Forum » Na cesti » Dizel apokalipsa na vidiku
Dizel apokalipsa na vidiku
FTad ::
No ce smo ze popolnoma zasli iz teme. Problem voznje po levem (prehitevalnem) pasu opazam predvsem v Avstriji. Res je, da avstrijci neprimerno bolj vozijo po pravilih (omejitvah), so pa po drugi strani povsem ignorantski (penzionisticni), kar se tice umikanja na desni (vozni) pas. Namrec, ostajajo na levi, kjer peljejo npr 102 km/h, ce je ze omejitev 100 in tudi ce vidis, da se dela ogromna kolona za njim, se ne umaknejo na desno. Res je, da avstrijci nimajo navade blendat ali se nalimat na zadek avtomobila, zato se tile primerki sploh ne umikajo na desni pas. Vcasih, tudi ce jim blendas se ne umaknejo, predvsem pri osebkih zenskega spola. Veliko jih tako prehiteva te "ovire" po desni strani.
Isto se mi je zgodilo danes na poti v sluzbo. Vozi pacient po levi strani, na njegovi desni pa prazen pas, nakar ga potem prehitim po desni in grem na levi pas in se mi ta voznik drzne se blendati, namesto da bi uvidel, da dela gneco na levem pasu.
V Slo je tega dosti manj, saj se vecina zaveda, da sicer dobijo avto na zadek, ali pa blendanje. Zato bi me res zanimalo, kako bi se vsem ostalim zmesalo v At, ce dozivljate toliko primerov na slov. cestah, ko se vozniki ne umikajo na desni pas.
Isto se mi je zgodilo danes na poti v sluzbo. Vozi pacient po levi strani, na njegovi desni pa prazen pas, nakar ga potem prehitim po desni in grem na levi pas in se mi ta voznik drzne se blendati, namesto da bi uvidel, da dela gneco na levem pasu.
V Slo je tega dosti manj, saj se vecina zaveda, da sicer dobijo avto na zadek, ali pa blendanje. Zato bi me res zanimalo, kako bi se vsem ostalim zmesalo v At, ce dozivljate toliko primerov na slov. cestah, ko se vozniki ne umikajo na desni pas.
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
Če še nisi turbine sfukal jo pa boš, če vedno teraš dizla na 3000 rpm+.
Obremenitev turbine ni odvisna od vrtljjev motorja, temvec od kolicine vbrizganega goriva.
Turbino poganjajo izpušni plini. Višji kot so obrati, več je izpušnih plinov in turbina se hitreje vrti. Seveda pa pri višjih obratih tudi več goriva porabiš, odnosno če hočeš višje obrate, moraš dodati več goriva.
Tudi ta teorija ne drži vode. Je 3000 rpm pri vožnji po klancu navzgor enako kot navzdol? Ko praviš, da turbino poganjajo izpušni plini, kaj točno to pomeni? Kaj se iz izpušnih plinov spreminja v kinetično energijo turbine?
Masni pretok in temperatura sta pomembna...
Jao evo, da boš vedel:
Jaoo, enako: Thermodynamics of Turbochargers - Springer
zobnik ::
sam kakorkol se obrne bencinar, dizl se na plin vedno najceneje vozi.
Ne. Na elektriko. In ne bova upoštevala cene predelave, kot je ti ne upštevaš za plin.
upoštevat moraš vse stroške....lahko kupiš za 200 evrov rabljeno plinsko in jo zmontiraš ali kupiš že rabljen avto na plin....rabljen ali nov električni avto je drag in še enkrat drag.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zobnik ()
krneki0001 ::
codeMonkey je izjavil:
Jaz dobro vem kaj poganja turbino, imam pa občutek, da ti ne ravno. Niti približno kot mlin na vodi. Odgovor je enostaven, če poznaš malo termodinamiko...
Še en, ki je vse znanje pojedel, turbine pa še v roki ni imel.
PrimoZ_ ::
Za Golf 7 poraba po spritmonitor.
2.0 110KW
4,5 -> 3
5,1 -> 20
5,8 -> 39
6,2 -> 23
6,9 -> 12
7,3 -> 3
7,9 -> 2
1.6 85KW
2,4 -> 1
4,3 -> 1
5,0 -> 6
5,4 -> 15
5,9 -> 8
6,5 -> 6
7,0 -> 1
In tukaj imajo vsi porabo 4,5 litra :)
2.0 110KW
4,5 -> 3
5,1 -> 20
5,8 -> 39
6,2 -> 23
6,9 -> 12
7,3 -> 3
7,9 -> 2
1.6 85KW
2,4 -> 1
4,3 -> 1
5,0 -> 6
5,4 -> 15
5,9 -> 8
6,5 -> 6
7,0 -> 1
In tukaj imajo vsi porabo 4,5 litra :)
DOOM_er ::
Z necim se pac morajo tolazit in si lagat, da je potem zivljenje s tisoc in enim kompleksom bolj znosno
Robots will steal your job. But that's OK
K0l1br1 ::
PrimoZ_ ::
Sam imam sicer dizla, samo si ne lažem da mam porabo 4,5.
Sej jo imaš lahko na specifičnih odsekih ali pa če si ovira na cesti.
En zanimiv primer, ko sem na začetku malo testiral porabo, nočna vožja po AC me LJ in KR, 130 po tempomatu je 1,1L razlike, odvisno od smeri. Torej če si merim povprečno ko se peljem proti LJ se tudi jaz lahko hvalim z 4,5 :D
Sej jo imaš lahko na specifičnih odsekih ali pa če si ovira na cesti.
En zanimiv primer, ko sem na začetku malo testiral porabo, nočna vožja po AC me LJ in KR, 130 po tempomatu je 1,1L razlike, odvisno od smeri. Torej če si merim povprečno ko se peljem proti LJ se tudi jaz lahko hvalim z 4,5 :D
bambam20 ::
PrimoZ_ ::
Sej vidmo, po gornjih številkah, koliko je to realno.
Če bi bilo, bi bila večina pri postavki 4,5 ne pa na 5,5 ....
Lahko pa trdiš da tam podatke pišejo sami norci... Čeprav po mojih izkušnjah porabo vpisujejo bolj tisti, ta šparovni ki se z njo obremenjujejo, če bi vsi bi bila poraba čez res vsa vozila še višja.
Če bi bilo, bi bila večina pri postavki 4,5 ne pa na 5,5 ....
Lahko pa trdiš da tam podatke pišejo sami norci... Čeprav po mojih izkušnjah porabo vpisujejo bolj tisti, ta šparovni ki se z njo obremenjujejo, če bi vsi bi bila poraba čez res vsa vozila še višja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PrimoZ_ ()
pegasus ::
Lahko pa trdiš da tam podatke pišejo sami norci... Čeprav po mojih izkušnjah porabo vpisujejo bolj tisti, ta šparovni ki se z njo obremenjujejo, če bi vsi bi bila poraba čez res vsa vozila še višja.Še vedno ostaja dejstvo, da večina ljudi ne vozi aktivno varčno. Če se vrnem na moj 4.1 primer zgoraj, partnerka na isti poti ima porabo 6.8 ob približno isti hitrosti vožnje. Pač je treba znat ...
bambam20 ::
Sej vidmo, po gornjih številkah, koliko je to realno.
Če bi bilo, bi bila večina pri postavki 4,5 ne pa na 5,5 ....
Lahko pa trdiš da tam podatke pišejo sami norci... Čeprav po mojih izkušnjah porabo vpisujejo bolj tisti, ta šparovni ki se z njo obremenjujejo, če bi vsi bi bila poraba čez res vsa vozila še višja.
če je govora o striktno kratki, mestni vožnji imam sledeče izkušnje z dizli ob normalni vožnji:
- Ford C-max 2008 1.6 5 litrov
- AUDi A3 2007 1.9 4.5 litrov
- BMW 3 touring 2001 2.0 6.0 litrov
- BMW 3 limuzina 2016 2.0 4.8 litrov
- Santa Fee 2008 2.2 9 litrov
Utk ::
Dej ne bluzi. Niti ena tvoja številka niti približno ne drži.
Ali si ovira na cesti, ali lažeš, ali pa ne veš kaj je kratka mestna vožnja, moje osebno mnenje - zate velja vse troje.
Ali si ovira na cesti, ali lažeš, ali pa ne veš kaj je kratka mestna vožnja, moje osebno mnenje - zate velja vse troje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
PrimoZ_ ::
Kot sem rekel, jaz se proti LJ vozim z povrečno porabo 4,5.
Trik pa je da v obratni smeri poraba naraste za 1,1L :)
Ko dodam še malo mesta in stanje na semaforjih in v koloni pa pridem na 6,5 kar je praktično isto kot pravi spritmonitor da je povprečje za 100+ vozil
Trik pa je da v obratni smeri poraba naraste za 1,1L :)
Ko dodam še malo mesta in stanje na semaforjih in v koloni pa pridem na 6,5 kar je praktično isto kot pravi spritmonitor da je povprečje za 100+ vozil
m0LN4r ::
Dizel res ni za v mesto, je pa perfekten za 90-100kmh po regionalkah.
Z tempomatom ce gres 55 in 95 izmenicno imas gladko 4L pa tudi ce je hrib vmes, ker po hribu navzdol je skoraj 0 porabe
Z tempomatom ce gres 55 in 95 izmenicno imas gladko 4L pa tudi ce je hrib vmes, ker po hribu navzdol je skoraj 0 porabe
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
codeMonkey ::
krneki0001 je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Jaz dobro vem kaj poganja turbino, imam pa občutek, da ti ne ravno. Niti približno kot mlin na vodi. Odgovor je enostaven, če poznaš malo termodinamiko...
Še en, ki je vse znanje pojedel, turbine pa še v roki ni imel.
Mlin se vrti, ker se upira toku vode. Koliko moči dobiš iz mlina je odvisno le od pretoka vode. Temperatura vode ne igra nobene vloge, kar je normalno, saj ne prihaja do nikakršne ekspanzije.
Ker imaš očitno ti turbino pogosto v roki, pa poglej lopatice. Videl boš, da so tako narejene, da se volumen izpušnih plinov poveča, ko gredo plini skozi. Moč, ki jo turbina v tem primeru generira je čista posledica ekspanzije izpušnih plinov. Energija izpušnih plinov, ki se jo izrablja, je vsota notranje energije in tlačne energije, reče se ji entalpija. Pri ekspanziji se ta entalpija zmanjša, plinom pade pritisk in zniža se temperatura. To se zgodi po kvazi inzentropnem procesu, ker se dogaja tako hitro, da se temperatura niža predvsem zaradi ekspanzije plinov in ne odvoda toplote na lopatice in ohišje. Turbina tako "posrka" toploto iz izpušnih plinov.
Višja entalpija je torej pomembna, ta pa je direktno povezana s temperaturo, ki je seveda direktno povezana z izgorevanjem. Moč polnjenja pa je proporcionalna masnemu pretoku in padcu entalpije. Kolega zgoraj je imel kar prav, ko je rekel, da je precej odvisno od izgorevanja. V primeru turbo bencinarja še posebej, ker se tam tudi masni pretok prilagaja izgorevanju in zaradi same narave izgorevanja. Pri turbo dizlu se masni pretok ne prilagaja, pa je vseeno temperatura tista, ki je glavna.
Po klancu navzdol, ko avto kinetično energijo pridobiva tudi na račun padca potencialne, imaš lahko 3000 obratov, pa se vbrizga zelo malo goriva in je posledično temperatura izpušnih plinov relativno nizka. Torej tudi padec entalpije in s tem moč turbine. Po klancu navzgor in istih obratih, je potrebno veliko izgorevanja in s tem se zviša tudi entalpija izpušnih plinov.
Zaradi te narave lahko turbina generira višjo moč pri nižjih obratih motorja, medtem ko se mlin ne bo nikoli vrtel hitreje pri počasnejšem toku.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
DOOM_er ::
Z necim se pac morajo tolazit in si lagat, da je potem zivljenje s tisoc in enim kompleksom bolj znosno
Tolaži se
se mi ni potrebno
Robots will steal your job. But that's OK
ZloTech ::
Ni tako preprosto.
Turbina izkorišča:
Tlačni impulz ko se odprejo ventili cilindra
Stalni tlak, ko bat prazni cilinder
Turbina potem ekspandira ta tlak v izpuh.
Če je vhodna temperatura višja lahko dela bolj učinkovito ekspanzijo. Če je na voljo samo tlak npr. 40 bar, pri ekspanziji dosežeš temperature utekočinjanja zraka.
Masni pretok dizla je konstanten in je odvisen samo od obratov in litraže. S polno obremenitvijo pa se poveča volumen plinov in s tem tudi volumetrični pretok preko turbine. Manj mase lahko opravlja več dela.
Dodatno pa potem masni pretok veča turbina ko zagotavlja dodaten kisik motorju.
Turbina izkorišča:
Tlačni impulz ko se odprejo ventili cilindra
Stalni tlak, ko bat prazni cilinder
Turbina potem ekspandira ta tlak v izpuh.
Če je vhodna temperatura višja lahko dela bolj učinkovito ekspanzijo. Če je na voljo samo tlak npr. 40 bar, pri ekspanziji dosežeš temperature utekočinjanja zraka.
Masni pretok dizla je konstanten in je odvisen samo od obratov in litraže. S polno obremenitvijo pa se poveča volumen plinov in s tem tudi volumetrični pretok preko turbine. Manj mase lahko opravlja več dela.
Dodatno pa potem masni pretok veča turbina ko zagotavlja dodaten kisik motorju.
codeMonkey ::
Ni tako preprosto.
Turbina izkorišča:
Tlačni impulz ko se odprejo ventili cilindra
Stalni tlak, ko bat prazni cilinder
Turbina potem ekspandira ta tlak v izpuh.
Če je vhodna temperatura višja lahko dela bolj učinkovito ekspanzijo. Če je na voljo samo tlak npr. 40 bar, pri ekspanziji dosežeš temperature utekočinjanja zraka.
Masni pretok dizla je konstanten in je odvisen samo od obratov in litraže. S polno obremenitvijo pa se poveča volumen plinov in s tem tudi volumetrični pretok preko turbine. Manj mase lahko opravlja več dela.
Dodatno pa potem masni pretok veča turbina ko zagotavlja dodaten kisik motorju.
Ne štekam, mislim tako enostavno sigurno ni, sem pa govoril o ekspanziji, kot o glavnem mehanizmu. Na kaj je turbina optimizirana je druga zadeva. In ne bom trdil, da poznam detajle, ampak mlin na vodo pa turbina tudi ni no...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
ZloTech ::
Turbina je daleč od mlina na vodo. Je mešanica impulzne in reakcijske turbine. Pri VNT se efekt povečevanja hitrosti plinov še dodatno izkorišča.
VNT dizel turbina se bo zavrtela tudi pri vožnji navzdol v hrib. Ne na maksimalni tlak sicer
VNT dizel turbina se bo zavrtela tudi pri vožnji navzdol v hrib. Ne na maksimalni tlak sicer
Goran's Blog ::
Octavia 1.9 TDI 74kW, vožnja regionalna cesta+mestna (vsaki dan-45km) poraba med 5.2-5.8 (zelo odvisno od načina vožnje).
IL_DIAVOLO ::
Grey ::
Opičnjak:
Lahko se kačiš na neke fore tu...a dejstvo je, da trajna vožnja na visokih obratih motorja prekomerno obrablja turbino. Pa prosim pusti vožnjo po klancu navzdol pri miru, kjer se pelješ z 0 gasa - govora je bilo o motorju pod obremenitvijo - t.j. naravnost in v klanec, ker je nekdo bil pameten, da se mora dizla konstantno gonit na 3000+ rpm iz nekega razloga...
Pa tudi te izentropne ekspanzije pusti pri miru. Glavni princip in gonilo radialne turbine turbopuhala je masni pretok izpušnih plinov tako, da je primera z mlinom na vodo popolnoma na mestu. Ne stoj palamudit.
Lahko se kačiš na neke fore tu...a dejstvo je, da trajna vožnja na visokih obratih motorja prekomerno obrablja turbino. Pa prosim pusti vožnjo po klancu navzdol pri miru, kjer se pelješ z 0 gasa - govora je bilo o motorju pod obremenitvijo - t.j. naravnost in v klanec, ker je nekdo bil pameten, da se mora dizla konstantno gonit na 3000+ rpm iz nekega razloga...
Pa tudi te izentropne ekspanzije pusti pri miru. Glavni princip in gonilo radialne turbine turbopuhala je masni pretok izpušnih plinov tako, da je primera z mlinom na vodo popolnoma na mestu. Ne stoj palamudit.
Radial Turbine: A turbine in which the flow of the gas is radial to the shaft. Whereas for an axial turbine the rotor is impacted by the airflow coming from the compressor, in a radial compressor the air flow drives the turbine in the same way as water drives a watermill,...
Energy transfer from kinetic energy into shaft power takes place in the turbine wheel, which is designed so that nearly all the kinetic energy is converted by the time the gas reaches the wheel outlet.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Grey ()
D3m ::
Je že kdo tankal premium diesel gorivo na OMV?
BS Lukovica odprejo šele čez slabih 10 dni.
BS Lukovica odprejo šele čez slabih 10 dni.
|HP EliteBook|R5 6650U|
IL_DIAVOLO ::
IL_DIAVOLO ::
Ne bom...hvala za opozorilo. Niti ne uporabljam telefona med voznjo. Samo tolko, da bojo jasni obrati pri dizlu.
Lp
Lp
D3m ::
Ne ogrožaj svojega življenja zaradi par idiotov, ki dizla verjetno še niso vozili oz. ga vozijo njihovi starši.
|HP EliteBook|R5 6650U|
aiko ::
Opičnjak:
...a dejstvo je, da trajna vožnja na visokih obratih motorja prekomerno obrablja turbino.
To je le delno res, odvisno pri kateri hitrosti. Turbina (vse danes so variabilne) dela največ med pospeševanjem ter med vožnjo v previsoki brzini (jajcanje na 1200 obr/min; tu se motor "trudi" in posledično regulator turbino bolj odpira za vsak minimalen pritisk gasa - da ne omenjam vse svinjarije, katera se nalaga).
primer: ko pospešujem npr. v drugi, tretji ali četrti brzini do 4300 obr/min, mi daje turbina med pospeševanjem 1.3 bara, ko obrate dosežem in ne pospešujem več pade tlak na 0.4-0.5 bara. V tej točki tudi moč motorja ni visoka; med pospeševanje naraste na 163KM, ko se obrati dosežejo pade na cca 70KM seveda le, če se hitrost ne spreminja.
Zgodba se seveda spremeni v 5-i in še bolj v 6-i prestavi, kjer so hitrosti visoke. Tu je turbina bolj odprta in če ne pospešujem (pri hitrosti 180km/h) mi turbina polni z 0,9 bara (torej je še kar lufta), je pa moč motorja bistveno višja (cca 130-140 KM ). Bistvano težje dosežem tudi nizek tlak polnenja. Prve brzine nisem testiral.
Vse zgoraj navedeno je dokazljivo.
Kar lahko rečem je da :
- vsakega dizla je treba tudi kar pogosto malo "zgonit" (ko je vroč seveda), vsi kateri so voženi "kot po jajcih",začnejo po določenem času kar dimit ko se jih pohodi (sklepam da zaradi zapacanosti motorja?)
- vsak motor (ne glede na gorivo) ima svoje obrate na katerih mu paše delovat; tu je namreč motor najbolj odziven. Vsako "šparanje" z vožnjo pod temi obrati dela več škode kot koristi
bbbbbb2015 ::
Opičnjak:
...a dejstvo je, da trajna vožnja na visokih obratih motorja prekomerno obrablja turbino.
To je le delno res, odvisno pri kateri hitrosti. Turbina (vse danes so variabilne) dela največ med pospeševanjem ter med vožnjo v previsoki brzini (jajcanje na 1200 obr/min; tu se motor "trudi" in posledično regulator turbino bolj odpira za vsak minimalen pritisk gasa - da ne omenjam vse svinjarije, katera se nalaga).Kar lahko rečem je da :
- vsakega dizla je treba tudi kar pogosto malo "zgonit" (ko je vroč seveda), vsi kateri so voženi "kot po jajcih",začnejo po določenem času kar dimit ko se jih pohodi (sklepam da zaradi zapacanosti motorja?)
Vsaka turbina ima svojo življensko dobo, ampak to dobo najbolj skrajšuje vožnja v visokih obratih, potem pa recimo ustaviš na pumpi in takoj ugasneš motor.
Potem turbina nima mazanja in to najbolj uničuje ležaje turbine. Že samo če ustaviš na pumpi, trikrat rečeš 22, pa ugasneš motor, je že dosti bolje. Turbina se sicer še vrti, ampak dosti počasneje.
Pri dizlu ti gonjenje ne bo kaj dosti pomagalo. Paca se sicer EGR ventil, če imaš slabšo nafto (dosti žvepla), vendar dvomim, da lahko to ven zgoniš. EGR ventil jetreba razdret in sčistit.
Daleč najpogostejši vzrok dimljenju so pa izrabljeni injektorji. To ali kupiš nove ali jih obnoviš.
Turbini pa je sicer krasno na neke prevožene kilometre (recimo 200 tisoč) zamenjati tesnila in ležaje in jo nanovo centrirati. Pa bo lepo šla naprej, razen če so že kakšne fizične poškodbe na turbini.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
ZloTech ::
Pa tudi te izentropne ekspanzije pusti pri miru. Glavni princip in gonilo radialne turbine turbopuhala je masni pretok izpušnih plinov tako, da je primera z mlinom na vodo popolnoma na mestu. Ne stoj palamudit.
Niti najmanj ni res.
- vsakega dizla je treba tudi kar pogosto malo "zgonit" (ko je vroč seveda), vsi kateri so voženi "kot po jajcih",začnejo po določenem času kar dimit ko se jih pohodi (sklepam da zaradi zapacanosti motorja?)
Naberejo se obloge v cilindru in je kompresirja previsoka. Naberejo se tudi saje okoli injektorjev in ne šprica kot bi moralo.
Traja tudi 30km pod delnim gasom na ac, da se mašina spuca.
Vsaka turbina ima svojo življensko dobo, ampak to dobo najbolj skrajšuje vožnja v visokih obratih, potem pa recimo ustaviš na pumpi in takoj ugasneš motor.
Potem turbina nima mazanja in to najbolj uničuje ležaje turbine. Že samo če ustaviš na pumpi, trikrat rečeš 22, pa ugasneš motor, je že dosti bolje. Turbina se sicer še vrti, ampak dosti počasneje.
Turbina ima določeno življensko dobo in tu visoki obrati nimajo efekta. Pod polnim gasom se vrti hitreje kakor kadarkoli pod obrati.
Ležaji se vedno obrabljajo, najbolj od zagonov in zaustavitev, razen menjave ni možnosti.
Impelerji pa se obrabljajo zaradi abrazije in plinske korozije.
Življenska doba turbin je omejena.
aiko ::
1. obrati motorja nimajo toliko veze kot obremenitev le tega.
2. vsak normalen voznik, po hitri vožnji par kilometrov (npr. 5) pred ciljem vožnjo upočasni, da se vse skupaj umiri ter ohladi
3. egr ventil ne deluje vedno , ampak le na nižjih obratih (na mojemu do 1800 rpm), nad temi je bypass zaprt in skozi njega teče le sveži zrak
4. "Daleč najpogostejši vzrok dimljenju so pa izrabljeni injektorji. To ali kupiš nove ali jih obnoviš."
Se stinjam, injektorje uničuje slaba nafta in pa tudi nepravilna vožnja - zato se dizle ne kupuje za po mestu. Niso pa edini vzrok dimljenja.
5. turbina načeloma mora preživeti vso življensko dobo avtomobila pri pravilni uporabi (sam ima skoraj 300kkm, turbina brez lufta, egr je bilo potrebno spucat - zapacan je bil skoraj 40%, avto ne dimi, ne pije olja ali vode) in upam da tako ostane.
6. ko sem rekel "zgonit" (slab izraz očitno) sem mislil "vozit čez vse območje vrtljajev"
Sem imel v rokah 2 zanimiva avtomobila:
1. tipičnega "šparanega", nikoli (dobesedno) teranega dizla z porabo 4 in pljunc litra/100km.
Avto je imel 210 kkm (star 15 let), redno servisiran. Vozilo je občasno izgubljalo moč ter konkretno dimilo pri močnejšem pospeševanju. Vozilo je tudi pilo olje.
V zelo zelo slabem stanju je bilo sledeče:
ležišča ventilov, batni obročki, turbina je imela luft in tudi piskala, egr je bil zapacan skoraj do poda.
Porihtali smo: čiščenje egr, menjava regulatorja turbine, nato se je avto prodal konkretno pod tržno vrednostjo.
Naslednji lastnik je porihal: ležišča ventilov, menjava batnih obročkov, čiščenje injektorjev, balansiranje turbine + menjava tesnil
2. hitro voženega dizla, starega 10 let z 450kkm, redno servisiran, voženega 99% po relacijah (Nemčija). Turbina, injektorji prvi, egr je bilo treba spucat. Avto dimi minimalno pri pospeševanju, porabe olja ni.
Oba vozila sta prišla iz iste tovarne.
+1
Življenska doba turbin je omejena.
Je omejena, vendar ni tako kratka kot uspe nekaterim
2. vsak normalen voznik, po hitri vožnji par kilometrov (npr. 5) pred ciljem vožnjo upočasni, da se vse skupaj umiri ter ohladi
3. egr ventil ne deluje vedno , ampak le na nižjih obratih (na mojemu do 1800 rpm), nad temi je bypass zaprt in skozi njega teče le sveži zrak
4. "Daleč najpogostejši vzrok dimljenju so pa izrabljeni injektorji. To ali kupiš nove ali jih obnoviš."
Se stinjam, injektorje uničuje slaba nafta in pa tudi nepravilna vožnja - zato se dizle ne kupuje za po mestu. Niso pa edini vzrok dimljenja.
5. turbina načeloma mora preživeti vso življensko dobo avtomobila pri pravilni uporabi (sam ima skoraj 300kkm, turbina brez lufta, egr je bilo potrebno spucat - zapacan je bil skoraj 40%, avto ne dimi, ne pije olja ali vode) in upam da tako ostane.
6. ko sem rekel "zgonit" (slab izraz očitno) sem mislil "vozit čez vse območje vrtljajev"
Sem imel v rokah 2 zanimiva avtomobila:
1. tipičnega "šparanega", nikoli (dobesedno) teranega dizla z porabo 4 in pljunc litra/100km.
Avto je imel 210 kkm (star 15 let), redno servisiran. Vozilo je občasno izgubljalo moč ter konkretno dimilo pri močnejšem pospeševanju. Vozilo je tudi pilo olje.
V zelo zelo slabem stanju je bilo sledeče:
ležišča ventilov, batni obročki, turbina je imela luft in tudi piskala, egr je bil zapacan skoraj do poda.
Porihtali smo: čiščenje egr, menjava regulatorja turbine, nato se je avto prodal konkretno pod tržno vrednostjo.
Naslednji lastnik je porihal: ležišča ventilov, menjava batnih obročkov, čiščenje injektorjev, balansiranje turbine + menjava tesnil
2. hitro voženega dizla, starega 10 let z 450kkm, redno servisiran, voženega 99% po relacijah (Nemčija). Turbina, injektorji prvi, egr je bilo treba spucat. Avto dimi minimalno pri pospeševanju, porabe olja ni.
Oba vozila sta prišla iz iste tovarne.
Pa tudi te izentropne ekspanzije pusti pri miru. Glavni princip in gonilo radialne turbine turbopuhala je masni pretok izpušnih plinov tako, da je primera z mlinom na vodo popolnoma na mestu. Ne stoj palamudit.
Niti najmanj ni res.
- vsakega dizla je treba tudi kar pogosto malo "zgonit" (ko je vroč seveda), vsi kateri so voženi "kot po jajcih",začnejo po določenem času kar dimit ko se jih pohodi (sklepam da zaradi zapacanosti motorja?)
Naberejo se obloge v cilindru in je kompresirja previsoka. Naberejo se tudi saje okoli injektorjev in ne šprica kot bi moralo.
Traja tudi 30km pod delnim gasom na ac, da se mašina spuca.
Vsaka turbina ima svojo življensko dobo, ampak to dobo najbolj skrajšuje vožnja v visokih obratih, potem pa recimo ustaviš na pumpi in takoj ugasneš motor.
Potem turbina nima mazanja in to najbolj uničuje ležaje turbine. Že samo če ustaviš na pumpi, trikrat rečeš 22, pa ugasneš motor, je že dosti bolje. Turbina se sicer še vrti, ampak dosti počasneje.
Turbina ima določeno življensko dobo in tu visoki obrati nimajo efekta. Pod polnim gasom se vrti hitreje kakor kadarkoli pod obrati.
Ležaji se vedno obrabljajo, najbolj od zagonov in zaustavitev, razen menjave ni možnosti.
Impelerji pa se obrabljajo zaradi abrazije in plinske korozije.
+1
Življenska doba turbin je omejena.
Je omejena, vendar ni tako kratka kot uspe nekaterim
Zgodovina sprememb…
- spremenil: aiko ()
ZloTech ::
2. hitro voženega dizla, starega 10 let z 450kkm, redno servisiran, voženega 99% po relacijah (Nemčija). Turbina, injektorji prvi, egr je bilo treba spucat. Avto dimi minimalno pri pospeševanju, porabe olja ni.
Oba vozila sta prišla iz iste tovarne.
Nemci imajo boljšo nafto. Pomaga tudi da so relacije take da se mašina ogreje. Taka mašina zdrži ogromno.
1. tipičnega "šparanega", nikoli (dobesedno) teranega dizla z porabo 4 in pljunc litra/100km.
Avto je imel 210 kkm (star 15 let), redno servisiran. Vozilo je občasno izgubljalo moč ter konkretno dimilo pri močnejšem pospeševanju. Vozilo je tudi pilo olje.
V zelo zelo slabem stanju je bilo sledeče:
ležišča ventilov, batni obročki, turbina je imela luft in tudi piskala, egr je bil zapacan skoraj do poda.
Porihtali smo: čiščenje egr, menjava regulatorja turbine, nato se je avto prodal konkretno pod tržno vrednostjo.
Naslednji lastnik je porihal: ležišča ventilov, menjava batnih obročkov, čiščenje injektorjev, balansiranje turbine + menjava tesnil
Šparan je v tem pomenu zgonjen do kraja. Napačni intervali menjave olja. Pri mestni vožnji so skrajšani in ne polni.
Pri nizkih rpm je vbrizg skoraj vedno na 100%, lahko že pri 10% stopalki za gas, gorivo pa spira olje iz cilindra in povečuje obrabo.
Ležišča ventilov so bila obrabljena ker je nekje vleklo zrak ali pa se je voznik vozil določen čas še celo brez filtra.
Načeloma ležišča ventilov so zadnja stvar ki gre pri dizlu.
Zapacani injektorji pa lahko zelo hitro uničijo mašino. Če pri dizlu vbrizg ni 100% zanesljiv in pravilen gre vse serijsko narobe. Prvo se vidi kot samo kajenje pri gasu, potem se pa vrstijo poškodbe vseh sklopov.
bambam20 ::
Dej ne bluzi. Niti ena tvoja številka niti približno ne drži.
Ali si ovira na cesti, ali lažeš, ali pa ne veš kaj je kratka mestna vožnja, moje osebno mnenje - zate velja vse troje.
Ti boš vedel a ne, ker si si vse te avtomnobile lastil in jih vozil. Če nimaš konkretnih argumentov me prenehaj žalit in napadat, ker opažam, da to počneš zadnje čase. Enostavno spreglej moje poste pa bo, če me ne prenašaš.
pa prenehaj se obnašat kot zblojenc mulc.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
Utk ::
Seveda te napadam, ce pametujes o avtih, pa na otip armature ves da bo turbina hitro crknila, ne ves kaj je obvezno zavarovanje, 2.0 dizel po mestu pa trosi 4.8 litra. Koga zajebavas? Kolk pol trosi kombinirano ali izven naselja, 3.5? Kaksen je tvoj argument, najdi en test na internetu, ki potrdi tvoje stevilke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Utk ::
Od 150 takih bmwjev na spritmonitorju jih ima 7 porabo pod 5 litrov, in ti trdis, da je to poraba na kratke razdalje v mestu. Kaj pol 95 procentov ljudi dela s temi avti, da ne pridejo niti blizu te porabe? Do zdaj mi je vsak avto v mestu porabil vsaj 50 procentov vec kot ce nisem sel z njim po mestu, za enako porabo pa ga bi moral po avtocesti do konca zgat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
IL_DIAVOLO ::
Tudi tesla je prevozila vec kot 1000 km z enim polnjenjem, ampak s povprecno hitrostjo 40 km/h. Je treba lociti med "racunalnisko" preracunano porabo proizvajalca in porabo v praksi uporabnika.
D3m ::
Od 150 takih bmwjev na spritmonitorju jih ima 7 porabo pod 5 litrov, in ti trdis, da je to poraba na kratke razdalje v mestu. Kaj pol 95 procentov ljudi dela s temi avti, da ne pridejo niti blizu te porabe? Do zdaj mi je vsak avto v mestu porabil vsaj 50 procentov vec kot ce nisem sel z njim po mestu, za enako porabo pa ga bi moral po avtocesti do konca zgat.
Ne znajo voziti in jamrajo na S-T, kot ti.
|HP EliteBook|R5 6650U|
BigWhale ::
Dans iz Pirana v Maribor po precej prazni cesti, s tempomatom na 130km/h, povprecna poraba 6.1l. Drugace pa povprecna poraba v tem avtomobilu 5.8l po cca 60.000km kombinirane voznje (vecina sicer AC in regionalke). Skoda Octavia Combi 1.9 TDI.
Nevem kako vam ratuje z vsaj priblizno normalno voznjo voziti s povprecno porabo pod 5l. In hkrati se pizdit, da se vam folk ne umika s prehitevalnega pasu. :>
Nevem kako vam ratuje z vsaj priblizno normalno voznjo voziti s povprecno porabo pod 5l. In hkrati se pizdit, da se vam folk ne umika s prehitevalnega pasu. :>
D3m ::
Tvoja astra ima tudi pod 5 v mestu, a ne da.
Mestne vožnje imam slabih 10%. Bi šlo vendar je preveč semaforjev tako, da ne.
Dans iz Pirana v Maribor po precej prazni cesti, s tempomatom na 130km/h, povprecna poraba 6.1l. Drugace pa povprecna poraba v tem avtomobilu 5.8l po cca 60.000km kombinirane voznje (vecina sicer AC in regionalke). Skoda Octavia Combi 1.9 TDI.
Nevem kako vam ratuje z vsaj priblizno normalno voznjo voziti s povprecno porabo pod 5l. In hkrati se pizdit, da se vam folk ne umika s prehitevalnega pasu. :>
Enostavno. Ti imaš še stari 1.9TDI pump-dose in "litoželezni" motor.
Nekateri pa all-aluminij motor.
Moja žena ima Opel Merivo 1.3 JTD.
Povprečna poraba 5.0l
Avto je od Astre težji za 250kg (prazen).
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
Invictus ::
Nevem kako vam ratuje z vsaj priblizno normalno voznjo voziti s povprecno porabo pod 5l. In hkrati se pizdit, da se vam folk ne umika s prehitevalnega pasu. :>
Zato, ker ne vozijo normalno . Vsaj ne po splošno sprejetih standardih in prometnih predpisih.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Utk ::
Moja žena ima Opel Merivo 1.3 JTD.
Povprečna poraba 5.0l
Ce bmw 2.0 porabi pod 5, bi jaz to merivo na servis peljal.
Enostavno. Ti imaš še stari 1.9TDI pump-dose in "litoželezni" motor
Bullshit. Ti motorji ne porabijo nic vec kot novi, sploh ker se avti redijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
D3m ::
Ni pod 5.
Je pa vožnja 80% AC.
O rly? Redijo se si prepričan?
Je pa vožnja 80% AC.
Moja žena ima Opel Merivo 1.3 JTD.
Povprečna poraba 5.0l
Ce bmw 2.0 porabi pod 5, bi jaz to merivo na servis peljal.
Enostavno. Ti imaš še stari 1.9TDI pump-dose in "litoželezni" motor
Bullshit. Ti motorji ne porabijo nic vec kot novi, sploh ker se avti redijo.
O rly? Redijo se si prepričan?
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
MrStein ::
Dans iz Pirana v Maribor po precej prazni cesti, s tempomatom na 130km/h, povprecna poraba 6.1l. Drugace pa povprecna poraba v tem avtomobilu 5.8l po cca 60.000km kombinirane voznje (vecina sicer AC in regionalke). Skoda Octavia Combi 1.9 TDI.
Nevem kako vam ratuje z vsaj priblizno normalno voznjo voziti s povprecno porabo pod 5l. In hkrati se pizdit, da se vam folk ne umika s prehitevalnega pasu. :>
Mogoče manjši avto.
Službeni Golf Golf na avtocesti ima pod 6 porabo. Bom naslednjič pogledal točno cifro.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
hammock ::
Dans iz Pirana v Maribor po precej prazni cesti, s tempomatom na 130km/h, povprecna poraba 6.1l. Drugace pa povprecna poraba v tem avtomobilu 5.8l po cca 60.000km kombinirane voznje (vecina sicer AC in regionalke). Skoda Octavia Combi 1.9 TDI.
Nevem kako vam ratuje z vsaj priblizno normalno voznjo voziti s povprecno porabo pod 5l. In hkrati se pizdit, da se vam folk ne umika s prehitevalnega pasu. :>
Mogoče manjši avto.
Službeni Golf Golf na avtocesti ima pod 6 porabo. Bom naslednjič pogledal točno cifro.
Moja mazda 3 dvolitrski bencinar na taki poti v teh pogojih pozre slabih 6,5 litra, tako da je slabih 6 za dizla (ce ni ravno enoprostorec z dvema tonama) po moje kar realno. Aerodinamika avtov je kar solidno napredovala v zadnjih letih. SUVs excluded seveda.
erkgheoruugh ::
No, jaz porabim z novo oktavio karavan (2017) 2.0tdi 5.2l/100. 90% avtoceste, tempomat na 130, števec porabe kalibriran. Tako, da neka razlika gotovo je v prid novejšim motorjem.
Se pa takoj pozna, če zmanjšaš povp. hitrost za npr. 5-10km. V minus seveda. Tako, da tisti, ki imajo porabo 5 ali manj, gotovo ne vozijo 130, sploh pa ne z visokimi škatlami (SUV).
Se pa takoj pozna, če zmanjšaš povp. hitrost za npr. 5-10km. V minus seveda. Tako, da tisti, ki imajo porabo 5 ali manj, gotovo ne vozijo 130, sploh pa ne z visokimi škatlami (SUV).
zobnik ::
Evo še moj avto na porabi pod št. 7
Je zanimivo, da imam isto porabo kot nekdo na bencin:
https://poraba.com/average_car.php?sear...
Je zanimivo, da imam isto porabo kot nekdo na bencin:
https://poraba.com/average_car.php?sear...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 50342 (40413) | -valvoline- |
» | Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 109376 (68258) | Berserker |
» | Dizelski osebni avtomobil onesnažuje bolj kakor težek tovornjak (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 154307 (53401) | krneki0001 |
» | Diesel vs. bencinar (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 28747 (24952) | RedDrake |
» | Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 4 … 12 13 14 15 )Oddelek: Na cesti | 198779 (163792) | Spajky |