Slo-Tech
Prijavi se z GoogleID

» »

Formula 1 2015

Formula 1 2015

1
2
3 4
...
69

Super Sonic ::

McLaren je dovolj stabilen, da pri barvanju ni odvisen od sponzorja. Tako, da če bi ga takole "štrihnl" bi verjetno vzbudili marsikatero (staro) srce. So pa stvari v F1 precej komplicirane, poleg tega vprašanje kako hiter bo avtomobil.

Mal bedno je če samo moštvo ve da ima težave v perfomansi in potem gembla tak imiđ.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

PrimozR ::

Sicer offtopic, a pomojem spada sem. Video je sicer big lol, ni niti malo realen, a vseeno tip V NULO zadane idle zvok V8 motorja izpred dveh let :)

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Sicer offtopic, a pomojem spada sem. Video je sicer big lol, ni niti malo realen, a vseeno tip V NULO zadane idle zvok V8 motorja izpred dveh let :)

https://wwh?v=2LhBZjC_dQ8


Hehe. Sicer bi še mogel malo naštelat "šaltaje", ampak dokaj spodobno. Tole pretikanje me je bolj spomnilo na kako strupeno Lancio iz groupe B.

BT52 ::

A) Kot sem obljubil sem še enkrat preletel pravilnik pa moram reči, da se stavek glede uporabe 1 enote pravzaprav nikakor ne navezuje na 1 leto.

A manufacturer may homologate no more than one specification of power unit.
To je vse kar piše.

Ni govora za kako obdobje je tole mišljeno. Tole samo proizvajalca zavezuje, da imajo vsi ostali kupci PU-jev na voljo enako tovarniško verzijo. Enako sevada do mej do katerih se z FIA posvetujejo za kake "non-performance" layout prilagoditve npr. Merc je uporabljal vodni intercooler pod monokokom (oz tu okoli), Williams pa zračni intercooler.

Homologacijska doba je sicer navedena za oddobje 2014-2020. In ta doba je razdeljena na že omenjene vrednotne znamke, ki pa se lahko brez problema postopoma uporabljajo. Niso pa prenosljive ali kaj podobnega ni mogoče.

Je pa težava tole spravit z lanskimi pogonskimi sklopi skozi:
1)Za 20 dirk je torej voljo samo 4 PU-ji (ne pozabite deljeni so na 6 podsklopov) in če en odpove... Prostora za posodobljene verzije praktično ni. Kazen je v tem primeru neizbežna.
2)Če bodo posodobitve obsežne konstrukcijske narave, potem bo menjavanje tekom sezone med lansko in letošnjimi verzijami praktično nemogoča. Tako bo težko minimizirat slabši performans kasnejših verzij. Recimo, da bi lanski PU uporabil na kaki za motor manj pomembni stezi recimo Monaco ipd.
3) Če pa bo pa bodo delali kompromise na obeh straneh, tako pri izdelavi (šasija, periferija) in pri logistiki (pri teh tesnih rokih dobavit motor 3-4 dobaviteljem ni ravno od muh) pa bodo pač izgubljali nepotrebne desetinke.

B) Honda je že izrazila neodobravanje tega in obljubila, da se bo (po 28 Feb 2015) na posodobljene PU-je v AUS takoj vložila protest.
FIA v tej zadevi bo kot kaže malce popustila, saj se jim bodo njihove znamke predtavile za 1 leto navzdol. To pomeni, da bodo v 2016 imeli na voljo enak % za dovoljene posodobitve, kot ostali iz 2015.

Še sam menim, da je tole, kar pošten dogovor. Honda je imela 1 leto na voljo, da dodobra "našpijoni" ideje in posodobitve, tako da 1 leto ostati brez "sprotnega" posodabljanja je fer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Hm... Če je dovoljena le ena homologacija, to pomeni, da je v obtoku lahko samo en spec motorjev. Torej je večkrat letno IMO doable, a se je treba uskladiti s partnerji, da vsi naenkrat zamenjajo motorje oz. vsi naenkrat uporabljajo isti spec. Kar bi znalo biti tečno, če kateremu od njih en motor odleti, če želijo uporabiti starejšega, itd. IMO.

Še največjo težavo ima tako Mercedes, ki se mora letos uskladiti še z Williamsom, Force Indio in Lotusom. Ferrari ima trenutno pod seboj le Sauber, morda še Manor/Marussio. Oni so torej precej na 'prostem', enako Renault, ki ima v naboru oba Red Bulla, kar je preprosto, morda še Caterham (oni bi lahko zadeve zakomplicirali). Daleč najbolje pa s tega vidika kaže McLarnu, ki sam sodeluje s Hondo, torej se lahko igrajo kolikor se hočejo (okej, lahko naredijo tri dodatne homologacije skozi leto).

Dovoljeni so štirje posamezni sklopi PU-ja, ko vgradiš 5. karkoli, si v težavah. Dokler nadgrajevanje motorja syncaš z menjavo le-tega, ne bi smelo biti težav. Pač vgradiš nov in izboljšan motor, to je to. Itak so zadeve tako standardizirane, da ti ne podre drugega, lahko uporabiš iste baterije, isti kontroler, morda isto turbino (odvisno kaj spreminjaš na motorju), itd. Nedvomno, če se bo tale način izkazal za možnega, bo razvoj prilagojen tudi razpoložljivosti menjavanja komponent PU-ja.

Staro verzijo motorja bi lahko uporabili, če bi to storile vse ekipe (in bi recimo s tem starim motorjem začeli sezono). Samo vsi naenkrat bi morali vgraditi ta motor. Zato je to taka težava za MErcedes, ki mora prepričati tri ostale ekipe. Ferrari le Sauber. Oni magari le odpišejo stroške motorjev pa se verjetno Sauber obrača tako, kot bodo želeli v Maranellu, magari na glavo :D

Kar se tiče Honde, da imajo letošnje leto odsekano IMO res ni fer, ni pa fer, da se jim zamakne za eno leto. IMO bi se jim moralo obdobje pač skrajšati za eno leto, tistega leta 2018 al kdaj se zamrzne se zamrzne tudi njim, oblika padanja krivulje pa naj bo podobna, kot za ostale ekipe, le horizontalno stisnjena. Potem pa pač ekstrapoliraš, koliko žetonov jim ostane. Za 2016 bi jim tako ostalo več žetonov, kot ostalim, a vseeno ne 50 %.

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Hm... Če je dovoljena le ena homologacija, to pomeni, da je v obtoku lahko samo en spec motorjev. Torej je večkrat letno IMO doable, a se je treba uskladiti s partnerji, da vsi naenkrat zamenjajo motorje oz. vsi naenkrat uporabljajo isti spec. Kar bi znalo biti tečno, če kateremu od njih en motor odleti, če želijo uporabiti starejšega, itd. IMO.


Sam mislim, da tole pravilo niti ni tako dobesedno, onemogočajo pa več verzij znotraj 1 homologacije. Skratka vsi so deležni te verzije, to le samo pomebno. Za race vikend samo piše, da mora biti uporabljena enota iz obdobja 2014-2020.

To pomeni, če na prvih 4 dirkah Torro rossu pušne PU enota (2014 enota ali pa celo verzija 1 iz 2015). Ker pa Reno načrtuje nov posoboditev (verzija 2) šele 7 dirko so primorani vzeti še enako verzijo 1. Torej jim od 4ih PU ostanejo samo še 2 prosti mesti za nove Renojeve intereacije V1, v2, v3 (kazen)...

Dovoljeni so štirje posamezni sklopi PU-ja, ko vgradiš 5. karkoli, si v težavah. Dokler nadgrajevanje motorja syncaš z menjavo le-tega, ne bi smelo biti težav. Pač vgradiš nov in izboljšan motor, to je to. Itak so zadeve tako standardizirane, da ti ne podre drugega, lahko uporabiš iste baterije, isti kontroler, morda isto turbino (odvisno kaj spreminjaš na motorju), itd. Nedvomno, če se bo tale način izkazal za možnega, bo razvoj prilagojen tudi razpoložljivosti menjavanja komponent PU-ja.


Ja tole ostaja problem za slabša moštva. Samo spomni se lani Merc, ko je skozi teste "skrival" log izpuh. Ko ga je prinesel v zadnje predsozonske teste Bahrajn se je vsa notranja AERO ekip Force Indie, Mcla, Williamsa podrla. Slednji so naredili primerne interacije šele 2 mesca kasneje v Bahrajnu. Za ekipe, ki imajo slabo podporo z strani proizvajalca ali pa so denarno podhranjene se težko prilagajajo.

Je pa res, da tole ostaja večji problem samo, če začnejo z lansko enoto, potem pa upgrejdajo na novo popolnoma premetano verzijo. Je pa F1 vrag detajlov in manjhno št enot jim nikakor ne dela usluge.

Oni magari le odpišejo stroške motorjev pa se verjetno Sauber obrača tako, kot bodo želeli v Maranellu, magari na glavo :D

:))

a padanja krivulje pa naj bo podobna, kot za ostale ekipe, le horizontalno stisnjena. Potem pa pač ekstrapoliraš, koliko žetonov jim ostane. Za 2016 bi jim tako ostalo več žetonov, kot ostalim, a vseeno ne 50 %.


To še ni razjasnjeno, ampak verjetno se jim bo skrajšalo. Ekstrapolirat FIA pa itak ne zna, tako da pozabi na to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Hm, tegale nisem pobral tukaj? http://www.autosport.com/news/report.ph...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

TribesMan ::

Še največjo težavo ima tako Mercedes, ki se mora letos uskladiti še z Williamsom, Force Indio in Lotusom. Ferrari ima trenutno pod seboj le Sauber, morda še Manor/Marussio. Oni so torej precej na 'prostem', enako Renault, ki ima v naboru oba Red Bulla, kar je preprosto, morda še Caterham (oni bi lahko zadeve zakomplicirali). Daleč najbolje pa s tega vidika kaže McLarnu, ki sam sodeluje s Hondo, torej se lahko igrajo kolikor se hočejo (okej, lahko naredijo tri dodatne homologacije skozi leto).


Od kje ideja da lahko delajo več homologacij v enem letu? Kakor sem jaz bral je na leto dovoljena samo ena homologacija, ni sicer specificirano kdaj moraš narediti to homologacijo. Ampak od trenutka ko narediš homologacijo, je stara verzija motorja "prepovedana za uporabo". Torej lahko začneš sezono s staro verzijo motorja, in potem nekje recimo na začetku evropskega dela sezone homologiraš nov motor, in od takrat naprej moraš uporabljati samo še novega. In to velja za vse ekipe ki vozijo isti motor.

Za Mercedes zna biti to res precej velika težava, ker uskladit 4 ekipe... pa še potem komplikacije v primeru okvar. Glede na njihovo prednost, se mi zdi da imajo dokaj enostavno odločitev, da mirno homologirajo na začetku leta, in zaradi prednosti v moči, ki jo bodo imeli, mirno vozijo neglede kako se odločita Renault ali Ferrari.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Super Sonic ::

Za Mercedes zna biti to res precej velika težava, ker uskladit 4 ekipe...


Simpl. Lani na testiranjih so imeli "center" kamor so vsa moštva pošiljala vse informacije, ki so jih, za razliko od ostalih, zbrali mnogo več. Pred rokom so zadevo zapakiral in jo poslal okol ekipam.

Ne rečem, da je malo priprav predno se testiranja začnejo, ampak ker v bistvu imajo sama "mala moštva" (ne me narobe razumet) tipa Williams, FI in Lotus, ki bodo z veseljem igrala postransko vlogo na drugem, tretjem ali četrtem mestu, se vsa moštva že danes strinjajo, da pošiljajo prav vse zbrane podatke v center MB-ja (kjer verjetno lahko potem marsikaj zbranega izrabijo za matično moštvo).

Homologacija je pomoje čist postranskega pomena za njih, ker vprašanje če jih bodo ostali sploh ujeli (se pravi dodali manjko konjev), tako, da če kdo, potem lahko oni potegnejo čez 28 februar in homologirajo, ko bodo vsi motorji "pravi".

Ne namreč pozabiti, da se sezona začne že v Avstraliji. Imamo recimo primer Buttna, ki je prvo polovico sezone odpeljal fantastično, potem pa praktično poniknil in dobil naslov. In imamo primer, ko se je Red Bull v zadnjih letih katapultiral naprej v drugem delu sezone. Kaj hočem rečt; ravno Renaultu in Ferrariju je v interesu, da bodo motorji že konec februarja takšni kot morajo biti oz čim boljši, ker vemo, da so njihovi motorji podhranjeni v vseh pogledih in pretirano zavlačevanje s homologacijo, jih bo stalo še en naslov. Kamot.

MB ima v tem pogledu res veliko prednost.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

BT52 ::

TribesMan je izjavil:

Od kje ideja da lahko delajo več homologacij v enem letu? Kakor sem jaz bral je na leto dovoljena samo ena homologacija, ni sicer specificirano kdaj moraš narediti to homologacijo.


Ja verjetno imaš (no imata +PIPI) prav, sem verjento narobe iterpertiral "specification of PU" in akt "homologacije". S tem odsekom "stare" verzije zapadejo. Je tole kar logistični in tehnični problem. Vsekakor bo proizvajalec dal vsem ekipam nasvete oz. "plan" razvoja, ter kroženja "delov", ki se ga pač bodo mogli držat. Pač če pa jim bo katerega pobralo pa bodo pač plačali kazen. Letos je štart iz začelja za menjavo celotnega sklopa, pa še kazni 10 mest in 5 mest za 2 posebnene "mini" menjave.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Super Sonic je izjavil:

Ne namreč pozabiti, da se sezona začne že v Avstraliji. Imamo recimo primer Buttna, ki je prvo polovico sezone odpeljal fantastično, potem pa praktično poniknil in dobil naslov. In imamo primer, ko se je Red Bull v zadnjih letih katapultiral naprej v drugem delu sezone.


S to razliko, da Merc ne bo poniknil.

Kaj hočem rečt; ravno Renaultu in Ferrariju je v interesu, da bodo motorji že konec februarja takšni kot morajo biti oz čim boljši, ker vemo, da so njihovi motorji podhranjeni v vseh pogledih in pretirano zavlačevanje s homologacijo, jih bo stalo še en naslov. Kamot.


To je res. Ampak je res za vsako ceno naredit upgrade? Kaj če z hitenjem kaj zafrknejo in sredi sezone ugotovijo, da vrednostne znamke ne bodo več mogli uporabit sploh. No v najboljšem primeru jo bodo še vedno lahko spremenili 2016. Če pa bo ta spec del crkoval pa bodo imeli srećo in se bo tole itak lahko popravilo. Recimo kot Ferrari leta 2010 z glavami motorja in pnevmatsko vzmetenimi ventili, ko jim je nagajajo mazanje.

Po moji oceni, če jim gre res za nohte je res bolje, da Reno ali Ferrari raje žrtvujeta prvih 5 dirk, ter potem v zaključku pokažeta zobe. Takrat ko pride azijski del in proge, ki so si med seboj karakteristično zelo podobne in omogočajo serijsko zmagovanje z zelo ozkim oknom delovanja dirkalnika/PU-ja/voznega sloga in setupa. To so proge z vidika aera in primerne integracije prinašajo največje zaporedne gaine oz. izgube. Še posebaj RB karakteristike v prejšnjih letih so bile zelo dobro povrnile v uličnih in high down stezah Sing, Jap, HUn, Ger, ABD, Mex...

Reno je pravzaprav redki sposoben v Melbourne pripeljat že dober osnutek z ključnimi spremembami za 2015. Namreč za razliko od Ferrarije je bilo njihovo delovanje na tem področju veliko manj razburkano. Še posebej zdaj ko so rešili zadevo z "tovarniško 1 team podporo" + Illen.

Za Ferrari pa se itak govori, da so pozni v vseh pogledih konkurenčnosti dirkalnika. Tako, da bolje, da se skoncentrirajo na metote dela, spoznavanje moštva z Vet in Rai vožjo, ter pripravijo teren za 2016 in posledično za morebitno špekulativno 2017 evolucijo pravil o katerih je bilo v obliki želja po AUTOSPORTU že govora kako leto ( gre Anderson kolumne, kako povečati meh oprijem in zmanjšat Aaero grip). Pravzaprav pa ima Ferrari taki zaostanek na področju šasije, da jim je pravzaprav vseeno, če bi imeli "spodoben" PU. Tako pravzaprav pričakujem, da bo Ferrari sredi sezone predstavil F15B. Lahko pa se motim , ampak dvomim.

BT52 ::

Sam bi spremembo 2017 pravil pozdravil samo v smislu povečanja moči in še dodatno zmanjšal površine kril ali pa vsaj poširšal dirkalnike na 2m in jim dodal večje zadnje gume, da lahko dirkači pokažejo več "oversteera". +stabdariziran E-steering wheel, +aktivno vzmetenje vse povezano preko SECU-ja.

+dodatno močl bi lahko brez večje dramaturgije pridobili z pogonsko sprednjo osjo. Recimo brez težav pri naredili nek spec FW-ERK sistem Z 130kw z "in-rim" sistemom. Ter enostavno manjšim moštvom dovolil uporabno z "masno in fluel flow" korekcijo (fuel weight penalty) podobno, kot v WEC omogočil uporabo letošnjih enot brez FW sistema. No tole je bolj za daljno prihodnost.

Kot je rekel Scarbs, popoln E-drive brez meh menjalnika tudi nebi bil slab. Recimo beyond 2025.

Super Sonic je izjavil:

Ne namreč pozabiti, da se sezona začne že v Avstraliji. Imamo recimo primer Buttna, ki je prvo polovico sezone odpeljal fantastično, potem pa praktično poniknil in dobil naslov. In imamo primer, ko se je Red Bull v zadnjih letih katapultiral naprej v drugem delu sezone.


S to razliko, da Merc ne bo poniknil.

Kaj hočem rečt; ravno Renaultu in Ferrariju je v interesu, da bodo motorji že konec februarja takšni kot morajo biti oz čim boljši, ker vemo, da so njihovi motorji podhranjeni v vseh pogledih in pretirano zavlačevanje s homologacijo, jih bo stalo še en naslov. Kamot.


To je res. Ampak je res za vsako ceno naredit upgrade? Kaj če z hitenjem kaj zafrknejo in sredi sezone ugotovijo, da vrednostne znamke ne bodo več mogli uporabit sploh. No v najboljšem primeru jo bodo še vedno lahko spremenili 2016. Če pa bo ta spec del crkoval pa bodo imeli srećo in se bo tole itak lahko popravilo. Recimo kot Ferrari leta 2010 z glavami motorja in pnevmatsko vzmetenimi ventili, ko jim je nagajajo mazanje.

Po moji oceni, če jim gre res za nohte je res bolje, da Reno ali Ferrari raje žrtvujeta prvih 5 dirk, ter potem v zaključku pokažeta zobe. Takrat ko pride azijski del in proge, ki so si med seboj karakteristično zelo podobne in omogočajo serijsko zmagovanje z zelo ozkim oknom delovanja dirkalnika/PU-ja/voznega sloga in setupa. To so proge z vidika aera in primerne integracije prinašajo največje zaporedne gaine oz. izgube. Še posebaj RB karakteristike v prejšnjih letih so bile zelo dobro povrnile v uličnih in high down stezah Sing, Jap, HUn, Ger, ABD, Mex...

Reno je pravzaprav redki sposoben v Melbourne pripeljat že dober osnutek z ključnimi spremembami za 2015. Namreč za razliko od Ferrarije je bilo njihovo delovanje na tem področju veliko manj razburkano. Še posebej zdaj ko so rešili zadevo z "tovarniško 1 team podporo" + Illen.

Za Ferrari pa se itak govori, da so pozni v vseh pogledih konkurenčnosti dirkalnika. Tako, da bolje, da se skoncentrirajo na metote dela, spoznavanje moštva z Vet in Rai vožjo, ter pripravijo teren za 2016 in posledično za morebitno špekulativno 2017 evolucijo pravil o katerih je bilo v obliki želja po AUTOSPORTU že govora kako leto ( gre Anderson kolumne, kako povečati meh oprijem in zmanjšat Aaero grip). Pravzaprav pa ima Ferrari taki zaostanek na področju šasije, da jim je pravzaprav vseeno, če bi imeli "spodoben" PU. Tako pravzaprav pričakujem, da bo Ferrari sredi sezone predstavil F15B. Lahko pa se motim , ampak dvomim v drug scenarij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

He he the kiling machine:

 Lepotec

Lepotec


 Ground effect v pravem pomenu besede

Ground effect v pravem pomenu besede



vir twitter: Scarbs profile

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Super Sonic ::

Ampak je res za vsako ceno naredit upgrade?


Stvar je v dinamiki, ki jo moštva imajo, tako da bi lahko rekel "ja" in "ne".

Ja
Če kdo od ostalih resno računa na naslov v 2015. Namreč če pustijo vse na miru kot je, bo to spet simultanka MBja prvih 5,6, ne vem, 10 dirk, zaostanek, ki se bo vmes nabral pa enostavno prevelik. Nadalje sledi, da se bo manjko motorja še hudičevo poznal (letošnji motorji morajo biti nekaj bolj zanesljivi, vemo, da so lani prišli v ABD precej "shiriani"), enako velja za implementacijo vseh novosti motorja v dirkalnik, ki bo, morda (gre za tipično "če bi če čebula"), podrl nekaj nekje na dirkalniku (recimo aero in prehod zraka v zadnji del). Dejstvo pač je da se lovijo desetinke in vsaka stvar je ekstremno pomembna. Sledi še vprašanje testiranja, ki bo težje izvedliv ob dirkah in programu dirk, ki jih imajo na začetku leta.

Torej če gledaš realno čez prizmo nekoga, ki si v 2015 želi naslov, mora bit dirkalnik v Melburnu še kako konkurenčen in to na vseh segmentih, hkrati pa upaš, da se MBju ne bo uspelo spet izdvojit (nekje so vendar meje teh motorjev).

Ne
Tle se pa lahko igraš in podbaciš par dirk in potem upaš, da si naredil nekaj več, zamakneš homologacijo do točke, ki bo obrnila dinamiko v tvoj prid, upaš, da si šasijo prav postavil, da bo uravnotežnost dobra, aeroflow dober, hkrati pa tudi upaš, da bo motor zanesljiv, ker ga praktično ne bo kje testirat. Ampak glede nato, da lahko omejeno delaš na motorju boš težko ven povlekel kaj bistveno boljšega in drugačnega. Je pa vse mogoče v F1, težko je ugibat kje so meje teh motorjev, ker inžernirji še sami ne vedo dobro kje so; včasih.

Torej če pogledaš čez prizmo nekoga, ki gleda dolgoročno je smiselno počakat s homologacijo in jo vlečt čim dalj kot jo lahko (dirke vedno ne zmagajo najboljši, točke se včasih čudno razporedijo, včasih imaš enostavno srečo ali dež, ipd). Je pa tle tveganje, da potem nova enota (spet) ne bo delovala kot si pričakoval in si resno zaribal.

Verjetno bomo videli več poti in več načinov, neizpodbitno pa je, da ravno MB (+ njihova moštva) lahko čakajo najdalj časa in se na njih vrši najmanjši pritisk, ker držijo vso dinamiko te igre z motorji, saj so njihovi motorji najboljši. Ferrari in Renault sta tista, ki si morata sama poiskat dinamiko čez ta pravilnik, je pa res težko, ker pravnilnik je napisan tako, da res podpira tistega, ki ima letos najboljši motor. Človek bi rekel premalo pozornosti Renaulta in Ferrarija v tistih 3 letih, za gledalce bi znalo bit pa mal mučno gledat eno in isto.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Daedalus ::

BT52 je izjavil:

He he the kiling machine:

 Lepotec

Lepotec


 Ground effect v pravem pomenu besede

Ground effect v pravem pomenu besede



vir twitter: Scarbs profile



Jap, tole zgleda kr proper. Sploh on difuzor je 8-O>:D Me precej spominja na S13 Hammerhead



Še malo branja o tej igrački, če koga slučajno zanima
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

PrimozR ::

TribesMan je izjavil:

Od kje ideja da lahko delajo več homologacij v enem letu? Kakor sem jaz bral je na leto dovoljena samo ena homologacija, ni sicer specificirano kdaj moraš narediti to homologacijo. Ampak od trenutka ko narediš homologacijo, je stara verzija motorja "prepovedana za uporabo". Torej lahko začneš sezono s staro verzijo motorja, in potem nekje recimo na začetku evropskega dela sezone homologiraš nov motor, in od takrat naprej moraš uporabljati samo še novega. In to velja za vse ekipe ki vozijo isti motor.

Za Mercedes zna biti to res precej velika težava, ker uskladit 4 ekipe... pa še potem komplikacije v primeru okvar. Glede na njihovo prednost, se mi zdi da imajo dokaj enostavno odločitev, da mirno homologirajo na začetku leta, in zaradi prednosti v moči, ki jo bodo imeli, mirno vozijo neglede kako se odločita Renault ali Ferrari.

Sommers je priletel s to idejo. Pač v pravilih piše nekaj v stilu 'dovoljena je le ena hkratna homologacija', zato tudi problem, da morajo vsi istočasno zamenjati motorje, kar pa je pri le 4 enotah lahko hud problem, če nekomu nekaj odleti.

vilser ::

McLaren je na twitterju objavil en del dirkalnika, vendar ne morem ugotoviti za kateri del dirkalnika se gre.

Alexius Heristalski ::

BT52 je izjavil:

Kaj menite o tej vsaj po moji oceni eni izmed boljših motaž:


Da izgleda kot Arrows.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

BT52 ::

Alexius Heristalski je izjavil:

BT52 je izjavil:

Kaj menite o tej vsaj po moji oceni eni izmed boljših motaž:


Da izgleda kot Arrows.


Meni so bilo arrowsi svetovni. Pa Spykerji tudi. :D Potem rad sem še pogledal kaki March dirkalnik.

PrimozR ::

vilser je izjavil:

McLaren je na twitterju objavil en del dirkalnika, vendar ne morem ugotoviti za kateri del dirkalnika se gre.

Kater del je tole lahko ugotovi samo tisti, ki je fotko naredil. Pa pač še par ljudi. Še inženirji, ki so avto zasnovali, a niso bili zraven tegale fotkanja, verjetno nimajo pojma o lokaciji tele fotke. Nalepka je namreč popolnoma generična, razen karbona pa ni nobenega znaka, kater del avta bi bil tole.

Alexius Heristalski ::

BT52 je izjavil:

Meni so bilo arrowsi svetovni. Pa Spykerji tudi. :D Potem rad sem še pogledal kaki March dirkalnik.
Točno. Viš, na Spyker se nisem spomnil, pa se mi je zdelo, da je še najmanj en podoben.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

galimim ::

Evo prvi datumi predstaviteu
McLaren 29.1
Ferrari 30.1
Born To Bleed, Fighting To Succeed, Built To Endure What This World Throws At Me

Gregor5816 ::

galimim je izjavil:

Evo prvi datumi predstaviteu
McLaren 29.1
Ferrari 30.1

Force India 21.1

PrimozR ::

Pa Williams 22.

Jst ::

Za McLaren si bom pa kar v koledar zapisal opomnik. Ve kdo točno uro in ali bo live streaming?


--

>Pa Williams 22.

Komaj čakam, kaj si bodo komentatorji mislili. Lani so glede napovedi tako ustrelili mimo, da je kar žalostno, če ne bi bilo smešno. Za omenjeni Williams si noben ni mislil, da bo posegal po najvišjih mestih. Na njih sem bil pozoren, ko je Kubica vozil.

Sicer pa same predstavitve so itak PR, prava stvar bodo testiranja; predstavitev McLarna me zanima (samo) zaradi barvne sheme.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

vilser ::

Mene ful zanimam kakšen bo McLaren Honda in koliko je uspel prenesti Prodromou v britansko moštvo, kar se tiče aereodinamike in šasije iz sijajnega in dominantnega Red Bulla, ker McLaren je imel ravno tukaj največje težave.

BT52 ::

Jst je izjavil:

Komaj čakam, kaj si bodo komentatorji mislili. Lani so glede napovedi tako ustrelili mimo, da je kar žalostno, če ne bi bilo smešno. Za omenjeni Williams si noben ni mislil, da bo posegal po najvišjih mestih. Na njih sem bil pozoren, ko je Kubica vozil.


No no malce pretiravaš:

1) Noben nima CFD podatkov, da lahko tole pred sezono realno oceni!
2)Scarbs je tole možnost previdno omenjal že po koncu 2013.

Tedaj, kot se verjetno tudi sam spomniš se je Williams odločil, da bo vrgel z dirkalnika "coanda" izpuh** in so postali izjemno konkurenčni. No predvsem Bottas je končal "power-circuit" v COTI na izjemnem 8-9 mestu. Tole so bili 1 indici, da Wiliams AERO departmewnt sploh ni opravljal tako slabe naloge, saj je očitno osnova "non-coande" delovala odlično. Pač pa to ni ekipa z neomejenimi resursi in so bili izmed ekipa zadnjih, ki se je poslužila coande*.

Opombe:
*coanda effect LINK
**coanda izpuh LINK

Jst je izjavil:

Sicer pa same predstavitve so itak PR, prava stvar bodo testiranja; predstavitev McLarna me zanima (samo) zaradi barvne sheme.


Mogoče:
El Mundo Deportivo reported: "Honda does not want (McLaren) to continue with silver because it is a colour immediately associated with Mercedes and the 'Silver Arrows'.

"There are rumours the (2015) car could be orange, McLaren's traditional colour, for testing. But it could also be white, in a double-tribute: to Honda and also because McLaren's first F1 car was that colour" in 1966.

"The final choice could depend largely on whether McLaren has a major sponsor in 2015 or not," the report added.


http://www.grandprix.com/ns/ns29718.html

Logično bi bilo nekaj takega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Zanimivo. Perrin ima vedno zanimive ideje.

http://www.racecar-engineering.com/news...

Bv. tekom teh dni bom tudi odprl tudi novo WEC temo. Nmareč Perrin bori za 2mil € investicijo, da končno požene proizvodnjo skonstruiranega LM-P1 hybrid dirkalnika.

BT52 ::

Hjo kako sem lahko pozabil na to. Mcl že uporabljal oranžne dirkalnike v moderni zgodovini (ne začetki). In sicer testni dirkalniki iz 97 in 06 so bili že takšni:

 Mp4-13A

Mp4-13A




 Mp4-21

Mp4-21


http://www.formula1.com/news/headlines/...

Sam bi rad videl podobne barve sicer malo bolj na rumeno z črnim "golim karbonom"

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

dottor ::

Osebno mi je postala F1 precej monotona, zato sem prešel na Formula-E.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

Jst ::

>No no malce pretiravaš:

Če nisi bral komentarjev inženirjev, ampak upokojenih voznikov in komentatorjev, razumem. Jaz sem nekje, iz ene revije, prebral napoved za 2014, potem ko so predstavili svoje dirkalnike: 1. Red bull. 2. Ferrari 3. McLaren. Vsi vemo, kako se je končalo. :)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

BT52 ::

dottor je izjavil:

Osebno mi je postala F1 precej monotona, zato sem prešel na Formula-E.


Z vidika dirkanja?

No potem je F-E zelo spominja na kake "crash derby-e". :D Še posebej po včerajšnjem ogledu zadnje dirke v ARG, ko ti lahko kdajkoli sredi šikane brez večjega kontakta poči zadnja obesa (Di grassi, Chandock). Bv tole bodo mogli ojačat ali pa bodo pač dirkači sprejeli tveganje z "agresivno" vožnjo čez robnike ali pa prilagodili temu primerno "setup2.

Če pa s strani tehnike pa bo bolj zanimivo, drugo leto. Nmareč takrat ko se pravilnik "uradno" odpre. So špekulacije o prihodu 3-4 ih tovarniških ekip.
Z AERO vidika oz vidika šasije pa še ne vem, če se sploh bo dala razvit, ker iz-gledajo res malce preveč "poceni" in preprosto. Mislim ,da bi se za podobno majhno vsoto dalo narediti bolj vizualno prijazen produkt.

BT52 ::

Termini predsezonskih testov:

Test 1: 1-4 February - Jerez, Spain
Test 2: 19-22 February - Barcelona, Spain
Test 3: 26 February-1 March - Barcelona, Spain

http://richlandf1.com/?p=32215

TribesMan ::

Še en dobr tedn pa se počasi začne akcija :)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Super Sonic ::

No potem je F-E zelo spominja na kake "crash derby-e".

F-E ima, za moje pojme, problem tudi v stezah kjer se dričajo. Enostavno so neresni z "Beijing Olympic Green Circuit" ali pa z "Punta del Este ePrix", ne vem sicer kako jim je uspelo priti v Monaco, ampak overall so s temi stezami smešni. Pomoje imajo veliko naključnih gledalcev v smislu "o, lej nekaj novega" in čisto možno je, da se bo prijelo, ampak vseeno. To niso nobene steze, sploh pa izrazito neprimerne za prikaz električne formule.

Je pa zato zajeten vozniški nabor v seriji, ki skrbi za zanimivo dirkanje, ampak vseeno, tisti "ambiciozni" odpadniki iz F1 gredo (trenutno) mnogo raje v LeMan, ki je, iz stališča dirkača, 10x večji napor.

Z AERO vidika oz vidika šasije pa še ne vem, če se sploh bo dala razvit, ker iz-gledajo res malce preveč "poceni" in preprosto.

To je pa potem še drug problem.

Formula, ki izgleda poceni in se vozi po neki neznani ulici, globalno ne more biti zanimiva niti če jo vozi aktualni voznik F1.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

vilser ::

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/3207...

Hm, morda ima prav. Zna bit.

Super Sonic ::

To je veliko tople vode zadaj, tudi če kdo kaj ugane je pri tem prisotna predvsem sreča.

Honda se je v letu 2013 odločila, da se vrne in zagotovo je interno ta odločitev padla že nekaj pred tem. Zdej kakšen bo ta motor in kako bo izgledalo vse skupaj (postaja namreč čedalje bolj očitno, da vsaj Ferrari ne bo homologiral novega motorja še kar nekaj časa) na začetku sezone je pa eno čisto ugibanje.

Potem je tu še sama šasija dirkalnika; en tipičen primer tega je RB, ki je lani kljub fiasku na testiranjih in katastrofalnemu motorju iz sezone izvlekel resnično neverjetno veliko.

In zato je čisto možno, da bo obratno od tega kar piše Watson in se bo Mclaren vozil že od prve dirke naprej odlično. Je pa verjetnost na strani tega, da se ne bo in da bodo dejansko porabili 3 leta za nek priključek na sam vrh, čeprav pri McLarnu zaradi njihovih resursov prav nikoli ne veš.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

vilser ::

- Its rivals can develop their engines in 2015 following the FIA's U-turn but it cannot
- It is being forced to supply only four engines to its drivers in 2015, the same as the other manufacturers, even though its rivals were allowed to supply five in their first season with their new engines in 2014
- Next year, it has the same restrictions on it as the other manufacturers

Pa kje je smisel tega?

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/308...

Daedalus ::

To se zgodi vedno, ko se karkoli hiperregulira. Na koncu imaš na tone predpisov, situacija na terenu pa je bolj v k... kot ne.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

BT52 ::

Super Sonic je izjavil:

F-E ima, za moje pojme, problem tudi v stezah kjer se dričajo. Enostavno so neresni z "Beijing Olympic Green Circuit" ali pa z "Punta del Este ePrix",


Pravzaprav kjer trenutno stoji tehnika baterij in njenih dosegov so še tile dirkalniki in tudi serijski avtomobili še najbolj primerni za "mestne" vožnje. Greš v blagovnico počiš avto v polnilno postajo. Recimo te nove baterije se ti napolnijo že v slabi uri do 70%, Res, da jo prej pobere, ampak pustimo detajle vseeno z tem konceptom, kaj hitro in šibaš dalje. Potem z temi avti se lahko držiš v ti. "zelenih conah" mest. Za trenutno stanje je koncept povsem pravilen.

Recimo trenutno hibridi, ki pa jih oglašujejo v F1 pa so bolj primerni za daljše bolj "off-city" ture, kot so to recimo naši hribi in doline, mraz in sneg (vse tole grozno obremenjuje baterije in energetsko oskrbo).

ne vem sicer kako jim je uspelo priti v Monaco,


Recimo v Monacu ima sedež Venturi podjetje, ki se ukvarja superšportnimi električnimi avti. Verjamen ,da so imeli kar dober razlog za lobiranje. Pri Monaku še jim najbolj zamerim to, da bodo dirkali po skrajšani verziji proge. Proga je sicer v skladu z "pravili FE (dolžina pa to)" ampak po mojem mnenju bi lahko naredili izjemo.



Je pa zato zajeten vozniški nabor v seriji, ki skrbi za zanimivo dirkanje, ampak vseeno, tisti "ambiciozni" odpadniki iz F1 gredo (trenutno) mnogo raje v LeMan, ki je, iz stališča dirkača, 10x večji napor.


Nekje pa tudi morajo začeti. :D

Formula, ki izgleda poceni in se vozi po neki neznani ulici, globalno ne more biti zanimiva niti če jo vozi aktualni voznik F1.


Nekako tako JA. Upam, da bo FE dovolila razvoj šasij. Mislim celo, da je bilo sprva nekaj govora o deljenju AERO šasij za vse tiste, ki so pripravljeni plačat zanjo. Seveda v okviru 2 MilEUR proračuna ali vrednosti.

JE kdo za kako novo temo na naslov "Formula E, prihodnost elektrifikacije prometa" oz. nekaj v tem smislu.
Mislim, da bi mogoče rabili celostni realni pregled stroškov, pridelave in tudi reciklaže el energije v prometu in dirkanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Kot sem obljubil naredil sem novo temo za WEC 2015

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

vilser ::

Sem rekel jaz, da bo prišlo do dogovora med FIO in Hondo. FIA si ne more privoščiti, da bo imela kontra Japonce v F1.

PrimozR ::

MaterVola ::

Super novica. Končno manj zadrgnjena pravila.

vilser ::

Kaj mislite, da je to res?

http://kimiraikkonenspace.com/2015/01/1...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vilser ()

Super Sonic ::

Kimi je imel "čudno" sezono lani, saj je bil njegov padec v razumevanju pnevmatik precej čuden oz. nenavaden. V bistvu se je vrnil v karavano in takoj "osvojil" tovrstne pnevmatike, leto dni kasneje pa že je bil označen kot tisti, ki jih razume zelo dobro.

Vendar bi vseeno dosti prej stavil na vzrok Ferrarijevega prednjega vzmetenja, kot pa neko teorijo zarote.

Po drugi strani je pa Alonso v svoji zgodovini že bil najden v situacijah, ki mu niso ravno v ponos (Renault in Piquet Jr, McLaren in Hamilton) in ni nobene potrebe potem, da se javno razglabla o tem, kako je deloval Ferrari pod Fernandom Alonsom, ker se to ve.

Vseeno je tale s tem plinom in destabilizacijo gum plod domišlije nekega gorečega privrženca Kimija Raikkonena.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

BT52 ::

vilser je izjavil:

Sem rekel jaz, da bo prišlo do dogovora med FIO in Hondo. FIA si ne more privoščiti, da bo imela kontra Japonce v F1.


No ja vsekakor. Čeprav sem mnenja, da tudi 1 možnost bi bila pravična. Koneckoncev so pobirali ocvirke z letošnje sezone, brez da bi jih resneje ovirala že obstoječa homologirana enota iz 2014.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

vilser je izjavil:

Kaj mislite, da je to res?

http://kimiraikkonenspace.com/2015/01/1...


Ehh tole "tehnologijo" že uporabljajo vsaj skoraj deseletje. NIč novega.

Kaj pa se tiče Kimmija so 4 glavni faktorji:
-nove gume + nestabilen Pu za korigiranje zadka
-slab AERO balance, čeprav je "peek" downforce spodoben
-nemotiviran Kimmi
-dober ALO

-prednji pullrod je tudi možnost, ker nima toliko nastavljivosti (visoka "trdost", večje sile zaradi nerodnega ploskega kota, +omejitve pri postavitvi geometrije). Še posebaj G Anderson ne mara tega sistema vse od uvedbe v 2012. Teda je ta z zelo visokim nosom še držal nekaj vode. Zdaj pa se tile stranski učinki z čedalje nižjimi monokoki nekako večajo. Me zanima, kaj bo rekel na to Allison, bojda je bil v tej domeni z strani kolegov preglasovan/pregovorjen .

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

peak*

Pa nižji monokok samo izboljša prednosti pullroda. Problem pri visokem monokoku so majhni prenosni koti, z nižanjem se pa ti višajo, optimalen je seveda 90°. Ker zadaj višina ni problem, rockerji so lahko na dni ohišja menjalnika, je pullrod tako priročna rešitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()
1
2
3 4
...
69


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664212013 (107481) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
114698550 (57299) Jst
»

Formula 1 2009 (strani: 1 2 3 423 24 25 26 )

Oddelek: Na cesti
127277011 (39390) ABX
»

F1 2007 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Loža
116768263 (40583) 'FireSTORM'

Več podobnih tem