» »

Vredno ubijati, vredno umreti, vredno iti v pekel

Vredno ubijati, vredno umreti, vredno iti v pekel

1
2
»

Saladin ::


Težko bi se strinjal tudi s tem, da nekdo, ki so ga vso mladost vzgajali v veri, ko odraste preprosto reče "ah, saj to so pravljice, Boga verjetno ni", pa mu je zato vse kar je slabega storil v življenju tudi implicitno odpuščeno z obrazložitvijo "saj ni poznal teže svojih dejanj". Gre namreč za to, ali človek dela dobro ali ne in nekatera dejanja so sama po sebi slaba, pa če ta človek verjame v višjo inštanco ali ne.

Saj neka kazen bi ga že morala doleteti - ampak ne večen pekel - to je point.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

lambda ::

Sedaj razumem kaj želiš povedati, kazen je potemtakem res kruta - lahko bi rekli diskretizirana, pekel da/ne.

Shegevara ::

Tisti, ki nima duševnih bolezni ne bo kar šel do žene, ki ga vara s sosedom in jo meni nič, tebi nič usmrti, zraven pa še soseda. Taka situacija pri normalnih ni mogoča. Obstajajo preračunljivi, blazni in psihopati, ki so zmožni ubijati in nesočustvovati. Ampak za take praviš, da ne morejo v pekel.

Saladin.
Kolikor poznamo boga od pravljic v svetem pismu, bo na koncu sodil po dejanjih. Dobro prisodil dobrim, slabo pa slabim. Bog naj ne bi imel kartoteke in izvide tvojih duševnih motenj in jih pri sojenju ne bo upošteval. Bo psihopata mogoče poslal v nebesa? NE

Če je bog do te mere nepravičen, da že šanso v življenju da enim boljšo drugim slabšo, sodi pa potem enakopravno in misliš potem, da bo kaj bolj pravičen, ko bo šlo za končno sodbo? Seveda bo ostal isti, torej ne.

Dajmo za primer določeno osebo X.
Lahko bi se rodil v tibetu, kjer bi ga oče recimo prosil, da postane budistični menih in tako živi v miru.

Lahko pa živi nekje v ameriki v samem podnu družbene lestvice med reveži in je naučen kriminala.
-----
Bo bog sodil tudi glede tega, v kakšnih okoliščinah si živel in česa si bil vzgojen v otroštvu?

Če ne, imamo primer nepravičnega sodnika.
Če ja, imajo vsi zločinci dejansko že zagotovljeno mesto v nebesih.

jype ::

Nebesa so tolk dolgočasna, da je groza, če gre ljudi sodit po kriterijih za vstop v nebesa.

whatever ::

Why a stairway to heaven when you can have highway to hell?:P
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.

Saladin ::

Kolikor poznamo boga od pravljic v svetem pismu, bo na koncu sodil po dejanjih. Dobro prisodil dobrim, slabo pa slabim. Bog naj ne bi imel kartoteke in izvide tvojih duševnih motenj in jih pri sojenju ne bo upošteval. Bo psihopata mogoče poslal v nebesa? NE

Sodil naj bi po dejanjih IN okoliščinah dejanj (tako eksternih, kot mentalnih).
In gledano v celoti noben ne zasluži pekla.

Glede psihopata v nebesih - zame so nebesa abstrakten pojem. Užitek je namreč zelo subjektiven pojem, medtem ko je ekstremen pain skorajda univerzalen "turn-off" (izjema je manjšina mazohistov-ekstremistov - za katere bi morda pekel bil kot nebesa ;)).
Nenazadnje - psihopat v nebesih bi znal poživit dolgočasje ;)

Če je bog do te mere nepravičen, da že šanso v življenju da enim boljšo drugim slabšo, sodi pa potem enakopravno in misliš potem, da bo kaj bolj pravičen, ko bo šlo za končno sodbo? Seveda bo ostal isti, torej ne.

Edini maksimalno logičen izhod vidim v neskončnem multiversu in reinkarnaciji. Ne glih ortodoksno krščanski pristop - a edini logičen, kako ohranit maksimalen raznolik pleasure za boga in maksimalno pravico in dobroto za individuume v tem multiversu.
O tem sem že razpravljal v "moji" temi.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Shegevara ::

Po moje bog nebi smel kakršno osebo sploh soditi.

1. za "test" na zemlji se nismo mi odločili, pač pa on
2. ni nujno da so se vsi strinjali z njegovim kriterijem ocenjevanja kaj je dobro, kaj je slabo. So določene veroizpovedi, ki jih "imajo" od boga vendar se že med sabo preveč razlikujejo ali pa so povsem univerzalne, da bi jih jemali resno.
3. Naše misli, naša dejanja so 99% odvisna od naših genov, podedovanega temperamenta, privzgojene osebnosti in od izkušenj iz preteklosti. Tako da bi v našem primeru bog lahko pravično opredelil le te determinante oz. produkt naših dejanj, ne pa nas, kar lahko pa tako ali tako storimo tudi sami.

Saladin, kaj si misliš o dušah.

Veliko jih verjame, da jo imajo. Nihče ni še dokazal, da bi vsaj lahko obstajala. Prav nasprotno. Skozi bolj ugotavljamo, da je naša zavest in vse kar smatramo kot človeško le v naših možganih.

In če duša ne obstaja, kako je potem sploh možno posmrtno življenje?

Saladin ::

Če hočeš detajle, postavi vprašanje v
Vprašajte Saladina - Bog part deus

Na kratko:
Popolna determiniranost ne pride v poštev - določen randomness mora obstajati in s tem tudi določene nepravičnosti in nepotrebno trpljenje.
Bog potrebuje ta randomness (nima smisla ustvarjat predeterminirano vesolje) - vendar kako biti pošten in dober do manj srečnih v tem vesolju?

Tako da ohraniš spomine in dušam privoščiš bolje življenje v kakem drugem življenju, morda v kakem drugem vesolju in času. Ne potrebuješ "nebes in pekla" - le precejšnje število boljših ali slabših priložnosti.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Shegevara ::

Oprosti Saladin, ampak, bolj ko razmišljam o brezpomenskem randomnessu in o Bogu, ki še preden ustvarja, ve, da bo ustvaril človeka, ki bo zaradi bolezni umrl 2 dni po rojstvu, mu bo bog dal še eno priložnost, kjer bo življenje zaradi randomnessa do določene mere SPET nepravično in subjektivno.... bolj se mi dozdeva, da je BS.

Ne saladin. Prav zaradi vseh teh kolobocij v randomness vesolju, ki nastane je ravno tako nesmiselna tvoja rešitev kot determinirano vesolje.

Zgodovina sprememb…

Saladin ::

Tukaj ni "brezpomenski randomness", ampak randomness z namenom.

Biološka situacija je taka kot je zaradi evolucijskega ustroja naše biologije.
Tehnološka situacija je taka zaradi tehnološke evolucije.
Socialna situacija pa je taka zaradi socialne evolucije.

Evolucija pa pomeni polno napak, ampak pri človeku (in dlje) tudi vse večjo eliminacijo teh napak. Sami lahko pričnemo kontrolirat evolucijo.

Ampak da pridemo to tam je potrebna evolucija. In evolucija je edini možni indeterministični način "stvaritve" človeka.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Shegevara ::

Že bolj primerna od determiniranega, to ti dam prav ampak vprašanje je še vedno kaj je smisel tega.

Tukaj ni "brezpomenski randomness", ampak randomness z namenom.


To, da je evolucijska pot primernejša zdaj vemo. Samo zanima nas njen smisel.

Dejanja boga menda so smiselna, se pravi potrebujejo vzrok/razlog. Upam da ne boš trdil da je še to tudi randomness.

Saladin ::

To, da je evolucijska pot primernejša zdaj vemo. Samo zanima nas njen smisel.

Razlago sem že podal v svoji temi (gre se za eno specifično ontološko izpeljavo), z katero pa nočem preveč "smetit" tole temo.

Se pa absolutno strinjam, da mora Bog (še več - kar celoten Obstoj) podlegat logiki. Če dopustiš zgolj možnost, da ne, potem je ves govor o bogu čisto pravljičen in nesmiseln.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Jst ::

>randomness z namenom.

WTF?!

Naključje z namenom ni naključje.

To je ravno point random funkcije.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

whatever ::

God sees everything. Give him a good show!
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.

ripmork ::

Moje mnenje je, da ni nikakršne potrebe po peklu ali nebesih.
Je življenje zelo relativno, na koncu se za vsakega človeka zadeve nekako "zglihajo".
Nekateri se naučijo lepše s tokom plavat, drugi manj... odvisno od mnogoterih dejavnikov, seveda.

En kitajski otrok, ki mora pod prisilo žoge šivat in ima težavno otroštvo, doživlja visok nivo pain-a - istočasno pa mu že najmanjša lepa/prijetna stvar pomeni ogromno (visok pleasure doživlja v malenkostih). Antipod temu pa bi bil razvajen mulc, ki se mu preveč lepo godi in je že vsega naveličan... doživlja minimalen pain v življenju, istočasno pa je obsojen na minimalen pleasure (ima visok prag zadovoljitve, zato zelo težko doživlja enako intenzivne lepe trenutke). Hujše vrste kriminalcev, ki skorajda po pravilu v otroštvu doživijo težke travme, zlorabe, itd (visok pain) potem svoje probleme izživljajo nad drugimi, ker ob tem občutijo visok pleasure (žal v najbolj destruktivni, sadistični obliki).

Nekako na koncu vsak dobi orenk dozo lepega/slabega, ali pa malo manjšo dozo lepega/slabega. Pekel pa nebesa sta tu, na zemlji. Smrt je zgolj, ko te vrže ven iz mreže in si prisiljen vstopit v novo "online" igro (tu predpostavljam reinkarnacijo).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

whatever ::

(tu predpostavljam reinkarnacijo).

Bolje bi nam bilo brez. Reinkarnacija je pravzaprav še največje možno sranje od vsega.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.

Saladin ::

>randomness z namenom.

WTF?!

Naključje z namenom ni naključje.

To je ravno point random funkcije.


Če "sprogramiraš" randomness", je to "z namenom".
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Reinkarnacija je pravzaprav še največje možno sranje od vsega.


Ne. Največje možno sranje je koinkarnacija. Nič hudega, če si jo težko predstavljaš, še teže jo je živeti, če je.

(Sem prepričan, da obstaja. Itak.)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

poweroff ::

Thomas: razlaga?
sudo poweroff

Thomas ::

Tri sobe, tema.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Vajenc ::

Tudi nekomu, ki hodi v cerkev in verjame v boga je lahko vredno iti v pekel. Mazohisti bi čakali v vrsti za karto, sadisti bi z veseljem postali "kapoti" (aka priviligirani zaporniki-nadzorniki v Auschwitzu), zoofili, nakrofili in kanibali bi končno zadovoljili svoje apetite ... Se pravi za nekoga je kazen, trpljenje in tema nasploh boljša izbira kot ljubezen in svetloba. Stvar vrednot ;)
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen

whatever ::

Reinkarnacija je pravzaprav še največje možno sranje od vsega.


Ne. Največje možno sranje je koinkarnacija. Nič hudega, če si jo težko predstavljaš, še teže jo je živeti, če je.

(Sem prepričan, da obstaja. Itak.)


Verjetno misliš split personality. BTW, tista tema je bunch of crap.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: whatever ()

Thomas ::

Če misliš, da je tista tema crap, to povej tam.

"Pretepel" te bom ko mačka, to ti je jasno?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Reinkarnacija je pravzaprav še največje možno sranje od vsega.


Ne. Največje možno sranje je koinkarnacija. Nič hudega, če si jo težko predstavljaš, še teže jo je živeti, če je.

(Sem prepričan, da obstaja. Itak.)


A lahko elaboriraš?

Edini minus maksimalno (neskončno) raznolike reinkarnacije (ali multiversa) je, da to vključuje tudi vse logične slabe in zle variante obstojev.

Če vzameš naše vesolje kot neko nevtralno izhodišče, potem obstaja tvoja "koinkarnacija" v nekem vesolju "boljšem" od našega, seveda pa tudi v kakem vesolju drastično "slabše" od našega - morda celo v varijanti vesolja, ki bi lahko opisal kot "pekel".
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Jaz v druga Vesolja NE verjamem. Sem že povedal zakaj, a še nisem dobil od nikogar signala, da je skapiral težavo s paralelnimi vesolji.

Vseeno, takole gre:

Če se ob Everettovem vejanju naredita dve paralelni vesolji, kar je the corner stone Miltiversa, potem v vesolju A ni nekega naslednjega vejanja, ki v vesolju B je. B se potem ob naslednjem Everetovem branchu cepi na C in D. Vesolju A, vesolje D ni paralelno. Pač pa paralelka paralelke C. Se pravi, prvotna predpostavka je preozka. Reductio ad absurdum.

Anyhow. Reinkarnacija sem jaz sebi od včeraj. Najmanj. Koinkarnacija pa vsakemu, ki ima v glavi isti mehanizem samozavedanja kot jaz. Reinkarnacija vsakemu, ki ga je kdaj imel.

Človek bi bruhal, a kaj moremo. Druge rešitve ne vidim.

Saladin ::

Hočeš reči - Everetov multivers je preobširen?
Vsaka veja ustvarja neskončno z drugimi vejami nepovezanih vesolij?

To je težava (ali nujnost) vseh multivers teorij (če upoštevaš bodisi neskončno časa bodisi neskončno prostora).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Mipe ::

In kje je ta omejitev? Kje je limit vesolja, časa? Ne moremo se pritoževati o preobširnosti multivers, če ne moremo požreti dejstva, da neskončnost obstaja.

Saladin ::

Fizika ne more operirati z realno neskončnostjo - če neskončnost že obstaja, morajo obstajati določene limite.

Recimo moja teorija vesolja (edit: vesolij) kot 2D manifold kot delna limita neskončnosti.

Fizikalno tako operiraš zgolj z limito - in ne z neskončnostjo (četudi je ta potencialno realna).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vici o peklu in nebesih

Oddelek: Loža
113271 (2319) Unknown_001
»

Vprašajte Saladina - Bog part deus (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Problemi človeštva
59429942 (18410) donfilipo
»

Smrt (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
937559 (4103) Tio2
»

Kako izstopiti iz rimokatoliške cerkve? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
16615749 (6040) poweroff
»

Srž religij (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
18710938 (8886) OwcA

Več podobnih tem