A, da ma dejansko tank za amonijak?
Se mi je zdelo čudno, od kje hudiča ga dobi.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Stepni Volk ::

Tank z amonijakom imajo Mercedesovi dizli. Honda naj bi to obšla, vsaj tako razumem po skopih podatkih iz povezav, ki sem jih podal.
neobjavljeno.blogspot.com

Stepni Volk ::

V Evropi so dizli že dosegli prodajo bencinskih bratov (in sester). Leta 2003 je bil njihov delež le tretjinski. Poleg tega J.D. Powers napoveduje podvojitev prodaje dizlov globalno, še posebej v Južni Koreji, Indiji in Kitajski. To naj bi dosegli do leta 2015.
Da se bo naskočilo tudi največji avtomobislski trg amerike, že vemo. VAG in Daimler-Chrysler že delata na tem, Honda se jim bo kmalu pridružila. Celo Mazda (katere kontrolni procent ima Ford) stavi na dizle.

Vir: Reuters (Paris Motor Show)

In če se prav spomnim, je najmanj dizlov v Grčiji (le okoli procenta), ter največ v ???

P.S. Celo Subaru, ki do sedaj ni imel dizlov v svoji paleti, čeprav je nekaj časa bil delno v lasti GM-a, ter sedaj Toyote, je sedaj najavil, da so razvili lasten dizelski motor.

Seveda ne morejo iz svoje kože in so ga razvili v boxerski obliki (bati "boksajao" horizontalno).

Prednost takšne rešitve je, med drugim tudi to, da omogoča avtomobilom nižje težišče, ter manj vibracij samega motorja. In ker je motor nizek, je moč motorni pokrov spustiti nižje od običajnega ali ga spraviti tja, kjer ga drugače ne bi mogel.
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Stepni Volk ::

Medtem, ko PSA (Citroen in Peugeot) in Ford pospešeno delajo na prihodu dizelskih hibridov, je Toyota naznanila, da ne bo proizvajala tovrstnih vozil, ker bi bile cene previsoke.
Naravovarstveniki se nasprotno od Toyote veselijo tovrstnih vozil, saj se bodo emisije tovrstnih vozil spustile pod vrednosti Priusa.

Vir: BBC
neobjavljeno.blogspot.com

Stepni Volk ::

Pohodu na ameriško tržišče z dizli se bo pridrućil tudi BMW.
Zato ne čudi, da se je dizelski eforiji pridružil tudi ameriški proizvajalec Honeywell, ki mu je uspelo ravziti prvi dvostopenjski turpo polnilec za dizle. Le ta se bo najprej znašel v 2.2 literskem dizlu vozil PSA. Teoretično naj bi bil navor povišan za 30%. Tako pri 1300 vrtljajih spravi skupaj 330 Nm in pri 1500 vrtljajih 370 Nm. Zaradi tega je pospešek v tretji prestavi, bistven za mestni promet (t.j. med 30 in 60 km/h) povečan za 50%.

Dejstvo, da japonci do sedaj niso bili tako navdušeni v izdelovanju dizlov, ležit tudi v tem, da je razvoj dizelskih motorjev 30-50% manj profitabilen od bencinskih. Razvoj novega dizelskega motorja naj bi stal 854 milijonov dolarjev.
VAG bo odpustil novih 20 000 delavcev, PSA 10 000, Ford bi rad v predčasen, plačan pokoj poslal 75 000 delavcev.. Zato ne čudi sodelovanje PSA-Ford-Toyota-BMW.
Renault bo odprl novo tovarno v Turčiji. In je že začel preučevati Hondin dizel, ter morebitne povezave. Saj njihov japonski del (Nissan) za prodajo v ZDA dizle jemlje pri Renault-ju. Logistično bi torej bila Honda zanimiva. BTW 1.5 Renaultjevi dizli prihajajo iz Španije.
Poleg tega se Renault pogaja z GM o morebitni združitvi (GM medtem v predčasen pokoj pošilja 100 000+ zaposlenih). To bi v evropi skupaj spravilo tudi Opel in Saab. Hkrati pa bi Renault prišel tudi do Fiatovih dizlov. Za Subarujevega boksarja, je že prepozno, saj je svoj delež GM odprodal Toyoti. Isuzu pa je odkupil samega sebe.

Daimler-Chrysler pa je medtem prvi predstavil dizelsko gnano vozilo na japonskem trgu.

Veliko se dogaja v deželi dizelski... :)
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Ha, nočm vedet cene te turbine, če je že obična cca 300k sit...
Zbogom in hvala za vse ribe

OChack ::

no to da so dizli samo za kamjone pa bagre, je mal iz trte zvita, in d abi avti samo na benzn mogl, mislm zakaj? to je pol tko k d a bi mogl vlaki sam na premog pa drva it.............izberreš pač tisti vir ki je bolši, dizli majo bolš izkoristk in večji navor, zato dobr ulečejo + pri vsem tem mpa je mahna poraba in nižja cena nafte....kaj čš bolšga, pa še bio dizl lahko kurš če ni drucga....vseen pa vrjamem da so izpuhi dizlov strupeni in tega ne zanikam čeprov mam tud sam dizla (provzaprov mamo pr bajti same dizle) sicer tanovi dizli ne kadijo več črno, vseen pa pomoje dobr da se v vse avte ugradi filter trdnig delcov itd, od PSA vem da je tak da na 1000km sajaste delce zažge (to ma moj peugeot)

vrjetn bodo s časoma ko se bo bencin podražu tud amerikani prešaltal na dizl, sam tm je res problem ker maš sam truck fuel (dizl) pa še to zlo poredko, so pač zlo potročniška in neosveščena družba.
Zanimiv da je Isuzu odkupu samga sebe, prej je biv neki z oplom če se ne motm?
je pa mev najmočnejše dizle za čovne in to, že pred leti so mel 1.3TD z 117 koni al neki tacga, ubistvu huda stvar še za današnji cajt, nevem pa kako je z emisijami.

aja pa z dizlom ne morš nardit samomora v garaži tko da ne se trudt, ker ni nč monoksida>:D
Int€l inside, IDIOT Outside

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OChack ()

Stepni Volk ::

Tudi američani so klecnili. Ford, General Motors - GM in Dodge so najavili nove pick-upe. Namesto dosedanjih Big-Block-V8 so tu dizelski motorji, ki z enako količino prevozijo še enkrat več, ter ponujajo tudi večji navor.

Seveda američani temu pravijo: Who Killed the Big-Block V8?

Odgovor je verjetno: J.D. Powers.>:D (glej otvoritveno sporočilo te teme)

Toyota, ki se je dizelske lekcije naučila že v Evropi, zato že razmišlja, da bi prvič v svoji zgodovini kupila motor od drugega proizvajalca. Gre seveda za pick-upe.
(glej nekaj sporočil višje o stroških izdelave motorja iz 0-le).
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Heh, enake zgodbe so bile že za el. avtomobile, hibride in ostalo avtomobilske novotarije. Sedaj ko so traktorji zelo "in" v EU je postalo moderno tudi v ZDA, ko nekdaj hrošč ali Yugo.

V ZDA je enostavno, V6 za njihve fičote, V8 za normalne avtomobile in V10 za hude stroje, jasno vse na benz. Dizli in ostala šara so pa funy in modni dodatek za tiste s preveč denarja ali premalo pameti.
Nekoč je bil Slo-tech.

OwcA ::

No, v večjih pickupih (recimo Dodge Ram 3500) tudi američani že dolgo uporabljajo Cumminsove diesle, da o tovornjakih ne govorimo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Stepni Volk ::

Azrael - če si prebral povezavo, si izvedel, da V8-tov ni več. So le dizli >:D

P.S. Irska lahko zniža emisije CO2 za 3%, če bi 13% več registriranih avtomobilov bilo dizelskih. S tem bi se tudi izgonili kaznim za kršitve Kyotskega sporazuma. In če bi bila prodaja dizelskih avtomobilov višja za tretjino, bi se lahko izenačili z ostalo Evropo.
Vir: The Sunday Times Ireland
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Stepni, daj si že zapomni: dizli so bad bad thing. No good. Resda imajo najmanjši motorji manjši izpust CO2-ja, a ga imajo zato tisti z večjo kubaturo toliko več napram bencincem. Poleg tega imajo sajaste delce, katerih se z nobenim filtrom ne da spravit na nivo bencinca. NOx in komanija so na bencincih rešljiv problem s katalizatorji, dizli imajo prevroč izpuh za katalizator.

Dizel bo vladal svetu, dokler bo njegova edina prednost nominalno manjša poraba in malenkost nižja cena/liter. A ropotajo in smrdijo, so dragi in se zelo radi kvarijo. Ko bo prišla era (m)etanol-hibridov in kasneje čistih baterijskih avtomobilov, bo dizlov konec.

:)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

OwcA ::

Dizel bo vladal svetu, dokler bo njegova edina prednost nominalno manjša poraba in malenkost nižja cena/liter. A ropotajo in smrdijo, so dragi in se zelo radi kvarijo. Ko bo prišla era (m)etanol-hibridov in kasneje čistih baterijskih avtomobilov, bo dizlov konec.

Velik navor (glede na ceno/moč/prostornino/obrate) tudi ni čisto za odmet.
Glede zanesljivosti, za kakšne stare Toyotine diesle kot so bili v LandCruiserkah (serije 40, 70 in 80) bi si upal trditi, da so hudičevo zanesljivi.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Boeing ::

OwcA, večina starih dizlov dela čisto lepo, še posebej korejskih in japonskih. A ropotajo in smrdijo, tu ni debate.

Problem je v novih dizlih, ki ne ropotajo več tako zelo, smrdijo pa še vedno. Polnjeni so pod vedno višjimi tlaki, turbine so vedno bolj navite, konstruktorji jih silijo v vedno višje obrate, da bi bili po vožnji bolj podobni bencincem, večina izboljšav pa se dela na elektroniki in ne "strojno", tu pa trpijo materiali, pumpe...

In ja, z zgornjim odstavkom zopet ciljam na francoze in švabe, kot je marsikateri že ugotovil, da jih zaradi tega ne prebavljam ravno najbolje :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Daedalus ::

Prednost takšne rešitve je, med drugim tudi to, da omogoča avtomobilom nižje težišče, ter manj vibracij samega motorja. In ker je motor nizek, je moč motorni pokrov spustiti nižje od običajnega ali ga spraviti tja, kjer ga drugače ne bi mogel.

Manjši popravek - boxer motorji niso znani po malo vibracijah. Resnici na ljubo tresejo ko hudič...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Spock83 ::

Najbolj ponorim, ko se v LJ gneči na Celovški vozim za starim smrdljivim avtobusom. ;( Dizel kaput!

OwcA ::

Manjši popravek - boxer motorji niso znani po malo vibracijah. Resnici na ljubo tresejo ko hudič...

Niti ne, le drugače (po drugi osi) tresejo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

totimato ::

... samo drobtinica:

Dizelski motor ima precej večjo prihodnost kot bencinski. Glavni vzrok je biodizel. Če je kdo v agragnih logih se lahko pozanima, koliko kmetov v sloveniji je začelo saditi oljno repico. Precej. V Franciji in Nemčiji pa se na tem še več dela. Ni potrebno razvijati novih tehnologij, samo obstoječo se malenkost prilagodi.

Smrada ni več, navor je velik, poraba nizka... moč pa je s pomočjo turbin takšna kot smo je vajeni pri bencincih.

lp

El Barto ::

Ti kar nalij oljno repico ta novim dizlom, bo hitro postal še čistejši - alles kaput >:D
Je bilo že nekaj prispevkov v dnevniku o dizlih, ki so pocrkali kmalu po tankanju, ker je bilo preveč ekologije v tanku.

Pa še ena zanimivost, poglejte mal v temo kakšen avto bi si kupili.
Mislim, da lahko rečem: prevladujejo V8 in večvaljni bencinarji >:D

Z dizli nebi bilo nič brez prisilnega polnjenja, pa probejmo bencinarja tako ponit, pa bo konjev za cel bataljon, pa navora tud, pokuru bo pa nekej več kot brez prisilnega polnjenja.
Če vas pa tko poraba skrbi (mene ne) pa raj moped naštimejte (ali še bolje bicikl).
Če se pa bojite, da bo nafte zmanjkal, jo je pa itak več k dreka.>:D

Toliko o smrdljivih dizlih.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: El Barto ()

Stepni Volk ::

El Barto - ponovno ne veš o čem govoriš. Dizelsko gorivo, ki ga točiš v Sloveniji že vsebuje od 5-7% biloško predelanega goriva.
Vsi stari in pretežno vsi novi dizli so sposobni poganjati na bio-dizel. Tako imaš v Auto Bildu že nekaj let serijo, kjer se eden članov redakcije ves čas vozi na solatno olje.
In solatno olje ni bio-dizel.

P.S. In kako izgleda, če damo bencinarjem po dva turbo-polnilnika, tudi že vemo VW 1.4 TSI. Poraba je še vedno visoka.

In ko smo že v smradu, peljite se za PSA bencinarjem... mini tovarna parfumova ala urea...
poleg tega je potrebno primerjati enako z enakim. Stari dizli smrdijo, stari bencinarji prav tako. Predvsem zato, ker porabijo skoraj toliko olja, kot goriva :)
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

OChack ::

to da se dizli radi kvarijo........ni res poglej traktrje in kamjone stare 500 let, vse dizl>:D .....no realno poglej golf 1 in 2 pa še kj bi s enjadl....komot 500 000km nardi, je pa problem če se res pokvari sodobni dizli so nrjeni nekej do 300 000km če ti gre pumpa zadeva stane ~400 jurjov ravno tko turbina, tko da problem ej drag servis in hladnga ne tiščat.

......jst sm z dizlom zadovoln drgač pa alhko relčte kar hočte

@Dejan83: za busom pa kamjoni in starimi golfi 2 lokomotivami pa nujno zapret ventilacijo če nočš bit ko rudar črn>:D
Int€l inside, IDIOT Outside

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OChack ()

OChack ::

aja pa biodiesel.........edin novi avtomobili ga uradno lahko kurjo, na satrih nj nebi delov (čeprov golf2 z biodizlom in mal benza lih tko dela) golf4 in PSA gropup HDI dizli delajo na bio kr vredu problem je ko pride do -10 se zadeva precej zgosti bl kot navadna nafta, zato treba kj umes dat
lej ap ne primarjat turbo bencinarja in turbo dizla.....turbo dizl am turbino zato da mn pokuri, pr bencinarju pa je situacija obratna, pr obeh pa dosežeš povečanje moči, tko da kle ni priemrjave med benzom pa dizlom , ker je tud princip delovanja drgačn, da potem en govorimo o diesel wanklowem motorju z 1 l prostornine in 300 koni
Int€l inside, IDIOT Outside

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OChack ()

Pyr0Beast ::

NOx in komanija so na bencincih rešljiv problem s katalizatorji, dizli imajo prevroč izpuh za katalizator.

Teh NOx se tudi z najboljšim katalizatorjem ne boš mogel popolnoma rešiti. Benzeni, ki so š enajbolje rakotvorni od vsega gredo lepo v zrak, ker so izjemno slabo reaktivni in jim tudi platina/paladij skoraj nič ne more.
Dizli imajo dosti prehladen izpuh, mogoče, če bi se katalizator namontiralo skoraj takoj za ispušni kolektor bi še šlo (pri mašinah do 50kW), drugače ne, ker se preveč ohladi in na koncu imamo še bolj nevarne produkte.

Najbolj ponorim, ko se v LJ gneči na Celovški vozim za starim smrdljivim avtobusom. ;( Dizel kaput!

Posledica takih stvari je večinoma nevzdrževanje in (pre)veliko pritiskanje na pedala.
Filtri se večinoma sploh ne menjajo, tako, da mašina nima nič zraka. Vode je glih toliko, da kroži, olje pa podobno katranu.

...turbo dizl am turbino zato da mn pokuri, pr bencinarju pa je situacija obratna ...

Razjasni mi tole malo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

El Barto ::

Hvala za izčrpno pojasnilo.

Eno vprašanje: ali je dizel v golfu 4 že star oz dizli stari okoli 5 let, ker se iz večine zelo lepo črmo kadi ?

Pa ne vlačt mašin od folcvagna, k itak rabjo turbo, da dosežejo enako moč kot normalni atmosferci pri enaki kubaturi.

PS
Osebno mi je ljubši vonj iz auspuha bencinarja brez katalizatorje kot pa z, dizel pa ni prebavljiv v nobeni obliki.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

zee ::

"Osebno mi je ljubši vonj iz auspuha bencinarja brez katalizatorje kot pa z, dizel pa ni prebavljiv v nobeni obliki."

vsako jutro, še pred kavo ...
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Pyr0Beast ::

Osebno mi je ljubši vonj iz auspuha bencinarja brez katalizatorje kot pa z, dizel pa ni prebavljiv v nobeni obliki.

Jah, vonj je res lep, mi je pa čisti bencic 95 (osvinčeni seveda) dosti bolj prijeten :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

El Barto ::

vsako jutro, še pred kavo ...

Ja, večinoma zelo poživilen vonj dizlov od sosedov.;((
Spomladi pa jeseni pa še kakšen traktor, da se v pol ure smrad ne zlufta.;((

Edit
Vonjave neosvinčenega so boljše:D
Osvinčeni bi se pa skorajda primerjal z dizlom. Osebno itak nisem nikoli tankal osvinčenega v avto brez katalizatorja, pa tistega petroleja (ventil-a) tudi ne.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: El Barto ()

Pyr0Beast ::

J egnojnica hujša, vrjemi mi :d
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

El Barto ::

Amm ... vem kakšnega vonja je
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

suse80 ::

... sam res ne vem, od kod vam ideje, da je servis in vzdrževanje dizla toliko dražji? Jaz sploh nimam tega občutka.
Oba imata filtre goriva, olja in zraka, bencinski motor pa še najmanj 4 svečke, pripadajoče kable in kapo razdelinika vžiga...

imel sem kakih 8 bencinarjev, sedaj dizla, pa ne vidim nobene razlike pri ceni vzdrževanja. Olje in filtre rabim in plačujem po enakih cenah kot prej... verjetno celo na tolar enake.

Pa pustimo uradne cenike na servisih, saj vemo, da tja vozijo avte samo tisti, ki jih morajo, ker so še npr. v garanciji.
Jaz vedno kupujem avte stare 5+ let in ne vidim razlike v cenah pri mojem mehaniku.

Drugače pa-trenutno zagovarjam diesel ker: vsak dan prevozim kakih 120 km ali več, samo za pot v službo in nazaj, veliko še privat, prej sem imel porabo na bencinarju cca 9/L 100 km, bil je Citroen Xara karavan 1,4/75 km, sedaj poram s kangoojem 1,9D 65KM tam nekje 5,2/L 100 km.
Pri mojih km je to razlika 25%, kar prinese na letni ravni nezanemarljivih kupček tolarjev...
Obiščite stran o astronomiji ijn astrologiji http://www.mojevesolje.org

Legend(SLO) ::

OK sej dizel mogoče res mn pokur. Samo je treba ločt med tem kolk je ta mn pr mejhnih avtomobilih in kolk pr kamjonih ( Razni ML-ji in podobna športno terenska sranja) Ker kot vem naj bi Clio porabu enako močen dizel samo kakšen liter mn. Za dizli se pa obupno kadi in smrdi. In ne za Golf 1-ko ampak za novimi (3-5 let straimi dizli) Da ne govorim kako se kadi za 13 let starimi dizli in ja mamo doma 13 let starga bencinarja (reno19) in se mi za njem ni noben problem vozt.
krneki

username ::

vrjetn bodo s časoma ko se bo bencin podražu tud amerikani prešaltal na dizl
AMpak tako bencin kot dizel se dražita zaradi višanja cene vhodne surovine - surove nafte. Če se zaradi dražje nafte podraži bencin, se tudi dizel.
Na končno maloprodajno ceno oziroma manjšo ceno dizla vpliva predvsem tweakanje davkov in trošarin v celinski Evropi. Poglej cene bencina po Evropi na amzs.si - v Britaniji in Grčiji naprimer je dizelsko gorivo celo malenkst dražje od bencina...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

username ::

Dizel je bolj ekonomičem - zaradi večje energijske vrednosti na volumen in zaradi boljše učinkovitosti dizelskega motorja, med drugim tudi zaradi večje kompresije. Medtem ko je kompresija tipičnega sodobnega bencinarja za osebni avto 10:1 do 11:1, je pri dizlih okoli 18:1.

Zato je izdelava dizelskega motorja dražja (da prenese večje obremenitve zaradi kompresije). K temu dodaj še bolj drugačen dovod goriva, pa še razne turbopolnilnike (ker hočemo ljudje zmogljive stroje za svoje avte).
Zato ni čudno, da je sicer enak avto (oprema, zmogljivost) dražji, če ima vgrajen dizel motor.

Zato dizel za povprečen nov osebni avto nima smisla, če ne delaš vsaj 20-30 tisoč kiolmetrov letno in ga imaš 3-5 let. Natančen izračun je odvisen od avta do avta, odvisen je pa od dejanske cene avtomobila ter porabe in števila prevoženih kilometrov.

Recimo da pri enakem avtu in podobnih zmogljivostih lahko računaš na prihranek kakih 2 litra na 100 km. Če letno prevoziš 20.000 km, torej prihraniš letno 400 litrov. Trenutno stane pri nas dizel podobno kot becin, torej okoli 1 EUR za liter -> na leto 400 EUR prihranka za naš primer. Nov Renault Megane (oprema dynamique) z 1,6 bencinskim motorjem stane 18.000 EUR. Primerljiv motor je 1,5 dci 105KM, s tem motorjem megana ob isti stopnji opreme stane cca 19.600 EUR, torej 1.600 EUR več. Višjo ceno dizel motorja torej pokriješ (pokriješ, še nič ne prihraniš!) šele pri 80.000 prevoženih km, v našem primeru torej šele po 4 letih.

Pri tem je treba dodati, da je 105-konjski 1,5 dci malenkost manj zmogljiv kot 1,6 16v bencinar. Zmogljivejši dizel 1,9 dci (sicer spet močnejši kot 1,6 bencinar) pa je od 1,6 bencinarja dražji že za 2.800 EUR. Ta močnejši dizel ima tudi večjo porabo, prihranek je le še 1,5 l na 100 km ali manj, torej pri naših 20.000 km letno prihraniš le še 300 EUR letno. ALi z drugimi besedami: na enake stroške uporabe prideš šele pri okoli 180.000 kilometrih, ki jih pod opisanimi pogoji narediš šele v 9 letih!

Pri 30-40.000 kilomtrih letno ali več se seveda že počasi splača dizel.
Me pa zanima, koliko Slovencev, navdušenih nad turbodizli, si je izračunalo skupne stroške, preden so kupili nov dizelski avto in ali so upoštevali vse... ali so le sledili trenutni modni muhi...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

epona ::

Uspelo mi je prebit se čez celo temo.
Zanimivo, zanimiva dejstva mal sicer potraja da vse prebaviš in si ustvariš neko mnenje o celi stvari.

Najbolj mi je pa bil všeč tale zadnji prispevek - izračun.

Ja dizli se splačajo če se veliko voziš, 40k+ km na leto in če se voziš na dolge relacije, za dizla je kot jaz vem veliko slabše če ga voziš hladnega kot za bencinarja. Iz tega sledi da so dizli brezvezna zadeva za vožnjo v službo in po nakupih, če se ne pelješ vsaj 20+ km, večina slovencev se vozi v povprečju 6 km (prebral nekje zgoraj).

Dizel je uporaben ko rabiš velik navora: traktorji, kamioni, delovni stroji, ... , veliki avtomobili (terenci, pickupi).

Pa vsi k tolk tolčete čez porabo bencinarjev. Ste kdaj probal vozit bencinarja normalno?

Pri američanih pa ni fora da bi sam s tem da bi dal dizle not zmanjšal odvisnost. Oni bi moral generalno mal zmanjšat avte in s tem posledično motorje => manjša poraba, manj onesnaževanja itd. Je pa res če dajo v tiste svoje ogromne zadeve namesto V8 4.0+ bencinarja V6 3.0 dizla (mata najbrž primerljiv navor, popravte če sem v temo brcnu) zelo pridobijo na porabi.

Nič nimam proti dizlom ampak se mi res zdi da bi blo za normalne avte boljs da bi bli bencinarji (se boljš elektrika) in naj dizli ostanejo domena kamionov, traktorjev, ...
Thomas - ovca transhumanizma.
1
2
3 4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
446109836 (68718) Berserker
»

Dizelski osebni avtomobil onesnažuje bolj kakor težek tovornjak (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
440154975 (54069) krneki0001
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27167066 (47530) blay44
»

bencin : diesel

Oddelek: Loža
454045 (3191) kixs
»

Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19524170 (20479) ivanuscha

Več podobnih tem