» »

Prometna nesreča - argumentiranje sodnega izvedenca prometne stroke

Prometna nesreča - argumentiranje sodnega izvedenca prometne stroke

enota13 ::

Kljub temu, da je v loži nekaj dolgih diskusij glede prometnih nesreč, je pri postopku ugotavljanja te nesreče nekaj vozlov, ki bi lahko bili deležni še kakšnega mnenja. Zadeva je dolga, zato jo je pred komentiranjem priporočljivo v celoti prebrati.

+ nesreča se zgodi pri zavijanju vozila A v levo, z državne ceste na stransko;
+ nasproti vozeči voznik (=B) prileti v desna vrata vozila A, ki zavija;
+ voznik vozila A (=A) trdi, da vozila B v trenutku zavijanja, ni bilo na vidiku;
+ narejen je policijski zapisnik, podpisan od obeh udeležencev;
+ zgodi se zaslišanje, sodnica naknadno zaprosi še za mnenje izvedenca;

Problematika je, da sodba temelji izključno na mnenju sodnega izvedenca, ki je izračunal, da je bilo vozilo B v trenutku zavijanja vozila A, že 0.9s v vidnem polju A, tj. vozilo B je prevozilo že 15m poti. A torej pri zavijanju "ni pustil mimo vozila B".

Sodni izvedenec po mojem mnenju ni mogel priti do desetinke sekunde natančnega podatka iz naslednjih vzrokov:
Na podlagi:
-> pospeškov iz knjige Expertize prometnih nezgod, dr. Rotim III (menim, da so v njej opredeljeni standardi, po katerih se lahko ravnamo, vendar le v primeru, ko ni preostalih anomalij, ki sledijo spodaj)
-> njegovih meritev, za katere tudi v svojem mnenju navaja, da so drugačne od tistih, ki jih je izmeril policist po nesreči
-> pavšalno podanih mas avtomobilov (pri čemer ne ve, da je bilo v prtljažniku vozila A 200kg tovora, kar je 20% mase, ki jo uporablja v izračunih)
-> napačne predstave o poziciji avtomobilov v trenutku dotika, kar vpliva na določanje razdalje vidnega polja
-> napačne predstave, kje je sploh bila v trenutku nezgode sredina cestišča, kar vpliva na točki pozicij vozil pred nesrečo (v svojih prikazih za opredelitev vidnega polja uporablja fotografije, nastale potem, ko so na cesto zarisali oznake)
-> določanja razdalj med vozili na dva načina: kot direktna ravna linija in kot krivulja po kateri avtomobil pelje v ovinku
-> in splošno napačne določitve lokacije referenčne točke F1, katere ne označi na fotografijah, niti ne obrazloži v mnenju; Ta točka je kot kaže tudi izhodiščna točka za izračun hitrosti avtomobilov

Ali nas niso v šoli učili, da za natančnost podatka kot je npr. desetinka sekunde, potrebujemo tudi primerno natančnost vhodnih podatkov? Izvedenec v tem primeru te nesreče operira ne le z nenatančnimi podatki, temveč napačno definiranimi podatki. In na podlagi situacije na cestišču, ki je danes prometno-tehnično drugače opremljeno kot v času nesreče. Sklepam tudi, da je trajnost/imunost teh licenc bistveno "odpornejša" kot pa so licence npr. arhitektov ali pa licence za delo v športu.

Poleg tega:
-> sodniški izvedenec vse skupaj opiše kot trk, ki na vozilu A povzroči zasuk za 60° in premik 3m nazaj in proti robu cestišča, gledano od mesta trka;
- po mojem mnenju fotografije dovolj jasno prikažejo, da tega premika pri vozilu A ni bilo;
 vozilo A

vozilo A

 sledi zaviranja vozila B

sledi zaviranja vozila B

- v policijskem zapisniku je sicer navedeno, da vozilo B oplazi vozilo A;

Da bo mera polna:
-> v trenutku nesreče na cestišču ni cestnih oznak, znaki za prilagoditev hitrosti niso poenoteni - z ene strani znak ne narekuje vožnje v naselju, z druga pa jo:
 smer vožnje vozila A

smer vožnje vozila A

 smer vožnje vozila B

smer vožnje vozila B

- izvedenec argumentira, da zakon ne zahteva poenotenih hitrosti za enak cestni odsek;
- temu, da cestišče ni bilo prometno-tehnično korektno opremljeno, ne daje posebne pozornosti oz. mu je situacija, ki po mojem mnenju bistveno vpliva na varnost in način vožnje udeležencev v prometu, popolnoma naravna (kljub temu, da v odgovoru na ugovor na njegovo mnenje obrazloži, da ne išče krivca nesreče, temveč vzroke za nezgodo)
- po tej prometni nezgodi so prometni znaki na tem odseku poenoteni, na cestišču pa je označena neprekinjena črta;

To so po mojem mnenju bistveni elementi, ki na nezgodo vplivajo, saj bi bila hitrost vozila B v primeru znaka III-14 znazno manjša in do nezgode avtomatsko ne bi prišlo. Poleg tega je voznik vozila A pričakoval nasprotna vozila v mejah hitrosti 50km/h.


Voznik vozila A, kateri po mnenju izvedenca "ni pustil mimo nasproti vozečega vozila", trdi da:
- v trenutku zavijanja tega vozila pred njim ni bilo
- izvedeniški izračun ne temelji na ustreznih podatkih
- je rekonstrukcija dogodka izvedenca pristranska, ker ne upošteva vseh dejstev, ki so botrovali pri prometni nesreči (nekatera so vidna s fotografij, druga izvedenec sam napačno zajame s terena)
- tako mnenje ne more biti podlaga za sodniško odločitev
in hkrati zahteva dodatno mnenje, ki bi potrdilo trditev, da je izračun na podlagi nenatančnih podatkov neverodostojen.

Ne glede na ugovore sodba ugotavlja odgovornost, da mora povzročitelj poravnati stroške kazni in sodniške stroške v skupni vrednosti vec kot 800E, ne vem natančno, s tem da izgubi še 5 točk, bonus pri zavarovanju, ipd. ipd... kot udeleženec s 45 letnimi izkušnjami v prometu, brez prometne nesreče, bo po postal enak vsem dnevnim prekrškarjem. Pa tudi to bi bilo pošteno, ampak samo ob pravični sodbi. Vsaka sodba v imenu ljudstva to pač ni.

Po mojem mnenju bi morali taki izvedenci izgubiti licenco, ker takih hipotetičnih klobas se pač ne piše, sodišče pa bi moralo ponovno preučiti vso zadevo. Vendar, boste rekli, da nima pomena, ker je sodišče pri opravljanju svojega dela lahko nestrokovno, strokovnosti ne bo šla preverjat nobena služba, plačamo ga pa tako ali tako vsi mi.

Vseeno pričakujem kakšen komentar, še posebno dobrodošel je s strani kakšnega prometnega izvedenca z licenco, pa tudi sodniškega se ne bomo branili.

Če bi se po čudežu pojavil bralec, ki bi s svojim predlogom razbil to gnilo jajce in rešil mojega očeta, da tega zastrupljenega sistema še dodatno ne financira, mu ne bo namenjena samo zahvala. Sicer je to lahko tudi pravnik, vendar po dosedanjih izkušnjah... dvomim, da je pravnik rešitev.

tony1 ::

Mojster, takole je na tem svetu: resnica je verjetno nekje vmes.

In ker tistih klinčevih 800 komadov, -3 PR in 5 pik ne bosta spravila na kant ne fotra, ne cele njegove familije, pač pozabi na vse skupaj.

Veš, udeležba v prometu je tvegana stvar, norcev je veliko, vseh bitk, v katerih si udeležen v lajfu, pa tudi ne moreš zmagati. Pa naj bo po krivici ali ne.

Skratka, prižgi čik in pozabi na vse skupaj. Jezus kristus, takšnele traktate s fotkami se gre pisat, ko se komu kaj naredi, ne pa zaradi razbitega avta. Si kdaj koga bližnjega izgubil v prometni? Jaz sem.

Let it go.

oemdzi ::

Jst te popolnoma razumem kaj hočeš povedat, vendar tle da bi se naprej pritožil je tvegano, saj če sedaj niso v očetovo prid razsodili je tudi manj verjetno da bojo na novo pritožbo in pa še stane te kar fajn. Republika Banana :)

gokky ::

Usklajenost signalizacije sicer ni nujna ze ene ali druge strani, vendar pa bi moralo biti naselje enovito označeno z vseh strani.

Nalašč sem uporabil izraz "bi moralo" ker tako redko srečaš naselje, ki je tako označeno, da sem že v dvomih, če zapisano drži.

Gavran ::

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?...

Načela cestnega prometa

2. člen

(1) Udeleženec oziroma udeleženka (v nadaljnjem besedilu: udeleženec) cestnega prometa mora ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno.

(2) Udeleženec cestnega prometa sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa in predpisi o javnih cestah.

(3) Kadar so udeleženci cestnega prometa otroci, starejši ljudje, slepi, invalidi in druge osebe, ki niso v celoti sposobne za samostojno udeležbo v cestnem prometu, so drugi udeleženci dolžni nanje posebno paziti in jim, če zakon tako določa, tudi pomagati.

Jaz bi vztrajal pri obrambi glede na drugi odstavek - človek je PRIČAKOVAL da v NASELJU (znak z njegove strani ceste) ne bo nihče pripeljal nasproti s hitrostjo 90 km/h
Čas 0,9 sekunde je nekje na nivoju tipičnih reakcijskih časov na nepričakovan (moj prvi stavek) dogodek. Drugače rečeno, šlovek je morda res začel zavijati v trenutku ko se je vozilo B pojavilo v njegovem vidnem polju, vendar:
1. Reagiral bi lahko šele 0,9 sekunde po začetku zavijanja oziroma nekje na pol zavoja
2. je pričakoval da ima dovolj časa za dokončanje manevra (hitrost nasproti vozečega 50 km/h
3. glede na prvi dve točki je ocenil da je varneje končati manever kot pa se vrniti na svojo polovico cestišča
4. zavorne sledi vozila B vodijo povsem naravnost, torej se voznik B ni poskušal izogniti oviri na njegovem voznem pasu

In ne, nisem izvedenec in ne morem dati uradnega mnenja. Lahko pa se tolažiš s tem, da so izvedenci tudi tiste Baričevičeve pse ocenili kot varne za vrnitev lastniku...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Okapi ::

Samo dve možnosti sta.
1) Sprijazniš se z razsodbo.
2) Najameš odvetnika in svojega izvedenca, ki bo napisal in strokovno utemeljil ekspertizo, ki bo dokazovala krivdo drugega voznika, se pritožiš in upaš, da boš na višji instanci uspel. Če boš dobil dovolj dobrega odvetnika in izvedenca, lahko tudi iz tujine, boš morda uspel. Ali pa tudi ne boš in si boš stroške še dodatno povečal.

Tako to pač je.

O.

overlord_tm ::

Okapi je izjavil:

Samo dve možnosti sta.
1) Sprijazniš se z razsodbo.
2) Najameš odvetnika in svojega izvedenca, ki bo napisal in strokovno utemeljil ekspertizo, ki bo dokazovala krivdo drugega voznika, se pritožiš in upaš, da boš na višji instanci uspel. Če boš dobil dovolj dobrega odvetnika in izvedenca, lahko tudi iz tujine, boš morda uspel. Ali pa tudi ne boš in si boš stroške še dodatno povečal.

Tako to pač je.

O.


3) Svet na Kanalu A. Sicer drek od odaje, ampak znajo naredit sceno iz vsake stvari in ljudem je to vesc, tistim na oblasti malo manj. Ce se policiji cesa ne da, zagrozis z novinari pa se hitro zmigajo.

Šimpanz ::

Nauči se da se pred sodišče pride z odvetnikom in svojim izvedeniškim mnenjem.

Ziga Dolhar ::

Enota13: je tvoj oče predlagal postavitev drugega izvedenca? Je bil obstoječi izvedenec zaslišan na glavni obravnavi? (Če ne, ali je njegovo zaslišanje zahteval?) Je obdolženi navedene napake grajal na obravnavi? Je imel na prvi stopnji odvetnika?

(Če odgovorov ne veš, nam prilepi zapisnik zadnje glavne obravnave.)

p.s.: sodniki "Sveta na kanalu A" praviloma ne gledajo. Prav tako jim - ob trajnem mandadu - "javno mnenje" na srečo ne pomeni kaj veliko.
https://dolhar.si/

fosil ::

Ne glede na vidnost ali nevidnost, je kriv voznik A, kajti vozilo B ima prednost. Torej je vozila A izsililo prednost.
Pogosto je tako, da se pri zavijanju, običajno s kakšnega dvorišča na glavno cesto ne vidi dobro, ampak zaradi tega ne more biti kriv tisti, ki je pravilno pripeljal po prednostni cesti.

Po mojem bi bila edina smiselna obramba tukaj poskusiti dokazati, da je vozilo B pripeljalo s preveliko hitrostjo in je torej soodgovorno za nesrečo. Torej da bi bila potem deljena krivda.

Lahko bi sicer poskušal dokazati da je za nesrečo krivo neurejeno križišče in s tem posledično občina/država, ampak po moje bi bil to bolj boj z mlini na veter.
Tako je!

T0RN4D0 ::

Hja, ena stvar je jasna. Pri toliko podatkih, si lahko tiste 0.9 sekunde kdorkoli in s kakršnimkoli papirjem zatakne nekam. :)

Sicer pa pač naše ceste FTV, krive pa niso bile še nikoli za nič. :]
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

JanK ::

enota13 je izjavil:


Ali nas niso v šoli učili, da za natančnost podatka kot je npr. desetinka sekunde, potrebujemo tudi primerno natančnost vhodnih podatkov?


Samo komentar okoli tegale. 0.9 sekunde je natancno na eno mesto (significant figure), oziroma 0.9 +- 0.05. To je natanko toliko natancno, kot ce bi rekel 90 stotink sekunde (implicirano +- 5 stotink), pa se na prvi pogled zdi to drugo precej bolj "slampasto".

Okapi ::

kot ce bi rekel 90 stotink sekunde (implicirano +- 5 stotink),
??? Kako je v 90 stotinkah implicirano +- 5 stotink? To moraš posebej označit, drugače se razume, da je natančno na eno stotinko.

O.

Ziga Dolhar ::

fosil je izjavil:

Ne glede na vidnost ali nevidnost, je kriv voznik A, kajti vozilo B ima prednost. Torej je vozila A izsililo prednost.
Pogosto je tako, da se pri zavijanju, običajno s kakšnega dvorišča na glavno cesto ne vidi dobro, ampak zaradi tega ne more biti kriv tisti, ki je pravilno pripeljal po prednostni cesti.

Po mojem bi bila edina smiselna obramba tukaj poskusiti dokazati, da je vozilo B pripeljalo s preveliko hitrostjo in je torej soodgovorno za nesrečo. Torej da bi bila potem deljena krivda.

Lahko bi sicer poskušal dokazati da je za nesrečo krivo neurejeno križišče in s tem posledično občina/država, ampak po moje bi bil to bolj boj z mlini na veter.


Ravno vprašanji hitrosti in vidnosti sta zelo pomembni. Hitrost zaradi ugotavljanja obstoja vzročne zveze in morebitne prekinitve oz. preusmeritve, vidnost pa zaradi malomarnosti. Če voznik vozila ni mogel videti, mu ni moč očitati, da bi ga moral ali mogel videti.
https://dolhar.si/

St235 ::

Popravite me če se motim, ampak dejstvo, da vozila nisi mogel videti ne more prenesti krivde na voznika, ki je pripeljal pravilno v nasprotni smeri.

Mnenju sodnega izvedenca je mogoče oporekati z ustreznim izvedenskim mnenjem, ki pa niti pod razno ni poceni. Računaj, da če boš šel v pritožbo se tega ne lotevaj brez odličnega odvetnika, ker tvoje laične navedbe in interpretacije na sodišču ne bodo odtehtale mneneje izvedenca. Seveda upoštevaj, da bo v takšnem postopku govora o 8000EUR in ne več 800EUR.

Go-ahead ::

Sam sem doživel karambolček pri hitrosti cca 30km/h. Peljem po glavni cesti in z desne se mi vključuje mlajša voznica. Skozi šipe se oba gledava, vendar ona rine naprej na glavno. V celoti sem se ji umaknil na levi pas, pa vendar je trčila vame. Ko je stopila iz avta je prvi stavek bil:
Nisem te videla!
Za znoret.

Tudi odlični šoferji prihajajo v leta in posledično se jim vozniške sposobnosti zmanjšujejo.

Kaj pravzaprav očitaš temu, ki je vozil naravnost?

T-h-o-r ::

go-ahead, morda bi bilo dobro, da bi v svojem primeru zabremzal? kajti 80% voznikov med vožnjo ni skoncentrirano na samo vožnjo, ampak se gledajo v ogledalo, pogovarjajo po telefonu, štelajo nekaj po radiu, pijejo, jedo, etc. etc., samo z glavo niso pri vožnji


sem se že velikokrat izognil trku, ker sem pač sam zabremzal, ustavil, se umaknil, počakal, čeprav nikoli ne bi bil kriv jaz :D, ampak to ti nič ne pomaga, če imaš potem potolčen avto
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

JohanP ::

Če gledamo na odgovornost med A in B, je glede na situacijo zagotovo kriv voznik A, neglede na pretekle izkušnje.
Vsekakor pa del odgovornosti nosi tudi upravljalec ceste, oziroma odgovorni prometnik, ki je za dan odsek uporabil nepoenoteno označevanje glede na smer vožnje.

Pritožba zoper odgovornost med A in B verjetno ne bi uspela. Potrebno bi bilo tožiti upravljalca ceste in mu dokazati soodgovornost. Cenejša varianta je TV oddaja, kot je že nekdo omenil..

Go-ahead ::

T-h-o-r je izjavil:

go-ahead, morda bi bilo dobro, da bi v svojem primeru zabremzal? kajti 80% voznikov med vožnjo ni skoncentrirano na samo vožnjo, ampak se gledajo v ogledalo, pogovarjajo po telefonu, štelajo nekaj po radiu, pijejo, jedo, etc. etc., samo z glavo niso pri vožnji


sem se že velikokrat izognil trku, ker sem pač sam zabremzal, ustavil, se umaknil, počakal, čeprav nikoli ne bi bil kriv jaz :D, ampak to ti nič ne pomaga, če imaš potem potolčen avto


Sem bremzal, vendar ne način, da bi blokiral kolesa. Če bi bi jaz trčil vanjo v levi bok in ne ona vame (prednji desni blatnik).

mn ::

JohanP je izjavil:

Če gledamo na odgovornost med A in B, je glede na situacijo zagotovo kriv voznik A, neglede na pretekle izkušnje.


Ne tako hitro! Ne pozabi, da je ne glede na omejitve po zakonu vedno potrebno prilagoditi hitrost ko vstopaš v nepregledni ovinek! To pomeni, da če je voznik A začel zavijati preden je voznik B prišel v njegovo vidno polje in se voznik B ni uspel pravočasno ustaviti je krivda nedvoumno na strani voznika B. Problem je samo dokazovanje, ker je to izredno težko (nemogoče?) dokazati. Pomisli logično, kako naj nekdo zavije levo pred nepreglednim ovinkom, ali pa desno za nepreglednim ovinkom brez da vedno tvega krivdo za prometno nesrečo?
Pomanjkljivosti v dokazu pa so razlog, da je OP odprl ta thread.

enota13 ::

@tony1:
Realen odgovor, verjetno se bo štorija tudi tako zaključila. Hkrati mi je resnično žal za tvojo izgubo...
Vsi, ki predlagate: "Let it go", popolnoma razumljivo. Po drugi strani pa, točno s takimi ukrepi nas sistem sili znova in znova v neko splošno anemično razpoloženje, da se potem do nas na enak način lahko obnaša. To lahko apliciramo na vse ostale družbene komponente. To na kratko poimenujem slab življenjski standard ali republika banana, kot temu pravi oemdzi.

@gokky:
Ja, po nesreči, pred sojenjem, so postavili enotne znake.

@Gavran:
Ob hitrem branju sem poleg tvojega predloga ugotovil, da bi se lahko zaradi pogojev na cestišču bilo možno nanašati na 7. člen. Glede prvega odstavka, ne vem kaj pravijo predpisi:
7. člen
(1) Ceste, prometna signalizacija in oprema na njih morajo biti zgrajene, postavljene in vzdrževane tako, kot je to določeno s predpisi o javnih cestah in predpisi o varnosti cestnega prometa.

- Drugi odstavek pove še nekaj več:
(2) Prometna signalizacija in prometna oprema morata biti postavljeni in označeni tako, da sta dobro vidni. Biti morata redno vzdrževani in ob vsakem uničenju, poškodovanju ali odstranitvi nemudoma zamenjani, nadomeščeni ali ponovno označeni.

Dejstva, ki ga navajaš v točki 4. v tvojem odgovoru, izvedenec ne prepozna.

@Okapi:
Krivda drugega voznika bi lahko bila posredna zaradi neposredne krivde pogojev na cestišču, ampak nisem pravnik.

Ali ni primarna naloga prometnih znakov obveščanje? Primarno zaradi varnosti, nato informiranja?

@Printer, @Ziga Dolhar:

Nisem seznanjen ali je sodnica dala informacijo na obravnavi, da bo iskala mnenje izvedenca. Vsekakor je bilo presenečenje, ko ga je oče prejel po pošti. Razlagal si je, da je vzrok argumentacija, ki jo je na 1. obravnavi podal s svojimi fotografijami in obrazložitvami glede (ne)opremljenosti cestišča. Na tej obravnavi so bili zaslišani vsi udeleženci nesreče, Dva voznika in dva sovoznika. To je bila edina obravnava, vse z izvedeniškim mnenjem se je zgodilo potem in izvedenec na obravnavi ni bil prisoten. Sodnica in izvedenec se zagotovo že dolgo poznata in "furata" svojo sceno, ker večina tistih, ki se branijo - ali pridejo brez odvetnikov, ali pa so evidentno krivi za nezgodo. Upoštevati je potrebno, da je to sodišče v Tolminu, roko dam v ogenj, da se zato drek še bolje meša zaradi manj zavzete angažiranosti prebivalcev kot npr. v večjih centrih. Po posredovanju 1. mnenja izvedenca, je oče, ne prosil, zahteval dodatno mnenje.

@fosil:
Se strinjan s tvojim prvim stavkom samo pod pogojem, da bi bila z obeh strani omejitev 50km/h ali pa 90km/h, torej enaka.

Popravite me če se motim, ampak dejstvo, da vozila nisi mogel videti ne more prenesti krivde na voznika, ki je pripeljal pravilno v nasprotni smeri.
Ta voznik nosi le krivdo, katere nima pomena iskati, ne na sodišču, ne kje drugje. In sicer, da bi bolj izkušeni voznik odreagiral in bi prišlo le do vroče krvi. Mislim, da je imel vse možnosti za zaviranje brez blokiranja. Moja navedba je sicer popolnoma hipotetična, ampak nič manj kot mnenje izvedenca. Mnenje izvedenca je zame poleg "romantičnega sloga" sporno zato, ker ne navaja prometno-tehnične situacije na cesti v času nezgode. Niti tega, da je bila ob njegovem ogledu ta situacija popolnoma drugačna.

@JohanP:, @mn
Vse okoliščine za morebitno iskanje krivde na cestišču ali pri vozniku, ki je peljal naravnost, so bile brezkompromisno ignorirane.

Zaradi zanimanja za moj "traktat" pripenjam mnenje izvedenca, tiste strani z matematiko. V tiste 3 formule se pravzaprav niti nisem natančno poglobil in nisem poskušal iskati podatkov, s katerimi bi prišel do 0 sekund. Vključene so tudi fotografije izvedenca, da bo bolj jasno, zakaj govorim, da je izvajal svoje izračune v nekem svojem hipotetičnem koordinatnem sistemu. Bolj kot berem, bolj se mi zdijo njegove ocene parodija iz katerih potem računa. Glede kredibilnosti sodišča pa ostajam brez besed. Če kakšnega specialca zanima celotno mnenje, je na voljo preko ZS.

Sedaj pišem le še za arhiv. O kakšni pritožbi in dvigovanju stroškov ne razmišljam preveč. Dvigovanje prahu s strani novinarjev pa tudi ne bo prineslo nobene koristi.

Pa vendar, ali je možno vložiti na sodišče prošnjo za podaljšanje roka za pritožbo? Po izrečeni sodbi je to namreč časa le 8 dni, mnogo manj, kot ga je imel na razpolago izvedenec. ... absurdistan

enota13 ::

Malce sem se zlagal. Bili sta dve zaslišanji, potem pa odredba za izvedenstvo.

JohanP ::

@mn
Se ne strinjam - poglej z druge smeri - voznik A je v nepreglednem ovinku z 200kg tovora v prtljažniku zavijal levo. Tudi, če je začel zavijati, preden je videl nasproti vozečega je izsilil prednost.

Razlog za nesrečo gre iskati v razmerah na cesti. Priključek je bil obnovljen ob tem pa je jasno vidna polna črta na starem asfaltu in vprašanje je, če je bilo tu pred obnovo na tem priključku sploh dovoljeno zavijanje levo. Torej gre lahko za soodgovornost upravljalca ceste.

Glede voznika, ki je vozil naravnost v ovinek: Sledi zaviranja na cesti so znak, da je imel kolesa blokirana. V primeru blokiranih koles gre avto samo še naravnost, tudi če imaš kolesa namotana v skrajno lego.

imagodei ::

> "Ne tako hitro! Ne pozabi, da je ne glede na omejitve po zakonu vedno potrebno prilagoditi hitrost ko vstopaš v nepregledni ovinek! To pomeni, da če je voznik A začel zavijati preden je voznik B prišel v njegovo vidno polje in se voznik B ni uspel pravočasno ustaviti je krivda nedvoumno na strani voznika B. Problem je samo dokazovanje, ker je to izredno težko (nemogoče?) dokazati. Pomisli logično, kako naj nekdo zavije levo pred nepreglednim ovinkom, ali pa desno za nepreglednim ovinkom brez da vedno tvega krivdo za prometno nesrečo?"

Žal je vse to brez pomena, če OP ne bo najel strokovnjaka prometne stroke, ki bo napisal mnenje vozniku A v prid. Po črki zakona je on odvzel prednost, razen če dokaže, da je za nezgodo odgovoren voznik B. Dokaže pa seveda zgolj preko mnenja izvedenca prometne stroke, ne z laičnim argumentiranjem.

Stvar je v tem, da morebitni prekršek voznika B ne pomeni (nujno), da je on povzročitelj prometne nesreče. Če ni drugače, se načeloma razsoja po črki zakona, v tem primeru je pa še izvedenec povedal svoje mnenje.

Sam sem imel eno benigno nezgodico, ko sem iz dovoza do bloka rikverc zapeljal na dovozno pot do drugega bloka, čez dobri 2 sekundi je pa vame priletela neka gospa. Sodišče je brez nadaljnega razsodilo, da sem krivec jaz, pri čemer ni upoštevalo nobenih drugih okoliščin. Zakon namreč pravi, da moraš pri vključevanju na glavno cesto pač spustiti mimo vsa vozila, pri čemer pa seveda ni definirano, kaj to pomeni (IOW: ali mora nekdo, ki se vključuje v Kranju, spustiti mimo tudi tista vozila, ki so ravnokar štartala iz Pirana proti Kranjski Gori). Sodnica je na moje ugovore jasno povedala, da me nima namena poslušati, da pa kamot razpiše obravnavo, na katero bo povabila še drugo udeleženko in izvedenca, ki pa bo skoraj 100% potrdil mojo krivdo; stroški pa bodo zagotovo narasli na nekaj 1.000 EUR. Sem raje pogoltnil, kot da bi iskal svojega izvedenca in še vedno tvegal plačilo vseh stroškov.
- Hoc est qui sumus -

St235 ::

Mnenje izvedenca žal ni samo hipotetično, ampak gre za konkreten dokaz, ki se je uporabil v postopku. Kot smo ti že omenil z laičnimi argumenti ne prideš daleč, kot tudi ne z enostransko predstavitvijo zgodbe na Slo tech.

Namreč imamo sledele stanje:
Mnenje izvedenca, da bi oseba A , ki je zavijala levo morala videti osebo B.
Imamo osebo A, ki je zavijala levo iz odvzela prednost osbi B, ki je pravilno pripeljala.
Imamo razsodbo sodišča, da je krivda na osebi A.
In imamo tvoje mnenje da nekaj ni v redu.

Kar se mene tiče je edin logičen sklep, da je oseba A dejansko kriva. Edine okoliščine, ki govorijo njen v prid so nepravilne oznake naselja, vendar to ne spremeni dejstva, da je voznik A spregledal B in da mu je odvzel prednost.

Verjetno je tako, da je na tem odseku tako ali tako prepovedano zavijanje levo oziroma je na cestišču neprekinjena črta. Na posnetku se jasno vidi, da je položen nov asvalt in črta še ni zarisana. Če bi bila cesta ustrezno označena bi to zgolj pomenilo, da je poleg tega, da je izsilil prednost prevozil še polno črto. Ne glede na to ali je zavijanje dovoljeno ali ne, ne smeš zaviti levo, če ti prihaja nasproti drugo vozilo.

Največ kar bi se tu dalo očitati upravljalcu ceste so določene pomanjljivosti pri označevanju, nikakor pa ne krivde za nesrečo. Podobno kot je primer opisal imagodei. S tem, ko je vzvratno zapeljal na prednostno cesto in nekomu odvzel prednost je bil avtomatično kriv, četudi bi voznik, ki je vanj trčil lahko ustavil. Tukaj bi moral dokazat, da je voznik B namenoma trčil vanj, da bi bila razprava sploh možna. Podobno je v tvojem primeru. Moral bi dokazati, da je voznik B namenoma trčil v vozilo A, ali da je do zavijanja levo prišlo zaradi neustrezne ureditve ceste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Brane2 ::

Poleg tega, vedno se moraš prilagajati razmeram vožnje.

Če na danem mestu ni možno varno zaviti levo, pač tam ne bi smel zaviti...
On the journey of life, I chose the psycho path.

:roketa> ::

Sem si pogledal poročilo izvedenca in je res notri ena precej huda napaka. Ko računa čas do trka vzame za razdaljo 45m. Obenem je na sliki označena razdalja vidnosti tudi 45m. Iz slike je razvidno, da je mesto trka v križišču bistveno bližje vozilu B kot razdalja vidnosti.

_Dormage_ ::

Če te je to pretreslo bolje, da neveš česa je sposobno naše Ustavno sodišče.
Tisto so šele idiotizmi :)

St235 ::

Berem tist del na katerega se nanađa komentar rokete. Nisem čisto prepričan če je tvoja intepretacija pravilna. Problem je v tem, da nihče od nas ni sodni izvedenec in tudi sam ne znam točno interpretirat zgornjih slik in razdalj. Namreč iz prve slike je razvidno, da je točka vidnosti 45m precej bolj nazaj, kot je označeno na sliki 2. Ravno tako iz teh slik ni točno razvidno kje je do trčenja prišlo.

Bolj me zanima kaj je voznik A delal 8 metrov na levem pasu, kot je razvidno iz prvega odstavka na 8 strani. Ker 2s nimaš pod milim bogom kaj delat na nasprotnem voznem pasu, če zavijaš levo.

enota13 ::

Sem si pogledal poročilo izvedenca in je res notri ena precej huda napaka.
Ni edina. Zakaj npr. pri vozilu B upošteva manjši pojemek pri hitrosti vozil po trku? Ne vem, nisem izvedenec, samo vprašam. So še druga vprašanja.


Mnenje izvedenca žal ni samo hipotetično, ampak gre za konkreten dokaz, ki se je uporabil v postopku.
Edini dokaz. In to naj bi bil konkreten dokaz? Za tak izračun bi pogrnil na izpitu fizike v prvem letniku katere koli fakultete (mogoče je bolj primerno, če govorimo o srednji šoli). To zame dokazuje le nesposobnost izvedenca in nestrokovnost sodišča, ničesar drugega. Či bilo sodišče privat firma, bi jo zaprli do konca leta.

Bi pa bilo zanimivo poslati uraden dopis s ključnimi popravki s končnim izračunom neposredno izvedencu, sodišču samo v vednost, češ da si neupravičeno obračunava honorar za slabo izvedene storitve.

@_Dormage_:
Saj me trese vsak dan, ne le zaradi sodišč. ;(( Stavil bi, da nisem edini.

Ziga Dolhar ::

Sodišče je postavilo izvedenca zaradi tega, ker je nesposobno - torej, ker ne razpolaga z znanjem, ki je bilo potrebno za približno ugotovitev dejanskega stanja.

Tvoj oče bi moral napake grajati na obravnavi. Če tega ni storil, sodišče ni imelo razlogov, da glede dejanskih ugotovitev ne bi sledilo mnenju izvedenca.

Torej - lahko vidimo zapisnike obravnav?
https://dolhar.si/

:roketa> ::

Del poročila izvedenca.

Lakotnik29: mesto nesreče je je natančno določeno. Točno na koncu zavornih sledi. Ni treba biti izvedenec, da ugotoviš, da je razdalja do trka krajša kot razdalja vidnosti.

Je pa še ena stvar. Na križišču je postavljeno ogledalo...

enota13 ::

Po posredovanju mnenja izvedenca ni bilo obravnav. Zapisniki obstajajo samo za zaslišanji, ki sta bili pred tem. Takrat mnenje še ni bilo spisano in se o njem ni dalo razpravljati. Izvedenec na sodišču ni bil prisoten. Na njegovo mnenje je bil poslan ugovor oz. pripombe. Izvedenec je potem poslal še odgovor, kjer odstopanj od svojega prvega mnenja ni bilo zaslediti. Sodišče je papirje v zvezi z mnenjem, ugovorom in odgovorom samo posredovalo. Ugovor lahko posredujem tudi na ZS.

popravek je v poševni pisavi

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: enota13 ()

St235 ::

Na fotkah v poročilu nisem videl sledi, zato nisem bil prepričan. Še vedno pa mi ni jasno kaj je vozilo a 2s in 8m delalo na nasprotnem voznem pasu.

Drugače pa kot je Žiga povedal, če se na sodišču predstavljenih dokazov ni izpobijalo, sodišče ni imelo osnove da v njih dvomi. Ne vem kako je točno potekala zadeva ampak kot je meni znano imata obe stranki v psotopku pravico, da izrazita svoje mnenje o vseh dokazih. Bi bilo pa edino logično, da se ugotovitve izvedenca lahko izpodbija samo z drugim izvedencem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

BlueRunner ::

Varianta 1: v skladu z ZPP poskušaš spodbijati izvedensko mnenje. Če ti uspe, potem sodišče imenuje drugega izvedenca. Rezultata novega mnenja ni možno napovedati.

Varianta 2: kot so ti rekli že drugi. Sama data izdelati novo mnenje in ga predložita kot dokaz, če je to v tej fazi postopka še možno. Pri temu pa tvegata, da:
- tudi novo mnenje za vaju ne bo ugodno (ode denar)
- sodišče novo mnenje (z obrazložitvijo) zavrne (lahko potem spodbijaš to odločitev sodišča)
- sodišče sprejme mnenje, vendar pa to ne vpliva nujno na končno razsodbo

Varianta 3: suck it up.

šernk ::

Še vedno pa mi ni jasno kaj je vozilo a 2s in 8m delalo na nasprotnem voznem pasu.


cesta je široka koliko? 5m? torej, avto spelje iz nič! dolg je recimo 4m,ko je na drugem pasu mora prvi del narediti 2,5m da pride dol s pasu...potem je avto dolg 4m...skupaj moraš narediti recimo 7m...en metr več se pa takoj nabere. pol pa ti prevozi 8m ko štartaš iz nič z polnim avtom v dveh sekundah...tvoja glava trdi 1 sekunda več kot dovolj...izračun pa pokaže da je nemogoče :)

ni mi pa jasno od kje je izvedenec dobil da je vozilo B z blokiranimi kolesi zaviralo s pojemkom 8,5m/s2, no sej nasploh mi fizika precej leži, pa mi tist izračun kar ni in ni jasen 8-O

najprej trdi: hitrost vozila B naj bi znašala tik pred trkom 12m/s, pol trdi: hitrost vozila B je znašala ob pojavu zavornih sledi 16,7m/s, tik pred trkom pa 17m/s...WTF?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Go-ahead ::

šernk je izjavil:


najprej trdi: hitrost vozila B naj bi znašala tik pred trkom 12m/s, pol trdi: hitrost vozila B je znašala ob pojavu zavornih sledi 16,7m/s, tik pred trkom pa 17m/s...WTF?


Tukaj je očitno zabluzil. Hitrost 62 km/h naj bi bila po pritisku na zavorni pedal, preden je začel delovati zavorni mehanizem ( in ne tik pred trkom.)

In ja, taka klapa nalaga ljudem denarne kazni in piše točke (tudi v primeru smrtnih žrtev).

Bljac....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Go-ahead ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prehitevanje v križišču

Oddelek: Na cesti
257490 (6446) Olórin
»

Prometna nesreča (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Na cesti
52191647 (82415) St235
»

Deljena krivda, namesto 100% krivda pešca (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11319399 (16724) amigo_no1
»

Prometna nesreča na vhodu v osnovno šolo

Oddelek: Na cesti
293562 (2731) gulfstream
»

Prometna nesreča - pravno vprašanje (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
43533102 (21781) šernk

Več podobnih tem