» »

Formula 1 2013

Formula 1 2013

««
38 / 38
»
»»

PrimozR ::

Da. Pa mislim da so ene 3 sezone uporabljali tak motor, na koncu že relativno popedenali probleme in nato skočili nazaj na (logičnih) 90°.

Alexius Heristalski ::

Da. Renault je na začetku sezone 2000 kupil Benetton. 2001 so uvedli ta nov motor in bili zelo zanič, razen na Hockenheimu, ko so bili blizu stopničk, in v Spaju, ko je Fisichella stopil na tretjo stopničko. V sezoni 2003 pa je Alonso celo zmagal na Madžarskem, bil poleg tega še trikrat na stopničkah, Trulli pa enkrat. Naslednjo sezono so šli na 72°.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

Zgodovina sprememb…

galimim ::

2014 regulations: F1's engine revolution
Zanimivo branje za tech geeke. Se pa jih, po mojem mnenju, čist preveč omejuje. mar bi jim rekli morate met mašino 1,6l, turbo z max boostom, direct injection. Od tu naprej pa prosto po prešernu, pa da vidmo kdo nardi najbolši motor.
Born To Bleed, Fighting To Succeed, Built To Endure What This World Throws At Me

Jst ::

It is also no longer possible for teams to change gear ratios between races, as each competitor will have to declare the ratios to be used before the first race. However, for 2014 one single change is permitted to cover some unknown variables of introducing the entirely new drivetrain regulations.


A je kakšen racionalni razlog, da ne bodo smeli spreminjati prestavna razmerja? In to v uvodnem letu novih motorjev, ko predvidevam, da bo polno nepredvidenih težav, slabih/problematičnih postavitev ali konfiguracij vseh Energy Storage And Recovery delov.


Kar mi je pa zanimivo iz članka:

It is also important to know that even though the ERS has been extended in power, it will now be entirely controlled by the ECU, eliminating the 'boost button'. Teams will invest many hours to find out when to best use the electrical energy that gets stored in the ES, helping overall laptimes but eliminating the possibility to use this energy for a passing manouvre.

In essence, it's a new engine challenge that F1 hasn't seen in a long time, and one that will spring various surprises and technical issues, especially at the beginning of testing at the end of January. After all, dyno testing never combines the entire package.


KERSa (boost button) več ne bo in bo elektronika sama krmilila 600hp bencina in 160hp elektrike, kar bi znalo dati pozitivne rezultate za implementacijo v masovni produkciji avtomobilov. Sicer takšen koncept že obstaja v avto industriji, ampak F1 bo sistem izpilila do tisočinke, kar upam, da bo povratno delovalo in da bo tudi avto industrija s tem profitirala.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

WarpedGone ::

A je kakšen racionalni razlog,

Simpl, bol zanimive dirke ...

kar upam, da bo povratno delovalo in da bo tudi avto industrija s tem profitirala.

Ja, če skuriš za milijardo bankovcev v kaminu si se tut nekoliko poogrel, ni bil čist stran vržen denar to.
Zbogom in hvala za vse ribe

Blinder ::

kaki bolj zanimive dirke;(. Nekje sem bral, da z fiksnimi prestavami jim bo lažje skalibrirat polnjenje elektrike med zaviranjem.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Jst ::

Sarkazem detektor si servisiraj...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Pro_moted ::

Jst je izjavil:


KERSa (boost button) več ne bo in bo elektronika sama krmilila 600hp bencina in 160hp elektrike, kar bi znalo dati pozitivne rezultate za implementacijo v masovni produkciji avtomobilov. Sicer takšen koncept že obstaja v avto industriji, ampak F1 bo sistem izpilila do tisočinke, kar upam, da bo povratno delovalo in da bo tudi avto industrija s tem profitirala.


Imaš prav. Pozitivna stvar. Za primere pospeševanja, kjer ICE kuri najveš, bi se dalo shranjeno energijo iz zaviranja in toplote ( na tem delam tudi sam) zelo dobro izkoristit. So pa ljudje, ki pač ne vidijo prihodnosti v ničemer.

Pro_moted je izjavil:

Jst je izjavil:


KERSa (boost button) več ne bo in bo elektronika sama krmilila 600hp bencina in 160hp elektrike, kar bi znalo dati pozitivne rezultate za implementacijo v masovni produkciji avtomobilov. Sicer takšen koncept že obstaja v avto industriji, ampak F1 bo sistem izpilila do tisočinke, kar upam, da bo povratno delovalo in da bo tudi avto industrija s tem profitirala.


Imaš prav. Pozitivna stvar. Za primere pospeševanja, kjer ICE kuri najveš, bi se dalo shranjeno energijo iz zaviranja in toplote ( na tem delam tudi sam) zelo dobro izkoristit. So pa ljudje, ki pač ne vidijo prihodnosti v ničemer, razen poltonskih baterij in EM.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

Jst ::

Naj nekdo naredi F1 temo za naslednje leto, ker se je debata za sezono 2013 očitno že končala. Pa naj bo kaj uporabnih informacij v prvem postu... (meni se ne da) :)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

PrimozR ::

Jst je izjavil:

It is also no longer possible for teams to change gear ratios between races, as each competitor will have to declare the ratios to be used before the first race. However, for 2014 one single change is permitted to cover some unknown variables of introducing the entirely new drivetrain regulations.


A je kakšen racionalni razlog, da ne bodo smeli spreminjati prestavna razmerja? In to v uvodnem letu novih motorjev, ko predvidevam, da bo polno nepredvidenih težav, slabih/problematičnih postavitev ali konfiguracij vseh Energy Storage And Recovery delov.


Kar mi je pa zanimivo iz članka:

It is also important to know that even though the ERS has been extended in power, it will now be entirely controlled by the ECU, eliminating the 'boost button'. Teams will invest many hours to find out when to best use the electrical energy that gets stored in the ES, helping overall laptimes but eliminating the possibility to use this energy for a passing manouvre.

In essence, it's a new engine challenge that F1 hasn't seen in a long time, and one that will spring various surprises and technical issues, especially at the beginning of testing at the end of January. After all, dyno testing never combines the entire package.


KERSa (boost button) več ne bo in bo elektronika sama krmilila 600hp bencina in 160hp elektrike, kar bi znalo dati pozitivne rezultate za implementacijo v masovni produkciji avtomobilov. Sicer takšen koncept že obstaja v avto industriji, ampak F1 bo sistem izpilila do tisočinke, kar upam, da bo povratno delovalo in da bo tudi avto industrija s tem profitirala.

Verjetno se gredo na ceno & stuff... Pa v letu 2014 bo dovoljena ena menjava prestavnega razmerja.

MaterVola ::

Onlyx ::

Stanje se mu je poslabšalo, zato je potreben nujen nevrološki poseg. Drži se Šumi!

Skyman ::

Ze paul walker je bil prevec letos pa upam da se sumi zmaze da ne bo kej hujsega!
:4770K@4.2GHz:Corsair H110; Asus Maximus VI Exstreme Z87; 16GB RAM :
: ;SSD 860PRO 512 GB;WD Black2TB; ASUS 27"IPS 2k
:Corsair HX850W;Asus Phoebus 7.1;Corsair Obsidian900D+k95,Logitech g700s,z906

Tilen ::

413120536c6f76656e696a612c20642e642e

oo7 ::

Schumacher was in a coma when he arrived at the University Hospital Center of Grenoble and required immediate brain surgery, hospital officials said in a written statement.

Kot kaže tudi čelada ni več zadost8-O

Tilen ::

413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Super Sonic ::

Nočem biti noben pesimist, vendar ko ti vrtajo luknje v glavo, da zmanjšujejo notranji pritisk na možgane, tudi že preživiš, verjetno čutiš posledice celotni preostanek življenja. Več kot očitno je, da je šlo za hudo nesrečo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

WarpedGone ::

Kot kaže tudi čelada ni več zadost

V mladih dnes sm slišal štorijo, da se je nek motorist lepo ulegel po asfaltu in s čelado mahnu ob robnik pločnika. Ker je bila čelada vredna svojga dnarja se je pobral, mal stresu, globoko vdihnu in odkorakal v bife na kratkega. Ko je snel čelado se mu je pa glava razletela ...
Čelada ni bila nikoli Zadost ampak vedno le zmanjša pospešek in poveča 'površino oprijema' sunka sile. Posledice so pa odvisne od rezultata izračuna, če je še vedno preveč, je pač preveč.
Zbogom in hvala za vse ribe

Super Sonic ::

Za vse, ki vas zanima iz zdravstvenga stališča kako in kaj je z MSom: Gary Hartstein na twitterju. @former_f1doc

http://formerf1doc.wordpress.com/2013/1...

Tudi zelo nahitro napisano kaj in kako.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Gladi ::

Super Sonic je izjavil:

Nočem biti noben pesimist, vendar ko ti vrtajo luknje v glavo, da zmanjšujejo notranji pritisk na možgane, tudi že preživiš, verjetno čutiš posledice celotni preostanek življenja. Več kot očitno je, da je šlo za hudo nesrečo.

Sej to ravno počnejo da zmanjšajo posledice poškodbe. Zato so ga dali tudi v umetno komo...

Double_J ::

No ja...

Brez čelade ne bi preživel padca


http://www.rtvslo.si/sport/formula-1/zd...
Dve šivanki...

PrimozR ::

http://unofficialnetworks.com/doctors-u...

Me zanima, kakšne so bile okoliščine, hitrost, kot udarca, itd. Takele stvari vse skupaj šele spravijo v perspektivo, sploh ker sem jo z bližnjim srečanjem s skalo pred leti očitno odnesel hudo poceni (par prask, nabit vrat/hrbet, kar se je saniralo v cca 2 tednih)...

pickle_rick ::

Me je spomnilo tole na prigodo iz smučanja kakšnih 8 let nazaj. S prijateljem sva smučala, on je padel, izgledalo ni nič posebnega, prinesem mu smuči, ga vprašam če je vredu. Pravi da ja, se odsmučava še skoraj kilometer do sedežnice. Na sedežnici pa se je začelo. Vsaj desetkrat me je vprašal kje je padel, vse kar sem mu povedal je takoj pozabil. Poklical je domov da ga pridejo iskat, naslednji trenutek se ni več spomnil. Me je bilo kar strah kaj bo z njim, pa je po parih dneh v bolnici odnesel brez posledic, pač pretres možganov. Je pa res da ni imel čelade (do takrat>:D), takrat so se ravno množično začele uporabljat.

ABX ::

Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Pro_moted ::

PrimozR je izjavil:

http://unofficialnetworks.com/doctors-u...

Me zanima, kakšne so bile okoliščine, hitrost, kot udarca, itd. Takele stvari vse skupaj šele spravijo v perspektivo, sploh ker sem jo z bližnjim srečanjem s skalo pred leti očitno odnesel hudo poceni (par prask, nabit vrat/hrbet, kar se je saniralo v cca 2 tednih)...


Glede na to da je pisalo, da je vozil smuk, potem so bile hitrosti verjetno velike. Vsekakor upam da se legenda izmaže, ker si takega konca niti približno ne zasluži.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Riff ::

želim mu čimprejšne okrevanje

PrimozR ::

Izven urejenih prog? Smuk? Does not compute.

Super Sonic ::

Smuk gor/dol gre za poškodbo glave, ob udarcu je bil sicer pri zavesti vendar je blodil, dokler ni padel v nezavest, sedaj ga ohranjajo v umetni komi in mu vrtajo luknje v lobanjo. Najbrž ne ravno nekaj kar bi si želel sleherni človek, se pa bojim, da je življenje, kot ga je on poznal, končano, razen če je imel tudi tokrat ogromno sreče in bi mu jo osebno privoščil kot vsakemu drugemu. Zdravniki pravjo da trenutno kaže po 1/3. 1/3 možnosti je da jo odnese brez večjih poškodb, 1/3 da bo imel trajne posledice (invalid) in 1/3 da je zaspal za večno. Če prebereš med vrsticam: 1/3 da bo scenarij ok in 2/3 da je njegovo življenje v bistvu končano. Če odmislimo še nabijanje zdravnikov; ne piše se mu prav nič dobrega. Žal.

Torej gre za hudo poškodbo in ker je glava, nihče ne ve kaj bo, prognoze pa so zelo slabe.

ps
Del velike sreče je tudi to, da so ga v helikopter strpal 15 minut po udarcu v glavo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

sammy73 ::

Prav ironično je, da celo življenje nosiš glavo na prodaj v enem najbolj nevarnih športov, potem jo pa takole skupiš na rekreaciji z družino!

Double_J ::

Smuk gor/dol gre za poškodbo glave, ob udarcu je bil sicer pri zavesti vendar je blodil, dokler ni padel v nezavest, sedaj ga ohranjajo v umetni komi in mu vrtajo luknje v lobanjo. Najbrž ne ravno nekaj kar bi si želel sleherni človek, se pa bojim, da je življenje, kot ga je on poznal, končano, razen če je imel tudi tokrat ogromno sreče in bi mu jo osebno privoščil kot vsakemu drugemu. Zdravniki pravjo da trenutno kaže po 1/3. 1/3 možnosti je da jo odnese brez večjih poškodb, 1/3 da bo imel trajne posledice (invalid) in 1/3 da je zaspal za večno. Če prebereš med vrsticam: 1/3 da bo scenarij ok in 2/3 da je njegovo življenje v bistvu končano. Če odmislimo še nabijanje zdravnikov; ne piše se mu prav nič dobrega. Žal.


Kako pa to da je verjetnost za vsak scenarij točno enaka? A to govorijo nekaj na blef... 3 možnosti se pravi ena tretjina za vsako.
Dve šivanki...

bluefish ::

sammy73 je izjavil:

Prav ironično je, da celo življenje nosiš glavo na prodaj v enem najbolj nevarnih športov, potem jo pa takole skupiš na rekreaciji z družino!
Pravzaprav je vsakodnevna vožnja po cesti bolj nevarna.

Ampak ja, svojevrstna ironija.

vilser ::

Evo kje je padel ...

Pa saj to ni izven proge, to je smučišče. On je udaril z glavo v tiste skale, ki štrlijo ven iz snega. Čudi me, da niso postavili kakšno zaščitno mrežo za te skale, ker to je zelo nevarno.


Slika ... nekaj dni nazaj ...

WarpedGone ::

Kako pa to da je verjetnost za vsak scenarij točno enaka? A to govorijo nekaj na blef... 3 možnosti se pravi ena tretjina za vsako.

Gre za tri možnosti statistično približno enako pogoste pri približno podobnih poškodbah.

Iz avijona je vidno, da gre za oceno in ne za točno vrednost. Bi bil bol srečen če bi zapalmudili z 28,49% in 36,81% in 34,70%? To bi šele bilo blefiranje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Double_J ::

http://www.godlikeproductions.com/forum...

Nekdo iz Nemčije je zgleda predvideval, kaj bo na smučanju... no ja.
Dve šivanki...

opeter ::

V kolikor bo umrl (upajmo, da ne), se bo z njim zaključilo eno obdobje.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

bolhapolha ::

Joj tale novica o Schumacherju je bla tud zame kr šok. Mislm, če bo pa tkole nas zapustu bo pa res škoda. Tolko let je gledu smrti praktično v oči na kakšnih tekmah, zdej pa tkole.. :(

ripmork ::

Grozljivo tole, ni drugega reči :/
upam na najboljši možen razplet.

mimogrede - official spletna stran tega bukslja (Ralfa Schumacherja) je že več kot leto dni črna, tako da ni kak indic ali slaba šala - le Ralfova nepremišljenost.

vilser ::

Stanje Schumacherja se je malenkost izboljšalo. Se bo izvlekel.

Map ::

Pomoje, če ga bodo le lahko rešili, bo z njim vse v redu. Želim mu vso srečo, pa čeprav v formuli 1 večkrat ni bil pošten si tega res ne zasluži.

BT52 ::

@PIPI kaj imam z aerodinamiko? Ja nič pač se mi zdi lepo. Eh ne! Jaz sem vedel, da je Renault nekje v tistih letih uporabljal širok kot motorja. Toda to prednost sem si zapomnil, ker sem tedaj še kot pobič gledal F1 samo na POP TV pa je Ališič nekaj mutil o tem in njihovi prilagoditvi sredi leta 2003, ko jim je uspel ta omenjan rezultatski preskoK. Naredili optimizacijo stranic in izkoristili "nizek" motor in jih malo znižali oz. so jih malo hitreje spustili proti dnu. Imaš pa prav, da so sprva tole uvedli iz jasnih razlogovo nižjega COfG-ja in zato so bili tudi tega leta najmočjenši na progah kjer je bil potrebenm dobre oprijem iz počasnih ovinkov (trakcija)... Ostalo pa je tako znano...

Je pa jih tale verzija ovirala z strani vibracij, ter posledično pomanjkanja moči. K temu je še botrovala tudi nerodnejše speljani izpouh, kateri zavoji so mogli biti ostrejši, ter drugače postavljeni, kajti če že gldamo današnje 90 stopinjske mošine so že pri njih izpuh skoraj dotika dna.

BT52 ::

Jst je izjavil:

A je kakšen racionalni razlog, da ne bodo smeli spreminjati prestavna razmerja? In to v uvodnem letu novih motorjev, ko predvidevam, da bo polno nepredvidenih težav, slabih/problematičnih postavitev ali konfiguracij vseh Energy Storage And Recovery delov.

V prvi vrsti bodo tile TURBO motorji imeli zelo širok spekter navora (odvisno od filozofije in velikosti turbine).
Tpda po pravilih in zmogljivostih motorja bi bilo v okviru izkoristka 100 kg goriva bi bilo najbolje narediti čim bolj močni spodnji prag vrtljajev (okoli 10500-11 000 VRT/min). Podobno, KOT JE ŽE uporabnik PIPI že omenil pri PORSHE motorju (kateri bo ko t kaže filozofijsko zelo podoben temu naslednjemu v F1), da bi se odločil za veliko turbino in močno predpolnjenje v nizkem pragu vrtlajev. Zato so številni bili mnenja in so še vedno, da bodo normalne »predstavne vrtilne hitrosti tam nekje« od teh 10 500 pa do 13 000. Motor bi se dalo naredit »počasnejši«, vendarle jih pravila omejujejo (pri vrtljajih 10500 se sprosti linearna meja pretoka goriva do tiste famozne meje 100 L/uro) in narava dirkališč, ki diktirajo odzivnost.
Ker kot rečeno lahko z ERS in MGUH enotami tole krivuljo še bolj uravnaš vse do po pravilih 15 000 vrtljajev je bila uvedba fiksnega predstavnega razmerja logična in razumska izbira. Slednja po oceni tehnikov ne bo prinesla neke konkretne problematike pri posameznih moštvih, razen da naj bi s tem moštva privarčevala. Torej igranje z prestavnimi razmerji je enostavnejše in pri dandanašji tehniki ne pričakujem kakih težav razen mogoče pri kakih eksotičnih dirkališčih aka MOnacO, Moza, SPa in podobno, ko bo katero moštvo mogoče imela zaradi tega kako težavico več beri =prej bobo zadela »REV limitter« ali pa bodo recimo v kakem čudnem sektorju v rahlem zaostanku, zavoljo daljše neuporabe kake predstave.
Še največji problem je nadoknaditi tole dodatno težo katero bodo zahtevali večji navori energeske enote, ker bo naredilo tudi zavoljo vzdržljivosti zobnike občutno debelejše in s temu tudi težje menjalnike.

Jst je izjavil:


Kar mi je pa zanimivo iz članka:
KERSa (boost button) več ne bo in bo elektronika sama krmilila 600hp bencina in 160hp elektrike, kar bi znalo dati pozitivne rezultate za implementacijo v masovni produkciji avtomobilov. Sicer takšen koncept že obstaja v avto industriji, ampak F1 bo sistem izpilila do tisočinke, kar upam, da bo povratno delovalo in da bo tudi avto industrija s tem profitirala.


Točno tako zdaj bo ta energetska enota delovala samostojno preko engine, gas in ERS elekrtonskih map. Skratka ti. enegeska enota bo delovala enako, kot zdaj deluje sicer samostojno motor z notranjim zgorevanjem. Zaradi tega preskoka v miselnosti, da energetsko enoto več ne sestavlja samo ICE ampak je sožitje vseh energetskih naprav, ki ji pomagajo in assistira pri izkoriščanju odvečne energije izpuha in negativne kinetične energije (zaviranja, vztrajnosti momemnt turbine).

Se tega vidika gre za tehnologije prihodnosti, ki ne dvomin, da se ne bi kaj prijelo AVTO industrijo.

Blinder je izjavil:

kaki bolj zanimive dirke;(. Nekje sem bral, da z fiksnimi prestavami jim bo lažje skalibrirat polnjenje elektrike med zaviranjem.

No to ravno ne. Verjetno si pomešal z najnovejšo uvedbo nekakšega ABS elektroske zavore na zadnjih kolesih.
Namreč po novem bo ob zaviranjih iz kroga v krog različno (odvisno, če gre dirkač v prehitevni manever, ali »cruza«, ali pa samo zasleduje tekmeca v zavetrju) veliko bolj poznalo teh dodatnih 120 kW MGUK + občasno 60 kW MGUH in bo veliko bolj dinamično, ter drastično vplivalo na samo ravnotežje dirkalnike pred vstopom v ovinke.
Do zdaj so to dirkači različno pobiranje in energije pred vsakim ovinkom z KERSOm rešili z prenačrtovanimi plani ročnega prestavljanja zavornega BIASA. Na tem področju je Vettel v kombinaciji z prekinjanjem vžiga in pihanjem, ter v kombinaciji z pobiranjem energije najbolj razburjal neverne Tomaže.
Zdaj bodo so to preko pravil vključili nek Traction control (ABS) elektronsko zavoro (eng. »brake by wire«), ki bodo te »špice« navora uravnale in poslala preko platišča v bolj konstani in dirkaču veliko bolj prijazni, pričakovani obliki. To obliko v kateri se bo dirkač in varčevalni plan energestkega načrta umerjanja in shranjevanja energije najbolj počutil pa bodo mogli za posamezno dirkaličše z simulacijami natančno določit.
Zato se toliko govori o Kimmiju in Ferrariju, ter o njuni nujni uporabi tega pripomočka, saj dandanes tovrstne stvari brez testiranj ni mogoče drugače stestirat.
Za informacijo tovrstni sistem je že Force India že testirala in mislim, da ga je zalaufala na prostem nekem treningu za VN indije ali VN ZDA (ne spomnim se točno).
Ja pa tovrstna tehnologija ob vsej večji poplavi HIBRIDOV na komercialnem avtomobilskem trgu je uvedba tega pravila ZELO primerna in zrela za zelo praktičen in uporaben prenos v vsakdanje življenje smrtnika.
V okviru tega si še sam želim, da bi ponovno uvedli aktivno vzmetenje, katero bi znalo prav tako povzročit revolucijo in povečalo relevantnost za masovno proizvosdnjo. Hkrati pa bi tudi majhno pripomoglo k rahlemu znižanju stroškov izdelave dirkalnika (razvoj slednjega bi se po nekih letih podobno, kot bo tudi pri teh motorjih zamrznilo ali celo standardiziralo). Seveda to so samo moje želje.

Za na konec pa bi se še samo dotaknil MSC nesrečne nezgode. Želim mu, da uspešno okrevanje in mu želim ,da se bi zavedal sebe in ohranil svojo pripadnost dirkanju in ostal vsaj z dušo pri dirkanju. Vse ostalo, kot bo trajna pozaba spomina, mislim, da bo velika škoda….
 Način padca

Način padca


 MSC crash

MSC crash


 Ne zapusti nas zdaj

Ne zapusti nas zdaj

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Aktivno vzmetenje na cesti že imaš, uporaba v F1 pa tega ne bi spremenila oz. razširila. Tako, kot v avtu za 10k € nimaš plastike za 10-15€/kg € (ker je imaš v povprečnem avtu za ~400 kg), v avtu za 10k tudi nimaš aktivnega podvozja, ker le-to samo stane 10k. Poceniti jih pa ne moreš, ker ta aktivna tekočina pač stane, kolikor stane, nastavljivi amortizerji z uporabo motorčkov so bistveno cenejši, a še vedno bistveno dražji od običajnih, zaprtih in fiksnih enot, itd. Cena pač naredi svoje.

'ABS' oz. elektronska kontrola zadnjih zavor bo pa zgolj pomenila konstantno zavorno silo na zadnji gumi, ne glede na polnjenje baterij ali zgolj uporabo tornih zavor. Do zdaj je zavorni pedal upravljal le torne zavore, torej si iz tega naslova imel konstantno silo (odvisno od pritiska pedala seveda), torej ti je štale delalo nepričakovano polnjenje baterij oz. nepričakovana napolnitev baterij, ki je enostavno odrezala dodatno zavorno silo.

BT52 ::

Ravno to so razlogi za nadaljnji razvoj. Vemo, da so nekatere trenutne aplikacije drage in naša naloga je, da najdemo in optimiziramo proizvodnji način, material, da zadostimo masovni proizvodnji. Recimo z pravo mero spodbude bi se dalo F1 razvoj primerno spodbudit z uporabo klasičnih fluidov ali pa obstoječe senzorike. Podobne zavore je že imel Citroien na svojem "spačeku" pa sem prepričan, da bi lahko tovrstni razvoj tole potegnil dalje... Mogoče se motim.

Obstaja sicer kup težav katere je potrebno rešit, termodinamika tekočine in njena nestisljivost in termična nedvisnost (spremeba viskoznosti), potem, kot omenjaš cena tistile elektromagnetnih fluidov, draga oz. neprimerna senzorika (elektronika) itd.

Za zanimivost verjetno nekateri že veste ampak trenutno kar nekaj strokovnjakov že dela na idejah izrabe vzmetene energije v generiranje električne energije, kar po nekaterih študijah niti ne znese za napajanje (logično sprembe potencialhin ebergij so smešno manjhne) avto inštalacije 12V. Skratka vse je še v povojih tako, kot velja za razvoj običajnega vzmetenja.

Trenutno pa je res vse lažje narediti z progresvno karakteristko vzmeti in dušilko, ampak čutim ,da človeštvu to tudi kaj kmalu ne bo dovolj... Kdo bo spravil v sicer pregovorno "trdega" Golfa primerno eleganco v obliki aktivnega amortizerja za spodoben denar si bo pač priboril odločilno prednost. No mogoče šele čez 100 let ampak nekje pa je vendarle potrebno začet in vsaj opozorit na "težavo".

Mogoče me je preveč zaneslo sanjaštvo, ampak včasih je potrebno tudi kaj "gemblati". :D

Kaj pa pravite ali se še bodo v drugi sezoni še vedno pojavljali ti. tuneli aka RB, Lotus, ki so jih imeli do zdaj zaradi coanda izpuha? Nekateri pe celo pravijo, da ja. Celo Scarbs se nagiba k tej ideji sam sem bil recimo, kar presenečen. Dodatni upor v tunelih ob izgubi podpornega krila zadnjega krilca in prestavitvi izpuha nazaj ne zveni najbolj učinkovito? Ali pač?

PrimozR ::

Ne gre. V primerjavi z običajnimi amortizerji boš pri aktivnih VEDNO imel dodatne komponente. Ki bodo VEDNO dražje. Vstopna meja se bo oz. se že niža (IIRC je aktivno podvozje pri BMWju možno tudi na novi trojki in enki, čeprav tukaj bolj zaradi platforme oz. arhitekture vzmetenja), Alfa baje ponuja nekaj na najdražjem MiTu, ampak povprečen Clio IMO ne bo nikoli opremljen z aktivnim vzmetenjem. Po tem itak niti ni potrebe. Je samo en kup kompliciranja in dragih servisov za relativno malo efekta.

EDIT: navadno vzmetno olje se v aktivnih amortizerjih že da uporabljati, ampak potem potrebuješ 'zunanje' nastavljive ventile, ki so dražji in kompleksnejši za izdelavo, poleg tega pa potrebuješ še motorčke za pogon nastavljivosti.

Po moči se na vzmetenju izgubi kar precej energije ;) Pa v golfu ni problem podvozje, temveč trdi sedeži, vsaj po mojih izkušnjah :D

Zakaj bi imel tunel, če nimaš izpuha v tistem območju? Ves point tunela je bil, da si navaden zrak spravil čez rob difuzorja, mimo tega zraka pa spravil izpuh, ki je tesnil rob difuzorja. Poti teh dveh tokov sta se križali, zato tuneli, previsi in podobne rešitve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

Se strinjam z napisanim še posebaj s tistim glede "tunelov".

BT52 ::

Za vse tiste, ki niste opazili naredil sem nov FORUM za naslednjo sezono 2014. Na hitro sem hotel prikazat neke novosti zanimivosti, ki nas bodo čakale to vznemirljivo leto...

Formula F1 2014

Alexius Heristalski ::

Ni ravno forum, kajne. Je tema (thread).
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

BT52 ::

Ja ja seveda da je. :D Ampak mislim, da vsi veste za kaj se gre...

oo7 ::

Poškodbe Schumacherjevih možganov so prehude, da bi ga začeli zbujati iz umetne kome.
http://www.24ur.com/sport/ostalo/poskod...

Alexius Heristalski ::

To sploh ni novica, na BBC ni nič novega, tako da ... old.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
««
38 / 38
»
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 466 67 68 69 )

Oddelek: Na cesti
3430269821 (125416) BT52
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664223201 (118669) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146103471 (62220) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189141112 (104357) WarpedGone

Več podobnih tem