Forum » Na cesti » Formula 1 2011
Formula 1 2011
ABX ::
Po moje bo Heidfeld vozil za Renault, ker ekipa potrebuje vsaj enega izkušenega voznika.
Lotus zgleda da je zelo napredoval v primerjavi z lansko sezono.
Lotus zgleda da je zelo napredoval v primerjavi z lansko sezono.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
i386 ::
SS, jaz pa nebi rekel da je zaostanek bruna za nickom zelo velik. Namreč ko je bruno šel prot koncu testiranja v bokse po supersoft gume je bilo testiranje prekinjeno + ne vemo kakšna sta bila njuna programa. Je pa vozil zelo dobro, dosti boljše kot petrov. A pač ker je denar sveta vladar...
ABX, se moraš zavedati da so imela nove ekipe lansko leto zelo malo časa za razvoj dirkalnika, še posebej lotus :)
ABX, se moraš zavedati da so imela nove ekipe lansko leto zelo malo časa za razvoj dirkalnika, še posebej lotus :)
Jst ::
>Zgovorna je tut "stopnja degradacije časov".
Če bo to glavni adut močnejših, mislim, da bomo gledali nekaj zanimivih dirk, ostalo bom pa prespal, kot ste opazili F2010 že vsi tukaj. :)
Če bo to glavni adut močnejših, mislim, da bomo gledali nekaj zanimivih dirk, ostalo bom pa prespal, kot ste opazili F2010 že vsi tukaj. :)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Super Sonic ::
"SS, jaz pa nebi rekel da je zaostanek bruna za nickom zelo velik."
Te zaostanki so sicer relativni, ampak lep primer smo imeli lani pri Renaultu. Kubica se je izdvajal napram Petrovu za več kot 0,5s na krog in že v kvalifikacijah se je naredila razlika +8 dirkačev, tako, da je kasneje Petrov ostal brez vseh možnosti za uspeh.
Letos je sicer vprašanje razlik med moštvi, ampak verjamem, da bodo skupaj. Pa še nekaj je. Eno je dosežti svoj maksimum, se pravi, se spravit na skrajno mejo, takrat so napredki v časih dokaj veliki. Problem je kasneje, ko je potrebno dodati na ta čas še par desetink... Verjetno bo Bruno še dobil svojo priložnost... in verjetno je vse odvisno od časa ko se naj bi vrnil Kubica. Če ga ne bo celotno sezono - potem vsekakor Heidfeld, če ga ne bo par dirk... ... je pa možno vse in tudi bolj smiselno angažiranje Bruna.
Sicer če boste pogledali zgodovino Bruna Senne boste prišli do zaključka, da fant v svetu dirkanja ni osvojil nič. Nekateri se vlečejo naprej zaradi denarja, no, on se (je) zaradi imena. Se ne mislim kregati, ampak če primerjamo njegovo kariero z nekim Hamiltonom, Glockom, Hulkenbergom, ipd, ga praktično ni.
Še nekaj fotk iz testiranja:
Mercedes je že izdelal drugo generacijo prednjega krilca.
Zanimiv detalj Force Indije.
Zadek Ferrarija (in bojda naj bi dvignili sedež, da dirkača bolje vidita).
Te zaostanki so sicer relativni, ampak lep primer smo imeli lani pri Renaultu. Kubica se je izdvajal napram Petrovu za več kot 0,5s na krog in že v kvalifikacijah se je naredila razlika +8 dirkačev, tako, da je kasneje Petrov ostal brez vseh možnosti za uspeh.
Letos je sicer vprašanje razlik med moštvi, ampak verjamem, da bodo skupaj. Pa še nekaj je. Eno je dosežti svoj maksimum, se pravi, se spravit na skrajno mejo, takrat so napredki v časih dokaj veliki. Problem je kasneje, ko je potrebno dodati na ta čas še par desetink... Verjetno bo Bruno še dobil svojo priložnost... in verjetno je vse odvisno od časa ko se naj bi vrnil Kubica. Če ga ne bo celotno sezono - potem vsekakor Heidfeld, če ga ne bo par dirk... ... je pa možno vse in tudi bolj smiselno angažiranje Bruna.
Sicer če boste pogledali zgodovino Bruna Senne boste prišli do zaključka, da fant v svetu dirkanja ni osvojil nič. Nekateri se vlečejo naprej zaradi denarja, no, on se (je) zaradi imena. Se ne mislim kregati, ampak če primerjamo njegovo kariero z nekim Hamiltonom, Glockom, Hulkenbergom, ipd, ga praktično ni.
Še nekaj fotk iz testiranja:
Mercedes je že izdelal drugo generacijo prednjega krilca.
Zanimiv detalj Force Indije.
Zadek Ferrarija (in bojda naj bi dvignili sedež, da dirkača bolje vidita).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
PrimozR ::
http://scarbsf1.wordpress.com/2011/02/1...
Če koga zanima tisti dvojni (pravzaprav trojni) intake na predstavitvenem McLarnu :)
Če koga zanima tisti dvojni (pravzaprav trojni) intake na predstavitvenem McLarnu :)
šernk ::
a pri RBR se zajebavajo iz vseh ostalih?
vsak dan odvozijo daleč najmanj krogov med vsemi, pol pa se vettel kar naenkrat odloči zavzeti vrh in boom celo sekundo pred vsemi, sedaj me že kar precej skrbi tale RB7, že lani so dobesedno odpihnili ostale, da ne bo letos še huje?
vsak dan odvozijo daleč najmanj krogov med vsemi, pol pa se vettel kar naenkrat odloči zavzeti vrh in boom celo sekundo pred vsemi, sedaj me že kar precej skrbi tale RB7, že lani so dobesedno odpihnili ostale, da ne bo letos še huje?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
šernk ::
včeraj recimo:
1. Sebastian Vettel (Red Bull RB7), 1:24.374, 37 krogov
2. Fernando Alonso (Ferrari F150), 1:25.485, 101 krog
vettel je postavil tale čas popolnoma na koncu testiranj, danes spet zaenrkat najmanj krogov med vsemi.
pa v jerezu, ni bilo dosti drugače, sicer več kilometrine so delali, pa še vedno precej manj kot ferrari in mercedes recimo, vendar vsi njihovi long runi imam občutek, da so izredno konstantno hitri, pri ostalih vedno najhitrejši čas izstopa, oni se pa že cela testiranja vozijo okrog 5 mesta, vendar ta čas za 5 mesto, je recimo pol sekunde hitrejši od njihovih povprečnih časov.
linka do tega nimam, to je pač moje osebno opažanje, ko spremljam čase posameznih krogov, saj vemo vsi kako je bilo lani na kvalifikacijah, dolgo časa jih ni bilo niti na stezi, potem pa s prvim krogom direktno na sam vrh.
1. Sebastian Vettel (Red Bull RB7), 1:24.374, 37 krogov
2. Fernando Alonso (Ferrari F150), 1:25.485, 101 krog
vettel je postavil tale čas popolnoma na koncu testiranj, danes spet zaenrkat najmanj krogov med vsemi.
pa v jerezu, ni bilo dosti drugače, sicer več kilometrine so delali, pa še vedno precej manj kot ferrari in mercedes recimo, vendar vsi njihovi long runi imam občutek, da so izredno konstantno hitri, pri ostalih vedno najhitrejši čas izstopa, oni se pa že cela testiranja vozijo okrog 5 mesta, vendar ta čas za 5 mesto, je recimo pol sekunde hitrejši od njihovih povprečnih časov.
linka do tega nimam, to je pač moje osebno opažanje, ko spremljam čase posameznih krogov, saj vemo vsi kako je bilo lani na kvalifikacijah, dolgo časa jih ni bilo niti na stezi, potem pa s prvim krogom direktno na sam vrh.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
JanezekNovak ::
Vsa ta testiranja in kdo je prvi in kdo je zadnji na teh testiranjih so čisto nepomembna.
Dirkači testirajo različne komponente, preizkušajo različne nastavitve, različne režime za dirko....
Šele na prvi dirki v Bahrajnu (ki je zaradi protestov za enkrat pod vprašajem) se bo videlo kdo je najhitrejši, ter kdo ni.
Glede na pretekla leta bo pa verjetno nekako takole:
1. Red bull
2. Ferrari, McLaren
3. Mercedes
4. Williams, Sauber, Renault....
Dirkači testirajo različne komponente, preizkušajo različne nastavitve, različne režime za dirko....
Šele na prvi dirki v Bahrajnu (ki je zaradi protestov za enkrat pod vprašajem) se bo videlo kdo je najhitrejši, ter kdo ni.
Glede na pretekla leta bo pa verjetno nekako takole:
1. Red bull
2. Ferrari, McLaren
3. Mercedes
4. Williams, Sauber, Renault....
http://www.euroairsoft.com/
Tilen ::
Včeraj je bila steza 2 uri in pol testiranj mokra in ne vemo kdo je kdaj kaj testiral.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
CHAOS ::
Pa sem že komaj čakal, da končno vidim, kakšna so razmerja moči. Nas bodo pustili še malo v nevednosti. :)
'They have computers, and they may have other weapons of mass destruction.'
WarpedGone ::
Za izvedbo dirke F1 potrebuješ več kot le (prosto!) primerno progo.
Zadaj je orgomno logistike in priprav katerih se praktično ne da speljat v par tednih. Upanje na nadomestno dirko v terminu Bahraina je prazno. Prva dirka bo v Avstraliji 27. marca.
Maksimum kar bi morda bilo mogoče je, da se kasneje v letu nekam vrine še ena dirka - po možnosti Bahrain, če se dost hitro dovolj skulirajo. Kar je pa zopet precej dvomljivo, ker je koledar že zelo natrpan.
Zadaj je orgomno logistike in priprav katerih se praktično ne da speljat v par tednih. Upanje na nadomestno dirko v terminu Bahraina je prazno. Prva dirka bo v Avstraliji 27. marca.
Maksimum kar bi morda bilo mogoče je, da se kasneje v letu nekam vrine še ena dirka - po možnosti Bahrain, če se dost hitro dovolj skulirajo. Kar je pa zopet precej dvomljivo, ker je koledar že zelo natrpan.
Zbogom in hvala za vse ribe
ZaLoMaT ::
Foto in video: Na MMC-ju in RTV-ju bosta "hrumela" Ališič in formula ena
RTV Slovenija je prenose formule ena nazadnje gostila pred 15 leti, vrača pa se najmanj za tri leta. Ljubitelji boste lahko dirkanje in celoten cirkus formule ena spremljali na televiziji – v visoki ločljivosti, t. i. HD-ju -, radiu in na našem multimedijskem portalu. Ekskluzivno v Sloveniji bo na MMC-jevem portalu dosegljiv tudi video najzanimivejših trenutkov iz sveta formule ena.
RTV Slovenija je prenose formule ena nazadnje gostila pred 15 leti, vrača pa se najmanj za tri leta. Ljubitelji boste lahko dirkanje in celoten cirkus formule ena spremljali na televiziji – v visoki ločljivosti, t. i. HD-ju -, radiu in na našem multimedijskem portalu. Ekskluzivno v Sloveniji bo na MMC-jevem portalu dosegljiv tudi video najzanimivejših trenutkov iz sveta formule ena.
LapD ::
Čist noro ... HD formulce + mirko + vsaj pol toliko zanimiva sezona kot lani = ne bom več spal v nedeljo popoldne :)
web&motion designer
Jst ::
Če ne bi nobena slo tv predvajala letošnjo sezono, bi se verjetno naročil na BBC...
Se pa strinjam ja, končno je rtvslo prispevek nekoliko upravičen.
Se pa strinjam ja, končno je rtvslo prispevek nekoliko upravičen.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Alexius Heristalski ::
Čeprav načeloma ne sodi na nacionalko, kajne. Edini Slovenec v F1 je Miran Ališič.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
Nagi Bator ::
Kaj Ališič bo komentator???
Pa neee no, ko sem ze mislil, da koncno ne bom vec rabil pobirat z neta F1!
Pa neee no, ko sem ze mislil, da koncno ne bom vec rabil pobirat z neta F1!
z3ro ::
Meni se ne zdi nič narobe z tem da bo Ališič komentiral dirke. Pomoje zna povedat več koristnega kot ta dva kekca na poptvju.
Drugače pa že komaj čakam na prvo dirko :D
Drugače pa že komaj čakam na prvo dirko :D
ABX ::
rFactor Pro je simulacija ki uporablja večina ekip v F1.
http://www.rfactor-pro.com/
http://www.rfactor-pro.com/
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Nagi Bator ::
Ma problem Alešiča je glih v tem, da ne pove nic koristnega, pac pa naklada kot kak bedak o vsem mogocem, le o relevantnih stvareh F1 ne, ter to pocne celo zelo na glas. Tu prav nic ne pomaga to, da ima v resnici kar nekaj znanja o "stvari" ter osebnih kontaktov. Kot komentator je IMO zanic. Kar je bilo pa v zadnjem casu na POP-u pa itak ne vem ker ze leta nisem gledal F1 na TV-ju.
Kar se tice komentiranja in strokovnosti mi je zadnja leta postala zelo zanimiva ekipa s HTV-ja. Upam da bodo letos pranasali, saj ze za lani ni bilo ziher da bodo, pa na koncu le so. Problem je pa seveda to, da nasi ponudniki TV-ja veselo zatemnijo HTV v casu dirke in mi ne preostane drugega, kot da pocakam na posnetek na kaksnem .hr trekerju.
Ce pa slednje ne bo mogoce, pa mi na sreco se zmeraj ostane BBC. To je pa itak nedosegljiva referenca, kar se tice prenosa F1.
No kakorkoli, komentiranje Alešiča me je pregnal izpred TV sprejemnika ze pred leti pa spremljam F1 ze preko 20 let.
Kar se tice komentiranja in strokovnosti mi je zadnja leta postala zelo zanimiva ekipa s HTV-ja. Upam da bodo letos pranasali, saj ze za lani ni bilo ziher da bodo, pa na koncu le so. Problem je pa seveda to, da nasi ponudniki TV-ja veselo zatemnijo HTV v casu dirke in mi ne preostane drugega, kot da pocakam na posnetek na kaksnem .hr trekerju.
Ce pa slednje ne bo mogoce, pa mi na sreco se zmeraj ostane BBC. To je pa itak nedosegljiva referenca, kar se tice prenosa F1.
No kakorkoli, komentiranje Alešiča me je pregnal izpred TV sprejemnika ze pred leti pa spremljam F1 ze preko 20 let.
ripmork ::
@Nagi Bator, te čist razumem.
Ravno sem se udomačil na HTV, pa so zatemnili program - no, letos pa itak ne bo več prenosov na hrvaški TV, damn shame.
Problem Ališiča je, da med dirko razlaga o vsem možnem, ker se verjetno tudi sam dolgočasi med dirko. Vsaj tak mi vtis daje, kljub vsem pompu in glasnim vzklikom. Dober komentator za razliko od tega pozorno opazuje in sporoča informacije, ki jih gledalci ne vidimo na televiziji (npr. opazovanje in predvidevanje strategij posameznih dirkačev, scenariji možnih zapletov). Kvaliteten komentatorski dvojec je meni čist na videz povprečno dirko naredil interesantno od prvega do zadnjega kroga z rednim obveščanjem, kaj se dogaja z dirkači na stezi.
Vse bolj se mi zdi, da je za kvalitetno komentiranje fajn imet dva usposobljena komentatorja; tempo dogajanja na f1 dirkah je enostavno prehiter, dirkačev pa preveč, da bi lahko en komentator vsemu sledil.
Ravno sem se udomačil na HTV, pa so zatemnili program - no, letos pa itak ne bo več prenosov na hrvaški TV, damn shame.
Problem Ališiča je, da med dirko razlaga o vsem možnem, ker se verjetno tudi sam dolgočasi med dirko. Vsaj tak mi vtis daje, kljub vsem pompu in glasnim vzklikom. Dober komentator za razliko od tega pozorno opazuje in sporoča informacije, ki jih gledalci ne vidimo na televiziji (npr. opazovanje in predvidevanje strategij posameznih dirkačev, scenariji možnih zapletov). Kvaliteten komentatorski dvojec je meni čist na videz povprečno dirko naredil interesantno od prvega do zadnjega kroga z rednim obveščanjem, kaj se dogaja z dirkači na stezi.
Vse bolj se mi zdi, da je za kvalitetno komentiranje fajn imet dva usposobljena komentatorja; tempo dogajanja na f1 dirkah je enostavno prehiter, dirkačev pa preveč, da bi lahko en komentator vsemu sledil.
njok ::
Ališič bi bil odličen za reportaže iz boksov med dirko in prispevke pred/po dirki. Kot komentator pa bi rabil 5 sekund zamika na videu pa še takrat vprašanje, če bi bil poslušljiv.
ABX ::
Kakšno je stanje z Kubico? kdo ve kdaj se vrne. Res ga je škoda.
Kubica bo začel rehabilitacijo.
http://www.gazzetta.it/Motori/Formula1/...
V ponedeljek bojo povedali kaj več.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Jst ::
Kaj sem prav imel v mislih koledar, glede na odpad prve dirke: Sedaj imajo ekipe v bistvu tri tedne dodatka, da naprej razvijajo svoje zverine?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Jst ::
Not so stupid not knowing this info. I'm asking about original calendar.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Super Sonic ::
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
ripmork ::
Element na zadnjem krilcu je že viden poskus nekakšnega podaljševanja difuzorja, ampak tist izrastek na nosu dirkalnika je pa en lol
Super Sonic ::
Ja, zadnje krilce so že testiral v 2009 pr Williamsu in še pr enih parih ostalih. Kar se pa tiče bunke spredaj bi pa rekel, da je čisto možno, da tisto premika sprednje krilce, kamor tudi vodijo tiste kovinske palice.
Pomoje so tako mim udarl z dizajnom, da glava boli.
Pomoje so tako mim udarl z dizajnom, da glava boli.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Jst ::
Mogoče so res čisto zabluzili in bi se jim splačalo kopiranje RBR in potem hitrejša evolucija. Mi je pa všeč, da vidimo takšne čudne rešitve... se kdo še spomni takoimenovanih slonjih ušes :) Tisto je bil pa šele en velik joke.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
ripmork ::
Zdej berem na enem portalu, da naj bi bila tisto spredaj na Mclarnu naprava za merjenje upogiba krilc.
Super Sonic ::
Misliš "kandelabrov", ki jih je Brnie prepovedal? ;)
McLaren enostavno v razvoju ni tako daleč, da bi lahko pariral najboljšim. In predno bodo prišli blizu v razvoju, bodo oni točkovno že daleč spredaj. Ali pa ne. Glede na število predvidenih postankov in hude obrabe, bodo najboljši lahko v težavah in se bo splačalo gemblat. S to napravo verjetno spreminjajo naklone krilca kar med krogom in zbirajo podatke (jasno je, da je naprava senzor in da tega ne bo dirkah). Sicer pa je Mclaren še vedno uganka. Izsek iz intervjuja:
Q: Are you concerned about pace? Are you worried Red Bull could be sandbagging?
JN: I think everybody is concerned about pace at this time because you've got no firm ground. Job one for us is to make sure the car will go round and do the mileage and that there are no gremlins and to make sure that the numbers in the wind tunnel correlate with the car on the circuit and that the car is stable. If you've got a problem, particularly if it's an aerodynamic one, not only have you got to go backwards to try to fire-fight the issue itself, you've got a whole series of question marks about the upgrades you are bringing, because you are no longer on firm ground. I think the job for all of us is to get on to firm ground, which is happening. I think the early reliability of the Ferrari looks very good, their ability to pound round with consistent lap times. But the degradation of the tyres has been very high for everybody. You never know what fuel people are running, and with a soft tyre that can produce a lap time of probably one second a lap faster than the relatively hard tyre that we had last week, and then there are high levels of degradation. If you don't nail that first lap then you're not going to be able to lift, let the car cool and then go back again. That's it - it's done. I think the other thing, not just the difference in the tyres, is the quantity of the tyres. The tyre quantity is quite limited, so you haven't got that option of putting three or four sets of new tyres on the car to let the drivers have a real go. You have to eek them out at the moment. What's really interesting is what does that mean for racing? With tyres that are very quick, with high degradation, then the number of pit stops will change. Or if you're at the front of the grid on a very soft tyre, you'll be sitting there with somebody behind you who has probably got another 15 laps in their tyres and you'll be coming in. You're not going to pull a 20-second gap in six to ten laps, so after you pit you're going to drop straight back into traffic and backmarkers. So I think it promises some very interesting racing.
Q: How much of your test work now is based around getting a good and accurate simulation model so you can carry out work in a virtual environment?
JN: A huge amount. I think last year a number of less reputable journalists thought we were in trouble with our car because of the number of rakes. We were sending the car out on the circuit looking like an agricultural vehicle. They had paraphernalia all over them. This is the one opportunity we have got to gauge the correlation between how good were our models and what assumptions did we make over the winter and what's actually on the track. How are the cars performing, what are the aerodynamics doing, what is the map between the rig work and the track work? We can then go back and build that model and run with those. It makes us much more disciplined in how we use the winter tests.
Q: Presumably you're using up your limit of CFD?
JN: Yes absolutely. We believe we have the right model mix of wind-tunnel hours and CFD time. We are trying to optimise, so for every hour of wind-tunnel time we gather as much accurate data as we can. I want to say 50:50 (wind tunnel to CFD testing) and it's not 80:20. It's nearer 50:50. We are serious about CFD but we're not ready to give up the tunnel yet.
"Zdej berem na enem portalu, da naj bi bila tisto spredaj na Mclarnu naprava za merjenje upogiba krilc."
Variant je več, ja. Tudi ta je smiselna, čeprav trdnost kric se pozna.
McLaren enostavno v razvoju ni tako daleč, da bi lahko pariral najboljšim. In predno bodo prišli blizu v razvoju, bodo oni točkovno že daleč spredaj. Ali pa ne. Glede na število predvidenih postankov in hude obrabe, bodo najboljši lahko v težavah in se bo splačalo gemblat. S to napravo verjetno spreminjajo naklone krilca kar med krogom in zbirajo podatke (jasno je, da je naprava senzor in da tega ne bo dirkah). Sicer pa je Mclaren še vedno uganka. Izsek iz intervjuja:
Q: Are you concerned about pace? Are you worried Red Bull could be sandbagging?
JN: I think everybody is concerned about pace at this time because you've got no firm ground. Job one for us is to make sure the car will go round and do the mileage and that there are no gremlins and to make sure that the numbers in the wind tunnel correlate with the car on the circuit and that the car is stable. If you've got a problem, particularly if it's an aerodynamic one, not only have you got to go backwards to try to fire-fight the issue itself, you've got a whole series of question marks about the upgrades you are bringing, because you are no longer on firm ground. I think the job for all of us is to get on to firm ground, which is happening. I think the early reliability of the Ferrari looks very good, their ability to pound round with consistent lap times. But the degradation of the tyres has been very high for everybody. You never know what fuel people are running, and with a soft tyre that can produce a lap time of probably one second a lap faster than the relatively hard tyre that we had last week, and then there are high levels of degradation. If you don't nail that first lap then you're not going to be able to lift, let the car cool and then go back again. That's it - it's done. I think the other thing, not just the difference in the tyres, is the quantity of the tyres. The tyre quantity is quite limited, so you haven't got that option of putting three or four sets of new tyres on the car to let the drivers have a real go. You have to eek them out at the moment. What's really interesting is what does that mean for racing? With tyres that are very quick, with high degradation, then the number of pit stops will change. Or if you're at the front of the grid on a very soft tyre, you'll be sitting there with somebody behind you who has probably got another 15 laps in their tyres and you'll be coming in. You're not going to pull a 20-second gap in six to ten laps, so after you pit you're going to drop straight back into traffic and backmarkers. So I think it promises some very interesting racing.
Q: How much of your test work now is based around getting a good and accurate simulation model so you can carry out work in a virtual environment?
JN: A huge amount. I think last year a number of less reputable journalists thought we were in trouble with our car because of the number of rakes. We were sending the car out on the circuit looking like an agricultural vehicle. They had paraphernalia all over them. This is the one opportunity we have got to gauge the correlation between how good were our models and what assumptions did we make over the winter and what's actually on the track. How are the cars performing, what are the aerodynamics doing, what is the map between the rig work and the track work? We can then go back and build that model and run with those. It makes us much more disciplined in how we use the winter tests.
Q: Presumably you're using up your limit of CFD?
JN: Yes absolutely. We believe we have the right model mix of wind-tunnel hours and CFD time. We are trying to optimise, so for every hour of wind-tunnel time we gather as much accurate data as we can. I want to say 50:50 (wind tunnel to CFD testing) and it's not 80:20. It's nearer 50:50. We are serious about CFD but we're not ready to give up the tunnel yet.
"Zdej berem na enem portalu, da naj bi bila tisto spredaj na Mclarnu naprava za merjenje upogiba krilc."
Variant je več, ja. Tudi ta je smiselna, čeprav trdnost kric se pozna.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
Super Sonic ::
Nekako se karte odkrivajo, Button je šel trenutno 1.22.910s = daleč najhitreje kadarkoli s tem avtom. In verjetno imajo še nekaj rezerve, sicer je šel najhitreje Webber, 1.22.544.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
Jst ::
Če bo menjava gum prepogosta, potem pa tudi ne bo "fer." V mislih imam predvsem situacije, ko ti (dirkaču seveda) zmanjka EN krog, pa pade ravno za počasno trojico, ki se en drugega držijo kot klop psa. Ali pa zaradi napake voznika zapelje izven proge, kjer se še malo obrne in so gume samo za menjavo. Če bodo gume tako kaotične, potem boš rabil vsaj 20% sreče, 20% pametnih kalkulacij za komandnim pultom, 25%+15% bolid+vzdržljivost ter samo ene 20% prave sposobnosti voznika. OK, številke so malo za lase privlečene, ampak point je ujet v postu: Če bo sreča igrala zelo velik faktor, bodo vozniki menjavali pozicije kot po tekočem traku; a mi si pa želimo videti vozniške sposobnosti in pravega prehitevanja - ne v boxih ali zaradi gum.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
ABX ::
Če so vozniki sposobni, prehitevanja ni. Ker vsak odvozi odlično kvalifikacije, naredi pravi štart in potem vsak ima svoj ritem med dirko.
Prehitevanja nastanejo zaradi napak ali ne planiranih situacij.
Ker so današnji vozniki vrhunski športniki in moštva vejo kaj delajo, zmedo je potrebno umetno ustvarit.
Prehitevanja nastanejo zaradi napak ali ne planiranih situacij.
Ker so današnji vozniki vrhunski športniki in moštva vejo kaj delajo, zmedo je potrebno umetno ustvarit.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ABX ()
Super Sonic ::
Jaz mislim, da je nekaj govora na to temo že bilo, leto 2011 bo leto "inteligentnega" dirkača. Slednji bo moral (predvsem tekom kvalifikacij) med krogom, da bi dosegel najboljši čas, aktivirati čuda stvari. Vse seveda ob svojem času. Sam Michael je izpostavil napako Maldonada na testiranjih. Ko je prišel na ciljno-štartno ravnino je, namesto, da bi aktviral KERS, deaktiviral zadnje krilce. Torej je ostal brez KERSa in brez krilca. In kaj je pri tem najbolj zanimivo? Da je šel v ta krog z okoli 0,5s zaostanka, predno je sploh začel krog.
Enako bo med dirko. Tam bo seveda glavni problem v tem, da v kolikor bo dirkač uničil komplet gum pred načrtovanim postankom in bo v boks zavil 1 krog prepozno, ga bo avtomatično čakal zaostanek vreden +3s (odvisno od steze). Namreč gume povsem odpovedo, ko se izrabijo. Pri tem zakasnelem postanku bo dirkač se tvegal še z izletom iz steze. Skratka, dirkač bo obremenjen kot še nikdar.
Bo pa definitvno najbolj na tapeti Lewis Hamilton, ki je zna gume uničiti zelo hitro in zelo radikalno. Škoda je edino ta, ker gume ne bodo nagradile tiste, ki bodo vozili bolj nežno. Guma po določeni razdalji enostavno razpade, neglede nato, kako obrabljena je.
Enako bo med dirko. Tam bo seveda glavni problem v tem, da v kolikor bo dirkač uničil komplet gum pred načrtovanim postankom in bo v boks zavil 1 krog prepozno, ga bo avtomatično čakal zaostanek vreden +3s (odvisno od steze). Namreč gume povsem odpovedo, ko se izrabijo. Pri tem zakasnelem postanku bo dirkač se tvegal še z izletom iz steze. Skratka, dirkač bo obremenjen kot še nikdar.
Bo pa definitvno najbolj na tapeti Lewis Hamilton, ki je zna gume uničiti zelo hitro in zelo radikalno. Škoda je edino ta, ker gume ne bodo nagradile tiste, ki bodo vozili bolj nežno. Guma po določeni razdalji enostavno razpade, neglede nato, kako obrabljena je.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
njok ::
Lani je tudi Red Bull imel sprednja krila na žicah ... naj bi šlo za merjenje upogiba, ampak o tem Horner ni hotel govoriti. Je bilo zanimivo videt, kako so bile v enih ovinkih žice čisto povešene. Letos tega najbrž ne bo več videt.
PrimozR ::
Zakaj ne bi bilo več videti? Saj sprednje krilce je enako. Pa ne vidim razloga da bi se žice povesile v ovinkih, razen če so bili res počasni ovinki (nizka hitrost -> nizek downforce -> nizka obremenitev krilc).
Čeprav po drugi strani spet upogib krilca ni tako zelo kompleksen sistem, vsaj zdi se mi ne... Load cell npr. lahko montirajo v nosilce na nosu in že iz tega dobijo obremenitev. Naprej pa s preračunom.
Čeprav po drugi strani spet upogib krilca ni tako zelo kompleksen sistem, vsaj zdi se mi ne... Load cell npr. lahko montirajo v nosilce na nosu in že iz tega dobijo obremenitev. Naprej pa s preračunom.
njok ::
Mislil sem na to, da so lani med sezono poostrili teste, ki preverjajo upogib kril.
Ja, je pa vprašanje, če je to res namen naprave.
Ja, je pa vprašanje, če je to res namen naprave.
PrimozR ::
Aja, eh, to magari utež gor butnejo in vidijo poves, problem solved :D
Itak imajo pa podano silo, pri kateri lahko dosežejo določen pove,s kajne? Torej imajo lepo podane omejitve, okrog katerih zdizajnirajo krilce.
Itak imajo pa podano silo, pri kateri lahko dosežejo določen pove,s kajne? Torej imajo lepo podane omejitve, okrog katerih zdizajnirajo krilce.
njok ::
Kakor jaz razumem preverjanje izgleda tako, da na po predpisih določenem mestu ustvarijo določeno silo in potem merijo upogib (zelo enostavno torej). Ferrari je pred leti pogruntal zadnje krilce, ki se je sicer upogibalo ampak ne ob pritisku na tisto določeno mesto. Potem so test popravili in Ferrari je del zamenjal.
Lani se je sumilo, da je Red Bull počel podobno s prednjim. Na posnetkih so stranski deli zunanjega krilca izgledali čisto ob asfaltu. Druge ekipe so pritisnile na FIA, češ da je 500 N, kolikor je predvidevala homologacija, premalo in da se krilce pri bistveno večjih silah, ki jih proizvede aereodinamika, prekomerno upogiba. Potem so sredi sezone pritisk povečali na 1000 N, kar na izid homologacije ni vplivalo. Pri Red Bullu so zatrjevali, da krilca niso nič spreminjali, nekateri pa so bili mnenja, da "se vidi" kako se zdaj krilce manj upogiba ... nobenih preverjenih informacij torej.
Kljub kupu špekulacij je meni osebno tema vseeno zanimiva za spremljat, zato bi rad videl, kako se podobna naprava obnaša na McLarnu.
Lani se je sumilo, da je Red Bull počel podobno s prednjim. Na posnetkih so stranski deli zunanjega krilca izgledali čisto ob asfaltu. Druge ekipe so pritisnile na FIA, češ da je 500 N, kolikor je predvidevala homologacija, premalo in da se krilce pri bistveno večjih silah, ki jih proizvede aereodinamika, prekomerno upogiba. Potem so sredi sezone pritisk povečali na 1000 N, kar na izid homologacije ni vplivalo. Pri Red Bullu so zatrjevali, da krilca niso nič spreminjali, nekateri pa so bili mnenja, da "se vidi" kako se zdaj krilce manj upogiba ... nobenih preverjenih informacij torej.
Kljub kupu špekulacij je meni osebno tema vseeno zanimiva za spremljat, zato bi rad videl, kako se podobna naprava obnaša na McLarnu.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 243802 (149628) | Alexius Heristalski |
» | Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 4 … 71 72 73 74 )Oddelek: Na cesti | 283302 (178770) | ABX |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 183813 (147058) | WarpedGone |
» | Formula 1 2009 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 89948 (52327) | ABX |
» | F1 2007 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Loža | 80343 (52663) | 'FireSTORM' |