» »

Formula F1 2014

Formula F1 2014

Temo vidijo: vsi
««
29 / 57
»»

Super Sonic ::

Nevem pa kaj stokata po radiu ves čas.

Zelo moteče, drži.

Misli, da sta oba dirkala mal čez mejo, Alonso s svojimi zapiranji (99% vse čisto, ena pa ni bila čist čista), enako velja za Vettla s tistim prečkanjem vseh 4 koles, od katerega bi seveda pričakoval osebno mnogo več, tole dans je bilo (spet) zelo bogo. Alonso je dans imel spet svoj dan.

Sicer pa bravo Bottas in Hamko, če bo šlo prvenstvo tako naprej bo nemara zaključek tega leta še zelo zanimiv. Kot pa ponavaljam že od začetka leta: ključna bo zanesljivost. Bližamo se počasi tem limitom dovoljenga.

ps
1,6l porabe na 1 krog - lol ;)
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

hojnikb ::

27L na 100KM... Not bad
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Super Sonic ::

Pipi rečeno je bilo 47G ob trku v steno.

Sej to v bistvu pri 300 km/h ni nič kaj takšnega, problem je samo v "trajanju" (average deceleration) tega pospeška, ki pa zagotovi ni bil 47G, ampak je tole IMO izmerjen "peak".

Peak G-force je lahko zelo visok, Kubica je imel ob trku v Kanadi baje nekaj čez 70Gja, ampak mislim da je šlo za manj kot tisočinko.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

dzinks63 ::

Zelo zanimiva dirka kot že dolgo ne, napetost, nesreča, različne taktike, karma, zmaga Hamilton, odličen Bottas, Ricciardo pa zopet našolal Vettla. Hamilton se je približal Rossbergu na par pik, v nadaljevanju bo za zmagovalca prvenstva odločilna vsaka malenkost.

PrimozR ::

Super Sonic je izjavil:

Pipi rečeno je bilo 47G ob trku v steno.

Sej to v bistvu pri 300 km/h ni nič kaj takšnega, problem je samo v "trajanju" (average deceleration) tega pospeška, ki pa zagotovi ni bil 47G, ampak je tole IMO izmerjen "peak".

Peak G-force je lahko zelo visok, Kubica je imel ob trku v Kanadi baje nekaj čez 70Gja, ampak mislim da je šlo za manj kot tisočinko.

Peak 214 g...

Skyman ::

pogled iz vetlovega dirkalnika predno je napadel alonsa!
http://imgur.com/4Z7Dwep

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Skyman ()

PrimozR ::

Sej v ovinku, ko je prehitel Alonsa, je tudi letel čez črto.

BT52 ::

billy je izjavil:

Zanimiva je zgodovina toyote, honde in mercedesa.
Toyota je baje šla prehitro iz f1, tisti model, ki ga je potem B uporabljal za testiranje gum je bil bojda zelo zelo dober.

Podobno s hondo, če ne bi tako hitro rekli Ne, bi imeli vsaj en naslov v žepu, ker je brawn uporabil skoraj identično moštvo, kot je bilo prej pri hondi, tudi difuzir je pogruntala honda.


DD difuzor je bojda prvi pogruntal super aguri. Torej Hondina neuradna sestrska B ekipa.

vilser ::

Kje bi lahko videl vse team radio od dirke v Angliji?

Jst ::

Mene tudi zanima.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

ABX ::

vilser je izjavil:

Kje bi lahko videl vse team radio od dirke v Angliji?


Nima smisla, oba sta jokala. Po dirki ko se je adrenalin umiril sta oba priznala da sta malo preveč rekla.
V končni fazi bi bilo za kaznovat oba, ampak sta en drugega porivala čez mejo in spektakel je bil fenomenalen. Škoda bi bila to kaznovat.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

BT52 ::

Super Sonic je izjavil:

Pipi rečeno je bilo 47G ob trku v steno.

Sej to v bistvu pri 300 km/h ni nič kaj takšnega, problem je samo v "trajanju" (average deceleration) tega pospeška, ki pa zagotovi ni bil 47G, ampak je tole IMO izmerjen "peak".

Peak G-force je lahko zelo visok, Kubica je imel ob trku v Kanadi baje nekaj čez 70Gja, ampak mislim da je šlo za manj kot tisočinko.


Točno tako. Sedi pet. :D

b3D_950 ::

vilser je izjavil:

Kje bi lahko videl vse team radio od dirke v Angliji?


Tukaj bo (verjetno) objavljen transcript:
http://www.f1fanatic.co.uk/category/reg...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

BT52 ::

1.

ABX je izjavil:

vilser je izjavil:

Kje bi lahko videl vse team radio od dirke v Angliji?


Nima smisla, oba sta jokala. Po dirki ko se je adrenalin umiril sta oba priznala da sta malo preveč rekla.
V končni fazi bi bilo za kaznovat oba, ampak sta en drugega porivala čez mejo in spektakel je bil fenomenalen. Škoda bi bila to kaznovat.


Sem vesel, da so komisarji dejansko držali besedo o obljubljenem blažjem kriteriju, kar se dvobojev na stezi tiče.

Druge zakonitosti veljajo za kvalifikacije, kjer tovrstno početje res ni okusno. Že prejšnji vikend v Spielbergu in včerajšnjim so komisarji izrecno poudarili, da bodo krogi, kjer bodo dirkači prekoračiti meje steze bo njihov čas enostavno neveljaven. Slednje je za komisarje in dirkače še najenostavneje.

Si ali pa nisi z vsemi kolesi čez. Enostavo črno na belem. Ne pa kot je bilo do zdaj! Ko je Charlie (+ komisarji seveda) ocenjeval ali je z sekanjem oz. z podaljševanjem steze dirkač, res pridobil na času ali ne. Ogledi in analize telemetrije so zahtevne, včasih kar nedoločljive, ter trajajo dalja čas, kot pa gledanje HD posnetkov izza številnih kamer okoli dirkališča. Pa še gledalci zadevo sami veliko bolj razumejo.

Je pa Guttierez vrnil Maldonadu za Bahranjski "torpedo". Sicer ga ni prevrnil za 360 in ni pustil ta ko dobrega umetniškega vtisa, ampak verjetno si je s tem kar olajšal dušo. Kakorkoli za manever je itak prejel 3 mesta kazni na naslednji dirki (VN Nem).

2. Je pa se bilanca odstopov med Ham in Ros nekako pravično izravnala. V Kanadi sta itak oba imela identične težave, ampak je imel Ros srečnješo, pametnejšo roko pri spopadanju z njimi. Kot je povedal Kravitz za Sky naj bi šlo za dejansko nerešljivo mehansko težavo menjalnika in vso resetiranje ROS ni moglo pomagati. Na koncu je mogel Ros prisilno ugasnit motor, kajti slednjega še bo uporabljal v Nem in je bil nevarnost pregrevanja oz. notranje poškodbe iz sekunde v sekundo večja (mislim, da stal na mestu skoraj za 1 min). Vse v nameri ohranitve omejene zaloge pogonskih sklopov skozi sezono (stalna praksa).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

3. No ali MISLITE, da je bil za merc boljša taktika 1 postanka? Trde gume so z lahkoto zdržale vsaj 20 krogov pri večini dirkačev. Ali menite, da je Ham imel navkljub Ros težavam taktično prednost, ko je izbral po "sreči" (relativno) kontra "primarno" taktiko, kot npr. ROS. Je pa res to, da izjemno težko določiti iz časov, če je na ROS tempo že prej kaj vlivala težava ob dowshiftu (FIA je objavila v 20 krogu Ros team radio, kjer omeni težavo ob prestavljanju).

Osebno menim, da Ros ne bi mogel zmagat, na mehkih gumah ohranit vsaj razliko, ter na račun Ham konservativne vožnje z trdimi spravit noter še kakih 20 s. Pa še na sploh se mi zdi, da Merc dirkalnik slabo deluje z mehkimi gumami in pogosto ni take delte med zmesmi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

z3ro ::

Jaz tudi mislim da je bil HAM na boljši strategiji, na trdih gumah je dobival proti ROS preden je ta odstopil (razen če so bili časi slabši že prej zaradi menjalnika). Ne vem zakaj so pri postankih takšne razlike, pri ROS je bil v nedeljo postanek 2.7s, HAM pa preko 4s..pa skoraj vedno je zgodba podobna.

vilser ::

theBill ::

Evo ga pizdeka malega privoščljivega (njegovi navijači pa niso kaj dosti boljši, največ kar izdavijo je "naj Hamiltonu avto crkne"...:|), še v soboto se je privoščljivo muzal.
http://formula.avtomanija.com/default.a...

Ima pa Lewis še en odstop v dobrem, res bi želel, da bi letošnji dvoboj za prvaka med Hamiltonom in Rosbergom odločil vozniški faktor, ne pa to, kdo je imel več okvar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: theBill ()

vilser ::

Me ne verjamem, da je to res rekel. Bi prav rad videl original tega članka.

driver_x ::

Saj ni nič tako privoščljivega rekel.

PrimozR ::

Tako je, vse kar je rekle je popolnoma logično. Kdo pa ne bi bil vesel, da se največjemu konkurentu kvalifikacije podrekajo. Seveda to ne pomeni nič, točke talajo v nedeljo (kot smo videli), ampak je pa vsaj en korak v pravo smer.

BT52 ::

1. Tak za info danes so medsezonska testiranja. Ekipe so privlekle veliko zanimivosti.

Utrinki; Medsezonski testi GBR Siverstone 8/7/14 Torek:

 Ferrari poizkus izboljšave zvoka (skoraj smrdi na performance  aid :D) preko dodtnega ti wastegate izpušnega izhoda. Bv. po trenutnih pravilih je to nelegalno (ironično prvotna pravila verzije 1 bi to dovoljevala).

Ferrari poizkus izboljšave zvoka (skoraj smrdi na performance aid :D) preko dodtnega ti wastegate izpušnega izhoda. Bv. po trenutnih pravilih je to nelegalno (ironično prvotna pravila verzije 1 bi to dovoljevala).



  Wow. Izjemno kompleksna pitot merilna sonda. Preko te oblike dobiš idejo kako vrtičasto potujejo tokovnice izza diffuzorja (ekspanzija + upwash). In oceniš lahko predvsem vpliv skupne interakcije zadnjih zavornih krilc + stranic/nosilca zadnjega krilca + tire skiert-a itd. Osebno take sonde v tako drzni obliki še nisem videl.

Wow. Izjemno kompleksna pitot merilna sonda. Preko te oblike dobiš idejo kako vrtičasto potujejo tokovnice izza diffuzorja (ekspanzija + upwash). In oceniš lahko predvsem vpliv skupne interakcije zadnjih zavornih krilc + stranic/nosilca zadnjega krilca + tire skiert-a itd. Osebno take sonde v tako drzni obliki še nisem videl.



 Merc flo-wis test low downforce verzija zadka (glej mali monkeyseat). Spa, Monza specifikacija? Zelo možno in smotrno početje glede na nivo dirkalniki ob full DF paketu, kateri bo zadoščal za serijsko zmagovanje na asia touru proti koncu leta.

Merc flo-wis test low downforce verzija zadka (glej mali monkeyseat). Spa, Monza specifikacija? Zelo možno in smotrno početje glede na nivo dirkalniki ob full DF paketu, kateri bo zadoščal za serijsko zmagovanje na asia touru proti koncu leta.



 Ferrari pihanje skozi pesto verzija 2 ali 3 (nisem prepričan, že ni že tisti stožec imel kake tanke reže). Tokrat izkoričajo vrtenje roba matice, ki da pihanemu zraku določeno vrtičnje (nataćnost in "energijo v rotacijo"). Meni osebno ni znano, kako je moćno delat rob čez pesto. Koliko sem gledal pravila tega ne dopuščajo (matice čez pesto ). Mogoče sem kaj spregledal... Hmm...

Ferrari pihanje skozi pesto verzija 2 ali 3 (nisem prepričan, že ni že tisti stožec imel kake tanke reže). Tokrat izkoričajo vrtenje roba matice, ki da pihanemu zraku določeno vrtičnje (nataćnost in "energijo v rotacijo"). Meni osebno ni znano, kako je moćno delat rob čez pesto. Koliko sem gledal pravila tega ne dopuščajo (matice čez pesto ). Mogoče sem kaj spregledal... Hmm...



 Pi***. Trenutek, ko je še lahko navaden šrajf, ki štela naklon polovičke prednjega krilca zanimiv. Polokrogla glava za dostop z gedorami tudi pod kotom (homokinetični zglob), kar pripomore  k neverjetnim neoviranim 2sec postankom. Ćlovek ne bi verjel kako malo (kot in površina)  ekipe nastavlajo prednje krilce. Tako dobiš tisto sliko, koliko dejansko postranska  je proizvodnja negativnega vzgona. Tukaj tiči daleč največ razlogov za namerne/nenamerne turbolence dirkalnikov.

Pi***. Trenutek, ko je še lahko navaden šrajf, ki štela naklon polovičke prednjega krilca zanimiv. Polokrogla glava za dostop z gedorami tudi pod kotom (homokinetični zglob), kar pripomore k neverjetnim neoviranim 2sec postankom. Ćlovek ne bi verjel kako malo (kot in površina) ekipe nastavlajo prednje krilce. Tako dobiš tisto sliko, koliko dejansko postranska je proizvodnja negativnega vzgona. Tukaj tiči daleč največ razlogov za namerne/nenamerne turbolence dirkalnikov.



2. Jutri bo še bolj zanimivo, ko bo "novost" testiral Pirelli...

autosport.com naj bi izjavil:

Pirelli has revealed images of what its prototype 18-inch Formula 1 tyres will look like, ahead of testing them on a Lotus at Silverstone on Wednesday.


 Pirelli radialke 18 col

Pirelli radialke 18 col


Še "promo" video z AMUS-a
http://www.auto-motor-und-sport.de/vide...

Viri: F1T, AMUS, autosport, twitter; Scarbs, Guntner AMUS...

3. Aja pa še ta detajl: Williams uporablja air-air intercooler. Tole je ta vikend potrdil scarbs. Zanimivo. Potem ga FI tudi, ker pri njej se da še dokaj razvidno opaziti malo "večje" jedro levega radiatorja na pram tovarniški ekipi.

PrimozR ::

Nastavljanja sprednjega krilca ni (več) oz. je omejeno ker itak za vsako konfiguracijo steze pripeljejo drugačno konfiguracijo krilca. To že vključuje potreben downforce. Ima se može se pač.

billy ::

Renault je nekaj govoril o nekih spremembah/opzimizacijah, je več znanega o tem?

Alexius Heristalski ::

theBill je izjavil:

Ima pa Lewis še en odstop v dobrem, res bi želel, da bi letošnji dvoboj za prvaka med Hamiltonom in Rosbergom odločil vozniški faktor, ne pa to, kdo je imel več okvar.
Aha, ker boljše ravnanje z avtom in posledično neodstop Rosberga v Kanadi pa ni vozniški faktor?
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

Killerade ::

PrimozR ::

Alexius Rosberga je ekipa lahko rešila, ker so vedeli kaj jih čaka. Ja, Hamilton je nasplošno nekoliko bolj grob do avta, kar zna biti minus. A vseeno, kot rečeno, karma se izenačuje. Hamilton ima še rezervo.

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Nastavljanja sprednjega krilca ni (več) oz. je omejeno ker itak za vsako konfiguracijo steze pripeljejo drugačno konfiguracijo krilca. To že vključuje potreben downforce. Ima se može se pač.


Yup se strinjam. Točno o tem govorim. Mislim pa da je prvo tole bolj "dramatično" pokazala ekipa RB-ja (10 letnik dalje). No kakorkoli prednje krilce ima preveč kompleksno nalogo, da bi "motil" tokovnice vdolž dirkalnika z prekomernim nastavljanjem prednjega krila. No mislim, da tale slika Merca lepo povzame te medsebojno prepletene odnose...

 Merc_W05_Hybrid_Silverstone_podvozje

Merc_W05_Hybrid_Silverstone_podvozje



No poleg "motenja" ima še mehansko dviganje AoF prednjega krilca precej manj ugodno razmerje "dowforce/drag". Z drugimi besedami z dvig krilca se uporabi, kot zadnja možnost. No da ne omenjam še dodatnih vplivov, kot je stall, stranski veter, pich-roll-yaw...

Če povežem tole z trenutnim dogajanjem je postalo skoraj napol uradno (nisem zasledil potrditve), da bo FIA naredila red pri uporabi ti. "FRIC" vzmetenj. Namreč od Nemčije se bojda ne bo smelo tega uporabljat. Ker pa medsebojno povezano vzmetenje ima zelo "blagodejne" učinke na AERO efekte (nekateri so omenjeni zgoraj), saj omogočajo ti. stabilnejšo, predvidljivo AERO platformo bodo noči aerodinamikov začinjene z veliko nespečnostmi.

http://www.formula1.com/news/headlines/...

Tako čez palec se ocenjuje, da bo njaveč izgubil Merc, tudi do pol sekunde na krog. No vse to so natolcevanja in predvidevanja gotovo je samo to, da tole uporabljajo več ali manj vse ekipe v podobni meri.

Menim, da brezvezna poteza FIA. Nmareč nisem pristaš medsezonskih, naravnost hinavskih sprememb. Razen, če gre za kako višjo silo (kazen, nesreča, varnost).

Še za na konec nizkoprofilne gume na Lotusu E22:



ps. priporočam ogleda kanala in prijavo nanj se splača malo igrat "pirata"

Kakorkoli pa naj si bodo tile marketiški prijemi logični in očitni (dobre poteze Pirelli PR odelka, ko si "kupujejo" točke še od lanskega holokavsta). Ampak te nizkoprofilne gume niti niso tako slabe. Kakorkoli na normalnih avtomobilih vse veliko lepše zgleda v njih. Še posebej, če so zraven kaka drzna na "rosfraj" brušena platišča.

Bo pa za ekipe, če bo tole seveda prišlo do uvedbe (kot kaže se vsakem primeru temu ne bomo mogli izogniti) "radialk" prehod izjmno trd. Tukaj mislim dobesedno. Pobiranje grbin z pomočjo "elestičnosti" pnevmatike ne bo več moč v takšni meri, kot je že nakaj krat omenil @PIPI. Potem, ker je v resnici manjhna stena radialk povsem kontradiktorna rešitev za velike lateralne (stranske/bočne, tudi do 5G) Pravzaprav se celotni koncept malce obrne (za proizvajalca pnevmatik še posebej). Pravzaprav radialke izboljšale odziv (handling) in omogočijo večje sile na podlago (izguba adhezijskega trenja zavoljo upogibanja gume). Kakorkoli za dirkanje zelo logična usmeritev.

vilser ::

Vettel: He can’t do that! I would’ve crashed into him!
Rocquelin: Understood. You’ve got plenty of laps. Let’s do it again.
Alonso: Track limits a tutti, eh? [Track limits for all, eh?]
Alonso: Track limits [unclear]!
Stella: Understood. Track limits for everyone and the car behind [Vettel] included.
Vettel: …and another one. So track limits, Alonso. Went wide again.
Rocquelin: Understood. You need to use the charge. Either charge ten or use overtake. One or the other.
Vettel: He didn’t leave a space! I could’ve easily given him a puncture!
Rocquelin: Understood. Stay patient. You’re clearly quicker.
Stella: And we are reporting track limits to the race direction.
Rocquelin: And another one.
Vettel: Understood
Rocquelin: And another one…
Vettel: He did the same thing again! He can’t do that! If I don’t move out of the way, he’s launching me off the track!
Rocquelin: Good job. OK Sebastian, five laps to go. Button ahead, 39.0.
Alonso: He takes the DRS thanks to the track limits at the last corner! He take the DRS out of turn five [Aintree] and out of turn nine [Copse]! Either way! What more I need to do?
Stella: That is clear. That is clear.
Alonso: Yes and he got the position immediately! Immediately! If not five seconds at the end of the race… [edited]
Alonso: I need to get back the position immeditately.

PrimozR ::

Če se bodo moštva enoglasno odločila, bo FRIC prepovedan z letom 2015 (kar bi bilo smiselno, ne glede na Mercedesovo prednost, če prepovedo vsi večinoma pluvajo v lastno skledo). Če ne bo enoglasne odločitve (zajebe jih lahko že Marussia ali pa Caterham npr.), ban pride v veljavo v Nemčiji.

EDIT: 18" so pa IMO idiotizem. Upravičujejo jih pa z nekimi zgrešenimi argumenti o povezavi s cestnimi avtomobili. NOBEN dirkalnik (razen Formule E) nima nizkoprofilnih gum. GT3 in LMP dirkalniki so an 18" s precej mesnatimi gumami (ne toliko, kot F1, vseeno precej), medtem ko so cestne variante GT3 avtov na 20" oz. celo 21" s seveda enakim zunanjim obsegom. To je samo glede premerov, da sploh ne omenjam, koliko bolj toga je stena dirkalne gume, da zdrži dodatne obremenitve, ki jih prinese aerodinamika. Glavni problem za downforce na McLaren P1 je guma, ki komaj še zdrži obremenitve pri visokih hitrostih ('za jedva' cestna Pirelli P Zero).

Pirelli je baje želel še več kot 18" gume, ampak po Scarbsu to pomeni težave, ker se guma nima več od kje deformirati in bi jo lahko potegnilo s platišča. Okej, 13" je morda res malo noro, ampak se mi zdi da je to ena identitea F1. Indy serija recimo je na 15" in še vedno zelo balonastih gumah. Odprtokolesniki zgledajo pa smešno na nizkoprofilnih gumah.

Glede cestnih avtov BT52, pelji se kdaj v avtu z nizkoprofilnimi gumami. Se vozim dnevno (poleti) na 205/45 R17 in je zimski čas na 185/65 R15 zelo zelo blagodejen :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Alexius Heristalski ::

Ima prepoved FRIC kaj zveze s prehodom na 18" (baje v sezoni 2017)?
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

Super Sonic ::

Ima prepoved FRIC kaj zveze s prehodom na 18" (baje v sezoni 2017)?

To je bolj lov na Mercedes kot pa karkoli drugega.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

MaterVola ::

Čista neumnost Fie, da se sredi sezone vmešava v razmerja med ekipami.

PrimozR ::

Hja, ni to prvič, da se kaj spremeni. Ampak je pa res, da se ponavadi ni spremenilo kaj tako bistvenega. Saj na prvi pogled ni problem, zmontiraš običajne amortizerje in pobereš ven napeljavo za povezovanje, to je pa to. Problem je, da ti to POPOLNOMA spremeni obnašanje avta, kar vpliva tudi na aerodinamiko, kar pomeni razvoj novih aero kosov, itd. itd.

Pa ajd, naj imajo prepoved sredi sezone, sam naj dajo časa vsaj do Spa-ja ali pa do azijske turneje, ne pa do naslednje dirke, ki je čez en teden.

Dr_M ::

4 leta so gledal, kako se RB vozi spredaj in niso naredili nic omembe vrednega, zdej pa takoj udri po mercedesu.
Fia se res trudi cim bolj ubit F1.

billy ::

PIPI, iz vidika gledalcev in showa, so takšne spremembe zelo dobrodošle, ker vnesejo v ekipo neko "paniko" in dogajanje je bolj zanimivo.

Podobno, kot da bi na steze F1 vgradili pršilce vode in bi random čez celo dirko za par krogov namočili stezo. Show bi bil izjemen!

Ker F1 že dolgo več nima veze s dirkanjem in zmagovanjem najhitrejših voznikov, postala je pač navaden show. Pa tudi, če izjahamo iz nekega viteškega dirkalnega vidika, tudi če se vsako dirko drastično spremenijo pogoji, bi vseeno morali vedno zmagovati najhitrejši, torej tudi tu je volk sit in koza cela ;)

Dr_M, kdaj je nazadnje bilo tako, da se je RBR, oz oba RBRja, vozila več kot 30sec pred vsemi, pa še to če varčujeta, na polno bi bila pred vsemi za krog? Res da je imel RBR prednost, a tako očitne, kot jo ima merc, pa nikoli, čez celo sezono. Saj se še spomniš, pred 2 letoma, ko so na dirkah zmagovali sauberji, pa maldonado...letos tega ne bo, edino če oba merca tehnično odpovesta. Pa še celo v kanadi, kjer je nico vozil brez štroma in brez zavor, je bil drugi :)

PrimozR ::

billy je izjavil:

PIPI, iz vidika gledalcev in showa, so takšne spremembe zelo dobrodošle, ker vnesejo v ekipo neko "paniko" in dogajanje je bolj zanimivo.

Podobno, kot da bi na steze F1 vgradili pršilce vode in bi random čez celo dirko za par krogov namočili stezo. Show bi bil izjemen!

Ker F1 že dolgo več nima veze s dirkanjem in zmagovanjem najhitrejših voznikov, postala je pač navaden show. Pa tudi, če izjahamo iz nekega viteškega dirkalnega vidika, tudi če se vsako dirko drastično spremenijo pogoji, bi vseeno morali vedno zmagovati najhitrejši, torej tudi tu je volk sit in koza cela ;)

Dr_M, kdaj je nazadnje bilo tako, da se je RBR, oz oba RBRja, vozila več kot 30sec pred vsemi, pa še to če varčujeta, na polno bi bila pred vsemi za krog? Res da je imel RBR prednost, a tako očitne, kot jo ima merc, pa nikoli, čez celo sezono. Saj se še spomniš, pred 2 letoma, ko so na dirkah zmagovali sauberji, pa maldonado...letos tega ne bo, edino če oba merca tehnično odpovesta. Pa še celo v kanadi, kjer je nico vozil brez štroma in brez zavor, je bil drugi :)

Ampak pršilci vode dajo za vse ekipe enake pogoje. Tukaj temu ne bo tako. Če bo ban prišel v veljavo v Nemčiji, imajo en teden časa, da nahekajo skupaj na pol delujočo rešitev, potem pa nekaj več do Spa-ja, da naredijo bolj proper rešitev. S tem da to pomeni inženiring, izdelavo in nekaj malega testiranja na štenderjih (7-post rig, vetrovnik in podobne zadeve). To seveda pomeni, da bodo v tovarnah vsi garali ko živali, tudi čez vikende, najbolje se bo pa vse skupaj izšlo za bogata moštva, ker imajo največ resoursov. Okej, ta revna moštva teh sistemov itak nimajo oz. niso v takšnem obsegu, pa vseeno.

Pred dvema letoma je bilo nekaj malega sprememb na račun regulacij, Williamsi in Sauberji so pa verjetno imeli še precej sreče. Kasneje v sezoni se je pokazalo, kdo ima anjboljši razvoj. Pa takrat je šlo VSE izključno na račun aerodinamike, kjer je majster pač Newey. Tokrat se razlika dela z motorji, ki imajo pa ta minus, da so praktično zamrznjeni za razliko od aerodinamike pred par leti. Najbolj smiselna poteza FIA-e za povračilo bolj normalnih razmerij med ekipami bi bila kompletna odmrznitev pogonskih sistemov.

vilser ::

PrimozR ::

Fejk.

vilser ::

vilser ::

Danes se je poročil Nico Rosberg.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vilser ()

Super Sonic ::

4 leta so gledal, kako se RB vozi spredaj in niso naredili nic omembe vrednega, zdej pa takoj udri po mercedesu.

To bo težko držalo, namreč poglej kje je aerodinamika danes. Newey išče drugo službo. Spomnit se je treba še ben vpihavanja v difuzor (potem bi imel 4x svetovnega prvaka 3x že na polovici sezone) celo kar tekom sezone (sicer samo za dirko, pa so potem vrnili to nazaj), ipd. Gre za serijo stvari, ki jo FIA piše proti najboljšim. Tako so zaprl Ferrari, Renault, sedaj RB in tako bodo zaprl tudi Mercedes.

Ironija pa je, da je to neumnost, ker s temi zapiranjem (pravilnika) povzročajo toliko (dragega) razvoja na drugi strani (recimo lahko vzamemo Lotus in njihov razvoj pasivnega DRSa, pa izpušnih cevi naprej, ipd), ipd, pogosto brez smisla. Tako jezijo domala s to neumnostjo vse vrste navijačev, ker bi za tisti isti denar, ki se ga vlaga v "prazne rokave", kamot vsi vlagali v redni razvoj preko testiranj (z mnogo manj omejitev pri porabi motorjev, energije, ipd).

Tko dobimo neko klumpasto F1, ki deluje po nekem kvazi vzoru Zelenih in postavlja ta šport iz leta v leto v višje finančne številke (v bistvu ne vem ali je bila F1 sploh kdaj tako draga kot je trenutno), dirkalniki pa so po hitrosti že zelo blizu avtobusom. Ok, se bo vse popravilo, samo vseen - še Bog ne ve (čeprav ga ni) zakaj letos ni dovoljen posodobiti motorja tako, da bi se ekipe zbližale.

Ban FRICa se potem bere kot logična posledica, če imaš debilnega šefa.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

TribesMan ::

FRIC is gone... vsaj zgleda tako.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Super Sonic ::

Logično.

Me pa zanima če bo imelo to na MB kakšen poseben učinek. Predvsem zato, ker so ga prvi začeli implementirati v dirkalnike (v novejši dobi) in so ga zagotovo razvili do neke točke bolje kot ostali. Ponavadi se to ne pozna, ker če je dirkalnik uravnotežen in vodljiv, z veliko moči, je to zaradi več dejavnikov, ne samo enega. Smo pa vsi videli drastičen padec v moči RBja, ko so jim zbenal "off-throttle blown" difuzor v 2011, ampak še vedno, glede nato, da MB na veliko bonitira od pogonskega sklopa, mislim, da kakšne velike drame ne bo.

Glavni argumetn bena je, da so jih v razvoju letos (za drugo leto) pripeljali tako daleč, da bi stvari ušle drugo leto izpod "nadzora". Bi bilo zanimivo videti koliko moštev mora sedaj menjati razvoj za 2015 na drugo platformo v sklopu vzmetenja.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

billy ::

Lahko pa se jim williams približa...vsi ostali so zaradi pogonskega sklopa hendikepirani, no...mclaren pa fors indija sta itak klump ;)

Jst ::

Hvala tistemu, ki je dal link o Hondinem hibridnem dirkalniku, ki ni videl luči dneva na uradnih testiranjih, ker se je Honda takrat umaknila in dala drug bolid Brawn-u.

Prebral sem ga ravno par dni nazaj pred spanjem na e-ink-u in mi je dalo veliko upanje, da se McLaren naslednje leto vrne na sam vrh.

Dejstva, ki govorijo v prid temu: Honda je imela 2009 najbolj izpopolnjen KERS. Ker se je umanila in letos ni sodelovala, lahko furajo neomejen razvoj in to na podlago iz leta 2008/2009 kjer so že videli potencialne probleme in rešitve. Sedaj pa upam, da se učijo od F1 karavane, in da izdajo najboljši pogonski sklop naslednjo sezono.

Za letos je pa stvar takšna: upam, da bomo videli zanimive boje med Ros in Ham za prvo mesto. To je itak že dejstvo. Če odmislimo prvi dve mesti, imamo pa več kandidatov. Williams preseneča in tudi Claire mi je všeč, ker ko jo novinarji vprašajo kaj tehničnega, je očitno, da ve vse, kar se dogaja v njeni ekipi. Edino kar me moti, je Massa v Willamsu. RB je na vsake toliko tudi konkurenčen (če odmislimo 1,2 mesti). Ferrari je obup, ampak je Alonso z dobro strategijo letos dvakrat presenetil. Razen RB in Ferrari, so potem samo še ostala Merc moštva, ki so ponavadi v deseterici.

1 Nico Rosberg German Mercedes 165
2 Lewis Hamilton British Mercedes 161
3 Daniel Ricciardo Australian Red Bull Racing-Renault 98
4 Fernando Alonso Spanish Ferrari 87
5 Valtteri Bottas Finnish Williams-Mercedes 73
6 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 70
7 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 63
8 Jenson Button British McLaren-Mercedes 55
9 Kevin Magnussen Danish McLaren-Mercedes 35
10 Felipe Massa Brazilian Williams-Mercedes 30

Trenutno stanje.


---
(ps: a slo-tech podpira kakšne ukaze, da bi naredil lepo tabelo?)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Alexius Heristalski ::

fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

vilser ::

Button bo menjal inžinirja. Občutek imam, da McLaren pripravlja in ureja zadeve za prihod Alonsa.
http://www.autosport.com/news/report.ph...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vilser ()

vilser ::

Formula 1 teams all remove FRIC suspension for German Grand Prix

By Jonathan Noble

Formula 1 teams have all removed their FRIC suspension systems for the German Grand Prix, ending fears that the weekend could be overshadowed by protests.

Despite not all squads confirming their intentions ahead of the opening day of practice, the FIA's technical delegate Jo Bauer clarified on Thursday night that no team was running with the concept.

In a technical report issued after scrutineering, Bauer said: "I can confirm that no car is fitted with a front to rear linked suspension systems of any sort."

The decision by everyone in the pitlane to not run FRIC removes the prospect of any team opting to protest a rival, with the FIA having made clear last week that it believed the system could be challenged under the moveable aerodynamic devices rules.

Despite the entire grid removing FRIC to bring a swift end to the controversy, Sauber team principal Monisha Kaltenborn believed the matter should not have come up at all at this stage of the season.

"For me the whole discussion, it is a very wrong image that we are creating - which worries me," she said.

"We all entered with whatever [FRIC] device this year and in the middle of the year we decide it is not right.

"I don't know if it is frustration. It is a certain incompetence or capability of the sport to look stable and clear. It is the governing body that is responsible for the rules, and to monitor the rules and see if they are adhered to do or not.

"It is not the governing body's fault if we are developing our systems, so maybe we have to move more towards rules that don't allow these kinds of things in the first place."

IMPACT UNKNOWN

Most F1 drivers and teams were unsure about the impact of the FRIC removal on the overall competitive order, with the device worth around four tenths of a second per lap.

When asked what impact the de facto ban would have, Fernando Alonso said: "Nothing really. It is a system that has been on F1 cars for some years now and there is not a big implication in terms of driving style or anything that can change the behaviour of the car. It is like changing from soft to medium tyres.

"OK, you will go a little slower and some teams will adapt maybe a bit better but we will not see a Marussia on pole position or something like that. It is just a couple of tenths for everyone."

Red Bull's Daniel Ricciardo was more open, saying he hoped the change would hurt Mercedes more.

"We'll see. The thought of it is nice - that maybe Mercedes had a really trick system and will lose out more than us," he said. "But we'll see what really happens on track.

"In saying all that, I don't think it's going to be a change that will cost a second in lap time. I think it will be a tenth or two tenths. Maybe it will make them faster..."

Autosport.com

billy ::

Pa tisti, ki bolj obvladajo zadeve, oz obvladate, sploh mislite, da je možno narediti boljši pogonski sklop, kot ga je merc, so še sploh kje velike rezerve? Par % vem da je vedno možno, a to dvomim, da bo kdaj igralo vlogo...
««
29 / 57
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 466 67 68 69 )

Oddelek: Na cesti
3430384041 (239636) BT52
»

Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 435 36 37 38 )

Oddelek: Na cesti
1899247076 (152902) Alexius Heristalski
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664287253 (182721) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146137338 (96087) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189186132 (149377) WarpedGone

Več podobnih tem