Forum » Na cesti » Formula 1 2015
Formula 1 2015
PrimozR ::
Cenejše različice motorjev ne bo.
Smo pa že večkrat povedali, naj bo tako, kot je v WEC. Imaš podane določene omejitve pri hibridnem sklopu (tam imaš lahko dva ločena sistema, kar omogoča AWD), recimo da vpelješ le trenutno 4 MJ klaso, ne različne klase, kot pri LMP1-H, pri motorjih pa rečeš, da imajo na voljo x kg/h pretoka goriva, to je to. Brez omejitev za dirko, brez omejitev kapacitete, obratov, št. turbin, razporeda cilindrov, itd. itd.
Plus trenutnih specifikacij, kjer so določeni celo t.i. hardpointi motorja (točke, s katerimi se montira na šasijo in točke, na katerih se na motor montira menjalnik), je, da je precej enostavno čez zimo zamenjati opremljevalca motorjev (Lotus) oz. lahko tudi izdelovalca menjalnika (marsikdo je uporabljal Williamsov, McLarnov oz. Ferrarijev menjalnik npr., posledično skupaj z geometrijo zadnjega vzmetenja). Ampak to precej ubija raznolikost, omejen razvoj pa možnost napredovanja (čeprav prihrani nekaj denarja).
Smo pa že večkrat povedali, naj bo tako, kot je v WEC. Imaš podane določene omejitve pri hibridnem sklopu (tam imaš lahko dva ločena sistema, kar omogoča AWD), recimo da vpelješ le trenutno 4 MJ klaso, ne različne klase, kot pri LMP1-H, pri motorjih pa rečeš, da imajo na voljo x kg/h pretoka goriva, to je to. Brez omejitev za dirko, brez omejitev kapacitete, obratov, št. turbin, razporeda cilindrov, itd. itd.
Plus trenutnih specifikacij, kjer so določeni celo t.i. hardpointi motorja (točke, s katerimi se montira na šasijo in točke, na katerih se na motor montira menjalnik), je, da je precej enostavno čez zimo zamenjati opremljevalca motorjev (Lotus) oz. lahko tudi izdelovalca menjalnika (marsikdo je uporabljal Williamsov, McLarnov oz. Ferrarijev menjalnik npr., posledično skupaj z geometrijo zadnjega vzmetenja). Ampak to precej ubija raznolikost, omejen razvoj pa možnost napredovanja (čeprav prihrani nekaj denarja).
Jst ::
Jaz sem glede trenutnega stanja v F1 resno pesimističen.
"World Championi" bi se radi vozi spredaj in sponzorji to tudi pričakujejo. Realnost je pa čisto na drugi strani. Tako, da ne bi bil presenečen, če bi moštva potegnila kakšno radikalno potezo, saj tudi gledalci vidimo, da tako ne gre. Po pričakovanjih bi se morali: RB, Ferrari, McLaren in Mercedes, voziti spredaj in se boriti za točke (kar bi bilo tudi za gledalce najboljša opcija). Trenutno kot zmaguje Merc z vsaj 1+ sek prednosti, ne gre. Ni zanimivo; niti za gledalce niti za sponzorje. In tudi Bernie-Lobi-money se tega zaveda. Še ena takšna sezona, kot je bila letos, bi bila katastrofa, in znak, da se je treba resno vsediti skupaj z moštvi in predebatirati zadeve.
Nujno morajo pravilnik spisati tako, da bodo teoretično tudi ne-master-proizvajalčeva moštva konkurenčna. Če se to ne bo zgodilo, zelo dvomim, da bi lahko F1 ohranila (ali celo pridobivala) trenutno gledanost/money_well. Z drugimi besedami: downhill trend, kjer bi čez par let bila F1 na obrobju motošporta.
"World Championi" bi se radi vozi spredaj in sponzorji to tudi pričakujejo. Realnost je pa čisto na drugi strani. Tako, da ne bi bil presenečen, če bi moštva potegnila kakšno radikalno potezo, saj tudi gledalci vidimo, da tako ne gre. Po pričakovanjih bi se morali: RB, Ferrari, McLaren in Mercedes, voziti spredaj in se boriti za točke (kar bi bilo tudi za gledalce najboljša opcija). Trenutno kot zmaguje Merc z vsaj 1+ sek prednosti, ne gre. Ni zanimivo; niti za gledalce niti za sponzorje. In tudi Bernie-Lobi-money se tega zaveda. Še ena takšna sezona, kot je bila letos, bi bila katastrofa, in znak, da se je treba resno vsediti skupaj z moštvi in predebatirati zadeve.
Nujno morajo pravilnik spisati tako, da bodo teoretično tudi ne-master-proizvajalčeva moštva konkurenčna. Če se to ne bo zgodilo, zelo dvomim, da bi lahko F1 ohranila (ali celo pridobivala) trenutno gledanost/money_well. Z drugimi besedami: downhill trend, kjer bi čez par let bila F1 na obrobju motošporta.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
ripmork ::
V osnovi je zelo preprosto: Za proizvajalce je f1 zgolj in edinole marketinški projekt, katerega vložek se mora povrnit. Kakšen šport neki, ne ga srat. Ker ni omejitve proračuna je to pač pay-to-win metoda: vrži miljardo notri (drobiž za koncern), uspeh (almost) guaranteed. Mercedes (oz. katerikoli proizvajalec) bi daleč najraje videl, da bi vsako dirko od starta do cilja odpeljali brez težav - dolgočasna dirka in tehnični/ športni pravilnik ki ti omogoča so IDEAL zanje. Delničarji zadovoljni. Problem je le, ker to gledalcem ni všeč (go figure...). Ne pridejo tja gledat dveh vozečih reklam. Zato trenutno pač gledamo nek slab kompromis, z dominanco ene ekipe in le sem ter tja zanimivo dirko.
f1 mora spet bazirati na finančno zdravih, "proper" dirkaških ekipah, kakršne so v nižjih serijah enosedežnikov.
- uvedba omejitve proračuna je temeljna zadeva. Sramotno je, koliko let že obljubljajo to, ter koliko manjših ekip so s to obljubo zvlekli v šport.
- Prepoved nastopanja proizvajalcem kot tovarniškim moštvom - sodelujejo lahko le kot opremljevalci motorjev. Enak motor vsem, katerim dobavljajo.
- zmanjšano prednje krilce ter dirkalnik bližje tlom, malce večji difuzor. Rezultat bi bili hitrejši dirkalniki, manj aero občutljivi na dirkalnik spredaj
Ukinjanje tradicionalnih dirk je temu športu tudi naredilo precej škode IMO. Kje zaboga je Magny Course? Kastrirati tistega, ki je "kastriral" stari Hockenheim.
V zadnjih 15 letih je bilo tudi nekaj dobrih odločitev (predvsem prepoved dolivanja), precej pa je bilo kompliciranja, paničnega reševanja problemov, kjer je rešitev povzročila ducat novih problemov.
f1 mora spet bazirati na finančno zdravih, "proper" dirkaških ekipah, kakršne so v nižjih serijah enosedežnikov.
- uvedba omejitve proračuna je temeljna zadeva. Sramotno je, koliko let že obljubljajo to, ter koliko manjših ekip so s to obljubo zvlekli v šport.
- Prepoved nastopanja proizvajalcem kot tovarniškim moštvom - sodelujejo lahko le kot opremljevalci motorjev. Enak motor vsem, katerim dobavljajo.
- zmanjšano prednje krilce ter dirkalnik bližje tlom, malce večji difuzor. Rezultat bi bili hitrejši dirkalniki, manj aero občutljivi na dirkalnik spredaj
Ukinjanje tradicionalnih dirk je temu športu tudi naredilo precej škode IMO. Kje zaboga je Magny Course? Kastrirati tistega, ki je "kastriral" stari Hockenheim.
V zadnjih 15 letih je bilo tudi nekaj dobrih odločitev (predvsem prepoved dolivanja), precej pa je bilo kompliciranja, paničnega reševanja problemov, kjer je rešitev povzročila ducat novih problemov.
PrimozR ::
Uspeh garantiran? Honda? Toyota? BMW?
Proizvajalcem je interes zmagovati, to je res. Ko se to ne dogaja več, pač odidejo. Ker vožnja v sredini nima marketinške vrednosti. Ampak zmagovanje brez konkurence spet ni zanimivo, ker to pomeni, da ni gledalcev. Če ni gledalcev ni marketinga, torej si izgubil glavni razlog, zakaj se gredo to zapravljanje. Zmagovati hočejo namreč izključno zaradi marketinga, vse ostalo proizvajalcem ni bistveno.
Večkrat je bilo že rečeno, tudi za WEC, privatniki ostanejo tudi ko jim ne gre, ker živijo od sponzorjev, tudi če ne zmagujejo. Torej so ključni za preživetje serij. Ampak vseeno so vedno proizvajalci prinašali velike spremembe in novosti s svojo zalogo denarja.
BTW, kaj bluzi Mihelič o Vettlovih gumah? Sredi dirke super soft, moraš biti res čudak, da izjaviš kaj takšnega (napovedal je, da bo Vettel namontiral SS gume pri prvem postanku). Res nisem mislil, da je lahko slabše od Ališiča. Ampak on se vsaj ni spuščal v tehnične debate, če o njih ni imel pojma.
Proizvajalcem je interes zmagovati, to je res. Ko se to ne dogaja več, pač odidejo. Ker vožnja v sredini nima marketinške vrednosti. Ampak zmagovanje brez konkurence spet ni zanimivo, ker to pomeni, da ni gledalcev. Če ni gledalcev ni marketinga, torej si izgubil glavni razlog, zakaj se gredo to zapravljanje. Zmagovati hočejo namreč izključno zaradi marketinga, vse ostalo proizvajalcem ni bistveno.
Večkrat je bilo že rečeno, tudi za WEC, privatniki ostanejo tudi ko jim ne gre, ker živijo od sponzorjev, tudi če ne zmagujejo. Torej so ključni za preživetje serij. Ampak vseeno so vedno proizvajalci prinašali velike spremembe in novosti s svojo zalogo denarja.
BTW, kaj bluzi Mihelič o Vettlovih gumah? Sredi dirke super soft, moraš biti res čudak, da izjaviš kaj takšnega (napovedal je, da bo Vettel namontiral SS gume pri prvem postanku). Res nisem mislil, da je lahko slabše od Ališiča. Ampak on se vsaj ni spuščal v tehnične debate, če o njih ni imel pojma.
ripmork ::
Uspeh garantiran? Honda? Toyota? BMW?
...sem dodal (almost) :D
Good point. Zmagovati želijo v dobro gledanih dvobojih. Problem je, ker bi jih pravilnik, ki bi privat ekipam dal več moči hitro ogrozil. Zoprno zmagovat v dolgočasnih dirkah, a še vedno bistveno bolje, kot uprizarjat dobre borbe v sredini in delat slabo reklamo.
privatniki ostanejo tudi ko jim ne gre, ker živijo od sponzorjev, tudi če ne zmagujejo. Torej so ključni za preživetje serij.
Točno to! Sem bi sam kot izjemo dodal tudi Ferrari.
Ampak vseeno so vedno proizvajalci prinašali velike spremembe in novosti s svojo zalogo denarja.
Proizvajalci bodo vedno vključeni v ta šport. Vprašanje je le, do kakšne mere. Mercedes je očitno imel korist tudi, ko je bil dolgo časa zgolj dobavitelj Mclarnu, npr... (sistem, ki po mojem mnenju najbolje funkcionira za šport). Moment, ko nastopijo kot tovarniška ekipa, v trenutnem pravilniku zaradi svoje kupne moči dobijo privilegij - posledica česar je trenutno stanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()
PrimozR ::
Uspeh garantiran? Honda? Toyota? BMW?
...sem dodal (almost) :D
Almost ne pomaga, ker se je večkrat dokazalo, da denar ni vse, kot pa da denar je vse. Tudi Mercedesu se je tole kar lepo poklapalo. Lahko se jim ne bi.
Ferrari je pa itak primer uspešne garažne ekipe, ki je razširila dejavnost. Sem bi nekako spadal še McLaren, oboji so začeli z dirkanjem, kasneje pa začeli izdelovati še (športne) cestne avtomobile. Dobre avtomobile.
Aja, lep primer, zakaj proizvajalci le kot opremljevalci motorjev ne funkcionirajo, je Red Bull - Renault. Ko so zmagovali, je bil Red Bull kralj. Ko so izgubljali, je bil pa Renault bad guy.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
billy ::
Zanimivo...kako sta reporterja končala prenos na RTVSLO.
Tisti ki ni mihelič je dejal: tokrat ne bomo rekli, na svidenje do prihodnje dirke, ampak bomo zaključi z nasvidenje...do kakšne druge priložnosti.
Malce bi rekel, da se je nakazalo, da se F1 poslavlja, iz RTVSLO, ali pa vsaj v takšnem komentatorskem dvojcu.
Ni bilo nekaj govora, da bi naj planet se vrnil s ališičem, ali nekaj takšnega?
Tisti ki ni mihelič je dejal: tokrat ne bomo rekli, na svidenje do prihodnje dirke, ampak bomo zaključi z nasvidenje...do kakšne druge priložnosti.
Malce bi rekel, da se je nakazalo, da se F1 poslavlja, iz RTVSLO, ali pa vsaj v takšnem komentatorskem dvojcu.
Ni bilo nekaj govora, da bi naj planet se vrnil s ališičem, ali nekaj takšnega?
jacal ::
Že enkrat bolj na začetku sta (po mojem sicer precej slaba) komentatorja dokaj jasno namignila, da prihodnje leto ne bo F1 na nacionalki.
Od garažnih moštev pa mi je, mimogrede, že dolgo najljubši Williams. S silno tradicijo ter invalidom in bejbo na čelu. Morda bi kazalo Masso zamenjati z malo mlajšim in malo boljšim voznikom. Če bi npr. za pravkar končano sezono zamenjali voznike z McLarnom, bi bil McLaren bolj ali manj na istem, Williams bi pa verjetno bolj resno mešal štrene Ferrariju.
Od garažnih moštev pa mi je, mimogrede, že dolgo najljubši Williams. S silno tradicijo ter invalidom in bejbo na čelu. Morda bi kazalo Masso zamenjati z malo mlajšim in malo boljšim voznikom. Če bi npr. za pravkar končano sezono zamenjali voznike z McLarnom, bi bil McLaren bolj ali manj na istem, Williams bi pa verjetno bolj resno mešal štrene Ferrariju.
PrimozR ::
Ma ne bi, Williams močno rešuje Mercedes in low-drag konstrukcija avta, ki pa jih po drugi strani tudi močno tepe. Odvisno od tipa proge.
Tudi njim se je močno posrečilo, da so ravno zdaj šli na Williams in naredili v določenih pogojih dober avto, ampak za resnično dobre rezultate pa potrebujejo še veliko, predvsem denarja. 20 let nazaj so ga očitno imeli bistveno več.
Sicer pa kot pravijo skoraj vsi, če nimaš direktne tovarniške podpore pri motorju, nimaš pogojev za naslov. Zato tudi nihče ni želel dobavljati motorjev Red Bullu (razen Honde, kjer je bremzal McLaren, jasno), ker bi se vsi lahko močno opekli. Še najmanj Mercedes, a tudi oni bi lahko imeli težave.
Tudi njim se je močno posrečilo, da so ravno zdaj šli na Williams in naredili v določenih pogojih dober avto, ampak za resnično dobre rezultate pa potrebujejo še veliko, predvsem denarja. 20 let nazaj so ga očitno imeli bistveno več.
Sicer pa kot pravijo skoraj vsi, če nimaš direktne tovarniške podpore pri motorju, nimaš pogojev za naslov. Zato tudi nihče ni želel dobavljati motorjev Red Bullu (razen Honde, kjer je bremzal McLaren, jasno), ker bi se vsi lahko močno opekli. Še najmanj Mercedes, a tudi oni bi lahko imeli težave.
jacal ::
Williams ima več kot pol manjši proračun od ta velikih štirih (OK, pogledal sem le prvi podatek, ki se je naguglal), poleg tega imajo Mercedes, Ferrari in Renault za seboj še ogromno infrastrukturo, ki je garažarji nimajo. Tako da za prihodnje leto težko pričakujem kak hud napredek Williamsa. Še najbolj mogoče je najbrž, da bi Renault izboljšal motor, RB-jev avto je itak dober. Če bo Honda napredovala, bo fino, ampak prav zelo se konkurenci še ne bo približala. Je pa klavrno gledati McLaren Hondo, kako se bori z Marušami.
Malo pogrešam stare čase, ko so dirkali še s kravatami. En italijanski šampion je pred dirko pokadil cigaro in spil buteljko chiantija. Tega bi bil danes zmožen kvečjemu Kimi, ampak bi moral opraviti naskrivaj.
Malo pogrešam stare čase, ko so dirkali še s kravatami. En italijanski šampion je pred dirko pokadil cigaro in spil buteljko chiantija. Tega bi bil danes zmožen kvečjemu Kimi, ampak bi moral opraviti naskrivaj.
PredatorX ::
Zanimivo...kako sta reporterja končala prenos na RTVSLO.
Tisti ki ni mihelič je dejal: tokrat ne bomo rekli, na svidenje do prihodnje dirke, ampak bomo zaključi z nasvidenje...do kakšne druge priložnosti.
Malce bi rekel, da se je nakazalo, da se F1 poslavlja, iz RTVSLO, ali pa vsaj v takšnem komentatorskem dvojcu.
Ni bilo nekaj govora, da bi naj planet se vrnil s ališičem, ali nekaj takšnega?
upajmo, ker tole je porazno.
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
PrimozR ::
Tole je žalostno videt:
http://imgur.com/PGBDyvz
Kakšno je pa ekipno točkovanje? :D
Sam je res sick takle razpored. Se res vidi, da je kvaliteta avta vredna precej.
Jst ::
Malo pogrešam stare čase, ko so dirkali še s kravatami. En italijanski šampion je pred dirko pokadil cigaro in spil buteljko chiantija. Tega bi bil danes zmožen kvečjemu Kimi, ampak bi moral opraviti naskrivaj.
To sem jaz nekaj časa nazaj spraševal, če se kdo spomni, kdo je kadil cigaro v bolidu pred štartom in imel "cigara-man", ki je potem to cigaro prijel in odnesel. Sem googlal, pa nisem našel niti kdo je bil to, niti kakšne slike.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
TribesMan ::
Praktično vse je odvisno od avta v zadnjih dveh sezonah.
Cigare v avtu... To so bili časi amaterskega dirkanja.
Danes so vsi dirkači na tako visokem nivoju, da ni niti približne primerjave s "kadilci cigar" izpred 40 let.
Je pa tako, da bolj kot je vse profesionalno, bolj je predvidljivo in dolgočasno.
Pa seveda ne pomaga niti to da so varnostni standardi dirkališč zjebali vse ostalo.
Danes dirkač ki naredi napako ni več "kaznovan". Zgubi 2 sekunde in fura dalje.
Bullshit racing.
Letos so izenačili še en "rekord":
http://imgur.com/r/formula1/ClbfLtk
Cigare v avtu... To so bili časi amaterskega dirkanja.
Danes so vsi dirkači na tako visokem nivoju, da ni niti približne primerjave s "kadilci cigar" izpred 40 let.
Je pa tako, da bolj kot je vse profesionalno, bolj je predvidljivo in dolgočasno.
Pa seveda ne pomaga niti to da so varnostni standardi dirkališč zjebali vse ostalo.
Danes dirkač ki naredi napako ni več "kaznovan". Zgubi 2 sekunde in fura dalje.
Bullshit racing.
Letos so izenačili še en "rekord":
http://imgur.com/r/formula1/ClbfLtk
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
_commandos_ ::
Malo pogrešam stare čase, ko so dirkali še s kravatami. En italijanski šampion je pred dirko pokadil cigaro in spil buteljko chiantija. Tega bi bil danes zmožen kvečjemu Kimi, ampak bi moral opraviti naskrivaj.
To sem jaz nekaj časa nazaj spraševal, če se kdo spomni, kdo je kadil cigaro v bolidu pred štartom in imel "cigara-man", ki je potem to cigaro prijel in odnesel. Sem googlal, pa nisem našel niti kdo je bil to, niti kakšne slike.
najverjetneje je to bil James Hunt
::
_commandos_ je izjavil:
Malo pogrešam stare čase, ko so dirkali še s kravatami. En italijanski šampion je pred dirko pokadil cigaro in spil buteljko chiantija. Tega bi bil danes zmožen kvečjemu Kimi, ampak bi moral opraviti naskrivaj.
To sem jaz nekaj časa nazaj spraševal, če se kdo spomni, kdo je kadil cigaro v bolidu pred štartom in imel "cigara-man", ki je potem to cigaro prijel in odnesel. Sem googlal, pa nisem našel niti kdo je bil to, niti kakšne slike.
najverjetneje je to bil James Hunt
Tisto je bilo mnogo prej. Poleg tega Hunt ni pil v tednu ali nekaj dni pred dirko.
ripmork ::
Če bi dandanes kakega dirkača ujeli s cigareto al pa cigaro v ustih na grid-u, bi naslednji dan kak sponzor odstopil od ekipe, češ, da nočejo bit asociirani s tobačnimi izdelki, etc.
Ja, dirkalnik je še vedno največji faktor.
Je pa treba le nekaj let nazaj, pa je bila kljub temu f1 precej bolj pestra.
2012 sezona - prvih 8 dirk 8 različnih zmagovalcev, to je bilo res izjemno.
btw: Alonsu so za zadnjih 5 krogov kot eksperiment dovolili konkretneje obremeniti motor, časovno se je na 2 desetinki približal Lewisovemu najhitrejšemu krogu dirke (oba na mehkih gumah z malo goriva). Potencial v moč torej je, vzdržljivost je tista šibka točka, ki jo morajo japonci porihtat.
Ja, dirkalnik je še vedno največji faktor.
Je pa treba le nekaj let nazaj, pa je bila kljub temu f1 precej bolj pestra.
2012 sezona - prvih 8 dirk 8 različnih zmagovalcev, to je bilo res izjemno.
btw: Alonsu so za zadnjih 5 krogov kot eksperiment dovolili konkretneje obremeniti motor, časovno se je na 2 desetinki približal Lewisovemu najhitrejšemu krogu dirke (oba na mehkih gumah z malo goriva). Potencial v moč torej je, vzdržljivost je tista šibka točka, ki jo morajo japonci porihtat.
theBill ::
Če bi dandanes kakega dirkača ujeli s cigareto al pa cigaro v ustih na grid-u, bi naslednji dan kak sponzor odstopil od ekipe, češ, da nočejo bit asociirani s tobačnimi izdelki, etc.
Ja, dirkalnik je še vedno največji faktor.
Je pa treba le nekaj let nazaj, pa je bila kljub temu f1 precej bolj pestra.
2012 sezona - prvih 8 dirk 8 različnih zmagovalcev, to je bilo res izjemno.
btw: Alonsu so za zadnjih 5 krogov kot eksperiment dovolili konkretneje obremeniti motor, časovno se je na 2 desetinki približal Lewisovemu najhitrejšemu krogu dirke (oba na mehkih gumah z malo goriva). Potencial v moč torej je, vzdržljivost je tista šibka točka, ki jo morajo japonci porihtat.
Lewis je bil na trših gumah.
TribesMan ::
btw: Alonsu so za zadnjih 5 krogov kot eksperiment dovolili konkretneje obremeniti motor, časovno se je na 2 desetinki približal Lewisovemu najhitrejšemu krogu dirke (oba na mehkih gumah z malo goriva). Potencial v moč torej je, vzdržljivost je tista šibka točka, ki jo morajo japonci porihtat.
Mnja... Alonso je šel 5 krogov pred koncem v boks po Super Soft gume.
In kljub novim gumam in praznemu tanku ni uspel podreti časa ki ga je postavil Hamilton 15 krogov pred koncem s Soft gumami.
Bi rekel da jim še "mal" manjka.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
::
Kaj misliste zakaj so Lojzeta držali toliko časa ven ne tistih gumah proti koncu dirke? A ne bi bil bliže Rosberu če bi prej menjal?
AvtoR ::
Ni hotel menjat gum. Razmišljal je do bi poteknil stint do konca. Moštvo mu je predlaglo enako taktiko kor Rosbergu.
PrimozR ::
btw: Alonsu so za zadnjih 5 krogov kot eksperiment dovolili konkretneje obremeniti motor, časovno se je na 2 desetinki približal Lewisovemu najhitrejšemu krogu dirke (oba na mehkih gumah z malo goriva). Potencial v moč torej je, vzdržljivost je tista šibka točka, ki jo morajo japonci porihtat.
Mnja... Alonso je šel 5 krogov pred koncem v boks po Super Soft gume.
In kljub novim gumam in praznemu tanku ni uspel podreti časa ki ga je postavil Hamilton 15 krogov pred koncem s Soft gumami.
Bi rekel da jim še "mal" manjka.
Saj je jasno, KERS. Motor sam po sebi očitno res ni tako slab.
::
Ni hotel menjat gum. Razmišljal je do bi poteknil stint do konca. Moštvo mu je predlaglo enako taktiko kor Rosbergu.
Če se prav spomnim ga je na začetku moštvo spodbujalo da naj ostane še malo zunaj. Po nekaj krogih pa je začel spraševati če naj potegne stint do konca. Je pa res da sem na eno oko zraven spal.
win64 ::
Sam sem pričakoval, da bo šel nazaj na super soft gume. Do konca je bilo 15 krogov. Nisem pa šel gledat, če je imel še kak komplet viška.
Super Sonic ::
Hamilton je zabluzil (še enkrat več; očitno hoče biti nek strašni strateg, ampak mu ta del ne gre od rok). Sploh je pa trdil, da bi lahko z gumami lahko odpeljal do konca. To se jim vleče že od Mehike, kjer je trdil enako (in kasneje povedal celemu svetu, da je imel prav), kar je direkten šamar vsem, ki delajo v MBju (tudi nadrejenim).
Ker je (za)bluzil, je s tem skrajšal oz. precej omejil možnosti njegovemu šefu za komandnim pultom, Petru Bonningtonu. Jaz sem mislil, da bo potegnil dva do tri kroge, šel notri in potem napadel v zadnjem stintu. Ampak potem sem se seveda spomnil, da under&overcut pri MBju nista dovoljena, ker glavni moštveni strateg Andrew Shovlin, diktira taktiko sam, pri čemer se vedno orentira na boljši dirkalnik v polju, samega sebe pa seveda ne more undercutat in pri tem ostat neopažen.
Tako, da strašno čudno, da se je Hamilton brez posledic takole vozil in razlagal svoje nebuloze po radiju. Upam, da so mu vsaj v zakulisju povedali svoje, je pa res, da je bila to zadnja dirka, ki ni štela za nič. Iskreno si želim naslednje leto bistveno bolj psihično stabilnega Rosberga, letos je v začetku sezone pogrnil na celi črti.
SS guma ta vikend je bila dobra dva, tri kroge, potem je pa performance tako padel, da se jo je bilo za izogibat. Glede nato, da je bil Kimi zadaj "samo" par sekund in da je bil ta vikend praktično brez napake... Bi bilo lahko ogroženo celo drugo mesto pri tej izbiri gume. Tako, da Hamilton se ima v prvi vrsti zahvaliti svoji ekipi, ki občasno takole pokida drek, ki ga naserje s tem svojim pričkanjem med dirko, vedno jim pa to seveda ne rata (Monaco letos).
Ker je (za)bluzil, je s tem skrajšal oz. precej omejil možnosti njegovemu šefu za komandnim pultom, Petru Bonningtonu. Jaz sem mislil, da bo potegnil dva do tri kroge, šel notri in potem napadel v zadnjem stintu. Ampak potem sem se seveda spomnil, da under&overcut pri MBju nista dovoljena, ker glavni moštveni strateg Andrew Shovlin, diktira taktiko sam, pri čemer se vedno orentira na boljši dirkalnik v polju, samega sebe pa seveda ne more undercutat in pri tem ostat neopažen.
Tako, da strašno čudno, da se je Hamilton brez posledic takole vozil in razlagal svoje nebuloze po radiju. Upam, da so mu vsaj v zakulisju povedali svoje, je pa res, da je bila to zadnja dirka, ki ni štela za nič. Iskreno si želim naslednje leto bistveno bolj psihično stabilnega Rosberga, letos je v začetku sezone pogrnil na celi črti.
SS guma ta vikend je bila dobra dva, tri kroge, potem je pa performance tako padel, da se jo je bilo za izogibat. Glede nato, da je bil Kimi zadaj "samo" par sekund in da je bil ta vikend praktično brez napake... Bi bilo lahko ogroženo celo drugo mesto pri tej izbiri gume. Tako, da Hamilton se ima v prvi vrsti zahvaliti svoji ekipi, ki občasno takole pokida drek, ki ga naserje s tem svojim pričkanjem med dirko, vedno jim pa to seveda ne rata (Monaco letos).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Super Sonic ::
Hiter krog Alonsa ob koncu dirke lahko pove samo to, da bodo resno padli v igro za naslov 2017, ob predpostavki, da bodo nova pravila izkoristili njim v prid. Ne vem zakaj taka fama okoli tega, saj je bil JB že na kvalifikacijah zmerno hiter ta vikend s 1:42.570. To je nekje 2s zadaj. Časi ob koncu dirke pri ostalih dirkačih niso bili hudo reprezentativni, saj sta bila oba MBja spredaj v prometu, ostala večina pa je čakala na konec dirke. Na oko bi tako zaključil, da je zaostanek nekje od 1,5s do 2s, kar je itak katastrofa, saj je večina polja samo 1s zadaj. Napredek bo za McLaren izredno težak, hkrati bo na udaru tudi Alonso, ki verjamem, da je precej nestrpen in sodeč po njegovi zgodovini, lahko vsi skupaj pričakujemo kakšno nenavadno potezo naslednje leto, v kolikor McLaren ne bo spredaj.
Sicer je bila pa sezona po zaslugi slabega Rosberga bistveno manj zanimiva. Ferrari je pokazal nek celotivit napredek in samo upamo lahko, da bodo naslednje leto še bližje, če ne celo kar zraven.
Williams bo verjetno vztrajal pri svoji lowdrag zasnovi, ampak ker ima koledar F1 preveliko stez, kjer je to prej minus kot plus, na njih ni možno računati resno vsaj do 2017. Zelo podobno velja za FI, kjer so zelo veseli vsake drobtinice točk in nimajo resnega namena napada na naslov.
Ostane prakitčno samo samo še RB. Kot vemo je tam vse na motorju, motor bodo po zadnjih informacijah lahko razvijali, Illien pa bi mogoče s pomočjo RB tabora vendarle lahko dostavil neko spodoben PU. Ampak sem zadržan.
Nič kaj dobrega se torej ne piše v letu 2016 na področju zanimivosti F1 v boju za naslov. Se pa lahko zgodi manjši čudež in Honda ter RB prideta bližje, Ferrari pa zraven. Ob predpostavki, da na določenih stezah uletita še FI in Williams, bi lahko upravičeno pričakovali razburljivo 2016. Realno pa bo sezona na moč podobna tejle in komaj čakam 2017. Takrat se bodo spremenila razmerja, in pomembno, ne samo v izdelovanju šasij, ampak tudi dirkači bodo izpostavljeni mnogo bolj, kot je to primer zadnja leta - predvsem na dirkah. Mislim, da je že čas, da dirke odloči tudi kondicija&zbranost dirkača.
Je pa menda vsem jasno, da F1 nekako razpada; Alonso je v vsej svoji kritičnosti lepo povedal, da so bile letos tribune, z nekaj izjem, večinoma prazne. RTV se poslavlja od F1, velika verjetnost je, da prihaja Mirko in kakšen Planet TV.
Sicer je bila pa sezona po zaslugi slabega Rosberga bistveno manj zanimiva. Ferrari je pokazal nek celotivit napredek in samo upamo lahko, da bodo naslednje leto še bližje, če ne celo kar zraven.
Williams bo verjetno vztrajal pri svoji lowdrag zasnovi, ampak ker ima koledar F1 preveliko stez, kjer je to prej minus kot plus, na njih ni možno računati resno vsaj do 2017. Zelo podobno velja za FI, kjer so zelo veseli vsake drobtinice točk in nimajo resnega namena napada na naslov.
Ostane prakitčno samo samo še RB. Kot vemo je tam vse na motorju, motor bodo po zadnjih informacijah lahko razvijali, Illien pa bi mogoče s pomočjo RB tabora vendarle lahko dostavil neko spodoben PU. Ampak sem zadržan.
Nič kaj dobrega se torej ne piše v letu 2016 na področju zanimivosti F1 v boju za naslov. Se pa lahko zgodi manjši čudež in Honda ter RB prideta bližje, Ferrari pa zraven. Ob predpostavki, da na določenih stezah uletita še FI in Williams, bi lahko upravičeno pričakovali razburljivo 2016. Realno pa bo sezona na moč podobna tejle in komaj čakam 2017. Takrat se bodo spremenila razmerja, in pomembno, ne samo v izdelovanju šasij, ampak tudi dirkači bodo izpostavljeni mnogo bolj, kot je to primer zadnja leta - predvsem na dirkah. Mislim, da je že čas, da dirke odloči tudi kondicija&zbranost dirkača.
Je pa menda vsem jasno, da F1 nekako razpada; Alonso je v vsej svoji kritičnosti lepo povedal, da so bile letos tribune, z nekaj izjem, večinoma prazne. RTV se poslavlja od F1, velika verjetnost je, da prihaja Mirko in kakšen Planet TV.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
win64 ::
Sicer sem skeptičen kako so prišli do tega rezultata vendar mclaren izgleda kar v redu na testiranjih:
http://www.gpupdate.net/en/testresults/...
prehitro sem rekel, najhitrejši krog na kvalifikacijah je 3sekunde boljši
http://www.gpupdate.net/en/testresults/...
prehitro sem rekel, najhitrejši krog na kvalifikacijah je 3sekunde boljši
Zgodovina sprememb…
- spremenil: win64 ()
::
Super Sonic je izjavil:
Je pa menda vsem jasno, da F1 nekako razpada; Alonso je v vsej svoji kritičnosti lepo povedal, da so bile letos tribune, z nekaj izjem, večinoma prazne. RTV se poslavlja od F1, velika verjetnost je, da prihaja Mirko in kakšen Planet TV.
Problem je tudi v tem, da vodilna dirkača praktično ne dobivata nobene minutaže v TV prenosu. kar je, glede na to da je promocija verjetno glavni razlog za nastopanje v F1, za Mercedez katastrofa. Sam mislim da je zadnja leta problem vodenja F1 predvsem v tem, da se osredotočajo na to, kako katero od moštev onemogočiti. Pred leti je bil na tapeti Red Bulj, sedaj Mercedez. Mogoče je problem v tem, da igralci, torej moštva, od F1 pričakujejo drugo kakor gledalci, pri tem pa pozabljajo na to, da brez gledalcev tudi reklame ni.
Glede Hamiltona pa mislim, da se mi je po osvojitvi lovorike že malo fučkalo. Če bi jaz okoli žural z Noomi bi bila tudi zame F1 zadnja stvar na svetu, ki bi me zanimala.
no comment ::
je izjavil:
Problem je tudi v tem, da vodilna dirkača praktično ne dobivata nobene minutaže v TV prenosu. kar je, glede na to da je promocija verjetno glavni razlog za nastopanje v F1, za Mercedez katastrofa.
Za to so si krivi pa sami. Še manj naj jih kažejo. Kdo bo gledal dva dirkača, ki se lahko peljeta 2s hitreje kot vsi drugi, sama sta pa praktično igralca na scenariju, ki ga spišejo že en dan prej. Edino kar še imamo, hvala bogu, je da vsaj dvakrat na sezono Hamilton zrine Rosberga s steze in Rosberg 0.2x na sezono pusti manj kot 500m prostora Hamiltonu, ko ga le-ta hoče prehiteti.
V preteklosti je bilo že ničkolikokrat kakšno moštvo toliko hitrejše kot vsa druga, ampak smo vsaj večinoma imeli dva dirkača med katerima je pokalo. In so jih kazali po TV.
::
Ja, saj. Krivda nekazanja je izključno na strani Mercedeza, saj se po njihovih pravilih celo dirko favorizira vodilnega. Nima se Niki kaj pizditi, češ da so njihove avte kazali vsega 6 minut.
Dr_M ::
Sami so si krivi, ker so toliko boljsi od ostalih.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
TribesMan ::
Jah, zadeva bi se "enostavno razrešila", če MB nebi blokiral sprememb pravil.
Kar jim seveda ni v interesu... :D
Kar jim seveda ni v interesu... :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Dr_M ::
Za to jih ne mores krivit. To bi naredil vsak najboljsi.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
roCkY ::
Igrce okoli pravil so bile vedno. V času Šumaherja je Ferrari napeljeval na svoj mlin nato Red Bull. Mercedes je te zadnje spremembe najbolje udejanil in logično, da želi ostati na vrhu čim dlje.
globoko grlo ::
Ko ima prvi 10s lufta gre rumenko na cesto in jih zbije na kup in potem jovo na novo. Tk majo v Amwayu, kjer je šov oz. biznis na prvem mestu in jih boli K kdo zmaga dokler je zanimiv za gledat.
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB
TribesMan ::
Za to jih ne mores krivit. To bi naredil vsak najboljsi.
Tako kot ne moreš krivit Berniea, ki hoče na njih vršit pritisk, tako da ne kaže njihovih avtov po TVju med dirko :D
It's all part of the game.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Dr_M ::
Berniju je itak vazen samo dnar.
Pa prav veseli se dneva, kot tega tepca senilnega ne bo vec v F1
Pa prav veseli se dneva, kot tega tepca senilnega ne bo vec v F1
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
BT52 ::
Ne vem. Se ponavljam, kot papiga. Menim, da bi mogli dovolit dirkanje.
Mislim, da bi kdaj pa kdaj lahko ROS ali pa Ham na progi obračunala. Ok taktika bo vedno ampak bi dvignili procent možnosti za prehitevanje, recimo v tem primeru dominantne ekipe, katera si lahko zaradi velike prednosti tole privošči.
Kaj so problemi?
-ne vzdržljive gume spodbujajo strateško odločanje, kajti velikokrat se zahteva nadzorovan "precalculated race pace"
-umazan zrak
Enostavno? Delno...
Da odpraviš oba problema imaš:
-lažjo pot (radirgummi + DRS)
ali pa
-težjo, po povrhu za FIA izjemno drago, študijozno nadgradnjo pravil (po vsej verjetnosti dna dirkalnika) underbody-a, ki za pridobitev oz manipulacijo tokovnic ne rani prednje osi oprijema?
Tako je pravilnik za 2017, ki je malce pobildan sedanji pravilnik metanje peska v oči pravim problemom...
Vse ostalo od financ in napetosti zaradi tega med moštvi bodo vedno prisotne. Razen če se gremo nekih omejenih proračunov (čeprav je kontrola vsaj iz mojih oči nemogoča).
Tako bi imeli vsaj pristno dirkanje. Če že nimamo izenačenosti, internih moštvenih bojev, zvoka motorjev, tehnične raznovrstnosti, zanimivih stez, pametnih komisarjev, kaznovalnih izletnih con, počasnih postankov, "gridboys" (bv. nekaj naštega je sarkazem)...
Mislim, da bi kdaj pa kdaj lahko ROS ali pa Ham na progi obračunala. Ok taktika bo vedno ampak bi dvignili procent možnosti za prehitevanje, recimo v tem primeru dominantne ekipe, katera si lahko zaradi velike prednosti tole privošči.
Kaj so problemi?
-ne vzdržljive gume spodbujajo strateško odločanje, kajti velikokrat se zahteva nadzorovan "precalculated race pace"
-umazan zrak
Enostavno? Delno...
Da odpraviš oba problema imaš:
-lažjo pot (radirgummi + DRS)
ali pa
-težjo, po povrhu za FIA izjemno drago, študijozno nadgradnjo pravil (po vsej verjetnosti dna dirkalnika) underbody-a, ki za pridobitev oz manipulacijo tokovnic ne rani prednje osi oprijema?
Tako je pravilnik za 2017, ki je malce pobildan sedanji pravilnik metanje peska v oči pravim problemom...
Vse ostalo od financ in napetosti zaradi tega med moštvi bodo vedno prisotne. Razen če se gremo nekih omejenih proračunov (čeprav je kontrola vsaj iz mojih oči nemogoča).
Tako bi imeli vsaj pristno dirkanje. Če že nimamo izenačenosti, internih moštvenih bojev, zvoka motorjev, tehnične raznovrstnosti, zanimivih stez, pametnih komisarjev, kaznovalnih izletnih con, počasnih postankov, "gridboys" (bv. nekaj naštega je sarkazem)...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
TribesMan ::
Omejeni proračuni bi bili definitivno prava smer.
Bolj prava kot miljon pravil okoli aerodinamike.
Bolj prava kot glupe gume, in definitivno bolj prava kot pa "šparanje" s 100kg goriva na dirko.
Nadzorovat se pa da seveda vse, ni enostavno, se pa da. Obstaja precej športov ki imajo na tak ali drugačen način omejeno porabo denarja. In funkcionira.
Pa seveda kazni v primeru kršenja pravil morajo biti tako visoke da nihče ne bo pomislil na to.
Bolj prava kot miljon pravil okoli aerodinamike.
Bolj prava kot glupe gume, in definitivno bolj prava kot pa "šparanje" s 100kg goriva na dirko.
Nadzorovat se pa da seveda vse, ni enostavno, se pa da. Obstaja precej športov ki imajo na tak ali drugačen način omejeno porabo denarja. In funkcionira.
Pa seveda kazni v primeru kršenja pravil morajo biti tako visoke da nihče ne bo pomislil na to.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
PrimozR ::
Če so v igri konstruktorji, bo serija vedno bitka konstrukterjev, bolj, kot bitka dirkačev. Bitko dirkačev se greš v spec serijah. To kaže F1, WRC, WEC, WTCC, do neke mere xTCC, itd.
Se strinjam, da bi ornk gume in ukinitev šparanja s 100 kg goriva omogočila nekaj več dirkanja na nož (čeprav bi vseeno šparali, ker bi dirkače po glavi tepli strategi, ki bi zaradi kilogramov šparali z bencinom - rešitev je tankanje), postaviti pravila okrog aerodinamike je pa nemogoče. Inženirji ne morejo pozabiti tistega, kar vedo.
Ves downforce dobiti iz dna dirkalnika je pa lahko zelo nevarno (tako avto postane zelo občutljiv na premike, pitch sensitivity pa to, poglej Audi v Spaju, ko se je guncal, na isto temo paše še Alonosv sprednji spojler izpred par let, itd.).
Se strinjam, da bi ornk gume in ukinitev šparanja s 100 kg goriva omogočila nekaj več dirkanja na nož (čeprav bi vseeno šparali, ker bi dirkače po glavi tepli strategi, ki bi zaradi kilogramov šparali z bencinom - rešitev je tankanje), postaviti pravila okrog aerodinamike je pa nemogoče. Inženirji ne morejo pozabiti tistega, kar vedo.
Ves downforce dobiti iz dna dirkalnika je pa lahko zelo nevarno (tako avto postane zelo občutljiv na premike, pitch sensitivity pa to, poglej Audi v Spaju, ko se je guncal, na isto temo paše še Alonosv sprednji spojler izpred par let, itd.).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
BT52 ::
Omejeni proračuni bi bili definitivno prava smer.
Bolj prava kot miljon pravil okoli aerodinamike.
Bolj prava kot glupe gume, in definitivno bolj prava kot pa "šparanje" s 100kg goriva na dirko.
Nadzorovat se pa da seveda vse, ni enostavno, se pa da. Obstaja precej športov ki imajo na tak ali drugačen način omejeno porabo denarja. In funkcionira.
Pa seveda kazni v primeru kršenja pravil morajo biti tako visoke da nihče ne bo pomislil na to.
Nisem ekonom pa ne vem kako je možno slediti vsemu prometu. Pravzaprav bi si lahko izplačevali v Bitcoinih, če gremo v ektreme... Menim ,da bi bila tole samo šminka. Ko se gre za denar se gre za denar ne glede na vsa sredstva. Kaki šport neki...
PrimozR ::
V LMP2 pri WEC-u je zadeva precej simpl. Cena avta je X, cena rezervnih delov je Y. Zdaj se je sicer razvilo cel kup novih avtomobilov, kar pa je problem teh 'garažnih' konstruktorjev. Če naredijo avto, ki je po kosu vreden pol milijona € in je najboljši, potrkaš na vrata, rčeeš 'tole bi kupil' in nakažeš 250k € (mislim da je toliko limit). In dobiš avto. V ideji super sistem, ki pa, kot rečeno zaradi garažnih izdelovalcev (SMP in njihov lasten prototip recimo) ne funkcionira najbolje.
BT52 ::
Če so v igri konstruktorji, bo serija vedno bitka konstrukterjev, bolj, kot bitka dirkačev. Bitko dirkačev se greš v spec serijah. To kaže F1, WRC, WEC, WTCC, do neke mere xTCC, itd.
True that. Ampak za prihodnost, če še hočemo tovarnarje bomo mogli nekako zagotovit ugodno okolje za njih, ter za gledalce. Spec ravno ne.
Tak kot si rekel v svojem prejšnjem komentarju dati proste roke pri konfiguraciji pa samo pustit mogoče 4Mj razred in LIGHT verzijo brez ERS.
Je pa trik da se bo ob konstantnem pravilniku vedno našel nek optimum odgovor na dana pravila, kateremu se bodo moštva vedno bolj približevala. Tukaj se zgodi paradoks: Bolj se približuješ optimumu več denarja trošiš za majhni inkremetalni napredek. Bolj spreminjaš pravila več denarja trošiš, ker moraš nekaj podatkov vrečt čez okno, ter se nečesa naučit na novo.
Se strinjam, da bi ornk gume in ukinitev šparanja s 100 kg goriva omogočila nekaj več dirkanja na nož (čeprav bi vseeno šparali, ker bi dirkače po glavi tepli strategi, ki bi zaradi kilogramov šparali z bencinom - rešitev je tankanje), postaviti pravila okrog aerodinamike je pa nemogoče. Inženirji ne morejo pozabiti tistega, kar vedo.
Vem, da je težko. Če vedeli rešitev na tole vprašanje bi verjetno že poslali pošto na FIA. Sicer pa FIA ni neumna še zdaleč od tega. Konec koncev je v pokoju par izjemnih inženirskih imen motošporta Brawn, Murray, Bell, Bryne... Tudi Newey je napol zunaj. Konec koncev je bil ravno RB za GF dno. Mogoče je šlo samo za PR politiko. V želji po gromozanskih, če ne drastičnih sprememb AERO platforme. To ekipi z ogromno resursi in AERO znanjem sedlo kot "ata na mamo" :D
Ves downforce dobiti iz dna dirkalnika je pa lahko zelo nevarno (tako avto postane zelo občutljiv na premike, pitch sensitivity pa to, poglej Audi v Spaju, ko se je guncal, na isto temo paše še Alonosov sprednji spojler izpred par let, itd.).
Ja tudi Nissan je imel recimo letos v WEC s tem probleme. Menim, da bi tole bilo izvedljivo z STANDARDNIM aktivnim podvozjem. Dirkališča so splošno zelo varna, obstoječe izletne cone bi bile kot naročene. Vprašanje varnosti bi lahko tudi povečali z kakimi stabilizacijskimi GPS ali kakimi AERO brake sistemi...
Za veliko rešitev obstaja tehnika samo, če je volja potem...
V LMP2 pri WEC-u je zadeva precej simpl. Cena avta je X, cena rezervnih delov je Y. Zdaj se je sicer razvilo cel kup novih avtomobilov, kar pa je problem teh 'garažnih' konstruktorjev. Če naredijo avto, ki je po kosu vreden pol milijona € in je najboljši, potrkaš na vrata, rčeeš 'tole bi kupil' in nakažeš 250k € (mislim da je toliko limit). In dobiš avto. V ideji super sistem, ki pa, kot rečeno zaradi garažnih izdelovalcev (SMP in njihov lasten prototip recimo) ne funkcionira najbolje.
Tudi INDY ima z onimi AERO kilogrami malce zmede. Če vemo, da je karbon dokaj "lahek". Chev in Hon pa imat tam na milijontavžet konfiguracij, katerih razvoj tudi ni bil poceni, čeprav imajo na kos določeno ceno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
bluefish ::
Čisto mimogrede: http://www.theverge.com/2015/12/3/98408...
McLaren has unveiled a new concept for a Formula One car: the MP4-X. It's a "vision of the future" that looks deadly, but comes with a strong focus on safety. As well as a heads-up display similar to those seen in fighter jets, and tire sensors that warn drivers of imminent blow-outs, the MP4-X incorporates an enclosed cockpit — a change to F1 design currently being considered by the sport's bosses to prevent head injuries.
McLaren has unveiled a new concept for a Formula One car: the MP4-X. It's a "vision of the future" that looks deadly, but comes with a strong focus on safety. As well as a heads-up display similar to those seen in fighter jets, and tire sensors that warn drivers of imminent blow-outs, the MP4-X incorporates an enclosed cockpit — a change to F1 design currently being considered by the sport's bosses to prevent head injuries.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: bluefish ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 181963 (113522) | broken/link |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 245460 (151286) | Alexius Heristalski |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 184808 (148053) | WarpedGone |