» »

Prezračevanje novogradnja

Prezračevanje novogradnja

billy ::

Ne ne, nič še ne stoji, vse je še v projektni fazi :)

Na kaj pa naj bom pozoren pri kompletni izolativnosti, komercialno je pač označena kot "nizkoenergijska hiša moderne zasnove"

billy ::

Ok, sem se malce izobrazil, lolek neučen :)

Torej TČ lahko hladi/greje vodo, logično. Poleti lahko recimo ohladi vodo na 7 stopinj.
In potem se enostavno spelje navadne cevi za vodo do stropnega konvektorja, katere se potem pač priklopijo na konvektorji, le-ti pa samo hlad/toploto prenesejo iz cevi v prostor z ventilatorjem :)

Komot se recimo uporabi tole, ne glede na TČ ki je v uporabi: http://www.frigor.si/catalog-documents/...
Tu so omenjeni neki "3 portni ventili", kaj to pomeni?

Tiste TČ, ki pa omogočajo priklop notranje aktivno enote direktno na zunanjo napravo, pa so pač na plinski osnovi (zato je energetik večkrat ponovil da naj gledam na vodni osnovi).

Ok, to potem spremeni zadevo, LG TČ se dobi že za 4000EUR, potem se rabi sam še zalogovnik za vodo in pa konvektorji. Saj imajo te LG TČ 2 coni za vodo in ko bo poleti hladila, bo vseeno sanitarna na primerni temp?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

energetik ::

Z sanitarno vodo boš itak imel svoj 200-300L bojler, ko pade tam temperatura jasno TČ preneha s hlajenjem in prične z ogrevanjem bojlerja.
Če želiš popolnoma svobodno uporabljati konvektorje, potem rabiš še par 100L zalogovnik za mrzlo vodo (lahko pozimi istega tudi za toplo). To pomeni da npr. lahko vklopiš samo 1 mali konvektor npr. v otroški sobi.
Če bodo konvektorji direktno vezani na TČ, pa je problem zaradi velike hladilne moči TČ, ki bi pri uporabi samo 1 konvektorja ves čas ON/OFF.

billy je izjavil:

Na kaj pa naj bom pozoren pri kompletni izolativnosti, komercialno je pač označena kot "nizkoenergijska hiša moderne zasnove"
Pozororen bodi na detajle. Torej da so dobro/pravilno izolirani tudi temelji/talna plošča, AB vezi, stik stene in strehe, špalete pri oknih.
Okna troslojna s TGI distančniki, najbolje plastična. Vsekakor pa ne šparat pri izolaciji fasade, kajti sam stiropor je le en del cene fasade. Manj kot 20cm grafitnega jaz ne bi dajal. V mansardi pa vsaj 30cm.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

billy ::

Cigl mora bit poroterm, al?

energetik ::

Ne, zakaj?

billy ::

Oz da drugače vprašam, kateri se priporoča

energetik ::

Navadni 29cm modularc je najboljši p/p.
Namen cegla je nosilnost in akumulacija toplote/vlage, izolira naj izolacija. Zato brez veze metat denar za nekej hude superduper cegle, ker tisto nadomestiš z 1 dodatnim cm stiroporja...

billy ::

Kako pa je glede parketa in talnega, nekaj berem da je montaža kar zahtevna, kaj pa sam material? Iščemo nekaj v svetlejši barv

fikus_ ::

Kupi parket primeren za talno ogrevanje. Slabše prevaja toploto kot npr. vinil ali ploščice. Sicer pa talno ves čas ogreva, se ne vklapljanje in izklaplja pogosto.

Magic1 ::

Jaz ti priporočam vinil. Dobiš ga v vseh mogočih odtenkih/vrstah lesnega dekorja, je veliko bolj trpežen in še boljši za talno. Vzameš tanko izvedbo lepljen (cca 2mm), ali na klip 4mm. Popolnoma odporno na kakršenkoli izliv vode.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

energetik ::

Tudi jaz imam 2mm vinil in lahko samo priporočam. Dokaj topel na dotik, skupna prevodnost toplote pa v rangu keramike.
Je pa izredno važno, da je dober izvajalec, še bolje da odličen. Podlaga (izravnalna masa) mora biti v nulo ravna in zbrušena.

billy ::

Tole pa bo potrebno pogledat v živo, ker si res ne predstavljam plastike na tleh :)

energetik ::

Zgleda kot les ali ploščice (izbereš izmed par 10 vzorcev...), občutek pa trden kot pri ploščicah.
Mirno lahko zlivaš gor vodo, ko pomivam tla kar malo zlijem po tleh in potem drgnem.

billy ::

Za to bo kar roomba poskrbela :)

Zanimivo, nisem si mislil, da je to tudi tako popularno v hišah, sem bolj zadeve videl v raznih ustanovah :)

Odgovor glede TČ LG in to kar smo se menili:
Direktni priklop konvektorjev na TČ ni možen, če že imate talno ogrevanje. Sistem ne omogoča krmiljenja dveh ogrevalnih krogov (dva temperaturna nivoja).
Rešitev bi bila da uporabite hidravlično kretnico ali zalogovnik.
Primarna naloga TČ bi bila potem ogrevanje oz. hlajenje zalogovnika / kretnice. Od kretnice naprej pa uporabite svojo regulacijo za krmiljenje talnega in konvektorjev.

Ampak glede na to, da primerna TČ od mitsubishi stane 5k - popust in ima dva ogrevalna kroga ne bi kompliciral z zgoraj omenjenim načinom :)

To je torej rešeno.
Kaj pa lopute pri zračenju, se dobijo kakšni sistemi, s katerimi bi lahko vse na daljavo krmilil, ali celo kakšna avtomatika? Recimo če bi želel v eni sobi nižjo temp, ko me tam ni, bi mogoče lahko loputo zaprl (pozimi) in pustil, da temperatura sama pade? Ali je to vse "analogno" štelanje?

Magic1 ::

Vse se da dobit, samo avtomatika, sploh naprednejša, je hitro zelo draga.
Magic

ginekk ::

billy je izjavil:


Kaj pa lopute pri zračenju, se dobijo kakšni sistemi, s katerimi bi lahko vse na daljavo krmilil, ali celo kakšna avtomatika? Recimo če bi želel v eni sobi nižjo temp, ko me tam ni, bi mogoče lahko loputo zaprl (pozimi) in pustil, da temperatura sama pade? Ali je to vse "analogno" štelanje?


Z zračenjem ne boš kaj dosti vplival na temperaturo.

Zato je tudi kanalska klima nesmiselna, ker za konrektno ohladitev rabiš mnogo več pretoka kot ga dajejo prezračevalne naprave. In to govorim iz izkušenj - imam oboje kanalsko v prezračevanje in ločeno na steni - klima v kanalu ima neznaten učinek v primerjavi s tisto na steni, s tem da je bila še dražja.

Tudi talnega ne moreš regulirat dovolj hitro, sobni termostati na zankah so tudi čisto nesmiselni (tega ne bi še enkrat naredil). Sonce nabije v sobo, termostat zapre zanko v sobi, ampak preden pride do željenega učinka je že noč in ti bi rabil že gretje.

Magic1 ::

Glede sonca si daj krpanke na sončno stran (vsaj v dnevni in kuhinji), da boš lahko zasenčil in tako preprečil segrevanje s tem, da obdržiš svetlobo.
Magic

billy ::

Hvala za informacije iz prve roke.

Dnevna načeloma pri talnem sploh ni vprašljiva, tam bi se vedno grelo/hladilo...največji problem mi je spalnica, kjer želim nižjo temperaturo, a hkrati tudi svež zrak.
Pozimi bo mogoče čisto dovolj, če pač v spalnici zaprem talno, itak bo iz dnevne grelo malo gor...hkrati pa je zraven otroška, kjer pa bi naj bila višja temp.

Za sonce so tudi ok zunanje žaluzije, obrnejo se tako, da preprečijo direkten vstop žarkov, svetloba pa vseeno pride skoz.

windigo ::

Edini use case za različne temperature po bajti, ki ga navajaš, je hladnejša spalnica. V ta namen bi v spalnico vgradil konvektor, ki prvič piha in je poleg tega za spanje še ravno zadosti glasen, tudi če je na nizkih obratih. Če te ne bo fentala žena, te bo glavobol ali pa nespečnost, če ti bo celo noč in ves dan pihalo po glavi in šumelo. In to za temperaturno razliko 2 stopinji, ker več jo boš v vsakem primeru precej težko dosegel, nekaj zaradi prezračevanja, nekaj zaradi pozabljenih odprtih vrat. Isto temperaturno razliko lahko dosežeš tudi s pripiranjem ali zapiranjem veje talnega v spalnici (brez termostatskih ventilov), s tem da bo tvoje udobje s talnim nasploh veliko večje. Ne pozabi, da v hiši (v pritličju) za razliko od bloka pod tabo ni spodnjega soseda, ki bi tvoja tla ogrel na 20 stopinj. Sam imam brez talnega špajzo in zdaj že avtomatsko pozimi laufam obut copate z debelim podplatom, če moram iti kaj noter (sicer pogosto okoli skačem bos).

energetik ::

Še enkrat, talno ima v spalnici ugasnjeno ves čas. Notri je 20,5° (drugod 21,5). Pri zaprtem.
Saj pravim, za recimo 18° v spalnici boš moral imeti okno na kip...

billy ::

Ne ne :)
konvektor bi bil samo toliko tam, če bi bilo potrebno "takoj" segreti/ohladiti prostor, potem pa se itak talno izklopi (pozimi) ali naštima na hlajenje (poleti) pa bi moralo it skozi...razen ob res hudih temperaturah, takrat pa bomo že preživeli :)

V bistvu bodo to konvektorji "just in case", ker si žal v teoriji ne znam predstavljati živeti v hiši z enakimi temperaturami povsod in da se potem čez 1 leto ne sprevljam razkopavat sten za klimo, bi pač že zdaj konvektorje. Mogoče se za začetek samo potegne cevi z vodo in štrom, potem pa smo kako sezono not, da vidim...

No..ali pa okno na kip je še opcija ja, stara šola, samo potem bom vohal drvarnice v okolici :)

windigo ::

Za hlajenje teh cevi ne pozabi izolirati (ker tiste za gretje običajno niso izolirane in če boš rekel samo dodatne cevi v steno, si boš naredil dodatne probleme zaradi kondenza na ceveh in vlage v stenah).

billy ::

Če mislim uporabiti talno v tleh tudi za hlajenje poleti, potem tudi tam morajo biti izolirane ali samo tiste v steni?

ginekk ::

Magic1 je izjavil:

Glede sonca si daj krpanke na sončno stran (vsaj v dnevni in kuhinji), da boš lahko zasenčil in tako preprečil segrevanje s tem, da obdržiš svetlobo.


Saj jih imam, samo ni avtomatizma, vseeno je treba tipko stisnit. Kdo se bo še s tem ukvarjal in bil pozoren stalno, imam druge prioritete. :)

windigo ::

Jasno tiste v tleh niso izolirane, saj morajo oddajati svojo toploto v estrih (oziroma jo tam odvzemati).

Za hlajenje s konvektorji in talnim pa nujno rabiš dva hladilna kroga. Enega, v katerem je temperatura vode vedno nad rosiščem, s katerim greš lahko v tla in drugega, kjer je temperatura vode čim nižja, če se le da precej pod rosiščem, da ti konvektorji ne samo malo hladijo ampak tudi razvlažujejo, kar je še bolj pomembno.

Poleg cevi za hladno vodo pa rabiš še cevi za odvod kondenza iz konvektorjev. Ko na koncu vse sešteješ, morda prideš do tega, kar sem trdil na začetku, da je split klima v ta namen boljša in cenejša. 8-)

billy ::

Koliko pa recimo gre vode v 100m cevi za talno in koliko metrov cevi je potrebno za recimo 50 kvadratov prostor?

billy ::

ginekk je izjavil:

billy je izjavil:


Kaj pa lopute pri zračenju, se dobijo kakšni sistemi, s katerimi bi lahko vse na daljavo krmilil, ali celo kakšna avtomatika? Recimo če bi želel v eni sobi nižjo temp, ko me tam ni, bi mogoče lahko loputo zaprl (pozimi) in pustil, da temperatura sama pade? Ali je to vse "analogno" štelanje?


Z zračenjem ne boš kaj dosti vplival na temperaturo.

Zato je tudi kanalska klima nesmiselna, ker za konrektno ohladitev rabiš mnogo več pretoka kot ga dajejo prezračevalne naprave. In to govorim iz izkušenj - imam oboje kanalsko v prezračevanje in ločeno na steni - klima v kanalu ima neznaten učinek v primerjavi s tisto na steni, s tem da je bila še dražja.


Od koga pa imaš rekuperacijo? in kolikšna je bila cena z kanalsko klimo?

billy ::

Eno situacijsko vprašanje vsem, ki nimate aktivnega hlajenja poleti.

Pečenje s pečico. Res, da smo sedaj v bloku, ampak če se en dan pripravlja kosilo v pečici, nam zraste temperatura še pa še. Poleti zato marsikdaj uporabljamo kar klimo, da sproti hladi.
Hiša ima sicer večjo kvadratu, ampak je to dovolj, da se izognete nenadnemu porastu temperature v kuhinji ali pač ne pečete takrat, ko je res vroče zunaj?

Bognedaj, da pomislim na pirolizo :)

ginekk ::

billy je izjavil:



Od koga pa imaš rekuperacijo? in kolikšna je bila cena z kanalsko klimo?


Klivent.si mi je vse to uredil.

Helios KWLC 350 je centralni rekuperator. Cena pred 10 leti cca 2.3k EUR in še enkrat toliko za napeljave približno (pri čemer je potrebna napeljava odvisna od konfiguracije hiše)


Klima je vgrajena v sistem naknadno pred dvema letoma:

Klimatska naprava inverterskega tipa, trojček
Mitshubishi Electric MXZ 2D53VAH zunanja cca 1500 EUR
Notranja enota kanalske izvedbe SEZ-KD25VAQ cca 500 EUR
plus napeljave, itd

Na to isto klimo imam priklopljeno notranjo enoto stenske izvedbe.... Danes bi takoj raje vzel še eno stensko namesto tiste kanalske.

Lonsarg ::

Aha se pravi ti nimaš kanalske klime in rekurperacije v isti napeljavi/sistemu? To je namreč tisto, o čemer smo govorili. Torej obe povzani na isto elektroniko, da če hočeš hladit gre hkrati tudi rekurperator na večje pretoke. V takem sistemu je potem namesto hitrega hlajenja kanalska prižgana poleti 12-24ur in konstantno hladi, kar rekurperacija pošilja po bajti.

ginekk ::

Lonsarg je izjavil:

Aha se pravi ti nimaš kanalske klime in rekurperacije v isti napeljavi/sistemu? To je namreč tisto, o čemer smo govorili. Torej obe povzani na isto elektroniko, da če hočeš hladit gre hkrati tudi rekurperator na večje pretoke. V takem sistemu je potem namesto hitrega hlajenja kanalska prižgana poleti 12-24ur in konstantno hladi, kar rekurperacija pošilja po bajti.


V isti zračni napeljavi in ne na isti elektroniki. Kanalska deluje 24/dan poleti. Ne glede na to kako bi nastavil obe, je za hlajenje slabše kot stenska enota.

energetik ::

billy je izjavil:

Koliko pa recimo gre vode v 100m cevi za talno in koliko metrov cevi je potrebno za recimo 50 kvadratov prostor?
Pametno je dat cevi na cca. 12cm razmak. Torej pride cevi cca. 8m/kvadrat, 400m za 50m2. Manjši razmak je praktično nesmiselen, morda v kopalnicah.

Cevi so večinoma 16mm s 2mm stenami. V 100m gre torej 11,3 litre vode.

billy je izjavil:

Eno situacijsko vprašanje vsem, ki nimate aktivnega hlajenja poleti.

Pečenje s pečico. Res, da smo sedaj v bloku, ampak če se en dan pripravlja kosilo v pečici, nam zraste temperatura še pa še. Poleti zato marsikdaj uporabljamo kar klimo, da sproti hladi.
Hiša ima sicer večjo kvadratu, ampak je to dovolj, da se izognete nenadnemu porastu temperature v kuhinji ali pač ne pečete takrat, ko je res vroče zunaj?

Bognedaj, da pomislim na pirolizo :)
Imamo 30m2 skupni prostor kuhinja+jedilnica+dnevna. Če sredi vročinskega vala pečeš s pečico npr. 1h, se seveda pozna. Temperatura naraste 0,5-1K.

Zgodovina sprememb…

billy ::

Včeraj so me klicali iz klima-remty. Dejali so, da so sistem rekuperacije + klime v sistemu, montirali že več kot v 60 hiš po sloveniji (nizkoE ali pasivnih) in da deluje sistem odlično. Potrebe po talnem pa tudi niti ni. Čakam še sicer na ponudbo, da vidimo še finančno plat zgodbe :)

Mora pa biti pač zadeva vklopljena 24/7 kar me niti ne moti, trenutno nam klima deluje non-stop in ni problema, itak niti ne razumem zakaj nekdo ne bi laufal rekuperacije non-stop

No, saj če bi šel v nekaj takega, bi vseeno talno napeljal, vsaj toliko da niso tla mrzla v "pomembnih" prostorih.

windigo ::

Hiša mora biti kar solidno pasivna, da se lahko ogrevaš samo preko prezračevanja in fino je imeti še sekundarni vir ogrevanja za hudo silo (kjer je to lahko tudi električni kalorifer ali poceni peč na bioetanol) oz. če je potrebno hišo na hitro ogreti po kakšni odsotnosti. Zračni tok ti preko normalnih prezračevalnih kanalov nosi max nekje 1kW topolotne moči pri temperaturah, ko si za TČ še normalne in pretokih, ki jih za prezračevanje rabiš, (lahko seveda vgradiš tudi precej večji rekuperator in pa ustrezno večje cevi in iz tega potegneš tudi 2kW in več, ampak povečaš tudi izgube in takega pretoka za samo prezračevanje niti rabiš. Zato je bolje imeti v takem primeru konvektor povezan s klimo. Kanalske klime pa imajo zato navadno notranji bypass, ki ti omogoča večje pretoke in moči brez nepotrebnih izgub). Poznam tudi sam takšne hiše, kjer takšno zračno ogrevanje z 1kW in notranjimi dobitki (6 ljudi) preko prezračevanja deluje čisto ok. Le gretje sanitarne vode in pa ogrevanje hkrati jim v prvi zimi ni najboljše zneslo z eno klimo in so potem morali dodati še drugo zunanjo enoto samo za gretje SV.

billy ::

Nekaj je še v igri kamin v dnevni sobi, čeprav mi osebno do tega ni, ker je samo nesnaga :)

nsa_ag3nt ::

billy
Potrebe po talnem pa tudi niti ni.

Tu sem nehal brati.

Novogradnja brez talnega je kot avto brez gum in motorja.
Izolacijo boš tudi izpustil ?

Zgodovina sprememb…

billy ::

nsa_ag3nt je izjavil:

billy
Potrebe po talnem pa tudi niti ni.

Tu sem nehal brati.

Novogradnja brez talnega je kot avto brez gum in motorja.
Izolacijo boš tudi izpustil ?


Beri še tole:

No, saj če bi šel v nekaj takega, bi vseeno talno napeljal, vsaj toliko da niso tla mrzla v "pomembnih" prostorih.

energetik ::

nsa_ag3nt je izjavil:

billy
Potrebe po talnem pa tudi niti ni.

Tu sem nehal brati.

Novogradnja brez talnega je kot avto brez gum in motorja.
Izolacijo boš tudi izpustil ?
No, glih novogradnja PH/NEH je lahko brez talnega, kot smo že napisali s toplozračnim preko prezračevanja.

videc ::

energetik je izjavil:

No, glih novogradnja PH/NEH je lahko brez talnega, kot smo že napisali s toplozračnim preko prezračevanja.
Kaj več o tem povej. Me prav zainma, kako boš ogreval hišo. Prezračevalnik bolj malo ogreva...

Magic1 ::

Jao padalci v temi. Imš sisteme, ki vključujejo toplotno črpalko, ki je v kompletu z prezračevanjem in bojlerjem. Tako dobiš vse v enem.
Magic

Lonsarg ::

Če se hočeš iti ogrevanje izključno preko kanalske klime moraš imeti pod 15kWh/m2a letne potrebe po ogrevanju (to je tudi definicija pasivne hiše), torej pravo pasivno hišo. Lahko sicer malenkost "pogulfaš" in rešiš zadevo z backup električnim talnim gretjem (pasivne hiše ali tiste blizu njim tako malo porabijo, da je energetska računica že bolj v prid električnem gretju kot TČ + vodno talno, zaradi manjših stroškov investicije), ampak tu je poudarek na malenkost. Skratka hiša mora biti res res izolirana, da se greš take finte.

Za vse "normalno" izolirane moderne bajte, torej karkoli 20-50kWh/m2a letne potrebe po ogrevanju, jaz o drugem kot vodnem talnem gretju niti slučajno ne bi razmišljal.

V večini primerov, ko je kanalska edini vir ogrevanje je bolj smotrno za kanalsko klimo narediti bypass, kot pa preveč predemenzionirati prezračevalni sistem. Če pa je kanalska zgolj en dodatek ogrevanja ali pa zgolj hlajenje poleti se pa komot naredi tudi brez bypassa in pač malo konkretnejši rekurperator.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

billy ::

Tako sem mislil ja, da bi bila rekuperacija+kanalska za poletje, saj če deluje 24/7 v namen hlajenja pa ja ni šanse, da bi se prostori pretirano segreli, ali?. Razen pač kakšne "žurke".
Za gretje bi pač bilo talno + rekuperacija.

energetik ::

Saj sem napisal, cca. 1kW hlajenja 24/7 je povsem zadosti, da imaš v NEH konstantno nizko temperaturo tudi v najdaljših in najhujših vročinskih valovih. Nam je talno letos poleti delalo tam s 1-1,3kW 24/7, tako da smo meli večinoma 23,5°C v vseh prostorih. Za časa žurke tistih par ur pač odpove oz. je namesto 23,5 takrat bilo 26. Zvečer, ko so vsi odšli je spet zlezlo na 23,5. Zunaj je bilo tisti dan ~37°C, ponoči pa ni padlo pod 22°.

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

Hlajenje ni problem, ker je relativno nizka razlika v povprečni temperaturi. Pri ogrevanju moraš gret dolgotrajno tudi 20-30°C razlike, pri hlajenju kvečemu 5-10°C. Večinoma je že zadosti če samo vlago zmanjša.
Jaz imam dve klimi za dva nadstropja in poleti uporabljam le zgornjo. Pozimi pa močnejšo 4kW spodnjo in imam celo leto idealno temperaturo v obeh nadstropjih. Verjetno bo edini problem, ko bo hotel otrok imet 23°C v svoji sobi... Verjetno se bom moral jaz navadit spat pri višji temperaturi. Trenutno imamo že 20°C v spalnicah, lani je bilo 18-19°C.
Magic

billy ::

Otrok marsikaj zakomplicira ja :) Jaz imam še vedno v planu kakšno sončno elektrarno, potem pa se lahko magari IR radiatorje zmontira, če bo koga kje zeblo. Ko enkrat več nisi odvisen od električne cene in gledaš samo na pridelano/porabljeno količino, potem je edina omejitev pridelana :) ampak z 11kw SE se lahko na letni ravni naredi preko 11000 kWh, kar pa mislim da je v tem času za marsikoga še konkretno preveč.
Ne upam pa it od začetka v projekt "samo elektrika", ker kaj pa vem...

Kaj pa sama izbira talnih oblog, zanima me iz vidika temperature vode v talnem. Če predpostavimo da zna kdaj fajn stisnit, recimo lanski januar je bil primer tega, je edina ovira da nimaš višje temperature v talnih ceveh samo talna obloga, ne? Katera "vzdrži" višje temperature? Da bi potem pač v takih primerih čez noč ruknil malo višjo temperaturo v talno, pa čez dan tudi, ko ni nikogar doma, da se hiša lepo zagreje do prihoda in tistih nekaj uric, ki jih preživimo ljudje doma izven postelje :)

billy ::

Glede na relativno nizke razlike v ceni med zalogovniki s 200 ali 500litri, je sploh kak argument, da se ne kupi 500L? Izgube so verjetno tudi minimalne, da bi na to gledal človek...

Magic1 ::

Kaj ti misliš s sončno elektrarno? Ali misliš pridelano elektriko sam uporabljati, prodajati, ali oddajati v omrežje preko Petrola/Gen-i in potem uporabljati po potrebi. Se pa sončna skoraj v nobenem primeru ne splača. Moraš imeti res vse pogoje idealne, da se.

Kot jaz vem ima talno mešalni ventil, ki skrbi za temperaturo v talnem. Ob hudem mrazu ima voda 35°C in to bi moralo zadostovati, če napeljano po zadosti veliki površini stanovanja. Če seveda toplotna črpalka zmore dovajat zadosti. Samo to se dokaj enostavno reši z dodatnim grelcem v toplotni, ki v ekstremnih pogojih pomaga.

500l zavzame več placa.
Magic

Lonsarg ::

@billy, s Sončno elektrarno razmišljaš narobe, moraš ločeno računico imeti za elektrarno in za porabo.
Sončna elektrarna ti vpliva zgolj na "osnovni" znesek, še vedno pa vsak kWh, ki ga pokuriš ekstra plačaš lepo po rednem ceniku en kWh več, torej elektrika ima zate še vedno isto ceno, kar se tiče računice porabe naprav v stanovanju.

Drugače pa BTW po trenutni ureditvi "plačaj samo razliko med porabo in proizvodnjo" SE izplača sončno elektrarno montirat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Magic1 ::

Pod pogojem, da imaš zelo dobre pogoje postavitve. Sončni del Slovenije, pravo usmeritev strehe, primeren kot strehe, ni ovir, ki bi delale senco. Če katerikoli pogoj ne ustreza, potem boš ziher v minusu.

Mene pa zanima kako je z parketom in talnim ogrevanjem. Glede na to, da je pozimi zelo suh zrak, zraven se še na 35°C segreva parket, ali ne pride do prekomernega izsuševanja parketa? Kar seveda prinese s časom kup problemov.
Magic

Lonsarg ::

Če hočeš talno in parket bi se jaz omejil na tak, ki je vsaj dvakrat prečno lepljeni in skupaj max centimeter debel, tak sicer prenese ponavadi zgolj 2 brušenji. Ampak če to počneš na 15 let je to še vedno 45 let življenske dobe.

Osebno bi sicer izbral vinil, ampak to so načeloma subjektivne preference. Čeprav je dejstvo, da je vnil bolše klase precej bolj odporen na praske kot katerikoli parket.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Poceni in dober rekuperator (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
28674659 (2510) barracuda
»

Kaj ste zaj**** pri gradnji hiše (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
35434649 (6504) velikBrokoli
»

Toplotna čpralka v novgoranji - realni celoletni COP faktor? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14615787 (8176) krho
»

Nasvet za izbiro načina gretja. (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
828496 (5446) Lonsarg
»

Toplotna črpalka + konvektor

Oddelek: Loža
174007 (2678) nsa_ag3nt

Več podobnih tem