» »

Nemške 'eko' vinjete

Nemške 'eko' vinjete

aljazh ::

V 23. nemških mestih je od 1. oktobra za vožnjo po mestnih strediščih obvezna t.i. "eko vinjeta", ki jo voznik lahko pridobi, če njegov avto izpolnjuje določene eko standarde. Podrobnosti o tem tukaj.

Stvar je seveda plačljiva in stane 30 evrov. Res da 'eko vinjeta' velja večno oziroma toliko časa, dokler je avto v prometu, toda ne morem se izogniti primerjavi s slovenskimi AC vinjetami.

ADAC je bil glede slovenskih vinjet precej glasen, da so diskriminatorne do tujcev, ker ni možno kupiti dnevne oziroma tedenske vinjete. Kaj pa v tem primeru nemških 'eko vinjet'? Zakaj bi moral Slovenec, ki gre enkrat letno na Oktoberfest ali na šoping v München plačati 30 evrov, enako kot Nemec, ki se tam vozi vsak dan. Zakaj ne uvedejo enodnevnih 'eko vinjet' za recimo 5 evrov?

Evo, kost za glodanje :)

-ziga- ::

Vinjete niti niso tako diskriminatorne. Tole je veliko bolj. Pač še eno zeleno sranje, ostarelih hipijev.

Azrael ::

Eko davek ima tudi Črna Gora. Eko terorizem na pohodu.

Glede eno dnevnih, tedenskih, mesečnih vinjet pri nas in drugje bo verjetno najboljši SLO način, ko naj bi stale enako ali več kot polletne. Hoteli ste izbiro, sedaj jo imate.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Azrael> Eko davek ima tudi Črna Gora. Eko terorizem na pohodu.

Terorizem v tvoji bolno izkrivljeni predstavi o realnosti. Če so ljudje to pripravljeni plačat, ti pa ne, boš pač ti prišel peš ali z avtobusom. In prav je tako.

Za koji klinac bi pa morali pustit vsako tele, da se pripelje z dvema tonama pleha v mesto, kjer ljudje prebivajo in delajo? Naj se vozijo po avtocestah, če se že morajo.

Samsung06 ::

Za koji klinac bi pa morali pustit vsako tele, da pelje z dvema tonama pleha preko drzave, kjer ljudje prebivajo in delajo? Naj se vozijo po avtocestah okrog Slovenije, če se že morajo.

Azrael ::

Ja bravo, potem pa zrihtaj javni prevoz da bo tak kot se zagre. In ko bo to, v mestih tudi bicikla ne boš rabil.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Azrael> Ja bravo, potem pa zrihtaj javni prevoz da bo tak kot se zagre. In ko bo to, v mestih tudi bicikla ne boš rabil.

Ko bo prevoz z osebnim prevoznim sredstvom predrag, se bo zagotovo javni prevoz splačal (zdaj se ne) in bo "tak kot se zagre".

Dokler se vsi vozijo z avtomobili, javni prevoz ne more funkcionirati.

Boeing ::

Ekoterorizem ?

Sploh ne.


Skrajni čas, spoštovani kolegi sovozniki, da začnete malo gledat in ahtat, kaj vaša spoštovana pločevina pljuva iz raufenka za sabo.

In skrajni čas, da se kaj takega uvede tudi v LJ in vsaj še v MB. Čeprav si verjetno janković tega ne bo upal naredit, vsaj še ta mandat ne. Mogoče v začetku naslednjega, da se bo potem odkupil s stadionom in bodo to, v nebo vpijočo krivico in zločin, ljudje pozabili do naslednjih volitev.


London ima to že nekaj let. V precej večjem obsegu, po precej višjih cenah, malverzacije pa tudi precej grobo kaznujejo. Pa se obnese super, moram rečt, sem prav presenečen.


Nehite jamrat.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

-ziga- ::

@Boeing
Pa veš kaj to za sabo prinese? Višje cene vsega. Potem boste pa spet jamrali nad inflacijo.

Zheegec ::

Skrajni čas, spoštovani kolegi sovozniki, da začnete malo gledat in ahtat, kaj vaša spoštovana pločevina pljuva iz raufenka za sabo.

In kaj takega pljuva za sabo? Nič posebnega, bistveno bistveno bolj onesnežujoče za okolje (v primerjavi z nedolžnim notranjim izgorevanjem) je sama izdelava avtomobila - pri temu gledajo eko-teroristi ponavadi samo izpuste CO2 (ki niso pomembni in ne vplivajo na nič), dosti manj se pa govori o tem, koliko je izdelava škodljiva za okolje. Pa tudi to ni več velik problem. Naj prepustijo prevoz ljudi/blaga odprtemu trgu (tako, kot bi moralo biti) in naj ne sprejemajo nesmiselnih zakonov.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

#000000 ::

Ekoterorizem ?

Sploh ne.


Skrajni čas, spoštovani kolegi sovozniki, da začnete malo gledat in ahtat, kaj vaša spoštovana pločevina pljuva iz raufenka za sabo.

In skrajni čas, da se kaj takega uvede tudi v LJ in vsaj še v MB. Čeprav si verjetno janković tega ne bo upal naredit, vsaj še ta mandat ne. Mogoče v začetku naslednjega, da se bo potem odkupil s stadionom in bodo to, v nebo vpijočo krivico in zločin, ljudje pozabili do naslednjih volitev.


London ima to že nekaj let. V precej večjem obsegu, po precej višjih cenah, malverzacije pa tudi precej grobo kaznujejo. Pa se obnese super, moram rečt, sem prav presenečen.


Nehite jamrat.


OK. Ajde recimo da se to naredi tudi pri nas, kaj bi narod ali okolje pridobili s tem ??? (razen mestne in državne blagajne) NIČ v bistvu bi vsak plačal še to eko vinjeto ter se zamislil v kaki roparski državi živi. Izpuh pa zarad tega nebi bil nič bol zelen.

Aja pa primerjat LJ in MB z Londonom je neumnost, kolk se pozna na okolju v Londonu in kolk manj prometa imajo v centru zaradi tega ?

jype ::

#000000> Ajde recimo da se to naredi tudi pri nas, kaj bi narod ali okolje pridobili s tem ???

Jaz bi lahko normalno hodil v službo, ne pa da ob posameznih dnevih, ko se vas par sto tisoč natrpa na obvoznico, zgledam kot

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: jype ()

mainman ::

Dajte no, ne serite s temi eko vinjetami. Nemci so uvedli kolko vem neke eko cone, ki se ločijo po barvi. Vse kaže, da pa še niso slišali za veter in druge vremenske pojave.

Eko vinjete so samo nategovanje ljudi in nič drugega.

BigMan ::

Še nekaj informacij iz prve roke :) Eko-vinjeta stane v Nemčiji 5€, če jo kupiš na inštitutu GTÜ(nekaj takega kot AMZS pri nas) in je ni potrebno obnavljati(kupiš 1x pa ostane na vozilu), razen če ste recimo kupili DPF filter in je avto zaradi tega za 1 razred "bolj ekološki". Če kupite preko interneta pri nas je cena 25-30€, naši posredniki pač morajo nekaj zaslužit.
Imajo 3 barve: rdečo, rumeno in zeleno. Vsi bencinarji dobijo zeleno barvo. Vsi dizli, letnik 2004 in mlajši dobijo rumeno, če so brez DPF(filter trdih delcev pri diesel motorjih), če imajo DPF zeleno. Starejši avti brez DPF dobijo rdečo barvo. Zdaj zaenkrat glede barv ni omejitve vstopa v mesto. Nekje okrog 2010 pa mislijo prakticirat, da bodo ob dnevih z veliko onesnaženostjo prepovedali vstop vozilom, ki imajo rdečo nalepko. Kazen, če te nalepke nimaš je 150€. Imajo tudi avtomatske kamere, ki zaznajo če nimaš nalepke. 1 kolega iz Prage pred pol leta ni imel te nalepke v avtu, pri sebi ni imel 150€ gotovine, z kartico ni mogel plačat, zato so ga 2 uri držali na policijski postaji, zato se z tem ni za igrat.

_sem_ ::

Se absolutno strinjam da niso nemške ekovinjete nič manjši nateg kot vse ostale vinjete. Bolj kot čemu drugemu so namenjene prepričevanju ljudi naj si kupijo nov avto, kar je v državi z močno avtomobilsko industrijo pomembno, ne glede na škodljive posledice avtomobilske industrije na okolje. Dokler kvaziekoukrepi ne bodo dovolj sankcionirali moči motorja in porabe da vožnja po centrih z nemškimi športnimi terenci ne bo več šla skozi, je vse skup en blef.
Diskriminatorni namen je viden tudi iz tega, da Nemci ki vedo kje so lokalni TUV pridejo do nalepke nekajkrat ceneje kot neuki tujci, ki naj si jo naročijo po internetu.
Najslabše je, da bodo s pritiski preko EU dosegli, da jih bodo kmalu uvedli tudi pri nas, opomini zaradi neukrepanja ob previsokih koncentracijah so že prileteli. Zato ker je to pač najenostavnejši ukrep, namesto da bi uvedli tramvaje ali nove avtobuse na plin in nasploh naredili javni prevoz uporaben; vlak za uporabo denarja iz strukturnih skladov je že zamujen. No v tem primeru bi Nemcem vsekakor vzajemno privoščil da tudi oni na Jadran ne pridejo brez naše nalepke, pa malo manj zastojev bi bilo v turistični sezoni. Še precej bolj uporabno bi to bilo za tovorni tranzit, očitno smo postali obvoznica za Avstrijo in bi bilo nujno poskrbet da temu ne bo več tako.
Alternativa je najbrž samo odprava lokalnih ekoukrepov ali njihovo poenotenje na nivoju EU.

Boeing ::

OK. Ajde recimo da se to naredi tudi pri nas, kaj bi narod ali okolje pridobili s tem ???



V Tokiu so dizli prepovedani. V Rimu kolikor vem tudi. Razlog?
Saje so ekstremno rakotvorne.


Dejansko pa je tako, da navkljub "kmečki logiki" je prezračevanje v mestu, razen če konkretno ne piha, kar precejšen problem. Veliko in visoke stavbe umirjajo hitrost zraka nad tlemi in ga učinkovito držijo bolj ali manj na mestu.
Zato se mi dostikrat zgodi, ko se z biciklom vozim čez mesto oz. grem peš, da precej smrdi po izpuhih, poleg tega pa se nekako ne da pravilno zadihati, ker imam občutek, kot da mi po malem primanjkuje zraka. Nisem edini.
Ja, lokalno precej povečana koncentracija CO2 in CO, pa še česa zraven. In to je to, kar je moteče oz. nevarno.
Če bi se to pojavljalo tu in tam, sploh ni panike. Se pa zadeva ponavlja iz dneva v dan in je iz leta v leto bolj izrazita, zato je prav da se nekaj ukrene.
Moje mnenje je, da bi bilo treba slovensko cesto med bavarcem in aškerčevo v celoti zapreti, razen za javni promet.

Pa lepo prosim, ne govorit, da naj ne primerjam Londona ali LJ. Vsa mesta imajo problem s prometom, vsa mesta se ga trudijo odpraviti, redkim je vsaj približno uspelo.


Res ne vem, zakaj je veliki večini tako težko in odveč narediti karkoli, kar ni neposredno povezano z njimi samimi in svinjarijo pred lastnim pragom.

Avto je pri nas čisto preveč samoumeven. Tudi zato, ker so stroški povezani z njim prenizki. Bencin je prepoceni, vinjete so prepoceni, vstopnin v mesto ni...


Glodajte.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

luli ::

Boeing : se popolnoma strinjam, vendar bi jaz še šel dlje. Ker imajo mesta tako slab zrak, bi uvedel tudi "tovorni davek". Tovornjak, ki bi pripeljav v mesto (recimo banane za špar), bi obdavčil. Recimo 1 evro za 1 kg 1 km po mestu. Nadalje bi tudi močno podražil javni promet recimo še 1 evro po enem litru goriva. Seveda ne bi pozabil obdavčiti tudi "prdecov", ki jih spuščajo mali hišni ljubljenci v parku. Recimo ene 1000 evrov po kubiku sranja, ki ga izpustijo v zrak. Vsi dobro vemo, da pri dihanju nastaja co2. Zato bi prepovedal vso rekreacijo v mestnih parkih!

Kokodakaj zdaj!

-ziga- ::

Avto je pri nas čisto preveč samoumeven. Tudi zato, ker so stroški povezani z njim prenizki. Bencin je prepoceni, vinjete so prepoceni, vstopnin v mesto ni...


Glodajte.


Hehe. In ko se cena goriva poveča in se potem vse nenormalno draži so krivi zlobni trgovci.

Zheegec ::

Avto je pri nas čisto preveč samoumeven. Tudi zato, ker so stroški povezani z njim prenizki. Bencin je prepoceni, vinjete so prepoceni, vstopnin v mesto ni...

Ja, dajmo še obdavčiti vse možne stvari. Mislim, da se temu reče fašizem, samo ni, ker temu ne rečemo fašizem. Bencin je že tako preveč obdavčen (nekje 70% cene bencina so davki državi). Vinjete so res prepoceni glede na stroške slovenskih cest (ki so zanič že ko so narejene in se jih stalno popravlja), vstopnine za mesto bi bile popolna katastrofa - javni prevoz je res zanič in ne bi vstopnine v mesto nič spremenile - razen povečale stroške ljudi, ki imajo avto.
Je pa potrebno v prihodnosti zmanjšati stroške za tovornjake (ki so pomembni za gospodarstvo) in izboljšati kvaliteto cest, da se jih bo manj uničevalo in popravljalo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

jype ::

ALIEn3001> Ja, dajmo še obdavčiti vse možne stvari.

Dajmo na tvojem dvorišču parkirat, ker drugje ni več prostora.

Dejstvo je, da avtomobilisti sorazmerno močno degradirate življenski prostor meščanov. Dejstvo je tudi, da za to nočete plačati niti centa, čeprav ste za avtomobil plačali več deset tisoč evrov.

Izprijenci.

-ziga- ::

@jype
Pa se preseli na deželo.

luli ::

jype : Jaz plačam za svoj avto davek vsakokrat ko grem na bencinsko črpalko. Nadalje plačujem cestnino pri registraciji, ki je namenjena izgradnji cest. Ti za svoje kankule ne plačaš niti centa, zato bodi srečen, da se sploh lahko voziš po pločniku oz. cesti.

jype ::

luli> Jaz plačam za svoj avto davek vsakokrat ko grem na bencinsko črpalko.

Me prov mal briga. Avto pač tolk stane. Jaz tut plačujem davek, ko greš ti na bencinsko črpalko - en del tega, kar pokuriš, jaz vdihnem.

Zdravstvene težave zaradi prometnega onesnaževanja zraka niso dovolj redke, da bi lahko kar zamahnili z roko in rekli, da je brezveze.

Če stroška avtomobila nočete v celoti plačat, potem pač ne met avtomobila!

-ziga-> Pa se preseli na deželo.

Zakaj? Da boste potem še avtomobilisti začeli hodit na deželo in tam pacat?

Hvala, bom kar tukaj ostal.

Boeing ::

luli in podobni, zaradi mene je lahko tudi fašizem. Čeprav je imel fašizem, kolikor mi je znano, drugačne cilje, ampak dobro.


Poglejte si malo slovenski vozni park. Sami novi avti, če vidiš kje kakega razdrapanega cliota 1, je to že kar dogodek, tako da mi prosim ne nakladat, kako je težka naša avtomobilistična. Ker mi gre na smeh.

luli, dostava, javni promet, taksiji in urgentne službe so v vseh mestih opravičene plačevanja eko taks. Sploh pa, dostava in javni promet imajo v mestih zelo skromen delež prometa, tako da če se iz strogega centra umakne vso neupravičeno pločevino, bom z veseljem pri ajdovščini sedel na kavo in užival v zgledno čistem zraku in mičnih mimoidočih mladenkah.

Ja, javni promet, vsaj pri nas, je gnil. LPP-ji so na spodnji meji uporabnosti. Enostavno zato, ker se je peljati z avtom ceneje. Ko boš moral za eko takso colati xy EUR po vstopu oz. na mesec, se boš pač raje peljal s trolo. Ker bo overall ceneje. In ker bo takih gumpcev več kot jih je zdaj, si bo tudi lpp lažje privoščil kakšno progo ali nov avtobus več. Tako to gre, če ne samo po sebi, bo šlo pa na silo.

ziga: ja, že živim na deželi. Je kvaliteta življenja na bistveno višjem nivoju, čeprav nimamo superduper šoping centrov na vsake 100 metrov, pa tudi burekčinice ne.


Iz teh eko taks bi se morala financirati izgradnja parkirišč daleč izven mesta ter povezava s centrom s hitrimi pod/nadzemnimi shuttli. To je to, samo noben se nima jajc tega lotit, ker bi letel na naslednjih volitvah.



Nasploh se v takih razpravah (kot tudi v onih o prepovedi kajenja, ipd) vidi primitivizem nekaterih ljudi, ki določene privilegije smatrajo kot ob-rojstvu-dano in neodtujljivo pravico, za diametralno nasprotne pravice ostalih pa jih malo briga.
Ne leti na nikogar konkretno, da ne bo hude krvi.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

-ziga- ::

luli>
-ziga-> Pa se preseli na deželo.

Zakaj? Da boste potem še avtomobilisti začeli hodit na deželo in tam pacat?

Hvala, bom kar tukaj ostal.


Pa saj ne hodimo tebe gledat:))
Saj tudi meni ni všeč marsikaj v mestu pa ne bom zdaj zahteval davek na vlak, ki me zmoti ob večernih urah ali na otroke, ki se igrajo na igrišču in kričijo.

@Boeing
Saj točno to pravim. Ima in dežela in mesto svoje prednosti in slabosti.
Daj pa poskusi razumeti kaj prinese uvedba dodatnih taks za vse. Ne le za voznike, ampak tudi za tiste, ki se bodo vozili s kolesom. Zvišanje cen. Saj ne bojo proizvajalci in trgovci krili dodatnih stroškov z zrakom. Končni potrošnik bo plačal to. In ta končni potrošnik bo potem imel veliko za povedati čez vse uspešnejše od sebe, ne bo pa pomislil, da si je to sam skuhal s podpiranjem vseh obdavčitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: -ziga- ()

luli ::

Meni je vseeno za Zokipirano Lublano! Moraš pa vedeti, da se ceste večinoma gradijo s pomočjo oderuških davkov, ki jih plačujemo vozniki. Po moje mora vsak plačati svoj luksuz. Jaz svojega (vožnjo z avtom) plačujem, ti pa svojih kompleksov ne. Nič nimam proti temu, da se uvede davek na kankule z dvema kolesoma. Zgradite si svoje proge. Zaradi mene 300m nad tlemi na betonskih stebrih in uživajte v čistem zraku! Nimam nič proti.
Zahtevati infrastrukturo, ki se je zgradila z našim "naftnim" denarjem in omogočila razcvet je pa bolano.
Podobno kot so se za avtomobile zgradile garažne hiše in parkirišča, ki jih seveda sami plačujemo se lahko zgradijo tudi rampe za kankule. Seveda pa to ne bo zastonj. Financirajte si jih sami.

OrkAA ::

Em, mesečna karta za katerikoli LPP avtobus je dobrih 20 evrov. Kako točno je to dražje kot avto?

-ziga- ::

Izgubljeni čas na poti.
Jaz z avtomobilo prihranim približno 40 minut dnevno. Ko to pomnožim z urno postavko je razlika opazna.

Zheegec ::

Javni prevoz do službe: +/-2uri
Z avtom: +/-35min

Torej pridobim nekje +/-150min na dan z avtom! Do zdravnika pa javni prevoz nekje 3/4 ure, avto pa nekje 10min...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

T0RN4D0 ::

Javni prevoz... trenutno se ga poslužujem, tako da najprej hodim 30 minut, počakam par minut na vlak, počakam še 10 minut ker ma vlak zamudo, se peljem 10 minut z vlakom, še 20 minut pešačim, ker so vlaki (v najboljšem primeru) 1x na uro sem ponavadi še prezgoden in spet čakam... Lep primer je bil naprimer danes, ko sem spet po 20 minutah hoje zamudil vlak za 2 minuti, čaku polno uro na naslednjega, vmes še na pir, na koncu spet peš domov...

skratka, za 3 ure predavanj porabim 5-6 ur. če grem z avtom porabim 3 ure in pol, poleg tega dam za benz ~4€, za vlak pa ~3€. :) Seveda so pri avtu še fiksni stroški, ampak če ne živiš ravno v kakšnem glavnem mestu je javni promet tako v riti da ni čudno da je avto samoumnevna reč. V ljbuljani LPP še kar dobro deluje, s tem da spet ko enkrat prestopaš in nimaš starta in cilja takoj pri postaji porabiš za tistih par km takoj uro, uro in pol. Če je na cesti gneča in če nimaš sreče z povezavami, prideš marsikdaj hitreje peš, oziroma s kolesom. Da ne omenjam da so trole včasih tako nabite da se moraš še za "stojišče" borit. Ampak kaj čmo, javni prevoz je ubistvu ena dobra ideja samo realizacija je pri nas u riti. Če ga ne bo nihče podpiru zadeve sigurno ne bodo šle na bolje.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Pyr0Beast ::

Zato pa pecikel rula v ljubljani. Vsak dan mi ni bilo problema prevoziti 5 km, sproti sem se še malce osvežil/posončil/razgibal/sprostil namesto v avtu kuhal/zmrzoval/čakal/čakal/čakal/iskal parkirni plac naslednje pol ure.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

-ziga-> Zvišanje cen.

Ja, jasno. Kvaliteta življenja stane.

Vendar je občutno zvišanje cen na račun podražitve osebnega prometa v mestih traparija - se boste pač vozili s sodobnejšim in učinkovitejšim javnim prevozom, tako kot se v vseh mestih s sodobno prometno ureditvijo.

Določeno povišanje cen pa z višjim standardom zagotovo pride. V Albaniji, kjer je promet popolnoma ad-hoc, so cene zagotovo nižje kot v Københavnu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

TESKAn ::

se boste pač vozili s sodobnejšim in učinkovitejšim javnim prevozom, tako kot se v vseh mestih s sodobno prometno ureditvijo.

Naj najprej izvedejo ta sodobnejši in učinkovitejši javni promet. Že danes so nekatere trole zjutraj nabito polne, če bi vsi, ki z avtom pridejo delat v Ljubljano, zjutraj parkirali na obrobju in šli s trolo naprej - bi kot prvo z avti zabili obrobje (avto na vsake par kvadratnih metrov, kjer ni ravno betonskih stebričkov), kot drugo bi pa moral par trol izpustit, ker na njih fizično ne bi bilo prostora za vse.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

#000000 ::

Ma ja no sej v bistvu je zadeva dobro mišljena oz. ideja o manj onesnaženem zraku je dobra, izvedba v nemčiji in londonu tudi verjetno, ampak pri nas ne bo uspešna. Ne moreš kr enostavno prenest modela Londona ali Nemške rešitva na Ljubljano.

Kje se bo recimo pelju "Janko" iz Loškega Potoka kjer je vsak drug avto Golf dizel 2 generacije, denarja da bi si nabavu avto ki bo dobil zeleno nalepko pa nima in ga ne bo mel še vsaj 5 let, službo pa ima v strogem centru mesta ?

On bo mogu parkirat in na trolo, če si zamislš da ima še dva mejhan otroka ki mata vrtec tud v centru mesta. Kako bo zgledala taka trola ob 6 zjutraj ? Otroc jočejo, starejši kolnejo, gužva za znoret zamude itd.

Dočim bo gospod kravatar ob 8.30 stanujoč na Bežigrajskem Dvoru sedel v svojega novega šprtnega terenca in se odpeljal direkt pred vrata službe v strogem centru, seveda mu bo eko vinjeto krila firma.

Kravatar se bo ob 8.30 za 5 KM usedel v avto, Janko pa za 60-80 ob 5.00 s tem da oba začneta šiht ob 9.00 in da Janko zasluž 550 evrov Kravatar pa 4000.

jericho ::

Sej to je najhuj, k je tok terencev ratal pri nas, pa 4x4 pogon. V center mesta bi moral met dovoljenje samo mali avtomobili, ne pa te 4x4 zverine. Tud v švici so se neki okol tega že dajal, da 4x4 pogon ni za v mesta, pri nas maš pa tud vedno več teh terencev.

_sem_ ::

Glede vstopnine za avte v mesta še tole... omenjeni londonski primer je žal zgled da to sploh NE deluje, ker se promet sploh ni opazno zmanjšal navkljub zelo visoki ceni (v primerjavi z dnevno karto). Še več, splošni vtis je da je glavni namen čiščenje raje s cest, da je več prostora za japije. Socialna diferenciacija torej.

Zanimiv obraten pojav v tem smislu pri nas je pomanjkanje parkirnega prostora okrog vseh fakultet, česar še pred kakimi 10 leti ni bilo opazit. Pa srednje šole bodo tudi kmalu na vrsti. Medtem ko recimo na Nizozemskem tega ni, čeprav kao precej bolje stojijo od nas.

Se nam slabo piše, glede na vse nove stolpnice narisane v ljubljanskih ureditvenih načrtih v mestnem središču, začenši s Kolizejem.

jype ::

TESKAn> Naj najprej izvedejo ta sodobnejši in učinkovitejši javni promet.

Plačal ga boš pa ti, ane? Pa ti boš zrihtal, da bodo posebej ceste za javni promet, po katerih se ne bodo drenjali lemingi v avtomobilih. Seveda. Čakamo nate.

Azrael ::

Čeprav eni tu tulijo, da ta nemški primer ni eko fašizem/terorizem, spodbujanje potrošništva in polnjenje blagajne, seveda je, vse to.

Kot, da je traktor narejen po 2004, kaj manjša svinjarija kot starejši. Zaradi nekega čunga lunga filtra? Le zakaj so vsi traktorji ne glede koliko so stari in sklumpani taki, kot bi nad vsakim stresel toner laserca in za večino se vleče kamuflirna dimna zavesa in vonjave proti katerim je dvotaktni Wartburg z dokonca zategnjenim zaugom in preveč olja v mešanici izbran parfum?

Ja, znana zgodba, samo, da je manj CO2 in so vsi happy. Namesto, da bi dokončno traktorje odpikali, so postali in, zrak v mestih pa slabši kot takrat, ko je vse šlo na premog in lignit.

V mestih je problem še to, da ima vsak lahko avto, čeprav nima park placa zanj. In tako prideš v mesto, vse mogoče in nemogoče zaparkirano z avti meščanov. Kaj tri nuca park plac pred npr. zdravstvenim domom, ko na njem parkirjo vsi okoliški blokarji? Prideš čez čez kak teden. mesec, pol avtov stoji na istem mestu. Kot bi imeli rezervacijo ali pa so nepremičnine.

Seveda se kak jurček zgraža nad tistimi, ki zaradi zaribanega medkrajevnega javnega prometa ne morejo iz drugih krajev priti drugače kot z avtom, problem pa je ravno v meščanih samih, ko mora imeti avto, ki ga nima kam parkirati in s katerim se bo zamudil več časa, kot bi šel peš ali z javnim prevozom, ki v mestih vsaj približno dela.
Nekoč je bil Slo-tech.

TESKAn ::

Plačal ga boš pa ti, ane? Pa ti boš zrihtal, da bodo posebej ceste za javni promet, po katerih se ne bodo drenjali lemingi v avtomobilih. Seveda. Čakamo nate.


Vidiš, pa smo v začaranem krogu. LPP ne more do novih avtobusov in kvalitetnejše ponudbe, ker ni potnikov, teh pa ni zaradi nekvalitetne ponudbe in starih avtobusov. V bistvu ti zagovarjaš da naj se javni potniški prmet izboljša tako, da vse druge oblike transporta naredimo dražje. Ampak vsaj zame javni prevoz ne bo nikoli boljša izbira - čas z javnim prometom pol ure do postaje, nato še uro in pol vožnje, cena v eno smer 0,85€ za LPP karto in 6,3€ za avtobus, na mesec 286€ + 30 porabljenih ur več, avto stane bencin ~200€ na mesec, tiste 30 ur pa prav pride za spanje, počitek, sprehod.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

jype ::

TESKAn> Vidiš, pa smo v začaranem krogu.

Vidiš, da pridemo ven bo treba plačat. Eko vinjete so prima način. Plačajo samo tisti, ki so preveč nobel, da bi se vsedli na bus ali vlak.

Azrael> Ja, znana zgodba, samo, da je manj CO2 in so vsi happy. Namesto, da bi dokončno traktorje odpikali, so postali in, zrak v mestih pa slabši kot takrat, ko je vse šlo na premog in lignit.

Tudi vsak sam se lahko traktorju odpove - pa se ne, ker jih večina meni, da je uporaba avtomobila njihova pravica (kar seveda ne drži).

Azrael> problem pa je ravno v meščanih samih, ko mora imeti avto, ki ga nima kam parkirati in s katerim se bo zamudil več časa, kot bi šel peš ali z javnim prevozom, ki v mestih vsaj približno dela.

Se absolutno strinjam. V Ljubljani 60% prometa ustvarjajo Ljubljančani, ki se peljejo manj kot 20km (slabo uro z biciklom torej) na dan. In seveda to počnejo s traktorji, ker "manj pokurijo", čeprav se bodo morali vozit vsaj 30 let z njimi, da bodo prinesli not razliko. Nič se ne zgražam nad tistimi, ki morajo zaradi zgrešene regionalne politike v Ljubljano vsak dan - zanje je to pač nuja.

Mimogrede - tudi mi imamo družinski traktor, pa se (z občasnimi izjemami) vsi vozimo s kolesi ali avtobusom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

metalc ::

jype, ti kar sanjaj o mestnih vinjetah ali londonski vstopnini. Župan Janković si je vbil v glavo, da bo za vsako ceno zgradil garaže pod tržnico (če ne prej, pa potem, ko mu bo Simonitijev politično kompatibilnejši naslednik nehal nagajati) in še kje v samem centru mesta. Pa menda ja ne pričakuješ, da bo po vsem tem razpostavil takšne in drugačne barikade za potencialne uporabnike teh garaž?

Zeberdee ::

Ko govorite o LPPju je le ta zakon. Preprosto zakon, za Slovenijo.

Utk ::

Je, ja, kot zakon o dosmrtni ječi. Zakon, ki ga nočem uporabljat na sebi :)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Evropski teden mobilnosti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19930786 (20872) jb_j
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35580596 (70005) starfotr
»

Zastonj javni prevoz (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
5212274 (10871) noraguta
»

Hitra železniška povezava LJ - KR (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
37742626 (32004) jest10
»

Po vzoru Londona 'obdavčiti' vožnjo z avtomobilom po centru Ljubljane (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28820147 (15068) noraguta

Več podobnih tem