» »

Benz na rezervi zadni kilometri kako jih prevozit ?

Benz na rezervi zadni kilometri kako jih prevozit ?

1 2
3
»

Super Sonic ::

"Glede pritiskov Common Rail črpalk. Ki jih poznavalec dizel motorjev SuperSonic omenja kot problematične, naj omenim da so ti pritiski bili pri prvih generacijah okoli 1000 barov, zdaj pa počasi prihajajo proti 2000 barom. Medtem ko VWjev PumpeDuse TDI že zelo dolgo deluje na 2000 barih pritiska..."

?

"Prav tako moram poznavalca SuperSonica opomniti da je audi začel izdelovati 2.0 TDI Common Rail motorje nekje 2007 in prva avtomobila ki sta jih imela vgrajena sta bila novi Audi A4 ter VW Tiguan."

Dej malo se pozanimaj ti poznavalec, kdaj je Audi prvič vgradil CR v mašino. Pa glej malo višje po moči motorjev in po seriji. Če ne boš nič našel, ti bom pomagal.

"Aja, pa cena turbine za AR 147 JTD 16V po uradnem katalogu rezervnih delov AR pride okoli 750€ (proizvajalca Garrett). To je "priporočena" cena, za katero se da vedno dobiti popust. Visokotlačna črpalka (Common Rail) pa stane 600€."

Ja no, če sem dejal, da pride 1100 turbina in še nekaj popusta, sem verjetno mislil, da je zraven še delo. Al bi ti to sam šraufal doma? Kar bo čisto realna cena...

"Menjava črpalke za vodo je bistveno težji poseg, kot pa menjava turbine ali črpalke skupnega voda."

He, he,ti poznavalec, tole je popolnoma odvisno od motorja, tipa avtomobila in znamke.

"No vidim, da ne ves kaj je CR sploh."

Jaz vem zelo dobro kaj CR je. VW ga je pač vgradil zadnji, ko se je še zadnji veliki (Toyota) odločil, da gre na CR in ne njihov PD. Sploh pa so ljudje zahtevali, da več moči in manj hrupa.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Valvoline ::

Ampak jaz poznam vsaj 15 primerov iz glave, ko so imeli težave s CR-ji.


No vidim, da ne ves kaj je CR sploh.
Audi oz VAG, kot navajas, ima CR sele od lani (ali predlani nevem 100%) , tako nekaj let star ni mogel met tezav z CR.

Je*es TD,TDI in posebej CR.
Še vedno pogrešam svojega g2 1.6d z preko 500.000km prevoženih,to je bil avto ne pa tole high-tech sranje ki se danes prodaja. Avto je pr 500.000km žr 5.5l cvička in 1l olja na 1000km :)

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

"?"

Aja... napisal si da common rail črpalke delujejo pod enormnimi pritiski in da so znane po tem da odpovedujejo, jaz sem ti samo hotel pojasniti da ti pritiski niso tako kritični kot hočeš ti to predstaviti.

"Dej malo se pozanimaj ti poznavalec, kdaj je Audi prvič vgradil CR v mašino. Pa glej malo višje po moči motorjev in po seriji. Če ne boš nič našel, ti bom pomagal."

Jest vem da je imel audi pred 2.0 common railom, še 4.2 in 2.7 in 3.0. Vendar si ti omenil na prejšnji strani da poznaš kar nekaj primerov kako so šle common rail mašine po gobe, med njimi tudi 2004 Audi A4 2.0 TDI, ki ni common rail, kar sem ti hotel povedati...

"Ja no, če sem dejal, da pride 1100 turbina in še nekaj popusta, sem verjetno mislil, da je zraven še delo. Al bi ti to sam šraufal doma? Kar bo čisto realna cena..."

Menjava turbine na AR147 zahteva približno 1 uro dela če to delaš prvič, ker je popolnoma dostopna ko odpreš pokrov motorja in odvijačiš 2 vijaka ki držita okrasni pokrov motorja. Vem ker vozim ta avto, pa pri 130kkm ima še vedno prvo turbino, kot tudi prvo visokotlačno črpalko... tudi injektor še ni noben hin... čudež...

"He, he,ti poznavalec, tole je popolnoma odvisno od motorja, tipa avtomobila in znamke."

Govora je o Fiat Grande Puntu... ne o kateremkoli avotomobilu.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

krneki0001 ::

Menjava črpalke za vodo je bistveno težji poseg, kot pa menjava turbine ali črpalke skupnega voda.
Če menjaš črpalko za vodo, je ravno toliko dela kot če moraš zamenjati zobati jermen, ker je črpalka za vodo gnana preko zobatega jermena. Glede na to da je cena velikega servisa za avto ranga grande punto cca 500€, je 350€ čisto "razumna" številka. Verjetno ti bo vsak pametn mehanik zraven zamenjal še jermen in šponarje, ker stroški materiala predstavljajo malenkost v prierjavi z ceno dela če bi ta postopek delal naknadno.


Odvisno kateri avto, nekateri imamo ločen jermen in vodno pumpo, zato ker se jermen menja na 100.000km, pumpa pa ko začne puščat (okol 150.000km).

Menjava jermenov in napenjalca ter vodne pumpe je 200 evrov na uradnem servisu za daihatsu. (to je delo in deli - jermen in napenjalec 50 evrov, vodna pumpa 32 evrov, delo pa 118 evrov)

JanK ::

Menjava črpalke za vodo je bistveno težji poseg, kot pa menjava turbine ali črpalke skupnega voda.
Če menjaš črpalko za vodo, je ravno toliko dela kot če moraš zamenjati zobati jermen, ker je črpalka za vodo gnana preko zobatega jermena.


To vse je seveda odvisno od avtomobila. Na mojem je menjava crpalke (ki jo poganja klinasti jermen, zobatega jermena itak nimam), precej preprosta - spraznis hladilni sistem, odmonitiras ventilator, snames jermen, odvijes 4 vijake, zamenjas pumpo in zmontiras nazaj.

Super Sonic ::

"Aja... napisal si da common rail črpalke delujejo pod enormnimi pritiski in da so znane po tem da odpovedujejo, jaz sem ti samo hotel pojasniti da ti pritiski niso tako kritični kot hočeš ti to predstaviti."

Zame konkretno to predstavlja velik pritisk. Predvsem pa nepotreben. Predvsem pa moti to, da iz 3 valjev in prostornine 1,5l dobijo ven okoli 100 KM. Če dajo pa še en valj zraven in kakšen deci prostornine si pa že na 120, 130 KM.

"Jest vem da je imel audi pred 2.0 common railom, še 4.2 in 2.7 in 3.0. Vendar si ti omenil na prejšnji strani da poznaš kar nekaj primerov kako so šle common rail mašine po gobe, med njimi tudi 2004 Audi A4 2.0 TDI, ki ni common rail, kar sem ti hotel povedati..."

Aha, ok. Priznam bilo je nejasno napisano, ampak samo zaradi tega, ker je taka tema. Načeloma sploh ni debata o tem. Tisto vem, da ni bil CR, je pa imel turbino, kar je bilo bistvo mojega pisanja. Nima veze CR ali PD ali pa FSI, če je turbina not je sranje. Da pa rabiš 180 KM, da lahko nekoga prehitiš na cesti je pa že dosežek svoje sorte.

"Menjava turbine na AR147 zahteva približno 1 uro dela če to delaš prvič, ker je popolnoma dostopna ko odpreš pokrov motorja in odvijačiš 2 vijaka ki držita okrasni pokrov motorja. Vem ker vozim ta avto, pa pri 130kkm ima še vedno prvo turbino, kot tudi prvo visokotlačno črpalko... tudi injektor še ni noben hin... čudež..."

Menda bo res... čudež, namreč. Sicer sam omenjenega vozila ne poznam v nulo, imata pa ga dva kolega. Obadva sta kupovala rabljenjo robo. Prvi je v dveh letih zamenjal menjal sklopko in turbino, drugi pa samo turbino. Prvi ima družino in občasno stopi na plin, drugi pa divja.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

koyotee ::

Menda bo res... čudež, namreč. Sicer sam omenjenega vozila ne poznam v nulo, imata pa ga dva kolega. Obadva sta kupovala rabljenjo robo. Prvi je v dveh letih zamenjal menjal sklopko in turbino, drugi pa samo turbino. Prvi ima družino in občasno stopi na plin, drugi pa divja.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

Super Sonic ::

koyotee - ja koyotee, si izpostavil odličen point.

Namreč pri CR je to cela znanstvena fantastika, da dobiš konkretno vzdrževan avto. Ker se vse vrti okoli turbine, črpalke, vprašanj ali so vozil relacije ali so hodil po kruh 2 km stran, ali so vrtel km nazaj ali ne, ali so ga tišal mrzel motor, ipd. Pri enostavnih bencinarjih je tega mnogo manj in nakup manj stresen.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

jype ::

Super Sonic> Pri enostavnih bencinarjih je tega mnogo manj in nakup manj stresen.

Vse je vprašanje računice za vsakega posameznika. Eni majo CR dizl samo zato "ker bl potegne", eni ga mamo pa zato k se z njim da konkretno pršparat (seveda ob določenem vzorcu uporabe, ne v vsakem primeru).

Super Sonic ::

Konkretno se da prišparat, če veliko voziš. Seveda, ob predpostavki, da ti avto ne crkuje in ne menjaš turbin in črpalk. Če vzamemo samo Tribesov izračun turbine, je to 700€. Za 700€ goriva pa niti ni tako malo, ane. Da o tem, da turbine raje stanejo več in da crkujejo raje več, kot tule trobentajo vsi v en glas, niti ne govorim

Mislim, da imaš ti problem v tem, da sploh ne veš kako malo kurijo moderni bencinarji. Je res, da niso tako prožni, suvereni, ampak če jih zavrtiš na obrate, lahko kamot prehitiš praktično vsakega. Divjat po cesti pa tako ali tako ni vljudno, kar pa mislim, da zate ni problem.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Dr_M ::

Sej imajo tudi bencinski motorji turbine. Pa so pri bencinarjih turbine se bolj izpostavljene okvaram, ker delajo na visjih vrtljajih in pod precej vecjimi obremenitvami, pa kljub temu ne crkujejo vsak dan. Je pa turbo bencinar cisto nekaj drugega za vozit kot dizel. Navora prakticno enako, cez mnogo vecje obmocje. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

dzinks63 ::

Eni majo CR dizl samo zato "ker bl potegne"


"z rahlim plinom", če pa stopiš konkretno po "gasu", pa ni diesla, kateri bi pariral konkurenčnemu sodobnemu bencinarju (po nabavni ceni v enakem avtomobilskem razredu).

Sicer pa itak opažate, koliko novejših avtomobilskih dieslov se prodaja (sploh v tujini) že po treh ali celo po dveh letih in nekateri takšni že imajo kar krepko preko 100-150 tisoč prevoženih km. In ti lastniki dobro vedo, da do sedaj je šlo brez napak, kaj kmalu pa se lahko začne "dogajat" in požirat konkretne cifre €. In potem kupiš tak na zunaj super ohranjen avtomobil, po možnosti še brez opravljenega velikega servisa, z slabimi gumami, amortizerji in zavorami, pa si zmagal. Praktično si zadel na lotu, če se hočeš znebit viška denarja, v parih letih ti bo tak avtomobil požrl ves profit pridobljen z malo manj porabe (praktično boš v izgubi), v ceni goriva je pa itak premala razlika, da bi kaj konkretnega privarčeval.

Kako prevoziti zadnje km, do prve bencinske črpalke? Z čim bolj enakomerno in zmerno vožnjo (cca 50km/h) z rahlim plinom v čim višji prestavi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

krneki0001 ::

Jst šparam s tem, ko si kupim star avto, ga poštimam in se vozim z njim 10 let. Za avto več kot 2000 evrov ne dam (za tega sedaj sem dal 800 evrov - 200.000 sit), v petih letih sem zanj porabil približno 25.000 litrov goriva (9 lirov na 100km prevoženih), kupil sem delov za okoli 1000 evrov servise delam sam, kupujem samo dele olja, svečke, filtri, vodne pumpe, jermeni in en hladilnik (19 let star hladilnik ni več opravljal svoje funkcije) in en tank za gorivo, ker so mi ga na parkirišču preluknjali, kupil sem 3 komplete gum (1200 evrov za 3 komplete, ker en komplet gum za terenca zdrži okoli 100.000km) in obnovil sem ves pleh ter ga dal preštrihat, kar je zneslo vse skupaj okoli 800 evrov.
Če danes preračunam vse skupaj sem dal za vse skupaj okoli 28000 evrov skupaj z avtom. Ker ga mislim imeti še vsaj 5 let računam, da bom za vse skupaj dal še enkrat tok denarja, kar pomeni okoli 60.000 evrov me bo vse skupaj prišlo v 10 letih.
Če pa danes kupiš novega dizla, je že cena visoka (vsaj 10x višja od moje nabavne cene starega avta). Dal boš v 10 letih vsaj 35.000 evrov za gorivo (za iste kilometre kot jaz) in servisi bodo vsaj 3x dražji kot za moj avto). V končni fazi boš po 10ih letih na isti ceni. Torej prišparal nisi nič.

Če se pa že gremo ekologijo, najmanj onesnažuje avto, ki ga niso naredili. Torej je za ekologijo bolje, da se voziš s starim avtom in novega zate sploh ne naredijo.

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

nebivedu kaj si hotu povedat zdej, da v 10 letih daš isto denarja in se ves čas voziš v podrtiji namesto v spodobnem avtu?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

krneki0001 ::

Sploh ni podrtija, v tem je ves čar, vozim pa se lahko kjerkoli, pa še žal mi ga ni če ga kam butnem. Sicer pa za 10X ceno mojega avta ne dobiš avta, ampak kolm kišto, ki razpade že po petih letih, za kakšen boljši avto si pa že v štartu na polovici cene, ki jo bom jaz plačal v petih letih z avtom, servisi in gorivom skupaj.


Hotel sem pa povedat tudi to, da najmanj onesnažuje okolje tist avto, ki ni narejen.

;-) ::

Hoto je povedat da bo v 19let star avto vložo še 50.000€ ...ekonomično ni kaj.

Drugače jaz imam avto za 1000€ pa je edini strošek bencin mi pa 2x na leto liter olja. Servisov ne delam oz. če je kaj takega kar doma. Edina pomanjkljivost je da pije okoli 10l.

Predvidevam da imaš lado nivo :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ;-) ()

T0RN4D0 ::

Maš avte za 1000€ ki pijejo 5 litrov. :) Jst sem sicer dal 1400 za takga ki pije 5.5, pa ma ABS, dva airbaga, notr je pa lepše oblikovan od vseh malih jajčkov ki se zdej prodajajo. Sploh ne morem verjet kakšni dizajni grejo ven na novih pocen avtih.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

krneki0001 ::

Nimam lade. Ja v 19 let star avto bom v desetih letih vložil 60.000 evrov, od tega je bencin 45 do 50.000 evrov in registracija 5000 evrov in servisi in gume okoli 10.000 evrov.

Pa to ni nek strašen strošek - poglej malo koliko porabijo ljudje za osebni avto na leto ali 2. Registracija minimalno 600 evrov, če je kasko gre 1200 evrov, torej v dveh letih 2400 evrov. Gume 2 kompleta - ene letne in ene zimske - 600 ali več evrov. Redni servisi 1000 evrov. Že samo to brez goriva je 4000 evrov. Potem pa še 40.000km na leto, kar znese 80.000 v dveh letih in če je poraba 6 do 7 litrov, je to potem 5 do 5500 evrov. Torej če to pomnožiš X5, da dobiš zapravljeno v 10 letih, je malo ceneje (za kakih 4 do 5000 evrov ceneje) kot bom za to plačal jaz, le da je on že v štartu plačal mnogo več za avto.

Tornado, bencinarjev, ki pijejo tako malo ni. So pa dizli citroen AX, daihatsu charade in podobni malčki, ki res malo pijejo. Osebno pa dizla ne maram, niti pomislim ne nanj, razen v enem primeru. Če bi kje dobil toyoto hilux letnik 1993 do 1995. Tiste pa niso bile bencinarji, ampak avto mi je full všeč, pa neuničljiv je, tako da tistega bi pa imel - edini dizel, ki bi ga kdajkoli imel, drugače pa samo bencinarje.

jype ::

Super Sonic> Mislim, da imaš ti problem v tem, da sploh ne veš kako malo kurijo moderni bencinarji.

Tolk mal kot moderni dizli niti približno ne. Ker si našega deli več ljudi se reč odlično obnese.

nebivedu> Pa to ni nek strašen strošek - poglej malo koliko porabijo ljudje za osebni avto na leto ali 2.

Če imaš kvaliteten in poceni avto, potem te ne stane več kot 25k v desetih letih, kar je pol manj kot tvoj - je pa res, da ni terenec z debelostenskim fi 60 bulbarom in da se z njim ni pametno zaletavat.

krneki0001 ::

jype, če delaš 40.000km na leto, boš v 10 letih naredil 400.000km, torej če avto pije samo 5 litrov, boš dal za gorivo 25.000 eurov, kje so še servisi, gume, registracija?

Če delaš 40.000km na leto, menjaš letne gume vsako leto, zimske pa na 2 leti, torej si že tukaj na 10 kompletih letnih gum in 5ih kompletih zimskih gum, kar znese vsaj 6000 evrov. Najcenejša registracija za osebni avto je 300 evrov brez kaska, 100 evrov pa tehnični in cestnina. Torej 4000 evrov v 10 letih.

Kje je sedaj tistih 25k v 10 letih? Pa še rednih servisov nisem upošteval.

Ne nakladaj brezveze, če ti matematika ne gre.

Pyr0Beast ::

Rihtanje starejšega avta, pod pogojem, da je mašina dobro! izdelana je vsekakor cenejša kot že samo vzdrževanje hitrega mladca pri življenju.

V kolikor ne divjaš po cestah, solidno opremljeni konzervi prav nič ne manjka.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

jype, če delaš 40.000km na leto, boš v 10 letih naredil 400.000km, torej če avto pije samo 5 litrov, boš dal za gorivo 25.000 eurov, kje so še servisi, gume, registracija?

Če delaš 40.000km na leto, menjaš letne gume vsako leto, zimske pa na 2 leti, torej si že tukaj na 10 kompletih letnih gum in 5ih kompletih zimskih gum, kar znese vsaj 6000 evrov. Najcenejša registracija za osebni avto je 300 evrov brez kaska, 100 evrov pa tehnični in cestnina. Torej 4000 evrov v 10 letih.

Kje je sedaj tistih 25k v 10 letih? Pa še rednih servisov nisem upošteval.

Ne nakladaj brezveze, če ti matematika ne gre.


Ehem... se bom pritožil glede tehle gum. Sam delam ravno nekje 40k na leto. In zimske gume imam zdaj gor 2 sezoni in imajo vse 4 več kot 5mm profila

Letne pa so po lanski sezoni prednje na 6mm zadnje pa na 6.5mm... Torej predvidevam da bodo še za kakšno sezono se ti ne zdi?

Dodatek... gre za zimske gume Dunlop WinterSport3D 195/60/15 in letne gume Dunlop SportMaxxTT 215/45/17
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Pa se ti zdi zimska guma po dveh letih s 5 mm še vedno uporabna za vožnjo po snegu? Meni osebno ne, ampak jaz vozim gume z 20mm zelo grobega profila, tako da se mi zdi 5mm že minimum, da jih imam poleti na avtu, pa še to ob dežju vozim izredno previdno.

Letna guma pa da je dobra in da se avto res drži ceste, gre v 20.000km, če jo imaš dlje časa si, ali zelo počasen voznik, ali pa so gume trde ko kamen in stare.
To še posebej velja za dunlop, ki tretje leto ratajo full trde in zanič - sprobano, ker sem imel na vseh osebnih avtomobilih vedno samo dunlop gume (sp 9000 ali pa sp 2000 za letne in wintersport M2 za zimske). Osebno za druge gume sploh nisem hotel slišat, ker so bile dunlop edine dovolj mehke in so se na splošno odlično držale ceste. Ampak na žalost samo 2 sezoni, potem pa so ratale trde in nevarne za na cesto. Po mokrem je avto drsel kot na ledu, v ovinkih je bilo pa že orenk nevarno.

T0RN4D0 ::

Ja kuko lahko treblaš o nekih performance gumah za asfalt in mehkosti če se furaš okol z starim đipom? In ne, za po suhi cesti ne rabiš 20mm profila niti 5mm... :\
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

JanK ::

nebivedu kaj si hotu povedat zdej, da v 10 letih daš isto denarja in se ves čas voziš v podrtiji namesto v spodobnem avtu?


Se bom se jaz vkljucil. Sploh ni nujno, da se vozis v podrtiji. Sam imam 18 let star BMW 525i, resen, velik, udoben, hiter avto, katerega pleh sicer ze kaze znake starosti in negaraziranosti, (pleh bo zrihtan letos jeseni), podvozje, motor (bencinar), prenos,... pa so tip-top. Pac redno vzdrzevan vseh 314000km, kolikor jih avto ima. Ker ga sam vzdrzujem (s tem mislim skrbim za redne servise, menjave tekocin....) zadnjih nekaj let, natancno vem v kaksnem stanju je in se brez nadaljnega kadarkoli upam usesti vanj in odpeljati kamorkoli (itak imam vsako leto redne voznje v Belgijo in Francijo). Zre sicer kaksne 3 litre vec, kot moderni bencinarji primerljive moci, ampak to, pa tudi vzdrzevanje se vec kot pokrije z nizko nabavno ceno...

Za svoj avto sem stiri leta nazaj dal 1900EUR, sedaj taksne dobis za malo nad 1000EUR. Nov Clio s tretjino konjev mojega in s polovicno porabo je od oka 8000EUR, ali 6000EUR vec od mojega; s tem, da je Clio seveda v bistveno nizjem razredu. Ce pogledam primerljive avtomobile, se verjetno druge znamke zacnejo tam okoli 30000EUR, ce ne vec, BMWji pa okoli 40000EUR. Pa recimo, da je razlike 20000EUR (kar se zdalec ni realisticno, ampak recimo).

Ker je avto preprosto sestavljen (veliko prostora okoli motorja, lahko dostopne vec ali manj vse stvari, elektronike skoraj nic), pri rednem servisu ne placam prav veliko dela, ampak so vecji strosek olja, ... Upam se trditi, da je cena rednega servisa primerljiva ali manjsa kot pri novih avtomobilih. Dosedaj sem imel samo eno vecjo tezavo - pocila je glava motorja. Menjana skupaj s hladilnikom in vsemi tekocinami za 800EUR. Ostane mi se 19200 EUR (BTW, ali komu pade ta stevilka v oci :)). Pri 15000 prevozenih km na leto placam za 3l slabso porabo 450EUR na leto vec, kot bi pri novem. Kar pomeni, da bi se moral voziti 43 let, da bi se mi splacal nakup novega bolj varcnega avtomobila. Pa tudi, ce bi primerjal s Cliom (samo bencin, vem, da je registracija Clia precej cenejsa), razlika 5200EUR pomeni pri dvakratni porabi 6 let voznje da se izenaci poraba denarja za gorivo. Pri cemer spet verjetno ni treba poudarjati, da je voznja v Cliu in v mojem pac na cisto drugacnih nivojih.

Suma sumarum, v kolikor ne zadenem vsaj 1MEUR na loteriji, mi na kraj pameti ne pade, da bi kupoval nov avto.

krneki0001 ::

Tornado, zato, ker sem nekoč vozil osebne avtomobile z mnogo konji (BMW 1800 TISA - 175KM, saab 9000 turbo 180KM, R19 16V predelava Williams 180KM, R5GTTurbo N grupa 150KM, Porsche 928S 260KM) in so mi bile "performance" gume prioriteta, tako kot so mi danes prioriteta gume, ki grabijo za vse kar pride pod njih na terenu, pa četudi na 19 let starem terencu. Vedno so gume najbolj pomembne - namreč samo preko njih imaš stik s tlemi.

Zgodovina sprememb…

Fizikalko ::

No, IMHO pa je najbolj pametna srednja pot - kupiš par let star avto, ko mu ravno že cena orenk pade.

Jaz sem leta 2006 za svojega Superba 1.9 TDI (131 KM) dal 11k. Imel je 90k km in opravljen veliki servis (menjan jermen).

Zdaj ima skoraj 150k km in edini izredni strošek je bila menjava manšete, pa še to je bolj redni strošek kot izredni.

Pije dobrih 5 litrov, potegne orenk, na zadnjem servisu so mi na VW rekli, da je mašina še kot nova. V treh letih je izgubil le 2k na vrednosti - so mi ravno zadnjič ponujal 9k zanj :)

Placa ogromno, udobje na višku, zelo šparoven glede na velikost....

Še glede gum - nebivedu pač malo pretirava. Sam naredim letno 25k km in imam letne gor 3 sezone (Michelinke - 3. sezono so bile še čisto ok, zdaj bom pa raje menjal), zimske pa bp 4 sezone (Eskimo S3).

Je pa res, da nisem divjak na cesti, kaj šele v ovinke.

krneki0001 ::

Nič ne pretiravam, govorim za 40k kilometrov letno. 40k kilometrov za en komplet gum na osebnem avtu je veliko, pa karkoli rečete. Čim hočeš pa malo aktivnejše vozit, pa jih boš na 25k znucal, pa ni treba da si divjak.

Ne vem, guma edini stik s podlago in od tega je pač odvisno moje življenje - jaz se s tem ne grem zaje*avat.

T0RN4D0 ::

Aktivnejše menaning driftanje po ovinkih in burn out speljevanje na vsakem semaforju? :) V 25k jih ne skuriš z eno povprečno kripo pa se ni treba nič šparat po ovinkih. Tud 40k za letne gume ni veliko.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

TribesMan ::

Pa se ti zdi zimska guma po dveh letih s 5 mm še vedno uporabna za vožnjo po snegu? Meni osebno ne, ampak jaz vozim gume z 20mm zelo grobega profila, tako da se mi zdi 5mm že minimum, da jih imam poleti na avtu, pa še to ob dežju vozim izredno previdno.

Letna guma pa da je dobra in da se avto res drži ceste, gre v 20.000km, če jo imaš dlje časa si, ali zelo počasen voznik, ali pa so gume trde ko kamen in stare.
To še posebej velja za dunlop, ki tretje leto ratajo full trde in zanič - sprobano, ker sem imel na vseh osebnih avtomobilih vedno samo dunlop gume (sp 9000 ali pa sp 2000 za letne in wintersport M2 za zimske). Osebno za druge gume sploh nisem hotel slišat, ker so bile dunlop edine dovolj mehke in so se na splošno odlično držale ceste. Ampak na žalost samo 2 sezoni, potem pa so ratale trde in nevarne za na cesto. Po mokrem je avto drsel kot na ledu, v ovinkih je bilo pa že orenk nevarno.


Jah kaj se mi zdi niti ni tako važno, vendar če kupim nove gume ki imajo 8mm profil, še ne pomeni da so totalno za stran ko jih imajo 5mm, lahko pa ti grem zmogljivosti gum demonstrirat, ker ta teden jih imam še na avtomobilu. Koliko trde bodo tretjo sezono ti bom pa novembra 2009 povedal. Zdajle ne kažejo nobenega znaka da bi bile kakorkoli trde. V ovinke se tudi v dežju peljejo kot keks (seveda niso primerljive z letnimi 17" ampak gredo zelo uredu).
Po domače povedano, če bi vozil po tem kolikor mi gume dovoljujeo, bi me že zdavnaj zaprli.

In ja lepo, primerjamo 20 let staro tehnologijo letnih gum s temi ki jih delajo danes. Seveda če te zanima demonstracija, drug teden bodo gor letne...
Drugače pa moj ata, ki je sicer malce počasnejši voznik od mene, vozi letne gume 3 sezone in v tem času z njimi tipično naredi 80kkm. Ko jih da stran imajo še vedno več kot 3mm profila. Res ne kupuje "performance" gum, in res je da so nove gume boljše od 3 leta starih, vendar so take 3 leta stare rabljene gume, ki so bile delane za asfalt še vedno 100% boljše in bolj primerne od off-road kramparc z "20mm" profila...

Sicer pa mene veliko bolj kot moje gume skrbijo gume 50% voznikov, ki delajo 5kkm na leto in imajo na avtu gume še "od novega" po možnosti že 10 let. Ali pa kakšni taksisti z "nikadčuo" kitajsko robo na vsaki osi druga znamka in na nobeni več kot 2mm profila sredi zime. (To ne pišem kar tako na pamet, ampak se mi je slučajno lansko leto en tak pacient zabil v rit na avtocesti, kjer je bil zastoj...)

In ja gumo je možno zdrgnit v 20k km v nulo, sploh če je kaka mehka performance guma ala Toyo Proxes ki jo pobira ko čigum, vendar večina kvalitetnih "touring" gum zdrži veliko dlje.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

krneki0001 ::

Tribesman,
15 novembra 2008 sem bil pri vilkanizerju, ko je neka ženska prinesla zimske gume z 2mm profila in stare 11 let, če jih še lahko da na avto. Letne na avtu so bile skoraj brez profila, ampak so bile stare 7 let. Novih pa ni hotela kupit. Tako da vem, kako to zgleda.

Tornado,
če aktivna vožnja pomeni zate driftanje in burnout gum na križiščih, kaj potem pomeni normalna vožnja skozi ovinke?

Zame pomeni aktivna vožnja to, da pač ne bremzam pred vsakim ovinkom tako kot 95% ljudi. Nobenega driftanja in burnouta. Samo malo bolj hard vožnja po ovinkih - in vedno na svojem pasu.

Zheegec ::

in zato, ker je neka ženska imela 11 let stare gume jih ti menjaš prehitro?
Prejšnje Michelinke so zdržale 60k z lahkoto (3 leta), pa so še vedno dobre - samo sem vseeno nabavil nove.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

;-) ::

Jaz na skurim na leto 2 seriji gum, pa na vsake druge gume morm sklopko menjat:))

Pyr0Beast ::

Gokart ? :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

krneki0001 ::

Alien od kod si pa ti to privlekel. Jaz jih menjam, ko po terenu z njimi več ne gre. Na osebnih avtomobilih pa sem jih menjal, ko so postale nevarne na mokri cesti ob hitrejši vožnji, pa mi je bilo vseeno koliko profila imajo, ko začnejo po mokrem drset so zanič.

Sej vem, da gume lahko zdržijo dlje, še posebej kake goodyear, ki so po 50.000km še vedno kot nove in imajo skoraj ves profil, trde so pa ko kamen, kako se pa tak avto potem obnaša na mokri cesti, je pa čisto druga zadeva. Da se moraš pa vozit ko po jajcih je pa brezveze. Tisti, ki pa se tega ne zavedajo, pa imajo gume na osebnem avtu 80k kilometrov, so pa potencialni morilci, ki se na mokri in spolzki cesti ne bodo ustavili pravočasno in bodo povzročili nesrečo.

Pa michelin še nikoli ni bil pojem gume, vsaj za osebne avte ne, ker je bil kot celota vedno nekje na sredini vseh testov. Po mokrih cestah pa nekje bolj v ozadju. Mogoče se je sedaj kaj spremnilo, verjamem pa ne, da se je prov dosti uredilo v tej smeri.

Najboljša guma za po mokrem je pa še vedno angleška uniroyal rain tyre, ampak z večinoma vožnje po suhih cestah je na toyoti zdržala 15.000km, pol je bila pa za zamenjat, ker je bilo premalo profila, pa mati ne nori z avtom.

gokky ::

Pa michelin še nikoli ni bil pojem gume, vsaj za osebne avte ne, ker je bil kot celota vedno nekje na sredini vseh testov. Po mokrih cestah pa nekje bolj v ozadju. Mogoče se je sedaj kaj spremnilo, verjamem pa ne, da se je prov dosti uredilo v tej smeri.


Nisem ravno strokovnjak, toda zadnji preizkus gum pri AMZS se ne strinja (več) s tabo.

http://www.siol.net/avtomoto/tehnika/20...

TribesMan ::

Pa michelin še nikoli ni bil pojem gume, vsaj za osebne avte ne, ker je bil kot celota vedno nekje na sredini vseh testov. Po mokrih cestah pa nekje bolj v ozadju. Mogoče se je sedaj kaj spremnilo, verjamem pa ne, da se je prov dosti uredilo v tej smeri.


Nisem ravno strokovnjak, toda zadnji preizkus gum pri AMZS se ne strinja (več) s tabo.

http://www.siol.net/avtomoto/tehnika/20...


Ubistvu testi kažejo točno to kar je nebivedu napisal. V mokrem so michelinke bile vedno bolj tko tko, ker je to pretrda guma. Tudi v suhem niso bogvekaj, recimo Continental in Bridgestone 205/55/16 se odrežeje obe bolje v oprijemu kot Michelinka, vendar michelinka zaradi manjše obrabe in manjše porabe goriva dobi točke tam kjer jih drugi zgubljajo...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

krneki0001 ::

gokky, sedaj pa primerjaj unirojay rain sport 2 in michelin primaciy in povej zakaj je uniroyal samo priporočljiv, michelin pa zelo priporočljiv. Pa poglej si zavorno pot na suhem in na mokrem za tidve gumi.

Moje mnenje je da je uniroyal vsaj 20% boljša guma kot michelin, vendar zaradi velike obrabe in glasnosti, dobi pri nas slabše ocene kot michelin, ki je u bistvu poraz na cesti, vendar tiha in se ne obrablja.
Že samo po ocenah se vidi koliko boljša guma je rain sport od primacy, ampak... In osebno bi vzel uniroyal, zato ker mi tistih 50 do 100 evrov nič ne pomeni v primerjavi z zdravljem ali celo življenjem, ki si ga lahko zafuraš z zanič gumami, ko te odnese s ceste.

uniroyal


michelin

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

gokky ::

Tudi sam se tako odločam (raje malo večja obraba in boljše zaviranje, kot obratno). So pa v spremnem članku napisali, da je Michelin v zadnjem času precej izboljšal gumo v korist boljšega zaviranja.
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prvi avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
14526231 (22033) krneki0001
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743187734 (152747) Spajky
»

Avto z nizko porabo na avtocesti? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14651070 (47951) Matwic
»

Bencin ali Dizl (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
63638105 (28220) energetik
»

Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19523551 (19860) ivanuscha

Več podobnih tem