» »

NCAP - Crash testi

NCAP - Crash testi

1 2
3
»

bzp ::

nebivedu

Ja, res jaki argument. Pokalice v sloveniji ne rabiš - mogoče bi jo rabil 1x na leto. Voziš se pa vsak dan in v med to vsakodnevno vožnjo se zgodi, da te človek izsili iz stranske ulice, pa čeprav imaš prednost - to se dogaja vsakodnevno v malo večjih mestih.

Mal razlike je mogoča uporaba enkrat na leto, ali pa za vsakdanjo rabo.


A se ti vsak dan zaletavas da mas to za dnevno rabo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bzp ()

Martin Krpan ::

Stepni volk: tudi Chevrolet Aveo (bivši Daewo Lanos) je v ZDA baje dobil 4 zvezdice ,v EU pa samo 2. Ameriški test ni primerljiv z NCAP saj tam avto zaletijo v oviro z vso sprednjo povtšino (100% prekrivanje) pri NCAP pa z 1/3 (33%).Pa tudi hitrost je v ZDA mislim da malo nižja.

Martin Krpan ::

popravljam: Kalos ne Lanos.

krneki0001 ::

ANS; Pravilno narejen rollbar mora biti postavljen tako, da so cevi tudi v motornem prostoru od tu se skozi vezno steno nadaljujejo preko kabine do zadnjega dela. Kletka mora biti celovita in ne sme biti švasana, temveč vijačena - če hočeš da jo lahko homologiraš (gre spomladi v avto - cena je bila 187.000 sit za original OMP 6 točkovno kletko s homologacijo), to pa pomeni zelo trd avto in nobene zmečkljive cone več. Rolbar tako naredi več škode kot bullbar na avtombilu v katerega priletiš, bullbar pa več škode pešcem. Problem rollbara je da avto postane trd in nima več zmečkljivih con, bullbar pa se nasloni na havbo in ta se mečka pod njim pri nesreči, tako da se veliko energije od trka porabi že tukaj. Prednost bullbara je še ta, da je tok trden, da ga drugo vozilo v trku poriva v tvoj avto celega, kar pomeni, da rine ves pleh naenkrat nazaj - tko da se zato, da bo prišel do tvojih nog porabi res extremno veliko energije. Ravno tako pa se enakomerno porazdeli tudi na nasprotni avto in naredi več škode, vendar ne pride globoko, ker ga tudi pri naspronem avtu ustavi mašina. Ker se bullbar vmes nasloni na mašino in mora celo mašino, menjalnik, zadnji kardan in zadnjo premo z diferencialom in osovinami prestaviti, da bi prišel do tebe, tega je pa pri terencu ogromno - že feroza z 1180kg ima menjalnik ogromen(z dodatnimi ojačitvami za vožnjo po terenu pa še več), kak V6 ali V8 pa še enkrat večjega in to vse skupaj zamaknit nazaj je težko. Poleg tega so tukaj mašine postavljene vzdolžno in je menjalnik za mašino iz menjalnika pa pelje kardan do zadnjega diferenciala - vse to daje avtomobilu že veliko oporo, poleg vsega je pa vse to postavljeno na samonosno ogrodje, na katerem je potem postavljena školjka in v nesreči mora res biti orenk trk, da bi ti podvozje polomilo.

Že če pogledaš krhko vitaro ima prvo bullbar, potem 10cm odbijača - v njem je seveda močna opora, in potem je prva vezna stena. In pazi, pri večini avtomobilov je montiran hladilnik na to steno, pri vitari pa je za to steno še 10cm prostora in šele nato hladilnik na svojih nosilcih. Tko da je že vsaj 25(brez bullbara) do 30cm(če imaš bullbar) do mašine. In pri majhnem udarcu že do hladilnika ne prideš, pri večjem pa vse to porine v mašino, mašina se nasloni na menjalnik in centralni prenos(nekakšne sredinski diferencial z reduktorjem) in ta se potem nasloni na kardan in s tem na zadnjo akso z diferencialom. To pomeni da rabiš za eno vitaro razbit že kr ogromno sile, da vse to prestaviš. Da ne govorimo o tem, da imajo vsi ti terenci kr dober pleh in da ni ta pleh ala punto(ne bom reku clio, ker je spredaj preveč plastičen - blatniki so iz plastike, nosilci pa krhki). Zadnjič je bila nesreča - policija na nujni vožnji s škodo oktavio je presekala pot voznici vitare. Vitara se je odpeljala iz mesta nesreče, škoda pa je bila totalka.

Še vedno pa te v avtu preruka, ker je trd, samo imaš pa več možnosti kot v kakem primerljivo majhnem avtomobilu, recimo clio, punto, tipo, golf in podobni.

Ampak vitara(3 vrata) je dobila eno zvezdico ali dve, clio, ki je enako velik avto z enako težko 1100kg pa je dobil 5 zvezdic - v nesreči teh dveh avtomobilov, pa vem kje bi bil raje.

Zgodovina sprememb…

Stepni Volk ::

Pri avtomobilskih nesrečah gre za bolj kompleksne dogodke in dogajanja, kot le to kdo je s kraja nesreče odpeljal. Stvar lahko gledaš tudi drugače: izdelovalci Oktavije so mislili na druge udeležence prometa in vgradili izdatne zmečkljive cone, ki nase prevzamejo kinetično energijo trka. Vitarini snovalci očitno na kaj takšnega niso mislili.

Pa sedaj samo pretiravam, tako kot ti, da ne boste mislili, da je temu res tako. Poglejte malce nazaj. Smart vs. Mercedes Class E. Tam je podobno. Smart je trden, E ima mečkalne cone, da obvaruje druge in lastne potnike. Zato ni pametno predavati, kdo se je in kdo ni odpeljal.

A podobne pravljice mi je hotel prodati že klepar. Pozabil sem zategniti ročno zavoro in Omega (prve generacije) je zavila malce dol. Sicer sem šel bedak podstavljati nogo, da bi jo zaustavil... in še nekaj mandeljcev se je vrglo na zadnji odbijač in vleklo... a je bilo zaman. Noga je zelo bolela in Omega se je z vozniškimi vrati naslonila na desni zadnji vogal Subaru Legacy-a.
"Viš to je pa kvaliteta. Subaruju se nič ne pozna, Opel je ves udrt." mi je poskušal odpredavati klepar.
Potem sem ga vpašal, če je že kdaj poskusil streti jajce med rokami, tako, da je med dlanema po najdaljši razdalji. Se pravi ena "zašiljena" stran na eni, druga na drugi.
Kot drugo naj si vzame ti dve jajci in z ožjim delom trči v širšega... ista zgodba, kot Omega in rob Legacya.

Da bi lahko o nesreči nekaj sklepal, moraš podati veliko več podatkov. Hitrost, smer gibanja, smer trčenja, vpadni kot, naklon vozil, teža...
Prav zato NCAP teste izvajajo vedno pod istimi pogoji, da se da vsaj primerjati. Da je vse skupaj potem z realnostjo bolj na približno povezano vemo, ker proizvajalci lahko prilagodijo vozila samo za ta tip trkov (kot so proizvajalci grafičnih in drugih CPU-jev prilagajali programskim testom). A neko osnovo da. Zato te zvezdice niso brez vezne.
So pa nekatere točke: prisotnot nalepk, piskanje ob nepripetem varnostnem pasu...
neobjavljeno.blogspot.com

krneki0001 ::

Točno zaradi tega, kar si opisal meni n-cap testi niso nek pokazatelj, kok je avto varen.

Glede tiste vitare. Bila je 3 vratna, vozila je okoli 30 do 40km/h in priletela v octavijo direktno v bok oktavije, ki pa je vozila na nujni vožnji(torej več kot 60km/h). Oktavijo je razmetalo po cesti, vendar se ni nikamor več zaletela, je uspelo policajema ustavit avto. Vitara je ostala na mestu nesreče.
3 vratna vitara 1100kg, octavia 1100kg. Bočni trk v oktavijo. Na ravnih cestah - križišče, nobenega naklona. Vitara je spredaj imela bullbar - original, tak kot so jih montirali serijsko na avto - železne plošče zalite v gumo in skupaj sešraufane.

Je to kej več podatkov.

klemen22 ::

Ameriški crash testi niso vredni pol veveričjega ku*ca če jih primerjate z ENCAPom. Tam itak kar vsak avtomobil dobi odlične točke. Taisti model pa potem pri nas popuši. Kakor npr. Audi Q7 ki je v Ameriki kul ocena, pri nas pač povprečno.
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

krneki0001 ::

Subaru forester je v ameriki zbral vseh 5 zvezdic in je tam kot eno najvarnejših vozil in potem v evropi, bum, tut vseh 5 zvezdic in skor vse točke. Očitno je audi jajc, ki ni dober za evropejce, subaru pa pač avto, ki ga obožujejo evropejci in američani.

Stepni Volk ::

Oba testa sta čisto dobra pokazatelja varnosti v vozilu, še posebej, če ju zajamemo skupaj. Evropski test je bolj zahteven za celotno karoserijo, saj je lažje naresti avtomobil, ki prenese frontalni trk (sile se prenašajo vzporedno na obe strani).
Resnični trki se seveda odvijajo pod različnimi koti, pokritostmi itd. drugo vozilo ponavadi ne stoji in "čaka" na trk.

nebivedu - da sedaj je veliko več podatkov. Še enkrat si poglej zgodbo o jajcu in poglej kako sta se zaleteli Vitara in Octavia. Da bi lahko "primerjal", se morata avtomobila zaleteti frontalno oz. enak procent pokritosti, pri enaki hitrosti... Vsako vozilo, ki jo faše v bok bo bolj nastradalo, kot tisto, ki se z robom zadane vanj... seveda to ne velja za oklepnike...
neobjavljeno.blogspot.com

Tear_DR0P ::

seveda to ne velja za oklepnike

no tudi oklepniki imajo frontalno in zgoraj malce več oklepa, kakor vem :)

Kletka mora biti celovita in ne sme biti švasana, temveč vijačena

tole mi pa malo pojasni - a je vijak vedno močnejši od varilnega šiva? al mora bit vijačena samo po slovenskem zakonu?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

krneki0001 ::

tole mi pa malo pojasni - a je vijak vedno močnejši od varilnega šiva? al mora bit vijačena samo po slovenskem zakonu?


Vijak ni nikoli močnejši od varilnega šiva. Ampak po slovenski zakonodaji pač mora biti tako.

Imam pa še drug razlog - mogoče za nekoga ki se bolje sopzna na to. Kaj pa če vijak pri veliki obremenitvi poči in se kletka začne pomikat nazaj - to pomeni, da avto ni tok trd in da se zaradi tega več energije porabi spet na plehu, ki se zaradi odrtganega vijaka lahko spet mečka. Možno, da morajo biti vijaki zaradi tega potem v rollbarih.

Nejc Pintar ::

Trden avto != varen avto.

Če je avto trden, toliko več energije nase prevzameš ti. In se precej pozna koliko časa se ustavljaš.

p.s. Plastični blatniki so na Cliotu zato če se ti kdo nasloni gor da ni škode.
Lahko je biti prvi, če si edini!

jRk0 ::

ja pa tu je govora o kletki, ce mas prave pase pa kletko si kul:D pa celjad pa scitnik za vrat =)
You fuck up once, you loose two teeth.

OrkAA ::

Še vedno ti notranje organe premika...

jRk0 ::

ja ti ja, sam brez nje bi bil ze stokrat mrtev vcasih=)

recimo, ce ti pa neko drevo pade na tebe, al pa se skotalis pa te ziher obvaruje =)
You fuck up once, you loose two teeth.

Stepni Volk ::

Nejc Pintar - Trdna potniška kabina = varna za potnike. Sam avto kot celota pa mora biti deljen na dva dela: mečkalni in trdni. Mečkalne cone kompenzirajo energijo ob trku in tako zmanjšajo sile, ki delujejo na tvoje telo - predvsem notranje organe (kot so ti lepo povedali višje). Zato je razlika ali si v nesreči udeležen s polnim mehurjem ali praznim. S polnim so lahko že majhne hitrosti kritične. Še posebej v "trdnem avtomobilu".
Zato je tvojo trditev potrebno popraviti: trden avto = je smrtonosen avto.
neobjavljeno.blogspot.com

Super Sonic ::

Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Stepni Volk ::

Zraven je še povezava trka Smart-a forTwo in betonskega bloka iz oddaje Fifth Gear. KLIK
Smart ima bolj malo deformacijskih con in obrambo bazira na odpornejši potniški kletki t.i. varnostni celici tridion.
Kot bočna deformacijska cona mu služi že kolo :)
neobjavljeno.blogspot.com

Martin Krpan ::

Iz tega se vidi ,da je bolj važna pravilna zasnova kot pa velikost in teža!

krneki0001 ::

Zanimivo bi bilo pa videt tak trk z kakim novejšim renaultovim tovornjakom, ker 20 let star tovornjak ni lih nevemkok varen.

Stepni Volk ::

Težka. Potnik v Smartu bi bil podvržen instantni menjavi iz pozitivnega v negativen pospešek. Celica bi verjetno celo "preživela".

V AutoBildu je bil članek o nesreči, ki je povezala smarta s tovornjakom. Smart je pripeljal z dovza na avtocesto. Tovornjakar ga je zaradi mrtvega kota in velikosti vozilca spregledal. Tako se je voznik znašel nalepljen z levim bokom na tovornjak. Nekaj km je trajalo, da je tovornjakar ugotovil, da nekaj ni v redu. Nekdo mu je ves čas trobil :)

nebivedu - zate je tule en idealen Smart forfun²

Več slik dostopnih na povezavi, vključno z videom. En minus, nima bullbarov.. ima samo ass-bare... za primer, če se prekucne na rit.

i n BTW tako nekao izgleda tisti ultra nevarni tip privzdignjenih vozil oz. podvozij.
neobjavljeno.blogspot.com

krneki0001 ::

Stepni mislil sem na prvi filmček o kamionu, ki se zaleti v tisti steber.

Ne rabim tako visokega avtomobila.
Tole je moj avto, na hitrostni offroad tekmi. BFGoodrich challenge - Naklo, Kranj, marca letos



Tole je pa tekma malo drugače - sovoznik dobi pollitrski kozarec povhen vode v roko in do konca proge je treba pripeljat čimveč vode v kozarcu. Zmagovalec je tisti, ki pripelje največ vode na cilj.









Pa še en moj 4x4 .

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: perci ()

Fizikalko ::

nebivedu, zakon slike!
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Mesečni stroški suva vs ostalo (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12219311 (15669) sebas4
»

Dodatno usposabljanje za voznike terenskih vozil.

Oddelek: Na cesti
192607 (1961) Heavy
»

Prometna kultura in vozniki dolocenih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
23520542 (15230) lexios
»

Majhni avti so IN (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
65737196 (24136) Grey
»

Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
1459962 (7656) BluPhenix

Več podobnih tem