» »

Hitra železniška povezava LJ - KR

Hitra železniška povezava LJ - KR

noraguta ::

Kako za vraga moja stanarina vpliva na smiselnost uporabe javnega prevoza?

Ko sm se fural z vlakom sm stanoval na istem naslovu kot zdej, ko se furam z avtom. Prej sm ponucu 1,5h več časa kot sedaj. Boš to dojel al ne? Lubi jezus ...

pokazali smo samo , da so tvoje cifre privlečene za lase. ker si subvencioniran za pospravljanje, nakupovanje etc, te ga lahko zabiješ na cesti. če nebi bil subvencioniran bi se preselil nekam blizu šihta in uporabljal javni transport(če bil za silo bolj urejen).
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedGone ::

En drek si pokazal. Kup čebijev in čenebijev. Od kje teb, da sm za karkoli subvencioniran? Cene stanovanj v Lj pač niso iste kot uro stran od Lj.

Nimaš stika z realnostjo, enako kot kup drugih "planerjev" tle okol.
Zbogom in hvala za vse ribe

noraguta ::

ti bom pa po domač povedu : dokler ti gate drugi perejo je lohk v plenice srat. ekonomsko oceniš samo svoje delo druge pa zanemarjaš.
edit : z nesamostojnimi pezdetki se nimam kaj kregat o ekonomiji.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

Okapi ::

Cene stanovanj v Lj pač niso iste kot uro stran od Lj.
S tvojimi 15 evri na uro to znese 30 evrov na dan x 250 delovnih dni na leto x 40 let dela = 300.000 evrov. Se pravi boš zapravil za eno spodobno stanovanje v centru Ljubljane za vožnjo v službo. Če živiš uro stran iz Ljubljane samo zaradi nižjih cen nepremičnin, si si nekaj narobe preračunal.

O.

WarpedGone ::

@Noraguta: Pezdetek? In ti se v pritožbah usajaš, da js druge zmerjam in naj me umirijo? Če je kdo tukaji kaj pokazal, si ti pokazal svoj nivo debate. Gnoj.

@Okapi: Ja, kruto dejstvo. Kar pa niti pod razno ne pomeni, da lahko vzamem kredit in se preselim pred prag službe in vsak dan 40let skupaj delam po 2 uri dlje, da poplačam tisti kredit. Strošek stanovanja je pa še marsikaj zraven, poleg gole cene. Na nedeljske izlete itd pa naj tut peš hodm? Če že greš v to direktno zamenjavo. Js tega bonusa avtomobila sploh nism vračunal v profit, ki ga mam ker nism več vezan na vlake in taksije in ta jajca.

Je pa obakrat povsem irelevantno kje, kako in za kakšen denar stanujem. Govorimo o prevozu in bluzenju, kako je javni promet vedno boljša izbira kot privatni. Žal v veliki večini primerov ni. Tut direkt splača se marsikdaj ne, kljub vsem raznoraznim subvencijam.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

noraguta ::

okapi to po njegovem ne pije vode , ker bi moral vzet cuno v roko, pa vreče pritrogat iz štacune, da taki gospodi ne pritiče javni transport je pa itak jasno.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedGone ::

še več gnoja ...
Zbogom in hvala za vse ribe

noraguta ::

Je pa obakrat povsem irelevantno kje, kako in za kakšen denar stanujem. Govorimo o prevozu in bluzenju, kako je javni promet vedno boljša izbira kot privatni. Žal v veliki večini primerov ni. Tut direkt splača se marsikdaj ne, kljub vsem raznoraznim subvencijam.

javni transport je neposredno povezan z urbanizacijo , ampak seveda je to irelavantno ...
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedGone ::

Predlagaš subvecije tudi za stanovanja v Ljubljani, prisilne selitve ljudi iz redkeje poseljenih predelov v urbane centre?

Al samo tramvaje?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zeberdee ::

@WarpedOne:

Strošek računaš sicer malo napačno, ker predvidevaš, da celoten čas, ki ga uporabiš za fijakanje izgubiš. V bistvu je čas pred in po službi najboljši za administrativna dela, ki jih opraviš na prevozu. Pa dobro, da ne bom zašel, tvoji OC so ogromni.

@ALIEn3001:

Kako je to možno? Recimo, da imaš do 20.000 EUR. Cena povprečnega nakupa avtomobila je sicer verjetno nekje med 20 in 25 tisoč, a vseeno, da se lažje računa. Cena 100 kilometrov s taksijem je okoli 75 EUR. Cena 100 kilometrov z javnim prevozom je 10 EUR. Pola pola, cena 200 kilometrov je ~ 100 EUR.

Cena 100 kilometrov z avtom je v povprečju od osem do deset evrov. Vzameva 10, da se lažje računa.

Razlika med 200 kilometri zgornje kategorije in osebni avto je torej 80 EUR.
Ali drugače če vzameš tam okoli 70, kar je realna razlika se tvoja investicija povrne v 50-60.000 km. Ko zraven prištejeva še tisoč evrov letno za državo in zavarovalnice in 1000 EUR letno za servise, dobiva letno še 5-6.000 kilometrov rezerve.

Povprečno število kilometrov je baje okoli 25.000 km/letno, s tem da kilometri ogromno odstopajo na gor (trg. potniki in podobno). Četudi sem v kalkulatorju kakšno ničlo naštel preveč je jasno, da se mi ne splača imeti avta - ampak ga imam.

EDIT: Sfalil sem izračun. Upam, da je sedaj ok.
EDIT 2: Prepozno je, sedaj pa res upam da je ok.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zeberdee ()

Okapi ::

in vsak dan 40let skupaj delam po 2 uri dlje, da poplačam tisti kredit.
Ne, seveda, ti se raje tiste dve uri voziš in si računaš, koliko si prišparal.:))

O.

Zeberdee ::

Mja, pa še nekaj sem pozabil. Cirka 5-6.000 kilometrov lahko letno naberemo še iz varčevanja (vezana vloga).

Zheegec ::

Zeberdee: Prišteti moraš še dve stvari: osebni avto je bistveno bolj priročen in hitrejši, delam po ~35k Km na leto in avto bi tako in tako moral imeti, tudi če bi se vozil z javnim prevozom - ker nas v hiši živi 6, smo na precej odročnem kraju in imamo 2 invalida - in 1 avto pač tako in tako moraš imeti.

Pa tudi če štejemo, da drugače avta ne bi imel, se v 5 letih že povrne investicija v avto, tudi če svoj prosti čas ceniš na 0EUR/h. Da ne omenjam, koliko ceneje je dopust v "lastni režiji".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

Da ne omenjam, koliko ceneje je dopust v "lastni režiji".
Za rent-a-car še nisi slišal?

O.

Zheegec ::

Da ne omenjam, koliko ceneje je dopust v "lastni režiji".
Za rent-a-car še nisi slišal?

O.

Ja, če avto že imaš je to ravno za ceno rent-a-cara cenejše od rent-a-car.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zeberdee ::

Seveda, priročen je že bolj. A priročnost avtomobila velikokrat precenjujemo. Relacija LJ-LJ je s taksijem vsekakor cenejša kot dostop z avtom, pa tudi bolj priročen način. Pa ni važno kam greš, razen v velike trgovske centre.

S tem, da je taksi v sloveniji izredno drag. Po Lizboni, prestolnici, ki se po cenah lahko primerja z Ljubljano, se voziš baje tudi 50% ceneje. V Zagrebu, kjer so cene že dokaj podobne, se voziš za 30% ceneje.

Všteti je potrebno še dejstvo, da se cene kilometra pri taksi službah ne spreminjajo, gorivo pa raste;).

WarpedGone ::

Ne, seveda, ti se raje tiste dve uri voziš in si računaš, koliko si prišparal.

Ja, js se raje vozim 2 uri z avtomobilom, kot pa 3 ure in pol z vlakom+taksijem/avtobusom+pešačenjem.

10 let sm bil na vlaku, zdej sm pa 4 leta na avtu. Lahko se postaviš na obe glavi in še orglice zraven špilaš, pa me ne boš prepričal, da mi je bilo prej bolje.

Neki je tvoja teorija, neki pa moja 15 letna praksa, katero sm izkusu na lastni koži in plačal z lastnim denarjem in zapravljenim časom in energijo. Lahko sanjaš kako bi bilo fajn če bi bilo fajn, žalostna realnost je, da mamo kar mamo. Možne so samo minimalne spremebe, ki se relativno poceni. Metro v ljubljani? Pazi glavo, prašič leti!
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Po Lizboni se voziš baje tudi 50% ceneje.
Sam tega tam res nisem opazil; še huje, čisto vsak taksist te hoče prinesti okoli, tako da moraš v te cene vračunati tudi naše živce; za mene neprecenljivi8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

pa me ne boš prepričal, da mi je bilo prej bolje.
A te hoče kdo v kaj takega prepričat? Kako je že s tvojo funkcionalno pismenostjo?

Tule nekateri govorimo o tem, da bi moral biti (in bi lahko bil) javni prevoz bolje urejen, s hitrejšimi vlaki in busi in manjšimi gužvami na njih. Že sedaj marsikdo najde računico v javnem prevozu, potem pa bi bilo takih še veliko več in posledično manj gužve v mestih in čistejši zrak (pa manj nesreč in še kakšna korist bi se našla).

Eni pa trollate, da je zasebni avto najboljša možna rešitev in da bi bilo najbolje, če bi železnico in buse ukinili, obstoječe avtoceste razširili in zgradili nove do vsake vasi, po mestih pa na vsakem vogalu zgradili parkirno hišo in bi bili vsi srečni & zadovoljni.

O.

WarpedGone ::

Preberi svoj prvi odstavek in svoj zadnji. In potem se opraviči za dejanje, ki ga očitaš drugim/meni.

Verniki Mame Države konstantno vlečete ven tezo, da ideja je dobra, le trenutna implementacija je še zanič, ker smo vanjo zaenkrat zmetali premalo denarja. Stanje z našimi železnicami in javnim prevozom je obupno NAVKLJUB ogromnim denarjem, ki gre za take in drugačne subvencije.

Avtoceste v vsako vas nebi gradil, železniško progo v vsako vas bi pa gradil? Al kako naj pridem iz kraja prebivališča do ŽP? Naj poženem krila?

In ti si se mi režal, ko sm omenu samo minorne in praktično brezplačne izboljšave obstoječega javnega transporta. Bi lahko sklepal, da teb dol visi za končno kvaliteto, rajca te le količina denarja ki bi se zmetala v te namene. Osebni interes?
Zbogom in hvala za vse ribe

username ::

Eni pa trollate, da je zasebni avto najboljša možna rešitev
Saj je. To ni trollanje, to je dejstvo.

Vemo da v ekonomiji velja, da se centralno planiranje ne obnese. Vsak biznismen posebej zase preračuna kaj se mu najbolj splača, in trg deluje. Določene stvari je sicer treba rešiti z javnimi storitvami, a slednjega naj bo čim manj - če je več kot je nujno potrebno, se veča tudi neučinkovitost/izguba.

Enako je pri vprašanju prevoza: vsak posameznik zase preračuna, kaj mu je na voljo in kaj se mu najbolj splača. Z vidika učinkovitosti samega potovanja je najbolje, da ima vsak možnost point-to-point prevoza s svojim avtom.
Le za tiste, ki nimajo avta/ne morejo šofirati/so turisti, naj se naredi neka vrsta javnega prevoza (pa še to ni nujno da je javni - glavno da obstaja nekaj, kar te pripelje v želeno destinacijo; torej je to mirno lahko privat storitev, kot taxi)
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Okapi ::

Osebni interes?
Genij! Razkrinkal si me - pogajam se za koncesijo za potniški prevoz na progi Ljubljana - Kamnik in Ljubljana - Litija, če bo šlo vse po sreči in dobim evropska sredstva, državno dotacijo in nezavarovan kredit od NLB, pa imam v mislih tudi obnovitev proge Ljubljana - Vrhnika. Z Jankovičem sem pa že itak zmenjen, da bo začel kasirati takso za dostop v mesto z avtom. In ko bodo čez tri leta uvedli satelitsko zaračunavanje avtocest, se ti bo vožnja z avtom tako podražila, da boš vesel, če bom imel malo boljše vagone, kot so sedaj. Tako - zadeva je razkrita, uživaj, dokler lahko.

O.

WarpedGone ::

A nisi ujel, da se po AC skorajda ne furam sploh? Tistih par km po obvoznici in to je to.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zeberdee ::

Okapi je s svojim sarkazmom zadel v polno. Cena potovanja po avtocestah se bo s satelitskim cestninjenjem povečala. Verjetno ne bo več tako poceni potovanje na teh, kratkih razdaljah in boš raje iskal alternativne možnosti.

Hiter javni prevoz je alternativna možnost. Verjamem, da bo cena za sto kilometrov na avtocesti okoli 8 EUR...

Thomas ::

To je ideološki boj? Da prepoveste, na tak ali na drugačen način furanje z avti?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

To je ideološki boj? Da prepoveste, na tak ali na drugačen način furanje z avti?
Ne. To je ekonomika, ki upošteva malo več kot le amortizacijo cest in porabo bencina.

O.

Pyr0Beast ::

Za ljubljančane bi bus/trola/kaj podobno javnega lepo delovalo. Tako kot to deluje za vsa večja mesta.

Iz vasi se do mesta lahko sami pripeljete z avtom. Busi tam niso rentabilni.

Avtič je morda najbolj optimalna izbira za posameznika, vendar ta ni najbolj optimalna za družbo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Thomas ::

To je ekonomika, ki upošteva malo več kot le amortizacijo cest in porabo bencina.


Takoimenovano plansko gospodarstvo?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

username ::

okapi> To je ekonomika, ki upošteva malo več kot le amortizacijo cest in porabo bencina.
In kaj naj bi vsa ta ekonomika še upoštevala? (kaj je 'tisto malo več'?)

Pyrobeast > Avtič je morda najbolj optimalna izbira za posameznika, vendar ta ni najbolj optimalna za družbo.
1. Kaj pa je najbolj optimalno za družbo?
2. zakaj je to drugo za družbo optimalno, avto pa ne?
3. kje je ločnica med 'posameznikom' in 'družbo' - glede na to, da je slednja sestavljena iz prvih?
Namreč, če uspe vsak posameznik v družbi zase izbrati najbolj optimalno možnost, a ne bo to tudi za družbo najbolj optimalno?
Z drugimi besedami: če želimo da bo za celotno družbo najbolj optimalno, je razumno čimbolj povečevati optimalnost stanja za čimveč posameznikov, posebej če optimalnost ostalih še vedno ostane vsaj na enakem nivoju.

Ker meni kot posamezniku (in vsem podobnim posameznikov) nič ne nuca, da moramo trpeti sub-optimalnost, za 'nagrado' pa nekdo razglasi, da je to 'za družbo bolj optimalno' - za katero družbo, hudiča, a nisem jaz tudi del te družbe?
Ker če mi družba ne nudi izboljšanja mojega položaja, mi taka družba nič ne koristi oziroma je njen obstoj (ali vsaj moje članstvo notri) brez smisla. Družba obstaja zato, da je posameznikom v njej bolje.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Okapi ::

Takoimenovano plansko gospodarstvo?
Ne, ampak tržno gospodarstvo, ki upošteva vse dejanske stroške, tudi onesnaževanje zraka, počasnejši transport zaradi gneče na cesti, (ne)zadovoljstvo ljudi, obremenjevanje prostora ...

O.

Pyr0Beast ::

1. Da deluje. Čimčistejši zrak, visoka pretočnost, čim manj gužve, prosta parkirna mesta (da ne porabiš pol ure da najdeš parkirplac), urejene ceste in kolesarske steze, urejen prevoz za tiste, ki nimajo ali ne morejo uporabljati osebnega prevoza.
2. Ker preveč! avtov dela gužvo. Primerno majhno število pa ne. Trenutno je gužva.
3. WTF ? Posameznik je del, samostojna (pod)enota družbe.
4. Pod pogojem da si vsak! pozameznik izbere za njega dobro rešitev in ima tudi drugi to možnost -> iskanje parkirplaca na praznem parkirišču
Kar pa, ko je parkirišče polno ne deluje. En poskrbi zase in drugega pusti na cedilu.

Ker meni kot posamezniku (in vsem podobnim posameznikov) nič ne nuca, da moramo trpeti sub-optimalnost, za 'nagrado' pa nekdo razglasi, da je to 'za družbo bolj optimalno' - za katero družbo, hudiča, a nisem jaz tudi del te družbe?
Si. Vendar ti ne vidiš optimalnosti družbenega temveč osebnega. Avto je optimalen v osebnem pogledu, vendar več takih na kupu in delujejo ravno nasprotno.
Optimizacija družbenega stanja bi bilo zmanjšanje gužve. Ali z povečanjem javnih prevozov, zmanjšanjem števila avtomobilov, regulacijo ali čim drugim.
Gužva na cesti ni optimalno stanje.

Ker če mi družba ne nudi izboljšanja mojega položaja, mi taka družba nič ne koristi oziroma je njen obstoj (ali vsaj moje članstvo notri) brez smisla. Družba obstaja zato, da je posameznikom v njej bolje.
Emm, what ? Družba kot taka, ne obstaja, je samo miselni koncept in rezultati/akcije delovanja in mišljenja posameznikov ki medsebojno 'interaktirajo'.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Thomas ::

ki upošteva vse dejanske stroške, tudi onesnaževanje zraka, počasnejši transport zaradi gneče na cesti, (ne)zadovoljstvo ljudi, obremenjevanje prostora ...


In to povedo džurni planerji, kdaj so pragovi preseženi? In da otherwise pa ne bi bili?

Ja, torej je to plansko gospodarstvo.

Družba kot taka, ne obstaja, je samo miselni koncept in rezultati/akcije delovanja in mišljenja posameznikov ki medsebojno 'interaktirajo'.


Točno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

WarpedGone ::

Primerno majhno število pa ne. Trenutno je gužva.

Primerno majhno praviš?
Kdo se lahko potem še fura z avtomobili? Le člani centralnega komiteja al njihove žene tut?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Kdo se lahko potem še fura z avtomobili?
Enosmerne ulice in znaki za prepovedano parkiranje te verjetno spravljajo v neizmeren bes.

O.

Anteus ::



Ceste so plačali z davki na avtomobile, trošarinami na avtomobile, davki na bencine, trošarinami na bencine, dizle in druge župce. Celo država namenja tam pobrane davke za železnico in druge take svoje pet projekte.

Avtomobile ljudje hočejo in (drago) plačujejo. Železnice ne mara nihče, ki ima alternativo. Isto busov ne mara naben, ki ima alternativo.

Vitezi v oklepih, 15 000 njih plus še vsaj dvakrat toliko spremljevalnega osebja, so bili potolčeni leta 1415 od 6000 lokostrelcev. Kljub temu, da je to pomenilo konec Stoletne vojne in vitezov, se nekateri s tem niso sprijaznili do današnjega dne.

Podobna fascinacija je nad "javnim prevozom", ki ni še nikoli zelo dobro delal in bo v bodoče še manj. Čas "vitezov v oklepih" je pač minil.


Udrihaš vsenaokrog, ne da bi karkoli pomislil, niti se ne odzivaš na odgovore.
Kot je bilo omenjeno, avtoceste sploh še niso odplačane.
Ob vsem tem se nihče ni spomnil na vse kilometre železnic, ki so bili zgrajeni z zasebnim kapitalom.
Jugoslavija je določene Srbske kredite za orožje izpred prve svetovne vojne plačevala Franciji še v osemdesetih.
Prepričan sem, da avtocestnih kreditov ne bomo odplačali v tridesetih letih, sploh glede na trenutne razmere.
Tvoja trditev, da nihče z alternativo ne mara železnic je popolnoma neosnovana. Iz vseh prispevkov v tej temi bi se ti pa lahko posvetilo, da to ni res. Če ne drugače zaradi vseh članov foruma, ki so omenjali nabito polne vlake.
In ti vlaki so bili vsaj včasih rentabilni, drugače ne bi pritegnili zasebnikov. Zakaj danes niso rentabilni sem pa tudi že pisal.
Danes je javni prevoz nujen, ker bi se drugače cestni promet povsem ustavil. Razlika med tekočim prometom in zastoji je običajno 10-15% vozil.
Peking npr se je motoriziral: povprečna hitrost 13km/h, povrhu tega pa še hudo onesnaženje.

Še vedno nihče ni opazil problema energetske učinkovitosti, ki sem ga izpostavil. Temu bi dodal še pomanjkanje prostora, ki v Sloveniji je problem. V zadnjih 20 letih je urbanizacija in širjenje cest pobralo približno sedmino rodovitne zemlje. Se zavedate, da hrana postaja dejansko hud problem? Globalno segrevanje gor ali dol, že rast prebivalstva v nerazvitem svetu bo dovolj za hude motnje na tem področju.

Pa še to: Agincourt ni dober za kakršnekoli primerjave. Glede števila vojakov na obeh straneh si preberite izsledke kakšne novejše študije in ne Shakespearovega Henrika V. Pa geografske in vremenske danosti je tudi potrebno upoštevati.

Pyr0Beast ::

Enosmerne ulice in znaki za prepovedano parkiranje te verjetno spravljajo v neizmeren bes.
:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

T0RN4D0 ::

"Se zavedate, da hrana postaja dejansko hud problem?"

Nismo vedl. Povej več. :) Poleg tega eni mešate hruške in japke tko vsepovprek da je škoda sploh se spuščat v kakšno debato.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

imagodei ::

Res ne razumem, kje vidite težave pri DELUJOČEM mestnem prometu? V velemestih funkcionira. V manjših mestih (primer je bil dan na eni izmed prejšnjih strani za mesto s 150.000 prebivalci - http://www.sedeplacer-tag.fr/Lignes/HOR... ) funkcionira.

Zakaj zdaj delat tak problem iz javnega prevoza v LJ? Oz. iz javnega prevoza v periferiji? Te reči "očitno" funkcionirajo, razen če priznamo, da smo Slovenceljni pa res tak terminalen primer, da je treba samo še roke dvignit in pustit umret.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

WarpedGone ::

Kot je bilo omenjeno, avtoceste sploh še niso odplačane.

Ja in?
Zakaj bi morali na hitro odplačat vse kredite, folk se bo pa po teh cestah vozil še naslednjih 100 let in financiral samo vzdrževanje?
Zadostit je treba le enemu pogoju : da se obstoječi krediti lepo odplačujejo iz NORMALNO VISOKIH cestnin.

Poleg tega eni mešate hruške in japke tko vsepovprek da je škoda sploh se spuščat v kakšno debato.

Definicija trollanja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Anteus ::

Zaradi obrestno obrestnega računa, ki je osnova za ozračunavanje večine, če ne vseh kreditov.
Če sem prav razumel iz tvojih prispevkov, si iz računalniške stoke, tako, da ti taka matematika ne more biti tuja.

Odplačevanje kreditov, vzdrževanje cest, plače zaposlenih ... ob normalnih cestninah ...
Lepa misel, nedvomno, ampak precej dvomim, da je uresničljiva.
Kaj točno misliš z normalnimi cestninami? Jaz uporabljam avtoceste tako malo, da pravzaprav nimam mnenja o tem.
Ima mogoče kdo kakšne konkretne številke glede tega.

@TORN4DO
S tistim o hrani sem hotel opozoriti na točno take ljudi, kot si ti. Na tiste, ki ne vedo, kaj je urbanizem in ne znajo enega elementa (tukaj govorimo o cestah in železnicah) umestiti v celoto.
Take se ponavadi primerja s fijakarskim konjem.

Okapi ::

Ima mogoče kdo kakšne konkretne številke glede tega.
Z vinjetami je stanje tako, da tisti, ki se vozijo malo in večina tujcev subvencionira vožnjo vsem, ki se dnevno po avtocestah vozijo v službo. Z uvedbo satelistskega cestninjenja se bo stanje, če bomo hoteli pobrati enako količino cestnin, drastično spremenilo. Nekaterim se bo vsakodnevna vožnja v službo z avtom podražila za 10x.

O.

Thomas ::

Zakaj bi se cestnine podražile? Da bi potem odvajali denar za železnice?

Neumnost. Planerska neumnost.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zeberdee ::

Vožnja po avtocestah je sedaj resnično poceni, a občutek imam, da je bila prej preprosto predraga. 3,2 € za Kranj - Ljubljana - Kranj je bilo ogromno in preveč. Verjamem, da bosta ob satelitskem cestninjenju samo dve varianti: ali se vsak mesec odrečeš 100 ali 150 €, ali pa se fijakaš po magistralkah. Smrtnost na cestah se bo že spet povečala.

To, da govorimo, da avtocest nimamo odplačanih je bolno in v slogu slovenskih medijev. Avtoceste bi morali dati zgraditi tujcem, avtoceste bi imeli že deset let tipi top, zastonj in brez cvikanja, da bomo zaradi DARSa izgubili bonitetno oceno.

Zadolževanje za prepotrebno gradnjo infrastrukture (železnice, ceste, bolnišnice, šole) niso naložbe v prazno. Problem je, če se država zadolžuje zato, da poplača tiste finančne postavke, ki nespadajo pod investicije.

imagodei ::

No, podražila se bo zato, ker sedaj letno vinjeto za 95 EUR kupijo tudi tisti, ki gredo na avtocesto v povprečju 1x tedensko - na 10km odcep. Enako plačajo tisti, ki se vsak dan vozijo na šiht 50-60km v eno smer.

Tistemu, ki bo ob uvedbi carinskega cestninjenja na avtocesto zapeljal cca 52x letno in prevozil vsega skupaj 520km, se bo cestnina najbrž orenk pocenila. Tistemu, ki pa naredi 100km na dan v 230 delovnih dneh (in prevozi 23.000km po avtocestah na leto), bo pa strošek malenkostno poskočil, ane?

Če ne zaradi drugega pa prav na račun tujcev/tranzita/turistov, ki sedaj plačajo pavšal, potem pa bodo pač prevozili tistih 500 km v obe strani.
- Hoc est qui sumus -

Gregor P ::

Upam, da bodo potem tudi dokončno odstranili prepreke (cestninske postaje) na naših avtocestah, da jih bomo končno lahko tudi začeli uporabljati kot avtoceste.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TESKAn ::

Hiter javni prevoz je alternativna možnost. Verjamem, da bo cena za sto kilometrov na avtocesti okoli 8 EUR...


In gneča na lokalnih cestah. Ljudje božji, poglejte si enkrat, ko pripelje jutranji vlak iz Jesenic v Ljubljano - se toliko ljudi ven vsuje, da ne veš, kam so se stlačili. Da bi dal gor še vse, ki se vozijo z avti, bi imel enako situacijo, kot v Indiji - ljudje, ki se drenjajo na strehi vlaka in visijo z vsake kljuke, ki se je lahko oprimejo, če malo karikiram. Za 8 EUR/100km boš imel občasno kak avto na avtocesti, ostale pa v nepregledni koloni na regionalki.

Ne. To je ekonomika, ki upošteva malo več kot le amortizacijo cest in porabo bencina.

Kje je ekonomika, da ob konicah ne podvojijo števila vagonov na potniškem vlaku, da se morajo ljudje basat gor?

Ne, ampak tržno gospodarstvo, ki upošteva vse dejanske stroške, tudi onesnaževanje zraka, počasnejši transport zaradi gneče na cesti, (ne)zadovoljstvo ljudi, obremenjevanje prostora ...

To (boldano) praviš ob našem polžjem javnem prevozu???

Res ne razumem, kje vidite težave pri DELUJOČEM mestnem prometu?

Jaz jih ne vidim. Problem je samo, da delujoč ne moreš uporabljat v povezavi s slovenskim JP.

Nekaterim se bo vsakodnevna vožnja v službo z avtom podražila za 10x.

Ne, pa se ne bo - promet se bo enostavno preusmeril na regionalne ceste. In ne vem, zakaj to nekatere tako neizmerno veseli...

Vinjeta bi bila pa komot 150€ letna - _vsak_, ki se vozi po AC v službo, bi jo kupil. In takih je precej.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Okapi ::

_vsak_, ki se vozi po AC v službo, bi jo kupil.
Jasno. Vsak, ki se vsak dan vozi v službo, je vesel, če mu cestnino plačujejo tisti, ki gredo enkrat na mesec na vikend in dvakrat na leto na morje.

potem pa bodo pač prevozili tistih 500 km v obe strani.
Še huje je, ker večina turistov in gastarbajterjev iz Italije ali šentiljskega konca Avstrije prevozi manj kot 100 km v obe smeri.

Če bodo hoteli s satelitskim cestninjenjem pobrati vsaj približno toliko, kot poberejo sedaj z vinjetami, bo še veselo:P Pa nikomur ne privoščim, ampak - pljuni isti v oči - bodo vsaj videli, kakšno je dejansko stanje in zakaj javni promet (vsaj v teoriji) ni takšen fail, kot bi radi tule nekateri prikazali.

O.

Gregor P ::

Mislim, da se v glavnem strinjamo, da je trenutni javni promet v glavnem "fail", kljub temu da je bilo v njega zmetano na milijarde denarja ter da se nekateri upravičeno sprašujemo kaj za boga so (država, mesta) počeli vsa ta desetletja, da je danes tako porazno stanje?:| In ker je odgovor bolj kot ne "nič", razen nesmiselno zapravljali denar v politične in koruptivne namene, je sedaj težko kar iz "nule" vse postaviti nazaj na noge.

Mislim pa da nas je večina takih, ki si zares želimo, da bi javni promet nekega dne tudi hitro in učinkovito deloval, do takrat pa smo praktično prisiljeni voziti se z avtomobili (oz. iti peš, s kolesom ipd.).

Po drugi strani pa je sedaj odlična priložnost, da ker že morajo začeti iz nič, upoštevajo vse sodobne standarde in tehnologije, se učijo iz naših ter napak drugih mest ter držav, se posvetujejo z mednarodnimi strokovnjaki ter postavijo na noge zares moderno javno infrastrukturo, ki bi lahko bila vzor ostalim mestom in dražavam naokoli (se zavedam, da se že nevarno bližam področju pravljic:D); kaj takšnega bi verjetno deloma subvencionirala tudi EU.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Jasno. Vsak, ki se vsak dan vozi v službo, je vesel, če mu cestnino plačujejo tisti, ki gredo enkrat na mesec na vikend in dvakrat na leto na morje.

A če grejo po regionalki pa to nenadoma ni več res?

Zakaj taka slepa pega na regionalne ceste kje smo vsi opaljeni pavšalno, le AC vas tako zelo srbijo in bolijo?
Pa je pavšalna cena za regionalne ceste trikrat višja od letne vinjete.

Ampak ne, vinjete so en sam hudič, o pavšalu za regionalke pa niti besedice...
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Saj ni dvakrat za reči, da ne bo pri satelitskem cestninjenju tudi kaj takega. Možnosti vsekakor bodo, saj bo mogoče natančno ugotoviti, kje in koliko se kdo vozi. Konec koncev bi bilo čisto pošteno - 100 km vožnje po AC je recimo 5 evrov, 100 km vožnje po drugih cestah 3 evre, 100 km vožnje po mestnih ulicah 2 evra ali kakorkoli bi se pač odločili. Od 23:00 do 05:00 je cena x 0,5, v času jutranje in popoldanske konice pa x 1,5. Možnosti za tarifiranje bodo poljubne.

Ampak v vsakem primeru bodo tisti, ki se veliko vozijo, plačali precej več kot sedaj.

O.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Evropski teden mobilnosti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19928038 (18124) jb_j
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35572220 (61629) starfotr
»

SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12634787 (28860) DuleKrtola
»

Maglev-tehnologija superlativov (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
917142 (5773) davids5a
»

Vlada napoveduje velike omejitve prometa v mestih (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18210569 (10569) kekz

Več podobnih tem