Forum » Na cesti » Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem?
Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem?
facepalm ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Meni je zacela kazati prve simptome ze pri 45kkm. Je pa prevozla do 75kkm dokler se je servis strinjal.
Ne znas vozit.
Ti si pa preneumen, da bi postal enovrsticnice a la jype.
Ce nebi znal vozit, napake nebi niti zaznal skoraj eno leto pred mehaniki (racunalnikom). Se zena ni opazila razlike v boostu in poznemu spoolu.
Mimogrede, nisem edini (videl na tujih forumih), ki mu je nagajala turbina na doticnem avtu z relativno nizkimi kilometri.
Servisiran pa je bil na max 10kkm.
jest10 ::
-valvoline- je izjavil:
Pa se ta zanimiv video:
Zelo zelo lepo povedano, ce se furas kot napol mrtev upokojenec te je downsized tb pravi zate, ce pa se vozis malo bolj dinamicno klasicni NA z lean burn za primerljiv navor/kw bo pil podobno ali manj kot downsized tb.
Itak ja
Mali turbač bo žejen, če imaš stopalko za plin samo v on/off režimu. Po domače, če si kreten za volanom.
Z dinamično vožnjo je poraba nižja, kot pri primerljivem atmosfercu.
hojnikb ::
-valvoline- je izjavil:
Kako deluje mazdin skyactive, lean burn king med motorji.
dejmo se nehat pretvarjat, da je lean burn be all end all za znizevanje porabe.
#brezpodpisa
dejch79 ::
Izdelovalci avtomobilov so klasične atmosferske motorje poslali na smetišče zgodovine, razen nekaterih redkih izjem, kot so mali motorji v mestnih avtomobilih in pa japonci pri Mazdi, katera kljubuje globalnemu toku današnjega časa. Danes je učinkovitost the name of the game, zmanjšanje CO2 odtisa itd. Potrošniki smo se s tem strinjali in pričeli na veliko kupovati v začetku 21. stoletja dizelske motorje, podprte z turbino.
Pravzaprav niso odkrili nič novega. Motor, podprt z turbino so patentirali cca. 100 let nazaj, tehnologija pa je postala tako dostopna, da so jo začeli na veliko implementirati v osebna vozila.
V tistem obdobju, sem vozil "ubijalca sinov", saj tako so mu v Italiji rekli, Fiat Uno Turbo. Bil je še prve generacije, z 1.3 motorjem, kateri je od zunaj izgledal praktično identično, kot stoenkin 1300 kubični motor. Turbo motor je razvijal 105 PS, motor v stoenki pa 65 konjev. Unotov motor, je bil opremljen z vso sodobno tehniko tistega časa, vbrizgom goriva, dva motorna računalnika, IHI turbo, intercooler, oljni hladilnik itd. No meni kot mulcu je bilo to premalo, pa smo motor navili na cca 130-140 konjev, ob spremenjeni odmični gredi, pa se je zavrtel tudi na 8000 obratov.
A za današnje čase, je bil motor preprosto zelo slabo učinkovit. Velika turbo luknja, motor je začel resno dihati šele pri 3500 obratih, poraba pri 1300 kubikih, je bila zlahka 15 litrov, za avtomobil, ki je tehtal cca. 900kg.
V tistem času, ni bilo nič pretresljivega, da je turbina šla rakom žvižgat po 20.000km. Preprosto način hlajenja, materjali, olja itd. niso bili niti približno na današnji ravni.
15 let kasneje, je bil pri hiši Ford Focus 1.0 Ecoboost, tri cilinder motor z 100 konji. Pravzaprav ta dva motorja sploh ne morem primerjat. Edino kar je, da oba potrebujeta bencin za pogonsko gorivo, da lahko delujeta. Vse ostalo gre v prid novejšega mlinčka. Turbo luknja je skoraj da izginila, motor se kljub tri cilinderski zasnovi izredno mirno vrti in tudi zelo rad, do omejevalnika obratov. Tehnično gledano, je motor biser, pravzaprav je tudi uporabnost motorja na zelo visokem nivoju. Maksimalen navor je res pri zelo nizkih vrtljajih in tako je motor odlično zasnovan za današnji način uporabe vozil. A se tukaj skriva en detalj. V kolikor ste s takim motorjem nežni in prestavljate optimalno, izkoriščate nizko postavljen navor itd., vas bo nagradil z precej ekonomično porabo, ki se lahko približa dizelskemu motorju v rangu litra goriva v prid dizelskemu. A turbinsko gnani bencinski motorji, bodo vedno radi pokurili kakšen liter ali dva goriva več, kot bi si želeli pri polni obremenitvi motorja. Tako je ta ob priganjanu tako volumensko skromnega motorja, z lahkoto tudi 9 ali 10 litrov.
Danes vozim Opel Astro 1.4 turbo z 150 konji. Motor je najnovejše bencinske zasnove, saj so ga predstavili v letu 2015. Direktni vbrizg, najnovejši način vbrizga goriva, z še večjim tlakom, turbo z spremenjljivo giometrijo lopatic in še bi lahko našteval. In kaj to pomeni v praksi.. Poraba se giblje okoli 6,5 litra, motor je praktično brez turbo luknje, izredno tih in kultiviran. Seveda, ob priganjanju potrebuje tudi 10 litrov..
Dizelskih motorjev se nerad "dotikam" saj mi niso pri srcu, ob vsej motorizaciji, katero sem posedoval, je bil samo en dizel pri hiši in to Fiatov 1.6 mjet. Praktično nič slabega ne morem reči o motorju. Dizel pač.. ropota, kot vsi ostali :)
Lahko bi kakšno rekel tudi o Mazdinem 2.0 bencin motorju, a o njem na hitro... Prvi iz leta 2008 pije pri 380.000km cca 7,5 litra z nežno nogo, zadnji iz leta 2016, pije cca 6,2 litra.
Vsekakor lahko samo rečem, kapo dol Mazdinim inženirjem, saj so klasični atmosferski motor, kar se porabe tiče pripeljali praktično ob bok manjšim turbo motorjem. Stroški vzdrževanja so nižji,okvar na motorju praktično ni, edina pripomba ljudi, kateri vozijo avtomobile s tem motorjem, je manjko navora pri nizkih motornih vrtljajih.
Upam, da "spis" ni bil predolg..
Pa še odgovor na vprašanje, če bi kupil atmosferski motor. Odgovor je da, a ta lahko prihaja samo iz tabora japoncev, najraje Mazdinega.
Pravzaprav niso odkrili nič novega. Motor, podprt z turbino so patentirali cca. 100 let nazaj, tehnologija pa je postala tako dostopna, da so jo začeli na veliko implementirati v osebna vozila.
V tistem obdobju, sem vozil "ubijalca sinov", saj tako so mu v Italiji rekli, Fiat Uno Turbo. Bil je še prve generacije, z 1.3 motorjem, kateri je od zunaj izgledal praktično identično, kot stoenkin 1300 kubični motor. Turbo motor je razvijal 105 PS, motor v stoenki pa 65 konjev. Unotov motor, je bil opremljen z vso sodobno tehniko tistega časa, vbrizgom goriva, dva motorna računalnika, IHI turbo, intercooler, oljni hladilnik itd. No meni kot mulcu je bilo to premalo, pa smo motor navili na cca 130-140 konjev, ob spremenjeni odmični gredi, pa se je zavrtel tudi na 8000 obratov.
A za današnje čase, je bil motor preprosto zelo slabo učinkovit. Velika turbo luknja, motor je začel resno dihati šele pri 3500 obratih, poraba pri 1300 kubikih, je bila zlahka 15 litrov, za avtomobil, ki je tehtal cca. 900kg.
V tistem času, ni bilo nič pretresljivega, da je turbina šla rakom žvižgat po 20.000km. Preprosto način hlajenja, materjali, olja itd. niso bili niti približno na današnji ravni.
15 let kasneje, je bil pri hiši Ford Focus 1.0 Ecoboost, tri cilinder motor z 100 konji. Pravzaprav ta dva motorja sploh ne morem primerjat. Edino kar je, da oba potrebujeta bencin za pogonsko gorivo, da lahko delujeta. Vse ostalo gre v prid novejšega mlinčka. Turbo luknja je skoraj da izginila, motor se kljub tri cilinderski zasnovi izredno mirno vrti in tudi zelo rad, do omejevalnika obratov. Tehnično gledano, je motor biser, pravzaprav je tudi uporabnost motorja na zelo visokem nivoju. Maksimalen navor je res pri zelo nizkih vrtljajih in tako je motor odlično zasnovan za današnji način uporabe vozil. A se tukaj skriva en detalj. V kolikor ste s takim motorjem nežni in prestavljate optimalno, izkoriščate nizko postavljen navor itd., vas bo nagradil z precej ekonomično porabo, ki se lahko približa dizelskemu motorju v rangu litra goriva v prid dizelskemu. A turbinsko gnani bencinski motorji, bodo vedno radi pokurili kakšen liter ali dva goriva več, kot bi si želeli pri polni obremenitvi motorja. Tako je ta ob priganjanu tako volumensko skromnega motorja, z lahkoto tudi 9 ali 10 litrov.
Danes vozim Opel Astro 1.4 turbo z 150 konji. Motor je najnovejše bencinske zasnove, saj so ga predstavili v letu 2015. Direktni vbrizg, najnovejši način vbrizga goriva, z še večjim tlakom, turbo z spremenjljivo giometrijo lopatic in še bi lahko našteval. In kaj to pomeni v praksi.. Poraba se giblje okoli 6,5 litra, motor je praktično brez turbo luknje, izredno tih in kultiviran. Seveda, ob priganjanju potrebuje tudi 10 litrov..
Dizelskih motorjev se nerad "dotikam" saj mi niso pri srcu, ob vsej motorizaciji, katero sem posedoval, je bil samo en dizel pri hiši in to Fiatov 1.6 mjet. Praktično nič slabega ne morem reči o motorju. Dizel pač.. ropota, kot vsi ostali :)
Lahko bi kakšno rekel tudi o Mazdinem 2.0 bencin motorju, a o njem na hitro... Prvi iz leta 2008 pije pri 380.000km cca 7,5 litra z nežno nogo, zadnji iz leta 2016, pije cca 6,2 litra.
Vsekakor lahko samo rečem, kapo dol Mazdinim inženirjem, saj so klasični atmosferski motor, kar se porabe tiče pripeljali praktično ob bok manjšim turbo motorjem. Stroški vzdrževanja so nižji,okvar na motorju praktično ni, edina pripomba ljudi, kateri vozijo avtomobile s tem motorjem, je manjko navora pri nizkih motornih vrtljajih.
Upam, da "spis" ni bil predolg..
Pa še odgovor na vprašanje, če bi kupil atmosferski motor. Odgovor je da, a ta lahko prihaja samo iz tabora japoncev, najraje Mazdinega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dejch79 ()
Gambino ::
Vozil testno corollo hybrid 2.0 180KM seveda z CVT motorjem in lahko rečem samo kapo dol Toyoti za elektromotorni sklop z CVT menjalnikom. Lahko samo rečem, da sem si rekel, da bo naslednji novi avto dizel z VW grupe Passat z 2.0 motorjem z 150KM, ki sem ga testiral z DSG menjalnikom in lahko rečem, da je ta sklop v Toyoti mnogo boljši, tišji, avto vleče zvezdno, ko sem pohodil pri 170kmh je avto še zmeraj vlekel noro. Ko dosežeš neko potovalno hitrost pri Toyoti je avto tih, dost tišji od dizlov in bencinarjev v VW grupi. Ko se vklopi motor v Toyoti je to komaj zaznati, razen ko pritisneš do daske, potem imaš občutek da voziš 6. valjno mašino. Poraba do 6l, pa sem ga pritiskal, drugače bi bila tudi konkretno pod 6. Mislim, da dizla s toliko konji ne spraviš pod to mejo. V glavnem šele, ko probaš in vidiš in občutiš, veš da je dizel z DSG menjalnikom zgodovina. Da ne govorim, da ko pri Toyoti pritisneš vleče, pri Passatu pa daš do daske, nekaj časa nič potem pa booom in vleče, prav moteče, ker ne povleče takrat ko bi moral potem pa te preseneti in se zbudi, beda v glavnem, sploh proti CVT-ju.
Je pa zanimivo, da v Toyoti dobiš od line assist, radarski tempomat, front assist, prepoznavanje znakov že v osnovni opremi, kapo dol. In vse dela super, tudi pri VW Passatu je delovalo ok.
V glavnem, tisti, ki še niste vozili hibrida od Toyote in pljuvate, ste hecni, ker pljuvate neupravičeno.
Je pa zanimivo, da v Toyoti dobiš od line assist, radarski tempomat, front assist, prepoznavanje znakov že v osnovni opremi, kapo dol. In vse dela super, tudi pri VW Passatu je delovalo ok.
V glavnem, tisti, ki še niste vozili hibrida od Toyote in pljuvate, ste hecni, ker pljuvate neupravičeno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gambino ()
Spock83 ::
Jaz furam Priusa 2009 in sem izredno zadovoljen. Če bo sreča, septembra naročim VW ID.3 ;)
Odgovor na vprašanje. Bi kupil novega atmosferca Toyoto LFA ali GT3RS ali Lexus LC500. :D
Odgovor na vprašanje. Bi kupil novega atmosferca Toyoto LFA ali GT3RS ali Lexus LC500. :D
IL_DIAVOLO ::
Vozil testno corollo hybrid 2.0 180KM seveda z CVT motorjem in lahko rečem samo kapo dol Toyoti za elektromotorni sklop z CVT menjalnikom. Lahko samo rečem, da sem si rekel, da bo naslednji novi avto dizel z VW grupe Passat z 2.0 motorjem z 150KM, ki sem ga testiral z DSG menjalnikom in lahko rečem, da je ta sklop v Toyoti mnogo boljši, tišji, avto vleče zvezdno, ko sem pohodil pri 170kmh je avto še zmeraj vlekel noro. Ko dosežeš neko potovalno hitrost pri Toyoti je avto tih, dost tišji od dizlov in bencinarjev v VW grupi. Ko se vklopi motor v Toyoti je to komaj zaznati, razen ko pritisneš do daske, potem imaš občutek da voziš 6. valjno mašino. Poraba do 6l, pa sem ga pritiskal, drugače bi bila tudi konkretno pod 6. Mislim, da dizla s toliko konji ne spraviš pod to mejo. V glavnem šele, ko probaš in vidiš in občutiš, veš da je dizel z DSG menjalnikom zgodovina. Da ne govorim, da ko pri Toyoti pritisneš vleče, pri Passatu pa daš do daske, nekaj časa nič potem pa booom in vleče, prav moteče, ker ne povleče takrat ko bi moral potem pa te preseneti in se zbudi, beda v glavnem, sploh proti CVT-ju.
Je pa zanimivo, da v Toyoti dobiš od line assist, radarski tempomat, front assist, prepoznavanje znakov že v osnovni opremi, kapo dol. In vse dela super, tudi pri VW Passatu je delovalo ok.
V glavnem, tisti, ki še niste vozili hibrida od Toyote in pljuvate, ste hecni, ker pljuvate neupravičeno.
Dizli pa imajo recimo 1-2l nižjo porabo po avtocesti s povprečno hitrostjo 150.
V tem segmentu je dizel kralj, ima pa hibrid druge prednosti.
Prodaj vinjeto, kupi hibrida
Utk ::
Dizli pa imajo recimo 1-2l nižjo porabo po avtocesti s povprečno hitrostjo 150.
Tudi če bi bilo to res, pa ni, bi hibrid to porabo več kot nadoknadil izven avtoceste. Ne moreš se v Sloveniji tolk vozit po avtocesti tako hitro, da bi ta poraba bila pomembna. Tudi če se ti ne bi motil, pa se.
Jaz sem tudi vozil tistega hibrida in edino kar se lahko primerja z njim je električni avto. Vse drugo je tako zastarelo, da škoda izgubljat čas s primerjavami. Kot da bi rekel, da je imel golf 1 dizel enako porabo kot danes passat. So what, vseeno ga nihče več noče.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gambino ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vozil testno corollo hybrid 2.0 180KM seveda z CVT motorjem in lahko rečem samo kapo dol Toyoti za elektromotorni sklop z CVT menjalnikom. Lahko samo rečem, da sem si rekel, da bo naslednji novi avto dizel z VW grupe Passat z 2.0 motorjem z 150KM, ki sem ga testiral z DSG menjalnikom in lahko rečem, da je ta sklop v Toyoti mnogo boljši, tišji, avto vleče zvezdno, ko sem pohodil pri 170kmh je avto še zmeraj vlekel noro. Ko dosežeš neko potovalno hitrost pri Toyoti je avto tih, dost tišji od dizlov in bencinarjev v VW grupi. Ko se vklopi motor v Toyoti je to komaj zaznati, razen ko pritisneš do daske, potem imaš občutek da voziš 6. valjno mašino. Poraba do 6l, pa sem ga pritiskal, drugače bi bila tudi konkretno pod 6. Mislim, da dizla s toliko konji ne spraviš pod to mejo. V glavnem šele, ko probaš in vidiš in občutiš, veš da je dizel z DSG menjalnikom zgodovina. Da ne govorim, da ko pri Toyoti pritisneš vleče, pri Passatu pa daš do daske, nekaj časa nič potem pa booom in vleče, prav moteče, ker ne povleče takrat ko bi moral potem pa te preseneti in se zbudi, beda v glavnem, sploh proti CVT-ju.
Je pa zanimivo, da v Toyoti dobiš od line assist, radarski tempomat, front assist, prepoznavanje znakov že v osnovni opremi, kapo dol. In vse dela super, tudi pri VW Passatu je delovalo ok.
V glavnem, tisti, ki še niste vozili hibrida od Toyote in pljuvate, ste hecni, ker pljuvate neupravičeno.
Dizli pa imajo recimo 1-2l nižjo porabo po avtocesti s povprečno hitrostjo 150.
V tem segmentu je dizel kralj, ima pa hibrid druge prednosti.
Prodaj vinjeto, kupi hibrida
Vozil sem ga 170, 150, 130kmh po štajerski avtocesti pa ni bila poraba večja od 6l/100km. Dve osebi notri, karavan varijanta corolle z 180KM in ti praviš da lahko dizla spravis na manj. Passat mi je pri 150KM z DSG pil dobrih 5l, pa sem bil sam pa sem imel limuzino, pa 30KM manj. Tako da ... S tem da pri konstantni potovalni hitrosti je v corolli tišina, v Passatu daleč od tega.
IL_DIAVOLO ::
Ja glej, če je temu res tako, potem hvala bogu da je. Jaz nimam nič od tega, da bi navijal za dizla ali da bi karkoli imel proti hibridu. Tehnologija gre naprej in slej ko prej bodo hibridi nadomestili dizle.
Utk ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ne branim. Ti pa non stop drugim vsiljujes hibride in elektriko.
Vsak alternativen predlog je vsiljevanje? Ko je človek napisal, da ima 8 jurjev v kešu in da se bi zapufal do 15, sem jaz odnehal z električnim, ker se res ne bi bilo odgovorno zapufat za 30 jurjev v tem primeru. "Vi" ste pa še naprej silili z nekimi zgonjenimi dizli za 15 jurjev. Ker zapufat se za napol odrabljenega dizla, ki bo žrl 200 evrov na mesec samo za gorivo, je veliko bolj odgovorno kot za električnega, a ne da? Zresnite se in se sprijaznite z novo realnostjo... Nov dizel ni pameten, rabljen dizel je pa neumnost.
chucki ::
Morš bi zmešan da greš dizlco kupit v tem obdobju. Jaz iz Celja do Lj dobim okoli 300eur potnih. VW id mi bo porabil za 50eur štroma, ostalo bo pa za leasing.
AMD Ryzen 5 5600/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 32gb/1TB SSD
Gigabyte RTX 3060 Ti /SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + ASUS TUF A17 with RTX 3070 Ti
Gigabyte RTX 3060 Ti /SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + ASUS TUF A17 with RTX 3070 Ti
hojnikb ::
in potem recimo črn scenarij, zgubiš šiht in nimaš za lizing. Dizlsko kanto lahko pustiš v garanzi in ne pije nic, električarja pa kaj? Prodat in pokrit lease?
#brezpodpisa
-valvoline- ::
Morš bi zmešan da greš dizlco kupit v tem obdobju. Jaz iz Celja do Lj dobim okoli 300eur potnih. VW id mi bo porabil za 50eur štroma, ostalo bo pa za leasing.
Dvomim da vam bodo se doug *revni* vozniki fosilcev financiral voznjo, tako ne bo slo v nedogled. Na benz ter dizel je v povprecju 70-80c ali vec dajatev na liter goriva oz najmanj 5e na 100km davkov. Pravicno bi bilo da evji prispevajo vsaj polovico tega, 2-3e za 100km.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
ziga1990 ::
^^lol zakaj bi morali lastniki EV vozil podpirat voznike dizlov in bencinarjev v resnici bi moralo biti obratno
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
hojnikb ::
^^lol zakaj bi morali lastniki EV vozil podpirat voznike dizlov in bencinarjev v resnici bi moralo biti obratno
Slej ko prej bodo dajatve tut za EVje. Ceste glih tako uničujejo, elektrika pa tudi more pridit od nekod. Če se nebo zgradil drugi blok NEK, bo voznja na elektriko hitro drag špas.
#brezpodpisa
ziga1990 ::
^^ to je res samo zakaj bi pa lastniki EV vozil plačevali bencin in dizel?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
jest10 ::
Plačevali bodo dražji štrom.
Tako kot je nafta za ogrevanje cenejša od nafte za pogon, bo enako pri štromu.
Tako kot je nafta za ogrevanje cenejša od nafte za pogon, bo enako pri štromu.
karafeka ::
Država bo nabila višje trošarine še na štrom, na fosilnih gorivih pa jih ne bo znižala. Win win za državo.
Do takrat boš pa lahko prišparal z EVjem, če si ga lahko privoščiš in če delaš ogromno kilometrov.
Do takrat boš pa lahko prišparal z EVjem, če si ga lahko privoščiš in če delaš ogromno kilometrov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: karafeka ()
-valvoline- ::
Država bo nabila višje trošarine še na štrom, na fosilnih gorivih pa jih ne bo znižala. Win win za državo.
Da bi se pobralo enako davkov kot pri fosilcih bo treba elektriko podrazit za 10x. Bolj simple bi bila taksa na 100km, najmanj 3e, kar bi bilo se vedno pol tega kar prispeva revez k fura fosilce.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Lonsarg ::
Država pobere tam kjer je lažje, torej ja, cestnine in registracije.
Ampak brez skrbi da bodo zarad eko-usmerjenosti vsi ti ekstra davki hkrati za EV in Bencinska vozila;)
Ampak brez skrbi da bodo zarad eko-usmerjenosti vsi ti ekstra davki hkrati za EV in Bencinska vozila;)
IL_DIAVOLO ::
^^ to je res samo zakaj bi pa lastniki EV vozil plačevali bencin in dizel?
Ne nafte, plačevali boste premog, da vam bojo lahko dovolj elektrike proizvedli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
aborko ::
No zgodovinsko gledano se štrom ni dražil pretirano. Je pa seveda totalni absurd, da se gradi TE ko je vnaprej znano, da bo cena kwh vsaj 2x višja od nuklearke, da ne govorim o vplivih na okolje. Predvsem zato bodo podražitve štroma, ki je sicer splošna dobrina, tako da ne upajo kar tako dodatnih 50+% davka gor nabit. Mogoče 10-20% + še drug način obdavčitve, ali na prevožene km (verjetno prekomplicirano za našo državo) ali dodatna taksa ob registraciji, kar ne bo fer do tistih, ki malo vozimo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
Miki N ::
Elektrarne so mogoče še najmanjši problem. S širjenjem EV bo treba nadgraditi omrežje po celotni verigi. Ne bo zastonj, daleč od tega. Tudi če se porazdeli malo na prispevke, malo na dražjo elektriko... saj plačujejo itak isti ljudje v glavnem.
jest10 ::
Predvsem zato bodo podražitve štroma, ki je sicer splošna dobrina, tako da ne upajo kar tako dodatnih 50+% davka gor nabit. Mogoče 10-20% + še drug način obdavčitve, ali na prevožene km (verjetno prekomplicirano za našo državo) ali dodatna taksa ob registraciji, kar ne bo fer do tistih, ki malo vozimo.
Heh komot. Štrom za druge stvari bo imel svojo ceno, štrom za vozilo pa svojo. Samo en tak fleten števec se namontira v vsako vozilo, pa boš imel dodatno postavko na mesečni položnici in je zadeva rešena.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jest10 ()
Spajky ::
... že če želiš spodobno polnit 4-kolesno prevozno sredstvo, rabiš močnejšo "varovalko" in tu te opalijo dovolj ... še bolj bodo potem ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Utk ::
Če porabiš več elektrike, plačaš več omrežnine, zakaj bi moral plačat še ekstra več. Letos se je omrežnina recimo pocenila, ker se je porabilo več elektrike in zbralo več denarja.
AndrejO ::
Hmm ... gledam številke in se smehljam.
Toyota 1.8 NA v 900kg avtu (recimo 1000kg skupaj z menoj) mi je za izlet na Cres, vozakanje po starih cestah (pospeševanje, zaviranje v vsak ovinek in v vsakem naselju), motoviljenje po Lošinju, uničevanje sklopke v zastojih in klima na polno uspel naklepati cca. 6,6 zaokroženo glede na kilometre na števcu in količino na tankanju.
Ford EcoBoost 1.6 v 1400kg avtu (1500kg z menoj) mi pri ležerni vožnji, ki je miks 10km po Ljubljani, 30km po magistrali in 70km po AC poleti tipično nakleplje 6,5.
Saj ne vem kaj točno naj si mislim, ampak sem mislil, da mi 1.8 pije več, glede na to, da se z njim ne igram "ekonomik vožnjo".
Toyota 1.8 NA v 900kg avtu (recimo 1000kg skupaj z menoj) mi je za izlet na Cres, vozakanje po starih cestah (pospeševanje, zaviranje v vsak ovinek in v vsakem naselju), motoviljenje po Lošinju, uničevanje sklopke v zastojih in klima na polno uspel naklepati cca. 6,6 zaokroženo glede na kilometre na števcu in količino na tankanju.
Ford EcoBoost 1.6 v 1400kg avtu (1500kg z menoj) mi pri ležerni vožnji, ki je miks 10km po Ljubljani, 30km po magistrali in 70km po AC poleti tipično nakleplje 6,5.
Saj ne vem kaj točno naj si mislim, ampak sem mislil, da mi 1.8 pije več, glede na to, da se z njim ne igram "ekonomik vožnjo".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AndrejO ()
AndrejO ::
500kg in ene 1,5x vec konjev za isto porabo... temu se rece progress.
Moj 1.6 EcoBoost je "nastavljen" na 160 PS, 1.8 da od sebe 145 PS, tako da konjev je 10% več, porabe pa recimo čez palec in zaokroženo navzgor cca. 2% manj. Definitivno je napredek, ne zdi pa se mi ne vem kako pretiran. Še posebej ne v luči tega, da ima EcoBoost skoraj idealne pogoje za delovanje: več kot 50% dela na AC (brez nekih omembe vrednih pospeševanj), start-stop prihrani nekaj goriva na semaforjih.
Za maso pa se čoham po glavi kolikšen vpliv ima na porabo in koliko od tega vpliva je dejansko odvisnega od "teže" moje noge, koliko pa od tega, da je potrebno 50% več mase pospešiti na hitrost X. V MR2 je moja noga zelo težka, v Focusu pa niti ne. Če bi bila, bi bila poraba v Focusu hitro čez 7,0 (preverjeno v praksi).
hojnikb ::
500kg in ene 1,5x vec konjev za isto porabo... temu se rece progress.
Moj 1.6 EcoBoost je "nastavljen" na 160 PS, 1.8 da od sebe 145 PS, tako da konjev je 10% več, porabe pa recimo čez palec in zaokroženo navzgor cca. 2% manj. Definitivno je napredek, ne zdi pa se mi ne vem kako pretiran. Še posebej ne v luči tega, da ima EcoBoost skoraj idealne pogoje za delovanje: več kot 50% dela na AC (brez nekih omembe vrednih pospeševanj), start-stop prihrani nekaj goriva na semaforjih.
Za maso pa se čoham po glavi kolikšen vpliv ima na porabo in koliko od tega vpliva je dejansko odvisnega od "teže" moje noge, koliko pa od tega, da je potrebno 50% več mase pospešiti na hitrost X. V MR2 je moja noga zelo težka, v Focusu pa niti ne. Če bi bila, bi bila poraba v Focusu hitro čez 7,0 (preverjeno v praksi).
ce bi mr2 preganjal, da bi prislo vseh 145 konjickov do izraza, bi tudi porabo malo vec kot 6,6l.
racunaj tudi na navor, ki ga imas sigurno kaksnih 100nm vec pri pol manjsih obratih.
oz. drugace povedano; ce bi 1.6t postavo v mr2 sasijo in ga fural v istem rezimu, bi bla razlika bolj ocitna, v prid 1.6t
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Buggy ::
Za maso pa se čoham po glavi kolikšen vpliv ima na porabo in koliko od tega vpliva je dejansko odvisnega od "teže" moje noge, koliko pa od tega, da je potrebno 50% več mase pospešiti na hitrost X. V MR2 je moja noga zelo težka, v Focusu pa niti ne. Če bi bila, bi bila poraba v Focusu hitro čez 7,0 (preverjeno v praksi).
Tocno tole je edina magicna formula, ki jo marsikdo izkrivlja v svojo korist, ko zeli prikazati v svoji pridobitvi malo prabo.
Visokokubicni turbobencinar z veliko tezo pac rabi nekaj moci, da se masa premakne. Glede na to kako je menjalnik uravnan na naravo avta (potovalnik- dolge prestave ali sportnik - kratke) je potrebno kar nekaj energije, da se vsa teza premakne. Za vzdrzevanje hitrosti ko jo doseze je neverjetno ugoden, ker lahko obrate drzis v optimalnem obmocju. Vsak turbo bencinar okol 200KM pa bo ob nekontroliranem priganjanju imel vecjo porabo..se pa da spravit 200KM 2.0t tudi na 6,5L/100 km kot je uspelo meni na relaciji 300km Rab-morje in nazaj...pa je bil FWD 1700Kg predelan na plin. S trenutnim 2.0T 4WD 2000kg 265KM je poraba 11L bencina in 14l/100 plina LPG. Se zmeraj cenej kot vsak hibrid, sploh ce gledam ceno po kateri sem avto kupil in po kaksni ga servisiram. To da pa pozimi pridem cisto v vsak klanec pa tud steje...sploh ce si hill billy kot jaz :D
AndrejO ::
ce bi mr2 preganjal, da bi prislo vseh 145 konjickov do izraza, bi tudi porabo malo vec kot 6,6l.
Kako definiraš "preganjanje" v tem primeru?
ce bi 1.6t postavo v mr2 sasijo in ga fural v istem rezimu, bi bla razlika bolj ocitna, v prid 1.6t
Hmm ... ideja. :D
Čeprav to z istim režimom ne pije vode. Če 1.6t vozim tako, kot vozim MR2, mi ta potem pije 8+. Pospeševanja mu popolnoma uničijo kakršnokoli idejo "varčnosti", ker je to pač 500kg težje vozilo. Ampak 8 in več, je pa znova toliko huda, da nisem prepričan, da bi bila razlika bolj očitna.
Samo to je sedaj že teoretiziranje. Ne morem imeti like-for-like testa in lahko samo ugibam. Se mi pa zdi, da stvari med NA in T sploh niso tako enostranske, kot bi si nekateri (tudi prodajalci) želeli.
Utk ::
Z normalno vožnjo bi tist 1,8 v 900 kil težkem avtu zlahka porabil pod 6. Vsaj sodoben NA 1,8. Jaz ga spravim pod 6 s 1300 kilskik avtom.
hojnikb ::
seveda. turbac bo pil vec, ce ga bos tiscal, ker bo motor izven svojga optimalnega izkosristka. Bistveno pri turbacih je to, da imas nizek displacement (manj internih trenj itd) in z nizkim loadom posledicno manjso porabo. Ce ga bos pa tiscal, bo pa pil isto kot atmosfrc z podobnimi konji ali se vec (nizja kompresija).
razlozi to sprintmonitorju. Samo par izbrancov pije okoli 6l, povprecje je blizje 8l. Torej, ali se vozis kot penzionist ali pa tvoj pije nenormalno manj od ostalih :)
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...
mr2 ni glih vec sodoben avto. gre za 20 let star navit atmosferc afterall.
Kako definiraš "preganjanje" v tem primeru?
razlozi to sprintmonitorju. Samo par izbrancov pije okoli 6l, povprecje je blizje 8l. Torej, ali se vozis kot penzionist ali pa tvoj pije nenormalno manj od ostalih :)
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...
Z normalno vožnjo bi tist 1,8 v 900 kil težkem avtu zlahka porabil pod 6. Vsaj sodoben NA 1,8. Jaz ga spravim pod 6 s 1300 kilskik avtom.
mr2 ni glih vec sodoben avto. gre za 20 let star navit atmosferc afterall.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
AndrejO ::
1ZZ-FE mislim, da je res že 20 let star motor. Moj konkreten primerek je bil izdelan 2004. Torej rosnih 15 let.
Kar IMO tudi nekaj pove o tem, kako spodobne NA motorje so delali že leta nazaj.
Nisem našel opisa kakšni so deleži AC vs. mesto vs. odprta cesta. Če kaj, potem MR2 dejansko nikoli ne peljem na AC. Niti vinjete nimam za njo. :D
Kar IMO tudi nekaj pove o tem, kako spodobne NA motorje so delali že leta nazaj.
Kako definiraš "preganjanje" v tem primeru?
razlozi to sprintmonitorju. Samo par izbrancov pije okoli 6l, povprecje je blizje 8l. Torej, ali se vozis kot penzionist ali pa tvoj pije nenormalno manj od ostalih :)
Nisem našel opisa kakšni so deleži AC vs. mesto vs. odprta cesta. Če kaj, potem MR2 dejansko nikoli ne peljem na AC. Niti vinjete nimam za njo. :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AndrejO ()
Utk ::
Če ima VVT, in lahko da ima tudi če je 20 let star, je to itak vse kar lahko pričakuješ od "sodobnega" NA bencinarja. Jaz imam za primerjavo 1,0 turbaka in 1,8 NA bencinarja s 40 konji več, in podobnim navorom. Pri isti vožnji bi težko našel liter razlike, prej 0,5. Edino ogreje se hitreje in na kratke relacije porabi tolk manj. Na avtocesti je razlika minimalna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
hojnikb ::
no, sodobn bencinar bo mel GDI, pa tudi drugacn dizajn intakov pa combustion chamberja, kar lahko vpliva na porabo..
#brezpodpisa
Utk ::
To imajo tudi turbaki pa jim ne pomaga. GDI da več moči, poraba pa ne vem...fsiji niso bili ravno znani po nizki porabi.
AndrejO ::
No, 1ZZ-FE v moji MR2 ima klasiko za svoj letnik: DOHC, multipoint fuel injection, VVT-i. Kot dodatek glede na "civilne" izvedenke pa še light-weight ojnice in pogonsko gred.
JackOdpirac ::
Kar IMO tudi nekaj pove o tem, kako spodobne NA motorje so delali že leta nazaj.
A ni hec, da so starejsi NA motorji kurili relativno osiromasene mesanico? Posledica tega je bila nizka poraba in velike emisije NOx?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JackOdpirac ()
AndrejO ::
JackOdpirac je izjavil:
Kar IMO tudi nekaj pove o tem, kako spodobne NA motorje so delali že leta nazaj.
A ni hec, da so starejsi NA motorji kurili relativno osiromasene mesanico? Posledica tega je bila nizka poraba in velike emisije NOx?
Ni, ker govoriš o nečem, kar je začelo iz naših cest odhajati že 37 let nazaj. EURO1 standard je začel veljati l. 1992.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bencin, dizel ali hibrid (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11439 (9201) | neo5468 |
» | Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 110043 (68925) | Berserker |
» | Diesel vs. bencinar (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 28855 (25060) | RedDrake |
» | Mazda izdelala komercialni motor s kompresijskim vžigom homogene mešaniceOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15859 (12121) | pumaxx |