» »

Formula 1 2008

Formula 1 2008

««
4 / 15
»»

Super Sonic ::

Problem Maxa je v tem, da je nor. Tako v privat življenju kot v službi. Stavim vse svoje plače v tem letu, da če bi bil na njegovem mestu nek random izbran človek (lahko tudi iz kakšne Kenije), bi naredil za F1 vsaj toliko kot Max. Manj že človek ne more.

Če človek spremlja F1 z vsem srcem vidi, da je v tem športu 1000 in 1 napaka. Prostora zato, da bi bila F1 zadoščenje vsem (stroki, laikom, navijačem, itd.) je še ogromno. In sam sem mnenja, da F1 vsak dan bolj postaja zelo draga F3000, kar je zelo, zelo slabo. Ampak pustimo to.

Glede tega kar je pa Max počel - orgije ne motijo, folk moti nacistično obnašanje (jabolko ne pade daleč...). Mene pa, bolj kot orgije in nacij obnašanje, moti slabo delo Maxa v F1.

____________________________________________________________________________________________

Kar se pa tiče seksa pa F1 - urbana legenda pravi, da je Mirko nabrisal že vse kar je lezlo in leze ta moment okoli F1 krogov. Žensk, moških, itd. Ker sem Mirkota že parkrat videl v živo, se z njim pogovarjal, pravim, da legenda niti ni slaba. Prav zaprav je zelo verjetna.

"Zgleda bo res treba narest kak semester faksa tam gori "

To pa le. Tam gor imaš takšne "strele" od žensk, da lahko hitro faks pustiš. No, vsaj meni osebno se finke zelo dopadejo. Predvsem znajo biti divje v pojstlji, ker so (apriori) vsi moški tam gor "nabiti" kot voli cele dneve in hitro najdeš kakšno zdolgočaseno fračo. Mlade punce (do 25) sicer zelo veliko pijejo, starejše ko so, bolj so... ...hja podobne Eriji Hakinen :). Šalo na stran, punce tam gor so prava osvežitev.

p.s.
Ni pa noben rekel, da so švedinje kej slabš >:D!
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

Avby ::

Me zanima kaj "severnjaki" govorijo o "balkankah"? Nevem od kod takšno navdušenje res nad ženskami enega naroda.

A govoriš iz osebnih iskušenj? Ali od kod ti to znanje?

Super Sonic ::

"Me zanima kaj "severnjaki" govorijo o "balkankah"? Nevem od kod takšno navdušenje res nad ženskami enega naroda. "

Ja vi bistvu se delijo. Ženske so zelo navdušene nad temnopoltimi moškimi (Fernando je na tam dol "zakon"), tudi kolegica Niina zelo rada pride k nam - če te to zanima. Moški nas imajo pa (južnake) za bolj "debilne" in Alonso je dol "cmera". Tako da je odvisno.

Sam ti pa lahko zagotovim, da ko sem prebival dol (ali ko grem tja), so ženske res zapostavljene. Moški imajo naprej alkohol, potem ženske. To je jasno kot beli dan.

In tam redno srečaš kakšnih 5,10 žensk na kupu, ki nimajo kaj počet.

Kar je, za balkanca, loto zadetek :))!
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Super Sonic ::

Pa še kar se tiče balkank - so povsod zaželjene, še Brnie ma eno!
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Avby ::

Torej vseeno ni neke velike razlike?

nicjasno ::

Mja, Max je resda iz F1 naredil bedarijo. Lepo je zatrl ves tehnoloski napredek v laznem imenu "varnosti" in "zmanjsevanja stroskov". Aerodinamikom je pa dal prosto pot. Glede na to kolko nekih krilc avtom raste vsako leto so aerodinamicna pravila zgleda zelo ohlapna. Poleg tega da vsa ta aerodinamicna odvisnost prakticno onemogoca prehitevanje. In za povrh vsega so dandanes avti tako katastrofalno nerazpoznavni da je ze brezveze.

Saj ne recem. Varnost mora bit. Ampak 100% varna formula, brez spektakularnih in legendarnih ovinkov (ki jih je max pomagal unicit), je dolgcas.

F1 je vedno bila vodilo napredka kar se tice avtomobilske tehnologije. Zal to ze vrsto let ni vec. Vse v imenu varnosti in umetnega omejevanja stroskov.

Aerodinamiko bi morali pristrict. Nobenih dodatnih krilc. Samo sprednji in zadnji spojler, ravno dno, omejena visina difuzorja in obvezno nizek nos (manj eficienten, ampak manj obcutljiv). Avti bi morali bit spet 2m siroki, gladke gume (to bodo na sreco ze drugo leto povrnili), prost razvoj pri motorjih, vsak proizvajalec bi lahko brez problema z motorji oskrboval se kako mostvo. Vrnitev v10 motorjev, ali pa celo turbotov ( zaradi mene naj majo 1l prostornine pa 2bara omejitev). Motorji bi lahko uporabljali razlicne nacine odpiranja ventilov, keramiko, ojnice in bati bi lahko bili iz karbona (s plastjo zascitnega materiala kot space shuttle). Poleg tega bi lahko malo bolj sprostili omejitve glede zavornih sistemov (brake by wire...) in podobnih stvari. Predvsem pa omejit aerodinamiko, ki je glavni ubijalec zanimivih dirk.

Kar se pa tice cudnih kvalifikacij, debilnega tockovanja in nesmiselnih pravil glede uporabe gum pa raje ne bom izgubljal besed. Pravila glede samega dirkanja so prevec komplicirana.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nicjasno ()

Alexius Heristalski ::

Aerodinamiko bi morali pristrict.

Saj jo bodo - že naslednje leto! Tole izgleda obetavno:

Here are the current state of regulations:

-Widetrack of 2 meters instead of 1,8m
-Softer (compared to now) Slicks
-Downforce decrease by 50% compared to 2006 levels (see measures taken to do that below)
-lap times slower by 5 seconds compared to 2006 lap times
-Banning of winglets
-Front wing lowered (from 15cm to 7,5cm) and widened (from 145 to 180cm)
-Limit of the number of elements on the front wing to 2 or 3
-Standard center part for the front wing (reducing turbulence)
-Rear wing higher and narrower (80cm wide (instead of 100) and 95cm tall (instead of 80cm)
-Maybe 3 elements permitted for the rear wing
-Diffuser moved towards the center axle of rear wheels
-Diffuser max steep angle and height increased (max height 17.5cm vs 12cm)
-Adjustable front wing flaps 2 times per lap by 6° max
-KERS, usable about 6,7 seconds (at max power) per lap
-Heating tyre blankets banned
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

nicjasno ::

ZAKON!

Ok, samo en par postavk ne razumem cisto:

-Adjustable front wing flaps 2 times per lap by 6° max
-KERS, usable about 6,7 seconds (at max power) per lap

Drugace pa se gibljejo v pravo smer. Jaz bi odpravil se tisto wolframovo abominacijo, ki jo morajo sravfat na spodnji del avta, zato da bi lahko avto spet spuscali dovolj. (hocem spet iskrice!). Sedaj so avti tako visoko od tal, da ze malo smesno zgleda vse skupaj, predvsem odzadaj.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

PrimozR ::

Čak, hočjo 5 sekund počasnejše avtomobile, pol jim pa dajo boljše pogoje za podtlak????

ripmork ::

 KERS

KERS



Tisto z "ajustable front wing flaps" pa je dovoljenje za uporabo spreminjanja naklona prednjih krilc med dirko, a le dvakrat v krogu se to lahko zgodi in za maximalno 6°.Kako točno bodo to kontrolirali ne vem:D. Če se ne motim je nazadnje, ko so sprobavali dejansko na ukaz premikajoče krilce (Villeneuve v BAR-u 1999) vse skupaj izpadlo bolj klavrno, krilce se je odtrgalo in Jacques se je raztreščil, pa so potlej odnehali, kasneje pa so to tako prepovedali (ni dovoljeno upogibanje ali premikanje krilc AKA aerodinamičnih delov že nekaj časa), čeprav vsaj v teoriji je sistem dober: ko je dirkalnik na ravnini se z spremembo naklona elementov pridobi hitrost, pred ovinkom pa se naklon poveča in dirkalnik pridobi na podtlaku.

Če sem prav razumel hočejo z novimi pravili znižati podtlak, katerega ustvarja aerodinamika in zvišati mehanski oprijem (slicksi npr.)
Cilj bi bil pomoje narediti dirkalnike manj aerodinamično efektivne, kar pa pomeni da bodo od nje manj odvisni in bo tudi prehitevanje v zavetrju lažje, posledica pa bo nekoliko manjša hitrost dirkalnika i guess (čeprav 5 sekund na krog počasneje se mi zdi mal pretirano)

se pa meni tudi dopadejo nova pravila za naslednje leto, bolj classic bodo spet izgledlai dirkalniki;)

nicjasno ::

Bolj prepoznavni. Tile wingleti so brezveze. Pa upam da sedaj ko bodo sprednja krila nizje, bodo tudi nosovi malo nizji. Drugace pa KERS zgleda podobno kot so meli turboti t.i. boost gumbek, ki je omogocil trenutno povecanje moci za par sekund, da se je lazje prehitelo. To je blo lepo vidno v sezonah 86 in 87, preden so jim pripopali restriktorske ventile.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

PrimozR ::

Še en KERS članek

W1: Linkifization

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Mja, Max je resda iz F1 naredil bedarijo. Lepo je zatrl ves tehnoloski napredek v laznem imenu "varnosti" in "zmanjsevanja stroskov".


Eh, kako zaviranje tehnoloskega napredka neki? Cudno, da ni turbo kar izumrl od kar so ga v F1 prepovedali... ;)

nicjasno ::

Napredek v F1. Nic pametnega jim ne pustijo vec razvijat. Vse zo zregulirali do amena.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

WarpedGone ::

Napredek v F1. Nic pametnega jim ne pustijo vec razvijat. Vse zo zregulirali do amena.


Hja, poglej si zgornji link na KERS oz. flybrid. Mehansko regenerativno zaviranje.

Tale stvar bi znala, seveda če se obnese v F1, najt svoje mesto v avtomobilih višjega razreda. Ti avtomobili potrebujejo močnejše motorje zaradi večje teže, večja moč pa pomeni višje izpuste CO2. Direktiva za 2011 pravi, da je zgornja meja 120g CO2 na nevemkoliko km. Takale napravca bi znala omogočit montažo manjših motorjev, avto pa bi vseeno imel čisto spodobne pospeške v normalni vožnji.

Pusto tule smiselnost omejevanja CO2 izpustov in zelene pravljice. Mamo druge teme na to temo :)
Zbogom in hvala za vse ribe

nicjasno ::

Ja to sem videl. _Sedaj_ so nekaj dovolili. Bravo. Prej pa so vec kot 10 let meli vse omejeno. Pa se to so outsourcali. Ne tako kot vcasih, ko so mostva sama razvijala.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

PrimozR ::

Nič niso pustili. Pustili jim bodo le vgraditi KERS, samo enoto pa bodo dobili zaplombirano od proizvajalca. Takisto z ECUjem oz. centralno elektronsko enoto (ECU in stuff).

Bo pa 120 g na kilometer :P

globoko grlo ::

sicer nisem vsega bral ampak, bodo vrtljaji še vedno mejeni? 19K al kok že?

nicjasno ::

Zal. Ampak to sovpada z ustavitvijo razvoja motorjev.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nicjasno ()

BigWhale ::

Erm, ustavili bodo razvoj motorjev? torej bodo rekli: 'tole lahko uporabljate kar imate sedaj, raziskav pa ne smete vec delat?'

Prav razumem?

nicjasno ::

So ze. Od sezone 2006 dalje.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

Daedalus ::

Erm, ustavili bodo razvoj motorjev? torej bodo rekli: 'tole lahko uporabljate kar imate sedaj, raziskav pa ne smete vec delat?'


So že. Motorje so zamrznili na V8@2.4L@19k RPM maksimuma, morajo biti homologirani in vsaka sprememba posebej požegnana s strani FIA, pa še standardni ECU majo. Plus, da morajo uporabit isti motor v dveh dirkah, v letošnji sezoni pa isti menjalnik v štirih dirkah, IIRC.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

nicjasno ::

To suxa seveda. ECU se recem ok. Ostalo pa bi moralo bit odprto. Itak motorje delajo samo veliki proizvajalci. Tak kot je zdaj je tezko uporabit kak marketing. Toyota se zanesljivosti ne more promovirat, ker so tak vse masine prakticno trotlziher.

Kje so casi, ko so bili motorji narejeni na limitu in je se kdaj kateri zletel v zrak.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nicjasno ()

globoko grlo ::

kle je večna dilema
Kako zagotoviti enakost med moštvi? Slej ko prej se en (FERARI, hehe) razvije v super bitje in vse ostale owna, potem morjo pač zamrznt razvoj, da ga ostali dohitijo. Tko pač je

ripmork ::

kaj pa vem, razvoj je fino fajn, ampak prej ko slej preraste boj na stezah v boj med inžinirji, in tam kjer je več resursov pa boljši menedžment, tista ekipa potem prevzame prestol in dominira nad vsemi, gledamo pa duhamorno prvenstvo ala sezona 2002.

Sam osebno dosti rajši gledam prvenstvo, kjer so motorji zamrznjeni pa se za zmago na stezi bori več konkurenčnih moštev (kot gledamo sedaj), kot pa da že junija izvemo kdo je prvak in je dirka formule ena le nek poligon dokazovanja tehnične superiornosti ene ekipe.
Skratka, boji na stezi po prioriteti za moje pojme gladko premagajo kakršenkoli razvoj - in je to v nekaj sezonah, ko je Ferrari nadmočno prevladoval, drastičen upad gledalec lepo pokazal. Morda se sliši nefer do Ferrarija, a v preteklosti so vedno bila obdobja, ko je ena ekipa pač bila boljša od drugih, in spremembe v pravilniku formule ena se dogajajo skozi celotno zgodovino športa - enostavno so pravila regulacija tega športa v kakršnemkoli smislu. Tudi ko so ground-efekt prepovedali je to s stališča športnih dosežkov prizadelo neketere ekipe bolj kot druge, a ukrep je bil potreben zaradi varnosti dirkačev, fer ali ne.

konec koncev pa, brez gledalcev bi se lahko vsi dirkači in šefi moštev (vključujoč Bernija) tam le po riti praskali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

nicjasno ::

Sezone, ki so bile v bistvu najbolj zanimive so se dogajale takrat ko je bil razvoj vsega dovoljen. Glej sezone med 84-91. 84-88 je resda dominiral mclaren, ampak sezone so bile vse prej kot dolgocasne. In tudi dirke so bile zelo zanimive. Prav tako po prepovedi turbotov do leta 1991. Celo sezona 1992, ceprav je bilo prvenstvo hitro odloceno je bila zelo zanimiva. 93' ko so pa morala mostva omejit aerodinamiko in so zmanjsali dimenzijo zadnjih gum, pa je postalo malo bedno, ampak je blo se vedno ene 100x bolj zanimivo kot zadnjih par sezon.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

Super Sonic ::

"Sezone, ki so bile v bistvu najbolj zanimive so se dogajale takrat ko je bil razvoj vsega dovoljen."

Če uporabim malo sarkazma oz. malo pameti drugih "ljubiteljev" F1: Ja kaj pa klatiš madona? A ti res ni jasno, da morajo imeti vsi enake dirkalnike, da bo dirka spoloh (pogojno) zanimiva? A ne veš, da se morajo mal razbijat medtem ko se jaz s kokicami bašem doma? Madona, pa tak "fen".

Drugače pa - sem se kar zmrazil, ko sem opazil, da imajo namen narediti naslednje leto dirkalnike za 5s počasnejše.

Jupi!!! (not)

Pa še ena novička: Dina Tosa (head of aerodynamics pri Renaultu) bo menjal stari znanec Dirk de Beer (ja tisti, ki je postavljal Sauberju vetrovnik leta 2003).

Kar je škoda, ker edino kar Renault rabi so Michelinke.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

ripmork ::

nicjasno: good point.
konec 90-ih je res Mclaren dominiral in so bile hude dirke, predvsem po zaslugi dvojice Senna-Prost. Mi je žal da nisem spremljal tistih dvobojev v živo, kar vem vem le iz posnetkov in opisov, intervijujev, itd...

Super Sonic, eno osebno vprašanje:
si že kdaj zaspal med dirko?
si že kdaj zaspal med dirko 5x zapored?

Vsaj meni se je že zgodilo, pa sem se res trudil ostati pokonci.
Kolikor me tehnične zadeve sicer zanimajo in z navdušenjem spremljam aerodinamičen razvoj dirkalnikov, mi to en klinc pomaga če so na dirki vlakci.
Pa daleč od tega, da bi bil nek couch-potato hillbilly nascar fen z čipsom v roki, ki ves cajt le nesreče čaka. Not my style.
Če pa zaradi tega nisem deklariran kot nek hud "fan" ali ljubitelj formule - bmk po pravici povedano.

zadnjih 14 let se usedam na kavč v času dirke, pa tudi naslednjih x let bo najverjetneje tako - še posebej glede na to kaj vse se nam obeta.
Včasih zadremam, včasih je pa fajn ko se prehitevajo...največkrat se pa narežim Mirsadu in njegovim komentatorskim felerjem.
Dirka f1 je ko nek običaj, namesto nedeljske popoldanske čajanke. (navijaški časi, ko napeto spremljaš vsak krog posebej so zame mimo)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

BigWhale ::

> So že. Motorje so zamrznili na V8@2.4L@19k RPM maksimuma, morajo biti homologirani in vsaka sprememba posebej
> požegnana s strani FIA

Hm, torej mostvo, ki mu motro tri dirke zapored raznese ne more storiti nic kar se tega tice? Njihov motor pac ne zdrzi cele dirke.

---

> Kako zagotoviti enakost med moštvi? Slej ko prej se en (FERARI, hehe) razvije v super bitje in vse ostale owna,
> potem morjo pač zamrznt razvoj, da ga ostali dohitijo. Tko pač je

Kako ga lahko ostali dohitijo, ce je razvoj zamrznjen?

Daedalus ::

Hm, torej mostvo, ki mu motro tri dirke zapored raznese ne more storiti nic kar se tega tice? Njihov motor pac ne zdrzi cele dirke.


Lahko ga dodelajo v skladu s pravili in homologirajo. Sej nekaj malo izboljšav je bilo, pred časom sem zasledil, da sta McLaren in Ferrari od zamrznitve naprej pridobila do 30KM s pomočjo dodelav znotraj predpisanih okvirov. Ni pa več nekega hudega razvoja motorjev, ker so pravila preprosto zategnjena do konca.

Kako ga lahko ostali dohitijo, ce je razvoj zamrznjen?


Hja, to ne pomeni, da se ne sme več razvijati dirkalnikov. Pomeni pač to, da so najpomembnejša deli in mere šasije/motorja/aerodinamike standardizirani. Kar avtomatično pomeni zmanjševanje razlik med dirkalniki. Pač, štartni pogoji so blizu, razvoj je s pomočjo pravil omejen na področja, ki ne pomenijo bistvene razlike v zmogljivosti. Pol pač kurijo milijone za izdelavo boljši auspuh lagrov, milorečeno.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Super Sonic ::

"Super Sonic, eno osebno vprašanje:
si že kdaj zaspal med dirko?
si že kdaj zaspal med dirko 5x zapored?"

Ne vem če boš verjel, toda niti enkrat nisem niti bil na poti k spanju, kaj šele, da bi zaspal med dirko. Imam nek (nor) protokol predno se dirka začne (vedno odfuram celotno dirko - včasih sem vozil na GP4, letos na PS3, na volan, in to predno se dirka začne).

Spremljam vse treninge, vse razlike v časih, preberem večino dobrih forumov za F1 in včasih, če se mi da, še tule kaj napišem. Zadnji dve sezoni obvezno vse dirke snemam, vzporedno gledam LT. Ne poslušam Mirkota ampak gledam F1 na HRT ali na RTL. Občasno pokličem še Jeffro, da kakšno pljune na račun aerodinamike (tip to res obvlada, čeprav ravno ne izgleda intelektualno usmerjen tip človeka :))

Torej lahko razbereš, da mi F1 pomeni nek vikendaški hobi, to je šport, ki mu namenjam večino svojega (osebnega) prostega časa in vsi, ki so mi blizu vedo, da me takrat ne bodo dobili. Postransko se da s tem tudi dobro zaslužiti (stave), tako sem samo lani zaslužil (ne dobil) 800€ čistega samo na F1 račun. Kar znaša malo več ko pol moje neto plače.

Ti si en bolj normalnih tule gor, različna sva si pa samo po tem, da jaz razmišljam ravno kontra od tebe oz. od tega tvojega stavka: "Sam osebno dosti rajši gledam prvenstvo, kjer so motorji zamrznjeni pa se za zmago na stezi bori več konkurenčnih moštev (kot gledamo sedaj), kot pa da že junija izvemo kdo je prvak in je dirka formule ena le nek poligon dokazovanja tehnične superiornosti ene ekipe."

Meni je superiornost ok. Če je nekdo sposoben, me ne moti. Ljubim človeški razvoj (na vseh področjih) najbolj mi je tudi všeč če kdo prevladuje. Všeč mi je, ko vidim kako celoten avtomobilski konceren lovi par glavic. Znova in znova, leto za letom.

Razburljivih serij, kjer se zabijajo, tolčejo, prehitevajo, kjer te takoj, če le pokažeš malo superionosti, zatrejo v kali (na račun enozobih gledalcev), pa mrgoli. In imamo tudi 1000 in 1 serijo, kjer imajo vsi enake avtomobilčke in naj ti namignem, da dirke niso ravno preveč zanimive. Največja tragedija za F1 bo takrat, ko v tej seriji ne bodo (dokazano) sedeli najbolj sposobni vozniki na svetu (tako kot je to primer že vseh 50 let).

In če je F1 bila lahko zanimiva pred leti in to za vse, ni vrag, da bi bilo tudi danes temu tako. Hec je bil samo v tem, da je bil trojec MS-RB-JT car svojega časa, ampak tudi njih bi dobili - slej kot prej. Ampak ne. Max se je spomnil, da je treba postavit pravila, počakat na najbolje evolirano moštvo, se potem spravit na njih, pogledat zakaj so (naj)boljši in jih nato uničit. Tako res dobimo realno sliko kdo na tem planetu lahko pelje najboljši dirkalnik na planetu, najhitreje. Točno to pa F1 predstavlja - kraljico motošporta, ane.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Super Sonic ::

"Sej nekaj malo izboljšav je bilo, pred časom sem zasledil, da sta McLaren in Ferrari od zamrznitve naprej pridobila do 30KM s pomočjo dodelav znotraj predpisanih okvirov."

V bistvu lahko materiale menjajo - tako postane motor lažji, lahko menjajo težišče motorja in dobijo čisto drugi navor, itd. Temu seznamu ni konca, od tod tudi 30 konjev. In še bodo dobil kakšen HP med letom.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

V bistvu lahko materiale menjajo - tako postane motor lažji, lahko menjajo težišče motorja in dobijo čisto drugi navor, itd. Temu seznamu ni konca, od tod tudi 30 konjev. In še bodo dobil kakšen HP med letom.


Hmm, minimalna teža motoja je predpisana na 90kg, tako da to verjetno ne bo držalo v celoti.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

nicjasno ::

Da se o voznikih kako recemo... legend kot so bli Lauda, Senna, Prost, Mansel... verjetno ne bomo nikoli vec videli, zal. Je pridobivanje narascaja postalo vse prevec skomercializirano in pritisk sponzorjev je tako velik, da si piloti ne upajo kaj dosti izven avta.

Razvoj motorjev je treba podnujno spet zagnat v polno. Vec moci kombinirano z manjkom kontrole proti zdrsu je recept za zanimive dirke. Pa se motorji bodo spet kdaj koncali v dimnem oblaku.

Super Sonic: jaz sem pogledal vse sezone (ne sicer dirko za dirko, ampak bolj 2.5 urne povzetke sezon) od leta 78 - 98. Tak da vem tudi jaz marsikaj o f1. Je pa res da sem ob dirki v bahrainu 2x bil blizu tega da zaspim. Sem se moral prav prisilit da sem gledal do konca. Pac f1 vlakec. :(
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

PrimozR ::

No ja SuperSOnic, 'standaldizirani' avtomobili oz. dirkanje in zabijanje ni nujno za enozobe čipsarje. Poglej WTCC, kjer so avtomobili kar precej različni, pa je ogromno prehitevanja. No, Brazilija in Mehika sta bili malo bolj na procesijo, vsaj kar se tiče zmagovalcev (Seat all the way), ampak to je posledica dizla - na 2000 m pač turbina da svoje. Karavana se seli v Evropo (Barcelona mislim da) kjer bo slika spet drugačna - BMW in Seat na nož, občasno uletavanje Chervoletov. Pa so precej različni avtomobili - 2.0 TDI Seat (FWD) z 280 bhp/450 Nm ter 2.0i BMW (RWD) z 270 bhp in 240-250 Nm, za Chevyje bi rekel, da so nekje v rangu BMWja (z FWD), vsi sekvenčni, BMW pa H menjalnik. Razlik je precej, BMW ima krono v lasti zadnja 3 leta (kar obstaja WTCC; prej eno leto še iz ETCCja, vse v lasti Priaulxa). Uspešnosti konkurirajo z balastom, tukaj pa se pokaže, kdo ima zares boljšo kombinacijo avta in voznika. In IMO je to prav Priaulx, ki je sposoben na vikend dobiti kar precej več od 10 pik (2 dirki) - klub 45 kg težjemu avtu v primerjavi z nekaterimi odpelje recimo eno dirko okrog 5 oz. 6 mesta, drugo pa (ker štarta v drugi vrste) odpelje za stopničke.

Super Sonic ::

"Hmm, minimalna teža motoja je predpisana na 90kg, tako da to verjetno ne bo držalo v celoti."

Res je, imajo omejitev teže tudi na motorjih. Sem mislil mal drugače kot sem zapisal, ker se mi je mudilo, ampak se mi niti ne da razpredati, ker vem, da si ti Daedalus eden bolj zagretih in razgledanih za F1 in ne bi zvedel nič novega.

"Poglej WTCC, kjer so avtomobili kar precej različni, pa je ogromno prehitevanja"

Takole bom rekel glede WTCC-ja. Ni slabo (še Max ga je postavil za 3 najbolj pomemben dirkalni šport), resnica je pa v tem, da lahko večino dirk pogledaš samo zadnje dva kroga in vse zveš. Skratka tisto meni ni nič bolj razburljivo od F1. Predvsem me moti to, da se rinejo po stezi, kar je glupo do amena.

Lahko še pogledava prvake te serije v zadnjih treh letih... od kar serija obstaja ...aja, je samo en. Andy Priaulx!

Res razburljivo!

p.s.
Pa da ne boš najedal še z ETCC serijo tam je bil v novejši zgodovini prvak enkrat Priaulx in trikrat Giovanardi (alfa) - od štirih let, od kar je novejša različica obstajala.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Avby ::

Danes sem se odločil da F1 ne bom več gledal, ker so to jajca.

Zadnjih 8 let sem jo spremljal vsak vikend praktično. Zdaj pa mam dovolj, ker tako nezanimivega "športa" kot je F1 pomoje težko najdeš.

To sploh ni prvič več šport, drugič nenapisanih pravil je toliko da to ni res, tretjič pa če 8 let gledaš štart dirke do prvega ovinka potema pa monotonost do cilja in edina prehitevanja v boksih in upaš na bolše čase, potem si pač lažeš.

Bedniki so z vsemi pravili ker karkoli naredijo so kot naša država. Na koncu je vse isto. Naj gredo v rit luzerji.

Volta ::

@Avby

Se kr strinjam. Naj zmaga najboljši. In ne na način, da ti omejijo nekaj, v čemer si najboljši - recimo v izdelavi motorja. Neko drugo moštvo ima boljšega šoferja, ta tretji aerodinamiko... Če najuspešnejšim ekipam vzameš tisto, kar formulo dela zanimivo, potem bo na koncu vse le še eno veliko monotono sranje, ki se ga ne bo splačalo več gledat.

Po drugi strani pa s temi omejitvami zagotavljajo obstanek nekaterih ekip, ki nimajo toliko denarja. Ampak se jih res splača le odlagati neizbežno - da bodo nekatera moštva pač morala zapustiti karavano formule 1. Spet druga pa bodo prišla. Dokler tista slabša ne odidejo, ne bo prostora za nekaj svežine v F1. Vsaj tako je moje mnenje.

Avby ::

potem bo na koncu vse le še eno veliko monotono sranje, ki se ga ne bo splačalo več gledat.


Če pa že je. :'(

Pa to že dolgo časa.

PrimozR ::

najboljše motorje IN voznike imajo ponavadi iste ekipe. Ali pa je standard pri obeh precej visok. Velikih razlik ni. No, edino McLaren je bil včasih nezanesljiv, ampak vseeno hiter.

Volta ::

najboljše motorje IN voznike imajo ponavadi iste ekipe.

Se strinjam. Če bi po mojem scenariju hotela ostala moštva preživeti, se bi morala pač bolj potruditi, to hočem povedati. Sicer ideja narediti vsa moštva približno enako močna, oz. vsaj formule, sploh ni slaba, kajti tako je več možnosti za druga moštva z manj sredstvi, da pridejo na vrh.

S tem ko so omejili št. kompletov gum, motorje, ipd. bi naj povečali možnost odstopov tudi boljših ekip, naredili formulo 1 bolj zanimivo, ampak se mi zdi, da se je zgodilo prav nasprotno. Tista slabša moštva ne napredujejo kaj dosti, še vedno vodita Mclaren in Ferrari, drugi so pa v ozadju.

Pa še to. Ne zdi se mi npr. pravično, da nekdo zaradi okvare menjalnika izgubi 10 ali celo več štartnih mest, čeprav si je priboril prvo pozicijo. Tole z omejitvijo kompletov gum je tudi ena zgrešena stvar.

Skratka, če povzamem. Nimam pojma kaj bi bilo za narediti, da bi F1 spet postala zanimiva. Pomoje tudi vodstvo F1 poskuša narediti kaj v tej smeri, pa se jim enostavno ne posreči. Upam, da bo čez čas šlo spet na bolje.

BigWhale ::

Par let nazaj je bila meni osebno F1 bolj nezanimiva kot je sedaj. Sedaj se je marsikaj popravilo in so dirke bolj zanimive.

Orient express pac ni zanimiv, sploh ce se prehitevanja dogajajo samo takrat, ko komu kolo odleti v boksih... ;)

ttommy ::

No,kakšna se vam je zdela dirka in sedaj stanje po točkah?
Gamer

tilinho20 ::

Meni je bila všeč pa vesel sem nad stanjem točk. :)

Good Guy ::

ne gledam več f1..

ampak sm slišu da je ferarri raztutrov
http://goo.gl/7ItKpU
Naj računalnik dela za vas^^

nicjasno ::

Dolgcajt cisti. Komaj cakam naslednje leto, ko se bo dalo spet za ritjo vozit in prehitevat. Sicer pa bo pomojem Kimi zadevo speljal letos do konca in bo osvojil svoj 2 naslov.
www.nicjasno.com | www.vsejasno.com

BlackHole ::

Kaj je sploh kdo koga prehitel med prvimi 8-mimi? Dolgcajt, res.
LP Marko

BigWhale ::

Mene je najbolj presenetil to, da cudezni Alonso ni znal s pokvarjenim avtom naprej peljat. ;>

PrimozR ::

Mu je mašino razneslo ane? mislm da sem se bežno zbudil ob mirkovem dretju.

Sicer pa, a nisi na dopustu??

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BigWhale ::

Sem ze nazaj hehe.
««
4 / 15
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664270661 (166129) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146129585 (88334) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189176088 (139333) WarpedGone
»

Formula 1 2009 (strani: 1 2 3 423 24 25 26 )

Oddelek: Na cesti
127287991 (50370) ABX
»

F1 2007 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Loža
116778385 (50705) 'FireSTORM'

Več podobnih tem