Forum » Problemi človeštva » Religija, znanost in hvala za vse ribe
Religija, znanost in hvala za vse ribe
gani-med ::
>>No, a še zmeraj misliš, da budizem ne pozna Boga.
Seveda in ta link samo potrjuje, kar sem že napisal o kulturnih vplivih na posamezne veje budizma.
Budisti se s pojmom Boga ne ukvarjajo, ker v njega pač ne ne verjamejo.
Buddha je zelo jasno povedal, kaj si o tem misli. (glej moj zgornji link).
Naj spomnim, da je beseda nanesla na budizem zaradi "budistične teologije, ki da je brez boga" in ne zaradi verske prakse.
Če se pa s teologije vrnemo na versko prakso, je treba povedati, da so budisti za boljše sožitje z okoljem, v katerem je določeni monoteizem prevladujoča religija, prilagodili tudi izražanje na diplomatski način, v katerem v skladu s svojo filozofijo nenasilja direktno pripadnikom drugih religij ne nasprotujejo.
Budisti zaradi svoje filozofije strpnosti dovoljujejo pripadnikom drugih religij, da smejo v budističnih templjih opravljati celo svoje obrede, naprimer muslimanom ali hindujcem. Obratno si je praktično nepojmljivo zamisliti, da bi naprimer muslimani ali kristjani dovolili opravljanje budističnih obredov v cerkvah in mošejah.
Seveda in ta link samo potrjuje, kar sem že napisal o kulturnih vplivih na posamezne veje budizma.
Budisti se s pojmom Boga ne ukvarjajo, ker v njega pač ne ne verjamejo.
Buddha je zelo jasno povedal, kaj si o tem misli. (glej moj zgornji link).
Naj spomnim, da je beseda nanesla na budizem zaradi "budistične teologije, ki da je brez boga" in ne zaradi verske prakse.
Če se pa s teologije vrnemo na versko prakso, je treba povedati, da so budisti za boljše sožitje z okoljem, v katerem je določeni monoteizem prevladujoča religija, prilagodili tudi izražanje na diplomatski način, v katerem v skladu s svojo filozofijo nenasilja direktno pripadnikom drugih religij ne nasprotujejo.
Budisti zaradi svoje filozofije strpnosti dovoljujejo pripadnikom drugih religij, da smejo v budističnih templjih opravljati celo svoje obrede, naprimer muslimanom ali hindujcem. Obratno si je praktično nepojmljivo zamisliti, da bi naprimer muslimani ali kristjani dovolili opravljanje budističnih obredov v cerkvah in mošejah.
Saladin ::
Za Budiste je samo Vesolje, sam Obstoj Bog.
Je neka vrsta panteizma, kjer je Bog tako abstrakten, tako "vsakdanji", tako prepleten z naravo, da se ne ubadajo toliko z čaščenjem Boga kot z razumevanjem in hotenjem biti "eno" z naravo.
Je neka vrsta panteizma, kjer je Bog tako abstrakten, tako "vsakdanji", tako prepleten z naravo, da se ne ubadajo toliko z čaščenjem Boga kot z razumevanjem in hotenjem biti "eno" z naravo.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
antonija ::
Zdej ste me pa zgubili vmes.... Kako tocno sta lahko teologija in religija strikto loceni?
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
gani-med ::
>> Za Budiste je samo Vesolje, sam Obstoj Bog.
Ne bo držalo, taka je lahko le interpretacija monotesista, ki pač ne more iz svoje kože.
Če natančneje prebereš budistične spise, se tam celo izrecno navaja, da po njihovem prepričanju ne obstaja nobeno omnipotentno bitje, kreator vesolja ali kaj podobnega.
Ne bo držalo, taka je lahko le interpretacija monotesista, ki pač ne more iz svoje kože.
Če natančneje prebereš budistične spise, se tam celo izrecno navaja, da po njihovem prepričanju ne obstaja nobeno omnipotentno bitje, kreator vesolja ali kaj podobnega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gani-med ()
Saladin ::
Teolog analitično (z logiko, matematiko in filozofijo) poskuša znotraj teh okvirjev opisati Boga. Torej z Absoluti, Monadi, Perfekcijami, Neskončnostmi,...
Religija pa to znanje dopolni z raznimi nameni, vzroki, pravili... ki direktno vplivajo na posameznika ali družbo. Z personifikacijami in vsakdanjo logiko (dobro/zlo, prav/napak, kaj Bog hoče, kako živeti, kako častiti...)
Medtem ko ima zgolj teološko znanje pretežno akademsko (teoretsko) vrednost in ne more podati detajlev, religija izpelje iz tega celotno kanon ali dogmo - zelo natančen set pravil in personifikacij Boga, ki približajo Boga človeku in mu dajo vsakdanjo (praktično) vrednost. AMpak pri slednje je veliko (subjektivnih) ugibanj in zato hitro pride do napak.
EDIT:
Medtem ko je teologija objektivna študija Boga je religija subjektivna študija Boga.
Religija pa to znanje dopolni z raznimi nameni, vzroki, pravili... ki direktno vplivajo na posameznika ali družbo. Z personifikacijami in vsakdanjo logiko (dobro/zlo, prav/napak, kaj Bog hoče, kako živeti, kako častiti...)
Medtem ko ima zgolj teološko znanje pretežno akademsko (teoretsko) vrednost in ne more podati detajlev, religija izpelje iz tega celotno kanon ali dogmo - zelo natančen set pravil in personifikacij Boga, ki približajo Boga človeku in mu dajo vsakdanjo (praktično) vrednost. AMpak pri slednje je veliko (subjektivnih) ugibanj in zato hitro pride do napak.
EDIT:
Medtem ko je teologija objektivna študija Boga je religija subjektivna študija Boga.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()
Saladin ::
Če natančneje prebereš budistične spise, se tam celo izrecno navaja, da po njihovem prepričanju ne obstaja nobeno omnipotentno bitje, kreator vesolja ali kaj podobnega.
Obstaja večno Vesolje z tesno prepletenim božanskim. Vesolje je Vse in Bog je Vesolje.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
gani-med ::
>> Obstaja večno Vesolje z tesno prepletenim božanskim. Vesolje je Vse in Bog je Vesolje.
To je le plod tvoje domišljije.
Če pa uporabljaš besedo Bog kot sinonim za besedo Vesolje, potem besede Bog sploh ne rabimo, saj zadostuje že beseda Vesolje
To je le plod tvoje domišljije.
Če pa uporabljaš besedo Bog kot sinonim za besedo Vesolje, potem besede Bog sploh ne rabimo, saj zadostuje že beseda Vesolje
Saladin ::
Če pa uporabljaš besedo Bog kot sinonim za besedo Vesolje, potem besede Bog sploh ne rabimo, saj zadostuje že beseda Vesolje
Nisem si jaz izmislil pojma Imanence
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
gani-med ::
>> Nisem si jaz izmislil pojma Imanence
To ti pa verjamem.
Bujno domišljijo imajo tudi drugi.
To ti pa verjamem.
Bujno domišljijo imajo tudi drugi.
gzibret ::
OK, zaplavali ste(smo) stran od znanosti, zato sem tole prestavil v oddelek PČ, ki se med drugim bavi tudi z religijo.
Saladinu dam prav glede tega, da budizem ne pozna boga na takšen način, kot ga poznajo monoteistične religije (krščanstvo, islam), čeprav lahko vseeno potegnemo vzporednice.
Prva vzporednica je troedinost boga: oče, sin in sveti duh v krščanstvu, Brahman (kreator vesolja), Vishnu in Šiva (uničevalec vesolja) kot troedino božanstvo v hinduizmu.
Še starejši vedski teksti (rig veda konkretneje) opisujejo kreatorja Porušo, bitje s tisočerimi glavami, očesi, nogami..., ki so ga bogovi žrtvovali in iz njegovega telesa napravili živa bitja.
Glavna razlika med bogom v krščanstvu in bogom v budizmu pa je ta, da v krščanstvu je človek ločen od boga, ni del njega, Je človek in je bog, vmes je meja. V Budizmu pa je vsak človek bog, le zaradi samsare (zaslepljenosti) se tega ne zaveda. Zato ima tudi Saladin prav, ko trdi, da v budizmu ni boga, čeprav so lahko nekateri zmedeni, ko vidijo slike budističnih bogov... Ampak - tudi Buda ni bil bog, bil je le "razsvetljeni" človek, ki je spoznal samsaro in postal božanski.
Saladinu dam prav glede tega, da budizem ne pozna boga na takšen način, kot ga poznajo monoteistične religije (krščanstvo, islam), čeprav lahko vseeno potegnemo vzporednice.
Prva vzporednica je troedinost boga: oče, sin in sveti duh v krščanstvu, Brahman (kreator vesolja), Vishnu in Šiva (uničevalec vesolja) kot troedino božanstvo v hinduizmu.
Še starejši vedski teksti (rig veda konkretneje) opisujejo kreatorja Porušo, bitje s tisočerimi glavami, očesi, nogami..., ki so ga bogovi žrtvovali in iz njegovega telesa napravili živa bitja.
Glavna razlika med bogom v krščanstvu in bogom v budizmu pa je ta, da v krščanstvu je človek ločen od boga, ni del njega, Je človek in je bog, vmes je meja. V Budizmu pa je vsak človek bog, le zaradi samsare (zaslepljenosti) se tega ne zaveda. Zato ima tudi Saladin prav, ko trdi, da v budizmu ni boga, čeprav so lahko nekateri zmedeni, ko vidijo slike budističnih bogov... Ampak - tudi Buda ni bil bog, bil je le "razsvetljeni" človek, ki je spoznal samsaro in postal božanski.
Vse je za neki dobr!
gani-med ::
Pa da ne pozabimo na boga, kot ga poznajo komunisti, kjer je (bil) partijski sekretar "bog i batina"
antonija ::
Medtem ko je teologija objektivna študija Boga je religija subjektivna študija Boga.
In s tem sta teologija in religija loceni??!?
In s tem sta teologija in religija loceni??!?
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Saladin ::
In s tem sta teologija in religija loceni?
Tako kot se v znanosti ne sprašuješ po namenu, ampak le kako stvari delujejo, v teologiji ne sprašuješ po tem, kaj Bog misli in hoče.
Le če je in kakšen mora biti.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
SavoKovac ::
Religija je poskus utemeljitve dvoma v tezo, da se je neko inteligentno življenje v preteklosti že razvilo na višjo raven obstoja.
Velecenjeni gospod Jezus naj bi pokazal, kako se to nardi.
V smislu dregneš v osje gnezdo in pol stojiš per miri da ose pikajo tebe in ne tvoje morebitne potomce, ki bi se v prihodnosti lahko sprehajali mimo gnezda.
Velecenjeni gospod Jezus naj bi pokazal, kako se to nardi.
V smislu dregneš v osje gnezdo in pol stojiš per miri da ose pikajo tebe in ne tvoje morebitne potomce, ki bi se v prihodnosti lahko sprehajali mimo gnezda.
antonija ::
Ce big misli in ce bog hoce, potem je bog ena od zivali (vkljucno s clovekom). Seveda si lahko izmislimo neko pravljcino bitje in mu damo take lastnosti, ampak je taka zadeva nedokazljiva in bomo to moznost zanemarili.
Ampak ce probam razumet razliko:
Teologija naj bi bila "znanstvena" obravnava necesa, za kar nihce ne ve ali sploh obstaja in ce obstaja kje obstaja in kako obstaja. Seveda brez argumentov in dokazov, ker jih je nemogoce pridobiti.
Religija je pa subjektivna razlaga necesa, za kar nihce ne ve ali sploh obstaja in ce obstaja kje obstaja in kako obstaja. Seveda brez argumentov in dokazov, ker jih je nemogoce pridobiti.
Religija si poleg subjektivne predstave boga tudi priti se do cimvecje politicne in ekonomske moci (za kar ji spreminjanje subjektivne razlage boga se kako ustreza), trudi se uveljaviti svoj pravni sistem in mu daje prednost pred pravnim sistemom, ki velja v drzavah, kjer te religije poslujejo. V skladu s svojim subjektivnim videnjem uveljavlja eticne in moralne norme....
Na kratko bi jaz povzel: Teologija je religija brez vse gnilosti in odvratnosti. A sem kaj falil?
P.S.: Pa vnaprej se opravicujem da sem posplosil vse religije.... gotovo je kaksna izjema in mi je resnicno zal da sem jo stlacil v isti predal kot vse druge.
Ampak ce probam razumet razliko:
Teologija naj bi bila "znanstvena" obravnava necesa, za kar nihce ne ve ali sploh obstaja in ce obstaja kje obstaja in kako obstaja. Seveda brez argumentov in dokazov, ker jih je nemogoce pridobiti.
Religija je pa subjektivna razlaga necesa, za kar nihce ne ve ali sploh obstaja in ce obstaja kje obstaja in kako obstaja. Seveda brez argumentov in dokazov, ker jih je nemogoce pridobiti.
Religija si poleg subjektivne predstave boga tudi priti se do cimvecje politicne in ekonomske moci (za kar ji spreminjanje subjektivne razlage boga se kako ustreza), trudi se uveljaviti svoj pravni sistem in mu daje prednost pred pravnim sistemom, ki velja v drzavah, kjer te religije poslujejo. V skladu s svojim subjektivnim videnjem uveljavlja eticne in moralne norme....
Na kratko bi jaz povzel: Teologija je religija brez vse gnilosti in odvratnosti. A sem kaj falil?
P.S.: Pa vnaprej se opravicujem da sem posplosil vse religije.... gotovo je kaksna izjema in mi je resnicno zal da sem jo stlacil v isti predal kot vse druge.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
gani-med ::
Ja, teologija je neke vrste akademsko pokritje za izvajanje religioznih praks na terenu.
Če običajni vernik slučajno zaide v dvome, ga je treba samo diskretno spomniti, kako so to oni bolj pametni od njega iz akademskih krogov že vse premislili in verificirali in da mu ni treba nič skrbeti in dvomiti.
Če običajni vernik slučajno zaide v dvome, ga je treba samo diskretno spomniti, kako so to oni bolj pametni od njega iz akademskih krogov že vse premislili in verificirali in da mu ni treba nič skrbeti in dvomiti.
jype ::
No, to ni čisto res. Teologija je pač ena od vej filozofije in se ne ukvarja direktno z nobenim posameznim bogom, se pa ukvarja z logiko fundamentalnih vprašanj (na katera naravoslovne znanosti odgovorov sploh ne iščejo).
antonija> Na kratko bi jaz povzel: Teologija je religija brez vse gnilosti in odvratnosti. A sem kaj falil?
Jaz bi rekel, da ni čisto tako. Teologija lahko obstaja tudi brez vsakršne religije.
antonija> Na kratko bi jaz povzel: Teologija je religija brez vse gnilosti in odvratnosti. A sem kaj falil?
Jaz bi rekel, da ni čisto tako. Teologija lahko obstaja tudi brez vsakršne religije.
jype ::
Obravnavanje "prvega gibalca" brez imena je vsekakor (tudi v domeni filozofije, jasno) področje teologije.
Meni je tudi vseeno, če temu rečeš religija, dejstvo je, da znanost ne le, da noče spraševati o tem, ampak dejansko ne sme. Ni v njeni domeni in ker ni izmerljivih učinkov po mojem mnenju tudi ne bo.
Meni je tudi vseeno, če temu rečeš religija, dejstvo je, da znanost ne le, da noče spraševati o tem, ampak dejansko ne sme. Ni v njeni domeni in ker ni izmerljivih učinkov po mojem mnenju tudi ne bo.
gani-med ::
Kako ne sme? Kdo pa znanosti prepoveduje spraševanje o "prvem gibalcu"?
Na začetku so bile v domeni filozofije vse znanosti, dokler niso dozorele in se osamosvojile.
Jaz sicer ne mislim, da je teologija del filozofije, je pa zanimivo razmišljanje v tej smeri, da pa morda le je, saj še ni dozorela v znanost.
Na začetku so bile v domeni filozofije vse znanosti, dokler niso dozorele in se osamosvojile.
Jaz sicer ne mislim, da je teologija del filozofije, je pa zanimivo razmišljanje v tej smeri, da pa morda le je, saj še ni dozorela v znanost.
jype ::
gani-med> Kako ne sme? Kdo pa znanosti prepoveduje spraševanje o "prvem gibalcu"?
Znanost.
Znanost se o tem, zavoljo lastnih načel, ne sme spraševati (ker je sama sebi že dokazala, da različni odgovori na to vprašanje ne vplivajo na stvarnost, ki jo lahko opazujemo).
gani-med> Jaz sicer ne mislim, da je teologija del filozofije, je pa zanimivo razmišljanje v tej smeri, da pa morda le je, saj še ni dozorela v znanost.
Pri tem je treba biti previden. Sam razumem pod besedo "znanost" dejansko zgolj naravoslovje, medtem ko sta filozofija in teologija vedi, ki se sicer lahko opirata na znanost, vendar v svojem pragmatizmu ne moreta tako daleč, kot grejo naravoslovne znanosti (saj bi s tem izgubili svoje bistvo).
Znanost.
Znanost se o tem, zavoljo lastnih načel, ne sme spraševati (ker je sama sebi že dokazala, da različni odgovori na to vprašanje ne vplivajo na stvarnost, ki jo lahko opazujemo).
gani-med> Jaz sicer ne mislim, da je teologija del filozofije, je pa zanimivo razmišljanje v tej smeri, da pa morda le je, saj še ni dozorela v znanost.
Pri tem je treba biti previden. Sam razumem pod besedo "znanost" dejansko zgolj naravoslovje, medtem ko sta filozofija in teologija vedi, ki se sicer lahko opirata na znanost, vendar v svojem pragmatizmu ne moreta tako daleč, kot grejo naravoslovne znanosti (saj bi s tem izgubili svoje bistvo).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
gani-med ::
Seveda si sme tudi znanost zastavljati metafzična vprašanja, vendar kmalu trči ob problem financiranja, če so raziskave usmerjene samo v to smer, za katero se nekako že vnaprej ve, da so "brca v temo".
Vprašanje o "prvem gibalu" sicer sodi v metafiziko, ki je širša od teologije, ki se osredotoča specifično na vprašanja povezana z bogom in religijami.
Vprašanje o "prvem gibalu" sicer sodi v metafiziko, ki je širša od teologije, ki se osredotoča specifično na vprašanja povezana z bogom in religijami.
jype ::
gani-med> Seveda si sme tudi znanost zastavljati metafzična vprašanja, vendar kmalu trči ob problem financiranja
To seveda nima nobene povezave s financiranjem. Znanost sama sebi (s tem da terja od vsakega znanstvenega prispevka znanstveno metodo) prepoveduje zastavljati vprašanja, ki so za znanost nepomembna.
Tako znanost razume, da ne more preučevati metafizičnih vprašanj, ker odgovore nanje lahko dobi le z neznanstveno metodo, kar jih takoj diskvalificira kot po definiciji napačne.
Metafizika (ne vem pravzaprav, v čem se ta razlikuje od filozofije) se seveda o tem lahko sprašuje, a dejansko ne more podati (za ateista) praktično uporabnih odgovorov.
To seveda nima nobene povezave s financiranjem. Znanost sama sebi (s tem da terja od vsakega znanstvenega prispevka znanstveno metodo) prepoveduje zastavljati vprašanja, ki so za znanost nepomembna.
Tako znanost razume, da ne more preučevati metafizičnih vprašanj, ker odgovore nanje lahko dobi le z neznanstveno metodo, kar jih takoj diskvalificira kot po definiciji napačne.
Metafizika (ne vem pravzaprav, v čem se ta razlikuje od filozofije) se seveda o tem lahko sprašuje, a dejansko ne more podati (za ateista) praktično uporabnih odgovorov.
gani-med ::
Metafizika je le ena od vej filozofije (obstajajo tudi druge veje filozofije, ki ne spadajo v metafiziko, naprimer etika, epistemologija, logika)
Praktično uporabni odgovor je lahko tudi negativen odgovor (za ateiste )
Financiranje je vedno pomembnejše za razvoj znanosti, saj mnoge zanimive veje ostajajo nedotaknjene prav zaradi pomanjkanja sredstev.
S tem se ne bi strinjal, da je mogoče dobiti odgovore na metafizična vprašanja le z neznanstvenimi metodami.
Odgovorov na mnoga ontološka vprašanja (ontologija je tudi del metafizike) si niti ne predstavljam dobiti kako drugače, kot na znanstveni način.
Praktično uporabni odgovor je lahko tudi negativen odgovor (za ateiste )
Financiranje je vedno pomembnejše za razvoj znanosti, saj mnoge zanimive veje ostajajo nedotaknjene prav zaradi pomanjkanja sredstev.
S tem se ne bi strinjal, da je mogoče dobiti odgovore na metafizična vprašanja le z neznanstvenimi metodami.
Odgovorov na mnoga ontološka vprašanja (ontologija je tudi del metafizike) si niti ne predstavljam dobiti kako drugače, kot na znanstveni način.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gani-med ()
jype ::
gani-med> Praktično uporabni odgovor je lahko tudi negativen odgovor
Izključno v primeru, ko je pridobljen z znanstveno metodo. Sicer lahko poiščemo tudi druge odgovore, ki so v nasprotju z omenjenim, ki bodo tudi "praktično uporabni" in torej nismo naredili ničesar znanstvenega.
gani-med> Financiranje je vedno pomembnejše za razvoj znanosti, saj mnoge zanimive veje ostajajo nedotaknjene prav zaradi pomanjkanja sredstev.
Vendar pa financiranje ne vpliva na pravilnost ugotovitev. Tako lahko kdorkoli reče, da je celotna filozofija eno sranje, pa mu noben filozof ne bo zmogel dokazat, da nima prav. Po drugi strani naravoslovne vede s kruto natančnostjo lahko pokažejo, da je bolečina pri mahanju s kladivom po mezincu posledica tega in onega mehanizma, ali pa napovejo sončni mrk.
gani-med> S tem se ne bi strinjal, da je mogoče dobiti odgovore na metafizična vprašanja le z neznanstvenimi metodami.
Imaš prav, sem se narobe izrazil. Hotel sem povedat, da vprašanja, na katera (dokazljivo) ne moremo odgovoriti z znanstveno metodo, nimajo mesta v znanosti.
Izključno v primeru, ko je pridobljen z znanstveno metodo. Sicer lahko poiščemo tudi druge odgovore, ki so v nasprotju z omenjenim, ki bodo tudi "praktično uporabni" in torej nismo naredili ničesar znanstvenega.
gani-med> Financiranje je vedno pomembnejše za razvoj znanosti, saj mnoge zanimive veje ostajajo nedotaknjene prav zaradi pomanjkanja sredstev.
Vendar pa financiranje ne vpliva na pravilnost ugotovitev. Tako lahko kdorkoli reče, da je celotna filozofija eno sranje, pa mu noben filozof ne bo zmogel dokazat, da nima prav. Po drugi strani naravoslovne vede s kruto natančnostjo lahko pokažejo, da je bolečina pri mahanju s kladivom po mezincu posledica tega in onega mehanizma, ali pa napovejo sončni mrk.
gani-med> S tem se ne bi strinjal, da je mogoče dobiti odgovore na metafizična vprašanja le z neznanstvenimi metodami.
Imaš prav, sem se narobe izrazil. Hotel sem povedat, da vprašanja, na katera (dokazljivo) ne moremo odgovoriti z znanstveno metodo, nimajo mesta v znanosti.
gani-med ::
Financiranje vpliva na pravilnost ugotovitev bolj, kot si mislimo.
Financiranje je dejansko družbeni konsenz, ali se bo določen problem sploh reševal ali se ne bo.
Če naprimer ne bi zagrizli v zelo drag projekt, vreden milijarde dolarjev, z izgradnjo LHC pospeševalnika, bi cela serija odprtih vprašanj ostala odprtih še naprej.
Drug izmed množice podobnih primerov, je ravno tako drag Hubblov teleskop, ki je med drugim prispeval zelo pomembne podatke, ki so vodili k odkritju pospešenega širjenja vesolja in o obstoju temne energije.
Samo z računanjem in mozganjem in uporabo "znanstvenih metod" se nekaterh stvari enostavno ne da preveriti.
To potem pravzaprav sploh niso več znanstvene metode, oziroma so pomankljive znanstvene metode.
Financiranje je dejansko družbeni konsenz, ali se bo določen problem sploh reševal ali se ne bo.
Če naprimer ne bi zagrizli v zelo drag projekt, vreden milijarde dolarjev, z izgradnjo LHC pospeševalnika, bi cela serija odprtih vprašanj ostala odprtih še naprej.
Drug izmed množice podobnih primerov, je ravno tako drag Hubblov teleskop, ki je med drugim prispeval zelo pomembne podatke, ki so vodili k odkritju pospešenega širjenja vesolja in o obstoju temne energije.
Samo z računanjem in mozganjem in uporabo "znanstvenih metod" se nekaterh stvari enostavno ne da preveriti.
To potem pravzaprav sploh niso več znanstvene metode, oziroma so pomankljive znanstvene metode.
jype ::
gani-med> Financiranje vpliva na pravilnost ugotovitev bolj, kot si mislimo.
Nikakor ne. Pravilnost je lahko objektivna le ko so vse možnosti za napako izključene. Pravilnost ni povezana s financiranjem, je pa razumljivo, da je dokazovanje pravilnosti pogosto pogojevano s financiranjem.
Da je LHC drag špas je jasno, po drugi strani je pa jasno, da je ogromno ljudi (vključno z mano) pripravljenih vložiti veliko truda in denarja v ugotavljanje dejanskega stanja, ki bo končno potrdilo ali ovrglo določene teorije, pravilnost katerih nosi trajne in pomembne posledice za vso znanost in tudi za filozofijo (ki je bila od spremembe perspektive zaradi potrditve teorije relativnosti in kvantne mehanike precej bolj pretresena kot od del Nietzscheja ali pa Kanta).
gani-med> Samo z računanjem in mozganjem in uporabo "znanstvenih metod" se nekaterh stvari enostavno ne da preveriti.
Tega tudi nisem trdil - preverjanje (in ponovljivost le-tega) je seveda nenadomestljiv del znanstvene metode - to je ravno tisti del, na katerem nekatere filozofske vede padejo iz znanstvenega konteksta.
Nikakor ne. Pravilnost je lahko objektivna le ko so vse možnosti za napako izključene. Pravilnost ni povezana s financiranjem, je pa razumljivo, da je dokazovanje pravilnosti pogosto pogojevano s financiranjem.
Da je LHC drag špas je jasno, po drugi strani je pa jasno, da je ogromno ljudi (vključno z mano) pripravljenih vložiti veliko truda in denarja v ugotavljanje dejanskega stanja, ki bo končno potrdilo ali ovrglo določene teorije, pravilnost katerih nosi trajne in pomembne posledice za vso znanost in tudi za filozofijo (ki je bila od spremembe perspektive zaradi potrditve teorije relativnosti in kvantne mehanike precej bolj pretresena kot od del Nietzscheja ali pa Kanta).
gani-med> Samo z računanjem in mozganjem in uporabo "znanstvenih metod" se nekaterh stvari enostavno ne da preveriti.
Tega tudi nisem trdil - preverjanje (in ponovljivost le-tega) je seveda nenadomestljiv del znanstvene metode - to je ravno tisti del, na katerem nekatere filozofske vede padejo iz znanstvenega konteksta.
gani-med ::
Dokazovanje pravilnosti je vedno pogojevano s financiranjem.
Če se nič ne raziskuje, pa je tudi možnost za napake minimalna. Kdor nič ne dela, tudi napak ne dela
Pravilnost teorije je objektivna le takrat, če jo lahko s poskusi potrdiš. Poskusi pa stanejo. Pa smo spet tam.
Naravoslovne znanosti so se "odcepile" od naravne filozofije takrat, ko je postalo preverjanje v naravi potreben pogoj objektivnosti in pravilnosti teorije.
Če se nič ne raziskuje, pa je tudi možnost za napake minimalna. Kdor nič ne dela, tudi napak ne dela
Pravilnost teorije je objektivna le takrat, če jo lahko s poskusi potrdiš. Poskusi pa stanejo. Pa smo spet tam.
Naravoslovne znanosti so se "odcepile" od naravne filozofije takrat, ko je postalo preverjanje v naravi potreben pogoj objektivnosti in pravilnosti teorije.
jype ::
Ja, ampak financiranje ni pogojeno s pravilnostjo teorije, niti obratno. Se pa strinjam, da brez financiranja ne more biti preverjanja pravilnosti, danes še celo pri matematiki ne.
antonija ::
Poskus je osnova znanosti. Brez poskusa znanosti ni. In ja, vsaka rec nekaj stane, ce ne materiala, pa vsaj casa in energije zainteresiranih, od filozofije do znanosti.
To, da se danes ekonomsko in politicno bolj zanimive znanosti razvijajo hitreje je popolnoma jasno; ideal danasnje druzbe je denar, ideal elite (ki denar ze ima) pa je moc. Zakaj nebi raji dajal denar in si s tem zagitavljali moc?
Ampak to nikakor ne pomeni da drugih vej znanosti pa kar ni, oz. da so zaradi pomanjkanja denarja v kaj slabsem polozaju. Recimo homeopatije je ena taka "znanost", ki ima ogromno kapitala in ga vedno vec dela, tud pod razno jim pa ne pade na pamet narest ene klinicne raziskave in potrdit oz. ovrzt ves svoj buga-buga in tresenje vode in podobne rituale.
Isto bi lahko cerkev pustila delat poskuse na "svetih predmetih", kot je tisti star prt in plesniv kip in podobno... Oni se raje odlocijo "izbrat ustrezno institucijo" ki jim bo opravila raziskavo potem se bojo pa odlocili a grejo rezultati v javnost al ne. To je znanstveno ne sploh!!
Vsi znanstveni rezultati se objavijo, pa ce so dobri al pa slabi.
To, da se danes ekonomsko in politicno bolj zanimive znanosti razvijajo hitreje je popolnoma jasno; ideal danasnje druzbe je denar, ideal elite (ki denar ze ima) pa je moc. Zakaj nebi raji dajal denar in si s tem zagitavljali moc?
Ampak to nikakor ne pomeni da drugih vej znanosti pa kar ni, oz. da so zaradi pomanjkanja denarja v kaj slabsem polozaju. Recimo homeopatije je ena taka "znanost", ki ima ogromno kapitala in ga vedno vec dela, tud pod razno jim pa ne pade na pamet narest ene klinicne raziskave in potrdit oz. ovrzt ves svoj buga-buga in tresenje vode in podobne rituale.
Isto bi lahko cerkev pustila delat poskuse na "svetih predmetih", kot je tisti star prt in plesniv kip in podobno... Oni se raje odlocijo "izbrat ustrezno institucijo" ki jim bo opravila raziskavo potem se bojo pa odlocili a grejo rezultati v javnost al ne. To je znanstveno ne sploh!!
Vsi znanstveni rezultati se objavijo, pa ce so dobri al pa slabi.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
gani-med ::
Jasno, da financiranje ne zagotavlja pravilnosti teorije.
Financiranje je potrebni, ni pa zadostni pogoj.
Količina vloženih sredstev tudi ni nujno v korelaciji s pomenom odkritij, vendar je postala znanost tako kompleksen organizem, da so romantični časi, ko se je še dalo samo z gledanjem lune odkriti kaj pomembnega, kot kaže, minili.
Financiranje je potrebni, ni pa zadostni pogoj.
Količina vloženih sredstev tudi ni nujno v korelaciji s pomenom odkritij, vendar je postala znanost tako kompleksen organizem, da so romantični časi, ko se je še dalo samo z gledanjem lune odkriti kaj pomembnega, kot kaže, minili.
antonija ::
Se vedno se da z malo denarja pridet do pomembnih rezulatov... Ce nebi iblo tako potem slovenije v znanosti nebi bilo nikjer, pa nam vseeno gre kar vredu.
Najpomembnejsi so bili in vedno bojo ljudje. Naj imajo na razpolago se tako malo sredstev in zastarele aparate, pa lahko vseeno pridejo do bolj pomembnih spoznanj kot pa heroji v laboratorijih vrednih milijarde evrov. Resda je slednjim mnogo lazje, ampak to vseeno nic ne pomeni. Romantika v znanosti se vedno obstaja
Najpomembnejsi so bili in vedno bojo ljudje. Naj imajo na razpolago se tako malo sredstev in zastarele aparate, pa lahko vseeno pridejo do bolj pomembnih spoznanj kot pa heroji v laboratorijih vrednih milijarde evrov. Resda je slednjim mnogo lazje, ampak to vseeno nic ne pomeni. Romantika v znanosti se vedno obstaja
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
gani-med ::
Tudi ti romantiki s praznimi žepi, se pri svojih odkritjih poslužujejo rezultatov, ki so pa prišli iz laboratorijev vrednih milijarde.
Brez tega, bi tudi oni lahko samo žvižgali.
Prav pohvaliti se v Sloveniji z našo znanostjo ne moremo.
Mislim s tistim, kar je zares nastalo pri nas, pa ne zraven šteti tudi tistih, ki so odšli po svetu in tam uspeli, ker pri nas ne bi, niti pod razno.
Brez tega, bi tudi oni lahko samo žvižgali.
Prav pohvaliti se v Sloveniji z našo znanostjo ne moremo.
Mislim s tistim, kar je zares nastalo pri nas, pa ne zraven šteti tudi tistih, ki so odšli po svetu in tam uspeli, ker pri nas ne bi, niti pod razno.
antonija ::
Egoizma v znanosti ne sme biti.... Ce bi vsak razvijal samo zase, potem nebi nikamor prisli. Jasno je da vsakega izuma se ne podari sovraznikom ker tako hitro dobis nuke na glavo, je pa zelo lepa lastnost znanosti da jo je vecina opensource. Prosta je. Z izjemo kaksnih farmacevtov in podbnih seveda....
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
jype ::
Standing on the shoulders of giants, razen računalniške znanosti, v kateri stojimo en drugemu na prstih nog :)
gani-med ::
>> Egoizma v znanosti ne sme biti....
To je lažje reči, kot storiti, saj je tudi znanstvenik le človek.
Večina znanosti je na srečo res "open source", vendar to ne pomeni, da ni hudega rivalstva in nizkih podtikanj, tako kot tudi povsod drugje.
Že Newton in Leibniz sta bila vpletena v sloviti spor glede primata na infinitezimalni račun, v katerega ju je dejansko porinilo okolje, ki mu je šlo za čast države in ustanov katerim sta pripadala.
Wiles, ki je pred desetletjem rešil slavni Fermatov problem, se je naprimer za več let zaprl v sobo in ni hotel z nikomer govoriti, da mu ne bi kdo ukradel ideje ali sploh posumil, s čem se ukvarja. Čeprav je tudi on imel že skoraj vse na pladnju, samo piko moral še pritisniti tam, kjer je že skoraj vse zastavil nekdo drug (Taniyama, ki je čisto po japonsko naredil harakiri)
Hočem povedati, da je znanost čisto človeška dejavnost in da je ne gre jemati, kot nekaj, kar se dogaja nekje v eteričnih višinah med oblaki.
To je lažje reči, kot storiti, saj je tudi znanstvenik le človek.
Večina znanosti je na srečo res "open source", vendar to ne pomeni, da ni hudega rivalstva in nizkih podtikanj, tako kot tudi povsod drugje.
Že Newton in Leibniz sta bila vpletena v sloviti spor glede primata na infinitezimalni račun, v katerega ju je dejansko porinilo okolje, ki mu je šlo za čast države in ustanov katerim sta pripadala.
Wiles, ki je pred desetletjem rešil slavni Fermatov problem, se je naprimer za več let zaprl v sobo in ni hotel z nikomer govoriti, da mu ne bi kdo ukradel ideje ali sploh posumil, s čem se ukvarja. Čeprav je tudi on imel že skoraj vse na pladnju, samo piko moral še pritisniti tam, kjer je že skoraj vse zastavil nekdo drug (Taniyama, ki je čisto po japonsko naredil harakiri)
Hočem povedati, da je znanost čisto človeška dejavnost in da je ne gre jemati, kot nekaj, kar se dogaja nekje v eteričnih višinah med oblaki.
jype ::
gani-med> Hočem povedati, da je znanost čisto človeška dejavnost in da je ne gre jemati, kot nekaj, kar se dogaja nekje v eteričnih višinah med oblaki.
Že res, vendar je danes že očitno, da "open-source" znanost napreduje bistveno (in izmerljivo) hitreje.
Že res, vendar je danes že očitno, da "open-source" znanost napreduje bistveno (in izmerljivo) hitreje.
gani-med ::
To bi lahko privzeli kot aksiom, da se zadeve razvijajo hitreje tam, kjer so odprte,
kar je tudi logično, saj so že naše stare mame vedele , da več glav, več ve in več oči, več vidi.
kar je tudi logično, saj so že naše stare mame vedele , da več glav, več ve in več oči, več vidi.
Saladin ::
Brez zamere, ampak filozofe, logičarje in teologe ne zanima "napredovanje", "koraki",...
Zanima jih pretežno končni rezultat, kakršenkoli se ta izkaže v realnosti.
Znanost lahko gre le korak po korak in razmišlja max. en korak naprej. Prav, kar naj - saj zato jo imamo.
AMpak če se ti kot znanstvenik ne moreš/smeš spraševat, kam vodi (če vodi) ta korak, nam ostalim to ni prepreka. Ne moremo trditi točno "to" je končni rezultat oz. odgovor na najpomembnejša in najzanimivejša vprašanja, lahko pa izpelješ najbolj matematično, logično, filozofsko in teološko kompletne rezultate (ali več njih).
Nas ne zanima, koliko je računalniška tehnologija napredovala, ampak kdaj (in kakšna) bo AI. Ne zanima nas, če obstaja črna materija - ampak kako pripomore k razjasnitvi Velikega poka. Ne zanimajo nas strune, ampak kakšna posledica obstoja teh strun ter večih dimenzij (torej če obstajajo neskončnosti)...
V vsaki stvari nas zanima tisti ultimativni "konec", tudi če lahko le temeljeno ugibamo o tem.
Nič ni narobe, če teoretiziramo (in verjamemo) v določene teorije, dokler so te teorije utemeljena na čimveč nivojih in da obenem ohranijo maksimalno preprostost.
Zanima jih pretežno končni rezultat, kakršenkoli se ta izkaže v realnosti.
Znanost lahko gre le korak po korak in razmišlja max. en korak naprej. Prav, kar naj - saj zato jo imamo.
AMpak če se ti kot znanstvenik ne moreš/smeš spraševat, kam vodi (če vodi) ta korak, nam ostalim to ni prepreka. Ne moremo trditi točno "to" je končni rezultat oz. odgovor na najpomembnejša in najzanimivejša vprašanja, lahko pa izpelješ najbolj matematično, logično, filozofsko in teološko kompletne rezultate (ali več njih).
Nas ne zanima, koliko je računalniška tehnologija napredovala, ampak kdaj (in kakšna) bo AI. Ne zanima nas, če obstaja črna materija - ampak kako pripomore k razjasnitvi Velikega poka. Ne zanimajo nas strune, ampak kakšna posledica obstoja teh strun ter večih dimenzij (torej če obstajajo neskončnosti)...
V vsaki stvari nas zanima tisti ultimativni "konec", tudi če lahko le temeljeno ugibamo o tem.
Nič ni narobe, če teoretiziramo (in verjamemo) v določene teorije, dokler so te teorije utemeljena na čimveč nivojih in da obenem ohranijo maksimalno preprostost.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
gani-med ::
>> Brez zamere, ampak filozofe, logičarje in teologe ne zanima "napredovanje", "koraki",...
>> Zanima jih pretežno končni rezultat, kakršenkoli se ta izkaže v realnosti.
To zanima vsakogar, tudi znanstvenike, vendar je problem v tem, ker tega ne moreš vedeti
(ok, razen, če vprašaš na "Danyjeve zvezde" ali pa vidovitog Milana )
Pomembnejša od cilja je pot.
>> Zanima jih pretežno končni rezultat, kakršenkoli se ta izkaže v realnosti.
To zanima vsakogar, tudi znanstvenike, vendar je problem v tem, ker tega ne moreš vedeti
(ok, razen, če vprašaš na "Danyjeve zvezde" ali pa vidovitog Milana )
Pomembnejša od cilja je pot.
Saladin ::
vendar je problem v tem, ker tega ne moreš vedeti
Morda pa se le da zdeducirati dovolj verjetno, dovolj natančno.
To je namen omenjenih ved.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
jype ::
gani-med> Pomembnejša od cilja je pot.
Ker cilj, če je pot napačna, ni nujno tisti, ki smo ga iskali.
Saladin> Morda pa se le da zdeducirati dovolj verjetno, dovolj natančno.
Morda. Morda pa se ne da.
Ker cilj, če je pot napačna, ni nujno tisti, ki smo ga iskali.
Saladin> Morda pa se le da zdeducirati dovolj verjetno, dovolj natančno.
Morda. Morda pa se ne da.
gani-med ::
Saladin> Morda pa se le da zdeducirati dovolj verjetno, dovolj natančno.
Po ogledu videa z vidovitim Milanom, sem tudi jaz za trenutek dobil občutek, da se da
Omenjene vede verjetno ne sežejo dosti dlje.
Po ogledu videa z vidovitim Milanom, sem tudi jaz za trenutek dobil občutek, da se da
Omenjene vede verjetno ne sežejo dosti dlje.
Saladin ::
AMpak res ne odnehaš...
A boš tvojega Milana primerjal z Platonom!? Na bilokakšnem nivoju?
Če se ti filozofske verjetnosti ne zdijo dovolj verjetne, jih pač ignoriraj (znanstveno jih itak ne moreš ovreči).
Ali argumentiraj ne enakem, filozofskem, teološkem in podobnem nivoju ali pa utihni.
A boš tvojega Milana primerjal z Platonom!? Na bilokakšnem nivoju?
Če se ti filozofske verjetnosti ne zdijo dovolj verjetne, jih pač ignoriraj (znanstveno jih itak ne moreš ovreči).
Ali argumentiraj ne enakem, filozofskem, teološkem in podobnem nivoju ali pa utihni.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()
gani-med ::
Filozofske verjetnosti? WTF je pa to?
Se ti ne zdi, da klatiš podobne, kot tisti vidovidi Milan?
Ali kako si predstavljaš nivo dostojen Platona?
Se ti ne zdi, da klatiš podobne, kot tisti vidovidi Milan?
Ali kako si predstavljaš nivo dostojen Platona?
gani-med ::
S Platonom si me spomnil na tole zgodbico:
"Platon je svojim učencem poskušal definirati človeka, kot bitje, ki je brez perja in na dveh noogah.
To je poslušal tudi Diogen, ki pa ni ugovarjal ampak je šel po petelina, ga oskubil in vrgel pred Platonove učence z besedami;
tu pa imate živ primerek Platonovega človeka."
"Platon je svojim učencem poskušal definirati človeka, kot bitje, ki je brez perja in na dveh noogah.
To je poslušal tudi Diogen, ki pa ni ugovarjal ampak je šel po petelina, ga oskubil in vrgel pred Platonove učence z besedami;
tu pa imate živ primerek Platonovega človeka."
Saladin ::
Spominjaš me Jay-a (njegov partner je Silent Bob).
Važno je samo tisto, kar ti je pred nosom in kaj je zate koristno - vse ostalo je k..c, mar ne? (Raje se ozri po Bobu)
Tisto, kar je tebi najbolj nezanimivo, nepomembno in neznano, je za nas najbolj zanimivo, ultimativno najpomembnejše in je zato vredno razglabljanja.
Če se tebi ne da razglabljat o važnejših stvareh (kaj smo, od kod prihajamo, kam gremo) kaj zavraga blatiš druge? Po eni strani priznaš, da ne veš in da ne moreš vedeti - a zato tega avtomatsko ni in ne more obstajati?
Si jasen primer ateista, ki uporablja znanost za krinko "objektivnosti" in tvoj vzvišen odnos pri denominaciji možnosti Boga na vsakem koraku je hujši od verskega fundamentalizma. Oni vsaj ne skrivajo svojih prepričanj.
Važno je samo tisto, kar ti je pred nosom in kaj je zate koristno - vse ostalo je k..c, mar ne? (Raje se ozri po Bobu)
Tisto, kar je tebi najbolj nezanimivo, nepomembno in neznano, je za nas najbolj zanimivo, ultimativno najpomembnejše in je zato vredno razglabljanja.
Če se tebi ne da razglabljat o važnejših stvareh (kaj smo, od kod prihajamo, kam gremo) kaj zavraga blatiš druge? Po eni strani priznaš, da ne veš in da ne moreš vedeti - a zato tega avtomatsko ni in ne more obstajati?
Si jasen primer ateista, ki uporablja znanost za krinko "objektivnosti" in tvoj vzvišen odnos pri denominaciji možnosti Boga na vsakem koraku je hujši od verskega fundamentalizma. Oni vsaj ne skrivajo svojih prepričanj.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
jype ::
Saladin> Si jasen primer ateista, ki uporablja znanost za krinko "objektivnosti" in tvoj vzvišen odnos pri denominaciji možnosti Boga na vsakem koraku je hujši od verskega fundamentalizma.
To pač ne bo držalo. Ateisti, čeprav jim vsak vernik rad napopa oznako "militantni" pač tudi od vernika terjajo dokaz za boga, tako kot za vse ostalo.
Pozicija, s katere govoriš, ti enostavno ne omogoča v znanstveni razpravi nastopiti z argumentom, da se ne da dokazati, da bog ne obstaja, ker so taki dokazi v znanosti nesmiselni: ne vemo ali obstaja in ne moremo dokazati, da ne obstaja žaba, ki ima na hrbtu rumeno obrobljeno rdečo peterokrako zvezdo, na trebuhu pa srp in kladivo v isti barvni shemi - pa kljub temu verjamemo da take žabe ni in kar se znanosti tiče, je iskanje take žabe in dokazovanje njenega (ne)obstoja nesmiselno, kar se ateista tiče pa take žabe pač ni. Ne glede na vsa filozofska vprašanja, ki si jih lahko postavi tudi ateist, ni ateist za nič prikrajšan, ko se opira na znanost. Enostavno sklene, da zadovoljivega odgovora na vprašanje ni in povsem enakovredno tvoji drži pač špekulira o višjih resnicah, ki so prav tako verjetne kot tiste, o katerih razlagaš ti.
To pač ne bo držalo. Ateisti, čeprav jim vsak vernik rad napopa oznako "militantni" pač tudi od vernika terjajo dokaz za boga, tako kot za vse ostalo.
Pozicija, s katere govoriš, ti enostavno ne omogoča v znanstveni razpravi nastopiti z argumentom, da se ne da dokazati, da bog ne obstaja, ker so taki dokazi v znanosti nesmiselni: ne vemo ali obstaja in ne moremo dokazati, da ne obstaja žaba, ki ima na hrbtu rumeno obrobljeno rdečo peterokrako zvezdo, na trebuhu pa srp in kladivo v isti barvni shemi - pa kljub temu verjamemo da take žabe ni in kar se znanosti tiče, je iskanje take žabe in dokazovanje njenega (ne)obstoja nesmiselno, kar se ateista tiče pa take žabe pač ni. Ne glede na vsa filozofska vprašanja, ki si jih lahko postavi tudi ateist, ni ateist za nič prikrajšan, ko se opira na znanost. Enostavno sklene, da zadovoljivega odgovora na vprašanje ni in povsem enakovredno tvoji drži pač špekulira o višjih resnicah, ki so prav tako verjetne kot tiste, o katerih razlagaš ti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Barakuda1 ::
To pač ne bo držalo. Ateisti, čeprav jim vsak vernik rad napopa oznako "militantni" pač tudi od vernika terjajo dokaz za boga, tako kot za vse ostalo.
Ni problem v tem, če se terjajo dokazi. Problem nastane na točki, ko nekdo, ki ne deli tvojega preričanja, tvoje prepričanje označi za maloumno, tebe pa za bedaka.
Ali to stori vernik ateistu, ali ateist verniku sploh ni pomembno. Nebeden od njiju ne ravna prav, če se na tak način odziva na poglede drugega.
Tako sem tudi razumel Saladinov post.
Ateist ni nujno nestrpen do povsem teoloških vprašanj, je pa lahko. Če je in je topogledno še žaljiv do povsem teoloških tem, potem pač njegovo ravnanje v principu ne odstopa od fundamentalističih pristopv verskih fanatikov.
V principu je to le druga podoba istega kovanca - fanatika.
To, da se ateist sklicuje na znanost tega dejstva pač ne spremeni. Znanost ni vsemogočna in je daleč od popolnosti. Toliko zmot in stranpoti, kot jih pozna znanost, bi morala vsakega resnega človeka navdati z vsaj kančkom skepse do lastnih pogledov, ne pa se skrivati za paradigmo, da so nekaj več in nad, zato ker se pa oni ukvarjajo z znanostjo, ne pa z neumnostjo.
Jasno samo po sebi se mi zdi, da enako velja za nasprotno stran, zato se glede enako nesprejemljive drže verskih fanatikov in fundamentalistov ne bom spuščal.
Ko pravzaprav dobro pomislim, tako kot delajo veliko moralno škodo vernikom ravno verski fanatiki (da o veliki škodi, ki jo s tem posredno delajo tudi proučevanju Boga kot čiste transcendence, torej teologiji), enako veliko ali vsaj primerljivo veliko škodo znanosti, delajo tudi takoimenovani fnatični ateisti.
Osebno sem prepričan, da je dialog in izmenjava mnenj, izkušenj in spoznanj med naravoslovno znanostjo in družboslovno, oziroma teologijo možna, če se sogovornik pokaže kot dovlj zrela osebnost in odprt duh. Še več, če hočemo kot družba in kot vrsta (človeška) narediti korak naprej, je to ne le dobrodošlo, pač pa imperativ napredka.
Zato se tudi bojim in moralno obsojam fanatike tako na eni kot na drugi strani "kovanca", saj oboji objektivno predstavljajo največjo oviru napredku idej in nenazadnje člveštvu kot takemu.
Eni in drugi se namreč morajo/mo zavedati, da nima nihče monopola nad resnico. Žal si to lastijio tako verski fundamentalistični fanatiki kot tudi ateistični fanataki.
Topogledno je torej Saladinvo reakcijo moč razumeti kot poziv, naj se nekdo samo zato ker je ateist, ker se ukvarja in vrjame le v naravoslovne znanost, pač ne skriva za znanostjo, zato da bi prikril svoj fanatizem in nestrpnost do tistih ki iščejo odgovore na drugačen način.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Debata pri filozofijiOddelek: Šola | 4279 (2725) | Saladin |
» | Vprašajte Saladina - Bog (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Problemi človeštva | 20379 (16797) | Saladin |
» | Vprašajte Saladina - Bog part deus (strani: 1 2 3 4 … 9 10 11 12 )Oddelek: Problemi človeštva | 31517 (19985) | donfilipo |
» | Kaj je bilo "pred" Velikim pokom? (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 8768 (5312) | Saladin |
» | Kavzalnost (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 9330 (7609) | Saladin |