Prijavi se z GoogleID

» »

Hitra železniška povezava LJ - KR

Hitra železniška povezava LJ - KR

strani: 1 ... 3 4 5 6 7 8

Zheegec ::

da se lahko potem TI ceneje voziš s trolo ali vlakom, pa me še vseeno pride ceneje in pa neverjetno hitreje in bolj učinkovito.


To da gredo nekateri z vlakom omogoča tudi tebi da prideš v eni uri do Lj. in ne v treh, kolikor bi rabil če bi se vsi podali na ceste z avtomobili.

Noup, če bi ves denar, ki se nabere od obdavčitve nas, ki se vozimo z avtomobilom, porabili za ceste bi prišel še hitreje do Lj, kot sedaj. Tako pa gre denar za javni prevoz, ki lepo ustvarja izgubo in je neučinkovit ter ni nič napredoval zadnjih 20 let.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Karaya 52 ::

Tudi v hrupu in smradu ni prijetno živeti, zato so na prvem mestu stanovalci nato vsi ostali. Aktivnosti drugih zmanjšujejo vrednost njihove lastnine, če se že gremo otročarije. Kvaliteta življenje pa se ne meri po širini avtoceste in organizaciji DARSa (poroštvo nad krediti ima itak spet država).

Je pa zanimivo šibati s kolesom mimo kolone avtomobilov in moram priznati, da se takrat kar cinično smejim. Nisem zapravil kupa denarja in pokuril del življenja za pleh. Morejo pa z avtom na cesto tudi če koli letijo z neba, če ne zaradi vremena pa zato da opravičijo ves nesmisel okoli premikajočega falusa.

Utk ::

Če država 20 let krade denar namenjen za ceste, je čisto pravilno, da ima vsaj poroštvo za kredite DARS-a.
Sicer je pa lastnina blizu kakšne ceste, posebej avtoceste, dosti več vredna kot nekje v pm.
In lažje je v avtu trpet leteče kole z neba, kot na biciklu. Vsaj ne prideš ves posran domov.

Karaya 52 ::

Da ne bo pomote, nisem član kolesarskega lobija foruma slo-tech. Sicer je kolo dobro prevozno sredstvo je pa lahko samo fragment morebitne rešitve. Tudi Zasavje bi pridobilo na dodani vrednosti če bi se uredile SŽ (drugače dvomim v perspektivo železnic zato njihovega razvoja nebi forsiral). Nek določen pas ob strani avtocest je za bivanjsko vsebino neprimeren in degradiran za "vekomaj".

Zheegec ::

Nek določen pas ob strani avtocest je za bivanjsko vsebino neprimeren in degradiran za "vekomaj".

Še sreča, da avtoceste zasedejo manj, kot 10% površine Slovenije... Aja, ne, zasedejo manj, kot železnice in so bolj prijetne za bližnje prebivalce, kot bližina železnice...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Gandalfar ::

po kaksni logiki je pa avtocesta bolj zazeljena kot vlak?

Zheegec ::

Vlak, sploh tovorni, noro trese in je glasen, zato se dostikrat zbudiš.
Pa še ni nujno, da če imaš železniške tire blizu, da imaš tudi blizu do postaje...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

kmetek ::

Ko omenjate Kranj....bil bi edinstven dober primer za urejen javni prevoz, ki bi vseboval recimo 2-4 male avtobuse z dobro prevozno traso, pa bi pomoje laufalo. Sploh za šihtarje v centru mesta ipd....Ne razumem res, čemu v Kranju tok fleha......40.000 folka a avtomobilov vsaj 10.000.

WarpedOne ::

Ustanovi firmo, nabavi avtobuse in furaj. Želim ti mnogo profita.
Do you know what you don't know?

imagodei ::

Thomas> "Časi močnega javnega prometa so minili, podobno kot so prej minile konjske vprege, ki so vozile vino z Dolenjske.
Ni nostalgije. Če pa je nostalgija, je pa draga."


To misliš samo za pri nas, rajt? Ker ko sem bil nazadnje v Parizu, se mi je jako udobno in poceni zdel prevoz z metrojem. Ne samo, da je poceni ena vstopnica za na podzemni vlak - dokler ne zapustiš postaje, lahko poljubno velikokrat prestopiš.

Poleg metroja imaš še železnico, ki pokriva velik del predmestij, (mesečna) karta za oba je seveda dražja.

No, jasno: najstarejše metro linije v Parizu so stare že več kot 100 let. Je pa res, da bi brez podzemne mesto kot je Pariz kolapsiralo v nekaj dneh, če ne v nekaj urah.

Smo pač provincialci. Problem ni v ceni, ker se ta reč ne gradi za 10 let. Problem je v tem, da ne znamo gledat za več kot za 10 let naprej.
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

Ne, problem je v tem, da nas je premalo. Če vozi bus na pet minut, bo tričetrt dneva prazen. Če ga moram enkrat čakat 20 minut, bom šel drugič z avtom. S podzemno ali s čimerkoli bi bil čisto isti problem.
Stvar je v tem, da dostikrat ni nobene gužve in bi čisto lepo prišel nekam z avtom. Ob takih urah pa ponavadi busi vozijo bolj poredko, in dokler pride bus, si z avtom že tam. Če pa že imam avto in se vozim z njim, bom pa kdaj tudi potrpel v gužvi, pa še zmeraj prišel najmanj v istem času kot bi z busom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Mogoče ne bi bil, če bi ta podzemna zajela tudi primestne občine (recimo da gre do Domžal ipd. ne nujno povsod pod zemljo seveda), ali pa če bi okoli teh postaj začeli načrtno graditi predmestna naselja ter garaže. Je pa velik problem, da tega niso začeli načrtovati in delati že pred desetletji, ko smo bili tako "moderna" družba po meri človeka :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

noraguta ::

Ne, problem je v tem, da nas je premalo. Če vozi bus na pet minut, bo tričetrt dneva prazen. Če ga moram enkrat čakat 20 minut, bom šel drugič z avtom. S podzemno ali s čimerkoli bi bil čisto isti problem.
Stvar je v tem, da dostikrat ni nobene gužve in bi čisto lepo prišel nekam z avtom. Ob takih urah pa ponavadi busi vozijo bolj poredko, in dokler pride bus, si z avtom že tam. Če pa že imam avto in se vozim z njim, bom pa kdaj tudi potrpel v gužvi, pa še zmeraj prišel najmanj v istem času kot bi z busom.

http://www.sedeplacer-tag.fr/Lignes/HOR...

bi bilo tole dovolj pogosto ? gre za mesto s cca 150k prebivalci.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

fosil ::

V Ljubljano ob vseh glavnih vpadnicah vzporedno v mesto pripelje tudi železniška proga. Ena od prednosti zvezdaste strukture.

Torej tiri so položeni in z vseh koncev pripeljejo direktno v center. Treba bi bilo samo zadevo zorganizirat in povezat z busi. Tako bi železnica predstavljala hrbtenico omrežja (tako kot S-Bahn), busi pa bi nato imeli bolj lokalne , lahko tudi krožne proge.
Ravno tako so z železnico pokriti vsi nakupovalni centri, ker so se večinoma gradili v industrijskih conah.

Skratka infrastruktura je že, sedaj je potrebna samo še organizacija.
Tako je!

Thomas ::

Domnevno dobro delujoči javni prevozi v nekaterih evropskih mestih temeljijo na ogromnih denarjih zmetanimi in še naprej metanimi v ta namen.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Zadovoljstvo ljudi z življenjem v mestu je premosorazmerno z denarjem, zmetanim za javne storitve v tem mestu.

O.

noraguta ::

Domnevno dobro delujoči javni prevozi v nekaterih evropskih mestih temeljijo na ogromnih denarjih zmetanimi in še naprej metanimi v ta namen.
poveej to še japoncem , NY ter ostalim mestom kateri odpravljajo tvoj p2p transport z učinkovitim buildanjem publick backbone omrežij. p2p je mrtev, nazadnje so ga brcnili še iz telefonskih central ker je preprosto prepotraten.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Pyr0Beast ::

Se bi strinjal z besedami Okapi-ja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

Zadovoljstvo ljudi z življenjem v mestu je premosorazmerno z denarjem, zmetanim za javne storitve v tem mestu.

Ok, vidim da bo treba spokat iz slovenistana.
Do you know what you don't know?

thramos ::

Domnevno dobro delujoči javni prevozi v nekaterih evropskih mestih temeljijo na ogromnih denarjih zmetanimi in še naprej metanimi v ta namen.


Nič domnevno.

Človek se vpraša ali nekateri v tej temi niso še nikoli obiskali katere od evropskih prestolnic.

Anteus ::

Precej se je omenjalo subvencioniranje javnega prevoza.

Kaj pa subvencioniranje avtomobilskega prevoza?

Koliko miljard (včasih tolarjev) in danes miljard evrov je šlo v gradnjo infrastrukture. VSE z državnim denarjem.
Trditev, da tudi avtobusi uporabljajo ceste je le delno na mestu. Glede na situacijo pred 100 leti so ceste širili pradvsem zaradi povečanja avtomobilskega prometa. Pravzaprav je natančnejša obratna trditev. Avtmobilski promet se je širil zaradi gradnje cest - primer Autobahn, Interstate, v novejšem času kitajske avtoceste.

Ko toliko razpravljate o tem, kaj je boljše me zanima, če je kdo upošteval energetsko učinkovitost posameznih načinov prevoza. Zadnje čase to zelo pridobiva na pomenu.

@Thomas
Ne sanjaj o novih tehmologijah. Tiste, ki dejansko pridejo v poštev so stare: armirani beton (~130let), jeklene konstrukcije (200-300let) in to je to. Vse novejše eksotike so predrage.
Do nekoliko manjše mere isto velja tudi za prevozna sredstva.
Prav tako podzemnna gradnja. Draga in počasna. V Ljubljani so že desetletja ideje o garažni hiši pod gradom, pa iz tega ni prav nič. Prav tako ni realno pričakovati podzemne železnice, spet zaradi cene. Celo tako mesto kot Berlin ima zelo malo podzemnih tirov, kljub potencialnim prednostim. Problem je v geologiji, ki je v grobem podobna ljubljanski. Visoka talna voda in močvirska tla. Če boš razmišljal o tem pa upoštevaj tudi ekstreme, ne samo idealne razmere enkrat poleti. V dvajsetih letih prejšnjega stoletja npr je Ljubljana doživela zelo hude poplave - Gradaščica je zalila večji del Rožne doline. Ti problemi so rešljivi, ampak za kakšno ceno?

Koristi/stroški.

Pa še nekej glede tvojega zagovarjanja liberalnega kapitalizma. Samo tole: Sherman Antitrust Act (1890)

Glede tramvaja v Ljubljani - ukinili so ga zaradi politike NNNP. Ideja je bila, da so avtobusi potrebni za evakuacijo ljudi v primeru vojne.
V istem času je bila sprejeta tudi odločitev, da se železnice ne poglobi. Poglobljena naj ne bi bila dovolj reprezentativna.
Kakor vem je sedaj ravno poglobljena proga glavni problem za uvedbo tramvaja. Podvozi pod železnico so prestrmi.


Nazaj k hitri progi KR-LJ.
Dokler ne zgradijo drugega tira oz v praksi druge proge do Jesenic ni mogoče stvari bistveno spreminjati, ker je proga prezasedena. Gimnazija Kranj je pred nekaj leti poskušala dobiti vlak za prevoz v Ljubljano na gledališko predstavo, vendar so iz SŽ sporočili, da nimajo niti enega prostega termina. Mislim, da to pove skoraj vse. Zaradi tega tudi ne bodo pri progi urejali novih postajališč, ker bi to še upočasnilo promet.
Vseeno pa so nekaj v smeri hitrejše proge že naredili. Za jutranji mednarodni vlak v smeri JE-LJ (MV 415) ni potrebno plačati dodatka, prav tako ne za popoldanskega v nasprotno smer (EC 210 ali IC 312 ne vem zagotovo).

Thomas ::

Avtomobili in avtomobilisti, so velik vir davkov za vsako državo in že iz tega naslova je gradnja avtocest poplačana. No, bi bila, če bi država - ne bila država.

Osebni in tovorni promet po cestah je vir. Javni potniški in ves železniški je pa ponor. Denarja.

Kljub temu, bi mnogi radi "javni potniški prevoz in tovor na železnico", čeprav večina sami tega nikakor ne prakticirajo. Samo pozivajo k "kreposti", "razuzdani" so pa ravno toliko.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Anteus ::

Če gledamo stvar na nivoju države, potem lahko rečemo da bi se sistem razsul ali pa zelo obremenil/izgubil na učinkovitosti, če ne bi bilo javnega prevoza.
Praviš tudi, da so ceste palčali z davki. A železnice pa niso? Govorim o času pred motorizacijo.

Če upoštevamo te kriterije, je za nerentabilnost javnega prevoza kriva država, ker spodbuja dva konkurenčna koncepta transporta.
Glede na razmere enega bolj ali manj.

Če z "razuzdanostjo" in "krepostjo" namiguješ name lahko s ponosom povem, da redno uporabljam vlak na relaciji kr-lj in kolo na vseh poteh do ~20km od doma, če le razmere dopuščajo, poleg tega se pa z avtom nikamor ne vozim redno. Z redno mislim službo, srečanja društev/skupin ipd..

Thomas ::

Praviš tudi, da so ceste palčali z davki. A železnice pa niso?


Ceste so plačali z davki na avtomobile, trošarinami na avtomobile, davki na bencine, trošarinami na bencine, dizle in druge župce. Celo država namenja tam pobrane davke za železnico in druge take svoje pet projekte.

Avtomobile ljudje hočejo in (drago) plačujejo. Železnice ne mara nihče, ki ima alternativo. Isto busov ne mara naben, ki ima alternativo.

Vitezi v oklepih, 15 000 njih plus še vsaj dvakrat toliko spremljevalnega osebja, so bili potolčeni leta 1415 od 6000 lokostrelcev. Kljub temu, da je to pomenilo konec Stoletne vojne in vitezov, se nekateri s tem niso sprijaznili do današnjega dne.

Podobna fascinacija je nad "javnim prevozom", ki ni še nikoli zelo dobro delal in bo v bodoče še manj. Čas "vitezov v oklepih" je pač minil.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Podobna fascinacija je nad "javnim prevozom", ki ni še nikoli zelo dobro delal
:)) Za razliko od zasebnega, ki deluje čudovito (razen ko par ur stojiš in gledaš v znak STAU ali se v konici tri ure prebijaš skozi gnečo na mestnih ulicah).

O.

Thomas ::

Ja, dost čudovito deluje. Še boljš bi brez državnega prerazporejanja dohodka kamionarjev na ajzenpon in brez nenamesnske porabe davščin iz avtomobilizma.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

noraguta ::

Ja, dost čudovito deluje. Še boljš bi brez državnega prerazporejanja dohodka kamionarjev na ajzenpon in brez nenamesnske porabe davščin iz avtomobilizma.

ja ko država jamči za dars kredite. avtomobilisti pufate druge ljudi v tujini. še sebe ne morete preživeti , boste pa železnico.(predvidevam , da ja država poštena seveda).
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zheegec ::

Ja, dost čudovito deluje. Še boljš bi brez državnega prerazporejanja dohodka kamionarjev na ajzenpon in brez nenamesnske porabe davščin iz avtomobilizma.

ja ko država jamči za dars kredite. avtomobilisti pufate druge ljudi v tujini. še sebe ne morete preživeti , boste pa železnico.(predvidevam , da ja država poštena seveda).

Če bi šli davki, pobrani od avtomobilov (direktno - DMV in DDV, ter nedirektno - trošarine, registracije,...) samo za gradnjo in vzdrževanje cest, bi z lahkoto imeli 4-pasovne avtoceste že leta nazaj. Ker gre pa direktno v državno blagajno, potem pa država to razporeja (in del tega gre tudi za DARS in garantiranje kreditov), se večino tega denarja porazgubi za ostalo.
Je pa res, da v tem primeru javnega prevoza skoraj ne bi bilo, če ne bi mi, ki imamo avtomobile plačevali za javni prevoz. Bi pa imeli n-pasovno avtocesto in praktično nič zastojev na cesti. Pa država bi morala še kaj sredstev dobiti od kje drugje.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

noraguta ::

potem sploh ni vprašanje , n pasovnico v vsako slovensko vas(šala). Dejansko avtomobilisti niste bili sposobni začetnega vložka v ceste. Država se je zapufala , da imate sedaj avtoceste in plačuje se cestnina. tko nekako to gre, če prav razumem. Sedaj pa avtomobilisti , kričite , da javnega transporta nočete , ko se bo država zapufala za javni transport. A prov razumem al narobe?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zheegec ::

Čisto narobe, vsi stroški s cestami (gradnje in vzdrževanje) so dosti nižji, kot se neposredno od uporabnikov cest pobere v obliki raznih davkov. Dosti teh davkov gre za razne druge namene, nekaj jih gre za gradnjo/vzdrževanje cest, nekaj pa za javni prevoz. Sedaj pa se še vedno najdejo ljudje, ki bi nam - ki največ plačujemo - še dodatno podražili vse skupaj, da se nam KONČNO splačalo voziti se z javnim prevozom, pozabljajo pa, da bi bil javni prevoz še bistveno slabši, če ne bi bili že v štartu mi tako obdavčeni.

Ker pa gre ogromno denarja pobranega od avtomobilov za vse možne druge namene, se mora seveda SCT zadolževati, da lahko gradi in vzdržuje ceste. Želimo, da se vzpostavi pravično razmerje in da se mojemu lokalnemu prevozniku ne bi več splačalo peljati se s praznim avtobusom - ker ima še vedno dobiček tudi od praznega avtobusa. Mogoče bi lahko pozabili na prejšnji komunistični sistem in bi se subvencije plačevale glede na število prevoženih potnikov in bi se BISTVENO zmanjšale, razen za prevoz šolske mladine.

Več denarja pa bi se lahko namenilo za ceste, ki so ogromen vir zaslužka države, ki potem ta denar uporablja za druge namene, je pa večina naših cest pod standardom EU.

[edit] Aja, država drugače največ dobička ustavi preko TROŠARIN na gorivo, katere so obstajale že dolgo, preden smo začeli graditi avtoceste. Denar od trošarin ne bi smel iti v državni proračun, ampak direktno za izgradnjo in vzdrževanje cest, nek solidaren procent - kot izkaz naše dobre volje - pa bi šel za subvencioniranje javnega prevoza.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

Snohman ::

Pa poglejmo iz podatkov za proračun 2009:
Davek na motorna vozila: 71 mio
Letna povračila za uporabo cest: 110 mio
Trošarine: 1152 mio, od tega recimo polovica od goriv(pa je najbrž več)
DDV: prodanih je bilo recimo 50.000 avtomobilov, od vsakega 2000 EUR DDV(zelo konzervativna ocena): 100mio

Skupaj: na oko 860 mio EUR od avtomobilistov, pa raje precej več, ker ne verjamem da je povprečna cena avtomobila samo 10.000EUR, poleg tega se jih je prodalo več kot 50.000.

Lahko rečemo kar miljardo.

Nisem upošteval da se DDV plačuje tudi od goriva in recimo servisiranja avtomobilov, oboje skupaj ni zanemarljivo.

Če se nehamo vozit in kupovat avte, država crkne najprej zaradi izpada dohodkov iz davkov, potem pa še zaradi izgube delovnih mest.

Zeberdee ::

Najcenejši prevoz za osebo je, ob vseh stroških na kratke razdalje ali dolge razdalje - taxi + javni prevoz.

Investicija v avto se ti tako sploh ne splača, časovna vrednost denarja in podobno. Če kdo želi, lahko naredim tudi izračune, ampak bi to zahtevalo preveč dela, predvsem iskanje podatkov kot so povprečna starost avtomobila in povprečna cena novega avtomobila. Če se ne motim, sem dva meseca bral tako raziskavo neke fakultete iz nove evrope, letni cenzus narejenih kilometrov je bil okoli 40.000.

Glede same železnice nismo izvedeli nič. Glede na to, da iz centra Kranja v center Ljubljane v najboljšem primeru rabiš 20 minut (v najslabšem pa 50 minut, pa še to mora biti tunel zaprt) ta nova železnica verjetno ne bo časovno v redu rešitev, sploh če predvidevaš da moraš priti kamorkoli drugam kot v Šiško ali v center.

Okapi ::

Če se nehamo vozit in kupovat avte, država crkne najprej zaradi izpada dohodkov iz davkov,
Na možnost, da bi namesto avtov in bencina kupovali kaj drugega, si pa seveda pozabil.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

noraguta ::

Na možnost, da bi namesto avtov in bencina kupovali kaj drugega, si pa seveda pozabil.

O.

ja očitno smo res država konjskih mešetarjev , če država crkne zaradi pleha. pa če se po tujčevo najbolj splača nabavit avtobus pa prazen znjim furat.

mihaje to je za državne ceste, katerih je koliko glede na avtoceste. pri teh je pa 4.5 G pufa, ene 200Mega pokasirajo s cestninami. al kako?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zheegec ::

Najcenejši prevoz za osebo je, ob vseh stroških na kratke razdalje ali dolge razdalje - taxi + javni prevoz.

Po kakšni logiki je pa to? Če grem samo enkrat na dan s taxijem (kar moram zvečer, ker ni več lokalnega avtobusa), me pride v obe smeri cca 20EUR+, to je 600EUR na mesec. Za javni prevoz sem pa že povedal, kakšna je razlika. Pa še to moraš gledati, da če bi odštel vse trošarine pri avtomobilu in odštel subvencije pri javnem prevozu, bi prišel javni prevoz VSAJ 3x dražje, tako je pa zame javni prevoz "samo" za 100% dražji day-to-day.
mihaje to je za državne ceste, katerih je koliko glede na avtoceste. pri teh je pa 4.5 G pufa, ene 200Mega pokasirajo s cestninami. al kako

Če konzervativno rečemo, da država dobi na leto 1milijardo EUR od avtomobilov, potem bi se v 20 letih nabralo 20 milijard EUR (čeprav po mojem še dosti več). Pa moraš še prišteti ves denar od cestnin in vinjet na AC. Torej hočeš reči, ves ta denar ne bi bil dovolj za izgradnjo trenutno obstoječih avtocest in pa obnovo regionalnih cest?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

noraguta ::

tam gor je miha je zajel tudi cestnine če se ne motim , ampak vseh parametrov za državne ceste ne poznam, kje šele za občinske. sem podal samo mnogo enostavnejši primer darsa (kateri je brez obratovalnih stroškov zapufan za 30 let). stem sem hotel samo nakazat , da niti ta tako opevani "pleh bum" ni bil in nebo zastonj. nikakor ti pa ne odrekam pravice do ceste.

pa to še vedno ne pomeni , da je javni transport brezveze , ter da se na tem področju kaj postoriti.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Okapi ::

Po kakšni logiki je pa to? Če grem samo enkrat na dan s taxijem (kar moram zvečer, ker ni več lokalnega avtobusa), me pride v obe smeri cca 20EUR+,
Vse je odvisno od tega, kako in koliko se voziš, kakšne so krajevne cene taksija (razlike so lahko precejšnje) in kakšen avto imaš. Če kupiš rabljen avto za jurja evrov, je računica čisto drugačna, kot če vsake tri leta kupiš nov avto za 25 jurjev evrov. V računici tudi ne smeš upoštevati samo cene avta in goriva, ampak tudi garažo oziroma parkiranje.

Upoštevati moraš tudi, da če se vsakodnevno voziš s taksijem, lahko mirno računaš na 30-50% nižje cene.

In jasno je, da ne velja enaka računica za vse. Če imaš otroke, ki jih moraš vozit v šolo in na različne dejavnosti, in stanuješ recimo 20 km iz Ljubljane, po možnosti v katerem od koncev, ki niso najbolje javno-prevozno povezani z mestom, je čisto nekaj drugega, kot če si sam in lahko delaš od doma, ali če živiš v centru in imaš vse 5 minut peš od stanovanja.

O.

Gregor P ::

LOL se ne spomnim, da bi kdaj v centru Lj. uporabil avtobus, da bi prišel recimo do železniške postaje, opere, ali kaj podobnega, so moje noge bolj zanesljive od LPP-ja ... medtem ko pa sem v kakšnem prometno zgledno urejenem evropskem mestu, kdaj pa kdaj uporabil mestni potniški promet tudi za krajše relacije.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

tam gor je miha je zajel tudi cestnine če se ne motim , ampak vseh parametrov za državne ceste ne poznam, kje šele za občinske. sem podal samo mnogo enostavnejši primer darsa (kateri je brez obratovalnih stroškov zapufan za 30 let). stem sem hotel samo nakazat , da niti ta tako opevani "pleh bum" ni bil in nebo zastonj. nikakor ti pa ne odrekam pravice do ceste.

pa to še vedno ne pomeni , da je javni transport brezveze , ter da se na tem področju kaj postoriti.

Od cestnine, ki jo plačamo pri registraciji, se zbere 100 mio, za vso vzdrževanje cest gre pa 70 mio. Avtoceste se bojo pa tudi plačale iz cestnin, v vsakem primeru. Morda bo trajalo malo dlje, in bo več obresti, ampak brez skrbi, da ne bojo kolesarji plačali avtocest. Niti ni za zanemarit, da je zaradi nesposobne države vsaj tretjino avtocestnega denarja pokradenega, pa še 250 mio mora it vsako leto v SŽ, da vsaj nekako na pol funkcionirajo. 250 mio je pa več kot stane izgradnja avtocest na leto. Pa se na železnicah čisto nič ne gradi, samo zapravlja. Ko se bo gradilo, pa niti 500 mio ne bo dost. Avtoceste so drobiž proti tej vreči brez dna. Vprašanje edino še kolk gre za subvencije avtobusom.

Snohman ::

Povračilo cest se plača ob registraciji, denar pobran od vinjet tukaj ni štet, kolikor vem gre direkt v DARS in ne v integralni proračun. Ga je pa slabih 100 mio na leto.

Pa še to: leta 2003 je povprečna cena novega avta znašala okoli 25k EUR, danes je najbrž 30k EUR. To pomeni slabih 6000 EUR DDV od vsakega, prodanih pa je bilo realno 60.000 avtomobilov. To je 360 mio samo iz naslova DDVja.


Javni prevoz deluje samostojno samo na področjih z dovolj veliko gostoto ljudi, pri nas pa bi najbrž dobro deloval samo v Lj in MB, pod pogojem.

noraguta ::


Javni prevoz deluje samostojno samo na področjih z dovolj veliko gostoto ljudi, pri nas pa bi najbrž dobro deloval samo v Lj in MB, pod pogojem.

se kar strinjam pri tej pavšalni oceni do nadaljnega(le da bi razširil na ljubljano okolico). ampak za začetek še sama ljubljana ne deluje, pa bi lahko.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedOne ::

zeberde:
Investicija v avto se ti tako sploh ne splača, časovna vrednost denarja in podobno

A da ne? Beri tukaj. Js sm zaradi vožnje z lastnim avtomobilom že v profitu.
Do you know what you don't know?

noraguta ::

tisto je za lase privlečeno pri takih cifrah si najameš stanovanje pred vrati šihta.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedOne ::

Stanovanje pred vrati šihta me pride koštat 600 EUR na mesec + prehrana in stroški (vsaj 200 EUR). To je kakih 40k EUR v 4ih letih.
Do you know what you don't know?

noraguta ::

koliko časa se pa sedaj voziš na šiht(upoštevaj 15EUR je ura)? a doma ne daješ za hrano in stroške?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedOne ::

Glih ene tolk kot bi ponucal za pospravljanje, nakupovanje in kuhanje vsak dan.
Do you know what you don't know?

noraguta ::

ja če imaš doma udomačeno služnjičad po ugodni ceni se ti res ne splača.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedOne ::

250 EUR mesečno je morda ugodno, morda ne. Poznam mnoge, ki doma ne prispevajo niti pol tega.
Do you know what you don't know?

noraguta ::

ok dokler nisi samostojen gospodarski subjekt , bomo tvoje cifre jemali z doberšno mero prizanesljivosti. saj imaš že v startu benificirano stanarino in oskrbo nekje izven urbanega okolja.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

WarpedOne ::

Kako za vraga moja stanarina vpliva na smiselnost uporabe javnega prevoza?

Ko sm se fural z vlakom sm stanoval na istem naslovu kot zdej, ko se furam z avtom. Prej sm ponucu 1,5h več časa kot sedaj. Boš to dojel al ne? Lubi jezus ...
Do you know what you don't know?
strani: 1 ... 3 4 5 6 7 8


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Smučišče 2864 (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Loža
45495593 (38340) M-Power
»

Parkirni avtomati - Bežigrad (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15621356 (15922) solatko
»

Nepravilno parkiranje - napačen naslov na listku (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
619326 (4541) krho

Več podobnih tem