Forum » Na cesti » Formula F1 2014
Formula F1 2014
Temo vidijo: vsi
BT52 ::
To, da je nekdo slab poraženec vas moti!?
Hja mene tole sploh ne moti. Naj vsak po svoje. Ampak slednje dejstvo se lahko izkaže, kot ključno za potek sezone.
Namreč, če je ROS namen res spravit Lewisa na eleganten način iz "comfort zona" bi ga lahko na ta način, da enostavno pusti Lewisa da si sam ustvarja "teorije zarote in se sam uniči v dvomu". Nico bi lahko igral na karto "good boya!, ko ne bi pred kamerami dejal nič "strupenega" v smeri Ham, kar bi te lahko že ob manjhnem dvomu in ob močnih dejanjih na stezi enostavno zlomilo.
Ampak, če je ROS v Monacu res naredil spontano napako, ko je v ovinku Massenet popolnoma uničil pridobljeno "prednost" na izhodu iz San devota (na pram prejšnjega pole kroga), kar je vodilo v "posiljevanje" oz. reševanje" izgubljenega časa v "Mirabeau-ju". Slednje je v končni fazi vodilo v napako tj. blokirana kolesa-domnevno prvo zadnje, potem pa še prve, ko je zaviral prepozno... No slednje ni tako bistveneno, tole lahko tudi pomeni ,da je ROS po pritiskom prej naredil "edvidetno" napako na stezi, kar lahko GRE po drugi strani razmišljanja spet v prid Lewisu.
Kaj zdaj oba potrebujeta iz teh možnih situacij? Hamilton se ne sme več sekirat in vršit pritisk na moštvo, ker s tem daje sebi potuho in si enostavno dopusti možnosti za druga razmišljanja, ki se dirkanja ne tičejo. Veliko bi bilo, da res uresniči besede (no slenje bo lahko tudi storil, ampak v Monacu se tole ravno ni pokazalo), ko je pravil, da bo tele "igrice" izkoristil sebi v prid v obliki motivacije za hitrejše kroge na stezi oz. boljši "performans".
Na ROS mestu pa ostane samo to, da izkoristi vse "zavedne" ali nezavedne napake v svoj prid in z navidezno "nedolžnimi" izjavami samo poglobi dvome, ter se osredotoči na tista slabše elemente svoje vožnje in jih skuša sistematično izboljšati. Recimo manjko tiste instinkta oz. agresivnosti bo moral izboljšati/pokompenzirati na druge načine. Sem pa razmišljal še v smeri, da mogoče za ROS bilo veliko bolje, raje veliko posvetil svojim najmočnejšim točkam. Recimo na na popolne nastavitve za "race pace". Sicer tole ROS že počne ampak ob predpostavki, da imata Mercedesa pred konkurenco OGROMNO prednost tja do dobre sekunde na krog bi si lahko privoščil na "videz" mizerne kvalifikacije, ter bi namerno pred začetki vikenda prepušča "pole" Lewisu. Njega pa bi v stilu Prosta, Alonsa, Laude demoliral v Nedeljo. Seveda na progah, kjer so prehitevanja mogoča, ker recimo v Singapurju tale scenarij verjetno nebi deloval.
Hamilton pa bi mogel v tem primeru "krast" nastavitve, kar bo mogoče celo vodilo v Yamahim scenarij izpred let, ko sta si Rossi in Lorenzo postavila (dobesedno) zid v boksih in prepovedala prost pretok informacij med dvema dirkaškima taboroma. Zdaj kako bo v tem primeru reagiral Mercedes ne vemo za zdaj se držijo neke sredine in dopuščajo medsebojne analize, toda mogoče bo prišlo do trenutka, da bo en dirkač imel tega dovolj (mogoče ROS). SIcer se ne spominjam, da bi v moderni eri telemetrije v F1 obstajala tovrstna prepreka, ampak kolikor vem PROST je zelo "čuval" svoje "skrivnosti" in jih je seveda logično namerno skrival pred svojimi moštvenimi kolegi. Za druge pa se ne spomin tak iz glave. Verjetno bi tole storil vsak dirkač, tako da pravgotovo obstaja iz zgodovine še kakšni primer, ki se ga ne morem spomniti.
No kakorkoli. Oba imata enake možnosti. Po sposobnostih sta si tama tam. En je za odtenek boljši v tem ali onem in bom privoščil obema naslov. Naj zmaga najboljši, najspretnejši, zvitejši, pokvarjeni, *vstavi, karkoli želiš*...
theBill ::
Še dobro da je to Mercedes in ne McLaren, kjer bi Ron Dennis dal navodila in določil prvega voznika, kot je bilo v primeru Hakkinen-Coulthard.
Časi Ferrarija in kastrirani Barrichello? Eh no ja, Barrichello (pa tudi Irvine in Massa) ni bil niti približno blizu Schumacherju, ne v kvalifikacijah ne v hitrosti na dirki, kot je to primer pri Hamiltonu in Rosbergu.
Kalimero je imel par prebliskov v sezoni, to je bilo pa tudi vse. To se na veliko izpostavlja le zaradi tistega moštvenega ukaza v Zeltwegu, ki je bil eden najbolj očitnih v zgodovini F1, Ferrari bi to lahko izpeljal veliko bolj taktno. Veliko večji hlapec je bil Massa Alonsu, ki je dobival navodila iz boksov naj se umakne Alonsu (Fernando is faster than you), ko je bil za Alonsom in hitrejši od njega so mu vpili, naj mu ne vozi za ritjo, načrtno uničenje plombe na menjalniku za boljši položaj Alonsa na štartni vrsti, itd. Res, z Masso so delali kot s ta zadnjim hlapcem, Ferrari je pri navezi Alonso-Massa postavil popolnoma nove standarde za moštvenega hlapca.
Se kdo spomni kakšnega navodila Barrichelu, naj Schumacherju ne vozi za ritjo? Ne, ker ko je bil MS pred njim, se mu je enostavno odpeljal izpred oči. Barichella je regularno dol počil Button v Brawnu, pa da ga Schumacher v svojih najboljših letih nebi? In zato mi gredo na kurac razna natolcevanja, da je MS osvojil 91 zmag, ampak precej po zaslugi moštvenih navodil. Naj mi en junak našteje 10 takih šenkanih zmag.
Časi Ferrarija in kastrirani Barrichello? Eh no ja, Barrichello (pa tudi Irvine in Massa) ni bil niti približno blizu Schumacherju, ne v kvalifikacijah ne v hitrosti na dirki, kot je to primer pri Hamiltonu in Rosbergu.
Kalimero je imel par prebliskov v sezoni, to je bilo pa tudi vse. To se na veliko izpostavlja le zaradi tistega moštvenega ukaza v Zeltwegu, ki je bil eden najbolj očitnih v zgodovini F1, Ferrari bi to lahko izpeljal veliko bolj taktno. Veliko večji hlapec je bil Massa Alonsu, ki je dobival navodila iz boksov naj se umakne Alonsu (Fernando is faster than you), ko je bil za Alonsom in hitrejši od njega so mu vpili, naj mu ne vozi za ritjo, načrtno uničenje plombe na menjalniku za boljši položaj Alonsa na štartni vrsti, itd. Res, z Masso so delali kot s ta zadnjim hlapcem, Ferrari je pri navezi Alonso-Massa postavil popolnoma nove standarde za moštvenega hlapca.
Se kdo spomni kakšnega navodila Barrichelu, naj Schumacherju ne vozi za ritjo? Ne, ker ko je bil MS pred njim, se mu je enostavno odpeljal izpred oči. Barichella je regularno dol počil Button v Brawnu, pa da ga Schumacher v svojih najboljših letih nebi? In zato mi gredo na kurac razna natolcevanja, da je MS osvojil 91 zmag, ampak precej po zaslugi moštvenih navodil. Naj mi en junak našteje 10 takih šenkanih zmag.
Alexius Heristalski ::
Indy 2005.
Se kdo spomni kakšnega navodila Barrichelu, naj Schumacherju ne vozi za ritjo?
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
vilser ::
To, da je nekdo slab poraženec vas moti!?
Ne me zafrkavat, Webber je bil dober poraženec pa vsi vemo, kako uspešen je bil v osvajanju prvenstev.
To, da nekdo sovraži poraze in da pritiska na moštvo je najboljša lastnost, ki jo lahko oseba ima, da bo zmagovala v športu, pa naj bo to F1 ali pa kaj drugega...
Lewis komentar, koliko zaostaja za Nicom je lep dokaz tega, inženir mu je rekel, da ga Ricciardo dohiteva, odgovor nazaj, kaj me briga Ricciardo, zanima me samo Nico.
Lewis in Nico se oba zavedata, da bo nekdo od njiju prvak in prijateljstva tu nikakor ne more biti.
Če hočeš prijatelje ne iti v F1 je bilo že zdavnaj rečeno in to še vedno drži!
Hamilton si ne sme delat preglavic z Rosbergom, ker ravno nato on računa. Torej, da ga psihično spravi iz tira. Hamilton mora samo mirno dirkat naprej in bo osvojil naslov, ker je večji talent in je boljši, hitrejši. Sicer pa Britanc je tudi kršil pravila, pa namiguje, da je Rosberg tisti manever naredil namerno, pa pritiska na moštvo. Hamilton ne sme pretiravat, ker Rosberg je pri Mercedesu na domačih tleh. Namreč Rosberg je Nemc in zagotovo bi pri Mercedesu raje videli, da osvoji naslov nemški dirkač, in ne britanski. Mora pazit, da zadeva ne bo šla tako daleč, da mu bo šel team kontra, in v prid Nemcu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
Super Sonic ::
In zato mi gredo na kurac razna natolcevanja, da je MS osvojil 91 zmag, ampak precej po zaslugi moštvenih navodil.
Koncept si mal kiksnil. Ne gre za točno določene dirke, gre zato, da se voznika št. 1 v moštvu ne ogroža (in verjemi, vedno se ga lahko). Po domače povedan: ob Rosbergu bi se lahko vozil kakšen Kovalainen, Maldonado, ipd. Tudi ob Vettlu se je vozil (dokaj) nekonkurečen in precej star Mark zadnja leta. Pri MBju pa imajo dva voznika, ki sta si sicer sila različna, ampak sta oba v F1 izrecno zaradi njunih kvalitet (prvaka nižjih serij, ipd).
Tako imamo pare:
- Alosno & Kimi (ekstra nenavadno za Ferrari),
- Rosberg & Hamilton
- Vettel & Ricardo (mal bizarno; 4x svetovni prvak z zelo povprečno (slabo) zgodovino iz nižjih serij vs. prvak serije Formula Renault (šibkejša), britanske Formule in podprvak Fromule Renault (močnejša varianta))
In verjemi, tudi MS bi imel hude težave tisti čas s Hakkinenom, pa še kom, glede nato koliko dolgo časa je vozil, da o Alonsu sploh ne govorim. Rubens je izrecno napačna figura za primerjat superiornost MSa, ker je bil že od nekdaj preveč nestabilen v formi. In točno takšne dvojke se išče: hitre, a nestabilne, nesposobne odvozit bodisi hitrega kroga ali cele dirke v ritmu na vsaki stezi. To loči enke in dvojke med seboj. Potem so pa še plačanci, ki dejansko nimajo pojma.
Pri čemer je Barichelo pacek. Naprej je pobasal denar in podpisal da bo dvojka, se vozil v Ferrarijih, nato pa pred kamero govoril kako je moštvo packasto (recimo tale Avstrija), čeprav je bilo črno na belem, da nej ne dira, ker tudi če je 1 dirko hitrejši, jih še vedno 15 ostane, kjer nima za burek.
Nočem zmanjšat vrednosti naslovov MSa, samo še vedno, kakšne posebno krute konkurence vendarle v enakem dirkalniku ni imel.
Hamilton pa bi mogel v tem primeru "krast" nastavitve
V bistvu je Hamko lepo povedal, da so imeli v McLarnu to bolj razdeljno, tu v MBju pa ni tako. Andrew Shovlin določa taktiko in samo on jo kot glavni dirkalno-taktični inženir. Tu ni dupliranja inženirjev v smislu taktike, saj Shovlin skrbi vedno za bolje uvrščen avtomobil (neglede nato kdo to je), medtem, ko je drugi "second chicken" tko ali pa drugače. Zato se je tudi pizdil po radiju, ko ga niso dal v bokse pred Rosbergom, ker mu pač ne pomaga nič, saj je bil Rosberg celotni vikend boljši in je imel pravico do prime taktike. Hamkotu gredo v prid tudi gume, ki so letos trše in lažje pride v pozicijo, ki jo zahteva Shovlin, da bo dobil prime taktiko (recimo zato je lahko tudi uporabljal boljše harvest mape na zadnji dirki ob koncu, ker je imel dinamiko vikenda (pole + vodstvo skozi celotno dirko) in pomoč se mu je vrnila; tokrat je pa to delal proti njem). Tko da v bistvu rabi "pure" hitrost in držanje pnevmatik, tehnično nastavitev pa tako ali tako dobi kar precej dobro na pladenj (v tem je sicer on šibak).
Rosberg po drugi strani rabi tunat avto do skrajnosti, da ga ujame, predvsem pa zaradi svoje manj agresivne vožnje boljše kontrolira gume ob koncu stinta. On recimo išče pri Hamiltonu točke zaviranja in pospeševanja preko telemetrije in čist vedno do sedaj je nadrkal do dirke večino ovinkov, zmanjkata mu eden do dva. ;)
Jaz mislim, da je MB zelo pošteno nastavil vse skupaj, se pa bojim, da bo Hamko vrgel bumerang premočno in da ga bo dobil tja v čelo, če bo igral "žrtev" pred kamero. Tekma je zelo poštena, nekaj česar nismo videli ne pri Ferrariju, Red Bullu ali še prej Renaultu. Strah me je malo tudi Laude pri katerem nikoli ne veš kaj ga bo potrkalo po tisti buči.
Ne pozabit sezone 2007, ko je Alonso "naučil" Hamiltona kako se podre ravnovesje v ekipi, ker pač ni po tvoje "ker mora bit po tvoje", tko da.. čist možno, da bo veliko Santa Barbare na koncu sezone.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
vilser ::
Hamilton said on Sunday night: "I wish you could have seen the data. I saw something late on last night and all I could do was smile."
driver_x ::
Super Sonic je izjavil:
Nočem zmanjšat vrednosti naslovov MSa, samo še vedno, kakšne posebno krute konkurence vendarle v enakem dirkalniku ni imel.
Rosberg ga je pral tri sezone v Mercedezu.
theBill ::
Super Sonic je izjavil:
Nočem zmanjšat vrednosti naslovov MSa, samo še vedno, kakšne posebno krute konkurence vendarle v enakem dirkalniku ni imel.
Rosberg ga je pral tri sezone v Mercedezu.
Izjava možganskega trusta, moram rečt. Če se gremo na tole varianto, a je bil potem tudi Michael Jordan čisto povprečen košarkaš, če gledamo njegove igre za Wizardse, ko ni trgal kot v najboljših letih pri Bullsih? Kobe mora biti gotovo precej boljši košarkaš od njega, glede na to, da ga je povozil vedno kot sta se srečali ekipi Lakersov in Wizardsov. Gleda se prime leta športnika, ne pa nekih penzionističnih avantur.
@Super Sonic: glede na to, da je Hakkinenu oziroma obema superiornima McLarnoma precej dobro pariral (prej pa ravno tako Williamsu kot underdog v Bennetonu) in jima že v prvi sezoni v resničnem razsulu od Ferrarija odščipnil 3 zmage (kar je bilo podobno neverjetno, kot bi letos Alonso s svojo rdečo kanto 3x zmagal proti premočnima Mercedesoma), se zdi rezultat ob Hakkinenu in MS v enakem avtu precej jasen. Zelo verjetno bi se Hakkinen bolje odrezal kot Barichello, resno ga pa nebi ogorozil. Se pa strinjam, da v njegovi karieri ni bilo neke prave primerjave, moštveni kolegi so bili očitne dvojke in precej počasnejši od njega. Bilo bi zanimivo videt ob njem Hakkinena, Montoyo, Raikonena,...
Je pa tu še ena stvar - v preteklosti je bil voznik veliko večji faktor (spomnimo se Senninih kvalifikacij in časovne razlike do drugega mesta), skozi leta pa ima vedno večjo vlogo avtomobil, voznik pa vedno manjšo. Zato se razlike med vozniki manjšajo in ustvarjajo napačno predstavo o majhni razliki v kvaliteti med vozniki. V današnjih avtomobilih tudi Senna v najboljši izdaji ne bi naredil take razlike.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: theBill ()
vilser ::
Rabu bi kakšen fajn link, kjer točno piše kako deluje telemetrija. A mi ga lahko kdo pošlje prosim?
Pa, da vidim, če se jo da sploh prelisičit, pa če so kakšne luknje?
Pa, da vidim, če se jo da sploh prelisičit, pa če so kakšne luknje?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
billy ::
SuperSonic, mni je zanimiva izjava, da imajo zgolj enega taktika za oba voznika, ker potem je ROS bil v bahrainu in barceloni obsojen na slabšo taktiko, čeprav je mogoče nam zgledalo, da rosberg lovi hamiltona z boljšo taktiko (sredi dirke slabše gume, da bo na koncu ga ujel s boljšimi, ko bo HAM na slabših), je dejansko bil HAM na boljši taktiki, ROS ga pa bi lahko ujel zgolj s bolj superiorno vožnjo, oz če bi vozil hitreje, kot je na vseh treningih in qualy?
Če je to res, plus podatek da je HAM uporabil nastavitev za motor, ki je ne bi smel (ugibam, da je ta nastavitev dodala nekaj moči), je bil dejansko ROS boljši v barceloni med samo dirko in zgolj taktika je omogočila HAM da je zmagal?
Je pa fascinantno, da kljub temu, da imajo 1sec prednosti na krog, imajo še vedno neko skrito nastavitev, s katero lahko še več izstisnejo iz motorja. Res škoda, da ni renault bolj konkurenčen, da bi gledali dirke kjer so motorji res prisiljeni do konca...
Če je to res, plus podatek da je HAM uporabil nastavitev za motor, ki je ne bi smel (ugibam, da je ta nastavitev dodala nekaj moči), je bil dejansko ROS boljši v barceloni med samo dirko in zgolj taktika je omogočila HAM da je zmagal?
Je pa fascinantno, da kljub temu, da imajo 1sec prednosti na krog, imajo še vedno neko skrito nastavitev, s katero lahko še več izstisnejo iz motorja. Res škoda, da ni renault bolj konkurenčen, da bi gledali dirke kjer so motorji res prisiljeni do konca...
Super Sonic ::
mni je zanimiva izjava, da imajo zgolj enega taktika za oba voznika, ker potem je ROS bil v bahrainu in barceloni obsojen na slabšo taktiko, čeprav je mogoče nam zgledalo, da rosberg lovi hamiltona z boljšo taktiko (sredi dirke slabše gume, da bo na koncu ga ujel s boljšimi, ko bo HAM na slabših), je dejansko bil HAM na boljši taktiki, ROS ga pa bi lahko ujel zgolj s bolj superiorno vožnjo, oz če bi vozil hitreje, kot je na vseh treningih in qualy?
Tudi sam nisem vedel tega do predkratkim, da imajo tako urejeno.
Hamiltonova ekipa:
Peter Bonnington (dirkalni inžernir)
Jock Clear ("perfomance", se pravi on je tisti, ki mu pedena avto)
Rosbergova ekipa:
Tony Ross (dirkalni inžernir)
Riccardo Musconi (performance)
Vsaka "ekipa" ima do štarta proste roke. Ko se po štartu dirkači uvrstijo na pozicijo, pride na vrsto Andrew Shovlin, ki dirigira v prid tistemu, ki je v vodstvu. To ni mišljeno absolutno, ker je nekdo lahko cel vikend hitrejši in bo tako prišlo do odprtega dvoboja, ki je dovoljen znotraj moštva, dokler ne bosta povzročila nesreče (ko jo bosta, bo tega konec (kaj bo sledilo, ne vem).
Problem je/bo na dirkah, kjer sta si tako blizu, da je nemogoče, da nekdo nekoga prehiti. Konec koncev sta prišla sedaj že 3x v cilj en za drugim na riti. Recimo povprečni čas kroga v Monacu:
Ros 1:20.372
Ham 1:20.529
Tu lahko samo taktik odloči kdo bo šel naprej, pa čisto nihče drug.
Zdej kaj je boljša taktika (ali slabša) težko rečemo. Letos so pnevmatike samosvoje, moštva jih ne poznajo dovolj (še vedno ne) in zgodi se, da je neka taktika, čeprav na uč izgleda bizarna, boljša od tiste, ki jo drži večina (in je bila zračunana znotraj moštva). Lep primer je Barcelona, kjer sta Alonso in Vettel dobila več prednosti s tem, ko sta šla na 3 postanke. Tako, da skozi sezono računam da se bo tudi tu zapletlo. Slišali smo že recimo, tudi s strani Nicovega inžernirja letos v Bahrainu, da "se gume ne obnašajo pričakovano". Tega bo še kar nekaj, tako, da zdej koliko je Niko dober ali slab, boljši ali ne, ni tu vprašanje. Nico Rosberg je močnejši v delu obrabe pnevmatik in mora izboljšati absolutno hitrost. Hamilton je močnejši v porabi in mora izboljšati obrabo pnevmatik.
Skratka cilj ekipe je, da podpre boljšega dirkača. Boljši si pa v kvalifikacijah, kjer za nagrado dobiš boljši štartni položaj in ta ti pomaga, da na štartu začneš s prednostjo. Če tega ne izkoristiš, je treba človeka prehitet na stezi, kar je pa nemogoče, če ima enak ritem kot ti oz +/-0,2 desetinki ni nič.
Kaj točno pa velja znotraj ekipe v taktičnem smislu, pa ne vem. Izgleda, da Bonnington ne more izvest undercuta (v Monacu bi ga lahko in sem ga pričakoval), med tem, ko je Rosbergov inžerni Tony Ross letos že obračal zmesi med dirko. Torej nekaj malega je dopuščeno, ampak spet ne preveč, glavno besedo ima očitno Shovlin in deluje samostojno.
To je njihovo moštvo in lahko delajo kar želijo, so pa unikatni, za tak sistem nisem še nikoli slišal. McLaren ima dve moštvi znotraj ekipe, ki delujeta od a do ž samostojno na vseh delih, vsi ostali pa tako ali tako furajo status 1 in 2 iz komandnega pulta.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
driver_x ::
Saj tak način je po svoje logičen. Dokler sta dirkača precej izenačena v točkah in oba precej spredaj, za moštvo očitno ni pomembno, kdo zmaguje. Ko (če) si bo pa eden priboril precejšnjo prednost, mu bodo pa strategijo prilagajali že pred štartom, drugi pa bo dobil status dvojke in temu primerno taktiko. Konec koncev dirkata za isto moštvo, prvak je lahko le eden, pomemben pa je tudi konstruktorski naslov.
Super Sonic ::
Če je to res, plus podatek da je HAM uporabil nastavitev za motor, ki je ne bi smel (ugibam, da je ta nastavitev dodala nekaj moči), je bil dejansko ROS boljši v barceloni med samo dirko in zgolj taktika je omogočila HAM da je zmagal?
Ne, Hamilton je bil hitrejši v kvalifikacijah, bolje je štartal, ampak vsak stint med dirko je izgubil nekaj na račun višje obrabe pnevmatik od Rosberga. Bolj se je dirka zapirala, bolj se mu je to poznalo in bilo je ravno dovolj. Rosbergu je zmanjkalo krogov.
Se je pa branil z nastavitvijo na motorju, ki "baje" (vir je Niki Lauda) "ni dovoljena" v sklopu dogovora. Ampak, imel je te proste roke s strani moštva, da je to uporabil.
Inžernirji, ki vodijo svoje oddelke in so LAHKO pomembni pri takšnih odločitvah, so:
Simon Cole - track engineer
Matthew Deane - head of mechanic
Giles Wood - čeprav on ima bolj razvoj čez
Mark Ellis - perfomance
Potem je pa še Paddy (Lowe), ki je teoretično nad vsemi, ampak ga do sedaj še ni bilo videti. Skratka, dvomim, da bi Hamilton tisto mapo odprl na svojo pest, ampak je zato dobil signal od moštva, da to lahko naredi, tu zadaj pa je bila serija odločitev.
Tako jemljem izjavo Laude v tem kontekstu, da so tudi njemu pomagali, ko je bil brez sape. In upam, da je bilo to tudi tako mišljeno, drugače bomo dobil eno Lady tle, ki bo v medijih prala umazano perilo zraven obeh, čeprav Rosberg je dokaj kul (do sedaj) in tega ne počne.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
Super Sonic ::
Pa, da vidim, če se jo da sploh prelisičit, pa če so kakšne luknje?
Telemetrija je samo izpis podatkov kaj dirkač (in avto) med krogom počne. In iz tega ven se vidi ali je prejšnih 100 krogov vozil na en način, 1 krog, kjer je pa zadeva sporna, je pa delal drugače.
Vidi se pa vse: hitrost, zavore, reakcijski čas, ipd. Skratka vse je zabeleženo in temu se ne moreš zlagat. Oz. če ti tako povem: ne moreš prelisičiti svojega stila vožnje.
Kaj je videl Hamilton (in se zraven nasmehnil)? Pomoje da nič, samo stopnjuje pritisk na Rosberga, ker slednji je bil pri komisarjih in definitivno bi vsaka odstopanja bila vidna. Tudi sicer iz posnetka se ne vidi nobene deviacije v sami kontroli, razen v drugem delu zaviranja, ko "nenadoma" zavije na levo. Ampak to je bilo že predebatirano: to je specifika Monaca, če bi šel na stezo bi ga pa direktno oviral (Hamilton je vozil za njim) in spet ne bi bilo ok. Iz posnetka je blokirano kolo vidno in če bi zaviral prepozno, bi se to tudi videlo na telemetriji, poleg tega, da bi tvegal trk v ograjo (kar je neumnost).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
vilser ::
Če sta moštvena kolega en za drugim, pol gre v box kot prvi tisti, ki je spredaj in pika. Tako je rekel šef moštva Mercedes Toto Wolff. Takšna so pravila. Tisti, ki je spredaj gre prvi. Tukaj se Hamilton nima kaj pritoževat.
Pa saj zato je bil Kimi jezen v Španiji, ker po pravilih bi moral it on kot prvi v box, ker je bil pred Alonsom, pa ni šel.
Pa saj zato je bil Kimi jezen v Španiji, ker po pravilih bi moral it on kot prvi v box, ker je bil pred Alonsom, pa ni šel.
Super Sonic ::
Je pa fascinantno, da kljub temu, da imajo 1sec prednosti na krog, imajo še vedno neko skrito nastavitev, s katero lahko še več izstisnejo iz motorja.
Takšne mape se uporablja v kvalifikacijah in jih imajo vsa moštva.
Pa saj zato je bil Kimi jezen v Španiji, ker po pravilih bi moral it on kot prvi v box, ker je bil pred Alonsom, pa ni šel.
Tam je Alonso prešaltal na drugo taktiko (iz planiranih dveh je šel samostojno na tri postanke) in posledično je moral prvi v bokse. To je 50:50 tveganje in tam ni imelo moštvo nič s tem, da bi Kimija zajebalo. To so razčistli po dirki, ti pa, kot dirkaču, med dirko marsikaj ni jasno, zato tudi nerganje (smo videli tudi Vettla letos). Sporno bi bilo, če bi bila oba na 2 postankih in bi ga poklicali prvega.
Saj tak način je po svoje logičen.
Je, ni pa dostikrat uporabljen ;)
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
driver_x ::
Ja, precej bolje bi bilo (za moštvo), če bi vse dirke dobil en dirkač.
Oz. v Mercedezu smatrajo, da bo v zaključku sezone eden izmed dirkačev prevzel vlogo dvojke, če bo to potrebno.
Oz. v Mercedezu smatrajo, da bo v zaključku sezone eden izmed dirkačev prevzel vlogo dvojke, če bo to potrebno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: driver_x ()
vilser ::
Super Sonic je izjavil:
Pa, da vidim, če se jo da sploh prelisičit, pa če so kakšne luknje?
Telemetrija je samo izpis podatkov kaj dirkač (in avto) med krogom počne. In iz tega ven se vidi ali je prejšnih 100 krogov vozil na en način, 1 krog, kjer je pa zadeva sporna, je pa delal drugače.
Vidi se pa vse: hitrost, zavore, reakcijski čas, ipd. Skratka vse je zabeleženo in temu se ne moreš zlagat. Oz. če ti tako povem: ne moreš prelisičiti svojega stila vožnje.
Kaj je videl Hamilton (in se zraven nasmehnil)? Pomoje da nič, samo stopnjuje pritisk na Rosberga, ker slednji je bil pri komisarjih in definitivno bi vsaka odstopanja bila vidna. Tudi sicer iz posnetka se ne vidi nobene deviacije v sami kontroli, razen v drugem delu zaviranja, ko "nenadoma" zavije na levo. Ampak to je bilo že predebatirano: to je specifika Monaca, če bi šel na stezo bi ga pa direktno oviral (Hamilton je vozil za njim) in spet ne bi bilo ok. Iz posnetka je blokirano kolo vidno in če bi zaviral prepozno, bi se to tudi videlo na telemetriji, poleg tega, da bi tvegal trk v ograjo (kar je neumnost).
Meni so njegovi premiki volana čudni, sumljivi in osebno si jih ne znam pojasnit. Z volanom dela kar neki. Zakaj to dela? Pa, ko je še na čisti ravnini naredi okret v desno. Zakaj? Kje je smisel tega...?
Deluje mi kot, da je šel namerno zig zag (levo in desno), ker je iskal blokado pnevmatik ...
Pa, če pogledam ta video. Eden, ki si želi izpeljati najboljši čas v hitrem krogu, se ne pripravlja tako za izpeljati zavoj (poglejte kako je daleč od gard raila v primerjavi s pole), in poleg tega vidi se, da gre čez fotocelico +0.124 in ne smemo pozabit, da dirkač točno ve koliko je oddaljen od svojega best lap.
Kar se pa tiče Hamiltona, če ne bi bil trdo prepričan, da je to Rosberg namerno naredil, ne bi tega trdil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
billy ::
Bi rad videl mojstra, ki je to zmožen, kar pripisujete rosbergu. Blokiranje in izlet iz steze 100% ni bil namerni manever, mogoče pa je potem čimprej dal v reverse, da bi zmotil hamiltona, to pa je lahko namerno, ampak dvomim, da je to imelo vpliv, ker itak so rumene mahale, ne glede na reverse...tudi če bi obstal tam, bi bile rumene...
SuperSonic, bojda so tisti special maping sedaj onemogočili, oz je, po besedah wolfa, nemogoče prestaviti v tisto območje sredi dirke. Zanimivo vseeno, da si je hamilton to upal, očitno ga vseeno nimajo dovolj pod kontrolo, da počne nekaj na lastno pest, tu bo potrebno ukrepanje (psiholog zato prišel?). Čerpav...merc si letos lahko privošči da se voznika stolčeta, itak imajo tak superioren avto, da lahko od zdaj naprej samo en na štartu, pa bodo pobrali oba naslova ;)
SuperSonic, bojda so tisti special maping sedaj onemogočili, oz je, po besedah wolfa, nemogoče prestaviti v tisto območje sredi dirke. Zanimivo vseeno, da si je hamilton to upal, očitno ga vseeno nimajo dovolj pod kontrolo, da počne nekaj na lastno pest, tu bo potrebno ukrepanje (psiholog zato prišel?). Čerpav...merc si letos lahko privošči da se voznika stolčeta, itak imajo tak superioren avto, da lahko od zdaj naprej samo en na štartu, pa bodo pobrali oba naslova ;)
vilser ::
Razmišljam, kako bi lahko Rosberg zajebal telemetrijo? A se sploh to da?
Recimo, da je namerno pozno zaviral, sam to se vidi na telemetriji.
Tobias Grüner F1 @tgruener
AMuS exclusive: Telemetry shows: Both Merc braked 8m later in T1 compared to 1st run. ROS braked 10m later into Mirabeau T5. Too late :-)
Torej sem imel jaz prav. Zadeva je zelo preprosta. Dovolj je, da dirkač zavira pol sekunde kasneje in vse upočasni na stezi v Monaku, in kje je problem? Telemetrija gor ali dol ...
To kar mene zanima je, če lahko telemetrija razčisti kakršne koli dileme slednjega manevra. Odgovor je NE.
Pa smo tam ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
SebaR ::
FIA diskutirala o podaljšanju kvalifikacij za minuto v primeru rumenih zastav
Pa videli so da je zaviral 10m kasneje, medtem ko je Hamiltona motilo obračanje volana. Letos bo še zanimivo. Sicer pa tole "podaljšanje" nebi imelo nobenega smisla, saj pa imajo prej 9 minut časa da postavijo čas za pole position, pa še za 2 minute so podaljšali letos Q3. ojojoj temu bi se pol rekl "Rosberg and Shumi rule"
Pa videli so da je zaviral 10m kasneje, medtem ko je Hamiltona motilo obračanje volana. Letos bo še zanimivo. Sicer pa tole "podaljšanje" nebi imelo nobenega smisla, saj pa imajo prej 9 minut časa da postavijo čas za pole position, pa še za 2 minute so podaljšali letos Q3. ojojoj temu bi se pol rekl "Rosberg and Shumi rule"
Povej ti to raje komu brez nog, da bo lahko skakljal po cesti...
:>
:>
billy ::
Ja logično, da je zaviral kasneje, ali kako bi izboljšal čas tistega kroga v delu, kjer je ham ravno največ pridobil? Torej verjetno so mu povedali kje največ izgublja (tako kot to velikokrat povedu HAMu) in je pač tvegal. Ampak da bi pa imel že vnaprej izbrano namero, pa dvomim, ker je bilo zelo na knap, da je izvedel tole...zelo na knap. Razen če mu je kdo v moštvu povedal, kako mora izpeljati...
MaterVola ::
Enostavno, Hamilton ni razmišljal. Če bi bil pred Rosbergom na stezi, ga ta ne bi mogel tako "nasadit" (hote ali nehote). Sploh po slabšem času v 1. poskusu bi moral iti na stezo pred njim.
vilser ::
FIA diskutirala o podaljšanju kvalifikacij za minuto v primeru rumenih zastav
Pa videli so da je zaviral 10m kasneje, medtem ko je Hamiltona motilo obračanje volana. Letos bo še zanimivo. Sicer pa tole "podaljšanje" nebi imelo nobenega smisla, saj pa imajo prej 9 minut časa da postavijo čas za pole position, pa še za 2 minute so podaljšali letos Q3. ojojoj temu bi se pol rekl "Rosberg and Shumi rule"
Ja, saj tukaj je dilema. Zakaj je pozno zaviral?
- ker je zgrešu ali namerno ....
Tega telemetrija ne more vedet. Ona pokaže samo podatke in to je to.
Evo kako lahko prelisičiš telemetrijo. Čist preprosto.
Pa tisto obračanje volana je tudi meni sumljivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
billy ::
Ne vem no, lepo piše da sta T1 oba zavirala 8m kasneje. Enako, torej 8m bi pomoje moral ROS tudi v T5, torej je falil za 2m, kar je....napaka....ne vem če bi lahko namerno to zadel...volan levo desno pa je "panika"
Je pa pomoje vedel, da lahko proba s res iber krogom, ker če se zaleti, ga lojza ne bo mogel prehitet...win win situacija.
Ampak toliko se ukvarjamo s tem krogom in zadnjim delom Q3. Zakaj enostavni ni HAM bil pač hitrejši že prej, pa ne bi bilo težav? Če se ima za takega mojstra, ne bi smel biti problem že prej nicota našolat? Oh...wait...
Je pa pomoje vedel, da lahko proba s res iber krogom, ker če se zaleti, ga lojza ne bo mogel prehitet...win win situacija.
Ampak toliko se ukvarjamo s tem krogom in zadnjim delom Q3. Zakaj enostavni ni HAM bil pač hitrejši že prej, pa ne bi bilo težav? Če se ima za takega mojstra, ne bi smel biti problem že prej nicota našolat? Oh...wait...
ttommy ::
A je že kje kak posnetek kako je Chilton ruknil Kimija, da je moral v bokse med varnostnim avtom?
Gamer
billy ::
Ja..ker ne ve če bo zvozil ali ne, saj se vidi, da ni bil klasični zafuk, kjer ni možnosti za rešitev, skoraj se je namreč rešil...
driver_x ::
Glede zaviranja: pri hitrosti 100km/h narediš v eni sekundi skoraj 28m, razlika dveh metrov pa pomeni časovno 7 stotink sekunde. Sicer ne vem kakšna je tam hitrost, a predvidevam da je večja od 100 km/h.
dzinks63 ::
Rosberg je zelo inteligenten dirkač, sedaj je prišel v dirkaška izkušena leta, nič več mu ni tujega, pozna vse skrivnosti dirkanja na stezi in izven nje, kaj vse je potrebno početi, kako se z vsemi okoli sebe diplomatsko pogovarjati in obnašati, v glavnem dozorel material za svetovnega prvaka. Sicer je pa tudi sam Eccleston že pred začetkom sezone kratko in jedernato napovedal, da letos bo svetovni prvak Nico. Ta sporni manever je bil zmes vsega možnega, dokazati mu ni mogoče nič, zadeva je bila izpeljana vrhunsko, pa če se je šlo za namerno ali nenamerno stvar. Če bodo v Mercedesu še naprej puščali odprt dvoboj za oba, zna biti tole najbolj zanimiva sezona za prvaka F1 v zadnjem desetletju, borba na nož na vseh dirkah.
klkkkkkkkkkk ::
FIA diskutirala o podaljšanju kvalifikacij za minuto v primeru rumenih zastav
Pa videli so da je zaviral 10m kasneje, medtem ko je Hamiltona motilo obračanje volana. Letos bo še zanimivo. Sicer pa tole "podaljšanje" nebi imelo nobenega smisla, saj pa imajo prej 9 minut časa da postavijo čas za pole position, pa še za 2 minute so podaljšali letos Q3. ojojoj temu bi se pol rekl "Rosberg and Shumi rule"
Ja, saj tukaj je dilema. Zakaj je pozno zaviral?
- ker je zgrešu ali namerno ....
Tega telemetrija ne more vedet. Ona pokaže samo podatke in to je to.
Evo kako lahko prelisičiš telemetrijo. Čist preprosto.
Pa tisto obračanje volana je tudi meni sumljivo.
tako pač je,
ham bi lahko zmagal tekmo vendar, če ga take stvari vržejo iz tira...
GA-990XA-UD3, FX 6300 4.6GHz, R9 270X, 8Gb Ram, 1TB, G-550W, Win7
Imperfect ::
MaterVola ::
Za moj okus je bila najboljša sezona, ko je bilo na prvih 8 ali 9 dirkah tudi toliko različnih zmagovalcev.
driver_x ::
BT52 ::
1.
He he. Peter Windsdor na svojem kanalu o rezimeju dirke doda še eno zanimivost.
Od 3:39 dalje v primeru, če link direktne časovne povezave nebo deloval ps. aja vidim, na žalost boste mogli sami prestavit na 3:39 min:
Pove nekaj zanimivih izhodišč:
-Nicovo povezavo z njegovih očetom Keke Rosbergom, ki je zanimivo leta 1983 z Cosworth Williamsom preko pametnega sekanje izletne cone prišel do "pole positiona".
-pred kvalifikacijami se po nekem sistematičnem ključu določa kdo od Merc dirkačev izbira ali bo šel na kvalifikacije za partnerjem v moštvu (za boljšo razlago si res poglejte ta video).
Potem ko sem gledal Rosbergov intervju takoj po kvalifikacijami.
Iskal njegovo izrazno mimiko pa sem mogoče videl nekaj pokazateljev, ki bi MOGOČE dali znake "hladnokrvnega" morilca, nasmihlaji in podobne geste Še posebaj del od 1:54 minute dalje, ko vsaj meni odgovori zelo hladnokrvno in preračunljivo na vprašanje, hitro (kot da se hoče tega hitro rešiti= živčnost, dvig pulza) in skoraj brez odlašanja. Torej je imel "zagovor" in scenarij vpogleda v telemetrijo predem je prišel v novinarsko cono definitivno naštudirano. Zakaj, če si nedolžen razmišljaš o tej reči? Malo čudno?
Pravzaprav še največ lahko razberemo iz Rosbergovega obraza, tako če kdo res dobro bere iz obrazne mimike razkrij svoj talent, jaz nimam znanja, da bi šel dalje. Mogoče pretiravam...
Ja logično, da je zaviral kasneje, ali kako bi izboljšal čas tistega kroga v delu, kjer je ham ravno največ pridobil? Torej verjetno so mu povedali kje največ izgublja (tako kot to velikokrat povedu HAMu) in je pač tvegal. Ampak da bi pa imel že vnaprej izbrano namero, pa dvomim, ker je bilo zelo na knap, da je izvedel tole...zelo na knap. Razen če mu je kdo v moštvu povedal, kako mora izpeljati...
He he. Peter Windsdor na svojem kanalu o rezimeju dirke doda še eno zanimivost.
Od 3:39 dalje v primeru, če link direktne časovne povezave nebo deloval ps. aja vidim, na žalost boste mogli sami prestavit na 3:39 min:
Pove nekaj zanimivih izhodišč:
-Nicovo povezavo z njegovih očetom Keke Rosbergom, ki je zanimivo leta 1983 z Cosworth Williamsom preko pametnega sekanje izletne cone prišel do "pole positiona".
-pred kvalifikacijami se po nekem sistematičnem ključu določa kdo od Merc dirkačev izbira ali bo šel na kvalifikacije za partnerjem v moštvu (za boljšo razlago si res poglejte ta video).
Potem ko sem gledal Rosbergov intervju takoj po kvalifikacijami.
Iskal njegovo izrazno mimiko pa sem mogoče videl nekaj pokazateljev, ki bi MOGOČE dali znake "hladnokrvnega" morilca, nasmihlaji in podobne geste Še posebaj del od 1:54 minute dalje, ko vsaj meni odgovori zelo hladnokrvno in preračunljivo na vprašanje, hitro (kot da se hoče tega hitro rešiti= živčnost, dvig pulza) in skoraj brez odlašanja. Torej je imel "zagovor" in scenarij vpogleda v telemetrijo predem je prišel v novinarsko cono definitivno naštudirano. Zakaj, če si nedolžen razmišljaš o tej reči? Malo čudno?
Pravzaprav še največ lahko razberemo iz Rosbergovega obraza, tako če kdo res dobro bere iz obrazne mimike razkrij svoj talent, jaz nimam znanja, da bi šel dalje. Mogoče pretiravam...
BT52 ::
Enostavno, Hamilton ni razmišljal. Če bi bil pred Rosbergom na stezi, ga ta ne bi mogel tako "nasadit" (hote ali nehote). Sploh po slabšem času v 1. poskusu bi moral iti na stezo pred njim.
Poglej posnetek v mojem prejšnjem komentarju pa boš videl zakaj? V Monaku je bil ravno ROS na vrsti za izbiro primarne izbire opravljanja kvalifikacijskega kroga. Slednji je razsodil, da je Monacu ironično ravno zaradi VELIKE možnosti rumenih zastav pač bolje začeti prej z krogom, kot čakati na zadnjo sekundo. Čeprav se proga in minute v minutu v zadnje sekunde predvsem v Pirelli Formuli drastično izboljšuje zavoljo zaradi veno večjega nanosa gume na "idelne" oz. ključne dele steze (recimo prevsem na zaviranja, pospeševanja).
PrimozR ::
Ne vem no, lepo piše da sta T1 oba zavirala 8m kasneje. Enako, torej 8m bi pomoje moral ROS tudi v T5, torej je falil za 2m, kar je....napaka....ne vem če bi lahko namerno to zadel...volan levo desno pa je "panika"
Je pa pomoje vedel, da lahko proba s res iber krogom, ker če se zaleti, ga lojza ne bo mogel prehitet...win win situacija.
Ampak toliko se ukvarjamo s tem krogom in zadnjim delom Q3. Zakaj enostavni ni HAM bil pač hitrejši že prej, pa ne bi bilo težav? Če se ima za takega mojstra, ne bi smel biti problem že prej nicota našolat? Oh...wait...
Če v en ovinek zaviraš 8 m kasneje, potem lahko kar v vse? Od kje takšno posploševanje?? o.O
Se mi zdi da drugega kot po TV-ju nekateri dirkalnika še niste videli... (računalnik je zelo dober nadomestek za resnično stvar, seveda tudi veliko bolj dostopen).
klkkkkkkkkkk ::
Rosberg je to naredil namerno. To je jasno. Pa sloh nevem zakaj govorijo, da ni! On hoče prepričat oz. je prepričal veliko "folka", da je v zadnjem krogu v kvali naredil veliko napako.... mah dej no, sej nismo neumni. Vsak dirkač ima avto/progo v malem prstu in tole profesionalno odigrati mu je mala malica. Sej vidš nogomet itd. V živo res zgleda, da ga je spotaknil .. ko pa vidiš v počasnem posnetku ti je pa vse jasno.
Da si to lahko privoščijo športniki/dirkači oz. da ti to že namisel pride.... Potem se ropsberg dobro zaveda, da je ham hitrejši in boljši od njega...
Da si to lahko privoščijo športniki/dirkači oz. da ti to že namisel pride.... Potem se ropsberg dobro zaveda, da je ham hitrejši in boljši od njega...
GA-990XA-UD3, FX 6300 4.6GHz, R9 270X, 8Gb Ram, 1TB, G-550W, Win7
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: klkkkkkkkkkk ()
BT52 ::
Ja..ker ne ve če bo zvozil ali ne, saj se vidi, da ni bil klasični zafuk, kjer ni možnosti za rešitev, skoraj se je namreč rešil...
Se tudi s tem strinjam. Kaj je sploh klasično? Tovrstna lovljenja zelo nestabilnega dirkalnika ne vidimo v F1 iz preprostega razloga, ker so tule nagrmadeni (ne vsi ampak večina) daleč najboljši dirkači na svetu, ki ne delajo takih drastičnih napak. Poglejte kako dirko nižjih serij pa bo zgodba povsem drugačna.
Zdaj, če je možno replicirati tovrstni zdrs? Seveda, da je. Nič "težkega" (no za dirkača F1, za laika, kot mene pa je tole igranje harfe z bingljem), ampak kot sam praviš @billy@ z njegove strani je bila tole WIN-WIN, če uspe uspe OK, če NE pa bom pa pač v zidu. Ne pozabimo, da verjetno dirkači dandanes opravijo veliko več kilometrov v dirkalnikih, kot nekoč v časih Schumacherja, ko se je govorilo, da se je testiralo največ.
Namreč po zaslugi virtualnih kilometrov v simulatorjih, ki dirkačem, moštvom daje praktično neskončno možnosti za ponavljajoče se repliciranje vsako-jake nastavitve (situacije), katero lahko pretestirajo na faktor 100 krat (seveda, če ima dirkač čas, kar za ROS ne dvomim, da HOČE z delom prav gotovo premagat Lewisa).
Lepota virtualnega sveta je predvsem ta, da je iskanje tovrstnih limitov povsem neškodljivo (mogoče samo kako boleče zapestje ob sunkih momenta na volanski obroč ob simulaciji virtualnega trka v ogrado ali kaki nenadni "špici" prenosa sile ob ostrem prehodu čez šikano). Skratka ni resničnega faktorja nevarnosti pred trkom ob recimo prekomerni ali preagresivni uporabi stopalke za zavoro . Verjamem, da se moštvom, dirkačem ob tovrstnem igranju in iskanju maksimuma dirkalnika (ob danih simuliranih pogojih) ponavlja veliko tovrstnih lovljenj. Taki ekstremni pripetljaji, katere v realnosti nočeš videti je v "virtualki" zagotovo izjemno pogosta, če ne celo nujna.
Če lahko rečem lahko se skozi simulator veliko več dandanes naučiš o samem protokolu, kako pristopiti k reševanju (ali povzročitve) posamezne situacije na stezi. Skratka dirkač v simulatorju na-trenira motoriko, gibe in jih "robotizira" v nulo, kot je že omenil uporabnik @Supersonic (podobno, kot pianist, kitarist, košarkaš), ter jih s pridom uporabi z nekaj korekcijami ob pojavu realnih sil (sila teže oz. pojav centrifugalne sile) v pravem dirkalniku. Dober pripomoček za učenje vsekakor.
BT52 ::
Ne vem no, lepo piše da sta T1 oba zavirala 8m kasneje. Enako, torej 8m bi pomoje moral ROS tudi v T5, torej je falil za 2m, kar je....napaka....ne vem če bi lahko namerno to zadel...volan levo desno pa je "panika"
Je pa pomoje vedel, da lahko proba s res iber krogom, ker če se zaleti, ga lojza ne bo mogel prehitet...win win situacija.
Ampak toliko se ukvarjamo s tem krogom in zadnjim delom Q3. Zakaj enostavni ni HAM bil pač hitrejši že prej, pa ne bi bilo težav? Če se ima za takega mojstra, ne bi smel biti problem že prej nicota našolat? Oh...wait...
Če v en ovinek zaviraš 8 m kasneje, potem lahko kar v vse? Od kje takšno posploševanje?? o.O
Se mi zdi da drugega kot po TV-ju nekateri dirkalnika še niste videli... (računalnik je zelo dober nadomestek za resnično stvar, seveda tudi veliko bolj dostopen).
Smešno to ni samo klasična napaka nas laikov pred ekrani ali za volani osebnih avtomobilov. Ampak slednje se tudi pojavjlja, kot pogosta napaka tudi na navišjih nivojih dirkanja, kot je F1. Recimo Bruno Senna v Španiji, Massa pravtako v Španiji letos, ko sta naredila klasično "začetniško" napako. Namreč takrat sta po dobro in uspešno izpeljanem prejšnjem ovinku hotela "posiliti" tudi naslednjega in ga po nepotrebi zamočila, ker slednji ovinek ni potreboval spremembe ampak samo ponovitev prejšnjega početja. Ravno tukaj se loči zrno od plevela... Zato je so Vet, HAM, ALO in RAI (HUlk, BUtton) tako dobri dirkači.
vilser ::
FIA diskutirala o podaljšanju kvalifikacij za minuto v primeru rumenih zastav
Pa videli so da je zaviral 10m kasneje, medtem ko je Hamiltona motilo obračanje volana. Letos bo še zanimivo. Sicer pa tole "podaljšanje" nebi imelo nobenega smisla, saj pa imajo prej 9 minut časa da postavijo čas za pole position, pa še za 2 minute so podaljšali letos Q3. ojojoj temu bi se pol rekl "Rosberg and Shumi rule"
Charlie Whiting je rekel, da bodo razmislili o možnosti, da bi podaljšali kvalifikacije za 1 minuto, če bodo v zadnjih 3 minutah rumene zastave. Edino pravilno. Tako, da to kar se je zgodilo v Monaku, se ne bo več ponovilo, pa je bilo to namerno ali ne. Sam kaj pa, če gredo dirkačem gume k vragu in imajo že obrabljene ?! Hmm ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
BT52 ::
FIA diskutirala o podaljšanju kvalifikacij za minuto v primeru rumenih zastav
Pa videli so da je zaviral 10m kasneje, medtem ko je Hamiltona motilo obračanje volana. Letos bo še zanimivo. Sicer pa tole "podaljšanje" nebi imelo nobenega smisla, saj pa imajo prej 9 minut časa da postavijo čas za pole position, pa še za 2 minute so podaljšali letos Q3. ojojoj temu bi se pol rekl "Rosberg and Shumi rule"
Charlie Whiting je rekel, da bodo razmislili o možnosti, da bi podaljšali kvalifikacije za 1 minuto, če bodo v zadnjih 3 minutah rumene zastave. Edino pravilno. Tako, da to kar se je zgodilo v Monaku, se ne bo več ponovilo, pa je bilo to namerno ali ne. Sam kaj pa, če gredo dirkačem gume k vragu in imajo že obrabljene ?! Hmm ...
Se strinjam @vilser. Ne bo pomagalo, ker vsak hoče iti zadnji na stezo. Tako imamo vedno zagotovljen kaos. Kako pa bi tole izvedli? Dirkači morajo narediti outlap, ali pa recimo naredit spet en hiter krog na obrabljenih gumah na KATERIH BOŠ SLUČAJNO ZAČEL DIRKO? Malo morgen. Spet nepotrebno kompliciran-je, če že razdelitev kvalifikacij ni DOVOLJ, potem res ne vem....
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
vilser ::
Se strinjam @vilser. Ne bo pomagalo, ker vsak hoče iti zadnji na stezo. Tako imamo vedno zagotovljen kaos. Kako pa bi tole izvedli? Dirkači morajo narediti outlap, ali pa recimo naredit spet en hiter krog na obrabljenih gumah na KATERIH BOŠ SLUČAJNO ZAČEL DIRKO? Malo morgen. Spet nepotrebno kompliciran-je, če že razdelitev kvalifikacij ni DOVOLJ, potem res ne vem....
Pa naj to nardijo, sam da do tega kar se je zgodilo Monaku ne pride več. Sam pol so problem gume.
Sam, če v tej smeri razmišljajo, pol najboljše da spremenijo kvalifikacije čist. Recimo naj imajo na razpolago dirkači vsaj 6 možnosti in naj jih gre po 6 na stezo tako, da ne bo prometa, in da ne bodo najboljši dirkači šli na stezo v zadnjih 20 minutah kot so to delali včasih.
1 ura kvalifikacij, pa 6 možnosti, to je čist dovolj časa in prostora za vse, da gredo na polno. Mislim, da s tem načinom bi bil zadovoljen folk na tribunah in ravno tako mi, ki gledamo F1 doma.
billy ::
BT52, še vedno ostaja enostavno vprašanje zakaj ni ham pač našolal nicota že prej, saj sta oba vozila qualy lap že prej. Čakati na čisto zadnji krog je veliko tveganje, ker se lahko zgodi marsikaj, kot se tudi je. Mogoče se je ham spet šel kakšnih igerc, da čisto v zadnjem krogu poowna ros in na tak način še dodatno psihično pritisne na njega. Lahko da je bil tudi zaradi tega toliko bolj jezen, ker je uvidel, da je zajebal in bi moral že prej iti na polno...drugače pa je meni ros odločitev, da gre na stezo prvi, spet logična...da se nekaj zgodi v monacu qualy...obstaja veliko možnosti, zakaj bi se izpostavil temu, ker...konec koncev je bil hitrejši od ham. Pa tudi na sky so pokazali, da je ham do točke rumenih zastav dejansko zaostajal za nicotovim pole krogom...
Ne vem...enostavno se mi zdi preveč taktiziranja že v qualy, idi ven, pelji kolko gre, bodi najhitrejši v vsakem delu kvalifikacij in to je to?
PIPI, zgolj sklepanje na podlagi točke zaviranja v T1. Itak jima to kdo v moštvu pove, glede na evolucijo steze, tako da bi bil močno presenečen, če v T5 ni bilo v planu kasnejše zaviranje. Očistno pa vas večina res pozna dirkanje samo iz računalnika, ker v živo je skoraj nemogoče na meter natančno ujeti točko zaviranja
Ne vem...enostavno se mi zdi preveč taktiziranja že v qualy, idi ven, pelji kolko gre, bodi najhitrejši v vsakem delu kvalifikacij in to je to?
PIPI, zgolj sklepanje na podlagi točke zaviranja v T1. Itak jima to kdo v moštvu pove, glede na evolucijo steze, tako da bi bil močno presenečen, če v T5 ni bilo v planu kasnejše zaviranje. Očistno pa vas večina res pozna dirkanje samo iz računalnika, ker v živo je skoraj nemogoče na meter natančno ujeti točko zaviranja
VaeVictis ::
BT52, še vedno ostaja enostavno vprašanje zakaj ni ham pač našolal nicota že prej, saj sta oba vozila qualy lap že prej. Čakati na čisto zadnji krog je veliko tveganje, ker se lahko zgodi marsikaj, kot se tudi je. Mogoče se je ham spet šel kakšnih igerc, da čisto v zadnjem krogu poowna ros in na tak način še dodatno psihično pritisne na njega. Lahko da je bil tudi zaradi tega toliko bolj jezen, ker je uvidel, da je zajebal in bi moral že prej iti na polno...drugače pa je meni ros odločitev, da gre na stezo prvi, spet logična...da se nekaj zgodi v monacu qualy...obstaja veliko možnosti, zakaj bi se izpostavil temu, ker...konec koncev je bil hitrejši od ham. Pa tudi na sky so pokazali, da je ham do točke rumenih zastav dejansko zaostajal za nicotovim pole krogom...
Ne vem...enostavno se mi zdi preveč taktiziranja že v qualy, idi ven, pelji kolko gre, bodi najhitrejši v vsakem delu kvalifikacij in to je to?
PIPI, zgolj sklepanje na podlagi točke zaviranja v T1. Itak jima to kdo v moštvu pove, glede na evolucijo steze, tako da bi bil močno presenečen, če v T5 ni bilo v planu kasnejše zaviranje. Očistno pa vas večina res pozna dirkanje samo iz računalnika, ker v živo je skoraj nemogoče na meter natančno ujeti točko zaviranja
V bistvu je po svoje zelo logično zakaj je hotel biti HAM zadnji na progi.
Večina dirkališč sčasoma postaja čedalje hitrejše, ker je več gume gor, bolj topla steza,... in ima ponavadi dirkač, ki je zadnji na stezi majhno prednost pred ostalimi!
billy ::
Prednost na monacu je v tem primeru mogoče..hm...1 al 2 tisočinki? Bolida sta bila namreč na stezi v razmaku par sekund, zato je tudi lewis naletel ne rosberga, ker rumene zastave niso trajale zelo dolgo...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 381060 (236655) | BT52 |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 245114 (150940) | Alexius Heristalski |
» | Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 4 … 71 72 73 74 )Oddelek: Na cesti | 284875 (180343) | ABX |
» | Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 136165 (94914) | Jst |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 184685 (147930) | WarpedGone |