» »

bencin : diesel

bencin : diesel

trnvpeti ::

V cem je fora, da se bencin poceni, diesel pa gre gor?

jan01 ::

Povpraševanje po dizlu raste, rafinerije(izven evrope) pa so večinoma delale bencin. Za info: surove nafte je na trgu že preveč, ozko grlo so rafinerije...

stock ::

Sej ko bomo navalili na plin, bo pa po čudežu plin 2x dražji.

edge540 ::

Če nam ne bodo priprli pipice na severovzhodu. Nekaj se kregajo zadnje čase. Drag plin je zadnje kar trenutno potrebujemo.

Pyr0Beast ::

Vsega je dost če se znajdš :D (Cvičej FTW :D )
Imo so se trošarine na dizle kar konkretno povišale. Prej so 'bencinarji' jamrali, kak to, da je dizel cenejši od bencina, zdaj bo obratno. Tistim, ki si pa doma delajo gorivo se pa itak j. >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Izi ::

Moje mnenje:

Izgleda se davki na dizel in na bencin počasi uravnavajo tudi v Evropi.
Po svetovnih cenah je dizel skoraj 20% dražji kot bencin. Ne vem sicer zakaj ampak tako je že od nekdaj.
Američani imajo skoraj enak davek na obe vrsti goriva, zato je tam dizel ravno okoli 20 % dražji kot bencin. Tudi dizel avtomobili so v Ameriki zelo redki in tam prodajajo vglavnem samo bencin.
Evropa pa je od nekdaj imela na bencin normalne davke medtem ko so na dizel davke umetno močno znižali celo tako globoko, da je bil včasih dizel celo cenejši od bencina.
Evropejci so hoteli prisilno povečati prodajo dizla in sedaj jim je to dejansko tudi uspelo.
Sicer je tudi v Evropi bencin še vedno bolje prodajan kot dizel, ampak dizel se je začel po porabi precej približevati bencinu in verjetno se zato tudi davki počasi uravnavajo.
Zna se zgoditi, da če bo poraba dizla tako strmo naraščala in dosegla porabo bencina, da se bodo davčne olajšave na dizel v Evropskih državah počasi izničile in bomo kmalu imeli dizel za 20% dražji kot bencin. Šele tukaj pridemo na realne vrednosti.
Ampak ni panike, ker imajo dizel motorji vedno toliko manjšo porabo kot bencinski, da se kljub 20 % višji ceni verjetno še vedno bolj izplača dizel.

WarpedGone ::

>> Ampak ni panike, ker imajo dizel motorji vedno toliko manjšo porabo kot bencinski, da se kljub 20 % višji ceni verjetno še vedno bolj izplača dizel.

Tole rata močno vprašljivo, če začneš gledat še ceno vzdrževanja in popravila kakih okvar. Eden glavnih razlogov za draženje diesla so ekološki standardi, ki so čezdalje strožji in je treba nafto vse bolj pucat in pedenat. Skor bolj kot sam bencin.

Tle mate - global warming ...
Zbogom in hvala za vse ribe

KandazaR ::

Če bi bilo v zadnjih letih polovico denarja, ki je šel v razvoj zmoglivejših in varčnejših dizelskih motorjev dali v razvoj bencinskih motorjev, bi se dalo tudi bencinarje narediti bolj varčne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: KandazaR ()

edge540 ::

Delajo tudi na tem. Američani gredo na turbopuhala, Nemci že imajo TFSI (VAG), tudi ostali lepo sledijo. Dela se tudi na diesotto motorjih (bencinar, ki deluje na principu dizla).

Bo. Še kaj električnega vmes, pa smo zmagali.:)

Izi ::

Eden glavnih razlogov za draženje diesla so ekološki standardi, ki so čezdalje strožj

Meni se bolj zdi, da so dizel mašine postale vse preveč občutljive, po zmogljivostih se že močno približujejo bencinskim mašinam, hkrati pa ena sama smet v olju pomeni, da je treba mašino razdreti in spucati :D
Dizel mašine sprva sploh niso bile namenjene majhnim osebnim avtom. Dizel potrebuje velike robustne mašine. Dizli so idealni za težke tovornjake.
Sedaj pa bomo dizel mašino kmalu videli že v avtu velikosti Smarta in tisti dizel mora biti dejansko bolj čist kot sam bencin, da se tiste mini mašince ne zapacajo in crknejo.
Vsekakor imaš prav, da je danes pridelava dizla bistveno bolj zahtevna od bencina.

Serviserji krivijo prodajalce dizla, da se najnovejše dizel mašine kvarijo zaradi slabega dizla, ti pa morajo že tako popolnoma čist dizel še bolj čistiti in dodajati notri raznorazne zadeve, kar pa ima za posledico, da je dizel precej dražji od bencina.
Današnji dizel verjetno nima popolnoma nič več skupnega z tisto brozgo, ki so jo tovornjakarji točili v svoje kamjončke pred desetletji.
Bencin pa razen, da so mu odvzeli svinec in sedaj še žveplo je bolj ali manj še vedno enak.

Sedaj pa morajo v dizel po zakonu dodajati še biološko olje in to kar nekaj procentov, kar seveda precej podraži zadevo. Vsako leto se ta procent po zakonu nekaj poveča in tako bo tudi razlika v ceni med bencinom in dizlom vsako leto nekaj procentov večja v prid bencina.

trnvpeti ::

se pravi, vsi nazaj na bencinarje :)

WarpedGone ::

Vso to sr*nje je nujna posledica političnega pametovanja, kaj je bolje bencin al nafta in kolk davka/subvencij nabit komu in kakšne zakonske predpise o obveznih/prepovedanih dodatkih sprejet. Zadaj so še lobiranja kmetov, tovoranjakarjev in takšne in drugačne industrije. Cena pa zgubi še zadnjo sled povezave z realnostjo.

Želim si baterijskega avtomobila in sončnih celic na strehi - da državi pokažem sredinec.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Dr_M ::

po zmogljivostih se že močno približujejo bencinskim mašinam

Ja, s to razliko, da more met dizel precej mocno turbino, da doseze bencinarja brez le te. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

šernk ::

se pravi, vsi nazaj na bencinarje :)


dejansko se zna to res zgodit. enostavno tiste 3 litre ki prišparaš na 100km se kmalu ne bo več poznalo (dražja nakupna cena, precej dražje vzdrževanje). že ko je dizel skoraj se izenačil z bencinom je bilo veliko negodovanja med lastniki dizlov. sedaj bo tega pa še več
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

harvey ::

Obe rešitvi diesel in bencin sta "slabi", ker to nista obnovljiva vira. Diesel je po izkoristku res boljši, vendar so velik problem delci (saje). TUdi prozivodnja bencina ni več tako poceni - potrebno je zagotavljati bencine z nizko stopnjo žvepla.

Rešitev je preskok na povsem nekaj drugega in vodik obeta nekaj v tej smeri. Seveda vodik, ki se se ga proizvede iz obnovljivih virov - sončna energija, elektrika iz hidroelektrarn. Za zgled je bi bile lahko strategije severnih dežel npr. Norveška.

zapis na pavel.blog.siol.net

Izi ::

Dolga leta je izgledalo, da bomo iz bencina popolnoma prešli na dizel, sedaj pa meni izgleda, da bomo prešli na bencin v kombinaciji z elektriko.
Vsaj v prehodnjem obdobju, dokler ne odkrijemo kaj boljšega.

Super Sonic ::

"dejansko se zna to res zgodit."

Se že dogaja, pravzaprav. Toliko koliko je common rail tehnologija dala dizlu, mu je po drugi strani dvojno vzela.


"Želim si baterijskega avtomobila in sončnih celic na strehi - da državi pokažem sredinec."

A to potem, ko boš sedel z drevesom v riti ali kasnej? No resno - če misliš, da bodo zeleni gledal, kako jim denar šviga čez roke.. ...se, po mojem, malo motiš.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Vikking ::

"Želim si baterijskega avtomobila in sončnih celic na strehi - da državi pokažem sredinec."

Ne skrbi, kolikor je sedaj elektrika ceneje, bo zaradi tega kasneje veliko dražje.

Pyr0Beast ::

Ja, s to razliko, da more met dizel precej mocno turbino, da doseze bencinarja brez le te. :)
Niti ne ..

Diesel je po izkoristku res boljši, vendar so velik problem delci (saje).
A so aromati v bencinu kaj boljši ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

>> bo zaradi tega kasneje veliko dražje.

Z lastno produkcijo elektrike, me za tržno ceno bolj mal briga. Kvečemu tolk, za kolk jo bom lahk prodajal, če jo bom 'preveč' sproduciral. Je pa res, da se znajo zeleni kej orto-pametnega spomnit in to pokvarit. Hvala bogu se elektrike ne da barvat, tako kot se da barvat recimo kurilno olje.

Na kratek rok pa je najverjetneje da bosta bencin / diesel približno izenačena, kar se tiče TCO kriterijev. Šei so uvideli da so včasih trgu puščal preveč denarja v obliki bistveno cenejšega prevoza na nafto. Bojo že našl način, da bojo pomolzli dovolj denarja. Vodik pa je tut zgodba v tej smeri - še vedno so v igri isti šefi in molzenje množic preko praktičnih monopolov.
Zbogom in hvala za vse ribe

Dr_M ::

Niti ne ..

Provzaprov ja. Dandanes ima ze precej 2.0L bencinarjev okoli 200KM brez turbine. Dizli imajo po 2, za tako moc. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

T0RN4D0 ::

Ma z vodikom kr počaki še mal, nafte še ne zmankuje, elektrike že tako primankuje tako da lahko debata mirno nadaljuje v smeri kot je bila zastavljena- dizl proti bencinu. S soncem bo pa trenutno tud treba mal počakat pr teh izkoristkih, je najbrž ceneje, zanesljiveje in manj ekološko sporno če se voziš na konvecnionalna goriva. :\ Upam pa da se bo kmalu kej spremenilo to, ampak do takrat...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

edge540 ::

Tako kot je bilo rečeno. Elektrika zmaga, če bodo navili cene pa bomo na streho nabili kolektorje, na potoke ''obesili'' turbine in na vetrovna območja postavili vetrnice.

Win-win scenario, do takrat pa kurite poljuben ogljikovodik.

Dr_M ::

Na zalost se okoli elektrike premalo dogaja. Telinaftni lobiji so premocni, da bi se lahko kej konkretnega dogajalo. In bolj ko bo sla nafta h koncu, slabse bo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Pyr0Beast ::

Hvala bogu se elektrike ne da barvat, tako kot se da barvat recimo kurilno olje.
Elektro ima Modro ! elektriko ..

Provzaprov ja. Dandanes ima ze precej 2.0L bencinarjev okoli 200KM brez turbine. Dizli imajo po 2, za tako moc.
Dizli ne rabijo turbin, da dosežejo enakomeren navor iz nizkih, do visokih obratov.

In bolj ko bo sla nafta h koncu, slabse bo.
Se bomo pa 'peš' fural tako kot pred nekaj leti :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Dr_M ::

Dizli ne rabijo turbin, da dosežejo enakomeren navor iz nizkih, do visokih obratov.

Mene navor ne zanima, vazna mi je moc (je pa res treba parkrat vec po menjalni rocici posezt) :) Pa verjetno si hotel rect iz nizkih, do malo manj nizkih obratov? >:D :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Loki ::

>Dandanes ima ze precej 2.0L bencinarjev okoli 200KM brez turbine.
povej kaksnega.
I left my wallet in El Segundo

Izi ::

Na zalost se okoli elektrike premalo dogaja.

Ja saj se kaj dosti niti nima za dogajati. Elektromotorje imamo že dolga leta razvite in se obnesejo odlično. Ekološko čisti, tihi, varčni, v pospeških udarijo dol vsak motor na kakršnakoli goriva, ... en sam manjši problemček je. Akumulatorji.
Niti ni problem, da jih lahko nafilaš samo za nekaj 100 km, ampak je najhujše od vsega, da se filajo kar precej ur preden se lahko spet pelješ nadaljnjih nekaj 100 km. Takorekoč neuporabno, glede na bencin, ki ga nafilaš v 2 minutah in se nato pelješ 500 km.
Dogajati bi se moralo na področju baterij in akumulatorjev. Če bi ti lahko na pumpi kupil eno baterijo težko par kil, jo porinil v neko režo v avtu in se nato peljal 300 km, bi se že zdavnaj vozili samo na elektriko.
Trenutno smo pa tako napredni, da rabiš 200 kg baterij za prevoziti 200 km :D

Elektro ima Modro ! elektriko ..

LOL, res je, lahko namesto navadne elektrike za hišo naročiš modro elektriko in ta je hudo dražja napram navadni.
Me res zanima, koliko zeleno osveščenih, ki stalno nekaj pridigajo se je odločilo, da kurijo samo modro elektriko ? >:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Pyr0Beast ::

Niti ni problem, da jih lahko nafilaš samo za nekaj 100 km,
Ta energija za filanje pa mora tudi od nekje priti ...
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Dr_M ::

povej kaksnega.

Civic Type R ima 200KM, stara S2000 celo 240KM. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zheegec ::

Ja, s to razliko, da more met dizel precej mocno turbino, da doseze bencinarja brez le te. :)

Imam JTD mašino s 105KM - ko prehitevam mi stegne čisto dovolj, pri 160Km/h se čisto udobno vozim - zakaj bi pa rabil kaj več? Da pa formula1 ne fura na dizel pa razumem,...

Problem je v davkih na bencin/dizel, ker "onesnažujejo", hibridni avtomobili pa so ponekod celo subvencionirani, kljub temu, da je njihov komulativni učinek na okolje izredno negativen. Biološki dodatki v dizel imajo pa sploh negativne posledice za okolje. Pozitivne bi bile samo, če bi nekje 1% ljudi fural oljno repico, čim pa jih več, pa je učinek negativen.

Težava je torej v politiki, ne pa v samem gorivu.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Vikking ::

Z lastno produkcijo elektrike, me za tržno ceno bolj mal briga.

Sej se lahko država spomne v obliki koncesij, proizvajanje elektrike bo kontrolirano in sankcionirano z visokimi zapornimi kazni, vsakršna prodaja fotocelic oz. material ki bi omogočal proizvodnjo bo kontroliran, nakup bo možen samo za osebe ki imajo pooblastila.... Petrol bo še naprej Petrol, mogoče ElektroPetrol...

Mah karkoli hočeš, se bodo države že spomnile, avtomobilska industrija pač prinaša visok prihodek državi in kot takega tudi s spremembami na pogonskem razvoju, se bo vsaka država prilagodila da bo pomolzla čimveč.

Dr_M ::

ALIEn3001: Nevem no, kolegova vectra z 100KM (2.0dti) me ni prepricala sploh. Potegne komi kej bolje od "sekreta"kigavozim jest (1.5 80KM bencinar). Ko bom kupoval avto, pod 150KM sploh ne gledam,pa nej bo to bencinar ali dizel, ker sem enostavno navelican tega, da se mi vsak lima na rit na avtocesti pri 150...
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zheegec ::

Dr_M: 160Km/h imam po AC vozno hitrost, 180Km/h ni težava, samo rad vozim varno :D Dol iz AC pa tako in tako po predpisih... Ampak to je že preveč OT.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Mr.B ::

Glavno da se država ni potrebno ukvarjati z EU direktivo kako zmanjšati saj v mestih, samo navi ceno in to je to, enako je s policaiji in radarji,…
V biogorivu, nekako ni prihodnosti, razen,če boš si pripravljen dali za liter koruze pardon kilo kruha, toliko kot tank goriva… Izdelava bio goriva je zelo profitabilna, ker dobiš za tono več, kot če to prodaš mlinarju.
Električni avti, in fotocelice, niso nič kaj ekološko usmerjene, samo proizvodnja svinca je konkretno strupena, pa potem še pravilna predelava, ko baterijo s kislinami vred v gozd vržeš…
Globalno gledano, vse večje naftne družbe imajo rešitve za alternativo, ampak se jim to ne splača, enako sledijo tudi avto-mobilska podjetja, ker se jim to še ne splača….

PS: v svoji gajbici si se peljal sam, v Vektri pa s kolegom, poleg tega je verjetno bistveno težja, od tvoje gajbice… Imeti 200KM avto, je imeti avto za filanje državne blagajne na radrjih, in dajatvah za ceste, in eko davkih, pa mogoče, podaljšanje EGA, da ravno nekatere bejbe padajo na take avtomobilčke…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

robert512 ::

Civic Type R ima 200KM, stara S2000 celo 240KM.


konji so ze konji, sam kej ko moras navor iskat s lucjo pri belem dnevu :D

KandazaR ::

konji so ze konji, sam kej ko moras navor iskat s lucjo pri belem dnevu


Sej moraš tud konje z lučjo iskat pri navadnem dizlu. Če pa primerjamo turbo dizel in pa turbo bencinar pa je stvar že drugačna. Kar poglej oba (bencinar in dizl) dosežeta največji navor tam okol 2000 obratih, nato pa začne pri turbo dizlu navor padati (kar pomeni da pada od 2000 obr. do 4500 obr kolikor je ponavadi najvišje št obratov). Pri turbo bencinarjih pa navor ostane enak tja do 4000-5000 (odvisno od motorja) vrtljajev in šele nato začne padati. Seveda pa ob enakem navoru konji kar precej bolj rastejo kot pri dizlu. Žal pa je največja hiba bencinarjev poraba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: KandazaR ()

kixs ::

Malo sem bral tole temo in mi nekaj stvari ni jasnih???

- Kaj je ceneje, proizvodnja bencina ali diesla? Vedno sem mislil, da je diesla - res ne vem!?

- Cesa se vec proda? Ce je meni kaj znano, potem dosti vec diesla!

- Ze nekaj casa obstajajo mali diesel motorji. Primer VW Lupo 1.2TDI, pa dosti starejsi 1.4D v AX-u in tudi novi Daihatsu 987cc

Pa se kaksne cvetke bi se nasle. ;)

lp

WarpedGone ::

>> - Kaj je ceneje, proizvodnja bencina ali diesla? Vedno sem mislil, da je diesla - res ne vem!?

Hudič je v detajlih oz. diesel ni enako diesel. Letošnji diesel je različen od lanskega. Naš diesel je različen od ameriškega in japonskega.
Enako velja tut za bencin. Na prvi pogled bi moral biti diesel cenejši od bencina, ker v osnovni pridobivanje benciva zahteva par dodatnih postopkov v rafinerijah. Ampak potem pa pride ekologija in je treba odstranjevat žveplo in ostala sranja pa se stvari mucho zapletejo.
Zbogom in hvala za vse ribe

krneki0001 ::

Plin in bencin sta stranska produkta pri predelavi surove nafte. Zato je bencin cenejši od pliskega olja (nafta za dizelaše).

Od leta 1999 je tudi v sloveniji bencin vedno cenejši od nafte. (vir: www.petrol.si) Le da dražava nabije višjo trošarnino na bencin kot na dizel (plinsko olje) in zato je cena pri nas višja. V osnovi pa je cena že zadnjih 9 let nižja za bencin.

kixs ::

Ne bi se branil kaksnih bolj podrobnih podatkov, kot samo splosen vir: petrol.

Sem pa nasel vsaj nekaj kar sem iskal... trosarine.

Diesel
E95

lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

bond007 ::

Torej je na 95 oktanski bencin 5,7 centa večja trošarina kot na dizel (na liter goriva). Potem na trošarino pride še ddv in pride recimo razlike na koncu cca 6 centov. Sedaj pa je kljub tej višji trošarini bencin (95 oktanski) na črpalki cenejši od nafte za 5,5 centa.
Zanimivo, da si polovico cene goriva vzeme država v obliki trošarine in DDVja. Pomoje pride vn kar lep znesek...

T0RN4D0 ::

In pol se narod prtožuje nad mercatorjem :D
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Mr.B ::

To je nekako tako kot cigarete, če pade notri več kot morajo dati ven, potem se bo to obdržalo, drugače bodo pa obdavčili vodik, itd....
Namesto da zidajo bajte z 20cm izolacije ter temobloki, in dobrimi okni, delajo po minimalnih standardih.. Od nekje pa morajo pobrati davek, če ne od trošarin, za dodatno ogrevanje...
Pri ceni stanovanj, kot jih prodajajo v Ljubljani se to nebi smelo poznati, ....


V glavnem na račun kao ekologije, bodo povečali cene, pa ne da je standard vgrajen, filter za saje v diesel-lu… Težava je le v tem, da podražijo storitev, saj je ves javni promet, ter tovorni promet vezan na diesla…Ekologija, po potrebi…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Izi ::

Cesa se vec proda? Ce je meni kaj znano, potem dosti vec diesla!

Petrol pravi, da je naš najbolj prodajani bencin Eurosuper 95, proda se ga menda občutno več kot dizla.
Tudi vsi avtoprevozniki in kakršnikoli privatniki vedno računajo ceno za prevožen kilometer glede na ceno Eurosupra 95, tako je predpisala tudi država.

Točnih številk prodanega bencina in dizla pa ne vem.
Če kdo ve kakšne konkretne številke, kar na dan z njimi.

kixs ::

Ufff... nasel se nekaj podatkov:

Letno porocilo 2007 za leto 2005

Glede na prodajo bencina / diesla, je samo v nekaterih clanicah EU skupna prodaja bencina visja od diesla. Slika 2 in zadnja tabla.

Zanimiva je tudi prva tabela o vsebnosti zvepla po letih. Slika 7 pa pove, da imamo v Sloveniji zelo slabo gorivo, vsebnost zvepla je velika (sicer nic novega, je pa potrditev, da je res). Problem je se toliko vecji, ker nimamo nobene izbire katerega tociti. Dobimo slabega in to je to - slika 5.

lp


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj je bencin cenejši od dizla? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21932459 (1944) turan
»

Dizelski osebni avtomobil onesnažuje bolj kakor težek tovornjak (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
440144539 (43633) krneki0001
»

Zakaj je dizel (še vedno) cenejši od bencina?

Oddelek: Na cesti
386823 (5171) LeQuack
»

Še malo pa bomo peš hodil (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13311439 (7778) jype
»

Če bi Dizel vladal svetu... (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
20930816 (24752) Pyr0Beast

Več podobnih tem