» »

Rešitev za slovenski javni prevoz

Rešitev za slovenski javni prevoz

BFVV ::

Alencica je izjavil:

light slospecific potniske/transport drone


A ne bi raje kar star trek transporterje?
Morda portale iz Portal igre?

darkolord ::

BigWhale je izjavil:

DexterBoy je izjavil:

Nekaj je tudi cena javnega prevoza. Zokidrive je 2,6 na dan. Z avtom imam to za tri dni... Sorči :(


Z avtomobilom imas za 2.6 EUR dovolj denarja za tri dni voznje?!

A se vozis z neregistriranim in z deset let starimi gumami? Ker ce stejes samo registracijo, gume in vinjeto si ze prakticno na 2 EUR na dan, na letni ravni.
To je "nevarno" razmišljanje, če avto že ima.

Če v ceno vožnje šteješ še nabavno vrednost vozila, potem se ti na kilometer navidez bolj splača, da avto stoji doma, ti se pa povsod voziš s taksijem.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

xx23 ::

Smrekar1 je izjavil:

BigWhale je izjavil:


V bistvu so taksne dolge linije precej nesmiselne. Fajn je, ce imas dve ali tri krozne linije, ki so hitre in pogosto vozijo, potem imas pa pokrite se vpadnice in ostalo periferijo. Tko prides z enim prestopom iz kjerkoli do centra in dva prestopa za katerokoli lokacijo. Tako prakticno vse dolge linije razbremenis in so na koncu casi potovanja krajsi.


Če bi lahko nanovo zarisal tloris mesta vsekakor. Z ulicami kot so so te krožne linije bolj teoretična zadeva.


Niti ne. Leto in pol nazaj je bil izdelan natančen predlog, MOL je rekel, da ni slab, ampak potem niso nič naredili, da bi kaj spremenili.



Omrežje bi sestavljale 3 glavne linije, dve krožni, šest sekundarnih in več napajalnih prog. Glavne proge bi ves dan obratovalne z visoko frekvenco, na sekundarnih pa bi vpeljali taktne vozne rede. Na prestopnih točkah, ki bi jih bilo več kot danes, pa bi poskusili čim bolj uskladiti vozne rede. Tako bi res več prestopali, a bi v povprečju na prestop čakali le dve minuti in pol, v najslabšem primeru pet minut. Prednost je v tem, da dobiš nekaj zelo kakovostnih, hitrih in pogostih prog namesto zelo številnih prog, kjer avtobusi vozijo zelo poredko.

Smrekar1 ::

xx23 je izjavil:


Niti ne. Leto in pol nazaj je bil izdelan natančen predlog, MOL je rekel, da ni slab, ampak potem niso nič naredili, da bi kaj spremenili.



Omrežje bi sestavljale 3 glavne linije, dve krožni, šest sekundarnih in več napajalnih prog. Glavne proge bi ves dan obratovalne z visoko frekvenco, na sekundarnih pa bi vpeljali taktne vozne rede. Na prestopnih točkah, ki bi jih bilo več kot danes, pa bi poskusili čim bolj uskladiti vozne rede. Tako bi res več prestopali, a bi v povprečju na prestop čakali le dve minuti in pol, v najslabšem primeru pet minut. Prednost je v tem, da dobiš nekaj zelo kakovostnih, hitrih in pogostih prog namesto zelo številnih prog, kjer avtobusi vozijo zelo poredko.


Vem, smo brali o tem. Težava je v tem, da mešaš "ni slab" z "boljši kot to, kar imamo sedaj". Prestopanj bi bilo več in jaz ti iz dolgoletnih osebnih izkušenj povem, da so usklajevanja urnikov avtobusov med sabo povsem teoretične narave. V praksi imajo lahko avtobusi na 50 minut dolgi trasi po 40 minut zamude. Kako to rešiš?

Če mi napišeš rešitev, ki se jo da izvesti v okviru obstoječih sredstev, se lahko pogovarjava dalje. Brez tega boš težko, zelo težko zagovarjal, da je ideja, ki "ni slaba", tudi boljša od obstoječega sistema. Res je, obstoječi sistem ima napake. Predlagana rešitev tudi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

Matthai ::

Hmm, verjetno s frekvenco in zanesljivim ter natančnim sledenjem lokacij avtobusov in posledično ustreznim dispečerskim algoritmom?

Ampak ja, to je sci-fi, ker kot so meni rekli, še prehoda avtobusa v drugo cono ne znajo zaznati...
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

Smrekar1 ::

Matthai je izjavil:

Hmm, verjetno s frekvenco in zanesljivim ter natančnim sledenjem lokacij avtobusov in posledično ustreznim dispečerskim algoritmom?

Ampak ja, to je sci-fi, ker kot so meni rekli, še prehoda avtobusa v drugo cono ne znajo zaznati...


Ja, ali pa če obrneš polarnost ceste in ob pravem trenutku magnetiziraš gume, da dosežeš fazni premik in spremembo valovne dolžine, s katero potem napajaš Dopplerjev radar in kvadriraš vektor?

Glej, problem je to:









To je glavni, morda celo edini vir težav potniškega prometa v Ljubljani. Dispečerska služba in sledenje lokacij avtobusov lahko dosežeta samo to, da veš zakaj avtobusi zamujajo. To LPP že ima, če v taki situaciji pokličeš na telefonsko številko, ki jo imaš v vsakem avtobusu, ti tudi povedo zakaj stojiš na mestu in zakaj je avtobus prišel 40 minut prepozno. Nobena organizacija, urjenje ali tehnologija ne morejo nadomestiti praznih cest. Žal. Krožne linije in prestopanje tega ne rešijo, še več - če pride do zastoja na katerikoli točki se sistem v celoti poruši in vse linije postanejo domala neuporabne.

Zdaj se to lahko zgodi samo v primeru, da je težava na vozlišču vseh prog - krog okoli Leva, Dunajska in Slovenska cesta. S predlagano ureditvijo je težava kjerkoli na krožni progi smrt za cel sistem - tudi če veš kje je težava.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

Matthai ::

To se da rešit. Kako pa to rešujejo druga evropska mesta?
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

Smrekar1 ::

Matthai je izjavil:

To se da rešit. Kako pa to rešujejo druga evropska mesta?


Če postaviš trditev "to se da rešit" je še najmanj da pogledaš kako to rešujejo drugje. Ponekod imajo tramvaj, drugod večja mesta, spet drugje zamaške. Ljubljana ima nekaj točk, ki jo za mesto te velikosti naredijo posebno in sicer:

1. Prestolnica države, mesto ima slabih 300 tisoč prebivalci, ena manjših v EU
2. Jedro gospodarstva, ogromno dnevnih migrantov iz okolice
3. Prometno vozlišče na relaciji Dunaj-Trst in Celovec-Zagreb
4. Precej kulturno-zgodovinske dediščine na kupu in
5. Do relativno nedavnega zaspana manj pomembna provinca

Vse to skupaj že težko dobiš na kupu. Nekaj kar morda deluje v Gradcu ne moreš kar presaditi v Ljubljano. Določene rešitve so, ampak kombinacije vseh teh (ali podobnih) dejavnikom in delujočega, učinkovitega javnega prometa v Evropi najbrž ne boš našel. No, morda se motim - veselo iskanje!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

BuDi79 ::

Smrekar1 je izjavil:

1. Prestolnica države, mesto ima slabih 300 tisoč prebivalci, ena manjših v EU
2. Jedro gospodarstva, ogromno dnevnih migrantov iz okolice
3. Prometno vozlišče na relaciji Dunaj-Trst in Celovec-Zagreb
5. Do relativno nedavnega zaspana manj pomembna provinca
A si prepričan da so te točke negativni problem pri reševanju?

Meni se zdi da je Ljubljana še precej nepopisan list (z nekaj čačkami, ki pa niso tak problem... če se en odloči da je packarije iz otroških časov pač prerasel in jih ne bo imel več na steni) in ima precej več možnosti narediti več kot stara tradicionalna (pre)velika mesta. Ki ti bodo naštela 54 točk zakaj je pri njih težje karkoli naredit kot pri nas. (preveliki za spremembe na sploh, 100 let je že tak promet, preveč stane zaradi velikosti... joj, če bi namesto milijona pa pol imeli samo 300.000 prebivalcev bi bile zadeve že rešene...)

Smrekar1 ::

BuDi79 je izjavil:

A si prepričan da so te točke negativni problem pri reševanju?


Sem, ja.

Meni se zdi da je Ljubljana še precej nepopisan list (z nekaj čačkami, ki pa niso tak problem... če se en odloči da je packarije iz otroških časov pač prerasel in jih ne bo imel več na steni) in ima precej več možnosti narediti več kot stara tradicionalna (pre)velika mesta. Ki ti bodo naštela 54 točk zakaj je pri njih težje karkoli naredit kot pri nas. (preveliki za spremembe na sploh, 100 let je že tak promet, preveč stane zaradi velikosti... joj, če bi namesto milijona pa pol imeli samo 300.000 prebivalcev bi bile zadeve že rešene...)


Ja? Predlagaj torej primerno rešitev in jo bomo prediskutirali. Filozofirati v prazno ni noben problem. Oceni še ceno, za podzemno železnico sem oceno podal že nekaj časa nazaj, od 4 milijarde evrov navzgor pride. Računaj 6 milijard evrov za res odlično rešitev. Potrebuješ nekaj cenovno izvedljivega, kajpada.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

BuDi79 ::

Smrekar1 je izjavil:

Ja? Predlagaj torej primerno rešitev in jo bomo prediskutirali.
Mislim da so rešitve tega problema na fakultetah, ki se ukvarjajo točno s tem že 1001x prežvečene in te vržejo ven če se odločiš delat nalogo s tega problema.

Smrekar1 ::

BuDi79 je izjavil:

Mislim da so rešitve tega problema na fakultetah, ki se ukvarjajo točno s tem že 1001x prežvečene in te vržejo ven če se odločiš delat nalogo s tega problema.


Možno. Predstavi tisto, za katero misliš,da je najboljša.

BuDi79 ::

Smrekar1 je izjavil:

BuDi79 je izjavil:

Mislim da so rešitve tega problema na fakultetah, ki se ukvarjajo točno s tem že 1001x prežvečene in te vržejo ven če se odločiš delat nalogo s tega problema.


Možno. Predstavi tisto, za katero misliš,da je najboljša.
Ne piši neumnosti, za to nismo laiki "z interneta". Ljudje se s tem ukvarjajo in so naredili študije, modele, izračune... jaz naj pa pavšalno vzamem kakšno od 15 diplom/magisterskih/doktoratov s tega področja in kar vem katera rešitev je najboljša.

Ne rabiš pa biti specializiran strokovnjak da veš da ima Ljubljana s 300.000 prebivalci glede urejanja prometne politike prednost pred velemesti in da trenutno stanje zanič, ker je v bistvu enako kot 1968 - samo s podaljšanimi progami in spremembo v BTC in Rudnik (pa še to samo zato ker ta dva nakupovalna centra precej bogato plačujeta LPPju)

jype ::

Vse težave javnega prevoza, ki jih omenjate (javnega prevoza ni, je dražji kot TCO osebnega avtomobila, je počasnejši od osebnega avtomobila), trivialno reši prepoved osebnih avtomobilov. Po začetnem šoku in praznih ulicah, ko bodo ljudje prisiljeni hoditi peš, s kolesom ali cizo, ker drugih možnosti ne bo, se bo zaradi velikega povpraševanja po alternativah nenadoma pojavila zasebna pobuda pri javnem prevozu, sledila ji bodo pa tudi velika javna podjetja, ki trenutno itak nimajo nobenih možnosti za kakršnokoli smiselno storitev, ker so ceste zabasane z osebnimi avtomobili, redki potniki v javnem prevozu pa predvsem tisti, ki bodisi nimajo izbire, ali pa si lahko privoščijo stran metat čas, pa ne morejo zagotoviti dovolj prihodkov, da bi razširjenost omrežja zadostovala za znaten del populacije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

BigWhale ::

Smrekar1 je izjavil:

Matthai je izjavil:

Hmm, verjetno s frekvenco in zanesljivim ter natančnim sledenjem lokacij avtobusov in posledično ustreznim dispečerskim algoritmom?

Ampak ja, to je sci-fi, ker kot so meni rekli, še prehoda avtobusa v drugo cono ne znajo zaznati...


Ja, ali pa če obrneš polarnost ceste in ob pravem trenutku magnetiziraš gume, da dosežeš fazni premik in spremembo valovne dolžine, s katero potem napajaš Dopplerjev radar in kvadriraš vektor?


Torej, namesto, da bi probavali najti kaksno resitev, bomo raje rekl: tko pac je in vrtali po nosu. :> VSE te reci so resljive. Ljubljana/Slovenija ima dovolj prostora za infrastrukturo in se ni tako zelo velika in bi lahko prevoz uredili tako kot treba. Ne samo v Ljubljani ampak po celi drzavi. Tezava je v tem, ker je to rec vec kot enega samega mandata in bi bilo potrebno medobcinsko sodelovanje na drzavni ravni in sodelovanje vecih podjetij, tako javnih kot drzavnih.

Prva faza za Ljubljano bi bilo granjenje se vec P+R parkirisc. Parkirisc bi morali biti za kaksnih 150.000-250.000 avtomobilov. Potem pa zlo mocen push ljudi na javni prevoz. Ce parkiras na P+R dobis za cel dan avtobusov zastonj, ne samo dve voznji. Ali pa celo nagrajevanje, ce parkiras na P+R se ti dve voznji na avtobusu stejeta v plus in ne v minus. Hkrati moras pa povecati frekvenco voznje avtobusov in se bolj omejiti promet avtomobilov v mestu. Dovolilnice, ki so cenovno nastavljene tako, da se ti splaca v mesto z avtomobilom nekajkrat v mesecu, vec pa ne. Prebivalcem znotraj AC obroca pa v prvi fazi pustis tudi voznjo po mestu.

Ze samo to bi naredilo ogromno za zmanjsanje prometa in povecanje pretocnosti, ker bi kar naenkrat bilo znotraj AC obroca skoraj pol manj avtomobilov. Potem lahko zacnes se omejevati avtomobile znotraj AC obroca. Za avtobuse poskrbis, da so dovolj pogosti in da po sedmi uri zvecer to ne pomeni eno uro cakanja na avtobus. In znova uvedes tudi proge, ki vozijo celo noc.

Hkrati lahko zacnes s siritvijo vpadnic v mesto, ker so skoraj vse ze na maksimumu. Za vso bliznjo periferijo pa zacnes delati tudi na zelezniskem/primestnem avtobusnem prometu, v nekaterih primerih bo to verjetno bolj smiselna opcija.

Nic od teh zadev ni nemogocih. Niso sicer enostavne, niso pa nemogoce ampak ce samo sedis in jamras, da se nic ne da, ker smo taksni in taksni, potem se jasno nikoli nic ne spremeni.

Invictus ::

In kdo bo to vse plačal ?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MonoPattern ::

Invictus je izjavil:

Super, ljudje živijo v rovtah, pa bi radi bus 15x na dan... To je res ekološko, da se vozi prazen bus okoli.

Edino kar reši Ljubljano gužve v centru, je razširjen P+R sistem. Z garažami v vsaj 5 štukih.

Če pa kdo misli, da je gužva v Ljubljani, naj se pelje v Škofjo Loko... Kjer poleg na pol zaspanih voznikov na cesto pride še kak traktor v vozom gnoja...

P+R se uporablja, če nimaš kje parkirat v mestu. Drugače bo avto vedno hitrejši, dokler ne bo en pas samo za avtobuse.

zmaugy ::

Poseben pas za avtobuse in kamera s takojšnjim avtomatskim pošiljanjem fotografij osebnih avtomobilov, ki se peljejo po pasu, ki je namenjen za avtobuse in taksije, na mestno redarstvo in nato avtomatsko pošiljanje položnic kršiteljem.
Saj nekaj pasov samo za LPP je že.

tikitoki ::

Smrekar1 je izjavil:

Matthai je izjavil:

Hmm, verjetno s frekvenco in zanesljivim ter natančnim sledenjem lokacij avtobusov in posledično ustreznim dispečerskim algoritmom?

Ampak ja, to je sci-fi, ker kot so meni rekli, še prehoda avtobusa v drugo cono ne znajo zaznati...


Ja, ali pa če obrneš polarnost ceste in ob pravem trenutku magnetiziraš gume, da dosežeš fazni premik in spremembo valovne dolžine, s katero potem napajaš Dopplerjev radar in kvadriraš vektor?

Glej, problem je to:









To je glavni, morda celo edini vir težav potniškega prometa v Ljubljani. Dispečerska služba in sledenje lokacij avtobusov lahko dosežeta samo to, da veš zakaj avtobusi zamujajo. To LPP že ima, če v taki situaciji pokličeš na telefonsko številko, ki jo imaš v vsakem avtobusu, ti tudi povedo zakaj stojiš na mestu in zakaj je avtobus prišel 40 minut prepozno. Nobena organizacija, urjenje ali tehnologija ne morejo nadomestiti praznih cest. Žal. Krožne linije in prestopanje tega ne rešijo, še več - če pride do zastoja na katerikoli točki se sistem v celoti poruši in vse linije postanejo domala neuporabne.

Zdaj se to lahko zgodi samo v primeru, da je težava na vozlišču vseh prog - krog okoli Leva, Dunajska in Slovenska cesta. S predlagano ureditvijo je težava kjerkoli na krožni progi smrt za cel sistem - tudi če veš kje je težava.


To ne obrazlozi 45 minutnega cakanja na progi, kjer naj bi bus vozil na 15 minut.
Se manj pa tega pogostosti tega problema.

Glugy ::

Najvčeji problem je čas. Javni prevoz pomeni da rabiš čas da prideš do železniške; čas da čakaš na vlak; čas da potuješ z vlakom; čas da od železniške prideš do postaje mestnega avtobusa; čas da čakaš mestni avtobus; čas potovanja mestnega avtobusa in na koncu še čas od mestne postaje do končnega cilja, in potem še čas za vse to v obratni smeri. To je problem. Avto mora biti počasnejši od tega pa se bodo navade čez čas vendarle spremenile. Kako to dosečt pa vso srečo pri gruntanju tega. Dobro načeloma lahko mestni avtobus skenslaš če imaš na pravi lokaciji izposojalnico koles to je res ampak tud v Ljubljan ni povsod izposojalnic koles če se ne motim?

Eni pravijo da je na železnici preveč postaj da bi bil vlak dovolj hiter. Kako to rešit? Zmanjšaš število postaj samo potem rabš dodatne mini avtobuse al neki da peljejo do tistih parih postaj ki ostajajo na železnici. S tem so lahko povezani dodatni stroški ; čas pa se lahko za te vozače s tem še poveča.

blay44 ::

Vi starci kar filozofirajte. Mi pa hočemo brezplačni javni prevoz. Vlak + kolo!
In da je prevoznina za kolo v razumnih(ugodna) mejah.
CO2, NO, 10-20pm, gužva, vse se reši. Kako pa bo z raznimi manufakturami pa ne vem.
Ko se uredi javni prevoz, se pa začne z zaostrovanjem pogojev vstopa avtomobilov.

jype ::

BigWhale je izjavil:

Prva faza za Ljubljano bi bilo granjenje se vec P+R parkirisc. Parkirisc bi morali biti za kaksnih 150.000-250.000 avtomobilov.
Sliši se kot super rešitev, dokler ne ugotoviš, da bi to terjalo izgradnjo še dveh dodatnih pasov na vseh avtocestnih odsekih vsaj 150km od Ljubljane.

Glugy je izjavil:

ampak tud v Ljubljan ni povsod izposojalnic koles če se ne motim?
Zato imaš reči kot je npr. https://mobike.com/ ki omogočajo, da bicikle vzameš in pustiš kjerkoli.

Invictus je izjavil:

In kdo bo to vse plačal ?
Tisti, ki se želi voziti z avtomobilom, jasno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

starfotr ::

Kjerkoli v tujini sem bil, ni bilo težav z javnimi prevozi. Edino pri nas jih imam.

Kje je enotna karta za vse prevoznike, kje so avtomati, kjer s kreditno napolnis dobro imetje, kje je spletna prodaja?

Za LJ podzemna ne pride v poštev. Če že, bi jo morali potegnit od Postojne do Trojan, od Kranja do Ivančne Gorice in do Kamnika. Vse ostalo je preprosto promajhen teritorij. V3ndar tega nikoki ne bo.

Še do Brnika se ne da v nekem normalnem času priti za nek normalen denar. Govorim za javni prevoz. Frekvenca je sploh porazna.

Torej, v LJ naj uvedejo 1 pas samo za LPP in naj preflinttajo proge, po predlogu, ki je bil prej.

Na nivoju države pa naj že ukinejo socialni korektiv, ki se imenujejo potni stroški. Štajerci naj delajo na Štajerskem, ne pa da se furaj dol v Lj vsak dan. Decentralizacija. To je buzz word, ki bo rešil marsikaj. Pa meje naj zapirajo. Naj spustijo skozi samo določeno števiko vozil na dan. Pa naj delajo gužvo po sosednjih državah.

Oberyn ::

jype je izjavil:

Vse težave javnega prevoza, ki jih omenjate (javnega prevoza ni, je dražji kot TCO osebnega avtomobila, je počasnejši od osebnega avtomobila), trivialno reši prepoved osebnih avtomobilov. Po začetnem šoku in praznih ulicah, ko bodo ljudje prisiljeni hoditi peš, s kolesom ali cizo, ker drugih možnosti ne bo ...

Jah, to bi bila tudi odlična rešitev pokojninskega problema. Po prvi zimi bi vsakodnevno večurno prodiranje peš in z bicikli po nalivih s severnim vetrom in snežnih metežih pri minus 5 in potem 8 ur premočen in zmznjen na šihtu preživela večina ljudi pod 40 let, velik del starejših bi pa podlegel gripam in pljučnicam. Vsi s težkimi hemeroidi (pri 60 letih običajna stvar) bi itak naredili samomor že po prvem tednu z biciklom, oni s hrbteničnimi deformacijami in obrabljenemi sklepi pa 3 tedne pozneje. Po dveh letih šok terapije bi imel večino populacije pod 40 let. Malo bolje bi bilo, če bi dovolil električne bicikle in cize, ampak dvomim, da bi dovolil. Po moje ne bi.

scipascapa ::

LJ Brnik javni prevoz to sploh obstaja? LOL....Glavno mesto ni povezano z letališčem, only in World.

starfotr ::

Obstaja ja. LPP vozi. Vendar takrat, ko ga rabiš, ga ni.

Pa Alpetour tudi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: starfotr ()

Krele ::

Lj MESTNI promet, hrbtenica:
Podzemna, **2 linije z dvema krakoma**, ki se nadaljujeta v nadzemne (S) - samovozeči moduli različnih velikosti, od takega za 4 osebe do normalne XXL kompozicije za končnice (prevoz kolesa možen povsod in vključen v ceno):

P1a: Dolgi most (S do Vrhnike) -- Ježica (S do Kamnika)
P1b Dolgi most (S do Vrhnike) -- BTC

P2a: Vižmarje (S do Kranja) -- Rudnik (S do Grosuplja)
P2b: Vižmarje (S do Kranja) -- Zalog

Tudi ostala železnica bi izven konic, tam kjer je proga elektrificirana, lahko delovala na principu manjših in precej pogostejših samovozečih modulov (ki si jih recimo od 23.00 do 5.00 naročiš a la carte z app-om) s prostorom za kolesa.

Zgradi se to v naslednji krizi, je rekel Kaynes, da se jo zgladi in preživi.

p.s.
Ve kdo, kaj sploh narediš v P+R Stožice, če misliš pobrati avto po polnoči? Je še kakšna druga možnost, kot plačat polno tarifo po urah? Recimo da poravnaš P+R tarifo, katere listek velja do 23.59, in nočno tarifo 1.80 preden se odpelješ ven, s tem verjetno tvegaš, da te na avtu že čaka kazen?

pegasus ::

starfotr je izjavil:

Kjerkoli v tujini sem bil, ni bilo težav z javnimi prevozi. Edino pri nas jih imam.
To je popolnoma zgrešeno mnenje. Kjerkoli v tujini si, si prisiljen uporabljati javni prevoz, zato se ti zdi dovolj dober. Doma ga nisi prisiljen uporabljati, zato ti ni dovolj dober.
V Nemčiji sem sedaj že tretje leto in tisto malo, kar sem moral uporabljat javni prevoz (buse IN vlake), je bila izkušnja katastrofalno slabša od ljubljanske.

starfotr ::

Jaz sem prišel s 6 na Dolgi most, po koncertu v Stožicah, par minut do polnoči. Redarji si bili v nizkem startu, da bodo zajebali vse, ki imajo listek do 23.59. Fora pa je, da ne moreš kupit listka za naslednji dan v prejšnjem dnevu. Toliko o tem, koliko se spodbuja uporabo P+R.

pegasus je izjavil:

starfotr je izjavil:

Kjerkoli v tujini sem bil, ni bilo težav z javnimi prevozi. Edino pri nas jih imam.
To je popolnoma zgrešeno mnenje. Kjerkoli v tujini si, si prisiljen uporabljati javni prevoz, zato se ti zdi dovolj dober. Doma ga nisi prisiljen uporabljati, zato ti ni dovolj dober.
V Nemčiji sem sedaj že tretje leto in tisto malo, kar sem moral uporabljat javni prevoz (buse IN vlake), je bila izkušnja katastrofalno slabša od ljubljanske.


Veliko let sem uporabljal naš javni prevoz. Vem o čem govorim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: starfotr ()

PrimoZ_ ::

pegasus je izjavil:

starfotr je izjavil:

Kjerkoli v tujini sem bil, ni bilo težav z javnimi prevozi. Edino pri nas jih imam.
To je popolnoma zgrešeno mnenje. Kjerkoli v tujini si, si prisiljen uporabljati javni prevoz, zato se ti zdi dovolj dober. Doma ga nisi prisiljen uporabljati, zato ti ni dovolj dober.
V Nemčiji sem sedaj že tretje leto in tisto malo, kar sem moral uporabljat javni prevoz (buse IN vlake), je bila izkušnja katastrofalno slabša od ljubljanske.


Jaz sem bil ravno malo nazaj v Muchenu in tja sem šel z avtom, pa sem potem tam z veseljem uporabljal javni prevoz.
Čista milina, ko si neodvisen od gužve na cesti.

pegasus ::

starfotr je izjavil:

Veliko let sem uporabljal naš javni prevoz.
Jaz tudi.

PrimoZ_ je izjavil:

Jaz sem bil ravno malo nazaj v Muchenu in tja sem šel z avtom, pa sem potem tam z veseljem uporabljal javni prevoz.
Čista milina, ko si neodvisen od gužve na cesti.
Bavarska ni Nemčija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

DexterBoy ::

Da odgovorim;
- avto je na plin, zato je ceneje. Iz vpadnice v center mesta na šiht in nazaj. Res je, kit, nisem računal še registracije in ostalega zraven. Tako, kot nisem računal obrabe oblek in obutev, ko grem z busom :) Malo za šalo...
- kolo; me je sram, priznam. Ampak, če imamo sestanek, ne morem priti po izgledu Strojanovih na šiht. Mislim na vreme in znoj - švic.
- kolo; da ne omenjam, da niso vse ceste s kolesarskimi progami označene? Dovolj je, da te samo enkrat en oplazi z avtom. In mene je že :(
Drugače pa, tale CELOTNA kokoška rabi ŽELEZNICE. Ne samo 2TDK, ampak kompletno Slovenijo povezati na tire. Pa elektrificirat proge. Ampak se bodo zopet našli eksperti, ki bodo jokali, da NI denarja, čeprav denar JE!
Zokigrad; TAKOJ povečati število busov, letna karta za bus naj se šteje od DNEVA NAKUPA, in seveda, garažne hiše za P+R na obrobju mesta.
Tramvaj; raje bi polagali tire po Sloveniji. In obnavljali obstoječe tire. Kamničan je postal katastrofa, kar se tiče hitrosti vlaka. Včasih je vozil hitreje!
Ljubljana kot mesto; ZAKAJ mora biti vse v tej kotlini? Ministrstva še v druga mesta! Imamo KP, MB, NG, KR, CE, NM...
Določenih stvari res ne bom nikoli razumel. Je navada RES toliko železna srajca?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
http://www.avtofil.si/

DexterBoy ::

Dodatek; zadnja leta opažam, da se tudi v drugih mestih po SLO pojavljalo prometni infarkti, sploh okoli tretje ure, ko se zaključijo službe. In če sem na terenu, sem rabil, Celje primer, pol ure, da sem prišel na avtocesto. In ja, tudi Postojna se zabaše, pa je "zaselek" po številu prebivalcev. Ostalih mest nisem našteval, ni nič bolje... Plus, še en primer; avtocesta Celje od vzhoda do zahoda; tudi ustavil sem se. Pa ni bila nobena nesreča. Vrhnika, Brezovica, Novo mesto, Kočevje... ko pride konec šihta, si ne želiš "go with the flow".
Tako, da mojih skromnih pet razredov OŠ; med večjimi mesti železnico, potlej pa bus po mestih. Podzemno ne bi gradil. Saj nas je zgolj dve milji prebivalcev...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
http://www.avtofil.si/

Zgodovina sprememb…

Sakin ::

starfotr je izjavil:

Jaz sem prišel s 6 na Dolgi most, po koncertu v Stožicah, par minut do polnoči. Redarji si bili v nizkem startu, da bodo zajebali vse, ki imajo listek do 23.59. Fora pa je, da ne moreš kupit listka za naslednji dan v prejšnjem dnevu. Toliko o tem, koliko se spodbuja uporabo P+R.

pegasus je izjavil:

starfotr je izjavil:

Kjerkoli v tujini sem bil, ni bilo težav z javnimi prevozi. Edino pri nas jih imam.
To je popolnoma zgrešeno mnenje. Kjerkoli v tujini si, si prisiljen uporabljati javni prevoz, zato se ti zdi dovolj dober. Doma ga nisi prisiljen uporabljati, zato ti ni dovolj dober.
V Nemčiji sem sedaj že tretje leto in tisto malo, kar sem moral uporabljat javni prevoz (buse IN vlake), je bila izkušnja katastrofalno slabša od ljubljanske.


Veliko let sem uporabljal naš javni prevoz. Vem o čem govorim.


Na dolgem mostu nazadnje nisem uspel na avtomatu sprintat parkirnega listka, kljub temu da sem vplačal preko monete. Rešila me je ženska, ki mi je dala svoj listek. Poden od podna.
Na Nach Nachma Nachman Meuman!

joze67 ::

Enim pač ne gre. Gledam tisto parkirišče vsak dan ves dan in ... je polno. Drugim očitno gre.
Problem pa ni samo v javnem prometu, je tudi in predvsem v osebnem avtomobilskem prometu. Najbolj zabavna pa je psihadelična reklama na jumbo plakatih: "Zastoji na cesti? Uporabi GoOpti!" Nisem vedel, da imajo helikopterje.

Invictus ::

pegasus je izjavil:

starfotr je izjavil:

Kjerkoli v tujini sem bil, ni bilo težav z javnimi prevozi. Edino pri nas jih imam.
To je popolnoma zgrešeno mnenje. Kjerkoli v tujini si, si prisiljen uporabljati javni prevoz, zato se ti zdi dovolj dober. Doma ga nisi prisiljen uporabljati, zato ti ni dovolj dober.
V Nemčiji sem sedaj že tretje leto in tisto malo, kar sem moral uporabljat javni prevoz (buse IN vlake), je bila izkušnja katastrofalno slabša od ljubljanske.

Bi rekel, da je tudi v tujini zelo odvisno od lokacije kako je urejen javni prevoz.

Sam imam izkušnje z Bavarske.

Takoj ko greš ven iz Munchna, moraš živeti v pravem mestecu, kjer ustavlja praktično vsak vlak. Takrat jih imaš na pol ure. Če živiš v sosednjem, 5 km stran, pa tudi ob železnici, so vlaki na 2 uri.

To velja za primestni promet. Če je podzemna, potem tukaj sploh ni vprašanje kaj koristiti. Ampak je podzemna vseeno počasnejša od kolesa :), da ne govorimo o gužvah ob konicah. Če si turist, tega ne doživiš, ker takrat še spiš >:D.

pegasus je izjavil:

starfotr je izjavil:

Veliko let sem uporabljal naš javni prevoz.
Jaz tudi.

PrimoZ_ je izjavil:

Jaz sem bil ravno malo nazaj v Muchenu in tja sem šel z avtom, pa sem potem tam z veseljem uporabljal javni prevoz.
Čista milina, ko si neodvisen od gužve na cesti.
Bavarska ni Nemčija.

Seveda ne, to je čefurijada Nemčije :)). Vprašaj Sase :P...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Miki N ::

Jaz bi pa pred neko blazno investicijo v železnice, tramvaje, metroje in mag-leve vseeno poizkusil narediti saj neko grobo raziskavo trga.

Koliko avtomobilistov je pripravljeno preiti na javni prevoz v tem primeru - upoštevajoč, da bo dejanska številka manjša.

Isto glede ostalih izbolljšav: dobro jih je imeti predvsem za ohranjanje obstoječih potnikov, da ti ne pobegnejo in mogoče, da naredijo kako vožnjo več kot sicer. Potencialni novi pa mogoče imajo nek globlji razlog, zakaj se ne vozijo in jih ne bo premamila ne vem, skupna kartica. Ampak tudi to se da okvirno raziskati.

Pozor tudi glede dodatnih postaj (ki so nujne za boljšo pokritost) - v praksi je vsaka nekaj dodatnih minut, nekih posebnih hitrosti pa vlaki po Sloveniji nikoli ne bodo razvijali, razen na določenih odsekih. Da ne bi slučajno v tem primeru kdo prenehal uporabljati linijo? Da se saj potipati.

Kar na slepo pa jaz ne bi šel graditi - in upati na najboljše.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

Sakin ::

joze67 je izjavil:

Enim pač ne gre. Gledam tisto parkirišče vsak dan ves dan in ... je polno. Drugim očitno gre.


Brez urbana kartice? I challenge you.
Na Nach Nachma Nachman Meuman!

Smrekar1 ::

BigWhale je izjavil:


Prva faza za Ljubljano bi bilo granjenje se vec P+R parkirisc. Parkirisc bi morali biti za kaksnih 150.000-250.000 avtomobilov.


Jup, in avtobuse na dolgih nogah, ki bodo hodili čez promet in pritlične stavbe.

Tole parkirno hišo verjetno poznaš:



Ima približno 1000 parkirnih mest. Po tvojem načrtu torej potrebujemo 150-200 takih parkirnih hiš v okolici Ljubljane, za vsako tudi svojo avtobusno postajo, kar približno podvoji število postaj mestnega potniškega prometa.

In to je samo košček reševanja problema. Za ta denar dobimo že eno progo podzemne.

starfotr ::

Saj na slepo bomo tudi gradili 3. pas na obvoznici. Ki ne bo rešil problema.

Če bi se v avtih vozili 2, namesto 1, bi zmanjšali čez noč promet za 50 %. Ali pa če uvedemo par/nepar, bi tudi zmanjšali za 50 % ta pleh.

Miki N ::

starfotr je izjavil:

Saj na slepo bomo tudi gradili 3. pas na obvoznici. Ki ne bo rešil problema.


Se 100% strinjam in potrjuje mojo bojazen. Ne ponovimo napake in naredimo domačo nalogo preden zakopljemo lopato (in sežemo po javnem denarju). Dejansko obstajajo celo spremembe na slabše. T.i. "slabše kot nič".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

Smrekar1 ::

BuDi79 je izjavil:

Ne piši neumnosti, za to nismo laiki "z interneta". Ljudje se s tem ukvarjajo in so naredili študije, modele, izračune... jaz naj pa pavšalno vzamem kakšno od 15 diplom/magisterskih/doktoratov s tega področja in kar vem katera rešitev je najboljša.


Točno tako.

Če boš zagovarjal, da moramo upoštevati "študije" moraš tudi navesti katere "študije" to so. Za razliko od akademije ima namreč župan, vlada ali kdorkoli rešuje ta problem točno to nalogo: izmed vseh opcij morajo izbrati najboljšo. Stroki je lahko, študije lahko štancajo kot po tekočem traku in prepričan sem, da je notri ogromno predlogov. Študije, modeli in izračuni kažejo na določena izboljšanja, tu ni dvoma.

Ampak (predvidoma) župan je tisti, ki bo moral eno od njih izbrati, za njo stati in na kocko postaviti svojo kariero in zapuščino. Če bo izbral napačno bo kriv on, ne pisec študije in škodo bomo plačali meščani, ne pisec študije. Če zagovarjaš "stroko" imej vsaj toliko v hlačah, da poveš komu v stroki zaupaš, saj še zdaleč ni enotna. V taki situaciji se dela po liniji najmanjšega odpora, izboljšuje situacijo v okviru popravkov obstoječega sistema in čaka na kaj boljšega. Mestna železnica (tramvaj) bi bila super ideja, ampak je izvedba hudimano komplicirana, malone nemogoča - in to je za nekaj, kar bi bilo nesporno boljše od avtobusov. Ti pa zahtevaš korenito predelavo sistema mestnega prometa in ne daješ nobenih garancij, da boš situacijo izboljšal.

Morda jo boš, morda je ne boš - ampak dokler je tvoj riziko nič in riziko tistega, ki bo zadevo izvedel ogromen, nisi heroj, temveč nabijaček.

starfotr ::

Prometne študije in strategije imajo v rokah povsod. Na ministrstvih, na občinah, pri ponudnikih avtobusnega in železniškega prometa, pri upravljavcih cest, v akademskih sferah. Teh projekcij je malo morje. Vse študije govorijo eno, to je tisto, kar naročnik zahteva, če je študija pristranska ali pa povedo iskreno, da se več prostora za avte ne splača delat, ker jih bo še več zaradi tega. Odločitve so pa pogosto lahko napačne, ker so v ozadju drugi interesi. Na primer, 3. pas LJ obvoznice, ki ne bo rešil problema, se bo gradil. Zakaj? Zato, da se nekaj vidi, da se dela. To je kruh za rajo, da bo glasovala na volitvah določene ljudi. In seveda, ne smemo pozabit, da se napolnijo žepi od ljudi, ki so tu zraven. Kdo je največji pripadnik gradnje? Tisti, ki nekaj od tega ima. Follow the money. Ker če izvedeš uspešen ukrep iz prve, potem ne moreš gradit neuspešnega projekta naknadno. In 3. pas bo neuspešen projekt.

Predstavljajte si, da bi sedaj začeli z gradnjo TEŠ6. Ne bi šlo skozi, kajne.

In zapomnite si, kjer je številka v projektu, tam je nateg. TEŠ6, 2. tir, 3. razvojna os, 3. pas obvoznice itd.

Smrekar1 ::

starfotr je izjavil:

Prometne študije in strategije imajo v rokah povsod. Na ministrstvih, na občinah, pri ponudnikih avtobusnega in železniškega prometa, pri upravljavcih cest, v akademskih sferah. Teh projekcij je malo morje. Vse študije govorijo eno, to je tisto, kar naročnik zahteva, če je študija pristranska ali pa povedo iskreno, da se več prostora za avte ne splača delat, ker jih bo še več zaradi tega.


Meni se zdi širitev sistema P+R zanesljivo dobra ideja. Se na tem kaj dela?

https://www.delo.si/lokalno/ljubljana-i...

Očitno ja.

naj bi izjavil:

Odločitve so pa pogosto lahko napačne, ker so v ozadju drugi interesi. Na primer, 3. pas LJ obvoznice, ki ne bo rešil problema, se bo gradil. Zakaj? Zato, da se nekaj vidi, da se dela. To je kruh za rajo, da bo glasovala na volitvah določene ljudi. In seveda, ne smemo pozabit, da se napolnijo žepi od ljudi, ki so tu zraven. Kdo je največji pripadnik gradnje? Tisti, ki nekaj od tega ima. Follow the money. Ker če izvedeš uspešen ukrep iz prve, potem ne moreš gradit neuspešnega projekta naknadno. In 3. pas bo neuspešen projekt.


Konkretno 3. pas je smiseln zato, ker je ljubljanska obvoznica več kot samo obvoznica kot recimo tista okoli Rima. Je tudi križišče dveh osi prometnega toka, v podobni situaciji je npr. Bologna v Italiji.



Promet pride iz ene od štirih smeri in gre v eno izmed preostalih treh. 3. pas ljubljanske obvoznice je smiseln ne glede na mestni potniški promet.

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Mavrik ()

starfotr ::

Pa misliš, da bo zaradi tega manj zastojev in manj gneče? Močno dvomim. Pravzaprav, obremenitev bo še večja.

Takole bi morali imeli v LJ ločeno. Čisto svojo traso za bus.

Smrekar1 ::

starfotr je izjavil:

Pa misliš, da bo zaradi tega manj zastojev in manj gneče? Močno dvomim. Pravzaprav, obremenitev bo še večja.


Glede na redno rast prometa dvomim, da bo gneče zaradi tega manj. Dosežek bi bil sicer že to, da se situacija ne bi poslabšala.

Takole bi morali imeli v LJ ločeno. Čisto svojo traso za bus.


Jup. Tu imaš zemljevid Ljubljane, kar vriši trase in jih umesti v obstoječo infrastrukturo:



Zelo lahko je dajati pavšalne ocene "to bi morali imeti". Ja, zelo fino bi bilo, če bi imeli ločene ceste samo za avtobuse ali tramvaje (kar je običajna rešitev, bus tule je neumnost), toda čim se pojavi vprašanje "kako jih bomo umestili v obstoječo infrastrukturo" je vse tiho in dobivaš odgovore tipa "to naj oni pogruntajo". Če nisi sposoben svojega predloga umestiti v prostor je preldog enakovreden predlogu javnih teleportov na vsakih 500 metrov ali cevni prevoz iz Futurame.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

WhiteAngel ::

Po vsem prebranem - mogoče se pa sploh ne bi smeli ukvarjati s prometnimi zamaški. Ko podjetja ne bodo dobila več kadra ali pa bo ta hotel veliko višjo plačo zaradi trapastega časa, ki ga potrebuje, da pride do pisarne za Bežigrad ali BTC, bodo razmislila, da odprejo pisarno nekje na obrobju. In ko se službe premaknejo na obrobje, se tudi promet, stanovanja itd. Res mi ni jasno, kateri bedak bi hotel imeti firmo v centru mesta. Zaradi gužve je neuporabno za stranke od zunaj in tečno za zaposlene. Le nek luksuz lahko furaš, kao, mi imamo pa pisarno v centru in vidimo celotno mesto pod sabo. WTF.

Smrekar1 ::

WhiteAngel je izjavil:

Po vsem prebranem - mogoče se pa sploh ne bi smeli ukvarjati s prometnimi zamaški. Ko podjetja ne bodo dobila več kadra ali pa bo ta hotel veliko višjo plačo zaradi trapastega časa, ki ga potrebuje, da pride do pisarne za Bežigrad ali BTC, bodo razmislila, da odprejo pisarno nekje na obrobju. In ko se službe premaknejo na obrobje, se tudi promet, stanovanja itd. Res mi ni jasno, kateri bedak bi hotel imeti firmo v centru mesta. Zaradi gužve je neuporabno za stranke od zunaj in tečno za zaposlene. Le nek luksuz lahko furaš, kao, mi imamo pa pisarno v centru in vidimo celotno mesto pod sabo. WTF.


Zato, ker so tam njihovi konkurenti.



Zoprno.

starfotr ::

Jup. Tu imaš zemljevid Ljubljane, kar vriši trase in jih umesti v obstoječo infrastrukturo:


Čisto enostavno. En pas vseh 2 pasovnih cest, dovoljen samo za bus. Zadeva rešena, nič mi ni treba nikamor risat.

BigWhale ::

jype je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Prva faza za Ljubljano bi bilo granjenje se vec P+R parkirisc. Parkirisc bi morali biti za kaksnih 150.000-250.000 avtomobilov.
Sliši se kot super rešitev, dokler ne ugotoviš, da bi to terjalo izgradnjo še dveh dodatnih pasov na vseh avtocestnih odsekih vsaj 150km od Ljubljane.


Ne, ti avtomobili ze sedaj pridejo v Ljubljano, nekaj jih ostane na obrobju, zunaj AC obroca, ogromno jih pa pride blizje centru. Ce vse te avtomobile zadrzis ob robu in ljudi spakiras na avtobuse, bo promet v Lj za magnitudo ali dve bolj znosen.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Povrnitev stroškov poti samo v primeru nakupa vozovnice (1.1.2020) (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
80227288 (493) Pika na i
»

Evropski teden mobilnosti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
1987115 (1563) jype
»

Zastonj javni prevoz (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
525608 (4205) noraguta
»

Hitrost mestnega prevoza (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
18116327 (10728) BigWhale

Več podobnih tem