» »

Maglev-tehnologija superlativov

Maglev-tehnologija superlativov

«
1
2

$wift ::

S temle postom bom skusal vsaj priblizno predstavt tehnologijo, ki se mi zdi tako pred svojim casom kot sta bila recimo Tesla in Einstain med ljudmi in bi jo (ce izpustimo vse vojaske zadevice, ki so 99% smrtnikom nedostopne) postavil takoj za Internetom.
Ampak pred tem se ena kratka zgodba:

V petek sem se po 1 tednu vrnil z Anglije, kamor sem sel z bratom,ki je avtoprevoznik na eno furo. Kaj kmalu sem ugotovil 8-O , da se bom ob takem povecevanju prometa in zastojih kmal hitreje premikal pes kot z avtom. Naj me vrag pocitra, ce niso vsakih 30min porocal o novih zastojih, ko sva se vozila cez Nemcijo. In to ne zastoji ala 1-2 km ampak 5,10,15km.
Ko sem vse to poslusal sem se takoj spomnil na tisti clanek pred davnimi leti v dnevniku, ki je navajal stevilo ur (katerih se trenutno ne spomnim tocno), ki jih Nemci letno prezivijo v prometu sam vem pa, da je bla taka cifra, da sm mogu jit takoj k sm jo prebral na sekret.
V Belgiji je bla zadeva malo boljsa vandar sva jo preckala v soboto. Je pa reku brat da med tednom ne gre nikol med 7h-10h in 13-18h mimo Bruslja ker se ti skeglja od cakanja. Morm tut upostevat da sva se vglavnem vozila po avtocesti v mestih pa je zadeva se mnogo bolj kriticna (baje je London isti al se vecji smorn k Bruselj).
Je reku en kolega, da je zadeva v Azijskih mestih se 1x slabsa in, da se resno sprasuje kako bodo spelal OI 2008 v Pekingu, ker baje ze sedaj vse stoji. Poleg tega so nekatera azijska mesta za razliko od nasih tako nasicena s smogom, da folk sploh ne vid sonca in se vozjo okol z maskami.
Sprasujem se kam to vse pelje???
Do se enga zakljucka pa sem prsu, ko sva se vracala domov. Ker je bil v sredo v Nemciji praznik sva mogla pocakat do 22.00 zvecer da sva lahk preckala mejo. Ko sva se tako vozila po Belgiji in so bli vsi park placi do zadnjega nabiti s kamioni sem sele lahk vidu kolk je teh velkih skatel na cestah. Ko pa je 1x ura odbila 22.00 se je vsulo truckov cez mejo, da sem mislu, da gledam film Convoy. Blo je kot v blodnjaku. Ce bi se ker slucajn zakantu v druzga bi naredu svetovno pizdarijo oz. domina efekt( pade ena padejo vse). Ker je vmes se lil k iz skafa sm zihr, da zadeve nebi saniral do jutra in bi lahk sam zaspala na odstavnem
Povem vam, ce nam 1x rata spravt s cest kamione bodo pluca dost manj trpela se bomo hitrej premikal pa se cest ne bo treba vsak let krpat kot jih sedaj (upam da brat tega ne bere;)
Se eno od ''presenecenj sem dozivel, ko sva se vracala domov. 3 km pred pred celovsko sva na gorenjki nabasala na kolono. Za tiste usrane 3 km sva porabila 30 min da sva prisla na celovsko. V 30 minutah pridem k stricu v Novo mesto razdalja pa je
75 km!!!!!!!!!!!!

Edina stvar, ki jo imamo vsi enako je cas vandar tega vedno bolj primankuje in dejansko se sprasujem kako bomo v prihodnje resil ta problem, ker kot je dejal Armstrong-vsaka sekunda steje.
-V angliji se ze vid de se nekater folk zaveda tega, ker se jih zihr okol 15% ze voz na job z motorji, ceprav majo dost slabs vreme kot mi.
-drugi primer je kolega, ki stanuje blizu mene v Siski in je clever boy pogruntal, da s kolesom rab le 15 minut do sluzbe, ki je za Bezigradom medtem ko se je z avtom cjazil 30
Ob tem upostevajmo, da poleg casa prispara se na benzu, parkirnini in odvecnih kilah!!!
To so ocitno pogruntal tut ze skandinavci in Nizozemci kjer se jih na kratke razdalje ze velik fura z bicikli.
- obvezno je treba ukint cestnine, ker se mi zdijo en velik zamasek ( Svabi majo ze satelitski sistem in zadeva laufa 100km/h)
- cetrta resitev pa je tale tehnologija katere mislim, da v Sloveniji se kmalu ne bomo vidl
Sem zmeraj mislu, da sam Japonci razvijajo to zadevo zadnic pa sm na NG (national geographic) gledov odajo(priporocam) o Trans rapid sistemu, ki ga Nemci razvijajo ze kakih 45 let. Edina slabost tega sistema je cena, kjer naj bi 1km proge stal okol 18 MIO $
Drugace pa so tule prednosti, ki govorijo same zase:
- vlak potuje preko 400 km/h !!! (japonci majo rekord 581 km/h)
- ker je vlak 1 cm nad tlemi je neslisen oz. zelo tih
- ne potrebuje goriva ampak deluje na principu magnetov
-pride do sekunde tocno-takih je 99% vozenj
- ni odvisen od vremena...
- okolju prijazen
Se ena zanimivost je ta, da je 1x zaradi human error in ne napake tehnologije prsl do trka z vzdrzevenim vozilom in vlak ni isteru in pobrisal zraven se pol vasi kar se dogaja s sedanjimi vlaki.

Trenutno edina linija, ki deluje poteka od Shanghaia do letalisca je pa v planu kar nekej novih kakor se vidi na strani.
Jaz mislim, da je Slovenija za ta sistem za 1x se prerevna, nezrela in dokaj hribovita.
Me pa resnicno zanima kaj, ce sploh kaj bi mi odpisali na SŽ ce bi jim poslal tale link. Po moje bi misl, da gledajo nadaljevanje epizod Star trek. Bom za foro poslal pa sporocim kako pa kaj.:D
Upam, da nekoc pride dan, ko bom v Ljubljani sedel na nekaj tekega kot je Maglev ze cez 15 min pa bom v Mariboru srkal vroc caj in veselo godel od zadovoljstva.
Z vlakom15 min do Maribora s kamionom 30 min do Celovske-da te kap.
Za konec lahko dodam le se slogan, ki je na uvodni strani Magleva USA.
-PROMETNA GNECA NI SAMO NADLOGA AMPAK JE OVIRA K NAPREDKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uzivajte

flipflop ::

No pa še povej kakšno kapaciteto ma večina teh parkingov ob avtocesti. Še na dvorišču bi več šleparjev parkiral. Gužve po nemčiji nastajajo večinoma zarad dela na cesti, en pas se zoži, folk si pelje 2cm za ritjo in ne spuščajo nikogar pred sebe (no pri Nemcih je tega manj pa vendar). 5km kolona se vseeno kr hitro sprosti. Tud kadar je nesreča na AC, pa magari samo razbita luč, folk obstane kjer se je to zgodilo in čakajo da pride policija. Posledice so verjetno znane, po možnosti se še kdo uspe zaletet ker spregleda kolono in se ta še poveča. Isti šmorn je v vseh velikih mestih, Milano, Rim, London, ... Je pač tako da se mora vsaka rit pripeljat na šiht v svoji škatli. Tovornjaki majo vsaj dober razlog da so na cesti, za razliko od večine osebnih... In potem delaš dva kilometra dolgo pot več kot uro in pol (Belfast). Mislim da bi bil dosti večji učinek če bi večino osebih avtov začeli preusmerjat na razne železnice ipd...

Azrael ::

Piši še na EU inštitucije.

EU namreč forsira prevoz s tovornjaki, ne z železnico, kar je bil tudi velik problem pri pristopu Avstrije k EU. Avstrija namreč forsira, da tovornjaki v tranzitu sodijo na vlake in ne na ceste, kar je IMO boljše za vse, če je seveda zrihtano tako kot mora biti.

Zakaj je crknil javni prevoz, je pa druga zgodba, ampak za ilustracijo: 20 let nazaj so iz našega kraja vsaj dva, če ne trije (odvisno od dela dneva) avtobusi vozili na Jesenice in nazaj. Vsi nabito polni. Železarna je svojim zaposlenim in štipendistom v bistvu podarila letne vozovnice, izmene so bile od 6 do 14 ure, 14 do 22 in 22 do 6 ure. Avtobusi in vlaki so vozili še v drugih terminih, da je ustrezalo šolarjem in dijakom.

Danes vozi samo še 1 avtobus, če seveda vozi, ponavadi bolj prazen, sploh, če ni šolarjev. Podjetja zaposlenim vožnjo plačujejo ali tudi ne, brezplačna mesečna karta, ne me hecat, delovnik se začne in konča v vsaki firmi drugače in zato avtobusnega in/ali prevoza z vlakom, ki bi ustrezal večini, enostavno ni.

Tam kjer sem delal, so bile želje vodstva, da bi začeli uro pozneje od 7h do treh (šefe težko vstane). OK, če bi se to zgodilo, bi v primeru uporabe javnega prevoza , zjutraj moral priti z istim avtobusom kot, če bi začeli po starem. Naslednji bus pride ob 7:05, kar je prepozno.

Konec šihta zamaknjem za eno uro bi pomenil, da bi imel nazaj vlak ob 17:00 in še 2km peš, saj bi avtobus ob 15:10 ziher zamudil. Torej za 8 ur šihta, nekje 12 ur od doma.

Oba busa sta namreč prilagojena šolarjem in srednja šola ima drugačen urnik, kot večina firm.

Kaj potem v takem primeru ostane drugega, kot lastni prevoz? In brez skrbi, drugje nič drugače.
Nekoč je bil Slo-tech.

Luka Percic ::

Kar se tiče dolgoročnih rešitev;
Za prevoz ljudi; pipistrel like letala (porabijo manj 5l na 100km, in to pri 200kmh- may hitrsot270, zelo kratka pristajalna steza (podatki po spominu))- nerabiš cest, maš skoraj neomejeno pasov...
Rabiš pa praktično vse zautomatizirat, da nebo preveč crashov...

Tovorni promet pa na vlake. Po mestih pa kolesa ter samovozeči el. avtomobili, s katerimi se pripelješ, oni pa grejo parkirat na obrobje, potem pa te poberejo za nazaj..

flipflop ::

Zakaj bi šli parkirat in potem čakat deset ur, naj raje poberejo drugega ki rabi prevoz. Zakaj bi moral vsak met svojo škatlo. Nekakšen avtomatiziran taksi.

Luka Percic ::

Zakaj bi šli parkirat in potem čakat deset ur, naj raje poberejo drugega ki rabi prevoz. Zakaj bi moral vsak met svojo škatlo. Nekakšen avtomatiziran taksi.

Ok, to naj taksisti majo. Nebo pa nobeden po moji škatli grafitov pisal ok?!

Luka Percic ::

Sem se pa pred časom poigraval z tole mislijo;
Prideš z avtom v mesto, greš na nekakšen terminal(obvezno!); si spodoiš "ploščad", ter zapelješ nanjo. Le ta ploščad, bi bila recimo 40cm visoka reč(raje manj, ter štrlečimi kolesi), z vgrajenimi baterijami (ali plinom- nekaj z čistim izpuhom).
V cesti so vgrajeni indikatorji, tako da ta platforma vozi po "nevidnih tračnicah".(po mestu to nebi smelo bit drago), ter v križiščih indikatorji za stanje luči. Vse kar še rabiš je komuniciranje med vozili (varnostna razdalja, preverjanje če se lahko vključiš v promet/križišče(krožno)).

Torej, zapelješ na ploščad, na daljincu označiš lokacijo kam naj te zapelje. Ko prideš, ji naročiš kdaj naj te pobere. Če se premisliš, pač naredi še en krog do predmestja, pokličeš kasneje(na zaslonu ti vedno piše za koliko časa je predvidoma oddaljen od tebe, da ne čakaš brezveze)

No, tak sistem bi imo špilal, ter bi se ga dalo uvest, saj bi ljudje še vedno sedeli v svojih avtomobilih, imeli svojo zasebnost(javni promet sux), ter svoje suv-e.;).

JE pa res, da tole nebi popolnoma rešilo problema, bi pa ga enih 2x zmanjšalo, imo(problem glede prakirišč bi bil rešen v celoti), največje konice bi se pa zmanjšale le za toliko, kolikor je obhodov(no ja, več, kajti pretočnost bi se povečala).

Zgodovina sprememb…

gani-med ::

Zakaj bi se pa sploh prevažali po mestu s svojim vozilom ali sploh s kakršnimkoli "osebnim" vozilom?
Po mestu se sprehodiš peš (ali z biciklom), pa je.
Kadar pa že nujno moraš kam na malo daljšo razdaljo, greš pa s kakšnim masovnim in bolje organiziranim javnim prevozom, s tekočimi stopnicami ali kakšnimi bolj sofisticiranimi kompozicijami (vagončki, podzemna, maglev ali kaj podobnega), ki so stalno v obtoku.

Za zgled si lahko pogledamo, kako je problem transporta rešen v tako zapletenih sistemih, kot je naprimer človeški organizem.
Celicam je hrana in vse kar potrebujejo za obratovanje dostavljeno "na dom", kdor pa mora biti po službeni dolžnosti bolj mobilen, potuje z učinkovito organiziranim javnim prevozom (krvni obtok).

Frekventnejši in v določenem smislu tudi važnejši od transporta materiala je transport informacij.
Zato, da dobimo določene informacije, pa ni treba osebno na pot (s kufri vred) in se gužvati po zapolnjenih cestah, saj je mogoče informacije veliko hitreje dobiti preko dobro razpredenih komunikacijskih kanalov, po katerih informacije potujejo mnogo hitreje, kot lahko mi (s svojimi še tako sfriziranimi vozili).
CO2 is the elixir of life.

WarpedGone ::

Prva lekcija, ki si jo vsak planer prometa mora nekako vbiti v glavo je, da se ljudje vozijo naokrog z nekim osebnim namenom, ki je v veliki večini različen od "rad se vozim". Vožnja z lastnim avtomobilom je pač najcenejša varianta glede na njihove lastna merila, ki so lahko udobje, hitrost, enostavno, zasebnost, ... Tuhtat je treba v smeri kako ljudjem omogočit, da bojo še ceneje dosegal te svoje cilje. Če jih z nekimi taksami ali pa zaporami prometa "na silo" naženeš na avtobuse, si samo zbil produktivnost in vsem skupaj poslabšal življenje. To pa naj nebi bil namen, a ne?
Zbogom in hvala za vse ribe

gani-med ::

Veliko je tu še vedno preseravanja, ko se gre velikokrat kar tako malo na vožnjo z osebnimi avtomobili, čeprav neke nuje za to v resnici ni.
Vožnja z lastnim avtomobilom po mestu je lahko "najcenejša" ali bolje rečeno najudobnejša samo v zelo neurejenih mestih, (kamor Ljubljana nedvomno sodi), kar je pa posledica zgrešenih prometnih odločitev, ki niso od včeraj, ampak se vlečejo že desetletja, če ne še dlje.

Tople vode tu nima smisla izumljati, samo pogledati je treba še kje drugje, kjer so te zadeve bolje rešene.
CO2 is the elixir of life.

Luka Percic ::

Zakaj bi se pa sploh prevažali po mestu s svojim vozilom ali sploh s kakršnimkoli "osebnim" vozilom?


Zato ker očitno to hočemo.

Pa govori ti ali kdorkoli kar hočeš- četudi bo javni prevoz zastonj, si z svojo kišto;
mobilnejši, hitrejši, se ti ni treba presedat, ne zmrzuješ, poslušaš svojo najljubšo muziko, naložiš psa, naložiš paket ali dva.
Ni potrebe po umikanju čefurjem, po stanju na polnem busu, po mrzličnem iskanju prestopu, ter izgubljenem prvem dnevu, ko ti sistem ni jasen, ni treba trpet slabih stolov, pazit kdaj odpelje zadnji bus, zasebnost,...

Javni prevoz ni za nikamor, če ne upošteva tega.

Zato sem jaz osebno za platforme ki bojo prevažale naše dosedanje najljubša osebna vozila.
Manj dela, pa vsi bi uporabljali. To bi bila nekako kot železnica za tovornjake- tovornjake zapelješ na vlak, ko prideš na cilj, pa samo pelješ naprej. Nobenega pretovarjenja, zgube časa, ter raznih neumnosti in teženja z preseravanjem (zakaj se z svojimi stvari nesmem preseravat?! A niso moje?), le učinkovito odpravljanje problemov z upoštevanjem človeškega razmišljanja- hotenja.

Platforme FTW!

gani-med ::

Hvala lepa za tak "luksuz", če se moram za nekaj kilometrov do službe vsak dan po uro ali še več prestavljati v dolgih kolonah.
Da ne omenjam iger brez meja, ki sledijo ob iskanju parkirnega prostora. Čista izguba časa.

V takem primeru drugega ne preostane, kot da se center zapre za vse, razen za pešce in kolesarje, ter izredni prevoz.
CO2 is the elixir of life.

WarpedGone ::

Moja vizija:

Komot je sanjat o revolucijah ampak realen napredek v praksi je vedno bil in bo le evolucija. Tudi promet v mestih se bo izboljšal le preko majhnih korakov. GPS sistemi v avtomobilih so vse pogostejši, karte mest so vse bolj natančne. Naslednji korak bo, da bodo te karte postale dostopne online in ne bodo več na CDjih v prtljažniku avtomobila. Mesto bo imelo službo za sprotno ažuriranje karte z dnevnim dogajanjem. Kje kopljejo, kje je bil karambol, kje je zamašek zaradi pokvarjenega tovornjaka, semaforja, etc. Naslednji korak bo, da bo GPS tej službi znal posredovat trenutno in željeno ciljno lokacijo. V to službo se bodo tako sproti stekali podatki o željenem prometnem toku, močni kompjuterji pa bodo ta tok karseda optimalno prerazporedili po razpoložljivih cestah z upoštevanjem danih omejitev. Recimo tako da bo skupen čas potovanja vseh voznikov najmanjši.
Zbogom in hvala za vse ribe

Luka Percic ::

Če bi elektronika računala poti, bi bilo kolon precej manj- če ne drugega, nebi bilo zgrešenih poti, prazne zelene luči, lahko bi dodala začasno (za konice v eno smer) pri dvopasovnicah posojala en nasprotni pas, preusmerjala na stranske ulice, peljala po obvoznici,...
Poleg tega bi lahko na najbolj obremenjenih poteh naredili podzemni tunel(ni treba celotnega sistema, zgolj prezračen tunel)- le tam bi promet potekal z maksimalno hitrostjo platform (ni nevarnosti za nasprotni promet/pešce..),..

Poleg tega bi te platforme še vedno lahko imele montiran modul za "javni prevoz"(,taxi), ki bi bil on demand (ali pa ne, kar se izkaže za boljše), pa za kolesarje..(zapelješ gor in greš..). Možnosti je veliko, sej mamo glave da jih bodo premislile in nove domislile.

Luka Percic ::

Komot je sanjat o revolucijah ampak realen napredek v praksi je vedno bil in bo le evolucija.

True.

Ampak sistem platform je edini možen, da se nek standart vsili za določeno območje, in to takoj. Razni gps-i po avtih pa niso zelo realna stvar, kajti vedno bo dovoljšen procent starih avtov, pri katerih inštalacija nebo možna/praktična/smiselna. Tukaj pride tudi do problema združljivosti,...
Kar se pa platform tiče; ima lahko vsako mesto od druge znamke(ni problema monopola), vendar znotraj enega območja (praktičen doseg platform), bi bile platforme le ene vrste- velik prihranek kar se tiče standarizacije- in s tem povezanih problemov. Poleg tega lahko grejo praktično vsi avtomobili gor, od starih krip, do suv-ov.

Teoretično lahko uvedemo ju3, razem samih platform, je cena relativno nizka.

residual ::

največji problem danes je želja po neodvisnosti in individualizem, ki jih narekuje tempo življenja, zato se že skoraj vsak vozi v službo s svojim sredstvom, javni prevoz pa izumira. Razloge gre iskati v nataliteti prebivalstva, kapitalizmu, ekonomiji, zakonodaji, sociali, okoljevarstvu, itd.

Dnevno se (sam) vozim po AC v službo in gledam tovornjake, kaj hudiča smo mi za ena prostitutka (SLO) da moramo zagotavljat mislim da peti koridor EU med zahodom in vzhodom Evrope. Avstrija, "ekološko osveščena država" je to pametno poturila nam. Tranzitno blago je potrebno prenašat s poceni transportnimi in pogostimi vlaki, in ne bo železnica nonstop v rdečih številkah, posledično pa AC manj obremenjena in z manj potrebnega vzdrževanja, ter bosta dva vozna pasova dovolj. Tovornjakarje spoštujem ker ni enostavno biti na cesti par dni in živeti kot nek nomad na AC počivališčih 50 km stran od družine, vseeno pa se mi zdi da to povečevanje prometa v svetu pelje v neko zasičenje.

OChack ::

jst se popovnoma strinjam s tem kam gre ta svet in da gre zmeri bl u kurac......ampak problem je v tem da vsak sam nase misl da je sam on ta glavn na tem svetu in sam njemu se mudi, druga stavr je da so pr ns javni prevozi dragi, po vaseh slabe povezave z ogromnimi praznimi busi, to bi mogl zaston bit pa amnši kombiji ki bi krožil po delnih progah.
druga je da noben noče niti sekunde čakat ker je vsakmu cajt tok dragocen in gre kamor hoče kdr se mu sprdne (no potem pa stoji v koloni in preklinja da so drugi vse krivi)

tko da upam da bo čimprej nafte zmankal pa da začnemo na štrom al pa vodo furat, če bol pa kšne zračne linije z lebdečimi objekti ala UFO/ leteče preproge/howercraft

in strinjam se da vse kamjone na vlak natrpat za primerno ceno, ki nj bo sicer malenkost večja od cestnine, vendar manjša kot cestnina in porabljeno gorivo skupaj, tako da ma od tega nekajk okolje in avtoprevoznik
Int€l inside, IDIOT Outside

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OChack ()

Luka Percic ::

največji problem danes je želja po neodvisnosti in individualizem, ki jih narekuje tempo življenja, zato se že skoraj vsak vozi v službo s svojim sredstvom, javni prevoz pa izumira.

To ni problem, to je rešitev.
Je pa res to problem za sistem javnega prevoza kot ga danadnes poznamo.
Enostavno ne gre, aneda?
Ker sux.
Zato.

Tranzitno blago je potrebno prenašat s poceni transportnimi in pogostimi vlaki

To je staro razmišljanje; pretovarjanje in čakanje je zamudno in stane. Tovor se mora sam premikat- je pa res da ga lahko pri tranzitnem prometu naložimo- kar z tovornjaki skupaj na vlak. Torej je spet tako, da je vlak platforma za kamijon, in to špila. Super špila.

Zgodovina sprememb…

gani-med ::

Sistem platform? A kje na svetu pa že obstaja kak tak sistem platform?
Saj je (bil) cel cirkus že zaradi ene uboge vzpenjače na grad, kako neki bi potem šele izpadla ena taka "platforma", na katero bi množično nalagali naš pleh 8-)


Velike metropole imajo zgledno urejen javni prevoz, kar pomeni kombiniranje vseh mogočih prevozov od podzemne, do tramvajev, trolejbusov, avtobusov in "dopldekarjev".
Naši pametnjakoviči bi pa še te edine ostanke od "trol" najraje kar ukinili.



Tale tovornjakarski koridor čez Evropo (ki so se ga Avstrijci tako elegantno losali) smo mi zgradili z "zelo ugodnimi krediti", ki jih bodo plačevali še naši vnuki.
CO2 is the elixir of life.

residual ::

Vsekakor je treba zadeve reševati večplastno in dolgoročno, kar pri nas žal ne eksistira.

Kljub vsemu pa so se ceste zgradile (ajde pustimo zdaj ceno), so na naših tleh, kdo nam jih lahko vzame oz. odnese, nihče... treba jih je le primerno vzdrževat in nam bodo lepo služile še vrsto let...

K izumiranju javnega prevoza je zelo pripomogla slaba organizacija in posledično upad interesa ljudstva, neekonomičnost ter dvig cen. Zato so pa dobrodošle spremembe kot poceni taxiji, ki nadomeščajo ukinjene avtobusne linije saj čakajo in pobirajo stranke kar na avtobusnih postajališčih po mestu. Potreba se zapolni z novimi sredstvi, kul. Revolucija ali evolucija, saj je vseeno, samo da je učinkovito.

Če pa že hipotetiziramo, smo pa v razvoju prometa dokaj omejeni saj zaenkrat v večini primerov izkoriščamo samo dve dimenziji.

TESKAn ::

Še en korak naprej - inteligenten sistem semaforjev po celi Ljubljani. Senzorji na vsakem križišču, zadaj pa AI, ki bi sproti prilagajala intervale za najboljšo pretočnost.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

residual ::

Še en korak naprej - inteligenten sistem semaforjev po celi Ljubljani. Senzorji na vsakem križišču, zadaj pa AI, ki bi sproti prilagajala intervale za najboljšo pretočnost.



dvomim je tako enostavno, promet je namreč stohastičen proces!

Pretočnost pričakovanega prometa, npr. gost promet ob konicah, vikendih praznikih, se pa da lepo sprogramirati, magari ob pomoči AI.

Daedalus ::

Tud razni GPS-i in umetne inteligence ti ne pomagajo kaj dosti, če ceste preprosto ne nudijo dovolj "pasovne širine." V Lj je to največji problem - ne tolko nekaj kaotičnost prometa, kot preprosto - prepustnost cestnega omrežja. Preveč plehovja na obstoječi infrastrukturi.

Pa še ena glede platform - celoten avto nalagat je izguba energije. Zakaj bi po nepotrebnem preko celega mesta prevažal dvotonski SUV, če je pa dosti platforma za enega človeka, ki ima zraven še nek prtljažni prostor, avto pa naj lepo čaka na varovanem parkirišču. Nekekšen osebni transporter, mogoče sistem avtonomnih minibusev, ki svojo pot optimizirajo glede na cilj potovanja uporabnikov. V prvem primeru maš še vedno vse mogoče (in nemogoče) težave zarad prevelikega števila plehovja na cestah. Tako da lahko uporabljaš manj večjih "paketov" al pa povečaš pasovno širino. Kaj je lažje, je pa tud jasno...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

WarpedGone ::

>> Nekekšen osebni transporter, mogoče sistem avtonomnih minibusev,

Če moram naj čakat več kot minuto al pa če moram vohat tuj švic, me vanj NE spraviš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Super Sonic ::

"Zakaj bi po nepotrebnem preko celega mesta prevažal dvotonski SUV, če je pa dosti platforma za enega človeka, ki ima zraven še nek prtljažni prostor, avto pa naj lepo čaka na varovanem parkirišču."

Zato ker lahko vate prileti tank in če sediš v SUVU ti nič ni, če bi pa sedel v tisti lupini bi pa sigurn umru. >:D

Se podpišem pod tvoj post!
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

Luka Percic ::

Nekekšen osebni transporter, mogoče sistem avtonomnih minibusev, ki svojo pot optimizirajo glede na cilj potovanja uporabnikov.

Tudi ok, ampak je treba še vedno prelagat stvari, pa zahteve po čistoči so različne(s tem tudi stroški). Poleg tega Bomo vsi enaki, kar vemo da ne špila :). Poleg tega, bi hotelo večina ljudi "svojega" ter "urejenega". Če bi bila pa le tanka platforma, bi pa uporabniški prostor še vedno imel vsak svoj.

Kar se tiče teže, se pač več zaračuna, in je stvar rešena.

Pretočnost sem ti pa povedal. Trije pasi v konici, namesto dveh, vožnja po ulicah, vožnja po obvoznici, če zračuna da je časovno krajše...
Ni vrag da se poveča vsaj za 3x(3x manj čakanja). ČE je pa prehudo, se pač naredi podzemni tunel, kjer lahko dirjajo, zaradi česar bi en tak pas dodal vsaj za dva navadna pasova pretočnosti (hitrost+ neustavljanje+ minimalna razdalja).

Daedalus ::


Če moram naj čakat več kot minuto al pa če moram vohat tuj švic, me vanj NE spraviš.


Čakanje bi naj blo minimalno, delat transporterje za samo enega potnika je pa približno tako smiselno, kot se je po kilo kruha peljati z dvotonskih SUV-om - ni. Če ti pa ideja ni všeč, boš pač plačal vstop v mesto z osebnim vozilom in ustrezno zasoljeno parkirnino. Al pa rental električni skuter/bicikl. Tako bi jaz to uredil, če bi bla zgoraj opisana tehnologija (by Luka) dosegljiva in ekonomsko vsaj približno smiselna. Ni panike, izbira bo pa vedno - sam ena bo precej dražja, ko druga0:)

Poleg tega, bi hotelo večina ljudi "svojega" ter "urejenega". Če bi bila pa le tanka platforma, bi pa uporabniški prostor še vedno imel vsak svoj.

Ah, jaz bi jih tud prodajal, ni panike. Itak je treba nekaj ponuditi prebivalcem mesta, drugače nisi rešil ničesar. Največji problem recimo v Lj je namreč dnevna migracija - kar se lepo pokaže preko vikenda, ko je protora dovolj, gužve pa skor nič, al pa nič.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Daedalus ()

Alexius Heristalski ::

Ni panike, izbira bo pa vedno - sam ena bo precej dražja, ko druga

Vožnja z lastnim avtomobilom je pač najcenejša varianta glede na njihove lastna merila, ki so lahko udobje, hitrost, enostavno, zasebnost, ... Tuhtat je treba v smeri kako ljudjem omogočit, da bojo še ceneje dosegal te svoje cilje. Če jih z nekimi taksami ali pa zaporami prometa "na silo" naženeš na avtobuse, si samo zbil produktivnost in vsem skupaj poslabšal življenje. To pa naj nebi bil namen, a ne?
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

gzibret ::

V Ljubljani in primestju bi jaz uvedel privatne in vsaj v začetku delno subvencionirane minibuse/kombije, ki bi vozili zelo pogosto in vsepovsod brez nekega fiksnega voznega reda po nekih fiksnih progah. Zadeva je že videna in funkcionira.

Drugače pa na vsak način privatizirat LPP in ga razbit na več manjših firm. Zmanjšati stroške javnih prevozov in jih s prometnimi omejitvami (npr. pasovi za javni promet) naredit konkurenčne avtomobilom.

V ZDA imajo na avtocestah (baje) celo posebne vozne pasove, kjer se lahko vozijo vozila, v katerih sedi več, kot 1 človek ;) (kot primer prometne omejitve).
Vse je za neki dobr!

Hammer123 ::

gzibret: Res je. Pa še vseeno je tisti pas v primerjavi z ostalimi prazen.

Daedalus ::

Vožnja z lastnim avtomobilom je pač najcenejša varianta glede na njihove lastna merila, ki so lahko udobje, hitrost, enostavno, zasebnost, ... Tuhtat je treba v smeri kako ljudjem omogočit, da bojo še ceneje dosegal te svoje cilje. Če jih z nekimi taksami ali pa zaporami prometa "na silo" naženeš na avtobuse, si samo zbil produktivnost in vsem skupaj poslabšal življenje. To pa naj nebi bil namen, a ne?

Sploh jih ne bi na silo naganjal. Samo dosledno bi jim obračunal oportunitetne stroške, ki jih zarad mota "1 avto - 1 potnik" zdaj plačuje (in trpi) okolica. To pa so - zastoji, povečana možnost prometnih nesreč, hrup, izpušni plini, stres za voznike in okolico, ipd... Čisto lepa ekonomska računica, AFAIK. Če si pa luksuza vožnje z dvotonsko kiblo po mestu ne moreš privoščit, pa uporabi cenejšo varijanto.

Dejstvo pa je, da nekaj prisiljevanja boš rabil vedno. Lahko narediš super poceni in učinkovit javni transport, pa se ti bo ene 50% pacientov pač še vedno hotelo pripelati z avtom direkt v pisarno. In take pač prepričaš, da se jim to ne splača. Če s tem generalno odpraviš en kup težav zarad prevelikega obsega prometa, se splača. Vsakemu pač ne gre ugoditi, jebat ga. Če se lahko pri davčni politiki to zagovarja, zakaj se ne bi pri prometni?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

$wift ::

Komot je sanjat o revolucijah ampak realen napredek v praksi je vedno bil in bo le evolucija.

Kot je dejalo Residual: revolucija ali evolucija vazn, da stvar spila in, ce si si pogledu link si vidu, da se stvar premika. Sem pa ze dejal, da nam je Slovencem ta tehnologija najverjetneje se dalec od dosega kaj sele realizacije.
Ves sem pred dvemi leti v Tokiu tuhtu al naj grem v Kyoto z vlakom al busom. Ker so bli neki prazniki mi je gospa svetvala naj vzamem vlak, ker bo na cesti guzva. Pa sem se za foro odlocu kar za unga tahitrega a.k.a. Shinkansen (cca. 300 km/h). Gre zadeva okol 200 km/h manj kot Maglev!!!! pa sem vsen v dobrih 2 urah uletu v Kyoto medtem, ko sem za nazaj z lokalcem rabu okol 7 ur. Ko sem na poti v Kyoto na bliznji avto cesti vidu nepretrgane kolone vozil se mi je zeradi moje pravilne odlocitve prikradel tako zajebano velik nasmesek :D na obraz, da so mi pomoje zavidali se sami Bogovi.

Se isto sekundo, ko (ce sploh kdaj ) bomo dobili kaj takega kot je Maglev bo avto na vecje razdalje zame postal odvecni faktor.
In ker imam prevec rad cajt bi potrpel se kake hujse vonjave kot je svic druzga folka.
Pac bi obesu smrekco na nos odpru laptop in kvalitetno izkoristis cajt medtem, ko lahk v avtu o tem samo sanjas oz. je dost tezje izvedljivo.

Luka Percic ::

Pac bi obesu smrekco na nos odpru laptop in kvalitetno izkoristis cajt medtem, ko lahk v avtu o tem samo sanjas oz. je dost tezje izvedljivo.


Lahko bi pa avto zapeljal na vlak. Pa maš avtopilota, z katerim se lahko kasneje še zapelješ do dvojega delovnega mesta v predmestju. Pa ti avta sploh ni treba zapustit!

dukenukem ::

k ste prej rekl, da te opozori napr. kje so kolone,gre pol ves folk na nek obvoz in potem se tam vse zabije in je isto :D

$wift ::

Lahko bi pa avto zapeljal na vlak. Pa maš avtopilota, z katerim se lahko kasneje še zapelješ do dvojega delovnega mesta v predmestju. Pa ti avta sploh ni treba zapustit!

Hmja ta varianta mi se bolj disi oz. bi disala.:D Se bolj pa mi disi kombinacija z motorjem.
Maglev+motor+jaz=Hattrick HUUUUUUUUUDOOO! Mislm, da hitreje kot tkole nebi slo.
Ce kdo ve za kako hitrejso varianto lahk recem le se- I'm all ears!!!!!

$wift ::

Avion pride v igro seveda sele na dosti vecje razdalje, bi reku da tam nad 3000 km.

PaX_MaN ::

dvomim je tako enostavno, promet je namreč stohastičen proces!


Pelji se vsako jutro okoli pol sedme ure skozi Šentvid, pa boš videl, kako "stohastičen" je promet.

jype ::

WarpedOne> Če jih z nekimi taksami ali pa zaporami prometa "na silo" naženeš na avtobuse, si samo zbil produktivnost in vsem skupaj poslabšal življenje. To pa naj nebi bil namen, a ne?

To menijo samo tisti, ki se zdaj vozijo z avtomobili - vsi ostali smo mnenja, da se udobje z višanjem (umetnim ali "naravnim") cene avtomobilskega prometa veča - zaradi povečanih potreb po javnem prevozu se ta hitreje razvija in je pogosteje na voljo, zaradi zmanjšanega prometa se javni prevoz tudi hitreje odvija, za kolesarje je vožnja ob cesti brez avtomobilov izjemno prijetna (tudi če je kolesarska steza polna) in intervencijska vozila imajo bistveno hitrejšo in varnejšo pot, ko se morajo premikati skozi mesto.

Statistika Ljubljane pravi, da se več kot 300.000 vozil dnevno (za vsakega prebivalca eno) "pripelje v mesto", od tega pa več kot 60% štarta v nekem drugem delu tega istega mesta - kar je absurdno.

Če že kaj, potem bi morali Ljubljančani v zameno za to da imajo pred nosom praktično vse, kar v življenju potrebujejo, zagotavljati več prostora za tiste, ki se pripeljejo iz drugih delov države in praktično nimajo izbire pri tem kako in kdaj bodo prišli v mesto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Luka Percic ::

Če bi bila ta varjanta da zapelješ na vlak za isto(ali nižjo) ceno kot je avtocesta+gorivo, smo zmagali. Tranzitni kamioni, bi pa morali imet obvezen prehod na železnice. Seveda bi tukaj morala bit še kar podpora, v stilu pošlješ sms, pa dobiš kdaj odpeljejo naslednji trije vlaki, ter dinamično dodajanje kapacitet(dodatni vagoni/linije). Seveda imajo tej vlaki tudi kabine, da je še potniški promet zraven, pa če se komu neda v avtu počakat..

Azrael ::

Potniški vagoni morajo biti del te kompozicije že zaradi predpisov, namreč ni dovoljeno biti v avtu/ tovornjaku med vožnjo vlaka, čeprav mogoče v praksi ni vedno tako.

Sedaj pa mogoče še boljša stvar, s temi vagoni se da lepo dodatno služiti, saj so lahko in bi tudi morali biti udobna mobilna počivališča za voznike.
Nekoč je bil Slo-tech.

Luka Percic ::

Potniški vagoni morajo biti del te kompozicije že zaradi predpisov, namreč ni dovoljeno biti v avtu/ tovornjaku med vožnjo vlaka, čeprav mogoče v praksi ni vedno tako.


Brezvezen predpis. Če zahteva realnost dodatno zaščito, naj jo pač montirajo(nevem, dodatni utori za gume recimo).
Ljudem je treba dat kar hočejo- in sem prepričan da jih dosti noče zapustiti svojega avta.

Luka Percic ::

Pa še ena malce futuristična- med vožnjo se lahko el. avtomobili polnijo.
Fajn ane? Tako bi tudi avtomobili na baterije kar naenkrat dobili potrebni doseg za daljše ture.

Azrael ::

Predpis je za kratke fure precej brezvezen, ampak obstaja. Tudi skozi Bohinjski predor je nekdaj avtovlak vozil brez potniškega vagona, sedaj pa baje mora biti pripet še potniški vagon zaradi predpisov.

Za dolge fure, recimo tranzit čez celo državo, zakaj ne bi ponudili še kaj več kot samo transport? Ziher bo padel še kakšen cekin več.
Nekoč je bil Slo-tech.

aerof ::

Glavni problem prometa v mestih so dnevne migracije, ki so posledica aktualnega sistema dela po firmah. Zakaj hudiča morajo biti po večini firm zaposleni vsak dan na delovnem mestu, kjer obdelujejo različne podatke z računalnikom? Ali ne bi mogli že pri današnjem stanju tehnike in širokopasovnem prenosu podatkov tega početi doma? Konec koncev, če jih šef "pogreša" se lahko vidijo tudi preko telekonference. Sestanki bi lahko bili le enkrat na teden ali po potrebi večkrat, vendar podjetja bi prihranila tudi na poslovnih prostorih, saj bi imela namesto pisarne za vsakega, le precej manjše število sejnih sob.
Jasno je, da vsi ne morejo delati doma, vendar promet bi se lahko zaradi dela doma bistveno zmanjšal. Lep primer je Ljubljana med šolskimi počitnicami, ko je promet precej manjši, vendar jih je zelo malo dva meseca na dopustu.
Ta korak sicer zahteva določen preskok v odnosu do dela tako pri delodajalcih kot delavcih, vendar bi lahko bil to najpomembnejši preskok k zmanjšanju prometa, posledično izboljšanem okolju ter predvsem v kvaliteti življenja zaposlenih, saj večurno dnevno stanje v kolonah pri današnjem tempu življenja ni za odmet.
Prav tako se videokonferenc po moje premalo poslužujejo poslovneži, ki namesto te raje sedejo na letalo in odletijo npr. v Helsinke, imajo tam sestanek na letališču potem pa letijo nazaj. Halo, ali je res to vedno potrebno?
Po moje je problem v glavah ljudi, ki vedno potrebujejo fizični stik. Saj ne rečem, ta je potreben, vendar vprašanje je ali vedno?

sidd ::

Sem preletel poste, samo nisem nikjer videl da bi kdo omenil, da namerava Munchen pravtako zgraditi do letališča maglev progo, podobno kot so to naredili na Kitajskem. Seveda je še trenuten trn v peti programu financiranje. Upam da jim uspe speljati ta projekt!

Pri nas pa bi morali progo postopoma prilagajati za večje hitrosti ("ravnanje" ovinkov, menjava tirnic, itd...), ker trenutna proga je milo rečeno zastarela u tri krasne. Ali pa nemara zgraditi novo, katera bo potem tudi del novega koridorja, o katerem je toliko govora.

Glede mest pa je vsako mesto unikat. V Munchnu recimo na uban al pa sban ne čakaš kaj več kot nekaj minut. Pa še to samo če imaš res smolo. Pri nas pa je tako splošno znano da smo profesionalci v premagovanju kratkih razdalj z rekordnimi časi. Seveda ne v dobrem smislu.
no idea for signature
signed
I

$wift ::

Pelji se vsako jutro okoli pol sedme ure skozi Šentvid, pa boš videl, kako "stohastičen" je promet.

Stohasticen a.k.a. spremenljiv ali kar koli ze to pomeni ti je zato, ker se vozis z avtom.
Usedi se na kolo, ce si blizu ali na motor, ce si bolj od dalec pa lahko to 'stohasticnost' odmislis.


Če že kaj, potem bi morali Ljubljančani v zameno za to da imajo pred nosom praktično vse, kar v življenju potrebujejo, zagotavljati več prostora za tiste, ki se pripeljejo iz drugih delov države in praktično nimajo izbire pri tem kako in kdaj bodo prišli v mesto.

Zelo dober point!!! Ce bi nas vecina to ugotovila (kot je tudi un moj kolega) bi vidl, da dejansko sebi in drugim delamo koristi s tem pa ko se nekomu 5km dalec ne da drugac kot z avtom pa mislm, da fajn v lastno skledo pluva.

LuiIII ::

Glede zastojev in kaosa v prometu mislim in upam, da moramo najprej pogledati sami sebe. Sam se vozim na delo na Gorenjsko. Ker nisem edini, ki se vozim iz Ljubljane, se dostikrat zmenimo in gremo skupaj po dva ali trije. Ko gledam reveže, ki čakajo do odcepa za Šmartno v smeri proti Ljubljani, kako sedijo osamljeni v avtomobilih jim sicer tega ne privoščim ker vem, da bistveno bolje ne bi bilo tudi, če ne bi bili sami. Ko bo tunel zgrajen bo malo bolje a še vedno ne tako kot večina upa. Bo treba v glavah malo spremeniti. Malo v mestnih in malo v "vožnjaških". Tudi meni gredo na jetra sodelavci v prejšnji službi, ki so se iz Bežigrada vozili na Vič (blizu kina Vič) z avtomobilom popoldan pa so se šli malo rekreirati na kolo. V glavah se dogajajo res zanimive stvari.
Menim, da se v prihodnjih letih ponuja priložnost za delo na domu oz. v bližini doma kakršne do sedaj še ni bilo - širokopasovni (recimo 100/100Mbit) internet. S tem ubijemo več muh na en mah: manj gneče, cenejše delo, večja prometna varnost, več časa za otroke, večji trg na katerem lahko ponujam svoje storitve (ni več omejitve da ne bi delal za kakšno tujo firmo),... Večina nas, ki smo vezani na projektno delo za računalniki bi lahko delo mirno opravljala tudi doma. Sam računam da bom, kljub temu, da je moje delo vezano na uporabo ogromnih količin podatkov, kmalu zamenjal 45 minut vožnje za sprehod iz spalnice v računalnico ali še bolje do max. 15 min. oddaljene pisarne (če delaš doma nisi nikoli čisto doma in nikoli čisto na delu). Komunikacija ni problem saj že sedaj uporabljamo razne Skype,MSN,... dodamo še eno kamero za prikaz kakšnih skic ipd. pa smo rešili 95% potrebne komunikacije. Za preostali del se bomo pa pač še vedno odpravili v "bazo".
Seveda ima tako delo na "daljavo" kot se je temu včasih reklo tudi pomanjkljivost, ki ni kar tako za odmet: asocialnost. Pri tem pa se je potrebno vprašati ali na delo hodim zaradi družbe in ali bi nas tak način dela odtujil od drug drugega. V tujini sem videl kar nekaj firm kjer se zaposleni bolj ali manj fizično videvajo samo na njihovih user eventih. Seveda v proizvodnjih dejavnostih tega ne bo. No pa saj tudi proizvodnje bo vedno manj, če bo globalizacija še vedno šla svojo pot.

Lui

joseph ::

Sicer se pa v reševanju problematike prometa v Ljubljani preveč komplicira.

Pred 10. leti, ko sem še hodil na faks na Aškerčevi, sem za transport uporabil vlak ali avto.
Osebno mi je bil vlak bolj všeč (beri: stroški, česovno krajša miselna zbranost, parkiranje, stiki z ljudmi, ...). Problem pri uporabi vlaka pa je pešačenje (javni promet tako ali tako ni konkurenčen).

Rešitev bi bila, če bi na glavni železniški postaji v Lj. postavili zaprto kolesarnico z možnostjo ugodnega najema garderobne omarice (za deževne in mrzle dni). Na lokalnih žel. postajah pa brezplačni parkiranje za uporabnike železnice. V mestu bi morali narediti še nekaj kolesarskih poti do šolskih ustanov, ter centrov z večjim št. zaposlenih.

Za ljudi, ki nimajo možnosti ugodnega dostopa z vlakom, mi morali na obrobju mesta narediti velike parkirne prostore. Parkirnina cca. 5evrov, ki pa bi tudi pokrivala stroške zavarovanja avtomobila na parkirišču ter 2-kratno vožnjo z busom.

Za dnevne migracije bi to povsem ustrezalo.

residual ::

Tudi jaz sem veliko prepotoval z vlakom, medkrajevne razdalje, čakal na avtobus, hodil peš... glede na organizacijo in povezave medkrajevne in lokalne sem za pot porabil 2x več časa kot z avtom.... čakaš 15 min na vlak, enako na avtobus, seveda v obe smeri in znese takoj eno uro več..

Če bi javne prevoze organiziral bolj pogosto ter da bi se pokrivali točno na minute, bi se verjetno več ljudi odločalo za javni prevoz, posledično bi bila upravičena uporaba uporaba več vlakov in več linij...

žalostno pa je tudi da jim nekako ne uspeva lovit konice, in so takrat primestni prevozi nabito polni, vmes pa čisto prazni. ME prav zanima ali vodijo kakšno statistiko o zapolnjenosti kapacitet posebej za linije in uro prometa?

Kar se tiče parkirnih mest, mislim da je ta že vračunan karti za ICS, kar pomeni da so vključena samo večja mesta...

sem se pa zelo rad vozil z vlaki, imam rad družbo na vlaku, ter prosti čas medtem ko se vozim, žal pa je ob današnjem tempu hitrost prehajanja iz kraja v kraj zame prepočasna... kak TGV bi bil kul...

ahac ::

Pri nas pa bi morali progo postopoma prilagajati za večje hitrosti ("ravnanje" ovinkov, menjava tirnic, itd...), ker trenutna proga je milo rečeno zastarela u tri krasne.


Tako so delal na Švedskem, ko sem se tam peljal z hitrim vlakom. Na določenih delih proge je šlo čez 200km/h, ampak bili so pa tudi deli, kjer so gradili npr. nov tunel (ker so "ravnal" ovinke) mi smo se pa še peljali okrog. Tako so postopoma prišli do vedno krajšega časa potovanja. Podobno je v francoskih alpah, kjer vozita TVG in Eurostar. :))
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35581577 (70986) starfotr
»

Hyperloop se počasi bliža

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
379834 (6904) vostok_1
»

Japonski brzovlak presegel 600 kilometrov na uro (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6221823 (18069) Okapi
»

SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12636709 (30782) DuleKrtola
»

Hitra železniška povezava LJ - KR (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
37742868 (32246) jest10

Več podobnih tem