Forum » Loža » Prezračevanje novogradnja
Prezračevanje novogradnja
energetik ::
Kot jaz vem ima talno mešalni ventil, ki skrbi za temperaturo v talnem. Ob hudem mrazu ima voda 35°C in to bi moralo zadostovati, če napeljano po zadosti veliki površini stanovanja. Če seveda toplotna črpalka zmore dovajat zadosti. Samo to se dokaj enostavno reši z dodatnim grelcem v toplotni, ki v ekstremnih pogojih pomaga.Lani smo imeli zjutraj -16°, povprečno dnevno pa -11°. Zjutraj je šlo v talno tam okoli 36°C, iz talnega pa okoli 32°. Seveda to ni noben problem za talno oblogo, kajti površina estriha je imala ob tem le cca. 28°C. Kako je pa s parketom ob dolgotrajnem ogrevanju, ti bo pa kdo drug povedal. Na vinilu se ni poznalo nič razlike.
500l zavzame več placa.
Jasno TČ zmore, če izbereš pravilno. Naša je imela tisti dan pri -16° še kar nekaj rezerve brez el. grelcev.
billy ::
To je govora o 6kW TČ in pa kvadraturi bajte okoli 120? Koliko od tega je talnega, oz koliko litrov je bilo v talnem?
Še eno idejo sem dobil, saj mogoče je kdo že omenil, pa sem spregledal. Namreč namesto rekuperatorja in kanalske klime bi se šlo v uporabo rekuperatorja in kanalskega konvektorja. Zakaj bi sploh klimo mešal zraven, če bo že TČ... najbolj mi edino še ni jasno, kako to, da se v kanale za prezračevanje daje aktivne hladillne elemente (kanalska klima), ne pride potem do podtlakov, oz mora biti izpuh pri klimi zelo natančno reguliran da je v bistvu enak izpuhu rekuperatorja?
Najlažje bi itak bilo rekuperator potem pa v izpuhu samo nek izmenjevalec toplote, ki se potem pozimi uporabi za malce dodatnega gretja poleti pa hlajenja? In glede na to, da bi se to naredilo kar v utility sobi, je potem vse lepo "na kupu" tudi ni problemov z kondenzom cevi, ki bi drugače šle po stenah, ker bi zdaj šle direktno iz TČ do rekuperatorja?
Še eno idejo sem dobil, saj mogoče je kdo že omenil, pa sem spregledal. Namreč namesto rekuperatorja in kanalske klime bi se šlo v uporabo rekuperatorja in kanalskega konvektorja. Zakaj bi sploh klimo mešal zraven, če bo že TČ... najbolj mi edino še ni jasno, kako to, da se v kanale za prezračevanje daje aktivne hladillne elemente (kanalska klima), ne pride potem do podtlakov, oz mora biti izpuh pri klimi zelo natančno reguliran da je v bistvu enak izpuhu rekuperatorja?
Najlažje bi itak bilo rekuperator potem pa v izpuhu samo nek izmenjevalec toplote, ki se potem pozimi uporabi za malce dodatnega gretja poleti pa hlajenja? In glede na to, da bi se to naredilo kar v utility sobi, je potem vse lepo "na kupu" tudi ni problemov z kondenzom cevi, ki bi drugače šle po stenah, ker bi zdaj šle direktno iz TČ do rekuperatorja?
ginekk ::
To je govora o 6kW TČ in pa kvadraturi bajte okoli 120? Koliko od tega je talnega, oz koliko litrov je bilo v talnem?
Še eno idejo sem dobil, saj mogoče je kdo že omenil, pa sem spregledal. Namreč namesto rekuperatorja in kanalske klime bi se šlo v uporabo rekuperatorja in kanalskega konvektorja. Zakaj bi sploh klimo mešal zraven, če bo že TČ... najbolj mi edino še ni jasno, kako to, da se v kanale za prezračevanje daje aktivne hladillne elemente (kanalska klima), ne pride potem do podtlakov, oz mora biti izpuh pri klimi zelo natančno reguliran da je v bistvu enak izpuhu rekuperatorja?
Najlažje bi itak bilo rekuperator potem pa v izpuhu samo nek izmenjevalec toplote, ki se potem pozimi uporabi za malce dodatnega gretja poleti pa hlajenja? In glede na to, da bi se to naredilo kar v utility sobi, je potem vse lepo "na kupu" tudi ni problemov z kondenzom cevi, ki bi drugače šle po stenah, ker bi zdaj šle direktno iz TČ do rekuperatorja?
A konvektor boš dal na TČ? Problem inverterske TČ je ker moraš še vedno gret toplo vodo in hlajenje prek talnega je slabega efekta, lahko bi imel konvektorje ja, pa potem potrebuješ take da še pihajo zrak, vse skupaj pride dražje kot še ena klima.
Izpuh gre ven iz hiše, tisto ne boš hladil, ne grel. Če pa misliš svež zrak po hiši, točno to je kanalska klima - nameščena je na izhod svežega zraka iz prezračevalne naprave. Pred njo je še rekuperator (ki je neločljiv del prezračevalne).
LuiIII ::
Glede parketa in talnega ogrevanja.
Talno nikoli ne sme ogrevati parket na 35°C! To je za talno (tudi ploščice) enostavno previsoka temperatura. Tam nekje okoli 30°C naj bo max. Za parket je fino, da je čim bolj tanek (12-14mm) in seveda popolnoma lepljen na podlago. Tako ne bo nikakršnih težav pri prehajanju toplote skozi parket. Sam imam tako narejeno in je zaenkrat vse v redu. Sam menim, da je bolje dati oljen parket ker vseeno bolje diha kot lakirane variante.
Talno nikoli ne sme ogrevati parket na 35°C! To je za talno (tudi ploščice) enostavno previsoka temperatura. Tam nekje okoli 30°C naj bo max. Za parket je fino, da je čim bolj tanek (12-14mm) in seveda popolnoma lepljen na podlago. Tako ne bo nikakršnih težav pri prehajanju toplote skozi parket. Sam imam tako narejeno in je zaenkrat vse v redu. Sam menim, da je bolje dati oljen parket ker vseeno bolje diha kot lakirane variante.
Magic1 ::
Pri lakiranem parketu je itak izgubiš večino lasnosti lesa. 1mm umetnega premaza čez naredi svoje. Poleg vsega je lak zelo občutljiva stvar za praske.
Magic
ProGo ::
Glede parketa in talnega ogrevanja.
Talno nikoli ne sme ogrevati parket na 35°C! To je za talno (tudi ploščice) enostavno previsoka temperatura. Tam nekje okoli 30°C naj bo max. Za parket je fino, da je čim bolj tanek (12-14mm) in seveda popolnoma lepljen na podlago. Tako ne bo nikakršnih težav pri prehajanju toplote skozi parket. Sam imam tako narejeno in je zaenkrat vse v redu. Sam menim, da je bolje dati oljen parket ker vseeno bolje diha kot lakirane variante.
Vidim, da nisi poznavalec teme, o kateri komentiraš.
Oljen parket popolnoma zadihta les. Poleg tega pa ne ločiš temp v krogotoku in temperature tal. Jaz imam 37C v krogotoku in 26C tal. Če imaš ti 30C TAL, da ogrevaš, imaš verjetno popolnoma neizolirano bivališče.
Laminat deluje super za talno, tudi brez lepljenja.
Magic1 ::
Nehajte z dihanjem. Pretok zraka čez večino trdnih snovi je praktično nično. Les, plastika, kovine praktično ne prepuščajo zraka.
Magic
energetik ::
+1
Seveda tudi paroprepustnost nima veze pri parketu, saj nima para kam prehajat, pod estrihom je itak folija. Glede naravnosti se pa strinjam, če hočeš imeti kaj "stika" z lesom, je izbira kvečjemu oljen parket. Pri lakiranem imaš stika z lesom natanko...0. In je potem ceneje, če položiš laminat ali vinil.
Seveda tudi paroprepustnost nima veze pri parketu, saj nima para kam prehajat, pod estrihom je itak folija. Glede naravnosti se pa strinjam, če hočeš imeti kaj "stika" z lesom, je izbira kvečjemu oljen parket. Pri lakiranem imaš stika z lesom natanko...0. In je potem ceneje, če položiš laminat ali vinil.
energetik ::
windigo ::
Še eno idejo sem dobil, saj mogoče je kdo že omenil, pa sem spregledal. Namreč namesto rekuperatorja in kanalske klime bi se šlo v uporabo rekuperatorja in kanalskega konvektorja. Zakaj bi sploh klimo mešal zraven, če bo že TČ... najbolj mi edino še ni jasno, kako to, da se v kanale za prezračevanje daje aktivne hladillne elemente (kanalska klima), ne pride potem do podtlakov, oz mora biti izpuh pri klimi zelo natančno reguliran da je v bistvu enak izpuhu rekuperatorja?
Načelno da, vendar v primeru, da imaš vso mašinerijo za hlajenje s konvektorji (več vodnih konvektorjev, izolirano napeljavo, krmilje sposobno voziti več hladilnih krogov, mešalne ventile, morda celo zalogovnik, kar te bo stalo nekje najmanj dodatnih 2k€ ali raje več tako ali drugače, ali v ceni črpalke ali pa v ceni monterja). Če bi želel poganjati samo konvektor v prezračevanju, bo imela 6kW TČ probleme z majhnim odjemom (tudi inverter ima neko spodnjo mejo, ki je navadno večji od 600W). Če bi slučajno želel hladiti z isto temperaturo kot bi jo spuščal v talno, da ne bi rabil krmiljenja dveh hladilnih krogov, pa bi zaradi visoke temperature vode bil efekt tam reda velikosti 100W (do 400W idealno, visoki pretoki, veliki izmenjevalniki) oz. po domače: nč. Pa še razvlaževanja zraka ne bi bilo. Efekt tega je samo, da ti prezračevanje poleti ne segreva hiše (hladi je ne), bi pa vseeno dobil s prezračevanjem visoko zračno vlago.
Imaš posebne klime, ki se montirajo direktno na rekuperator, nimajo niti svojih ventilatorjev, zmorejo do 2kW hlajenja, ne rabiš zunanje enote. Ampak recimo po Zehnderjevem ceniku te bo ComfoAir 550 Luxe brez popustov s ComfoCool 550 prišel več kot 8k€ (350 pa 7k€). COP pa je bolj ubog.
Lonsarg ::
ComfoAir je cenovno eden najdražjih, požegnani dodatki za prezračevalne sisteme so pa itak kao "prestiž" in so nore cene, glede na standalone. Zdaj opcija je seveda ekstro delo monterja in skupaj povezuješ nepožegnane zadeve (torej katerokoli kanalsko klimo za 500EUR+). Še bolša opcija pa je Mitsubishi, ki je tu svetla izjema in dobiš "požegnano" kanalsko klimo, ki deluje z njihovimi rekurperatorji(požegnano v smislu da je pač samo en kontroler) že od dobrih 500EUR dalje. To potem povežeš bodisi z TČ bodisi z ekstra zunanjo enoto.
Naprimer:
- rekurperator Mitsubishi Loosnay LGH-50RVX-E, ki stane cirka 1300EUR
- kanalska klima SEZ-KD25VAQ, ki je okoli 800EUR
- zunanja enota SUZ-KA25VA(v kompletu s kanalsko sem jo videl za 1000EUR) ali TČ
Naprimer:
- rekurperator Mitsubishi Loosnay LGH-50RVX-E, ki stane cirka 1300EUR
- kanalska klima SEZ-KD25VAQ, ki je okoli 800EUR
- zunanja enota SUZ-KA25VA(v kompletu s kanalsko sem jo videl za 1000EUR) ali TČ
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
billy ::
Hm, ja, comfoair je baje ~15.000€ ...
Kako pa vi, ki imate talno za gretje, prezračevanje z rekuperacijo in "nič več", hladite poleti?
Kako pa vi, ki imate talno za gretje, prezračevanje z rekuperacijo in "nič več", hladite poleti?
billy ::
Po pogovoru s strokovnjaki, žal ni bolj pametne ideje, kot posebej TČ in posebej split klima ter posebej prezračevanje. Vse ostalo so neki "mešani" sistemi ki ne dosegajo želenih rezultatov.
Mogoče se lahko prvo sezono poskusi brez split klime, v stene se samo vstavi inštalacijo in se potem odloči, glede na potrebo.
Se pa pač potem zunanjo enoto TČ in zunanjo enoto klime nekako da na isto mesto in "arhitekturno" zamaskira. Da ni ravno videt da se gre za dve enoti, kar bi bilo grdo.
Pa še to, split klimo se lahko potem tudi uporabi za aktivno gretje, kar pomeni da je TČ lahko tudi nekoliko manj močna, da se ravno ne gre v nakup naprava ki bo večinoma delovala on/off
Mogoče se lahko prvo sezono poskusi brez split klime, v stene se samo vstavi inštalacijo in se potem odloči, glede na potrebo.
Se pa pač potem zunanjo enoto TČ in zunanjo enoto klime nekako da na isto mesto in "arhitekturno" zamaskira. Da ni ravno videt da se gre za dve enoti, kar bi bilo grdo.
Pa še to, split klimo se lahko potem tudi uporabi za aktivno gretje, kar pomeni da je TČ lahko tudi nekoliko manj močna, da se ravno ne gre v nakup naprava ki bo večinoma delovala on/off
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()
windigo ::
Imaš tudi all-in-one rešitve, tukaj je samo en primer, samo poceni pa glih niso (od tukaj sem vzel tistih 16k€).
billy ::
Mah, 16 pa ne dam, pa še tako je, če crkne nekaj, ti crkne vse.
Potem raje vsak sistem za sebe, TČ ene 5k, rekuperacija ene 5k, klima 3k
Potem raje vsak sistem za sebe, TČ ene 5k, rekuperacija ene 5k, klima 3k
windigo ::
No tisto je bil dlejtest & dgrejtest model v LWZ seriji od Stiebel Eltrona in gledam, da ga Nemci ponujajo za 14k, kakšno starejšo 303 dobiš za dobrih 8k, 404 morda za 12k.
billy ::
heh, great, ko že človek ve kaj bi naj imel, potem pa... ;)
imaš kakšno gradivo v eng jeziku?
imaš kakšno gradivo v eng jeziku?
billy ::
Našel: https://www.stiebel-eltron.com/content/...
Kaj to potem sploh nima zunanje enote, v sloveniji je kak zastopnik?
Kaj to potem sploh nima zunanje enote, v sloveniji je kak zastopnik?
windigo ::
Anede. Po vsakem odgovoru se ti zdi, da manj veš. Ampak je tak občutek koristen, če se potrudiš in poskušaš razumet, kako te reči delujejo in zakaj obstajajo določene omejitve, kje so dejanske prednosti in slabosti. Lahko pa tudi prepustiš projektantu.
Zastopnik za Stiebel Eltron v Sloveniji je Veto, imajo cel kup prevedene dokumentacije tudi online, za cene jih moraš pa povprašati.
Zastopnik za Stiebel Eltron v Sloveniji je Veto, imajo cel kup prevedene dokumentacije tudi online, za cene jih moraš pa povprašati.
windigo ::
Pa če gledaš to, poglej še Nilan Compact P Exclusive, tudi all-in-one z Micko kot zunanjo enoto.
Magic1 ::
Hehe, ko človek hoče najboljš, najbolj praktično in hkrati zadosti poceni. Žal to ne gre skupaj v kompletu.
Magic
windigo ::
Se pa da dobiti ta novo in ta tiho in ta lepo Micko, bojler, Loosnay rekuperator in kanalsko (in/ali drugo) klimo zgleda za okrog 8-9k in je vse od enega proizvajalca in še kar nekako integrirano. LG TČ ali Panasonicovo Geisho, Multisplit klimo, poceni rekuperator pa tudi morda za 6k, neodvisni sistemi.
billy ::
ok, še ena ideja, če vzamem TČ micka in notranje enote micka, za plinsko povezavo.
Zakaj enostavno ne bi imel ene zunanje enote, torej TČ, kjer bi bilo oboje priklopljeno?
Namenske so drage, ker so itak preko 12kW. Kar je overkill, ker takrat ko bom rabil klime ne bom rabil talnega gretja in obratno. Torej bi bila kakšna 6kW čisto dovolj za ta namen? Pa še zraven losy rekuperacijo, pa mogoče celo samo en daljinec?
Zakaj enostavno ne bi imel ene zunanje enote, torej TČ, kjer bi bilo oboje priklopljeno?
Namenske so drage, ker so itak preko 12kW. Kar je overkill, ker takrat ko bom rabil klime ne bom rabil talnega gretja in obratno. Torej bi bila kakšna 6kW čisto dovolj za ta namen? Pa še zraven losy rekuperacijo, pa mogoče celo samo en daljinec?
billy ::
Nilan tudi ni tako slaba opcija, pa tudi draga ni.
Se pa mi poraja vprašanje, kako je potem s subvencijo, če je naprava takšna, ki vsebuje TČ in rekuperacijo v eni napravi?
Ker če se ne motim ima rekuperacija subvencijo 20%, TČ pa 10%...
Se pa mi poraja vprašanje, kako je potem s subvencijo, če je naprava takšna, ki vsebuje TČ in rekuperacijo v eni napravi?
Ker če se ne motim ima rekuperacija subvencijo 20%, TČ pa 10%...
windigo ::
ok, še ena ideja, če vzamem TČ micka in notranje enote micka, za plinsko povezavo.
Zakaj enostavno ne bi imel ene zunanje enote, torej TČ, kjer bi bilo oboje priklopljeno?
Gre, zunanja enota mora bit Mitsubishi Ecodan Multi. Nimajo pa 6kW verzije, ampak se začnejo pri nazivnih 12,5kW in efektivnih nekje 10.
Pa ne vem, če so te enote bile tudi lani posodobljene, tako kot ostale Micke.
billy ::
Nilan tudi ni tako slaba opcija, pa tudi draga ni.
Se pa mi poraja vprašanje, kako je potem s subvencijo, če je naprava takšna, ki vsebuje TČ in rekuperacijo v eni napravi?
Ker če se ne motim ima rekuperacija subvencijo 20%, TČ pa 10%...
Dobil ponudbo....njihova notranja enota + micka zunanja = 12k neto cena. Čisto predrago torej. Sicer mi ni jasno kako, če imajo na ceniku notranju enoto za 4700€
Anyhow, back to basis: TČ posebej, split klima posebej, rekuperator posebej vse od mitsubishi v upanju, da lahko vse kontroliram preko ene naprave. MELcloud vem, da podpira klime in TČ, upam da tudi rekuperacijo, potem bi bilo to to...zunanji enoti TČ in klime pa pač "arhitekturno" zamaskiram in na skupno mesto. Ve kdo če
Pa v tem primeru tudi rešim problem, ker bi predimenzionirana TČ za letni čas potrebovala samo 1kw hlajenje (ali še manj) in bi potem 12kw zunanja naprava prevečkrat delovala na ON/OFF. Dam torej 6kw TČ + 3kw klime in če pozimi pride do problema, lahko še klime vklopimo za gretje in problem rešen.
Notranje enote klim pa potem eno v dnevni prostor in pa na hodnik v zgornjo etažo eno.
Zdaj še edino da razmislim če bi talno bilo res povsod po bajti, ali samo v bivalnih prostorih, torej brez utility, shrambe in hodnikov.
Lonsarg ::
Pa dobro, saj poleti ti toplo vodo če imaš ornh zalogovnik dela lih trikrat na tak TČ. Če imaš nesrečo se nakaj malega od tega prekriva z klimo, drugače pa nič.
Je pa res da 12kW je overkill..
Glede delovanja preko enega kontrolnega sistema, to ti mora mojster povedat/zagotovit predno naročiš pri njemu.
Je pa res da 12kW je overkill..
Glede delovanja preko enega kontrolnega sistema, to ti mora mojster povedat/zagotovit predno naročiš pri njemu.
billy ::
Ja...saj...mogoče je res bolje, da pač TČ poleti dela samo ponoči in v tem času zagreje vodo za zalogovnik, potem pa je na OFF in naj pač klima dela, če bo potrebno hlajenje...
Mogoče pa po kakem čudežu niti ne bi potrebovali klime, bi nočni bypass lahko držal zadeve pod kontrolo...ali pa nočno odpiranje oken...
Prvo torej TČ + prezračevanje, opcije za naprej pa so znane
Mogoče pa po kakem čudežu niti ne bi potrebovali klime, bi nočni bypass lahko držal zadeve pod kontrolo...ali pa nočno odpiranje oken...
Prvo torej TČ + prezračevanje, opcije za naprej pa so znane
techuser ::
Pri nas je ventilacija povzročila veliko novih alergij in prahu, ki kroži po vsej hiši. To moraš imeti zelo dobro narejeno in odlične filtre, da greš te stvari delat po hiši. Zato raje odprem okno ali vrata in prezračim prostore.
Furbo ::
Pri nas je ventilacija povzročila veliko novih alergij in prahu, ki kroži po vsej hiši. To moraš imeti zelo dobro narejeno in odlične filtre, da greš te stvari delat po hiši. Zato raje odprem okno ali vrata in prezračim prostore.
Kako pa kroži po vsej hiši, če se zrak stalno menja? Saj ne poriva zraka iz ene sobe v drugo.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
nsa_ag3nt ::
Zdaj še edino da razmislim če bi talno bilo res povsod po bajti, ali samo v bivalnih prostorih, torej brez utility, shrambe in hodnikov.
Povsod.
techuser
Rekuperacija vs odpiranje oken je bv vprašanje.
Če bi hotel prezračiti vsaj približno podobno kot to uspe rekuperaciji, bi moral vsako uro odpreti vsa okna/vrata za vsaj 5 minut ter to ponavljati cel dan -- in tako naslednjih XY let.
Tega nihče ne počne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nsa_ag3nt ()
ginekk ::
Pri nas je ventilacija povzročila veliko novih alergij in prahu, ki kroži po vsej hiši. To moraš imeti zelo dobro narejeno in odlične filtre, da greš te stvari delat po hiši. Zato raje odprem okno ali vrata in prezračim prostore.
To je kar nekaj. Kot bi rekel, da je ventilacija vplivala na rast kripto-verig. Ali pa da cepljenje povzroča avtizem.
Prah ti nastane v vsakem primeru.
Da pa bi prezračevanje samo uspelo dvignit usedel prah je že bosa, ker ni tako velikih pretokov, da bi sam zrak pometel in dvignil prah. Poleg tega, kolikor zraka posesa ti ga pihne ven iz hiše, medtem ko odpreš okno ti ničesar ne posesa in odpihne ven (prah ostane).
In spomladi ko je zunaj alergenski cvetni prah, ga raje še dodatno malo spustite zkozi okno, namesto da bi ga ustavili s filtrom na začetku prezračevanja.
Tvoja izjava je domišljijska.
Magic1 ::
Zdaj še edino da razmislim če bi talno bilo res povsod po bajti, ali samo v bivalnih prostorih, torej brez utility, shrambe in hodnikov.
Povsod.
techuser
Rekuperacija vs odpiranje oken je bv vprašanje.
Če bi hotel prezračiti vsaj približno podobno kot to uspe rekuperaciji, bi moral vsako uro odpreti vsa okna/vrata za vsaj 5 minut ter to ponavljati cel dan -- in tako naslednjih XY let.
Tega nihče ne počne.
Seveda luftanje ne bo nikoli tako intenzivno, kot pri uporabi prezračevanja. Samo vprašanje je, če to sploh hočeš(in do katere mere je sploh potrebno). Še posebno če živiš v mestu.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
techuser ::
Pri nas ni bilo dobro narejeno, zato je tako kot sem opisal. Drugače je, če je zadeva narejena tako kot je treba.
billy ::
Zdaj še edino da razmislim če bi talno bilo res povsod po bajti, ali samo v bivalnih prostorih, torej brez utility, shrambe in hodnikov.
Povsod.
Zakaj pa to? Saj v shrambi nočem, da je toplo, oz bi znalo celo negativno vplivati na trajnost živil, ipd?
Da pa vgradimo talno in potem zapremo ventil, pa se mi tudi zdi fajn bedarija.
Edino, če je res razlika v ceni 100 eur in pač naredim to za "futureproof", mogoče pa bo kdaj shramba za kaj drugega kot shrambo :)
Lonsarg ::
Ne vem kako to čudno razmišljate. Če je zunaj slab zrak je čisto vseeno a zračiš manj/bolj pogosto. Če bo slab zrak zaradi manj zračenja dlje ostal notri, ne bo ratal nič bolši zarad tega! Zrak notri lahko ratuje zgolj in samo slabši.
Seveda luftanje ne bo nikoli tako intenzivno, kot pri uporabi prezračevanja. Samo vprašanje je, če to sploh hočeš(in do katere mere je sploh potrebno). Še posebno če živiš v mestu.
Ubraniš pred svinarijo zunaj se lahko samo z filtri, z navadnim odpiranjem oken dobiš notri prav vse. V primeru, da se samo ob določenih urah pojavi zunaj slab zrak pa je spet prezrečevanje bolše od odpiranja oken, ker lahko to pametno scheduliraš z timerji.
Meni osebno glavna prednost prezrečevalnega sistema pa je zrak zjutraj ko se zbudim oziroma že ponoči. Sedaj brez prezrečevanja mi je enostavno žalostno kako slab zrak imam v povprečju med spanjem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Lonsarg ::
Ja tudi moj plan, ko sedaj delam rekurperacijo v stanovanju je, da kako leto/dve probam samo z nočnim bypasom in spuščanjem rolet skoz priti. Klimo lahko še vedno dodam v dnevno. Ker hodim spat ob 11h+ v spalnici ziher ne bom rabil klime, ker do takrat bo bypass ziher začel že učinkovati (v spalnici klima je po mojem mnenju no-go), če bo bypass prešvoh lahko še vedno dodatno odprem okno zvečer da shladim (bistvo bypasa mi je, da sproti ponoči med spanjem ohlaja).
Mogoče pa po kakem čudežu niti ne bi potrebovali klime, bi nočni bypass lahko držal zadeve pod kontrolo...ali pa nočno odpiranje oken...
Prvo torej TČ + prezračevanje, opcije za naprej pa so znane
Poleg tega že 30 let živim brez klime, tako da bo že bypass luksuz proti trenutnemu stanju. Trenutno stanje je, da v tahudih dveh mesecih shladim spalnico zvečer, ampak jeb.., predno zaspim se že segreje nazaj, da ne omenjam zjutraj:) Ostalih 10 mesecev mi je čisto ok brez vsega že sedaj...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
techuser ::
Mene zanima kako filtrirajo novi prezračevalni sistemi kurjenje in dim, ker pri nas ga imaš ponoči toliko kot da bi živel na Kitajskem?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: techuser ()
energetik ::
Zunaj je pri nas pozimi pogosto precej, precej slabši zrak kot notri. Saj imamo notri ja 300 kubikov zraka, notranja vrata pa večinoma vsa odprta. Če glih ne kuhamo cel dan, je zrak notri povsem OK večino dneva. Je pa res, da če bi imel centralno prezračevanje, bi lahko prezračil le s pritiskom na gumb. Urniki ne pridejo v poštev, saj sosedje zakurijo kamine in peči povsem naključno. OK, morda bi lahko naštelal timer za ponoči npr. 1-5h, to je pa vse.Ne vem kako to čudno razmišljate. Če je zunaj slab zrak je čisto vseeno a zračiš manj/bolj pogosto. Če bo slab zrak zaradi manj zračenja dlje ostal notri, ne bo ratal nič bolši zarad tega! Zrak notri lahko ratuje zgolj in samo slabši.
Seveda luftanje ne bo nikoli tako intenzivno, kot pri uporabi prezračevanja. Samo vprašanje je, če to sploh hočeš(in do katere mere je sploh potrebno). Še posebno če živiš v mestu.
Lonsarg ::
Zunaj je pri nas pozimi pogosto precej, precej slabši zrak kot notri. Saj imamo notri ja 300 kubikov zraka, notranja vrata pa večinoma vsa odprta.
Ne vem kako ni jasno da VES zrak (300 kubikov), ki je notri v hiši, je bil enkrat zunaj in je šele nato prišel notri, razen če ga delate :) Ergo je notri v perfect scenariju enak/isti zrak kot zunaj, ker si ga od zunaj dobil. To da kakšna slaba zunanja vonjava izgine, ko je dlje zrak v hiši ne pomeni nobenega izbolšanja zraka, pač pa zgolj izboljšanje vonja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
energetik ::
Kaj ni jasno? 300kubikov svežega spustimo notri takrat, ko je zrak zunaj OK. Torej pomoliš ven nos, in če zrak diši, prezračiš na prepih. Če je zunaj moder dim od kurjačev, pač potrpiš s tistim, ki je notri, dokler zunaj spet ni OK.
Magic1 ::
Ni čist tako. Delci ne ostaneje dolgo v zraku in padejo na tla. Če ti prezračiš, ko ni tako intenzivnih vonjav zunaj, imaš kar dolgo relativno ok zrak not (brez trdnih delcev in plinov). Kako so filtri učinkoviti proti trdnimi delci in vonjavami od kurjenja, bi bilo pa fajn vidt. Imajo tudi klime kup filtrov pa smo hitro ugotovili, da so bolj za PR, kot karkoli drugega. Tako da nisem najbolj navdušen, da bi mi nekaj konstantno mešalo Ljubljanski zunanji zrak v bivalni prostor.
Magic
Magic1 ::
To se zavedamo, da se da vse filtrirat. Problem je to dozežt, brez da popolnoma ubijemo pretok in ni potrebno menjat filtre vsak mesec..
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Lonsarg ::
@Magic1, v tistih 8 urah med zračenji ne bo kaj dosti delcev padlo na tla, zanemarljivo
@energetik, ok, zračenje na nos to ti dam, tle je težko nadomestit z avtomatiko. Ampak to si v promilu ljudi, ki se grejo kaj tazga, vsi ostali zračijo ko pač zračijo. Kurjače moraš pa imeti zelo blizu, ker če je zadeva 20m stran je že dovolj da ne pride opazno do okna.
Skratka filter pri prezračevanju je kvačjemu dodatni luksuz, tudi navadno okensko zračenje bi enako nucalo filtre, če bi bli natančni.
@energetik, ok, zračenje na nos to ti dam, tle je težko nadomestit z avtomatiko. Ampak to si v promilu ljudi, ki se grejo kaj tazga, vsi ostali zračijo ko pač zračijo. Kurjače moraš pa imeti zelo blizu, ker če je zadeva 20m stran je že dovolj da ne pride opazno do okna.
Skratka filter pri prezračevanju je kvačjemu dodatni luksuz, tudi navadno okensko zračenje bi enako nucalo filtre, če bi bli natančni.
energetik ::
No, ko se spravi 5-10 kurjačev naenkrat kurit, je celo naselje zavito v dim... Sicer pa imam vsaj 3 dimnike od sosedov tko v radiju 10-12m.
Ja, verjetno se da vse sfiltrirat, vprašanje je samo cene in velikosti takega sistema filtrov. Sicer pa se da tudi notranji zrak verjetno precej dobro sfiltrirat s recirkulacijo čez HEPA in ogljen filter, v kombinaciji z ionizatorjem.
Ja, verjetno se da vse sfiltrirat, vprašanje je samo cene in velikosti takega sistema filtrov. Sicer pa se da tudi notranji zrak verjetno precej dobro sfiltrirat s recirkulacijo čez HEPA in ogljen filter, v kombinaciji z ionizatorjem.
billy ::
Hm, v čem pa finta teh izkoristkov rekuperacije, micka ima samo 80%, eni ostali proizvajalci pa promovirajo celo do 95%...je to bolj marketing PR ali so dejansko take razlike?
Lonsarg ::
Najbolši navadni pridejo čez 90%, najbolši entalpijski pa pridejo čez 80%. Kar se marketinga tiče moraš pa zgolj pazit da pogledaš celoten graf in ne zgolj maks vrednosti.
Jaz kljub temu piporočam entalpijskega (cirka 10% manj suh zrak pozimi), ker pomoje to dovolj pozitivno vpliva na ugodje da preživiš tistih nekaj EUR pozimi več toplote, ki ti "uide", zaradi malo slabšega izkoristka. Osebno imam sicer omejeno izbiro zaradi stiske s prostorom in bom enega navadnega vzel, ampak če bi se mi izšlo bi vsekako entalpijskega.
Jaz kljub temu piporočam entalpijskega (cirka 10% manj suh zrak pozimi), ker pomoje to dovolj pozitivno vpliva na ugodje da preživiš tistih nekaj EUR pozimi več toplote, ki ti "uide", zaradi malo slabšega izkoristka. Osebno imam sicer omejeno izbiro zaradi stiske s prostorom in bom enega navadnega vzel, ampak če bi se mi izšlo bi vsekako entalpijskega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
billy ::
Jaz sem pa nekje čital, se žal ne spomni več kje, upam da najdem, da problema z vlago pozimi skoraj ne more biti, v primeru talnega gretja in normalenga bivanja v hiši. Vseeno ljudje oddajo vlago, kuhanje naredi svoje, kopalnica, etc. Pa še nizki režim ogrevanja se uporablja (talno)
Da bi naj vlaga bila problem samo tam, kjer gredo na visokotemperaturni režim in uporabo radiatorjev.
Da bi naj vlaga bila problem samo tam, kjer gredo na visokotemperaturni režim in uporabo radiatorjev.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nasvet za izbiro načina gretja. (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 15846 (1130) | Utk |
» | Kaj ste zaj**** pri gradnji hiše (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Loža | 50405 (9839) | Eduardo |
» | Poceni in dober rekuperator (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 83140 (10991) | barracuda |
» | Toplotna čpralka v novgoranji - realni celoletni COP faktor? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 20089 (12478) | krho |
» | Toplotna črpalka + konvektorOddelek: Loža | 4564 (3235) | nsa_ag3nt |