» »

Rusi v indonezijskem gorovju Salak izgubili potniško letalo Sukhoi Superjet 100

Rusi v indonezijskem gorovju Salak izgubili potniško letalo Sukhoi Superjet 100

Razbitine letala so našli na steni gore Salak v Indoneziji, na višino okoli 1500 metrov. Teren je izredno težko dostopen.

vir: Russia Today

Prototip med prvim komercialnim poletom, 19. maja 2008, iz armenijske prestolnice proti Moskvi.

vir: Wikipedia

Letalo je pilotiral Alexander Yablontsev (levo), sicer vodilni testni pilot na projektu.

vir: Russia Today
Russia Today - Pozno sinoči po lokalnem času se je rusko potniško letalo Sukhoi Superjet 100 med krajšim promocijskim letom okoli Jakarte v Indoneziji iz še neznanih razlogov nenadoma spustilo z 3000 metrov na manj kot 2000, ter izginilo iz radarja. Na krovu je bilo 8 članov posadke in 40 potnikov, večinoma indonezijskih poslovnežev in novinarjev, ki jih je ruski proizvajalec želel prepričati v nakup letala za notranje in regionalne lete. Reševalna akcija je v ranih jutranjih urah uspela locirati razbitine letala v skoraj vertikalni steni gorovja Salak južno od Jakarte, nekje na višino 1500 metrov. Teren je izredno težko dostopen (zgolj s spustom s helikopterja), še toliko bolj zaradi trenutno zelo slabega vremena v regiji, je pa obsežna ekipa indonezijske vojske že potrdila, da nesreče ni preživel nihče.

Po vseh načrtih bi moralo včeraj letalo opraviti dva krajša demonstracijska leta okoli Jakarte. Prvega so uspešno zaključili in nekaj potnikov je sestopilo iz letala, da so se lahko udeležili večerne molitve, zato točne ocene števila potnikov sprva niso bile točne (najprej 35, nato 33, končno 40 + 8 članov posadke). Pilotiral ga je Alexander Yablontsev, izkušeni ruski pilot z 10.000 urami letanja za sabo in vodilni testni pilot za to letalo, ki je bil odgovoren tudi za vse dotedanje testne vožnje. Let se je začel brez vsakršnih težav, nakar je Sukhoi 21 minut po vzletu brez pojasnil izgubil tretjino višine in 8 sekund kasneje izginil z radarske slike. Klica na pomoč ni bilo, o črni skrinjici pa tudi še ni besede.

Novica je silno neprijetna za Rusijo, ki je v letalu videla priložnost za revitalizacijo nekoč mogočne letalske industrije, in se je nadejala predvsem prodaje na tujih trgih. Ciljali so na 1000 prodanih letal, trenutno pa je v Indoneziji vladalo zanimanje za takojšen nakup 42 letal. Posel je seveda že postavljen na led, vendar pa ruske oblasti ohranjajo upanje, da bi z hitro in odločno reševalno akcijo nekako našli odgovore in si povrnili zaupanje pri kupcih in potnikih. V pomoč so že poslali dve transportni letali Il-76, dva helikopterja BK-117 in vso potrebno reševalno opremo in osebje.

Indonezijska gora Salak že ima dolgo in žalostno zgodovino letalskih nesreč. Le nemalo pred včerajšnjim dogodkom so trije piloti izgubili življenje med testnim letom na njeni severozahodni strani, tri leta prej pa je v trku indonezijskega vojaškega letala umrlo 18 ljudi. Pred tem še pet junija 2004, dva aprila 2004, sedem oktobra 2003 in ena oseba oktobra 2002.

24 komentarjev

Fritz ::

Il-76 je transportno letalo. Drugače pa dobro napisan članek.

_Enterprise_ ::

vojaška lovca IL-76, oh my ...

SkyNet ::

Snemalci Discovery Networks so že na terenu :P
right minus opens, into bump easy left, flat out right, into mcdrive 3 bigmacs

D3m ::

Mogoče sabotaža? Ali pa človeška napaka?
|HP EliteBook|R5 6650U|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

Zheegec ::

Zis plane gud, vi mejk ti fly yes?

In zakaj je ta novica na ST? Je letalo kaj posebna? Če ja, kaj je tako posebnega?

Še vedno je good technology news, pa nasvet vladi naj naslednje letalo ne bo iz Rusije.

D3m ::

Letalo ni slabo.
|HP EliteBook|R5 6650U|

RockyS ::

kuglvinkl kaj če bi napisal nek pošten odgovor zakaj si brisal moj post ne pa "na 24ur te komaj čakajo".

Sem čist iskreno in normalno vprašal, kako to da se taka novica objavi.

XsenO ::

RockyS je izjavil:

kuglvinkl kaj če bi napisal nek pošten odgovor zakaj si brisal moj post ne pa "na 24ur te komaj čakajo".

Sem čist iskreno in normalno vprašal, kako to da se taka novica objavi.


Res ne vidiš povezava prototip - tehnologija - slo tech ?
1 + 1 = 1

BorutK-73 ::

Sabotaža konkurence.

fiore ::

Mandi malo bo treba ponovit rabo s/z. Sicer pa res smola za ruse.

pegasus ::

Rusi imajo ali izredno smolo ali pa preveč agresivne prodajalce ... Lani so v podobnih okoliščinah zličkali podobno nov model Antonova 148. Pred predajo mjanmaru so ga razkazovali njihovim pilotom, pri tem pa preveč površno ali pogumno izvedli manever hitrega spusta, prekoračili največjo dovoljeno hitrost in letalo je v zraku razpadlo. Podobno mi smrdi tale zgodba, a počakajmo na rezultate preiskave.

toloplus ::

XsenO je izjavil:

RockyS je izjavil:

kuglvinkl kaj če bi napisal nek pošten odgovor zakaj si brisal moj post ne pa "na 24ur te komaj čakajo".

Sem čist iskreno in normalno vprašal, kako to da se taka novica objavi.


Res ne vidiš povezava prototip - tehnologija - slo tech ?


No, Suhoj Superjet 100 ni več zgolj prototip, saj ga na svojih linijah redno uporabljata Aeroflot in Armavia.

Ria Novosti obenem poročajo, da bi razlog za nesrečo lahko bil izpad sistema TAWS (terrain awareness and warning system).

Btw, ruska imena se ponavadi slovenijo: Sukhoi=Suhoj, Alexander Yablontsev = Aleksander Jabloncev.

Dr_M ::

Ce si svinsko bogat, kaj kupis svojemu sovrazniku za darilo?

Ruski avijon :>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

jlpktnst ::

Ja res bi raje videl da se ruske reči slovenijo. KER SE LAHKO.

Tale anglikanizacija že rahlo smrdi.

oldguy ::

Z avionom po prvih informacijah najbrž ni bilo nič narobe, obenem naj za vse "doktorje" omenim še, da je letalo prvo moderno rusko letalo, pri katerem z off-the-shelf komponentami sodeluje ogromno zahodnih proizvajalcev. Vaši predsodki tako izpadejo precej bedno.

Če koga zanima, na airliners.net poteka razprava o tej nesreči, opremljena s podrobnejšimi informacijami tudi direktno s terena. Po prvih informacijah je morda res šlo za izklopljen TAWS, letalo je bilo namreč na demonstracijskem letu, kjer ni nenavadno, če je mission profile nekoliko bolj drzen. Letalo je z radarjev izginilo malce za tem, ko je pilot od ATC-ja zahteval spust na 2000m. Kot vse kaže, gre zelo verjetno za CFIT (controlled flight into terrain). Žal.

Obenem je bila slika, ki je pripeta zgoraj in na kateri sta pilota z FA, po poročanjih posneta tik pred nesrečo, tako da so vse osebe na njej preminule. :| RIP.

Bistri007 ::

toloplus je izjavil:

Btw, ruska imena se ponavadi slovenijo: Sukhoi=Suhoj, Alexander Yablontsev = Aleksander Jabloncev.

Pazi, to je "uradna" ruska transliteracija v latinico... Njihova spletna stran je http://sukhoi.org/ . (drugače to pomeni ne-moker, tj. suhi)

Po rusko je Ельцин, latinično Yeltsin (El'cin).
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

OmegaBlue ::

Držte se teme.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

RejZoR ::

Imen blagovnih znamk se ne prevaja niti ne spreminja. A ste mogoče videl ne vem, Dolče Gabana? Pa Sejko? Pa Mercedez? Al pa nam bližji Reno? Sukhoi je Sukhoi. End of story. Pa pustimo ob strani cirilico, če je naslov spletne strani Sukhoi in rusi uporabljajo tak naziv za trge kjer ne poznajo cirilice, potem je to uradni naziv in se ga kot takega ne spreminja.

Drugače je pa res crap, da ti tkole dol pade letalo s katerim bi sklenil posel. Logično, da se kupci potem ustrašijo. Take zadeve lahko ogrozijo obstoj firm in bi bil res škoda, da se z legendarnim Sukhoi-em karkoli zgodi na račun tega.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

tony1 ::

Pisanjeh slovanskih imen v "poangleženi" (zamerikanizirani?) različici zapisa je navadna neumnost.

RejZoR ::

Ne, neumnost je kakorkoli drugače pisat imena kot so si jih zamislili proizvajalci. Če je za svetovno javnost SUKHOI, potem naj bo Sukhoi. Če pogledaš sliko letala piše na strani SUKHOI. Torej je to to.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Ziga Dolhar ::

RejZoR je izjavil:

Imen blagovnih znamk se ne prevaja niti ne spreminja. A ste mogoče videl ne vem, Dolče Gabana? Pa Sejko? Pa Mercedez? Al pa nam bližji Reno? Sukhoi je Sukhoi. End of story. Pa pustimo ob strani cirilico, če je naslov spletne strani Sukhoi in rusi uporabljajo tak naziv za trge kjer ne poznajo cirilice, potem je to uradni naziv in se ga kot takega ne spreminja.


Imen blagovnih znamk se ne spreminja? Čemu si potem zapisal "Sukhoi" in ne pravilno "?????"? [Pardon. Tule levo bi moral biti cirilični zapis, pa mi ga Slo-Tech zmesari v vprašaje.]

Pravilo je zelo preprosto. Imena (ljudi, krajev, blagovnih znamk), ki so zapisana v nelatinični pisavi, pri nas zapišemo v latinici, po fonetičnem pravilu. Šigeru Mijamoto, Tokijo, Aeroflot, car in cunami. Enako pravilo velja v angleščini. Pišejo Shigeru Miyamoto, Tokyo, Aeroflot, tsar in tsunami. Ker se tako zapisano izgovori enako kot izvirnik v izvirnem črkovnem zapisu.

"Mercedez" in "Dolce Gabana" pa sta, začuda (tako kot "New York, ki se precejkrat daje za primer, češ zakaj ga ne zapišemo kot Nju Jork ...), že v izvirniku zapisana v latinici. Izjema so imena družb (==firme), ki imajo svoj znak zapisan tudi v latinici - SONY, SEIKO, in da, tudi Sukhoi. Vendar to velja le za firmo - ne pa tudi za iz nje izhajajoča poimenovanja. "Strmoglavilo je letalo tip suhoj ["airbus", "boeing"] proizvajalca Sukhoi." Prav tako je treba biti pozoren, da pri "uradnih" prevodih ne gre za transliteracijo v latinico, ampak za prevod v določen jezik. V tem primeru - v angleščino.
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Še en primer teme, ki se izrodi v brezzvezno nabijanje med dvema uporabnikoma ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

tony1 ::

Pri čemer bi si vsi želeli, da bi si tisti prvi uporabnik vsaj prebral poste drugega...

Bistri007 ::

RejZoR je izjavil:

Take zadeve lahko ogrozijo obstoj firm in bi bil res škoda, da se z legendarnim Sukhoi-em karkoli zgodi na račun tega.

Podjetje je ОАО «Объединенная авиастроительная корпорация» (ОАО «ОАК»), Združena aviograditeljna korporacija. Ta ima v lasti 100% Suhega in 90,8% Tupoljevega.
http://www.uacrussia.ru/en/corporation/

(cirilica dela, ampak je podpora za UTF-8 in € znak na S-T samo v polnem odgovori)
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lahko letalo izgine brez vsakršne sledi? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
30677029 (17017) Machete
»

Zakaj novi Boeingi 737 Max padajo z neba in kaj je MCAS? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7134008 (12133) DownPurr
»

Prvi strmoglavljeni Boeing 737 Max 8 dan pred nesrečo komaj rešili (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
11726745 (17023) poweroff
»

Zakaj Slovenija nima "kanaderja" (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11918870 (4074) Goran's Blog
»

Zakaj tako velik procent smrtnih nesreč ob padcu aviona (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
29022950 (18249) antonija

Več podobnih tem