» »

Zakaj tako velik procent smrtnih nesreč ob padcu aviona

strani: 1 2 3 4 ... 6

live ::

Kaj pa da bi se odprlo gromozansko padalo, in bi celo letalo lepo pristalo s padalom?

gani-med ::

Brez skrbi, da že zaposleni konstruktorji v boeingu imajo dobre rešitve, samo, kot je nekdo omenil, ni ekonomske računice.
CO2 is the elixir of life.

Loki ::

tudi risk/benefit ni ravno v prid uveljavitvi takih reci. vsaj pri ne-pol-stoletja-starih in kvalitetno vzdrzevanih letalih. pri nevzdrzevanih, starih bi pa najprej misi pojedle padalo oz. bi eksploziv v sedezu zastaral in bi odgnalo samo streho, sedezi bi pa ostali notri (tak sistem bi prvi popustil, zaradi kompleksnosti)

sicer sem pa bolj ciljal, da ti pojdi tja in jim predstavi idejo. ce bos manager in se bo ideja uveljavila, bos novi richie rich.
I left my wallet in El Segundo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

gani-med ::

Za vojaška letala so postali "ejection seat" nekaj samo po sebi umevnega, ker je življenje pilota dragoceno. Tam cena ni vprašanje.

Za civilne potnike (pa tudi pilote) se zaenkrat še ne razmišlja na tak način.

Tehnične možnosti niso noben problem, vse je mogoče zaščititi, preprečiti zlorabo in druga tveganja, problem je zgolj in samo cena.
CO2 is the elixir of life.

sid911 ::

Vgradnja in uporaba katapultnih sedežev v vojaških letalih se ne more ravno primerjat z možnostjo uporabe le-teh v potniških. Še katapultiranje iz dvosedežnega vojaškega letala je precej zapletena zadeva, saj treba preprečit da se pilota pri tem ne zaletita, pravtako pa morata poletet dovolj daleč narazen da se s padali ne zapleteta.

Ne upam si zamišljat kaka zmeda bi bila ob katapultiranju ~130 sedežev. Da o tem da je katapultiranje iz natrpanega letala enako praženju blizu sedečih in še ne katapultiranih sopotnikov ne govorim.
1. Asus P8P67 LE | i3 2100 | HD 3850 | 2x4GB | 320 GB + 2 TB
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sid911 ()

Loki ::

I left my wallet in El Segundo

gani-med ::

Tudi na tisti strani se vsi protiargumenti vrtijo bolj ali manj okoli cene
(za primerjavo; military seats can cost upward of $100,000 per unit)

Proargument je pa le eden, kratek in jasen:
Safe recovery of passengers in the event of a catastrophic disaster.
CO2 is the elixir of life.

Loki ::

wtf? saj ni samo glede cene. si videl problem vzdrzevanja? pa da je malo tezko izstreliti 200 potnikov naenkrat. potem je tu se tole:
If a plane does not crash usually the survival rate is 100%. :)

se zanimiva trivia: Most Miraculous Ejection:
This one goes to an Israeli pilot flying an A4 Skyhawk at low level approx. 350 kts. The pilot reports he was flying straight and level, then he was lying on his back on the valley floor with a massive headache. Israeli analysis of his damaged helmet and the debris of the aircraft detected traces of bird blood and a single feather as well as fragments of HUD glass in his face. Apparently he was the victim of a bird strike directly to the front wind screen. The bird continued thru the canopy, demolished the HUD and smashed the visor on the pilots helmet, knocking him unconcious. How did he eject? Answer: enough of the birds corpse deflected upward off his helmet to strike the upper ejection handles and fire the seat!
I left my wallet in El Segundo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

jype ::

A mislite da je znak



ob kabini vojaških letal naliman za zabavo?

Me zanima kje bi potem nabrali dovolj visoko pirotehnično usposobljenih snažilk, da bi spucale enga airlinerja.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: jype ()

Saladin ::

Po možnosti dajte še potnikom možnost, da ga sami aktivirajo (tako kot zavoro v sili na vlaku).

In mladino zraven...
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

gani-med ::

"If a plane does not crash usually the survival rate is 100%."
To razloži tistim (oziroma njihovim svojcem), ki niso imeli te sreče.

Tudi problem vzdrževanja sodi v rubriko višje cene.

Zgodbica o ptiču, ki je prebil kabino vojaškega letala in edinega prisotnega (pilota) onesvestil, ne sodi ravno v debato o potniških letalih, kjer taka situacija ne more nikoli nastopiti.
Bolj mi je všeč tisti posnetek o trku dveh Migov, ki dokazuje, kako učinkoviti so taki sedeži.
CO2 is the elixir of life.

Loki ::

:)
ostani raje pri svojem poklicu, kakrsenkoli ze je. cenejse od kakrsnegakoli sistema za resevanje in tudi neskoncno bolj ucinkovito je pravilno vzdrzevanje, ki ze povzroca letalskim druzbam sive lase (se posebej kaksnim "eksoticnim"; ni vse EU&USA. ce ne drugega, bi te ob katapultiranju zadel v glavo del strehe, ki bi letel prosto v zraku in bi umrl/ postal tetraplegik. pa v ceni ni vse.

tam pa pise, da je tisto trivia.


ce ne drugega, bi te ob katapultiranju zadel v glavo del strehe, ki bi letel prosto v zraku in bi umrl/ postal tetraplegik. pa v ceni ni vse.

nisem nikoli rekel, da ni tehnicnih ovir. ce bi znal brati anglesko, bi to prebral na tisti strani. razen ce bi streha po tvoje kar izginila.

zdaj pa daj mir.
btw, kaksne narave je sploh tvoj poklic?
I left my wallet in El Segundo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

gani-med ::

Torej se strinjaš, da tehničnih ovir za varnejše letenje ni?

Problem je ekonomske narave.
CO2 is the elixir of life.

jype ::

gani-med> Bolj mi je všeč tisti posnetek o trku dveh Migov, ki dokazuje, kako učinkoviti so taki sedeži.

Še bolj impresivna je izstrelitev iz tistega miga 29 v Parizu, ko je desni motor pri nizki hitrosti umrl (baje požrl veliko ptico). Pilot je zavil stran od občinstva in se izstrelil. Samo ekspanzija plinov ob eksploziji letala, ki je ob tla priletelo pred njim, ga je rešila smrti, ker je tik pred tlemi napolnila padalo.

sid911 ::

gani-med: sediš v letalu, opremljenim s katapultnimi sedeži. Nenadoma začne letalo iz xy razloga strmoglavljat. Na srečo imate katapultne sedeže, zato potegneš ročico. Evo, tukaj nastopi problem. Namreč izstrelitve morajo biti v točno določenem vrstnem redu. Najprej zadnja vrsta,... Potem se pa izstreli tisti ki sedi zraven tebe in njegov katapultni sedež:
a) te scvre, ker se izstreli delček sekunde prej kot ti
b) se zaleti v tebe ker se iszstrelita sočasno (če maš večjo smolo se zaleti vate še kdo
c) ker nista odletela dovolj narazen se zapleteta s padali
d)njegov sedež se je že ločil od njega in padala in ti pade na glavo
...
1. Asus P8P67 LE | i3 2100 | HD 3850 | 2x4GB | 320 GB + 2 TB
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)

gani-med ::

V tej tehnologiji Rusi prednjačijo.
Američani so celo razmišljali ali še vedno razmišljajo, da bi ruske sedeže K-36 vgradili celo v svoje najnaprednejše lovce F-22.
CO2 is the elixir of life.

sid911 ::

pa smo še vedno pri VOJAŠKIH letalih. K-36 ali ACES II ali katerikoli Martin-Baker model se ne more vgraditi v današnja potniška letala. pa če dobro vem so razmišljali o vgradnji v F-35 in ne F-22.
1. Asus P8P67 LE | i3 2100 | HD 3850 | 2x4GB | 320 GB + 2 TB
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)

gani-med ::

Razporeditev sedežev v današnjih potniških letalih seveda ni najprimernejša za katapultiranje.
To bi bilo potrebno spremeniti tudi z večjim razmikom med sedeži, kar pomeni manj potnikov in smo spet pri ceni.
Sicer pa tudi nikjer ne piše, da mora biti sedež v potniškem letalu ravno na raketni pogon, kot v vojaških letalih, kjer dejansko odločajo sekunde. Glavno je, da te nekaj ven frcne.
CO2 is the elixir of life.

gani-med ::

Gogle takoj najde K-36 v F-22
KLIK
CO2 is the elixir of life.

sid911 ::


Sicer pa tudi nikjer ne piše, da mora biti sedež v potniškem letalu ravno na raketni pogon, kot v vojaških letalih, kjer dejansko odločajo sekunde. Glavno je, da te nekaj ven frcne.


bi bil na fedrih? :s

šalo na stran: obstaja možnost da bi namesto katapultiranja navzgor sedeži (skupaj s potniki) enostavno padli navzdol (podobno metodo so uporabljala nekatera vojaška letala), ampak kaj, ko je prostor za potnike pri večini letal na drugem nadstropju (nad prtljago in ostalim sistemi)

no - za K-36 f-22 res nisem vedel, sem pa za f-35
1. Asus P8P67 LE | i3 2100 | HD 3850 | 2x4GB | 320 GB + 2 TB
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sid911 ()

gani-med ::

Možnosti je več, naprimer najprej lift do površine, pol pa feder ..
CO2 is the elixir of life.

sid911 ::

še vedno pa bi ostal problem kako izvesti katapultiranje več deset, v nekaterih primerih več sto sedežev da le-ti ne bi trčili, oziroma se padala ne bi zapletla.
1. Asus P8P67 LE | i3 2100 | HD 3850 | 2x4GB | 320 GB + 2 TB
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)

reeves ::

ganimed: vsi vojaški piloti, ki jih omenjaš imajo anti G obleko, da lahko preživijo pospeške, ki nastanejo pri letu ali izstrelitvi. "The purpose of an ejection seat is pilot survival, not pilot comfort. Many pilots have suffered career-ending injuries while using ejection seats, including crushed vertebrae. The pilot typically experiences an acceleration of about 12–14 g (117–137 m/s²)".
A ti bi 500 potnikov v A380 oblekel v to?
Aja, pa večina sodobnih letal ima potnike v 2 nadstropjih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: reeves ()

gani-med ::

To bi se dalo rešiti, če bi jih ven metalo z zamikom med sosednjimi sedeži in še leve zice na levo, desne pa na desno stran.
Sicer se padala tudi ne odprejo takoj, če kdaj gledaš kakšne množične skoke ali kak desant, je tudi tam taka gužva, da je pravi čudež, da se ne zalpetejo.
CO2 is the elixir of life.

Azrael ::

V razmislek koliko pilotov je preživelo skok iz letala pri visokih hitrostih? V bitki za Anglijo, za Pacifik, ali piloti Me232? Zrak je pri hitrostih 400km/h ali več nezdravo trd.

In sedaj bi eni radi videli, da bi se folk katapultiral iz potniškega frčoplana v kratkih rokavih, pri hitrostih, kjer te ne reši konkreten kobinezon in čelada?

Potnike v trčenju nad Bodenskim jezerom ali v drugih nesrečah pri visokih hitrostih, ko je potnike vrglo ven iz trupa letala, je dodobra polomilo in olupilo.

Ta problem bi rešila potniška celica pod padali. Toda to zahteva kontroliran razpad okvarjenega frčala, težka bo. Pa še pri nizkih višinah neučinkovita rešitev in vedno z možnostjo, da bo zadeva padla v jezero gorečega goriva ali vsaj zašla v goreči dež, ki bo zakuril vse skupaj ali uničil padala.

V bistvu je rešitev gradnja zanesljivih letal in ostalih naprav in sredstev za varen letalski promet, brezkompromisno vzdrževanje vse opreme, dobro izšolani in disciplinirani piloti in kontrolorji letenja, ki ne smejo biti preobremenjeni in učenje na napakah in odpravljanje le teh.

Katapultni sedeži naredijo več težav kot jih rešijo. Potniki so prehitro nedisciplinirani v kriznih situacijah in koliko jih bo znalo zapeti varnostni pas na H, če večina že z rešilnim jopičem postopa narobe?
Nekoč je bil Slo-tech.

gani-med ::

Sem že malo višje napisal, da G sile niso problem (niso smrtne), in tudi, če se potnik za kakšno minuto onesvesti, ga zato še ne bo konec, glavno da preživi.
CO2 is the elixir of life.

Pyr0Beast ::

...saj treba preprečit da se pilota pri tem ne zaletita...
Ali zakurita drug drugega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

Še vprašanje ali ni B52 imel namesto katapultnih sedežev neke sorte reševalno kapsulo za člane posadke, da so se izognili tveganju ob sočasni iztrelitvi?
Nekoč je bil Slo-tech.

Zeberdee ::

Še ena glupa od neizobraženca. Zakaj pa ni v gumo vse skp oblečen od zunaj, vsaj spodaj? :)
Ne zato, da bi se odbilo, ampak zaradi tega, da bi pač "trup" ostal skupaj?

sid911 ::

F-111 jo je imel zagotovo
1. Asus P8P67 LE | i3 2100 | HD 3850 | 2x4GB | 320 GB + 2 TB
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)

reeves ::

Aircraft, in particular, exert g-force along the axis aligned with the spine. This causes significant variation in blood pressure along the length of the subject's body, which limits the maximum g-forces that can be tolerated.

In aircraft, g-forces are often towards the feet, which forces blood away from the head; this causes problems with the eyes and brain in particular. As g-forces increase brownout/greyout can occur, where the vision loses hue. If g-force is increased further tunnel vision will appear, and then at still higher g, loss of vision, while consciousness is maintained. This is termed "blacking out". Beyond this point loss of consciousness will occur, sometimes known as "g-loc" ("loc" stands for "loss of consciousness"). While tolerance varies, a typical person can handle about 5 g (49m/s²) before g-loc'ing, but through the combination of special g-suits and efforts to strain muscles—both of which act to force blood back into the brain—modern pilots can typically handle 9 g (88 m/s²) sustained (for a period of time) or more (see High-G training).

Vir: Wikipedia

Pyr0Beast ::

blackout ali redout nimata veze pri trkih ,..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Seveda ne, reeves samo pojasnjuje vplive visokih obremenitev na človeško telo.

In btw, pospeški v smeri glave so nevarnejši, saj že pri približno -6G začnejo pokati kapilare v možganih. Višanje obremenitve čez to vrednost zelo pogosto povzroči hude možganske krvavitve.

gani-med ::

To so vse majhne vrednosti v primerjavi z G silo ki jo fašeš ob crashu letala.
CO2 is the elixir of life.

reeves ::

Nisem fizik, ampak sem skoraj 100%, da navadni smrtnik v kratkih hlačah in mikici ne bi preživel izstrelitve pri vsaj 200km/h. Pa tudi če bi to blo na neki normalni višini.
En dober mesec nazaj na avionu:
Letimo na višini 11000m s hitrostjo 850km/h. Zunanja temperatura je -63C

Pyr0Beast ::

Višanje obremenitve čez to vrednost zelo pogosto povzroči hude možganske krvavitve.
Jah, če v glavi ni krvi, se bolj težko naredijo krvavitve [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gani-med ::

Saj se ne bi potnikov izstreljevalo višini , kjer je -60 stopinj in tudi ni za to nobene potrebe.
Nesreče se večinoma dogajajo pri vzletanju in pristajanju, tam so pa povsem človeške razmere.

Sicer pa tudi airbagi in pasovi v avtomobilih ne rešijo prav vseh življenj, vendar je dovolj že to, da rešijo nekatere.
CO2 is the elixir of life.

BigWhale ::

Hm na kratko, kaj mora storiti ejection mehanizem.

a) zavarovati pilota, K36 v migu 29, to stori precej dobro ampak mora pilot vedeti kako se sedi v takem sedezu

b) odstreliti kabino nad pilotom ali pa pilota izstreliti skozi kabino

c) odpreti stabilizatorje leta na stolu, da lahko stol poleti, brez pretirane rotacije

d) pilota pospesiti in dvigniti na tako visino, da se mu bo padalo odprlo in bo varno pristal. zero-zero sedezi naj bi to v teoriji poceli.

e) prerezati varnostne pasove na sedezu in sedez lociti od pilota

f) odpreti padalo

Mene moti ze tisto izstreljevanje skozi kabino ali pa odmetavanje kabine. Pa je to samo eden od problemov, ki na klasicnih airlinerjih s 300 potniki v dveh nadstropjih enostavno ni resljiv.

Ce bi pa rad imel carterski let s samo petimi sedezi, pa izvoli placati 100.000 EUR za povprecno karto. ;)

reeves ::

Ampak tole ja pa res zanimiva debata. Razpravljamo kako bi naredil letala bolj varne, ki so že itak najbolj varno prevozno sredstvo glede na število prepeljanih potnikov, namesto da bi rajši razmišljal kako to nardit pri avtih.

gani-med ::

Znani so primeri, ko je pilotu zlomilo tilnik, ker se med izstrelitvijo ni pravočasno odprla kabina.
Vendar so bile to izredne razmere (primer, ko se je testni SR-74 dobesedno razstavil na višini 10 km in je en pilot preživel katapultiranje, drugi pa ne, brez katapulta ne bi preživel nihče)
CO2 is the elixir of life.

jype ::

V avtu bi bil 0-0 sedež namesto airbaga majka :)

Edino morda v tunelu bi se utegnila izstrelitev izkazati za nerodno :)

gani-med ::

Varnost pri avtomobilih bi se že z upoštevanjem CP predpisov bistveno povečala.
Ne rabiš katapultov za to, razen, da bi vzgojno nanje posadil notorične prekrškarje in jih malo pokatapultiral.
CO2 is the elixir of life.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gani-med ()

reeves ::

Zakaj skoz primerjaš vojaška letala s potniškimi. Če bi imel vsak potnik svoj ejection seat, bi se teža letala tolk povečala, da bi ti lahko šel gor samo v gatah.

Kaj pa je pri avionih drugače? V 99% letalskih nesreč je kriv človeški faktor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: reeves ()

gani-med ::

Saj masa tovora ni tak problem, če lahko boengi prevažajo slone, antonovi pa druge boeinge.
Problem je cena goriva.
CO2 is the elixir of life.

reeves ::

Tisti avioni ki prevažajo slone in druge boeinge nimajo gor tud 500 ljudi, sedežev, hrane, prtljage,...

gani-med ::

Piloti se kar držijo predpisov (in ne divjajo tako kot vozniki 8-) )
Večinoma gre za tehnične napake, ko se pa zgodi, si zdaj obsojen na gotovo smrt, nimaš nobenega dodatnega izhoda.
CO2 is the elixir of life.

AngelOfDeath ::

Piloti se kar držijo predpisov (in ne divjajo tako kot vozniki 8-) )
Večinoma gre za tehnične napake, ko se pa zgodi, si zdaj obsojen na gotovo smrt, nimaš nobenega dodatnega izhoda.



Ljudje so zelo pomirjeni, ko na letalu vidijo napis "Zasilni izhod".

Dobro se je vprašat zakaj...
edit: Slovnica

gani-med ::

Če bi imel padalo, bi ga morda lahko izkoristil ..
CO2 is the elixir of life.

reeves ::

Piloti ponavadi ja, ampak vzdrževalci malo manj.
Iz Discovery-ja: Air crash investigation:
En model je pral avion pa pozabu snet izolir trak s transponderja
En model spregledal razpoko na turbini
En pilot ni bil kvalificiran za letenje na 737, ki je bil ruski (on američan)
En pilot ni znal angleško

Pa še bi lahko našteval
http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

gani-med ::

To so pričakovane napake, ki niso iz objestnosti, ampak zato, ker ljudje nismo popolna bitja.

Point tega topica je bil, ne zakaj se dogajajo napake, ampak zakaj je toliko žrtev naenkrat, če se zgodi letalska nesreča.

Kot je videti tudi iz te zanimive debate, je glavni problem v denarju.
Sicer pa so letala dokaj varno prevozno sredstvo, veliko varnejša od avtomobilov ali motorjev predvsem zaradi številnih strogih ukrepov, ki so jih že uvedli v letalski industriji.
CO2 is the elixir of life.
strani: 1 2 3 4 ... 6


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Varnostni pas (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
552982 (230) Nesta
»

Kje so praktična vozila?

Oddelek: Znanost in tehnologija
4311751 (861) dzinks63
»

Statistika nesreč letalo - avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
543856 (2506) Smukec
»

Vpliv elektronskih naprav na letalsko varnost

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
4740326 (40326) nodrim
»

Resnica Pentagona? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
1638831 (5049) BigWhale

Več podobnih tem