Forum » Na cesti » Formula F1 2014
Formula F1 2014
BT52 ::
Press button to overtake ...
Kaj hočeš s tem povedati?
A da tole v zgodovini ni obstajalo? Temu se reče strategija razporeditve moči skozi dirko. Glede tega je bil Prost res profesor.
2.
Ja glede togosti in vrtnih motorjev sva že z Pipijom predebatirala v nulo. Navsezadnje je veliko enostavneje si poenostavit stvari v V motorjem (vibracije, togost +manjša teža= ni potrebe po space frame-u itd.)...
Vibracije so na vrstnem veliko bolj neugodne, kot na V motorjih kakršnikoli oblik (n-valjni). Sicer je ultimativna rešitev bokser, ki pa tole skoraj popolnoma izniči. Ampak v dandanašji dirkalniški gradnji je slednje skorajda neuporabno. Zadnji bokser mislim, da je za LMP1 uporabil Mercedes z svojimi Flat 12 zverinami.
@PIPI lahko vržeš kaki link tega motorja ali vsaj objave, da ne bom googlal.
Sicer pa sem malo skeptičen glede konkurenčne uporabe F1 agregata za Le mans. Za Le Mans rabiš kilometrino do 5000 km (lani AUDI 4743km). V F1 pa je tale meja malo pod 4000 km. Zdaj potem še tile F1 motorji so optimizirani na 100kg/h. Lemans pa mislim, da celo tja do 80 kg/h (nekje v tem rangu okoli). Zdaj če hočeš sodelovati in malo mešat štrene bi še šlo, če pa hočeš zmagat pa moraš narediti nekaj popravkov na pogonskem sklopu.
PS. ravno zdaj urejam RCE članek, da ga prilepim tukaj, Verjetno večer objavim "teaser". :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
HAM je rekel v intervjuju za TRE, da bo z novimi dirkalniki Eau Rouge postal končno konkreten ovinek in ne samo "ravnina".
Ne glede na količino downforca grem staviti, da si VEDNO potreboval kromirana jajca, da si šel tam skozi z nogo v podnu. kaj šele da se spraviš tam prehitevati. Letiš z več kot 250 km/h, letiš najprej skozi luknjo (te še bolj zabije v sedež), nato priletiš čez prevoj, oboje je FUL dobro za dinamiko avta, obenem so pa zidovi prekleto blizu.
Če ni treba spuščati gasa še ne pomeni, da ovinek ni zanimiv :P
In ne, vibracije so na V motorju lahko slabše. Point in case, Porsche. Tudi bokser ni zlat, čeprav pri 12 cilindrih to res ni problem (4-cilindraš je druga zgodba). Cilindri morajo biti namreč zamaknjeni naprej-nazaj (ojnice se pač ne morejo prekrivati), to ti pa da dinamične momente (in seveda harmonsko vzbujanje) okrog navpične osi.
Glede kilometrine, tistih 1000 km gor ali dol, ne predstavlja bistvene vloge. To je pač manjši redesign kritičnih komponent. Menjalniki v F1 pa ŽE morajo zdržati en Le Mans. Sicer lahko vmes menjajo olje, skopirajo in delajo podobne scene, medtem ko je Le Mans vse v enem kosu, na polno, sploh precej v 6. - Norbert Singer je povedal, da je bilo v porsche 962 enostavno narediti motor vzdržljiv, bistveno večje probleme je predstavljal menjalnik, sploh 6. prestava, v kateri so bili takrat prekleto dolgo časa. Ravnina Hunaudieres takrat namreč še ni imela šikan ;) V zastonj izdaji Racecar Engineeringa, ki je predogled F1 sezone, je Xtracov oglas, kjer se ponašajo z jeklom s trdnostjo 2000 MPa (verjetno natezna trdnost, pa vseeno je to prekleto visoko). In seveda to jeklo oglašujejo prav za menjalnike ;)
Singer:
RCE (da se ni treba zafrkavati z downloadom na njihovi strani): https://www.dropbox.com/s/68ocd5sp9b9x0...
AER: http://www.dailysportscar.com/?p=24559
driver_x ::
1.
Press button to overtake ...
Kaj hočeš s tem povedati?
A da tole v zgodovini ni obstajalo? Temu se reče strategija razporeditve moči skozi dirko. Glede tega je bil Prost res profesor.
Gumbi za kers, ers, rds in podobne instant zadeve so prisotne šele nekaj let.
win64 ::
Ostaja samo DRS.
To, da si nastavil motor na "višjo zmogljivost", ni pa nič novega.
vaščan ::
Sarkazm na stran ne maram ko postavljajo preveč omejitev omejiš naprimer kubaturo pa brez vseh elektronskih pripomočkov pri vožnji potem naj pa razvija vsak po svoje pa nej imajo avti konj neomejeno samo kdo bo potem to obvladal in spravil na asvaltno podlago je pa umetnost temu se reče dirkanje.
BT52 ::
Nevem zakaj ne dajo od cliota bencinske motorje notr varčn je mejhn turbo ima mal ga še navijejo pa je to to.
Sarkazm na stran ne maram ko postavljajo preveč omejitev omejiš naprimer kubaturo pa brez vseh elektronskih pripomočkov pri vožnji potem naj pa razvija vsak po svoje pa nej imajo avti konj neomejeno samo kdo bo potem to obvladal in spravil na asvaltno podlago je pa umetnost temu se reče dirkanje.
Ja samo dadanes se miselnov smotrne industrije in same družbe spreminja. In F1 mora za obstanek (sponzorji, pozornost idustrije) narediti prvi korak v to smer, da ne izgubi primata. ACO (mislim, da se tak napiše), ki ima Lemans prek je resna "grožnja" na katero je morgla F1 odgovorit. Ne mi pa nosit zraven Amerigosov, ker njihovvo pojmovanje šova in tehnike je banalno. No razen Indy-ja, kjer se nekaj trudijo, sicer z uvedbo spec turbine in biturbinske tehnologije obdržati HDD in Cherwolet.
Ker se kontruktivno pogovarjamo dodajam citat verjento nekega gospoda iz FIA na odgovor F1 fan-a glede zadnjih dogotkov (predvsem Riciardov DSN in famozni GIll utzvočni senzor);
Dear Mr. Fan:
First, the FIA Formula 1 World Championship Series is in fact, a sport. It is a competition, and like most competitions, there are rules. Just as a soccer team is only allowed to bring 11 people to the field at any time, there are limits on how teams can compete.
First, the engines. Insanely high-revving V8 engines, as implemented by F1, are technical masterpieces, but irrelevant to any engine manufacturer. This, among other things, is why Honda, BMW, and Toyota left F1, and why Renault was considering it. When 4 of your 6 engine manufacturers leave, or are considering leaving your sport... you change something. Or the sport dies. Everyone says they don't want to see F1 become a spec series, but if everyone's running a Ferrari engine, it's a spec series.
Second, the fuel limits. The engines have had a 33% reduction in capacity (2.4L -> 1.6L). The fuel tanks have also had a 33% reduction in capacity (150kg -> 100kg).
The V8 engines had a natural flow restriction, in that they had an RPM limit. Without features like direct injection, variable-valve-timing, variable exhaust/intake geometry (aside from their speed, these engines were pretty simplistic), 18,000 RPM meant the max amount of fuel is automatically limited.
The V6 turbos, however, have no such limits-- The more you spin the turbo, the more gas you ram into the engine, the more power you get, so the flow meters are there to provide a level playing field. I agree that they need to be more accurate, but they're ultrasonic so as to not alter the fuel flow, and that's not as easy as it sounds.
Everyone hates DRS, but (apparently) has no problem with the driver pushing a button to get an extra 200 HP for a second or two by exceeding the fuel rate limit. Of course, that isn't what Daniel Ricciardo's car did-- it just exceeded the limits by a little bit every time he gassed it, so he had more HP than any other car on the track (Note that Ferrari and Mercedes both apparently dialed back their fuel consumption to comply with FIA warnings).
Vir: Komentar pri članku; http://grandprix247.com/2014/03/18/insi...
Mislim, da sem dokazal svoj point. Pustimo dejstva, kaj to sploh pomeni ali je eko upravičeno prenašat tole tehnologijo, da privarčujemo 80% fosilne energije ker odgovore na te debate poznamo. "Luksusu" se ne bomo odpovedali, tudi sam priznam, da vožnji avtomobila nikoli. Čeprav za zdaj veliko kolesarim, ampak sem študent in verjamem, da bom na to kasneje gledal enako, kot vsi ostali.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
[Ja samo dadanes se miselnov smotrne industrije in same družbe spreminja. In F1 mora za obstanek (sponzorji, pozornost idustrije) narediti prvi korak v to smer, da ne izgubi primata. ACO (mislim, da se tak napiše), ki ima Lemans prek je resna "grožnja" na katero je morgla F1 odgovorit. Ne mi pa nosit zraven Amerigosov, ker njihovvo pojmovanje šova in tehnike je banalno. No razen Indy-ja, kjer se nekaj trudijo, sicer z uvedbo spec turbine in biturbinske tehnologije obdržati HDD in Cherwolet.
Ker se kontruktivno pogovarjamo dodajam citat verjento nekega gospoda iz FIA na odgovor F1 fan-a glede zadnjih dogotkov (predvsem Riciardov DSN in famozni GIll utzvočni senzor);
(QUOTE)
Vir: Komentar pri članku; http://grandprix247.com/2014/03/18/insi...
Mislim, da sem dokazal svoj point. Pustimo dejstva, kaj to sploh pomeni ali je eko upravičeno prenašat tole tehnologijo, da privarčujemo 80% fosilne energije ker odgovore na te debate poznamo. "Luksusu" se ne bomo odpovedali, tudi sam priznam, da vožnji avtomobila nikoli. Čeprav za zdaj veliko kolesarim, ampak sem študent in verjamem, da bom na to kasneje gledal enako, kot vsi ostali.
ACO je, ja. Sej zdej majo tesno sodelovanje s FIA, WEC je itak FIA-in, Le Mans je del WEC-ja, regulacije so pisali skupaj (namenoma, da bi jih nekoliko izenačili z F1), itd.
Amerigsi šov in spektakel razumejo do potankosti. Lep primer je njihov Supercross. Navadni motokros ima nekaj gledalcev. Supercross nafila štadione, namenjene za njihov nogomet ;) Za gledalce, sponzorje in denar je to odlično!
Avtu se zlahka odpoveš v velikih prestolnicah z dobrim javnim prevozom (podzemna npr.) in dobro dostavo vsega boga (oz. vsja enostavnejšo, kot da zadeve lifraš sam). Pri naših zaselkih z 10 ljudi je avto nuja.
Mimogrede, prejle sem razmišljal, ko sem bral Top Gearovo reportažo iz skritih Audijevih racing skladišč. Kaj če bi F1 avte omejili na recimo 500 kg, max fuel flow rate nekih 50 do 80 kg/h, aerodinamika pa bi lahko pri recimo 200 km/h dodala samo 500 kg teže (čeprav bi bilo to skoraj nemogoče nadzirati, razen z zamrznitvijo dizajnov, kot v DTM). Vse ostalo prosto po prešernu (okej, neke omejitve pač, ampak vseeno precej prosto).
BT52 ::
PDF 80% članka in TRE Aug 2013
geslo: banane356
Potem naročil sem še eno dodatno številko revije in sicer:
Res zanimivo branje. Priporočam. Prava inženirska pornografija v 24ih straneh (samo o teh motorju na celih 24ih straneh, prigode, težave, zgodovina razvoja itd.). Prosim kupite kak izvod in podprite dobro avtorsko delo.
Članki seveda ne bodo razkrili tistih najpomembnejših eksaktnih detajlov, ampak vseeno dajo ODLIČNO okvirno sliko.
BT52 ::
@PIPI
Hvala za RCE in AER linke. Ravnokar gledam tole mora biti legiramo z kakimi hudo redkimi elementi...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Vprašanje kako je legirano, kaj hudo tudi ne more biti, ker je en kup eksotike (berilij npr. ki je sploh mamljiv za takšno uporabo) itak prepovedane. To je bil največji WTF, Ferrari se je (zaradi performance prednosti) vpičil v McLarnovo oz. Mercedesovo uporabo berilija, ker je zadeva kao nevarna za zdravje (okej, vdihovanje prahu je, povzroča beriliozo), po drugi strani pa ni bil noben problem, ko se je berilij uporabljalo v zavornih diskih v LMP-jih :D
Berilij ima hudo nizko gostoto, visoko toplotno prestopnost (se hitro hladi) in visoko toplotno kapacitivnost (požre veliko toplote, brez da bi se močno segrel). Win-win-win za diske torej. No, razen prahu :D
billy ::
driver_x ::
mn ::
Nekdo je omenil gumb za prehitevanje, tudi v času "pravih" turbo motorjev so imeli podoben gumb. Ne si mislit da je včasih bilo vse tako wow in super in da je moderna F1 crap, to lahko mislijo zgolj puhoglavci.
Ter, vsaj na koncu turbo ere, omejeno količino goriva. Marsikdo je moral več varčevati kot dirkati vsaj del dirke. Podobno kot sedaj z gumami.
Nekje sem tudi zasledil, da zaradi trenutne aerodinamike ne morejo več prehitevati iz zavetrja kot so včasih. Ali to drži?
AvtoR ::
Se spomnite kako je MS zadnjo sezono nasadil se ne spomnim več katerega od zadaj? Sta potem oba odstopila. Podobno kot zadnjo dirko Kobajaši, s tem da je pri njemu šlo za okvaro zadnjih zavor.
driver_x ::
mn ::
Elementi, kot so strategije z gumami, strategije z gorivom, varčevanje in podobno so bili vedno prisotni. Vprašanje je le, kakšen vpliv imajo vsi ti elementi. Sam imam občutek, da so ti elementi čisto zasenčili dirkanje in da sploh ni več pomembno, kako hiter je nekdo in kako spreten pri prehitevanju, ampak je postalo najpomembnejše to, kdo bolj varčuje z gumami, gorivom, motorjem, ...
Saj v bistvu se strinjam s teboj. Samo ni res, da so ti elementi nekaj novega.
Pri teh gumah pa mene predvsem moti, da ko odpovedo, odpovedo nenadno in časi kar naenkrat zelo padejo. Če bi časi padali bolj zvezno bi bilo po moje precej bolj zanimivo.
Problem je v tem da v zaveterju izgubijo downforce. Problem nastane pri zaviranju in vožnji na izpuhu v dolgih ovinkih.
Se spomnite kako je MS zadnjo sezono nasadil se ne spomnim več katerega od zadaj? Sta potem oba odstopila. Podobno kot zadnjo dirko Kobajaši, s tem da je pri njemu šlo za okvaro zadnjih zavor.
Ampak prehitevanja iz zavetrja ne vidiš niti na ravninah kjer po moje izgubljen downforce ni problem? Zakaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mn ()
AvtoR ::
PrimozR ::
Nekdo je omenil gumb za prehitevanje, tudi v času "pravih" turbo motorjev so imeli podoben gumb. Ne si mislit da je včasih bilo vse tako wow in super in da je moderna F1 crap, to lahko mislijo zgolj puhoglavci.
Ter, vsaj na koncu turbo ere, omejeno količino goriva. Marsikdo je moral več varčevati kot dirkati vsaj del dirke. Podobno kot sedaj z gumami.
Nekje sem tudi zasledil, da zaradi trenutne aerodinamike ne morejo več prehitevati iz zavetrja kot so včasih. Ali to drži?
Jap, zrak za avtom je zdaj zelo nečist, ima veliko vrtincev, želja je imeti 'upwash', torej navzgor gibajoči se zrak, ki avtu da več oprijema, ampak je za sledeči avto seveda velik minus, vse skupaj pa se pozna v bistveno nižjem aerodinamičnem oprijemu sledečega avta. Posledično, zaradi visoke odvisnosti od aero oprijema, skozi ovinke ni mogoče slediti na difuzorju avta pred seboj.
Ampak prehitevanja iz zavetrja ne vidiš niti na ravninah kjer po moje izgubljen downforce ni problem? Zakaj?
Ker zaradi prej omenjenega problema na ravnini ne morejo biti v zavetrju, so predaleč zadaj. Zato tudi DRS.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
BT52 ::
Napad na ravnini moraĹĄ pripraviti Ĺže nekaj ovinkov prej in tu je problem. Äe nisi v zaveterju Ĺže na zaÄetku ravnine ni ĹĄans da bi lahko prehiteval. Zato pa so uvedli gibljivo krilce...
Točno tako. Sploh pa je ta tema tolikokrat prežvečena da glava peče. Ker ste bistvo že dorekli dodajam samo nekaj zanimivosti na to temo.
Da zaÄnem z dejaskimi upadi št. prehitevanj...
Trend prehitevanj (glejte prelomnice ukinitev ground effecta, ter tem boljĹĄe poznavanje AEROdinamike, eletronska pomagala itd.)
Vir. http://cliptheapex.com/overtaking/
Äe sem poĹĄten sem navijal za ponovno uvedbo ground effecta kateri je enih najboljĹĄi variant za prehitevanja (enih najbolj free drag reĹĄitev). Samo bilo potrebno omejit samo dno, da bi moĹĄtva in FIA drĹžala G sile znotraj normale.
Potem sama tehnika prehitevanja in zakaj so posegli po takih spremembi pravil, ko so ukini tole AERO pornografijo...
v tole...
je pojasnena na tej strani...
http://www.formula1-dictionary.net/over...
Izvlečki...
obstajale študije zelo smešni naravnost gorznih krilc nad gumami v stilu 80ih.
TribesMan ::
Drugače pa tele turbine so sigurno vležajene s keramičnimi krolgičnimi ležaji. Zadeva je praktično že mainstream zadnje čase. MB 350CDI že 2 leti furajo na krogličnih ležajih. Prednosti so mnogo hitrejši spool up in mnogo manjša turbo luknja, saj je upor krogličnih ležajev pri nekaj 10.000rpm mnogo nižji kot pri drsnih.
Garrett je celo tako pogumen da specificira kroglične ležaje za 1.000.000 km, torej več kot drsne :D
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
PrimozR ::
Pa kroglični so precej boljši za hladni zagon, pač nasede na kuglico, ki se hitro umakne oz. zavrti, ne drsa po isti površini, kot v primeru prebitja oljnega filma pri drsnem ležaju.
BT52 ::
Ti keramični ležaji so res super. Take bi imele v avtu.. :D Lažji so potem zaradi višjega modula elastičnosti imajo boljšo stabilnost. Edino glede trenja ne bi rekel, da prehitijo drsne?
Zdaj sem se spomnil za Berilij leta 1997-1998 (zdaj kdaj točno se ne spomnim) Ilmor delel bate iz njih (koristil jih je seveda Mclaren). Slednji so bili izjemni pri odvajanju toplote in seveda glede na gostoto in natezno trdnost veliko lažji od ALU. Tako kot si rekel tale prah, ki ga naj bi spuščal v zrak naj bi bil v stilu "asbesta" ob vdihavanju rakotvoren. Zanimivo, da karbonski prah, ko se ob nesreči lomi karbon (zavore tudi) tudi ni povsem nedolžen. Potem da ne omenjam raznih nanomaterialov, kot grafen ipd. No Ferrari pa se je na to kar hitro pritožil in dosegel ukinitev ravno iz "varnostnih" razlogov. Ironično pa so oni prav-tako za blok uporabljali razne eksotike npr. blok frezan iz enega samo bloka Titana ipd.
BT52 ::
Tale nihanja zaradi dolge tanke pa bi se verjetno dalo rešit z takimi "dušilkami" in dobro postavljenimi ležajnimi mesti, kot imaš primere na 1748092 aplikacijah. @Pipi ravno tole je tvoje področje kako bi ti uležajil tole recimo 500 mm gred. Bi jo bilo smotrno razdelit na 3 dele tj. elektromotor pa obe turbini na vsaki strani. Iz tega sledi postavitev 4ih ležajnih mest + sklopke med posameznimi gredmi oz. dušilke?
Pa mislim, glede za tistole poročanje G Bruna verjamem, da se motor resnično vrti s tako hitrostjo. Čeprav so centripertalne sile monstrunske. Samo malo računaš pa za vsak rpm eksponentno naraste. Strašljivo.
Aja pa Honeyweel (kupil je Garrett bv. slednji baje dela turbe za Ferrari = neuradno seveda) tudi dela turboje Dualboost z aksialno turbino (manjši vtrajnostni moment), kar ga požene na neverjetnih 400k RPM . Z to tehniko krepko odpravijo lag in porabo motorja (30%). Številke so res impresivne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Berilij je nasploh uporabljal McLaren v obliki Illmorja/Mercedesa v motorjih pa tudi drugje, ja.
Bemo mater da o tistem komplet Ti frezanem bloku na internetu ne najdeš NIČ! Se pa še vedno spominjam, da je o tem govoril Ališič, da so baje šli za to obiskat enega izmed mislim da dveh obdelovalcev Titana na svetu, ki sta sposobna narediti tak blok. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da ta njihov izbrani ameriški obdelovalec živi od defense industrije :D
Sklopke med posameznimi gredmi nekako ne pridejo v poštev, ker tako ne moreš decouplati samo elektromotorja oz. precej težko. Pomojem bi se šel tako, kot Renault in Ferrari, torej klasična turbina in planetnik na elektromotor. Ne vem, je treba o tem navsezadnje vprašati tudi elektrotehnike, kako je z elektromotorji pri 125000 rpm al je smiselno obrate znižati. Definitivno je želja narediti zadevo čim bolj togo, čim bolj dvigniti lastne frekvence. Dunno, nimam nekih praktičnih izkušenj, ne bi se jih pa branil ;)
Za lastnosti, tole smo ravno danes poslušali, bolj ali manj zadnje predavanje faksa (jaz imam sicer še par obveznosti za poflikat, tko da še ni popolnoma konec): http://lecad.si/education/gradivo/KNG/1...
gradivoKNG/knglecad
Pa keramika je po eni strani zanimiva kot kompozit, kjer je keramična matrica (nosilni material, pri karbonu/steklenih vlaknih je to pač polimer, smola, itd., kakorkoli si to predstavljaš), vlakna pa odvisno od izvedbe, večinoma so kovinska. Pri tlaku nosi matrica, v nategu, kjer keramika odpove na celi črti, pa nosijo vlakna. In v nekaterih primerih zaradi narave vlaken (negativni koeficient temperaturnega raztezka, takšen je recimo karbon) zaradi raztezanja pri ohlajanju po izdelavi matrica lepo napoka, za kar se ne sekiraš, ker ti itak drži oblikovno.
driver_x ::
billy ::
BT52 ::
Sklopke med posameznimi gredmi nekako ne pridejo v poštev, ker tako ne moreš decouplati samo elektromotorja oz. precej težko. Pomojem bi se šel tako, kot Renault in Ferrari, torej klasična turbina in planetnik na elektromotor. Ne vem, je treba o tem navsezadnje vprašati tudi elektrotehnike, kako je z elektromotorji pri 125000 rpm al je smiselno obrate znižati. Definitivno je želja narediti zadevo čim bolj togo, čim bolj dvigniti lastne frekvence. Dunno, nimam nekih praktičnih izkušenj, ne bi se jih pa branil ;)
Glede da tole študiraš. Bi te vprašal iz tvojih izkušenj katero vadnico bi priporočal za nihanje sistemov (nadgradnje kinematike, dinamike)? Imam namen, da malo bolj podrobno pogledam/zvadim tole tematiko. :D Prosim hvala!
Za lastnosti, tole smo ravno danes poslušali, bolj ali manj zadnje predavanje faksa (jaz imam sicer še par obveznosti za poflikat, tko da še ni popolnoma konec): http://lecad.si/education/gradivo/KNG/1...
gradivoKNG/knglecad
Pa keramika je po eni strani zanimiva kot kompozit, kjer je keramična matrica (nosilni material, pri karbonu/steklenih vlaknih je to pač polimer, smola, itd., kakorkoli si to predstavljaš), vlakna pa odvisno od izvedbe, večinoma so kovinska. Pri tlaku nosi matrica, v nategu, kjer keramika odpove na celi črti, pa nosijo vlakna. In v nekaterih primerih zaradi narave vlaken (negativni koeficient temperaturnega raztezka, takšen je recimo karbon) zaradi raztezanja pri ohlajanju po izdelavi matrica lepo napoka, za kar se ne sekiraš, ker ti itak drži oblikovno.
Ja kompoziti so res odpiljeni. Škoda, da se vsaj na prvi stopnji tole res slabo omenja. Če sploh.
Imam pa slučajno osebno izkušnje z keramiko v industriji. Bolj natančno ravno zaključujem projekt kjer pomagamo podjetju pri nekem stranskem produktu (separator mikronskih delcev), ki nastane v proizvodnji keramično in smolno vezanih brusov. Tako, da sem se dodobra spoznal z potrebnimi parametri sintranja, stiskanja in lastnosti same keramike. Če se malo pohvalim je naša celostna projektna rešitev celo zmagala.
Za nabiranje izkušenj pred službo so udeležbe pri projektih itak najboljša rešitev.
Oprostite, da sem zašel s teme. NO da se vrnem nazaj v F1 vode, vas vabim k obisku "Peter Windsdor" kanala. Objavil je video kjer je lepo povedal kaka je situacija z nesrečnim nič krivim podjetjem ultrazvočnih pretočnih senzorjev Gill.
Kaj so kje podatki o hitrostih na prvi dirki, ali so bili namerno odstranjeni? Pa ne mislim samo max speed, včasih so imeli še max hitrost na odsekih.
Ja mene to tudi zanima. Banda hudičeva. Pa še baza sektorskih časov bi nam (na dolgi skali v okviru par dirk) dala zelo dobro slike glede obnašanja posameznih dirkalnikov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
http://184.106.145.74/f1-championship/f...
Tukaj še link do ostalih datotek glej zavihek "timing"
http://www.fia.com/championship/fia-for...
Sicer je pa najbolje obiskati F1itelligent. Temu tipu pa bi res plačat pivo, ker se res trudi. Super delo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Glede da tole študiraš. Bi te vprašal iz tvojih izkušenj katero vadnico bi priporočal za nihanje sistemov (nadgradnje kinematike, dinamike)? Imam namen, da malo bolj podrobno pogledam/zvadim tole tematiko. :D Prosim hvala!
Uf, mi smo imeli predmete pa smo pač tam izvedeli, kar smo izvedeli. Pa praktični primeri so bili bolj postranski, eno predavanje o batnih strojih, eno o nihanjih jermen, nekaj malega o rotorjih, večinoma smo se pa ukvarjali s Fourierjem in posledično s prehodom iz časovne v frekvenčno domeno (signal, ki je popisan v času, pretvoriš v frekvenčni prostor, kjer ti pokaže količino doprinosa posamezne frekvence - super se npr. pokažejo resonančne frekvence). Zdajle se pa ukvarjamo z eksperimentalno modalno analizo, torej s praktičnim preizkusom neke strukture (pri nas precej preprostega nosilca), nato pa z identificiranjem določenih parametrov, ki omogočajo primerjavo z numeričnim modelom, s pomočjo katerega potem preračunavaš podobne izdelke (ker ne upoštevaš nelinearnosti, zračnosti in podobnih problemov na realnih strukturah, raje popraviš linearni model, da zajame te nepravilnosti, to pa narediš s spreminjanjem togosti, dušenja, gostote, itd.).
Ker te zanima za motorje, pri batnih strojih sem si kot literaturo zapisal W. Thompson - Fundamentals of Automotive Engine Balance. Če najdeš PDF se priporočam :D Zapisal sem še Den Hartoy - Vibracije u mašinstvu, očitno gre za neko starejšo knjigo, ki je bila prevedena še v jugi.
4 dni brez posta?? O_O
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
BT52 ::
Ker te zanima za motorje, pri batnih strojih sem si kot literaturo zapisal W. Thompson - Fundamentals of Automotive Engine Balance. Če najdeš PDF se priporočam :D Zapisal sem še Den Hartoy - Vibracije u mašinstvu, očitno gre za neko starejšo knjigo, ki je bila prevedena še v jugi.
Ja super hvala. Toda jaz sem bolj meril na splošno literaturo. Namreč tole lahko potem preneseš analogično kamorkoli želiš. Bodisi ali je mikser, motor, žerjav, motika (:D)... No kolikor sem gledal je za vsaj za slovenske vadnice je to bolj tako tako. Anleških pa milorečeno še nisem pogledal, tako da dobra ideja. Skratka zdaj, ko končam neko hudičevo optimizacijo in programiranjem bom tole pregledal. :D
4 dni brez posta?? O_O
Malo čudno kajne ahaha.
Zanimivo iz sveta F1:
Tony Fernandes je rekel, da če bo to leto brez uspeha in ne bo točka bo to njegova zadnja sezona
If we’re at the back I don’t think I’m going to carry on. Nothing is set in stone but after five years with no points there is a limit to one’s patience, money, motivation, etc, so it’s an important year
To je še posebaj zanimivo, če upoštevamo, da se Stefanovič pogaja z Marussio, da bi kupil oz. financiral njihovo ekipo namesto, da bi utvaril iz nič novo. Eden izmed virov Z stališča Stefanoviča bi bila tale naložba veliko manj potrana in smiselna, saj ti grajenje ekipe iz nule (čeprav je baje on pokupil nekaj Toyotinih poslopij) vzame najmanj par let (recimo 2-4 leta).
Potem za Haas pa se je zadeva kot je običaj pri amerigosihtako hitro potihnila, kot je planila na plan. Veliko bolje bi bilo za Haas Racing recimo, če kupijo ŽE zelo dobro opremljena poslopja CATERHAMA. IMO to je še najbolj smiselno.
Res, da je ideja narediti svojo ekipo (v primeru Haasa) na domačih tleh. Saj še vedno ob dandanšji informacijski tehnologiji delajo preko luže in v motoršportni domovini hkrati. Recimo v USA izkoristijo svoj vetrovnik (Caterham slednjega nima) tam dela AERO department. V evprošia za ostali R&D (kompoziti, proizvodnja, izdelava, logistika). Edino pri tem bi izpadel iz igre Ferrari, kot domnevni motorni dobavitelj. Namreč Cat se je zavezal z FRA vse do leta 2016. Predstavljam si, da bi bilo veliko ceneje in smiselno, da ga održijo.
Sicer pa so te nove ekipe razen, če nimajo res dobrih temeljev bodisi finančnih ali motoršpotnih (imajo v ozadju kaki avto gigant) obsojene na propad. RB je dober atipišni primer. Z tega vidika si lahko samo želimo, da letos zmaga MERCEDES in se končno malo bolj pokrije velik vložek. In se bodo vlagatelji in njihovi partnerji kočno sprostil, ter zasidrali Mercedes v dirkalno "folkloro" prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Ti hodiš v Maribor?
BT52 ::
Zaenkrat bo gradiva dovolj. Drugače pa sam nerad gledam zaenkrat ne gledam na neko specifiko. Praktično me zanima zaniam širok velik spekter obnašanja konstrukcij.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Glede WEC niti niti ne pričakujem Porsche takoj v akciji. Že AUDI ni zmagal prvo leto. Mislim, da imel skoraj same odstope. Povsem pričakovano in pravzaprav naravno. Ja pa zanimiva druga kombinacija kako močno bo zaživel oni britanski projekt Perrin mogoče ga bo kdo izkoristil in kupil že pripravljem 1M funtov vreden bolid (pravtako hibrid). Sicer pa planirajo lasiranje leta 2015. Možno, da vidimo kako presenečenje na stopničkah (vem mokre želje).
2.
Drugače kaj mislite, da ima Lotus zo za eno srebrno škatlo?
Sam mislim, da je to toplotni izmenjevalec z drugimi besedami "vodni" incercooler (torej nekonvencionalna izbira kot Ferrari voda-zrak). Pa še posvem logična je postavitev nizko proti tlom (nizki CofG). Boste pa opazili, da ni opziti (vsaj na glede na razpoloćjive slike) enake konfiguracije na drugi strani in je z vidika preprostosti enojni intercooler še bolj logičen (slednje se tudi, da sicer z nekaj težavami uravnotežit).
Ostale možnosti, kot elektronika pokrita z enim pokrovom (letošji Mercedes ima tak ) pa je nesmiselna ...
3. Medrugim je postavitev ti. intercoolerja pri F14T še njavečja neznaka. Za Mercedes se sklepa, da je za in ob levem dirkačevim bokom.
4. Me je pa navdušuje celotni Mercedesov koncept dirkalnika, ki je prava osvežitev v karavami veliko unikatnih in iznajdlivih rešitev. Naštel bom detajle, ki so meni najljubši (začel bom od spredaj): prednja caskadna krilca (ukrivljenost in gosta postavitev ne neverjetna, še IR kamera služi svojo vlogo), nos z obrnjenim U presekom (zvit način interpertacije pravila 90 000 mmˇ2), Y oblika spodnje roke (aero efekt, nekaj z turbolencami), batman krilce pod monokoku, hlajenje olja speljano skozi airbox vhod, motorna enota in njena periferijo smo že predebatirali, zadnji difuzor in starter luknja (U kanal).
5. Za danes me je presenetila Mcl posodobitev nosu... Slednji je veliko bolj agresiven. Naši nos in dvigjen nosilni del, da zajame več volumna zraka dirket pod monokok. slika na AMUS
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
TribesMan ::
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
šernk ::
sicer pa kar sem gledal vremensko napoved zna tako kvalifikacije kot dirko začinit ploha in je karkoli napovedovati nehvaležno. Če se na dirko ne bo vmešal dež, bomo pa najbrž že videli kako stojijo zadeve.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
springfield ::
Perhaps equally as significantly, neither Hamilton nor Rosberg's W05 appeared able to run as long as the F14 T or RB10 on the faster but more brittle medium tyre - the softer of the two compounds selected for this weekend.
Zna bit še zelo zanimiva dirka, sploh če se še vlije vmes.
BT52 ::
BT52 dej mal polinkej te novosti :P Pa saj majo vsi samo en intercooler, torej 'neuravnotežen' setup. Dva IC-ja se splačata samo pri dveh turbinah. Razen če bi imel tako kot za turbinski del tudi pri kompresorju deljeno ohišje z dvema izhodoma pa na vsaki strani IC. Sam to verjetno ne prinese nekih plusov.
Oja pa se še kako uporabja. Z glave povem, da ima tako RB, TR 100% (simetričnost). Za Lotus, Merc, Ferrari verjeno še vedno gre za neki mix. Bom pa tole zdaj polinkal. Za MCL, Williams in druge pa še toliko nisem gledal.
BT52 ::
3 ekipe imajo 100% air-air intecooler
Ltous je verjento edini posebnež z air-h2o-air
Vssirazen Lotusa imajo popolnoma simetrični dizajn
Podobno še ima sestrsko moštvo in Caterham (slednji še uporabja enak menjalnik, kot RB)
Pri Lotusu nekako velja že prej omenjena asimetrija.
Mercedes moštva:
Vsa moštva razen Mercedesa (pa še to ni 100%) težijo k simetriji. Za Mcl je to kar potrjeno za William in FI pa primankuje kakovostnega gradiva.
Mogoče katero moštvo še zraven Mercedesa uporablja air-h2o-air intercooler. Ampak tega še ne opazimo. Prvič zgleda, da ne uporabljajo tako očitno super gostega air-air intercoolerja, kot "Renojevci". In drugič, če imajo Mercedesov pogonski sklop kompresor spredaj je zelo težko opaziti napeljavo, kar bo trajalo.
Mcl ima na levi je enako, glej očiten dokaz opažene deljivosti z prejšnje slike intercooler je v tem primeru odstranjen
Letošnja značilnost Merc moštev, ko uporabljajo airbox za drugače namene in sicer za napajanje tega mini radiatorja
FI, Williams
Ferrari moštva:
Tukaj je za Ferrari skoraj gotovo, da uporabljajo air-h2o-air intercooler. ASimetrija pri njih pa še od vseh moštev še najbolj očitna. Sem pričakoval letos od Ferrarija, da bo bolj delil nasvete v satelitska moštva oz. da bi se vsaj zedinil pri hladilni filozofiji. No če res uporabljajo vodni intercooler niso mogli, kaj preveč čivkat in raje obdražati skrivnost za sebe (podobno z Mercedesom). Ampak je pa Marussia pričakovano še njabližje Ferrarijevi filozofiji. Če pa je temu res tako pa moramo še počakati na kake insajderske informacije ali boljše slike.
Marussia mogoče celo air-air intercooler= to bi bila pametna izbira z vidika doseganje minimalne teže za malo moštvo. Vemo, da največ stane razvoj lažjih optiminiziranih komponent
vir. slik F1 tehnical forum tj. AMUS, omnicorse, F1.com, Sutton itd.
Malo bolj sem se potrudil za post, ker čez vikend sem nedosegljiv. Pokomentiramo zadevo kasneje.
Aja ps. še ne pozabite prečekirat F1intelligent za VRHUNSKO analizo obetajujočega race pace za NED dirko. https://intelligentf1.wordpress.com/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
šernk ::
Zakaj pa si odpisal RBR? Bi naj imeli najmanjšo obrabo gum...
saj ga nisem ampak RBR mora najprej do cilja prit. V maleziji bodo pogonski sklopi še bolj obremenjeni, pa tudi njihov dirkaški ritem v avstraliji ni bil ravno konkurenčen mercedesu, tako da vsaj sam pričakujem več odstopov. Rosberg je pritisnil 2x na plin in so bili 5 sekund zadaj v 2 krogih. Je pa res da je RBR prikazal še boljšo vzdržlivost z gumami in se morda vmešajo v boj za zmago s postankom manj vendar ob normalni dirki dvomim da lahko posežejo v vrh, čeprav tudi njihova hitrost danes na dolgi stint ni bila slaba, vprašanje pa seveda koliko bencina je imel kdo.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Jst ::
Vsaj dve zaporedni dirki bi si rad ogledal, da bi lahko malo sklepal o zanesljivosti in hitrosti posameznih ekip. V dežju, po možnosti z SC večkrat v dirki, je težko "videti," če ima Mercedes res več kot sekundo na krog prednosti pred tekmeci, kot se trenutno sklepa.
---
Glede zvoka. Katastrofa. Jaz sem bil 1x v življenju na F1 dirki in kar sem si najbolj zapomnil, je bil zvok mašin. Sedaj pa kolikor slišim preko prenosa, ter "impressions" od drugih, ki so bili v na dirki, se res sliši tudi v živo kot tisti nori RCji, ki jih lahko voziš 200Km/s.
edit: Moram pa povedati, da razumem ekonomsko logiko, zakaj so šli na "V6 elektriko."
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jst ()
McClane ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 379125 (234720) | BT52 |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 243802 (149628) | Alexius Heristalski |
» | Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 4 … 71 72 73 74 )Oddelek: Na cesti | 283302 (178770) | ABX |
» | Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 135480 (94229) | Jst |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 183813 (147058) | WarpedGone |