» »

Formula F1 2014

Formula F1 2014

Temo vidijo: vsi
««
14 / 57
»»

BT52 ::

Blinder je izjavil:

Kaj pa je bil tisti overtake "button", ko ga je hamilton uporabljal na koncu? Ker goriva je že prej imel več kot dovolj na voljo. Zakaj je šele na koncu in le ponekod uporabljal tisto dodatno extra moč? Saj extra moči niti ne morejo dobit, če je pretok goriva omejen. ?


Tukaj gre samo za drugačno izbiro motorne mape, nič novega. Izbral je boljše pospeševanje iz ovinkov. Verjetno celo taktično na izdohu ovinka št 2, 9, in zadnjega. Tam je lahko hitro izbral "defense" mode, ter odbil ROS napade. Kako in iz katerega naslova pa je dobil to moč pa je letos milijon kombinacij, lahko iz ERS (baterije) ali pa iz overruna turboja "skoraj neomejeno" filanje dirket v MGU-K. Skratka gre za prerazporeditev energijskih tokov znotraj pogonskega sklopa. Motor z notranjim izgorevanje pa v sodelovanju z trenutno izbrano motorno mapo in fila luknje, ki jih ostal sistemi rabijo ali obratno. Ekipe še verjetno delajo ti. dinamične mape, ki se avtomatsko preizbiranjo in omogočajo ti. "drivebiliy" To pomeni boljšo voznost motorja avtonomno od dirkačevega početja in mu da občutek, kot da vozi 3.6 litrski V8. Kar je konec koncev bistvo teh pravil poleg učinkovitosti agregatov. Ker je imel trde gume si je lahko za zadnjih 10 krogov privoščil več napetosti v gumo ob pospeševanjih, če je hotel zdržat tisti instantni oprijem mehkih gum, kateri je pri ROS očitno popustil v zadanih 3eh krogih. Logično oba sta gnala dirkalnike do konca zadnjih mislim da 12 krogov sta si nabrala 24 s prednosti, kar priča o njihovi resnično rušilni moči.

TribesMan ::

Včeraj med driko je bilo kar nekaj zanimive grafike. In sem spremljal nekje v drugi polovici dirke en dvoboj, kjer so kazali koliko "ERS" energije je drikač izkoristil v tem krogu. In grafika je kazala da ni ne eden ne drugi izkoristil niti polovice dovoljenega.

Zdaj sem pozabil za katera dva dirkača gre, samo to očitno kaže da imajo nekateri težave z ERS sistemi, in da ne delujejo s polno močjo?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

BT52 ::

TribesMan je izjavil:

Včeraj med driko je bilo kar nekaj zanimive grafike. In sem spremljal nekje v drugi polovici dirke en dvoboj, kjer so kazali koliko "ERS" energije je drikač izkoristil v tem krogu. In grafika je kazala da ni ne eden ne drugi izkoristil niti polovice dovoljenega.

Zdaj sem pozabil za katera dva dirkača gre, samo to očitno kaže da imajo nekateri težave z ERS sistemi, in da ne delujejo s polno močjo?


Ja to pa je zradi tega, ker po pravilih lahko nabereš na krog največ do 2MJ energije na krog, ki ga lahko shraniš v ERS (eng. energy store system = baterija, superkondenzator itd.). Ampak, jo lahko strateško izbprazniš na krog 2krat več tj. 4 MJ (to je tistih 120 kW na 33.3s). Ampak to se sklicuje samo na hranjenje ERS-K iz ERS.

Amapk v konstrukciji motorja in pravila dopuščajo veliko luknjo v "neomejenem" toku energije v ERS-H (turbina), katera luknja se dopušča še v povezavi z ERS-K.

Tako, da je tista grafika prikazala baterijin SoC "state of charge" v kakem energetskem polju se nahaja. Za dirkaški tempo je logično, da žongliraš nekje na polovici in skušaš držati ravnovesje med nabiranjem energije v zaviranju in pobiranju odvečne toplotne energije, katero proizvede V6 agregat. Grafika je tole lepo pokazala za več podatkov pa bom mogel še malo bolj podrobno pogledat tisto grafiko in bomo lahko še rekli katero na to temo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

TribesMan ::

Aha, potem pa je logično.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::

A je medij za shranjevanje energije določen, torej so baterije obvezne? Sommers namreč izpostavlja, da je ena izmed prednosti lahko, da Mercedes manj energije tanka v in iz baterije, kjer imaš lossy AC/DC (in kontra) konverzijo. Če bi imel flywheel bi lahko zadevo shranjeval kar z AC-jem?

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

A je medij za shranjevanje energije določen, torej so baterije obvezne? Sommers namreč izpostavlja, da je ena izmed prednosti lahko, da Mercedes manj energije tanka v in iz baterije, kjer imaš lossy AC/DC (in kontra) konverzijo. Če bi imel flywheel bi lahko zadevo shranjeval kar z AC-jem?


Tako je baterija NI obveza. Omejujejo te samo pravila pri min 20 kg/max 25 kg (z kabli in konektorji in vso elektroniko, ki spada zraven).

Tisto o čem govori Sommers pa smo že debatirali par strani nazaj, ko smo govorili o deljeni Mercedesovi turbini, ki zmanjša lag in s tem omogoči drugačno prerazporeditev energije, katere se ne porablja za "spoil". + AIr-H2O-air še dodatno pripomere k temu fenomenu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Teorija z tehniških logov forumov je tudi postal javna v obliki tega posnetka. Ps. uporabnik Sonic se bo tega razveselil (šala, brez zamere, v enem izmed prejšnjih postov vrgel pod nos tole opazko, češ kaj imamo mi proti). :D
VIDEO: http://www.dailymotion.com/video/k5ZDKs...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

1. Aja se opravičujem, tam pri air-H2O-air (predzadnji komentar) sem s tem imel v mislih vodni intercooler, da ne bo kakega nesporazuma.


2. Pravijo, da slika pove več, kot 1000 besed...

 ...

...



S tem ne namigujem, da bi mogel Stefano letet, ker po mojem mnenju je še on daleč najmanj kriv, da Ferrrariju ne gre vse po planu. Ekipa je v tranziciji med novim in starim sistemom. Novi sistem prinaša nek metodičen pristop k problemu, kar pa na žalost tifozov traja mesce, leta...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::

BT52 je izjavil:

PrimozR je izjavil:

A je medij za shranjevanje energije določen, torej so baterije obvezne? Sommers namreč izpostavlja, da je ena izmed prednosti lahko, da Mercedes manj energije tanka v in iz baterije, kjer imaš lossy AC/DC (in kontra) konverzijo. Če bi imel flywheel bi lahko zadevo shranjeval kar z AC-jem?


Tako je baterija NI obveza. Omejujejo te samo pravila pri min 20 kg/max 25 kg (z kabli in konektorji in vso elektroniko, ki spada zraven).

Tisto o čem govori Sommers pa smo že debatirali par strani nazaj, ko smo govorili o deljeni Mercedesovi turbini, ki zmanjša lag in s tem omogoči drugačno prerazporeditev energije, katere se ne porablja za "spoil". + AIr-H2O-air še dodatno pripomere k temu fenomenu.

Ne vem zakaj bi kompresor na drugi strani elektromotorja zmanjšal lag. Točno to so rekli v prispevku na Sky in točno to je Sommers rekel, da je bullshit. Morda pomaga, indirektno, ni pa to tisti magični ključ do uspeha.

PrimozR ::

BT52 je izjavil:

Teorija z tehniških logov forumov je tudi postal javna v obliki tega posnetka. Ps. uporabnik Sonic se bo tega razveselil (šala, brez zamere, v enem izmed prejšnjih postov vrgel pod nos tole opazko, češ kaj imamo mi proti). :D
VIDEO: http://www.dailymotion.com/video/k5ZDKs...

Po dveh minutah... What a bunch of BS! Grem pogledat do konca pa pol pokomentiram.

Airbox itak mora biti velik, ker moraš v njem imeti zračni filter (ta je velik, da dobro filtrira in obenem ne predstavlja prevelikega upora za zrak, ki potuje skozi). Torej kompresor za hrbtom dirkača tukaj ne pomaga bistveno. Praktično vsa toplota kompresorja pride iz stiskanja zraka samega, ne pa od turbine, med turbino in kompresorjem imaš itak oljno (občasno tudi vodno) hlajene ležaje. Okej, nekaj toplote se prenese, ampak da bi bil zaradi tega zrak kaj bistveno hladnejši na izstopu turbine? Pa zadnji del avta hladnejši? Pa da bi bili zaradi tega lahko intercoolerji manjši? Cmon... Edina prednost je res krajše cevi, ampak spet se moraš vprašati, če so sploh manjše, če ni, tako kot pri airboxu, samo več komplikacij. Mislm okej, razlogi za tak layout morajo biti, sam bi pa skoraj dal roko v ogenj, da niso tisti, ki so jih našteli pri Sky.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

BT52 je izjavil:

PrimozR je izjavil:

A je medij za shranjevanje energije določen, torej so baterije obvezne? Sommers namreč izpostavlja, da je ena izmed prednosti lahko, da Mercedes manj energije tanka v in iz baterije, kjer imaš lossy AC/DC (in kontra) konverzijo. Če bi imel flywheel bi lahko zadevo shranjeval kar z AC-jem?


Tako je baterija NI obveza. Omejujejo te samo pravila pri min 20 kg/max 25 kg (z kabli in konektorji in vso elektroniko, ki spada zraven).

Tisto o čem govori Sommers pa smo že debatirali par strani nazaj, ko smo govorili o deljeni Mercedesovi turbini, ki zmanjša lag in s tem omogoči drugačno prerazporeditev energije, katere se ne porablja za "spoil". + AIr-H2O-air še dodatno pripomere k temu fenomenu.

Ne vem zakaj bi kompresor na drugi strani elektromotorja zmanjšal lag. Točno to so rekli v prispevku na Sky in točno to je Sommers rekel, da je bullshit. Morda pomaga, indirektno, ni pa to tisti magični ključ do uspeha.


Seveda, da to ni magični ključ do uspeha. Pri videju so seveda naštete samo dobre stvari ampak seveda vse, kar ima svoje pluse ima tudi minuse. Npr. dvigjena teža (vodni intercoooler), slabši izkoristek toplotnega prestopa (več toplotnih uporov v termo vezju), večja kompleksnost več možnosti, da gre kaj narobe itd. Potem glde premestitive turbine zahtevni assembly dolge osi itd.

Ampak imamo dober rek kamen na kamen - palača.

Intercooler pa v resnici ni manjši. Vsaj iz vidika toplotnega prestopa ne. S tem se popolnoma strinjam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Aja potem še klasični "enojni" izpušni kolektor, ki pomaga v notranji AERO, potem domnevno v povezavi s tem single "swirl" turbino (o tem še ni direktnega dokaza).

Tako, da ja Mercedesove detajle lahko naštevamo v nedogled (par strani nazaj sem to tudi napisal). Lepo so zgradili svojo palačo, katero ne bo enostavno zrušiti. Po dolgih skoraj mučnih 4ih letih (če štejemo od Brawna) jim moramo privoščiti. Konec koncev F1 potrebuje močna tovarniška moštva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

TribesMan ::

Vodni intercooler je pomojem v "dirkalni aplikaciji" kar konkurenčna zadeva. Glavna prednost so veliko krajše poti in boljša odzivnost turbine.
Druga stvar pa je da oddaja toploto iz hladilne vode tudi kadar motor ni pod polnim gasom (to sicer dela tudi navaden intercooler, samo količina energije, ki jo spraviš v aluminij je bistveno nižja kot v primeru vode).

Gledano tako, vodni intercooler bolje "povpreči" sprejemanje/oddajanje energije.

Ni pa najbolj primeren za "vsakodnevne" aplikacije, ker ga ubije heat-soak, kadar se vozilo ne premikm.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

BT52 ::

TribesMan je izjavil:

Ni pa najbolj primeren za "vsakodnevne" aplikacije, ker ga ubije heat-soak, kadar se vozilo ne premikm.


Mislim, da ni taki problem "heat-soak". Nmareč dandanes, ko imamo ventilatorje in elektromotorje se da tole, kar hitro zmanjšati na minimum. Avtomobili to rešujejo z poznejšim ugašanjem le tega. Te aplikacije so v delovnih strojih (dizli = traktorji) postale, kar stalnica, saj jih evropske direktive o izpušnih plinih v to enostavno sililijo TIER3, TIER4 norme ipd.

Še največji razloga, da se še ne uporablja še toliko, ker k temu enostavno doda več materiala = dražji izdelek. Že turbinski motor je sam po sebi v veliki meri, če ti uspe naštelat vžig in izgorevalni cikel dovolj draga in potratna zadeva (iz vidika izdelovalca in prodajalca), kaj šele igranje z dodatnimi črpalkami, termostati, hladilnimi jedri ipd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

billy ::

Pa bi naj enako postavitev turbine in kompresorja imele vse mercedes ekipe, ali samo Mercedes?

PrimozR ::

TribesMan je izjavil:

Vodni intercooler je pomojem v "dirkalni aplikaciji" kar konkurenčna zadeva. Glavna prednost so veliko krajše poti in boljša odzivnost turbine.
Druga stvar pa je da oddaja toploto iz hladilne vode tudi kadar motor ni pod polnim gasom (to sicer dela tudi navaden intercooler, samo količina energije, ki jo spraviš v aluminij je bistveno nižja kot v primeru vode).

Gledano tako, vodni intercooler bolje "povpreči" sprejemanje/oddajanje energije.

Ni pa najbolj primeren za "vsakodnevne" aplikacije, ker ga ubije heat-soak, kadar se vozilo ne premikm.

A, itak... Čeprav so vodni IC-ji tudi na cesti zadnje čase 'nekoliko' popularni, vsaj BMW-jev 4.4 V8 vem da jih uporablja, pa ne vem če jih nima tudi Audi v RS6 (4.0 V8). Je pa res, da sta oba high performance autobahn kruzerja, torej problemov s heat soakom načeloma ne bi smelo biti toliko, kot pri mestnem avtu.

PrimozR ::

Aja, a je samo emni tale zvok precej podoben F1 2014, minus turbina seveda (itak je oboje V6...)?

Super Sonic ::

S tem ne namigujem, da bi mogel Stefano letet, ker po mojem mnenju je še on daleč najmanj kriv, da Ferrrariju ne gre vse po planu. Ekipa je v tranziciji med novim in starim sistemom. Novi sistem prinaša nek metodičen pristop k problemu, kar pa na žalost tifozov traja mesce, leta..

Jaz bi ga odpustil že davnaj. Sej je en tak fajn stric za pogledat, samo odločitev je bilo pa morje napačnih. Ena večjih, če ne celo največja, je bil Felipe Massa. On je s svojim slabim dirkaškim tempom izgubil toliko dvobojev, da je lahko kar direkten krivec za izgubo naslovov 2010 in 2012. Če bi kdaj tudi Felipe bil zmožen pokrit vsaj enega RedBulla v tistih dveh sezona, bi bil lahko naslov v drugih rokah (glede nato kako tesno je šlo).

Naslednja velika napaka je Aldo Costa, očitno. Model je res dvakrat izpadel pri dizajniranju (dvojni difuzor in vpihavanje), ampak v resnici ni bil nikoli vzrok kot posameznik.

Pa še tretja slaba točka slabega vodje: brez karizme, kot ena puhla lutka kot Montezzemolo reče. Todt je v tej sliki deloval bistveno, bistveno bolje in tudi Dominicali je del težav, ki jih Ferrari ima.

Je pa res, da če sedaj kaj rabijo, rabijo mir in čas.

Pa bi naj enako postavitev turbine in kompresorja imele vse mercedes ekipe, ali samo Mercedes?

Baje da vse, ampak ključ je, da je MB okoli tega zgradil vse ostalo, med tem, ko so vsi ostali v kompromisu. Ključ od uspeha je tudi to, da je MB že naprej v razvoju in mogoče se obeta kakšna daljša perioda premoči MB motorjev. Veliko razočaranje je Ferrari, ki je v resnici pretežak, premalo zmogljiv in prepožrešen. Renault, ko se bo spravil skupaj, vsaj ne bo požrešen in pretežak.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

billy ::

No, ker če gledamo zadnjo dirko, je vseeno bil rikiardo 3. najhitrejši na stezi, tako da ostale merc ekipe sploh nimajo neke prednosti pred rbr. Mi pa malce ni jasno kaj je s vettlom...

VaeVictis ::

billy je izjavil:

No, ker če gledamo zadnjo dirko, je vseeno bil rikiardo 3. najhitrejši na stezi, tako da ostale merc ekipe sploh nimajo neke prednosti pred rbr. Mi pa malce ni jasno kaj je s vettlom...


Morda kaže, da, če nima najboljšega avtomobila na progi, da je čisto povprečen voznik... >:D

TribesMan ::

Jaz pa mislim, da ostale ekipe z Mercedesovimi motorji ne zaostajajo toliko zaradi samega pogonskega sklopa (ok nekaj malega sigurno), ampak aerodinamike in podvozja.

Poleg Mercedesa in Red Bulla ni videti da bi imel še kdo drug spodoben aero paket.

Imamo Mercedes, ki ima super motor in super aero paket. Red Bull ki ima recimo drugi najboljši motor (ne bistveno boljši od Ferrarija) in tudi zelo dober aero. Force India ima dober motor in povprečen aero paket. Williams je tam tam s Force Indio, mogoče malo slabši mehanski oprijem.
Ferrari ki ima verjetno najslabši motor (sicer zanesljiv, ampak več kot očitno premalo moči), aerodinamika še kr, se mi pa zdi da je mehanski oprijem pri Ferrariju precej slab (zgleda zelo živčno za vozit).

itd.

Sej ni bilo pričakovati da bodo ekipe ala Force India, Williams in Mclaren samo zato ker imajo nov motor skakale v zelje Mercedesu. Te tri ekipe že lani niso bile konkurenčne (Williams s cosworthom še najmanj), in ne vidim razloga zakaj bi se zdaj kar čez noč popravili.
Če gledamo zaostanke teh ekip lani, mislim da tudi niso bili bližje kot 2s za Mercedesi. Mercedes je bil že lani drugo najboljše moštvo, sploh hitrost v kvalifikacijah je bila zelo dobra, malo manj na dirkah. Letos pa jim je očitno uspel še tisti zadnji korak naprej.

Red Bull bi bil verjetno zelo blizu Mercedesa, če bi bil Renault bolj konkurenčen. Ostali pa so bolj kot ne zgubljeni kot ovce.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TribesMan ::

Danes vsi trdo delajo na aerodinamiki očitno...

http://www.planetf1.com/photo-gallery/9...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Dr_M ::

(Williams s cosworthom še najmanj)


2012/13 Renault.

PrimozR ::

Williams je bil zadnji dve leti na Renaultu, Coswortha je imela samo Marussia.

billy ::

Da bi imel merc boljšo aerodinamiko celo od rbr? Kdo pri mercu pa je tak expert, da prekaša nespornega genija zadnjih let? Ali to zgolj zato, ker jim pač pogonski sklop omogoča boljši aero paket?

billy ::

Spomnim se tudi, iz testiranj, kako so primerjali rbr zadek z ostalimi in hvalili neweya, kako ozek zadek je naredil. Ima kdo novejše podatke, kakšen je trenuten zadek rbr vs Merc?

TribesMan ::

Se posipam s pepelom... če je imel Williams Renaulta in so bili tako slabi, pol je vseskupaj še bolj žalostno :D
Pač moj point je, da problem williamsa, force indie in Mlcarna je še najmanj motor.

Pomojem so se zdajle tudi vsi čist preveč zapičili v te motorje in pozabili na vse ostale detajle, ki so ravno tako pomembni, ampak zadnje 3 tedne poslušamo samo še o motorjih, kot da naenkrat aerodinamika v F1 ni več pomembna...

Merca pa ima pomojem letos vsaj tako dobro aerodinamiko kot RBR. Avto je tudi zelo kompakten zadaj, ne dosti manj kot RBR.
Sicer pa prednost RBR v zadnjih letih je bilo predvsem pihanje v difuzor, kjer so imeli bistveno prednost pred konkurenco, letos tega ni več, tako da je večina njihove prednosti izpuhtela.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jst ::

PIPI: Je podoben.

Meni je na momente podoben tudi temu:

Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

BT52 ::

billy je izjavil:

Pa bi naj enako postavitev turbine in kompresorja imele vse mercedes ekipe, ali samo Mercedes?


Vse konstruktorske ekipe imajo/morajo imeti enak material. Tole ureja homologacija pred sezono. Ni pa nujno, da so vsi homologirani sklopi skozi menjevalni sezonski cikel enake specifikacije. Ampak še vedno jih imajo na voljo vsa moštva.

Edino pri čemur lahko Merc naredi na pram soopremljevalcev razliko na področju motorjev je v programski kodi, katero morajo druga moštva sama nadgradit (verjento dobijo kaki base setup), ter v sami hitrejši načrtni integraciji agregata v celotni paket.

PrimozR ::

TribesMan je izjavil:

Se posipam s pepelom... če je imel Williams Renaulta in so bili tako slabi, pol je vseskupaj še bolj žalostno :D
Pač moj point je, da problem williamsa, force indie in Mlcarna je še najmanj motor.

Pomojem so se zdajle tudi vsi čist preveč zapičili v te motorje in pozabili na vse ostale detajle, ki so ravno tako pomembni, ampak zadnje 3 tedne poslušamo samo še o motorjih, kot da naenkrat aerodinamika v F1 ni več pomembna...

Merca pa ima pomojem letos vsaj tako dobro aerodinamiko kot RBR. Avto je tudi zelo kompakten zadaj, ne dosti manj kot RBR.
Sicer pa prednost RBR v zadnjih letih je bilo predvsem pihanje v difuzor, kjer so imeli bistveno prednost pred konkurenco, letos tega ni več, tako da je večina njihove prednosti izpuhtela.

Ma ni tako hudo. Williams je zjebala Coanda. Ko so jo imeli, avto NI delal, ni bil vozen. Ko so namontirali navaden izpuh, brez vpihovanja, so dejansko postali hitrejši, a so bili še obupno počasni. Posledično njihovo prebujenje letos ni presenetljivo, vsaj ne na prvo žogo. Presenečenje je, kako zelo dobri so sami po sebi, ni bilo pričakovano, da bodo tako visoko, a za to itak poskrbi Mercedes.

BT52 ::

1.

billy je izjavil:

Spomnim se tudi, iz testiranj, kako so primerjali rbr zadek z ostalimi in hvalili neweya, kako ozek zadek je naredil. Ima kdo novejše podatke, kakšen je trenuten zadek rbr vs Merc?


Hladilne specifikacije, ki so se testirale so ostale enake. Newey je še vedno tesno zelo tesno zavil RB.

Merc, Ferrari sta celo v Maleziji uporabljala (Ferrari še v Bahrajnu) večji hladilni izhod, ki sta ga testirala že v predsezonskem testiranju. Drugače velja še vedno enako, pri večini moštev. Večje spremembe paketov se pričakuje v Barceloni. Takrat večini ekip lovi še tisti še zadnji vlak za priključek najboljšim.

Za tovrstne spremembe se rabi ogromno časa, da moštva iz podatkov, ki so ga pridobile recimo iz tega medsezonskega testiranja, ki ravno poteka v Baharajnu naredijo kako posodobitev.

2. Medsozonska testiranje so se vrnila, kar daje ekipam priložnost da hitreje priključijo vodilnim. Nmareč, če je Mercedes bližje "idealni" nastavitvi bodo naredovali veliko manj, kot konkurenca.

Zaenkrat ekipe delajo normalne aero rune (pitot senzorji vsepovprek) in vzdržjivostne kroge, ko preverjajo raznorazne mappinge pogonske enote, katere morajo preizkusit ipd. Ekipe nimajo večjih posodobitev oz. malo novih delov. Večjih posodobitev tako ali tako ni bilo za pričakovati. Npr. prioritetni pomen je za Renault in Ferrari nastaviti voznost pogsnskega sklopa in uskladiti delovanje vseh njegovih regeneracijskih delov. Še posebej Ferrari ima težavo enakomernega pretoka vrtilne energije na asfalt.

2 a Še največje presenečenje 1 dneva testov je Ferrari, ki je pripeljal na vpogled pihanje skozi pesto prednjega kolesa. SLednje je v taki statični obliki testiral lani Williams in RB, ampak sta slednja (drugi takoj) razsodila, da jim pri coanda izpuhu ni prinašal koristi. Za zanimivost podobno je RB že poizkušal doseči 2 leti nazaj z dinamično vrtljivo verzijo v "felni", katero so jim jo takoj (mislim, da po eni dirki) prepovedali.

 Eng. Blown wheel nut

Eng. Blown wheel nut

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Se posipam s pepelom... če je imel Williams Renaulta in so bili tako slabi, pol je vseskupaj še bolj žalostno :D
Pač moj point je, da problem williamsa, force indie in Mlcarna je še najmanj motor.

Pomojem so se zdajle tudi vsi čist preveč zapičili v te motorje in pozabili na vse ostale detajle, ki so ravno tako pomembni, ampak zadnje 3 tedne poslušamo samo še o motorjih, kot da naenkrat aerodinamika v F1 ni več pomembna...

Merca pa ima pomojem letos vsaj tako dobro aerodinamiko kot RBR. Avto je tudi zelo kompakten zadaj, ne dosti manj kot RBR.
Sicer pa prednost RBR v zadnjih letih je bilo predvsem pihanje v difuzor, kjer so imeli bistveno prednost pred konkurenco, letos tega ni več, tako da je večina njihove prednosti izpuhtela.

Ma ni tako hudo. Williams je zjebala Coanda. Ko so jo imeli, avto NI delal, ni bil vozen. Ko so namontirali navaden izpuh, brez vpihovanja, so dejansko postali hitrejši, a so bili še obupno počasni. Posledično njihovo prebujenje letos ni presenetljivo, vsaj ne na prvo žogo. Presenečenje je, kako zelo dobri so sami po sebi, ni bilo pričakovano, da bodo tako visoko, a za to itak poskrbi Mercedes.


Ja za Cosworth je tako znano, da se ne more merit z ostalimi proizvajalci glede vlaganja v R&D. Še posebej za razvoj vročega in hladnega pihanja motorjev, katero je se razvilo v sezonah 2010-2011 niso imeli šans. Če želiš zagotoviti vzdrćjivost agregata moraš delovanje motorja ob različnih režimih pihanja moraš mesece in mesece 24h na dan meriti in preverjati. Mislim tega sploh niso poznali in ga niti niso prakticirali, tako da je več kot 0.6s sekunde splavalo po vodi.

Verjento so se zato za leta 2012-13 odločili prestopiti k Renaultu, kateri je imel tovrstno tehnologijo, ampak moštvo pa je na žalost bilo prikrajšano vsaj za 1 letne izkupnje in razvoj.

Še posebaj AERO preverjanje je zahtevalo veliko izdajdljivosti, kako pravilno prikazati delovanje pihanja v vetrovniku. Govorilo se je o uporabi laserjev, kot vizualni pripomoček, pa kaki drugi pihalni sistemi, ki so vsaj meni ostali neznani.

Sicer lahko tole do pičice simuliraš v CFD-ju ampak je pa težko narediti korelacijo med vetrovnikom/stezo/CFD, kar te lahko navkljub odlično simulaciji vendarle prikrajša za čas in kako rešitev več. Verjamem, da je slednjega po malem manjkalo pri Williamsu, da bi se uspešno boril proti velim ribam.

Veliko strokovnjakov aka Scarbs je bilo po razpletu lanske sezone mnenja, da bo Williams v non-coanda formuli odličen in ga ni za odpisati. Tudi sam sem upal, da bo temu tako in sem za njih vesel, da se je tako razvilo, kot se je. Sicer jim na področju trakcije morda še nekaj manjka, ampak osnova je dobra.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

billy ::

BT52, torej kje bi naj bila prednost merca? Če razumem prispevek, bi naj bila prednost v zadku, katerega lahko naredijo bolj ozkega, ker se manj greje. Ampak rbr ima podobno ozek (ali še bolj?) zadek, torej tu ni prednosti. Krilce mogoče, prednje, pa tudi dvomim, da bi to prineslo 1.5 sekunde, da pa bi zaradi samega motorja bil merc 1.5sec pred rbr pa mi je tudi malce za lase privlečeno, ker potem bi morale biti ogromne razlike med hitrostjo skozi ovinke.

Recimo v maleziji je bil rbr najboljši v sredini kroga, kjer ravno mora biti najboljši aero, se še spomnite, ko je vettel en čas celo ogrožal rosberga...tako da mi res ni jasno...edino če pač specifika stez tako vpliva na rezultate in bomo šele kasneje (kdaj, na kateri stezi?) dobili bolj realno sliko moči? Na sky so tudi omenili, da rbr očitno deluje veliko bolje s prazno posodo goriva (na koncu dirke je rikiardo lepo prehiteval), in jih muči zgolj "teža" kar je spet zanimivo, ker lani so pa imeli obraten problem....

BT52 ::

billy je izjavil:

BT52, torej kje bi naj bila prednost merca? Če razumem prispevek, bi naj bila prednost v zadku, katerega lahko naredijo bolj ozkega, ker se manj greje. Ampak rbr ima podobno ozek (ali še bolj?) zadek, torej tu ni prednosti. Krilce mogoče, prednje, pa tudi dvomim, da bi to prineslo 1.5 sekunde, da pa bi zaradi samega motorja bil merc 1.5sec pred rbr pa mi je tudi malce za lase privlečeno, ker potem bi morale biti ogromne razlike med hitrostjo skozi ovinke.

Recimo v maleziji je bil rbr najboljši v sredini kroga, kjer ravno mora biti najboljši aero, se še spomnite, ko je vettel en čas celo ogrožal rosberga...tako da mi res ni jasno...edino če pač specifika stez tako vpliva na rezultate in bomo šele kasneje (kdaj, na kateri stezi?) dobili bolj realno sliko moči? Na sky so tudi omenili, da rbr očitno deluje veliko bolje s prazno posodo goriva (na koncu dirke je rikiardo lepo prehiteval), in jih muči zgolj "teža" kar je spet zanimivo, ker lani so pa imeli obraten problem....


Ni neke kompomente, ki bi izstopala. Vsaj mi tega ne vemo. Jasno je samo, da je njihov motor očitno daleč najbolj vozna zadeva v tem trenutku. Aerodinamika pa itak mora biti med boljšimi, ker brez nje ne gre (fizika).

Ja karakteristike steze seveda igrajo vlogo. Mercedesu, FI odlično odgovarjajo tako bolj power circuit, ki niso ravno stop n go. Kakorkoli kot si rekel za posamezne karakteristike dirkalnikov bomo mogli počakati, par dirk. Pa še o tem ne bomo mogli govoriti, ker letošnji razvoj, tako z strani voznosti motorjev in AERO poteka tako hitro, da enostavno ne moremo govoriti o karakteristiki dirkalnika, ampak samem o samem razvoju "forme".

RB je bil močen v zadnjem delu predvsem iz dejstva, da sta oba dirkača imela mehkejše gume od vseh konkurentov. Varnostni avto jim je šel na roko. Je pa res, da pa ni bila mehkejšo guma toliko hitrejša skozi dirkaški cikel, kot skozi en kvalifikacijski krog.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Killerade ::

billy, na splošno imajo zelo močan paket. Poleg odličnega motorja imajo tudi zelo dobro aerodinamiko. Na petkovem drugem prostem treningu sta Brundle in Anthony Davidson (Sky)opazovala dirkalnike v ovinkih 8,9 in povedala da imata Mercedesa nekoliko več downforca kot ostali. Njihova glavna prednost pa se skriva v dizajnu motorja.

billy ::

Zanimivo, in kdo je avtor aero paketa pri mercu, oz odgovoren za preporod? Ziher nista to paddy al pa lauda? Ker do zdaj sem mislil, da jih pač rešuje motor, je pa očitno da imajo tudi zelo dober aero, kjer so pa do zdaj bili najbolj šibki, v preteklih sezonah in koliko mi je znano so menjali zgolj vodstvo v ekipi, ne pa tudi tehnični del? Edino če se jim je končno posrečilo in neka inoviteta celo deluje. Recimo v času MS so imeli tisti prilagodljiv drs, al kako se mu je že reklo, ki pa se ni izkazal za preveč uspešnega...

Ali pa so morda gume, ker v preteklosti so bili hitri, ampak so hkrati tudi preveč obrabljali gume in na dirkah, kjer gume niso bile faktor, so bili vseeno hitri?

Killerade ::

Celotna ekipa inženirjev je očitno zelo dobra. Res misliš, da v ekipi z 600 člani samo eden naredi tisto odločilno razliko? Zadnjih nekaj let so "gradili" svojo ekipo. Pripeljali so nekaj odmevnih imen (Aldo Costa, Mike Elliot, Bob Bell, Geof Willis) poleg tega pa so prenovili tudi vetrovnik. Res misliš, da je pri Red Bullu za vse uspehe zaslužen samo Adrian Newey? Btw, šef aerodinamike pri Red Bullu je Peter Prodromu, ampak vse zasluge za dobro aerodinamiko pobere Newey ...

billy ::

Bolj mi je zanimivo, kje je razlika letos, hudič je v detajlih pravijo, torej kaj je ta detajl :)

PrimozR ::

BT52 je izjavil:

Ja za Cosworth je tako znano, da se ne more merit z ostalimi proizvajalci glede vlaganja v R&D.

Sicer lahko tole do pičice simuliraš v CFD-ju ampak je pa težko narediti korelacijo med vetrovnikom/stezo/CFD, kar te lahko navkljub odlično simulaciji vendarle prikrajša za čas in kako rešitev več. Verjamem, da je slednjega po malem manjkalo pri Williamsu, da bi se uspešno boril proti velim ribam.

Cosworthova edina šansa je en močan partner. Znanja imajo neomejeno, to so dokazali že večkrat, sam pač taka privatna firma enostavno nima kupa denarja. Zato partner *cough*Ford*cough*.

V vetrovniku EBD-ja _NE_ moreš simulirati, ker mislim da imajo vsi zaprt vetrovnik. To pomeni, da približno realne rezultate s segrevanjem zraka, s čimer simuliraš izpuh, dobivaš 10 minut, nato pa čakaš, da se cel vetrovnik spet ohladi. CFD seveda gre, realna testiranja so pa omejena, vsaj bila so. Z laserji se pa pač meri hitrost tekočine, precej standardna praksa (ne me pa spraševat kako je to izvedeno).

Killerade je izjavil:

billy, na splošno imajo zelo močan paket. Poleg odličnega motorja imajo tudi zelo dobro aerodinamiko. Na petkovem drugem prostem treningu sta Brundle in Anthony Davidson (Sky)opazovala dirkalnike v ovinkih 8,9 in povedala da imata Mercedesa nekoliko več downforca kot ostali. Njihova glavna prednost pa se skriva v dizajnu motorja.


Tole smo že povedali, da je bullshit (prispevek).

billy je izjavil:

Zanimivo, in kdo je avtor aero paketa pri mercu, oz odgovoren za preporod? Ziher nista to paddy al pa lauda? Ker do zdaj sem mislil, da jih pač rešuje motor, je pa očitno da imajo tudi zelo dober aero, kjer so pa do zdaj bili najbolj šibki, v preteklih sezonah in koliko mi je znano so menjali zgolj vodstvo v ekipi, ne pa tudi tehnični del? Edino če se jim je končno posrečilo in neka inoviteta celo deluje. Recimo v času MS so imeli tisti prilagodljiv drs, al kako se mu je že reklo, ki pa se ni izkazal za preveč uspešnega...

Ali pa so morda gume, ker v preteklosti so bili hitri, ampak so hkrati tudi preveč obrabljali gume in na dirkah, kjer gume niso bile faktor, so bili vseeno hitri?

DDRS, ki je stallal še sprednje krilce. Zadeva je bila zelo uporabna v kvalifikacijah, kjer so lahko DRS uporabljali kjerkoli, na dirki je bila pa uporabnost pač omejena, ker si moral nekomu slediti, uporabljal si pa lahko samo na ravnini. Izkaže se namreč, da imajo F1 avti pri visokih hitrostih tudi z DRS-om dovolj oprijema za ovinke, vklapljanje je pomenilo večji problem pri uravnoteženosti. Ne za Mercedes sicer ;)

Hitrost Mercedesa v kvalifikacijah je znana, verjetno tudi na račun DDRS.

billy je izjavil:

Bolj mi je zanimivo, kje je razlika letos, hudič je v detajlih pravijo, torej kaj je ta detajl :)

Tu pa tam pa tam pa kle pa... Detajl ni eden, detajlov je več. Ni to double difusor, ki ti da ogromno prednost. Tako kot zdaj ni ločena turbina (tiste prednosti so, kot rečeno, 'prednosti', pač publicističen prispevek), Mercedesov motor oz. power unit ima par detajlov, ki ga skupaj potegnejo na raven Renaulta in Ferrarija. To je ves point detajla, beseda pomeni neko majhno stvar. Majhna stvar sama po sebi nima velikega vpliva. Ko jih več sešteješ skupaj pa...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

Tako kot pravi PIPI hudič je v posameznih detaljiv, ki se seštejejo ali tudi odštejejo v neko dano celoto.

Par strani nazaj sem napisal svoje misli o najbolj nenavadnih oz. dih zajemajočih detajlih na Mercedesu:

Me pa navdušuje celotni Mercedesov koncept dirkalnika, ki je prava osvežitev v karavani veliko unikatnih in iznajdlivih rešitev. Naštel bom detajle, ki so meni najljubši (začel bom od spredaj): prednja caskadna krilca (ukrivljenost in gosta postavitev ne neverjetna, še IR kamera služi svojo vlogo), nos z obrnjenim U presekom (zvit način interpertacije pravila 90 000 mmˇ2), Y oblika spodnje roke (aero efekt, nekaj z turbolencami), batman krilce pod monokoku, hlajenje olja speljano skozi airbox vhod, motorna enota in njena periferijo smo že predebatirali, zadnji difuzor in starter luknja (U kanal).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Končan prvi dan medsezonskih testiranj v BAH:

GP BAHRAIN: ERGEBNIS TEST 1 (8.4.2014)
Fahrer Team Zeit Runden
1. Nico Rosberg Mercedes 1:35.697 121
2. Nico Hülkenberg Force India + 0.367 69
3. Fernando Alonso Ferrari + 0.929 69
4. Kevin Magnussen McLaren + 0.937 102
5. Valtteri Bottas Williams + 1.608 28
6. Max Chilton Marussia + 1.981 60
7. Daniel Ricciardo Red Bull + 2.629 91
8. Sergey Sirotkin Sauber + 3.326 76
9. Robin Frijns Caterham + 4.330 63
10. Pastor Maldonado Lotus +4.486 16
11. Daniil Kvyat Toro Rosso + 4.755 67


Vir z opisom dogajanja in FOTO galerija: LINK AMUS

šernk ::

Tu pa tam pa tam pa kle pa... Detajl ni eden, detajlov je več. Ni to double difusor, ki ti da ogromno prednost.


in ravno zaradi tega, ker zaenkrat še ni jasno kaj daje mercedesu takšno prednost je očitno celoten paket se jim poklopil. To bo pa naredilo problem konkurenci jih takoj ujet. Redbull je res pokazal, da je na aero področju zraven, ampak če Renault hitro ne poštima svoj motor bosta obe prvenstvi izgubljeni za njih. Za ostale je pa mislim da že jasno, da mercedesa letos ne morejo ujeti, če se ne zgodi čudež.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

billy ::

Kakšna pa je verjetnost, da pirelli kaj s gumami spet naredi? Lani so sredi sezone naenkrat spremenili na bolj obstojne, morda bodo pa letos v kontra? To je še edino, kar se lahko spremeni "čez noč". Tudi če ukinejo max pretok tekom dirke, dvomim da lahko to komu pomaga...

PrimozR ::

Ni toliko, da so šli na bolj obstojne. Zamenjali so notranjo konstrukcijo, kar se je poznalo ne le na obnašanju (nosilnost, togost, itd.) temveč tudi na življenjski dobi. Če se prav spomnim so šli s kevlarja na jekleno konstrukcijo, ki bolje odvaja toploto s kontaktne površine in je tako podaljšala življenjsko dobo zaradi nižjih delovnih temperatur. Letos nekega razloga za to spremembo, ni, tudi lani ga ni bilo do eksplozij v Silverstonu :)

šernk ::

Gume se lahko med sezono spremeni samo pod dvema pogojema:
- da se s spremembo vsa moštva strinjajo (verjetno tudi FIA)
- da je posredi vprašanje varnosti (lanski primer)

tako, da če ne bo letos ponovno kakšne ceremonije na kakšni dirki s počenimi gumami sprememb na gumah ni za pričakovati.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

krispe ::

MSI Z97 MPower/i7 4790K + H110/GTX 970/8GB 1866Mhz/SSD 830/760T/LG 34"

PrimozR ::

Ajoj no, kolkrat bomo še gledali tale link? :P

Super Sonic ::

in ravno zaradi tega, ker zaenkrat še ni jasno kaj daje mercedesu takšno prednost je očitno celoten paket se jim poklopil.

MB je začel z nule in okoli svojega motorja davno pred vsemi. Dejstvo je, da to kar je Ferrari odkril recimo sedajle, so oni že odkrili lani (sem si izmislil). Par desetink sekunde ti lahko dobiš kot voznik v enem ovinku, če ga pohodiš do konca ali pa če moraš vmes dvignit nogo, ali celo spreminjat pot vozila stran od linije in hkrati jo podaljševat, ker je vozilo nestabilno.

To ti pa v stvari lahko reši že ena sama postavitev menjalnika v ravnotežju (recimo v prispevku). Kje imaš še vso aero pomoč, pa recimo te malenkosti v motorju (predvsem hlajenje), baterijah, zavorah, programskem jeziku (optimiziranje porabe, ipd) ali pnevmatikah.

Skratka, ne si predstavljat, da je razlika v enem kosu, današnja F1 je res zelo napredna in če MB ne bi imel poštimane samo ene stvari od zgoraj naštetega, bi imel težave. Razlika tudi ni tako brutalno velika kot se zdi, ker bodo prišle steze, ko ne bosta toliko konkurenčna z vozilom, ampak ima MB oba vrhunska voznika in bosta onedva sama krpala luknje.

Za F1 rabiš komplet, MB je tole gradil z nule, Ross je bil že dostikrat odžagan, ampak so nekako zdržali in mislim si, da edini, ki jih bo letos ogrožal je RedBull. Tam delajo podobno, s tem, da so malenkost bolj genijalni v smislu aero paketa in dejstvo, da bomo prišli nazaj na točko, ko bo aero spet odločal, samo nihče ne ve ali bo to že letos.

Vprašanje je tudi zanesljivost in tega kar se bo dogajajo v drugi polovici sezone z obrabo motorjev. Tako da ta video, ki se ga rola je čist super in lepo obrazloži eno idejo MBja, ki za seboj skriva nek koncept, ki ga ostala moštva/proizvajalci nimajo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

galimim ::

Kaj pomeni tole za RBR?
Born To Bleed, Fighting To Succeed, Built To Endure What This World Throws At Me
««
14 / 57
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 466 67 68 69 )

Oddelek: Na cesti
3430380555 (236150) BT52
»

Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 435 36 37 38 )

Oddelek: Na cesti
1899244770 (150596) Alexius Heristalski
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664284422 (179890) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146135991 (94740) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189184535 (147780) WarpedGone

Več podobnih tem