» »

Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar

Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar

mertseger ::

J.McLane je izjavil:


Če bi bila kriza imamo Brestanico, ampak kolikor sem na hitro pogledal nima kapacitete da bi nadomestila celoten NEK, torej imamo po tvoje že danes hud problem?



Če misliš problem v času remont ga ni ker je vse vnaprej dogovorjeno, če misliš ob izpadu NEK se nadomestek za tisti čas najde saj naše je samo pol. Dolgoročno gledano pa ja, brez NEK bi imeli velik problem saj bi nam manjkala 1/3 proizvodnje. Če gre NEK ven brez UCTE sicer tega ne računam ampak sem 99,5% da se sistem sesuje.

fikus_ ::

To, da bi se baterije v EV uporabljale kot hranilnik elektrike, poslušam že skoraj 10 let. Celo študije so delali na to temo, vendar dlje od teorije še nisem videl.
Recimo, da ima nekdo predvidljive vožnje z EV (ne porabi celotne kapacitete baterije v nekaj dneh), bi se dalo čisto lepo polniti EV z NT in oddajati v omrežje v času VT.

"Kdo bo pa placal opremo za teh nekaj sto polnilnih mest na parkingu pred firmo?"

Tisti, ki bi koristil razliko v ceni elektrike. Koliko in če se splača???!!

In tudi tukaj se konča pri financah.

Wrop ::

Koliko bi dobil lastnik vozila? Saj samo to lastnika vozila zanima. V najboljšem primeru par deset centov, za 10 kWh. Kdo bo šel še dodatno degradirat svojo majhno baterijo v EV, za teh par desetakov na leto?

Gavran ::

fikus_ je izjavil:



"Kdo bo pa placal opremo za teh nekaj sto polnilnih mest na parkingu pred firmo?"

Tisti, ki bi koristil razliko v ceni elektrike. Koliko in če se splača???!!

In tudi tukaj se konča pri financah.


Niso samo finance. Nekaj sto prikljucnih mest krat 10kW na prikljucno mesto je nekaj megawatov prikljucne moci krat sto takih firm je pol nuklearke prikljucne moci. Zjutraj ob prihodu v sluzbo bodo akumulatorji precej prazni in se ne bo moglo racunati z nekimi pretoki energije med posameznimi vozili.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Že ogromno naredi zamik porabe za pičli 2h, recimo peak se ponavadi dogaja od 7h-9h zvečer, to sta dve urci ki bi jih z lahkoto premestili s pametno uporabo gospodinjskih naprav.


Zamik porabe ni noben problem. Jaz ze zdaj polnim samo po enajsti uri zvecer. Drugo je pa to, da mas V2G in ga uporabljas za potrebe grida, ki ni tvoj grid. :)

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Greš v službo in za najmanj 8 ur parkiraš avto. Enostavno se da nastaviti, da naj bo avto ob koncu službe tako poln, kot je bil na začetku, vmes se pač sprazni in napolni za tistih 10...20%. Ker bi to dovolil pa bi lahko npr. preko noči polnil avto z npr. 10..20% popustom.
Ker se avto ne bi praznil 0...100% ampak zgolj 10%...20°kapacitete se to ne bi kaj prida poznalo na življenjski dobi baterije in boš še vedno imel na razpolago dovolj energije v avtu za kakšen super nujen skok med delovnim časom.


To je nekaj kar deluje samo v teoriji, ker ne ves kaksna bo cena in potreba po elektriki, da bi na koncu delovnega casa lahko v vozilu, ki ti ga je nekdo posodil, pustil toliko energije, kot jo je bilo, ko si vozilo dobil in dejansko se kaj prihranil. Ko gredo vsi iz sluzbe bodo vsi potrebovali polne baterije in takrat bos moral vsem vracati energijo, ki si si jo sposodil.

Pozabite na milijone majhnih premicnih baterij. So vecje baterije, ki pokrivajo ulico ali dve ali pa stanovanjsko zgradbo ali dve, veliko bolj smiselne. Solarni paneli na vseh hisah v ulici in ena velika baterija za celo ulico. Se vec drobljenja po mojem nima smisla.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



To je nekaj kar deluje samo v teoriji, ker ne ves kaksna bo cena in potreba po elektriki, da bi na koncu delovnega casa lahko v vozilu, ki ti ga je nekdo posodil, pustil toliko energije, kot jo je bilo, ko si vozilo dobil in dejansko se kaj prihranil. Ko gredo vsi iz sluzbe bodo vsi potrebovali polne baterije in takrat bos moral vsem vracati energijo, ki si si jo sposodil.

Pozabite na milijone majhnih premicnih baterij. So vecje baterije, ki pokrivajo ulico ali dve ali pa stanovanjsko zgradbo ali dve, veliko bolj smiselne. Solarni paneli na vseh hisah v ulici in ena velika baterija za celo ulico. Se vec drobljenja po mojem nima smisla.
e
Če gledaš grafe obremenitve omrežja konica nastopi okrog 8 ure zjutraj in okrog 12 ure opoldne. Poraba po 13 uri precej pade. Ravno takrat pa SE delajo na polno. Če se torej ob 8 in 12 uri iz avtomobilov vzame nekaj energije, katera se proda po konični tarifi (KT) in se nato ti avtomobili med 13 in 15 uro nafilajo z energijo iz SE katera bo relativno poceni je računica lahko zelo ugodna.

Na parkiriščih služb bo polnilnice postavil delodajalec (ali njegov pogodbeni partner). Elektrika pa se bi lahko plačevala tudi iz nadomestila za prevoz na delo, če je že delodajalec ne bi "poklonil" v obliki bonitete.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gavran ::

Ja konica ob osmih zjutraj, ko bi vsi prisli v sluzbo s precej praznimi baterijami in hkrati priklopili na polnjenje...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

fikus_ ::

Ideja je, da bi s polno baterijo zjutraj štartal, v službo prideš s 75%, vmes oddaš naslednjih 25%, domov greš s 50% baterije in domov prideš s 25% ali manj, daš na polnjenje, ki poteka od npr. 23 ure do 4 ure zjutraj. % bi v praksi variirali.

Tu je idealen scenarij, v realnosti skonfigurirat takšno mrežo in "optimalno" polnit/praznit je tema za par naslednjih Nobelovih nagrad in dober biznis.

Gavran ::

In zakaj in kako bi tankal doma? Ce ze drugega problema ni, je tu problem ljudi, ki zivijo v blokih in se dolgo ne bodo imeli svojih polnilnic, zato se bodo zanasali na tankanje v firmah.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Invictus ::

Seveda bodo firme kar plačevale štrom za avte svojih zaposlenih?

Mogoče za dobro plačane, ostali pa malo morgen... ;)
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

fikus_ ::

"In zakaj in kako bi tankal doma? "

Da bi kasiral na razliki NT in VT. Ali se bi splačalo?!

kow ::

NT in VT nista sustainable. Potrebnih bo vec tarif, da povecamo ucinkovitost sistema.

telexdell ::

Gavran je izjavil:

Ja konica ob osmih zjutraj, ko bi vsi prisli v sluzbo s precej praznimi baterijami in hkrati priklopili na polnjenje...

To drži za tistih nekaj % kateri se iz enega konca Slovenije vozijo na drugi konec. Velika večina pa se na delo vozi manj kot 30 km v eno stran.
Dejstvo je, da bo z razmahom EV večino časa na razpolago ogromno energije in to v času, ko so potrebe največje. In kjer je možnost za zaslužek, se najdejo ideje in poti, da se do tega zaslužka pride.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Cange ::

EV z okoli 7k km letno bi se lahko večino časa polnilo kar z integrirano sončno celico.
Nekoč z 90% izkoristka na sončni celici se bo EV polnilo v oblačnem vremenu kar s svetlobnim snopom med potjo.

energetik ::

Z opombo, da bi bila notri dovolj velika baterija za cca. pol leta vožnje... ;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Cange ::

energetik je izjavil:

Z opombo, da bi bila notri dovolj velika baterija za cca. pol leta vožnje... ;((


V sorodni temi imaš izračun. Velikost baterije je brezpredmetna. Da osvežim, 0.5kW sončna celica, povprečno 8 ur polnjenja, ~150kWH = 40l bencina ;).

krucymucy ::

Gavran je izjavil:



Niso samo finance. Nekaj sto prikljucnih mest krat 10kW na prikljucno mesto je nekaj megawatov prikljucne moci krat sto takih firm je pol nuklearke prikljucne moci. Zjutraj ob prihodu v sluzbo bodo akumulatorji precej prazni in se ne bo moglo racunati z nekimi pretoki energije med posameznimi vozili.


Jaz tudi nisem imel v mislih samo polnilnic, pac pa celo infrastrukturo povezano s tem.
Tisti stebricek s kablom na vsakem parkingu je se najcenejsi.

mertseger ::

Cange je izjavil:

energetik je izjavil:

Z opombo, da bi bila notri dovolj velika baterija za cca. pol leta vožnje... ;((


V sorodni temi imaš izračun. Velikost baterije je brezpredmetna. Da osvežim, 0.5kW sončna celica, povprečno 8 ur polnjenja, ~150kWH = 40l bencina ;).


:))

Daj še enkrat ponovi izračun, 500W sončna celica X 8 ur še nikoli ni bilo 150 kWh ampak v najboljšem primeru 4 kWh.

energetik ::

mertseger je izjavil:

Cange je izjavil:

energetik je izjavil:

Z opombo, da bi bila notri dovolj velika baterija za cca. pol leta vožnje... ;((


V sorodni temi imaš izračun. Velikost baterije je brezpredmetna. Da osvežim, 0.5kW sončna celica, povprečno 8 ur polnjenja, ~150kWH = 40l bencina ;).


:))

Daj še enkrat ponovi izračun, 500W sončna celica X 8 ur še nikoli ni bilo 150 kWh ampak v najboljšem primeru 4 kWh.
+ cel EV pokrit s celico, hkrati pa še nagnjen s streho proti soncu junija...

Cange ::

mertseger je izjavil:

Cange je izjavil:

energetik je izjavil:

Z opombo, da bi bila notri dovolj velika baterija za cca. pol leta vožnje... ;((


V sorodni temi imaš izračun. Velikost baterije je brezpredmetna. Da osvežim, 0.5kW sončna celica, povprečno 8 ur polnjenja, ~150kWH = 40l bencina ;).


:))

Daj še enkrat ponovi izračun, 500W sončna celica X 8 ur še nikoli ni bilo 150 kWh ampak v najboljšem primeru 4 kWh.


Kakšen avtomobil pa imaš da požgeš 40l na dan in narediš 7k km letno?

energetik je izjavil:

mertseger je izjavil:

Cange je izjavil:

energetik je izjavil:

Z opombo, da bi bila notri dovolj velika baterija za cca. pol leta vožnje... ;((


V sorodni temi imaš izračun. Velikost baterije je brezpredmetna. Da osvežim, 0.5kW sončna celica, povprečno 8 ur polnjenja, ~150kWH = 40l bencina ;).


:))

Daj še enkrat ponovi izračun, 500W sončna celica X 8 ur še nikoli ni bilo 150 kWh ampak v najboljšem primeru 4 kWh.
+ cel EV pokrit s celico, hkrati pa še nagnjen s streho proti soncu junija...


F1 dirkalnik je precej večji od tipičnih dirkalnikov + vsako leto je boljši. Razlog poišči sam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

telexdell ::

krucymucy je izjavil:

Gavran je izjavil:



Niso samo finance. Nekaj sto prikljucnih mest krat 10kW na prikljucno mesto je nekaj megawatov prikljucne moci krat sto takih firm je pol nuklearke prikljucne moci. Zjutraj ob prihodu v sluzbo bodo akumulatorji precej prazni in se ne bo moglo racunati z nekimi pretoki energije med posameznimi vozili.


Jaz tudi nisem imel v mislih samo polnilnic, pac pa celo infrastrukturo povezano s tem.
Tisti stebricek s kablom na vsakem parkingu je se najcenejsi.

Bodočnost ne bo 100 parkirišč in 100 avtomobilov priključene na kable ampak bo 100 parkirišč na katerih se bodo vozila polnila brezstično. S tarifnimi sistemi in hitrostjo polnjenja bodo naravnani ceniki. Avtomatika pa bo skrbela, da se bo pretakalo ravno toliko energije, kot jo je takrat na voljo. Če bo na volj npr. 500 KW, potem se bo lahko vseh 100 vozil polnilo s 5 kW ali pač nekatera, katera bodo plačala več s 100 kW, druga katera bodo koristila popust s 2 kW in ostali s preostankom moči.
Če vemo, da 90% avtom vozi do službe manj kot 30 km ne vem kateri šalabajzer bo pustil avto skoraj praznega pred odhodom v službo, da bo lahko zjutraj večina vozil praznih? Ko boš prišel z avtom domov, ga boš parkiral, vgrajeni sistem brezstičnega polnjenja pa bo poskrbel, da bo zjutraj vozilo polno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

krucymucy ::

telexdell je izjavil:


Bodočnost ne bo 100 parkirišč in 100 avtomobilov priključene na kable ampak bo 100 parkirišč na katerih se bodo vozila polnila brezstično. S tarifnimi sistemi in hitrostjo polnjenja bodo naravnani ceniki. Avtomatika pa bo skrbela, da se bo pretakalo ravno toliko energije, kot jo je takrat na voljo. Če bo na volj npr. 500 KW, potem se bo lahko vseh 100 vozil polnilo s 5 kW ali pač nekatera, katera bodo plačala več s 100 kW, druga katera bodo koristila popust s 2 kW in ostali s preostankom moči.
Če vemo, da 90% avtom vozi do službe manj kot 30 km ne vem kateri šalabajzer bo pustil avto skoraj praznega pred odhodom v službo, da bo lahko zjutraj večina vozil praznih? Ko boš prišel z avtom domov, ga boš parkiral, vgrajeni sistem brezstičnega polnjenja pa bo poskrbel, da bo zjutraj vozilo polno.


Odlicno, bom lahko se telefon polozil na asfalt da se napolni.
Ta je tudi prazen dvakrat dnevno.

telexdell ::

krucymucy je izjavil:



Odlicno, bom lahko se telefon polozil na asfalt da se napolni.
Ta je tudi prazen dvakrat dnevno.

To lahko narediš že danes:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::

Juznoavstralsko baterijo bodo povecali za 50MW/64.5MWh.

Izgleda, da tehnologija deluje (je zanesljiva) in tudi ekonomsko upravicena (vsaj v primeru specificnega elektro trga - kot je v South Australia).

Malner ::

Na Jesenicah obstaja dosti boljših načinov hranjenja električne energije, kot ogromna baterija. Ceneje bi bilo poleti v HE Moste vodo črpati nazaj gor.

telexdell ::

Malner je izjavil:

Na Jesenicah obstaja dosti boljših načinov hranjenja električne energije, kot ogromna baterija. Ceneje bi bilo poleti v HE Moste vodo črpati nazaj gor.

Kaj te muči baterija na Jesenicah? Človek jo je postavil s svojim denarjem in gotovo je kaj računal pri tem. Zakaj pa ti ne zgradiš ČHE s svojim kešem, če si tako prepričan, da je ceneje?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

gruntfürmich ::

tudi trgovski centri se postavljajo z lastnim denarjem, pa še to ne pomeni da bi jim v normalni državi to dovolili.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

starfotr ::

fikus_ je izjavil:

"In zakaj in kako bi tankal doma? "

Da bi kasiral na razliki NT in VT. Ali se bi splačalo?!


Ne. Ker v 10 letih daš za baterijo 10 keur, za elektriko pa za vse cikle samo 2 keur. Tudi, če je 5x dražja elektrika, to pomeni, da si na nuli. Oziroma imaš se izgubo, saj moraš prilagajat svoj slog, namesto, da bi zjutraj imel poln avto, ga pač nimaš in trpiš. Tako, da pokrivanje špic iz baterij EV je bedarija, ki se jo lahko spomne samo povsem neumen človek.

telexdell je izjavil:

krucymucy je izjavil:

Gavran je izjavil:



Niso samo finance. Nekaj sto prikljucnih mest krat 10kW na prikljucno mesto je nekaj megawatov prikljucne moci krat sto takih firm je pol nuklearke prikljucne moci. Zjutraj ob prihodu v sluzbo bodo akumulatorji precej prazni in se ne bo moglo racunati z nekimi pretoki energije med posameznimi vozili.


Jaz tudi nisem imel v mislih samo polnilnic, pac pa celo infrastrukturo povezano s tem.
Tisti stebricek s kablom na vsakem parkingu je se najcenejsi.

Bodočnost ne bo 100 parkirišč in 100 avtomobilov priključene na kable ampak bo 100 parkirišč na katerih se bodo vozila polnila brezstično. S tarifnimi sistemi in hitrostjo polnjenja bodo naravnani ceniki. Avtomatika pa bo skrbela, da se bo pretakalo ravno toliko energije, kot jo je takrat na voljo. Če bo na volj npr. 500 KW, potem se bo lahko vseh 100 vozil polnilo s 5 kW ali pač nekatera, katera bodo plačala več s 100 kW, druga katera bodo koristila popust s 2 kW in ostali s preostankom moči.
Če vemo, da 90% avtom vozi do službe manj kot 30 km ne vem kateri šalabajzer bo pustil avto skoraj praznega pred odhodom v službo, da bo lahko zjutraj večina vozil praznih? Ko boš prišel z avtom domov, ga boš parkiral, vgrajeni sistem brezstičnega polnjenja pa bo poskrbel, da bo zjutraj vozilo polno.


Spet en Tesla, ki sanja o brezžičnem polnjenju. Mogoče bi moral pa T napisati z malo in zaključiti z o.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: starfotr ()

BigWhale ::

Zupani so resnicno off-topic.

J.McLane ::

Jeseniška baterija je dobila sestrico v Talumu, investitor je isto NGEN:
https://ptujinfo.com/novica/politika-go...

Podobna cena in moč kot jeseniška, kapaciteta je pa 35% višja.

Še nekaj podrobnosti o delovanju:
https://oe.finance.si/8957770/Jeseniska...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

Ne kupim.
Ta reč mi je absolutno proti vsem notranjim nagonom.

Gledal sem proizvodnjo litijskih baterij, cel krog...and to think, da z njimi napajamo butaste FB objave, mi resnično slabo dela.
I'm not kidding...absolutely preposterous. Podobno kot, da bi se danes spomnili spet uporabljat kitovo olje za ogrevanje hiš. Just fuck no.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

J.McLane ::

Jah glej, bo pa kdo drug kupil.

Cel krog proizvodnje se da močno zoptimizirat, ni treba otrokom kobalta kopat, ni treba "solin" v velikosti velemesta in čakat 18 mesecev na litij...

Do danes se je pač koristilo te 1000 let stare načine, ker so bile potrebe za baterije majhne. V 10 letih se bo ta celotna veriga močno spremenila. Oglej si plane, ki jih imajo Clean TEQ, Standard Lithium, EnergyX, Piedmont in nenazadnje tudi Tesla. Pa vprašanje koliko 100 drugih firm sem še spustil.

Če pa gledaš kaj dela Norilsk Nickel ti pa jasno da slabo rata.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

Vsi zgoraj omenjeni startupi so zgolj bulšitiranje IMO.
"Standard Lithium". Inovativno, ni kaj. (hint: Standard Oil)

As we speak, viabilne reciklaže litijskih baterij nekako ni. V nemčiji se par firmic ukvarja z razstavljanjem, and it's stupidly insane. Nevarno, labor intensive.

https://www.theverge.com/2019/11/6/2095...

Recikliranje se da zoptimizirat, ampak je težno v katerokoli obliki. Rabili bi res vsaj še en red breaktrough-ja.

Če vi mislite, da bodo Somalijci cele dneve v nehumanih pogojih ročno razstavljali našo odpadno elektroniko, mislim, da ste v zmoti.

To opažam pri veliko tech junkijih, pa ne mislim nate McLane.
Enostavno prodalo se jim je neko novo tehnologijo, pod lažno pretvezo, in so že vsi mokri tam spodaj.

Električni avti niso dolgoročna rešitev. Električni avti so zgolj rešitev lokalnega onesnaževanja zraka, and not much else.
Carbon neutral sintetičen etanol proizveden s sončno energijo, daleč naščije proizvodnjo litija po ekofriendlines. ICE pa postanejo za red čistejši od EVjev.

Res, ta consumer tech optimizem se dobro reklamira. Resnica pa je drugačna. Prestar sem, da bi padal na poceni trike marketing oddelkov.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

pegasus ::

vostok_1 je izjavil:

Carbon neutral sintetičen etanol proizveden s sončno energijo, daleč naščije proizvodnjo litija po ekofriendlines.
Super, zdaj pa še postavi biznis okrog tega in dokaži, kako prav imaš.

J.McLane ::

vostok_1, ti si kakšno leto (ali destletje) zadaj, daj glavo ven iz svoje riti in poglej, da moji našteti viri imajo že pilotne delujoče obrate, nobeno čarovništvo ni to, samo tehnologija ki obstaja že destletja je dobila pot v rudnike. Ljudje smo taki da če nekaj dela in prinaša denar se tega ne dotikaj in tale rudniški sektor je bil desetletja nedotikljiv ker je bil postavljen in delal denar. Stvari se z zahtevanimi novimi kapacitetami močno spreminjajo. Ti novi projekti bodo dobili miljardna financiranja, zato ker investitorji tako hočejo, čist simpl.

Samo na temo niklja si vzemi čas in poglej tele 4 filmčke:
https://www.benchmarkminerals.com/membe...

Sigurno komu izmed teh ne bo uspelo vse po planih, je pa nakazana jasna smer da se bo ta sektor močno spremenil. Samo da ne bo potem jokanja ko bodo zapirali rudnike v Kongu in bodo tisti danes izkoriščani otroci jutri lačni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Eeeeee . . . . Vostok vidi povsod zarote, ne ga jemat resno.

vostok_1 ::

Nobene zarote. Čisto kapitalistično. Recikliranje baterij je strošek, ki ga nihče noče. Lažje je dumpati odpadke na obale vzhodne afrike.

@McLane

Jasno, da so projekti, ampak zaenkrat ne vidim, da bi prišli dlje od spletnih prezentacij ali web streamov iz lastne hiše.
Saj ne, da ne podpiram. Podpiram 100%, ampak žal je to velik zalogaj.
Če bi musk začel z investicijo v "re-gigafactory", bi rekel...ajde, morda bo kaj.
Skoraj bi prej vrjel v vodikovo ekonomijo.

Baterije v doglednih tehnologijah niso za bulk potrošnjo. So pa odlične za specializirane niše.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

pegasus ::

vostok_1 je izjavil:

Recikliranje baterij je strošek, ki ga nihče noče. Lažje je dumpati odpadke na obale vzhodne afrike.
Motiš se. Odpadne baterije vsebujejo procentualno veliko večji delež zanimivih sestavin kot katerakoli ruda, zato je njihovo recikliranje bolj smiselno kot novo rudarjenje.

vostok_1 je izjavil:

Če bi musk začel z investicijo v "re-gigafactory", bi rekel...ajde, morda bo kaj.
S tem se npr. ukvarja JB Straubel, soustanovitelj Tesle. Musk pa je tudi obljubil predelavo v gigafabrikah, takoj ko se jim nabere dovolj iztrošenih baterij.

vostok_1 ::

Best of luck then.
Zaenkrat pa pridno filamo afriko z odpadnimi rečmi.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

borisk ::

kolk teslinih baterij je že afriki?

vostok_1 ::

Zaenkrat še ne veliko.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

vostok_1 ::

Eno vprašanje.
Te nove prihajajoče tesline celice. Zgledajo kar fanj, ampak čemu se še vedno odločajo za valjasto obliko.
A ni prizmatična boljša? Tudi iz vidika hlajenja in power density?
Lažje jih je stackati, hladilni kanali so poenostavljeni. Manj "premičnih" delov.
Pa ne mislim, baterije kot se na RCjih uporablja. Ampak metal encased recimo 150x100x30mm.

Ne razumem, čemu vstrajati na tem?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

J.McLane ::

Eden do razlogov je ta da so celice v cilindrih, ki jih lahko povežeš skupaj in dobiš "solid block", torej celice skrbijo za togost celotnega podvozja. Če imaš pouch celice, jih moraš dati v neko "posodo" ker je ta posoda velika in pravokotna ne bo imela dobre vloge pri zagotavljanju togosti, tako da moraš dodajat dodatno maso da to dosežeš.

Hlajenje bo narejeno samo zgoraj in spodaj in ne z ribbon trakom, ki se prepleta vmes kot je to danes pri Pnasonicovih celicah.

Za grid storage take celice ne bodo (vsaj v začetku ne), ker jih je enostavno škoda. Te celice so v prvi vrsti tu zato da se realizira Semi in cybertruk, katera potrebujeta veliko kWh in ne smeta biti težka kot da sta iz opeke.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

I'm not buying it. Ne štima mi.

Celice itak niso strukturni material, glede na to, da je veliko votlin vmes s hladilnimi kanali. Kolikor sem gledal strukturno polnilo je epoksid s katerim zalijejo cel battery pack. Celice itak ne smeš strukturno obremenjevat.

Saj ne rečem, vrjetno so malo študirali, ampak vseeno je bila osnovna ideja ta, da cilindrične so lažje in bolj masovno doselgjive.

Ampak za avtomobile mislim, da so prizmatične superiorne v kolikor bi proizvodnja dovolj inovirala.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

J.McLane ::

Na battery day so to izpostavili kot prednost, saj ni mišljeno da bi celice same nosile vse skupaj, ampak da bi močno pripomogle k temu.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/c...



Počakajmo pa bomo videli kaj bo. Sicer pa sam format celice se meni ne zdi tako drastičnega pomena, verjetno je bolj pomembno to da je sama celica čim večja, ker potem imaš povezav, manj možnosti da ti zaradi ene celice gre cel pack...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

Velikost take celice je precej pomembna. Ovoj okoli nje pri manjših celicah specifično predstavlja večji delež.

Osebno bi razmišljal o prizmatični obliki raztegnjene sorte z jeklenim pouchom.
Pač ja, proizvodnja je manj kontinuirana v primerjavi z cilindričnimi.
Vseeno mislim, da bi se Musk že kaj spomnil.

Musk zadnje čase izrecno poudarja problematiko masovne proizvodnje. Zato razumem, da je izbral nekaj bolj straightforward, četudi ne optimalno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

fikus_ ::

Valjasta oblika celic je optimalna za izdelavo (enostavnost, poraba materiala, delno avtomatizacija, . . . ), tudi za samo kemijo, . . .

Sem imel v rokah LiFePo v obliki "coffe bag". Proizvajalec (neka finska firma, so propadli)je hvalil energijsko gostoto, ki je dejansko bila večje, kot pri konkurenci, vendar si to prednost izgubil pri izdelavi "battery box".

J.McLane ::

Zanimiv report (Adam Dorr & Tony Seba):
https://www.rethinkx.com/energy#energy-...

Ugotavljali so razmerje med energy storage in Solar in Wind, prišli so do tega da bo 3x-5x predimenzioniran sistem solarnih in vetrnih elektrarn v navezi z baterijami najcenejši sistem. Trenutno se tak sistem zdi peklensko drag, ampak ocenjujejo da bo cena takega sistema šla dol za 70% do leta 2030.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

Ne da se mi brat potencialne neumnosti...povej kaj več.

Kaj pomeni "v navezavi z baterijami"?
Da, če skoplješ pol peruja in predelaš to v baterije, morda prideš nekam.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Fotovoltaika je udarila ob zid - Od 1. marca ne priklapljajo novih fotovoltaik (strani: 1 2 3 429 30 31 32 )

Oddelek: Loža
1587139327 (25051) gaoZjQP
»

Tesla bo gradila največjo baterijsko elektrarno (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
12521058 (10520) kow
»

Tesla Powerwall v Sloveniji (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9521019 (14177) hruske

Več podobnih tem