Forum » Loža » Če bi Dizel vladal svetu...
Če bi Dizel vladal svetu...
Spock83 ::
Ja za USA in Australijo je potrebno tudi drugače gledat. Pri njih imajo veliko nad V6 motorje zato, ker manjši motorji se hitreje zrabijo kot večji. Pri njih ni nič nenavadnega, če se voziš 500 in več km v službo vsak dan. Res pa je, da bi se dizel bolje obnesel kot bencinar. Je trpežnejši in ima več navora.(saj tudi ceste so drugačne pri njih kot pri nas, tako, da je tudi drugačen način vožnje). Amapk pri njih je tudi bencin poceni. Glej to v celem Brisbenu imajo vsi busi biodizel. Kaj pravite na to?
Stepni Volk ::
Izračun moraš narediti za vsak model, ki ga želiš posedovati posebej. Ne obstaja bližnjic. Z izjemo Mercedes Benzov, ki od nekdaj ponuja primerljivega dizla in bencinarja za isto ceno. Zato tudi v vseh primerjavah MB dizel-bencin kazalec vedno pokaže v prid dizla.
Zelo pomembno je zato kakšno politiko vodi tudi sam proizvajalec. Zato vidmo več dizlov nekaterih proizvajalcev in manj drugih.
PS tudi ni edini primerjalna uravnilovka za motorje, saj če vzameš navor, dobiš popolnoma druge rezultate.
El Barto - Golv IV ima dizle pre-pred-prejšnje, pred-prejšnje in prejšnje generacije. Prvi TDI motor je imel 90 PS (leta 1993 že v III), nato 100, nekoliko drugačen je začel s 110 (odvisno od države lahko PSi odstopajo po nekaj konjev gor ali dol), ki se je kasneje razvili v novejše 115 in 136 PS. Vse to za 1.9 litersko kubaturo. Le to so "obrezali" na 1.4, ki je imela 75PS. Posebej so razvili tudi 1.2, t.i. 3L TDI (Lupo in Audi A2).
Poleg omenjenih ima Golf lahko še 1.9 SDI atmosferski dizel s cca. 68PS.
Najnovejši dizli (od l.2004) bazirajo na 2.0 kubaturi 140 PS (tudi SDI z 75PS), ter omenjeni 1.4 z različnim naborom konjev (60-75), ter enemu na 1.9 s 105 PS.
Vsi skupaj so v bistvu že "stari" saj s koncem letošnjega leta prihajajo common rail verzije namesto predragih pumpe-duse.
Vse skupaj spisal iz dokaj nezanesljivih povezav mojih sivih celic, tako, da so številke okvirne, z možnostjo napak.
Zelo pomembno je zato kakšno politiko vodi tudi sam proizvajalec. Zato vidmo več dizlov nekaterih proizvajalcev in manj drugih.
PS tudi ni edini primerjalna uravnilovka za motorje, saj če vzameš navor, dobiš popolnoma druge rezultate.
El Barto - Golv IV ima dizle pre-pred-prejšnje, pred-prejšnje in prejšnje generacije. Prvi TDI motor je imel 90 PS (leta 1993 že v III), nato 100, nekoliko drugačen je začel s 110 (odvisno od države lahko PSi odstopajo po nekaj konjev gor ali dol), ki se je kasneje razvili v novejše 115 in 136 PS. Vse to za 1.9 litersko kubaturo. Le to so "obrezali" na 1.4, ki je imela 75PS. Posebej so razvili tudi 1.2, t.i. 3L TDI (Lupo in Audi A2).
Poleg omenjenih ima Golf lahko še 1.9 SDI atmosferski dizel s cca. 68PS.
Najnovejši dizli (od l.2004) bazirajo na 2.0 kubaturi 140 PS (tudi SDI z 75PS), ter omenjeni 1.4 z različnim naborom konjev (60-75), ter enemu na 1.9 s 105 PS.
Vsi skupaj so v bistvu že "stari" saj s koncem letošnjega leta prihajajo common rail verzije namesto predragih pumpe-duse.
Vse skupaj spisal iz dokaj nezanesljivih povezav mojih sivih celic, tako, da so številke okvirne, z možnostjo napak.
neobjavljeno.blogspot.com
username ::
Izračun moraš narediti za vsak model, ki ga želiš posedovati posebej. Ne obstaja bližnjic.Ja, saj pravim. Moj izračun je bil ilustracija za primer Renault megane po urednem ceniku, objavljenem na internetu (pač prvi avto, ki mi je prišel na misel). V realnosti so cene pogosto drugačne, ker večina prodajalcev daje neke popuste itd...
V glavnem, če človek kupuje, si mora za vsak avto posebej praračunati, koliko se mu splača dizel.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Fizikalko ::
username, pri svojem izračunu pozabljaš na ključni faktor - dizel je po 4 letih (oz. kadarkoli pri enakih kilometrih) precej več vreden (rabljen) kot bencinar. To so pozabili tudi pri velikem testu v Delu. Torej, ne moreš kar samo pogledat, koliko več daš zanj, temveč moraš takoj od tega odšteti razliko med prodajno ceno rabljenega dizla in bencinarja. To je prava vsota, ki jo moraš nato z nafto nadoknadit. Kar je pa znatno manj.
username ::
dizel je po 4 letih (oz. kadarkoli pri enakih kilometrih) precej več vreden (rabljen) kot bencinarHehe, sem malo počakal, da bo kdo to omenil. Vprašanje je namreč, koliko to še drži (kvečjemu malenkostno še mogoče pri kakih nemcih, predvsem golf, sicer pa pomoje vedno manj).
Ne vem, po koliko se realno prodajajo rabljeni dizli vs. primerljiv bencinar. Na avto-oglasniku avto.net razlike pri npr. golfu V niso ravno pretresljive (če sploh najdeš kak oglas za bencinarja). Ampak tam so itak "izklicne cene".
Če greš pogledat v kako "resno" avtohišo (verjetno tam ni veliko barantanja tudi za cene rabljenih), na primer pri rabljenih cliotih (sem zadnjič iz lastnega firbca gledal) ni kake razlike. Pred slabimi 3 leti sem kupil clio bencinarja in danes ne bi dobil zanj omembe vredno več, če bi tedaj vzel primerljiv dizel. Z dosedaj prevoženimi kilometri pa z dizlom finančno še zdaleč ne bi pokril razlike v nakupni ceni novega avta.
Je treba upoštevati, da imajo pri isti starosti dizli več kilometrov kot bencinarji (no očitno so jih prvi lastniki razumno ravno zato kupili, ker delajo veliko km). To pa pomeni večjo obrabo - tako notranjosti (sedež, volanski obroč, pedali, stikala...) kot tudi zunaj (amortizerji, zavore...). Resda je pri dizlih več relacijske vožnje, ki na kilometer naredi manj škode kot pogoste kratke vožnje, ampak vseeno se obraba nabere.
"Dizli pri enakih kilometrih" - saj ravno v tem je catch.
Pri enakem številu km je dizel ponavadi manjše starosti od bencinarja - že samo to mu zagotavlja višjo ceno. Takole zelo na oko rečeno - povprečen bencinar s 60.000 km je star vsaj 3 leta (morda celo 4,5), povprečen dizelaš jih toliko naredi v dveh ali celo enem letu. In upoštevaj, da imajo v zadnjih letih mnogi avtomobili pri taki starosti še originalno tovarniško garancijo (pri cliotu sem dobil 4 leta garacije). Tudi to ima gotovo pozitiven vpliv na višjo ceno rabljenega.
Vsekakor se je (vsaj pri nas) težko zanašati na tržno ceno določenega rabljenega avtomobila čez nekaj let.
Pa še to: pri 90-100 tisoč km je treba pri dizlu menjati kake jermene (odvisno od znamke sicer), rabljen dizel se pa kar hitro približa tem kilometrom . Pa še kaka turbina gre včasih k hudiču, pa imaš dodatne stroške...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: username ()
Stepni Volk ::
Ne glej lokalno. Poglej vsaj še mobile.de in autoscout24.de. Primerjaj enako z enakim. Isti nivo opreme, isti letnik in ista kilometrina. Vzemi v roko še Eurotax.
Potem bo pravi izračun na dlani, ki se bo razlikoval od tvojih "predvidevanj".
P.S. Aktiviral povezave.
Potem bo pravi izračun na dlani, ki se bo razlikoval od tvojih "predvidevanj".
P.S. Aktiviral povezave.
neobjavljeno.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
username ::
Stepni, nikar hude krvi.
Ampak realnost je pač taka kot je - lokalno, drugo v tem trenutku ni relevantno. Če v Sloveniji prodajaš rabljen avto - dobiš koliko ti zanj dajo in čisto nič več.
V Nemčiji so rabljeni avtomobili itak v splošnem cenejši kot pri nas - četudi je morda res večja razlika med dizlom in bencinarjem.
Ni pomembno.
Tudi če je pravi izračun Eurotaxa na dlani - pri nas šteje na koncu le tisto, kar je na dlani novega kupca (cash)...
Ampak realnost je pač taka kot je - lokalno, drugo v tem trenutku ni relevantno. Če v Sloveniji prodajaš rabljen avto - dobiš koliko ti zanj dajo in čisto nič več.
V Nemčiji so rabljeni avtomobili itak v splošnem cenejši kot pri nas - četudi je morda res večja razlika med dizlom in bencinarjem.
Ni pomembno.
Tudi če je pravi izračun Eurotaxa na dlani - pri nas šteje na koncu le tisto, kar je na dlani novega kupca (cash)...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: username ()
Stepni Volk ::
Lokalno pomeni tudi avto.net. Saj ne smeš gledati samo trenutne, temveč absolutne ponudbe na tržišču. Zato moraš dalj časa spremljati cene. Saj je tržišče rabljenih avtomobilov tudi sezonsko, modelno in deželno pogojeno. Opel Signum in VW Beetle, Volvo 80 imajo vsi pri nas veliko višje cene, kot v tujini. Drastično.
Avstrija in Francija imata že tradicionalno visok odstotek dizlov. V Grčiji, Irski in Rusiji jih praktično ni.
V Nemčiji pred poletno sezono tudi poskoči cena cabriolejev in večjih vozil. Praksa je, da se za počitnice kupi večje vozilo in se ga jeseni proda. Najnižje cene so pred novim letom in sredi poletja.
Trgovce namreč denar vezan v rabljenih vozilih "žuli", zato se jih morajo čimprej znebiti. Omenjeni termini pa so ravno v obdobju, ko je prodaja počasnejša (božčna darila, zabave, ter dopusti).
A o tem že imamo temo.
Nevarno je kar nekaj trditi "na oko".
Avstrija in Francija imata že tradicionalno visok odstotek dizlov. V Grčiji, Irski in Rusiji jih praktično ni.
V Nemčiji pred poletno sezono tudi poskoči cena cabriolejev in večjih vozil. Praksa je, da se za počitnice kupi večje vozilo in se ga jeseni proda. Najnižje cene so pred novim letom in sredi poletja.
Trgovce namreč denar vezan v rabljenih vozilih "žuli", zato se jih morajo čimprej znebiti. Omenjeni termini pa so ravno v obdobju, ko je prodaja počasnejša (božčna darila, zabave, ter dopusti).
A o tem že imamo temo.
Nevarno je kar nekaj trditi "na oko".
neobjavljeno.blogspot.com
Fizikalko ::
username: Gledat moraš ISTE kilometre, mar ti to ni jasno? Če kupimdizel ali bencinar, bom naredil enako kilometrov in ga nato prodal. Nimajo torej veze cene pri različnih kilometrih. Logiko v roke, no.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fizikalko ()
username ::
Če kupimdizel ali bencinar, bom naredil enako kilometrov in ga nato prodal.Pa saj v tem je štos, da to ni zanesljiva predpostavka. Hočem reči - lahko tako narediš v teoriji, ampak v realnosti ponavadi ni tako.
Kdor dela manj kot 10-15 tisoč km na leto, bo verjetno kupil bencinarja.
Kdor dela več kot 30 tisoč, bo verjetno vzel dizel.
3 leta stari dizli imajo občutno več km kot enako stari bencinarji, tudi 2x več.
Upam da se ti zdaj že kaj svetlika za kaj gre, narisat ti pa ne morem.
Ampak glavno je tole: kot rečeno, pri vsakem avtu je računica malo drugačna.
Jaz bi ga pri cliotu ekonomsko zelo usral, če bi vzel dizla. Rabljen clio (takega letnika kot moj) dizelaš enostavno ni vreden nič kaj dosti več kot bencinar, pa če se na glavo postaviš. Tako določa trg, ne jaz.
Mogoče je pri kakem drugem avtu drugače. Si mora pa vsak sam izračunat.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Fizikalko ::
Ne štekaš, človek. Ko se odloča nek konkretni človek, je št. kilometrov zanj fiksno. Ja? ZANJ, in samo to je pomembno. Če niti tega ne razumeš, je vsako nadaljno razpravljanje popolnoma brezpredmetno.
Fizikalko ::
Recimo, da nekdo kupi bencinarja za 3 mio in ga čez 3 leta proda za 1.5 mio pri npr. 60k km. Isti človek bi , če bi kupil dizla, naredil 60k v 3 letih. Ja? No, recimo, da je znaj dal 3.5mio. Prodal ga je pa za 1.8 mio. Torej ima za nadoknadit 200k in ne 500k. Štekaš?
gzibret ::
Pa še nekaj je treba računat, in sicer to, da so servisi pri dizlih na vsake 15.000 ali 30.000 km, pri bencinarjih pa na med 10.000 in 20.000 km. Tudi tukaj torej porabiš nezanemarljivo manj denarja.
Sicer pa odkar vozim dizla, mi niti na pamet ne pade, da bi kupil bencinarja. Domet pri majhnem in varčnem dizlu ob varčni vožnji je 1000 km in več, pri bencinarju v najboljšem primeru dobrih 600 km.
Sicer pa odkar vozim dizla, mi niti na pamet ne pade, da bi kupil bencinarja. Domet pri majhnem in varčnem dizlu ob varčni vožnji je 1000 km in več, pri bencinarju v najboljšem primeru dobrih 600 km.
Vse je za neki dobr!
Stepni Volk ::
username - tvoja predspostavka se sesuje sama vase. Če bi bili rabljeni dizli enako vredni, kot bencinarji... kupiš rabljenega in od tistega trenutka naprej samo še profitiraš. Pa prosim klikni že na kakšno od podanih povezav, da vidiš, da se tudi dizli prodajajo pod 20 000km in leto do dve stari.
gzibret - Opel ima servis dizlov tudi na 50 000km / 2 leti. Temu se zaenkrat ne upa še nihče približati :)
gzibret - Opel ima servis dizlov tudi na 50 000km / 2 leti. Temu se zaenkrat ne upa še nihče približati :)
neobjavljeno.blogspot.com
Spock83 ::
@gzibret: Moj Peugeot 106 ima servis vsakih 30.000. Kar za 1.0 motor niti ni tako slabo ;)
gzibret ::
> gzibret - Opel ima servis dizlov tudi na 50 000km / 2 leti. Temu se zaenkrat ne upa še nihče približati :)
He he he, updajtal informacije.... Još bolje
He he he, updajtal informacije.... Još bolje
Vse je za neki dobr!
username ::
nekdo kupi bencinarja za 3 mio in ga čez 3 leta proda za 1.5 mio pri npr. 60k km. Isti človek bi , če bi kupil dizla, naredil 60k v 3 letih. Ja? No, recimo, da je znaj dal 3.5mio. Prodal ga je pa za 1.8 mio. Torej ima za nadoknadit 200k in ne 500k. Štekaš?Seveda štekam. Ob dodatni predpostavki, da je z dizlom porabil 2 litra na 100 km manj kot z bencinarjem, je prihranil pri gorivu 800 EUR, torej okoli 200 jurjev. Prihranek zaradi manjše izgube vrednosti rabljenega je pa pri dizlu po tvojih podatkih dodatnih 300 jurjev, torej je točno pokril pol milijona SIT, kolikor je bila razlika v ceni novega.
Se pravi, je prišel na nulo - če predpostavke držijo. Samo nisem ziher, če je za avto takega ranga res mogoča taka razlika v ceni rabljenega za dizel...
Poleg tega se mi po površnem pregledu oglasov zdi, da 3 leta stari dizli z le 60.000 km niso zelo pogosti. Se najde, ampak pogosto imajo že kakih 100.000 km...
username - tvoja predspostavka se sesuje sama vase. Če bi bili rabljeni dizli enako vredni, kot bencinarji... kupiš rabljenega in od tistega trenutka naprej samo še profitirašSaj pri cliotu naprimer lahko dejansko narediš tako - rabljen dizel dobiš za skoraj toliko kot bencinarja. Očitno ljudje vsaj v tem primeru niso voljni doplačati kaj več za dizel mašino.
Bi bilo zanimivo, zakaj ne. V praksi pa je pomebno le to, da kot potencialen prodajalec avta dobim, koliko je na trgu trenutno vredno.
Pa prosim klikni že na kakšno od podanih povezav, da vidiš, da se tudi dizli prodajajo pod 20 000km in leto do dve stari.Ti verjamem, da je na teh povezavah res tako - v Nemčiji od koder so linki. Ampak to zame ni pomembno, ko bom prodajal avto, ga bom pri nas in ne v Nemčiji..
Lahko bi pa štos vprašal pri kakem prodajalcu novih avtomobilov (večinoma pri prodaji novih nudijo sistem "staro za novo"), za koliko več bi odkupili stari avto, če bi ob enakih drugih lastnostih avta imel dizel motor namesto bencinarja... to bi bilo realno
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Fizikalko ::
No, vidiš. Torej priznaš, da je meja okrog 20k na leto, nikakor pa 40k. Lepo od tebe.
Aja, pa daj pokaži enako ceno cliota dizla in bencinarja. Pred par meseci sem prodal svojega P206. In sem dobil 300k (!!) več, kot če bi bil bencinar. Sem vprašal.
Aja, pa daj pokaži enako ceno cliota dizla in bencinarja. Pred par meseci sem prodal svojega P206. In sem dobil 300k (!!) več, kot če bi bil bencinar. Sem vprašal.
username ::
No, vidiš. Torej priznaš, da je meja okrog 20k na leto, nikakor pa 40k. Lepo od tebe.jJa, v tem primeru oziroma ob teh predpostavkah, ki si jih podal. - če so realne.
Je odvisno od vsakega avta posebej.
Poleg tega ob nakupu novega ne moreš vedeti, koliko bo na trgu (zlasti pri nas) res vreden čez 3 leta. Recimo ko sem jaz kupoval novega clia, so nasplošno imeli 2-3 leta rabljeni takrat relativno višjo ceno kot imajo danes tisti, ki so bili tedaj novi in imajo sedaj 2-3 leta. In za dizla (rabljenega) se je tedaj dejansko dalo dobiti opazno več.
Danes je že drugače. Kako bo čez nadaljnja 3 leta?....
In da se še enkrat vrnem k najinemu prejšnjemu izračuno - predpostavke so v splošnem zelo optimistične pomoje.
Pri 20.000 km letno (ki jih npr jaz zlepa ne naredim) se ti dizel ne splača, komaj na isto prideš, celo v tem primeru.
Kdor se res veliko vozi, vsaj 30 kkm letno (in posebej pri višjih razredih, vsaj golf in večji), temu se pa splača dizel, to pa ja. Ampak je vedno treba preračunat.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Fizikalko ::
Jaz sem izračunal za P206. Kar sem dal več za avto, sem pokril v manj kot treh letih. Od tu dalje je čisti plus.
In tu je še druga stvar - ko enkrat presežeš št, kilometrov (pri P206 je bilo to 80k), greš samo še v plus. Ni torej klučno št km/leto, ampak št kilometrov, ki jih z avtom nameravaš narediti.
In tu je še druga stvar - ko enkrat presežeš št, kilometrov (pri P206 je bilo to 80k), greš samo še v plus. Ni torej klučno št km/leto, ampak št kilometrov, ki jih z avtom nameravaš narediti.
Legend(SLO) ::
Pr tem je res vse lepo, da greš v plus. Samo kot je meni znano dizli niso najbolj primerni za krajše razdalje 3-5km ampak šele za daljše od 20km. Se pravi dizla uničuješ bolj kot bencinarja, če ga voziš na takšne razdalje. Zdej pa iz A v B, ki sta 4 km narazen res ne bom šel čez C, da bo dizlu tko pasal ali pač? Pa verjamem, da se po 3 letih to en pozna. kaj pa po 10 ali več letih take uporabe avtomobila? Tko, da mislim, da je poleg kilometrov treba upoštevati še kako jih nabira.
krneki
krneki0001 ::
Jst delam okol 80.000km na leto, pa nimam dizla in ga tut ne bom imel. Pač ne maram dizla in pika.
Avto ima 300.000km pa stane veliki servis zanj(jermeni, napenjalec, olje, filtri, svečke, vodna pumpa, bremze, sklopka) samo 70.000 sit za originalne dele, delo je pa zastonj, ker sam menjam vse. Če bi imel primerljivega golga 1.6 dizel, bi me na 300.000 km prevoženih iste zadeve prišle za kopije(sklopka, jermen, napnejalec, vodna pumpa, zavore) 70.000 sit + potem še ostalo (svečke, filtri, olje), za originalne pa raje ne vprašam.
Pač sem se navadil na terenca bencinarja, vozi me naokoli brez problemov, crkne nič, ker ni nobene elektronike(je še frgazer), poraba je pa primerljiva z ostalimi dizelskimi terenci.
Tko da razmerje v ceni servisa dizel bencinar je ogromna, samo če ljudje samo olje in filtre gledajo je cena ista(za skoraj vse avtomobile).
Avto ima 300.000km pa stane veliki servis zanj(jermeni, napenjalec, olje, filtri, svečke, vodna pumpa, bremze, sklopka) samo 70.000 sit za originalne dele, delo je pa zastonj, ker sam menjam vse. Če bi imel primerljivega golga 1.6 dizel, bi me na 300.000 km prevoženih iste zadeve prišle za kopije(sklopka, jermen, napnejalec, vodna pumpa, zavore) 70.000 sit + potem še ostalo (svečke, filtri, olje), za originalne pa raje ne vprašam.
Pač sem se navadil na terenca bencinarja, vozi me naokoli brez problemov, crkne nič, ker ni nobene elektronike(je še frgazer), poraba je pa primerljiva z ostalimi dizelskimi terenci.
Tko da razmerje v ceni servisa dizel bencinar je ogromna, samo če ljudje samo olje in filtre gledajo je cena ista(za skoraj vse avtomobile).
Jst ::
Ni res.
Tudi grelne svecke moras menjati.
Tudi grelne svecke moras menjati.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Pyr0Beast ::
Nikoli slišal. [:D]
Ja, če crknejo, kar se pa ne zgodi tako pogosto.
EDIT: Od nekje se je prikradel en zlobni smajli™. [:D]
Ja, če crknejo, kar se pa ne zgodi tako pogosto.
EDIT: Od nekje se je prikradel en zlobni smajli™. [:D]
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Dr_M ::
na leto delam cca 25.000km, vecino za v sluzbo. neki casa sm razmislu o dizli, ker bi nekako prihranil cca 100.000-120.000sit na leto (moj avto ma porabo cca 8-8.5L bencina).
ampak zakaj dizel? da bo lahko folk kaslju za mano?
ene 3 mesce nazaj sm skor povzrocil prometno nesreco zarad enga dizla. torej, kaj je blo. peljem nic hudega slutec v visnjegorski klanec (proti dolenjski) za enim tanovim scenicom, pogledam v vzratno ogledalo, medtem je pa tip ocitno prestavu 1x in je nastal en ogromen crn oblak za njim. ko sm pogledu nazaj na cesto, sm se tok ustrasu, da sm se skor v ograjo zaletu. si predstavljate kasn sok je to, ko gres ob 6 zjutri se rahlo zaspan na siht. ta dogodek me je streznil in od takrat naprej sploh ne razmislam vec o dizlih.
in ja vsi dizli kadijo. od tdi,hdi,dci,cdi,tdci,dti....
ne maram smrdljive nafte, se mn pa njihovega zvoka.
res je, da so dizli mocno napredovali v zadnjih letih, ampak to je zato, ker so prej vec kot 50 let stagniral, medtem ko so se pa bencinarji razvijal. kar se pa moci tice, vedno je treba primerjat dizla s turbino in bencinarja brez, da lahko dobis nek relevanten podatek.
pa dodaj turbino bencinarju...
pa se to. vecina evropskih drzav dela napako. dizel bi mogu bit bistveno drazji (vsaj 30%) od bencina. (kolikor vem, je proizvodnja cena za dizel visja od bencina, nej me kdo popravi, ce se motim).
in ze veckrat sm opazil, da ljudje napovedujejo mnogo drazje dizelske avtomobile, zaradi vedno drazjega razvoja.
torej, zacasna resitev je hibrid z bencinskim motorjem. dokler ne zmanka nafte.
ampak zakaj dizel? da bo lahko folk kaslju za mano?
ene 3 mesce nazaj sm skor povzrocil prometno nesreco zarad enga dizla. torej, kaj je blo. peljem nic hudega slutec v visnjegorski klanec (proti dolenjski) za enim tanovim scenicom, pogledam v vzratno ogledalo, medtem je pa tip ocitno prestavu 1x in je nastal en ogromen crn oblak za njim. ko sm pogledu nazaj na cesto, sm se tok ustrasu, da sm se skor v ograjo zaletu. si predstavljate kasn sok je to, ko gres ob 6 zjutri se rahlo zaspan na siht. ta dogodek me je streznil in od takrat naprej sploh ne razmislam vec o dizlih.
in ja vsi dizli kadijo. od tdi,hdi,dci,cdi,tdci,dti....
ne maram smrdljive nafte, se mn pa njihovega zvoka.
res je, da so dizli mocno napredovali v zadnjih letih, ampak to je zato, ker so prej vec kot 50 let stagniral, medtem ko so se pa bencinarji razvijal. kar se pa moci tice, vedno je treba primerjat dizla s turbino in bencinarja brez, da lahko dobis nek relevanten podatek.
pa dodaj turbino bencinarju...
pa se to. vecina evropskih drzav dela napako. dizel bi mogu bit bistveno drazji (vsaj 30%) od bencina. (kolikor vem, je proizvodnja cena za dizel visja od bencina, nej me kdo popravi, ce se motim).
in ze veckrat sm opazil, da ljudje napovedujejo mnogo drazje dizelske avtomobile, zaradi vedno drazjega razvoja.
torej, zacasna resitev je hibrid z bencinskim motorjem. dokler ne zmanka nafte.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Fizikalko ::
>> res je, da so dizli mocno napredovali v zadnjih letih, ampak to je zato, ker so prej vec kot 50 let stagniral, medtem ko so se pa bencinarji razvijal
Dragi moj, dizel mašine so daleč bolj napredne od bencinskih, če še ne veš. Daleč, daleč. Bancinske mašine so praktično na istem nivoju princuipalno kot pred desetletji.
Dragi moj, dizel mašine so daleč bolj napredne od bencinskih, če še ne veš. Daleč, daleč. Bancinske mašine so praktično na istem nivoju princuipalno kot pred desetletji.
krneki0001 ::
Fizikalko v čem pa so dizelske mašinetok napredne? Men se ne zdijo, še vedno so na istem kot jo je imel golf 2, izjema je samo elektronika in turbine, pa prej se pokvarijo, kot so se v golfu 2.
Primerljivi mašini recimo 1.6TDI(dizel) in 1.6 turbo(bencin)
dizel ma 75KM, bencinar ima 160KM
dizel ima 200NM navora, bencinar ima 200NM navora
dizel ma pospeške crknjenega konja, medtem ko ima bencinar 6 sekund do 100km/h
ostalo je pa tako ali tako vse isto.
Primerljivi mašini recimo 1.6TDI(dizel) in 1.6 turbo(bencin)
dizel ma 75KM, bencinar ima 160KM
dizel ima 200NM navora, bencinar ima 200NM navora
dizel ma pospeške crknjenega konja, medtem ko ima bencinar 6 sekund do 100km/h
ostalo je pa tako ali tako vse isto.
Fizikalko ::
Za sodobno dizel mašino je treba v razvoj vložit stotine milijonov dolarjev. To pove vse. Če bi bila enaka kot pri golfu 2, razvoj ne bi bil potreben.
Fizikalko ::
O crknjenem konju - mam dizla s 130KM in je vse prej kot crknjen. Pod 10s do 100, pri 1650 kg.
Pyr0Beast ::
in ja vsi dizli kadijo. od tdi,hdi,dci,cdi,tdci,dti....
old-sql dizel ne kadi tako ;D
Hehe, dokler redno menjaš filtre in ne tiščiš preveč na gas, mašina čisto lepo dela, da bi kadila, niti slučajno.
old-sql dizel ne kadi tako ;D
Hehe, dokler redno menjaš filtre in ne tiščiš preveč na gas, mašina čisto lepo dela, da bi kadila, niti slučajno.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Stepni Volk ::
nebivedu - 1.6 TDi motorja trenutno na tržišču ni. TDI je znamka VAG in jo najdeš izključno le na Seat, Škodi, VW, Audi-ju (Njihove motorje z drugačno oznako imajo še: Mitsubishi, Ford...). TDI-ji so samo: 1.4, 1.9, 2.0, 2.5, 3.0... 1.6 je bil pred desteletjem in več nazaj (v predprejšnjem Passatu, Audi 80 in podobnih starinah).
Od 1.6 dizelsih motorjev mi pride v tem trenutku na pamet le 1.6 Hdi koncerna PSA. Isti motor uporablja še Ford z oznako TDCI. Tudi BMW si je pri navezi PSA-Ford sposodil motorje za novega Mini-ja. In ta PSA-Ford-ov 1.6 HDi ima od 90-110 PS. Odvisno od modela.
Že N-tič ti pravim, da primerjaj enako z enakim. Tako lahko primerjaš 1.4 TDI in 1.4 bencinarja VAG-a. Oba imata enako število konj - 80 PS, s tem, da ima dizel 195 Nm/2200 obrath in bencinar 132Nm/3800 obratih.
Pola tako bencinar požene od 0-100 za 0,6s hitreje in ima za 1Km/h hitrejšo končno hitrost. Razlog je 60kg višja teža (cca 1 potnik) dizla. Normna poraba je navkljub temu, z 2 do 1.9 litra manj, v prid dizlu. Emisija CO2 je prav tako nižja pri dizlu 119 - 124 g/km in pri bencinarju 152-155 g/km.
OK je še 1.4 TSI, ki ima serijsko 140 PS (prototip celo 170) z 220 Nm/1750-4500 obratih. A ima zato dvoje turbin.
Samo direktne primerjave še ni moč naresti, ker se še ne prodaja v Polu.
In kaj narediš, ko trgovci prodajajo dizla za ceno bencinarja?
Trenutno ima takšno akcijo Mazda... kaj se potem bolj splača?
Dizelski motor je dražji za proizvodnjo (glej moje sporočila nazaj s povezavo), dizelsko gorivo je ceneje proizvesti:
"...diesel fuel, which costs less and is cheaper to produce. Diesel is a fuel that requires less investment at the refining end than gasoline, less additives, and hence a fuel with less earth-impact to produce. Diesel power plants are simpler than gasoline power plants and require less maintenance. Has anyone analyzed the maintenance challenges the new hybrid engines may present as these cars age? Compare this to diesel engines, which run for years with almost no maintenance. And mileage at nearly 100 MPG, with the prospect of mileage at twice that level, is an impressive factor even in America, the land of cheap fossil fuel.
Diesels will compete for market share as the four billion (or more) inhabitants of the developing world start to buy more cars. American and Japanese auto-makers who are expecting to introduce hybrids into the Chinese market, for example, should be prepared to answer, point for point, the pros and cons of hybrid cars vs. diesel cars. Volkswagen and partner Bosch have already made arrangements with Chinese authorities to begin manufacturing the Lupo in Shanghai.
Modern diesel engines have come of age. It was the diesel powered Lupo, not a hybrid car, that won the "100 Kilometers on 3 Litres of Fuel" competition. That a diesel was the first vehicle (clean burning to boot) to fulfill this challenge from European environmentalists, and not a hybrid, says it all..."
www.ecoworld.com
In še zelo zanimivi ameriški članek: Diesel, Gas or Hybrid?
Guess who wins the day?
Da ne omenjam političnega vprašanja za vsem skupaj. Evropejci podpiramo plin, dizel in etanol. Pro Bušiji bencin. In hibridniki japonce.
Sem kontinent patriot :)
Od 1.6 dizelsih motorjev mi pride v tem trenutku na pamet le 1.6 Hdi koncerna PSA. Isti motor uporablja še Ford z oznako TDCI. Tudi BMW si je pri navezi PSA-Ford sposodil motorje za novega Mini-ja. In ta PSA-Ford-ov 1.6 HDi ima od 90-110 PS. Odvisno od modela.
Že N-tič ti pravim, da primerjaj enako z enakim. Tako lahko primerjaš 1.4 TDI in 1.4 bencinarja VAG-a. Oba imata enako število konj - 80 PS, s tem, da ima dizel 195 Nm/2200 obrath in bencinar 132Nm/3800 obratih.
Pola tako bencinar požene od 0-100 za 0,6s hitreje in ima za 1Km/h hitrejšo končno hitrost. Razlog je 60kg višja teža (cca 1 potnik) dizla. Normna poraba je navkljub temu, z 2 do 1.9 litra manj, v prid dizlu. Emisija CO2 je prav tako nižja pri dizlu 119 - 124 g/km in pri bencinarju 152-155 g/km.
OK je še 1.4 TSI, ki ima serijsko 140 PS (prototip celo 170) z 220 Nm/1750-4500 obratih. A ima zato dvoje turbin.
Samo direktne primerjave še ni moč naresti, ker se še ne prodaja v Polu.
In kaj narediš, ko trgovci prodajajo dizla za ceno bencinarja?
Trenutno ima takšno akcijo Mazda... kaj se potem bolj splača?
Dizelski motor je dražji za proizvodnjo (glej moje sporočila nazaj s povezavo), dizelsko gorivo je ceneje proizvesti:
"...diesel fuel, which costs less and is cheaper to produce. Diesel is a fuel that requires less investment at the refining end than gasoline, less additives, and hence a fuel with less earth-impact to produce. Diesel power plants are simpler than gasoline power plants and require less maintenance. Has anyone analyzed the maintenance challenges the new hybrid engines may present as these cars age? Compare this to diesel engines, which run for years with almost no maintenance. And mileage at nearly 100 MPG, with the prospect of mileage at twice that level, is an impressive factor even in America, the land of cheap fossil fuel.
Diesels will compete for market share as the four billion (or more) inhabitants of the developing world start to buy more cars. American and Japanese auto-makers who are expecting to introduce hybrids into the Chinese market, for example, should be prepared to answer, point for point, the pros and cons of hybrid cars vs. diesel cars. Volkswagen and partner Bosch have already made arrangements with Chinese authorities to begin manufacturing the Lupo in Shanghai.
Modern diesel engines have come of age. It was the diesel powered Lupo, not a hybrid car, that won the "100 Kilometers on 3 Litres of Fuel" competition. That a diesel was the first vehicle (clean burning to boot) to fulfill this challenge from European environmentalists, and not a hybrid, says it all..."
www.ecoworld.com
In še zelo zanimivi ameriški članek: Diesel, Gas or Hybrid?
Guess who wins the day?
Da ne omenjam političnega vprašanja za vsem skupaj. Evropejci podpiramo plin, dizel in etanol. Pro Bušiji bencin. In hibridniki japonce.
Sem kontinent patriot :)
neobjavljeno.blogspot.com
Phoebus ::
Stepni volk: ne primerjaš enakega z enakim. Zakaj?
1.4 vw tdi ima direkten vbrizg in turbino
1.4 vw z omenjenimi konji je NA brez direktnega vbrizga.
1.4 TFSI pa ima turbopuhalo in direkten vbrizg.
In ko pa tako primerjaš enako z enakim, ima slednji 170 konjev.
1.4 vw tdi ima direkten vbrizg in turbino
1.4 vw z omenjenimi konji je NA brez direktnega vbrizga.
1.4 TFSI pa ima turbopuhalo in direkten vbrizg.
In ko pa tako primerjaš enako z enakim, ima slednji 170 konjev.
perci ::
Diesel se za avto kot je clio nikakor ne splača. S takim avtom ponavadi ne delaš toliko kilometrov, poleg tega razlika v porabi ni tako velika, saj je dizelski motor bistveno težji od bencinskega, kar pa se pri avtu kot je clio precej pozna.
Stepni Volk ::
Phoebus - TFSI 1.4 ne obstaja. Je pa TSI - Twincharged Stratified Injection. Dvojico zastopa turbopolnilnik in kompresor, posledica je visoka temperatura polnilca (glej sliko: modro hladni del, rdeče vroči del). Zato je dodan še intercooler.
http://www.autobild.de/projektor/galeri...
Do 3000 obratov motorček diha prisilno preko kompresorja.
In ta nastopa v dveh izvedbah s 140 in s 170 PS.
Direktna primerjava ni možna, ker se ju zaenkrat vgrajuje le v Golfa in Tourana. V omenjeni vozilih pa 1.4 TDI-ja ni.
http://www.autobild.de/projektor/galeri...
Do 3000 obratov motorček diha prisilno preko kompresorja.
In ta nastopa v dveh izvedbah s 140 in s 170 PS.
Direktna primerjava ni možna, ker se ju zaenkrat vgrajuje le v Golfa in Tourana. V omenjeni vozilih pa 1.4 TDI-ja ni.
neobjavljeno.blogspot.com
username ::
In kaj narediš, ko trgovci prodajajo dizla za ceno bencinarja?Hja, napamet rečeno je v takem primeru absolutno edino pametno vzeti dizla.
Trenutno ima takšno akcijo Mazda... kaj se potem bolj splača?
Ampak kaj žene proizvajalca do take prodajne odločitve? Imajo brez te ugodnosti bencinski motorji še vedno toliko prednosti, da se sicer večina ljudi ne bi odločila za dizel? Kaj je vzrok? Kako je z vzdrževanjem oz. ceno le-tega?
Diesel power plants are simpler than gasoline power plants and require less maintenance.Za motorje v sodobnih osebnih avtomobilih ne vem, če to drži. Delovni stroji (traktor, gradbeni stroji, motorji v industriji/tovarnah) so najbrž res bolj preprosti) - v osebnih avtih pa je zraven ponavadi šr turbina, pa posebne šobe za vbrizg (common rail naprimer), kar malo zakomplicira in podraži razvoj in tudi proizvodnjo dizel motorja.
Ne pozabit, da pri avtih tipa golf, megane, passat itd povprečni turbodizli resda nudijo podobne (ali tudi malenkost boljše) performanse kot bencinski motorji, s katerimi jih primerjamo, ob ugodnejši porabi. Vendar dizli za to potrebujejo večjo delovno prostornino, poleg tega pa nujno še turbino (ter drage in občutljive sisteme vbrizga goriva). Pa še blok motorja mora biti močnejši, da prenese večjo kompresijo.
Odtod večja teža motorja, višja cena izdelave dizelskega motorja in tudi zahtevnejše vzdrževanje. Saj verjamem, da turbine ne crkujejo tako pogosto, kot se derejo nekteri anti-dizelaši, a vendar se dogaja. Pri najbolj razširjenih zmogljivih sodobnih bencinarjih, kakršni so v večini avtomobilov (1.4 do 2.0 - litrski 16v bemcinarji) pa turbina ne more crkniti - ker je ni!
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Stepni Volk ::
Glede nato, da so dizli dosegli 50% prodaje v Evropi, to pomeni, da se bo vsaj približno enako investiralo v razvoj obeh tipov ICE: bencin in dizel (če odštejemo plin in alkohol, ki z manjšo modifikacijo lahko uporabljata bencinski motor in šele z večjo tudi dizelski).
Osebno sem najbolj za plin, torej bencinski motor, ker je izpuh čistejši in ekonomsko bolj upravičen od ostalih dveh (temo o plinsko gnaniv vozilih in predelavi že imamo). A ker je veriga plinskih črpalk na ektremni dieti, nad tem nisem najbolj navdušen. Kot tudi nad shiranimi manekenkami, ki me strašijo s plakatov vsepovsod.
Podoben problem ima dizel v ZDA. Ni na vsaki črpalki, drug problem je, da je zelo nizke kakovosti, ter zelo različnih tipov. Zato se tu amerika začuda enkrat obrača nazaj k Evropi po standardih za dizelsko gorivo (glej povezave v prejšnjih sporočilih). Tako kot se je odstranilo svinec iz bencina, se bo sedaj lahko tudi žveplo iz dizla. Skandinavci že uporabljajo bolj čisto dizelsko gorivo, ki vsebujejo manj drobnih delcev, kot ga predpisuje evropski standard.
A zatem stoji razvoj. Če bi bil za oba goriva enak, bi lahko lažje primerjali. A temu ni tako. Bencin, kot gorivo je imel v preteklih letih za seboj več izboljšav. Prav tako motor v smislu ekologije (katalizator, neposredno vbrizgavanje...). Dizel je vedno capljal po 10 let in več zadaj, ker pač ni bilo smiselno vlagati v razvoj.
Pred nekaj leti so napovedovali zaton in izumrtje dizlov, ker naj ne bi zmogli doseči novih okoljevarstvenih norm.
Ker se je kljub temu dizel obdržal in ne samo preživel, temveč naskočil svojega velikega brata, ni to zgolj čudež, temveč znamenje, da se bo tudi tu kaj spremenilo. In ko se bo, bomo lahko primerjali enako z enakim. Tehnično in ekonomsko izvedljivo, ter okolju prijaznejše. K čemer je najprej pripomogel PSA, ki je izumil filter sajastih delcev (v prvi generaciji je delal le z aditivom, sedaj je "neodvisen"), ter nazadnje Honda s svojim novim "katalizatorjem" (glej sporočilna nazaj).
Zanimivo pri tem je, da se je najprej uporabljalo bio-dizel in se je šele z močjo naftnega lobija tega zavrlo. Podobno zgodbo že poznamo Du-Pont vs. konoplja (ki je boljša za ladijske in ostale vrvi.. Du-Pont je potem vse konoplje razglasil za drogo in tako eliminiral naravnega in boljšega nasprotnika).
Razlog za ta tektonski premik je seveda cena goriv. Evropa je ob prvi naftni krizi v 70-tih dobesedno klecnila. Ameriki je bilo relativno vseeno. Zato Evropa išče alternative. Tu je bio-disel, alkohol... ter v največjih porabnikih goriva - ogrevanju hiš, še pasivne hiše, toplotne črpalke, peči na biomaso itd. Bio dizel omogoča relativno neodvisnot. Alkohol prav tako. Tudi plin, če štejemo Ruse za prijatelje.
Evropski najbolj popularni avto je mali razred tipa Peugeot 206 in podobnih. Ameriški je pick-up in SUV. Kljub temu smo mi bolj navdušeni nad dizlom, kot oni. Spet politika cen goriv.
Za ekstrem lahko vzamemo Švico, kjer je dizel vedno dražji od bencina. Zato vsem ljubiteljem nakup bencinarjev svetujem tam. Tudi zato, ker so bolj bogato opremljeni, kot v Nemčiji... slovenski deželni paketi pa so že v osnovi siromašnejši od Nemških. Vmes je carina, a je trik Liechtenstein, ki je del Švice in hkrati v EFTA = carine za Lichtensteinska rabljena vozila ni.
Tu so še Grki, Irci in Rusi, ki prav tako ne marajo dizlov. Avstrijci, Italijani, Francozi in Nemci so že bolj navdušeni. Ostali smo nekje bolj vmes oz. rahlo na strani bencinarjev.
perci - Se splača. Novi Clio je večji od Golfa II. Uporaba istega imena in tiha rast avtomobilov je le trgovski trik.
Vse je seveda odvisno od letne kilometrine. Vzemimo username-ov poenostavljen izračun, ki ne upošteva višje vrednosti vozila, ko se ga prodaja rabljenega (za točnost tega uporabi Eurotax ali Schwacke). Zato predvidevajmo, da bomo vozilo po 5 letih uporabe podarili mlajšemu sorodniku.
Clio je nekoliko ponesrečen primer, ker nima čisto nič podobnih motorjev na našem tržišču (najblijžja bi bila primerjava 1.5DCi 105PS in 1.6 16V 110 PS a prvega še ni v ceniku). Zato vzemimo omenjenega Pola, kjer sta si motorja podobna vsaj v kubaturi (približno) in moči.
1.4 Trendline bencinar stane 2 473 523,- SIT
1.4 Trendline dizel stane 2 848 656,- SIT
Razlika je 375 133 SIT. Vzemimo nižjo razliko v normni porabi, t.j. 1.9 litra.
Super stane 236,6 SIT
Dizel stane 230,6 SIT
Razlika na 100km je tako 477,14 SIT. Investicija v dizel se izenači pri 78 621,1km. Če torej vozilo uporabljamo omenjenih 5 let, je torej meja 15 724Km/leto. Če smo bolj snobovski in menjavamo vozila na 3 leta, je potrebno prevoziti več kot 26 207Km/leto.
V primeru, da vozila ne bomo podarili, temveč prodali na tržišču po 3 letih. Bo rezultat takšen:
1.4 TDI z 92 000km za 1 700 000
1.4 16V z 82 000km za 1 590 000
Bencinski avto v ponudbi ima višjo vrednost, ker ima manj kilometrov, ga ponuja 1 lastnik in prodaja trgovec.
Dizelski ima prednost, ker je metalic barve.
Poenostavljeno je razlika po 3 letih in 90 000 km še vedno 110 000 SIT. Kar pomeni, da se je nakup dizla in bencinarja izenačil že po 55 567 km, t.j. če prevozimo več kot 18 552 km / na letu, že varčujemo.
Star pregovor pravi: "Kdor ima denar, lahko varčuje."
Peugeot 207 sicer ima prav tako 1.4 bencinarja in dizla, pri tem ima bencinar 75PS, dizel 68 PS, razlika v ceni je 400 000 SIT. Razlika v porabi kombinirani vožnji 1,8 litra in v mestni 2,6.
Osebno sem najbolj za plin, torej bencinski motor, ker je izpuh čistejši in ekonomsko bolj upravičen od ostalih dveh (temo o plinsko gnaniv vozilih in predelavi že imamo). A ker je veriga plinskih črpalk na ektremni dieti, nad tem nisem najbolj navdušen. Kot tudi nad shiranimi manekenkami, ki me strašijo s plakatov vsepovsod.
Podoben problem ima dizel v ZDA. Ni na vsaki črpalki, drug problem je, da je zelo nizke kakovosti, ter zelo različnih tipov. Zato se tu amerika začuda enkrat obrača nazaj k Evropi po standardih za dizelsko gorivo (glej povezave v prejšnjih sporočilih). Tako kot se je odstranilo svinec iz bencina, se bo sedaj lahko tudi žveplo iz dizla. Skandinavci že uporabljajo bolj čisto dizelsko gorivo, ki vsebujejo manj drobnih delcev, kot ga predpisuje evropski standard.
A zatem stoji razvoj. Če bi bil za oba goriva enak, bi lahko lažje primerjali. A temu ni tako. Bencin, kot gorivo je imel v preteklih letih za seboj več izboljšav. Prav tako motor v smislu ekologije (katalizator, neposredno vbrizgavanje...). Dizel je vedno capljal po 10 let in več zadaj, ker pač ni bilo smiselno vlagati v razvoj.
Pred nekaj leti so napovedovali zaton in izumrtje dizlov, ker naj ne bi zmogli doseči novih okoljevarstvenih norm.
Ker se je kljub temu dizel obdržal in ne samo preživel, temveč naskočil svojega velikega brata, ni to zgolj čudež, temveč znamenje, da se bo tudi tu kaj spremenilo. In ko se bo, bomo lahko primerjali enako z enakim. Tehnično in ekonomsko izvedljivo, ter okolju prijaznejše. K čemer je najprej pripomogel PSA, ki je izumil filter sajastih delcev (v prvi generaciji je delal le z aditivom, sedaj je "neodvisen"), ter nazadnje Honda s svojim novim "katalizatorjem" (glej sporočilna nazaj).
Zanimivo pri tem je, da se je najprej uporabljalo bio-dizel in se je šele z močjo naftnega lobija tega zavrlo. Podobno zgodbo že poznamo Du-Pont vs. konoplja (ki je boljša za ladijske in ostale vrvi.. Du-Pont je potem vse konoplje razglasil za drogo in tako eliminiral naravnega in boljšega nasprotnika).
Razlog za ta tektonski premik je seveda cena goriv. Evropa je ob prvi naftni krizi v 70-tih dobesedno klecnila. Ameriki je bilo relativno vseeno. Zato Evropa išče alternative. Tu je bio-disel, alkohol... ter v največjih porabnikih goriva - ogrevanju hiš, še pasivne hiše, toplotne črpalke, peči na biomaso itd. Bio dizel omogoča relativno neodvisnot. Alkohol prav tako. Tudi plin, če štejemo Ruse za prijatelje.
Evropski najbolj popularni avto je mali razred tipa Peugeot 206 in podobnih. Ameriški je pick-up in SUV. Kljub temu smo mi bolj navdušeni nad dizlom, kot oni. Spet politika cen goriv.
Za ekstrem lahko vzamemo Švico, kjer je dizel vedno dražji od bencina. Zato vsem ljubiteljem nakup bencinarjev svetujem tam. Tudi zato, ker so bolj bogato opremljeni, kot v Nemčiji... slovenski deželni paketi pa so že v osnovi siromašnejši od Nemških. Vmes je carina, a je trik Liechtenstein, ki je del Švice in hkrati v EFTA = carine za Lichtensteinska rabljena vozila ni.
Tu so še Grki, Irci in Rusi, ki prav tako ne marajo dizlov. Avstrijci, Italijani, Francozi in Nemci so že bolj navdušeni. Ostali smo nekje bolj vmes oz. rahlo na strani bencinarjev.
perci - Se splača. Novi Clio je večji od Golfa II. Uporaba istega imena in tiha rast avtomobilov je le trgovski trik.
Vse je seveda odvisno od letne kilometrine. Vzemimo username-ov poenostavljen izračun, ki ne upošteva višje vrednosti vozila, ko se ga prodaja rabljenega (za točnost tega uporabi Eurotax ali Schwacke). Zato predvidevajmo, da bomo vozilo po 5 letih uporabe podarili mlajšemu sorodniku.
Clio je nekoliko ponesrečen primer, ker nima čisto nič podobnih motorjev na našem tržišču (najblijžja bi bila primerjava 1.5DCi 105PS in 1.6 16V 110 PS a prvega še ni v ceniku). Zato vzemimo omenjenega Pola, kjer sta si motorja podobna vsaj v kubaturi (približno) in moči.
1.4 Trendline bencinar stane 2 473 523,- SIT
1.4 Trendline dizel stane 2 848 656,- SIT
Razlika je 375 133 SIT. Vzemimo nižjo razliko v normni porabi, t.j. 1.9 litra.
Super stane 236,6 SIT
Dizel stane 230,6 SIT
Razlika na 100km je tako 477,14 SIT. Investicija v dizel se izenači pri 78 621,1km. Če torej vozilo uporabljamo omenjenih 5 let, je torej meja 15 724Km/leto. Če smo bolj snobovski in menjavamo vozila na 3 leta, je potrebno prevoziti več kot 26 207Km/leto.
V primeru, da vozila ne bomo podarili, temveč prodali na tržišču po 3 letih. Bo rezultat takšen:
1.4 TDI z 92 000km za 1 700 000
1.4 16V z 82 000km za 1 590 000
Bencinski avto v ponudbi ima višjo vrednost, ker ima manj kilometrov, ga ponuja 1 lastnik in prodaja trgovec.
Dizelski ima prednost, ker je metalic barve.
Poenostavljeno je razlika po 3 letih in 90 000 km še vedno 110 000 SIT. Kar pomeni, da se je nakup dizla in bencinarja izenačil že po 55 567 km, t.j. če prevozimo več kot 18 552 km / na letu, že varčujemo.
Star pregovor pravi: "Kdor ima denar, lahko varčuje."
Peugeot 207 sicer ima prav tako 1.4 bencinarja in dizla, pri tem ima bencinar 75PS, dizel 68 PS, razlika v ceni je 400 000 SIT. Razlika v porabi kombinirani vožnji 1,8 litra in v mestni 2,6.
neobjavljeno.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
WarpedGone ::
Tule se strinjam. Plin je Dobra zadeva. Problem je le gre pri predelavi tovarniška garancija skozi okno.
Danes v financah pa je članek, da je zastopnik za Subaru začel ponujat vozila predelana na plin, kjer tovarniška garancija vseeno velja. Doplačilo je menda nekje okrog 100k SIT (po spominu). Tole je pa že zelo resna alternativa 'pure' bencinu.
Danes v financah pa je članek, da je zastopnik za Subaru začel ponujat vozila predelana na plin, kjer tovarniška garancija vseeno velja. Doplačilo je menda nekje okrog 100k SIT (po spominu). Tole je pa že zelo resna alternativa 'pure' bencinu.
Zbogom in hvala za vse ribe
:roketa> ::
Na tej strani lahko preverite koliko onesnažuje vaš avto. Za Corollo 1.4 D-4D, ki jo imamo pri hiši sem ugotovil, da je daleč spredaj med dizli brez filtra sajastih delcev v svojem razredu na tej lestvici. Zanimivo se mi zdi, da ima tudi v letu 2006 Toyota najčistejši dizel, kar domnevno Evropsko dizelsko premoč postavi v malo drugačno luč. Ja, plinski avtomobili so se res kar dobro odrezal na tem testu.
username ::
Evropa je ob prvi naftni krizi v 70-tih dobesedno klecnila. Ameriki je bilo relativno vseeno. Zato Evropa išče alternative.Ni povsem res. Tudi v ZDA so občutili naftno krizo. Preberi si http://en.wikipedia.org/wiki/1973_oil_crisis, predvsem poglavje "Immediate economic impact of the embargo" ter par naslednjih.
Evropski najbolj popularni avto je mali razred tipa Peugeot 206 in podobnih.Tudi tole bi bilo dobro preveriti, pomoje ne drži. V Sloveniji je sicer res najbolj prodajan nižji razred (clio, 206, punto, polo...), v Avstriji in Nemčiji pa nižji srednji (golf, megane, stilo, 306...). Za druge razvite EU države ne vem natančno, sumim pa da je v Franciji, VB, Nizozemski, morda tudi Italiji.. najbrž podobno kot v Nemčiji
Clio je nekoliko ponesrečen primer, ker nima čisto nič podobnih motorjev na našem tržišču (najblijžja bi bila primerjava 1.5DCi 105PS in 1.6 16V 110 PS a prvega še ni v ceniku)Kaj pa 100-konjski 1.4 16v?
No sedajle sem pogledal cenik na internetu: 3-vratni clio dynamique 1.4 16v stane 3.065.000 SIT, 3-vratni clio dynamique 1.5 dci (85 KM) pa kar 400.000 SIT več.
100-konjskega dci se pri nas sploh ne dobi v cliotu, največ je 85 KM.
Razlika v povprečni porabi je 2,2 litra/100 km (6,6 vs 4,4). Izenačita se pri 73.000 km.
103-konjski dCi clio je možno dobiti v AVstriji, kjer pa je razlika v ceni kar 3370 EUR! (dobrih 800.000 SIT - uf!). Razlika v porabi pa 1,9 litra na 100km... brez upoštevanja višje cene ob prodaji rabljenega se ti dizel povrne šele pri okoli 170.000 prevoženih kilometrih... ojej
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Super Sonic ::
"103-konjski dCi clio je možno dobiti v AVstriji, kjer pa je razlika v ceni kar 3370 EUR! (dobrih 800.000 SIT - uf!). Razlika v porabi pa 1,9 litra na 100km... brez upoštevanja višje cene ob prodaji rabljenega se ti dizel povrne šele pri okoli 170.000 prevoženih kilometrih... ojej"
Sicer pa nisi upošteval še registracije. Ta je nujna za vsak avto, ane.
p.s.
Narobe bral! Sorry
Sicer pa nisi upošteval še registracije. Ta je nujna za vsak avto, ane.
p.s.
Narobe bral! Sorry
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
Stepni Volk ::
username - ne rabiš preverjati. Peugeot 206 - It was the best-selling car in Europe from 2001 to 2003. By Wikipedia.
2004 in 2005 je to bil Golf.
Focus je bil 2000 in 2001 najbolj prodajan na svetu.
Poglejmo ameriško izbiro za letošnje leto:
1. Ford F-Series pickup (samo v septembru prodano 70.822)
2. Chevrolet Silverado pickup (samo v septembru prodano 51.964)
3. Toyota Camry convertible, coupe and sedan (samo v septembru prodano 38,269]
2004 in 2005 je to bil Golf.
Focus je bil 2000 in 2001 najbolj prodajan na svetu.
Poglejmo ameriško izbiro za letošnje leto:
1. Ford F-Series pickup (samo v septembru prodano 70.822)
2. Chevrolet Silverado pickup (samo v septembru prodano 51.964)
3. Toyota Camry convertible, coupe and sedan (samo v septembru prodano 38,269]
neobjavljeno.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
krneki0001 ::
Stepni, če bi ti znal brati bi vodel da uame pomeni TD turbo dizel in to pomeni da ima turbino zraven mašine. Tko da vse tiste tvoje končnice si lahko nekam zatakneš, ker v osnovi je to vse en in isti drek - dizel mašina z turbino.
In če že primerjaš mašine, moraš primerjat vsaj po osnovi enake, to pomeni turbo mašino od dizla in turbo od bencinarja.
Ampak za turbo bencinarja raje nisi navedel podatkov, ker bi se pokazalo, da je poraba skoraj ista kot od dizla in da ima še enkrat tok konjenice in še pol tok navora.
Zakaj ne maram dizla?
Iz svojih lastnih izkušenj ti povem da mi je 20 let star bencinar(subaru leone) ko je stal en teden na -20 stopinj celzija in pokrit z pol metra snega, ko sem ga odkopal, vžgal v prvo, kolegov novi BMW 530D, pa ni niti pisknil, je vse v njem zmrznilo. Če to ni prednost, potem pa nevem kaj.
In če že primerjaš mašine, moraš primerjat vsaj po osnovi enake, to pomeni turbo mašino od dizla in turbo od bencinarja.
Ampak za turbo bencinarja raje nisi navedel podatkov, ker bi se pokazalo, da je poraba skoraj ista kot od dizla in da ima še enkrat tok konjenice in še pol tok navora.
Zakaj ne maram dizla?
Iz svojih lastnih izkušenj ti povem da mi je 20 let star bencinar(subaru leone) ko je stal en teden na -20 stopinj celzija in pokrit z pol metra snega, ko sem ga odkopal, vžgal v prvo, kolegov novi BMW 530D, pa ni niti pisknil, je vse v njem zmrznilo. Če to ni prednost, potem pa nevem kaj.
Fizikalko ::
Posledica slabega goriva, ne pa mašine. Meni je Petrolov dizl zmrznil pri -11, z OMVjevim sem se pa pri -23 peljal BP.
Fizikalko ::
In še to: turbo pri dizlu ZMANJŠA porabo, ne pa poveča. Moja 1.9 TDI mašina ima 130KM, sosedova (PASSAT) 1.8T (turbo bencinar) pa 140. Torej sta primerljiva in glej - moj aporaba je pod 6 litrov, tam okrog 5.4 (se ne matram), njemu pa kuri 8, če špara, sicer pa čez 9l. S tem, da je moj avto 150 kil težji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fizikalko ()
Stepni Volk ::
Že v osnovi se disel in bencin takoj razlikujeta. Bencin se v motorju vname s pomočjo iskre (svečka), dizel pod pritiskom (z izjemo nižjih temperatur, kjer pomaga segrevanje). Če cepimo dlake, je že od izvora "nadzorovane eksplozije" vse različno.
nebivedu - TDI ni enak TDCI, HDI, CDI... in tu ne gre zgolj za komercialno označevanje motorjev (recimo za isti motor, ki ima oznako JTD pri Fiat/Alfa/Lancia, ter CDTI pri Opel/Vauxhall/Holden oz. TiD pri Saabu).
TDI ime štiri črpalke-šobe (velja za zadnjo generacijo, dejansko sta 2 različni), ostali imajo eno črpalko in skupno vodilo. Zato TDI-ji lahko delujejo pod višjimi pritiski (če primerjaš enake generacije pumpe-duse in common rail). "Turbo luknja" je veliko manjša in motorji bolj "športni".
Z izjemo TDI s 2.5 V6 z 180 PS in 3.3 V8, ki imata common rail. "Pump-duse" je tudi že stvar preteklosti, saj bo do konca leta VAG vse zamenjal s common raili (le ta je še najbolj podoben bencinskemu EFI, samo pritiski so veliko višji).
Vsi skupaj pa imajo zraven še direct injection in intercooler.
Več o TDI motorjih: www.tdiclub.com
Kako deluje dizel: howstuffworks.com/diesel.htm
In vbrizgavanje goriva: wikipedia.org/wiki/Fuel_injection
Tudi TDI ni neposredno primerljiv z TSI-jem (prav tako VAG izum). Ta ima dva polnilnika: turbo in še kompresor, kar sem že 2x omenil. Da se TSI-ja neposredno ne da primerjati z 1.4 TDI-jem, ker se ne vgrajujejo v ista vozila, sem tudi že povedal. Nesmiselno je primerjati porabo Golfa in Tourana s Polom.
Zato je iz konstrukcijskega aspekta bolj primerljiv Fizikalkov primer: 1.9 TDI s 150PS in 1.8T s 150PS. Ker sta časovno hkrati oba motorja obstajala, a ju ne izdelujejo več za EU tržišče (glede 1.8T nisem čisto prepričan, kot tudi ne za ostala tržišča).
nebivedu - TDI ni enak TDCI, HDI, CDI... in tu ne gre zgolj za komercialno označevanje motorjev (recimo za isti motor, ki ima oznako JTD pri Fiat/Alfa/Lancia, ter CDTI pri Opel/Vauxhall/Holden oz. TiD pri Saabu).
TDI ime štiri črpalke-šobe (velja za zadnjo generacijo, dejansko sta 2 različni), ostali imajo eno črpalko in skupno vodilo. Zato TDI-ji lahko delujejo pod višjimi pritiski (če primerjaš enake generacije pumpe-duse in common rail). "Turbo luknja" je veliko manjša in motorji bolj "športni".
Z izjemo TDI s 2.5 V6 z 180 PS in 3.3 V8, ki imata common rail. "Pump-duse" je tudi že stvar preteklosti, saj bo do konca leta VAG vse zamenjal s common raili (le ta je še najbolj podoben bencinskemu EFI, samo pritiski so veliko višji).
Vsi skupaj pa imajo zraven še direct injection in intercooler.
Več o TDI motorjih: www.tdiclub.com
Kako deluje dizel: howstuffworks.com/diesel.htm
In vbrizgavanje goriva: wikipedia.org/wiki/Fuel_injection
Tudi TDI ni neposredno primerljiv z TSI-jem (prav tako VAG izum). Ta ima dva polnilnika: turbo in še kompresor, kar sem že 2x omenil. Da se TSI-ja neposredno ne da primerjati z 1.4 TDI-jem, ker se ne vgrajujejo v ista vozila, sem tudi že povedal. Nesmiselno je primerjati porabo Golfa in Tourana s Polom.
Zato je iz konstrukcijskega aspekta bolj primerljiv Fizikalkov primer: 1.9 TDI s 150PS in 1.8T s 150PS. Ker sta časovno hkrati oba motorja obstajala, a ju ne izdelujejo več za EU tržišče (glede 1.8T nisem čisto prepričan, kot tudi ne za ostala tržišča).
neobjavljeno.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
Azrael ::
Tisti 1.8 Turbo bencinar od VW je itak dober primer, kako pri VW ne zanjo delati ne mašin ne avtomobilov, edino srečo imajo, da svoj škart, na račun neke stare? slave, lahko drago prodajajo.
1.8 litra in samo 150HP s turbino?!? Bedniki, toliko in več pri Alfi ali pri Hondi dobijo z atmosferskim motorjem, ki BTW nima turbo luknje in zaradi nje malo uporabnih obratov. Trajnost te švabske tehnike, hmm proti temu je mašina v Yugo45 neuničljiva. Ampak za neko dokazovanje, kako je traktor oh in sploh pa še in, pa taka zafušana mašina pride prav.
1.8 litra in samo 150HP s turbino?!? Bedniki, toliko in več pri Alfi ali pri Hondi dobijo z atmosferskim motorjem, ki BTW nima turbo luknje in zaradi nje malo uporabnih obratov. Trajnost te švabske tehnike, hmm proti temu je mašina v Yugo45 neuničljiva. Ampak za neko dokazovanje, kako je traktor oh in sploh pa še in, pa taka zafušana mašina pride prav.
Nekoč je bil Slo-tech.
Fizikalko ::
No, ta Passat od kolega (bencinar) ima 380k kilometrov. Me zanima, katera Alfa jih ima toliko in je tip tpo.
Liker ::
No, tako zelo slaba tista 1.8T masina ni...
En kolega je na svoji skodi Octavi-i z chip tuningom spravil ven cca 230HP. Jaz bi bolj rekel da pac je primerno zavrta, zato da lahko prodajajo se vecje masine (V5, V6). Aja pa poraba se ni pretirano spremenila :D
Neki drugi znanec, pa ima mazdo 626 2.0, ki jo je predelal, tako da je sedaj Turbo powered.
Iz masine, ki ima original 115HP je pri minimalnem polnilnem tlaku turbine dosegel skoraj 180HP.
Sicer pa sem tudi jaz mnenja da "Turbo" dizlov ni mozno najbolj primerjati z navadnimi benciskimi motorji, tlak pri notranjem izgorevanju vendarle pomeni zelo veliko...
Aja, pa se en minus za dizla, ce spraznes akumulator, ga ne mores vzgati s porivanjem ;)
En kolega je na svoji skodi Octavi-i z chip tuningom spravil ven cca 230HP. Jaz bi bolj rekel da pac je primerno zavrta, zato da lahko prodajajo se vecje masine (V5, V6). Aja pa poraba se ni pretirano spremenila :D
Neki drugi znanec, pa ima mazdo 626 2.0, ki jo je predelal, tako da je sedaj Turbo powered.
Iz masine, ki ima original 115HP je pri minimalnem polnilnem tlaku turbine dosegel skoraj 180HP.
Sicer pa sem tudi jaz mnenja da "Turbo" dizlov ni mozno najbolj primerjati z navadnimi benciskimi motorji, tlak pri notranjem izgorevanju vendarle pomeni zelo veliko...
Aja, pa se en minus za dizla, ce spraznes akumulator, ga ne mores vzgati s porivanjem ;)
Azrael ::
> ima 380k kilometrov. Me zanima, katera Alfa jih ima toliko in je tip tpo.
Ni problema taka kilometrina tudi pri bencinskih Alfah, pod istimi pogoji uporabe, jasno. Problem je folk, ki misli, da se Alfo žuili vendno do blokade, po možnosti v najvišji prestavi.
Ni problema taka kilometrina tudi pri bencinskih Alfah, pod istimi pogoji uporabe, jasno. Problem je folk, ki misli, da se Alfo žuili vendno do blokade, po možnosti v najvišji prestavi.
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 109945 (68827) | Berserker |
» | Dizelski osebni avtomobil onesnažuje bolj kakor težek tovornjak (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 155083 (54177) | krneki0001 |
» | Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 67156 (47620) | blay44 |
» | bencin : dieselOddelek: Loža | 4050 (3196) | kixs |
» | Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 24174 (20483) | ivanuscha |