» »

Proizvajalci avtomobilov

Proizvajalci avtomobilov

1
2
»

WarpedGone ::

Nadtlak ni digitalna reč - On/Off ampak stvar številk.
Tahude turbine so IIRC sposobne narest do kak bar al pa dva plusa, takle ventilator pa mogoče pol bara, raje precej manj.
CFM rating ti tule klinc pomaga, velja ko maš na obeh straneh približno isti tlak. Ko pa z njim začneš stiskat zrak, pa začne puščat ko zmešan.

Dejansko je treba pazit, da zadeva ne postane še dodatna ovira zraku - recimo pri full gasu in 200 kmh po AC.
Zbogom in hvala za vse ribe

IceIceBaby ::

0,5 bara je že kar veliko. Če imaš v avtu števec za boost se lepo vidi, koliko je potrebno motor gnati za pol bara. Jaz ne verjamem, da je tak ventilator sposoben generirati kak opazen nadtlak. Obratno, v večini primerov se izkaže, da je samo še ena ovira na intaku.

WarpedGone ::

Sej, tehle 0,5bara kot zgornjo mejo sm dal precej po občutku.

Mal računice čez prst: pri 6000 RPM ma gred ravno 100 obratov na sekundo. 4 taktni motor ma takrat glih po 25 sesalnih ciklov vsako sekundo. Če je to 1000 kubični motor, je to cca 25 litrov zraka vsako sekundo, da ohranjaš 1 BAR. Kak ventilator ti bo pri cca 20cm premera pumpal po 50 litrov zraka na sekundo pri omembe vrednem nadtlaku? Motor sam po sebi je zelo močna zračna črpalka. Če mu hočeš pomagat, mora bit tista dodatna črpalka vsaj njemu primerljiva, če ne še "hujša". Sicer je le ovira.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

0,5 bar ni nič posebnega. To je normalno pospeševanje. Do 1bar gre turbina z lahkoto že pri 1500Rpm pa gas do sredine.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Švoh bereš?
Govorimo o nadtlaku, ki bi ga lahko dosegal "navaden" električni ventilator in kakšen bi moral bit, da bi blo kej profita od njega.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Ja električni ventilator je pa brezveze ane :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Blinder ::

overlord_tm je izjavil:



Kako naj pa tole vlece 1.4 mlincek?


Motorji v težjih vozilih so "manj naviti", imajo manjšo specifično moč.
Naprimer motor 2.0 TDI v vw transporterju. Ali pa 2.0 TFSI v passatu(170 km verzija), medtem ko razni lažji polo gti, ibiza cupra imajo/so imeli 170 konjev iz 1.4 motorja.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

bluefish ::

overlord_tm je izjavil:



Kako naj pa tole vlece 1.4 mlincek?
In zakaj bi?

sverde21 ::

Because U can :)
<?php echo `w`; ?>

Spajky ::

@ WarpedOne : 1L 4 takt mašina na 6kRpm teoretično na 1bar (atm.pritisk na morju) lahko potegne vase pod full gasom res 25L zraka na mestu, vendar ga manj zaradi raznih obstrukcij (turbina, zračni filter, turbulenca v sesalnem kolektorju, lopute v karburatorju) na poti zraka. Tako nekako samo enih 2/3 tega maximum brez bilokake turbine. Z vsako vrsto turbine več ali manj povečas količino zraka, ki jo lahko spraviš v cilindre.

Zato pa če si na malih obratih na mestu pa malo, recimo desetino tega! Običajno bencinc pa fura med običajno vožnjo na enih 2,5kRpm-3kRpm in pri večjih hitrostih na cesti že zaradi tega prihaja od avta spredaj po cevi v filter zraka zaradi večjega pritiska več zraka. Zato pa imajo "dirkalni" avti "snorkel" na havbi pa direkt v filter.

No vsaka vrsta turbine ima svoje dobre in slabe lastnosti in podobno obstruira prihajajoči zrak pri malih obratih in velikih hitrostih. Prednost električne je, da ima "zrcalno sliko pritiska"-lag kot ostala dva tipa, torej ji izkoristek pada z obrati. Jest npr. rabim malce več moči pri speljevanjih in začetnih pospeševanjih (bolj nižji obrati), za pol večje hitrosti pa bi "snorkel" cev na vent input speljal kar izpod avta, da se ne vidi >:D namesto rezat haubo :D

Če maš en stari hišni sesalec z izhodom za cev (pihanje), lahko jo testno fixiraš na zrak imput zračnega filtra, pa pržgeš avto, pol pa pržgeš še sesalc, pa vidiš kako se motorju avta dvignejo obrati za enih dobrih 10% ... torej ideja ni brezvezna in res deluje blagodejno povišan pritisk (dodatne 0,1-0,2atm zraven na motor :D 8-)
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

SkIDiver ::

Če boš speljal cel pod motor oz na podvozje za zajem hladnega zraka pripravi € za servis motorja, ker bo postalo veselo ob dežju.
Če boš imel srečo bo avto samo obstal zaradi mokrega zračnega filtra. Če bo začela voda zahajat v valje pa bo postalo zelo zanimivo:)

WarpedGone ::

Tako nekako samo enih 2/3 tega maximum brez bilokake turbine.

To se strinjam, motorji so nasploh "podhranjeni" oz. zadušeni, ker jim ne rata vdihnit kolikor bi si "želeli". Zato pa že samo športni filter prinese tut po 10% več moči. Recimo torej, da tak motor namesto "idealnih" 25, vdihne le 15 litrov vsako sekundo. To je še vedno precej zraka.

Z vsako vrsto turbine več ali manj povečas količino zraka, ki jo lahko spraviš v cilindre.

E viš, to pa ni več tko gladko vedno res. Čist odvisno kolk hitro se ti tista turbina lahko vrti = kolk zraka lahko največ spusti skozi sebe.
Ventilatorji imajo nek "tehnični maksimum" obratov/pretoka nad katerimi se začno problemi. Zaradi notranjega trenja in vrtinčenja zraka zaradi oblike lopatic postanejo ovira pretoku. Ko je motor najbol podhranjen, je prešibka turbina/ventilator le še dodatna ovira v "sesalnem kanalu" in ga le še bol duši = manj maks moči.

Verjamem pa, da se takšna homemade reč pozna, ko je avto na miru in pod štandgasom, ko zaradi nizkih vrtljajev vleče relativno malo zraka.
Zbogom in hvala za vse ribe

SkIDiver ::

W1 nisem prepričan, če sem povsem razumel tvoj odgovor povezan s turbino. Si imel v mislih prehod iz prostega teka motorja v višje obrate ali izkoristek motorja oz. njegova učinkovitost v primeru podhranjene turbine glede na motor?

madmitch ::

WarpedGone je izjavil:

Tako nekako samo enih 2/3 tega maximum brez bilokake turbine.

To se strinjam, motorji so nasploh "podhranjeni" oz. zadušeni, ker jim ne rata vdihnit kolikor bi si "želeli". Zato pa že samo športni filter prinese tut po 10% več moči. Recimo torej, da tak motor namesto "idealnih" 25, vdihne le 15 litrov vsako sekundo. To je še vedno precej zraka.

Ne pozabi, da mora to tudi izdihniti. Če vstopna količina presega kapaciteto, ki jo lahko spraviš potem ven, zna bit sitno. OK, samo drug filter ne bo problema, za kaj več bi bilo treba pa tudi izpušne kolektorje menjat, jih narediti bolj pretočne. Originalni so hud kompromis v korist cenejši izdelavi in na rovaš čisti poti izpušnih plinov.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

WarpedGone ::

Bemumast, napišeš pol strani dolg post in ga nato čudež sodobne tehnike gladko pogoltne. Sedaj bom krajši...

@SkiDiver: Izkoristek, učinkovitost običajno pomenita energetski vidik - kolk kWh not, kolk mehanskih kWh ven. Tule je pa treba primerjat trenutne kW s kW, ko na motor kaj drugega našraufaš. Teoretični max za kW ne obstaja, obstaja le praktični, ki je odvisen do tvojih financ in fizikalno kemijskih lastnosti materiala. Več zraka kot boš uspel spumpat skozi motor, več goriva boš lahko skuril in posledično ven dobil več moči.

@madmitch: Seveda, kar gre not, mora tut ven. Ampak manj kot gre notr, lažje gre to ven, tko da tuki ni problema :)

Dodaten problemčič tuki je, da mora tak električni turbo od nekje dobit štrom. Torej mora povečanje moči motorja vsaj pokriti povečano porabo moči na alternatorju. Vsekakor zanimiv eksperiment.
Zbogom in hvala za vse ribe

SkIDiver ::

W1 nisi razumel mojega vprašanja. No pa tudi malce si zgrešil (do določene mere).

WarpedGone ::

Potem me pa popravi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Phoebus ::

Električni turbo ne bo dal nič od sebe, kvečjemu bo kaj pobral. Spajky, če bi bil rad "turboriran" in brez laga, pa nebi rad koristil (skoraj) zastonj energije izpuha, si omisli kompresor :P

Spajky ::

@ SkIDiver : sem ze napravil experiment s kapljičnim zalivanjem sesalnega kolektorja z vodo: 1-2L vode na 100km, no problem 8-) ..

@ Phoebus : ze oni PC vent se je ze malce poznalo, ko sem se nekaj casa vozil naokoli, kaj šele kaki bolj mocen vent!

@ WarpedOne : ...problemčič tuki je, da mora tak električni turbo od nekje dobit štrom ...

Ni hudo, od 0,5A (min-se jedva vrti) do max.3A (full speed za AX kabinski vent), regulator vezan na zajlo gasa bi skrbel za 5-stop.preklapljanje. Večinoma bi trošil na sredini enih dobrih 20W, kar pomeni cca.0,2dl benza več na 100km ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

IceIceBaby ::

Spajky, kje si dobil podatek o porabi zraka? 25l na sekundo pri 6000rpm.

SkIDiver ::

WarpedGone je izjavil:

Več zraka kot boš uspel spumpat skozi motor, več goriva boš lahko skuril in posledično ven dobil več moči.


Tale del ne drži. Ne da se mi pa cele teorije pisat zakaj in čemu. Mogoče poglej za primer samo tehnične specifikacije atmosferskega in prisilno polnjenega motorja pri polu ali golfu.

Spajky, če že zalivaš potem vodo razprši (tudi to so že prakticirali v avtomobilski industriji). Sicer pa sem govoril o zalitju motorja iz vode, ki prši pod vozilom in te ni tako malo. Sicer pa preizkusi pa boš videl.

WarpedGone ::

Tale del ne drži.

Sigurno ne drži na poljubni skali, drži pa v okolici običajnih delovnih parametrov.
Zbogom in hvala za vse ribe

SkIDiver ::

Vsekakor

Spajky ::

@ kst : je ze zgoraj nekje WarpedOne zracunal ...

@ SkIDiver : vodne kapljice so se uparile na vrocem kolektorju motorja. Spod avta snorkel bi mel skoraj m cevi zavite do venta navzgor, nato pa se skoraj m od venta do zrac.filtra rahlo navzgor ... no problem IMHO, ce bom probal dejansko en dan ta stos ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

El Barto ::

@Spajky
Če se v sesalnem kolektorju vse uparja, je treba poskrbet za toplotno izolacijo.
Nevem kako ima ta tvoj škodiljak to narejeno, vendar bi se prej spravil naredit neke sorte ram air v maski zraven hladilnika za vstop hladnega zraka, kot pa 1 km rorov vlečt okoli mašine.

Sicer ne vem koliko se spoznaš na avtomobile (glede videnega in prebranega, nebi mogel rečt kaj pohvalnega) ampak poglej si koliko moči rabi en supercharger za na motor, pa potem to moč primerjaj s tvojim bogim ventilatorčkom.
Ti pa že v naprej priporočam, da si še eno rezerva mašino omisliš, pri takih "zanimivih" poskusih ... ;((

PS
Če ne gledaš risank, pa imaš ideje iz nih, ki pa v RL nekako ne pridejo skupaj.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
35143727 (33798) -valvoline-
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27162337 (42801) blay44
»

Renault Megane GT line 1.6 16v (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
31361190 (39320) cebelar123
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743186053 (151066) Spajky
»

Chip tuning box (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9630740 (28308) Blinder

Več podobnih tem