» »

Formula F1 2014

Formula F1 2014

Temo vidijo: vsi
««
7 / 57
»»

Blinder ::

a ni moč PU moč v6 motorja plus max 162 konjev? In če tisti V6 izpred par strani nazaj ima 580 konjev potem je že 760 cv težko dosegljivih. Tej V6 imajo omejeno količino goriva, ki jo lahko vbrizgajo, tako da se gre kdo uspe več iztistnit iz enake količine goriva.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

vilser ::

Blinder je izjavil:

a ni moč PU moč v6 motorja plus max 162 konjev? In če tisti V6 izpred par strani nazaj ima 580 konjev potem je že 760 cv težko dosegljivih. Tej V6 imajo omejeno količino goriva, ki jo lahko vbrizgajo, tako da se gre kdo uspe več iztistnit iz enake količine goriva.

Renault officially introduced its new Formula One engine Details for 2014 F1 which follows the new f1 rule with 1.6-Liter V6 Turbo Unit that produced extremely amazing 760 HP which capable of running at 35 Percent More Fuel-Efficient.

Summary of f1 engine spec 2014:

+ 1.6 liter V6
+ 6 cylinder with rpm cut 15000
+ Turbocharged with nice and loud blow off sound – kecepish!
+ 600 horsepower from engine and 160hp from energy recovery system ERS
+ 3.5 bar boost max pressure

600 Cv (V6 turbo) + 160 Cv (ERS) = 760 Cv

Osebno menim, da so to velike razlike, zlasti v korist od PU Mercedes. To so strašne razlike. Upam, da je PU Ferrari dejansko bolj učinkovit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vilser ()

PrimozR ::

Od kje pa Mercedesove cifre?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

vilser ::

Danes je imel Red Bull znova težave. Mislim, da Vettel niti enega kroga ni naredil.

MaterVola ::

Enkrat do 4. ovinka, enkrat do konca boksov. Raj za okoljevarstvenike :D

ABX ::

Sky Sports F1 2014 - 3rd Test Bahrain Day 3 - Ted's Notebook
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

vilser ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vilser ()

billy ::

Težave tudi pri merc motorjih?

15:16 Similar trouble at Force India, which has also been forced to end its day early
15:16 Williams reports a "high-mileage failure of the ICE", meaning the internal combustion engine...

TribesMan ::

Nihče ni čisto brez problemov, od vseh je Mercedes še najbolj zanesljiv. In zna biti da bo prvih par dirk precej katastrofalnih, kar se tiče števila dirkalnikov na cilju.

Si pa tudi ne predstavljam kako bodo moštva odpeljala sezono s samo 5imi kompleti pogonskih sklopov. Glede na to da je razvoj že "zamrznjen", vsa moštva pa imajo ogromno težva z vzdržljivostjo...

Pomojem bi moral biti letos razvoj pogonskih sklopov popolnoma odprt. In potem zamrzniti drugo leto, podobno kot je bilo ob uvedbi V8 motorjev. Nevem kdo je ta optimist, ki je pričakoval, da bodo zadeve kar delale, ob tem da je to praktično največja sprememba v zgodovini F1.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::

FIA, kdo pa drug.

Pomojem bo sredi sezone prišlo do spremembe te regulacije.

Blinder ::

pa sej zamrzljen razvoj ne velja za popravke, ki se jih dela za povečat zanesljivost/vzdržljivost. Vsaj tako je bilo. Si lahko med sezono menjal bate in grede itd. z izgovorom, da to delaš za izboljšat zanesljivost/vzdržljivost. Tako so mercedes, ferrari kljub zamrznjenem razvoju skozi čas pridobivali na moči motorja.

ker so delali spremembe na motorjih ki so poleg povečanja zanesljivosti imeli stranski učinek :D da so povečala moč motorja
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Blinder ()

noraguta ::

TribesMan je izjavil:

Nihče ni čisto brez problemov, od vseh je Mercedes še najbolj zanesljiv. In zna biti da bo prvih par dirk precej katastrofalnih, kar se tiče števila dirkalnikov na cilju.

Si pa tudi ne predstavljam kako bodo moštva odpeljala sezono s samo 5imi kompleti pogonskih sklopov. Glede na to da je razvoj že "zamrznjen", vsa moštva pa imajo ogromno težva z vzdržljivostjo...

Pomojem bi moral biti letos razvoj pogonskih sklopov popolnoma odprt. In potem zamrzniti drugo leto, podobno kot je bilo ob uvedbi V8 motorjev. Nevem kdo je ta optimist, ki je pričakoval, da bodo zadeve kar delale, ob tem da je to praktično največja sprememba v zgodovini F1.

formula bi morala biti itak odprta, tako za razvoj kot testiranja. kdor nima keša itak vozi zadaj. specifikacije potem pa snadži se.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

billy ::

Ni res, predlani je recimo williams zmagal, ko drugače nikoli ne bi. Letos zna tudi biti presenečenje kakšno.

PrimozR ::

noraguta je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Nihče ni čisto brez problemov, od vseh je Mercedes še najbolj zanesljiv. In zna biti da bo prvih par dirk precej katastrofalnih, kar se tiče števila dirkalnikov na cilju.

Si pa tudi ne predstavljam kako bodo moštva odpeljala sezono s samo 5imi kompleti pogonskih sklopov. Glede na to da je razvoj že "zamrznjen", vsa moštva pa imajo ogromno težva z vzdržljivostjo...

Pomojem bi moral biti letos razvoj pogonskih sklopov popolnoma odprt. In potem zamrzniti drugo leto, podobno kot je bilo ob uvedbi V8 motorjev. Nevem kdo je ta optimist, ki je pričakoval, da bodo zadeve kar delale, ob tem da je to praktično največja sprememba v zgodovini F1.

formula bi morala biti itak odprta, tako za razvoj kot testiranja. kdor nima keša itak vozi zadaj. specifikacije potem pa snadži se.

Tole je že obstajalo. Rezultat je deklasiranje konkurence v obliki Schumacherja za volanom Ferrarija.

noraguta ::

billy je izjavil:

Ni res, predlani je recimo williams zmagal, ko drugače nikoli ne bi. Letos zna tudi biti presenečenje kakšno.

viljamovka je dobila celo prvenstvo nekdaj, pa praktično ni bilo omejitev v proračunu. proste roke dajo konstruktorjem možnost izboljšav. sicer pa je eno samo piljenje v vetrovniku.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

PrimozR ::

Problem neomejena proračuna je, da je ta še vedno omejen. S sponzorskim denarjem. Pa ne vzpodbuja toliko kreativnosti kot iterativnost, v vetrovniku, na testiranjih na stezi in podobno. Torej se denar zapravlja na napačnem mestu če rečemo temu tako.

Omejen proračun je kao design smarter, not in greater quantities.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

1. @Blinder si POPOLNOMA prepričan, da tile popravki ne štejejo v "KREDITNI" sistem...

FIA Športna pravila 2014 na str 46

Najzanimivejši izzsek in te strani...

Such changes will normally only be accepted if they are being proposed for reliability, safety or cost-saving reasons. Any manufacturer wishing to make a change for any of the above reasons must apply in writing to the FIA Technical Department and provide all necessary information including where appropriate, clear evidence of failures. The FIA will study such requests and, if they agree that the changes should be permitted, will circulate the correspondence to all manufacturers for comment. If the FIA receive no comments which cast doubt on their original decision about the proposed modification(s) they will confirm to the manufacturer concerned that they may be carried out.


Če jaz razumem ta appendix prav, nikjer ne piše, da se kaj odbija in upošteva v te uteži. Torej se negotovo strinjam s tabo ampak me še zanima, kaj je še mnenje drugih?

2. Sicer koliko gledam te "uteži" imaš, kot motorni proizvajalec še kar veliko prostora za spremembe.



Tako, da dolgoročno gledano mislim, da si bodo ekipe z letom v leto bolj izpopolnile diagnostiko, programske kode, konstrukcijo, ter spravile razliko med agregati na cca. +-25kW. Vse ostalo natolcevanje medijev po mojem mnenju ne drži vode...

Mogoče še zdaj, ko niso moštva imela dovolj časa, da bi raziskala celo motorno področje delovanja do potankosti imajo še veliko rezerve. Lahko se ta motorna ralika pozna samo pri 11000 vrt navzdol ali nekaj podobnega. Skratka zdaj se potem že lovimo za lastni rep in se že lahko pogovarjamo tudi o drugačnih motornih karakteristikah in so tovrstne rekla-kazala popolnoma primerjave nesmiselne.

3. Motor z najboljšim mehansko & termičnim izkoristkom bo zmagal. Motor, ki lahko zdrži višje temperaturne cikle za dalj ćasa, ter ki so dirkačev podaljšek roke.

4. Glede preteklih testiranj pa VAU, kaj naj rečem odlično. Napeto bo v AVS mogoče bo že drama že kvalifikacijah...

5. Tekom tedna bom za zanimivost stranil težave moštev v tabelo, ker je res zanimivo kaki "troubleshooting" so mogla dati skozi.

6. Ps pa ne pozabite na povzetke testov z WINDSDORJEVE strani. Njegove linke sem po tem forumu 100 krat prilepil in vabim k ogled enih izmed teh. Še posebej priporočam tiste z 9tega ovinka...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Kako bodo dirkači obvadovali "fuel rune" in turbo mrcine. Kdo je boljši za komentar, kot sedanji BBC strokovni komentator, super hitri dikač Alan Mcnish. To leto upokojen dirkač LPM1 Audi ekipe, ter F1 dirkač...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Jst ::

Jaz sem tudi razumel, da je letos razvoj mašin še precej dovoljen. Sicer ne vem specifike, ampak tele "plombe", ki so jih "Power Units" dobile, so letos samo "okvirne". Ne vem, kako bi se izrazil, ker ta vrsta tehnike ni moje področje. Dovoljeno jim je spreminjati skoraj vse, razen nekaj tehničnih specifikacij, ki jih je FIA določila že lani. Potem pa z vsakim letom manj.

Recimo, če Mercedes ugotovi, da je njihov MGU-H potencialno nevzdržljiv ali nevaren pod določenimi pogoji, bodo vsa Mercedes moštva "dobila popravke."


---

Ehh, nisem videl tabele od BT52. Kot laik na tehničnem področju, sem očitno dokaj pravilno razumel.


---

Kako pa ta pravila veljajo za Hondo, ki pride v F1 naslednje leto? Kaj oni pa to leto lahko neomejeno razvijajo in testirajo "Power Units?"
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Super Sonic ::

MOje mnenje, da je tu nastala ena prava zmešnjava na to temo; kaj ja in kaj ne. Fota je razpadla, potem so tu delovne skupine, interes FIA, Bernia, ipd.

Ne vem kdaj so to notri poklical, da se motorja ne sme razvijat, ker to je neumnost par excellence. Motorji bi morali biti vsaj še 3, 4 leta povsem odprti. Kakorkoli že, razvoj motorja je sedaj omejen, do petka so moral predati kode, mappinge in fizično strutkturo. Ampak v resnici se bo motor spreminjal in dobival na moči do neke meje, ki smo jo potem doživeli tudi na V8. Je pa to zmešnjava.

ps.
Ja, od včeraj se mi zdi, dvojnih točk na zadnjih dirkah ne bo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

galimim ::

Ja, od včeraj se mi zdi, dvojnih točk na zadnjih dirkah ne bo.

samo feeling, ali so kake govorice ki letijo okoli?
Born To Bleed, Fighting To Succeed, Built To Endure What This World Throws At Me

Jst ::

Dvojne točke so res zgrešena ideja, se pa vsaj malo razmišlja o boju za stopničke. Zadnjih par let smo celo dirko poslušali "save fuel, save tires," do onemoglosti. Sedaj, ko je omejitev 100L na dirko, ter še "Save Electricity," nimajo dirkači nobenega razloga, da bi se borili za prvo mesto, če so lahko varno drugi.

Zato bi jaz uvedel Bernie pravilo, da zmaga v prvenstvu tisti, ki ima največ zmag. Ali pa drugačen sistem točkovanja. Takšen, kot smo ga imeli desetletja nazaj: 10-6-4-3-2-1. Da "kaznuje" ziheraše in zelo nadgradi zmagovalce, ki so pripravljeni nekaj tvegati. Mogoče še točka za pole in točka za najhitrejši krog.

V kateremu športu pa ni tveganja? Še v šahu je, jebemu! V fuzbalu (našemu ali ameriškemu), košarki, rokometu, so vedno tveganja za poškodbe, ki lahko za celo sezono posedijo tekmovalca. F1 je pa postala takšna, da če dirkač drugega samo grdo pogleda, takoj dobi drive-through. OK, vem da pretiravam, samo z samo petimi komplet energetskimi enotami (mašina, turbo, baterija, MGU-H, MGU-K), bomo videli še več šparanja. Jaz pa hočem DIRKANJE, ne kdo je mojster v šparanju materiala!!!
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

šernk ::

Tudi sam sem imel v spominu da bodo motorji nekaj časa odprti za razvoj. A ni bilo ravno o tem lani en kup dilemike in tudi največ vode pretečene glede relacije mclaren-mercedes, saj je bilo jasno kdo bi dobil prvi posodobljen motor?

dvojne točke naj bi bile samo na finalni dirki, medtem ko je Bernie predlagal zadnje 3 dirke al nekaj takega.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Super Sonic ::

dvojne točke naj bi bile samo na finalni dirki, medtem ko je Bernie predlagal zadnje 3 dirke al nekaj takega.


Tako ja. V bistvu so to sprejel. Dvojne pike samo na zadnji dirki. Če bo, ni še 100% da bo tako, lahko se še spremeni med sezono kaj in kako bo. Jasno je da bodo lobiranja z vseh strani, predvsem tistih, ki bodo slabše začel sezono (my bad, sem prehitro prebral).
http://www1.skysports.com/f1/news/12433...

A ni bilo ravno o tem lani en kup dilemike in tudi največ vode pretečene glede relacije mclaren-mercedes, saj je bilo jasno kdo bi dobil prvi posodobljen motor?

Ja je bilo. Sej nima smisla se s tem ukvarjat, ker bodo posodobljeni tko ali drugače. Alonso je včeraj rekel, da bodo dobil do konca sezone v dirkalnik nekje med 3 in 4 sekunde, največ od tega bo pomoje na pogonskem sklopu.

Še ena zanimivost je letos, in sicer končna hitrost. Rosberg je navrgel cifro okoli 370 km/h.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

BT52 ::

@Gallimin To je kar 100%.

-Zavrnjena "prošnja" Renaulta za podaljšanje homologacijskega obdobja.
- zavrjena Bernijeva ideja dvojnih točk na zadnjih 3eh dirkah. Ostaja tako samo pri ADU Dhabi.
-Ter menda prestavljen rok za prihajajoči novi ekipi. Najresneje se omenja HAAS racing. Govori se o uporabi Ferrarijevih mašin (ali celo šasiji), kar se sklada z LdM besedami o dokončnem želenem preboju na ameriški trg. Ali pa, kot pravijo druge govorice z Dalara šasijo?
 Špekulacija! Lahko bi uporabili  tole Dalara šasijo, kot testno mulo. ALI pa jo celo za prvo silo  pripravili za prvo učno sezono.=> Špekulacije z forumov AUTOSPORT, F1T

Špekulacija! Lahko bi uporabili tole Dalara šasijo, kot testno mulo. ALI pa jo celo za prvo silo pripravili za prvo učno sezono.=> Špekulacije z forumov AUTOSPORT, F1T

..

Govori se še o domnevni želji udeležbe drugih dveh ekipah. Prva ekipa Colina Kollesa (bil prisoten pri HRT). Mislim, da gre tukaj za Dancio (koncern Renault&Nissan, baje so slednji že neodločno zavrnili namigovanja). Druga pa StefanGP...

Priložnost za ?Cosworth?, Hondo, Mercedes? Prostora je samo za dva, pa še to resne ekipe...

To vse natančneje razloženo v video spodaj...

PrimozR ::

Ma tale cifra 5 motorjev za sezono je kao z vidika šparanja. Ampak razvoj te stane v vsakem primeru. Bolj smiselno bi bilo torej imeti poceni motor za izdelavo, potem jih pa uporabljaj kolikor ti jih paše. Pa pač uporabi se fuel flow limiter, vseeno se pa nazaj uvede tankanje. Tako bi imeli neko resno dirkanje. Potencial za Schumacher Hungaroring style z uro kvalifikacijskih krogov.

Kar se tiče novih ekip, Ford praktično nima več racing programa, nekaj pa se šušlja o vrnitvi v F1. Ford ima v F1 bogato zgodovino, a niti enega motorja niso izdelali sami. Because Cosworth. Ki je že pripravil motor po novih regulacijah. Posledično se govori, da če bo že US ekipa, da naj bo proper US ekipa. Čeprav zaradi Chevy povezave težko s Haasom. Bomo videli.

http://www.racecar-engineering.com/blog...

Aja, od kje je tale Dallarina šasija? BTW, Dallara je precej dober izdelovalec kompozitov, med drugim recimo izdelujejo Audijeve monokoke za Le Mans.

EDIT: Dallara je Super Formula, bivša Formula Nippon.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

Super Sonic je izjavil:

A ni bilo ravno o tem lani en kup dilemike in tudi največ vode pretečene glede relacije mclaren-mercedes, saj je bilo jasno kdo bi dobil prvi posodobljen motor?
Ja je bilo. Sej nima smisla se s tem ukvarjat, ker bodo posodobljeni tko ali drugače. Alonso je včeraj rekel, da bodo dobil do konca sezone v dirkalnik nekje med 3 in 4 sekunde, največ od tega bo pomoje na pogonskem sklop.


Jap! Ekipe pridobijo sekunde skozi že "navadne" sezone. Niti si ne moremo predstavljati, koliko se ekipe naučijo skozi dirke in vikende, ko pozneje v tovarnah obdelajo tono podatkov. Rb F1 AERO guru je rekel, da eden tedenski test prinese 1 na krog izboljšave (večina AERO področje). Seveda je tip pretiraval, ampak ima point.

In ravno ta grozni neumorni razvoj (CAD, CAM, CFD, SIM...) je razlog zakaj ne vidimo več "lanskih" dirkalnikov drugo leto na gridu, kot je to bilo v navadi včasih. Bili bi enostavno nekonkurenčni... Niti pomisliti nočem, kaj se zgodi, ko damo v enačbo nove pogonske sklope.

Super Sonic je izjavil:

Še ena zanimivost je letos, in sicer končna hitrost. Rosberg je navrgel cifro okoli 370 km/h.


Pa še to na VN Kitajske - "Šanghaj", kaj šele v Monzi z posebnimi low drag paketi.

Jst ::

Sky Sports F1 2014 - 3rd Test Bahrain Day 3 - Ted's Notebook




Poglejte si Sauberjev volan. Če ne bi vedel, da se gre za formulo, bi si človek mislil, da je to ročna konzola za špile ali pa kontroler za konzolo. :)

Offtopic: To me spominja na en komplet za MMORPG online igre, ki sem ga videl v trgovini. Miš je imela 8 knofov, poleg standardnih 2 + kolešček + middle klik na koleščku. Tipkovnica pa enako, na levi strani en grd polkrožen dodatek in nekaj inčni zaslonček, tudi z mnogo tipk. Pisalo je pa nekaj takšnega "must have ultimativni komplet za resne MMORPG igralce."
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::

Vsi neke videe zadnje čase postajo. Kaj je narobe s tekstom? :P

Sriple Tix ::

Ko sem v soboto zjutraj gledal dirko avstralskih V8, sem ob tej poslastici v zadnjem krogu pomislil, koliko kazni bi zbrala dirkača formule 1, če bi tam bíla takšen boj.



Kapo dol za über marketing, ki ga uporabljajo glaveštine F1, da je tisti dolgčas (v primerjavi z ostalimi serijami avto/moto športa) tako priljubljen.

... ampak bom vseeno pogledal vse F1 dirke :).

mihec87 ::

Sriple Tix je izjavil:

Ko sem v soboto zjutraj gledal dirko avstralskih V8, sem ob tej poslastici v zadnjem krogu pomislil, koliko kazni bi zbrala dirkača formule 1, če bi tam bíla takšen boj.



Kapo dol za über marketing, ki ga uporabljajo glaveštine F1, da je tisti dolgčas (v primerjavi z ostalimi serijami avto/moto športa) tako priljubljen.

... ampak bom vseeno pogledal vse F1 dirke :).


Kje to gledaš?

PrimozR ::

Sem tudi jaz zdaj nekoliko vrgel oko na v8 supercars v zadnjih par dneh pa je zadeva res zanimiva.

driver_x ::

Sriple Tix je izjavil:


Kapo dol za über marketing, ki ga uporabljajo glaveštine F1, da je tisti dolgčas (v primerjavi z ostalimi serijami avto/moto športa)


V spominu imam, da sem pred leti nekje prebral podatek, da naj bi Bernie nekaj plačeval televizijam, če niso prenašale Indycara. Zaradi tega naj bi se celo zagovarjal po sodiščih.

noraguta ::

PrimozR je izjavil:

noraguta je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Nihče ni čisto brez problemov, od vseh je Mercedes še najbolj zanesljiv. In zna biti da bo prvih par dirk precej katastrofalnih, kar se tiče števila dirkalnikov na cilju.

Si pa tudi ne predstavljam kako bodo moštva odpeljala sezono s samo 5imi kompleti pogonskih sklopov. Glede na to da je razvoj že "zamrznjen", vsa moštva pa imajo ogromno težva z vzdržljivostjo...

Pomojem bi moral biti letos razvoj pogonskih sklopov popolnoma odprt. In potem zamrzniti drugo leto, podobno kot je bilo ob uvedbi V8 motorjev. Nevem kdo je ta optimist, ki je pričakoval, da bodo zadeve kar delale, ob tem da je to praktično največja sprememba v zgodovini F1.

formula bi morala biti itak odprta, tako za razvoj kot testiranja. kdor nima keša itak vozi zadaj. specifikacije potem pa snadži se.

Tole je že obstajalo. Rezultat je deklasiranje konkurence v obliki Schumacherja za volanom Ferrarija.

in kaj je sadaj drugače z red bullom?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Sriple Tix ::

@mihec87, Motors Tv pokriva celotno sezono.

http://www.motorstv.com/


@Sammy73, povsem možno, saj je namazan z vsemi žavbami :).

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

noraguta je izjavil:

PrimozR je izjavil:

noraguta je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Nihče ni čisto brez problemov, od vseh je Mercedes še najbolj zanesljiv. In zna biti da bo prvih par dirk precej katastrofalnih, kar se tiče števila dirkalnikov na cilju.

Si pa tudi ne predstavljam kako bodo moštva odpeljala sezono s samo 5imi kompleti pogonskih sklopov. Glede na to da je razvoj že "zamrznjen", vsa moštva pa imajo ogromno težva z vzdržljivostjo...

Pomojem bi moral biti letos razvoj pogonskih sklopov popolnoma odprt. In potem zamrzniti drugo leto, podobno kot je bilo ob uvedbi V8 motorjev. Nevem kdo je ta optimist, ki je pričakoval, da bodo zadeve kar delale, ob tem da je to praktično največja sprememba v zgodovini F1.

formula bi morala biti itak odprta, tako za razvoj kot testiranja. kdor nima keša itak vozi zadaj. specifikacije potem pa snadži se.

Tole je že obstajalo. Rezultat je deklasiranje konkurence v obliki Schumacherja za volanom Ferrarija.

in kaj je sadaj drugače z red bullom?

Z vidika rezultatov ne kaj hudo, ampak tone testiranj vseeno ni. Pa vseeno so bila prvenstva nekoliko bolj izenačena, kot v časih Ferrarija, vsaj nekatera (Vettel je 2x zmagal na zadnji dirki, še to enkrat po čisti sreči). Ampak bistvo RB-ja je Newey in vpihovanje v difuzor. Kaj bodo pa prinesel nove regulacije bomo pa še videli. Zaenkrat predvsem težave (Newey je zelo znan po krhkih oz. nezanesljivih avtomobilih).

Skyman ::

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

noraguta je izjavil:

PrimozR je izjavil:

noraguta je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Nihče ni čisto brez problemov, od vseh je Mercedes še najbolj zanesljiv. In zna biti da bo prvih par dirk precej katastrofalnih, kar se tiče števila dirkalnikov na cilju.

Si pa tudi ne predstavljam kako bodo moštva odpeljala sezono s samo 5imi kompleti pogonskih sklopov. Glede na to da je razvoj že "zamrznjen", vsa moštva pa imajo ogromno težva z vzdržljivostjo...

Pomojem bi moral biti letos razvoj pogonskih sklopov popolnoma odprt. In potem zamrzniti drugo leto, podobno kot je bilo ob uvedbi V8 motorjev. Nevem kdo je ta optimist, ki je pričakoval, da bodo zadeve kar delale, ob tem da je to praktično največja sprememba v zgodovini F1.

formula bi morala biti itak odprta, tako za razvoj kot testiranja. kdor nima keša itak vozi zadaj. specifikacije potem pa snadži se.

Tole je že obstajalo. Rezultat je deklasiranje konkurence v obliki Schumacherja za volanom Ferrarija.

in kaj je sadaj drugače z red bullom?

Z vidika rezultatov ne kaj hudo, ampak tone testiranj vseeno ni. Pa vseeno so bila prvenstva nekoliko bolj izenačena, kot v časih Ferrarija, vsaj nekatera (Vettel je 2x zmagal na zadnji dirki, še to enkrat po čisti sreči). Ampak bistvo RB-ja je Newey in vpihovanje v difuzor. Kaj bodo pa prinesel nove regulacije bomo pa še videli. Zaenkrat predvsem težave (Newey je zelo znan po krhkih oz. nezanesljivih avtomobilih).


Se strinjam! Prvenstvo (od 09-13) je to postalo izjemno izenačeno, predvsem zaradi narave zelo omejujočih pravil brez neke svobode. Tako se dela razlika na zelo majhnih detajlih, katere je ob pomakanju testiranj najtežje dodelat. Vse moraš delat preko simulacijskih orodij. No saj slednje ni slabo. Na primer če hočeš naredit nek "test rig" ga moraš še prej izdelat (ali naročit preko pogodbenikov...) ali prirediti, kar pomeni boljša inženirska orodja za industrijo. Recimo CFD je en tak primer. Ampak tukaj imajo najbolj bogata moštva OBČUTNO prednost, ker lažje najdejo optimalni dizajn. Zakaj?

Ko se v letih konsistence tesnih pravil tako, kot je bilo od 2009-2013 najde nek optimalni dizajn se to še samo iz leta v leto nagrajuje. In, kot sem že povedal tukaj imajo ekipe z 300 M € proračuna gromozansko prednost in tukaj se strinjam z PIPI-jom, da se na tak način premalo nagradi res dober zvit dizajn...

Rešitev je omejitev proračuna, recimo na 150 M € za šasijo in 200 M € za motor ali nekaj podobnega. Potem bodo imela moštva z pametnim managementom in sofisticiranim R&D oddelkom dejansko možnost za kako letno eksplozijo...

Kaj pa se tiče glede dirkanja pa je rešitev jasna. Več moči (navora) na manj Newtonov negativnmega vzgona pa bodo dirkači držali bika za roge.

Sam bi si želel kako sprostitev pravil. Ampak kot takole razmišljam, da bi se tem primeru povsem izgubil nadzor nad povečajujočimi pritisnimi silami=>stabilnejši dirkalniki, manj težav za dirkače=> manj zanimivo za gledat. Ampak potem imaš spet ground effect in si na enakem, ko imajo dirkalniki enostavno preveč stabilnosti, razen, da bi povečal moč na +800 KW. Slenje pa ne gre skupaj z trenutno "anti-oil-CO2" politiko.

Konec koncev mislim, da so ta nova pravila vodilo v pravo smer. Mogoče bi še sam osebno še malce bolj spustil prednji bulkhead (ter seveda uvedel diagonalno pravilo od vizirja pa do bulkheada, da nebi bilo stopnice, kot letos Mercedes, Ferrari ps. ravno to še nameravajo uvest za 2015) zaradi še boljše vodljivosti dirkačev pri zahtevnih prehitevalnmih manevrih. Da ne bo tam Maldo, lomil krilca in rinil Sutila dol po progi...

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Ma tale cifra 5 motorjev za sezono je kao z vidika šparanja. Ampak razvoj te stane v vsakem primeru. Bolj smiselno bi bilo torej imeti poceni motor za izdelavo, potem jih pa uporabljaj kolikor ti jih paše. Pa pač uporabi se fuel flow limiter, vseeno se pa nazaj uvede tankanje. Tako bi imeli neko resno dirkanje. Potencial za Schumacher Hungaroring style z uro kvalifikacijskih krogov.

Kar se tiče novih ekip, Ford praktično nima več racing programa, nekaj pa se šušlja o vrnitvi v F1. Ford ima v F1 bogato zgodovino, a niti enega motorja niso izdelali sami. Because Cosworth. Ki je že pripravil motor po novih regulacijah. Posledično se govori, da če bo že US ekipa, da naj bo proper US ekipa. Čeprav zaradi Chevy povezave težko s Haasom. Bomo videli.

http://www.racecar-engineering.com/blog...

Aja, od kje je tale Dallarina šasija? BTW, Dallara je precej dober izdelovalec kompozitov, med drugim recimo izdelujejo Audijeve monokoke za Le Mans.

EDIT: Dallara je Super Formula, bivša Formula Nippon.


Razvoj stane in ravno to plačajo ekipe! Šlo bi še skozi, če bi bili proračun za razvoj motorjev omejen. Kar bi res podalo kdo je najbolj brithet, racionalen in zvit.

Tole z poceni motorjem. Ni slaba zadeva! Ampak standardizacija na custom made područjo ne gre, pa še malo je v nasprotju z prvo točko.

Prihod FORD-a v inkarnaciji Coswortha pa bi bila več, kot odlična ideja. Samo kdo? Dokler ne bodo proračuni neomejeni se bojim, da ne bo iteresa. Upam, da FIA pohiti z uvedbo že za leto 2015. Brez novincev mi potem zmanjka ponudnikov. Če bi želelo katero moštvo Renaulta prestopit bidisi k Hondi ali v tem primeru Cosworthu pa je vprašanje.

BT52 ::

Skyman je izjavil:



Ha ha ROSCOE!!! :D

Drugače bi to sezono iskremo privoščil naslov prvaka Rosbergu (ni predikcija, samo želja). Slednji se še od vseh dirkačev najbolj razume v pomen in način delovanja novih pogonskih sklopov. Slednje je potrdil mislim, da tudi Widsdor. Nekateri celo pravijo, če ne bi postal dirkač bi lahko bil brez težav tudi inženir...

ABX ::

Rosberg je resni favorit za naslov.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

PrimozR ::

BT52 je izjavil:

Se strinjam! Prvenstvo (od 09-13) je to postalo izjemno izenačeno, predvsem zaradi narave zelo omejujočih pravil brez neke svobode. Tako se dela razlika na zelo majhnih detajlih, katere je ob pomakanju testiranj najtežje dodelat. Vse moraš delat preko simulacijskih orodij. No saj slednje ni slabo. Na primer če hočeš naredit nek "test rig" ga moraš še prej izdelat (ali naročit preko pogodbenikov...) ali prirediti, kar pomeni boljša inženirska orodja za industrijo. Recimo CFD je en tak primer. Ampak tukaj imajo najbolj bogata moštva OBČUTNO prednost, ker lažje najdejo optimalni dizajn. Zakaj?

Ko se v letih konsistence tesnih pravil tako, kot je bilo od 2009-2013 najde nek optimalni dizajn se to še samo iz leta v leto nagrajuje. In, kot sem že povedal tukaj imajo ekipe z 300 M € proračuna gromozansko prednost in tukaj se strinjam z PIPI-jom, da se na tak način premalo nagradi res dober zvit dizajn...

Rešitev je omejitev proračuna, recimo na 150 M € za šasijo in 200 M € za motor ali nekaj podobnega. Potem bodo imela moštva z pametnim managementom in sofisticiranim R&D oddelkom dejansko možnost za kako letno eksplozijo...

Kaj pa se tiče glede dirkanja pa je rešitev jasna. Več moči (navora) na manj Newtonov negativnmega vzgona pa bodo dirkači držali bika za roge.

Sam bi si želel kako sprostitev pravil. Ampak kot takole razmišljam, da bi se tem primeru povsem izgubil nadzor nad povečajujočimi pritisnimi silami=>stabilnejši dirkalniki, manj težav za dirkače=> manj zanimivo za gledat. Ampak potem imaš spet ground effect in si na enakem, ko imajo dirkalniki enostavno preveč stabilnosti, razen, da bi povečal moč na +800 KW. Slenje pa ne gre skupaj z trenutno "anti-oil-CO2" politiko.

Konec koncev mislim, da so ta nova pravila vodilo v pravo smer. Mogoče bi še sam osebno še malce bolj spustil prednji bulkhead (ter seveda uvedel diagonalno pravilo od vizirja pa do bulkheada, da nebi bilo stopnice, kot letos Mercedes, Ferrari ps. ravno to še nameravajo uvest za 2015) zaradi še boljše vodljivosti dirkačev pri zahtevnih prehitevalnmih manevrih. Da ne bo tam Maldo, lomil krilca in rinil Sutila dol po progi...

Uf, bodi no resen, 150+200 mio je 350 mio, to je na ravni najbogatejših par moštev. Na dnu imajo moštva po 50 do 100 mio proračuna outright :P

Če se že omejuje, naj se dejansko omejuje! :)

Omejevanje aerodinamike je pomojem sizifovo delo, pred 20, 30 leti ta ni bila tako pomembna, ker se je ni razumelo, as simple as that. Z vsakim boljšim razumevanjem je omejevanje težje in bolj umetno. Kako zavreti ta razvoj, brez da bi F1 postala 'spec' serija, pa nimam pojma. Morda zgornjo omejitvijo, koliko DF-ja imajo lahko (testiranje na vagah v vetrovniku?)? Morda z zgornjo omejitvijo zračnega upora (potem pa prosto po prešernu znotraj tega z omejenim difuzorjem, ker ta daje izjemne količnike med downforce in uporom)? Itd...

Problem aerodinamike je, da so že zdaj hudičevo blizu sposobnostim dirkača, da sploh lahko še sedi v avtu. Z večjimi ground efekti to postane še bistveno težje, obenem pa poviša nevarnost, če avto nasede.

BT52 je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Ma tale cifra 5 motorjev za sezono je kao z vidika šparanja. Ampak razvoj te stane v vsakem primeru. Bolj smiselno bi bilo torej imeti poceni motor za izdelavo, potem jih pa uporabljaj kolikor ti jih paše. Pa pač uporabi se fuel flow limiter, vseeno se pa nazaj uvede tankanje. Tako bi imeli neko resno dirkanje. Potencial za Schumacher Hungaroring style z uro kvalifikacijskih krogov.

Kar se tiče novih ekip, Ford praktično nima več racing programa, nekaj pa se šušlja o vrnitvi v F1. Ford ima v F1 bogato zgodovino, a niti enega motorja niso izdelali sami. Because Cosworth. Ki je že pripravil motor po novih regulacijah. Posledično se govori, da če bo že US ekipa, da naj bo proper US ekipa. Čeprav zaradi Chevy povezave težko s Haasom. Bomo videli.

http://www.racecar-engineering.com/blog...

Aja, od kje je tale Dallarina šasija? BTW, Dallara je precej dober izdelovalec kompozitov, med drugim recimo izdelujejo Audijeve monokoke za Le Mans.

EDIT: Dallara je Super Formula, bivša Formula Nippon.


Razvoj stane in ravno to plačajo ekipe! Šlo bi še skozi, če bi bili proračun za razvoj motorjev omejen. Kar bi res podalo kdo je najbolj brithet, racionalen in zvit.

Tole z poceni motorjem. Ni slaba zadeva! Ampak standardizacija na custom made područjo ne gre, pa še malo je v nasprotju z prvo točko.

Prihod FORD-a v inkarnaciji Coswortha pa bi bila več, kot odlična ideja. Samo kdo? Dokler ne bodo proračuni neomejeni se bojim, da ne bo iteresa. Upam, da FIA pohiti z uvedbo že za leto 2015. Brez novincev mi potem zmanjka ponudnikov. Če bi želelo katero moštvo Renaulta prestopit bidisi k Hondi ali v tem primeru Cosworthu pa je vprašanje.

Jah če imaš omejeno ceno za enoto motorja, potem ne boš razvijal nekega super duper izdelka in ga prodajal pod ceno, kajne? Posledično so tudi stroški razvoja lahko nižji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Uf, bodi no resen, 150+200 mio je 350 mio, to je na ravni najbogatejših par moštev. Na dnu imajo moštva po 50 do 100 mio proračuna outright :P

Če se že omejuje, naj se dejansko omejuje! :)


Ja to je lažje napisat, kot storit. Ne verjamem, da bi bila vsa moštva pripravljena na kakih 100 M EUR? Sicer pa je to stvar dobre ekomnomske analize, kar pa ni moje področje.

PrimozR je izjavil:


Morda zgornjo omejitvijo, koliko DF-ja imajo lahko (testiranje na vagah v vetrovniku?)? Morda z zgornjo omejitvijo zračnega upora (potem pa prosto po prešernu znotraj tega z omejenim difuzorjem, ker ta daje izjemne količnike med downforce in uporom)? Itd...


Tole sem jaz tudi razmišljal (če verjameš ali ne) in bi mogoče dodalo barvitost v karavano? No kaj pa vem...


PrimozR je izjavil:


Jah če imaš omejeno ceno za enoto motorja, potem ne boš razvijal nekega super duper izdelka in ga prodajal pod ceno, kajne? Posledično so tudi stroški razvoja lahko nižji.


Ne v F1.:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Zakaj ne? A F1 slučajno ne deluje po načelih kapitalizma?

F1 je predvsem biznis. In če se biznis ne splača, se ga ljudje ne gredo. Case in point: BMW, Honda, Toyota in še kdo.

EDIT: pustimo ob strani, kakšen pain bi bil doseči, da bi en PU stal recimo 100k EUR. Ali pa 500k EUR. To bi bilo bistveno težje, kot doseči 100 mio budget cap.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

Ne verjamem. Koncev je F1 all about performance. In če bodo za low budget pripravljeni dati 300 M EUR ga bodo dali. Pač bodo imeli izgubo, toda slednja se lahko kaj hitro ob uspehih pokrije. Kot vedno je to dvorezen meč in če si v F1 moraš to sprejeti! EGO ostaja no1.

Generalno gldano se v F1 obrača dovolj denarja, da si vsaj tista ta boljša moštva lahko to privoščijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

'All about performance', vseeno pa zgodovina lepo kaže, da je all about money. Pa 300 mio budget cap je popolnoma nerealen, ker to ni cap oz. je cap za 10 % moštev. Spodnjih 10 do 15 % pa dosega manj kot tretjino tega capa. S tega vidika je potem popolnoma vseeno, a cap je al ne.

EDIT: saj se gre tudio za dirkanje, za moštva. Ampak to mora nekdo plačati. Niso vsi Ferrari oz. zdaj tudi McLaren, ki se ju brez moštva v F1 ne predstavljamo. Pri Mercedesu so se morali močno boriti, da je moštvo obstalo. Poglej Williams in Sauber, kakšne finančne probleme imata. Caterham in Marussia sta pa sploh svojevrstni pojavi. Dirkali bi pač vsi, plačal pa nihče. To pa ne gre skupaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Super Sonic ::

'All about performance', vseeno pa zgodovina lepo kaže, da je all about money.


Oboje je. Zakaj? Ker oboje potrebuješ da si prvi. Gre za človeško naravo tekmovalnosti, ki uporablja vsa sredstva za zmago. In F1 je najbolj plastičen prikaz kako človek deluje in kaj vse bo naredil za zmago.

Tako da to je samo od sistema odvisno. Trenutno rabimo gore denarja zato da ustanovimo uspešno F1 moštvo. Če bi kdo pogrutnu kej drugega zato, da mu uspe, bi vsi iskali tisto. Denar je samo sredstvo, da se poišče tisti perfomance, ki ti da zmago. Hkrati je tudi gonilo napredka, kar je dobro.

In res škoda da se pri nas več mladih ne ukvarja s tem tehničnim delom F1 in zabija svoj čas za bluzenje.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

driver_x ::

Super Sonic je izjavil:


In res škoda da se pri nas več mladih ne ukvarja s tem tehničnim delom F1 in zabija svoj čas za bluzenje.


Ko berem različne teme tega foruma dobivam občutek, da nas je tukaj precej strokovnjakov (najboljših na svetu) za precej različnih področij. Zato verjetno ne bi bil tako hud problem ustanoviti Slo-tech moštva v F1. Jaz se javim za dirkača.

PrimozR ::

Super Sonic je izjavil:

In res škoda da se pri nas več mladih ne ukvarja s tem tehničnim delom F1 in zabija svoj čas za bluzenje.

Kot študent 2. stopnje na Fakulteti za Strojništvo, smer Mehanika sistemov, gradiv in procesov (smer, ki se najbolj ukvarja z dogajanjem v materialih, strojih in podobno), ti lahko povem, da je za slovence (pomojem) F1 bolj ali manj utopija. Enostavno ne vidim procesa, prek katerega bi lahko prišel v F1. Nekih rpavih izkušenj praktično ne moreš dobiti, kake prakse je pa pomojem tudi nemogoče dobiti, ker si praktično povsod tujec. Obenem je program nujno preveč splošen, da bi lahko dobil neka takoj uporabna znanja, po drugi strani je pa za slovenski prostor mehanika še vedno popolnoma preveč podrobna, da bi bil lahko prepričan,d a boš dobil neko pametno delo v Sloveniji s tega področja.

Ko govorimo o mehaniki, ukvarjaš se s podrobnejšimi preračuni, kaj zdrži, tako porušitveno kot stabilnostno, za poves, nekaj malega se ukvarjamo z umetnimi materiali, na prvi stopnji se predela jekla, to je več ali manj to (zdaj se sicer odpira možnost, da bomo zainteresirani poslušali predmet z doktorskega študija o kompozitih), precej se ukvarjamo z dinamiko stvari, tako z vidika teles kot z vidika nihanja struktur (lastne frekvence in resonance, ki so za motošport precej pomembne - nižja ko je teža izdelka, nižja je togost, nižje so lastne frekvence in ponavadi bližje obratovalnim pogojem), itd.

No, mogoče pa kdaj komu uspe :)
««
7 / 57
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 466 67 68 69 )

Oddelek: Na cesti
3430380513 (236108) BT52
»

Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 435 36 37 38 )

Oddelek: Na cesti
1899244715 (150541) Alexius Heristalski
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664284390 (179858) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146135975 (94724) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189184522 (147767) WarpedGone

Več podobnih tem