Prijavi se z GoogleID

» »

Avtomobilizem - prihodnost vozil, + 3 generacija Priusa

Avtomobilizem - prihodnost vozil, + 3 generacija Priusa

Stepni Volk ::

Gorivne celice so sicer tu, a je tehnologija predraga za uvedbo (ali naftni derivati prepoceni). Tudi teorijo o zaroti naftnih lobijev ni čisto za izključitii>:D. Zato strokovnjaki v optimistični različici napovedujejo, da se bodo gorivne celice resno pomerile s sedanjimi motorji šele od leta 2050 naprej. Čistokrvni električni avtomobili lahko sicer izzivajo klasične športnike, zaradi hitro doseženega navora in manjka prestav, nimajo pa dometa.

Zato je razveseljivo, da bo Prius, proizvajalca Toyota Motor Corp., v tretji reinkarnaciji podvojil količino prevoženih milj na galono goriva. To bodo dosegli tudi z boljšimi Litij ionskimi baterijami. Morda bo vozilo že serijsko opremljeno z vmesnikom za polnjenje baterij preko omrežja.
Šepeta se tudi, da naj bi pridobila v prostornini bencinskega motorja, ki naj bi s skromnih 1.5 poskočil na 1.8, terbil turbinsko gnan. Verjetno je govora o kakšni umirjeni verziji 1.8 motorja, ki že poganja Lotus Elise* s 190 konji.

Ker avtomobili torej ne bodo kmalu čisti, bodo zato bolj varni. Razvija se sistem, ki bo predvidel nesrečo s pomočjo kamer in radarja. Preko računalnika tak sistem pošlje ukaz tistemu delu vozila, kjer se pričakuje trk. Avto bo na tem delu spremenil obliko in tako izboljšal varnost voznika in potnikov. Sprememba oblike vozila bo omogočala SMA - Shape memory alloy - "kovina s spominom". Bolj varni bodo tudi skuterji. Yamaha si je namreč zamislila air bag za mednožje.

Avtomobili že sedaj vsebujejo veliko elektronskih sistemov, ki izboljšujejo varnost vožnje, kot tudi varovanje potujočih.

Sedaj so si zamislili "nekoliko vedeževalnega" - takšnega, ki predvidi nesrečo s pomočjo kamer in radarja. Preko računalnika nato pošlje ukaz tistemu delu vozila, kjer se pričakuje trk. Avto bo na tem delu spremenil obliko in tako izboljšal varnost voznika in potnikov. Sprememba oblike vozila bo omogočala SMA - Shape memory alloy - "kovina s spominom".

* Lotus Elise si lahko omislite tudi v cenejši preobleki Vauxhall VX220/Opel Speedster z Oplovim 2.2 litrskim 150 konjskim ali 2.0 turbo 200 konjskim motorjem.

Viri:
o Priusu - Auto Express
o varnostnih sistemih (tudi slika je od tam) - Automotive Design Line
o obliko spreminjajočih vozilih - New Scientist Tech

BlazB ::

Hehe airbag za mednozje. Zanimivo bi bilo videti kaj se zgodi ce sedis preblizu samemu airbag-u verjetno nastane jajcna omleta.:D :D

Kilgore T ::

Volkswagen je razvil prototipnega Golfa GTI s Stanleyevimi geni*, ki zna voziti sam.

To mu uspe s kombinacijo laserjev, radarja in GPSa. Vse skupaj seveda nadzorujejo elektronski mozgani.
Video posnetek voznje v .wmv.

* Stanley - DARPA Challenge zmagovalec: KLIK
"Prepricanja so sovrazniki resnice, nevarnejsa kot lazi. "
Friedrich Nietzsche

kekz ::

Je mogoče komu jasno, zakaj kombinirajo hibridne avtomobile z bencinskimi in ne raje z dizelskimi motorji, ki so že tako ali tako bolj varčni?
Precej sem se pasel po netu in hibrid elektro/dizel ne obstaja pri nobenem proizvajalcu. :\

Mogoče zato, ker imajo japonski proizvajalci itak nek odpor proti dizlom in jih delajo samo zaradi povpraševanja Evrope?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kekz ()

DSmidgy ::

Super Sonic ::

Vse lepo in prav.

Ampak zakaj takšnih vozil ne testirajo v zimskem času. Štrom pozim ponavad pri -20 deluje mal slabš. Glih učeri sem se pogovarjal z osebo, ki ima kartico za vžig motorja in zato, da avto odklene. Pravi, da ima pozim nemalo problemov že s tem, da avto sploh vžge.

Tu, v vseh teh vozilh, je toliko štroma, kot ga nima manjše gospodinjstvo v svoji hiši.

Sem (zaenkrat) še zelo velik skeptik glede vsega.

p.s.
Pa recmo, kaj če se Golfu GTI zmeša in začne vozit sam? >:D
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Štrom deluje pozimi kvečjemu bolje, ne pa slabše.

To,d atip pozimi težko vžge, je lahko zaradi povsem drugih vzrokov. Lahko se recimo v mašini nabere full enega vodnega kondenza in je olje toliko gostejše, da jo je veliko težje zavrteti...
On the journey of life, I chose the psycho path.

balocom ::

Za Opla Speedster nism zihr da ga lahko še kupeš, ker so ga baje že skenslal>:D Btw., Lotuse poganjajo toyote šele od Maja 2005 naprej, prej so mel pa motor od Rover-ja:) 8-O

Una da prek omrežja lahk polne Pirusa... KONČNO.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Brane2 ::


Hehe airbag za mednozje. Zanimivo bi bilo videti kaj se zgodi ce sedis preblizu samemu airbag-u verjetno nastane jajcna omleta.


Odvisno od userja. Lahko jih tudi dobiš po pi*ki... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Steinkauz ::

Khm podvojeno maš o kovini ;)

Kilgore T ::

Lahko se varcuje tudi na drugacen nacin. Skupina ameriskih studentov to poletje potuje po drzavi z avtobusom na odpadno kuhinjsko olje, ki si ga pridobijo iz restavracij na poti.
KLIK.


@ kekz

Dizel + elektro hibrida ni zato, ker so evropski proizvajalci stavili na gorivne celice. Audi, Mercedes in ostali so kar nekaj casa poganjali prototipn hibridne dizle a se niso odlocili za proizvodnjo. Nazadnje je prototipe z namenom proizvodnje kazal koncern PSA (kot kaze ze povezava visje). Tudi Mercedes jih namerava spraviti v prodajo.

Zanimiv clanek in debata o dizelskih hibridih je tukaj.
"Prepricanja so sovrazniki resnice, nevarnejsa kot lazi. "
Friedrich Nietzsche

Kilgore T ::

Tesla. Elektricni avto, ki za seboj pusca Ferrarije in Porsheje. KLIK
"Prepricanja so sovrazniki resnice, nevarnejsa kot lazi. "
Friedrich Nietzsche

BigWhale ::

Aja, letos je na dirki za 24ur LeMansa zmagal Audi s Turbo Dizelskim motorjem. ;)

klemen22 ::

Sej dizli (seveda s turbino) so popolnoma na stopnji bencinskih motorjev + več navora. Samo kaj ko ima še vedno od prvega do zadnjega zvok s traktorskim pridihom.
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

Smorny ::

Dieselski motor ima napram bencinskemu večjo maso in probleme s sajami, ki se dandanes rešujejo s filtri.
Je pa kombinacija turbo diesel + el. motor ubijalec z navorom!
Če bi imel denar bi si umislil Priusa. Problem je edino, da se še pešci in kolesarji zanašamo na dejstvo, da avto slišimo, kar pa je lahko včasih nevarno.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

BigWhale ::

To, o tem, da pesci slisijo avto je en crap. V urbanem okolju, sredi mesta se na to, da bos avto slisal nimas kaj zanasati, ker je prevec ostalih motilnih zvokov dalec naokrog.

Smorny ::

Posplošujem po sebi. Ponavadi zelo dobro ločujem zvoke okoli sebe. So pa mi že rekli, da opažam vsako malenkost, le očitnega ne :8)
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

klemen22 ::

To, o tem, da pesci slisijo avto je en crap. V urbanem okolju, sredi mesta se na to, da bos avto slisal nimas kaj zanasati, ker je prevec ostalih motilnih zvokov dalec naokrog.

Poglej. Recimo mene ne briga kaj si mislijo mimoidoči ko slišijo zvok moje makine. Pač zvok dobrega bencinskega motorja je pač neprecenljiv naprav dizla. Če bi imel več keša bi si kupil enega 6 valjnega Bimmerja -> to je poezija in skorajda ne rabiš avtoradija.0:)
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

Sandoval ::

Meni pa so nasprotno od večine, dizel motorji zelo všeč.
Še tak "tovornjakarski" zvok . mmmm
Kr3nU_X JAZZ-WA Sandoval

klemen22 ::

Še tak "tovornjakarski" zvok . mmmm

Sej meni dizli niso slabi nasploh v traktorjih jih zelo rad slišim.:D
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

Boeing ::

No saj, na koncu se bo zgodilo to, kar s(m)o napovedovali že dlje časa... japonci že vrsto let serijsko delajo hibride (in to IZJEMNO dobre) in jih čisto lepo prodajajo, pa jih nihče ne povoha... potem pa ena evropska tovarna naredi neposrečeno kopijo s 5 brzinskim menjalnikom in -katastrofa- dizlom, pa vsi ponorijo in začnejo kupovati in so "zeleni". Edini, ki je karkoli resnejšega naredil v razvoju novih hibridnih tehnologij, je mercedes. Evropske tovarne še niso doumele, da če hočeš narediti nekaj povsem novega in to narediti dobro, moraš vso stvar zdizajnirati iz nule, tako kot to dela toyota, ne pa kar nekaj "od oka" spackati skupaj že obstoječe dele in dodati kakega novega in upati, da bo šlo, dokler ne poteče garancija...
Potem se pojavlja še vprašanje, kako bo z elektroniko. Kot je splošno znano, je francoska oz. evropska elektronika _rahlo_ nedodelana in zelo rada neha delovati takrat, ko jo najbolj potrebuješ, rezervni deli in popravila so dragi, garancije kratke... isto je z raznimi francoskimi in nemškimi "common rail" tehnologijami, pri katerih so "bosch pumpe" naterane do maksimuma in zelo, zelo rade crknejo. Nova je tam, med 1000 in 1500 evri :)...

Glede japoncev in dizlov... ja, japončki so proti dizlom, ker so umazani, smrdljivi, ropotajo in je njihov izpust kancerogen. Ja, kancerogen - saje destilatov oljne repice & co. so dokazano rakotvorne. Nimam nič proti uglajenemu brnenju nemških v6 in v8 dizlov, a teh se za ceno izpod 12, 15 milijonov ne da dobiti. Hvala, malo too much.
Sicer pa, če še kdo ni vedel: večina novih toyotinih dizlov so v resnici fordovi dizli s toyotinimi nalepkami. Toyota je Fordu dala koncept hibridne tehnologije, ta pa je Toyoti v zameno dal na razpolago svoje dizle, s katerimi japončki v zadnjih 2-3 letih zelo uspešno večajo prodajo v eu. Delajo jih seveda sami.


Kot je že rekel Smorny: če bi imel denar, bi si omislil Priusa :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

zee ::

hladni bencinar je IIRC bistveno bolj škodljiv (kancerogeni produkti izgorevanja) od hladnega diesla. v splošnem je diesel manj sporen, saj je izkoristek motorja večji kot pri bencinarju.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Smorny ::

Zee: prilepi kaki link. Saj dizli niso tako napačni, če imajo filter za saje. Ampak so dražji, težji in še enkrat dražji za vzdrževanje.

BTW: sam vozim dizla ...
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

Boeing ::

zee: zato pa imajo napredni hibridi "v armaturki" posodo - termosko za vodo, v katero se spumpa vroča voda, ko se motor ugasne in se tam drži topla še 2-3 dni. Ko se usedeš v avto, se voda spumpa nazaj v motor in ta je že sorazmerno topel, še predno se sploh zažene... ;)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

bencin : diesel

Oddelek: Loža
453221 (2367) kixs
»

Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
648615 (6075) darkolord
»

Če bi Dizel vladal svetu... (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
20925302 (19238) Pyr0Beast
»

[Automobilizem] Audi z dizlom zmagal v 6 od 8 dirk ALMS (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
858928 (7390) Stepni Volk
»

Toyota Prius - hibridni avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
5310167 (9097) perci

Več podobnih tem