» »

Hitra železniška povezava LJ - KR

Hitra železniška povezava LJ - KR

strani: 1 2 3 4 5 6 ... 8

WarpedOne ::

@Energetik:
Kar predlagaš, je čist fino. Taki vlaki bi bli super in dejansko uporabni. Dodaš še avtobuse v večjih mestih, ki ravno tako furajo na max 10 minut nonstop cel dan in te na drugo stran mesta dejansko prepeljejo hitreje, kot pa če bi šel peš pa si zmagu. Enotna pocen karta za vse to je pa sploh zmaga.

Ampak, če bi bil žleht, bi reku "Pol se pa zbudiš s prstom v riti" :)

Naša obstoječa železniška infrastruktura take frekvence vlakov ne omogoča sploh. Izgradnja enega bogega drugega tira iz Kopra do Lj je žal še vedno bliže pravljici kot realnosti. Drugi tir na gorensko pa žal je pravljica. Pa dvojni tir za tako frekvenco žal tudi še ni dovolj. Bi morali bit vsaj trije in dovolj vmesnih križišč in "umikališč" da bi se lahko vlaki križali in prilagajali dnevnim migracijskim potrebam.

Denarja (kot družba) za izgradnjo tega preprosto nimamo, je treba jest pa otroke oblačt.
How do you know what you don't know?

zee ::

Drzava denar zagotovo ima, vendar je zanjo ugodneje pobirati trosarine od goriv, davscine od tehnicnih pregledov, registracij, obveznih zavarovanj, cestnih taks, ... to name just a few
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
thorin: Dual Xeon E5-2630v3, 32 GB RAM, Nvidia Geforce GTX 1080

imagodei ::

@W1,

Jah, potem je pa želja Ljubljančanov, da bi bilo mesto svobodno pleha, žal tudi velika iluzija.

Svinjarija pa to, da se zgolj sankcionira tiste, ki napačno parikirajo. Če se namreč na javnem prometu ne da nič narest, je treba zagotovit dovolj zastonj in poceni parkirplacov.

Ali to, ali pa decentralizirat biznis. Kako prisiliš firme, da se preselijo iz centra v predmestja, ali celo širše? Visoki davki v središčih mest?

Ali, i toga nebi hteli, ker firme v LJ seveda prinašajo denar MOL-u, firme v Domžalah, Mengšu, Vrhniki, Brezovici, Medvodah, itd. pa tem občinam.
- Hoc est qui sumus -

WarpedOne ::

Ali, i toga nebi hteli, ker firme v LJ seveda prinašajo denar MOL-u

Mislim, da se bližamo jedru problema.
How do you know what you don't know?

thramos ::


Furanje z vlakom iz Lj v Hrastnik mi je v vzelo cca 3,5 ure časa in cca 10 EUR dnevno (lokalni taksi + karta). Furanje z avtom mi vzame 2 uri in cca 6 EUR za gorivo. Če najdem še koga, ki se bo fural z mano, se ta cena še zniža.


Ne trdim da je boljša rešitev za vse, vendar očitno že zdaj, ko vlaki niso na takšnem nivoju kot bi lahko bili, deluje za marsikoga.

Moja izkušnja je npr. drugačna, iz Kranja v Ljubljano: 10 min do postaje v Kranju, 30 min do postaje v Lj., 5 min do službe vs. gužvanje v jutranji konici na poti do Lj., prometni kolaps v Ljubljani na poti do centra, iskanje (plačljivega) parkirišča ter še peš do same službe. Kaj je hitreje, udobneje in ceneje?

Btw, ne pelje vlak iz Lj do Hrastnika cca 1h?

WarpedOne ::

Glih ker je skoraj vsak v malo drugačni situaciji, je težko od velikih ukrepov (hitri vlaki) pričakovat The Rešitev za vse. P2P (avtomobil) je optimum za vsakega posameznika, ker si pač poišče sebi najboljšo varianto. Če so le prometne povezave sposobne pogolnit količino, kar pa žal pogosto niso.

Če si doma blizu kake ŽP in tut delaš blizu druge ŽP, je pa vlak lahko optimalna izbira. Če te ne moti stanje na natrpanem vlaku al pa si doma blizu začetne postaje in imaš v Lj čas dost prej pridit na vlak, ko še ni natrpan ko konzerva sardin.


3,5 ure dnevno so ble včasih tudi 4 (mal zamude vlaka, čakanje na prost taksi).

Vlak fura iz Lj do Hr cca 1h. Prej je pa treba iz službe pridit na postajo (cca 20 minut) in še v Hr iz ŽP do doma (še 10 - 20 minut).
How do you know what you don't know?

Thomas ::

Vse ne P2P rešitve so suboptimalne s stališča uporabnika prevoza. Včasih so edina možnost, ponavadi pa na srečo niso.

P2P dvigne produktivnost, navsezadnje.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

imagodei ::

W1> "Mislim, da se bližamo jedru problema. "

Kar pokaže, kakšen kapitalen fail je drobljenje Slovenije na stotine malih občin.

Sicer je to že offtopic, ampak roko na srce bi bilo za malo Slovenijo absolutno zadosti toliko občin, kolikor je UE. Bi bila centralizacija bistveno manjši problem.
- Hoc est qui sumus -

Okapi ::

P2P dvigne produktivnost, navsezadnje.
Zlasti če te v službo dostavi lasten šofer.

Jasno je, da je najbolj elegantno in za posameznika učinkovito, če te pred domom čaka taksi in te zapelje v službo. Če se peljejo v taksiju trije, to celo pretirano drago ni. Vseeno pa je ekonomičnost takšnega modela, če bi ga hotel uporabiti kot univerzalno rešitev javnega prevoza, precej vprašljiva.

O.

fosil ::

V sloveniji bi vsi imel hiške nekje na samem in v naravi.
Ob tem pa bi morali imeti do službe največ pol ure.

Torej jim mora država urediti direktno linijo javnega prevoza od vrat do vrat ali pa jim omogočit zastonj parkiranje tik pred vrati službe in zgradit take ceste da tudi v najhujši prometni konici ne bo zastojev.

Tako pač ne bo šlo.
Tako je!

Utk ::

>No to je tud dobra ideja, o kateri sploh nisem pomislil. V bližini lokalnih želeniških postaj malce povečati parkirišča, po možnosti opremiti s kamerami in povečati frekventnost vlakov. Potem se lahko vsak iz svoje vasi pripelje tistih nekaj km do lokalne postaje in presedla na hitri vlak, ki vozi na ca. 10min in ima dovolj prostora, da vsi sedijo. Pa še kakšen brezžični internet bi bil dober.

Pa kaj si se ti kdaj z vlakom vozil po Sloveniji? Vlak, tudi če se sploh ne ustavlja, pride v najboljšem primeru tako hitro kot avto. Pa še to samo tam, kjer gre po kakšni bližnjici čez tunel, cesta pa čez prelaz. Vsaka postaja vmes poslabša stvar. Pa vlak na 10 minut? Se tebi sanja kolk vlakov se je ukinilo v zadnjih 15 letih? Najbrž zato, da nalašč zajebejo folk, ki se vsakih 10 minut množično zbira na železniških postajah. In kako bo vlak vozil hitro, če se ustavi vsakih 5 minut. Če se ne ustavi, morajo pa ljudje pol ure vozit do postaje. Potem je pa prav vse en drek, če se odpeljejo kamor se že morajo.
Jaz sploh ne vem zakaj je to tak strašen problem v Sloveniji. Nujno treba razširit avtoceste, centre mest pa izpraznit z vsem kar ne spada tam. Vsaka občinska ali državna stvar, ki je tam, pa mora imet zastonj parking. Kot ga mora imet vsak frizer v zadnji vasi.

thramos ::

Glih ker je skoraj vsak v malo drugačni situaciji, je težko od velikih ukrepov (hitri vlaki) pričakovat The Rešitev za vse.


Seveda, ni rešitev za vse. Ampak vlaki so že sedaj rešitev za marskikoga, če pa skrajšaš trenutni čas potovanja z vlakom na polovico ali celo tretjino in po mestih uvedeš pasove rezervirane za javni promet, pa postanejo uporabnejša rešitev avtomobil, za večino ljudi.

Avto sicer je najboljša P2P rešitev, ampak samo ob primernih cestah - kar pa je v centrih in v mestnih vpadnicah praktično nemogoče.

WarpedOne ::

Seveda, ČE zmanjšaš na tretjino. Kaka ideja kako naj nam to uspe? In od kje denar? Vidiš v kakem stanju imamo železnice in kolk denarja že danes pogoltnejo.
How do you know what you don't know?

Okapi ::

Seveda, ČE zmanjšaš na tretjino. Kaka ideja kako naj nam to uspe?
Z novico o tem se je začela ta tema.
Kot je dejal župan, osnutek novega prostorskega načrta občine ... predvideva ... hitro železnico med Ljubljano, Kranjem in Jesenicami s "pentljo" na Brniku.


O.

WarpedOne ::

Vprašal sem kako in od kje denar. Janković marsikaj sanja...
How do you know what you don't know?

Gandalfar ::

Kater problem točno zipcar pravzaprav rešuje?
Problem dragih avtomobilov? Ni videt da bi to bil kak hud problem.


Tega da lahko najames avto za 3 ure, ki ga v klasicnem rent-a-caru ne mores. In ti je ceneje dat za to 15 USD 4x na mesec kot ga rabis v velikem mestu, kot si lastit avto.

LuiIII ::

Mislim, da so primestni vlaki z dovolj visoko frekvenco in hitrostjo kar prava stvar za hoditi na delo v center mesta. Problem je predvsem frekvenca vlakov. Zelo zanimivo je kateri so tisti kraji v bližini Ljubljane, ki so res nekako železnica friendly:
-Domžale
-Kamnik
-Borovnica
-Logatec (no ne ravno cel Logatec)
-Litija
-Medvode
-Grosuplje (zaradi lokacije postaje je v redu, zaradi hitrosti železnice pa verjetno ni)
V naštetih krajih so želežniške postaje blizu centra in dostopne peš večini prebivalcev dokaj enostavno. Bolj pa so problem naslednji kraji, ki pa imajo želežniške postaje izven centra in so težje dostopne:
-Vrhnika (gor na hribu)
-Kranj (na drugi strani Save)
-Škofja Loka (postaja na Trati je precej stran)
Ti trije kraji imajo kar veliko prebivalcev, ki se v center Ljubljane bolj težko vozijo z vlakom. Rešitev problema je seveda v javnem prevozu v teh krajih. Ne vem zakaj se javni prevoz (če obstaja) v omenjenih treh krajih ne sihronizira in priorizira z železnico? Če bi imela železnica jajca, bi lahko celo uvedla kakšen krožni shuttle po recimo Kranju ali Škofji Loki. S tem bi zagotovila boljši servis in povečala izkoriščenost vlakov.
Sam bi se recimo rade volje vozil v center oz. Vič z vlakom, če bi tam delal. Lepo bi šel zjutraj na kolo (pomlad - jesen) ali pa v avto do želežniške postaje, se usedel na vlak in bil na Viču v 15 min v centru pa vsaj v 20-ih. Na vlaku bi kaj prebral, varno premislil o delu, ki me čaka, kam klical, s kolesom pa bi še kaj naredil za lastno zdravje. Win - win.

Okapi ::

Problem je predvsem frekvenca vlakov.
Po mojem je pa frekvenca na zadnjem mestu. Pač veš, kdaj vozi, in se prilagodiš urniku, tudi če pelje samo 1x na dve uri (OK, res je potem rahlo tečno, če zamudiš za 5 minut;-). Pomembnejša je hitrost in udobnost, da lahko vedno sediš, po možnosti na spodobnem sedežu. Potem je cena in čisto na koncu, kot dodaten bonus, šele frekvenca, da ti ni potrebno mislit na urnik.

O.

Zheegec ::

Hja, problem je lokalni prevoz. Do železnice nekako moraš priti, jaz sem 10Km oddaljen. Torej na lokalni avtobus (če ima zamudo zamudiš vlak -> 1 uro čakanja), ki stane 2EUR (!!!), potem na vlak (4EUR nekje?) in potem trola (1EUR). V smer nazaj (če delam do 21h) pa trola (1EUR), vlak (4EUR?) in potem taxi (!!!) - 12EUR.

Težave z lahkoto rešiš z avtom - se pelješ do železniške postaje. Ampak, če že imaš avto, zakaj bi se vozil 10Km v napačno smer (stran od Lj), potem pa šel s počasnim javnim prevozom, če sem lahko v pol ure v Lj in me pride strošek nafte v obe smeri nekje toliko, kot javni prevoz v eno smer?

Na splošno je Slovenija pač zelo neugodna za javni prevoz zaradi terena. In tukaj je avto daleč najbolj učinkovito in VARČNO (!!!) prevozno sredstvo. Lokalni avtobus je večino časa prazen, ampak se mu splača peljati, ker dobi subvencije od države in ima dobiček tudi če je prazen - zato pa mi plačujemo več trošarine na gorivo. Odlično! Pa še vseeno je avtobus v eno smer lepa 2EUR.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

Strošek vožnje z avtomobilom ni samo gorivo. Poleg tega se bo čez par let, ko bodo začeli kasirati avtoceste po prevoženih kilometrih, vožnja za nekatere drastično podražila.

In če bi se z busom vozilo več ljudi, bi bil lahko cenejši. Nekaj je narobe, če se je ceneje vozit z avtom kot z javnim prevozom.

O.

Pyr0Beast ::

Problem slovenije je tudi raztresenost hiš.

Nekateri prebivalci Lj bi se čisto brez problema lahko vozili z javnim prevozom, pa se ne. Zakaj ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Marsikdo bi lahko marsikaj počel, pa ne. Zakaj? Vsak si najde nek izgovor - nekdo ima par metrov predaleč do postaje, drug se noče gužvati v busu, tretjemu se zdi, da bo prizadet njegov družbeni status, če bo šel z busom, četrtemu se preveč mudi, peti ...

O.

Zheegec ::

Strošek vožnje z avtomobilom ni samo gorivo.

Če ga imaš za voziti se do železniške postaje v primerjavi z voziti se kar direktno v Lj - je razlika samo strošek goriva, ki je cenejši od javnega prevoza. Strošek je (razen vinjete) enak, kot če imaš registriran avto doma v garaži in se voziš z javnim prevozom.
In če bi se z busom vozilo več ljudi, bi bil lahko cenejši. Nekaj je narobe, če se je ceneje vozit z avtom kot z javnim prevozom.

Se strinjam, nekaj je narobe, če se je ceneje vozit z avtom (ki je zelo zelo obdavčen. Pri nakupu DMV in DDV, potem registracija in pa OGROMNA trošarina+DDV na gorivo), kot pa s SUBVENCIONIRANIM javnim prevozom. Zelo zelo zelo narobe...
Poleg tega se bo čez par let, ko bodo začeli kasirati avtoceste po prevoženih kilometrih, vožnja za nekatere drastično podražila.

Ja, dajmo najboljšo varijanto (najhitrejšo, najbolj udobno, tudi cenejšo) dodatno obdavčiti, da nam bo vsem bolj bedno.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

je razlika samo strošek goriva
Obraba avtomobila in gum je seveda vredna 0 evrov, ne? Ko takole razne "skrite" stroške odmisliš, je marsikaj videti cenejše, kot je v resnici.

O.

Pyr0Beast ::

Nižja cena poveča količino prepeljanih ljudi za nekje 2x. To je plačljivo vs. zastonj.
Ni interesa in to je to.

Zanima me pa tudi koliko stanejo ti subvencionirani sistemi za beleženje kart, vzdrževanje busov, vzdrževanje tistih kamer, stroški in podobno skratka.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedOne ::

Obraba avtomobila in gum je seveda vredna 0 evrov, ne? Ko takole razne "skrite" stroške odmisliš, je marsikaj videti cenejše, kot je v resnici.

Dodaten čas, ki ga zabijem na našem vrlem javnem prevozu je pa seveda 0?

Zame je ena ura vredna 15 EUR. Odkar se furam z avtom prišparam cca 20 EUR v času vsak dan. Letno mi to znese 20 x 250 vsaj 5000 EUR.
V treh letih se mi nakup avtomobila po tem kriteriju že zamortizira. Če dodam še eno leto se mi pokrijejo še vsi stroški vzdrževanja. Mesečna karta pride pa več kot dam za gorivo. Vidiš, še premalo se subvencionira "učinkoviti javni prevoz, kjer frekvenca sploh ni problem".

Dve dodatni uri pohacat vsak dan zarad neprimernih voznih redov mene košta 30 EUR. Upoštevaj še ta strošek, ko razmišljaš kaj se splača.
How do you know what you don't know?

Zgodovina sprememb…

thramos ::


Dodaten čas, ki ga zabijem na našem vrlem javnem prevozu je pa seveda 0?


Hja, zame čas na javnem prevozu ni tako zapravljen kot je v avtomobilu. Sedeč na vlaku lahko bereš časopis, knjigo, srfaš po netu, medtem ko je vožnja samega avtomobila res preprosto stran vržen čas.

Gregor P ::

Ob prometnih konicah boš tudi na zabito polnem vlaku težko stoje prebral ta časopis; morda lažje kot sopotnik v prijateljevem avtomobilu:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TESKAn ::

je razlika samo strošek goriva
Obraba avtomobila in gum je seveda vredna 0 evrov, ne? Ko takole razne "skrite" stroške odmisliš, je marsikaj videti cenejše, kot je v resnici.

O.


Zame je tudi s "skritimi" stroški avto cenejši.
- trola v dve smeri - mesečna 35€ + ura vožnje/dan, recimo 20 delovnih dni na mesec in stane 1,75€/dan.
- avtobus v dve smeri - 2x6€ = 12€ + 2,5 ure vožnje/dan.
Javni prevoz skupaj: 13,75€/dan in 3,5 ure mojega časa, ki ga porabim na cesti.
Avto:
- 120 km vožnje na dan, ~5,5l/100km = 7,59€/gorivo/dan
- Servis je 2x 150€ = 300€/leto, če se ne bi vozil v službo 150€/leto, torej 150€ me stane servis zaradi vožnje v službo in nazaj. Če rečemo, da je ~200 delovnih dni na leto, me stane servis 0,75€/dan.
- Gume imam za dve sezoni, torej vsako leto komplet gum 200€ (majhen avto, majhne gume, tako da za teh 200€ dobim GoodYear duragrip, torej ne najcenejše/komaj uporabne gume), kar znese še 1€/dan, če privzamem 200 delovnih dni na leto.
Vinjeto in registracijo bi kupil v vsakem primeru, tako da je ne moreš štet med stroške. Če pa bi, bi dodalo ~500€/leto, torej 2,5€/dan.
Avto skupaj na dan: 9,34€, če bi avto bil samo za službo, 11,84 €/dan. Vožnja traja ca. uro v eno smer, se pravi ca. 2 uri mojega časa.

Pod črto dam za avto 1,91 €/dan manj in prihranim uro svojega časa. Razlika v denarju da 382 €/leto, če gledam, da avto in vinjeto bi imel tako ali tako, je ta vsota 882€, v času 200 ur. 8,3 dni na leto in 382 € oziroma 882€ je pa že toliko, da avto zmaga nad javnim prevozom, vsakič.
In če dodam v računico še sodelavca, ki mi prihrani 1/4 poti (stanuje na ~1/2 moje poti v službo), pa je avto še veliko, veliko boljša izbira.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo, ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Okapi ::

Pod črto dam za avto 1,91 EUR/dan manj
Ko se bo avtoceste znova plačevalo po prevoženih kilometrih, ne pavšalno, se ti utegne računica zelo spremeniti. Če bi moral plačevati parkiranje, bi se ti že sedaj. Si že kdaj plačal kazen za napačno parkiranje ali prehitro vožnjo? Tudi to vpliva na računico.

In 2 ure vožnje z avtom je popolnoma zapravljen čas (ok, lahko poslušaš radio), v 3 urah vožnje z vlakom pa lahko postoriš marsikaj koristnega in to razliko najmanj izenačiš, ali celo obrneš v korist javnega prevoza.

Predvsem pa se tule pogovarjamo, kaj bi bilo, če bi bil javni prevoz spodobno urejen, s hitrimi in udobnimi vlaki, ne kakšno je stanje sedaj.

O.

Zheegec ::

je razlika samo strošek goriva
Obraba avtomobila in gum je seveda vredna 0 evrov, ne? Ko takole razne "skrite" stroške odmisliš, je marsikaj videti cenejše, kot je v resnici.

O.

Glede na to, da prihranim cca 5€/dan ker grem z avtomobilom, se to ne pozna. "Obraba avtomobila" je strošek samo po tvojem. Slabše je, če avto cele dneve stoji, kot pa da se vsak dan vozi. Torej na mesec je to 150€ prihranka, kar z lahkoto notri prinese 1 komplet gum na 3 leta (cca 500€ za 1 komplet), registracijo pa tako in tako imaš za avto, tudi če večinoma stoji doma. Pa seveda 3 ure na dan vožnje in pa čakanja prihranim, kar je OGROMNO.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

WarpedOne ::

Hja, zame čas na javnem prevozu ni tako zapravljen kot je v avtomobilu. Sedeč na vlaku lahko bereš časopis, knjigo, srfaš po netu, medtem ko je vožnja samega avtomobila res preprosto stran vržen čas.

Kako že pravjo? Your miles may vary oz. nekaj je teorija, nekaj povsem drugega pa praksa. Na take vlake, kot jih mamo, me spraviš le še s silo. Je blo "preveč fajn", da bi šou še kdaj sam od sebe.

10 let sm se fural z vlakom vsak dan in občasno sm celo res lahko kej prebral, rešil kako križanko, eno leto celo neki programiral. Veliko večino časa sm pa prespal/prekinkal (kadar sm mel srečo, da sm dobil sedež) al pa stal skoraj vso pot. Skoraj vedno sm bil na koncu poti ves povožen, še bol kot pa na začetku poti. Vožnja z avtomobilom zadnja 4 leta me pa nasprotno sploh ne utruja. Sproščen za volanom poslušam radijo, kej tuhtam ipd. V glavi mi "lučka ne ugasne", na vlaku mi je skoraj vedno.

Disclaimer, predno me raztrgate z "nepozorno vožnjo": ista cesta dan za dnem ti pride v podzavest. Moja bilanca po 160.000 km je zaenkrat le en povožen maček, kateremu se nebi izognil niti šumaher. Parim drugim sem se pa vseeno uspel izognit/ustavit.

Predvsem pa se tule pogovarjamo, kaj bi bilo, če bi bil javni prevoz spodobno urejen, s hitrimi in udobnimi vlaki, ne kakšno je stanje sedaj.

Komot je sanjat. Zakaj se ustavit pri "spodobno urejenem javnem prevozu, s hitrimi in udobnimi vlaki", če pa lahk greš all the way do poceni zanesljivih osebnih helikopterjev? Oboje je žal v našem okolju in razmerah enako neizvedljivo in nerealno.

Slabše je, če avto cele dneve stoji, kot pa da se vsak dan vozi.

Tole sm šou pretvorit v dejanske številke. Po EUROtax je 150.000 dodatnih kilometrov mojemu avtomobilu trenutno vrednost znižalo za celih 1.549,00 EUR ( iz dobrih 5 jurjev na švoh 4). Vozi miško.
How do you know what you don't know?

Zgodovina sprememb…

Zheegec ::

Se strinjam, z avtom je ne samo bistveno bolj udobno, je tudi bolj zanimivo - nekaterim nam je pač užitek se peljati z avtomobilom, ne sicer vsak dan, ampak so pa dnevi ko te vožnja z avtom prav spravi v dobro voljo :) Nasprotno je vožnja z javnim prevozom - 3x prestopanje, čakanje na mrazu in pa gužvanje na troli.

Danes mislim, da bom imel air conditioning v avtu na 22C, mogoče kdo predlaga kaj drugega?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

Komot je sanjat
.Preberi si naslov teme. Pogovarjamo se o smotrnosti hitre progre Lj. - Kr., in o smotrnosti hitrih prog nasploh. Nekateri trdite, da je v vsakem primeru zasebni avto najboljša možna rešitev za prevoz na delo, nekateri pa pravimo, da je dobro urejen javni prevoz v marsikaterem primeru boljši.

Zakaj se toliko Nizozemcev (in Japoncev in Londončanov in ...) na delo vozi z vlaki? Ker so tako neumni, da si niso znali izračunati, da bi se jim bolj splačalo voziti z avtom (ki jim gnije v garaži)?

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Zheegec ::

Ker je tam stanje drugačno. Kot rečeno, če bo hitra proga Lj - Kr tudi v redu, samo splačalo se bo iti s to progo samo, če bo cena kaj bolj realna, kot je trenutno in če ne boš potem moral pol ure čakati na počasno trolo, v katero se potem ne boš mogel zgužvati in boš moral počakati na naslednjo.

Zato primerjamo s trenutno ureditvijo - ker javni prevoz že imamo. Edina napovedana razlika je, da boš hitreje prišel iz začetka vožnje z vlakom do konca vožnje z vlakom. Kot sem že 3x napisal čas vožnje z vlakom pri meni niti ni takšen problem (je 40min, z avtom je pa 30min od hiše do službe). Problem je lokalni prevoz in trola, neusklajenost med njimi (časovno) in pa cena vsega skupaj. Sploh, ko grem zvečer nazaj moram iti s TAXIJEM, kar je cca 12EUR - samo to je nekje toliko, kot porabim za 2 vožnji v Lj in nazaj z nafto.

Sem nekako premislil in bom imel climate control na 21C danes v avtu, si bom pa dal kakšno drugo muzko...

[edit] pri ceni morate vsi upoštevati, da je avto zelo zelo obdavčen, javni prevoz pa subvencioniran. Kako je možno, da je vseeno dražji?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

WarpedOne ::

pri ceni morate vsi upoštevati, da je avto zelo zelo obdavčen, javni prevoz pa subvencioniran. Kako je možno, da je vseeno dražji?


Tudi zato:
Ob nedavnih dogodkih na Slovenskih železnicah pa smo dobili še eno kategorijo brezposelnih. Zaposlene brezposelne. Dejstvo, da so čez noč poslali na čakanje 1075 zaposlenih, ne da bi se to kjerkoli poznalo. Kolikor vem nobena linija ni bila ukinjena. Noben vlak odpovedan. Prav gotovo tudi varnost prevozov ne bo nižja. Pa tudi sicer že dolgo ugotavljajo da imajo veliko presežnih delavcev.


Tudi ti presežni delavci so dobivali redne plače in regrese, ki so se financirali s krediti katere bomo plačal vsi davkoplačevalci.

Je treba platit taj burek. Zato mi ne sanjat o urejenem javnem prometu, razen če boš ti plačal izgradnjo iz svojega lastnega žepa. In ne iz mojega.
How do you know what you don't know?

Thomas ::

Časi močnega javnega prometa so minili, podobno kot so prej minile konjske vprege, ki so vozile vino z Dolenjske.

Ni nostalgije. Če pa je nostalgija, je pa draga.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Double_J ::

Vsak si najde nek izgovor - nekdo ima par metrov predaleč do postaje, drug se noče gužvati v busu, tretjemu se zdi, da bo prizadet njegov družbeni status, če bo šel z busom, četrtemu se preveč mudi, peti ...


Sej to so čisto dovolj dobri razlogi, razen tisti s statusom.

Javni prevoz lahko dobro dela samo v smislu vlakca v Gardalandu. Pusti te kjer te je dvignil, vmes si pa oddelal službo.:O
Dve šivanki...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

Snohman ::

TESKAn, hvala za izračun.

No, Okapi, v našem primeru, torej slovenskem, je javni prevoz neučinkovit. In to pravim jaz, ki vsakdan za na faks uporabljam vlak, ker imam 2 minute peš od doma do železniške, v Ljubljani pa imam od postaje do faksa 10 minut hoje. Vse skupaj mi transfer od doma do faksa vzame 20 minut.

Ampak takih (nas) je malo.

Še vedno mislim, da je problem premajhna gostota prebivalstva na obrobju.

Utk ::

Jaz ne vem zakaj je zadnje čase tako kul mučit ljudi. Zakaj se bi ljudje lepo in poceni vozili z avti, če se lahko kot ribe v konzervi na subvencioniranem vlaku. Če ljudje niso zloženi kot ribe, je zguba in subvencija tolk večja. Pa tako je na vseh področjih. Ponavadi bi isti folk najraje tudi zaprl promet znotraj cele obvoznice, ali pa vsaj zaračunal 100 evrov za dnevno vinjeto. Kar naj ljudje pešačijo in kolesarijo tudi po minus 15, stari in invalidi si pa naj plačujejo taksi. Kot da si ljudje želijo čim več trpljenja na svetu. Pa kaj zaboga je narobe z vami? Namesto, da bi subvencije iz javnega prevoza preusmerili v nekaj kar bo prineslo čiste avte, da ne bi tolk smrdeli. Ker to je edini razlog, zarad katerga si bi morda kje želeli zmanjšat promet. Gužvo se da pa zmanjšat tudi drugače kot s kaznovanjem in trpinčenjem ljudi, ki samo hočejo nekam prit kolk tolk udobno in poceni. Mah, eno navadno govno ste nekateri.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

ahac ::

Thomas, ti se boš itak od doma uploadal direkt na job tko, da sploh ne rabiš prometa. Javnega ali privat...


Problem je lokalni prevoz in trola, neusklajenost med njimi (časovno) in pa cena vsega skupaj.

Ja, ker vsaka stvar dela posebej.
Recimo Kamnik/Domžale in okolica. Imaš vlak in bus, ko prideš v LJ pa LPP. Vsak od teh dela čisto ločeno in so si v bistvu konkurenca.

Kako je pa z tem recimo v Londonu ali NY?
Vse spada pod eno organizacijo, ki določa pravila.
Sej ni problema, če je lastnik Kam-busa drug kot kamiške železniške proge in LPP... ampak ena medobčinska organizacija bi morala določat oz. potrdit vse proge in vozne rede tako, da bi bilo vse bolj usklejeno.

Zakaj se bi ljudje lepo in poceni vozili z avti,

To bi blo čisto OK, če ne bi blo gužve tudi na cestah in, če ne bi bilo vse zaparkirano.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

Utk ::

Torej je treba porihtat ceste in parkirišča. Nobene potrebe ni, da bi imeli gužvo po Sloveniji. Ni take hude poselitve tu. Pa še to bi čisto komot plačali tisti, ki se vozimo z avti in nihče drug. Denarja od bencina in cestnin se nabere ogromno. Daleč od tega, da bi ves ta denar šel že zdej nazaj v ceste. Medtem ko vlake in buse subvencioniramo vsi, če jih rabimo al pa ne. Da ne govorimo o tem kolk denarja se tu še bolj ali manj pokrade in kolk zalege se redi na ta račun.

Okapi ::

Mah, eno navadno govno ste nekateri.
Če se že gremo obmetavat z zmerljivkami, lahko rečem, da ste nekateri pač butli, ki mislite, da je ceneje in na splošno koristneje, če vsak naokoli vozi svojo tono pleha. Da vseh tistih, ki to svojo tono pleha parkirajo, kjer sem jim pač ravno vzdigne, ne glede na to, ali zaparkirajo intervencijsko pot, kolesarsko stezo, pločnik, dovoz na dvorišče ali prostor za invalide, niti ne zmerjam posebej. Glavno, da svojo rit pripeljete čim bližje cilju.

O.

Utk ::

Ja, točno to, jaz mislim, da je na splošno koristneje vožnja z avtom, cenejše pa tudi. Ker plačujemo že tako mastne davke, drag bencin in drage cestnine, od katerih se denar porablja še za vse drugo, bi blo edino prav, da država moji riti omogoči pot do cilja, za katero itak mastno plačam. Ne pa da z davki, ki se naberejo od avtov, subvencionira vlake. Tam je pa res izguba, ne pri avtih. Poglej si članek na financah. Od cestnine pri registraciji se zbere 100 mio, za ceste gre pa okoli 75 mio, ostalo ostane v proračunu. Pa kolk denarja še od bencina in vsega drugega...
Tist, ki narobe parkira, kar naj dobi kazen. Ampak vseeno je treba zgradit parkirne hiše, če ljudje tam morajo prit.
Ljudje so proti avtom iz podobnih razlogov kot so nekateri proti nečemu pred poroko, ker je tako zelo dobro, da ne more bit dobro, in potem tega ne privoščijo niti sebi niti drugim. Govno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Zheegec ::

Okapi, iz kje pa si ti, da je javni prevoz pa tako super?

Pa JE ceneje, sem ti zgoraj napisal koliko ceneje je. Pride me ceneje, tudi če šteješ nafto, registracijo in servise - pa moraš gledati, da tukaj država pobere davke, da se lahko potem TI ceneje voziš s trolo ali vlakom, pa me še vseeno pride ceneje in pa neverjetno hitreje in bolj učinkovito.

In svojo tono pa pol pleha vedno parkiram pravilno, hvala.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

Okapi, iz kje pa si ti, da je javni prevoz pa tako super?
Še en, ki ne zna brati.;(( Nikjer nisem napisal, da je (pri nas) super, ampak da bi lahko bil veliko boljši in da se zato splača (pametno) vlagati v boljši javni prevoz.

O.

Utk ::

Kar naj vlagajo, ampak svoj denar, ne mojega, in naj poskrbijo, da bo profit tudi brez subvencij. Oz. zarad mene niti ne rabi bit profita, samo naj zgube ne krije država. Ker če ima izgubo en lpp, ki ima dost polne avtobuse in kratke, poceni linije, kako zaboga se bi lahko splačal avtobus (da ne govorimo o vlaku) med dvema mestoma, ki sta 30km narazen, gor pa povprečno 20 ljudi. Če bi šlo teh 20 ljudi vsak s svojim avtom, bi jih stalo manj, bus, ki vozi vse skupaj, ima pa zgubo. Ta problem je rešljiv edino tako, da v Slovenijo naselimo še okoli 50 milijonov Kitajcev. Pa še to dvomim, da bi blo dovolj. Pri dveh milijonih se pa kaj drugega kot avto enostavno ne splača.

Gregor P ::

Da, vsi ostali pa se sprašujemo, kam je šel ves ta denar, ki ga plačujemo vozniki ter ostali davkoplačevalci zadnjih nekaj desetletij, recimo tam nekje od dneva, ko so v Lj. ukinili tramvaj?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

thramos ::

da se lahko potem TI ceneje voziš s trolo ali vlakom, pa me še vseeno pride ceneje in pa neverjetno hitreje in bolj učinkovito.


To da gredo nekateri z vlakom omogoča tudi tebi da prideš v eni uri do Lj. in ne v treh, kolikor bi rabil če bi se vsi podali na ceste z avtomobili.

TESKAn ::

Mimgrede, ko že gre beseda o javnem prevozu, zadnjič je bilo po radiu, da en kraj v okolici Ljubljane (se ne spomnim, za katerega je že šlo...) ne bo dobil povezave s trolo, ker sta se dva privat avtoprevoznika zbunila, da bosta ob zaslužek...

Drugače pa vozim več ali manj po pravilih in na poti v službo in nazaj še nisem dobil kazni.

In kar se tiče vlakov in LPPja, že xyz let je vsak dan med tednom ob isti uri gneča na istih progah, pa še niso ugotovili, da bi morda dali še kak vagon/trolo več, zmanjšali gnečo in tako privabili na javni prevoz še koga, ki mu morda gužvanje s kupom zašvicanih tujcev na premajhnem prostoru ni brilijantna ideja, kako začet svoj delovni dan.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo, ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
strani: 1 2 3 4 5 6 ... 8


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Smučišče 2864 (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Loža
45486867 (29614) M-Power
»

Parkirni avtomati - Bežigrad (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15619065 (13631) solatko
»

Nepravilno parkiranje - napačen naslov na listku (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
618785 (4000) krho

Več podobnih tem