Prijavi se z GoogleID

» »

avto na plin

avto na plin

strani: « 1 2

kolesar ::

Ima kdo izkusnje z uporabo (kombinirano ali samostojno) zemeljskega plina za pogon avtomobila?

Kako je mozno, da clanek v zadnjem sobotnem Delu (ce se ne motim) najprej trdi da je plin precej bolj ekonomicen sicer za ceno zmogljivosti, potem pa loceno navaja, da je 20% cenejsi od bencina, cez nekaj vrstic pa se, da je pa poraba plina 20% vecja...
Ce je 20% cenejsi, se ga pa 20% vec porabi, ja kje je potem prihranek?

V tej temi se je lepo razvila debata o Toyoti Prius. Pri tem so se nekateri dotaknili plina, vendar je bil pac "off-topic". No, tukaj pa naj bo torej tema prav za to.
Vsi na kolo za zdravo telo.

Daedalus ::

Plina se pokuri nekaj več, če hočeš dobiti iz motorja isto moč, kot pri bencinu. Samo glede na ceno bi ga mogo skurit kakih 60% več, da se ne bi splačalo. Enkrat sem se pogovarjal s tipom, ki ima staaarega Mercedesa (mislim, da nekje okoli '75) z bencinskim 2,5L motorjem. Vozi kombinirano plin/bencin, plin po mestu in nižjih hitrostih, nad 80 km/h (govorim rahlo na pamet) se preklopi zadeva na bencin. Kaj drugega mu tak ne ostane, ker avto skuri okoli 18 litrov/100km ali več po mestu>:D

Bi blo pa zanimivo videt kak sodobnejši motor na plinski pogon...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Stepni Volk ::

Že v omenjeni temi o Prius-u sem podal cene goriv... članka v delu pa očitno nisi dovolj pozorno prebral, zato ti sedaj kalkulator meče ven napačne podatke, citiram:

"...Ekonomičnost se začne že z nižjo ceno avtoplina, ki je v evropskih državah od 30 do 50 odstotkov cenejši od neosvinčenega bencina in od 20 do 30 odstotkov cenejši od plinskega olja..."

Cena plina Italija 138 SIT, hrvaška 100SIT. v SLO:
110 SIT v MB
148 SIT v LJ

214,4o SIT za 95 oktanski neosvinčeni benzin
211,50 SIT za plinsko olje - dizel

Z litrom plina se naredi do 20% manj kilometrov, zaradi nižje energijske gostote plina. Za 10% pade tudi moč motorja, navor ostane enak.

Plina sta dva LPG (Liquid Petroleum Gas) in CNG (Compresed Natural Gas) in članek ne navaja katerega pri nas točijo.

Predelava kateregakoli bencinskega avtomobila stane od cca 800 EUR do 2'000 EUR. Vozilo ti lahko predelajo monovalentno: voziš se samo na plin, boljša varianta je, da zmontirajo dodaten 60l tank, ki se ga namesti v prostor za rezervno kolo.
Kaj vozilu vse dodajo, skica:

Kako to izgleda v rescnici:

Več o tem je bilo govora v AutoBild-u in ŽIT leta 2003 nekje med februarjem in aprilom... če bom ekstremno dobre volje, bom šel kopat po "arhivih"...

C&P iz teme o Prius-u:
Zemeljski plin vsebuje več vodika, kot ogljika kot nafta, zato pri izgorevanju nastaja do 80% manj škodljivih strupov.
Zato vozilo na zemeljski plin proizvaja v primerjavi z enakim bencinskim:
- do 25% manj CO2 - ogljikovega dioksida,
- do 75% manj CO - ogljikovega monoksida,
- do 60% manj HC
- povzroča do 80% manj smoga,
- S02 (žveplov dioksid), saje in ostali delci so pri plinskih pogonih skoraj popolnoma zanemarljivi.
KLIK 1

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: kuglvinkl ()

Stepni Volk ::

strictom ::

A je pa plin kaj majn škodlij za naravo kot bencin?
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin

Zgodovina sprememb…

Stepni Volk ::

Zadnjega odstavka mojega prvega sporočila v tej temi, še nisi uspel prebrati?

Zgodovina sprememb…

strictom ::

Aha kulj. Se pardoniram. Do 80% manj. To bo lepo.
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin

kolesar ::

Vozilo ti lahko predelajo monovalentno: voziš se samo na plin, boljša varianta je, da zmontirajo dodaten 60l tank

Definitivno se zdi bivalentna varianta precej bolj smiselna, sploh dokler je pri nas stanje s crpalkami kakrsno je. Pa tudi sicer imas tako moznost kadarkoli izklopiti plin in voziti "na moc". Tako ni mozno vec jamrati o slabih performansah (kar se veno pojavi ko je govora o Priusu recimo).
Prav fino bi bilo imeti gumb, ki bi ga lahko pritisnil ko se ti nebi nikamor mudilo, in bi s tem preklopil na ekonomicnejsi plin... Tankat gres pa itak ob priliki, saj ce zmanjka plina vozis pac en cajt na bencin. Res mikavno.
Vsi na kolo za zdravo telo.

Daedalus ::

>Prav fino bi bilo imeti gumb, ki bi ga lahko pritisnil ko se ti nebi nikamor mudilo, in bi s tem preklopil na ekonomicnejsi plin... Tankat gres pa itak ob priliki, saj ce zmanjka plina vozis pac en cajt na bencin. Res mikavno.

Sej maš gumb. Glavni del pri predelavi je poseben ventil, ki lepo določa, na kero gorivo bo avto šal. Kolko je meni znano, se izbira pogonsko gorivo on the fly (med vožnjo). Bi blo pa res malo nerodno, če bi se mogo vedno ustavlat... Evo, sem uspel nekaj zgooglat.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

kolesar ::

Sej mas gumb.

Ja, vem. Sem brskal ze po volkovih linkih v temi o Priusu. S "fino bi bilo imet" sem se mogoce prevec egocentricno izrazal - jaz tega namrec se nimam.
Me pa skoraj dovolj mika da bi si dal vgradit. Itak moram kmalu zamenjat avto, pa bom namesto dizel mogoce izbral varianto bencin+plin. Boljsa zmogljivost in vecja ekonomicnost na racun prostora ki ga pobere dodaten rezervoar.
Rad bi pa prej slisal se koga, ki to ima in je s tem (ne)srecen...
Vsi na kolo za zdravo telo.

iso2000 ::

Glede na vse našteto, kar je napisano o izpuhu motorja ob uporabi plina kot goriva, pa res ne vem zakaj se uporaba tega bolj ne forsira?! To bi morala država krepko podpirat, ne pa da niti pump za tovrstno gorivo skoraj ni. Banda!:|

MadMicka ::

Sicer ne poznam dost dobr zadev, ampak kot vem, država zadevo stimulira preko davkov. O tem sem bral glede biodizla, verjetno je pododbno glede plina. Ne more pa sedaj država prisilit podjetja, da prodajajo plin namesto bencina....

Vprašanje pa je, če je stimulacija zadostna. Dejmu času čas :)

Stepni Volk ::

iso2000 - Nemčija in EU to poskuša narediti s tem, da garantira enako (današnjo) obdavčitev do leta 2020. Iz linkov zgoraj je tudi razvidno, da EU poskuša preusmeriti čim več porabnikov na plin. Prav zato se tudi po Sloveniji pospešeno gradijo plinovodi. Nepremičninsko ogrevanje namreč požre neprimerno več, kot avtomobili... a o tem sem že v temi o Prius-u.

Slovenija bi lahko naredila:
- spodbudila naftarje, da ponujajo avtomobilski plin (recimo znižanje davka ali oprostitev za določeno obdobje)
- spodbudila prodajo bivalentnih in monovalentnih vozil z ukinitvijo DMV-ja za le te(tako kot za Prius-a in Citroen 1.4HDI)
- spodbudila predelovalce iz bencina na plin
- ugodne kredite za potrošnike

Toda za kaj takšnega manjkajo politične želja... skrajni čas je, da se ustanovi Avtomobilsko stranko Slovenije...

BigWhale ::

Hm, jaz bom pa povprasal koliko bi kostala predelava mojega Skodilaka. Taka bivalentna verzija sploh ne bi bila slaba. In nad gumbom za preklop na bencin bi moralo pisati TURBO, pa plavo ledico bi moral imet. ;>

Stepni Volk ::

BW - Max cena predelave stane 2'000 EUR, kar se glede na razliko v ceni goriv povrne po kar nekaj km... napis TURBO na gumbu pa zadevo samo podraži in je z ekonomskega vidika izredno neupravičena... Lahko si pa seveda omisliš rabljen MadMax methan turbo...

Koliko dejansko privarčujemo s plinom?


V primeru, da vaše sedanje bencinsko gnano vozilo prevozi 100km z 8l, bo za enako razdaljo bo potrebovalo 9.6l plina. Pri zgoraj navedenih cenah bo vsota potrošenega goriva po 100'000 prevoženih kilometrih:
bencinom = 1'715'200 SIT
plin v Ljubljani = 1'420'800 SIT
plin v Mariboru = 1'056'000 SIT
plin točen v Hrvaški = 960'000 SIT
plin točen v Italiji = 1'324'800

Razlika med uporabo bencina in plina, po 100'000km, je torej odvisna od geografske lege:

V Ljubljani: 294'400
točeno v Italiji 390'400
V Mariboru: 659'200
točeno v Hrvaški 755'200

Se pravi, če predelavo naredite na najdražji način 2'000 EUR = 482'000,- SIT, se vam bodo stroški predelave povrnili le s točenjem v Mariboru in Hrvaški... Če predelavo naredite za cca. 1'000 EUR = 241'000,- SIT, si lahko s točenjem po Ljubljanskih cenah za "profit" kupite en 17" Samsungov monitor v akciji...

Skratka Štajerci in obmejci imajo prednost pred prestolnico...

Zgodovina sprememb…

hunter01 ::

Mene pa zanima kak je pri trkih (malo silovitejših) bi prišlo do kake hude explozije zaradi plina ali kaj takega... (verjetno piše o tem v tistem prvem linku sam ne vem nemško :8) :8) )

Drugače pa morm priznati da je vse skupaj zelo zanimivo. je torej plin gorivo 21 stoletja???

Aha se to... je mozno plin pridobivati sintetično v smislu da plina ne bo nikoli zmanjkalo (se pravi proizvodnja toliko plina kolikor se naj bi ga porabilo če bi bili vsi avtomobili na plin + ostali potrošniki plina)

ferdo ::

če predpostavim:
mam dost denarja, rad bi to sprobal, kje mi predelajo avto "v SLO", da bom vozil na plin in bencin?

Tear_DR0P ::

sam če voziš na plin, ne smeš v garažnih hišah parkirat.

Poleg tega sem na dizlu in bi mi bolj odgovarjala oljna repica.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

sosko1 ::

Pri nas se s tem ukvarja ena firma iz maribora več informacij imaš na www.lovato.si.

BW če imaš slučajno škodo favorit te vsa zadeva stane ~150.000 SIT (naprava, montaža, homologacija...) baje naj bi pa servis v mariboru nudil tudi možnost plačila s kreditom preko trajnika na 2 leti ( sem včeraj govoril z predstavnikom firme lovato).

Popravljam firma ni iz maribora ampak nekje iz sevnic servis pa je v mariboru, ljubljani in divači

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sosko1 ()

Tajo ::

Nekaj iz prakse...
Moj fotr j e mel to zadevo v ladi pred kakšnim desetletjem. Kr tko, da je mel v prtljažniku plinski rezervoar priključen na motor. Vozu je samo na plin.
Kolkr se jaz spomnm, (bil sem takrat še bolj majhen) je bila zadeva totalno brez pospeškov in končne hitrosti. Tudi kasneje pri mojem prvem avtu sem o tem razmišljal, vendar se ravno zaradi tega nisem odločil za plin. Pa tudi zato, ker dejstvo ostane, da če zadevo orng rukneš (sploh, če maš rezervoar spodaj namesto trezervnega kolesa) - najbrž so jih zato včasih dali kar v prtljažnik, lahko raznese. - Najbrž pa je zato zdaj bolje poskrbljeno, vem, da je včasih kje naredilo bum in je potem v delu pisalo - avto razneslo, ampak prevsem zato, ker so to delali mojstri sami in niso dobro zatesnili vseh cevk ...
Live is what you make it

Boeing ::

Kaj pa strošek zamenjave trenutnih z run-flat gumami, ker rezerve potem nimaš več, in kako je s pridobitvijo homologacije v tem primeru ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Tajo ::

No poanta, ki sem jo hotu povedat je, da avto na plin ni noben užitek vozit. Je bolj za dedke in babice, k se skoz 40 na uro vozjo. -Spet-samo moje mnenje.
Live is what you make it

perci ::

sam stepni volk, ti morš te bodoče prihranke še diskontirat na današnjo vrednost in potem vidiš, da se ti tole splača res sam, če delaš ful velik kilometrov. Poleg tega tu ni vljučen riziko spreminjanja cen derivatov...

Daedalus ::

Tajo - na strani, do katere sem dal link zgoraj lepo piše, da avto pri vožnji na plin zgubi ~5% moči, navor pa ohrani. Zakaj bi se pol avto vleko ko polž? Recimo spodoben 1,6 avto bo mel na plinu pač malo manj kot 100KM, če jih ma na bencinu recimo 105.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

kolesar ::

Tajo,
saj zato pa si raje uredis bivalentno vozilo, ki vozi na plin samo takrat ko ti ni do pospeskov...torej ko se pocutis "na easy".
Ne glede kdaj se povrne, 150.000 (Favorit) ni dosti in je za navdusence (recimo da si se malo zelenkast...) cisto sprejemljivo.
Vsi na kolo za zdravo telo.

Thomas ::

Kar se okolja tiče ... manj ceodva in več ozona je s plinom.

Hja ... torej ...

_marko ::

.. torej plin bolj škodi...
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

MadMicka ::

misliš manj...

_marko ::

NE!
Ozon je zelo škodljiv v nižinah. Ogljikov dioksid pač ne.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

_marko ::

Ozon je zelo močan oksidant s kemično formulo O3.
V atmosferi razlikujemo dve vrsti ozona: »koristnega« in »škodljivega«. Koristen ozon se nahaja v stratosferi in je potreben za življenje na Zemlji, saj nas varuje pred nevarnim delom UV-sevanja.
V nižjih plasteh atmosfere, v troposferi, se v zadnjih desetletjih zvišuje koncentracija ozona. Ta ozon je škodljiv.

Ponavljajoča se izpostavljenost povišanim koncentracijam ozona lahko povzroči stalne okvare pljuč. Četudi je ozon prisoten v nizkih koncentracijah, lahko njegovo vdihavanje povzroči množico zdravstvenih problemov, bolečine v prsih, kašljanje, bruhanje in draženje grla. Lahko tudi vpliva na bronhitis, srčne bolezni in astmo.
Ker običajno ta nastaja v vročem vremenu, je lahko prizadet vsak, ki preživlja svoj čas na prostem, posebno otroci, starejši ljudje, delavci na prostem in rekreativni športniki.
Ozon je škodljiv tudi za rastline, ker poškoduje celične stene iglic in listov ter njihovo zaščitno plast.

Po mojem ni neke sile zdaj z tem onesnaževanjem z ozonom, ker gre verjetno za male koncentracije. Če pa se motim me pa naj kdo popravi.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: _marko ()

BigWhale ::

Daj no nehaj, se bo se kak extremist spomnil prepovedat laser printerje in fotokopirce ;>

ferdo ::

Jzt mam škodo favorit, pa nevem, kako se bi to odneslo..

nekako sem zračunal da se mi strošek povrne ko prevozim cca.22.500km?????????????ali prej!!!!..če sem prav zračunal?

strošek je 150.000,ooSIT

ČE napolnim 60l plina (v Ljubljani) me košta: 8800SIT samo ne vem kolk kilometrov prevozim s tako količino plina

tank goriva je 47l in če zelo pazim z vožnjo naredim max. 630-650km in je dobr dosežek za ta škodilak..:D
za 47l bencina porabim 10.058,ooSIT.

kolk kilometrov bi naredu z 60l plina????

no, mi kdo pomaga tole skalkulerat?

sosko1 ::

Računaj da se ti poraba poveča za približno 10-15% za tvoj avto tako da bi z 60 l plina naredil cca 700-730 km strošek pa se ti pri tej porabi in ceni plina 148 sit povrne po približno 43000 km.

ferdo ::

dej v detajle, formula izračuna itd.. kako si prišel do tega, da z 60l plina prevozim 700-730km

jzt trenutno nimam tolk časa se temu povsem posvetim, bom proti večeru to preštudiral...

Tear_DR0P ::

43k, to jst v letu naredim, s tem, da če se ne boš vozil konstantno na plin si računaj mal daljši čas.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

kolesar ::

V racun pa vzami se, da lahko kdaj-pa-kdaj tankas tudi na primorskem oz. stajerskem: 115 SIT ali celo v Ribnici (med Pivko in Sezano): 100 SIT, ce se seveda sploh kdaj peljes po tistem koncu... ;)

(to mogoce ravno zgliha tisto, da se ne vozis stalno na plin...)
Vsi na kolo za zdravo telo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kolesar ()

ferdo ::

Kolesar: sem iz Novega mesta, 1x na mesec grem v Lajbah, tko da takrat bi tankal, sam vseeno....:\

no malo sem popisal pildk listke in prišel do sledečih rezultatov.

Predpostavim IDEALNO vožnjo "najnižja možna poraba/100km"

investicija 150.000,ooSIT se bi mi povrnila "za moj avto", ko bi prevozil točno 39.473km

Avto letnik94, trenutno števec kaže 104.000km, na leto naredim 8064km v službo in domov za privatne potrebe pa cca.4000km
in če zaokrožim na 12.000km/leto bi potreboval več kot 3 leta.

in če upoštevam mešano vožnjo se ta doba razvleče na 5 let, takrat bom sigurno imel drug avto..

ZAKLJUČEK, meni se ta predelava ne splača;((
Ali pa, če ga bi imel še 5let????:D
ima novo sklopko
nova zobnika "štarter in vstrajnik"
nove zavorne ploščice
je skos garažiran in rjavina samo na enem mestu, nepomembnem..
ohranjen je, sam....VEČ se bi mogel vozit:)) ne vem..

bedno je k je v Ljubljani plin dražji;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ferdo ()

ferdo ::

Prišel sem do sledečih ugotovitev:

za max. razdaljo 650km porabim 47l bencin95 poraba je 7.2l/100km "idealna vožnja" cena 10.058oo0SIT
plin za 650km bi porabil 51.3l plina poraba bi bila 7.9l/100km "idealan vožnja za plin" cena 7.600,ooSIT

to se pravi

15.4SIT/1km bencin95
11.6SIT/1km plin
razlika je 3.8SIT

150.000SIT zdeljim z 3.8 in dobim ven kilometre da se investicija povrne

PS: mogoče sem pa kje neki zabluzil, in sem se oštel v izračunih, v tem primeru me popravite.
.: w w w . s l o - t e c h . c o m :.
.: I can`t believe the news today :.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ferdo ()

Stepni Volk ::

V povezavi zgoraj in v Delu je bilo lepo razloženo, da so nesreče s plinsko gnanimi vozili manj oz. enako nevarne od bencinskih, ter bolj od dizelskih (najvišja točka vnetljivosti vseh treh goriv).
Benzin se razlije po okolici in zagori ob najmanjši iskri. Plin ima višjo stopnjo vnetljivosti, ter v primeru gorenja, gori nadzorovano in usmerjeno. Da je temu tako skrbijo posebni ventili, ter konstrukcija tanka. Vse je podrobno prikazano na prejšnjih povezavah.
Dodatno je zgoraj tudi Crash test Opel Zafire.

Plin ima tudi to prednost, da motorji z njim zdržijo dlje od enakega motorja, gnanega z bencinom. Prav tako je bolj "prijazen" z izpušnim sistemom.

perci - EU spodubja uporabo plina in garantira enako obdalčitev do leta 2020... kar pomeni teoretično, da bi cena morala ostajati ista (seveda ima vsaka država svoje trošarine...).

ferdo ::

dokler bo naftni lobij ponujal plin se ti investicija zelo počasi povrne.
Petrol in OMV si ne bosta žagala vejo, na kateri sedita.. logično. Potrebna je konkurenca, ki ima v prodaji enako zastopan plin kot benzin ali diesel, ali celo delež plina večji od omenjenih. To bo pa preteklo še veliko vode, do takrat bomo pa naredili veliko kilometrov in zamenjali avto ali dva, predelava bo pa že tako draga, da se nam tudi iz tega naslova ne bo splačalo, ali, če bo cena predelave toliko padla ALI, kupiš nov avto, ki ima to že vse vgrajeno.

V Revozu tudi delajo Cliote ki so kombinirani, bencin/plin, imajo neko modifikacijo podna, naredijo jih malo, kam jih prodajo, pa še raziskujem..

perci ::

perci - EU spodubja uporabo plina in garantira enako obdalčitev do leta 2020... kar pomeni teoretično, da bi cena morala ostajati ista (seveda ima vsaka država svoje trošarine...).

Govorim o tem, da je 100.000 SIT, ki jih lahko porabiš ta trenutek več vrednih od 100.000 SIT, ki jih lahko porabiš čez 5 let. Diskontiranje pač. Če bi dal ta denar v banko za ta čas, bi ga imel več.

ferdo ::

se strinjam!

banka je zadnja možnost kamor ga bi investiral, so še druge bolj donosne poti..

Thomas ::

Tele kalkulacije so vse računi brez krčmarja, če ne vračunate trošarine.

Cesar ima velike trošarine na becin, bi jih (bo jih) imel pa tudi na plin, ko bo ta razširjen kot gonilo za kripe.

U bistvu je vse zelo ista figa.

BigWhale ::

splaca se imet na plin, za vsak slucaj, ce bo naftna kriza ;>

Stepni Volk ::

ferdo - verjetno gredo v Italijo in Francijo (upam, da se temi pridruži kak Italijansko / francosko govoreči plinski navdušenec, s čim več povezavami :D), kjer so plinsko oz. bi-fuel vozila najbolj popularna. Gledano v primerjavi z ostalo Evropo, saj zasedajo zelo majhen odstotek vozil tudi tam.
Dominira "MICROSOFT naftna mafija" v obliki bencina in dizla. Če bi v tem trenutku menjal osebno vozilo, bi ga za tole: KLIK

Tajo ::

1- Imamo propan (ali propan - butan mešanico)
2- Imamo zemeljski plin
3- imamo nafto
***************************
1-Varianta 1(LPG)( ima 40% nižji izkoristek kot zemeljski plin in približno 20% višjega od nafte
Varianto 1 ali utekočinjen plin pridobivamo kot ostanek pri destilaciji nafte (plini, ki se naberejo na vrhu) – Propan je utekočinjen, zato ga lažje (pri približno 8 barih nafilamo v primerno posodo) – Cena tega plina je torej odvisna od cene nafte – ta plin se imenuje avtoplin. Z Butanom se meša zato, da ima nižje ledišče.

2-Varianta 2 (CNG) je stroškovno, kot energetsko najbolj ekonomična varinta- nažalost ima nekaj pomankljivosti - ena izmed njih je, da ta plin (METAN), ki se pridobia direktno iz zemlje in ga je ogromno v zalogah zemlje težko spravimo v primerno posodo. Če ga ohladimo na -163 stopinj potem se njegova prostornina zmanjša za 400X in ga lahko spravimo full veliko v posodo. Nažalost s hlajenjem izgubimo preveč energije. Druga varianta je, da ga pod visokom pritiskom spravimo v posodo.. Torej 200 do 300 in več barov pritiska. To pa zahteva tudi debelejše stene rezervoarja in posledično večjo težo (cca 80kg). Ta tank sparvimo recimo 19kg metana – kar znese cca 350km vožnje Druga slaba stran so črpalke za ta plin in vzdrževanje zadeve. (visoki pritisk)

3- To varianto poznamo

Pri variantah 1-2 lahko pozabimo teorijo pri prdelavi avta, saj avto ni nastavljen za to vrsto goriva, zato so tu dodatne izgube, prav tako, zaradi manjše moči večkrat bolj pristisnemo na plin, kar dodatno poveča porabo (zato sem v zgornjem postu napisal, da je avto na plin bolj za stare ate- oziroma za res diciplinirane počasne voznike). Metan ima 25% nižji izkoristek kot bencin. Bolje je torej, da kupimo nov avto, ki je prirejen vožnji n aplin. Opel Zafira ali Fiat Multipla.
Vse podatke sem snel s te strani http://www.erdgasfahrzeuge.de/appFrames...
Za zgoraj navedene % nisem čisto siguren, vem pa da veljajo pri ogrevanju hiše. (Ogrevanje na kurilno olje, propan, ali metan – ki je trenutno najbolj poceni način ogrevanja hiše , razen seveda toplotnih črpalk in sončne energije)
Live is what you make it

Stepni Volk ::

Tajo - dobro, da tvoj prispevek ni za oceno :) Padec moči motorja je zaradi nižje energetske vrednosti plina (navor ostane isti).
Plin poleg tega blagodejno vpliva na motor in izpušni sistem: beri zdržijo dlje, če se uporablja kot pogonsko gorivo plin.


Zemeljski plin že v osnovi vsebuje 85% Metana in do 10% NO in CO2, ostanek sestavlja vodik, etan, propan in butan. Sodi torej v isto vrsto naravnih goriv, kot sta nafta in oglje.
Tako kot ne "kurimo" direktno nafte, tudi zemeljski plin predelujejo v dve vrsti pogonskega goriva:

1 CNG - Compresed Natural Gas
Dodatno v Nemčiji ločijo še dve vrsti zemljskega plina:
"H Gas" - High gas (tudi pri nas znan kot kvaliteten Ruski plin) in "L Gas" - Low gas (mislim, da je Nizozemski). Različni deli Nemčije uporabljajo različne. L Gas ima nižjo energetsko vrednost in tako npr. Opel Zafira 1.6CNG prevozi z enim tankom le 250Km, namesto 350km s H gas. L gas je cenejši.

2 LPG - Liquified Natural Gas - utekočini se pri -164 stopinj celzija in s tem pomanjša volumen za faktor 600 (ne 400, kot si napačno zapisal)

V čem se razlikuje zemeljski plin od utekočinjenega ali avtomobilskega plina?

Utekočinjen plin oziroma avtomobilski plin (LPG) je mešanica Propana in Butana, ki nastajata kot stranski proizvod pridobivanja nafte in zemelskega plina, ter rafiniranja. Utekočinjeni plin ima višjo molekularno težo kot zemeljski plin in je zato dvakrat težji od zraka. Zemeljski plin je nasprotno zaradi visoke vsebnosti vodika lažji od zraka in v primeru puščanja rezervoarja ali cevi, uhaja v atmosfero. Kot pogonsko gorivo zemeljski plin in utekočinjeni plin ni možno menjavati: motor dela na enega ali drugega.

Monovalentna so vsa vozila, ki za pogon uporabljajo eno samo gorivo:
bencin,
dizel,
LPG,
vodik.
Tudi Toyota Prius je monovalentno vozilo, čeprav ima dva različna motorja: bencinskega in električnega. Oba poganja bencin.

Bi-valentna vozila so tista, ki lahko uporabljajo dvoje vrst goriv, v praksi so to vozila, ki se vozijo na zemljski plin in bencin. Praktično vsako BENCINSKO GNANO VOZILO je moč predelati na zemeljski plin oz. na Bi-valentni pogon. O tem smo že.
V osnovi lahko kupite bi-valentna (CNG & bencin) vozila proizvajalcev: Citroën, Fiat, Ford, Iveco, Mercedes, Opel, Peugeot, Volvo in Volkswagen.
Na nemškem tržišču so dostopna sledeča vozila: KLIK

Če je novinar v Na Kolsih zapisal pravilno, bomo v Sloveniji v prihodnjem letu dobili dve bencinski postaji, ki bosta točili LPG.
Isti novinar trdi, da imamo že sedaj 4 bencinske postaje, ki točijo plin. Članek ne navaja katerega.
Vem le, da ima Petrol 3 postaje, ki točijo CNG:
Ankaran,
Ljubljana (pri plinarni),
Maribor.

Še kalkulator za preračunavanje varčevanja s plinsko gnanim vozilom. V okenca lahko vnesete tudi naše cene.

Vir, ki sem ga uporabil že na začetku.: erdgasfahrzeuge.de

P.S. Kot rečeno, bi bilo zanimivo prebrati še kaj francoskega in italijanskega... oni so bolj nori na plin.

Zgodovina sprememb…

mahi ::

kolesar: mislim da si zamenjal Ribnico med pivko in il.bistrico s tisto na dolenjskem ("pred Kocevjem")
plin se da tankat tudi na Kozini.

popravek: vidim da na strani res pise da je med pivko in il. bistrico ... jaz se tam mimo dostikrat peljem, pa tam nisem videl nobene pumpe :( le kje je?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mahi ()

Tajo ::

LPG - Liquified Natural Gas - utekočini se pri -164 stopinj celzija in s tem pomanjša volumen za faktor 600 (ne 400, kot si napačno zapisal)

Pa ne LPG temveč CNG(metan), ta je že utekočinjen (propan) Poleg tega kratica pomeni Liquified Petrol Gas kajne ?
Live is what you make it

baldo ::

Zadnjič sem tankal plin in glej ga zlomka PLIN V LJUBLJANI JE PO NOVEM 100 SIT. Treba bo narediti nove izračune.

Kar se tiče porabe še ne vem kakšna so razmerja, upam da so tako ugodna kot je bilo napisano na tej strani. Glede moči ali pa ne moči - moj avto ima skoraj moč. Vožnja je enakomerna in tekoča.
Res pa je da tudi jaz nisem več ala Schumi, pardon Alonso.
B.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: baldo ()
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Avtoplin in Saxo

Oddelek: Loža
204087 (3374) T0RN4D0
»

Vozne lastnosti: Bencin : Diesel

Oddelek: Znanost in tehnologija
114022 (3437) m_a_t
»

Alternativa benzinu?

Oddelek: Loža
302126 (1454) Tear_DR0P
»

Gorivo (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
743913 (2610) stealth

Več podobnih tem