Prijavi se z GoogleID

» »

Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar

Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar

strani: 1 2 3 4

Okapi ::

In ko bomo končno elektriko delali s fuzijo, jo lahko predelamo v bazen z adrenalinskim toboganom.;)

jype ::

Saj jo delamo s fuzijo.

vostok_1 ::

Jasno, da ne more biti konkurenčna pri taki masovni porabi energije.
Toliko industrijske predelave, za to, da bo nekdo mal dlje gledal pornhub.
Nonsense.

HČE je daleč preprostejša.
There will be chutes!

Fun times ahead.

J.McLane ::

Ima pa ČHE slabši izkoristek, nekdo je pisal 70%, baterija ima verjetno boljšega.

Torej ČHE, če je poceni energija po 0,02 € in jo uspe prodati po 0,05 €, torej kupi iz omrežja 10 enot proda pa lahko samo še 7 enot elektrike, torej pri tej ceni naredi samo 0,015 € razlike na enoto.

Če je pa baterijski sistem 90% učinkovit, pa pri zgornjem primeru baterija "zasluži" 0,025 € na enoto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

ČHE 77%, dejanske meritve na pragu.

Cange ::

V SLO se potrebuje ~50GWh na dan, to je ~15x ČHE Avče če je vsak dan 8 ur sonca.

mertseger ::

J.McLane je izjavil:

Ima pa ČHE slabši izkoristek, nekdo je pisal 70%, baterija ima verjetno boljšega.

Torej ČHE, če je poceni energija po 0,02 € in jo uspe prodati po 0,05 €, torej kupi iz omrežja 10 enot proda pa lahko samo še 7 enot elektrike, torej pri tej ceni naredi samo 0,015 € razlike na enoto.

Če je pa baterijski sistem 90% učinkovit, pa pri zgornjem primeru baterija "zasluži" 0,025 € na enoto.


Avče letno proizvedejo 426GWh kar pomeni da bi moral bess na Jesenicah napolni in spraznit ca. 50 krat dnevno vsak dan. No za isto ceno in izkoristek ca 10 krat dnevno. S tem da življenjska doba ČHE je precej daljša kot pa bess.

vostok_1 ::

Cange je izjavil:

V SLO se potrebuje ~50GWh na dan, to je ~15x ČHE Avče če je vsak dan 8 ur sonca.


ČHE Avče pokriva špice ne baseline.
Ampak vseeno...v sili, recimo kot v povojnem času, 15 Avč sploh ne bi bilo tak nepredstavljiv projekt...če s tem rešiš celotno državo. Jasno, kakega envajromentalca bi treba fenestrirat, but still doable.

Kako bi zgledal cel cikel od kopanja-proizvodnje-postavitve-upravljanja liti-ionske baterije take velikosti....don't ask me.
There will be chutes!

Fun times ahead.

J.McLane ::

mertseger je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Ima pa ČHE slabši izkoristek, nekdo je pisal 70%, baterija ima verjetno boljšega.

Torej ČHE, če je poceni energija po 0,02 € in jo uspe prodati po 0,05 €, torej kupi iz omrežja 10 enot proda pa lahko samo še 7 enot elektrike, torej pri tej ceni naredi samo 0,015 € razlike na enoto.

Če je pa baterijski sistem 90% učinkovit, pa pri zgornjem primeru baterija "zasluži" 0,025 € na enoto.


Avče letno proizvedejo 426GWh kar pomeni da bi moral bess na Jesenicah napolni in spraznit ca. 50 krat dnevno vsak dan. No za isto ceno in izkoristek ca 10 krat dnevno. S tem da življenjska doba ČHE je precej daljša kot pa bess.

Napiši kaj novega, to je meni vse jasno. Izpostavil sem samo en dodaten vidik baterije na katerega ste vsi drugi pozabili.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

Če bi HČE zares bile le tako "oh in sploh" potem bi jih po svetu bilo na milijone. Tudi v povezavi z OVE bi se omenjale kot hranilniki energije, pa tega ni nikjer zaslediti. Če pogledamo le dravsko dolino med mejo z Avstrijo in Mariborom bi jih lahko postavili nekaj deset. Le zakaj jih ni? V prejšnjem tisočletju bi se lahko postavilo karkoli, saj ni bilo "zelenih". V Severni Koreji, Kitajska, Kuba, Venezuela... se to lahko dela tudi danes, pa nekako ne gradijo HČE ampak razmišljajo o baterijah. Le zakaj?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

krucymucy ::

telexdell je izjavil:

Če bi HČE zares bile le tako "oh in sploh" potem bi jih po svetu bilo na milijone. Tudi v povezavi z OVE bi se omenjale kot hranilniki energije, pa tega ni nikjer zaslediti. Če pogledamo le dravsko dolino med mejo z Avstrijo in Mariborom bi jih lahko postavili nekaj deset. Le zakaj jih ni? V prejšnjem tisočletju bi se lahko postavilo karkoli, saj ni bilo "zelenih". V Severni Koreji, Kitajska, Kuba, Venezuela... se to lahko dela tudi danes, pa nekako ne gradijo HČE ampak razmišljajo o baterijah. Le zakaj?


V prejsnjem tisocletju nismo imeli kaj dosti OVE elektran, ki delajo samo ob dolocenih idealnih pogojih.
Takrat se je na veliko kurilo premog, plin ... in ni bilo potrebe po ČHE.
Nenazadnje tudi poraba energije je bila manjsa in se je dalo regulirati porabo s HE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

fikus_ ::

Pred npr. 50+ leti ne bi bilo takšen problem zgraditi 15x ČHE, ker se še ni gledalo tako na okolje in pravice okoliških prebivalcev. Ko je padla direktiva z vrha, se je tisto naredilo, tudi na škodo v okolju in ne glede na proteste prebivalcev.

2 primera nakaj let nazaj:
1. ČHE Kozjak, nazivna moč 2x220MW
2. VE Ojstrica nad Dravogradom, nazivna moč 1MW

Odločiti se moramo, ali bomo imeli elektriko iz OVE in s tem povezanimi vplivi na okolje, ali TE . . .

telexdell ::

Kolikor vem je pri ČHE Kozjak bil problem le daljnovod.Krajani pa so pogojevali soglasje z izgradnjo kablovoda. Ker bi naj bil VN kablovod 10x dražji od daljnovoda se je gradnja ustavila.
Pa če pustimo nas- tudi drugje po Evropi ni ne vem koliko ČHE, čeprav so v Italiji, Avstriji, Švici, Franciji... dokaj ugodni pogoji za njihovo gradnjo. Tudi v povezavi z OVE in hrambo energije se omenjajo baterije, proizvodnja vodika, komprimiran zrak...ne pa ČHE.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Cange ::

Približek možnosti realne izvedbe zelene elektro infrastrukture v Sloveniji:
Vkalkulirano je trenutno stanje + ~750MW za polnjenje EV po celi Sloveniji:
HE bi ostale, ~600MW stalen vir
Skupna moč NEK bi morala biti 2.15MW(1.4GW brez EV) z regulacijo 400MW do 2.15GW
Na ta način imamo 1MW konstantne moči, druga "polovica"+750MW za EV bi bila kombinacija sončna energija in pretočna jezera ČHE.
Velikost sončne elektrarne:
- povprečen čas dnevnega obratovanje 8 ur
- površina ~140 km2 (80km2 brez EV)
- izhodna moč 5.25MW (3MW brez EV)

ČHE @ Avče:
- največ 15 komadov ker je ponoči zmanjšana poraba (10 komadov brez EV)

Nekaj neznank:
- 80% energije v gospodinjstvu gre za ogrevanje vode
- toplotne črpalke v vsako hišo kot ogrevanje, topla voda, klima
- višek lesa se lahko zakuri in smo malo manj zeleni?
- sezonsko poletna obrt z viškom SE energije
- centrifuga za uran poleg NEK bi verjetno zmanjšala velikost SE in ČEH?
- kultura porabe energije ob sončnih dneh

Neznank je še več, tako da fino nastavljanje bi dalo drugačne rezultate. Čez palec bi rekel večja SE in manj ČHE.
NEK + HE so sposobne zagotoviti trajno dovoljšno moč tudi v primeru trejne oblačnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

WarpedOne ::

12.6 MW
22 MWh
$16.5M

Do you know what you don't know?

windigo ::

fikus_ je izjavil:

Pred npr. 50+ leti ne bi bilo takšen problem zgraditi 15x ČHE, ker se še ni gledalo tako na okolje in pravice okoliških prebivalcev. Ko je padla direktiva z vrha, se je tisto naredilo, tudi na škodo v okolju in ne glede na proteste prebivalcev.

60-70 let nazaj so razmišljali tudi, da bi za HE zajezili kar celo dolino Kamniške Bistrice, predvidevam tam nekje blizu Stahovice. Ne vem, ali jih je premislila geologija, ROI ali uničenje doline.

Cange ::

Cange je izjavil:

Približek možnosti realne izvedbe zelene elektro infrastrukture v Sloveniji:
Vkalkulirano je trenutno stanje + ~750MW za polnjenje EV po celi Sloveniji:
HE bi ostale, ~600MW stalen vir
Skupna moč NEK bi morala biti 2.15GW(1.4GW brez EV) z regulacijo 400MW do 2.15GW
Na ta način imamo 1GW konstantne moči, druga "polovica"+750MW za EV bi bila kombinacija sončna energija in pretočna jezera ČHE.
Velikost sončne elektrarne:
- povprečen čas dnevnega obratovanje 8 ur
- površina ~140 km2 (80km2 brez EV)
- izhodna moč 5.25GW (3GW brez EV)

ČHE @ Avče:
- največ 15 komadov ker je ponoči zmanjšana poraba (10 komadov brez EV)

Nekaj neznank:
- 80% energije v gospodinjstvu gre za ogrevanje vode
- toplotne črpalke v vsako hišo kot ogrevanje, topla voda, klima
- višek lesa se lahko zakuri in smo malo manj zeleni?
- sezonsko poletna obrt z viškom SE energije
- centrifuga za uran poleg NEK bi verjetno zmanjšala velikost SE in ČEH?
- kultura porabe energije ob sončnih dneh

Neznank je še več, tako da fino nastavljanje bi dalo drugačne rezultate. Čez palec bi rekel večja SE in manj ČHE.
NEK + HE so sposobne zagotoviti trajno dovoljšno moč tudi v primeru trejne oblačnosti.


Popravljene predpone.

blay44 ::

Eh Cange. Ti bi samo z nek pokril domačo porabo. Zeleno bi pa izvažal :D

Cange ::

Čarat se ne da, NEK bi pač laufala na minimum 400MW v normalnih pogojih. 14 dni oblačno pomeni 210 x ČHE Avče, to se mi ne zdi realno. SE gre lahko v višave če se razvije sončne panele da nadomesti strešno kritino na objektih(to bi rahlo pocenilo SE). Pomislil sem tudi na to da je gorivo za tak NEK ceneje kot SE in ČHE. Realno se mi tudi zdi sončni paneli na avtomobilih. To vse konkretno spremeni celotno sliko.
Najbolje bi bilo da pogruntajo baterijo s premoga 8-).

fikus_ ::

Razne ČHE so bolj za pobirat špice in nekaj predvidenega manjka elektrike na dnevnem nivoju, za nekaj ur/dan, ne pa za več dni skupaj.

blay44 ::

K nimam glih druzga dela...
Za mesečno rezervo bi potrebovali akumulatorje, na površini 1,5km * 1,5km *10m. :)

J.McLane ::

Na kakšni višinski razliki?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

mertseger ::

telexdell je izjavil:

Če bi HČE zares bile le tako "oh in sploh" potem bi jih po svetu bilo na milijone. Tudi v povezavi z OVE bi se omenjale kot hranilniki energije, pa tega ni nikjer zaslediti. Če pogledamo le dravsko dolino med mejo z Avstrijo in Mariborom bi jih lahko postavili nekaj deset. Le zakaj jih ni? V prejšnjem tisočletju bi se lahko postavilo karkoli, saj ni bilo "zelenih". V Severni Koreji, Kitajska, Kuba, Venezuela... se to lahko dela tudi danes, pa nekako ne gradijo HČE ampak razmišljajo o baterijah. Le zakaj?


To ti misliš. Hoteli so zgraditi ČHE Kozjak pa je bila javnost seveda proti kot vedno.... EMS itd....
Moč pa 2x ČHE Avče

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mertseger ()

telexdell ::

mertseger je izjavil:


To ti misliš. Hoteli so zgraditi ČHE Kozjak pa je bila javnost seveda proti kot vedno.... EMS itd....
Moč pa 2x ČHE Avče

Pa veš, zakaj so bili prebivalci proti?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

blay44 ::

J.McLane je izjavil:

Na kakšni višinski razliki?

:D Dobra.

LiIon, 70% rezerva. Šestkrat več pa s svincem.

mertseger ::

telexdell je izjavil:

mertseger je izjavil:


To ti misliš. Hoteli so zgraditi ČHE Kozjak pa je bila javnost seveda proti kot vedno.... EMS itd....
Moč pa 2x ČHE Avče

Pa veš, zakaj so bili prebivalci proti?


Ja saj sem napisal EMS oni so hoteli 400kV kabel položen.

Cange ::

blay44 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Na kakšni višinski razliki?

:D Dobra.

LiIon, 70% rezerva. Šestkrat več pa s svincem.


Če imaš tale podatek se lahko malo poigram s tako dimenzijo baterije & številkami:
Recimo, da imamo na razpolago konstantno 1GW energije: HE 600MW + NEK 400MW. Koliko se bo napolnila ta baterija na povprečno noč?

Matko ::

ejej...
Ko bi bilo tudi v resnici tako enostavno.

Veliko osebam ni jasna že popolna osnova, da morata biti poraba in proizvodnja usklajena, a jih to ne ustavi, da ne bi samozavestno sodelovali.

In razne idealizirane ideje, saj tudi, če tehnično ni problema, se pri denarju se vse konča.

Cange ::

Trenutni sistem (sweet spot max obratovanje podhranjenih elektraren s shranjanjem odvečne energije ponoči) bo spodrinila ravno SE in akumulacija energije. Noben ne ve ali bo pred iznajdbo proper batarij/shrambe energije vmes potrebno še dodat klasične elektrarne, ČHE...
Vem ja, moj predlog je predrag, giant baterija ni še izvedljiva, 200X+ ČHE Avče se ne moremo zmenit/mogoče niti ni realno, nekaj se bo že zgodilo ko bo čas.

Lonsarg ::

Kot vedno pri vsem velja zmernost. Nemci so špač malce pretiravali, ampak vsaj ene 25% na sonce proizvest pa je še kako smiselno, Slovenija je če se ne motim na 2% SE. So pa bolj važni skupni % po EU ker pač elektrika gre sevede čez meje.

Kar se pa tiče ukrepov pred špicami pa mi je veliko bolj všeč prilagajanje velikih porabnikov kot pa razni hranilniki. EV, TČ, velika podjetja,.. Ni je namreč večje neumnosti kot to da nuklearka dela pod 75% moči.

blay44 ::

Cange je izjavil:



Če imaš tale podatek se lahko malo poigram s tako dimenzijo baterije & številkami:
Recimo, da imamo na razpolago konstantno 1GW energije: HE 600MW + NEK 400MW. Koliko se bo napolnila ta baterija na povprečno noč?


Ja 1GW * 8h * 0,8 :(= 6,4GWh ob 20% izgubah pri polnjenju in prenosu
Zdej, če misliš od 22 do 06 zjutraj.

Samo investicija $$$$$

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: blay44 ()

blay44 ::

Najbrž si mislil odstotek napolnjenosti? Cca. 0,00057%

Cange ::

blay44 je izjavil:

Cange je izjavil:



Če imaš tale podatek se lahko malo poigram s tako dimenzijo baterije & številkami:
Recimo, da imamo na razpolago konstantno 1GW energije: HE 600MW + NEK 400MW. Koliko se bo napolnila ta baterija na povprečno noč?


Ja 1GW * 8h * 0,8 :(= 6,4GWh ob 20% izgubah pri polnjenju in prenosu
Zdej, če misliš od 22 do 06 zjutraj.

Samo investicija $$$$$


Mislil sem oz ne vem podatka koliko je povprečne nočne porabe, skratka ostanek od 1GW gre v baterijo, s tem podatkom bi se dalo potem fino računat.

Nikec3 ::

Cena Jeseniškega hranilnika je 15 mio€ za 13 MWh. Torej je njena cena 1,15 mio€/MWh. Kar je s ceno ČHE popolnoma neprimerljivo in je tudi butasto trditi, da je tak sistem lahko konkurenčen brez državne podpore, če je ČHE pri svoji investicijski ceni precej na meji.

Par stvari je tukaj drugačnih. Recimo odziv, pa omeniti je potrebno da je izkoristek ČHE v obe strani tam nekje 78%, baterij pa 95%. Pri tej razliki tudi odteče nekaj denarja. Pa še nekaj. Primerjali bi lahko tudi ceno glede na moč, tam pa zadeva ni tako različna. In pri hranilniku te zanima oboje, moč in energija.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

mertseger ::

Ponoči je ca. 1300 MW porabe lahko si pa dnevno proizvodnjo in porabo pogledate na strani https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...

Trenutno je NEK v remontu.

blay44 ::

Če ti podatki držijo. pol sem jaz računal preveliko baterijo. 110% mesečna zaloga:D
Lah bi šli na cenejsi svinec.

Cange ::

Krasna zadeva, se bo dalo bolj realno računat naprej. Se še komu zdi da so tele špice bojlerji za toplo vodo?

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Komentar oz. vpršanje na link, ki ga je dal mertseger. Zakaj krivulji za dejanski prevzem in dejansko proizvodnjo okoli 21. ure izginejo?


Aaa, soory!!! Ko izbereš datum moraš na prikaži graf klikniti ;-)

Lp

Jože

Zgodovina sprememb…

A. Smith ::

Nikec3 je izjavil:

Cena Jeseniškega hranilnika je 15 mio€ za 13 MWh. Torej je njena cena 1,15 mio€/MWh. Kar je s ceno ČHE popolnoma neprimerljivo in je tudi butasto trditi, da je tak sistem lahko konkurenčen brez državne podpore, če je ČHE pri svoji investicijski ceni precej na meji.

Par stvari je tukaj drugačnih. Recimo odziv, pa omeniti je potrebno da je izkoristek ČHE v obe strani tam nekje 78%, baterij pa 95%. Pri tej razliki tudi odteče nekaj denarja. Pa še nekaj. Primerjali bi lahko tudi ceno glede na moč, tam pa zadeva ni tako različna. In pri hranilniku te zanima oboje, moč in energija.

A lahko kakšen link z meritvami za izkoristek baterijskih hranilnikov?

Pri primerjavi moči je treba pri ČHE upoštevati tudi rotirajočo rezervo in dejstvo, da sta lahko za delček sekunde generator in izh. transformator tudi za 100x preobremenjena (kratek stik v omrežju). Tega baterijski sistemi ne bodo imeli nikoli.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Nikec3 ::

Cange je izjavil:

Krasna zadeva, se bo dalo bolj realno računat naprej. Se še komu zdi da so tele špice bojlerji za toplo vodo?

Mi se sploh ne zavedamo koliko možnosti reguliranja porabe energije imamo. In to brez da se odpovemo kateremukoli udobju. Danes je vedno več toplotnih črpalk, z njimi se da porabo zamaknit za nekaj ur, če dodamo temu še talno gretje smo že skoraj na pol dneva (vodo se lahko ob nizki porabi zagreje malo bolj). Potem bodo tukaj električni avti. Če imaš avto od 17:00 ko prideš iz službe do 7:00 na štromu je tole spet ogromno časa, da bi lahko zamikali porabo.

Vse kar rabimo je, da si elektro distributerji/prodajalci izmislijo wifi vtičnice, ter sklenejo z odjemniki pogodbe v stilu "do 6:00 zjutraj mora biti moj avto 80% napolnjen", temperatura v mojem zalogovniku za toplotno mora biti najmanj x°C" itd. Ekonomisti naj najdejo tarifo, da se bo to splačalo distributerju/prodajalcu in porabniku, pa imamo (ko se to komercializira) ekvivalent baterij ranga GWh.

Edini razlog, ki mi pade na pamet, da se to še ne počne je ta, da se tole trenutno ne splača. Kar avtomatsko pomeni, da neenakomerna proizvodnja/poraba trenutno (še) ni resen problem.

A. Smith je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Cena Jeseniškega hranilnika je 15 mio€ za 13 MWh. Torej je njena cena 1,15 mio€/MWh. Kar je s ceno ČHE popolnoma neprimerljivo in je tudi butasto trditi, da je tak sistem lahko konkurenčen brez državne podpore, če je ČHE pri svoji investicijski ceni precej na meji.

Par stvari je tukaj drugačnih. Recimo odziv, pa omeniti je potrebno da je izkoristek ČHE v obe strani tam nekje 78%, baterij pa 95%. Pri tej razliki tudi odteče nekaj denarja. Pa še nekaj. Primerjali bi lahko tudi ceno glede na moč, tam pa zadeva ni tako različna. In pri hranilniku te zanima oboje, moč in energija.

A lahko kakšen link z meritvami za izkoristek baterijskih hranilnikov?

Pri primerjavi moči je treba pri ČHE upoštevati tudi rotirajočo rezervo in dejstvo, da sta lahko za delček sekunde generator in izh. transformator tudi za 100x preobremenjena (kratek stik v omrežju). Tega baterijski sistemi ne bodo imeli nikoli.

https://www.tesla.com/powerwall?redirec...

Malo sem prej pretiraval. Round-trip efficiency je 90%. Kar je še vedno veliko bolje kot pri črpalnih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

mertseger ::

Cange je izjavil:

Cange je izjavil:

Približek možnosti realne izvedbe zelene elektro infrastrukture v Sloveniji:
Vkalkulirano je trenutno stanje + ~750MW za polnjenje EV po celi Sloveniji:
HE bi ostale, ~600MW stalen vir
Skupna moč NEK bi morala biti 2.15GW(1.4GW brez EV) z regulacijo 400MW do 2.15GW
Na ta način imamo 1GW konstantne moči, druga "polovica"+750MW za EV bi bila kombinacija sončna energija in pretočna jezera ČHE.
Velikost sončne elektrarne:
- povprečen čas dnevnega obratovanje 8 ur
- površina ~140 km2 (80km2 brez EV)
- izhodna moč 5.25GW (3GW brez EV)

ČHE @ Avče:
- največ 15 komadov ker je ponoči zmanjšana poraba (10 komadov brez EV)

Nekaj neznank:
- 80% energije v gospodinjstvu gre za ogrevanje vode
- toplotne črpalke v vsako hišo kot ogrevanje, topla voda, klima
- višek lesa se lahko zakuri in smo malo manj zeleni?
- sezonsko poletna obrt z viškom SE energije
- centrifuga za uran poleg NEK bi verjetno zmanjšala velikost SE in ČEH?
- kultura porabe energije ob sončnih dneh

Neznank je še več, tako da fino nastavljanje bi dalo drugačne rezultate. Čez palec bi rekel večja SE in manj ČHE.
NEK + HE so sposobne zagotoviti trajno dovoljšno moč tudi v primeru trejne oblačnosti.


Popravljene predpone.


Vidiš to je teorija nekoga ki še ne ve kako sistem deluje. Kot prvo nuklearka dela na 100 in se ne prilagaja ker vse ostalo so izgube. To danes delajo kvečjemu zato ker hočejo pokazat kako so in z OVE pa še to bolj samo Nemci. To je politika in nima nič s stroko. V sistemu moraš imeti vedno rezervo za pokritje največjega proizvodnega vira. Torej ne moreš imeti 1,2GW nek če nimaš nič da jo nadomesti. Danes je za to teš in Nek. No lahko imaš samo imaš potem v primeru izpada elektrarne vsi vemo kaj. Sistem se sicer ne bo sesul ker nas bi UCTE rešil na ta račun.

Toplotne črpalke bodo v naslednjem desetletju precej večji problem glede porabe kot pa električni avtomobili. Sploh pozimi bodo zaradi njih težave.

P.s. Črpal ih je po svetu kar precej se pa ne gradijo kar tako v tri dni ker so seveda uporabljene za precej specifične stvari

https://www.hydropower.org/hydropower-p...

aborko ::

Toplotne črpalke bodo v naslednjem desetletju precej večji problem glede porabe kot pa električni avtomobili. Sploh pozimi bodo zaradi njih težave.

Sploh pozimi? Ja kdaj pa še? Če malo pomisliš kako delujejo TČ - večina je na 24/7 obratovanje v zimi, relativno enakomerna poraba/obremenitev omrežja čez cel dan, mogoče celo nekaj več ponoči zaradi nižjih temperatur, niti niso tak hud greh. Sploh če še hkrati nadomestijo grelce el. bojlerje za ogrevanje vode.
Tudi sušilni stroji ponekod dosti laufajo pozimi, novejši s TČ porabijo konkretno manj štroma. Počasi se starih klasičnih ne bo več splačalo kupiti, saj je razlika že minimalna.

Primer iz prve roke - na šihtu se je pred TČ šparalo s kurilcem in se prostori niso 24/7 ogrevali, zato so zjutraj 2-3 tajnice zalaufale vsaka svoj 1-2kW kaloriferček, da jim je prijetno pogrelo noge :) s stališča omrežja v najmanj ugodnem času.

energetik ::

mertseger je izjavil:


Toplotne črpalke bodo v naslednjem desetletju precej večji problem glede porabe kot pa električni avtomobili. Sploh pozimi bodo zaradi njih težave.
Morda le zaradi številčnosti. Sicer pa kot je omenil aborko je odjem TČ res precej bolj enakomeren in pohleven kot pri EV. Povprečna ~8kW TČ vleče večino časa nekje 800-1500W, špice malce preko 3kW so le ob ogrevanju SV in po opravljenem defrostu, vendar je to ranga do pol ure in povsem naključno preko dneva.
EV bo pa folk vklapljal v precej zgoščenem času popoldne ko pride domov npr. 16-18h. In EV bodo vlekli vsaj 3,6kW (1x16A) do nekje 7kW(3x10A). Po drugi strani pa je poraba TČ skoncentrirana na zimo nekje od nov-feb.

Poraba TČ pri npr. povprečni NEH 130-150m2 in povprečni porabi SV je letno nekje 2-3MWh, pri EV pa zelo podobna cifra (npr. letnih 15tkm in porabi 200Wh/km). Le število TČ je precej večje, saj se vgrajujejo praktično pri vsaki novogradnji

telexdell ::

V Sloveniji je registriranih preko 1.500.000 vozil. Večina vozil preko 90% dneva nekje stoji- zjutraj, ko smo v službi, popoldne ko smo v trgovinah/na prireditvah, preko noči, ko spimo. Ko bo tretjina teh vozil električnih z baterijami vsaj 50 kWh bomo večino dneva imeli na omrežje priključeno baterijo kapacitete 25 GWh. Če bodo lastniki zaradi kakšnih ugodnosti dovolili manipulacijo (praznjenje-polnjenje) vsaj 10% svoje baterije bo na razpolago dovolj energije za blaženje konic. Ko pa se bodo k temu dodali še domači hranilniki iz odsluženih EV...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Ko bo tretjina, se bodo drugi pogovarjali na tem forumu o tem. Nas ne bo več.

BigWhale ::

Domaci hranilnik, ki je narejen za relativno pocasno praznjenje in polnjenje je lahko komot buffer za omrezje, pod pogojem, da ima uporabnik v njem vedno zaloge za dva dni energije ob primerni velikosti hranilnika, jasno.

Avto? Not so much.

J.McLane ::

mertseger je izjavil:


Vidiš to je teorija nekoga ki še ne ve kako sistem deluje. Kot prvo nuklearka dela na 100 in se ne prilagaja ker vse ostalo so izgube. To danes delajo kvečjemu zato ker hočejo pokazat kako so in z OVE pa še to bolj samo Nemci. To je politika in nima nič s stroko. V sistemu moraš imeti vedno rezervo za pokritje največjega proizvodnega vira. Torej ne moreš imeti 1,2GW nek če nimaš nič da jo nadomesti. Danes je za to teš in Nek. No lahko imaš samo imaš potem v primeru izpada elektrarne vsi vemo kaj. Sistem se sicer ne bo sesul ker nas bi UCTE rešil na ta račun.

Toplotne črpalke bodo v naslednjem desetletju precej večji problem glede porabe kot pa električni avtomobili. Sploh pozimi bodo zaradi njih težave.


Po drugi strani so tudi elektrarne, ki delujejo samo na 100% problem, če bi jih bilo preveč v omrežju, ker se pač ne prilagajajo odjemu. NEK je postavljen za nek baseline pod katerega poraba nikoli ne gre. Za nadomestke ko je remont se pa vedno dogovori v naprej in se rezervira kapacitete, tu nikogar nič ne rešuje, to je čisto lep tržni dogovor. Trenutno ko je NEK v remontu je ne nadomeščamo s slovenskimi viri ampak kar lepo uvažamo hidro iz Avstrije. Če bi bila kriza imamo Brestanico, ampak kolikor sem na hitro pogledal nima kapacitete da bi nadomestila celoten NEK, torej imamo po tvoje že danes hud problem?

BigWhale je izjavil:

Domaci hranilnik, ki je narejen za relativno pocasno praznjenje in polnjenje je lahko komot buffer za omrezje, pod pogojem, da ima uporabnik v njem vedno zaloge za dva dni energije ob primerni velikosti hranilnika, jasno.

Avto? Not so much.


Že ogromno naredi zamik porabe za pičli 2h, recimo peak se ponavadi dogaja od 7h-9h zvečer, to sta dve urci ki bi jih z lahkoto premestili s pametno uporabo gospodinjskih naprav.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

gruntfürmich ::

vostok_1 je izjavil:

PS.Najbrž ne rabim omenit, da so kitajci in indijci daleč pred nami glede LFTRja?

Mi še po tolkih letih se nismo nehali kregat, če ima smisel ali ne postavljat PV panele v nemčiji...

po mojem indijci in kitajci razvijajo te zadeve samo za izvoz v EU. ker sem 100% prepričan, da si v teh državah ne morejo in ne želijo privoščiti tako drage elektrike.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Domaci hranilnik, ki je narejen za relativno pocasno praznjenje in polnjenje je lahko komot buffer za omrezje, pod pogojem, da ima uporabnik v njem vedno zaloge za dva dni energije ob primerni velikosti hranilnika, jasno.

Avto? Not so much.

Greš v službo in za najmanj 8 ur parkiraš avto. Enostavno se da nastaviti, da naj bo avto ob koncu službe tako poln, kot je bil na začetku, vmes se pač sprazni in napolni za tistih 10...20%. Ker bi to dovolil pa bi lahko npr. preko noči polnil avto z npr. 10..20% popustom.
Ker se avto ne bi praznil 0...100% ampak zgolj 10%...20°kapacitete se to ne bi kaj prida poznalo na življenjski dobi baterije in boš še vedno imel na razpolago dovolj energije v avtu za kakšen super nujen skok med delovnim časom.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

krucymucy ::

telexdell je izjavil:


Greš v službo in za najmanj 8 ur parkiraš avto.

Tu si me izgubil.
Kdo bo pa placal opremo za teh nekaj sto polnilnih mest na parkingu pred firmo?
strani: 1 2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Sončna elektrarna? (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25414858 (2490) SaXsIm
»

So prihodnost "betonske baterije"? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
978857 (4471) vostok_1
»

V Nemčiji letos cene električne energije že več kot stokrat negativne (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
16115221 (7840) NSA Agent
»

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
27722562 (14486) AštiriL

Več podobnih tem