» »

Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev

strani: « 1 2 3

jype ::

Ker smo v temi o električnih avtomobilih temeljito off-topic, odpiram debato z nesramno iztočnico:

Odslej se bom zaradi osebne varnosti (in morda tudi iz objestnosti) v trgovino vozil z novim vozilom



ki je varnejše od bicikla, ki ga trenutno uporabljam v ta namen.

S tem se bo na cestah povečala varnost, trdi Raptor001.
  • zavarovalo slike: jype ()

Modri dirkač ::

Jah, takle mamo.

Kultura večine slovenskih voznikov, biciklistov in pešačev je pač na nuli.

0, zip, zero, nada!


Prvo dvoje lahko spremljaš pretežno v cestnem prometu, pešače pa lahko opazuješ v kašnem Cityparku, kjer šele vidiš, da se folk v gužvi sploh ne znajde - po tem takem lahko tudi sklepaš njihove obnašanje v avtu na cesti.
Everybody lies!

Urc ::

jype pa si pomislil kje boš to parkiral ? :)

jype ::

Urc> jype pa si pomislil kje boš to parkiral ?

Tako kot večina lastnikov (pre)velikih avtomobilov bom ustavil sredi ceste in vključil varnostne utripalke.

Saj bom takoj nazaj!

edge540 ::

Dobro, pa nadaljujmo tukaj.

>>S tem se bo na cestah povečala varnost, trdi Raptor001.

Ne obračaj mojih besed.|O

Torej da pojasnim - govor je tekel o primerjavi varnosti malega in velikega avtomobila. Pa vzamimo simbolično novega fičeka pa Q7, ko sta ravno ta dva bila v obdelavi.
Pa rečimo, da se zaleti fičo A v fičota B bočno in ima voznik vozila B lažje poškodbe. Kar jaz trdim je, da voznik v vozilu B ne bi doživel nikakršnih poškodb, če bi obe vozili bila recimo Q7.
Zakaj?

Masa obeh vozil bi resda bila dvojna (pač simbolično rečeno, saj ni točno važno), je pa še ena bistvena razlika. Razdalja od zunanje površine vrat do voznikovega telesa je v trenutku trčenja v fičotu recimo 10 cm, v audiju pa bo ta razdalja mnogo večja, recimo 20 cm. Toliko je torej prostora za deformacijo. Resda bo energija drugega trka 2x tolikšna kot pri prvem, bo pa površina, na kateri se po ta energija morala porabiti, veliko večja. Po domače povedano, ''udrtina'' v vozilo B bo širša in plitkejša in s tem bo tudi manjša možnost poškodb.

Glede teže; novi avtomobili tehtajo veliko predvsem zaradi varnostnih zahtev. Airbagi, varnostna kletka itd. Kar trdim je, da je bolje s sabo vlačiti 300 kg jekla za vsak slučaj, če pride do nesreče. Pa ne samo nesreče z drugim vozilom - to ti reši življenje recimo pri prevračanju. Pa tudi ko je nekdo omenil kaj se zgodi, ko nabašeš drevo - s Q7 imaš vsaj večje šanse da ga podreš kot v fičotu.

Je pa res, da ga v primeru, da Q7 nabaše fičota, fičo najebe. Ampak to potem ni več problem avtomobila, ampak problem vozne kulture oz. pomanjkanja le te pri nas.

bluefish ::

Je pa res, da ga v primeru, da Q7 nabaše fičota, fičo najebe. Ampak to potem ni več problem avtomobila, ampak problem vozne kulture oz. pomanjkanja le te pri nas.

Enako je tudi, če fičo trči v fičota, pomanjkanje vozne kulture. Tega pa ogromni terenci ne bi odpravili, kvečjemu poslabšali.

edge540 ::

>>Enako je tudi, če fičo trči v fičota, pomanjkanje vozne kulture. Tega pa ogromni terenci ne bi odpravili, kvečjemu poslabšali.

Ali bi poslabšali ali pa ne, to je preko palca težko reči. To da ni kulture pa se strinjam in trdim, da je to OSNOVNI problem (vzrok temu pa skrajno nesposobna policija, ki ne opravlja svojega dela).

jype ::

Raptor001> Ali bi poslabšali ali pa ne, to je preko palca težko reči.

Ne, ni. To kar direktno sledi - povečanje mase vozil neto vedno poveča nevarnost.

Edini primer, ko to ne drži, je bolj rigorozno usposabljanje in preverjanje znanja voznikov težjih vozil, česar seveda nimamo.

Problem težjih vozil je še večji - ker so nevarnejši za vse ostale udeležence, so vsi ostali udeleženci prisiljeni za lastno varnost ojačati lastna vozila. To pomeni, da z nakupom težjega vozila začasno pridobiš povečano osebno varnost, a zgolj na račun zmanjšane varnosti za ostale udeležence v prometu in na račun kasnejšega povečanja mase vozil (kar seveda jasno vidimo v trendu povečevanja avtomobilov - "supermini" kategorija je danes dvakrat večja in dvakrat težja od tiste izpred 25 let, ko je vanjo spadal zgolj mini morris).

edge540 ::

>>Problem težjih vozil je še večji - ker so nevarnejši za vse ostale udeležence, so vsi ostali udeleženci prisiljeni za lastno varnost ojačati lastna vozila.

Nevarnejši za druge, a varnejši zase. Na koncu si na nuli. S tem ko imajo vsi vedno večja vozila, pa vsi nekaj pridobivajo na varnosti.

>>"supermini" kategorija je danes dvakrat večja in dvakrat težja od tiste izpred 25 let, ko je vanjo spadal zgolj mini morris

Ja, ampak po zaslugi dodatne pol tone v obliki jekla, airbagov in ostalih koristnih stvari preživiš trčenje v steno z 50 km/h. Če si to naredil v morrisu, so te lahko samo še postrgali iz stene.
Si res to želiš?

jype ::

Raptor001> Nevarnejši za druge, a varnejši zase. Na koncu si na nuli. S tem ko imajo vsi vedno večja vozila, pa vsi nekaj pridobivajo na varnosti.

Ne nisi na nuli. Zunaj avtomobila je v vsakem trenutku več prometnih udeležencev, kot jih je znotraj.

Raptor001> Ja, ampak po zaslugi dodatne pol tone v obliki jekla, airbagov in ostalih koristnih stvari preživiš trčenje v steno z 50 km/h.

Tako je. Vendar je pol tone + pol tone = ena tona. Avtomobili z več kot dvema tonama v to igro ne spadajo, se pa kljub temu vozijo med nami. Zaradi njih majhni avtomobili še vedno morajo pridobivati na teži, sicer bi postajali vedno nevarnejši.

Čez nekaj let bodo supermini avtomobili težki dve toni, da boš v njih lahko preživel trčenje s pettonskimi varnimi limuzinami in mestnimi terenci. Izbire pri tem seveda nimaš, pešci pa bodo zagotovo veseli vedno težjih vozil, ker so ta bolj varna.

edge540 ::

>>Čez nekaj let bodo supermini avtomobili težki dve toni, da boš v njih lahko preživel trčenje s pettonskimi varnimi limuzinami in mestnimi terenci. Izbire pri tem seveda nimaš, pešci pa bodo zagotovo veseli vedno težjih vozil, ker so ta bolj varna.

Očitno ne razumeš poante tega - s dvotonskim superminijem se boš z 100 km/h zaletel v zid, se obrnil in kotalil 300 metrov po hribu navzdol, pri tem posekal pol gozda, potem pa boš stopil ven in pogledal, če se lahko odpelješ.

To da so težja vozila za pešče bolj nevarna kot lažja je mit. Poglej si no malo crash teste. Če boš pozoren boš videl da imajo mnogi avtomobili od leta 2007 dalje visoke sprednje maske - ker morajo biti dizajnirani tako, da pešcu ne polomijo nog pri 50 km/h. Mislim da je vseeno al te nabaše 500 kil ali pa 3 tone. Važna je samo oblika in kako trden material je uporabljen za pokrov motorja - da, tudi to ma Q7 pošlihtano. Sicer s tem pridobi par 10 kg, ampak ko boš z glavo priletel noter, bo relativno mehko.

Sedaj pa mi oprosti, čaka me večerja. Nadaljujemo lahko zvečer.

BigWhale ::

A nimajo 'terenci' spredaj tiste jeklene cevi 'bull bars' imenovane? Dvomim, da so kaj bolj varne za pesce...

steev ::

Kaj ni tako, da jih ne smejo imeti?
:|

frudi ::

>> Nevarnejši za druge, a varnejši zase. Na koncu si na nuli.

Ni nujno res; v varnejšem vozilu kot sediš, hitreje boš v povprečju vozil, ker si to lahko 'privoščiš'. Podobno voziš hitreje tudi na varnejši cesti.
V celoti gledano sicer varnost avtomobilov narašča s časom, tako da imaš v novem avtomobilu precej boljše možnosti za preživetje, kot v avtomobilu izpred 20 let. Ampak če vzameš dva moderna avtomobila, s sicer primerljivimi mehanizmi pasivne varnosti, le različne velikosti, pa ni ravno očitno, če z večjim kaj pridobiš na varnosti. Vsaj ne v primeru nesreč, za katere si sam kriv (če se nekdo zaleti vate, je večje vsekakor boljše). Tule brez kakih konkretnih statistik ne moremo povedat kaj definitivnega...

Sam pa ne bom zadovoljen, dokler ne bodo vozniki pregnani na dirkalne steze in v simulacije. V cestne avtomobile pa čimprej AI.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

T0RN4D0 ::

Sam pa ne bom zadovoljen, dokler ne bodo vozniki pregnani na dirkalne steze in v simulacije.


Prvo bi blo lepo da bi bil sploh na voljo par poligonov/prog za izživljanje. Ker zaenkrat jst ne vem za noben primern prostor kjer bi ljduje lahko mal probal kaj se da z avtom nardit, pa kdo je hitrejši. Pa tud kak poligon za simulacijo mal kako se avtomobil obnaša po mokrem/listju...

Ampak to je že malo offtopic...


ontopic; ne vem kaj ni jasno ljudem, po mestih bi se vsi fural z 6 metriskimi SUVi, notr pa sedi zakompleksana ženska k komi ven vid. Tak avto ma pa po precej veliki verjetnosti zato ker avtomobila ne obvlada najbol in rab en varn avto če se kam zaleti. :\

edge540 ::

Ne vem kako je z bullbari, jih pa na novih avtomobilih ni videti.

>>Ni nujno res; v varnejšem vozilu kot sediš, hitreje boš v povprečju vozil, ker si to lahko 'privoščiš'.

Učinkovit sistem nadzora eliminira takšne podrobnosti kakor tudi kultivira narod.

Pozabljaš pa tudi, da lahko z dobrim avtom komot voziš hitreje kot z slabim - KJER TO DOPUŠČAJO RAZMERE! Od stanja duha pa je odvisno ali boš vozil pametno. Prosim ne mi govorit kako so vozniki velikih SUVjev in limuzin nasilni na cesti - sam osebno se dosti bolj bojim vaških pubecov z austjunanimi hondami. Tudi sam kdaj stisnem na avtocesti, če je prazno. Nikakor pa ne v primeru, ko bi potencialno ogrožal še koga drugega.

>>Ampak če vzameš dva moderna avtomobila, s sicer primerljivimi mehanizmi pasivne varnosti, le različne velikosti, pa ni ravno očitno, če z večjim kaj pridobiš na varnosti.

Ni nujno da z velikostjo pridobiš varnost, je pa ponavadi tako (večji avti imajo navadno tudi boljšo varnost - saj so tudi dražji!).

Kot sem že rekel, pri varnosti ne bom šparal. Če kdo faše, ko bi bo jemal prednost.. žal:)

T0RN4D0 ::

Ah, Nezmotljivi Raptor001. Ki očitno v življenju še ni naredu nobenga prometnega prekrška :)

edge540 ::

Nasprotno, mislim da ne mine vožnja, da nebi naredil vsaj minimalnega prekrška - predvsem kar se hitrosti tiče. Načeloma pa ne delam neumnosti kot so jemanje prednosti, vožnja čez rdečo, divjanje po mestu, nenadne menjave pasov itd.

Samo je razlika če ga na prazni avtocesti tu pa tam nažgeš 200km/h ali pa če se nažigaš po mestu ko tele od semaforja do semaforja. To upam da je jasno.

Modri dirkač ::

Večini mislim, da ni ...
Everybody lies!

Super Sonic ::

Večje pomeni en drek bolj varno. Težje ravno tako.

Ena in edina prednost SUVov je pri trkih z nižjimi vozili, pa še tam obstaja dokaj velika verjetnost, da boš šel s Suvom na glavo (če je le hitrost prava). Pa da si nalijemo čistega vina: Kia "something" in Mercedezov ML sta delana na istem traku, 70% delov je enakih. Pojdite pogledati na to stran direktne trke v steno pa presojajte.

Pa še moja zgodba.
Varna voznica, kot je le mama od zaročenke lahko, je tisti dan zaprosila za avto. Bojda je bil njen tiste dni na servisu in nujno je morala na pot. Tamala ji je posodila darilo od očeta, težko okoli 1800kg in s pogonom na vsa štiri kolesa. Pot skozi Savlje je ozka, toda varni vozniki sicer nimajo težav na cesti. Peljejo počasi in ... no ja, počasi. Toda tistega dne to ni bilo pravilo.

Mama je vozila 40 km/h (omejitev 50 km/h), nakar so v poletnem času nekomu popustili živci in je šel prehitevati. Sicer se je to odločil početi na zelo čudnem in nevarnem mestu, toda fant jo je odnesel naprej, mama pa zaradi panike, desno v hišo (direk, brez zavore). Toda, ker ima mama velik in mogočen avtomobil, škode res ni bilo veliko, ona pa zdrava in nepoškodvana (policaj je povedal, da hitrost pri trku ni presegala več kot 40 km/h, mama še sedaj trdi, da je šla v steno s 30 km/h - varni vozniki & stuff).

Yea, right. Bilo je precej škode, ocenjena totalka in kar nekaj modric in izvit gleženj. Pa še rezultat:





Sam vidim pri Suvih nekaj prednosti:
- čudovit pogled na cesto (višina)
- zajeban občutek v vožnji
- občutek prostornosti in namišljenje varnosti

slabosti pa precej več:
- izredno slaba lega na cesti (bog ne daj ESP na off, ker je v določenih momentih zadeva zelo, zelo strašljiva)
- izredno drago vzrževanje
- slaba varnost (Suvi so zelo nestabilni in ob trkih radi "padejo")
- brez namembnost (v hrib ne more - tale SantaFe se je usral ob prvem snegu. Stavim plačo ali dve, da ga Lada Niva vrže na vsakem terenu dol, na cesti se pelje pa občutno slabše kot osebno vozilo normanih velikosti, o parkiranju raje ne bi)
- delno ogrožanje ostalih udeležencev na cesti, kot pravi jype (ampak tako ni samo na cesti, tako je povsod v življenju, da si tisti, ki imajo več lahko privoščijo bedne in neuporabne stvari, ki občasno lahko ogrožajo okolico, po nepotrebnem se ve)


Pa ne mi sedaj uletavat in enačit Suve in terenska vozila. Sledna so druga dimezija in pri teh voznikih je vse ravno obratno - večina ve, zakaj terensko vozilo ima.
Se kdo spomni kdaj je nazadnje "terenec" povzročil nesrečo?

"Pozabljaš pa tudi, da lahko z dobrim avtom komot voziš hitreje kot z slabim - KJER TO DOPUŠČAJO RAZMERE!"
Jah si močno pozabil dopisati, da je potrebno imeti poleg dobrega in hitrega avtomobila še:
- dobre pnevmatike (noben ESP in ASR ti ne pomaga, če imaš na avtu sesute 6 let stare gume brez profila (zaščitni znak mladine, katerim "očkoti" kupujejo hude care),
- trezno in izobraženo glavo,
- ustrezno asfaltno podlago.

Vse to, ti dopusti hitrejšo in ob enem tudi varnejšo vožnjo na cesti. Avto kot sam pa ne pomeni ničesar.

"Kot sem že rekel, pri varnosti ne bom šparal."
Ja upam, da imaš potem takem ustrezen avtomobil, ki je ustrezno obut in tudi kakšen trening varne vožnje.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: WarpedOne ()

frudi ::

Ni nujno da z velikostjo pridobiš varnost, je pa ponavadi tako (večji avti imajo navadno tudi boljšo varnost - saj so tudi dražji!).

Očitno nisem bil dovolj jasen - ja, večji avtomobil je sam po sebi varnejši, kot manjši, tudi če imata oba enake pasivne varnostne mehanizme. To je enostavno stvar fizike. Ampak, ker voznik sedi v varnejšem avtomobilu, bo v povprečju tudi vozil hitreje! No, mogoče bi bilo boljše reči, da voznik v boljšem avtomobilu v povprečju vozi bolj tvegano, ne nujno le hitreje. In ne mi trdit, da 'ti pa že ne'... to je enako, kot da bi trdil, da 'reklame pa na mene ne vplivajo'.
Vprašanje, ki ga jaz postavljam pa je - ali bolj tvegana vožnja odtehta prednost varnejšega avtomobila? Za odgovorit bi rabili statistične podatke, ki pa jih bo verjetno težko najti, če sploh obstajajo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

jype ::

Varna vožnja terja nekaj, česar večina itak ne zmore - samodisciplino. Da pač voziš 5 km za traktorjem, če ni mogoče varno prehiteti. Da z avtomobilom, ki bi komot zmogel 300 km/h po avtocesti, še vedno pelješ 130.

Ko zagusti, ti en drek pomaga vse, kar ti je prej "omogočalo povsem varno hitrejšo vožnjo". Tudi z najbolj varnim avtomobilom si še vedno nevaren vsem ostalim, če voziš rizično. Psihološko gledano je za veliko večino ljudi bistveno bolje, da se vozijo naokoli z R5. Ker potem vozijo strpno, defenzivno, počasi, previdno.

Če imajo pa hud stroj, si pa nenadoma domišljajo, da ker tak avto zmore več, tudi ljudje zmorejo več. Zavorna razdalja sodobnih SUVov je povsem primerljiva z zavorno razdaljo sodobnih malih kantic, ampak voznik male kantice si enostavno ne drzne voziti tako hitro, kot si drzne voznik sodobnega SUva, pa tudi če si, bo njegova žrtev manj trpela - ker je njegov avto bolj zmečkljiv in ima manjšo energijo trka.

Zaradi vse večje nevarnosti trka z velikimi vozili se mi zdi, da bi bilo pametno naš družinski avto opremiti z ERA ploščicami, s katerimi bi bil solidno zavarovan pred težjimi avtomobili.

Saj pomembna je le moja lastna varnost - če se kdo ponesreči ali nalašč zaleti vame, je to povsem njegov problem, kot pravi Raptor001.

Super Sonic ::

"Zavorna razdalja sodobnih SUVov je povsem primerljiva z zavorno razdaljo sodobnih malih kantic, ampak voznik male kantice si enostavno ne drzne voziti tako hitro, kot si drzne voznik sodobnega SUva, pa tudi če si, bo njegova žrtev manj trpela - ker je njegov avto bolj zmečkljiv in ima manjšo energijo trka."

V zameno za vse airbage, asrje, espeje, mrseje, dbrje, zmrje, abse in itd., je manjša "kanta" v stilu R5 mnogo bolj obvladljiva. Pravzaprav bi bil človek kar šokiran, ko bi izvedel, da bi se potencalnemu trku lahko, s takšno kanto (ki bi bila primerno obuta in vzdrževana), enostavno odmaknil (česar težkim in okornim vozilom nikakor ne moremo pripisati).

Saj je bila na BBC-ju pred leti raziskava, ko je tipo razlagal, da bi tovarne morale namesto air bage, v vozila vgrajevati kovinske špice, ki bi ob trku, voznika ubile. Ugotovili so, da bi se (verjetno) znatno manjšalo število nesreč, toda nikakor pa ne število mrtvih.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

jype ::

Super Sonic> V zameno za vse airbage, asrje, espeje, mrseje, dbrje, zmrje, abse in itd., je manjša "kanta" v stilu R5 mnogo bolj obvladljiva.

Še več - sodobna mala kantica ima vse to in jo je je poleg tega da je izredno obvladljiva tudi zelo težko prevrniti, prekrmariti, podkrmariti ali kakorkoli drugače spraviti do izgube nadzora nad njo. Ker so sodobni majhni avtomobili praviloma umetno obteženi imajo tudi sila nizko postavljeno težišče, kar stabilnost še dodatno poveča.

Super Sonic ::

"Še več - sodobna mala kantica ima vse to in jo je je poleg tega da je izredno obvladljiva tudi zelo težko prevrniti, prekrmariti, podkrmariti ali kakorkoli drugače spraviti do izgube nadzora nad njo. Ker so sodobni majhni avtomobili praviloma umetno obteženi imajo tudi sila nizko postavljeno težišče, kar stabilnost še dodatno poveča."

V mejah normale absolutno, ampak kot povsod, tudi na tem terenu najdeš "drekače".
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

edge540 ::

>>Ja upam, da imaš potem takem ustrezen avtomobil, ki je ustrezno obut in tudi kakšen trening varne vožnje.

Imam ustrezen avtomobil, gume gredo stran po 3 letih, pa če je profila še 6 mm. Treninga varne vožnje uradno sicer nimam, imam pa prijatelja, ki stvar obvlada do potankosti in me je naučil marsikatero ''finto''.

>>Varna vožnja terja nekaj, česar večina itak ne zmore - samodisciplino. Da pač voziš 5 km za traktorjem, če ni mogoče varno prehiteti. Da z avtomobilom, ki bi komot zmogel 300 km/h po avtocesti, še vedno pelješ 130.

Se strinjam.

>>Tudi z najbolj varnim avtomobilom si še vedno nevaren vsem ostalim, če voziš rizično.

Komu točno sem nevaren, ko na prazni avtocesti vozim 200+ ? Mislim da samo sebi. Drugje pa vozim razmeram primerno. Vedno pa varno in mi na kraj pameti ne pade da bi koga ogrožal.

>>Če imajo pa hud stroj, si pa nenadoma domišljajo, da ker tak avto zmore več, tudi ljudje zmorejo več.

Hud stroj je lepa stvar, če nisi idiot. Večina ljudi žal že 250 konjskega avtomobila ne more obvladati. Res je tak avto težko voziti in sam upam gas do konca pohoditi recimo samo na ravnini. Problematični so tisti, ki mislijo da ga obvladajo, pa ga ne.

>>Saj pomembna je le moja lastna varnost - če se kdo ponesreči ali nalašč zaleti vame, je to povsem njegov problem, kot pravi Raptor001.

Yes. Zgolj moje mnenje, če misliš drugače tudi kul.

>>V zameno za vse airbage, asrje, espeje, mrseje, dbrje, zmrje, abse in itd., je manjša "kanta" v stilu R5 mnogo bolj obvladljiva. Pravzaprav bi bil človek kar šokiran, ko bi izvedel, da bi se potencalnemu trku lahko, s takšno kanto (ki bi bila primerno obuta in vzdrževana), enostavno odmaknil (česar težkim in okornim vozilom nikakor ne moremo pripisati).

jype ::

Raptor001> Komu točno sem nevaren, ko na prazni avtocesti vozim 200+ ? Mislim da samo sebi.

Če začneš zavirati _TAKOJ_ ko na prazni avtocesti zagledaš stoječo oviro (pa običajno potrebuješ vsaj 0.3 sekunde za reakcijo, če zelo zbrano voziš), se boš ustavil po približno petih sekundah, v tem času pa prevozil prek 150 metrov.

Nevaren si vsakomur, ki se utegne znajti na cesti iz takega ali drugačnega razloga. Verjamem, da se ti počutiš varno, ampak ker sem že videl, kako je videti nalet prehitro vozečih vozil na gručo razbitin, ki obstanejo sredi avtoceste po verižnem trčenju, si sam nikoli ne bi drznil voziti s takšno hitrostjo, sploh na naših razmeroma zavitih in nepreglednih avtocestah. Po Nemčiji je načeloma druga pesem in je tam cesta izdelana za tako potovalno hitrost, pri nas pa mislim, da ni.

edge540 ::

>>v tem času pa prevozil prek 150 metrov

Kot prvo mislim da je pri nas povsod takšen pregled, da vidiš konkretno nad 150 m daleč.

Kot drugo, hitro vozim samo tam, kjer vidim da je cesta prazna (torej dolge ravnine).
Pa tudi če iz kakšnega grma skoči Romun in začne mahat z 'zlatimi' verižicami ga še vedno lahko obvoziš. Elektronika dela čudeže.
JE pa res da je dobro, če poznaš del ceste. Pri nas namreč ni nič nenavadnega, če je na sredi ravne ceste kakšna grbina, grda kolesnica ali ubitačen prehod za viadukt.

Nemčija pa je tako liga zase. Tam bi še yugo šel 130.

BigWhale ::

> Problematični so tisti, ki mislijo da ga obvladajo, pa ga ne.

Problem je to, da tudi ti mislis, da ga obvladas. Ves pa ne, ce ga ali ne. Imas kaksno licenco? Aja, prijatelja, ki ti je nekaj fint pokazal.


> Kot prvo mislim da je pri nas povsod takšen pregled, da vidiš konkretno nad 150m
> daleč.

Ne, ne vidis, ker ravno takrat vleces smrkelj iz nosu. Oziroma ti zazvoni telefon, ali pa se ti na radiu oglasi Damjan Murko v duetu s Heleno Blagne.

> Kot drugo, hitro vozim samo tam, kjer vidim da je cesta prazna (torej dolge
> ravnine).

Vsekakor. Vsi tako pocnejo.

> Pa tudi če iz kakšnega grma skoči Romun in začne mahat z 'zlatimi' verižicami ga še
> vedno lahko obvoziš. Elektronika dela čudeže.

Ne, cudez je, ce bi ti romuna obvozil, ko bi ti skocil pred avto.

> JE pa res da je dobro, če poznaš del ceste. Pri nas namreč ni nič nenavadnega,
> če je na sredi ravne ceste kakšna grbina, grda kolesnica ali ubitačen prehod za
> viadukt.

Pa ti poznas VSE ceste?

Saj bi isto sliko nalimal, kot si jo ti ampak, si ti tole napisal:

>>Saj pomembna je le moja lastna varnost - če se kdo ponesreči ali nalašč zaleti
>>vame, je to povsem njegov problem, kot pravi Raptor001.
> Yes. Zgolj moje mnenje, če misliš drugače tudi kul.

Kar te v bistvu popolnoma diskreditira kot nekega resnega sogovornika, vsaj kar se tice varnosti na cestah.

Po tej logiki si lahko jaz kupim T-72 in se vozim po cestah. Je dalec najbolj varno vozilo. Ce se pa kdo slucajno zaleti vame oziroma, ce koga povozim, ker mi je odvzel prednost, so be it. Even better, imam se kanon, ce mi kdo uide in ga ne morem povoziti, ker mi je odvzel prednost.

Modri dirkač ::

:D
Everybody lies!

edge540 ::

>>Problem je to, da tudi ti mislis, da ga obvladas. Ves pa ne, ce ga ali ne. Imas kaksno licenco? Aja, prijatelja, ki ti je nekaj fint pokazal.

Če bi bral malo poste bi videl da sem napisal da 250 konjskega avta ne obvladam in da upam do konca pohodit samo na ravnini. Znam pa vozit boljše kot 3/4 ljudi.

>>Pa ti poznas VSE ceste?

Ne, dovolj mi je da poznam cesto od Maribora do Slovenske Bistrice. Tu se da nažgati poljubno hitro.

>>Kar te v bistvu popolnoma diskreditira kot nekega resnega sogovornika, vsaj kar se tice varnosti na cestah.

Zakaj že? Drugih ne ogrožam, če se bom sam ubil pa se ne sekiraj. Zelo verjetno pa se ne bom. Mimogrede, avtoceste so najvarnejše izmed vseh cest.

>>Po tej logiki si lahko jaz kupim T-72 in se vozim po cestah. Je dalec najbolj varno vozilo. Ce se pa kdo slucajno zaleti vame oziroma, ce koga povozim, ker mi je odvzel prednost, so be it. Even better, imam se kanon, ce mi kdo uide in ga ne morem povoziti, ker mi je odvzel prednost.

Zaradi mene lahko voziš okoli z An-225 brez kril pa Buranom privezanim na vrhu če ti je. Če ne boš prevozil rdeče bo vse ok.

Tiste neumnosti z Damjanom Murkom pa nebi komentiral.

jype ::

Raptor001> Znam pa vozit boljše kot 3/4 ljudi.

A lahko vidimo tvojo Niki Lauda značko?

Raptor001> Ne, dovolj mi je da poznam cesto od Maribora do Slovenske Bistrice. Tu se da nažgati poljubno hitro.
Raptor001> Mimogrede, avtoceste so najvarnejše izmed vseh cest.

Ubogi Bigwhale.

Upam, da se ne vozi prepogosto na tistem odseku.

Raptor001> Če ne boš prevozil rdeče bo vse ok.

Bojim se, da bo nekega dne, ko boš tako drvel z gasom nabitim v podn, par metrov pred teboj nepazljivi voznik tovornega vozila zapeljal pred tebe, ko bo prehiteval tovorno vozilo pred seboj.

V imenu kolektiva slo-tech ti bom zagotovo prinesel venec z napisom "Vozil je bolje kot 3/4 ljudi, pozabil pa je, da ima le 20% svetovnega prebivalstva veljavno vozniško dovoljenje."

BigWhale ::

> Znam pa vozit boljše kot 3/4 ljudi.

A lahko poskeniras certifikat kjer pise:

Raptor001 zna voziti bolje kot 3/4 ljudi.

Pa spodaj mora biti zig od DARSa, cestnega podjetja maribor in ministrstva za promet.

> Ne, dovolj mi je da poznam cesto od Maribora do Slovenske Bistrice. Tu se da
> nažgati poljubno hitro.

O jezus! Povej kak avto imas in kdaj hodis v sluzbo/solo/cerkev. Da slucajno ne bom takrat na cesti!

> Tiste neumnosti z Damjanom Murkom pa nebi komentiral.

Zakaj ne? Kako nam lahko zagotovis, da 100% casa gledas pred sebe? Ker ce je to res, kako potem prehitevas, brez pogleda v ogledala?

Pyr0Beast ::

Pozabljaš pa tudi, da lahko z dobrim avtom komot voziš hitreje kot z slabim - KJER TO DOPUŠČAJO RAZMERE! Od stanja duha pa je odvisno ali boš vozil pametno.
Glih zadnč smo enega 4x4 nazaj na cesto rinl, ni šel hitro .. je pa usen začel drset po ledu. Kakšen clio bi cel mimo prišel.

Zaradi vse večje nevarnosti trka z velikimi vozili se mi zdi, da bi bilo pametno naš družinski avto opremiti z ERA ploščicami, s katerimi bi bil solidno zavarovan pred težjimi avtomobili.
:D :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

edge540 ::

>>V imenu kolektiva slo-tech ti bom zagotovo prinesel venec z napisom "Vozil je bolje kot 3/4 ljudi, pozabil pa je, da ima le 20% svetovnega prebivalstva veljavno vozniško dovoljenje."

Ha, sarkazem.

>>Bojim se, da bo nekega dne, ko boš tako drvel z gasom nabitim v podn, par metrov pred teboj nepazljivi voznik tovornega vozila zapeljal pred tebe, ko bo prehiteval tovorno vozilo pred seboj.

Ne se bati. Šleperjev na prazni avtocesti ni.

>>A lahko poskeniras certifikat kjer pise

Ne.

>>A lahko vidimo tvojo Niki Lauda značko?

Ne.

>>Zakaj ne? Kako nam lahko zagotovis, da 100% casa gledas pred sebe? Ker ce je to res, kako potem prehitevas, brez pogleda v ogledala?

Če sem na počasnem pasu in ga pičim potem ne gledam v ogledalo. Pa tudi če tu in tam pogledam, misliš da gledam nazaj po eno minuto?

Vedno večje neumnosti trobite.

nebivedu ::

Raptor001 ti nisi varen niti dober voznik. Varen in dober voznik bo vozil po omejitvah, čeprav mu avto in cesta omogočata, da bi se po njej vozil 300.

Torej vsi, ki vozite prehitro ali prepočasi niste varni in dobri vozniki.

jozek ::

hja iz vsega povedanega res ni varen voznik.

Sicer pa: Težji avto je relativno varnejši za lastnika, a relativno nevarnješi za druge udeležence v prometi.
No podobno kot trdi raptor za težo mi je en trdil za vlečno kljuko v situaciji ko ti kdo uleti od zadaj... Zakaj jih potem noben ne da 8 gor da bi bil njegov avto bolj zaščiten?

Tisto o varnosti za pešce pri avtih je pač minimalni standard in še zdaleč ne zagotovilo da bo pešec bolje prišel skojz, kajšele da bi omogočalo varno zbijanje peščev in kolesarjev. Stari mami bo vsak avto pri 30kmh zlomu nogo, airbagov za pešce pa še ne bodo kmalu vrajeval ;-)
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

jype ::

jozek> airbagov za pešce pa še ne bodo kmalu vrajeval

Citroen C6 ima pod havbo nameščene eksplozivne naboje, ki pokrov motorja toliko dvignejo, da glava pristane "na mehkem".

Ni sicer še tako kul airbag kot so pristajalni airbagi na marsovskih roverjih, je pa dober začetek.

Še par generacij vozil, pa bo zbijanje pešcev postal šport (in bo na armaturni plošči obvezen prikaz točk)!

edge540 ::

>>Raptor001 ti nisi varen niti dober voznik. Varen in dober voznik bo vozil po omejitvah, čeprav mu avto in cesta omogočata, da bi se po njej vozil 300.

Če ti tak praviš:)

Sploh pri nas, ko so omejitve postavljene skrajno logično:\

>>Citroen C6 ima pod havbo nameščene eksplozivne naboje, ki pokrov motorja toliko dvignejo, da glava pristane "na mehkem".

Jap, poleg vzmetenega pokrova pa pazijo tudi na materiale, iz katerih so pokrovi izdelani. Simulacije so namreč pokazale, da velik odstotek pešcev umre zaradi pojemkov pri trku glave ob pokrov, večinoma pa polomi tudi noge, kar pa je relativno neškodljivo. Za noge so porihtali z mehkejšimi odbijači in pravilnimi oblikami, za glavo pa preizkušajo cel kup stvari, vključno zunanje airbage, ki bi ublažili udarec.

Če se vam slučajno kdo z novim avtomobilom (recimo kakšen A5) zameri in se odločite, da mu boste le tega razbili, poskusite z roko udariti po pokrovu motorja in boste videli kako mehek je.

edge540 ::

Vsi ti sistemi pa prinašajo težo. Kar nekatere blazno moti.

jype ::

Raptor001> Vsi ti sistemi pa prinašajo težo. Kar nekatere blazno moti.

A da jo? Čemu je pa potem treba manjše avtomobile (ki tudi take mehanizme imajo) dodatno obtežiti, da ob trkih s težjimi ne odletijo po zraku?

edge540 ::

>>Čemu je pa potem treba manjše avtomobile (ki tudi take mehanizme imajo) dodatno obtežiti, da ob trkih s težjimi ne odletijo po zraku?

Saj jih ni treba. To je samo stranski produkt varnostne opreme. Ampak verjetno si hotel vprašat zakaj rabimo dvotonske avtomobile, če se lahko čisto lepo voziš z enotonskimi.

Zato ker smo svobodna država in ima vsak pravico, da vozi takšen avto kot se mu sprdne, dokler ta avto izpolnjuje določene zahteve. Če se vozi po predpisih, težav ni. Če se ne vozi po predpisih in dela sranje pa je to problem policije, ne avta.

Manu ::

Super sonic napisal: daje občutek prostornosti in namišljenje varnosti


Dobro si zadel poanto. Večji in "boljši" avtomobili dajo namišljen občutek varnosti, zato pa njihovi vozniki (če nimajo zdrave pameti) vozijo, kot bi bili neuničljivi in kot, da so 'božji poslanci'. Ja, njihov ego tako visoko zraste čim se usedejo v "boljši" avto.

Avto ni mišljen za povečevanje ego-ja posameznika, ampak prevozno sredstvo od točke A do točke B.

Sebičnost pa je še en dejavnik, ki ogroža varnost udeležencev v prometu. Izjava nekoga (mislim da raptorja), da je dovolj, da si samo ti varen je samo navadna izjava egoista.

Naš cilj je, da omogočimo varnost VSEH udeležencev in ne samo sebi!

jype ::

Raptor001> Zato ker smo svobodna država in ima vsak pravico, da vozi takšen avto kot se mu sprdne, dokler ta avto izpolnjuje določene zahteve. Če se vozi po predpisih, težav ni. Če se ne vozi po predpisih in dela sranje pa je to problem policije, ne avta.

Torej uvodna fotografija prikazuje prima izbiro za družinsko vozilo. Se mi je zdelo, da si tudi ti takega mnenja.

edge540 ::

>>Izjava nekoga (mislim da raptorja), da je dovolj, da si samo ti varen je samo navadna izjava egoista.

Če bi vsak poskrbel za svojo varnost (z primernim vozilom in primerno vožnjo) ne bi bilo toliko mrtvih kot jih je.

In ja, egoist sem. Boli me k**ac za tistega, ki se bo zaradi objestnosti in kompleksa malega tiča nažigal okoli in se zaletel v mene. Dodatno, mislim da bi bilo bolje če bi se takšni ljudje čim prej zapeljali v kakšno drevo in se ubili, da nebi več ogrožali ostalih.

edge540 ::

>>Torej uvodna fotografija prikazuje prima izbiro za družinsko vozilo. Se mi je zdelo, da si tudi ti takega mnenja.

Če imaš denar za nabavo, vzdrževanje in tankanje ter parkirni prostor, potem ja. Če boš vozil po predpisih, ne boš nič bolj nevaren kot ostali.

jype ::

Raptor001> Če imaš denar za nabavo, vzdrževanje in tankanje ter parkirni prostor, potem ja. Če boš vozil po predpisih, ne boš nič bolj nevaren kot ostali.

Seveda imam.

Tudi vsem ostalim ga bom kupil, da bodo bolj varni. Samo tebi ne.

edge540 ::

Izvoli!8-)

Si bom še jaz kakšnega omislil. Konec koncev lahko pride prav, saj ima deda nekih 10 hektarjev gozda z lepimi bukvami. Bomo imeli fajn transport za drva.

Azrael ::

Takole mali/veliki avti. Nekaj primerjav mer:

Slabih 40 let nazaj je bil Wartburg 353 cestna križarka.

Wartburg 353 Tourist (podatki iz knjižice, ki si jo dobil z avtom)
karavan
dolžina 4380mm
širina 1640mm
višina 1495mm
teža prazen 970kg
prtljažnik 700/1940l

vs:

VW Passat Variant, vir
Dolžina 4774 mm
Širina 1820mm
Višina 1517mm
teža 1398kg
prtljažnik 603 / 1731

Pa še mestni avti:

R4 (katrca) (podatki iz klnjige Reno 4, Tehnička knjiga Beograd, 1969)
dolžina 3656mm
širina 1485mm
višin 1700mm
teža 630kg

vs.

Toyota Yaris, vir:
dolžina 3750mm
širina 1650mm
višina 1530mm
teža1010kg (najbolj oskubljena varianta)
prtljažnik 363/737l

Hmm...

Večina mer je šla gor, najbolj pa teža in kubatura. Avteki rastejo.

Resnici na ljubo, zunanje mere se niti niso bistveno povečale, le teža se je v teh 40. letih občutno povečala za ~400kg, ne glede na razred.

Kaj še vemo, dovoljene hitrosti so tudi šle gor. V naseljih iz 40 na 50 km/h, zunaj naselja iz 60-80 na 90km/h, na AC iz 120 na 130km/h, nekater ceste so bile iz regionalnih prekategorizirane v ceste rezervirane za motorna vozila (100km/h), npr Trebnje - Novo mesto ali Novo mesto - Kronovo.

Zaradi višjih hitrostnih povprečij na odprtih cestah, zamašenih mest, katalizatorjev in več teže, je šla gor tudi poraba goriva.

Ceste so približno enako slabe. Šoferski izpit dobi danes vsak, kdor ga hoče, avtošole so vse od odlićnih, do super zanič. Rezultat, precej voznikov, ki so zelo slabi vozniki, a se imajo za super dobre.

In seveda poka.

Sedaj moramo samo še stakniti kdaj je bilo več umrlih in poškodovanih v prometu glede na število prometnih nesreč, danes ali pred 40 leti. Ima kdo te statistične podatke? Hvala.

Tako bomo takoj ugotovili, kaj je bolj varno, lahek ali težji avto? Jaz glasujem, da je varnejši pri istih merah težji.

Konec koncev pred leti sta v Radovljici trčila kolesar in mopedist. Zaradi majhnih mas in hitrosti, bi marsikdo pričakoval, da sta udeleženca odnesla z nekaj buškami in slabe volje. Žal ni bilo tako, oba sta poškodbam podlegla na kraju nesreče.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

jype ::

Azrael> Žal ni bilo tako, oba sta poškodbam podlegla na kraju nesreče.

Tvrda srca, tvrda glava, se temu reče.

Azrael> Sedaj moramo samo še stakniti kdaj je bilo več umrlih in poškodovanih v prometu glede na število prometnih nesreč, danes ali pred 40 leti. Ima kdo te statistične podatke?

Glede na število nesreč? Hmm... Avtomobilov je bilo 40 let nazaj _bistveno_ manj, zato je bilo tudi nesreč bistveno manj. En avto na družino je bil luksuz, ne pa povprečje.

Seveda so težji avtomobili varnejši za ljudi v njih, vendar so med težjimi avtomobili takšni, ki so za vse ostale udeležence ekscesno nevarni in takšni, ki niso ekscesno nevarni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()
strani: « 1 2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Varnostni pas (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
552897 (145) Nesta
»

Višje kazni za prometne prekrškarje (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Problemi človeštva
27112481 (4905) solatko
»

Omejitev hitrosti avtomobila (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
2217486 (3581) amda
»

Majhni avti so IN (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
65723971 (10911) Grey
»

NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
1227159 (5225) Fizikalko

Več podobnih tem