» »

Bencin ali Dizl

Bencin ali Dizl

««
9 / 13
»»

Boeing ::

Če bi kupovali določen avto, ki je na voljo v dizl in bencin varianti, katero varianto bi vzeli? Predpostavimo, da bencin žre 30% več kot dizl, oba avta pa imata enake pospeške in približno enako moč motorja. Nekateri pravijo, da jim je vseč zvok, drugi stavijo na porabo, tretji na navor. Katero varianto avta bi vzeli?

Če ti bo "strošek porabe in vzdrževanja" ključni faktor pri odločanju, potem imaš dober pripomoček tule : http://www.amortisationsrechner.de/

Samo "dober" zato, ker ne upošteva razlike v prodajni vrednosti vozil "n" letih...
Pomagaš si lahko z : http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?ac...

Aktualne cene pogonskih goriv:
http://www.petrol.si/index.php?sv_path=...


Benzin + plin
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

PrimozR ::

Če bi kupovali določen avto, ki je na voljo v dizl in bencin varianti, katero varianto bi vzeli? Predpostavimo, da bencin žre 30% več kot dizl, oba avta pa imata enake pospeške in približno enako moč motorja. Nekateri pravijo, da jim je vseč zvok, drugi stavijo na porabo, tretji na navor. Katero varianto avta bi vzeli?

Če ti bo "strošek porabe in vzdrževanja" ključni faktor pri odločanju, potem imaš dober pripomoček tule : http://www.amortisationsrechner.de/

Samo "dober" zato, ker ne upošteva razlike v prodajni vrednosti vozil "n" letih...
Pomagaš si lahko z : http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?ac...

Aktualne cene pogonskih goriv:
http://www.petrol.si/index.php?sv_path=...

ZAme, prav zaradi kratkih fur, izključno bencinar, po možnosti turbo bencinar. Če bi delal dolge fure (vsak dan na faks/šiht v LJ), bi pa MOČNO premislil v smeri dizla.

Soliden avto se dovolj suvereno ustavi tudi od 180 do 0. Pomoje prej kot kakšna katrca ali yugo iz 130 na 0.

Če maš f1 bolid ali rally makino ja,drugače ne gre tak zlahka k si ti prestavljaš.Sprobaj boš vidu.Sam da ne boš avta obrnu na streho :)

Še en, ki dnevno vidi na bok postavljenih 5 avtomobilov zaradi hard brakinga...

K pišejo takšnih postov se sam sprašujem če so se sploh keda peljal z 200kmh,ampak da so oni vozniki,in če so sprobal zabremzat pr takšni hitrosti. K se pelješ 200kmh si dejansko death machine,pa magar maš 10x abs in 30 colskih gum gor.

Komu si to napisal in kaj točno si mislil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

M-XXXX ::

Točno vem kaj si hotel povedati, ampak mislim da ti ne veš, na kaj sem ciljaj jaz. Ti si rekel, da boš videl avro kljub nedelujočim zadnjim pozicijskim lučem. Na avtocesti sredi noči. Medtem ko greš (vsaj) 70 km/h hitreje od njega. Zdej, triple Xenon in dolge luči ne veljajo, govorimo o normalnih kratkih lučeh (na AC pač ne moreš imeti dolgih). Avto z nedelujočimi lučmi (obema zadnjima, torej 'mrtva rit') je neviden.

Ja videl ga boš- če ne drugega snop bele svetlobe pred njim.

K pišejo takšnih postov se sam sprašujem če so se sploh keda peljal z 200kmh,ampak da so oni vozniki,in če so sprobal zabremzat pr takšni hitrosti. K se pelješ 200kmh si dejansko death machine,pa magar maš 10x abs in 30 colskih gum gor.

Ravno ta četrtek 210km/h... Dobro se zavedam kašen čas ter pot sta potrebna pri bremzanju v sili... Vendar ravno o tem govorim- če moreš bremzati v sili, oziroma da se moraš ustaviti " v trenutku" si nekaj globalnega zajebal/spregledal, dokler pa vidiš kam se voziš, opazuješ ves promet ti tega NI POTREBNO delati...

Binji ::

Vožnja sama po sebi dvomim, da je kaj bolj varna samo zato, ker voziš po omejitvah.


Je. Avtomatsko je tvoja voznja bolj varna ce vozis po omejitvah. Krajsi je tvoj reakcijski cas in krajsa je tvoja zavorna razdalja.

A tako. Ja oprosti. Do zdaj sem mislil, da je to dvoje odvisno od hitrosti ne pa od vožnje po omejitvah.
Po tvoji logiki zgleda imaš enak reakcijski čas in zavorno pot pri 50km/h, 90km/h in 130km/h (naselje, izven naselja, avtocesta). Urlpls :)
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

M-XXXX ::

Je. Avtomatsko je tvoja voznja bolj varna ce vozis po omejitvah. Krajsi je tvoj reakcijski cas in krajsa je tvoja zavorna razdalja.

Jaz sem pa mnenje da je spočitost oziroma zbranost voznika, razmere na cesti, kvaliteta ter stanje gum veliko bolj pomemben dejavnik kot 10km/h več...

PrimozR ::

Točno vem kaj si hotel povedati, ampak mislim da ti ne veš, na kaj sem ciljaj jaz. Ti si rekel, da boš videl avro kljub nedelujočim zadnjim pozicijskim lučem. Na avtocesti sredi noči. Medtem ko greš (vsaj) 70 km/h hitreje od njega. Zdej, triple Xenon in dolge luči ne veljajo, govorimo o normalnih kratkih lučeh (na AC pač ne moreš imeti dolgih). Avto z nedelujočimi lučmi (obema zadnjima, torej 'mrtva rit') je neviden.

Ja videl ga boš- če ne drugega snop bele svetlobe pred njim.

K pišejo takšnih postov se sam sprašujem če so se sploh keda peljal z 200kmh,ampak da so oni vozniki,in če so sprobal zabremzat pr takšni hitrosti. K se pelješ 200kmh si dejansko death machine,pa magar maš 10x abs in 30 colskih gum gor.

Ravno ta četrtek 210km/h... Dobro se zavedam kašen čas ter pot sta potrebna pri bremzanju v sili... Vendar ravno o tem govorim- če moreš bremzati v sili, oziroma da se moraš ustaviti " v trenutku" si nekaj globalnega zajebal/spregledal, dokler pa vidiš kam se voziš, opazuješ ves promet ti tega NI POTREBNO delati...

Ja, videl ga boš, ko boš 10-20 metrov za njegovo ritjo. Ti pri 200, on pri 130. Ti bo uspelo zbremzati? Se mi je zdelo.

M-XXXX ::

Ja, videl ga boš, ko boš 10-20 metrov za njegovo ritjo. Ti pri 200, on pri 130. Ti bo uspelo zbremzati? Se mi je zdelo.

Ja če si totalno slep in brez očal. Le zakaj ga jaz vidim tudi po pol kilometra pred sabo če je cesta naprimer nagnjena, v najslabšem primeru pa vsaj ene 150m kjer imaš več kot dovolj časa da odreagiraš. (tako na oko ene 10-15s)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

ginekolog ::

Ena zanimivost: Čeprav so dizli pri nakupu dražji, se rabljeni prodajajo z enako ceno ali celo manj kot benzinar. Razlog: večja verjetnost drage okvare na rabljenem dizlu (recimo nad 150 kkm), npr turbina, šobe,... Bencinar ima pač manj delov, zato se manj kvari (pa tudi ni takšnih napetosti v motorju) Primer tega: honde accord ter bmwji na avto.net ter auto.de.

Ravno kupujem bmw3 ali honda accord (04-05), vendar dizel zagotovo ne bo, ker me moti: zvok, turbo luknja, smrad, drag servis

Zame ima dizl prednost le pri porabi(min25% v prid dizla), ki pa mi ni vredna zgornjih slabosti.
Divers do it deeper.

Steinkauz ::

Tudi rabljeni so dražji, tvoj razlog je pa bolj lol.
Poglej mal alfe pa vw.

TribesMan ::

Argumenti proti dizlu ki jih najveckrat slisimo so:
- zvok ( kljub temu da so novi dizli tako zvocno izolirani da komaj slisis kdaj avto deluje)
- turbo luknja ( ja pod 1500 obratov ne vlece najboljse... Ampk pri teh obratih tud bencinar ne da nic od sebe, ce smo posteni niti pri 2000 ni se bogvekaj pri bencinarju)
- smrad ( v cem tocno dizel bolj smrdi kot bencinar? Ce se za dizlom kadi crno je to samo znak da nekaj ni OK in ne da so vsi dizli taki...)
- dragi servisi ( olje, zracni filter, oljni filter, filter kabine, nevem kaj je tukaj toliko drazjega od bencinarja... Servisni intervali so kvecjemu bolj redki...)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Malajlo ::

Argumenti proti dizlu ki jih najveckrat slisimo so:
- zvok ( kljub temu da so novi dizli tako zvocno izolirani da komaj slisis kdaj avto deluje)
- turbo luknja ( ja pod 1500 obratov ne vlece najboljse... Ampk pri teh obratih tud bencinar ne da nic od sebe, ce smo posteni niti pri 2000 ni se bogvekaj pri bencinarju)
- smrad ( v cem tocno dizel bolj smrdi kot bencinar? Ce se za dizlom kadi crno je to samo znak da nekaj ni OK in ne da so vsi dizli taki...)
- dragi servisi ( olje, zracni filter, oljni filter, filter kabine, nevem kaj je tukaj toliko drazjega od bencinarja... Servisni intervali so kvecjemu bolj redki...)

Smrad za bencinarjem ima samo drug vonj. Ampak smrad je priobeh.
DPF filtri marsikaj "negativnega" pri dizlih rešijo. Za mojim mJetom se nič ne kadi.
Turbo luknje pa imajo mašine izpred 10+ let. Fantje, ki delajo tuninge, znajo z nekaj verzijami narediti iz mašine prav lep raven graf navora in moči. Vse je v podrobnostih.

lufthammer ::

BigWhale> Ce je tvoj reakcijski cas za vsaj 0.3 sekunde krajsi pri voznji 180 namesto 130 sem jaz pralni stroj.

In seveda 0.3 sekunde še zdaleč ni dovolj, da bi vsaj not prnesu razliko v hitrosti.


Od kdaj je pa reakcijski čas odvisen od hitrosti avtomobila? Tako verjetno razmišljajo alkoholiki:"Bom mal bl pučas vozu, pa bo."

Prej bi lahko rekel, da je cijazenje tisto, ki podaljšuje reakcijske čase.
Le kako uspe Nemcem preživeti brez omejitev na avtocestah in vsem nam, ki si tam damo duška?

Drugače pa bencin, ti ne bo treba na črpalki natikat rokavic, ko boš tankal.

M-XXXX ::

Le kako uspe Nemcem preživeti brez omejitev na avtocestah in vsem nam, ki si tam damo duška?

O yea, glas razume:D

ABX ::

Argumenti proti dizlu ki jih najveckrat slisimo so:
- zvok ( kljub temu da so novi dizli tako zvocno izolirani da komaj slisis kdaj avto deluje)
- turbo luknja ( ja pod 1500 obratov ne vlece najboljse... Ampk pri teh obratih tud bencinar ne da nic od sebe, ce smo posteni niti pri 2000 ni se bogvekaj pri bencinarju)
- smrad ( v cem tocno dizel bolj smrdi kot bencinar? Ce se za dizlom kadi crno je to samo znak da nekaj ni OK in ne da so vsi dizli taki...)
- dragi servisi ( olje, zracni filter, oljni filter, filter kabine, nevem kaj je tukaj toliko drazjega od bencinarja... Servisni intervali so kvecjemu bolj redki...)

Smrad za bencinarjem ima samo drug vonj. Ampak smrad je priobeh.
DPF filtri marsikaj "negativnega" pri dizlih rešijo. Za mojim mJetom se nič ne kadi.
Turbo luknje pa imajo mašine izpred 10+ let. Fantje, ki delajo tuninge, znajo z nekaj verzijami narediti iz mašine prav lep raven graf navora in moči. Vse je v podrobnostih.


teža je tudi minus za dizel.
Sicer se v avtu ne pozna toliko.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

PrimozR ::

Ja, videl ga boš, ko boš 10-20 metrov za njegovo ritjo. Ti pri 200, on pri 130. Ti bo uspelo zbremzati? Se mi je zdelo.

Ja če si totalno slep in brez očal. Le zakaj ga jaz vidim tudi po pol kilometra pred sabo če je cesta naprimer nagnjena, v najslabšem primeru pa vsaj ene 150m kjer imaš več kot dovolj časa da odreagiraš. (tako na oko ene 10-15s)

Sredi noči, s kratkimi lučmi ter avto, ki ga loviš, brez delujočih luči? Če maš S klaso z IR kamero ne šteje. Pa night vision goggles tudi ne štejejo.

M-XXXX ::

Sredi noči, s kratkimi lučmi ter avto, ki ga loviš, brez delujočih luči? Če maš S klaso z IR kamero ne šteje. Pa night vision goggles tudi ne štejejo.

Brez delujočih zadnjih definitivno... Al hudiča delajo nekaj deset metrov dolg ter na koncu skoraj 10 km debel snop svetlobe, če to spregledaš pol pa nisi niti čez dan za na avtocesto... Da ne omenjam vseh odsevnikov, ki so v/na avtu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

BigWhale ::


Ravno ta četrtek 210km/h... Dobro se zavedam kašen čas ter pot sta potrebna pri bremzanju v sili... Vendar ravno o tem govorim- če moreš bremzati v sili, oziroma da se moraš ustaviti " v trenutku" si nekaj globalnega zajebal/spregledal, dokler pa vidiš kam se voziš, opazuješ ves promet ti tega NI POTREBNO delati...

... ...

Ja če si totalno slep in brez očal. Le zakaj ga jaz vidim tudi po pol kilometra pred sabo če je cesta naprimer nagnjena, v najslabšem primeru pa vsaj ene 150m kjer imaš več kot dovolj časa da odreagiraš. (tako na oko ene 10-15s)


Nevem ce se zavedas. Pri 210km/h ti v eni sekundi prevozis 58 metrov in nekaj drobiza. Ce se ti zdi, da imas pri taki hitrosti potem deset sekund casa za reakcijo, potem se ne zavedas kaksen cas in koliksna pot sta potrebna za to, da se zaustavis.
...

lufthammer:

Od kdaj je pa reakcijski čas odvisen od hitrosti avtomobila? Tako verjetno razmišljajo alkoholiki:"Bom mal bl pučas vozu, pa bo."


Erm, saj reakcijski cas ni odvisen od hitrosti avtomobila. Se pa s hitrostjo povecuje razdalja, ki jo ti prevozis med tvojim rekacijskim casom. In ravno zaradi tega, ker reakcijski cas ni odvisen od hitrosti avtomobila so tisti, ki pravijo: 'vozim hitreje in sem bolj pozoren' v precejsnji zmoti. S povecevanjem hitrosti se ti skrajsa cas v katerem moras reagirat! Tvoja pozornost ni pa nic kaj vecja, samo obcutek imas, da je.


Prej bi lahko rekel, da je cijazenje tisto, ki podaljšuje reakcijske čase.

Ne pa ne. Reakcijski cas povecuje nepozornost med voznjo. Visja ali pa nizja hitrost pa ne vpliva na sam reakcijski cas ali pa na tvojo zbranost.


Le kako uspe Nemcem preživeti brez omejitev na avtocestah in vsem nam, ki si tam damo duška?


Tako, da imajo cedalje manj taksnih cest in da imajo vsaj tri pasovnice na tistih odsekih. :)

PrimozR ::

Sredi noči, s kratkimi lučmi ter avto, ki ga loviš, brez delujočih luči? Če maš S klaso z IR kamero ne šteje. Pa night vision goggles tudi ne štejejo.

Brez delujočih zadnjih definitivno... Al hudiča delajo nekaj deset metrov dolg ter na koncu skoraj 10 km debel snop svetlobe, če to spregledaš pol pa nisi niti čez dan za na avtocesto... Da ne omenjam vseh odsevnikov, ki so v/na avtu...

Okej, kje sprobava tvoje trditve?

M-XXXX ::

Nevem ce se zavedas. Pri 210km/h ti v eni sekundi prevozis 58 metrov in nekaj drobiza. Ce se ti zdi, da imas pri taki hitrosti potem deset sekund casa za reakcijo, potem se ne zavedas kaksen cas in koliksna pot sta potrebna za to, da se zaustavis.

Kot prvo- sem mogoče rekel da sem pri 210 vozil tam kjer je bilo kaj prometa? Nisem- ne posplošuj.

Recimo zame je neka normalna vožnja po avtocesti 170-180km/h (seveda če je primerno prazna ter je vreme primerno). Če imam 150m varnostne razdalje in se ti nekdo naserje na prehitevalni pas (vendar če te preseneti pomeni da spet delaš nekaj narobe, ker nobeden ne bo kar skočil iz desnega na levega brez vsakega predznaka (približevanje vozilu pred sabo, se pomakne proti črti, zanašanje, vjuganje... karkoli), če bo pred njim prazna cesta, pol kilometra pred njim nobenega- pač ne bo kar tako zavil na prehitevalnega).

No da se vrnem prej k situaciji: jaz 180km/h, vozilo pred mano 140km/h (prehiteva) ter 150m varnostne razdalje ko poči na prehitevalnega. Pomeni da je razliaka v hitrosti 40km/h, kar pomeni da prevoziš 150m (ga dohitiš) v 11sekundah in to ČE SPLOH NE POBREMZAŠ. V tem času lahko skoraj brez bremze prilagodiš hitrost (če ne greš v neko kvazi dolino), drugače pa čisto rahlo na bremzo pa imaš časa za kofe vmes, ne samo bremzanje....

PIPI: čisto kjer koli ponoči na avtocesti... Vendar si navedel lep primer extrema- povej koliko možnosti je da najdeš ko greš ravno 180km/h po avtocesti ponoči avto, ki ima vse zadnje luči crknjene, ni nobenega ne pred njim, ne za njim in kar na enkrat zavije na prehitevalnega?

To je tako kot da bi se vozil po cesti pa pade nate sekret iz letala:D

Nevem ce se zavedas. Pri 210km/h ti v eni sekundi prevozis 58 metrov in nekaj drobiza. Ce se ti zdi, da imas pri taki hitrosti potem deset sekund casa za reakcijo, potem se ne zavedas kaksen cas in koliksna pot sta potrebna za to, da se zaustavis.

Jaz že ne vidim niti enega razloga zakaj bi se moral kar na enkrat ustaviti sredi avtoceste? Še če je nesreča se ne bo avto ustavil v enemu metru ampak se bo nekam "odpeljal" oziroma odletel. Pa če gre človek kdaj nad 200 še ne pomeni da skos toliko vozi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

IceIceBaby ::

Soliden avto se dovolj suvereno ustavi tudi od 180 do 0. Pomoje prej kot kakšna katrca ali yugo iz 130 na 0.

Če maš f1 bolid ali rally makino ja,drugače ne gre tak zlahka k si ti prestavljaš.Sprobaj boš vidu.Sam da ne boš avta obrnu na streho :)


Sem že prevozil nekaj kilometrov po dirkališču in vem kako zgleda ko te pri 120, 130kmh obrne za 180 stopinj, vem kako je, ko s 130+ kmh kontrolirano drsiš skozi oviknek, kako je, ko ti na koncu ciljne ravnine pri cca 150 raznese gumo in podobno. Vse to je bilo sprobano s 3 mojimi avtomobili, pa še kakšnega od kolegov sem peljal, tako, da mi je pribljižno jasno kakšne so razlike med različnimi tipi avtomobilov.

Ustavljanje iz 180 na 0 ni nič posebnega če imaš ABS. Pohodiš zavoro in to je to. Povsem enako kot pri 130kmh, le da malo dlje traja. Pri avtomobilih brez ABS je pa problem, sploh na cesti, kjer podlaga ni vedno ravna in enakomerna. Zato pa pravim, da so omejitve 130kmh za vse avtomobile bedarija.

Povprečna družinska limuzina letnika 2009 se sigurno ustavi bolj varno iz 180 na 0 kot vsaka katrca, yugo ali maruti iz 130 na 0. Da o raznih tovornjakih sploh ne govorim. Enako velja za vodljivost pri višjih hitrostih.

PrimozR ::

PIPI: čisto kjer koli ponoči na avtocesti... Vendar si navedel lep primer extrema- povej koliko možnosti je da najdeš ko greš ravno 180km/h po avtocesti ponoči avto, ki ima vse zadnje luči crknjene, ni nobenega ne pred njim, ne za njim in kar na enkrat zavije na prehitevalnega?


Ma ne, sem imel v mislih drugo, hudo podobno situacijo. Pešec/kolesar/žival/ovira/whatever zunaj naselja, ko se pelješ ~70 km/h. Razlika v hitrosti enaka, vidljivost ~enaka, itd. Če vidiš to, boš videl tudi tisti avto. Na AC se pa res ne bi vozil brez lamp zaradi enega testa.

M-XXXX ::

Ma ne, sem imel v mislih drugo, hudo podobno situacijo. Pešec/kolesar/žival/ovira/whatever zunaj naselja, ko se pelješ ~70 km/h. Razlika v hitrosti enaka, vidljivost ~enaka, itd. Če vidiš to, boš videl tudi tisti avto. Na AC se pa res ne bi vozil brez lamp zaradi enega testa.

Prvotno se je govorilo o tem kako ponoči nebi videl avta, ki vozi po avtocesti in mu zadnje luči ne delajo, tako da ne vem kako si v to potegnu pešca, žival, oviro ki ponavadi ravno nimajo zadnjih luči:D Al si mislil kaj drugega?

lufthammer ::

Ne pa ne. Reakcijski cas povecuje nepozornost med voznjo. Visja ali pa nizja hitrost pa ne vpliva na sam reakcijski cas ali pa na tvojo zbranost.

Zjutraj jih videvam v kolonah - med počasnim premikanjem berejo časopise, se brijejo, se mažejo, zajtrkujejo,... Je pa res, da takšna nezbranost pri 20 nima takih posledic, kot pri 200.

Tako, da imajo cedalje manj taksnih cest in da imajo vsaj tri pasovnice na tistih odsekih. :)

A ti to o kakšni drugi Nemčiji? Samo okrog mest so omejitve, pa če kaj popravljajo, drugače greš pa lahko kadarkoli na Nordschleife za 23€ odpeljat taprav dirkaški krog.
Pa pri nas?
Mimogrede, Avstrijci razmišljajo, da bi na AC dvignili dovoljeno hitrost na 150...

Binji ::


Mimogrede, Avstrijci razmišljajo, da bi na AC dvignili dovoljeno hitrost na 150...

/sarcasm
Ampak, ampak! To bi pomenilo, da pri 131 nisi več v življenski nevarnosti! Does not compute!
:P
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

jype ::

lufthammer> Mimogrede, Avstrijci razmišljajo, da bi na AC dvignili dovoljeno hitrost na 150...

Morda res razmišljajo o tem, a dejansko so že na večini cest omejitev znižali na 100, ker je količina izpustov pri 150 približno trikrat višja kot pri 100.

Fizikalko ::

No, pretiravat res ni treba. Avto pri 150 pač NE kuri 3x več kot pri 100.

Sicer pa res ne vem, kam se vam tako mudi, da imate noro potrebo po hitri vožnji. Ali vstajajte 5 min prej ali pa se preselite.

jype ::

Fizikalko> Avto pri 150 pač NE kuri 3x več kot pri 100.

Kakor kateri. Pri projektiranju seveda vzameš worst case scenarij - jugota.

zee ::

@M-XXXX: neznanje fizike. pri 180 km/h naredis 150 metrov v ~3 s in ne v 10-11, kot se je zapisalo tebi.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

M-XXXX ::

@M-XXXX: neznanje fizike. pri 180 km/h naredis 150 metrov v ~3 s in ne v 10-11, kot se je zapisalo tebi.

Zee: neznanja branja ter uporabljanje logike (sry kser sem malo nesramen sam hočem opozorit na napako). Še enkrat si preberi in razmisli.

jype ::

M-XXXX> Še enkrat si preberi in razmisli.

Zate pa naj ostane tale naloga: 150m pred tabo se avto pri 130 km/h zaleti v stoječo oviro. Ti bo s 180 km/h uspelo ustaviti?

Buggy ::

...a ce bi vozil pa 130 bi mu pa uspelo?

jype ::

Buggy> ...a ce bi vozil pa 130 bi mu pa uspelo?

Ja. V tem primeru ima časa za reakcijo 150 metrov minus 85 metrov za zaviranje = 65 metrov = 2 sekundi.

Pri 180 km/h je zavorna razdalja 190m. Fail.

Super Sonic ::

jype - odvisno kakšen avto voziš na kakšni podlagi s kakšnimi zavorami in pnevmatikami.

Že med dobro in slabo (NOVO) gumo je razlike +20m v dolžini zavorne poti. Kje so šele zavore, avto in voznik.

Ti v vseh teh debatah pozabljaš, da na eni cesti vozimo različne avtomobile, ki imajo različne specifikacije.

Worst case scenarij pa nikakor ni Yugo. Že tukaj imaš hude težave pri teh tvojih teorijah.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

energetik ::

Povprečna družinska limuzina letnika 2009 se sigurno ustavi bolj varno iz 180 na 0 kot vsaka katrca, yugo ali maruti iz 130 na 0. Da o raznih tovornjakih sploh ne govorim. Enako velja za vodljivost pri višjih hitrostih.

Ne bi rekel. Smo imeli Yugota, in sem ga vozil. Z novimi diski, ploščicami in paknami ter novimi letnimi gumami je ustavil kot vsak sodobni avto primerljive velikosti. Z zamenjanimi amortizerji pa je bil prav OK vodljiv. In grem stavit, da tudi Porsche kasneje ustavi od 180km/h kot pa normalno delujoč daily-driver od 130km/h. Zavorna pot (pri isti hitrosti) je namreč odvisna predvsem od sile lepenja med gumami in asfaltom, ki jo pa lahko spreminjamo samo s kvaliteto materiala gum in asfalta.

Sicer pa se držimo teme bencin/dizel. Sem mislil da smo na strokovnem tehničnem forumu, kjer bodo posti podkrepljeni s tehničnimi in fizikalnimi argumenti, je pa večina postov pisana na način: od soseda prijatu je reku da turbine crkujejo...
Najprej je treba ločiti, ali govorimo od ekonomskem odločanju za avto, ki ga bomo uporabljali kot prevozno sredstvo ali pa o nakupu "dušnega avta", kot nekateri pravite. V drugem primeru je vsaka debata pač odveč, ker kupiš tisto, kar ti je najbolj všeč.
V 1. primeru pa se pač odločaš glede na izračun. Pri zamišljeni dobi uporabe avta in prevoženih km, narediš preprost izračun, ki pokaže, ali se bolj splača dizel/bencin. Pri vsakem modelu je rezultat drugačen. Jaz na agregat gledam kot na črno škatlo - lohk je notr bencinar, dizel, elektromotor ali pa magari plinska turbina. Crkujejo vsi stroji in to je predvsem statistična verjetnost, ali bo kaj crknilo ravno na tvojem avtu.
Glede porabe - bedasto je pisati, koliko komu pokuri avto. Vsak ima drugačen vzorec vožnje, drugačen način prestavljanja - in jaz se zanesem le na tovarniške podatke, ki so vzaj približno narejeni enako pri vseh avtih. Vse ostalo je daleč preveč subjektivno. Sicer pa je poraba odvisna predvsem od aerodinamike, mase avta ter od povprečnih hitrosti, v mestu pa predvsem od števila semaforjev in časa, ko stojimo v kolonah. Dizel porabi toliko in toliko procentov manj. To so fizikalna dejstva.

Malajlo ::

@M-XXXX: neznanje fizike. pri 180 km/h naredis 150 metrov v ~3 s in ne v 10-11, kot se je zapisalo tebi.

Ampak ker se pred tabo avto vozi s hitrostjo 140km/h, je hitrost 40km/h. Torej 10-11 sekund.

Super Sonic ::

Še moj odgovor vsem v tej debati - bencin, vedno.

Jype ti si pa le poglej video, podoben avtomobil pa stane od 20k do 40k, se pravi ne govorimo o nemogočem in nedosegljivem avtomobilu.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Valvoline ::

Le kako uspe Nemcem preživeti brez omejitev na avtocestah in vsem nam, ki si tam damo duška?

O yea, glas razume:D

Zato pa majo verižna trčenja z 100 avti in 10 mrtvih naenkrat. Socer se že dogovarjajo da bojo tudi tam omejil hitrost na 130kmh.
Npr:
http://www.delo.si/clanek/84756

Zgodovina sprememb…

_Matej_ ::

Ker je tolk govora o zavorni poti vam bo prav prišel kalkulator :D

Sicer je Kt zelo nizek v vseh treh pogojih na cesti, ampak za približno oceno je vredu.

Buggy:

pri 180km/h = 212.6 m (na slabi cesti Kt=0,6)
pri 130 km/h = 110.9 m (na slabi cesti Kt=0,6)

Na dobri cesti je drugače Kt~0,8

energetik ::

Kaj je zdaj, se bomo pogovarjali o bencin/dizl ali o zaviranju in omejitvi na AC? Moderatorji, kje ste..

profii ::

Samo mojih 10 sekund v tej temi.
Z bencincem in z dizlom je treba delati servise na 15K km. drugače ne bo noben za dolgo časa (cena rednega servisa je ISTA).
To da dizel smrdi najlažje preizkusite takole: Zjutraj ko ga užgete se postavite za avto in ja...zelo smrdi. Bolj je mrzlo bolj in dalj časa bo smrdelo...Samo mrzel.

Malajlo ::

Če hočeš delati samomor, potem je manj smrdljiv bencinar definitvno boljši. Sicer pa ne vem, zakaj bi tlačil nos pod auspuh in vohal, kaj smrdi in koliko. In tudi bencinar zasmrdi pri štartu.

energetik ::

Tudi za bencincem konkretno smrdi, ko je mrzel. Da ne omenjam kakšnega klanca na AC, ko vsi tiščijo, tam konkretno smrdi pa so vsi ogreti. ICE mašine so pač svinjarija.

profii ::

Pod avspuh dizelca ne rabiš tlačit nosa. Tako zelo smrdi da če užgeš avto in greš vzvratno zasmrdi cela kabina.

e-marko ::

Enako je z bencinarjem. Smrdita torej oba. Eden po dimu, drugi po nečem ogabnem... Ne zagovarjem ne enega in ne drugega, da ne bo pomote.

LP
...somebody, somewhere...

PrimozR ::

Ma ne, sem imel v mislih drugo, hudo podobno situacijo. Pešec/kolesar/žival/ovira/whatever zunaj naselja, ko se pelješ ~70 km/h. Razlika v hitrosti enaka, vidljivost ~enaka, itd. Če vidiš to, boš videl tudi tisti avto. Na AC se pa res ne bi vozil brez lamp zaradi enega testa.

Prvotno se je govorilo o tem kako ponoči nebi videl avta, ki vozi po avtocesti in mu zadnje luči ne delajo, tako da ne vem kako si v to potegnu pešca, žival, oviro ki ponavadi ravno nimajo zadnjih luči:D Al si mislil kaj drugega?

Ker je isto, efektivno imaš pri ~70 km/h neosvetljeno oviro, ki se ji moraš izogniti oz. pred njo 'ustaviti'.

Boeing ::

Jutri gre benz precej gor, prav tako dizel.

Plin ostaja na 0.55€ :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Valvoline ::

Jutri gre benz precej gor, prav tako dizel.

Plin ostaja na 0.55€ :)

In poraba 12-15l na 100 tudi.

Blinder ::

18^2 = 324
13^2 = 169
Torej pri 180 kmh se rabi skoraj dvojno razdaljo za se ustavit.
20 let nazaj je F40 rabil dobrih 40m za se ustavit pri 100 km/h. Današnji gallardo rabi 35m, civic cdti 36m, mercedes b180 39m.... s časom se krajša razdalja
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Malajlo ::

Pod avspuh dizelca ne rabiš tlačit nosa. Tako zelo smrdi da če užgeš avto in greš vzvratno zasmrdi cela kabina.

Ah, dej no dej. A nimaš senzorja kvalitete zraka na klimi? Pa konec koncev takoj, ko vklopiš rikverc, se vklopi tudi cirkulacija zraka. Jaz zavoham dizla le v primeru, da imam okna odprta. Bencinarja prav tako.
Sklep je torej naslednji: kupi bencinarja, ker manj smrdi, ko greš rikverc, ko je mašina mrzla. Tehten razlog, ni kaj.

amigo_no1 ::

Test letnih gum Auto motor & sport 2009:
http://209.85.135.132/search?q=cache:s6...

Najboljše gume so imele pri zaviranju s 100 km/h 42 metrov zavorne poti, najslabše so se ustavile po 45 metrih.


Šel sem računati kt; in sicer po formuli ( kt= v^2 / 2*s*g) na tem testu imajo najboljše gume kt= 0,936368305 (za g sem vzel 9,81 m/s^2)

Obstaja mogoče stran, kjer je navedenih čimveč zavornih poti za posamezne avtomobile (nekaj takega kot ona za dejanske moči na kolesih, testirano na dynojetu)?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: amigo_no1 ()
««
9 / 13
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
44660428 (19310) Berserker
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27140120 (20584) blay44
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15017564 (13164) Siddh
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743125246 (90259) Spajky
»

Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19520491 (16800) ivanuscha

Več podobnih tem