» »

Zakaj je bencin cenejši od dizla?

Zakaj je bencin cenejši od dizla?

1
...
3 4
5
»

J.McLane ::

Za žveplo je krivo samo gorivo, če za cestni promet praktično izločijo vse žveplo da ga ostane samo v promilih, za ladje pa ne, potem jasno da praktično vse žveplo v v atmosfero izpustijo ladje, no shit sherlock.

ŠE vedno večini ni jasno, sploh pa ne politikom v EU, da rafinerije ne morejo čudežno delati 2 enote Ultra-low-sulfur dizla in 1 enote bencina iz surove nafte. Ali pričakujete, da bodo rafinerije bencin stran zlivale ali pokurile v luft samo zato da bo cena ostala tam kjer je?

NE, naredijo točno to kar se sedaj dogaja bencin prodajajo po 0,5 EUR/l dizel pa po 0,64 EUR/l, potem pa naša vlada hoče scati proti vetru in doda na bencin višjo trošarino, kar bo na dolgi rok spremenilo točno NIČ.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

tikitoki ::

J.McLane je izjavil:

Za žveplo je krivo samo gorivo, če za cestni promet praktično izločijo vse žveplo da ga ostane samo v promilih, za ladje pa ne, potem jasno da praktično vse žveplo v v atmosfero izpustijo ladje, no shit sherlock.

ŠE vedno večini ni jasno, sploh pa ne politikom v EU, da rafinerije ne morejo čudežno delati 2 enote Ultra-low-sulfur dizla in 1 enote bencina iz surove nafte. Ali pričakujete, da bodo rafinerije bencin stran zlivale ali pokurile v luft samo zato da bo cena ostala tam kjer je?

NE, naredijo točno to kar se sedaj dogaja bencin prodajajo po 0,5 EUR/l dizel pa po 0,64 EUR/l, potem pa naša vlada hoče scati proti vetru in doda na bencin višjo trošarino, kar bo na dolgi rok spremenilo točno NIČ.


Ce nisi sposoben prebrati na kaj se nekaj nansa, ti tudi ni treba odgovarjati.

J.McLane ::

Mislim da se midva strinjava ... nisem odgovarjal tebi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

tikitoki ::

J.McLane je izjavil:

Mislim da se midva strinjava ... nisem odgovarjal tebi.


Se pravicujem.

zmaugy ::

Utk je izjavil:

Meni je bencinar porabil 11 litrov na avtocesti v Sloveniji ko se nisem spustil pod 180. Seveda pri 180 porabi še več kot 11, ampak realno se ne voziš stalno toliko, če ne drugega, imaš vsakih 10 minut (pri 180) kakšno cestninsko postajo, obvoznico, tunel ali nekaj.
Pomeni, da si ali norc ali pa ne znaš vozit.

Lej, ne vem kaj sem, ampak za razliko od tebe znam brati. Razen če mi v mojem postu, na katerega si odgovarjal, lahko citiraš kje sem omenjal avtoceste v Sloveniji.
Hvala v naprej.

Utk ::

Pa glej, v Sloveniji smo. Če hočeš debatirat o nemških avtocestah, izvoli na de-tech. Ne vem zakaj bi bila relevantna poraba ravno na nemških avtocestah...ker na italijanskih se tudi ne boš 180 peljal, avstrijskih še manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

zmaugy ::

J.McLane je izjavil:

Ne gre za nobeno čarovnijo, okoliščine so pač take da živim 40 km stran od AC, če bi se fural samo po AC bi bila poraba 5,5 l/100 km. Čista fizika mi onemogoča, da bi porabo spravil preko 5 l na mojih relacijah, kljub temu da sem med hitrejšimi vozniki, pa če verjameš ali ne.

Lahko še malo teorije, če koga zanima, dizel vs. Toyota bencin hibrid.

Bencinar v hibirdu ima 40% učinkovitost, to dosega v območju blizu WOT, pri vrtljajih od 1.200 do recimo 3.000, zaradi atkinsonovega cikla in PFI motor pri teh obratih daje od sebe samo 120 Nm.
Dizel motor ima učinkovitost 43% prav tako blizu WOT, pri podobnih vrtljajih, ampak ima hitro preko 300 Nm.

Za 130 kmh na AC recimo da avto potrebuje na ravnini 25 kW moči. Dizel s fiksnimi prestavami bo recimo imel 1800 obratov, za 25 kW bo deloval pri 130 Nm, kar je zgolj nekih 40% moči ki jo premore motor, kar pomeni da ne bo dosegal 43% učinkovitosti. NA Bencin hibrid bo za 25 kW v idealnem območju - 1800 rpm in 130 Nm.

OK, OK, spremenimo scenarij se peljemo po AC po rahlem klancu navzdol in potrebujemo samo 10 kW za vzdrževanje hitrosti, dizel bo še vedno v končni prestavi pri 1800 obratih, poraba bo mala ampak učinkovitost je padla še bolj. Bencin hibrid bo v takem scenariju lepo spustil obrate na 1200 in še vedno deloval blizu WOT v sweet spot učinkovitosti. Obrati motorja v hibridu se ves čas prilagajo in iščejo sweet spot učinkovitosti motorja.

Scenarija mestne uporabe ali nižjih hitrosti pa mislim, da ni potrebno razlagat.


Menda sem napisal nad 160 km/h? Nisem?

Utk je izjavil:

Pa glej, v Sloveniji smo. Če hočeš debatirat o nemških avtocestah, izvoli na de-tech.


Ceneni “argumenti”, ane? Ko vse drugo odpove... Samo za Slovenijo je katerikoli EV lanskega in letošnjega leta dovolj. Sploh ne vem zakaj omenjaš potem bencince.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

Utk ::

Vsi moji so ceneni, vsi tvoji so zlata vredni, kot ponavadi. Tvojih 5% manj pri dizlu proti bencinu je zlatih, mojih 5% manj pri hibridu ali električarju, je brezveznih in cenenih.
Seveda, EV je še boljši, samo kaj ko ti praviš, da imajo višji co2...
Če živiš v Sloveniji, je poraba po nemških avtocestah nepomembna, tudi če gor hodiš redno, ne moreš tolk porabit, da bi naredil neko razliko z dizlom, hibridom ali bencinarjem. Če živiš gor in ne zaslužiš niti za bencin pa še tolk bolj žalostno.

zmaugy ::

Utk je izjavil:

Vsi moji so ceneni, vsi tvoji so zlata vredni, kot ponavadi. Tvojih 5% manj pri dizlu proti bencinu je zlatih, mojih 5% manj pri hibridu ali električarju, je brezveznih in cenenih.
Seveda, EV je še boljši, samo kaj ko ti praviš, da imajo višji co2...
Če živiš v Sloveniji, je poraba po nemških avtocestah nepomembna, tudi če gor hodiš redno, ne moreš tolk porabit, da bi naredil neko razliko z dizlom, hibridom ali bencinarjem. Če živiš gor in ne zaslužiš niti za bencin pa še tolk bolj žalostno.


Kaj si pa tule nasračkal enih bedarij. Horse shit.

J.McLane ::

Za 160 kmh Prius prejšnje generacije potrebuje po izračunu okrog 45 kW, motor bi deloval nekje na 3300 rpm, učinkovitost nekje 250 g/kWh, poraba ca. 8 l/100 km (186 g CO2), dizel bi imel po moji oceni okrog 7 l/100 km (184 g CO2), sem se kaj zmotil?

Izračun: https://ecomodder.com/forum/tool-aero-r...

Samo to je robni pogoj, 100% časa taka vožnja ne obstaja niti na nemških avtocestah.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Kaj si pa tule nasračkal enih bedarij. Horse shit.

Na bedarijo težko z nebedarijo odgovorit.

zmaugy ::

J.McLane je izjavil:

Za 160 kmh Prius prejšnje generacije potrebuje po izračunu okrog 45 kW, motor bi deloval nekje na 3300 rpm, učinkovitost nekje 250 g/kWh, poraba ca. 8 l/100 km (186 g CO2), dizel bi imel po moji oceni okrog 7 l/100 km (184 g CO2), sem se kaj zmotil?

Izračun: https://ecomodder.com/forum/tool-aero-r...

Samo to je robni pogoj, 100% časa taka vožnja ne obstaja niti na nemških avtocestah.


Sam sem se precej vozil hitreje od tega po zelo praznih in ravnih avtocestah. Bencinar je za takšno vožnjo živo sranje in ko sem nabavljal trenutni avto si nikakor nisem mogel upravičiti nabave hibrida, čeprav me je zelo mikal Lexus IS300h.
Iz današnje perspektive bi se odločil drugače in bi v enaki situaciji kupil prej omenjenga Lexusa, zagotovo pa ne bi kupil 200 konjskega bencinarja.
Če pa bi menjaval danes, bi kupil plugina ali pa bi počakal še kakšno leto na EVje z dosegom vsaj 600 km in udobjem (in ne kakšnih mini SUV jajčk kot je Kona).

J.McLane ::

Še ena zanimivost po trenutnih tržnih cenah brez dajatev bi bila poraba 8 l bencina cenovno isto kot poraba 6,25 l dizla. Se človek zamisli.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Spajky ::

1kg bencina = 1kg dizla = 1kg tekočega plina etc. (energetsko), ker so to ogljikovodiki, dajo pri teoretično popolnem izgorevanju samo Co2 in vodo. Dizel mašina ima pa zaradi višje kompresije boljši izkoristek, zato pije manj v litrih. Enostavno! ;) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

jype ::

tikitoki je izjavil:

Ladijski promet je bistveno bolj ucinkovit, k kopenski. Oziroma, porabis manj energije in sprostis manj CO2 za prevoz enake kolicine tovora.

Kaj šele k upoštevaš strošek izgradnje avtoceste preko Pacifika.

J.McLane ::

Spajky je izjavil:

1kg bencina = 1kg dizla = 1kg tekočega plina etc. (energetsko), ker so to ogljikovodiki, dajo pri teoretično popolnem izgorevanju samo Co2 in vodo. Dizel mašina ima pa zaradi višje kompresije boljši izkoristek, zato pije manj v kilogramih. Enostavno! ;) ...


Sem ti popravil, pa je res? Ne vedno.

1 l bencina tehta ca. 750 g
1 l dizla tehta ca. 840 g
1 l LPG tehta ca. 560 g
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()
1
...
3 4
5
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Rome bans all diesel vehicles .... (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
1586794 (1665) -valvoline-
»

Resnica o škodljivosti dizlov (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
40619629 (7466) m0LN4r

Dizel apokalipsa na vidiku (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1157102544 (62706) BigWhale
»

Skoraj vsi dizli presegajo normative, proizvajalci zahtevajo zvišanje dopustnih izpus (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
40454074 (31280) MadMax

Več podobnih tem