Forum » Na cesti » Formula 1 2012
Formula 1 2012

ripmork ::
Lani je Vettel večkrat po pole-u ali zmagi uporabil frazo "that's what I'm talking about!", kar je Ališič prevajal z "Fantje, o tem sem vam govoril", "to je to, o čemer že ves čas govorim" in podobno.

V f1 se v tisti uri in pol toliko stvari dogaja istočasno, da je prenaporno opravilo zgolj enemu, še tako dobremu komentatorju kvalitetno vodit prenos. Ni naključje, da so pogosto komentatorske dvojice. Hrvata sta bila definitivno najboljša na tem področju. Niso brez razloga na Pop-u takrat v začetku sezone zatemnili HTV2 kanala (mi kar pritisk dvigne ko se tistega spomnim:)... Ališič ima strast do tega športa pa dosti novinarskih izkušenj, I give him that, se pa tu počasi zadeva konča.
naslednje leto pa tako ne bo več RTV prenosa (dokončna odločitev?), bo treba nemščino začet vadit:)

Super Sonic ::
Ampak za forumulo je pa težje najti koga "pametnega", ker je malo dobrih komentatorjev, večini je pa F1 itak španska vas.
Pri nas imamo kar nekaj dobrih poznavalcev razmer v F1, vendar si Miran dela medvedjo uslugo s tem, ko nikogar ne spusti zraven. Če malo karikiram, si raje našraufa kamero na čelado in teče po padoku in komentira živo dirko zraven - potem pa dela še v montaži, kot pa, da bi svoj pripadajoč znesek plače delil z nekom in delo porazdelil. Včasih zaradi tega pade kvaliteta prenosa. Kar pa na Popu ni blo nikol sporno, ker so drkal z reklamami na polno in je bil to bistveno večji problem, ker si potem razne duele za zmagovalca na dirki v posnetku gledal.
Na tem področju bi se dalo pri nas veliko naredit, ampak vsak drži svoj železni stolček in ga ne da.
naslednje leto pa tako ne bo več RTV prenosa (dokončna odločitev?)
Janez si zdej montira SiolTV in je RTVju na račun 1€ (ki ostane gospodinjstvom) vzel kar precej denarja. Tam pa bodo, skladno z analogijo prejšnjega mojega stavka, držal sedeže drugi in F1 bo realno prva, ki bo izključena. In na tej točki bi veljal povedat, da bi se to zgodilo neglede nato, koliko dober bi F1 prenos v resnici bil.
Sedaj je samo vprašanje, kdo bo naslednji, ki mu bo Miran prodal svoje usluge.
ps
Unedva ki komentirata MotoGP sta pa tud dva smeškota "odrezal ga je kot salamo/potico/__________". Strokovni komentator mi je všeč, sicer bi pa rekel, da sta boljši komentatorski duel kot da bi vsak zase razlagal svoje stvari v mikrofon.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Super Sonic ::
Sedaj je na voljo še "slo-mo" posnetek sprednjega krilca pri RBju:
http://img.imgur.com/sbeeM.gif?1
http://img.imgur.com/sbeeM.gif?1
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

leiito ::
Lani je Vettel večkrat po pole-u ali zmagi uporabil frazo "that's what I'm talking about!", kar je Ališič prevajal z "Fantje, o tem sem vam govoril", "to je to, o čemer že ves čas govorim" in podobno.
V f1 se v tisti uri in pol toliko stvari dogaja istočasno, da je prenaporno opravilo zgolj enemu, še tako dobremu komentatorju kvalitetno vodit prenos. Ni naključje, da so pogosto komentatorske dvojice. Hrvata sta bila definitivno najboljša na tem področju. Niso brez razloga na Pop-u takrat v začetku sezone zatemnili HTV2 kanala (mi kar pritisk dvigne ko se tistega spomnim:)... Ališič ima strast do tega športa pa dosti novinarskih izkušenj, I give him that, se pa tu počasi zadeva konča.
naslednje leto pa tako ne bo več RTV prenosa (dokončna odločitev?), bo treba nemščino začet vadit:)
Ne gre za to. Dober F1 komentator mora znati angleško, tu gre za tako pogosto viden in slišan idiom, da bi ga pač moral poznati. Ker očitno ne zna dovolj ga pogosto begajo tudi pilot-box pogovori, da se potem poskuša pa še v konsektivnem prevajanju pa prikrajša za zanimiv del prenosa gledalce, ki bi razumeli izjave po dirki ipd.
Vsekakor čas za nov obraz, oz.glas, da nam ne bo do penzije kvaril užitka.

Daedalus ::
Vseeno si mislim, da si Alonso naslov letos še vedno bolj zasluži od Vettla, ki ga ni bilo celo sezono na spregled dokler mu Newey ni avtomobilčka popedenu, kar se zelo sklada s to analogijo razmišljanja, da Vettlovi naslovi visijo na stenah zaradi dirkalnika. Lani o tem ni bilo dvoma, enako velja za letos, 2010 si je pa prekleto zaslužil tisti naslov.
Če hočeš biti prvak, rabiš dober dirkalnik. Tu ni nobene skrivnosti. Če je za naslov dovolj samo dirkalnik... kaj je pa pol z Webbrom? Vozi isti material...
Malo pozno, sam vseeno - Kimi

Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Super Sonic ::
Če je za naslov dovolj samo dirkalnik... kaj je pa pol z Webbrom? Vozi isti material...
Webber je počasnejši (v generalnem smislu). Vedno je nekdo počasnejši v moštvu ;) Je pa na mestu vprašanje kako bi bilo z njegovimi naslovi, če bi zraven sedeli Alonso, Button, Kimi, Rosberg ali Hamilton.
Razlika, kot vedno, je ta, koliko dirk si sposoben odpeljat na nivoju in Webbru to manjka. Par dirk v letu je fantastičen, ampak v večini ostalih je Seb hitrejši. Jaz sem skoraj prepričan, da bodo, ko Webber nekoč odpovedal sodelovanje, iskali neko "kilavo dvojko", ne pa še enega vrhunskega voznika. RB je na splošno precej bližje funkcioniranju Ferrarija kot McLarna, kjer si želijo dva vrhunska dirkača. Pa ne da se skriti (vzor sezona 2010), da dr. Marko Helmunt ne ploska ravno, kadar je Webber hitrejši in mu je precej bolj po godu, če zmaguje Vettel.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

ABX ::
Hja drugi voznik mora razumet kdaj je ura da se umakne. Sumim da so Webberja poklicali v box ker ni takoj spustil Seba mimo.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Super Sonic ::
Čist gumirano izgleda. Zanimivo, da gre čez teste pritiska, kjer se krilce ne sme upogibati.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()

dzinks63 ::
Newey je zopet nekaj spravil čez šivankino uho, na testiranje dajo najbrž samo krilce in kot takšno se ne upogiba, kot celota z celim nosom, pa je nekaj povsem drugega.

Super Sonic ::
http://www.formula1.com/news/technical/...
Sto kil na vsako stran krilca. Ne vem če je še 100kg, če niso kaj poostril, potem potem pogledal. Dobra fora v bistvu, zanimivo pa je, da pride čez test, ker tistle se na roke upogiba.
Sto kil na vsako stran krilca. Ne vem če je še 100kg, če niso kaj poostril, potem potem pogledal. Dobra fora v bistvu, zanimivo pa je, da pride čez test, ker tistle se na roke upogiba.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

theBill ::
Super Sonic je izjavil:
Če je za naslov dovolj samo dirkalnik... kaj je pa pol z Webbrom? Vozi isti material...
Webber je počasnejši (v generalnem smislu). Vedno je nekdo počasnejši v moštvu ;) Je pa na mestu vprašanje kako bi bilo z njegovimi naslovi, če bi zraven sedeli Alonso, Button, Kimi, Rosberg ali Hamilton.
Hehehe, smo že videli to zgodbo pri Alonsu ja, ko je zraven kot rookie sedel Hamilton... si je Fonzl lekcijo dobro zapomnil, zato pa tako podpira Masso kot drugega voznika pri Ferrariju, čeprav je ta evidentno za en drek.

MaterVola ::
Statična obremenitev 100 kg je gotovo manjša od dinamične na stezi...
Jah, kriza je in šparajo pri karbonu :-D
Jah, kriza je in šparajo pri karbonu :-D

driver_x ::
Super Sonic je izjavil:
Čist gumirano izgleda. Zanimivo, da gre čez teste pritiska, kjer se krilce ne sme upogibati.
Saj krilce se ne upogiba, upogiba se nos. Verjetno je ravno tako zasnovano, da se pod obremenitvijo ne povesi za tisto dolžino. Vprašanje pa je, kako potem krilo upogiba zračni tok. Statična obremenitev je vedno naravnost navzdol, zračni tok pa mogoče ustvarja kakšne torzijskih sile, ki krilce nagnejo nazaj. Na posnetku iz italianskega članka nekaj postov zgoraj je videti, kakor da se zadnji del krila precej bolj povesi od sprednjega, vpetje v nosu pa to dopušča.

PrimozR ::
Good point, aerodinamična sila ima vodoravno (upor) in vertikalno (bolj ali manj, downforce pač) silo, vodoravna pa deluje na kar lepi ročici (nosilci krilca pod nosom). TO je eden izmed načinov, kako nos spraviti bližje k tlem :)

Daedalus ::
Bojo mogli uvesti wind tunnel teste za tole. Napihat na 300 km/h, pa če ni na miru, fail.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Jst ::
Če bi bil jaz na mestu FIE, bi tudi testiral v "dinamičnih pogojih."
Drugače pa je letos itak najbolj pomemben zadnji del bolida. Tam se vsi ukvarjajo, kako dobiti podobne rezultate, kot lani z pomočjo izpuha. No, vsaj za Mclaren sem na začetku sezone bral o emu, da se najbolj osredotočajo na zadnji del; ter za Red Bull - gor je nekdo dal članek na BBC, kjer dobro razloži, kaj so naredili in kakšno strategijo imajo. Biti prvi na kvalifikacijah in v prvih krogih toliko potegniti naprej, da zadaj vozeči, ko se dovoli uporaba DRSja, ne pride v DRS cono.
Drugače pa je letos itak najbolj pomemben zadnji del bolida. Tam se vsi ukvarjajo, kako dobiti podobne rezultate, kot lani z pomočjo izpuha. No, vsaj za Mclaren sem na začetku sezone bral o emu, da se najbolj osredotočajo na zadnji del; ter za Red Bull - gor je nekdo dal članek na BBC, kjer dobro razloži, kaj so naredili in kakšno strategijo imajo. Biti prvi na kvalifikacijah in v prvih krogih toliko potegniti naprej, da zadaj vozeči, ko se dovoli uporaba DRSja, ne pride v DRS cono.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

ABX ::
Če bi bil jaz na mestu FIE, bi tudi testiral v "dinamičnih pogojih."
Kako?
Po kvalifikacija avto prevzame FIA za preverit ali je vse po pravilniku. Kaj bi ti naredil, ga odpeljal z letalom do prvega wind test facility, šel en krog po progi in malo kukal izven bolida če se vse skupaj premika malo preveč ....?
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

PrimozR ::
Bojo mogli uvesti wind tunnel teste za tole. Napihat na 300 km/h, pa če ni na miru, fail.
Pri 300 km/h ne bo praktično nič na miru oz. je to nerealna zahteva. 300 km/h ti da takšne aerodinamične obremenitve, da ti še precej debelo kovino zvije, kaj šele tanek karbon, postavljen 'pokonci', da da ogromno downforca.
http://bridgetogantry.com/2/index.php/h...
Če bi bil jaz na mestu FIE, bi tudi testiral v "dinamičnih pogojih."
Kako?
Po kvalifikacija avto prevzame FIA za preverit ali je vse po pravilniku. Kaj bi ti naredil, ga odpeljal z letalom do prvega wind test facility, šel en krog po progi in malo kukal izven bolida če se vse skupaj premika malo preveč ....?
Če ima nos narejene prevelike spremembe, morajo ponovno opraviti crash test. Nosu brez le-tega ne smejo uporabljati. Ergo dobijo nek certifikat. Torej testiraš samo enkrat in daš cert. Čeprav vprašanje, danes se verjetno da veliko sfejkati z materialom, pa se na zunaj ne bo videlo nič...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()

bozicek ::
Hja tako pogledano...v pravilniku pise, da se krilca ne smejo upogibati...hec pa je, da se upogiba nos, kar posledicno pripelje do tega da so krilca bolj pri tleh
imas ti dlan 3 centi nad mizo...in napisem pravilo da ne smes premikati zapestja...ja jebi ga, bos pa komolc premaknu pa pobral sibice z mize
zdaj pa? a si goljufal ali si bil samo iznajdljiv?
imas ti dlan 3 centi nad mizo...in napisem pravilo da ne smes premikati zapestja...ja jebi ga, bos pa komolc premaknu pa pobral sibice z mize
zdaj pa? a si goljufal ali si bil samo iznajdljiv?
Darila letos samo za poredne

PrimozR ::
Jah, iznajdljiv si bil. V tem primeru :P
V pravilih verjetno piše tudi, da se krilca lahko upogibajo do neke mere oz. imajo tolerance, nekaj v tem smislu.
V pravilih verjetno piše tudi, da se krilca lahko upogibajo do neke mere oz. imajo tolerance, nekaj v tem smislu.

JC Denton ::
Včasih je bilo 5mm ob obremenitvi 500N, Zdaj pa mislim, da je obremenitev 1000N ali celo še več.

Daedalus ::
Pri 300 km/h ne bo praktično nič na miru oz. je to nerealna zahteva. 300 km/h ti da takšne aerodinamične obremenitve, da ti še precej debelo kovino zvije, kaj šele tanek karbon, postavljen 'pokonci', da da ogromno downforca.
Sej ne rečem, da more bit na miru. Samo s tem bi se resno prepričal, da v "realnih" pogojih krilce ne pride bližje tlom, kot je dovoljeno. Sej sem napisal - IIRC je bilo že lani nekaj govora o tem, da se nos na RB dirkalniku "spusti" proti tlom pri višji hitrosti.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

ripmork ::
Razen nekih minimalnih nihanj, za katere velja toleranca, je upogibanje krilc prepovedano.
Če bikom uspe narediti krilca ki se upogibajo tako, da spretno pretentajo test FIA, to pomeni zgolj eno: test ni dovolj dober, mora biti izboljšan.
Nikoli mi ni bilo jasno, kako naj bi le obtežitev krilca (navpična sila) podala realen približek aero obremenitvam na dirkah. Naj dodajo še obremenitev v smeri pretoka zraka oz. obstaja ziher še kup načinov, kako učinkoviteje stestirat zadevo.
Iznajdljivi so pri Red Bullu, ni kaj.
spet po drugi strani, tudi Armstrong je bil očitno precej iznajdljiv svoj čas:>
Če bikom uspe narediti krilca ki se upogibajo tako, da spretno pretentajo test FIA, to pomeni zgolj eno: test ni dovolj dober, mora biti izboljšan.
Nikoli mi ni bilo jasno, kako naj bi le obtežitev krilca (navpična sila) podala realen približek aero obremenitvam na dirkah. Naj dodajo še obremenitev v smeri pretoka zraka oz. obstaja ziher še kup načinov, kako učinkoviteje stestirat zadevo.
Iznajdljivi so pri Red Bullu, ni kaj.
spet po drugi strani, tudi Armstrong je bil očitno precej iznajdljiv svoj čas:>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()

Jst ::
>>Če bi bil jaz na mestu FIE, bi tudi testiral v "dinamičnih pogojih."
>Kako?
Ja ne vem, nisem inženir. Recimo brez koles oziroma na felge se ga fiksira v wind tunelu in določi recimo 150km/h, z laserji pa meriš. In jim daš neke tolerance. To bi bil samo eden izmed testov. Nekaj takšnega bi si jaz predstavljal za prvo krilce.
Še najbolje bi pa bilo, da se posvetujejo s FOTO in skupaj naredijo načrt testov in toleranc. Ekipe zase vedo kakšne so in ni vrag, da ne bi spravili skupaj nekaj koristnega, da se ne bi več toliko govorilo, da nekdo goljufa.
Trenutno stanje: Birokrati vs. inženirji. Po zdravi kmečki pameti FIA nima za burek. :)
>Kako?
Ja ne vem, nisem inženir. Recimo brez koles oziroma na felge se ga fiksira v wind tunelu in določi recimo 150km/h, z laserji pa meriš. In jim daš neke tolerance. To bi bil samo eden izmed testov. Nekaj takšnega bi si jaz predstavljal za prvo krilce.
Še najbolje bi pa bilo, da se posvetujejo s FOTO in skupaj naredijo načrt testov in toleranc. Ekipe zase vedo kakšne so in ni vrag, da ne bi spravili skupaj nekaj koristnega, da se ne bi več toliko govorilo, da nekdo goljufa.
Trenutno stanje: Birokrati vs. inženirji. Po zdravi kmečki pameti FIA nima za burek. :)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jst ()

driver_x ::
Saj nihče ne goljufa, le eni so bolj iznajdljivi od drugih. Pravil nikoli ne moreš definirati tako, da bi zajela 100% vsega. To bi bilo mogoče edino v primeru, da bi ekipam razdelili enake bolide. Trenutna pravila so znana in če Redbullov dirkalnik prestane vse predpisane teste, je regularen. Saj v preteklosti so se dogajale še hujše zadeve, na pamet mi padejo predvsem tiste pri Ferrariju iz ne tako oddaljene zgodovine.

PrimozR ::
Hja, v pravilih piše, da se zadeva ne sme zvijati pri hitrosti. RedBull prestane zgolj FIA-in test, ki naj bi to preverjal, a očitno test ni dovolj dober.

Jst ::
>da se ne bi več toliko govorilo, da nekdo goljufa. [self.quote]
To sem napisal. Nisem napisal, da mislim jaz, da goljufajo, ampak sem istega mnenja kot sammy73. O goljufanju sem bral in poslušal iz raznih "virov blizu paddocka ali kakšne ekipe."
To sem napisal. Nisem napisal, da mislim jaz, da goljufajo, ampak sem istega mnenja kot sammy73. O goljufanju sem bral in poslušal iz raznih "virov blizu paddocka ali kakšne ekipe."
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Super Sonic ::
Goljufa - da/ne, to je vedno eno in isto. Izda se nek pravilnik, moštva vržejo številke skupaj in potem nekdo na stezi (za šalo) odpelje 1s hitreje od ostalih. Takoj se začne pregledovati zadeve, ponavadi gre tako, da fotografi najboljših moštev dobijo točno določen del dirkalnika za poslikat, seveda s strani razvijalcev posameznih ekip. Ko je stvar dokumentirana se potem naredi ti. "reverse engineering" in poda se stvar v predajo FIA ali je to dovoljeno ali ne. Domala vsak mesec se zgodi kakšna situacija, bodisi zaradi pravil dirkanja, bodisi zaradi tehničnih lastnosti dirkalnikov. Gre za nekakšen point F1 kot same, kjer so inžerniji vseskozi na sami meji.
Kar me čudi v tem primeru je to, da je šlo tole krilce mimo moštev McLaren in Ferrari. Verjetno je delni odgovor v tem, da s tem, ko so RB odvzel pihalni difuzor, so se več ali manj vsi fokusirali na zadek dirkalnika. Jasno pa je že 3 leta, da RB vleče krilce po tleh in da iz garaže hodijo z legalnim dirkalnikom. Takole se je RB (oz. Newey) lani smejal Patu Fryju, ko so v Indijo privlekli test dotičnega krilca:
Lahko da Ferrari in McLaren uporabljata enako tehniko, samo da se tega še ne ve, čeprav dvomim, rekel bi, da so njihova krilca karseda statična med vožnjo.
Tole sliko gledamo že 3 leta:
Kako krilce deluje v praksi:
Bi bilo fino, da so zdej na tej dirki v Abu Dhabiju supel inžernirji ostalih moštev odkrit na kakšen način pride RB mimo teh testov. Ker 100 kg na vsako stran krilca, s tem, da se ne sme krilce upognit več kot za 20mm, zna bit težava, neglede nato, kako razumsko ste nekateri tole višje obrazložil (sammy73 in ostali).
Kar me čudi v tem primeru je to, da je šlo tole krilce mimo moštev McLaren in Ferrari. Verjetno je delni odgovor v tem, da s tem, ko so RB odvzel pihalni difuzor, so se več ali manj vsi fokusirali na zadek dirkalnika. Jasno pa je že 3 leta, da RB vleče krilce po tleh in da iz garaže hodijo z legalnim dirkalnikom. Takole se je RB (oz. Newey) lani smejal Patu Fryju, ko so v Indijo privlekli test dotičnega krilca:
Lahko da Ferrari in McLaren uporabljata enako tehniko, samo da se tega še ne ve, čeprav dvomim, rekel bi, da so njihova krilca karseda statična med vožnjo.
Tole sliko gledamo že 3 leta:
Kako krilce deluje v praksi:
Bi bilo fino, da so zdej na tej dirki v Abu Dhabiju supel inžernirji ostalih moštev odkrit na kakšen način pride RB mimo teh testov. Ker 100 kg na vsako stran krilca, s tem, da se ne sme krilce upognit več kot za 20mm, zna bit težava, neglede nato, kako razumsko ste nekateri tole višje obrazložil (sammy73 in ostali).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()

šernk ::
Pa saj so lani ravno zaradi red bulla spreminjal te teste za poves sprednjega krilca (ali predlani). Če dirkalnik test prestave je legalen, zakaj in kako se lahko toliko upogiba na sami stezi, bo morala očitno konkurenca sama pogruntat.
in očitno se bolj ali manj nikomur ne sanja. To je pač F1...Brawn je izigral pravila z dvojnim difuzorjem in praktično pometel s konkurenco, Newey s tem prednjim krilcem, ki buri duhove že praktično 3 sezone. Seveda se kaj podobno zna dogajat tudi pri kakšni manjši ekipi iz ozadja ampak, to nikogar ne zanima. Pod drobnogledom so vedno najboljša moštva. Morda edini način za kontroliranje takših stvari bi bil vetrovnik.
in očitno se bolj ali manj nikomur ne sanja. To je pač F1...Brawn je izigral pravila z dvojnim difuzorjem in praktično pometel s konkurenco, Newey s tem prednjim krilcem, ki buri duhove že praktično 3 sezone. Seveda se kaj podobno zna dogajat tudi pri kakšni manjši ekipi iz ozadja ampak, to nikogar ne zanima. Pod drobnogledom so vedno najboljša moštva. Morda edini način za kontroliranje takših stvari bi bil vetrovnik.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Jst ::
SS: si hotel mogoče tale video linkati:
?
?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

leiito ::
V vsakem primeru gre Neweyu priznati briljantnost. Ali je sploh kak dizajner v zgodovini F1 tako zelo vplival na šport? Vsako sezono morajo zaradi njega spreminjati pravila. Škoda da ne dela še kaj drugega, bolj plebejskega, poleg f1.

TribesMan ::
Brawn?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::
Ma Brawn je bil v zgodovini (vsaj pri Ferrariju) bolj strateg kot inženir. Takrat je Ferrarijeve zmagovalne avtomobile dizajniral Rory Byrne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()

Jst ::
Pa neomejena testiranja, kjer je Šumi naredil nehumano količino KM. Heh, se spomnim, ko si je za dirko pripravljal dva dirkalnika, preden so mu prepovedali.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Super Sonic ::
SS: si hotel mogoče tale video linkat
Niti ne. Načeloma se ve kako so to naredili, večji problem oz. glavni problem je, kako to spravit čez teste, da je stvar še vedno učinkovita. Tale video je že neka časa gor.
Ma Brawn je bil v zgodovini (vsaj pri Ferrariju) bolj strateg kot inženir. Takrat je Ferrarijeve zmagovalne avtomobile dizajniral Rory Byrne.
Brawn niha, je nekje vmes. Je zrasel ven iz kemičnega foha če se prav spomnim in šele kasneje se je posvetil aerodinamiki v F1, začel s tem je pa, kot večina, pri Williamsu. Vseeno je bil pri Ferrariju bolj strateg, pa tudi ko je prišel v Hondo je bolj izzigral pravila, kot naredil nek aerodinamični potencial.
Colin Chapman je bil recimo en tak velik genij, pa tudi Gordon Murray (legendarni Brabham BT46B) ni za pozabit. Se spomnim ko je Lauda razlagal kako je vozil na polno čez oljne madeže na tisti dirki, je avto kar sesal vse pod sabo. ;)
a ni bla takrat še fora z gumam, da je B delal gume "po merilu Ferrarija"?
Sprednja geometrija na MSov način vožnje in mešanice dušika v gumah, ja.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()

Super Sonic ::
Če koga zanima!
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

bozicek ::
To sem govoril na prejsni strani, ko sem par teh primerkov nastel...tega danes ne bos vec videl, ker je vse prevec pravil
Skoda za ta avto...Baje ga Lauda zanalasc ni tiscal do konca, da ne bi bil prehiter in bi ga FIA pozegnala
Al pa Chapman z Lotusom 88 ko je naredil sasijo v sasiji za ground efekt
Skoda za ta avto...Baje ga Lauda zanalasc ni tiscal do konca, da ne bi bil prehiter in bi ga FIA pozegnala
Al pa Chapman z Lotusom 88 ko je naredil sasijo v sasiji za ground efekt
Darila letos samo za poredne

Jst ::
Kaj je "Fan Car" bil dovoljen do konca sezone, ali so ga prepovedali že prej?
Tisto je bilo res too much, ampak tudi zadnjih nekaj let, ko je pravilnik kolikor tolikor jasen in si ga vsi razlagajo večinoma relativno enako, se zgodijo stvari, kot so dvojni difuzor iz enega kosa, F-Duct, ki sicer ni prinašal veliko prednosti, ampak je bila vseeno zanimiva inovacija, ter seveda Reb Bull s svojo magijo zadnja leta.
Upam, da bo BBC, kot vedno (ko bodo turbo motorji ali še kasneje) naredil dokumentarec, sploh če letos Red Bull osvoji naslov, kjer upam, da bodo razložili kako so dosegli skoke v performansu.
>Niti ne. Načeloma se ve kako so to naredili, večji problem oz. glavni problem je, kako
>to spravit čez teste, da je stvar še vedno učinkovita. Tale video je že neka časa gor.
SuperSonic: Kolikor sem seznanjen jaz, je več teorij, kako je RB dosegel tale trik s sprednjimi krilcami. McLaren ima tudi neko varjanto, ki pa ni tako učinkovita. McLaren ima letos zelo čuden bolid - skoraj tako čuden, kot Lotus. Lotus je konkurenčen za stopničke, če je zelo vroče, McLaren pa ... enkrat na prvem mestu, drugič na šestem (oz. v primeru Buttna 13.).
No, v glavnem, da bo zanimiv finish sezone letos. (Škoda, da turbo motorji ne pridejo že naslednje leto.)
Tisto je bilo res too much, ampak tudi zadnjih nekaj let, ko je pravilnik kolikor tolikor jasen in si ga vsi razlagajo večinoma relativno enako, se zgodijo stvari, kot so dvojni difuzor iz enega kosa, F-Duct, ki sicer ni prinašal veliko prednosti, ampak je bila vseeno zanimiva inovacija, ter seveda Reb Bull s svojo magijo zadnja leta.
Upam, da bo BBC, kot vedno (ko bodo turbo motorji ali še kasneje) naredil dokumentarec, sploh če letos Red Bull osvoji naslov, kjer upam, da bodo razložili kako so dosegli skoke v performansu.
>Niti ne. Načeloma se ve kako so to naredili, večji problem oz. glavni problem je, kako
>to spravit čez teste, da je stvar še vedno učinkovita. Tale video je že neka časa gor.
SuperSonic: Kolikor sem seznanjen jaz, je več teorij, kako je RB dosegel tale trik s sprednjimi krilcami. McLaren ima tudi neko varjanto, ki pa ni tako učinkovita. McLaren ima letos zelo čuden bolid - skoraj tako čuden, kot Lotus. Lotus je konkurenčen za stopničke, če je zelo vroče, McLaren pa ... enkrat na prvem mestu, drugič na šestem (oz. v primeru Buttna 13.).
No, v glavnem, da bo zanimiv finish sezone letos. (Škoda, da turbo motorji ne pridejo že naslednje leto.)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

ttommy ::
Kakšna so vaša pričakovanja za Austin- kdo se bo najbolje znašel na novem dirkališču?
Gamer

mihco ::

Daedalus ::
Kimi. Vettel/Hamilton/Alonzo nimajo simulacije steze na voljo

Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

šernk ::
Simulacijo steze imajo, vendar so premalo krogov doslej uspeli prevozit 
Kimi bo pa najbrž v četrtek komaj spoznaval ovinke

Kimi bo pa najbrž v četrtek komaj spoznaval ovinke

In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Super Sonic ::
Ja, tisto je zmagal (deklasiral konkurenco) in bil praktično na mestu benan.
Čeprav mi je bila ful všeč uradna ideja, da hladijo motor ;)
Baje ga Lauda zanalasc ni tiscal do konca, da ne bi bil prehiter in bi ga FIA pozegnala
V kvalifikacijah je blo 100% tako, za dirko pa ne vem, jo je pa Lauda dobil s pol minutno prednostjo. Ampak to se mi je zdel odličen odgovor na ground effekt, sicer na pol legalen, ampak fenomenalna ideja. Ko bi še Alisonu lani njegov izpuh, ki ga je peljal naprej, toliko prinesel...
Newey kar nima nekega konkurenta od kar je Rory Byrne odšel (čeprav je letošnji Ferrari spet malce njegov). McLaren dela sistematično in ne kažejo na enega človeka, ampak so se pod letošnjega podpisali kar trije: Tim Goss, Paddy Lowe in Neil Oatley, Alison za Lotus je opravil kar dobro delo (če ne bi Kimi bil letos pol sezone lovil občutke in filing, bi zagoto še bili v borbi za naslov), Pat Fry za Ferrari in Mercedesovo skropucalo Aldo Costa, Bob Bell (bivši Renault) in Geof Willis (zadnja tri leta bil pri treh moštvih - HRT, Red Bull in sedaj Mercedes). Bomo videli, drugo leto bo najbolj jasno in odkrito, ker pravila letos skoraj ostajajo enaka.
SuperSonic: Kolikor sem seznanjen jaz, je več teorij, kako je RB dosegel tale trik s sprednjimi krilcami. McLaren ima tudi neko varjanto, ki pa ni tako učinkovita. McLaren ima letos zelo čuden bolid - skoraj tako čuden, kot Lotus. Lotus je konkurenčen za stopničke, če je zelo vroče, McLaren pa ... enkrat na prvem mestu, drugič na šestem (oz. v primeru Buttna 13.).
Teorij je čuda in jih ne bi opisoval, ampak glede nato, da krilca še nihče ni skopiral, dvomim, da se dejansko ve zakaj gre in kako stvar EFEKTIVNO deluje. Eno je to naredit, drugo je to čez test spravit, tretje je pa to poštimat tako, da prinaša dodani rezultat.
Red Bull je tri leta gradil ta perfekten sistem vpihavanja v difuzor in njih so ta pravila res prizadela do skrajnosti. Nihče ni izgubil toliko kot oni. McLaren je imel letos sezono za naslov, pa so se dobro izgubili vmes. Res je, da je Hamiltonu 3x crknu avto ko je bil vodilni (75 pik), ampak vseen bi pričakoval več. Podtlak je samo ena izmed stvari, ki jo avtomobil rabi. Tu so še motor (performace/poraba), zavore, KERS, dodatna krilca (D-DRS, W-DRS), razporeditev teže, tyre management (letos ključen), ipd. In v resnici se McLaren zadnja leta sploh ni usmerjal toliko v podtlak, ampak v vse napisane stvari, zato je veliko razočaranje, da s tem, ko so Red Bullu vzeli vso tisto prednost dobljeno s pomočjo podtlaka, niso uspeli narediti letos popolnoma nič.
Enako vse steze ne rabijo aerodinamike v enaki meri, marsikje odloča mehanični del dirkalnika, moč motorja, ipd.
Dejstvo pač je, velja za vsa moštva, da glede nato, da bo tudi drugo leto stvar enaka - zamrznjeni motorji, elektronika, enake pnevmatike, ipd, da se da največ pridobiti na aero področju. Ferrari trenutno postavlja nov vetrovnik, ravno tako večina hodi k Toyoti:
http://f1pulse.com/photogallery/behind_...
Se mi zdi ena velika šlamastika pri Ferrariju, da pri vsem tem denarju ne morejo kalibrirat vetrovnika, ali pa vsaj, če vedo, da jim že 3 sezone daje napačne podatke, avtomobil razvijat nekje drugje. Vmes bo Vettel že 9x svetovni prvak ;)
Kakšna so vaša pričakovanja za Austin- kdo se bo najbolje znašel na novem dirkališču?
Prvi ovinek je zanimiv, ker je slep, apexa se ne vidi, drugače pa steza namenjena potrebi po visokem podtlaku, tko da... Vettel bi moral tole gladko dobit. Zraven bi lahko bil Fernando, pa tudi Lotus, če bodo nastavili E20 tako kot se zagre. Lahko pa da ne, pa da bo čisto drugače... To je letošnja F1. Smo prišli iz neke sezone, kjer smo imel na 7 dirkah 7 zmagovalcev v RedBullovo simultanko.
Kimi. Vettel/Hamilton/Alonzo nimajo simulacije steze na voljo
Imajo ;) Sateliti, kamere, ipd... vse poskenirano do skrajnosti. Ravno Alonso se je zadnjič hvalil, da je odpelal 85 krogov v simulaciji. V osnovi jim to pomaga toliko, da naredijo en dober base setup in potem čim hitreje v petek analizirajo in sprobavajo rešitve. Slabša moštva so tu vidno na slabšem, ker Alonso bo prišel na stezo že z (karikiram) 3/4 narejeno konfiguracijo, medtem, ko bo kakšen Perez moral z nule. Enako Kimi, za katerega sem prepričan, da zaenkrat sploh ne pozna tlorisa.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()

WarpedGone ::
Se mi zdi ena velika šlamastika pri Ferrariju, da pri vsem tem denarju ne morejo kalibrirat vetrovnika, ali pa vsaj, če vedo, da jim že 3 sezone daje napačne podatke, avtomobil razvijat nekje drugje. Vmes bo Vettel že 9x svetovni prvak ;)
So znani kaki detajli, kaj naj bi blo narobe s tem vetrovnikom?
Ker si ne predstavlam, kaj je lahk sploh narobe tazga hudga, da se nebi dalo uštimat v par dneh.
Senzorji lažejo? Pač zamenjaš senzorje pritiska, hitrosti in temperature. Nobena huda znanost.
Je zračni tok preveč turbulenten? Tle je neki več dela ampak nič tazga, kar se v principu nebi dalo uštimat.
Zbogom in hvala za vse ribe
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 400701 (256296) | BT52 |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 258344 (164170) | Alexius Heristalski |
» | Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 141770 (100519) | Jst |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 192697 (155942) | WarpedGone |