Forum » Na cesti » Formula 1 2012
Formula 1 2012

Super Sonic ::
So znani kaki detajli, kaj naj bi blo narobe s tem vetrovnikom?
Kolikor sem jih jaz razumel, gre za "correlation problem" oz. podatki iz modelov ven se ne ujamejo z dejanskim stanjem na stezi, krivec zato pa naj bi bil enostavno zastarel (oz. preslab) vetrovnik, saj je aerodinamika čedelje bolj zapletena (Stefano Dominicali): "Going into deep analysis of the reasons, we've understood it was coming (the problem) from a tool that is not obsolete, but not really up to the speed of the new technologies that are available on the market." Dejstvo pa je, da jim praktično nobena posodobitev v zadnjih treh mesecih ni delala...
Zato je pa toliko bolj logično, da boš najel najboljši vetrovnik, ki je na voljo, med tem, ko postavljaš svojega (ampak ne, treba je drkat po Maranelu).
http://formula1global.com/tracks/in-fer...
Takole so lani so govoril, da so težave odpravljene...
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Se mi zdi ena velika šlamastika pri Ferrariju, da pri vsem tem denarju ne morejo kalibrirat vetrovnika, ali pa vsaj, če vedo, da jim že 3 sezone daje napačne podatke, avtomobil razvijat nekje drugje. Vmes bo Vettel že 9x svetovni prvak ;)
So znani kaki detajli, kaj naj bi blo narobe s tem vetrovnikom?
Ker si ne predstavlam, kaj je lahk sploh narobe tazga hudga, da se nebi dalo uštimat v par dneh.
Senzorji lažejo? Pač zamenjaš senzorje pritiska, hitrosti in temperature. Nobena huda znanost.
Je zračni tok preveč turbulenten? Tle je neki več dela ampak nič tazga, kar se v principu nebi dalo uštimat.
o_O
Ti ne veš, da je narediti vetrovnik, sploh pa dober, PREKLETO težka naloga, kajne? V principu je res, da je vse simpl. Ampak v principu je še kvantna mehanika simpl. Potem imaš pa še vetrovnik za potrebe F1, kjer ne samo da mora biti natančen, mora biti HUDO natančen. In imaš takoj še en problem.

WarpedGone ::
Hudo natančen vetrovnik? Natančen v čem? Dimenzije na mikron natančne? Hitrost medija na mikrometer na uro natančne? Fluktuacije tlaka minimalne?
Beri odgovor od supersonica in nehej blebetat kot da ti pa nekej veš.
Beri odgovor od supersonica in nehej blebetat kot da ti pa nekej veš.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::
Natančen glede korelacij z resničnim svetom in CFD simulacijami.
Ne vem no, če kdo blebeta tukaj si to ti, ker govoriš kot da je postavljanje in umerjanje vetrovnika kot zabijanje 5 žebljev... Newsflash, ni.
Tale zadeva spodaj desno je intake za vetrovnik. Toliko večji od samega preseka tunela je z razlogom, zrak moraš zajemati s čim večje površine, da se ustvari čim manj turbolenc. Zadeva ima dodatno na začetku mikrokanale (relativno glede na presek celotne površine), ki še dodatno gladijo zrak. Vsak vogal ti povzroča probleme. Itd. itd.
Zadeva enostavno ni simpl, če bi bila, takšnih težav ne bi bilo. S FEA analizami danes na računalniku zelo natančno izračunajo po nekaj 10 plasti kompozita (Ansys v novejših izdajah omogoča izračune tudi 100 plastnih sestavov). CFD je pa po drugi strani še vedno totalna črna magija. Samo srečo imajo v F1, da se hitrosti nehajo pri 300 do max 350 km/h, letalska industrija ima s CFD-jem večje probleme (kompleksnost izračunov narašča s kvadratom hitrosti kot posledica Reynoldsa).
Ne vem no, če kdo blebeta tukaj si to ti, ker govoriš kot da je postavljanje in umerjanje vetrovnika kot zabijanje 5 žebljev... Newsflash, ni.
Tale zadeva spodaj desno je intake za vetrovnik. Toliko večji od samega preseka tunela je z razlogom, zrak moraš zajemati s čim večje površine, da se ustvari čim manj turbolenc. Zadeva ima dodatno na začetku mikrokanale (relativno glede na presek celotne površine), ki še dodatno gladijo zrak. Vsak vogal ti povzroča probleme. Itd. itd.
Zadeva enostavno ni simpl, če bi bila, takšnih težav ne bi bilo. S FEA analizami danes na računalniku zelo natančno izračunajo po nekaj 10 plasti kompozita (Ansys v novejših izdajah omogoča izračune tudi 100 plastnih sestavov). CFD je pa po drugi strani še vedno totalna črna magija. Samo srečo imajo v F1, da se hitrosti nehajo pri 300 do max 350 km/h, letalska industrija ima s CFD-jem večje probleme (kompleksnost izračunov narašča s kvadratom hitrosti kot posledica Reynoldsa).

WarpedGone ::
Ne, ne govorim, sprašujem. Si manjkal, ko so jemali ločilo "?"?
Reče se turbulence, ne turbolence.
In velikost "zajemalnika" ni zarad manj turbulenc ampak zarad večje učinkovitosti črpanja. Pri črpanju se zrak zgosti in pospeši. Ergo se mu zmanjša volumen. Ergo trikoten presek.
Turbulence so pa žal nujna posledica neenakomerne gostote plina in jih lahko zmanjšaš le s tem, da daš plinu "čas", da se te neenakomernosti v gostoti pokrajšajo - zato je med zajemalnim delom in testirnim delom nekaj deset metrov praznega prosotra.
Komleknost FEA analiz pa nima 0 (nič) skupnega z vetrovnikom samim. Vsaj dokler testiraš fullsize modele in se ne kurčiš kolk teoretično obvaladaš zadevo in ne nekih pomanjšanih zadev, ker kao sej obvladam razliko.
Da je treba zgradit nov vetrovnik, ker se ne sklada s CFD rezultati je pa sploh "lovska". Čist teb primerna.
zrak moraš zajemati s čim večje površine, da se ustvari čim manj turbolenc.
Reče se turbulence, ne turbolence.
In velikost "zajemalnika" ni zarad manj turbulenc ampak zarad večje učinkovitosti črpanja. Pri črpanju se zrak zgosti in pospeši. Ergo se mu zmanjša volumen. Ergo trikoten presek.
Turbulence so pa žal nujna posledica neenakomerne gostote plina in jih lahko zmanjšaš le s tem, da daš plinu "čas", da se te neenakomernosti v gostoti pokrajšajo - zato je med zajemalnim delom in testirnim delom nekaj deset metrov praznega prosotra.
Komleknost FEA analiz pa nima 0 (nič) skupnega z vetrovnikom samim. Vsaj dokler testiraš fullsize modele in se ne kurčiš kolk teoretično obvaladaš zadevo in ne nekih pomanjšanih zadev, ker kao sej obvladam razliko.
Da je treba zgradit nov vetrovnik, ker se ne sklada s CFD rezultati je pa sploh "lovska". Čist teb primerna.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::
Warped, očitno si ti pravi naslov, da rešiš Ferrarijeve muke, ki se vlečejo že skoraj dve sezoni... le brž pot pod noge v Maranello... verjamem da te že komaj čakajo. ;)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Da je treba zgradit nov vetrovnik, ker se ne sklada s CFD rezultati je pa sploh "lovska". Čist teb primerna.
Prejle si govoril, da je simpl popravit to. No, ne samo prejle. Tam ni bilo vprašajev. Pa nisem vedel, da sem rekel, da morajo postaviti novega.

WarpedGone ::
Tut to je pr teb običajno, da ne veš kaj govoriš in kaj si prebral. Pride od tega, da prehitro bereš, preveč govoriš, premal mislš, kaj govoriš in preveč in prehitro ponavlaš kar si prebral.
Verjamem, da so verjeli da so res. Zadeva je (kot pipi pravilno ponavlja) analitično še vedno precej daleč zanesljivosti in je nujno treba rezultate verificirat v praksi. Ker tega ne smejo s testiranji, jim preostane vetrovnik.
Ta korelacijski problem pomeni samo, da jim vetrovnik slabo potrjuje analitične rezultate oz. se njegova potrditev ne ponovi na dirki v pričakovani meri.
Nekaj let nazaj je Williams fural podobn safr:
Predvidevam, da ma Ferrari "rolling floor" vetrovnik?
Edit: vse jasno:
Takole so lani so govoril, da so težave odpravljene...
Verjamem, da so verjeli da so res. Zadeva je (kot pipi pravilno ponavlja) analitično še vedno precej daleč zanesljivosti in je nujno treba rezultate verificirat v praksi. Ker tega ne smejo s testiranji, jim preostane vetrovnik.
Ta korelacijski problem pomeni samo, da jim vetrovnik slabo potrjuje analitične rezultate oz. se njegova potrditev ne ponovi na dirki v pričakovani meri.
Nekaj let nazaj je Williams fural podobn safr:
Andrea Terzi claims correlation improvements of 30% over their previous tunnel results with their new Tunnel now online...
Predvidevam, da ma Ferrari "rolling floor" vetrovnik?
Yes, 30% improvement IS a lot, nowadays. To give an idea, I've heard about correlations in the main figures (lift, drag) in fixed floor windtunnels, for closed cars, quite above 90%, in the 80's.
Of course, in open-wheelers, the importance of rolling floors is quite high, but I would assume that the latest rolling-floor windtunnels, for an F1, should have correlations above 95%. For this kind of values, 30% is huge, because it's a lot harder to improve.
Edit: vse jasno:
Just a shame they are having bad correlation with the full scale (model is 50-60%) and they need to use the old Toyota tunnel
This is not correct. Ferrari had a power of 2.2 MW at the design stage. Sauber has 3.0 MW. That is effectively 36% more power. The Sauber tunnel is much longer and wider. Ferrari's was designed for 50% scale and Sauber's for 60%. Sauber can turn the rolling road 10% off the axis and simulate cornering. They also have more length in the chamber to simulate two cars behind each other. Ferrari cannot do that.
The Ferrari tunnel is exposed to the environment and the Sauber tunnel is entirely covered by a building which will have an influence on temperature control.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

WarpedGone ::
Ne, predvsem je problem da ma konkurenca Bolše vetrovnike (večji modeli, bol stabilni == ponovljivi pogoji).
Sploh bi pa rad vidu kater kekec je reku, da je 50% model Dost Dobr. Je dost dobr za oblikovanje brisalcev, mal manj dobr pa za iskanje zadnjega promila hitrosti na dirki. Če je to vse kar maš, pol itak.
Sploh bi pa rad vidu kater kekec je reku, da je 50% model Dost Dobr. Je dost dobr za oblikovanje brisalcev, mal manj dobr pa za iskanje zadnjega promila hitrosti na dirki. Če je to vse kar maš, pol itak.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Ne, predvsem je problem da ma konkurenca Bolše vetrovnike (večji modeli, bol stabilni == ponovljivi pogoji).
Sploh bi pa rad vidu kater kekec je reku, da je 50% model Dost Dobr. Je dost dobr za oblikovanje brisalcev, mal manj dobr pa za iskanje zadnjega promila hitrosti na dirki. Če je to vse kar maš, pol itak.
Odvisno kaj hočeš dosežt. Za iskanje stotink sredi sezone, v kateri se bojuješ za naslov prvaka 50% verjetno res ni dovolj dober. Za razvoj popolnoma novega avtomobila, ki bo svoj peak doživel šele čez 2 do 3 leta (kar je običajno npr. v Le Mansu) je pa 50% model nekaj običajnega oz. je še celo velik. Manjši modeli so pač cenejši.
EDIT: pa seveda če nimaš multimilijonskega proračuna. Ki je več ali manj omejen na F1, Toyoto in Audi v Le Mansu, to je pa bolj ali manj to?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()

WarpedGone ::
Ko omenjaš omejen proračun... zanimivo da naj bi bil to "problem" pri Ferrariju, drugi so si pa lahk privoščl večje/dražje stvari.
Bol je razlog zatečeno stanje. Ferrarijeva zadeva je pač starejša, zgrajena v drugačnih časih z drugačnim osnovnim ciljem. Za ugotavlanje al je bolš kocka al krogla je 50% model OK. Za razvoj TopClass bolida pa je žal zadeva opazno slabša kot konkurenca ki testira (rahlo?) večje modele. Nekdo zgoraj je že omenjal reynoldsa, ki je glavni krivec vseh problemov z vrednotenjem zanesljivosti. Spomnem se ene misli v fizikalnem učbeniku: Reynoldsovo število je nek faktor, ki se zračuna iz gostote plina pa še parih zadev. In maš linearen zakon upora (i.e. sila upora je približno linearna s hitrostjo) in kvadratni zakon upora. Če se prav spomnem je blo rečeno nekak, da če je reynolds pod 10 približno velja linearni zakon, če je pa nad 1000 pa približno velja kvadratni zakon. V luknji vmes pa ... ti preostane merjenje v čimbolj kontroliranih pogojih.
Bol je razlog zatečeno stanje. Ferrarijeva zadeva je pač starejša, zgrajena v drugačnih časih z drugačnim osnovnim ciljem. Za ugotavlanje al je bolš kocka al krogla je 50% model OK. Za razvoj TopClass bolida pa je žal zadeva opazno slabša kot konkurenca ki testira (rahlo?) večje modele. Nekdo zgoraj je že omenjal reynoldsa, ki je glavni krivec vseh problemov z vrednotenjem zanesljivosti. Spomnem se ene misli v fizikalnem učbeniku: Reynoldsovo število je nek faktor, ki se zračuna iz gostote plina pa še parih zadev. In maš linearen zakon upora (i.e. sila upora je približno linearna s hitrostjo) in kvadratni zakon upora. Če se prav spomnem je blo rečeno nekak, da če je reynolds pod 10 približno velja linearni zakon, če je pa nad 1000 pa približno velja kvadratni zakon. V luknji vmes pa ... ti preostane merjenje v čimbolj kontroliranih pogojih.
Zbogom in hvala za vse ribe

Jst ::
V enem delu Top Geara so testirali en avto, ki ima končno prek 400 km/h. Tam so imeli postavljene inštrumente in cel team je spremljal vlažnost zraka in kaj jst vem kaj še. Povedali so pa nekako tako, da nad 200 miles per hour, zrak postane kot voda (*) in ob približno optimalnih pogojih, ko so šli na njihovo testno progo, so potem nažgali nad (če se ne motim) 430km/h. Meni se zdi, da je bil nov Veyron, ki je imel 200 ali 400 konjev več - prejšnji je imel točno 1000. Razlika v končni hitrosti je bila pa relativno majhna. Tudi 1000 konjski Veyron je šel okoli 400, ampak pri takšni hitrosti je potrebnih dodatnih 400 konjev (torej 1400) za 20-30 km/h več.
*no, saj v zraku je voda, ampak mislim, da veste, kaj sem hotel povedati.
*no, saj v zraku je voda, ampak mislim, da veste, kaj sem hotel povedati.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Ko omenjaš omejen proračun... zanimivo da naj bi bil to "problem" pri Ferrariju, drugi so si pa lahk privoščl večje/dražje stvari.
Bol je razlog zatečeno stanje. Ferrarijeva zadeva je pač starejša, zgrajena v drugačnih časih z drugačnim osnovnim ciljem. Za ugotavlanje al je bolš kocka al krogla je 50% model OK. Za razvoj TopClass bolida pa je žal zadeva opazno slabša kot konkurenca ki testira (rahlo?) večje modele. Nekdo zgoraj je že omenjal reynoldsa, ki je glavni krivec vseh problemov z vrednotenjem zanesljivosti. Spomnem se ene misli v fizikalnem učbeniku: Reynoldsovo število je nek faktor, ki se zračuna iz gostote plina pa še parih zadev. In maš linearen zakon upora (i.e. sila upora je približno linearna s hitrostjo) in kvadratni zakon upora. Če se prav spomnem je blo rečeno nekak, da če je reynolds pod 10 približno velja linearni zakon, če je pa nad 1000 pa približno velja kvadratni zakon. V luknji vmes pa ... ti preostane merjenje v čimbolj kontroliranih pogojih.
Reynoldsa sem omenil jaz. Sicer pa o joj... Faktorji so takšni, da pri nizkih hitrostih (mislimd a do tam cirka 100 km/h) silo upora lahko jemlješ linearno, kasneje je pa ne moreš več. Reynolds ti pove za kakšen tip toka gre, laminarnega, turbulentnega ali mešanega. Za Re < 2300 je laminaren, mi smo jemali da je pri Re > 2300 kar turbulenten (mehanika fluidov, pretoki v ceveh in njihove izgube pač niso tako zahtevno početje), tamle pa vidim, da se čisti turbulenten pretok začne nad 4000.
Reynolds number @ Wikipedia
V enem delu Top Geara so testirali en avto, ki ima končno prek 400 km/h. Tam so imeli postavljene inštrumente in cel team je spremljal vlažnost zraka in kaj jst vem kaj še. Povedali so pa nekako tako, da nad 200 miles per hour, zrak postane kot voda (*) in ob približno optimalnih pogojih, ko so šli na njihovo testno progo, so potem nažgali nad (če se ne motim) 430km/h. Meni se zdi, da je bil nov Veyron, ki je imel 200 ali 400 konjev več - prejšnji je imel točno 1000. Razlika v končni hitrosti je bila pa relativno majhna. Tudi 1000 konjski Veyron je šel okoli 400, ampak pri takšni hitrosti je potrebnih dodatnih 400 konjev (torej 1400) za 20-30 km/h več.
*no, saj v zraku je voda, ampak mislim, da veste, kaj sem hotel povedati.
Veyron SS. Fora je, da je plin zelo lepo stisljiv fluid (jasno, če je plin - hidravlično olje in vodo v ZELO veliko primerih lahko jemlješ kot nestisljiv). Pri takšnih hitrostih se pač tako hitro premikaš relativno na molekule zraka, da se ne umikajo dovolj hitro in se jim posledično gostota precej poviša.
Razlika je bila pa kar konkretna, nekje 30 km/h. Na začetnih 400 km/h. To je OGROMNO (tisto, upor narašča s kvadratom hitrosti pa to ;)
Optimalni pogoji so pa čim nižja vlažnost in čim višja temperatura (s čim manj vetra), ker s tem zmanjšaš gostoto zraka in jasno efektivno še upor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()

driver_x ::
Čisto laično vprašanje: ali zračnih tokov okoli dirkalnika ne morejo simulirati z računalnikom?

Daedalus ::
So probali v Marusia teamu (takrat še Virgin)... in ugotovili, da zgolj računalniške simulacije nimajo za burek proti vetrovniku. Še link.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

WarpedGone ::
Čisto laično vprašanje: ali zračnih tokov okoli dirkalnika ne morejo simulirati z računalnikom?
Temu "simulirati z računalnikom" se učeno reče FEA oz. FDA.
Problem je, da so obstoječe mašine še vedno prepočasne, da bi bile sposobne v uporabno dolgem/kratkem času zmleti ogromno (res ogromno) goro podatkov, ki bi dali 'pravi' oz. zanesljiv rezultat. Zato se to goro podatkov na takšne in drugačne načine zmanjša na še obvladljivo velikost kar pa nujno pomeni padec zanesljivosti (== pravilnosti) rezultata, zelo pogosto je ta padec pod nivo uporabnosti. Hkrati pa tut 10x hitrejše mašine še vedno nebi omogočale bistveno boljše/zanesljivejše natančnosti. Ker gre za 3D problem, 10x večja ločljivost (==natančnost) pomeni 1000x več podatkov.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Čisto laično vprašanje: ali zračnih tokov okoli dirkalnika ne morejo simulirati z računalnikom?
Temu "simulirati z računalnikom" se učeno reče FEA oz. FDA.
Problem je, da so obstoječe mašine še vedno prepočasne, da bi bile sposobne v uporabno dolgem/kratkem času zmleti ogromno (res ogromno) goro podatkov, ki bi dali 'pravi' oz. zanesljiv rezultat. Zato se to goro podatkov na takšne in drugačne načine zmanjša na še obvladljivo velikost kar pa nujno pomeni padec zanesljivosti (== pravilnosti) rezultata, zelo pogosto je ta padec pod nivo uporabnosti. Hkrati pa tut 10x hitrejše mašine še vedno nebi omogočale bistveno boljše/zanesljivejše natančnosti. Ker gre za 3D problem, 10x večja ločljivost (==natančnost) pomeni 1000x več podatkov.
Ne. Ne, ne, še enkrat ne in NE. FEA je Finite Element Analysis, kjer računaš trdne snovi s tem, da ji razmrežiš na nekaj kosov, kjer so ti relativno veliki (v primerjavi z npr. velikostjo atomov oz. kristalnih zrn pri kovinah). Zato tudi finite element, ker imaš končno število elementov. Metoda je numerična za razliko od analitične (kjer lahko recimo za upogib nosilca izračunaš na miljoninki razdalje, kakšen je poves. Pri FEA ga lahko določiš samo v točkah, vmes ga aproksimiraš.
Zadeva je relativno simpl in je v simulacijski obliki bolj ali manj točna.
Fluide se preračunava s CFD (computational fluid dynamics, FDA bi bil fluid dynamics analysis?), ampak enačbe, ki so osnova za preračunavanje, še niso tako 'doterane', kot za FEA. Pa problem je, da je težko zadevo aproksimirati z večjimi elementi, itd. itd.
Gre, seveda gre, ampak bistveno lažje ti nekaj narišeš, poženeš čez FEA, vidiš probleme, jih popraviš in narediš dober prototip, kot pa da bi to veljalo za aerodinamiko. Tam je potem testov v fizični obliki (v vetrovniku npr.) in popravkov več, pa še potem v končni obliki zadeva občasno ne deluje tako, kot bi morala (Ferrari).
Okej, problemi se pojavijo tudi pri uporabi FEA, zadeve se lomijo in podobno, ampak tukaj je bolj problem, da se je npr. predvidevala premajhna obremenitev, da se je neko obremenitev pozabilo, da je prišlo do napake v proizvodnji in podobne fore. Konstruiranje samo je daleč od črne magije, ki je dinamika fluidov :)

Jst ::
Problem je, da so obstoječe mašine še vedno prepočasne, da bi bile sposobne v uporabno dolgem/kratkem času zmleti ogromno (res ogromno) goro podatkov, ki bi dali 'pravi' oz. zanesljiv rezultat.
Plus FIA jim je omejila computing power za CFD.
Še vedno sem mnenja, da bi Virgin, z samo CFD, če ne bi imel CPU power omejitev, bil dosti bolj konkurenčen - verjetno nekje na sredini. Madona, saj so oba letala* za v vesolje narisali in pretestirali na računalniku (farmi), preden je šel prvi prototip v produkcijo in bil zelo uspešen, glede na cilje. *Sistem letala, ki nosi "raketo" je bila pa briljantna ideja človeka.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

PrimozR ::
Ma, mislim da je še vedno eno narediti letečo opeko, ki ravno dovolj dobro jadra, da samo kontrolirano strmoglavlja, drugo pa narediti avto za vrh motošporta, ki bi moral biti še konkurenčen.
Če bi imeli dobro korelacijo med CFD in resničnim svetom bi bili definitivno bolj konkurenčni. Vprašanje pa je, kako težko je to dobiti. Če bi bilo simpl, bi to počeli vsi, ker bi veliko prihranili. Virgin je pa moral veliko prihraniti, zato so se šli tak gamble. Ki se ni obnesel.
Če bi imeli dobro korelacijo med CFD in resničnim svetom bi bili definitivno bolj konkurenčni. Vprašanje pa je, kako težko je to dobiti. Če bi bilo simpl, bi to počeli vsi, ker bi veliko prihranili. Virgin je pa moral veliko prihraniti, zato so se šli tak gamble. Ki se ni obnesel.

WarpedGone ::
Ne. Ne, ne, še enkrat ne in NE
Nisi pogruntal da sm ti namenoma nastavil kost za glodat?
Ti preko takih banalnosti nisi sposobn it in pljuvaš strup, da le lahko pametuješ. Vsebinskega k samemu odgovoru pa nisi dodal 0. Fach idiot.
Še vedno sem mnenja, da bi Virgin, z samo CFD, če ne bi imel CPU power omejitev, bil dosti bolj konkurenčen - verjetno nekje na sredini. Madona, saj so oba letala* za v vesolje narisali in pretestirali na računalniku (farmi), preden je šel prvi prototip v produkcijo in bil zelo uspešen, glede na cilje.
Sej to ne pomeni da so računalniški modeli in simulacije useless. Problem je v natančnosti rezultata oz predvsem v vprašanju al bo kdo drug stvar uspel narest bolje od tebe. Gre se za stotinke v časovnem razdobju ranga 100 sekund (en krog). To je rang desetinke promila in tuki ti nenadzorovane oz napovedi z zanesljivostjo 99% delajo veliko štalo. Lahko ti rata, lahko ti ne rata. Ker je načinov da ti ne rata neprimerno več od tistih, ko ti rata, ti v povprečju ratuje slabo:) Oz. slabše kot komu drugemu, ki cel proces uspe bolje nadzirat in delat z višjo zanesljivostjo od tebe.
Dvigovanje zanesljivosti računalniških modelov je pa ranga "veliko za malo", i.e. zgoraj omenjeni 1000x večji vložek za 10x večji rezultat, al pa bol plastično 10x večji vložek za enkrat boljši rezultat. Slej ko prej se ti to ne splača več in postanejo alternativni pristopi (vetrovniki, testiranja v realnem svetu) cenejši.
Zbogom in hvala za vse ribe

Jst ::
WarpedOne: Fora je v tem, da so jim omejili computing power, ki ga lahko porabijo za CFD. Tega takrat nisem vedel, ko sem bil prepričan, da bodo najboljši med novimi prišleki. Imajo namreč ogromno izkušenj z računalniškim design-om in simulacijami. Ampak, če ti FIA omeji koliko CPUja lahko porabiš - toliko kot druge ekipe - dobiš takšno/trenutno stanje.
V kolikor pa CPU ure ne bi bile omejene, sem pa prepričan, da imajo najboljše rešitve, ki tudi najbolje korelirajo z bolidom. Saj so z omejenimi CPU cikli naredili dirkalnik, ki je ene dve sekundi počasnejši od najboljših. To je pa tudi en milestone, po eni strani.
Vsaj takšno mnenje imam jaz.
V kolikor pa CPU ure ne bi bile omejene, sem pa prepričan, da imajo najboljše rešitve, ki tudi najbolje korelirajo z bolidom. Saj so z omejenimi CPU cikli naredili dirkalnik, ki je ene dve sekundi počasnejši od najboljših. To je pa tudi en milestone, po eni strani.
Vsaj takšno mnenje imam jaz.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

WarpedGone ::
Prav, mej ga:)
Tut "neomejeno CPU ciklov" bi bilo še vedno omejeno, le nekaj več bi jih morda blo. A bi jih to dvignilo nad "nezanesljiv" ferarijev vetrovnik? Ne morš vedet, brez da se proba. Najbolša rešitev ni teoretično najbolša ampak sam najbolša od vseh dejansko izvedenih v praksi.
Sploh pa - 2 sekundi se sliši malo a je v svetu F1 "World Of Difference".
Tut "neomejeno CPU ciklov" bi bilo še vedno omejeno, le nekaj več bi jih morda blo. A bi jih to dvignilo nad "nezanesljiv" ferarijev vetrovnik? Ne morš vedet, brez da se proba. Najbolša rešitev ni teoretično najbolša ampak sam najbolša od vseh dejansko izvedenih v praksi.
Sploh pa - 2 sekundi se sliši malo a je v svetu F1 "World Of Difference".
Zbogom in hvala za vse ribe

ABX ::
Au, je bila moja prva reakcija ko sem videl čase.
1 sekunda samo v zadnjem sektorju.
1 sekunda samo v zadnjem sektorju.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ABX ()

Super Sonic ::
"I think we should call it a day, it's not going to happen for us," je rekel Rob Smeadley Massi. Tudi sicer je bilo lepo slišat kakšna navodila je dobival Massa, kje vse je Alonso dobival v primerjavi z njim. "Prvi ovinek Alonso drži dirkalnik bistveno dalj časa naravnost in zavira prej". Še vedno ni pomagal kej dost.
Sicer pa ja, obeta se "tragedija". Vettel je suvereno hitrejši od Webbra, drugi in tretji sektor sta pa kot da bi si ju Red Bull sam narisal. Edino kar lahko ustavil Vettla je okvara, ali pa dogodek na dirki. S takšnim tempom bodo nažgal vse za 1 krog (mal heca ampak nekje v tem stilu).
Veliko težav so imeli dirkači, predvsem gre zato, ko gume izgubijo oprijem se kdo lahko zavrti na nepreglednem delu steze. Kar precej nevarna steza za te "nove standarde" ki veljajo v F1. Sicer pa tehnično ena najbolj zahtevnih stez, ki jih je bilo moč videti v zadnjih letih. Odlično!
Pri takšnih razlikah je čisto vseeno, ker so moral ostali dobit še sekundo in pol oz. dve. S tem, da se redko gre v petek na polno, to pripada jutrišnjim FP3, ko se bo zadnje pol ure štimalo avto za kvalifikacije.
ps
W1 in PIPI - zanimiva razprava!
Sicer pa ja, obeta se "tragedija". Vettel je suvereno hitrejši od Webbra, drugi in tretji sektor sta pa kot da bi si ju Red Bull sam narisal. Edino kar lahko ustavil Vettla je okvara, ali pa dogodek na dirki. S takšnim tempom bodo nažgal vse za 1 krog (mal heca ampak nekje v tem stilu).
Veliko težav so imeli dirkači, predvsem gre zato, ko gume izgubijo oprijem se kdo lahko zavrti na nepreglednem delu steze. Kar precej nevarna steza za te "nove standarde" ki veljajo v F1. Sicer pa tehnično ena najbolj zahtevnih stez, ki jih je bilo moč videti v zadnjih letih. Odlično!
Verjetno je sel na full, ostali pac ne?
Pri takšnih razlikah je čisto vseeno, ker so moral ostali dobit še sekundo in pol oz. dve. S tem, da se redko gre v petek na polno, to pripada jutrišnjim FP3, ko se bo zadnje pol ure štimalo avto za kvalifikacije.
ps
W1 in PIPI - zanimiva razprava!
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

krispe ::
Pravzaprav je danes Massa bil najhitrejši s tršimi gumami. Z mehkejšo različico gum pa mu sploh ni uspelo popravit star čas(ki ga je postavil z tršimi gumami). Mogoče je vozil s polnim tankom, ker drugače se mi zdi to zelo čudno.
MSI Z97 MPower/i7 4790K + H110/GTX 970/8GB 1866Mhz/SSD 830/760T/LG 34"

Super Sonic ::
Predzadnji ovinek je fenomalno težak. Dost naredi na psihi in izredno težko ga je zadet. Bi lahko odločil dans marsikej, čeprav je nekako jasno kdo bo na polu.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

leiito ::
Mirsad: "Texas meri 700.000 km2, Slovenija meri 20.000 km2, torej je Slovenija...", potem pa skoraj slišiš kako zobniki v možganih škripajo, ko poskuša izračunati koliko je 700:20, ampak po 7 sekundah mu zmanjka volje in reši z "lahko si predstavljate koliko večji je Teksas". Saj ne pričakujemo možganskega trusta, ampak očitno mu naravoslovne vede ne ležijo preveč in odtod najbrž tudi odpor do tehnike.
Najbrž nekaj obžalovanja odločitve tako pri Hamiltonu kot McLarnu. Škoda.
Kar se mene tiče, bi lahko Supersonic (so)komentiral dirke, kapo dol res.
Najbrž nekaj obžalovanja odločitve tako pri Hamiltonu kot McLarnu. Škoda.
Kar se mene tiče, bi lahko Supersonic (so)komentiral dirke, kapo dol res.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: leiito ()

Super Sonic ::
Ajejejeje, Fernando... V ključnem momentu je pogorel. Pravjo da ni bilo temperature v gumah. Tudi sicer kar nekaj teh primerov - MS je popolnoma demontiral Rosberga, res odličen krog v Q2 in pa Hamilton, kje je on pobral tale čas - vsa čast. Tudi Lotus nekam visoko glede na prikazano, so pa v deficitu, trših pnevmatik sploh ne morejo spravit na temperaturo.
Grosejaenu je šla 4 prestava, so menjal menjalnik, tako da +5 mest zanj (Alonso štarta kot osmi). Buttonu so pa senzorji uničl kvalifikacije.
Grosejaenu je šla 4 prestava, so menjal menjalnik, tako da +5 mest zanj (Alonso štarta kot osmi). Buttonu so pa senzorji uničl kvalifikacije.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Sriple Tix ::
Za hec sem kvalifikacije začel gledati na RTVSlo in po prvem stavku: "... je veliko eminentnih gostov s sveta zabave ..." brž preklopil na ORF. Obup ... in kako se bo razkokodajsal šele jutri. Amerika, Nicole Scherzinger in X Factor, Orkan Sandy, predsedniške volitve, G.I. Joe, Joeya in Lucasa je najbrž tudi opazil ... materiala za pet dirk ...

cendof ::
Zanimiv članek o Kimiju in njegovem podiranju stereotipa modernega dirkača.
http://m.guardian.co.uk/sport/2012/nov/...
http://m.guardian.co.uk/sport/2012/nov/...

TOP ::
Tile paštašutarji pa res ne znajo malo poštimat avta,da bi v kvalifikacjah se približali Vettlu in sedaj v dirki se bo spet Alonso hotel raztegnit kolikor se da in prehitevat sam pomoje vse,zamanj.Danes je pač občutno predaleč in mislim,da bo danes Vettel zmagal z ogromno razliko.Alonso bo pač kričal v mikrofon,kaj drugi počnejo in naj se mu umaknejo.Samo še okvara lahko prepreči Vettlovo zmagoslavje na koncu,sam mislim da je tole bolj misija nemogoče,pač njihov GENI je spet pokazal,kako se izbolša dirkalnik.In dokler Italjančki pogruntajo tale njegov sistem on že naredi naslednjega.

ABX ::
Sej ista zgodba se vleče čez celo sezono.
Je pa res da Redbull bolj pogosto zahinavi kot Ferrari, tako da še ni nič odločeno.
Je pa res da Redbull bolj pogosto zahinavi kot Ferrari, tako da še ni nič odločeno.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Jst ::
McLaren si je letos pa prav lepo zaje*al sezono. Na začetku je Hamilton nabiral točke, skoraj kot Alonso, a kaj ko so ga vedno v boxih kaj posrali. Potem, ko McLaren končno naredi napredek, ima Hamilton smolo in odstopi zaradi nesreče, nato pa še avto zataji na naslednjih dirkah. Glede na to, da so ga v moštvu že odpisali, bi mu privoščil danes zmago. Ampak dvomim, da bo konkurenčen Vettlu.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

TOP ::
Pomoje kot sem videl čase in gledal kvalifikacje ne more konkurirat,ker tud med samo dirko so slabši od Redbula.Edini ki so bolši v sami dirki od Redbula je Ferrari,to Alonso sam kaj ko pa štarta daleč zadaj in še,če bo danes prišel mimo tistih cepcev bo res mel srečo,da ga kateri ne izstreli in bo lepo Vettel že danes osvojil naslov.Mislim da bo tale dirka zelo dolgočasna,ker sama steza ni nič posebnega pač je bolj razgibana in to je vse in tiste ogromne izletne cone so glupe,kje je pesek kot nekoč,ko si lepo obtičal in je bilo konec.Danes praktično lahko narediš napako in potem nadaljuješ brez useh problemov.

Super Sonic ::
Kar se tiče steze in dirke ni kaj dosti za fantazirat - GLAVNA stvar je temperatura v gumi in če jo imaš, potem boš hiter, če je ni, imaš pa velik problem, ker je na stezi čista samo 1 linija vse ostalo so smeti in če fališ apex si v trenutku ob pol sekunde ali več. Zato takšne sekundne razlike celo med dirkači v posameznih moštvih. Zato je tudi Hamilton bil sposoben loviti RedBulla, ne zato, ker je McLaren čudežno našel nek dodatni potisk, ampak zato, ker so dobil gume v pravo okno in je Hamko to odpeljal odlično.
Kako bo med samo dirko je pa veliko vprašanj. Vsi, ki so na umazani strani steze so praktično ob mesto, glede nato kaj se govori, zaostali za krog pa se v določenem delu steze pravzaprav nimajo kam umaknit - kar lahko pomeni zastoj tudi do dveh, treh sekund na krog. Ravno tako, ko gume spustijo zna bit kriza, ker gre steza gor in dol, zato je oprijem na teh točkah slabši. Bilo je kar nekaj vrtenj v petek na teh nepreglednih delih, ko lahko nekdo na polno prileti v nepregleden del in tam nekdo stoji zavrten zaradi lastne napake.
Posebno interesanten je pa tale ovinek 19, predzadnji. Tam bo verjetno danes zelo pestro med dirko.
Torej, pred zmožnosti dirkalnikov so se spet pripeljale gume in več ali manj bo to odločilo dirko. Tisti, ki bodo notri v temperaturnem oknu se bodo odpeljali naprej, ostali bodo pa imeli res težak dan. Long runov pa praktično niso delal v petek, ker so vsi čistil stezo in se jo učili, tako da pravzaprav nihče ne ve, kako bodo šle gume v dirki. Domneva se le en postanek.
Od kar je Hamilton povedal, da gre, so popolnoma popustil. Škoda, ker če pogledamo, da je 3x vodil pa nato odstopil, je to 75 pik, kar bi pomenilo, da bi bil še v borbi za naslov.
To je bolj pesek v oči, malo je takšnih dirk. Se jim je pa letos v Singapurju že zgodilo, da so pregrel pnevmatike in se je Vettel komaj pripelal do boksov. Dosegli so razpad pnevmatike in zdi se, da jim to še najbolj hodi narobe. Čeprav zmesi gume na tej dirki so trde in realno bodo, tako kot vedno, stvari pripeljali do konca.
ps
http://www.eplsite.com/f1.html
Lahko gledate prenos (Sky) tu.
Kako bo med samo dirko je pa veliko vprašanj. Vsi, ki so na umazani strani steze so praktično ob mesto, glede nato kaj se govori, zaostali za krog pa se v določenem delu steze pravzaprav nimajo kam umaknit - kar lahko pomeni zastoj tudi do dveh, treh sekund na krog. Ravno tako, ko gume spustijo zna bit kriza, ker gre steza gor in dol, zato je oprijem na teh točkah slabši. Bilo je kar nekaj vrtenj v petek na teh nepreglednih delih, ko lahko nekdo na polno prileti v nepregleden del in tam nekdo stoji zavrten zaradi lastne napake.
Posebno interesanten je pa tale ovinek 19, predzadnji. Tam bo verjetno danes zelo pestro med dirko.
Torej, pred zmožnosti dirkalnikov so se spet pripeljale gume in več ali manj bo to odločilo dirko. Tisti, ki bodo notri v temperaturnem oknu se bodo odpeljali naprej, ostali bodo pa imeli res težak dan. Long runov pa praktično niso delal v petek, ker so vsi čistil stezo in se jo učili, tako da pravzaprav nihče ne ve, kako bodo šle gume v dirki. Domneva se le en postanek.
McLaren si je letos pa prav lepo zaje*al sezono.
Od kar je Hamilton povedal, da gre, so popolnoma popustil. Škoda, ker če pogledamo, da je 3x vodil pa nato odstopil, je to 75 pik, kar bi pomenilo, da bi bil še v borbi za naslov.
Edini ki so bolši v sami dirki od Redbula je Ferrari
To je bolj pesek v oči, malo je takšnih dirk. Se jim je pa letos v Singapurju že zgodilo, da so pregrel pnevmatike in se je Vettel komaj pripelal do boksov. Dosegli so razpad pnevmatike in zdi se, da jim to še najbolj hodi narobe. Čeprav zmesi gume na tej dirki so trde in realno bodo, tako kot vedno, stvari pripeljali do konca.
ps
http://www.eplsite.com/f1.html
Lahko gledate prenos (Sky) tu.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()

broken/link ::
pred dirko se ogromno govori o samem štartu in (ne)oprijemu samih gum, večina dirkačev zagovarja, da tisti, ki bodo štartali iz sodih štartnih mest, da bodo veliko na slabšem, se pa najdejo tudi izjeme (button), ki pravijo, da razlike med levo in desno stranjo ceste ni, oz da bodo tisti, ki štartajo na "umazai strani steze" celo v prednosti. Samo resnico bo verjetno pokazal šele štart, zanimivo je pa to, kar se šušlja pri Ferrariju. Gre se namreč za menjavo menjalnika pri felipeju. Če se bo to res zgodilo, bo Alonso pridobil še eno mesto (eno je že pridobil na račun grosejana) in bo štartal kot 7 in na "čisti strani", tako kot si sam želi. In glede na to, da so že pred časom vse podredili Fernandotu, sklepam, da bo do tega tudi res prišlo.

Sriple Tix ::
Resnično ... pa saj ne moreš verjeti.
http://www.crash.net/f1/news/186241/1/f...
Me prav zanima, kaj bi se zgodilo, če bi tudi Webber nenadoma doživel 'unspecified problem', kar bo Fernanda vrnilo nazaj na umazano stran.
http://www.crash.net/f1/news/186241/1/f...
Me prav zanima, kaj bi se zgodilo, če bi tudi Webber nenadoma doživel 'unspecified problem', kar bo Fernanda vrnilo nazaj na umazano stran.

MaterVola ::
Dodatna začimba ob koncu sezone :) Dokler kuhajo samo izven proge, mi je čisto vseeno, kaj skuhajo ;)

Super Sonic ::
Resnično ... pa saj ne moreš verjeti.
Sam v tem ne vidim problema, ker Ferrari jasno išče dvojko. Felipe je celo leto podrejen, Fernando je bil njegov največji zagovornik takrat ko je bilo to najbolj potrebno in ... ja, so se znašli. Kot bi se verjetno vsak, ki bi bil v podobni situaciji. Glede na opisajoče stanje, so pa izjave res mešane, ampak Button je bil edini, ki je šel kontra vsem. Večina pravi, da so sodi položaji občutno slabši!
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Sriple Tix ::
Jaz to (morebitno) potezo vidim v luči, ki nekemu dirkaču nezasluženo omogoči dodatno vrednost in enako bi napisal, tudi če bi jo bil deležen "moj" Kobayashi. In seveda se nočem zdaj prepirati ali česar koli utemeljevati, to je zgolj moj pogled na premetavanje štartne vrste na takšen način.

MaterVola ::
Seveda. Ampak ne smeš pozabit, da je to pač Ferrari ;) Ne vem, če bi drugje razmišljali o takih potezah.

Super Sonic ::
Jaz to (morebitno) potezo vidim v luči, ki nekemu dirkaču nezasluženo omogoči dodatno vrednost in enako bi napisal, tudi če bi jo bil deležen
Ja, sigurno tudi sam delim to mnenje, ampak če greš skozi samo delovanje Formule 1 kot športa, vidiš, da so tu takšne stvari še najmanjši "problem". Sej so že v pravilih dovoljeni moštveni ukazi, kar je v bistvu še hujše, gledano nato, da Fernando za to potezo (še) ni dobil niti točke - samo boljšo priložnost. Kje so šele vse vohunske fore in vse zakulisne igrice, tako posameznikov, kot moštev.
Ali še drugače - če bi FIA spucala umazan del steze bi bila ta poteza skoraj brezvezna, tako gre pa bojda resnično za velike razlike v oprijemu.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 400634 (256229) | BT52 |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 258315 (164141) | Alexius Heristalski |
» | Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 141743 (100492) | Jst |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 192683 (155928) | WarpedGone |