Forum » Problemi človeštva » Rešitev za slovenski javni prevoz
Rešitev za slovenski javni prevoz
scipascapa ::
točno tako....sem se vozil v avstriji z vlakom, dejansko si skoraj enako hitr kot avto, pa lepo kaj prebereš na vlaku ali pogledaš kak film, malo podebatiraš z nekom....mine čas ko keks.
MILINA.
MILINA.
starfotr ::
Po AT in CZ vlaki railjet letijo večino časa 160 km/h. Pri nas niti en 1 m ni takega tira.
Mavrik ::
Bi bilo zanimivo videti kakšen izračun, koliko bi stala posodobitev železniškega omrežja. Takega, ki bi omogočalo hitrejši promet kot po cesti. Denimo Lj-Mb ali Lj-Kp v eni uri.
Proga Maribor-Šentilj, ki se prenavlja, bo omogočala hitrosti do 120 km/h. Drugi tir naj bi omogočal, da bodo vlaki med Ljubljano in Koprom potovali med 1h 45min in 2h 20min.
To, kar danes gradimo, je torej preslabo, da bi lahko bil železniški promet učinkovitejši od cestnega.
Ti govoriš o medmestnih vlakih, ki niso primerni za večino dnevnih migrantov - ti namreč živijo preblizu (npr okolica ljubljane do Kamnika, Kranja, ipd.) in rabijo pogostejše postaje. Primestna železnica, ki prevaža večino ljudi po Švici, Avstriji in Nemčiji namreč ne dosega takih hitrosti, niti jih ne rabi. Rabi pa imeti dovolj pogost interval (~30min max) da jo ljudje uporabljajo.
The truth is rarely pure and never simple.
zmaugy ::
Pendolino je potencialno kar hiter, mislim da je imel v Sloveniji rekord nekaj čez 200 km/h na omejeni dolžini proge.
jernejl ::
Severni sosedje tudi brez slabe vesti prepovejo promet z avtomobilom, ko ugotovijo, da ta ni okoljsko vzdržen, ali pa hitrost na avtocestah omejijo na 80km/hSeverni sosedje lahko to brez slabe vesti naredijo, ker imajo urejen železniški promet. Ti bi pa fašistično tudi pri nas prepovedal avtomobile, in tiste reveže, ki so obsojeni na dolgo vožnjo na delo v Ljubljano, kaznoval tako, da bi se tja vozili tri ure z vlakom namesto eno uro z avtom. Pol leta zatem bi jim odvzel pa še otroke, ker bi ugotovil, da se z njimi premalo ukvarjajo.
Ti govoriš o medmestnih vlakih, ki niso primerni za večino dnevnih migrantov - ti namreč živijo preblizu (npr okolica ljubljane do Kamnika, Kranja, ipd.) in rabijo pogostejše postaje. Primestna železnicaZagotovo je potrebno oboje; primestna železnica za tiste iz bližnje okolice in medkrajevni promet za tiste, ki so bolj oddaljeni.
Po AT in CZ vlaki railjet letijo večino časa 160 km/h. Pri nas niti en 1 m ni takega tira.Pendolino je pri nas včasih vozil do 160 km/h. Danes ne vem, kakšne hitrosti dosega. Vemo pa, da se je včasih dalo z vlakom priti iz Ljubljane v Maribor v 1 h 45 min, danes pa pot traja najmanj 2 h. To je napredek, ki smo ga dosegli v približno zadnjih dvajsetih letih.
starfotr ::
Ne bi se oziral v preteklost, ker je bilo marsikaj bolje, kot je danes. Oziroma izgrajeno, pa so podrli ali pustili propadat.
Tramvaj, razne proge, ki so jih ukinili, nevzdrževanje prog in stalno nižanje hitrosti in še in še.
Tramvaj, razne proge, ki so jih ukinili, nevzdrževanje prog in stalno nižanje hitrosti in še in še.
jype ::
Severni sosedje lahko to brez slabe vesti naredijo, ker imajo urejen železniški promet.Ne. Oni imajo urejen železniški promet zato, ker lahko to naredijo. Ni prvič, da po neumnosti zamenjaš vzrok in posledico.
Ti bi pa fašistično tudi pri nas prepovedal avtomobile, in tiste reveže, ki so obsojeni na dolgo vožnjo na delo v Ljubljano, kaznoval tako, da bi se tja vozili tri ure z vlakom namesto eno uro z avtom.Kot ekonomsko nepismen človek verjetno težko razumeš, da povpraševanja po vlakih ne more biti, dokler ljudi siliš v nakup in uporabo osebnega avtomobila tako, da jim gradiš vse širše ceste.
To je napredek, ki smo ga dosegli v približno zadnjih dvajsetih letih.To je posledica tvojega načina razmišljanja, ki je v Sloveniji zelo pogosto.
Ne bi se oziral v preteklost, ker je bilo marsikaj bolje, kot je danes.Jasno - v Jugoslaviji lastništvo osebnega avtomobila ni bilo obvezno, danes pa baje je.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
jernejl ::
Ne, oni so imeli urejen železniški in cestni promet že veliko prej, preden so začeli omejevati cestni promet in njegovo hitrost na avtocestah zaradi okolja. Ni prvič, da nerazgledan človek, kakršen si ti, tega ne ve.Severni sosedje lahko to brez slabe vesti naredijo, ker imajo urejen železniški promet.Ne. Oni imajo urejen železniški promet zato, ker lahko to naredijo. Ni prvič, da po neumnosti zamenjaš vzrok in posledico.
Avstrijci nimajo nič ožjih cest od nas. S tem zgolj potrjuješ lastno nerazgledanost in ekonomsko nepismenost.Ti bi pa fašistično tudi pri nas prepovedal avtomobile, in tiste reveže, ki so obsojeni na dolgo vožnjo na delo v Ljubljano, kaznoval tako, da bi se tja vozili tri ure z vlakom namesto eno uro z avtom.Kot ekonomsko nepismen človek verjetno težko razumeš, da povpraševanja po vlakih ne more biti, dokler ljudi siliš v nakup in uporabo osebnega avtomobila tako, da jim gradiš vse širše ceste.
scipascapa ::
A razumete, da Vladi ni v interesu imeti boljši javni prevoz? Smo oz. ste pa sami krivi za ta gnoj, ki ga imamo na cestah. Pleha je 50% preveč.
AVTO: bencin €, registracija €, tehnični pregled €, vinjeta €, cestnina €, redni servisi €, izredni servisi €, popravila €, gume €
JAVNI PREVOZ: samo karta €
KOLO: 200-300 € na deset let (moj primer, kolo imam že 14 let)
PEŠHONDA: 0 €
Javni prevoz je PREDRAG, vse karte bi morale biti nižje kot podobna vožnja z avtom z neko povprečno porabo 7L/100km.
Kako je lahko jebena avtobusna karta KRANJ-LJ 3.6€ v eno smer? 7.2€ gor in dol? 80km.....to je 5€ z avtom? Da ne omenjam 1 urne vožnje Kranj-LJ.
AVTO: bencin €, registracija €, tehnični pregled €, vinjeta €, cestnina €, redni servisi €, izredni servisi €, popravila €, gume €
JAVNI PREVOZ: samo karta €
KOLO: 200-300 € na deset let (moj primer, kolo imam že 14 let)
PEŠHONDA: 0 €
Javni prevoz je PREDRAG, vse karte bi morale biti nižje kot podobna vožnja z avtom z neko povprečno porabo 7L/100km.
Kako je lahko jebena avtobusna karta KRANJ-LJ 3.6€ v eno smer? 7.2€ gor in dol? 80km.....to je 5€ z avtom? Da ne omenjam 1 urne vožnje Kranj-LJ.
starfotr ::
http://www.lpp.si/sites/www.jhl.si/file...
Lepo se vidi, da avtobusni medkrajevni prevoz je hudo nesorazmeren glede cen na km. Pri krajših relacijah jeskoraj še enkrat dražji, kot pri daljših. To je nateg naroda, ki se vozi. Ali porabi več goriva ali kaj?
Če najameš bus, te stane cca. 1 eur na km. Torej, po te ceni, za razdaljo 20 km bi to prišlo 20 eur, če je na busu 40 ljudi, to pomeni 0,5 eur/osebo. To je realna cena prevoza potnikov. Torej primestje Ljubljane, 20 eur/mesec/osebo je več kot dovolj za prevoz v službo in domov. Z najemanjem komercialnih bus prevozov. Javni prevoz je predrag.
To bi se izplačalo delat marsikomu. Pa ne sme, ker imajo koncesijo monopolisti, javne firme oz. sedaj so to tuje firme, ker so kupili naše prevoznike.
Lepo se vidi, da avtobusni medkrajevni prevoz je hudo nesorazmeren glede cen na km. Pri krajših relacijah jeskoraj še enkrat dražji, kot pri daljših. To je nateg naroda, ki se vozi. Ali porabi več goriva ali kaj?
Če najameš bus, te stane cca. 1 eur na km. Torej, po te ceni, za razdaljo 20 km bi to prišlo 20 eur, če je na busu 40 ljudi, to pomeni 0,5 eur/osebo. To je realna cena prevoza potnikov. Torej primestje Ljubljane, 20 eur/mesec/osebo je več kot dovolj za prevoz v službo in domov. Z najemanjem komercialnih bus prevozov. Javni prevoz je predrag.
To bi se izplačalo delat marsikomu. Pa ne sme, ker imajo koncesijo monopolisti, javne firme oz. sedaj so to tuje firme, ker so kupili naše prevoznike.
jernejl ::
scipascapa je izjavil:
Kako je lahko jebena avtobusna karta KRANJ-LJ 3.6€ v eno smer? 7.2€ gor in dol? 80km.....to je 5€ z avtom?No, če ne računamo zgolj goriva in dodamo še ostale stroške in amortizacijo, je najbrž cena poti z avtom bližje kakšnim 15 evrom. Je pa res, da se v avtu lahko pelje več ljudi in je potem cena po osebi toliko nižja.
scipascapa je izjavil:
Javni prevoz je PREDRAG, vse karte bi morale biti nižje kot podobna vožnja z avtom z neko povprečno porabo 7L/100km.Meni se bolj kot visoka cena vozovnic zdi problem neučinkovitost (lahko rečemo tudi cena, če upoštevamo še oportunitetne stroške).
Če se z avtom lahko pripeljem v eni uri, z vlakom pa za enako pot porabim dve uri in pol, potem bi mi morali ob vstopu na vlak še nekaj plačati, da bi se mi ta varianta bolj splačala
Potem je tu še kvaliteta storitev. Če imajo severni sosedje že odkar pomnim na railjetih brezplačen WiFi, je pri nas to še zmeraj stvar prihodnosti; še gsm signal je marsikje ob poti dovolj slab, da ni možno telefonirati, kaj šele prenašati podatke. Da ne pišem o spletnem nakupu vozovnic, ki ga severni sosedje nudijo že kakšnih deset let, pri nas pa še danes lahko kupim vozovnice zgolj za počasnejše vlake, kakšnega paypala pa seveda tudi ni.
buttcrack ::
avtobusi so zastonj, registracija in servisi tudi, šemso, ki ga vozi tudi dela samo za pest riža, da o ostali prevozniški infrastrukturi sploh ne začnem. ti bi pa samo gorivo računal :I
starfotr ::
Glede wifija in mobilnega omrežja ob progah. Sedaj, ko poteče nek rok, bodo vsi operaterji začeli na stolpe GSM-R obešat svoje bazne, vendar trenutno še ne smejo. Potem bo pokritost visoka.
Wifi bo pa tudi, ko bodo naredili LTE-R. Že z GSM-R so pokradli toliko denarja, da kar smrdi.
Wifi bo pa tudi, ko bodo naredili LTE-R. Že z GSM-R so pokradli toliko denarja, da kar smrdi.
MIHAc27 ::
Čisto enostavno. En pas vseh 2 pasovnih cest, dovoljen samo za bus. Zadeva rešena, nič mi ni treba nikamor risat.
Misliš takole?
Genij si, kako izvirna in učinkovita rešitev. Ko bi le mesto imelo tebe, vsi naši problemi bi bili takoj rešeni.
Jup, v LJ je v glavnem ta rešitev zadnja leta že bolj kot ne izčrpana - kjer je smiselno je BUS pas, drugje ne bi pomagal bistveno. Jasno, pred križišči si ga delijo skupaj z osebnimi avtomobili, sicer ne bi mogli zaviti desno.
Nekatera mesta sicer imajo še neke eksperimente z urniki, kjer se ob določenih terminih dodeli en pas za BUS v eno smer, v drugih za drugo - ideja je, da je škoda permanentno rezervirati pas, ki je namenjen blaženju špic. Ne bi pa vedel, kako se obnese.
Bravo tistemu, ki se je spomnil tega BUS pasa na Celovški. Vsi ličarji so ga veseli saj jim je povečal promet za 300%.
Omejitev je 60, pelje se lahko največ 40-50 čez dan. Sploh pri Kinu Šiška se promet tudi nenadoma lahko ustavi posledično so pogosti karamboli, ki jih prej nikoli tam ni bilo.
In koliko smo profitirali vozači LPPja? Avtobusu št 5 se je iz 45 minut zmanjšal vozni čas od moje službe do doma na 40 minut. Kot vozač se mi ni zdelo vredno (s kolesom pridem v 15 minutah).
Moja rešitev za promet bi bila P+R z vlakom. Ker Bus je vseeno prepočasen, ustavlja na semaforjih in ima preveč postaj. Vlak rabi od obvoznice do centra 10 minut, bus včasih tudi 30 in več. Na Rudniku in Dolgem mostu bi bilo to enostavno uredit. BTC ob Letališki bi bila tudi dobra lokacija za vse iz štajerskega konca, prostora je dost. Za Šiško je možnih več lokacij od litostroja do stegen, čeprav tam bi se mogoče rabila parkirna hiša.
Pa če naredijo še novo glavno postajo, in potnike strpajo bližje dunajski, da imajo potniki LPP pred nosom.. čista zmaga.
jype ::
Avstrijci nimajo nič ožjih cest od nas.Seveda ne - imajo pa precej boljši javni prevoz in precej dražji prevoz z osebnimi avtomobili. Nepismen človek kakršen si ti, ki še nikdar ni plačal dajatev v Avstriji to težko ugotovi.
Ne, oni so imeli urejen železniški in cestni promet že veliko prej, preden so začeli omejevati cestni promet in njegovo hitrost na avtocestah zaradi okolja.Tako je - oni so iz visokih davkov zgradili učinkovito železniško omrežje, takšni kot si ti ste pa dosegli celo to, da je učinkovito železniško omrežje, ki je že obstajalo, praktično propadlo.
jernejl ::
Saj to sem že jaz povedal, potem si pa prišel ti in se odločil - kot običajno - da moraš dodati še nekaj svojih neumnosti.Avstrijci nimajo nič ožjih cest od nas.Seveda ne - imajo pa precej boljši javni prevoz
in precej dražji prevoz z osebnimi avtomobili.Narobe. Servisi in registracija so resda dražji kot pri nas, a glede na njihove višje dohodke realno nič bolj, kot pri nas. Gorivo in vinjete so pa v Avstriji tudi nominalno cenejši.
Nepismen človek kakršen si ti, ki še nikdar ni plačal dajatev v Avstriji to težko ugotovi.A zato se razburjajo tisti Slovenci, ki delajo v Avstriji, ker morajo pri nas doplačevati dajatve. Ponovno dokazuješ svojo nepismenost. Smo že vajeni.
Tako je - oni so iz visokih davkov zgradili učinkovito železniško omrežjeA, zato morajo Slovenci, ki delajo v Avstriji, pri nas doplačevati dohodnino, tisti, ki uvažajo avte, pa razliko zaradi višjega DDV. Se moraš pa res potruditi, da lahko sproduciraš toliko neumnosti v tako malo besedah.
The Player ::
sprijaznite se, da bo gneča na cesti, ker smo ljudje preveč komot in se ne bomo odpovedali osebnemu avtomobilu. Razlog za to pa se moramo zahvaliti "slabemu" javnemu prevozu.
Javni prevoz je slab, ker ima visoko ceno, je časovno potraten (čeprav imam vćasih občutek, da z avtom nisem nič hitrejši), nima dodatnih bonbončkov kot v tujini (wifi) in glavni razlog izmed vseh je, ker ti ne nudi osebne svobode kot avto, ko se lahko v njega vsedeš takrat ko ti paše, medtem ko pri javnem prevozu si odvisen od voznih redov.
Na koncu javni prevoz uporabljajo samo tisti, ki so preveliki reveži, da bi si lahko privoščili avto. Vsi ostali pa imajo avte, ker je danes to "nuja". Če živiš nekje na podeželju ga potrebuješ, ker javnega prevoza ni, tisti v mestu ga pa potrebujejo, če ne drugega zato, da gredo po nakupih po btc-ju. Imaš pa tudi talente, ki živijo v centru LJ, pa se zapeljejo z avtom do centra.
Se pravi rešitev je narediti javni prevoz bolj priljubljen, ampak izgleda, da ni interesa za to. Lppju ni v interesu prilagajati svojih prog na predloge svojih strank, združitev SŽ z urbano je baje že X let v testiranju (to možnost imajo zgolj študentje), bicikelj je tudi bolj skop z gradnjo novih postajališč. P+R a to kdo sploh uporablja? Na Fužinah pod hoferjem je prazen. Pa če že greš z avtom pol poti, ne vem kaj bi proftiral s tem, da potem presedeš na avtobus?
Tudi subvencij ni v Sloveniji tako kot v Avstriji. Tam subvencionirajo tovorna kolesa, ki so zelo praktična in jih baje vidiš na vsakem koraku, pri nas je pa to luksus, ki dobi "noge" v roku 5 minut
ena izmed "rešitev" bi bila recimo tudi omogočanje vožnje motornih koles oz. skuterjev do 125ccm z izpitom B kategorije. S skuterjem si hiter, ima majhno porabo in ga lahko parkiraš skoraj povsod, a mora biti več kot 50ccm, ker si potem že ovira na cesti z omejitvijo 45km/h, je pa tu problem, ker potrebuješ izpit vsaj A1 kategorije, če hočeš vozit kaj več. Razen v tujini, tam lahko pelješ v nekaterih državah tudi z B kategorijo in kjer je to omogočeno je tudi kultura vožnje s skuterji bolj razširjena, medtem, ko pri nas še zmeraj vladajo avti.
vožnja do 125ccm motorjev z B kategorijo (sicer ni prvotna povezava, ki sem jo hotel dati, ampak zaenkrat bolje kot nič)
Javni prevoz je slab, ker ima visoko ceno, je časovno potraten (čeprav imam vćasih občutek, da z avtom nisem nič hitrejši), nima dodatnih bonbončkov kot v tujini (wifi) in glavni razlog izmed vseh je, ker ti ne nudi osebne svobode kot avto, ko se lahko v njega vsedeš takrat ko ti paše, medtem ko pri javnem prevozu si odvisen od voznih redov.
Na koncu javni prevoz uporabljajo samo tisti, ki so preveliki reveži, da bi si lahko privoščili avto. Vsi ostali pa imajo avte, ker je danes to "nuja". Če živiš nekje na podeželju ga potrebuješ, ker javnega prevoza ni, tisti v mestu ga pa potrebujejo, če ne drugega zato, da gredo po nakupih po btc-ju. Imaš pa tudi talente, ki živijo v centru LJ, pa se zapeljejo z avtom do centra.
Se pravi rešitev je narediti javni prevoz bolj priljubljen, ampak izgleda, da ni interesa za to. Lppju ni v interesu prilagajati svojih prog na predloge svojih strank, združitev SŽ z urbano je baje že X let v testiranju (to možnost imajo zgolj študentje), bicikelj je tudi bolj skop z gradnjo novih postajališč. P+R a to kdo sploh uporablja? Na Fužinah pod hoferjem je prazen. Pa če že greš z avtom pol poti, ne vem kaj bi proftiral s tem, da potem presedeš na avtobus?
Tudi subvencij ni v Sloveniji tako kot v Avstriji. Tam subvencionirajo tovorna kolesa, ki so zelo praktična in jih baje vidiš na vsakem koraku, pri nas je pa to luksus, ki dobi "noge" v roku 5 minut
ena izmed "rešitev" bi bila recimo tudi omogočanje vožnje motornih koles oz. skuterjev do 125ccm z izpitom B kategorije. S skuterjem si hiter, ima majhno porabo in ga lahko parkiraš skoraj povsod, a mora biti več kot 50ccm, ker si potem že ovira na cesti z omejitvijo 45km/h, je pa tu problem, ker potrebuješ izpit vsaj A1 kategorije, če hočeš vozit kaj več. Razen v tujini, tam lahko pelješ v nekaterih državah tudi z B kategorijo in kjer je to omogočeno je tudi kultura vožnje s skuterji bolj razširjena, medtem, ko pri nas še zmeraj vladajo avti.
vožnja do 125ccm motorjev z B kategorijo (sicer ni prvotna povezava, ki sem jo hotel dati, ampak zaenkrat bolje kot nič)
Lonsarg ::
Rešitev je je dvignjeni vlak (na tajskem mu pravijo sky-train) z mini vagončni on-damand, povezan v mesh network da potnik zgolj vtipkajo končno destinacijo in jih vagon tja dostavi. Potem pa še standardizacija teh vagonov, da se potem ta mestni mesh network lahko avtomatsko priklopi tudi na hitrejše državne proge in te torej en vagon brez prestopov dostavi +-500m iz LJ do +-500m v Mariborsko lokacijo.
The Player ::
pa še ena izkušnja z javnim prevozom na malo dalšo razdaljo.
Sem hotel iti na relacijo LJ-Gornja Radgona. Ker železnice tam ni je ta opcija odpadla, se pravi ostane samo BUS, ki pa je takrat stal 36€ za povratno karto. Na koncu sem šel s prevozi.org in plačal za obe smeri 12€ skupaj, kar je 3x ceneje.
Enkrat sem pa šel smer Dunaj-LJ, tisto pa je bila katastrofa. Karta za eno smer je stala ca 70€, potoval pa sem pol dneva oz. ca 8 ur od jutra do popoldneva. Ne vem po kaki trasi je sicer vlak šel, ampak glede na čas potovanja in na to, da se je na vsaki postaji ustavil ni bil vreden 70€.
sliši se zanimivo, ampak mislim, da kakršnakoli višja investicija, ravno ne pride v poštev za našo obubožano državo.
Sem hotel iti na relacijo LJ-Gornja Radgona. Ker železnice tam ni je ta opcija odpadla, se pravi ostane samo BUS, ki pa je takrat stal 36€ za povratno karto. Na koncu sem šel s prevozi.org in plačal za obe smeri 12€ skupaj, kar je 3x ceneje.
Enkrat sem pa šel smer Dunaj-LJ, tisto pa je bila katastrofa. Karta za eno smer je stala ca 70€, potoval pa sem pol dneva oz. ca 8 ur od jutra do popoldneva. Ne vem po kaki trasi je sicer vlak šel, ampak glede na čas potovanja in na to, da se je na vsaki postaji ustavil ni bil vreden 70€.
Rešitev je je dvignjeni vlak (na tajskem mu pravijo sky-train)
sliši se zanimivo, ampak mislim, da kakršnakoli višja investicija, ravno ne pride v poštev za našo obubožano državo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: The Player ()
Lonsarg ::
Tajska je šla v sky-train varijanto ravno zaradi tega, ker je bil Metro predrag. Za luksuz ki sem ga opisal boš komot dobil 100EUR+/mesec kandidate da tak network z solo vagončki koristijo. Kdor bo hotel ceneje bo namesto mini vagončka lahko uporabil cenejše večje skupne vagončke(pač vlaki, sam ne tako gromozasnki kot na klasični železnici), ki bi pa nadomestili klasični bus.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
darkolord ::
The Player je izjavil:
sprijaznite se, da bo gneča na cesti, ker smo ljudje preveč komot in se ne bomo odpovedali osebnemu avtomobilu. Razlog za to pa se moramo zahvaliti "slabemu" javnemu prevozu.Ali pa je osebni prevoz "predober". Trenutno se lahko z avtom zapelješ direkt v center Lj in najdeš pakirno mesto 3-5 minut stran od cilja, kjerkoli že ta je. Tudi superduper metro, železnica, tramvaji in busi bi temu težko konkurirali.
Javni prevoz je slab, ker ima visoko ceno, je časovno potraten (čeprav imam vćasih občutek, da z avtom nisem nič hitrejši), nima dodatnih bonbončkov kot v tujini (wifi) in glavni razlog izmed vseh je, ker ti ne nudi osebne svobode kot avto, ko se lahko v njega vsedeš takrat ko ti paše, medtem ko pri javnem prevozu si odvisen od voznih redov.
V večjih mestih je mislim da tako, da ljudje ne uporabljajo javnega prevoza zaradi tega, ker bi bil tako dober, ampak ker je prevoz z avtomobilom tako slab. Je pa seveda res, da se javni prevoz potem izboljša, če/ko ga več ljudi uporablja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Lonsarg ::
Ja, to da javni prevoz rata uporaben šele zaradi slabšega osebnega prevoza je ultra žalostno.
Jaz sem mnenja da se z 20-30 miljardami da narediti v SLO javni prevoz ki pokriva 75% prebivalstva in je BOLJ udoben od trenutnega osebnega prevoza. V tak javni prevoz bi z mesečnimi vozovnicami ljudje tudi celo miljardo letno vračali.
Jaz sem mnenja da se z 20-30 miljardami da narediti v SLO javni prevoz ki pokriva 75% prebivalstva in je BOLJ udoben od trenutnega osebnega prevoza. V tak javni prevoz bi z mesečnimi vozovnicami ljudje tudi celo miljardo letno vračali.
The Player ::
Ali pa je osebni prevoz "predober".
ja, saj to sem želel povedati, zato tudi tako veliko uporabnikov osebnih avtomobilov, ker je veliko bolj komot, če štartaš takrat ko želiš in sam načrtuješ pot. Nisem pa prepričan, da je tako simpl dobiti prosto parkirno mesto v centru LJ kot si napisal.
V večjih mestih je mislim da tako, da ljudje ne uporabljajo javnega prevoza zaradi tega, ker bi bil tako dober, ampak ker je prevoz z avtomobilom tako slab
Ko sem bil na potovanju v J Koreji je kljub temu, da so bile razmere na cestah katastrofalne, še zmeraj bilo ogromno avtomobilov na cestah, čeprav imajo razširjen javni prevoz. Malo za popestritev pa zraven prištej še njihovo katastrofalno kulturo vožnje . Še taksija ne moreš najeti, se ti že zadaj obesi na hupo.
Avtobusi so sicer poraz in izgleda približno tako kot naš LPP, nič posebnega, tako, da sem raje uporabljal podzemno železnico, ki je bila najlažja za uporabo iz stališča tujca.
Invictus ::
Vsem sanjačem tukaj, ki sanjajo o tem kako bi v Sloveniji lahko deloval javni promet, naj najprej naštudirajo sledeče:
- kritična masa ljudi
- razseljenost prebivalstva.
Ker ideje so že malo bolane, čeprav zanemarimo finančni del...
- kritična masa ljudi
- razseljenost prebivalstva.
Ker ideje so že malo bolane, čeprav zanemarimo finančni del...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Lonsarg ::
Finance so bistvene, v Slovenija zapravimo 3.5 miljard letno za avtomobile, pa tle niso upoštevane še dodatne investicije, ki jih vložki od prispevkov lastnikov avtov ne pokrijejo vseh. TO je razlog da je osebni prevoz tako fajn, finance in nič drugega, enostavno se največ v to vlaga.
Če preumeriš te miljarde se lahko dela nore stvari, ki se vam enim trenutno zdijo "pravljice, bolane,..".
Pa brez skrbi da ni samo država in ljudje krivi za tako stanje. Avtomobilski lobij raje zase vzame te miljarde, kot da gredo drugam...
Če preumeriš te miljarde se lahko dela nore stvari, ki se vam enim trenutno zdijo "pravljice, bolane,..".
Pa brez skrbi da ni samo država in ljudje krivi za tako stanje. Avtomobilski lobij raje zase vzame te miljarde, kot da gredo drugam...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Invictus ::
Če preumeriš te miljarde se lahko dela nore stvari, ki se vam enim trenutno zdijo "pravljice, bolane,..".
Super, spet en levičar, ki bi ljudem rad vzel njihov težko zaslužen denar za svoje blodnje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Lonsarg ::
Kdo bi kaj vzel? Država bi to zgradila na kredit, plačali pa bi uporabniki tega prevoza.
Kar bi postopoma "vzel" so le površine za ceste, ker bi bile vedno slabše vzdrževanje, ker se ne bi vlagalo v njih, postopoma bi se znižala iz 50 nato na 40 in nato na 30 hitrost vožnje in take fore. Ampak bistvo je da bi se to zgodilo PO tem ko bi že glavnina switchala na bolši javni prevoz, nikoli prej.
Kar bi postopoma "vzel" so le površine za ceste, ker bi bile vedno slabše vzdrževanje, ker se ne bi vlagalo v njih, postopoma bi se znižala iz 50 nato na 40 in nato na 30 hitrost vožnje in take fore. Ampak bistvo je da bi se to zgodilo PO tem ko bi že glavnina switchala na bolši javni prevoz, nikoli prej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
zmaugy ::
Rešitev za slovenski javni prevoz je tole:
https://siol.net/forum/thread/hrvati-z-...
Čimveč nadzora in kaznovanje voznikov za vsako malenkost. S tem se vožnja spremeni iz vsaj včasih zabavnega v dolgočasno, mukotrpno, zoprno in stresno opravilo.
Zakaj vozimo prehitro? Ker je vožnja za drugimi dolgočasna in zoprna, vožnja z nikomer pred seboj pa je lahko prijetna. Prehitevanje razbije dolgočasnost v sledenju nekomu, ki vozi počasneje od nas in nas ovira pri naši vožnji.
Če v vožnjo vneseš možnost, da si nadzorovan na dolgih odsekih ceste (ali celo na vsakem koraku), si iz nje odstranil vse, kar jo dela vsaj deloma znosno in prijetno in jo spremenil v 100 % zoprnijo.
Mission acomplished! Sam bi z veseljem povsem prešel na javni prevoz (ok, razen za večja nakupovanja), samo če bi bila kvaliteta (hitrost, frekvenca in urejenost) boljša. In bolj ko bojo z nadzorom šli v smeri Velikega Brata, z nižjim standardom javnega prevoza se bom zadovoljil. Verjetno ne bomo edini.
https://siol.net/forum/thread/hrvati-z-...
Čimveč nadzora in kaznovanje voznikov za vsako malenkost. S tem se vožnja spremeni iz vsaj včasih zabavnega v dolgočasno, mukotrpno, zoprno in stresno opravilo.
Zakaj vozimo prehitro? Ker je vožnja za drugimi dolgočasna in zoprna, vožnja z nikomer pred seboj pa je lahko prijetna. Prehitevanje razbije dolgočasnost v sledenju nekomu, ki vozi počasneje od nas in nas ovira pri naši vožnji.
Če v vožnjo vneseš možnost, da si nadzorovan na dolgih odsekih ceste (ali celo na vsakem koraku), si iz nje odstranil vse, kar jo dela vsaj deloma znosno in prijetno in jo spremenil v 100 % zoprnijo.
Mission acomplished! Sam bi z veseljem povsem prešel na javni prevoz (ok, razen za večja nakupovanja), samo če bi bila kvaliteta (hitrost, frekvenca in urejenost) boljša. In bolj ko bojo z nadzorom šli v smeri Velikega Brata, z nižjim standardom javnega prevoza se bom zadovoljil. Verjetno ne bomo edini.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Miki N ::
Rešitev za slovenski javni prevoz je tole:
https://siol.net/forum/thread/hrvati-z-...
Čimveč nadzora in kaznovanje voznikov za vsako malenkost. S tem se vožnja spremeni iz vsaj včasih zabavnega v dolgočasno, mukotrpno, zoprno in stresno opravilo.
Zakaj vozimo prehitro? Ker je vožnja za drugimi dolgočasna in zoprna, vožnja z nikomer pred seboj pa je lahko prijetna. Prehitevanje razbije dolgočasnost v sledenju nekomu, ki vozi počasneje od nas in nas ovira pri naši vožnji.
Če v vožnjo vneseš možnost, da si nadzorovan na dolgih odsekih ceste (ali celo na vsakem koraku), si iz nje odstranil vse, kar jo dela vsaj deloma znosno in prijetno in jo spremenil v 100 % zoprnijo.
To je predpostavka. Mogoče je res, mogoče ni. Gotovo je saj pri dnevnih opravilih v igri ogromno drugih psiholoških mehanizmov - in veliko jih deluje na poizkusu menjave ene vrste stresa za drugo. Kaj dosti dopamina med vožnjo na delo ne boš našel.
Je pa res glede pričakovane kazni. Dejansko se je izkazalo, da obstaja nekakšen prag, kjer ljudje zaključijo, da je kazen realno možna (kako to naredijo je zgodba zase) - zanimivo, da takrat sam znesek niti ni tako pomemben. In deluje menda tudi obratno, če je kazen dovolj "nemogoča" visoki zneski niti ne delujejo tako dobro. Skratka obstaja nekakšno pravilo "pojemajočih dobitkov" pri večanju zneska za posamezno kazen, z isto frekvenco nadzora.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miki N ()
ahac ::
Čimveč nadzora in kaznovanje voznikov za vsako malenkost. S tem se vožnja spremeni iz vsaj včasih zabavnega v dolgočasno, mukotrpno, zoprno in stresno opravilo.
Ne vem...
Meni je v državah z več reda na cestah veliko bolj prijetno vozit kot pa med divjaki.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
zmaugy ::
Meni je najbolj zoprna vožnja po avstrijskih avtocestah, kjer imajo dela na cesti in sekcijsko kontrolo, omejitve pa bizarne. In tako se spomnim, da sem se pred cca dvema letoma peljal nekaj kilometrov 60 km/h, cesta dovolj dobra za vsaj 120 km/h, to se vleče kot kurje črevo.
Enako je bilo na Trojanah, ko je bila sekcijska kontrola. Avti vozijo tistih 90-95 km/h (ker jim števci lažejo), prehitevanja so kot med tovornjaki, ki se vozijo z delta 2 km/h, stvar pa traja nekaj kilometrov.
Zdaj si predstavljaj, da imaš takšen sistem na celi avtocesti, dolgočasno in duhamorno za znoret. Ker moraš pa imeti roke na volanu in gledati na cesto. Brezveze. Sem rajši na vlaku in brskam po netu ali delam kaj koristnega.
Enako je bilo na Trojanah, ko je bila sekcijska kontrola. Avti vozijo tistih 90-95 km/h (ker jim števci lažejo), prehitevanja so kot med tovornjaki, ki se vozijo z delta 2 km/h, stvar pa traja nekaj kilometrov.
Zdaj si predstavljaj, da imaš takšen sistem na celi avtocesti, dolgočasno in duhamorno za znoret. Ker moraš pa imeti roke na volanu in gledati na cesto. Brezveze. Sem rajši na vlaku in brskam po netu ali delam kaj koristnega.
ahac ::
Ne rabim si predstavljat. Dovolj sem vozil po avtocestah ZDA in Kanadi, itd., kjer so omejitve nižje, kršiteljev pa manj.
Ja, prehitevanja so bolj počasna, ampak to je OK. Pač se postaviš na levi pas in v miru prehitiš. Ne rabiš ful bremzat, ne rabiš ful pospeševat, nihče se ti ne nabije na rit. Mogoče ni zabavno, ampak stresno je pa tudi manj, sploh pri dolgih razdaljah ali pa v gužvi.
Zaradi tega sigurno nič več ljudi ne gre na vlak...
Ja, prehitevanja so bolj počasna, ampak to je OK. Pač se postaviš na levi pas in v miru prehitiš. Ne rabiš ful bremzat, ne rabiš ful pospeševat, nihče se ti ne nabije na rit. Mogoče ni zabavno, ampak stresno je pa tudi manj, sploh pri dolgih razdaljah ali pa v gužvi.
Zaradi tega sigurno nič več ljudi ne gre na vlak...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ahac ()
starfotr ::
ena izmed "rešitev" bi bila recimo tudi omogočanje vožnje motornih koles oz. skuterjev do 125ccm z izpitom B kategorije. S skuterjem si hiter, ima majhno porabo in ga lahko parkiraš skoraj povsod, a mora biti več kot 50ccm, ker si potem že ovira na cesti z omejitvijo 45km/h, je pa tu problem, ker potrebuješ izpit vsaj A1 kategorije, če hočeš vozit kaj več. Razen v tujini,...
Niti v sanjah. Še kategorijo za 50 ccm bimorali vzeti od B kategorije. Čr nikoli ne sediš na motorju, ne moreš karna lepe oči dobiti licence za vožnjo.
Z B kategorijo lahko že danes voziš piagio MP3. Pa še to za moje pojme ne bi smeli dovoliti z B kategorijo. Nujno A kategorija, za motorje.
zmaugy ::
Ne rabim si predstavljat. Dovolj sem vozil po avtocestah ZDA in Kanadi, itd., kjer so omejitve nižje, kršiteljev pa manj.
Ja, prehitevanja so bolj počasna, ampak to je OK. Pač se postaviš na levi pas in v miru prehitiš. Ne rabiš ful bremzat, ne rabiš ful pospeševat, nihče se ti ne nabije na rit. Mogoče ni zabavno, ampak stresno je pa tudi manj, sploh pri dolgih razdaljah ali pa v gužvi.
Zaradi tega sigurno nič več ljudi ne gre na vlak...
No, meni se zdi biti zreduciran na vlogo robota, ki pol ure ali uro zgolj pazi na zgornjo mejo hitrosti na števcu (ne glede na to, če je to v danih razmerah na cesti res potrebno) in vozi v koloni za drugimi roboti, pošastna izguba časa in opravilo, ki ni vredno da se z njim kdorkoli ukvarja brez plačila. Skoraj karkoli je boljše početi od tega.
zavajon ::
Čimveč nadzora in kaznovanje voznikov za vsako malenkost. S tem se vožnja spremeni iz vsaj včasih zabavnega v dolgočasno, mukotrpno, zoprno in stresno opravilo.
Ne vem...
Meni je v državah z več reda na cestah veliko bolj prijetno vozit kot pa med divjaki.
Pa ti vidiš kakšno koleracijo med redom na cesti in inkasantsvom? Jaz ne.
No morda pa je: v državah, kjer je več reda, vidiš manj policajev na cestah.
BigWhale ::
No, meni se zdi biti zreduciran na vlogo robota, ki pol ure ali uro zgolj pazi na zgornjo mejo hitrosti na števcu (ne glede na to, če je to v danih razmerah na cesti res potrebno) in vozi v koloni za drugimi roboti, pošastna izguba časa in opravilo, ki ni vredno da se z njim kdorkoli ukvarja brez plačila. Skoraj karkoli je boljše početi od tega.
Ce imas delo na cesti na odseku dolgem 2km in se peljes 60km/h namesto 120km/h, si izgubil tocno .... *drumroll* Eno minuto!
Pa so 2km dolgi odseki z delom na cesti bolj izjema kot pravilo.
Pa ti vidiš kakšno koleracijo med redom na cesti in inkasantsvom? Jaz ne.
No morda pa je: v državah, kjer je več reda, vidiš manj policajev na cestah.
Zato, ker ljudje niso balkanci in znajo upostevati prometne predpise in ni treba toliko policajev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Invictus ::
Pa so 2km dolgi odseki z delom na cesti bolj izjema kot pravilo.
Ti se pa ne voziš veliko po avtocestah, kajne ?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
BigWhale ::
Se ja. Pri nas so zapore daljse od 2km redke. Tudi ce bi bile zapore dolge 10km, je to 5 minut izgubljenega casa. Voznja po teh zozanih pasovih pri kaj vec kot 90km/h je pa tako ali tako norost.
hendriks ::
_0\WA6m7Uzc je izjavil:
_0\WA6m7Uzc je izjavil:
69. člen poglej. In razmisli, kaj ta kratek stavek pomeni.
Pomeni samo to, da če delaš od doma, ti mora delodajalec plačati za potrebno opremo in ti zagotavljati varno delo.
O tem govorim. S tem da delodajalci ne bi dali iz svojega žepa nič za to opremo, ker bi se financirala iz subvencij. Ne vem zakaj se ljudje tako otepajo dela od doma..
http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa...
Aha, delodajalci se bodo zaradi teh predpisov otepali dela od doma. Z drugimi besedami, če bo delavec padel doma po stopnicah, bo tožil firmo, ker mu ni zagotovila varnega delovnega mesta? A bejž no. To se enostavno reši z amandmajem ali pogodbo med delojemalcem in delodajalcem.
zmaugy ::
No, meni se zdi biti zreduciran na vlogo robota, ki pol ure ali uro zgolj pazi na zgornjo mejo hitrosti na števcu (ne glede na to, če je to v danih razmerah na cesti res potrebno) in vozi v koloni za drugimi roboti, pošastna izguba časa in opravilo, ki ni vredno da se z njim kdorkoli ukvarja brez plačila. Skoraj karkoli je boljše početi od tega.
Ce imas delo na cesti na odseku dolgem 2km in se peljes 60km/h namesto 120km/h, si izgubil tocno .... *drumroll* Eno minuto!
Pa so 2km dolgi odseki z delom na cesti bolj izjema kot pravilo.
Pa ti vidiš kakšno koleracijo med redom na cesti in inkasantsvom? Jaz ne.
No morda pa je: v državah, kjer je več reda, vidiš manj policajev na cestah.
Zato, ker ljudje niso balkanci in znajo upostevati prometne predpise in ni treba toliko policajev.
Hecno kako ljudje vedno pridejo z isto racionalizacijo. Ne gre se za izgubljen čas ampak za dolgočasnost in tega početja.
Brez problema se pelješ enako razdaljo z enako hitrostjo, če medtem lahko kaj drugega. To je ravno osnovni point moje debate in zato bi lahko javni prevoz premagal vožnjo z osebnim avtomobilom (so prihoda samovozečih).
showsover ::
Če res ni hujšega v zivljenju, se tudi to potrpi.
Pač bolj tak, stoicen način vožnje je to.
Lahko daš na tempomat, kot pri vsak drugi max omejitvi.
Pač bolj tak, stoicen način vožnje je to.
Lahko daš na tempomat, kot pri vsak drugi max omejitvi.
scipascapa ::
Ukinitev potnih stroškov pa dražji avti ipd. Kot da mora folk vsak teden v BTC, lepo vas prosim.
Delitev avta ipd....
Delitev avta ipd....
sparklyslo ::
Kratkoročna rešitev za Ljubljano, ker za čakanje v zastojih na 10+let ni časa (beri 3 pas, podzemna,bla bla)...
Dnevne vinjete za vstop na/znotraj Lj. obroča vsem ne Lj. Ljubljančani dobijo zastonj.
Ves ta zbran denar se prenese na brezplačni javni prevoz po Lj. Vlak + Avtobus.
Vsaj 1x bolj pogosti vlaki iz vseh vpadnih smeri + večje število vagonov.
S tem se sprosti promet/zrak v Ljubljani in obvoznici. Dobimo bolj tekoč in učinkovit javni prevoz.
Če so cene stanovanj v Lj. zasoljene, naj imajo prebivalci vsaj kaj od tega.
Če se že nekdo hvali, da je to najlepše mesto na svetu, naj naredi tudi kaj za učinkovitost javnega prometa.
Dnevne vinjete za vstop na/znotraj Lj. obroča vsem ne Lj. Ljubljančani dobijo zastonj.
Ves ta zbran denar se prenese na brezplačni javni prevoz po Lj. Vlak + Avtobus.
Vsaj 1x bolj pogosti vlaki iz vseh vpadnih smeri + večje število vagonov.
S tem se sprosti promet/zrak v Ljubljani in obvoznici. Dobimo bolj tekoč in učinkovit javni prevoz.
Če so cene stanovanj v Lj. zasoljene, naj imajo prebivalci vsaj kaj od tega.
Če se že nekdo hvali, da je to najlepše mesto na svetu, naj naredi tudi kaj za učinkovitost javnega prometa.
PrimoZ_ ::
Kaj pa če bi tiste silne milijarde planirane za širitve avtocest, raje dali v javni prevoz?
Da se obrne trend naraščanja osebnih avtomobilov iz +2% na leto, na recimo -1%.
Da se obrne trend naraščanja osebnih avtomobilov iz +2% na leto, na recimo -1%.
jype ::
sparklyslo je izjavil:
Ljubljančani dobijo zastonj.Polovica vozil iz Ljubljane se vsak dan premakne iz Ljubljane v Ljubljano, kar je daleč od optimalnega.
sparklyslo je izjavil:
S tem se sprosti promet/zrak v Ljubljani in obvoznici. Dobimo bolj tekoč in učinkovit javni prevoz.IMO bi za kaj takega moral tudi Ljubljančanom bistveno podražit prevoz z osebnim vozilom.
Seveda pa obstaja boljša rešitev: Vse večpasovnice znotraj obvoznice se predela tako, da imajo samo en pas not _ali_ enega ven, preostali prostor se pa nameni javnemu in nemotoriziranemu prevozu. Pa naj ljudje potem z avtomobili delajo ovinke, z busom bodo pa prišli po krajši poti in hitreje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
PrimoZ_ ::
Potem ne rabimo novih AC in dolgoročno je to bolj vzdržno.
Tovorni tranzit pa na železnice.
Tovorni tranzit pa na železnice.
jype ::
_0\WA6m7Uzc ::
A je kak primer dobre prakse iz tujine kako nekaj .. KARKOLI narest na tem področju?Je, ja. Prepove se avtomobile in se reči nenadoma uredijo same od sebe, tako kot so storile praktično vse razvite države v Evropi.
TOCNO TOLE. Vse tezava z javnim prevozom bojo v nekaj mesecih resene. Ni problem javni prevoz, problem je, da ga premalo ljudi uporablja ali ce hoces drugace: ljudje so zaradi modernosti kupovali avtomobile, busov je bilo vedno manj. Zdaj pa ljudje jamrajo, da imajo avto zato, ker je javni prevoz katastrofa.
Potem ne rabimo novih AC in dolgoročno je to bolj vzdržno.
Tovorni tranzit pa na železnice.
Absolutno nobenih novih avtocest in namesto razsiritve obvoznice v Ljubljani, rezervacija enega celega pasu za avtobuse. Brez siritve.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: _0\WA6m7Uzc ()
zmaugy ::
sparklyslo je izjavil:
Kratkoročna rešitev za Ljubljano, ker za čakanje v zastojih na 10+let ni časa (beri 3 pas, podzemna,bla bla)...
Dnevne vinjete za vstop na/znotraj Lj. obroča vsem ne Lj. Ljubljančani dobijo zastonj.
Ves ta zbran denar se prenese na brezplačni javni prevoz po Lj. Vlak + Avtobus.
Vsaj 1x bolj pogosti vlaki iz vseh vpadnih smeri + večje število vagonov.
S tem se sprosti promet/zrak v Ljubljani in obvoznici. Dobimo bolj tekoč in učinkovit javni prevoz.
Če so cene stanovanj v Lj. zasoljene, naj imajo prebivalci vsaj kaj od tega.
Če se že nekdo hvali, da je to najlepše mesto na svetu, naj naredi tudi kaj za učinkovitost javnega prometa.
Absolutno se ne strinjam z delom “Ljubljančani zastonj”. Vsi plačajo vožnjo po določeni javni cesti ali pa nihče.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Evropski teden mobilnosti (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 30852 (20938) | jb_j |
» | Povrnitev stroškov poti samo v primeru nakupa vozovnice (1.1.2020) (strani: 1 2 3 4 … 14 15 16 17 )Oddelek: Loža | 128043 (101248) | Pika na i |
» | Zastonj javni prevoz (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 12280 (10877) | noraguta |
» | Hitrost mestnega prevoza (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 32847 (27248) | BigWhale |