» »

Proizvajalci avtomobilov

strani: « 1 2

tabla ::

Zanima me, zakaj se večinoma vsi proizvajalci avtomobilov odločajo raje da naredijo atmosferski bencinski motor 3.0 npr. z 250 konji kot pa turbo motor 2.0 in enako moč, pospeške in najverjetneje v tem primeru manjšo porabo? Nekateri seveda že imajo bencinske turbo motorje, ampak zakaj delajo potratne stvari, če lahko naredijo enako stvar in še veliko bolj varčnejšo? Avtomobili z bencinskim motorjem že od nekdaj žrejo več, vendar nekaj pa je le takih ki imajo turbo polnilnik in tako z normalno vožnjo predstavljajo veliko manj porabe goriva. Komentarji prosim!
  • spremenil: tabla ()

Zheegec ::

Saj nekateri gredo v tej smeri. Recimo Fiat.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

bluefish ::

Odvisno od avtomobila in cenovnega razreda. Trenutno tovrstni mali motorji prihajajo v modo, cenovno pa je pri nižjih razredih avtomobilov še vedno precejšnja razlika.

Če se ne motim imajo tisti "stari" tudi večji navor.

WarpedOne ::

Zanima me, zakaj se večinoma vsi proizvajalci avtomobilov odločajo raje da naredijo atmosferski bencinski motor 3.0 npr. z 250 konji kot pa turbo motor 2.0 in enako moč, pospeške in najverjetneje v tem primeru manjšo porabo?


- zanesljivost
- vzdržljivost
- cena

Turbo motor ima več sestavnih delov, dodatni sestavni deli pa so bolj problematični - turbina se vrti na zelo visokih obratih pri zelo visokih temperaturah. Garantirati, da bo reč zdržala 500.000km oz 10 let ne more še nihče. Medtem ko atmosferci s po 5l prostornine in nežnih 100KM delajo po milijon kilometrov samo z rednim vzdrževajnem, je pričakovana življenska doba turbo motorjev kakih 200.000km. Po tem crkne vsaj turbina, če ne še kak EGR ventil, kompjuter etc.

Hudič je vedno v detajlih. Več je detajlov, večji je hudič.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

C_maniak ::

sej se dela na tem. VW se hvali z 1,4 motorjem s turbo in supercharchergerjem, ki se izklaplja ob manjših obremenitvah z do 175 konji in dosti manjšo porabo. mogoče že v novem Polu. Audi že itak ma veliko turbinsko polnjenih motorjev, vsaj tistih manjših in bolj prodajanih. isto fiat kot že rečeno. bmw ma tud eno odlično 3,0? biturbo zadevo. nasploh grejo trendi v manjše in bolj izkoriščene mašine. ampak najprej je treba dizle stržit kolkr se da ...

W1, hja, sej to je voda na njihov mlin, ker bojo služli ŠE s tem po nakupu. lepo pade v čedalje pogostejšo prakso, da se služi še par let na istem kupcu. boš rekel, kdo bo pa potem kupil to. dizli so v bistvu vsi s turbino pa jih vsi kupujejo ko nori.



do zdej se tud ni tolk prakticiralo turbin zaradi turbo laga (ki je še vedno prisoten, vendar v zanemarljivih količinah) in delovanja šele v visokih obratih, kar ni ravno primerno za nek shopping car za šparanje z bencinom. navora je seveda z manjšo mašino manj, ampak se s pametnim mappingom mašine da tudi to rešit. ves navor spraviš v nižje obrate, v visokih pa itak s turbino pri moči nadoknadiš. recimo 2,0T v TT-ju vleče zelooo enakomerno skozi vse obrate. včasih je že malo dolgočasno ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: C_maniak ()

dzinks63 ::

Na downsizingu delajo intenzivno vsi proizvajalci avtomobilov. V to so prisiljeni iti zaradi novih omejitev in davkov na izpuste glede na CO2. Npr. BMW razvija povsem nove trivaljnike in štirivaljnike, kateri bodo po gibni prostornini majhni, po zmogljivostih pa zelo močni in bodo konkretne zamenjave za sedanje večje motorje.

x16i - 1,35 liters I3, 122hk/190Nm
x18i - 1,35 liters I3, 150hk/220Nm
x20i - 1,35 liters I3, 180hk/260Nm
x23i - 1,80 liters I4, 204hk/300Nm
x25i - 1,80 liters I4, 240hk/350Nm

Fiat razvija dvovaljni turbo z izredno močjo (900 ccm@90/110hp), katerega se bo dalo enostavno dograjevati na 3,4 in več cilindrov. Motorji si bodo delili veliko enakih sestavnih delov in bo proizvodnja zelo ekonomična.

"The concept behind this new engine is the downsizing from a conventional 4-cylinder engine to a 2-cylinder turbocharged engine that incorporates the innovative Multiair electronic inlet valve control system. In addition to advantages in terms of consumption, the twin-cylinder engine also results in a 20% reduction in weight and 25% in volume inside the engine bay compared to a 4-cylinder engine with the same power output."

ABX ::

Zanima me, zakaj se večinoma vsi proizvajalci avtomobilov odločajo raje da naredijo atmosferski bencinski motor 3.0 npr. z 250 konji kot pa turbo motor 2.0 in enako moč, pospeške in najverjetneje v tem primeru manjšo porabo? Nekateri seveda že imajo bencinske turbo motorje, ampak zakaj delajo potratne stvari, če lahko naredijo enako stvar in še veliko bolj varčnejšo? Avtomobili z bencinskim motorjem že od nekdaj žrejo več, vendar nekaj pa je le takih ki imajo turbo polnilnik in tako z normalno vožnjo predstavljajo veliko manj porabe goriva. Komentarji prosim!


Razvoj dobrega motorja stane in le redkim uspe.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

šernk ::

je W1 lepo razložil, že turbodizla marsikdo noče kupiti, ravno zaradi te nehvaležne in nezanesljive turbine, pri bencinarju je le ta še toliko bolj obremenjena in če vprašaš mene bo le norec kupil bencinarja s turbino.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

madmitch ::

Zelo enostavno, navaden atmosferski motor je cenejši za izdelavo, AMEN.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

nebivedu ::

SAAB razvija motor z variabilnim hodom batov, tako da se bo prostornina gibala med recimo 1.4 in 1.6 litra, a z močjo 3 litrskega 6 valjnika in porabo 1.4 motorja. Če jim bo to ratalo, potem bo to revolucija na tem področju, ker ne bo priveskov kot so turbine in kompresorji.

nebivedu ::

je W1 lepo razložil, že turbodizla marsikdo noče kupiti, ravno zaradi te nehvaležne in nezanesljive turbine, pri bencinarju je le ta še toliko bolj obremenjena in če vprašaš mene bo le norec kupil bencinarja s turbino.



Očitno nimaš pojma, kaj in kako je s turbinami. Turbina za dizla ima varibilne lopatice - torej se spreminja pritisk glede na potrebo. In ker je zadeva variabilna, je tudi večja možnost da kaj crkne. Za bencinarje so turbine bolj enostavne in nimajo teh problemov.
Poanta vsakega turbinca pa je turbo timer - tega ne dobiš v avtu, ampak ga je treba vgraditi naknadno. ALi pa ga imet v glavi. Torej ko pripelješ na parkirišče ne ugasneš avta, ampak prej vse poštimaš, počakaš 20 do 30 sekund in potem ugasneš avto. Lahko to rešiš, da zadnjih par kilometrov pred ciljem voziš počasi brez naglih pospeševanj. Če tega ne počneš, in pridirkaš na parkplac, pa ugasneš avto, s tem delaš škodo turbini in tak avto ne bo dolgo delal.

Imel sem R5 turbo, pa sem kupil avto s 130.000km, naredil še 420.000km, potem pa je še novi lastnik naredil 130.000km preden je moral menjat turbino, vozi pa avto še danes. Ampak sva se tako on kot jaz držala parih zadev:
- avto vžgeš in počakaš par minut na mestu
- prvih 8 do 10km voziš počasi do 2500 obratov
- potem ga goniš kolikor ti paše
- par km pred ciljem zmanjšaš hitrost in voziš pod 2500 obrati
- ko prideš na parkplac se ustaviš, počasi prešteješ do 30 in potem šele ugasneš avto
In tako sem imel v 420.000km samo 2 izredna servisa - menjava vseh gumijastih cevi za vodo, ker je puščal hladilnik za olje (ta je namreč vgrajen v hladilniku za vodo in je olje prišlo v vodo, ter uničilo vse gumijaste cevi) in menjava menjalnika, ki je crknil pri približno 350.000km. Menjal sem ga z menjalnikom od kangooja 1.2 (enak, le bolj vzdržljiv, pa novejši).

Infinity ::

je W1 lepo razložil, že turbodizla marsikdo noče kupiti, ravno zaradi te nehvaležne in nezanesljive turbine, pri bencinarju je le ta še toliko bolj obremenjena in če vprašaš mene bo le norec kupil bencinarja s turbino.


smo nekaj let imeli Passata 1.8T (bencinc seveda) letnik 98, kupili smo rabljenega leta 03 z ~100k prodali lani z 290k, in niti enkrat ni bilo težav z njem, samo redni servisi in 1x jermen, ter nekejkrat ploščice za bremze.

LP, Infinity
Olaii.com - Experience something new ;)

Fizikalko ::

Ampak sva se tako on kot jaz držala parih zadev:
- avto vžgeš in počakaš par minut na mestu
- prvih 8 do 10km voziš počasi do 2500 obratov
- potem ga goniš kolikor ti paše
- par km pred ciljem zmanjšaš hitrost in voziš pod 2500 obrati
- ko prideš na parkplac se ustaviš, počasi prešteješ do 30 in potem šele ugasneš avto


Se z vsem strinjam, razen s prvim.

IceIceBaby ::

Če se ne motim imajo tisti "stari" tudi večji navor.


Turbo motorji imajo načeloma veliko večji navor od NA (atmosferskih). Turbina, poenostavljeno rečeno, poveča prostornino motorju. 2000ccm motor s turbino, ki polni motor z 1 barom nadtlaka ima v cilindrih enako količino zraka kot 4000ccm NA motor. Zato je tudi navor temu primerno večji.

S sodobnimi turbinami (lažje lopatice, boljši ležaji, krmilna elektronika...) se je precej povečala tudi uporabnost. 15, 20 let nazaj so bili turbo avtomobili znani po velikih turbo luknjah in nepredvidljivem obnašanju. Jaz sem imel 1.8T z zadnjim pogonom iz začetka 1990ih. Avto je bil uporaben samo med 4000 in 6000 obrati. Do 4000 se ni dogajalo popolnoma nič, potem pa se je avtu strgalo in na mokri cesti je pri 90kmh v tretji vrtelo kolesa v prazno :) Zabavno, ampak ne ravno najbolj udobno in varno. Zato so turbo vgrajevali večinoma v bolj nišne modele. V športne avtomobile pa razne hot-hatche.

Pri sodobnih turbo motorjih tubina učinkovito deluje že od 1500, 2000 obratov pa vse do rdečega polja. S tem je vožnja bolj udobna, prehitevanje je lažje, manj je prestavljanja pa tudi poraba je nižja.

Blinder ::

3.0 NA ima vecji prestiz kot 2.0T.

Turbo lag je najbolj moteč pri dirkanju, zaradi turbo laga so v McLaren F1 vgradili atmosferski motor, ki je takrat imel največjo specifično moč do takrat.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
G3258, GT740 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Keyser Soze ::

Pri vsaki stvari se možnost okvare in cena dvigata sorazmerno z zapletenostjo oz. številom sestavnih delov.

Na nek način logično.

Plus, poglejte stare dizle, na kakšnih generatorjih, "poljskih strojih", ipd. Zadeve delujejo tudi brez večjih servisnih posegov, kakšni celo več let brez kakršnegakoli posega, na gorivo najnižje kakovosti. Zadeva je namreč grajena preprosto, predimenzionirano. Kar posledično pomeni tudi večjo zanesljivost.

Sigurno pa ne nudijo udobja oz. efektivnosti večjih, bolj kompleksnih bratov. Ampak vse pride s svojo ceno. Če potrebuješ turbo je pa izbira več kot dovolj pestra.
OM, F, G!

Zheegec ::

Nekaj se vsekakor dela na tem - tudi dosti manj okvar turbine je kot včasih. Če ga pa mrzlega tiščiš pa lahko pokvariš tudi motor (dizel/bencin) brez turbine. Seveda pa je pri tem turbina vedno najbolj izpostavljena.
Prvi v revolucionarni družini je MultiAir 1.400 16v, atmosferski in s turbinskim polnilnikom, ki bo v modelu Alfa Romeo MiTo na voljo v treh
različicah in sicer s 77 kW (105 KM), 99,5 kW (135 KM) in 125 kW (170 KM) ter v kombinaciji s 5 ali 6 stopenjskim ročnim menjalnikom. Prvi dve različici bosta na voljo za vsa vozila MiTo v paleti, najmočnejša različica pa bo na voljo v posebni seriji "Quadrifoglio Verde" (zelena štiriperesna deteljica).
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

WarpedOne ::

Turbina za dizla ima varibilne lopatice - torej se spreminja pritisk glede na potrebo. In ker je zadeva variabilna, je tudi večja možnost da kaj crkne.

Variabilne turbine NISO specifične za dizle niti niso nujne. Ostajajo tako fiksne variante diezel turbin kot virabilne turbine za bencinarje.

Še zmeraj pa velja: več gibajočih se delov = večja verjetnost okvare.
100k prevoženih se nam zdi veliko ker dobri stari jugeci in fičeki niso zmogli pol toliko. Stare ameriške ladje s 5l motorji so delale po 500k milj brez pardona.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Rippy ::

Nekaj informacij;

Dizel motorji imajo zelo veliko KM in navora pri nizkih obratih ponavadi med 2000-3500 dosežejo max in hitro izgubijo nad tem, tukaj pride večja turbina in popravi krivuljo.

Bencinarji imajo težavo pri nizkih obratih in ponavadi uprabljajo manjše turbine, ki hitro dosežejo svoj potencjal in poženejo motor do optimalnih obratov. Če je turbina velika pride do t.i. turbo laga, twin turbo ima ponavadi majhno in večjo turbino.

Zadeva je dobra zato, ker imajo takšni motorji boljši izkoristek, enakomerne pospeške in nimajo velike težave na višji nadmorski višini, kjer je zrak redkejši.

IceIceBaby ::

Rippy, dizli imajo več navora in moči pri nižjih obratih zaradi zasnove motorja.

Sicer pa imajo sodobni turbo bencinarji precej večje delovno območje. Praktično vsi novejši turbo bencinarji dosežejo največji navor že pod 2000 obrati in ga držijo skozi celotno območje obratov (do cca 6000). Dizli imajo delovno območje nekje od 2000 do 4000 obratov. 2x večje delovno območje bencinarjev pomeni, da je v praksi potrebno precej manj prestavljanja.

Kar se pa turbo lukenj in laga tiče pa pri sodobnih turbinah tudi ni več problem. Variabilne lopatice in krogljični ležaji delajo čudeže. Odzivnost je praktično enaka NA motorjem.

Valvoline ::

Jebat ga,takšnih kompliciranih mašinc se ne smeš dotikat.Ne hvala.Raje traktorčka SDI ali 1.9D.
Vse si lahko sam popraviš in porihtaš,vzdržljivost brez konkurence.
e8200@3.6ghz,asus P5B,2x1gb patriot 800@1000cl5,r4850(750,1100),tinyXP

Zgodovina sprememb…

IceIceBaby ::

Ja, sam se je treba izogibat avtocestam, ker so take mašince nevarne pri vključevanju v promet :)

Rippy ::

kst, težava pri bencinarjih ni navor, saj je ta res enakomeren (tudi pri starejših motorih) ampak KM, ki enakomerno naraščajo in avtomobil proizvede največ moči pri zelo visokih obratih. Nesmeš pozabit, da dizel počasneje nabira obrate in tako, kot si povedal (zaradi zasnove motorja :p ) širše območje pri katerem ima največ moči. Seveda dvisno od avtomobila in situacije ampak ponavadi je dizel tisti, ki potrebuje manj prestavljanja pri normalno vožnji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Rippy ()

dzinks63 ::

Fiat je držal obljubo in naredil konkreten downsizing. Legendarni dvovaljni "pičipoki" v novi preobleki se vrača. V Fiatu 500 se že vrti dvovaljni 900ccm twin air turbo 85KM in 145Nm. pričakuje pa se tudi 105KM različica.
Same zmogljivosti malega avtomobila so solidne, zvok je pa "retro", sploh pri prostem teku obratovanja motorja.

Zheegec ::

Haha, zvok je res funny. Zanimivo, kako ima 1.4TBi hud zvok pa performance (sem bil čisto navdušen, glede na velikost), tole pa izgleda res bogooo. Ampak ok, majčken avto je pač mišljen za po mestu.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Spajky ::

jest ne vem, zakaj ne vgradijo električni turbo v vse avte (turbo vent) nekje v sesalni liniji zraka. Mogoče zaradi premalega izkoristka, ali pa zaradi stroškov. Vent bi lahko laufal skozi na max. (tako bi pomagal že pri minimalnih obratih motorja) ali pa glede na gas. 8-)
LP! - " .. LAŽEJO Vam .. Vedno In Povsod ! " ¤¤¤ - http://www.spajky.vze.com

WarpedOne ::

Električni turbo? Profit bi bil pa kaj točno?
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Zheegec ::

Spajky - zakaj ne bi raje imel variabilne turbine?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Vikking ::

Spajky je izjavil:

jest ne vem, zakaj ne vgradijo električni turbo v vse avte (turbo vent) nekje v sesalni liniji zraka. Mogoče zaradi premalega izkoristka, ali pa zaradi stroškov. Vent bi lahko laufal skozi na max. (tako bi pomagal že pri minimalnih obratih motorja) ali pa glede na gas. 8-)



Nimaš čisto razjasnjenih pojmov kako deluje turbo, kajne?

3.0 NA motorji so V6, to pomeni da so vzdržljivi z velikim navorom po celotnem območju vrtljajev, za dolge relacije, s polno opreme s solidno porabo bencina.

Recimo 1.8 turbo pomeni zelo previdno ravnanje (ogrevanje in ohlajanje), če želimo daljšo življensko dobo vozila, navor je v zelo ozkem pasu in seveda turbo luknja. Takšni avti ponavadi nimajo polne opreme, servisi so bolj pogosti, poraba bencina pa ob priganjanju gre v višave.

Slovenija je tako majhna da se sploh ne poznajo razdalje, kjer bi prišla prednost enega ali drugega vozila do izraza.

Zheegec ::

Vikking, 1.4TBi motor ima navora še pa še v celem pasu. Sicer manj, kot mojih 400NM, ampak vseeno zelo lepo vleče...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

JanK ::

Vikking je izjavil:

3.0 NA motorji so V6, to pomeni da so vzdržljivi z velikim navorom po celotnem območju vrtljajev, za dolge relacije, s polno opreme s solidno porabo bencina.


Manjsi popravek: BMWji imajo I6. So pa res vzdrzljivi: 340kkm jih ima trenutno sestrin (moj bivsi) 2.5l iz 1991

guest #44 ::

JanK je izjavil:

Vikking je izjavil:

3.0 NA motorji so V6, to pomeni da so vzdržljivi z velikim navorom po celotnem območju vrtljajev, za dolge relacije, s polno opreme s solidno porabo bencina.


Manjsi popravek: BMWji imajo I6. So pa res vzdrzljivi: 340kkm jih ima trenutno sestrin (moj bivsi) 2.5l iz 1991


340kkm je 340Mm ;)

Blinder ::

guest #44 je izjavil:

JanK je izjavil:

Vikking je izjavil:

3.0 NA motorji so V6, to pomeni da so vzdržljivi z velikim navorom po celotnem območju vrtljajev, za dolge relacije, s polno opreme s solidno porabo bencina.


Manjsi popravek: BMWji imajo I6. So pa res vzdrzljivi: 340kkm jih ima trenutno sestrin (moj bivsi) 2.5l iz 1991


340kkm je 340Mm ;)


Dejmo rajši podajat razdalje v enoti "kolko krat bi se prišlo od zemlje do lune" :))
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
G3258, GT740 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

guest #44 ::

Ok. 0.8844 krat. :P

Spajky ::

WarpedOne je napisal: Električni turbo? Profit bi bil pa kaj točno?

Povečan pritisk v sesalnem kolektorju stalno, pomaga že še posebej na minimalnih obratih ... evo narejeno za probo z enim Delta PC ventom >:D :D :D



zaradi toplote pod havbo je zjebalo vent po enem mesecu >:D ...
LP! - " .. LAŽEJO Vam .. Vedno In Povsod ! " ¤¤¤ - http://www.spajky.vze.com

IceIceBaby ::

Koliko zraka pa je sposoben tak ventilator premakniti? Po filingu bi rekel, da je ventilator prej ovira kot pomoč, sploh pri malo višjih obratih.

Sicer je za za prisilno polnjenje motorja zelo priporočljivo spremeniti tudi količino vbrizganega bencina. Če tak ventilator dejansko ustvarja kakšen konkreten nadtlak verjetno ni najbolj zdravo za motor. Prerevna mešanica hitro pripelje do višjih temperatur izgorevanja in klenkanja.

Nesmeš pozabit, da dizel počasneje nabira obrate in tako, kot si povedal (zaradi zasnove motorja :p ) širše območje pri katerem ima največ moči. Seveda dvisno od avtomobila in situacije ampak ponavadi je dizel tisti, ki potrebuje manj prestavljanja pri normalno vožnji.


Niti ne...sodobni turbodizli imajo delovno območje kakšnih 2000 obratov. Sodobnega NA bencinarja lahko voziš od recimo 3000 do 6500 obratov. Nekateri turbo bencinarji imajo max. navor že pod 2000 obrati.

1.6 turbo motor od BMW/Citroena ima recimo max. navor 240nm pri 1400 obratih in največjo moč pri 6000 obratih. Eden najbolj popularnih dizlov 2.0TDI od VAG ima max. navor pri 1800 in max. moč pri 4000 obratih.

Razlika v prožnosti je očitna.

(Pišem za neke povprečne 4 cil. motorje.)

JanK ::

IceIceBaby je izjavil:


Sicer je za za prisilno polnjenje motorja zelo priporočljivo spremeniti tudi količino vbrizganega bencina. Če tak ventilator dejansko ustvarja kakšen konkreten nadtlak verjetno ni najbolj zdravo za motor. Prerevna mešanica hitro pripelje do višjih temperatur izgorevanja in klenkanja.


AFAIK vsi moderni elektronsko krmiljeni motorji merijo pretok zraka in temu primerno uravnavajo kolicino goriva.

IceIceBaby ::

AFM in serijski senzorji na NA motorjih običajno ne prenašajo dobro nadtlaka. Že 0,1 bara nadtlaka je lahko problem za motor.

Brane2 ::

Spajky je izjavil:



Povečan pritisk v sesalnem kolektorju stalno, pomaga že še posebej na minimalnih obratih ... evo narejeno za probo z enim Delta PC ventom >:D :D :D



zaradi toplote pod havbo je zjebalo vent po enem mesecu >:D ...



Zakaj ne vzameš konkreten brezkrtačni modelarski motor z eliso in elektronskim krmiljenjem ? Tiste zadeve imajo visok izkoristek in definitivno bi premaknile konkretne količine zraka.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Vikking ::

Zheegec je izjavil:

Vikking, 1.4TBi motor ima navora še pa še v celem pasu. Sicer manj, kot mojih 400NM, ampak vseeno zelo lepo vleče...


Prav imaš, nekako razmišljam vsaj 10 let nazaj. Sedaj pa tehnologije omogočajo veliko več. Pri 3.0 V6 je potem skorajda še edina prednost samo zvok. No poleg tega, da se za dolge limuzine višjega cenovnega razreda je res neprimerno imeti 1.4 mlinček, ni na nivoju luksuza :)

overlord_tm ::



Kako naj pa tole vlece 1.4 mlincek?

IceIceBaby ::

Vikking, prednost NA motorjev je tudi odzivnost. Ampak to se bolj pozna pri športnih avtomobilih. V preteklosti so se turbo motorjev izogibali predvsem zaradi cene in vzdržljivosti. Danes ni več izgovorov, kar se tudi pozna na ponudbi avtomobilov :)

Kako naj pa tole vlece 1.4 mlincek?


Lažje kot kakšen 2500ccm bencinar brez turbine recimo. Poglej primerjavo teh 2 motorjev. Razlika je 1000ccm, pa ima 1.4 mlinček vseeno več navora pri precej nižjih obratih.

http://avtomobili.najdi.si/avtoprimerja...

Sicer se pa za vlačenje težkih tovorov uporablja turbodizle.

WarpedOne ::

A zna kdo nalimat krivuljo navora za nek 1.4 turbo bencin in nek 2.5 atmosferski bencin s podobno max močjo?

Vam bo hitro jasna razlika. Turbina NI panacea, ki kar izniči vse razlike.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

IceIceBaby ::

WarpedOne, sliko si lahko ustvariš že iz podatkov o največji moči in navoru.

Atmosfercu bo krivulja navora in moči počasi naraščala do tistih cca 4000 obratov potem pa bo navor hitro začel padat, moč pa raste do max. obratov.

Pri sodobnem turbo motorju je krivulja precej bolj ugodna. Navor skoči na max. že pod 2000 obrati in ostane tam do max. obratov.

Bom poiskal dyno grafe za majhnega turbača in kakšnega večjega NA bencinarja.

dzinks63 ::

Primerjave grafov krivulj moči in navora
Npr.:
    	 156 2.5 V6 -02 (141 kW)

156 2.5 V6 -02 (141 kW)


 A4 Avant 2.0 TFSI Q -06 (147 kW)

A4 Avant 2.0 TFSI Q -06 (147 kW)


 2.0 TFSI

2.0 TFSI

WarpedOne ::

Evo, sm se sam spustil na RRI in spacal tolo primerjavo: Volkswagen Golf 1.4TSI proti Volvo S70 2.5 SE. Prvi ma 103kW max, drugi pa 106kW max, precej podobno.



Razlika je v znatno širšem "konstantnem" navoru pri volvotu, VWja nad 4000 začne hitro zmanjkovat ko turbina ne folga več.
Je pa tut res, da je še vseen nad njim.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Spajky ::

Brane2 je napisal: Zakaj ne vzameš konkreten brezkrtačni modelarski motor ...

Sem nabavil od Citroen AX kabinski vent, piha ko svinja na ful, samo je malenkost še prevelik >:D in še nisem pogruntal kam ga montirat; 5-brzinsko regulacijo na gas zajlo sem pa že "skonstruiral" idejno vsaj :D :D :D
LP! - " .. LAŽEJO Vam .. Vedno In Povsod ! " ¤¤¤ - http://www.spajky.vze.com

El Barto ::

Spajky je izjavil:

Povečan pritisk v sesalnem kolektorju stalno, pomaga že še posebej na minimalnih obratih ... evo narejeno za probo z enim Delta PC ventom
zaradi toplote pod havbo je zjebalo vent po enem mesecu >:D ...

A ti malce preveč risanke gledaš ... :)) :))
Ventek je prej crknil zaradi previsokih obratov (ko je oviral pretok zraka), kot pa toplote. Če pa res šibaš tako vroč zrak v motor, potem pa ni čudno, da nikamor ne gre in se ti malenkost hladnejšega zraka takoj pozna.

ECU-ji pa na različne načine korigirajo višek zraka, saj nekateri lahko brez novega softwara podprejo turbo na NA motorju, drugi pa ne jebejo žive sile in imajo program napisan na pozicijo gasa in obratov, čeprav v nižjih obratih uporabljajo lambda sonde in merilec pretoka zraka. Še kakšen drug bo pa poskusil korigirat in če bo preveč izven območja, se prižge lučka in mogoče še limp home mode, še kakšen pa bo fural dalje in skuril motor.

Kar se tiče uporabnosti raznih motorjev, je pa zelo odvisno kako je napisan program za ECU in seveda kako dobro je skonstruiran in preračunan menjalnik zanj, saj graf ni vse ...
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

Spajky ::

Že dolgo ne gledam risank :)) in zadeva pomaga (sicer ne dosti tako mali vent), verjel ali ne ... :8) Saj tapravi turbo (gnan na izpušne pline) ali supercharged (turbina gnana z gredi motorja) tudi vhodni zrak stiskata (povišujeta atm.tlak v sesal.kolektorju) >:D ...
LP! - " .. LAŽEJO Vam .. Vedno In Povsod ! " ¤¤¤ - http://www.spajky.vze.com

IceIceBaby ::

Spajky, turbina se običajno vrti s 100, 150k obrati, tak ventilator pa s par 1000 obrati. Dvomim, da je sposoben ustvariti nadtlak v motorju.

Poglej CFM rating ventilatorja, izračunaj koliko zraka gre v motor pri določenih obratih pa boš videl kakšna je situacija.
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bencin ali diesel? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9212107 (10845) energetik
»

bencin : diesel

Oddelek: Loža
452577 (1723) kixs
»

Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19514920 (11229) live
»

T-jet vs TDI

Oddelek: Loža
10920 (805) Phoebus
»

Vozne lastnosti: Bencin : Diesel

Oddelek: Znanost in tehnologija
113625 (3040) m_a_t

Več podobnih tem